Ik haal nog even een al wat ouder bericht aan, waar volgens mij nog niemand antwoord op heeft gegeven. Ik heb namelijk volgens mij van hetzelfde probleem last. Ik kan Chrome op mijn desktop PC (Windows XP, alles up-to-date) namelijk praktisch niet gebruiken, omdat ik heel gauw last heb van het bovenstaande probleem. Chrome maakt dan tijdelijk naar geen enkele website meer verbinding, terwijl andere browsers (bijv. IE) het dan gewoon nog doen. Als ik Chrome herstart werkt het weer wel, maar gemiddeld kan ik niet langer dan een paar minuten browsen met Chrome voordat dit probleem zich weer voordoet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 20:39:
Ik vraag het toch maar even. Ik browse al een tijdje met Chrome. Bevalt prima, op één ding na. Na een poosje browsen (soms een dag, soms na 5 minuten) krijg ik error 105 err_name_not_resolved. Schijnt vaker voor te komen en heb de DNS-prefetching, zoals wordt gesuggereerd al uitgeschakeld. Dat mocht helaas niet baten. et is gewoon iedere keer de draadloze verbinding herstellen en alles loopt weer als een zonnetje.
Tot voor kort dacht ik dat het dan aan mijn computer lag, de twee andere pc's op dezelfde hebben nergens last van (eentje met Vista en Firefox, de ander met Linux en Chromium). Nu heb ik afgelopen weekeinde een system recovery moeten doen en wederom is ook dat error 105 probleem terug.
Ik gebruik Windows XP, De meest recente Chrome en AVG free. Verder heb ik er naast het standaard Acer pakket nog geen software geïnstalleerd. Waar kan het aan liggen?
Ik heb al alle suggesties die ik op internet heb kunnen vinden (zoals dat dns prefetching uitzetten) geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Daardoor ben ik op mijn desktop PC vooralsnog aangewezen op de verouderde IE8, wat nogal behelpen is als je Chrome gewend bent... Op mijn laptop (waar Windows 7 op draait) heb ik dit probleem nooit, het ligt dus niet aan mijn netwerk of zo maar aan de combinatie van Chrome en Windows XP op mijn desktop PC.
Overigens draai ik op mijn werk ook Chrome op een XP machine en daar heb ik geen last van dit probleem.