Enig idee of Silverlight in combinatie met Chroom nog goed gaat werken in de toekomst?
Bij mij inderdaad ook vaak.anandus schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:20:
Pfff. sinds Chrome zich geüpgrade heeft van 9 naar 10 loopt-ie echt om de haverklap vast
En ik weet precies wanneer (ik weet ook hoe ik het kan voorkomen, maar het lijkt me niet de bedoeling).
Het gebeurt als ik een bookmark wil openen in een nieuw tabblad (dus met middelste muisknop) en deze bookmark heeft een login-schermpje. Zodra ik dat doe loopt-ie vast bij mij.
Kan iemand bevestigen dat dit zo is, of ligt het aan mij/mijn profiel/mijn installatie?
(Chrome 10.0.648.127)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik vind hem ook niet zo mooi...monnick schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:49:
Ik heb vandaag maar eens Chrome 11 Beta geinstalleerd. Geen merkbare wijzigingen ten opzichte van versie 10 voor zo ver ik heb kunnen ontdekken. Behalve natuurlijk het nieuwe logo. Ik vind hem losstaand wel mooi, maar toen ik hem in de Windows 7 taakbalk zag staan moest ik wel even slikken. Echt fucking lelijk...
[afbeelding]
[afbeelding]
------------------------------------
Wat is het verschil met Chromium, Chrome en Iron?
Chromium is het overkoepelende open source project waar zowel Chrome en SRWare Iron afgeleiden van zijn.
Chrome heeft wat extra's bovenop Chromium: Wikipedia: Chromium (web browser)
Google takes this source code and adds an integrated Flash Player[8], a PDF viewer, the Google name and logo, an auto-updater system called GoogleUpdate, an opt-in option for users to send Google their usage statistics and crash reports as well as, in some instances, RLZ tracking (see Google Chrome) which transmits information in encoded form to Google, for example, when and where Chrome has been downloaded.
Aldus wikipedia: Wikipedia: SRWare Iron
SRWare Iron, or simply Iron, is a free and open-source web browser implementation of Chromium[2] which primarily aims to eliminate usage tracking and other privacy-compromising functionality that the Google Chrome browser includes.[3] While Iron does not provide extra privacy compared to Chromium, it does implement some additional features that distinguish it from Google Chrome, such as built-in ad blocking
Chrome heeft wat extra's bovenop Chromium: Wikipedia: Chromium (web browser)
Google takes this source code and adds an integrated Flash Player[8], a PDF viewer, the Google name and logo, an auto-updater system called GoogleUpdate, an opt-in option for users to send Google their usage statistics and crash reports as well as, in some instances, RLZ tracking (see Google Chrome) which transmits information in encoded form to Google, for example, when and where Chrome has been downloaded.
Aldus wikipedia: Wikipedia: SRWare Iron
SRWare Iron, or simply Iron, is a free and open-source web browser implementation of Chromium[2] which primarily aims to eliminate usage tracking and other privacy-compromising functionality that the Google Chrome browser includes.[3] While Iron does not provide extra privacy compared to Chromium, it does implement some additional features that distinguish it from Google Chrome, such as built-in ad blocking
[ Voor 37% gewijzigd door Nakebod op 29-03-2011 10:50 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ligt het aan mij of is de Chrome de laatste devs erg traag aan 't worden?
Ligt aan jou
[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 29-03-2011 12:51 ]
Ja, dat zou kunnen. Uiteindelijk werk ik ook maar op een Spinpoint EcoGreen F3 1.5GB (5400rpm) maar de laatste tijd zakte het wel erg in, slechte respons in Chrome. Firefox viel ook iets tegen. Ik ga het maar zoeken in m'n eigen sys

Misschien virusscanner die de boel vertraagt? (NOD32 heeft oa. een issue met Chrome).Jejking schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:05:
Ja, dat zou kunnen. Uiteindelijk werk ik ook maar op een Spinpoint EcoGreen F3 1.5GB (5400rpm) maar de laatste tijd zakte het wel erg in, slechte respons in Chrome. Firefox viel ook iets tegen. Ik ga het maar zoeken in m'n eigen sys
Vreemd, werkt niet. Ook na volledige nieuwe install nog steeds het oude logo. Achja, zal wel goedkomen uiteindelijk.TheZeroorez schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:41:
[...]
Als je nog de oude 'gepinde' icon op je startbalk hebt staan zul je eerst die en de shortcut uit het startmenu moeten verwijderen en opnieuw aan moeten maken, of met de hand het icoon wijzigen. Anders blijf je de oude zien.
Sommige sites werken bij gewoon niet of chrome loopt vast. Probeer eens renault.nl. Heel die tab loopt vast. Ik heb de meeste recente stable chrome.
Hier ook meest recente stable en werkt perfect.Cabo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:15:
Sommige sites werken bij gewoon niet of chrome loopt vast. Probeer eens renault.nl. Heel die tab loopt vast. Ik heb de meeste recente stable chrome.
Klinkt eerder als een flash probleempje. 9 van de 10 hangers komt daardoor bij veel mensen, en op die Renault site staat zo'n heel lelijk bewegende banner.
Zelfs met de dev geen enkel probleem.Laudor schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:36:
[...]
Hier ook meest recente stable en werkt perfect.
Valt me op dat Chrome behoorlijk langzaam is in het weergeven van grote afbeeldingen op een pagina. Bijv. op een forum als er meerdere foto's in staan van bijv. 2MB per stuk. De pagina scrollt dan heel langzaam, terwijl diezelfde pagina in Firefox gewoon snel scrollt. Meer mensen dit opgevallen? (or is it only me?
).
Dat vind ik ook. Het lijkt dan ook alsof Chrome alles één voor één tevoorschijn haalt. Dit heb ik op meerdere pc's gezien en is dan ook de reden dat ik geen Chrome maar Firefox gebruik.Palomar schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:48:
Valt me op dat Chrome behoorlijk langzaam is in het weergeven van grote afbeeldingen op een pagina. Bijv. op een forum als er meerdere foto's in staan van bijv. 2MB per stuk. De pagina scrollt dan heel langzaam, terwijl diezelfde pagina in Firefox gewoon snel scrollt. Meer mensen dit opgevallen? (or is it only me?).
Nee, dat lijkt me echt niet in de haak. Wat is dat ook voor dubieuze site waar je zit?
Lijkt wel heel goed op de echte security-meldingen van Chrome zelf.
Ik zocht op een mooie foto van het Louvre in Parijs, dus het ging via Google Afbeeldingen, site weet ik niet meer
Ik zocht op een mooie foto van het Louvre in Parijs, dus het ging via Google Afbeeldingen, site weet ik niet meer
[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 18-04-2011 12:17 ]
Dat is ook hun bedoelingCheesy schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:16:
Lijkt wel heel goed op de echte security-meldingen van Chrome zelf.
Chrome gebruikt toch geen dialog boxes? Daar herken ik het meestal aan, niet dat mijn system iets met .exe files aan kan
Jawel hoor, ik heb net nog zo'n dialog box gezien zelfs.
[ Voor 12% gewijzigd door Anthirian op 18-04-2011 12:30 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Verwijderd
Ze moeten inderdaad eens wat doen aan de image rendering van Chrome. Zeker als mijn laptop op energiebesparing staat is het tergend langzaam.Palomar schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:48:
Valt me op dat Chrome behoorlijk langzaam is in het weergeven van grote afbeeldingen op een pagina. Bijv. op een forum als er meerdere foto's in staan van bijv. 2MB per stuk. De pagina scrollt dan heel langzaam, terwijl diezelfde pagina in Firefox gewoon snel scrollt. Meer mensen dit opgevallen? (or is it only me?).
Natuurlijk is dat niet van de browser. Ten eerste lijkt een ingebouwde virusscan in een browser me al nieuwswaardig, maar ik neem aan dat ze dan op zijn minst alle spelfouten er uit hadden gehaald.Cheesy schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:58:
Is dit een echt bericht van de browser? Er wordt ook een programma gedownload welke ik niet durf uit te voeren. McAfee (corporate) slaat echter niet aan.
[afbeelding]
-edit-
Dit zegt Google er zelf van. Pagina lijkt inmiddels offline.
[ Voor 15% gewijzigd door Chillosophy op 18-04-2011 18:43 ]
Die laatste dev channel heeft volgens mij het geluid op YouTube vermoord... iemand anders met dit probleem ook? Edit: nu is AL het geluid stuk in Chrome, zelfs met de laatste stable. What the.........
[ Voor 28% gewijzigd door Jejking op 19-04-2011 20:19 ]
Heeft iemand misschien een extensie gevonden die er voor zorgt dat de bookmarks in een venster/balk komen zoals bij Firefox en niet in een apart tabblad zoals het nu is bij Chrome? :-
Control-Shift B?
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Nee dat bedoel ik niet helemaal.
Die balk is bij mij namelijk altijd zichtbaar. In deze balk staan namelijk mijn meest bezochte websites zodat ze snel toegankelijk zijn. Naast deze 'top' heb ik ook een hele lijst van overige websites... en die wil ik graag in een - verticaal - lijstje zodat ik ze met weinig kliks kan openen.
Zo is het nu - in Chrome -:

Zo is het nu - in Firefox - :

Zo moet het worden
Zo is het nu - in Chrome -:

Zo is het nu - in Firefox - :

Zo moet het worden

Hebben meerdere mensen in de mac dev build dat de image slider van de frontpage het niet meer doet? Ik krijg gewoon 6 images onder elkaar nu..
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Verwijderd
Laatst eens een rondje gedaan met browsers, ben altijd een fanatiek Firefox gebruiker geweest maar Firefox 4 vind ik niet zo prettig werken. Heb daarom Opera en Chrome (IE en Safari vallen voor mij direct al af) ieder 2 weken eens de kans gegeven, eerst Chrome en daarna Opera maar tijdens Opera merkte ik dat ik meteen dat ik Chrome begon te missen en na 2 weken Opera was dat nog niet anders plus dat ik een paar kleine irritaties had aan Opera. Chrome is nu dus mijn standaard browser omdat het imo gewoon de beste browser van dit moment is, de snelheid is ongeëvenaard, de addons zijn mooier geïntegreerd dan bij Firefox, het zit net even allemaal wat vriendelijker in elkaar dan bij Opera en de Firebug variant in Chrome werkt gewoon prima.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 14:34 ]
Is er een manier om permanent Aero Peek te enablen in Google Chrome zonder die switch? Ik ga vaak via commandline en dan direct de website.
Bvb:
Bvb:
chrome website.com
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Volgens Google is de stabiele versie van Chrome 11 uit, maar volgens about Chrome is het nog steeds beta
[ Voor 7% gewijzigd door desalniettemin op 27-04-2011 19:24 ]
En nog steeds niets... (voor zover ik kan zien geen print preview in versie 11).jelmervos schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:13:
[...]
Print preview staat gepland voor versie 11 (~ 7 maart): http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=173
Maar wel speech input!

Sinds net werken gmail en foursquare niet meer bij me. Krijg een groot rood scherm met "Ongeldig servercertificaat". In FF alles normaal ...
Beetje vreemde vraag, maar is het mogelijk om op Gmail met één account ingelogd te zijn en op YouTube met een andere? Mijn oude YouTube account is verwijderd vanwege copyright schendig. Nu heb ik een nieuwe account, maar nu is het echt héél irritant wisselen tussen Gmail en YouTube (steeds uit- en inloggen)
Iemand een tip?
Iemand een tip?
Je kunt je nieuwe youtube-account toch gewoon koppelen aan je google/gmail-account? Zit wel ergens zo'n optie. Moet je je oude account even koppelen aan een ander gmail-account.
Is het mogelijk om in Chrome tabbladen vast te zetten, maar dat als je de browser opent het scherm niet dat tabblad opent maar gewoon je startpaginga? Eigenlijk zoals Firefox dat doet, je pinned tabs gewoon wel openen, maar je homepage weergeven. Want ik heb het liefst dat Chrome gewoon die new tab page opent.
Ik lees inderdaad ook op internet dat het niet kan. Dan blijf ik nu nog bij Firefox, vind bij Twitter als een app-tab echt enorm handig.Palomar schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:56:
Dat was voor mij idd ook de showstopper om geen pinned tabs te gebruiken...
Verwijderd
Dit wilde ik ook maar kon helaas geen oplossing vinden, maar kan er op zich wel mee leven. Firefox is geen optie meer, heb ruim 8 jaar Firefox gebruikt maar Firefox 4 kan ik niet aan wennen, ik vind Firefox 4 ook trager aanvoelen op alle computers dan Firefox 3.6 maar meestal ben ik een van de weinige met die ervaring. Ben daarom sinds kort een tevreden Chrome gebruiker.-Edwin- schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:52:
Is het mogelijk om in Chrome tabbladen vast te zetten, maar dat als je de browser opent het scherm niet dat tabblad opent maar gewoon je startpaginga? Eigenlijk zoals Firefox dat doet, je pinned tabs gewoon wel openen, maar je homepage weergeven. Want ik heb het liefst dat Chrome gewoon die new tab page opent.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 02:50 ]
Ahhhhhhhhhh vet stoer met die nieuwe versie en speech input bij google translate. Werkt echt verbazingwekkend goed moet ik zeggen.
Ik heb al een tijdje een vervelende issue in Google Chrome, heel vaak kom ik de facebook connect functie tegen en dan werkt het bij mij ineens niet. Komt voor op gizmodo.com, maar nu net had ik het ook bij https://www.kickstarter.com/login
De facebook connect knop staat er gewoon niet (wel tekst). In IE9 werkt het wel.
De facebook connect knop staat er gewoon niet (wel tekst). In IE9 werkt het wel.
Met Chrome kon ik vroeger altijd bij de website van mijn uni, waarop ik mijn rooster kon zien in 1x inloggen. Mijn username werd dan onthouden en het wachtwoord stond ingevuld. Helaas lukt dit mij niet meer. Ik moet het wachtwoord nu iedere keer weer invullen. Bij wachtwoordbeheer is het wachtwoord wel opgeslagen en als ik deze entry verwijder en opnieuw het wachtwoord laat opslaan blijft Chrome het vergeten. Weet iemand misschien een oplossing?
Hoe zorg ik er voor dat Chrome zijn eigen adresbalk met rust laat?
Het is bijzonder storend dat er tijdens het typen precies de URLs staan die ik zoek, maar voordat ik er met de pijltjes naartoe kan gaat hij *ergens* iets opzoeken of zo waardoor die lijst weer weg gaat, en pas een seconde, ooit 2 of zelfs 3 later staat daar weer exact diezelfde lijst als er stond voordat hij ging rekenen.
Het is ook reproduceerbaar, het begint met

dan wordt het een tijdje

en daarna springt het weer terug. Kan daar ook een screenshot van plaatsen, maar het is gewoon exact hetzelfde als de eerste
Het is bijzonder storend dat er tijdens het typen precies de URLs staan die ik zoek, maar voordat ik er met de pijltjes naartoe kan gaat hij *ergens* iets opzoeken of zo waardoor die lijst weer weg gaat, en pas een seconde, ooit 2 of zelfs 3 later staat daar weer exact diezelfde lijst als er stond voordat hij ging rekenen.
Het is ook reproduceerbaar, het begint met

dan wordt het een tijdje

en daarna springt het weer terug. Kan daar ook een screenshot van plaatsen, maar het is gewoon exact hetzelfde als de eerste
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ja
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Dit heb ik ook sinds een halfjaar ofzo maar dan bij ING internetbankieren...Sj44k13 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:10:
Met Chrome kon ik vroeger altijd bij de website van mijn uni, waarop ik mijn rooster kon zien in 1x inloggen. Mijn username werd dan onthouden en het wachtwoord stond ingevuld. Helaas lukt dit mij niet meer. Ik moet het wachtwoord nu iedere keer weer invullen. Bij wachtwoordbeheer is het wachtwoord wel opgeslagen en als ik deze entry verwijder en opnieuw het wachtwoord laat opslaan blijft Chrome het vergeten. Weet iemand misschien een oplossing?
Sinds gisteren ook over op Chrome, en hoewel ik sceptisch was heb ik het eigenlijk nu behoorlijk goed werkende.
Ik ben nogal een zeikerd vwb tabbed browsing, en het als keiharde eis dat ik naar links en rechts moest kunnen navigeren met 1 toetsaanslag.
Zoals gezegd, inmiddels werkende.
Enkele specs, wellicht heeft iemand er iets aan:
Google Chrome 11.0.696.65
AdBlock - Version: 2.4.2
Voor het nodig adblocken
Chrome Toolbox (by Google) - Version: 1.0.22
Voor maar 1 optie: de vraag of ik chrome echt wil sluiten met meerdere tabs openenen.
Liefst zou ik ook de optie aanvinken om met een dubbelklik een tab te sluiten, maar dan kan ik Chrome niet meer sluiten dooe in de linkerbovenhoek te dubbelklikken.
Click&Clean - Version: 7.5.1.0
Bij het sluiten van mijn browser wil ik ook direct af zijn van mijn cache en (vooral) browser history.
Empty New Tab Page - Version: 1.1
Ik krijg behoorlijk jeuk van allerlei toeters en bellen bij het starten van een browser. Zowel bij een new tab als bij het opstarten wil ik een wit scherm, meer niet.
middle button new tab - Version: 0.9
zoals de naam al zegt, middelmuisklik en en de link opent in een nieuwe tab. Erg fijn.
One Window - Version: 2.15
Ik ben al jaren over op tabbed browsing, en moet dus niets meer hebben van multiple instances van een browser. Alles in tabs, niets geen losse windows meer. Is niet de mooiste plugin, maar wel de enige die deze functionaliteit bied.
PanicButton - Version: 0.13
Met 1 druk op de knop alle tabs weg, en nog een keer erop klikken haalt ze weer terug. Één nadeel: hij sluit echt de tabs en moet alles dus weer ophalen bij nog een keer klikken.
Shortcut Manager - Version: 0.7.9
Lang naar moeten zoeken, maar met deze plugin kan ik vanaf het keyboard tussen tabs wisselen (F3 is tab naar link, F4 is tab naar rechts)
Tab Position Customizer - Version: 2.0
Chrome doet defeault hetzelfde als IE: nieuwe tabs vanaf dezelfde site bij elkaar groeperen naar rechts toe. Dat werkt niet fijn als je met F3 en F4 tussen tabs wisselt. Elke nieuwe tab moet gewoon 1 tab vanaf de huidige geplaats worden
Enkele openstaande punten voor mij persoonlijk:
OWA werkt niet goed onder Chrome, je kunt alleen inloggen met de light versie.
Een oplossing zou zijn om een User-Agent te spoofen. Dat kan via een parameter, maar dan geld dat voor je hele sessie (wil ik niet). Er is wel een plugin voor, maar deze doet het niet op een recente chrome versie.
Empty New Tab Page Doet exact wat ik wil, maar activeert de invoerbalk niet. Irritant
Nog niet veel aandacht aan besteed, maar vooralsnog werkt Chrome niet met de geinstalleerde Citrix Client. klik op de pijl, naast de download op de downloadbalk. Kies: "bestanden van dit type altijd openen"
Ik zoek nog een goede plugin voor vertalen. De build-in optie vind ik niets, en tot nu toe geen goede of werkende gevonden.
Ik ben nogal een zeikerd vwb tabbed browsing, en het als keiharde eis dat ik naar links en rechts moest kunnen navigeren met 1 toetsaanslag.
Enkele specs, wellicht heeft iemand er iets aan:
Google Chrome 11.0.696.65
AdBlock - Version: 2.4.2
Voor het nodig adblocken
Chrome Toolbox (by Google) - Version: 1.0.22
Voor maar 1 optie: de vraag of ik chrome echt wil sluiten met meerdere tabs openenen.
Liefst zou ik ook de optie aanvinken om met een dubbelklik een tab te sluiten, maar dan kan ik Chrome niet meer sluiten dooe in de linkerbovenhoek te dubbelklikken.
Click&Clean - Version: 7.5.1.0
Bij het sluiten van mijn browser wil ik ook direct af zijn van mijn cache en (vooral) browser history.
Empty New Tab Page - Version: 1.1
Ik krijg behoorlijk jeuk van allerlei toeters en bellen bij het starten van een browser. Zowel bij een new tab als bij het opstarten wil ik een wit scherm, meer niet.
zoals de naam al zegt, middelmuisklik en en de link opent in een nieuwe tab. Erg fijn.
One Window - Version: 2.15
Ik ben al jaren over op tabbed browsing, en moet dus niets meer hebben van multiple instances van een browser. Alles in tabs, niets geen losse windows meer. Is niet de mooiste plugin, maar wel de enige die deze functionaliteit bied.
PanicButton - Version: 0.13
Met 1 druk op de knop alle tabs weg, en nog een keer erop klikken haalt ze weer terug. Één nadeel: hij sluit echt de tabs en moet alles dus weer ophalen bij nog een keer klikken.
Shortcut Manager - Version: 0.7.9
Lang naar moeten zoeken, maar met deze plugin kan ik vanaf het keyboard tussen tabs wisselen (F3 is tab naar link, F4 is tab naar rechts)
Tab Position Customizer - Version: 2.0
Chrome doet defeault hetzelfde als IE: nieuwe tabs vanaf dezelfde site bij elkaar groeperen naar rechts toe. Dat werkt niet fijn als je met F3 en F4 tussen tabs wisselt. Elke nieuwe tab moet gewoon 1 tab vanaf de huidige geplaats worden
Enkele openstaande punten voor mij persoonlijk:
Een oplossing zou zijn om een User-Agent te spoofen. Dat kan via een parameter, maar dan geld dat voor je hele sessie (wil ik niet). Er is wel een plugin voor, maar deze doet het niet op een recente chrome versie.
Empty New Tab Page Doet exact wat ik wil, maar activeert de invoerbalk niet. Irritant
Nog niet veel aandacht aan besteed, maar vooralsnog werkt Chrome niet met de geinstalleerde Citrix Client. klik op de pijl, naast de download op de downloadbalk. Kies: "bestanden van dit type altijd openen"
Ik zoek nog een goede plugin voor vertalen. De build-in optie vind ik niets, en tot nu toe geen goede of werkende gevonden.
[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 10-05-2011 14:30 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Ik vraag het toch maar even. Ik browse al een tijdje met Chrome. Bevalt prima, op één ding na. Na een poosje browsen (soms een dag, soms na 5 minuten) krijg ik error 105 err_name_not_resolved. Schijnt vaker voor te komen en heb de DNS-prefetching, zoals wordt gesuggereerd al uitgeschakeld. Dat mocht helaas niet baten. et is gewoon iedere keer de draadloze verbinding herstellen en alles loopt weer als een zonnetje.
Tot voor kort dacht ik dat het dan aan mijn computer lag, de twee andere pc's op dezelfde hebben nergens last van (eentje met Vista en Firefox, de ander met Linux en Chromium). Nu heb ik afgelopen weekeinde een system recovery moeten doen en wederom is ook dat error 105 probleem terug.
Ik gebruik Windows XP, De meest recente Chrome en AVG free. Verder heb ik er naast het standaard Acer pakket nog geen software geïnstalleerd. Waar kan het aan liggen?
Tot voor kort dacht ik dat het dan aan mijn computer lag, de twee andere pc's op dezelfde hebben nergens last van (eentje met Vista en Firefox, de ander met Linux en Chromium). Nu heb ik afgelopen weekeinde een system recovery moeten doen en wederom is ook dat error 105 probleem terug.
Ik gebruik Windows XP, De meest recente Chrome en AVG free. Verder heb ik er naast het standaard Acer pakket nog geen software geïnstalleerd. Waar kan het aan liggen?
Ik zie de toegevoegde waarde van deze extensie niet. Dit lukt standaard toch in Chrome? Ik open altijd links in nieuwe tabs met de middelste muisknop. Ook sluiten van tabs door met middelste muisknop op het tabje te klikken.Koffie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:50:
Telegraaf is een uitstekend voorbeeld voor zo'n extensie. Zonder deze extensie zal deze gewoon in dezelfde tab openen, enable de extensie en hij opent een nieuwe tab.
Omdat ik Firefox steeds langzamer begin te vinden ben ik eens aan het kijken naar Chrome (meer precies Iron, ik vertrouw Google echt niet ál mijn gegevens toe...), maar ik schrik ervan dat er blijkbaar geen history button is op de adresbar? In Firefox, Internet Explorer, etc. heb je een dropdownlijst waarin je 10 (of meer) laatst bezochte websites in staan.
Ik heb de recent history extensie geprobeerd, maar deze slaat ook de artikelen op die je bezocht hebt. Dat wil ik dus niet. Ik wil alleen de voorpagina's opslaan en onthouden zodat ik niet elke keer de url hoef in te typen...erg vreemd dat Chrome/Iron dat niet heeft
.
Ik heb de recent history extensie geprobeerd, maar deze slaat ook de artikelen op die je bezocht hebt. Dat wil ik dus niet. Ik wil alleen de voorpagina's opslaan en onthouden zodat ik niet elke keer de url hoef in te typen...erg vreemd dat Chrome/Iron dat niet heeft

Wat bedoel je precies? Google Chrome heeft in het 'optie' menu (die steeksleutel) gewoon de optie 'History' (of direct via CTRL-H).
Er zit een bug in Chrome die echt irritant is, soms dan wil ik een link in mijn bookmarksbar aanklikken, maar versleep ik hem perongelijk een klein beetje. Maar dan verdwijnt die hele link (en komt er een lege ruimte) en moet ik Chrome opnieuw starten 
OS X 10.6.7 Chrome 11.0.696.65
Voorbeeld:

OS X 10.6.7 Chrome 11.0.696.65
Voorbeeld:

[ Voor 13% gewijzigd door jmxd op 11-05-2011 19:48 ]
Zoiets als dit:Koffie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:26:
Wat bedoel je precies? Google Chrome heeft in het 'optie' menu (die steeksleutel) gewoon de optie 'History' (of direct via CTRL-H).

Als ik 'www.' begin te typen krijg ik ook zo'n lijst hoor, is altijd zo geweest in Chrome. Ik weet echt niet wat je bedoelt.
Ik wil die lijst gewoon zien zonder te typen, dus door op heet dropdownpijltje te klikken zoals in de afbeelding te zien is (rechts naast de adresbalk).Zinu schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:51:
Als ik 'www.' begin te typen krijg ik ook zo'n lijst hoor, is altijd zo geweest in Chrome. Ik weet echt niet wat je bedoelt.
Daar doet Chrome niet aan.
Oke, bedankt voor je antwoord. Dan deinstalleer ik Chrome nu directZinu schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:52:
Daar doet Chrome niet aan.
Ik vind Chrome best lekker werken, maar ben ook een Firefox junkie, en kan maar niet na al die jaren wennen om de tabs bovenin te hebben. Kunnen die niet aan de onderkant gezet worden?
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Iemand ervaring met Chrome Bird?
Ik gebruik het nu 1 dag, en het bevalt op zich prima. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een foto te verzenden bij een tweet.
In de options heb ik yfrog geselecteerd als image upload service, en als ik naar yfrog.com ga ben ik daar automatisch geconnected met mijn twitter account.
Als ik via Chromed Bid een nieuwe tweet maak, en dan met Choose file een bestand slecteer, gaan er 2 balkjes heen en weer lopen; een groene upload achtige en het kleine refresh balkje naast 'mark all as read'.
Maar er gebeurt vervolgens niets, en er lijkt ook niets geupload te worden ?
Na een half uur blijft het zo staan, ook met een klein bestand van 40 kb
Ik gebruik het nu 1 dag, en het bevalt op zich prima. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een foto te verzenden bij een tweet.
In de options heb ik yfrog geselecteerd als image upload service, en als ik naar yfrog.com ga ben ik daar automatisch geconnected met mijn twitter account.
Als ik via Chromed Bid een nieuwe tweet maak, en dan met Choose file een bestand slecteer, gaan er 2 balkjes heen en weer lopen; een groene upload achtige en het kleine refresh balkje naast 'mark all as read'.
Maar er gebeurt vervolgens niets, en er lijkt ook niets geupload te worden ?
Na een half uur blijft het zo staan, ook met een klein bestand van 40 kb
Nee, dit is helaas (nog) niet mogelijk voor zover ik weet.Son Goku schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:13:
Ik vind Chrome best lekker werken, maar ben ook een Firefox junkie, en kan maar niet na al die jaren wennen om de tabs bovenin te hebben. Kunnen die niet aan de onderkant gezet worden?
Verwijderd
Sommig websites met SSL werken erg traag als je de eerste keer de website opvraagt. De https site wordt de eerste keer erg traag geladen (10 seconde) of de aanroep faalt. Het beeld blijft dan staan op "Aanvraag wordt verstuurd..." of de pagina laadt niet. Daarna de pagina vernieuwen geeft binnen een seconde de gevraagde pagina.
Voorbeeldje:

Enkele sites die dit probleem hebben:
https://mijn.ing.nl
https://www.microsoft.com/
https://www.file1.info
Als een site een keer geladen is dan gaat het de volgende aanroepen supersnel. Misschien het opvragen van een certificate revocation list oid? Ik gebruik een recente versie (11.0.696.65) op Windows 7. Probleem doet zich niet voor in andere browsers. Pas na het leeggooien van de cache met crapcleaner kan ik het probleem reproduceren.
Voorbeeldje:
Enkele sites die dit probleem hebben:
https://mijn.ing.nl
https://www.microsoft.com/
https://www.file1.info
Als een site een keer geladen is dan gaat het de volgende aanroepen supersnel. Misschien het opvragen van een certificate revocation list oid? Ik gebruik een recente versie (11.0.696.65) op Windows 7. Probleem doet zich niet voor in andere browsers. Pas na het leeggooien van de cache met crapcleaner kan ik het probleem reproduceren.
Zelfs het plaatje doet er bij mij in Chrome ongeveer 10 seconden over om te laden. 
Ik kende deze bug niet, maar het lijkt dat ik er ook last van heb. Ik heb overigens ook versie 11.0.696.65.
Edit: direct na updaten naar versie 12.0.742.53 en met CCleaner caches leeggooien lijkt het probleem te zijn verholpen, want nu laadt het plaatje vrijwel direct.

Ik kende deze bug niet, maar het lijkt dat ik er ook last van heb. Ik heb overigens ook versie 11.0.696.65.
Edit: direct na updaten naar versie 12.0.742.53 en met CCleaner caches leeggooien lijkt het probleem te zijn verholpen, want nu laadt het plaatje vrijwel direct.
[ Voor 81% gewijzigd door Anthirian op 13-05-2011 17:24 . Reden: Update lijkt probleem op te lossen ]
En de volgende major version number is bereikt (dev channel mac in elk geval): 13.0.761.0 is uit 
edit: oh, op de chrome dev blog staat nog niks erover, dus no clue wat er tot nu toe veranderd is.
edit: oh, op de chrome dev blog staat nog niks erover, dus no clue wat er tot nu toe veranderd is.
[ Voor 34% gewijzigd door scorpie op 15-05-2011 13:23 ]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Op 13.0.761.1 Dev-m heb ik het volgende probleem,
Elke keer komt er een balk met de volgende melding:
U gebruikt een niet ondersteunde opdrachtregelmarkering: --Enable-accelerated-2d-canvas. De stabiliteit en veiligeid zullen hieronder lijden.
Iemand enig idee hoe dit komt, wat het voor kwaad kan, en hoe ik het op kan lossen?
Elke keer komt er een balk met de volgende melding:
U gebruikt een niet ondersteunde opdrachtregelmarkering: --Enable-accelerated-2d-canvas. De stabiliteit en veiligeid zullen hieronder lijden.
Iemand enig idee hoe dit komt, wat het voor kwaad kan, en hoe ik het op kan lossen?
Even in je about:flags kijken of die staat aangevinkt? Daar staat hij als 6de item in mijn lijstje.
[ Voor 29% gewijzigd door afraca op 19-05-2011 07:43 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Hoe heb je dit werkend gekregen?Koffie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:50:
Sinds gisteren ook over op Chrome, en hoewel ik sceptisch was heb ik het eigenlijk nu behoorlijk goed werkende.
Overigens leuk om te lezen, zo kom je nog eens leuke plugin's tegen. Bedankt.
Voor wat betreft je OWA Light probleem, ik zelf gebruik hier IE tab voor, werkt perfect.Enkele openstaande punten voor mij persoonlijk:
........
[ Voor 56% gewijzigd door schumi2004 op 19-05-2011 21:01 ]
Ctrl+Tab (rechts) / Ctrl+Shift+Tab (links) toch gewoon?
[ Voor 4% gewijzigd door Anthirian op 22-05-2011 13:02 ]
Verwijderd
Hebben er meer mensen last van dat je op nu.nl rare dingen krijgt als je met scroll knop op een link drukt? Er worden dan bij mij 2 pagina's geopend ipv 1 tab op de achtergrond. Redelijk irritant, heb het alleen met Chrome.
Ik heb de laatste tijd dat Youtube-filmpjes opeens heel snel (<5 seconden) crashen.
Ik heb het pas sinds een paar dagen, daarvoor was alles okidoki. Heb geen nieuwe addons geïnstalleerd oid.
13.0.767.1
Anderen ook?
Ik heb het pas sinds een paar dagen, daarvoor was alles okidoki. Heb geen nieuwe addons geïnstalleerd oid.
13.0.767.1
Anderen ook?
Nee, ik heb dat ook. Dacht eerst dat het misschien een javascriptje op nu.nl was?Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:17:
Hebben er meer mensen last van dat je op nu.nl rare dingen krijgt als je met scroll knop op een link drukt? Er worden dan bij mij 2 pagina's geopend ipv 1 tab op de achtergrond. Redelijk irritant, heb het alleen met Chrome.
[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 22-05-2011 13:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Het is inderdaad een javascriptje op die link, echt rammend irritant. Marktplaats doet het al tijden, net als veel online computerwinkels. eBay zie ik het ook bij gebeuren (maar ik weet niet hoe lang het daar al is).
Ik heb echt geen idee hoe je er vanaf komt, en waarom er überhaupt een javascript om die link heen staat op Nu.nl.
Ik heb echt geen idee hoe je er vanaf komt, en waarom er überhaupt een javascript om die link heen staat op Nu.nl.
Volgens afterdawn is er een v13.0.782.1, maar draai zelf nog de 13.0.761.0 versie. Werkt de automatische update nog niet met deze versie (ook niet na een reboot)
kan iemand het bevestigen? dan weet ik dat ik om niets zit te panieken 
Ik probeerde hem ook handmatig te downloaden en installeren, maar die doet ook niets
<edit>
Laat maar zitten, inmiddels al gelukt
Ik probeerde hem ook handmatig te downloaden en installeren, maar die doet ook niets
<edit>
Laat maar zitten, inmiddels al gelukt
[ Voor 30% gewijzigd door BlackEyedAngel op 02-06-2011 18:15 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Puur uit interesse: ik zie nu dat het dev channel dev-m heet bij mij, waarom is dat veranderd?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Ik vroeg me af of er meerdere mensen problemen hebben met Youtube. Als ik in Chrome naar Youtube ga wil de video nog wel eens messed up raken, en dan moet ik eerst naar beneden scrollen en weer omhoog om dit te herstellen. Niet zo'n groot probleem, maar toch vreemd. Ook wil het wel eens gebeuren dat ik een 2e Youtube tab open en dat de video gewoon wit is. Wel geluid, maar geen beeld en geen controls (play/pause etc).
Hier heb ik ook regelmatig "last" van. Minor issue, vind het niet heel hinderlijk.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:21:
Ik vroeg me af of er meerdere mensen problemen hebben met Youtube. Als ik in Chrome naar Youtube ga wil de video nog wel eens messed up raken, en dan moet ik eerst naar beneden scrollen en weer omhoog om dit te herstellen. Niet zo'n groot probleem, maar toch vreemd. Ook wil het wel eens gebeuren dat ik een 2e Youtube tab open en dat de video gewoon wit is. Wel geluid, maar geen beeld en geen controls (play/pause etc).
Het viel me laatst ook op dat beta nu beta-m heet. Google maakte me ook niets wijzerjelmervos schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:10:
Puur uit interesse: ik zie nu dat het dev channel dev-m heet bij mij, waarom is dat veranderd?
Ik neem aan dat het niets aan de functionaliteit heeft veranderd in ieder geval.
Heb ik ook. En als het wit is dan helpt het op-en-neer scrollen om het weer terug te krijgen.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:21:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
http://src.chromium.org/s.../google_update_settings.hjelmervos schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 19:10:
Geen idee wat multi-install betekent trouwens, dus dat maakt het niet echt veel helderder// Return a human readable modifier for the version string, e.g.
// the channel (dev, beta, stable). Returns true if this operation succeeded,
// on success, channel contains one of "", "unknown", "dev" or "beta" (unless
// it is a multi-install product, in which case it will return "m",
// "unknown-m", "dev-m", or "beta-m").
static bool GetChromeChannelAndModifiers(bool system_install,
std::wstring* channel);
[ Voor 13% gewijzigd door JoetjeF op 05-06-2011 19:16 ]
Gokje, net als bij Firefox meerdere channels naast elkaar draaien of kunnen switchen?
Sorry voor de late reactie, ik gebruik daar Shortcut Manager voor.schumi2004 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:57:
[...]
Hoe heb je dit werkend gekregen?
Overigens leuk om te lezen, zo kom je nog eens leuke plugin's tegen. Bedankt.
Dat zijn dus 3 toetsaanslagen om 1 tab naar links te gaan .. ik doe dat nu dus met F2 (F3 is rechts). Vind ik een stuk prettigerSudden schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:01:
[...]
Ctrl+Tab (rechts) / Ctrl+Shift+Tab (links) toch gewoon?
Is Google Chrome 13.0.782.1 Beta al net zo snel als IE 9 of Firefox 4 met HTML5
Verwijderd
En als meerdere mensen dat probleempje met Youtube hebben, waarom fixen ze het dan niet? Het is zelfs hun eigen site!
Even iets heel anders: zat net in m'n ogen te wrijven, dacht echt even dat ik onscherp zag, maar blijkbaar 'fade' de tekst van tabbladen wanneer die te lang is voortaan. Vreselijk irritant, weet iemand hoe dit is uit te schakelen (ik overweeg om weer over te schakelen naar FF, ik wordt hier gek van)
Dit lijkt onbenullig, maar naar mijn mening de grootste ergonomische blunder tot nu toe in chrome. Je ogen proberen er continue op te focussen door het lage contrast.
Dit lijkt onbenullig, maar naar mijn mening de grootste ergonomische blunder tot nu toe in chrome. Je ogen proberen er continue op te focussen door het lage contrast.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik denk dat het te maken heeft met 't syncen van bladwijzers enzo. op computer A heb je chrome 11 en bij computer b heb je chrome 12... syncen moet natuurlijk wel werken..JoetjeF schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:15:
[...]
http://src.chromium.org/s.../google_update_settings.h
[...]
Geen idee wat multi-install betekent trouwens, dus dat maakt het niet echt veel helderder
Kan Chrome 12 niet installeren. Het denkt dat ik administrator ben, terwijl ik standaard gebruiker ben
Is dat nieuw? Kon voorheen andere versies probleemloos installeren.
Edit: Laat maar. Is inmiddels opgelost
Edit: Laat maar. Is inmiddels opgelost
[ Voor 11% gewijzigd door desalniettemin op 08-06-2011 16:58 ]
Ik heb met versie 12 (sinds vanmiddag 9 juni) het volgende gele balkje onder mijn adresbalk hangen als ik zoektermen intik en op google.com terechtkom:
Wat betekent dat? Google heeft er zelf nog geen antwoord op, zie maar: http://www.google.com/sea...op+dat+u+bent+verhuisd%22Het lijkt erop dat u bent verhuisd. Wilt u http://google.nl/ gebruiken?
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Is het normaal dat mijn major versies niet automatisch geupdate worden?
Ik klikte eens uit nieuwsgierigheid op "Over Chrome" en zeg dat ik op versie 11 zat, hij deed een update en ik zit op versie 12. Ik dacht dat Chrome automatisch updatete? Ik denk dat Chrome op de pc van mijn vader dan nog op versie 9 zit.
Bij Firefox waren er automatische updates. Maar Chrome werkt veel fijner, en is sneller (opstarten en browsen:) )
Bij Firefox waren er automatische updates. Maar Chrome werkt veel fijner, en is sneller (opstarten en browsen:) )
[ Voor 15% gewijzigd door Thmz159 op 10-06-2011 21:44 ]
Verwijderd
Ik heb geen klacht of technische vraag maar wel een mededeling en hoop dat deze ook gepost mag worden nl.
Ik merk nu ik Chrome een tijdje gebruik FireFox en IEX voor mij langzaam maar zeker passé worden.
Ik merk nu ik Chrome een tijdje gebruik FireFox en IEX voor mij langzaam maar zeker passé worden.

En ik iedere keer Chrome afsluit en weer Fx ga gebruiken 
Smaken verschillen gelukkig
Smaken verschillen gelukkig
[ Voor 22% gewijzigd door desalniettemin op 12-06-2011 11:49 ]
Verwijderd
Heb de laatste tijd problemen met chrome 13.0.782.14 beta: groepen Tabs crashen soms?!
Iemand die weet wat het kan zijn, of moet ik downgraden naar de stable releases?
Iemand die weet wat het kan zijn, of moet ik downgraden naar de stable releases?
Het is geen beta, maar een dev versie. Kan je zoiets natuurlijk verwachten. Je hebt er niets aan, want geen oplossing en ik zou dus maar Chrome 12 gebruiken
Dat probleem heb ik ook sporadisch. Een keer een F5 en hij doet het weer.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:54:
Heb de laatste tijd problemen met chrome 13.0.782.14 beta: groepen Tabs crashen soms?!
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd
Hee wacht?! bij mij gebeurt het alleen maar op tweakers.net !
Als ik lekker lang op gbatemp zit merk ik er nix van????
EDIT:Heb trouwens gedowngrade naar stable-12
Als ik lekker lang op gbatemp zit merk ik er nix van????
EDIT:Heb trouwens gedowngrade naar stable-12
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 18:49 ]
Daarom is het een beta. Mensen moeten een stoppen met 't melden/zeuren over crashes die gebeuren bij de beta en dev versie. Neem dan gewoon de stable.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:54:
En zo is dat, en niet andersWouser schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:01:
[...]
Daarom is het een beta. Mensen moeten een stoppen met 't melden/zeuren over crashes die gebeuren bij de beta en dev versie. Neem dan gewoon de stable.