Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voordat ik Windows opnieuw installeerde de volledige AppData folder naar een externe disk gekopieerd. Ik heb zojuist Google Chrome geinstalleerd en de map C:\Users\****\AppData\Local\Google\Chrome teruggekopieerd en vervolgens Chrome opgestart. Mijn bookmarks en instellingen zijn echter nergens te bekennen? Mis ik iets? :?

Edit:
Vaag, als je de Chrome folder verwijdert en er een 'nieuwe' folder plaatst accepteert ie die niet. Als je de oorspronkelijk folder laat staan en je eigen backup terugkopieert en ze dan samenvoegt doet ie het wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 111% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik eerlijk ben merk is echt geen enkel verschil tussen Chrome en Firefox. Ik heb FF 2,5 jaar lang gebruikt totdat ik op een gegeven moment 40 tabs open had staan. Voor het even snel iets opzoeken was 't teveel gedoe om ze allemaal te laten laden en dus heb ik Chrome geinstalleerd voor als ik een enkele tab nodig had. En vervolgens werd dat per ongeluk m'n standaard browser, ook nooit problemen, behalve dat Youtube een beetje gek doet (heb FF sindsdien nooit meer gebruikt). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 00:33

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik heb ook nog 2 chrome vraagjes:
1: hoe zorg ik ervoor dat er slechts 1 venster gebruikt wordt, en er niet elke keer een wordt toegevoegd zodat ik CTRL-N doe?
2: Hoe zorg ik dat CTRL-N een nieuw tab opent en niet een nieuw venster?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:50

Tijntje

Hello?!

Son Goku schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:16:
Ik heb ook nog 2 chrome vraagjes:
1: hoe zorg ik ervoor dat er slechts 1 venster gebruikt wordt, en er niet elke keer een wordt toegevoegd zodat ik CTRL-N doe?
2: Hoe zorg ik dat CTRL-N een nieuw tab opent en niet een nieuw venster?
Probeer eens CTRL + T

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Dat weet ik, maar ben CTRL-N gewend, vraag me af of de knoppencombinatie veranderd kan worden :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat ben je waarschijnlijk gewend door een 'single window' extensie bij firefox, die dus jouw Ctrl+N afvangt en je nieuwe window in een nieuwe tab zet.

Ctrl+N is New window, Ctr+T is new Tab. Dat ga je niet kunnen veranderen, maar je gaat er wel binnen een week aan wennen. Soms is het gewoon gemakkelijker om dingen niet technisch te benaderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ja, wat TheZeroorez zegt is eigenlijk kort samengevat: wen d'r maar aan :9

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Hmm meer mensen die hier het probleem hebben op de 'hoogstaande site' (Ahum :S) Partyflock de melding krijgen: "submitForm is not defined" op het moment dat je iets in het forum, of elders op de site wil zetten?

Volgens google zou dit iets te maken hebben met java/joomla maar hoe dit op te lossen geen idee. Kwam al wel tegen dat dit bij oudere versies van chrome voor kwam, maar dit zou al verholpen moeten zijn. Heb het ook alleen op die site.

Draai versie: 12.0.742.100

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 15-06-2011 20:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

13.0.782.24 beta-m en YouTube-audio = no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TheZeroorez schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:21:
Dat ben je waarschijnlijk gewend door een 'single window' extensie bij firefox, die dus jouw Ctrl+N afvangt en je nieuwe window in een nieuwe tab zet.

Ctrl+N is New window, Ctr+T is new Tab. Dat ga je niet kunnen veranderen, maar je gaat er wel binnen een week aan wennen. Soms is het gewoon gemakkelijker om dingen niet technisch te benaderen ;)
Onzin :P

Met de plugin One Window worden CTRL-N windows gewoon naar een tab gebonjourd. Ik heb namelijk ook een grafhekel aan nieuwe instances ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:25:
[...]

Onzin :P

Met de plugin One Window worden CTRL-N windows gewoon naar een tab gebonjourd. Ik heb namelijk ook een grafhekel aan nieuwe instances ;)
Ja maar wat je nu doet is weer hetzelfde als in Fx: Een nieuw venster openen die door je extensie in een tabje geforceerd wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:42
Idd als je een nieuwe tab wil druk je gewoon op ctrl+t. Wat als je die plugin installeert en een keer wel een nieuw window wil maken?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Persoonlijk zou ik nooit maar dan ook nooit een nieuw venster willen - dan moet je nl. niet een tabbed browser nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Koffie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:35:
Persoonlijk zou ik nooit maar dan ook nooit een nieuw venster willen - dan moet je nl. niet een tabbed browser nemen ;)
Soms wel handig om te groeperen bij veel tabs.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Sinds de laatste versie van Google Chrome 12.0.742.100 krijg ik deze "vervelende" shortcut popup als ik een woord selecteer. Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3y2i0u1p2e1t233i0a2U/Screen%20shot%202011-06-20%20at%201.37.25%20PM.png

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Koffie schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:35:
Persoonlijk zou ik nooit maar dan ook nooit een nieuw venster willen
Ok, dat kan.
dan moet je nl. niet een tabbed browser nemen ;)
Mwah, niet waar. Twee tabs naast elkaar (je moet toch wat met full hd) is vaak best handig. Of groeperen inderdaad... één venstertje voor de studie en eentje voor het soggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Puck schreef op maandag 20 juni 2011 @ 13:39:
Sinds de laatste versie van Google Chrome 12.0.742.100 krijg ik deze "vervelende" shortcut popup als ik een woord selecteer. Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen?

[afbeelding]
Is dat niet een of andere addon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

|:( Het was inderdaad een add-on waar ik deze pop-up niet direct aan koppelde.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 20-06-2011 14:13 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:16:
13.0.782.24 beta-m en YouTube-audio = no-go.
Bleek op de een of andere duistere manier in de mixer-instellingen Chrome-volume op 0 te staan. How the hell did that happen, ik kom daar nooit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Vandaag werd ik toch echt ziek van hoe traag Firefox 4 op mijn laptop was geworden. Ik zat al langer te twijfelen maar ik moest 40+ sec wachten totdat Fok Frontpage was geladen en dat was de druppel; ik ga naar Chrome...

... Nu blijkt dat Chrome dikke problemen heeft met het importeren van Firefox 4 Bookmarks, History, passwords... Die moet ik dus missen tot een volgende versie :/

When does the hurting stop?? |:( |:(

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Als je gewend bent aan Chrome :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
XanderDrake schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:11:
Vandaag werd ik toch echt ziek van hoe traag Firefox 4 op mijn laptop was geworden. Ik zat al langer te twijfelen maar ik moest 40+ sec wachten totdat Fok Frontpage was geladen en dat was de druppel; ik ga naar Chrome...

... Nu blijkt dat Chrome dikke problemen heeft met het importeren van Firefox 4 Bookmarks, History, passwords... Die moet ik dus missen tot een volgende versie :/

When does the hurting stop?? |:( |:(
Wil niet Google Chrome bashen maar dat ligt echt dan aan jou systeem, Fok frontpage laad bij mij in ongeveer 4 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rockvee2 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:25:
Wil niet Google Chrome bashen maar dat ligt echt dan aan jou systeem, Fok frontpage laad bij mij in ongeveer 4 seconden
Firefox deed er eeuwen over om Fok te laden, Chrome niet.
Chrome heeft het probleem dat het niet de persoonlijke gegevens van FF4 kan importeren. Dit is trouwens een universeel probleem, bevestigd door Chrome devs.

edit: andere toon

[ Voor 13% gewijzigd door XanderDrake op 22-06-2011 17:59 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

HELP!!!111 one one leven :(

Mail Checker Plus icm 3 accounts, waarvan 2 Gmail en 1 Hotmail........ het zou moeten werken. Voor één doet het iig maar voor de hotmail... not quite. Alle accounts waren dus, zoals vereist, toegevoegd met enkel 'gmail.com' en 'hotmail.com' en regular mail checking turn off - afgezet. Maar het klinkt te vaag voor woorden :S

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 23-06-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Macbook met 2GB DDR3 geheugen, 2,4Ghz Intel Core 2 Duo processor en OSX Snow Leopard erop. Vanwege goede ervaringen met Chrome op Windows ook op Mac Chrome uitgeprobeerd. Maar sommige paginas duren echt heel veel langer met laden dan in Safari. Terwijl de test van Peacekeeper Chrome toch beter uit de test laat komen. Meer mensen ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Naja, de problemen met Mail Checker Plus... they see me rollin', they hatin'.

Daarnaast heb ik een schijthékel aan 't constant bewegen vd Translate-bar waardoor de boel net verspringt en terugschiet. * Jejking must fix that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Jejking schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:59:
Daarnaast heb ik een schijthékel aan 't constant bewegen vd Translate-bar waardoor de boel net verspringt en terugschiet. * Jejking must fix that.
"Aanbieden om pagina’s te vertalen die in een voor mij onbekende taal zijn" uitvinken via [url="chrome://settings/advanced"]chrome://settings/advanced[/url]

[ Voor 4% gewijzigd door Exception op 24-06-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:23
XanderDrake schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:11:
bookmarks kan je gewoon exporteren in firefox, waarna je ze weer importeert in chrome
Voor passwords kan je een addon gebruiken, bijv lastpass. Deze werkt in beide browsers
geschiedenis weet ik zo ook niks voor

[ Voor 0% gewijzigd door bartelsrobert op 24-06-2011 00:28 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Exception schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:03:
[...]

"Aanbieden om pagina’s te vertalen die in een voor mij onbekende taal zijn" uitvinken via [url="chrome://settings/advanced"]chrome://settings/advanced[/url]
Weet je wat het is, een live GT-knop is best handig. Als ie maar steady in het beeld stond waardoor de boel niet bewoog. Die movement is echt het enige dat ik weg wil hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jejking schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:59:
Hoewel het makkelijk uit te zetten vind ik het wel irritant dat Google die translate functie zo agressief opdringt. Op andermans pc/laptop met chrome durf ik het niet uit te zetten natuurlijk.
Ze zeiden eerst dat ze de add-on update vensters die Firefox voor je knalt veel 'minder agressief' gingen toepassen, maar als het over eigen functies gaat doen ze het alsnog.

Anderzijds ben ik tevreden. Chrome is lichter en sneller dan FF, compacter qua layout. Helaas niet verbruikt het met veel tabs net zoveel geheugen, maar goed.

Ik heb wel problemen met Google Streetview, het blijft een zwart scherm. Misschien komt het door de Flashblock addon? Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12
Telkens als ik een nieuw venster open, dan wordt dat venster in de linkerhoek van het scherm geopend en moet ik het opnieuw slepen en maximaliseren, zodat het heel het scherm vult. Dit vind ik best vervelend en ik vroeg mijzelf af of hier een oplossing voor is.

Het (nieuw geopende) scherm sluiten met CTRL+kruisje - in de hoop dat de gemaximaliseerde setting wordt onthouden, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Even een vraagje, jongens :)

Al heel m'n leven ben ik een fervente Firefox fanboy O-) , maar sinds enkele dagen ben ik toch maar overgestapt op Chrome, Firefox werd me veel te log en hing keer op keer vast.

Tot nu toe bevalt Chrome me wel: het is retesnel, erg gebruiksvriendelijk en alles zit logisch in elkaar. Ik vind zelfs 'clonen' terug voor m'n extensies, iets wat me eerst tegenhield om van Firefox te veranderen.

Maar goed, voor 1 extensie vind ik maar geen alternatief: Download Statusbar.
Als ik in Chrome iets download, zie je maar heel beknopt 'belangrijke' informatie terug. Zo mis ik bijvoorbeeld de snelheid waarmee ik iets binnenhaal, eventueel met 'n achtergrondkleurtje waaraan je kan zien hoe snel het gaat.

Weet iemand waar ik dat ergens kan aanzetten? Of een extensie die hiervoor zorgt?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

PixelShooter schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:43:
Maar goed, voor 1 extensie vind ik maar geen alternatief: Download Statusbar.
Als ik in Chrome iets download, zie je maar heel beknopt 'belangrijke' informatie terug. Zo mis ik bijvoorbeeld de snelheid waarmee ik iets binnenhaal, eventueel met 'n achtergrondkleurtje waaraan je kan zien hoe snel het gaat.

Weet iemand waar ik dat ergens kan aanzetten? Of een extensie die hiervoor zorgt?
Dat zou ik ook graag willen weten, want tot nu ben ik er ook nog geen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12
Yonix schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:44:
Telkens als ik een nieuw venster open, dan wordt dat venster in de linkerhoek van het scherm geopend en moet ik het opnieuw slepen en maximaliseren, zodat het heel het scherm vult. Dit vind ik best vervelend en ik vroeg mijzelf af of hier een oplossing voor is.

Het (nieuw geopende) scherm sluiten met CTRL+kruisje - in de hoop dat de gemaximaliseerde setting wordt onthouden, werkt niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
Je kunt via CTRL+J het downloadvenster openen waarin alle relevante info staat m.b.t. je downloads of je kunt een dedicated Downloadbutton downloaden als extensie die rechtsbovenin naast de steeksleutel komt te staan.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat is waar. Dat heb ik zelfs momenteel in gebruik, maar dat komt nog lang niet in de buurt bij de functionaliteit die de Download Statusbar addon van Firefox biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
JunkO schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 16:58:
Je kunt via CTRL+J het downloadvenster openen waarin alle relevante info staat m.b.t. je downloads of je kunt een dedicated Downloadbutton downloaden als extensie die rechtsbovenin naast de steeksleutel komt te staan.
Alright, maar hoe achterlijk is het om enkel door op 'n knop te klikken je snelheid te weten te komen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik kan ook maar geen goede videodownloader vinden voor Chome, zoals video downloadhelper voor Firefox, iemand tips? Kan dingen wel downloaden in FF natuurlijk maar het is irri om elke keer te switchen :)

ik zie wel dit topic waarin ze zeggen dat het niet mogelijk is ;(

[ Voor 24% gewijzigd door BlackEyedAngel op 29-06-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Yonix schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:44:
Bijna geen enkele applicatie onthoudt de 'gemaximaliseerde' status. Wat de meeste applicaties wel onthouden is de positie en afmetingen van de laatst 'normale' status.

Probeer dit eens:
1. sluit alle Chrome vensters
2. start 2 Chrome venster
3. maak je Chrome venster zo groot mogelijk op de plek waar je het wilt hebben zonder deze echt te maximaliseren
4. sluit je Chrome venster
5. start je Chrome venster om het te controleren

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:54

MsG

Forumzwerver

Ik ben sinds kort helemaal over op Chrome, althans ik wil het proberen. Ik werd zat van Firefox met z'n lelijke rendering, z'n enorme traagheid ten opzichte van Chrome, etc.

Nou mis ik nog een paar dingen:
In Firefox had ik een addon, waardoor ik een download gewoon kon openen zonder expliciet te saven, waardoor hij in temp kwam en weer verdween op den duur. Voor Chrome kan ik zoiets niet vinden, iemand een idee?

Firefox heeft als handigheid dat je als bookmarkmapje gewoon een RSS-link kan gebruiken, waardoor de RSS-items in dat mapje komen dynamisch. Dat is echt super handig. Ook daar is nog niks voor als ik zo even Google. Of weet iemand wél iets? Ik heb nu maar een add-on waardoor ik op een site zie welke RSS-feeds beschikbaar zijn, maar dat is het toch niet helemaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Is de cache (i.v.m. SSD gebruik minimaal te houden) nu al eens elders te plaatsen?
Kan deze chrome ook naar eigen keuze eindelijk eens ook NIET op C: ?

Want ik zit maar met chrome portable te klooien....(Die wel op een andere dan C: hdd te installeren was) die bijv. geen pop-up block en add block kent, ik kan ook geen plugins / add-ons vinden in settings e.d.

[ Voor 29% gewijzigd door notsonewbie op 09-07-2011 10:52 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Kleine partitie op je niet-SSD schijf maken en mounten als chrome cache folder :)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik download zo nu en dan van sites zoals fileserve.com of uploading.com en die stellen je als gratis user niet in staat om meerdere bestanden tegelijk te downloaden. Ik vroeg me af of er met Chrome een omweg voor is? Ik heb een paar proxy sites geprobeerd maar die triggeren de download niet eens. :/

Modbreak:Let even op dat het omzeilen van security-features niet toegestaan is op GOT.

[ Voor 13% gewijzigd door Question Mark op 11-07-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 12:22:
Ik download zo nu en dan van sites zoals fileserve.com of uploading.com en die stellen je als gratis user niet in staat om meerdere bestanden tegelijk te downloaden. Ik vroeg me af of er met Chrome een omweg voor is? Ik heb een paar proxy sites geprobeerd maar die triggeren de download niet eens. :/
Ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling is. Vaak moet je betalen voor dat soort functionaliteit: http://fileserve.com/premium.php (Unlimited parallel downloads)
http://uploading.com/premium/ (Maximale aantal gelijklopende downloads)

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 11-07-2011 12:29 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bagger. Als alle bestanden die je hier en daar op internet tegenkomt nou op 1 site stonden, dan had ik nog best voor premium willen betalen. Echter gebruikt men zoveel sites, dat je met je premium misschien 1 op de 10 keer mazzel hebt en van de extra functionaliteit gebruik kan maken.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb momenteel vaak dat links in tabelrijen niet openen in een nieuwe tab als ik ze aanklik met m'n scrollknop, maar de huidige pagina er naar toe laten gaan. vet irritant. Iemand die weet waardoor dit komt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat zijn waarschijnlijk van die nare javascript linkjes, zie dit bericht en verder: TheZeroorez in "Browser: Google Chrome - Deel III"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is bij mij bijvoorbeeld (even een random marktplaats link): http://verkopers.marktplaats.nl/16758095

Als ik dan die ads met scrollklik open opent hij ze in de huidige tab. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:19
Tja, weinig aan te doen. CTRL + klik en anders rechtklik>openen in nieuwe tab.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm op elke chrome-installatie die ik ergens ben tegengekomen zie ik dat het dus zo hoort dat op marktplaats je niet kan new-tabben. Komt dus niet door mijn add-ons oid. Jammer, want control-klik werkt wel. Als ik dat nou kon koppelen aan de scrollknop in chrome. Is deze behaviour echt niet te wijzigen? Ik vind het namelijk best vervelend.

En het zijn geen javascript-linkjes, maar toch respecteert hij mijn kliks niet ;(.

[ Voor 11% gewijzigd door MsG op 19-07-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Hmm, een Chrome profile switcher linksboven in dev-channel release.14.0.825.0 , kijken of het wat zinnigs met zich meebrengt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/66819/hYTyRGA.png

[ Voor 35% gewijzigd door afraca op 19-07-2011 11:18 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 13:16
afraca schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:16:
Hmm, een Chrome profile switcher linksboven in dev-channel release.14.0.825.0 , kijken of het wat zinnigs met zich meebrengt.

[afbeelding]
Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen? Zal het in de toekomst toch nooit gebruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Dit valt onder het profile:

A Chrome profile contains a set of bookmarks, browsing history, saved passwords, and themes. You can create multiple profiles if you need to manage separate settings. For example, you can use one profile, and your friend can use another."

Choose a name and an avatar, then click Create to create a new profile.

Cookies staat er niet bij maar ik veronderstel dat deze er ook zullen onder vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Nactive op 19-07-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

Welke idioot bij google heeft verzonnen om een cupcake icoon in Chrome te zetten en het dan ook nog zo te maken dat deze niet te verwijderen is en steeds zichtbaar is.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal denk ik horen bij het feit dat het Dev channel is. ;) Komt wel goed in de volgende Dev channel update. Althans, dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Mja dit lijkt me zo'n feature die ze gewoon getest willen hebben door het te forceren voor gebruikers. Lijkt me voor een hoop mensen een hele handige feature. Mensen die nu samen een pc/laptop gebruiken kunnen toch eigen bookmarks opslaan. Ook kun je een apart profiel maken voor op je werk en je vrije tijd. Staat een stuk professioneler om een balk te hebben met wat nieuws-sites en de bedrijfswebsite erin, dan die op te vullen met bv geenstijl, fok, flabber etc. (ik noem maar wat).

Dat taart icoontje zal ook wel aangepast worden, maar ik gok dat het eventjes opvallend en anders moest zijn. Al hoop ik wel dat ze hem niet daar neer zetten, maar gewoon in de menubalk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het taart icoontje wel veranderen, je kan het niet in z'n geheel verwijderen.

En, als je de feature niet gebruikt zou ik trouwens voorzichtig zijn met per ongeluk deleten van het Default profiel. Zoëven gedaan - Chrome sluit gewoon domweg. Ik open Chrome weer... weg alle Bookmarks. ;)

Is wel logisch, natuurlijk. Maar... ik had die hele blasted feature niet aan staan!

<3 Dev channel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:21
Ik heb een vrij simpele vraag over Chrome. Het makkelijke is dat je een URL niet af hoeft te typen en gewoon op enter kunt drukken.

Ik heb een aantal services die op mijn server draaien, en die ik ook benader vanuit chrome. De url ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
server.local:1234
Wanneer ik de naam van de dienst op de server in mijn Chrome URL bar intyp (bijvoorbeeld SabNZBD+), dan komt er 'server.local:1234' naar boven. Maar wanneer ik op enter druk, gebeurt er dan niks, en wordt de pagina niet geladen. De URL verdwijnt weer uit de balk en Chrome doet niets. Bij normale websites werkt het op enter drukken wel gewoon.
Het icoontje dat verschijnt voor de URL doet me denken aan iets uit de geschiedenis:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1Q3s261n1S3W2e0i320J/Schermafbeelding_2011-07-20_om_11.49.51.png

Wanneer het wel werkt is door de URL gewoon te typen. Maar omdat ik daar geen zin in heb laat ik Chrome denken dat ik het getypt heb, als volgt:
1. Ik typ SabNZ
2. De URL server.local:1234 komt naar boven
3. Ik druk pijltje naar beneden, zodat het adres is geselecteerd
4. Ik druk backspace om het laatste cijfertje van de poort te wissen en typ opnieuw de 4.
5. Ik druk enter.

Wanneer ik dat heb gedaan is het icoontje niet meer het 'tijds' icoontje, maar een normaal browse icoontje:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1C1w0C3S1e2m2a3o2r06/Schermafbeelding_2011-07-20_om_11.50.02.png

En dan werkt het wel. Heel irritant dus. Is er iemand die hier meer van weet? Waarom kan ik die URLs niet gewoon enteren?

Edit: Chrome is up to date en draait op een Mac.

[ Voor 16% gewijzigd door CarpeVentum op 20-07-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
ik heb de bekende back button bug. Als ik soms een google hit enter en dan terug wil gaan, gaat hij niet terug naar de page waar hij vandaan kwam.

Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 12:02
Stomme vraag, maar kan het echt niet vinden. Heb net Chrome geïnstalleerd op een fresh lion install. Nu voeg ik favorieten toe aan de bladwijzerwerkbalk, maar ze komen niet onder mijn omnibar. Waar kan ik dat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

CarpeVentum schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:46:
Ik heb een vrij simpele vraag over Chrome. Het makkelijke is dat je een URL niet af hoeft te typen en gewoon op enter kunt drukken.

Ik heb een aantal services die op mijn server draaien, en die ik ook benader vanuit chrome. De url ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
server.local:1234
Wanneer ik de naam van de dienst op de server in mijn Chrome URL bar intyp (bijvoorbeeld SabNZBD+), dan komt er 'server.local:1234' naar boven. Maar wanneer ik op enter druk, gebeurt er dan niks, en wordt de pagina niet geladen. De URL verdwijnt weer uit de balk en Chrome doet niets. Bij normale websites werkt het op enter drukken wel gewoon.
Het icoontje dat verschijnt voor de URL doet me denken aan iets uit de geschiedenis:
[afbeelding]

Wanneer het wel werkt is door de URL gewoon te typen. Maar omdat ik daar geen zin in heb laat ik Chrome denken dat ik het getypt heb, als volgt:
1. Ik typ SabNZ
2. De URL server.local:1234 komt naar boven
3. Ik druk pijltje naar beneden, zodat het adres is geselecteerd
4. Ik druk backspace om het laatste cijfertje van de poort te wissen en typ opnieuw de 4.
5. Ik druk enter.

Wanneer ik dat heb gedaan is het icoontje niet meer het 'tijds' icoontje, maar een normaal browse icoontje:
[afbeelding]

En dan werkt het wel. Heel irritant dus. Is er iemand die hier meer van weet? Waarom kan ik die URLs niet gewoon enteren?

Edit: Chrome is up to date en draait op een Mac.
zet er eens http:// voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De addblocker in chrome is die een stuk minder verfijnd dan die in firefox? Ik heb zelfs advanced mode aangezet, maar dat lijkt niet veel te doen.
Ik kan in fire fox elk plaatje aanklikken en vervolgens kan ik dan kiezen hoever ik het wil blocken. Bijvoorbeeld pokerstars.eu^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Addblocker op zichzelf werkt voor mij goed, heb hem wel nooit in FF gebruikt.

Wat ik wel is ergens heb gelezen is dat hij in FF vroeger kan beginnen met adds te blockeren (voor het renderen van de pagina of i.d.). Ale dit was toch bij de release van addblocker voor chrome kan zijn dat hij dit nu al heeft kunnen oplossen.

En indien je rechtermuisknop op de figuur klikt en dan block this add selecteerd bij addblocker krijg je dan niet het gewenste effect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nactive schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:04:
Addblocker op zichzelf werkt voor mij goed, heb hem wel nooit in FF gebruikt.

Wat ik wel is ergens heb gelezen is dat hij in FF vroeger kan beginnen met adds te blockeren (voor het renderen van de pagina of i.d.). Ale dit was toch bij de release van addblocker voor chrome kan zijn dat hij dit nu al heeft kunnen oplossen.

En indien je rechtermuisknop op de figuur klikt en dan block this add selecteerd bij addblocker krijg je dan niet het gewenste effect ?
Nee ik kan dan niet handmatig kiezen welk adres^ ik geblocked wil hebben.

Verplaats de schuifbalk tot de advertentie verdwenen is, en het geblokkeerde element bruikbaar lijkt.

Ah gevonden ik moet op die verfrommelde regel klikken met verbergen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sX0mZ.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Let wel dat die adblock die jij gebruikt niet degene is die door adblockplus.org gemaakt is, daarvoor moet je deze hebben:
http://adblockplus.org/en/chrome

[ Voor 25% gewijzigd door Anthirian op 22-07-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besloten om Chrome weer eens een kans te geven. Werkt tot nu toe prima (MB '08, 10.6.8).

Twee dingen lukken me echter nog niet:

- browsegeschiedenis uit firefox (5.0.1) importeren (via de standaardweg onder opties gebeurd er niets, ook niet wat betreft de bladwijzers, maar die heb ik 'handmatig' dmv een html geïmporteerd).

- het mapje 'andere bladwijzers' verbergen op de bladwijzerwerkbalk

Kan iemand mij vertellen of, en zo ja hoe deze twee dingen mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Nu vroeg ik mij af, welk van de twéé is de beste Ad-Blocker

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/68092/Q0SpqRul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Is AB niet gewoon APB en van dezelfde gozer alleen dan zonder bepaalde features oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
AdBlock is gemaakt door 1 kerel.
Adblock Plus is zelfde community van Adblock van firefox.
Ale ik denk toch dat het zo in elkaar zat.

Ik gebruik AdBlock en werkt perfect, Adblack Plus nooit gebruikt.

[ Voor 21% gewijzigd door Nactive op 30-07-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Ik gebruik ABP, maar die heeft wel iets minder opties om in te stellen wat je wil blocken. Het enige dat hij je laat doen is een bepaald element aanklikken. Je kunt dus niet de filter ruimer instellen (bv. een iframe om de ad heen), maar meestal is dat niet echt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

What the hell? Niets veranderd en opeens zijn letterlijk álle addons verdwenen met de beta-versie van GC, geen foutmelding niks :S

Goed: snel opnieuw geinstalleerd en teruggegaan naar de stable. Plus Sync. Ook leuk om eens te proberen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Jejking op 02-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Er is weer een nieuwe update uit

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/69160/EpuWjdS2RrX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57
Ik krijg de early RC's binnen en zie net dat ze in versie 15 nog wat leuks hebben gemaakt.

Chrome

Zodra je het url invoert krijg je dit al te zien. Werkt wel lekker eigenlijk..

Nog maar een bak koffie dan...

[ Voor 7% gewijzigd door MuddyMagical op 15-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 19-09 13:05
@Muddy. Dat zit er nu toch ook al in...??

@Albert. Die is er al een weekje ongeveer volgens mij.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

JKratos schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:30:
@Albert. Die is er al een weekje ongeveer volgens mij.
Zijn reactie is ook van een ongeveer een weekje geleden :P

Overigens sinds vandaag Chrome 14 (beta channel), en hij voelt nu nog sneller dan voorheen! Hoe doen ze het toch :P 't Is elke keer weer verbijten als ik weer eens IE moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Laatst online: 19-09 13:05
Scherp. Had ik nog niet eens gezien ;) In dat geval heb ik niets gezegd!

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Zinu schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:07:
[...]

Zijn reactie is ook van een ongeveer een weekje geleden :P

Overigens sinds vandaag Chrome 14 (beta channel), en hij voelt nu nog sneller dan voorheen! Hoe doen ze het toch :P 't Is elke keer weer verbijten als ik weer eens IE moet gebruiken.
Die ga ik even testen ;)

*** Edit ***

Het is inmiddels Chrome 15

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/69681/QSseNKznF.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 15-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dev channel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Dit is beta:

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/69682/xtOb4zd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dan heb jij toch iets anders, mijne is beta-m en helemaal up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Uw vversie nummer van uw dev channel en beta channel komen overeen.
Nogal raar tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Nactive schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:05:
Uw vversie nummer van uw dev channel en beta channel komen overeen.
Nogal raar tbh.
Heb hem even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, heb nu wel de goede versie

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpyourphoto.com/files3/69698/QRbS5qxfJ6ay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Had hier voor OS X 10.7 de canary erbij draaien om te kijken wanneer Chrome de swipe instellingen van het os overnam. Back/Forward was via een omweg al wel in te stellen met een drievinger beweging, maar dan kan je dus niet meer tussen fullscreen apps switchen. Nu word die instelling dus goed overgenomen. (Buildnr 15.0.854.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 14:27
Grmbl!
Sinds vandaag een probleempje met chrome en tweakers. Zodra ik met mn scrollwiel een pagina open in een nieuw tabblad crasht chrome. Maar zodra ik het doe via rechter muis > openen in nieuw tabblad gaat het prima?

Chrome 15.0.854.0 dev-m.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Vraagje: is het normaal dat Chrome rondom een window border heeft (in windowed mode, niet gemaximaliseerd)? Volgens mij had Chrome vroeger geen border bij mij, maar al een flinke tijd wel, net als Firefox en de meeste andere vensters in Windows 7. Mijn broer zegt dat Chrome bij hem geen border heeft (links en rechts), ook als het niet gemaximaliseerd is. Ik zie online ook een mix van screenshots met en zonder border... Is hier een instelling voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik weet het niet, ik heb geen border fullscreen en een hele smalle in een window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zie ook een border in windowed view (ong. 3 pixels) onder win7 met standaard theme. Geen idee eigenlijk of dat al zo was...

[edit] als ik een ander venster windowed maak heeft die dezelfde border, dus zal wel gewoon door windows bepaald zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Palomar op 22-08-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik mis op de tweakers.net de filmpjes sinds een paar weken, zie ook geen missing plugins melding ofzo, ik zie gewoon niks?

Adblock al een keer uit gezet dus dat zou het ook niet mogen zijn.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Verderf schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 20:01:
Ik mis op de tweakers.net de filmpjes sinds een paar weken, zie ook geen missing plugins melding ofzo, ik zie gewoon niks?

Adblock al een keer uit gezet dus dat zou het ook niet mogen zijn.
Hardwareversnelling op flash al eens uitgeschakeld?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Heeft iemand anders in Chrome het probleem dat tabs willekeurig om de zoveel tijd gewoon vernieuwen? Vooral heel vervelend als je formuliertjes (zoals deze) aan het invullen bent, weet nog niet zeker waardoor het komt - een google search geeft resultaten terug die dateren uit ±2007. Érg storend. Tot zover op twee PC/Mac's gehad, stable + release channel. Op de PC geen extensies en op Mac een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:40:
[...]

Hardwareversnelling op flash al eens uitgeschakeld?
Flash werkt gewoon prima op andere sites dus dat lijkt me onzinnig?

Het is alleen op tweakers voor zover ik weet, bij bijvoorbeeld reviews zie ik alleen de text en geen enkele verwijzing naar een filmpje.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Vrael schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:43:
Heeft iemand anders in Chrome het probleem dat tabs willekeurig om de zoveel tijd gewoon vernieuwen? Vooral heel vervelend als je formuliertjes (zoals deze) aan het invullen bent, weet nog niet zeker waardoor het komt - een google search geeft resultaten terug die dateren uit ±2007. Érg storend. Tot zover op twee PC/Mac's gehad, stable + release channel. Op de PC geen extensies en op Mac een aantal.
Heb ik ook wel eens gehad ja, vage glitch. Ik dacht dat het wel aan mij zou liggen (zoals men wel vaker doet bij rare bugs), maar helaas.

Zo heb ik ook dat als mijn PC nog aan het opstarten is en ik start Chrome op, leuk, verschijnt vlot, druk op een bookmark... en Chrome reset vervolgens de adresbalk, mag ik weer klikken. Leuk dat ze zo snel opstarten, maar ik heb dan wel graag dat ze het ook gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Niet online
Vrael schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:43:
Je kan bij Google kiezen om alleen resultaten van de laatste dagen weer te geven.
Bij mij staat dat links naast mijn zoekresultaten. Of je kan ook gewoon "Advanced search" nemen en daar "Date: (how recent the page is)" instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
RetroTycoon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:
https://chrome.google.com...omliflpffmhbdolblceidbkni

Buienalarm voor Chrome: Neerslagalarm. Met automatische locatieherkenning met behulp van HTML5-geolocation, handmatig met behulp van Google Maps en een hip grafiekje van Google Chart.
Om de opmerkingen voor te zijn, ik moet de alarmfunctie nog toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Handig, heb hem gelijk geïmporteerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

DeTeraarist schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:34:
Kleine partitie op je niet-SSD schijf maken en mounten als chrome cache folder :)
Maar heb je het dan over windows 7, of ubuntu / ios of zo ?

Want partities heb ik wel, ssd, 3 x HDD met elk 2 partites.
Mounten...? geen idee hoe ik chrome kan installen op niet-SSD partitie, of wel op c, en dan een partitie als swap mounten.
Of ik moet een instelling in chrome's settings over het hoofd zien....?
Sowieso vreemd dat google niet een 'gewone setup' laat doen.
En tja, als je browser sowieso al heel vaak op SSD staat, ja dan behaal je wel een 'snel gevoel' bij die klanten! :)

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 23-08-2011 16:23 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Tsja, over welk OS wil je het hebben, het kan met allemaal, hoewel, iOS ken ik niet, dus daar ben ik niet zeker van.
Omdat je in je vorige post over C: sprak zal ik de windows variant uitleggen.
Maak de complete Cache directory van Chrome leeg
C:\Users\Terry\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache

Open Disk Management
Start -> Run/Search ->
diskmgmt.msc

Maak een kleine partitie ergens op een andere schijf. Geef de partitie een schijfletter, maar in plaats van een schijfletter kies je voor de optie eronder "Mount in the following empty NTSF Folder" en vult daar de directory van Chrome's cache in.
Eventueel kun je ook met junction links aan de slag, dan heb je niet perse een aparte partitie nodig, maar kun je een andere directory "linken". Daar heeft Windows voor zo ver ik weet geen handige gui's voor. Maar daar zijn wel tools voor te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door DeTeraarist op 23-08-2011 18:43 . Reden: iets leesbaarder zo ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Palomar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:19:
Ik zie ook een border in windowed view (ong. 3 pixels) onder win7 met standaard theme. Geen idee eigenlijk of dat al zo was...

[edit] als ik een ander venster windowed maak heeft die dezelfde border, dus zal wel gewoon door windows bepaald zijn.
Het wordt inderdaad door Windows bepaald. Je kunt het in Windows 7 instellen door rechts op je desktop te klikken en dan te kiezen voor (achtereenvolgens): Personalize, Window Color, Advanced Appearance Settings en tot slot de waarde van Border Padding te veranderen. Ik weet de Nederlandse termen niet, maar dat kun je vast zelf afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

DeTeraarist schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:39:
Tsja, over welk OS wil je het hebben, het kan met allemaal, hoewel, iOS ken ik niet, dus daar ben ik niet zeker van.
Omdat je in je vorige post over C: sprak zal ik de windows variant uitleggen.
Maak de complete Cache directory van Chrome leeg
C:\Users\Terry\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache

Open Disk Management
Start -> Run/Search ->
diskmgmt.msc

Maak een kleine partitie ergens op een andere schijf. Geef de partitie een schijfletter, maar in plaats van een schijfletter kies je voor de optie eronder "Mount in the following empty NTSF Folder" en vult daar de directory van Chrome's cache in.
Eventueel kun je ook met junction links aan de slag, dan heb je niet perse een aparte partitie nodig, maar kun je een andere directory "linken". Daar heeft Windows voor zo ver ik weet geen handige gui's voor. Maar daar zijn wel tools voor te vinden.
Geweldig, dank je, ik heb het gevonden allemaal. "volume aan lege map koppelen"

Blijft maf dat google niet een gewone-setup-versie (voor windows) als keuze heeft waarbij je in de browser zelf kan vertellen welke map de temp-dir is, en waar je dus sowieso een stationsletter kan bepalen bij setup waar die moet komen.
.

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste