PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Wat is nu een voordeel aan het feit dat hij in een apart venster opent zonder menubalk? De ruimte, of wat is nu echt fijner? Ik heb het ook geïnstalleerd staan, echter maakt het mij niets uit of ik nu chrome opstart, of de app zelf.Chaoss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:58:
Ik gebruik sinds deze week Chrome op mijn werk, dit omdat wij zijn overgestapt naar Google apps premier FYD, Je kan dan een apps installer downloaden die bij de user op de dekstop een icoon maakt voor mail, agenda, en docs, deze worden dan in een aangepaste versie van chrome opgestart zonder menu's, balken, knoppen ed zodat je een mooi clean scherm hebt voor je mail en agenda. Ideaal voor onze werkomgeving dus.
Echter liepen mijn collega's al snel tegen het probleem dat Chrome vastloopt bij bepaalde print opdrachten. Om specifieker te zijn pdf bestanden die wel als bijlage in onze inbox krijgen. Via "weergeven" word deze pdf bijlage geopend in google docs en als we dan via ctrl-p willen afdrukken, printer selecteren en op print drukken crash Chrome keihard.
Erg irritant en behoorlijk lastig aangezien wij nogal wat bijlages binnenkrijgen en afdrukken. na wat zoekwerk op internet zie ik dat er behoorlijk wat print problemen met chrome zijn, soms is er een oplossing maar in mijn geval ben ik die niet tegen gekomen.
Iemand bekend met dit probleem? of tips wat ik nog kan proberen?
Overigens baal ik er van dat er geen manier is (voor zover ik weet) om chrome zo in te stellen dat hij de PDF bijlages niet in Google Docs moet openen maar gewoon in de Acrobat pdf reader.
Sinds kort overgestapt op Google Chrome. Nu wil ik graag de portable versie draaien op mijn werk. Maar helaas, dat lukt maar gedeeltelijk omdat de extensies niet geïnstalleerd kunnen worden. Ik vermoed dat dat komt omdat ik alleen kan installeren op schijven met een fictieve drive letter. Dus niet C:\ Maar :\\Fhers...\Bart....(H)
Nu wil ik dus een usb stick aanschaffen, hoeft niet groot te zijn, max 4gb is meer dan genoeg. Om daar Google Chrome portable op te zetten en zo dus ook de extensies te kunnen installeren....
Maar wat is een beetje snelle stick hiervoor. Hij moet niet te duur zijn (+/- €15,00). Volgens mij is het belangrijkste dat hij snel kan lezen....
Iemand een suggestie? Want er staan er zoveel op pricewatch, maar daar staan weer geen lees/schrijf gegevens bij. En testen die ik heb gevonden zijn of heel oud, of bevatten alleen relatief dure usb-sticks (logisch want hoe sneller hoe duurder) maar goed hoef dus niet de snelste te hebben, maar gewoon een snelle.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
http://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable
Moet dit chrome-niet-op-c wel kunnen an sich of is dat heel veel register werk...?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Zie 1 post boven je.notsonewbie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:36:
Ik krijg google chrome met geen mogelijkheid elders dan op de c drive... Op windows 7 x64 ultimate komt bij install ook geen optie, dus wellicht dwingen ze zich in de c schijf, lekker als je zuinig op je ssd bent...
Moet dit chrome-niet-op-c wel kunnen an sich of is dat heel veel register werk...?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Het ultieme leesvoer als je even goed wilt lachen
Ik heb geen leuke ondertitel.
Verwijderd
Klopt inderdaad niks vanthijsje66 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:48:
http://www.microsoft.com/...orer/compare/default.aspx
Het ultieme leesvoer als je even goed wilt lachen
Print preview staat gepland voor versie 11 (~ 7 maart): http://code.google.com/p/chromium/issues/detail?id=173Aham brahmasmi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:24:
Weet iemand wanneer Chrome eindelijk plaatjes en achtergrondkleuren kan printen, en een print preview-functie krijgt? Na 9 versies kan het nog steeds geen graphics printen?Ik las ergens dat het wel in dev-versies zit; zou iemand dat voor mij kunnen controleren?
[ Voor 15% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-02-2011 13:57 ]
Kans is erg groot, gewoon de issues in de gaten houden.Aham brahmasmi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:51:
Ok, bedankt. Het stond eerder al gepland voor versie 9 6 zelfs; hopelijk wordt het straks niet weer vooruitgeschoven.
Maar het blijft wel gek dat dat soort dingen missen ja
[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 14-02-2011 21:07 ]
Toch wel handig om een print kunnen maken van een routebeschrijving van Google Maps, maar dat gaat dus niet fatsoenlijk met Chrome! Google heeft natuurlijk liever dat je het bekijkt op een telefoon/tablet met Android...TheZeroorez schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:07:
Ik weet niet of je het helemaal zo moet zien... Het zou mij niets verbazen als Google denkt dat het helemaal niet zo'n belangrijke functionaliteit is (zowel in-line plaatjes als printen met graphics). Ergens snap ik het wel, want zelf gebruik ik beide echt 1x per jaar, en Google is volgens mij van mening dat je helemaal geen websites af moet drukken.
Toch zijn er zat mensen die Chrome graag gebruiken, maar bijv. voor hun werk geregeld iets moeten printen. Zelfs als het maar af en toe is is het toch irritant als je naar een andere browser moet uitwijken voor zoiets simpels als een printje maken. De reden dat ik de vraag hierover postte is niet dat ik hier zelf direct door wordt getroffen, maar ik heb collega's die een formulier van een webapp moeten uitprinten, maar zonder de graphics ontbreken er gegevens.
op de één of andere manier werkt het niet lekker.
je kunt wel zoeken op steekwoorden van je geschiedenis of bookmarks maar het werkt niet zo snel als in Firefox.
Oh ja, en een nieuw opties scherm
Verwijderd
Stable? Als ik nu de installer download is het nog steeds de 9.x versie...Zinu schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:42:
Zo, versie 10 is zojuist binnengerold zag ik. Hij lijkt weer wat sneller te zijn.
Oh ja, en een nieuw opties scherm
Dat klopt, want Google Chrome 10 zit nog in de beta channel, getuige deze blog post: Chrome Beta Release.Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:03:
[...]
Stable? Als ik nu de installer download is het nog steeds de 9.x versie...
Google maar even op 'chrome channel switch' als je een stable of dev wilt hebben.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
tab overviewscorpie schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 15:00:
Die tab overview in dev11 is echt geniaal! Ik vond hem ook al in dev10, maar bij een minor change was die functionaliteit ineens weer weg. En damn wat blijft Chrome snel zeg, ongelooflijk.
PSN: DutchTrickle PVoutput
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Probleem is dat mijn extention popups/menus op mijn andere scherm verschijnenen en dus niet meer zoals voorheen onder de extention button zelf, denk aan bijvoorbeeld Gmail+ extention. Als ik daar op klikte kwam er mooi een preview window van eventuele messages maar deze staat nu plots op mijn linker scherm met de browser op rechts. Dit is zo met alle extentions met dergelijk menu.
Ik heb cache/browser data al gecleared, channel change, dev, beta, stable en schijfopruiming (waarom , geen idee wellicht dat het zou helpen).
Niks van dit alles hielp, iemand wat tips (met behoud van settings
Wanneer ik een documentje aanklik download hij deze meteen en opent het met office 2007. En wanneer ik een pdf'je aanklik krijg ik de melding: "Sorry, we are unable to generate a view of the document at this time."
Iemand enig idee hoe ik zonder het bestandje te downloaden het kan lezen? Ik heb al 'Google Docs viewer' gedownload, chrome opnieuw installed maar niks werkt echt.
Geinstalleerd extensies:
- Adblock (uiteraard filter op mijn blackbord site die ik gebruik)
- Google Translate
- Docs PDF/PowerPoint Viewer 3.1
En de nieuwste versie van Chrome
[ Voor 15% gewijzigd door deimos op 23-02-2011 14:19 ]
Chrome versie 9.0.597.98
Flash versie 10.2.154.12
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
EDIT: Een zoekopdracht op Twitter doet vermoeden dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Anyone else having a problem viewing youtube vids on Chrome? Firefox fine, but Chrome ain't having it?
Godverdomme. Youtube werkt niet meer op Chrome.
[ Voor 21% gewijzigd door monnick op 23-02-2011 16:53 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Wel op XP 64bit trouwens, heb momenteel geen win7 machine om op te testen.
Sinds gisteren voor het eerst Chrome op de computer gezet. Ik ben al jarenlang onwijs blij met Opera en moet toch zeggen dat Opera toch net iets beter oogt.
Klopt het dat je met Chrome bijna niets kan customizen, bijv. de tabs onderaan e.d.?
Fijne van Chrome is dat ie toch iets sneller lijkt en de hoeveelheid extensies, waar ik altijd gretis gebruik van maak is itt Opera veel meer.
Als ik die tabs onderaan zou kunnen krijgen, een statusbar tijdens het laden van pagina's met image counter e.d. zou het mooi zijn. Verder wel een mooie browser, iig beter dan een IE
Open iets in flash, ga naar "Instellingen" (en niet Algemene instellingen). Vervolgens eerste tabbladd (Scherm) en daar "Hardwareversnelling inschakelen" uitvinken.
Weet iemand of dit een bekend probleem is en of er ook iets aan te doen is? Wil misschien overstappen naar Chrome, maar zonder al mn wachtwoorden wordt dat wel lastig.
Is hier misschien een plugin voor die ervoor zorgt dat er wel bij alle sites wordt gevraagd of ik het wachtwoord wil opslaan?
bij https website werkt het sowiesow niet, en sommige website zullen in een zodanig raar formaat gescript zijn dat chrome of andere browsers het niet meteen detecterenD.I.N.G schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 01:09:
Hoe komt het eigenlijk dat bij sommige sites er wel wordt gevraagd om een wachtwoord op te slaan en bij sommige niet, ligt dit aan chrome of aan de website?
Is hier misschien een plugin voor die ervoor zorgt dat er wel bij alle sites wordt gevraagd of ik het wachtwoord wil opslaan?
Iemand anders dit ook meegemaakt en evt. een oplossing? Moet wel zeggen dat het om een vrij oude Joomla gaat (versie van eind 2008), maar dat zou niet uit moeten maken. Waar het een beetje op lijkt is dat de plaatjes niet gecachet worden, maar weet niet zeker of dat het is...
[edit] ChromeCacheView gedownload en zie daarmee dat de plaates van de joomla backend wel gewoon gecachet worden. Toch laden ze heel traag in.
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 02-03-2011 16:12 ]

Resultaat van 2 tabs met Google maps open die vastliepen, en dan
killall chrome
[ Voor 23% gewijzigd door afraca op 02-03-2011 17:16 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Gebruik je toevallig Nod32 en Windows 7? Vond Chrome nl. ook soms niet zo rap reageren (ook in Maps idd) en kwam dit topic tegen:Maverick schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:50:
Ik draai op dit moment versie 11.0.686.3 dev en google maps is echt niet vooruit te branden. Hebben meer mensen dit? Wellicht een setting die dit kan verhelpen?
http://www.google.com/sup...id=54cd8355035a35d6&hl=en
Het blijkt dat Nod32 icm. Windows 7 de boel vertraagt. HTTP-checking in NOD32 uitzetten en hij voelt idd een stuk sneller aan. Op http://www.speedtest.net heb ik met http-checking aan een ping van 500ms en zonder 13ms.
Misschien dat dit voor jou (en anderen) ook een oplossing is, want Chrome voelde op mijn pc gewoon niet zo snel aan als op andere pc's (zie ook mijn post een paar hierboven, backend van Joomla was niet vooruit te branden en nu wel).
[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 04-03-2011 17:12 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 08-03-2011 17:35 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Albert020 op 08-03-2011 18:29 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 09-03-2011 16:45 ]
Ja, duurt inderdaad super lang (even getest na dat je het zei, ik gebruik deze functie zelf bijna nooit).Palomar schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:44:
Duurt het bij jullie ook zo lang om de element inspector op te starten (rechter muis, inspect element)? Duurt hier wel bijna 10 seconden de eerste keer (laatste versie op windows 7).
Chrome 10, Windows 7 (64 bit) trouwens.
Gaat hier gelijk open !monnick schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:42:
[...]
Ja, duurt inderdaad super lang (even getest na dat je het zei, ik gebruik deze functie zelf bijna nooit).
Chrome 10, Windows 7 (64 bit) trouwens.
Hier ook Chrome 10, Windows 7 (64 bit)
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 09-03-2011 18:43 ]
Argh, bij mij nu ineens ook (na browser afgesloten en opnieuw gestart). Toch is ie ook vaak heel traag de eerste keer. Ga er eens even op letten wanneer zich dit exact voordoet...
Misschien een virusscanner die dingen vertraagt? (zoals bij mij nod32 dat deed).Sj44k13 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:17:
Het valt mij op dat als ik Classic Fm luister via http://www.classicfm.nl/player/classicfm.html, ik bij Chrome om de minuut of soms zelfs vaker krijg dat de browser moet bufferen. Laad ik de stream in FireFox, dan heb ik geen problemen. Iemand een idee hoe dit kan? Vroeger nooit problemen gehad met Chrome, misschien door de laatste update? Draai nu 10.
En ik weet precies wanneer (ik weet ook hoe ik het kan voorkomen, maar het lijkt me niet de bedoeling).
Het gebeurt als ik een bookmark wil openen in een nieuw tabblad (dus met middelste muisknop) en deze bookmark heeft een login-schermpje. Zodra ik dat doe loopt-ie vast bij mij.
Kan iemand bevestigen dat dit zo is, of ligt het aan mij/mijn profiel/mijn installatie?
(Chrome 10.0.648.127)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Getest, hier geen probleem. Ik gebruik wel: 11.0.696.0 (Officiële build 77261) devanandus schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:20:
Kan iemand bevestigen dat dit zo is, of ligt het aan mij/mijn profiel/mijn installatie?
(Chrome 10.0.648.127)
Bij mij loopt ie dan idd ook vast. Getest met het admin-panel van mn router (met zo'n http authentication schermpje) welke ik als bookmark heb opgeslagen. Middle mouse daarop klikken en Chrome zit vast.anandus schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:20:
Pfff. sinds Chrome zich geüpgrade heeft van 9 naar 10 loopt-ie echt om de haverklap vast
En ik weet precies wanneer (ik weet ook hoe ik het kan voorkomen, maar het lijkt me niet de bedoeling).
Het gebeurt als ik een bookmark wil openen in een nieuw tabblad (dus met middelste muisknop) en deze bookmark heeft een login-schermpje. Zodra ik dat doe loopt-ie vast bij mij.
(Chrome 10.0.648.127)
Maar dat is ook het enige en verder is Chrome stabiel hier. Sowieso open ik op deze manier bijna nooit bookmarks. Al is het wel een bug idd
@jelmervos: Is Chrome 11 met video bewerking net zo snel of sneller dan Mozilla Firefox 4 ?jelmervos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:37:
[...]
Getest, hier geen probleem. Ik gebruik wel: 11.0.696.0 (Officiële build 77261) dev
Hier kun je dat namelijk goed testen:FishIETank
Heb Firefox 4 getest en deze is zeer snel, zelf met 500 vissen in de bak
*** Edit ***
Heb het even getest en Chrome 11 komt nog niet eens in de buurt qua video snelheid van Mozilla 4
Test:

Misschien bij Chrome 12 dan
[ Voor 42% gewijzigd door Albert020 op 10-03-2011 12:54 ]
CheckPalomar schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:16:
[...]
Bij mij loopt ie dan idd ook vast. Getest met het admin-panel van mn router (met zo'n http authentication schermpje) welke ik als bookmark heb opgeslagen. Middle mouse daarop klikken en Chrome zit vast.
Inderdaad, ik heb het geüpdatet naar 11.0.696.0 en nu heb ik het probleem niet meer.jelmervos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:37:
[...]
Getest, hier geen probleem. Ik gebruik wel: 11.0.696.0 (Officiële build 77261) dev
Lijkt me dus inderdaad een foutje van versie 10 te zijn (in 9 had ik het ook niet).
Edit: Hmm.. 11 is ook niet altijd even stabiel.
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-03-2011 13:22 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik merk het volgende op Tweakers.net
• In de imageviewer wordt initieel alleen de bovenste helft van een plaatje getoond, test hier : V&A aangeboden: Diverse DDR geheugen
• Het Tweakers.net hoofdmenu loopt niet lekker met onhovers. De javascript loopt schijnbaar niet goed.
Deze problemen zijn te voorkomen / op te lossen door GPU Accelerated Canvas 2D NIET in te schakelen.
[ Voor 41% gewijzigd door Barleone op 15-03-2011 13:46 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Idd, en als je dan 11 verwijderd en 10 er weer op zet krijg je steeds een melding dat er een nieuwe versie van chrome is en hij vervolgens niet goed kan synchroniseren, hoe krijg je deze melding weer weg ?MaltaSoron schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:18:
^^ Hetzelfde probleem heb ik met de url's van snelkoppelingen in de favorieten-balk, die blijven ook in het scherm hangen, totdat je met je cursor weer over je favorieten gaat. Best storend.
*** Edit ***
Ben er al uit,
Voor je Chrome 11 verwijderd eerst synchroniseren uit zetten dan Chrome 10 er weer op zetten en synchroniseren opnieuw inschakelen, en alles werkt weer als van ouds
[ Voor 19% gewijzigd door Albert020 op 10-03-2011 17:49 ]
Fixed. Al heb ik geen idee hoe. Opeens ging het weer goed?Jejking schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:48:
Ik mis iets, laatste dev... opeens in de geschiedenis dingen aanklikken in de adresbalk werkt niet meer. Profiel de naai op ofzo? Lijkt niet echt op een feature, zeg maar
Het verbaast me zeer dat deze functionaliteit er überhaupt in zit.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Ben eigenlijk ook wel van mening dat je op een computer die mogelijk door andere mensen gebruikt wordt gewoon beter niet je wachtwoorden op kunt slaan. Sla zelf op werk pc's mn prive gmail-wachtwoord e.d. ook niet op. Kun je ook niet in de situatie komen als je dat master password eens moet afstaan (bijv. als je ziek thuis bent en het bedrijf kan niet verder zonder gegevens die in jouw browser staan) dat ze alsnog overal, bewust of onbewust, bij kunnen.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Marktplaats.nl als je daar een advertentie gaat plaatsen met chrome als browser. Dan kan je een groot gedeelte van je tekstopmaak wel vergeten. Enters, worden gewoon niet overgenomen. Waardoor tekst vaak 1 grote massa wordt.
Zo zijn er wel meer sites waar ik met Chrome tegenaan loop. Maar eerlijk is eerlijk zo door de tijd heen zijn er ook sites die het eerst niet goed deden, maar nu wel (imageshack.us bijvoorbeeld).
[ Voor 11% gewijzigd door monnick op 22-03-2011 12:40 ]
Marktplaats is 1 van de bekende Nederlandse sites die je met een non-IE browser beter niet kunt bezoeken. Speurders werkt wat dat betreft al beter. Maar ook met firefox, opera en safari zul je daar last van hebben.l3art schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:36:
Het is een leuke browser chrome. Lekker licht en snel, maar waar ik me wel aan kan irriteren is dat het gewoon soms nog niet helemaal af lijkt. Ten minste, weet niet of het aan bepaalde sites ligt op aan chrome. Zal een voorbeeldje geven.
Marktplaats.nl als je daar een advertentie gaat plaatsen met chrome als browser. Dan kan je een groot gedeelte van je tekstopmaak wel vergeten. Enters, worden gewoon niet overgenomen. Waardoor tekst vaak 1 grote massa wordt.
Zo zijn er wel meer sites waar ik met Chrome tegenaan loop. Maar eerlijk is eerlijk zo door de tijd heen zijn er ook sites die het eerst niet goed deden, maar nu wel (imageshack.us bijvoorbeeld).
Die site is nodig toe aan een 2011 upgrade.
Ik gebruik momenteel trouwens de Adblock extentie, maar steeds meer sites lijken deze te kunnen verslaan. Zijn er nog alternatieven voor Chrome die beter werken? Hoe zijn de ervaringen met Adblock Plus bijvoorbeeld? En Adwrath?
[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 22-03-2011 12:42 ]
Ben benieuwd wat FF 4.0 doet ivm Chrome.
Met IE heb ik al een tijd geen ervaring meer en dat blijft ook zo.
[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 24-03-2011 19:37 ]
Flash player? Loopt RTL XL niet op Silverlight?Albert020 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:35:
Heb 11 beta weer verwijderd, de flash player loopt weer vast op rtlXL, met 10 gaat het goed !
Ja idd, maar met 11 loopt ie bij mij steeds vast en met 10 werkt het goedalex3305 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:34:
[...]
Flash player? Loopt RTL XL niet op Silverlight?
Heb deze versie:
Microsoft Silverlight Versie: 4.0.51204.0
Dit is de nieuwste versie voor zo ver ik weet.......
[ Voor 20% gewijzigd door Albert020 op 24-03-2011 20:57 ]
Ik merk er eigenlijk niet zoveel van dat Adblock veel verslagen wordt. Zelden glipt er wat tussendoor eigenlijk - zelfde ervaringen als ik met FF+Adblock Plus had. Heb je specifieke voorbeelden?Martinspire schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Marktplaats is 1 van de bekende Nederlandse sites die je met een non-IE browser beter niet kunt bezoeken. Speurders werkt wat dat betreft al beter. Maar ook met firefox, opera en safari zul je daar last van hebben.
Die site is nodig toe aan een 2011 upgrade.
Ik gebruik momenteel trouwens de Adblock extentie, maar steeds meer sites lijken deze te kunnen verslaan. Zijn er nog alternatieven voor Chrome die beter werken? Hoe zijn de ervaringen met Adblock Plus bijvoorbeeld? En Adwrath?
Voornamelijk tijdens of voor video's. Flabber, Dumpert, Youtube, uitzendinggemist. Daar zie ik nog altijd reclames die ik weg moet klikken.mux schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:53:
[...]
Ik merk er eigenlijk niet zoveel van dat Adblock veel verslagen wordt. Zelden glipt er wat tussendoor eigenlijk - zelfde ervaringen als ik met FF+Adblock Plus had. Heb je specifieke voorbeelden?
Bij mij loopt rtl xl juist met Chrome 10 vast. De hele tab crasht dan.Albert020 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:51:
[...]
Ja idd, maar met 11 loopt ie bij mij steeds vast en met 10 werkt het goed

edit: Ok, net even gekeken op de dev blog, en er zijn voornamelijk op de achtergrond aanpassingen doorgevoerd. Dat je meerdere tabs kunt selecteren en vervolgens reloaden is overigens wel weer awesome!
[ Voor 37% gewijzigd door scorpie op 25-03-2011 09:41 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Cobiwan op 25-03-2011 14:05 ]
Verwijderd
Dat probleem had ik me de final van FF4 ook, en met FF ben je dan gelijk al je instellingen (bijv. app-tabs) kwijt. Nu Chrome aan het proberen, in iedergeval al een dikke plus dat een tab kan crashen, maar niet de hele browser.prijk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 15:30:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met Chrome, op welke site dan ook. Ben een paar maanden geleden overgestapt van FF3 en FF4 beta, omdat beiden een aantal malen per dag grandioos crashten (windows 7).
Ik kan niet scollen zolang de pagina niet helemaal geladen is. Dit geldt zelfs als ik een pagina in een nieuwe tab open, ik kan dan in geen enkele tab scrollen tot de pagina geladen is. Vooral bij Engadget.com veel last van.
Verder werkt de combinatie Sandboxie+Chrome voor geen meter sinds een week ofzo, elke pagina duurt 3x zo lang om te laden als normaal en video's worden weergegeven met ongeveer 1 frame per seconde. IE werkt wel dus ik heb het gevoel dat het iets in Chrome is.
Ook is het soms zo dat Flash crasht. Chrome zou zo gemaakt zijn dat dan niet de hele browser crasht maar maximaal 1 tab. Dit werkt op zich wel maar heel Chrome blijft een minuutje of 2 hangen, waarna ik de melding krijg dat Flash is vastgelopen. In de tussentijd had ik Chrome al 5x opnieuw kunnen opstarten

Ja, gewoon weer iets je muis omhoog doen zodat hij weer in de browser zit. Trouwens, bij mij is dit niet zo. Ja, na een seconde of 5 schiet ie terug.-Edwin- schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:27:
Ik heb hier een vraagje over Chrome. Stel dat ik op een lange pagina zoals hier ben, dan pak ik vaak het scroll balkje rechts en sleep deze met mijn muis omlaag. Echter is het dan normaal dat ik een beetje doorschiet en met de muis als het ware op de Windows taakbalk kom. In Chrome gaat het scroll balkje dan weer helemaal naar boven. In Firefox blijft het echter wel netjes beneden staan. Is hier nog iets voor?
Maar er is dus geen add-on oid voor? Want ik vind het toch wel erg vervelend. En bij mij schiet die direct terug.naarden 4ever schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:37:
[...]
Ja, gewoon weer iets je muis omhoog doen zodat hij weer in de browser zit. Trouwens, bij mij is dit niet zo. Ja, na een seconde of 5 schiet ie terug.
Verwijderd
Ik krijg nu alleen een knop bladwijzers als ik een nieuwe tab open, maar zo ben ik het niet gewend omdat ik vanuit firefox kom en eigenlijk wil ik gewoon een knop bladwijzers ofzo bovenin de balk.
Nu heb ik wat plugins gezocht, maar ik kan niks vinden. Zie ik wat over het hoofd? Het moet vast wel mogelijk zijn.
Verwijderd
Waar vind ik die optie?TomasH schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:32:
@snoeki: Als je de bladwijzerwerkbalk op altijd weergeven hebt staan, staat daar een knop in
Edit: heb hem al, wat een vreemde plek om hem te verstoppen. Bedankt voor de tip!
Kan je trouwens in chrome net als in firefox knoppen verplaatsen op de taakbalk?
Moet zeggen dat het aardig bevalt, stuk sneller dan firefox en adblock en ook ghostery add ons waren beschikbaar, ik denk dat ik deze browser blijf gebruiken.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 20:36 ]
Snelheid is echt zoveel sneller dan Fx4, maar de extensies van Fx zijn gewoonweg beter, zonde.
De enige manier waarop ik dit tot nu toe kan oplossen is Chrome opnieuw installeren, maar het lijkt mij niet echt de bedoeling dat programma's om de zoveel dagen geherinstalleerd moeten worden. Cache legen en automatische detectie van proxy-instellingen uitschakelen (wat volgens wat zoekwerk vaak de oorzaken van dit soort problemen zouden zijn) heb ik ook geprobeerd, maar hebben dit niet kunnen verhelpen.
Verder vind ik Chrome heel prettig werken en heb ik geen spijt van mijn overstap van FF 3.6 naar Chrome, maar dit probleem vind ik wel zeer hinderlijk.
Informatie van mijn systeem:
Chrome versie: 10.0.648.204
Extensions: Click&Clean, Adblock
Windows: Windows 7 Home Premium x64
CPU: Intel Core i5 750
Mem: 4 GB 1333MHz DDR3
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Als je nog de oude 'gepinde' icon op je startbalk hebt staan zul je eerst die en de shortcut uit het startmenu moeten verwijderen en opnieuw aan moeten maken, of met de hand het icoon wijzigen. Anders blijf je de oude zien.Leauwie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:58:
Nieuwe beta geïnstalleerd (12) maar geen nieuw logo? De laatste '11' beta daarna geïnstalleerd maar ook daar geen nieuw logo. Is het alweer teruggedraaid?