• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Sc0rPi0n maakt volgens mij verwarrende opmerkingen. Hij zegt dat FTP-verkeer alleen kan als ftp:// wordt vervangen door http://? Met Chrome heb ik nog nooit last gehad van dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heeft Chrome nou nog steeds geen mogelijkheid om wel tabbladen vast te pinnen, maar dat deze bij het opstarten niet meteen naar de voorgrond komen, zoals Firefox dat doet (dat dus alsnog de new tab page in beeld komt). Desnoods met een add-on?
Ik heb namelijk Twitter en Gmail als pinned tabs, maar ik hoef niet bij elke keer dat ik Chrome start één van deze in beeld te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door -Edwin- op 05-12-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als workaround zou je ook de new tab page kunnen pinnen. Maarja, dan blijft die heel de tijd als gepinde tab staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
TheZeroorez schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:22:
Als workaround zou je ook de new tab page kunnen pinnen. Maarja, dan blijft die heel de tijd als gepinde tab staan..
Dat is niet handig met browsen. Als ik dan een site in de URL balk typ, ga ik via die pinned tab erheen. Dus dan moet ik elke keer opnieuw de new tab page pinnen. Op dit moment is dit het enige wat me nog bij Firefox houdt eigenlijk. Ik zag iets wat je in de target box kon typen bij het pictogram van Chrome. Maar dat werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Iets wat ik niet snap: Firefox is op mijn computer de standaard browser, maar als ik Chrome verwijder dan gebruikt de uninstaller IE om een feedback-pagina te openen. Waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Dat is volgens mij gewoon hardcoded in de uninstaller van Chrome gezet en heeft niets te maken met welke je default browser is.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
Krijg nu ineens deze foutmelding met de mediaplayer plug-in

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/86422/ZjUpWhwevor.jpg

*** Edit ***

Probleem is al verholpen, moest Chrome gewoon sluiten tijden de installatie ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Albert020 op 09-12-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik weet niet precies of ik het al eens aan heb gekaart hier, Chrome is een goeie browser maar die translatebar....... grrrrrr!

Omdat dat ding bij elke pagina popupt, verspringt een hoop tekst en als je dan al ergens klikt (ben nou eenmaal snel) dan ga je vaak naar de verkeerde pagina. Je kan 'm verbergen maar gebruik hem wel es, kan je dat ding niet zo hacken dat 'ie juist van onderen popupt? Dan heb ik er geen last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Jejking schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:09:
Ik weet niet precies of ik het al eens aan heb gekaart hier, Chrome is een goeie browser maar die translatebar....... grrrrrr!

Omdat dat ding bij elke pagina popupt, verspringt een hoop tekst en als je dan al ergens klikt (ben nou eenmaal snel) dan ga je vaak naar de verkeerde pagina. Je kan 'm verbergen maar gebruik hem wel es, kan je dat ding niet zo hacken dat 'ie juist van onderen popupt? Dan heb ik er geen last van!
Een bookmark maken naar translate.google.nl dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ook weer zoiets he. Tbh, wat dat betreft ben ik best lui en hou ik meer van 1 klik dan een heel adres opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Gewoon die balk uitzetten en de Google Translate extensie downloaden uit de Chrome Web Store. Heb je net zo goed rechtsboven een icoontje om in een klik een pagina te vertalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De laatste keer dat ik daar een extension voor had, leek het resultaat nergens op. Maar déze (Google Translate) werkt wel lekker. Het was dus gewoon even een kwestie van de juiste zoeken uit... na 4 geprobeerd te hebben, dit is 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Iemand ook last van vastlopende scripts @ Jejking in "Je meest vette remix" ? Hier tankt ie in 1x m'n 2GB vol op de laptop, laatste dev channel. Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een laptop met 2 drivers, 1 Hdd en 1 SSD. Nu heb ik chrome zo ingericht dat er geen noodzaak is om de HDD aan te spreken :

- programma op SSD
- Cache op Ramdisk
- Download naar ramdisk

Het werkt allemaal prima zolang ik geen download doe, zodra ik echter een file download, slaat toch de HDD weer aan, terwijl ik bij options de Ramdisk als download dir heb aangegeven.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is, en hoe krijg ik chrome zover om bij een download niet de HDD aan te spreken ?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
HaseMike schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:08:
Ik heb een laptop met 2 drivers, 1 Hdd en 1 SSD. Nu heb ik chrome zo ingericht dat er geen noodzaak is om de HDD aan te spreken :

- programma op SSD
- Cache op Ramdisk
- Download naar ramdisk

Het werkt allemaal prima zolang ik geen download doe, zodra ik echter een file download, slaat toch de HDD weer aan, terwijl ik bij options de Ramdisk als download dir heb aangegeven.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is, en hoe krijg ik chrome zover om bij een download niet de HDD aan te spreken ?

Thx.
Misschien zeg ik iets heel stoms hoor. Maar zou het kunnen dat je anti virus op de HDD staat en deze gaat scannen als je een bestand download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
-Edwin- schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:24:
Misschien zeg ik iets heel stoms hoor. Maar zou het kunnen dat je anti virus op de HDD staat en deze gaat scannen als je een bestand download?
Goede opmerking, maar die virus scanner, van microsoft, staat op de SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Elke fatsoenlijke browser stelt je tegenwoordig in staat om je geschiedenis vanaf een bepaalde datum/tijd te verwijderen, maar kun je ook je browsergeschiedenis tót een bepaalde datum verwijderen? Ik wil graag alles verwijderen, behalve de geschiedenis van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
Weet iemand de oplossing om mijn hotmail direct te openen in Chrome? Nu als ik geen browser open heb staan, en ik open hotmail via WLM, krijg ik de melding dat de pagina niet geopend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 07:03
Zhalix schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:56:
Weet iemand de oplossing om mijn hotmail direct te openen in Chrome? Nu als ik geen browser open heb staan, en ik open hotmail via WLM, krijg ik de melding dat de pagina niet geopend kan worden.
Workaround: aanmelden met 'aangemeld blijven', en vervolgens dus ook niet af te melden als je klaar bent met e-mailen. Lijkt me echter niet ideaal.

Een andere oplossing lijkt mij niet aanwezig, maar Google er lustig op los zou ik zeggen. ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Kent iemand dit probleem:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2858989/Screen%20Shot%202011-12-22%20at%2016.25.41.png

Waar komt die gekke gele glitch vandaan? Het gebeurt nergens anders in het OS. Ook gamen in SCII gaat vlekkeloos, dus het lijkt me niet een GPU probleem.

Versie: 16.0.912.63 beta, OS X 10.7

[ Voor 23% gewijzigd door Vanx op 22-12-2011 16:42 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Heb je zitten spelen met de mogelijkheden van about:flags? Misschien dat daar iets overhoop is gehaald, het probleem is mij onbekend iig.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Is het met Chrome ook mogelijk om het aantal Most Visited links te verhogen? Het zijn er standaard maar 8 en ik zou dit graag willen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

me_mrtn schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:52:
Sc0rPi0n maakt volgens mij verwarrende opmerkingen. Hij zegt dat FTP-verkeer alleen kan als ftp:// wordt vervangen door http://? Met Chrome heb ik nog nooit last gehad van dit?
ftp chrome

Werkt niet.

ftp http chrome

ftp -> http en hup het bestand wordt gedownload.

Proxy zou hier mee te maken kunnen hebben denk ik. Zal het thuis nog eens proberen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 13:57

Tijntje

Hello?!

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:01:
[...]

[afbeelding]

Werkt niet.

[afbeelding]

ftp -> http en hup het bestand wordt gedownload.

Proxy zou hier mee te maken kunnen hebben denk ik. Zal het thuis nog eens proberen.
Dat hangt er natuurlijk vanaf of er ook http wordt aangeboden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na wat zoekwerk blijkt dat het niet mogelijk is om FTP verkeer via een HTTP proxy met Chrome te laden.

Vooralsnog werken alle links gewoon als ik dus ipv ftp://ftp.hp.com er http://ftp.hp.com van maak (<-voorbeeld) maar is het wel omslachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 27-12-2011 11:06 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dit is de 2de keer in 3 dagen dat ik deze fout krijg op GoT

Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/5479/error.png

Bovenste lijntje is:
gathering.tweakers.net contains content from members.lycos.nl, a site known to distribute malware. Your computer might catch a virus if you visit this site.
Dit is de link van de thread waar ik fouten krijg.
Nog mensen die dit probleem de laatste dagen zijn tegengekomen op GoT ?

[ Voor 14% gewijzigd door Nactive op 28-12-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 18-09 13:57

Tijntje

Hello?!

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26

painkill

Pain(k)(ill)

Sinds vandaag krijg ik op de dev channel een rare fout.

Elke keer als ik een nieuw youtube filmpje laad dan opent er een bestand genaamd afr.php
Hij slaat het letterlijk op in mijn download map elke keer.

Hier staat het volgende in:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
#$zar = Array(64,35,34,63,39,38,62,59,60,61,45,44);
$zar = Array(0,1);
$zoneid = $_GET['zoneid'];
if (in_array($zoneid, $zar))
{
    $qc = $_SERVER["QUERY_STRING"];
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC '-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN' 'http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd'>
<html xmlns='http://www.w3.org/1999/xhtml' xml:lang='en' lang='en'>
<head>
<title>Advertisement</title>
<style type='text/css'>
body {margin:0; height:100%; background-color:transparent; width:100%; text-align:center;}
</style>
</head>
<body>
<iframe src="http://www.iicdn.com/www/delivery/afrn.php?<?php echo $qc; ?>" height="100%" width="100%" name="container" id="container" scrolling="NO" frameborder="0"></iframe>
</body>
</html>
<?php
} else {
include 'afrn.php';
}
?>

Kan iemand hier wat mee?

Ligt dit aan google chrome, youtube, of de hoster van die advertentie?

[ Voor 6% gewijzigd door painkill op 30-12-2011 01:24 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren een paar keer gecrashed toen ik via Got foto's wilde updaten naar mijn fotoalbum hier en toen ik mijn avatars wilde verwijderen / aanpassen.

Van die "Whoa Google Chrome has crashed" meldingen. Dan start hij opnieuw op en kies je voor restore en kun je weer opnieuw beginnen om je bestanden te selecteren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben sinds twee dagen overgestapt van Firefox naar Chrome. De snelheid is inderdaad beter.

Adblock
Klopt het dat de AdBlock Plus minder is? Heb ik de verkeerde versie geinstalleerd? Het valt gelukkig wel mee, alleen blokkeert het nu nog maar 85% ipv 99% van de advertenties.

Spellingscontrole
Hoezo staat English/Australia er steeds bij als ik Engels voor spellingscontrole toevoeg? Ik wil Engels/US of UK, ik heb al van alles geprobeerd. Als ik mijn spellingscheck op Engels heb en een hele lap Nederlandse tekst heb getypt, dan kan ik hem ook niet overzetten naar Nederlands of ik moet op elk woord klikken, hij controleert niet automatisch alles in het Nederlands dan. Ik moet accepteren dat spellingscontrole in Chrome slecht is? Ik ben namelijk wel een talenfreak.

Bookmark folders
Elke keer dat ik opnieuw Chrome opstart is de standaard bookmarks folder Archief->AntiVirus omdat de alfabetisch het hoogste staat. Hoe zorg ik dat deze setting ook bij het herstarten van de browser onthouden wordt en dat alles in 'Overige bookmarks' terechtkomt zodat ik het nog kan sorteren.

Suggesties
Kan ik indelen dat je ook een gedeelte van het url van je bookmark-links kunt intypen? Ik heb ht gevoel dat dit nog niet zo lekker werd als bij Firefox. Ik heb het liefste veel bookmarks op basis van titels en urls als auto-suggest voor de adresbalk, boven de Google search recommendations.

Mijn mening, omdat we toch met titeltjes bezig zijn :)
Ik ben ongelooflijk onder de indruk van de snelheid. Firefox-9 met slechts 3 extensies is nog steeds afschuwelijk traag met opstarttijden van 2 tot 3 seconden en het hele gebruik voelt in Chrome sneller. Firefox lijkt echter een completere, volwassenere browser met minder bugs en meer functies. Ik ben blij met Chrome, bugs kunnen opgelost worden, Firefox zie ik niet meer snel worden en wil ook helemaal niet meer terug naar die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Adblock
Ik gebruik AdBlock en denk toch dat zowat alles geblokt wordt.

Spellingscontrole
Van English/Australia is precies een known bug: http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=84802 (bij mij staat het er trouwens ook tussen, was me nog nooit opgevallen ;) )

Dat van die taal veranderen is ook een known bug (die al zeer lang bestaat en ik ook wel redelijk irritant vindt (http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=6424). De oplossing die ik altijd doe is:
Indien je van taal veranderd, gewoon cursor vanboven in het tekst vak zetten ctrl induwen en pijltje naar rechts, zo spring je binnen 10 seconden door heel uw tekst en heeft hij elk woord 'opnieuw' verwerkt (hiervoor zou ik toch wel denken dat er al een extensie moet bestaan maar niet direct iets gevonden ....)

Bookmark folders
Geen idee, zelf gebruik ik bijna geen boodmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Bookmarks gaan bij mij altijd compleet door de war wanneer syncrhonisatie aan staat. Het is een bekend probleem, bookmarks-synchronisatie uitschakelen zorgt ervoor dat alles zo blijft staan zoals je het zelf neergezet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 18-09 14:59

Martinspire

Awesomeness

Als je de pagina vernieuwd met je spellingscontrole dan pakt ie de nieuwe taal wel meteen. Dus als je "Bekijk bericht" doet op GoT heb je wel de nieuwe spellingscontrole meteen op de tekst

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
hoe kan ik in google chrome(osx) als ik met me magic mouse van apple naar recht of naar links swipe uitschakelen zodat ik niet meer dat pijltje krijg zo dat niet meer naar vorige pagina gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Havelock schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:44:
hoe kan ik in google chrome(osx) als ik met me magic mouse van apple naar recht of naar links swipe uitschakelen zodat ik niet meer dat pijltje krijg zo dat niet meer naar vorige pagina gaat ?
Systeemvoorkeuren -> Magic Mouse of muis (heb alleen een Trackpad) -> Meer bewegingen -> 'Vegen tussen pagina's' uitvinken.

[ Voor 5% gewijzigd door me_mrtn op 08-01-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 15:36
Hoe kom ik van die sneeuwwitte lichtflash af in Chrome als ik een pagina ververs of naar een volgende pagina ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 22:32
me_mrtn schreef op zondag 08 januari 2012 @ 22:23:
[...]

Systeemvoorkeuren -> Magic Mouse of muis (heb alleen een Trackpad) -> Meer bewegingen -> 'Vegen tussen pagina's' uitvinken.
ik zat al in de instellingen van chrome te kijken maar blijkt dus in instelling van je muis te zitten.
Met een word bedankt!!

[ Voor 16% gewijzigd door Havelock op 08-01-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

De laatste dev-channel release (17.0.963.26 dev-m) heeft in de changelog ook verbeteringen aan de bookmark sync staan, hoewel het hier in m'n dualboot zeker geen succes is....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
De laatste beta gaf wat problemen, dus ik ben terug gegaan naar stable met Chrome.

Maar nu heb ik een vreemd probleem. Mijn pinned icon op m'n Windows 7 taakbalk wordt niet geopend wanneer ik op het icoon klik. Er komt een nieuw Chrome icoontje voor de actieve applicatie. Die nieuwe pinnen en de oude verwijderen werkt, maar de tweede keer daarna dat ik Chrome open doet hetzelfde probleem zich weer voor: Er komt een los icoon voor de actieve applicatie. Precies hetzelfde wanneer ik zelf een shortcut bouw en deze op de taakbalk zet, of wanneer ik chrome.exe direct op de taakbalk sleep.

Dit komt voor sinds ik terug naar v16 (stable) van Chrome ben gegaan, en geen enkele andere applicatie heeft er last van. Heeft iemand anders dit probleem ook? Maar vooral: Hoe valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik heb wel een raar iets met Chrome onder OS X. Nu draai ik het beta channel, maar dit heb ik al minstens vier versies lang. Elke keer als er een major version bump is, dan installeert Chrome dit telkens als een nieuwe app. Zo staat het ook in de Applications folder en in mijn Dock. Heeft iemand dat meer?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/160brk2.png

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21e6kyh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 12:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Gebruik al aardig wat jaren Firefox als mijn nummer 1 browser ivm alle extensies. Heb dan ook Firefox Portable op een USB stick om op mijn werk er ook gebruik van te maken. Eigenlijk weinig problemen mee gehad, buiten een keer bij een update dat hij de 'normale' versie installeerde, waardoor Firefox niet goed meer werkte vanaf mijn USB stick. Alles gewist behalve de map met persoonlijke instellingen en extensies en opnieuw geinstalleerd. Alle extensies doen het dan gewoon weer.

Paar weken geleden overgestapt op Chrome Portable, omdat die gewoon sneller is en ook hier zijn de nodige vertrouwde applicaties voor te vinden. Had al Speed Dial 2, StumbleUpon en AdBlock Plus geïnstalleerd en gisteren nu ook Foxtrick. Maar nu start ik hem vandaag op, krijg een foutmelding en nu zijn mijn applicaties weg! WTF? Zelfs als ik naar opties > extensies ga, zie ik ze niet terug. Kan ik ze terughalen net zoals bij Firefox of ben ik ze gewoon kwijt op de een of andere vage manier?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb altijd heel veel tabs openstaan in 1 browser venster omdat ik dan gemakkelijk categorieën voor mijzelf kan maken. (tweakers / browsergame / enz/)
Maar ik ben soms vrij heftig op mijn touchpad aan het werken dat ik soms per ongeluk ineens een tab los maak van de rest en dus een nieuw browservenster heb. Hoe kan ik die tab weer terug plaatsen in mijn andere venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Je kunt tabs gewoon terugslepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hier niet, er gebeurt niks als ik hem terug sleep. Dat was namelijk ook mijn eerste gedachte.
Als ik hem te ver omhoog sleep wil windows7 hem fullscreen maken. Als ik hem over de oude tabs sleep gebeurt er niks.

EDIT: Ah was dom, je moet hem slepen bij het tabje en niet het hele venster. Ik heb het voor elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 11-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
chronoz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:58:
Ik ben sinds twee dagen overgestapt van Firefox naar Chrome. De snelheid is inderdaad beter.

Adblock
Klopt het dat de AdBlock Plus minder is? Heb ik de verkeerde versie geinstalleerd? Het valt gelukkig wel mee, alleen blokkeert het nu nog maar 85% ipv 99% van de advertenties.
Kan dit niet te maken hebben met dit artikel?
https://adblockplus.org/en/acceptable-ads
Starting with Adblock Plus 2.0 you can allow some of the advertising that is considered not annoying. By doing this you support websites that rely on advertising but choose to do it in a non-intrusive way. And you give these websites an advantage over their competition which encourages other websites to use non-intrusive advertising as well. In the long term the web will become a better place for everybody, not only Adblock Plus users. Without this feature we run the danger that increasing Adblock Plus usage will make small websites unsustainable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:54
Nee, heefthier mee te maken, zou in v17 opgelost zijn volgens een replyer :). Zou nice zijn. Chrome is inderdaad sneller, maar de AdBlock van Firefox is goud waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Nou, poe poe... Ik wil toch nu echt wel over van Firefox naar Chrome.

Er zijn een paar dingen die ik toch eerst in Chrome goed wil zien. Kan iemand mij hiermee helpen?

1. Hoe los ik het volgende op: als ik een formulier wil verzenden (zoals een reactie plaatsen), kan ik in Firefox een sneltoets gebruiken. Op de Mac met de laatste Firefox is dit control + s. Voor Chrome werkt dit niet. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Het is niet alt + s, want dat is 'ß'.

2. De Omnibar is zeer vervelend. Nu heb ik Fauxbar gevonden waar ik tot nu toe wel tevreden mee ben. Is het mogelijk om Fauxbar als een toolbar te configureren (is het überhaupt mogelijk om een willekeurige toolbar extensie te installeren) die de Omnibar kan vervangen? (ik geloof dat dit eigenlijk een retorische vraag is).

3. Deze Firefox extensie vind ik geweldig. Is er zoiets soortgelijks voor Chrome?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb deze reactie geplaatst met alt-s hoor. Je moet inderdaad niet altgr gebruiken, dan krijg je de ß.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Qunix schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:57:
Nou, poe poe... Ik wil toch nu echt wel over van Firefox naar Chrome.

Er zijn een paar dingen die ik toch eerst in Chrome goed wil zien. Kan iemand mij hiermee helpen?

1. Hoe los ik het volgende op: als ik een formulier wil verzenden (zoals een reactie plaatsen), kan ik in Firefox een sneltoets gebruiken. Op de Mac met de laatste Firefox is dit control + s. Voor Chrome werkt dit niet. Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Het is niet alt + s, want dat is 'ß'.

2. De Omnibar is zeer vervelend. Nu heb ik Fauxbar gevonden waar ik tot nu toe wel tevreden mee ben. Is het mogelijk om Fauxbar als een toolbar te configureren (is het überhaupt mogelijk om een willekeurige toolbar extensie te installeren) die de Omnibar kan vervangen? (ik geloof dat dit eigenlijk een retorische vraag is).

3. Deze Firefox extensie vind ik geweldig. Is er zoiets soortgelijks voor Chrome?

Bvd.
1 is dus al opgelost.

En bij 2 is dit toch default al zo? Als ik namelijk een zoek opdracht in de url balk tik krijg ik ook suggesties te zien (als ik het goed begrepen heb)

3 zijn zat extenties voor te vinden dus lijkt me niet echt een probleem, check de chrome app store anders even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Ik maak al 3 weken gebruik van chrome op mn werk, thuis en op mn laptop maar het valt me gewoon op dat chrome onnodig lang aan het laden is. Dan heb ik het over willekeurige websites zoals tweakers, fok, mijn eigen webmail op mn eigen server.

Hiervoor moet ik soms twee keer op een knop drukken als ik een pagina wil openen. Ik heb er geneen plugin op staan behalve flash.

Iemand een idee? Firefox moest ik helaas aan de kant zetten doordat ik op mn werk met ons zelf gebouwde softwarepakket moet werken waar een berg aan (debug)javascript zit waardoor hij telkens bevriest.

Firefox opent wel alle pagina's meteen. Op mn werk wilde ik inloggen op mn webmail en tijdens het inloggen kon ik zelfs firefox opstarten, naar mn webmail gaan en inloggen en vervolgens zat ik er sneller in dan met chrome.

Ik heb "Netwerkacties voorspellen om de laadprestaties van pagina's te verbeteren" uitstaan omdat dat een probleem kon zijn maar ook dat hielp niet.

Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Misschien een virusscanner die de boel vertraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 15:36
Ik word echt helemaal woedend hier. :(

Opeens sinds gisteren crasht Chrome ALTIJD als ik een youtube pagina sluit, of een andere pagina met een youtube video embedded. Ik word er gek van.

Hoe kan dit opeens? Ik heb helemaal niets geinstalleerd qua add-ons ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Xeanor schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:29:
Ik word echt helemaal woedend hier. :(

Opeens sinds gisteren crasht Chrome ALTIJD als ik een youtube pagina sluit, of een andere pagina met een youtube video embedded. Ik word er gek van.

Hoe kan dit opeens? Ik heb helemaal niets geinstalleerd qua add-ons ofzo.
Bij mij crashte die idd ook opeens toen ik een tab afsloot waarop een youtube-filmpje aan het spelen was. Daarna kon ik het overigens niet meer reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb met Chrome vaak last van (niet echt reproduceerbare) memory leaks die zeer waarschijnlijk veroorzaakt worden door Flash.

1. Ik had een week of twee deze pagina (geloof ik, not sure): http://www.nakedcapitalis...r-current-depression.html open staan. Ik ging naar het werk en toen ik terugkwam was het geheugengebruik van die tab 800MB+!
Dit zie ik vaker, ook met de tab van Google Reader. Refreshen helpt dan niet, alleen het afsluiten van het proces van die tab en de tab vervolgens herladen lost het symptoom op.

2. Ook heb ik regelmatig dat wanneer ik porno kijk ( :o ) het geheugengebruik van flash exponentieel omhoog gaat en flash zelf crasht bij ~600-800MB.

Dit gebeurt wanneer ik op 5 of meer tabbladen flash video's afspeel (wanneer gaan die verdomde pornosites eens over op HTML5, zucht...) en meer dan een paar keer skip in de betreffende video's.

Extensies (geen van deze toont raar geheugengebruik):

Adblock Plus
LastPass
Neat Bookmarks
Read Later Fast
Search in background tab
Session Buddy
Sexy Undo Close Tab
Tampermonkey
TinEye Reverse Image Search

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Palomar schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:54:
Misschien een virusscanner die de boel vertraagt?
Op werk Kaspersky, op mn laptop MSE en thuis NOD32. Het irriteert me enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zondag 29 januari 2012 @ 10:35:
[...]

Op werk Kaspersky, op mn laptop MSE en thuis NOD32. Het irriteert me enorm.
dit al geprobeerd: http://www.google.com/sup...id=54cd8355035a35d6&hl=en ?

(Werkte bij mij jaar geleden wel, maar weet niet of dit probleem nu ook nog speelt met nieuwere versies van nod32).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 29-01-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:56
Hoe krijg ik ook die titlebar in Chrome mooi leeg (zoals op jullie plaatje in TS), default is dat die tabs daarin gooit..., yep goed voor screen-estate, maar niet voor mij svp?

Google vind ik het niet mee, verstopt door Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je dat wil? Dat kan je zo krijgen door het venster niet te maximaliseren maar handmatig uit te rekken tot de randen van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx, hhhm had liever een opl. dat dat ook zo was bij maxjimalisatie.

Vind het mooier, en heb vertciale ruimte genoeg met mijn 1600x1200, althans vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:51:
[...]

Bij mij crashte die idd ook opeens toen ik een tab afsloot waarop een youtube-filmpje aan het spelen was. Daarna kon ik het overigens niet meer reproduceren.
Vandaag ook weer een paar keer gehad. Meer mensen last van crashende Chrome bij afsluiten van een tab waarin een youtube-filmpje staat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ook last van.

En de eerder genoemde memory-leaks wanneer er een (youtube?)filmpje op een pagina staat welke ik een paar uur open laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik kwam even in het topic kijken of er meer mensen de laatste tijd last hebben van crashes en maak er inderdaad uit op dat dat zo is. Ik heb er zelf voornamelijk last van bij flash-sites met filmpjes zoals Youtube e.d.

Eigenlijk gebruik ik Chrome al vanaf het begin en heb er nooit problemen mee gehad. Ik zit nu ook regelmatig te kijken of er een update beschikbaar is (helaas niet). Maar eens in de gaten houden of bij mij ook het geheugen zo drastisch vol loopt.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Aangezien meer mensen last hebben van die crashes zal dat wel snel gefixt worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 10:01
Je leest hier ook dat iedereen er last van heeft en dat het dus ook bekend is bij Google. Zal vast wel snel gefixt worden dus.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20

HaTe

haat niet

Ik ben vandaag overgestapt van FireFox op Chrome, omdat ik dacht dat Chrome sneller is, sommige plugins mij wel bevallen en er betere integratie is met Google producten.

Helaas valt de performance vies tegen. Op sommige pagina's met veel plaatjes gaat het scrollen echt niet snel, waar dat bij FireFox geen probleem is. Ook gebruikt Chrome erg veel geheugen met de plugins, extensies aantal tabs open, namelijk 931652kB. Niet dat dat zo'n probleem is, ik heb in mijn laptop 8GB, maar dan nog FireFox zie ik nooit boven de 500MB (incl plugin containers).

Een site die problemen heeft is 9gag. Scrollen gaat gewoon schokkend..

Wordt er misschien niet met de GPU gerendered? Zijn er andere dingen waar dit aan kan liggen?

Specificaties zijn van mijn laptop, zie mijn inventaris. Mijn eigen PC heb ik nog niet getest.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
HaTe schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 20:50:
Ik ben vandaag overgestapt van FireFox op Chrome, omdat ik dacht dat Chrome sneller is, sommige plugins mij wel bevallen en er betere integratie is met Google producten.

Helaas valt de performance vies tegen. Op sommige pagina's met veel plaatjes gaat het scrollen echt niet snel, waar dat bij FireFox geen probleem is. Ook gebruikt Chrome erg veel geheugen met de plugins, extensies aantal tabs open, namelijk 931652kB. Niet dat dat zo'n probleem is, ik heb in mijn laptop 8GB, maar dan nog FireFox zie ik nooit boven de 500MB (incl plugin containers).

Een site die problemen heeft is 9gag. Scrollen gaat gewoon schokkend..

Wordt er misschien niet met de GPU gerendered? Zijn er andere dingen waar dit aan kan liggen?

Specificaties zijn van mijn laptop, zie mijn inventaris. Mijn eigen PC heb ik nog niet getest.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ook bij mij 9gag met Chrome niet vloeiend scrolt. Met Firefox is dit niet zo. Je bent dus in ieder geval niet de enige. Ik merk ook dat op site's met veel plaatjes Firefox gewoon wat vloeiender scrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Overgestapt omdat Chrome sneller is. Misschien is dat ook zo, maar de laatste versies van Fx komen vaak net zo snel uit de tests. Helaas ben ik bang dat het idee dat Chrome de snelste is, bij de meerderheid nog jaaren in hun koppie zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Misschien iets bij about:plugins of about:flags aan/uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik was behoorlijk sceptisch over de snelheid van Google chrome, maar hij is wat betreft laden van pagina's wel sneller. Maar dit had ik niet verwacht en baal best wel omdat ik nu alles mooi heb ingericht.

Ik heb bij about:flags al je acceleratie aangezet, maar dit helpt niet en bovendien werkt adblock dan niet meer.

Ik kijk het nog even aan. Hopen dat hier wat aan te doen is!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik ben nu ook (als trial) over naar Chrome. Op zich best tevreden, leuke apps enzo. Ik denk dat ik er wel mee uit de voeten kan. Er is alleen één ding mildly annoying: ik wil nieuwe urls automatisch in een nieuwe tab hebben. Ik Firefox had ik daar een plugin voor. Ik kon dan instellen wat ik allemaal in een nieuwe tab wil. En ik wil alles wat ik aanklik (behalve links van dezelfde site dan) in een nieuwe tab hebben.

Ik weet dat ik middle click kan doen op een link, ik zal dat aan moeten leren. En ik weet ook dat je met alt-enter een url in een nieuwe tab opent. Dát vind ik wel weer lastig, want daar moet je aan denken. Ik snap eigenlijk niet dat zoiets voor de hand liggends niet gewoon ingesteld kan worden. Ik heb me suf gegoogled en je ziet meer mensen zich afvragen hoe het moet, maar het kan niet en er is voor zover ik weet ook geen extension die het kan. Is het zo exotisch en vreemd wat ik wil? Er zijn tal van situaties waarin je gewoon even iets wilt opzoeken en dan is het toch vele malen handiger om zonder erbij na te denken een url kan intikken zonder dat je je huidige pagine kwijtraakt? Stel dat je een form aan het invullen bent. Negen van de 10 keer kun je dan niet zomaar terug browsen en kunt je weer vanaf 0 beginnen.

Ik ben er nog niet over uit of dit een dealbreaker is, maar irritant is het wel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik ben dus ook als trial over naar Chrome en ik ben er ook nog niet uit of de sloomheid een dealbreaker is.

De voordelen:
- synchronisatie werkt erg goed tussen meerdere PC's, beter dan met Firefox
- extensies installeren gaat makkelijker (geen herstart)
- cloud print (maar volgens mij is dit ook voor FireFox)
- bepaalde extensies zijn erg goed (uitbreiding op google reader, google music integratie)
- popups voor gTalk en Facebook messages opgelost met plugin (HTML5 notifications)
- bepaalde dingen zijn sneller
- zoeken werkt mooier, beter in te stellen
- vertalen van hele pagina's erg makkelijk

De nadelen:
- ik kan niet elke knop neerzetten waar ik wil
- weinig instelmogelijkheden
- bladwijzers niet makkelijk bereikbaar (met extensie dan weer wel)
- eigenlijk bijna niks makkelijk bereikbaar
- schokkerig bij pagina's met grote plaatjes
- adblock werkt niet goed

Ik denk dat ik snel weer bij Firefox ben. Ik ga in ieder geval op zoek naar een paar extensies voor Firefox, zoals de popups bij nieuwe berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

HaTe schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:15:
Ik ben dus ook als trial over naar Chrome en ik ben er ook nog niet uit of de sloomheid een dealbreaker is.

De voordelen:
- synchronisatie werkt erg goed tussen meerdere PC's, beter dan met Firefox
- extensies installeren gaat makkelijker (geen herstart)
- cloud print (maar volgens mij is dit ook voor FireFox)
- bepaalde extensies zijn erg goed (uitbreiding op google reader, google music integratie)
- popups voor gTalk en Facebook messages opgelost met plugin (HTML5 notifications)
- bepaalde dingen zijn sneller
- zoeken werkt mooier, beter in te stellen
- vertalen van hele pagina's erg makkelijk

De nadelen:

Ik denk dat ik snel weer bij Firefox ben. Ik ga in ieder geval op zoek naar een paar extensies voor Firefox, zoals de popups bij nieuwe berichten.
Misschien dat je de nadelen even wat beter kunt toelichten?
Hoeveel knoppen wil je hebben dan? Alle extenties komen over het algemeen allemaal rechts te staan, is niets mis mee lijkt me?
Wat wil je instellen? Sommige dingen kun je misschien via de about pagina's aanpassen zoals about:plugins, about:config of about:flags of meer (google er maar op ;) )
Heb je zoiezo extenties voor maar als je de bookmark bar gebruikt dan moet dat geen probleem zijn lijkt me. Daar komt zoiezo een knop met je bladwijzers, maar de meeste kun je ook gewoon via de adresbalk vinden (hij vult het automatisch aan als je er een bladwijzer voor hebt)
Again: wat kan je niet bereiken dan?
Vloeiend scrollen aanzetten bij about:flags werkt wel een beetje, maar ik heb nergens last van. Nou heb ik wel een aardig snelle pc en laptop (beiden i5) maar hier werkt het prima.
Gebruik je adblock, adblock plus of adsweep? Misschien even in de settings van de plugin updaten of extra lijsten toevoegen?

Ik had toen ik overstapte van firefox naar chrome ook de neiging om alle plugins die ik voor firefox had te vervangen door soortgelijke in chrome. Ik kwam hierbij niet overal een vervanger tegen, maar ben er ondertussen wel aan gewend. Heb eigenlijk weinig plugins meer draaien en dat werkt voor mij prima. Misschien dat je nu nog wat rare wensen hebt die je eigenlijk ook anders op kunt lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Martinspire schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:07:
[...]

Misschien dat je de nadelen even wat beter kunt toelichten?
Hoeveel knoppen wil je hebben dan? Alle extenties komen over het algemeen allemaal rechts te staan, is niets mis mee lijkt me?
Nu komt inderdaad ALLES rechts, terwijl ik ook wat links wil hebben en andere toolbars wil kunnen toevoegen die ik af en toe kan toggelen waar dan weer extra knoppen inzitten. Niet een erg groot probleem, maar wel een kleine.
Wat wil je instellen? Sommige dingen kun je misschien via de about pagina's aanpassen zoals about:plugins, about:config of about:flags of meer (google er maar op ;) )
Gedrag van tabs openen kan ik bijna niks aan instellen. Ik moest zelfs een plugin installeren om de tabs altijd helemaal aan de rechterkant te laten openen, maar als ik dan een tab ging sluiten, ging hij naar de tab links daarvan, terwijl hij naar de tab die ik daarvoor had bekeken terug moet gaan. Dit is enkel een voorbeeld, wat ik wil instellen kan ik zo niet noemen, feit blijft dat ik echt alles aan kan passen bij Firefox wat ik maar wil.
Heb je zoiezo extenties voor maar als je de bookmark bar gebruikt dan moet dat geen probleem zijn lijkt me. Daar komt zoiezo een knop met je bladwijzers, maar de meeste kun je ook gewoon via de adresbalk vinden (hij vult het automatisch aan als je er een bladwijzer voor hebt)
Dat zei ik dus al, ook niet een erg groot nadeel. De bookmark bar vind ik onhandig, dit gebruik ik bij Firefox ook niet, ik heb hier te veel bladwijzers voor (400?). Een knop die uitvouwt als je er op drukt met alle bladwijzers is veel handiger. En oja, nu je het zegt, de omnibar van Chrome werkt ook lang niet zo fijn als de hoe-heet-ie-ook-alweer bar van Firefox. Die van Firefox geeft de informatie duidelijker weer en doorzoekt ook geschiedenis. Daarbij komen bij Firefox deze resultaten bovenaan en worden automatisch ingevuld. Bij Chrome gebeurd dit niet, deze denkt dat je wilt zoeken op Google als je een paar woorden invult.
Again: wat kan je niet bereiken dan?
Alles zit onder 1 knop. Nu is dat bij Firefox ook zo, maar ik kan ook nog kiezen om voor bepaalde acties (printen bijvoorbeeld) een aparte knop te maken. Er moet gewoon erg veel ingedrukt worden om bijvoorbeeld de extensie pagina te openen.
Vloeiend scrollen aanzetten bij about:flags werkt wel een beetje, maar ik heb nergens last van. Nou heb ik wel een aardig snelle pc en laptop (beiden i5) maar hier werkt het prima.
Ik heb een snellere pc en laptop dan jij (beiden i7), aan de specs ligt het niet. Vloeiend scrollen heb ik zojuist aangezet, maar de framerate is nog steeds erg laag op 9gag bij scrollen.
Gebruik je adblock, adblock plus of adsweep? Misschien even in de settings van de plugin updaten of extra lijsten toevoegen?
Ik had een tijd adblock en adblock plus allebei aanstaan, toch kreeg ik nog videoreclame bij dumpert filmpjes. Ook bij de afzonderlijke plugins kreeg ik dit nog. Filters had ik ingesteld.

Ik had toen ik overstapte van firefox naar chrome ook de neiging om alle plugins die ik voor firefox had te vervangen door soortgelijke in chrome. Ik kwam hierbij niet overal een vervanger tegen, maar ben er ondertussen wel aan gewend. Heb eigenlijk weinig plugins meer draaien en dat werkt voor mij prima. Misschien dat je nu nog wat rare wensen hebt die je eigenlijk ook anders op kunt lossen?
En als nadeel was ik het geheugengebruik van Chrome nog vergeten.

[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 05-02-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Dat een site als 9gag niet lekker scrollt lijkt mij meer te liggen aan de manier hoe die pagina is gecode. Ik kom vaak op sites met veel plaatjes en filmpjes op één pagina en de meerderheid daarvan scrollt prima. En dat met een oude Athlon X2 6400+. Firefox gaat hier dus op één of andere manier beter mee om.

Scrollen in Google Reader gaat in een feed met alleen maar foto's zeer soepel. Tumblr-blogs e.d. gaan vaak minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen problemen met scrollen hier. Ook niet op 9gag. Heb dan wel smooth scrolling aanstaan bij about:flags. Samen met de Autopager addon is die site echt heel relaxed te gebruiken. Enig nadeel is dat je op de volgende pagina's niet meer kunt voten, maar wie doet dat nou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jullie zeggen dat geen problemen te hebben. Weten jullie wel hoe smooth het gaat in Firefox? Als ik niet wist dat het beter kon, dan had ik er ook niks van gemerkt.

Dat vloeiend scrollen is volgens mij ook alleen maar als je de scroller van je muis gebruikt. Pak eens de zijbalk en sleep er dan mee.. Gaat dat geheel zonder schokken? Het vloeiend scrollen is niet wat ik bedoel. Het gaat om het zelfde effect als je een game speelt welke je PC niet aan kan, oftewel, te lage framerate. Dat is ook precies wat ik zie als ik de FPS teller aanzet (zie flags), alleen is het hier niet de oorzaak van de PC.

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 05-02-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

HaTe schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:36:
Jullie zeggen dat geen problemen te hebben. Weten jullie wel hoe smooth het gaat in Firefox? Als ik niet wist dat het beter kon, dan had ik er ook niks van gemerkt.

Dat vloeiend scrollen is volgens mij ook alleen maar als je de scroller van je muis gebruikt. Pak eens de zijbalk en sleep er dan mee.. Gaat dat geheel zonder schokken?
Jup, geen moeite mee om dat te slepen en gaat hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Misschien dat jij niet zo kritisch bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
HaTe schreef op zondag 05 februari 2012 @ 19:36:

Dat vloeiend scrollen is volgens mij ook alleen maar als je de scroller van je muis gebruikt. Pak eens de zijbalk en sleep er dan mee.. Gaat dat geheel zonder schokken? Het vloeiend scrollen is niet wat ik bedoel. Het gaat om het zelfde effect als je een game speelt welke je PC niet aan kan, oftewel, te lage framerate. Dat is ook precies wat ik zie als ik de FPS teller aanzet (zie flags), alleen is het hier niet de oorzaak van de PC.
Precies dit heb ik ook hoor. Ik merk gewoon dat Firefox veel beter met scrollen omgaat dan Chrome. Op elke pc waarop ik dit uitprobeer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik merk idd ook dat Chrome veel trager scrollt op pagina's met grote afbeeldingen (bijv. een topic op dit forum waar foto's zijn gepost). Tijdens het scrollen houdt ie duidelijk in op het moment dat een foto voorbij komt. Met andere browsers merk je dit praktisch niet. Wel een verbeterpunt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Sterker nog, ik vind het zo'n belangrijk punt dat ik hierdoor bij Firefox blijf. De hele respons in het algemeen van Chrome is een stuk beter (tegenwoordig nog maar een stukje). Maar als je eenmaal op een site bent vind ik de ervaring die Firefox biedt nog altijd beter dan bij Chrome. En dat is toch iets wat je het meeste doet, tijd doorbrengen op de site ipv de browser starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Precies, en daarom heb ik mijn Firefox weer nieuw leven in geblazen door een aantal dingen te hebben veranderd en een aantal mooie plugins te hebben geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 07:03
mphilipp schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:03:
ik wil nieuwe urls automatisch in een nieuwe tab hebben.
Ik weet dat ik middle click kan doen op een link, ik zal dat aan moeten leren.
En ik weet ook dat je met alt-enter een url in een nieuwe tab opent.
Ik ben er nog niet over uit of dit een dealbreaker is, maar irritant is het wel.
alternatief: CTRL+gewone muisklik B)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

-Edwin- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:00:
[...]

Precies dit heb ik ook hoor. Ik merk gewoon dat Firefox veel beter met scrollen omgaat dan Chrome. Op elke pc waarop ik dit uitprobeer trouwens.
Ik zit hier te scrollen tot ik een ons weeg, maar ik heb in geen enkele browser problemen dat het niet smooth of direct zou gaan. Kun je misschien een filmpje maken (met fraps ofzo)? Want hier werkt het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Martinspire schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:59:
[...]

Ik zit hier te scrollen tot ik een ons weeg, maar ik heb in geen enkele browser problemen dat het niet smooth of direct zou gaan. Kun je misschien een filmpje maken (met fraps ofzo)? Want hier werkt het gewoon prima.
Wil ik wel doen maar Fraps kan geen browsers opnemen. En de andere opname programma's die ik zie hebben nogal een lage framerate waardoor het verschil tussen Firefox en Chrome niet zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Weet iemand waar je kan instellen hoelang Chrome geschiedenis opslaat? Ik heb overal gezocht en ook Google weet het niet (pun intended).

Een geschiedenis van 500 dagen vind ik wel makkelijk (vooral omdat ik ook in de tekst van de website kan zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-Edwin- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:46:
[...]

Wil ik wel doen maar Fraps kan geen browsers opnemen. En de andere opname programma's die ik zie hebben nogal een lage framerate waardoor het verschil tussen Firefox en Chrome niet zichtbaar wordt.
Inderdaad, ik heb het geprobeerd met Camstudio en had de framerate op 60 gezet, maar toch blijft het in het filmpje stotteren. In het filmpje zagen Chrome en Firefox er even 'snel' uit xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Barleone schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:06:
[...]
alternatief: CTRL+gewone muisklik B)
Allemaal leuk, maar ik wil eigenlijk dat het standaard behaviour wordt. Ik snap eigenlijk niet waarom zoiets niet in te stellen is. Wat ook je voorkeur is als designer, of als je het niet logisch vindt, laat de gebruiker het lekker uitzoeken.

Wat ik overigens ook weer een gemis vind is dat ik niet meer zo makkelijk de history in kan duiken en net gesloten tabs weer terug kan toveren zoals in Firefox. Ik heb er nog niet echt naar gezocht, maar in FF zit dat gewoon standaard: history->recently closed tabs. Makkelijk zat. Misschien is er een extension voor, ik heb er nog niet naar gezocht.

Het is gewoon lastig om over te stappen als je een paar jaar met een browser hebt gewerkt die je heel bewust aan je eigen eisen hebt aangepast. Geen enkele browser is dan handig. Gelukkig heeft Chrome ook een paar dingen die FF weer niet heeft, dus ik probeer het nog even...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

-Edwin- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:46:
[...]

1. Open Fraps
2. Click on the FPS tab
3. Check Monitor Desktop Window Manager
4. Also check FPS
5. Enjoy recording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zit nu achter mijn PC en hier gaat het scrollen toch wel best soepel.. Ik kan niet zeggen dat het slechter is dan bij Firefox.. Dus misschien dat het toch ergens anders aan ligt bij mijn laptop, hoewel ik geen idee heb wat. De specificaties zijn ongeveer gelijk.
Als iemand een oplossing weet, leuk, maar ik blijf de komende maanden toch nog bij Firefox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Hier is dan duidelijk het verschil te zien tussen scrollen in Chrome en Firefox:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3vc9SS8_K_g&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Er zijn nog een aantal grote ergernissen die mij ervan weerhouden om helemaal over te stappen:
- Shift+Enter, Ctrl+Shift+Enter complete .net en .org domeinen niet. Ik kon hier niks voor vinden, klopt dit?
- Ctrl+N opent een nieuw scherm niet met dezelfde afmetingen als de huidige, wat Firefox wel netjes doet. In plaats daarvan opent ie een ontzettend klein scherm waarvan de helft ook nog eens onder de taakbalk zit :F Echter, als ik Chrome start opent ie het wel gewoon goed -> zoals ik het eerst had, maximized. Maar Firefox neemt altijd netjes de afmetingen en state (normal, maximized) over zoals het ook hoort vind ik. Dit zal ook wel niet te fixen zijn denk ik? Tevens opent Chrome dan de homepage ook niet.
- Mogelijkheid om knoppen te verplaatsen. Niet zo'n grote ergernis, maar ik mis het wel.
- Net zoals bij Firefox de complete titel weergeven in de bar boven de tabs , nu staat de title alleen maar op de tab, maar die is maar zo klein dat de hele titel wegvalt :'(

Vooral 1 en 2 zijn de grootste ergernissen die ik heb, met 3 en 4 valt mee te leven...
Oh, en had ik het geheugengebruik van Chrome al genoemd? Iedereen klaagt altijd maar over Firefox, maar Chrome gebruikt hier in totaal toch 60MB meer met dezelfde pagina's open en een verse start (Chrome heeft al een 100MB aan plugins draaien :+).

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 06-02-2012 23:55 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 19:51
Ik heb sinds kort dat Google Chrome bestanden met de naam search download. Er komt eerst een waarschuwing dat er een bestand gedownload wil worden en als ik dan klik op weiger wordt het toch gedownload. Het bestand heet zoals gezegd search zonder extentie.

De bovenkant ziet er zo uit:

{e:"a4kxT7S_OM-j-gaP1dzCAg",c:1,u:"http://www.google.nl/search?hl\x3dnl\x26cp\x3d7\x26gs_id\x3dq\x26xhr\x3dt\x26q\x3dsearch+twitter\x26pf\x3dp\x26sclient\x3dpsy-ab\x26site\x3d\x26source\x3dhp\x26pbx\x3d1\x26oq\x3dsearch+\x26aq\x3d0\x26aqi\x3dg4\x26gs_upl\x3d\x26bav\x3don.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb\x26fp\x3db006212f803cb94c\x26biw\x3d1366\x26bih\x3d643\x26tch\x3d1\x26ech\x3d7\x26psi\x3dZYkxT__-K4mr-QbP-cGuDQ.1328646502470.1\x26sei\x3da4kxT4y7AciS-wbRwu3hBQ\x26gbv\x3d2",d:"\x3c!doctype html\x3e\x3ctitle\x3esearch twitter - Google zoeken\x3c/title\x3e\x3cscript\x3e(function(){var jesr_base_page_version\x3d21;var jesr_user_state\x3d\x2788a6ba10\x27;var jesr_signal_base_page_

knip

Ik heb er inmiddels 8 staan van deze bestanden. Weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Phyxion schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:52:
- Shift+Enter, Ctrl+Shift+Enter complete .net en .org domeinen niet. Ik kon hier niks voor vinden, klopt dit?
Shift+Enter en Ctrl+Shift+Enter? Ik gebruik gewoon Enter, en die maakt alle domeinen die ik al eens bezocht heb compleet hoor?
- Ctrl+N opent een nieuw scherm niet met dezelfde afmetingen als de huidige, wat Firefox wel netjes doet. In plaats daarvan opent ie een ontzettend klein scherm waarvan de helft ook nog eens onder de taakbalk zit :F Echter, als ik Chrome start opent ie het wel gewoon goed -> zoals ik het eerst had, maximized. Maar Firefox neemt altijd netjes de afmetingen en state (normal, maximized) over zoals het ook hoort vind ik. Dit zal ook wel niet te fixen zijn denk ik?
Wat Chrome inderdaad anders doet is een nieuw venster altijd 'klein' openen, terwijl Firefox hem gemaximaliseerd opent wanneer je huidige venster gemaximaliseerd is, en klein wanneer je huidige venster klein is. De precieze afmetingen + locatie van dat kleine venster hangen af van de laatste keer dat jij Chrome klein gebruikte. Dit is iets dat Windows doet bij elke applicatie, niet specifiek Chrome, de precieze consistentie erachter heb ik ook nooit helemaal begrepen.
Tevens opent Chrome dan de homepage ook niet.
Nope, de new tab page. Er zijn wel extensies die dit kunnen aanpassen: https://chrome.google.com...eehieebagbmdbhnlpiopdcmna
Oh, en had ik het geheugengebruik van Chrome al genoemd? Iedereen klaagt altijd maar over Firefox, maar Chrome gebruikt hier in totaal toch 60MB meer met dezelfde pagina's open en een verse start (Chrome heeft al een 100MB aan plugins draaien :+).
Ja die plugins doe je natuurlijk helemaal zelf ;) Voor m'n werk gebruik ik Firefox, maar ik moet toch zeggen dat met 30+ tabs open Chrome het allemaal prima trekt, en geheugen vrijgeeft wanneer ik tabs weer sluit. Firefox pakt gewoon direct maximaal geheugen bij het openen van de tabs, en geeft me bij het sluiten ervan maar weinig terug. Het lijkt er echt op dat Chrome een stuk efficiënter met m'n RAM om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 07:23
Toad schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 21:40:
Ik heb er inmiddels 8 staan van deze bestanden. Weet iemand wat dit is?
Gebruik je toevallig de FastestChrome addon? Zo ja, zet die eens uit en probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:04
Chrome 17 is uit. Pagina's lijken sneller te laden, maar dat zal wel komen door de omnibox pre-rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Weer nieuwe stable (leuk sandwich stukje)
When I visit my favorite sandwich shop, I always order the same thing: a chicken cashew salad sandwich on whole wheat (it’s awesome). Now, the owners know what I want as soon as I walk in the door. Which means they can start making it before I say a word. Which means I get my sandwich faster.

With today’s Stable release, Chrome now does the same thing. Except not with sandwiches. When you start typing in the omnibox and the URL autocompletes to a site you’re very likely to visit, Chrome will prerender the page, so it will appear faster--sometimes, even instantly--as soon as you hit Enter. To learn more, check out the post from our latest Beta release.

On the security front, Chrome now does even more to help protect you from malicious downloads. In addition to checking a list of known bad files, Chrome also does checks on executable files (like ".exe" and ".msi" files). If the executable doesn't match a whitelist, Chrome checks with Google for more information, such as whether the website you're accessing hosts a high number of malicious downloads.

In the near future, we will also begin rolling out updates to Chrome OS to further simplify the Chromebook experience. With a new image editor, Chromebook users will be able to quickly view, edit and share photos on the web. Users will also see an improved Verizon 3G activation portal, which includes the ability to set up a recurring purchase of mobile data.

If you don’t have Chrome, download it now to check out the latest features!
Overigens bedenk ik me nu dat ik hier overal de Dev versies heb lopen. Misschien dat daar het scrollen weer in verbeterd is en dat de vergelijking tussen firefox en stable Chrome daarbij iets minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Grappig, scrollen gaat nu wel soepel op 9gag met Chrome. Kon het toch niet laten om even te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 18:55
Phyxion schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:52:
- Ctrl+N opent een nieuw scherm niet met dezelfde afmetingen als de huidige, wat Firefox wel netjes doet. In plaats daarvan opent ie een ontzettend klein scherm waarvan de helft ook nog eens onder de taakbalk zit :F Echter, als ik Chrome start opent ie het wel gewoon goed -> zoals ik het eerst had, maximized.
Dit probleem is sinds 2 versies terug in het Dev-kanaal opgelost, sindsdien opent het nieuwe venster altijd in hetzelfde formaat als het huidige venster. Ik draai nu 18.0.1025.7.

Ik heb ook het scrollen op 6GAG geprobeerd en gaat echt superspoepel, een stuk beter als in dat filmpje. Maar moet zeggen dat versie 18 ook weer een stuk sneller aanvoelt dan 17.

[ Voor 13% gewijzigd door MaltaSoron op 08-02-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Nu online
Jongens dit is ongelofelijk. Alsof Google meeleest hier. Na 2 jaar scrollen site's met plaatjes ineens vloeiend. 9GAG scrolt nu prima met Chrome. Veel beter dan in mijn opgenomen video met versie 16. Ik blijf het een wonder vinden :P

Alleen is bij jullie ook het plusje in dat hokje voor een nieuwe tab openen weg?

[ Voor 15% gewijzigd door -Edwin- op 08-02-2012 21:50 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste