Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:51

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:39:
Ik vraag het toch maar even. Ik browse al een tijdje met Chrome. Bevalt prima, op één ding na. Na een poosje browsen (soms een dag, soms na 5 minuten) krijg ik error 105 err_name_not_resolved. Schijnt vaker voor te komen en heb de DNS-prefetching, zoals wordt gesuggereerd al uitgeschakeld. Dat mocht helaas niet baten. et is gewoon iedere keer de draadloze verbinding herstellen en alles loopt weer als een zonnetje.

Tot voor kort dacht ik dat het dan aan mijn computer lag, de twee andere pc's op dezelfde hebben nergens last van (eentje met Vista en Firefox, de ander met Linux en Chromium). Nu heb ik afgelopen weekeinde een system recovery moeten doen en wederom is ook dat error 105 probleem terug.

Ik gebruik Windows XP, De meest recente Chrome en AVG free. Verder heb ik er naast het standaard Acer pakket nog geen software geïnstalleerd. Waar kan het aan liggen?
Ik haal nog even een al wat ouder bericht aan, waar volgens mij nog niemand antwoord op heeft gegeven. Ik heb namelijk volgens mij van hetzelfde probleem last. Ik kan Chrome op mijn desktop PC (Windows XP, alles up-to-date) namelijk praktisch niet gebruiken, omdat ik heel gauw last heb van het bovenstaande probleem. Chrome maakt dan tijdelijk naar geen enkele website meer verbinding, terwijl andere browsers (bijv. IE) het dan gewoon nog doen. Als ik Chrome herstart werkt het weer wel, maar gemiddeld kan ik niet langer dan een paar minuten browsen met Chrome voordat dit probleem zich weer voordoet.

Ik heb al alle suggesties die ik op internet heb kunnen vinden (zoals dat dns prefetching uitzetten) geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Daardoor ben ik op mijn desktop PC vooralsnog aangewezen op de verouderde IE8, wat nogal behelpen is als je Chrome gewend bent... Op mijn laptop (waar Windows 7 op draait) heb ik dit probleem nooit, het ligt dus niet aan mijn netwerk of zo maar aan de combinatie van Chrome en Windows XP op mijn desktop PC.

Overigens draai ik op mijn werk ook Chrome op een XP machine en daar heb ik geen last van dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hebben nog meer mensen last van het feit dat sinds de Chrome 14 beta downloads niet snel meer starten? Als ik een link aanklik duurt het altijd even voor het dialoogvenster voor waar op te slaan verschijnt. Zojuist ben ik ff naar het dev channel gegaan, maar dat lost het niet op. Het is echt sinds de update van Chrome 13 naar 14 in de beta channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat kan ik bevestigen! Alleen weet niet sinds welke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zinu schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:25:
Hebben nog meer mensen last van het feit dat sinds de Chrome 14 beta downloads niet snel meer starten? Als ik een link aanklik duurt het altijd even voor het dialoogvenster voor waar op te slaan verschijnt.[...]
Ik heb ondervind hetzelfde probleem met Chrome 13.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:59
Ik heb een vraag voor de extensie / chrome kenners onder ons:
Ik neem mijn laptop elke dag mee naar school om daar in de les aantekeningen te maken en om opdrachten te maken. Thuis gebruik ik hem uiteraard voor privé zaken. Is het mogelijk om aan de hand van het wifi-netwerk automatisch de start pagina's aan te passen? Dus:
Verbinding met Thuis Wifi -> startpagina: Tweakers, nu.nl en youtube.com.
Verbinding met School Wifi -> startpagina: Avans.nl, blackboard.avans.com

Nu pas ik 2 keer per dag mijn home pages aan om dit te doen. Ik kan natuurlijk ook gewoon op school IE gebruiken en thuis Chrome of vise versa, maar ik vind chrome zo fijn en snel werken dat ik liever deze optie heb als dit mogelijk is.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=15548

Vanaf comment 107. Duurde maar 2.5 jaar om te fixen.... :|

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:59
ApexAlpha schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:32:
Ik heb een vraag voor de extensie / chrome kenners onder ons:
Ik neem mijn laptop elke dag mee naar school om daar in de les aantekeningen te maken en om opdrachten te maken. Thuis gebruik ik hem uiteraard voor privé zaken. Is het mogelijk om aan de hand van het wifi-netwerk automatisch de start pagina's aan te passen? Dus:
Verbinding met Thuis Wifi -> startpagina: Tweakers, nu.nl en youtube.com.
Verbinding met School Wifi -> startpagina: Avans.nl, blackboard.avans.com

Nu pas ik 2 keer per dag mijn home pages aan om dit te doen. Ik kan natuurlijk ook gewoon op school IE gebruiken en thuis Chrome of vise versa, maar ik vind chrome zo fijn en snel werken dat ik liever deze optie heb als dit mogelijk is.
Twee verschillende users aanmaken onder opties > persoonlijke instellingen...
En linksboven in de andere user selecteren?

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zandpad schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:01:
[...]

Twee verschillende users aanmaken onder opties > persoonlijke instellingen...
En linksboven in de andere user selecteren?
Is denk ik wel alleen op het devolpment channel (misschien ook beta dunno).

• Zandpad
Nactive schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:02:
[...]

Is denk ik wel alleen op het devolpment channel (misschien ook beta dunno).
Oh dat zou kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 16:17
RetroTycoon schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:31:
[...]

En dat laatste is bij deze gebeurd. Update naar v0.20 voor de notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:07
Net een update binnengekregen. De DigiNotar certificaten worden niet meer vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
RetroTycoon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:
https://chrome.google.com...omliflpffmhbdolblceidbkni

Buienalarm voor Chrome: Neerslagalarm. Met automatische locatieherkenning met behulp van HTML5-geolocation, handmatig met behulp van Google Maps en een hip grafiekje van Google Chart.
Om de opmerkingen voor te zijn, ik moet de alarmfunctie nog toevoegen ;)
Nu ik ook een weerfunctie heb geïmplementeerd is het vrijwel een kopie van Buienalarm. Daarvoor is wel toegang tot api.wunderground.com nodig, omdat daar het weer vandaan komt. Als de extensie wordt geüpdatet, krijg je hier vanzelf een melding van.

Mochten er nog suggesties zijn, doe ze vooral :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
RetroTycoon schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:38:
[...]

Nu ik ook een weerfunctie heb geïmplementeerd is het vrijwel een kopie van Buienalarm. Daarvoor is wel toegang tot api.wunderground.com nodig, omdat daar het weer vandaan komt. Als de extensie wordt geüpdatet, krijg je hier vanzelf een melding van.

Mochten er nog suggesties zijn, doe ze vooral :)
Leuke extensie! Alleen er staan een paar rare tekens in het scherm... "21 â C" en "over ä +/-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Zandpad schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:49:
[...]

Leuke extensie! Alleen er staan een paar rare tekens in het scherm... "21 â C" en "over ä +/-"
Encoding-fout. Kennelijk wordt de UTF-8 niet goed doorgegeven bij Google.

Edit: fixed (v0.31). Doet hij het nu goed?

[ Voor 13% gewijzigd door RetroTycoon op 04-09-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
RetroTycoon schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:50:
[...]

Bij mij is hij nu goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/71658/WBZip1a36v.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 04-09-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
RetroTycoon schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:50:
[...]

Dat is beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Kun je multiple locaties toevoegen als functie? Het zou namelijk interessant zijn om bijvoorbeeld werk en thuis als locatie in te kunnen voeren.

Hulde voor je werk trouwens, je T.net extensie gebruik ik al heel lang. Zou daar graag een bug gefixt willen zien. Vroeger (al een tijd terug hoor) kon je met je muiswiel een topic openen, zonder dat het scherm dicht ging. Tegenwoordig moet je voor elk topic het scherm opnieuw openen.

Edit: de tijdverwerking gaat ook nog niet goed, na een tijd geeft de tool nu 895n tot regen. Als ik er op klik update hij naar het juiste moment: 18m

[ Voor 13% gewijzigd door Zandpad op 06-09-2011 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:27

XanderDrake

Build the future!

Ik kan sinds dit weekend niet meer fatsoenlijk mails versturen via mijn Vrije Universiteit webmail client op mijn Chrome. Een venster met de mail gaat wel open maar de body met tekst van de mail waar ik op wil reageren laadt niet meer, en ik kan verder ook niets typen.

Frustrerend. Firefox heeft dit probleem niet..?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:33:
Ik kan sinds dit weekend niet meer fatsoenlijk mails versturen via mijn Vrije Universiteit webmail client op mijn Chrome. Een venster met de mail gaat wel open maar de body met tekst van de mail waar ik op wil reageren laadt niet meer, en ik kan verder ook niets typen.

Frustrerend. Firefox heeft dit probleem niet..?
Versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Zandpad schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:01:
[...]

Kun je multiple locaties toevoegen als functie? Het zou namelijk interessant zijn om bijvoorbeeld werk en thuis als locatie in te kunnen voeren.

Hulde voor je werk trouwens, je T.net extensie gebruik ik al heel lang. Zou daar graag een bug gefixt willen zien. Vroeger (al een tijd terug hoor) kon je met je muiswiel een topic openen, zonder dat het scherm dicht ging. Tegenwoordig moet je voor elk topic het scherm opnieuw openen.

Edit: de tijdverwerking gaat ook nog niet goed, na een tijd geeft de tool nu 895n tot regen. Als ik er op klik update hij naar het juiste moment: 18m
1) Als in een snelschakeloptie, of twee onder elkaar?
2) Pak ik nog een keer op. Ik weet dat het kan (Silver Bird doet het namelijk), maar bij Chrome is dit gedrag idd een keer ergens veranderd. Er kan wel meer aan die extensie worden verbeterd.
3) Eigenlijk staat er 895m, maar de m wordt dus precies in tweeën gehakt. Komt doordat de data van Buienradar geen datum bevat en ik dus wat trucs uit moet halen om de tijd tot het neerslagmoment kan berekenen (dat betekent de klok een dag voor- of achteruit zetten). Ik zie namelijk dat je je edit na 24:00 gedaan hebt, dus dit lijkt me van toepassing. Ik heb iig alle mogelijke pijnpunten (ambigue namen, e.d) eruit gehaald en ook wat tests met nét over de 12 uur-grens én voor- gedaan om te kijken of er het gewenste resultaat was en dat lijkt er te zijn. Versie 0.33.0 is de versie met die fixes. Als je me wilt laten weten of het opgelost is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit nu midden in een switch van FF naar Chrome. Moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Waar FF me vaak in de steek laat met https:// sites en certificaten geeft Chrome me tenminste de keuze of ik door wil gaan.

Iemand nog een idee waarom ik hem niet kan installeren op een bepaalde pc? Installer blijft maar lopen om op een duur vast te slaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:27

XanderDrake

Build the future!

13.0.782.220 m
Sc0rPi0N schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:04:
Waar FF me vaak in de steek laat met https:// sites en certificaten geeft Chrome me tenminste de keuze of ik door wil gaan.
uuuhmmm, nu Diginotar's certificaten langzaam worden vervangen kan ik me voorstellen dat sommige plekken nog waarschuwingen gaan geven... Zou je die boodschappen echt negeren?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

XanderDrake schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:36:
[...]

13.0.782.220 m

[...]
uuuhmmm, nu Diginotar's certificaten langzaam worden vervangen kan ik me voorstellen dat sommige plekken nog waarschuwingen gaan geven... Zou je die boodschappen echt negeren?
Nee dit zijn interne certificaten. Ff zegt gewoon van dit ken ik niet (en je komt niet op de interne beheerssite) In IE en dus Chrome kun je kiezen om toch door te gaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
RetroTycoon schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:07:
[...]

1) Als in een snelschakeloptie, of twee onder elkaar?
2) Pak ik nog een keer op. Ik weet dat het kan (Silver Bird doet het namelijk), maar bij Chrome is dit gedrag idd een keer ergens veranderd. Er kan wel meer aan die extensie worden verbeterd.
3) Eigenlijk staat er 895m, maar de m wordt dus precies in tweeën gehakt. Komt doordat de data van Buienradar geen datum bevat en ik dus wat trucs uit moet halen om de tijd tot het neerslagmoment kan berekenen (dat betekent de klok een dag voor- of achteruit zetten). Ik zie namelijk dat je je edit na 24:00 gedaan hebt, dus dit lijkt me van toepassing. Ik heb iig alle mogelijke pijnpunten (ambigue namen, e.d) eruit gehaald en ook wat tests met nét over de 12 uur-grens én voor- gedaan om te kijken of er het gewenste resultaat was en dat lijkt er te zijn. Versie 0.33.0 is de versie met die fixes. Als je me wilt laten weten of het opgelost is _/-\o_
1) Ik zou twee onder elkaar het mooist vinden. Dan kun je namelijk direct zien hoe het weer is op twee locaties.

2) Super! Want het is echt mijn meest gebruikte extensie, met een klein erger puntje...

3) Aha dat zou wel verklaren ja. Ik heb nu 0.33 geinstalleerd, en zal vanavond rond 12 uur even een aantal keer kijken hoe het gaat. Misschien handig om te weten, ik gebruik 15.0.865.1000 dev-m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Betoverende HTML5 experiment !

Chromeexperiments

Echt heel mooi ;)

• RetroTycoon
Zandpad schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:03:
[...]

1) Ik zou twee onder elkaar het mooist vinden. Dan kun je namelijk direct zien hoe het weer is op twee locaties.

2) Super! Want het is echt mijn meest gebruikte extensie, met een klein erger puntje...

3) Aha dat zou wel verklaren ja. Ik heb nu 0.33 geinstalleerd, en zal vanavond rond 12 uur even een aantal keer kijken hoe het gaat. Misschien handig om te weten, ik gebruik 15.0.865.1000 dev-m.
1) Komt een dezer dagen...
2) Gefixt! Na een paar bugfixes extra is v0.40.3 de versie waarin het middelmuisknopje weer normaal functioneert, je zelf het aantal topics kunt aangeven en onderin wat shortcuts krijgt. Onder water is de code ook weer opgefrist en nu zou eindelijk de foutafhandeling ook goed moeten functioneren :)
3) Is het nog voorgekomen?

[ Voor 5% gewijzigd door RetroTycoon op 10-09-2011 00:25 ]

• Zandpad
Ah prima! Ik wacht op je update voor je weerextensie!

Ga hem nu gelijk updaten :) Al heb ik op mn macbook geen middle mouse, zal zo even de desktop aanzwengelen!

Ja, momenteel doet hij het al na een paar minuten nadat ik erop geklikt heb. Vijf minuten geleden nog geklikt, geeft nu alweer 198m aan.

• RetroTycoon
Zandpad schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:32:
Ja, momenteel doet hij het al na een paar minuten nadat ik erop geklikt heb. Vijf minuten geleden nog geklikt, geeft nu alweer 198m aan.
Vermoedelijk heb ik net die bug gesquasht :) En zo snel als blijkt dat ie idd nooit meer voorkomt ga ik de meerdere locaties erin zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door RetroTycoon op 10-09-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
RetroTycoon schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:34:
[...]

Vermoedelijk heb ik net die bug gesquasht :) En zo snel als blijkt dat ie idd nooit meer voorkomt ga ik de meerdere locaties erin zetten.
Ben benieuwd! Heb hem even geupdate. Is daar nog een handigere manier dan uninstallen, en opnieuw te installen voor? Het ziet er nu goed uit. Ben benieuwd hoe dat morgen er uit ziet, off to bed now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand die weet of ze er aan werken om fullscreen voor Lion te implementeren? Ik weet dat Chrome al fullscreen heeft, maar dat werkt niet zo lekker. Zou het liever zo als Safari hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Zandpad schreef op zondag 11 september 2011 @ 00:59:
[...]

Is daar nog een handigere manier dan uninstallen, en opnieuw te installen voor?
Ga naar extensies, vanboven kan je op 'Devoloper modes' klikken, derde knop is dan 'Update extensions now'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Nactive schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:47:
[...]

Ga naar extensies, vanboven kan je op 'Devoloper modes' klikken, derde knop is dan 'Update extensions now'.
Thanks! Dat hielp!
RetroTycoon schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:34:
[...]

Tot nu doet hij nu goed, nog geen rare minuten gezien! Nu geeft hij tijdens de regen aan: 0m. Kun je dat omzetten tot "nog xx minuten regen". Ik roep maar wat hoor :+

Je update voor de tweakers extensie is weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 10-10 08:58

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Tweakers,

ik ben op zoek naar 'n sniper voor Ebay, ik heb Myibidder Auction Sniper en Rapidcatch al uitgeprobeerd maar die lijken niet of niet goed te werken. Ik heb de eerste 'n tijdje gebruikt en zie regelmatig dat 't object voor 'n bedrag lager dan wat ik had ingesteld is verkocht, behoorlijk frustrerend.

Rapidcatch zie ik helemaal niet eens verschijnen ergens op de objectpagina.

Iemand 'n idee voor 'n andere sniper of doe ik misschien iets fout?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Hebben meer mensen last van dat bij zogenaamde "Snelkoppelingen" (de webapp-functionaliteit dus) het venster maar op één grootte en één plaats blijft. Dus als je deze resized en dan afsluit dit dan niet onthouden wordt. Dit gebeurt momenteel op Chrome '14.0.835.186 m' (stable). Persoonlijk vind ik dat gruwelijk irritant namelijk :-(.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Weet niet of je hetzelfde bedoelt als ik heb: dat Chrome bij opstarten niet gemximaliseerd is, op mijn Laptop (xp). Daarna moet ik hem maxen, sluit ik af, en bij opstart onthoudt die het wederom niet. Vaag, beginnersfoutje?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:34

MsG

Forumzwerver

Eric_Cantona schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 19:54:
Tweakers,

ik ben op zoek naar 'n sniper voor Ebay, ik heb Myibidder Auction Sniper en Rapidcatch al uitgeprobeerd maar die lijken niet of niet goed te werken. Ik heb de eerste 'n tijdje gebruikt en zie regelmatig dat 't object voor 'n bedrag lager dan wat ik had ingesteld is verkocht, behoorlijk frustrerend.

Rapidcatch zie ik helemaal niet eens verschijnen ergens op de objectpagina.

Iemand 'n idee voor 'n andere sniper of doe ik misschien iets fout?
Ik gebruik altijd gixen.com

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Sindskort gebruik ik weer Chrome. Net zoals jaren geleden bevalt het me weer prima. Duidelijk sneller als FF en de extensions zijn een duidelijke verbetering ten op zichte van de eerste versies van Chrome.

Kunnen nieuwe websites ook aangepast worden zodat ze openen in een nieuw venster in plaats van in een nieuwe tab?

Ik heb in de opties gezocht, maar kon dit niet vinden. Dat kruisje van die tabs is namelijk best klein en ik vind het prettiger browsen als ik complete vensters kan wegklikken. Bedankt alvast als iemand het weet :)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:03
Sjah schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:31:
Weet niet of je hetzelfde bedoelt als ik heb: dat Chrome bij opstarten niet gemximaliseerd is, op mijn Laptop (xp). Daarna moet ik hem maxen, sluit ik af, en bij opstart onthoudt die het wederom niet. Vaag, beginnersfoutje?
Ik stel dat altijd in bij Eigenschappen. Kies ik voor gemaximaliseerd. Helpt overigens inderdaad niet altijd. Er schijnt een programmatje voor te zijn, zodat het altijd gemaximaliseerd opent :)

Deze dus: http://www.zdnet.nl/downloads/118297/autosizer%2d1%2d71/

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 24-09-2011 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik weet dat je in kunt stellen dat Chrome bij het opstarten meerdere door jezelf gekozen pagina's kan openen. Dit is handig, echter niet in alle gevallen. Is er ook een extention waarmee je d.m.v. een knopdruk deze pagina's kunt openen?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je kan de verzameling bookmarks samen in 1 map bewaren en dan de hele map met bookmarks openen door er met de middelste muis knop op te drukken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ben ik de enige die behouden nogal een gekke vertaling voor Save vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:03
Chrome 14 valt tegen in deze snelheidstest: http://lifehacker.com/584...ernet-explorer-9-and-more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik weet niet of dit het juiste topic is.

Maar ^$#%$%%#$@# Chrome haalt me het bloed onder de nagels vandaan.
Als ik op een engelse pagina surf komt er mooi een balkje wilt u deze pagina vertalen? Nee. wilt u deze pagina vertalen? Nee. wilt u deze pagina vertalen? Nee. wilt u deze pagina vertalen? Nee... Geen probleem heb ik ook geen moeite mee ik wil best iets weg klikken.

Waar ik WEL moeite mee heb is dat Chrome voor mij denkt te kunnen beslissen dat Duitse webpagina's niet vertaalt hoeven te worden. ^%$%#$$%#$!@# Op het moment dat je hem nodig hebt werkt hij niet en alle andere keren moet ik hem zelf weg klikken. Om het nog leuker te maken sommige duitse pagina's waar ik dan weer geen interesse in heb om vertaald te worden, die wil hij dan wel vertalen.

Gefeliciteerd chrome zo haal je idd het bloed onder iemands nagels vandaan.

Een voorbeeldje van een pagina die hij bij mij weigert te vertalen: http://www.rclineforum.de...nanojets-50mm-edf/Seite_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Wat betreft het steeds moeten aangeven, je kan in die vertaalbalk aan de rechterkant onder 'options' aangeven dat hij nooit van Engels moet vertalen.

Voor Duits lijkt het dat je ooit hebt aangegeven dat hij hem nooit moet vertalen. Als je op die site rechtsklikt, krijg je dan de optie 'translate to English?'. Dit zou het voor Duits moeten resetten en je krijgt dan altijd weer de balk (waarbij je dus bij options kunt kiezen "always translate..."). Mocht dat niet werken, dan kun je proberen om bij de chrome options onder 'under the hood' translations helemaal uit te zetten, en een volgende keer weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

sewer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:35:
Wat betreft het steeds moeten aangeven, je kan in die vertaalbalk aan de rechterkant onder 'options' aangeven dat hij nooit van Engels moet vertalen.

Voor Duits lijkt het dat je ooit hebt aangegeven dat hij hem nooit moet vertalen. Als je op die site rechtsklikt, krijg je dan de optie 'translate to English?'. Dit zou het voor Duits moeten resetten en je krijgt dan altijd weer de balk (waarbij je dus bij options kunt kiezen "always translate..."). Mocht dat niet werken, dan kun je proberen om bij de chrome options onder 'under the hood' translations helemaal uit te zetten, en een volgende keer weer aan.
Ok, het probleem is alleen dat hij soms wel engels moet vertalen, als ik een enorme lap "relatief simpele" tekst op een website heb zet ik hem wel eens om in het Nederlands zodat ik het heel snel van scannen.

Het vreemde is dat hij sommige website blijkbaar herkent als Duits en dit dan wil vertalen maar sommige websites die juist Duits zijn vertaalt hij dan weer niet.

Ik klik nu net op de link en nu krijg ik wel weer de vertaal balk, maar ik durft met 100% zekerheid te zeggen dat ik vanavond wel weer een Duitse site tegenkomt waarbij die balk weer niet verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een vraagje aan de mensen die de DEV versie van Chrome gebruiken.

Werkt dit artikel bij jullie?
nieuws: RSA: aanval op SecurID kwam van twee groepen hackers
Ik zie ongeveer 1 seconde beeld, en vervolgens crasht mijn tabblad.

Dit heb ik sinds vandaag ook bij andere artikels hier op tweakers. Maar ook weer niet bij allemaal.

Overigens heb ik dit op mijn Chromebook, maar die draait op Chrome versie 16.0.898.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Werk nu een dag intensief met Chrome, en vind de downloadmanier omslachtig, toestemming geven, nog eens klikken. Maarja verder alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

TripleQ schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:23:
Een vraagje aan de mensen die de DEV versie van Chrome gebruiken.

Werkt dit artikel bij jullie?
nieuws: RSA: aanval op SecurID kwam van twee groepen hackers
Ik zie ongeveer 1 seconde beeld, en vervolgens crasht mijn tabblad.

Dit heb ik sinds vandaag ook bij andere artikels hier op tweakers. Maar ook weer niet bij allemaal.

Overigens heb ik dit op mijn Chromebook, maar die draait op Chrome versie 16.0.898.0
Geen probleem hier. Probeer eens zonder extensies.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
thx, maar dat had ik ook al geprobeerd. Alles staat uit...Probeer even uit te vogelen of ik een log bestand ofzo kan vinden met daarin een oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Start bij jullie Chrome de laatste tijd ook zo traag op? Als ik de browser voor het eerst opstart duurt het bijna 10 seconden voor ik aan de gang kan. Daarna gaat het soepel.
Dit schijnt te komen voor de Chrome Web Store...

Ik draai de dev versie (v16). Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 12:27
Hm, ik draai de dev channel van chrome. Sinds een kwartier crasht de browsertab bij 70% van de sites die ik open (zoals nu.nl). Hij laadt de pagina en vervolgens krijg vrijwel direct daar de 'bekende' Helaas-pagina. Meer mensen daar last van?

Ik heb alle extensies al uitgeschakeld en een nieuw gebruikersprofiel aangemaakt. Dit is niet fijn voor een devver ;(

Edit: bij het posten crashte GoT ook (het lijkt wel wat met redirects te maken te hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door netiul op 14-10-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ik merkte bij m'n dev channel dat eerst https sites liepen te borken, maar nu meer sites inderdaad, ongeveer een 10% van de tabs crashen nu.

risico van dev-channel

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb sinds kort een zeer vreemd probleem met Chrome.
Als ik hem opstart en naar een website wil gaan, laadt hij deze niet. Hij blijft permanent op 'laden' staan, met alle mogelijke websites. Vreemd genoeg doet alles het perfect als ik de incognito versie opstart. Ook firefox/IE9 doen het prima, net als al mijn andere wifi apparaten..

Ik heb mijn laptop al herstart zonder resultaat. Browsergegevens verwijderen duurt om de een of andere reden abnormaal lang, terwijl dit normaal een kwestie van seconden is.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Even naar je appdata folder van Chrome gaan, en je profiel deleten (of stukjes daarvan, als je de rest wilt behouden... de bestandsnamen spreken aardig voor zich). Waarschijnlijk is daar iets kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dit is overigens ook nieuw voor mij, even wachten tot eind Oktober, of IE Grrrrrrr :(

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/78465/eoFYNfZP5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Albert020 op 24-10-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:55:
Even naar je appdata folder van Chrome gaan, en je profiel deleten (of stukjes daarvan, als je de rest wilt behouden... de bestandsnamen spreken aardig voor zich). Waarschijnlijk is daar iets kapot gegaan.
Letterlijk opeens was het probleem gister opgelost, toch bedankt.
Nu is er echter weer een ander probleem: ik had altijd als startpagina 'nieuw tabblad' ingesteld, zodat ik de 8 blokjes met meest bezochte websites meteen kon aanklikken. Ik gebruik dit ontzettend veel.
Nu zijn echter die blokjes overal verdwenen, ook bij het openen van een nieuw tabblad. Wel staat nu onderaan een zeer omslachtig menutje waar ik de recent gesloten of meest bezochte website kans kiezen.

Hoe kan ik nu de blokjes weer terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Albert020 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:07:
Dit is overigens ook nieuw voor mij, even wachten tot eind Oktober, of IE Grrrrrrr :(

[afbeelding]
Is het eigenlijk een bug in Chrome of is het de website die gewoon crapy geschreven is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nactive schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:58:
[...]

Is het eigenlijk een bug in Chrome of is het de website die gewoon crapy geschreven is ?
Probleem is opgelost nu Chrome v15 uit is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/78695/zeWQyl8aiEM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
KillerX42 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Letterlijk opeens was het probleem gister opgelost, toch bedankt.
Nu is er echter weer een ander probleem: ik had altijd als startpagina 'nieuw tabblad' ingesteld, zodat ik de 8 blokjes met meest bezochte websites meteen kon aanklikken. Ik gebruik dit ontzettend veel.
Nu zijn echter die blokjes overal verdwenen, ook bij het openen van een nieuw tabblad. Wel staat nu onderaan een zeer omslachtig menutje waar ik de recent gesloten of meest bezochte website kans kiezen.

Hoe kan ik nu de blokjes weer terugkrijgen?
Screenshot? Dit klinkt niet als het standaard startscherm.

Maar klikken op 'most visited' of het pijltje daarnaast moet werken.

EDIT: Ah, v15 is stable en daar staat de new new tab page standaard aan. Ik heb gewoon de icoontjes. Ik vermoed dat wanneer ze er niet zijn deze pagina ze gewoon niet weergeeft, ipv een 'ik heb niks' icoontje. Er is geen manier meer om ze in- en uit te klappen voor zover ik kan zien.

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 26-10-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokxie
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

Screenshot? Dit klinkt niet als het standaard startscherm.

Maar klikken op 'most visited' of het pijltje daarnaast moet werken.

EDIT: Ah, v15 is stable en daar staat de new new tab page standaard aan. Ik heb gewoon de icoontjes. Ik vermoed dat wanneer ze er niet zijn deze pagina ze gewoon niet weergeeft, ipv een 'ik heb niks' icoontje. Er is geen manier meer om ze in- en uit te klappen voor zover ik kan zien.
Bedankt voor je tip, ik heb het nu opgelost door op het pijltje naast 'meest bezocht' te klikken, en daarna in de lijst weer 'meest bezocht' te kiezen. Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Laatst online: 10-10 23:38
Ik heb een nieuwe laptop met Google Chrome er op, maar bij sommige sites (zoals Twitter.com), scrollt hij heel traag. Chrome heeft op mijn oude laptop dit probleem niet. Ik gebruik maar 2 addons: ABP en Chromium Smooth Wheel Scroller. Deze gebruikte ik ook bij mijn oude laptop. Wat kan het probleem zijn?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Conscience NL schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:39:
Ik heb een nieuwe laptop met Google Chrome er op, maar bij sommige sites (zoals Twitter.com), scrollt hij heel traag. Chrome heeft op mijn oude laptop dit probleem niet. Ik gebruik maar 2 addons: ABP en Chromium Smooth Wheel Scroller. Deze gebruikte ik ook bij mijn oude laptop. Wat kan het probleem zijn?
De dev-versie had de laatste paar versies problemen met twitter.com, bijna niet werkbaar, zo traag. Maar nu doet die het wel weer gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
TripleQ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

De dev-versie had de laatste paar versies problemen met twitter.com, bijna niet werkbaar, zo traag. Maar nu doet die het wel weer gewoon
Hmm... ik heb Chrome verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voor doen.

EDIT: En nu doet hij het wel weer gewoon. Raar. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Conscience NL op 26-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sionds v15 heb ik een vreemd probleem:

Wanneer ik heel snel een adres in typ en op enter druk, komt soms de verkeerde pagina tevoorschijn.

Voorbeeld: tweakers.net is de eerste site die boven komt als ik de t in druk. Typ ik tv komt tvrage.com naar boven. 'Vroeger' werkte tv+enter dus heel snel om naar tvrage.com te gaan. Maar sinds v15 gaat het helemaal fout. Als ik te snel ben komt er tvrage.com te staan, maar wordt tweakers.net geladen. Dit gebeurt bij alle letters, ook het uitzetten van de flags voor prerender from omnibox en shortcuts in omnibox werkt niet.

Volgens mij was dit ook al toen v15 nog dev/beta was, dus ben ik terug naar het stable channel gerold. Maar het is dus niks veranderd. Hebben meer mensen hier last van, is dit op te lossen, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Volgens mij werkt het zo:
Als je van update channel wisselt, wordt je versie niet veranderd. Hij update dan pas weer, als er een nieuwe update is uit het channel wat je geselecteerd hebt. Dus bij beta naar stable channel krijg je geen oudere versie van Chrome. Als je van stable naar beta gaat waarschijnlijk dus weer wel.

Dat zou kunnen verklaren waarom je het probleem nog steeds hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Klopt, maar ik ben daadwerkelijk van v15 naar v13 terug gegaan toen, en inmiddels heb ik de stable v15. Ik heb het probleem dan ook weer, niet nog steeds.

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 29-10-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik kan het probleem niet repliceren hier. Heb je al een bugmelding bij google gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. Click & Clean lijkt na de laatste update niet meer te werken, meer mensen daar last van?
Ik draai de Click & Clean zodat mijn browsing history netjes verwijderd word bij het afsluiten, maar er is sinds een paar dagen een nieuwe update die automatisch geïnstalleerd is.

Chrome versie: 15.0.874.106 m
Click & Clean versie: 7.7

Ik heb C&C dus zo ingesteld dat hij bij het sluiten van de browser onder andere de browsing history moet verwijderen. De functie an sich werkt, want als ik 'm install op 'ask me before cleaning' krijg ik bij het afsluiten netjes de vraag of het mag.

Als ik binnen Chrome zelf de private data opschoon werkt het wel, ook als ik via de Extension Button kies voor Clean Private Data en dan op clean now klik.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 13:50
Hebben mensen ook last van het feit dat als je iets op Google zoekt en vervolgens een gevonden resultaat aanklikt, er vaak een nieuw tabblad geopend wordt of erger; doorgestuurd wordt naar een advertentiesite?

Als ik de url in de gaten hou, verandert deze vaak naar iets als google-analytics o.i.d. waarna je doorgestuurd wordt een bepaalde advertientiesite. Dit zelfde gedrag heb ik ook vaak als ik 'ergens' op een niet-link gebied klik van een website.

Uiteraard heb ik adblock plus geinstalleerd maar ik heb niet het idee dat dat veel helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Iooryz schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:53:
Ik kan het probleem niet repliceren hier. Heb je al een bugmelding bij google gedaan?
Ik heb inmiddels al m'n data gewist. Het lijkt vooralsnog goed te werken, maar dat kan natuurlijk komen omdat ik nu nog niet zoveel dubbele adressen onder een letter heb.
Nope het is nog steeds/weer. Ik zal straks eens zoeken of er een bug is en het melden.

Edit: gemeld. Het blijkt overigens toch de flag 'prerender from omnibox' te zijn die in v15 kapot is gemaakt.
peterkuli schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:47:
Hebben mensen ook last van het feit dat als je iets op Google zoekt en vervolgens een gevonden resultaat aanklikt, er vaak een nieuw tabblad geopend wordt of erger; doorgestuurd wordt naar een advertentiesite?

Als ik de url in de gaten hou, verandert deze vaak naar iets als google-analytics o.i.d. waarna je doorgestuurd wordt een bepaalde advertientiesite. Dit zelfde gedrag heb ik ook vaak als ik 'ergens' op een niet-link gebied klik van een website.

Uiteraard heb ik adblock plus geinstalleerd maar ik heb niet het idee dat dat veel helpt...
Virus scanner laten draaien?

[ Voor 56% gewijzigd door TheZeroorez op 30-10-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 13:50
TheZeroorez schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:04:

[...]

Virus scanner laten draaien?
Ja, helemaal clean (MS Security Essentials)

Edit: volgens mij is het opgelost. Het had niks te maken met Chrome. Ik had in de router het admin wachtwoord niet verandert en daarom heeft 'iets' de dns instellingen verandert die je telkens fijn doorstuurde naar spam.

[ Voor 35% gewijzigd door peterkuli op 01-11-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Ik heb een beetje iritant probleem. Sinds de nieuwste update V15 krijg ik constant de pop-up: "Er is een aanvullende plugin nodig om enkele elementen op deze pagina weer te geven". Als ik daar op klik zijn echter wel de plugins geinstaleerd en werkend. Iemand een oplossing voor dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Ik heb nog steeds problemen met Chrome (zie mijn vorige posts, paar posts omhoog). Bij sommige sites scrollt hij über traag. Als ik hem aan de oplader hang (laptop) gaat het al sneller, maar nog steeds niet helemaal soepel. Zelfs als ik hem aan de oplader heb, hebben sommige filmpjes haperingen. Zou Chrome bewust sommige dingen langzamer doen om energie te besparen? Ik ben die optie nog niet tegengekomen. Op mijn oude laptop had ik nergens last van met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
Conscience NL schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:
Ik heb nog steeds problemen met Chrome (zie mijn vorige posts, paar posts omhoog). Bij sommige sites scrollt hij über traag. Als ik hem aan de oplader hang (laptop) gaat het al sneller, maar nog steeds niet helemaal soepel. Zelfs als ik hem aan de oplader heb, hebben sommige filmpjes haperingen. Zou Chrome bewust sommige dingen langzamer doen om energie te besparen? Ik ben die optie nog niet tegengekomen. Op mijn oude laptop had ik nergens last van met Chrome.
Hier geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Oplossing gevonden voor het constant vragen van instaleren plugin

Ik heb het probleem niet meer. Wat ik heb gedaan:

Sleuteltje --> Extra --> Extensies --> Adblock+ & Skype toolbar & Webmail Adblocker Verwijderen.

herstart Chrome en klaar.

Vervolgens extensies opnieuw geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 07:52:
Hmm .. Click & Clean lijkt na de laatste update niet meer te werken, meer mensen daar last van?
Ik draai de Click & Clean zodat mijn browsing history netjes verwijderd word bij het afsluiten, maar er is sinds een paar dagen een nieuwe update die automatisch geïnstalleerd is.

Ik heb C&C dus zo ingesteld dat hij bij het sluiten van de browser onder andere de browsing history moet verwijderen. De functie an sich werkt, want als ik 'm install op 'ask me before cleaning' krijg ik bij het afsluiten netjes de vraag of het mag.

Als ik binnen Chrome zelf de private data opschoon werkt het wel, ook als ik via de Extension Button kies voor Clean Private Data en dan op clean now klik.
Niemand die hier last van heeft?
Krijg het maar niet opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:12
TheZeroorez schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:42:
Meh... Ik doe erg veel met het toetsenbord over het algemeen, maar Ctrl-Shift-T is echt vervelend (ook omdat mijn toetsenbordinstellingen zich dan regelmatig verzetten (ctrl-shift). Eens zoeken of ik die 'recent gesloten'-linkjes weer terug kan zetten waar ze horen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Recent gesloten zit toch gewoon bij een nieuwe tab, in de rechteronderhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 19:12
Niet iedere verandering is een verbetering :) Het is een klik extra en het zit verder weg. Ja het zit er nog, maar ik vind het niet handig werken.

Zelfde met Windows Vista / 7 ten opzicht van XP, alles wordt achter steeds meer klikjes verstopt, je zoekt je een breuk. Het zat allemaal mooi op één scherm, nu zitten de bezochte pagina's, gesloten pagina's en apps op 3 verschillende pagina's.

Het is niet eens consistent, want dan zaten de gesloten pagina's ook wel in zo'n slide.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is er voor Chrome een goede plugin die automatisch alle reclame voor filmpjes verwijderd? Wordt een beetje gek van die reclames voor YouTube filmpjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ja hoor, het heet F5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Reageer dan gewoon niet. F5 werkt al lang niet meer op YouTube (i.t.t. bijv. Dumpert) :X

Had eerst Ad Block als extensie geïnstalleerd, die blokeerde geen ads op YouTube. Nu Ad Block Plus geinstalleerd en dat lijkt een stuk beter te werken. Net wat random Vevo uploads aangeklikt, maar geen ads te bekennen :)

[ Voor 11% gewijzigd door monnick op 03-11-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Grrr...nu staan de laatste vijf bezochte pagina's niet meer onderaan, kvond het wel fijn om iets snel terug te vinden..!

Staan nu rechts in de balk bij 'Recent Gesloten' toch weer stapje extra ;)

[ Voor 24% gewijzigd door NeoMe op 03-11-2011 15:41 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

2 punten waar ik tegenaanloop :

- FTP verkeer kan alleen als ftp:// vervangen wordt door http://
- de proxyserver wordt gebruikt van IE en is niet zoals in FF zelf in te stellen of uit te zetten. We installeren meestal FF naast IE omdat we hier achter een proxy zitten. Chrome maakt dus gebruik van dezelfde settings en dus ook van settings die in een group policy zitten. Voor thuis/werk gebruik valt dit dus af.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In mijn zoektocht naar het opschonen van Browser History clearen nog geen steek verder.
Alle plugins verwijderd, Chrome verwijderd (incl. userdata) en alles vers geinstalleerd, still no-go.

Op andere server (waar nog nooit Chrome op gestaan heeft) Chrome geïnstalleerd, en daarna als enig plugin Click & CLean.
C&C ingesteld dat hij history moet erasen, maar ondanks de melding dat hij dit doet, gebeurt het niet.

Ondertussen ook wat andere (er zijn er niet veel) plugins geprobeerd die dezelfde functionaliteit hebben, maar niets werkt.
De enige manier om van je history af te komen is met de hand in Chrom zelf lijkt wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervsa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2023
Cen C werkt gewoon bij mij hoor. probeer het anders met CC cleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pfff .. begin een beetje moe te worden Chrome :(
Sinds de reinstall krijg ik bij elke download de vraag "this type of file can harm your computer. do you want to keep this?" en moet ik op keep of discard klikken.
Wanneer ik in de options aangeef dat hij bij elke download moet vragen wáár het bestand moet komen heb ik nergens last van, maar zodra ik aangeef dat hij altijd in dezelfde folder mag downloaden moet ik dus elke keer op keep klikken, had ik normaal nooit.

@pietervsan is dat een plugin of een standalone app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:30
Koffie schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:01:
Pfff .. begin een beetje moe te worden Chrome :(
Sinds de reinstall krijg ik bij elke download de vraag "this type of file can harm your computer. do you want to keep this?" en moet ik op keep of discard klikken.
Wanneer ik in de options aangeef dat hij bij elke download moet vragen wáár het bestand moet komen heb ik nergens last van, maar zodra ik aangeef dat hij altijd in dezelfde folder mag downloaden moet ik dus elke keer op keep klikken, had ik normaal nooit.

@pietervsan is dat een plugin of een standalone app?
CC Cleaner (als je die bedoelt) is standalone http://www.piriform.com/ccleaner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 09-10 16:03

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik draai chrome 16.0.9.x maar ik kom er nu achter dat ie flash-versie 10.2 d161 gebruikt. Klopt dat? Ik ging er een beetje vanuit dat de ingebouwde flash-versie automatisch de laatste is bij de Chrome-browsers. (andere browsers op mijn compu gebruiken 11.0.1.x)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 19:07
Ik denk dat ze terug gedraaid hebben, ik heb niks anders dan problemen met flash 11 in chrome, buffering problemen waar andere browsers het wel goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik draai de Dev versie, en daar zit wel de nieuwe flash in volgens mij:

Versie "11,1,102,55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 09-10 16:03

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Probleem van hier: letatcest in "Browser: Google Chrome - Deel III" opgelost... er stond nog een hele oude flash-plugin in /home/user/.mozilla/plugins pakte Chrome(ium) blijkbaar die. Waarom? Ik heb geen idee. Er zijn te veel plaatsen waar plugins langs verhuisd zijn de afgelopen tijd, maar dat maakt niet uit. Problem sovled.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 15:46
@Koffie,

Ben je al verder met het C&C probleem? Bij mij word de geschiedenis ook niet verwijderd, alhoewel C&C wel onderin aangeeft bezig te zijn met het verwijderen.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik draai Chrome 16.0.91.x, maar heb wel gewoon flash player versie: WIN 11,1,102,55. Als het zo belangrijk is, kun je op zich wel switchen van channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 07:52:

RudyL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:19:
@Koffie,

Ben je al verder met het C&C probleem? Bij mij word de geschiedenis ook niet verwijderd, alhoewel C&C wel onderin aangeeft bezig te zijn met het verwijderen.
Vandaag kreeg ik een update van C&C automatisch geïnstalleerd, en warempel .. het werkt weer \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Sc0rPi0N schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:04:
2 punten waar ik tegenaanloop :

- FTP verkeer kan alleen als ftp:// vervangen wordt door http://
- de proxyserver wordt gebruikt van IE en is niet zoals in FF zelf in te stellen of uit te zetten. We installeren meestal FF naast IE omdat we hier achter een proxy zitten. Chrome maakt dus gebruik van dezelfde settings en dus ook van settings die in een group policy zitten. Voor thuis/werk gebruik valt dit dus af.
Maar voor die proxy heb ik een plugin waarmee je de proxy aan/uit kunt zetten of zelfs automatisch proxy kan laten selecteren.. Proxy SwitchySharp

[ Voor 4% gewijzigd door Hipska op 29-11-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Laatst online: 15:46
Koffie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:20:
[...]

[...]

Vandaag kreeg ik een update van C&C automatisch geïnstalleerd, en warempel .. het werkt weer \o/
Ja daar kwam ik ook achter, hulde voor deze 7.8 versie.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hipska schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:28:
[...]
FTP vind ik ook een probleem..
Hoe anders moet je browser weten dat hij via het FTP protocol moet babbelen :?
Elke server die niet op 80 geageerd ook op 21 met een ander protocol proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Nee gewoon als je ftp://server intypt, dat chrome dan gewoon inlogd een een directory index toont..

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik volgt het ff niet :?
Ik start Chrome en tik in ftp://servernaam vervolgens krijg ik van Chrome een poup met de vraag voor een user/pass en als ik die invoer krijg ik gewoon een dirlisting van die FTP server te zien.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste