Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07
'Chrome gevaarlijkste applicatie van 2010':

http://webwereld.nl/nieuw...applicatie-van-2010-.html

Edit: http://www.security.nl/ar...te_software_van_2010.html

[ Voor 27% gewijzigd door desalniettemin op 18-11-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Zijn er meer mensen die last hebben van het feir dat Chrome nooit de startpagina's laad? Chrome geeft aan dat ze niet bereikbaar zijn, maar met een refresh laden ze gelijk. Ik had het in versie 5, nu probeer ik 7 heb i het probleem nog. Het lijkt dus aan mijn systeem te liggen, ik draai win7 x64 met mse en default firewall. Firefox en IE draaien als een zonnetje.

edit:
zonet het 'briljante' idee gekregen om eens bij de firewall te kijken, ik heb chrome nu expliciet toegevoegd. dit lijkt te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door lexi op 20-11-2010 09:41 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Bij mij blijft de browser een tijdje hangen als ik helemaal naar onderen scroll op de pagina http://www.webkoop.nl/

Ik draai 7.0.517.44, hebben jullie daar ook last van?

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18
lexi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:34:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feir dat Chrome nooit de startpagina's laad? Chrome geeft aan dat ze niet bereikbaar zijn, maar met een refresh laden ze gelijk. Ik had het in versie 5, nu probeer ik 7 heb i het probleem nog. Het lijkt dus aan mijn systeem te liggen, ik draai win7 x64 met mse en default firewall. Firefox en IE draaien als een zonnetje.

edit:
zonet het 'briljante' idee gekregen om eens bij de firewall te kijken, ik heb chrome nu expliciet toegevoegd. dit lijkt te werken.
Nee bij sommige websites is dat is dan maar 1 tabje van de 15. Bij Facebook blijft ie wel continue laden en is het switchen tussen startpagina en en profiel heel langzaam (in Opera en Firefox geen last van). Heb ook versie 7 van Chrome.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:16
Prutzer80 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:57:
Bij mij blijft de browser een tijdje hangen als ik helemaal naar onderen scroll op de pagina http://www.webkoop.nl/

Ik draai 7.0.517.44, hebben jullie daar ook last van?
Nee, en ook ik draai 7.0.517.44.

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
@Prutzer80
Welke extensies heb jij allemaal lopen?

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

lexi schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 09:34:

edit:
Ik heb wel vaak (onder Windows) dat mn homepage niet laadt met de recent items de eerste keer. Weet niet zeker of je dat bedoelt.

Onder OSX heb ik er geen last van, maar nu is mijn Mac ook wel een stukje sneller dan de PC waar ik op werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 19-09 14:32
Bosmonster schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:54:
[...]

Ik heb wel vaak (onder Windows) dat mn homepage niet laadt met de recent items de eerste keer. Weet niet zeker of je dat bedoelt.

Onder OSX heb ik er geen last van, maar nu is mijn Mac ook wel een stukje sneller dan de PC waar ik op werk.
Dat bedoel ik inderdaad. En die firewall truuk lost niets op. Blijft een vreemd verschijnsel, verder vind ik het een heerlijke browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 8 stable!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UmcRkduorh1vKB8oKkAGm6Lg/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
In versie 8 zitten eigenlijk weinig nieuwe features. De PDF reader bevalt wel goed, die is echt super snel. Nadeel is dat als je met ctrl-f zoekt je alleen op de html pagina zoekt, niet in het PDF document. Ook dingen als inzoomen met ctrl-+ ed werkt niet helemaal soepel.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar versie 9, daarin zou als het goed is hardware acceleration moeten zitten. Als ik het me goed herinner is WebGL ook geactiviteerd in deze versie. Als Google sneller is met het releasen van hardware acceleratie dan IE9, dan hebben ze MS wel mooi afgetroeft. IE9 is dan al verouderd nog voor het uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Kwam dit toevallig tegen

[url]about:about[/url]

Alle about pagina's genoemd, kom je nog eens wat interessants tegen.

edit:

about:flags is ook flink uitgebreid ten opzichte van ehm.... paar builds geleden :P Web-page pre-rendering... Native Client support (?)

[ Voor 38% gewijzigd door afraca op 03-12-2010 22:51 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[url="chrome://labs/"]chrome://labs/[/url]

Side tabs in Iron 7.0.520.1 :s

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 03-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Poeh, de huidige dev versie (9.0.597.0 dev) crasht wel erg vaak momenteel. Eigenlijk pas de eerste dev versie die zo vaak crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CAFC1905 schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:45:
Poeh, de huidige dev versie (9.0.597.0 dev) crasht wel erg vaak momenteel. Eigenlijk pas de eerste dev versie die zo vaak crasht.
Kun je mij vertellen welke stappen je neemt om hem te laten crashen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
CAFC1905 schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:45:
Moet je voor de grap eens naar Canary build gaan ;)
Ik had een keer een versie die al crashte zodra je hem opstartte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

thijsje66 schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:47:
[...]

Ik had een keer een versie die al crashte zodra je hem opstartte :P
Dat is bij de dev versie ook es gebeurd, als je hem startte met een app window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
jelmervos schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:18:
[...]

Kun je mij vertellen welke stappen je neemt om hem te laten crashen?
Volstrekt willekeurig naar mijn idee. Maar goed, zojuist al weer een nieuwe dev versie beschikbaar, eens kijken of dat weer beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
TheZeroorez schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:52:
[url="chrome://labs/"]chrome://labs/[/url]

Side tabs in Iron 7.0.520.1 :s
Side tabs zitten al maanden in Google Chrome, maar de implementatie is nooit volledig afgemaakt. Je kunt de functie activeren via de "--enable-vertical-tabs" command line flags of via about:flags, en dan rechtermuisklik op de tab-bar en "Use side tabs" selecteren. Het werkt best prettig voor brede schermen.
afraca schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:48:
about:flags is ook flink uitgebreid ten opzichte van ehm.... paar builds geleden :P Web-page pre-rendering... Native Client support (?)
Native Client is een virtuele machine om eigen programma's binnen de browser te gebruiken, welke bijvoorbeeld in C++ geprogrammeerd zijn. Qua performance ligt dit ver boven de mogelijkheden van JavaScript, en uiteindelijk zullen ook dingen als GPU acceleratie en 3D geluid via een cross-platform API toegankelijk zijn.

Predictive pre-rendering is een (nog niet geimplementeerd!) mechanisme waarmee de browser voorspelt op welke link je gaat klikken en die alvast gaat downloaden en renderen. Op het moment dat jij dan op die link klikt is de pagina direct (binnen enkele milliseconden) klaar voor gebruik. Waarschijnlijk zal de functie rond februari beschikbaar worden :)
E-jey schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:23:
In versie 8 zitten eigenlijk weinig nieuwe features. De PDF reader bevalt wel goed, die is echt super snel. Nadeel is dat als je met ctrl-f zoekt je alleen op de html pagina zoekt, niet in het PDF document. Ook dingen als inzoomen met ctrl-+ ed werkt niet helemaal soepel.
Ondanks dat de changelogs niet duidelijk zijn, is er genoeg veranderd. Tussen versie 7 en 8 zijn er ruim 8500 commits gemaakt, waarmee onder andere ondersteuning voor nieuwe DOM properties (Element.classList, Element.dataset), attributen (asynchroon JavaScript bestanden inladen, hyperlink auditing via <a ping>) en CSS verbeteringen (stap-gebaseerde transities, vroege implementatie van andere block-flows).
Ik ben vooral nieuwsgierig naar versie 9, daarin zou als het goed is hardware acceleration moeten zitten. Als ik het me goed herinner is WebGL ook geactiviteerd in deze versie. Als Google sneller is met het releasen van hardware acceleratie dan IE9, dan hebben ze MS wel mooi afgetroeft. IE9 is dan al verouderd nog voor het uitgebracht is.
Hardware acceleratie staat gepland voor versie 10, WebGL staat hier in principe los van, ondanks dat het waarschijnlijk is dat beide functies tegelijk geintroduceerd zullen worden. Je kunt ze al wel aanzetten in Chrome 8, maar het is daar nog niet heel stabiel.

Daarnaast is Internet Explorer's implementatie nog steeds beter dan die van Chrome of Firefox, gezien IE9 alles op de GPU doet, waar andere browsers dat nog niet doen. Daar zijn ze (zowel Chrome als Firefox en Opera) wel mee bezig :)

[ Voor 83% gewijzigd door Peter op 07-12-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56

RayNbow

Kirika <3

Zag vandaag een update notificatie in Chrome (dev). Dus ik Chrome restarten om de update te installeren...

...werkt scroll up niet meer. :X

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:36
RayNbow schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:39:
Zag vandaag een update notificatie in Chrome (dev). Dus ik Chrome restarten om de update te installeren...

...werkt scroll up niet meer. :X
Precies hetzelfde probleem hier. Erg balen!
Comment 31 by project member peter@chromium.org, Today (10 minutes ago) Thanks for the reports. You can star issue 66071 to be informed about updates - we certainly are aware of the problem and the issue will be fixed within 24 hours.

[ Voor 24% gewijzigd door lifeguard op 10-12-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Dat scroll-up probleem had ik ook :(

Maar nadat ik bij about:flags de volgende flags had enabled:
GPU Accelerated Compositing
GPU Accelerated Canvas 2D

En een herstartje van Chrome Dev werkte het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Tja dat is het risico van een dev versie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Boxhead 2 Play
Toch maar even onder de aandacht brengen. Ik heb eigenlijk alleen het spelletje Boxhead 2 Play in een .html geëmbed, de achtergrond zwart gemaakt en er een banner aan toegevoegd. Maar het is wel handig om even offline een spelletje te spelen, bovendien vind ik het fijner spelen dan zo'n schreeuwerige spelletjessite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Hebben jullie er ook last van dat Google Chat het niet meer doet in GMail? Dit gebeurt bij mij alleen in Chrome/Chromium (Stable, Beta & Dev) en niet in bijvoorbeeld Firefox. Hetzelfde geldt voor de link voor de Chrome Notebook Pilot (alleen voor US overigens). Het inloggen op Google Sync gaat bij mij ook niet meer. Verder is bij bij tinypic ook kapot (e.g. http://i56.tinypic.com/t7omlw.jpg). Nogmaals, in FF doet dit alles het prima.

Ik heb verder ook al mijn cache verwijderd, mijn profiel gebackupped en verwijderd, een nieuw user account aangemaakt, maar niks helpt.

[ Voor 15% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-12-2010 12:31 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

afraca schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:48:
Kwam dit toevallig tegen

[url]about:about[/url]

Alle about pagina's genoemd, kom je nog eens wat interessants tegen.

edit:

Firefox heeft dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Versie 8 stable gebruikt aardig wat geheugen met 11 tabs open: 793768 k

Je kan het geheugengebruik mooi aflezen op about:memory :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Chaos Faction

Zelfde verhaal als met Boxhead, maar ik heb ontdekt dat er wel een meerwaarde aan kleeft: offline spelen. Ik had van het weekend geen internet, en dan is af en toe zo'n spelletje toch wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
ik gebruik google chrome al sinds de beta en ik ben er zeer tevreden over! :)
het is snel, soepel en stabiel!
het enige nadeel is dat je geen taskbars hebt, zoals firefox dat van IE heeft overgenomen.
maar wees eerlijk: ik zag soms mensen waar hun scherm meer taskbar dan de internet pagina in bezit nam xD

en toen ik laatst internet explorer op school gebruikte schrok ik gewoon van hoe onpraktisch dat is!
voor simpele dingetjes zoals van een woord een hotlink maken moet je helemaal toestemming geven, voordat je iets mag downloaden of iets van flash wilt laden moet je rechtermuisknop op een balkje dat boven verschijnt doen en toestemming geven.
wat een onpraktische slome zooi zeg, ik weet niet welke mensen IE produceert maar die mensen maken er een behoorlijk zooitje van

als cijfer zou ik het momenteel een 9.5 geven.
in het verleden heeft het me soms wel teleurgesteld betreft instabiliteit (vooral met flash).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind chrome een mooie sneel praktische browser heb hem ook altijd gebruikt totdat ik een laptop ging gebruiken....
ik schrok er van hoe snel de accu leeg was bij gebruik van deze browser ten opzichte van ie9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe stable!!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vrr7qxJ3gtzqGoqR7cOh548F/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nieuwe dev!
Afbeeldingslocatie: http://img.skitch.com/20101214-qkt8mjduqiaadiajbrwyejuey6.jpg

P.s. vinden jullie deze posts ook vrij zinloos voor een auto-updatend programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ook voor Windows nieuwe dev, net als vorige week en de week daarvoor:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/21onhok.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 14:41
Het melden van een nieuwe stable vind ik informatief. Dank daarvoor. Anders heb je niet eens in de gaten dat er een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laudor schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:21:
Het melden van een nieuwe stable vind ik informatief. Dank daarvoor. Anders heb je niet eens in de gaten dat er een nieuwe versie is.
Het is een auto-updatend programma |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
SMulTiE schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:43:
[...]

Juist daarom. Nu weet ik dat het geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Laudor schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:35:
[...]

Juist daarom. Nu weet ik dat het geupdate is.
Kun je beter deze blog in de gaten houden, daar staat ook direct bij wat er aangepast is:
http://googlechromereleases.blogspot.com/

Deze is ook interessant:
http://peter.sh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Het aangeven van een nieuw versienummer vind ik nog tot daaraan toe. Dat je er plaatjes van post vind ik eigenlijk niets toevoegen. Leuk dat je screenshots kan maken, maar ik geloof je zo wel.
Wat ik handiger zou vinden is een changelog of klein zinnetje met wat er veranderd/toegevoegd is. Dan heeft het nog zin om te posten dat er een nieuwe versie is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:54
Misschien handig om te weten voor andere mensen...

Gisteren was er een update voor opensuse die libmoon naar een nieuw versienummer tilt (2.2-4.3.1). Door deze update kun je Chrome niet meer opstarten zonder dat ie na een seconde weer crashed op een segmentation fault. Via een terminal krijg je dan iets over een verkeerd versienummer voor zlib.so.1 (/lib64/libz.so.1: no
version information available). Door libmoon0 en in mijn geval ook moonlight-plugin te downgraden naar het vorige versienummer (2.2-3.2) kon ik het allemaal weer oplossen. Daarna heb ik libmoon0 en moonlight-plugin op "protected -- do not modify" gezet in mijn yast unit.

[ Voor 0% gewijzigd door beefstick op 16-12-2010 19:58 . Reden: stomme typo ]

Verwijderd

SMulTiE schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:43:
Sommigen onder ons zetten het automatisch updaten van software (met reden) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Heb nu ook Chrome 9 maar heb met flash sites problemen, somige willen niet eens meer openen !
Ook heb ik getest of ik de nieuwste flash player heb, en dit is het geval.
Wou ik weer terug naar Chrome 8 kan dat niet, systeem herstel gedaan, nog steeds 9 Pffffff
Baal hier wel van, wat kan ik doen dan behalve te wachten op een software update ?

*** Edit ***

Net een update gedaan van chrome 9 naar 10 en het probleem is opgelost >:)

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1709.jpg

*** edit ***

Het werkt toch nog niet naar behoren :(

Zegt wel, You have version 10,1,103,22 maar de site van ComedyCentral
werkt gewoon niet, In IE9 gaat deze wel gewoon open...... 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Albert020 op 19-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
ik heb net de chrome beta (osx) geinstalleerd om de nieuwe google body browser te kunnen zien, maar sindsdien kan ik niet meer op facebook.nl. Hij geeft de foutmelding dat ik eerst de cookies van mijn browser moet aanzetten voordat ik kan inloggen. Maar als ik in de instellingen kijk, is de cookies optie gewoon ingeschakeld. En www.facebook.com werkt wel gewoon :S
Ik heb ook al geprobeerd om weer de laatste normale versie van chrome te installeren, maar het probleem blijft. Weten jullie misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
Bij mij heeft Facebook nog nooit normaal gewerkt met Chrome. Afbeeldingen laad hij erg vaak niet of tergend traag en vaak lopen dan alle tabbladen vast. Enige oplossing is dan Chrome afsluiten en opnieuw starten. Heb hier al maanden last van, maar kan maar geen oplossing vinden... 8)7

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen problemen hier op facebook. Zowel laptop als PC met versie 8.0.552.244
Toevallig nog plugins die ermee vastlopen? Addblocker oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Van de ene op de andere dag kan ik niet meer scrollen in Chrome :'( Overal werkt mijn muis perfect en kan ik gewoon naar beneden scrollen, maar ineeenkeer bij Chrome niet meer :/

Heb een Logitech M510 muis en is 2 weken oud. Heeft iemand anders ook hiermee problemen gehad??

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:41
Ik heb Chrome 8.0.552.224 nog. En Chrome zegt dat ik bijgewerkt ben.
Mis ik iets? Of zijn de bovenstaande versie 9 en 10 nog beta? Hoop namelijk geen probleem te krijgen met een buggende C9 of C10.
edit:
versie stond .244 maar had ik verkeerd overgenomen van Chrome. Is dus .224

[ Voor 20% gewijzigd door Barleone op 24-12-2010 13:35 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Barleone schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:08:
Ik heb Chrome 8.0.552.244 nog. En Chrome zegt dat ik bijgewerkt ben.
Mis ik iets? Of zijn de bovenstaande versie 9 en 10 nog beta? Hoop namelijk geen probleem te krijgen met een buggende C9 of C10.
Van welke channel maak je gebruik?

Momenteel:
Dev = 10.0.612.3
Beta = 9.0.597.19
Stable = 8.0.552.224 ( 8.0.552.231 voor mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 13:41
Stable gelukkig. 8.0.552.224
Bovenstaande posts zijn daar wat onduidelijk in, dus ik schrok nogal.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timocos schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 10:45:
Van de ene op de andere dag kan ik niet meer scrollen in Chrome :'( Overal werkt mijn muis perfect en kan ik gewoon naar beneden scrollen, maar ineeenkeer bij Chrome niet meer :/

Heb een Logitech M510 muis en is 2 weken oud. Heeft iemand anders ook hiermee problemen gehad??
Apart, was een tijdje terug het geval met de dev-versie. Naar beneden scrollen kon nog maar naar boven niet. Was toen binnen 24 uur opgelost en dat zal nu ook wel weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
(jarig!)
Hmm ik heb nog een raar probleem merk ik de laatste tijd; de "home" en "end" knoppen op m'n toetsenbord werken niet meer in Chrome... :? Getest in Verkenner en daar werkt het wel gewoon naar behoren. Ik neem aan dat dit gewoon een instelling oid is, had er anders wel mee over gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 26-12-2010 13:13 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:42
JunkO schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:12:
Hmm ik heb nog een raar probleem merk ik de laatste tijd; de "home" en "end" knoppen op m'n toetsenbord werken niet meer in Chrome... :? Getest in Verkenner en daar werkt het wel gewoon naar behoren. Ik neem aan dat dit gewoon een instelling oid is, had er anders wel mee over gehoord.
Ja, hier doet ie ook rare zaken (Windows) onder Ubuntu geen last van trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Werken hier prima in de stable (8.0.522.224) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik heb een probleem met Chrome (for Mac OSX) op kantoor (thuis geen problemen) en mijn collega heeft precies hetzelfde op werk (en ook geen problemen thuis).

Alle diensten van Google die ik in Chrome wil openen duren eeuwig om te laden en 80% van de tijd laden ze dan ook niet en eindigt het met 'could not connect'. Dit geld voor bijvoorbeeld Google Analytics, Google Docs, etc maar ook voor de Google Api's (dus het laden van bijvoorbeeld jquery dmv een Google api in elke willekeurige website).

Start ik vervolgens Firefox, Safari of iets op, dan werken alle Google applicaties perfect. Het ligt dus echt aan de Google sites. Dit is al enige tijd zo en begint me ons nu erg te irriteren (ik gebruik liever Chrome dan Firefox).

Het probleem doet zich dus voor op 1 plek (internet), op 2 computers in dat netwerk die wel allebei Mac OSX draaien en de laatste versie van Chrome (maar eerdere versies hadden het dus ook al).

In settings heb ik al alle aparte dingen uit geprobeerd te zetten (bij de "under the hood" settings). Ik hoop dat iemand het probleem kent of nog een idee heeft om te proberen!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burddie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 13:16
Sinds kort draai ik de beta's van Google Chrome. Draait naar mijn mening zeer stabiel. Ik heb InstantSearch via about:flags ook ingeschakeld, waar je trouwens nog meer functies kunt inschakelen. *tip* :P

Verwijderd

Wellicht ben ik spuit11 bezig, maar ik kon het zo snel niet vinden in de OP en de search.
Voor de mensen die overgestapt zijn van Firefox naar Chrome en de dropdown RSS Feeds missen, ik kon hier sowieso weinig concrete informatie over vinden maar ben zelf bij toeval een oplossing tegengekomen.

Download eerst de officiele Chrome RSS Subscription extension. Download daarna de RSS Live Links extension. Voeg je feeds toe, ga naar options->subscriptions->modify->use bookmark folder
Afbeeldingslocatie: http://members.quicknet.nl/c_postma/RSS_Bladwijzers_Chrome.png
Tada.

• JunkO
(jarig!)
Ik zat ook even bij about:flags te kijken, staan wel interessante opties tussen (oa. instant search, erg fijn!) en hier vond ik ook een optie voor "GPU Accelerated Compositing". Deze staat standaard uit, heeft het nog zin om dit aan te zetten of werkt dit op dit moment nog niet optimaal? Ik lees nogal tegenstrijdige verhalen hierover m.b.t. verbruik van de GPU.

• Peter
JunkO schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:31:
Ik zat ook even bij about:flags te kijken, staan wel interessante opties tussen (oa. instant search, erg fijn!) en hier vond ik ook een optie voor "GPU Accelerated Compositing". Deze staat standaard uit, heeft het nog zin om dit aan te zetten of werkt dit op dit moment nog niet optimaal? Ik lees nogal tegenstrijdige verhalen hierover m.b.t. verbruik van de GPU.
Op sommige websites werkt dit perfect, op anderen niet, en afhankelijk van de Chrome versie die je gebruikt kunnen er allerlei problemen zijn, variërend van wazige tekst tot delen van plaatjes die missen en blauwe scrollbalken. De performance wordt er echter wel enorm door verbeterd, zeker als je het in combinatie met accelerated 2D canvas contexten gebruikt. Het is nu nog een typische performance-stabiliteit afweging.

Begin volgend jaar zijn er plannen om tessellation te implementeren voor GPU rendering, dat zou zowel qua performance als qua stabiliteit een mooie slag kunnen betekenen. Over het algemeen staat GPU rendering nu voor Chrome 10 op de planning, maar zelf verwacht ik dat dit niet voor Chrome 11 gereed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb die hardware versnelling uitgezet, ook in Firefox 4, want mijn beeldscherm crasht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Even een subtiele kick, met een leuke presentatie over de release cycle van Chrome, iets waar bij elke major release van Chrome zo'n 8 gazillion berichten over kwamen :P

https://docs.google.com/p...=dg63dpc6_4d7vkk6ch&pli=1

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
  • Laatst online: 18-09 16:40
Als ik via RTL-Gemist een programma kijk, gaat het kijken van de eerste aflevering altijd goed. Klik ik daarna op een volgende aflevering, vliegt de Silverlight-plugin eruit en reageert Chrome niet meer. Dit blijft doorgaan totdat ik Chrome helemaal afsluit en opnieuw opstart.

Meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennie-DP schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:53:
Als ik via RTL-Gemist een programma kijk, gaat het kijken van de eerste aflevering altijd goed. Klik ik daarna op een volgende aflevering, vliegt de Silverlight-plugin eruit en reageert Chrome niet meer. Dit blijft doorgaan totdat ik Chrome helemaal afsluit en opnieuw opstart.

Meer mensen hier problemen mee?
Ik kan helemaal geen uitzendingen meer terug kijken bij RTL via Chrome :(
Is volgens mij echt een dikke bug in de RTL Silverlight player. Ik moet ze er nog eens over mailen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Nee klopt, hier op mijn werk ook niet (Windows XP).
Alleen de advertenties laat die wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik moet het bij RTL Gemist altijd een aantal keer proberen voordat de uitzending werkt. Erg irritant inderdaad, vooral omdat de reclame het wel goed doet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:24
Weet iemand misschien hoe ik bijvoorbeeld 5 pagina's terug wil, maar dan in een nieuw tabblad? En dan zou ik dat graag op deze manier willen doen:

Rechter muisklik op de "vorige" knop -> dan krijg je een lijstje te zien met bezochte websites -> en dan middelste muisknop. Echter werkt de laatste stap niet. Dit werkt ook niet bij de "volgende" knop. In je bladwijzers of links op een pagina werkt de middelste muisknop (openen in nieuw tabblad) wel. Is hier misschien een extensie voor? Ik kon zelf niets vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Iemand enig idee hoe je ervoor zorgt dat pdf weer gewoon wordt geopend met Acrobat Reader ipv Chrome's eigen oplossing? Bij opties zag ik niks staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:54:
Iemand enig idee hoe je ervoor zorgt dat pdf weer gewoon wordt geopend met Acrobat Reader ipv Chrome's eigen oplossing? Bij opties zag ik niks staan.
Bij about:plugins even de standaard Google PDF uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:10

BD1

me_mrtn schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:12:
[...]

Bij about:plugins even de standaard Google PDF uitschakelen.
Weet iemand dan ook hoe je ervoor zorgt dat Chrome niet om een bevestiging vraagt als je zo'n *.pdf wilt openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie-DP
Het probleem met Silverlight ondervindt ik in meerdere websites buiten RTL om. Heeft dit niet te maken met de compatibiliteit van Silverlight in Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:50
Na een lange tijd gevreden chrome gebruiker te zijn geweest heeft 1 probleem mijn chrome-ervaring de das om gedaan. Omdat ik al enige tijd last had van random BSOD's, besloot ik om maar eens uit te zoeken waar dit aan kon liggen. Door het uitlezen van de windows-dump bleken deze stuk voor stuk veroorzaakt te zijn door chrome.exe. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Daarnaast vond ik de pdf-reader vele malen slechter werken dan die van adobe en het laden van plugins was meestal ook geen succes. Het is nu dus weer terug naar IE8 bij gebrek aan beter.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

BSODs door Chrome? Geez, dan moet er wel iets serieus vaut zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
De dump uitlezen geeft je een proces dat de aanleiding was tot de BSOD, niet de oorzaak.

Als je CPU stuk is en driekwart van je cycles wordt door Chrome gemaakt, zal je computer driekwart van de tijd op Chrome crashen. Maar dat ligt niet aan Chrome.

En die PDF-reader is inderdaad heel naar (SumatraPDF O+). Gelukkig kan hij uit, maar er blijft een 'kijk uit dit is gevaarlijk' waarschuwing bij het downloaden van PDF's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:50
Voor de liefhebbers de minidump:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b)
An exception happened while executing a system service routine.
Arguments:
Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck
Arg2: fffff9600020e89f, Address of the instruction which caused the bugcheck
Arg3: fffff880088c0cb0, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, zero.

Debugging Details:
------------------

EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - The instruction at 0x%08lx referenced memory at 0x%08lx. The memory could not be %s.

FAULTING_IP: 
win32k!UnsetRedirectedWindow+6f
fffff960`0020e89f 214320          and     dword ptr [rbx+20h],eax

CONTEXT:  fffff880088c0cb0 -- (.cxr 0xfffff880088c0cb0)
rax=00000000fffffffe rbx=0000000000000000 rcx=0000000000000000
rdx=000000000000c033 rsi=0000000000000001 rdi=fffff900c1ff9b00
rip=fffff9600020e89f rsp=fffff880088c1680 rbp=0000000000000000
 r8=fffff900c1ff9c30  r9=0000000000000001 r10=0000000000002a06
r11=fffffa800323fb60 r12=0000000000000000 r13=0000000000000000
r14=0000000000001803 r15=fffff900c0c00b90
iopl=0         nv up ei pl zr na po nc
cs=0010  ss=0018  ds=002b  es=002b  fs=0053  gs=002b             efl=00010246
win32k!UnsetRedirectedWindow+0x6f:
fffff960`0020e89f 214320          and     dword ptr [rbx+20h],eax ds:002b:00000000`00000020=????????
Resetting default scope

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0x3B

PROCESS_NAME:  chrome.exe

CURRENT_IRQL:  0

LAST_CONTROL_TRANSFER:  from 0000000000000000 to fffff9600020e89f

STACK_TEXT:  

FOLLOWUP_IP: 
win32k!UnsetRedirectedWindow+6f
fffff960`0020e89f 214320          and     dword ptr [rbx+20h],eax

SYMBOL_STACK_INDEX:  0

SYMBOL_NAME:  win32k!UnsetRedirectedWindow+6f

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: win32k

IMAGE_NAME:  win32k.sys

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  4cbe5d3e

STACK_COMMAND:  .cxr 0xfffff880088c0cb0 ; kb

FAILURE_BUCKET_ID:  X64_0x3B_win32k!UnsetRedirectedWindow+6f

BUCKET_ID:  X64_0x3B_win32k!UnsetRedirectedWindow+6f

Followup: MachineOwner
---------

Ik heb er nog wel meer van andere bsod's, maar deze zijn nagenoeg identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat het scrolwiel in niet werkt wanneer je in de PDF reader door een pdf wilt scrollen?

Mijn weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Heeft iemand ook het probleem gehad dat door Chrome de taakbalk van Windows verdwijnt? Autohide staat bij mij niet aan, en Chrome draait ook niet in F11 mode. Heel irritant iig :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Maar hoe krijg je dit kreng NIET op c, maar op bijv. de e partitie op de 2e hdd?
kAn het ding wel anders dan op de c schijf?? *@#%$@^(%$*@%$
Ik heb een ssd als bootschijf, dat is c:\ , en ben er zuinig op, browsers doe ik liefst op E: en MS-IE gebruik ik amper.

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 23-01-2011 13:38 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakbob
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11-2018
Dennie-DP schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:22:
Nee klopt, hier op mijn werk ook niet (Windows XP).
Alleen de advertenties laat die wel zien ;)
E.e.a. schijnt niet aan Chrome te liggen; om dit op te lossen kun je een extensie installeren genaamd IE-tab, waarbinnen dan de uitzendingen van RTL wel kunnen worden weer gegeven.(http://www.chromeextensions.org/utilities/ie-tab/)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Ook Chrome stapt in het boodje van ad-network-opt-out'en met dit verhaaltje:

Ook Chrome krijgt 'do not track'-functie

[ Voor 0% gewijzigd door afraca op 25-01-2011 00:18 . Reden: tag fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik gebruik sinds deze week Chrome op mijn werk, dit omdat wij zijn overgestapt naar Google apps premier FYD, Je kan dan een apps installer downloaden die bij de user op de dekstop een icoon maakt voor mail, agenda, en docs, deze worden dan in een aangepaste versie van chrome opgestart zonder menu's, balken, knoppen ed zodat je een mooi clean scherm hebt voor je mail en agenda. Ideaal voor onze werkomgeving dus.

Echter liepen mijn collega's al snel tegen het probleem dat Chrome vastloopt bij bepaalde print opdrachten. Om specifieker te zijn pdf bestanden die wel als bijlage in onze inbox krijgen. Via "weergeven" word deze pdf bijlage geopend in google docs en als we dan via ctrl-p willen afdrukken, printer selecteren en op print drukken crash Chrome keihard.

Erg irritant en behoorlijk lastig aangezien wij nogal wat bijlages binnenkrijgen en afdrukken. na wat zoekwerk op internet zie ik dat er behoorlijk wat print problemen met chrome zijn, soms is er een oplossing maar in mijn geval ben ik die niet tegen gekomen.

Iemand bekend met dit probleem? of tips wat ik nog kan proberen?

Overigens baal ik er van dat er geen manier is (voor zover ik weet) om chrome zo in te stellen dat hij de PDF bijlages niet in Google Docs moet openen maar gewoon in de Acrobat pdf reader.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 02-02-2011 21:32 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als je bij de pagina about:plugins (eventjes als URL invoeren) de PDF reader uitschakeld, werkt het dan wel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

De ingebouwde PDF-reader is gebrekkig, dat is zeker waar. Je kunt beter met Foxit of Adobe Acrobat Reader je PDFs openen. Ik gebruik zelf wel de ingebouwde reader omdat hij zo ontzettend snel is en ik zelf geen last heb van de bugs, maar ik mis wel af en toe heel erg wat uitgebreide functionaliteit (link attributes, bookmarks, de performance van vector graphics is om te huilen en zo zijn er meer dingen die ik niet meteen kan bedenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Allemaal leuk die nieuwe functionaliteit, maar bug fixen die er al tijden in zitten gaat niet zo heel snel.

Als iemand work-arounds weet hoor ik het graag!

Een paar voorbeelden:
  • na verloop van tijd gaan nieuwe tabs (maakt niet uit welke site) "knipperen"; het moment waarop is semi-willekeurig, soms met tig Chrome windows open, soms met een tiental
  • Windows taak balk verdwijnt (in ieder geval kun je niet meer met de muis over de taakbalk om hem tevoorschijn te toveren)
  • Toets volgorde Alt-Spatie gevolgd door X sluit Chrome af in plaats van te minimaliseren (omdat dan niet het systeem menu geopend wordt van het Chrome Window, maar het About menu omdat de focus verkeerd staat)
  • Alt-Spatie toont wel het systeem meny, maar de focus blijft in de adres balk staan
  • Een nieuw venster openen (Ctrl-N of door een nieuwe Chrome.exe instance te starten) komt in de verkeerde Z-order te staan (dus niet on-top, maar ergens een paar niveaus onder het huidige window)
Al deze problemen gaan weg pas nadat je alle Chrome.exe processen hebt gestopt.

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 17-09 17:28

wiert.tweakers

Makes software work correctly

mux schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:05:
De ingebouwde PDF-reader is gebrekkig, dat is zeker waar
Wat ik het meeste mis is de 2-up view.
Wat ik het fijnste vindt is dat Ctrl-F gewoon werkt.

Ik zou per tab willen kunnen kiezen welke PDF-viewer gebruikt wordt :-)

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen er hier last van dat het onmogelijk is om de nieuwe stable (versie 9) te installeren (over v8 stable)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
wiert.tweakers schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:36:
Allemaal leuk die nieuwe functionaliteit, maar bug fixen die er al tijden in zitten gaat niet zo heel snel.

Als iemand work-arounds weet hoor ik het graag!

Een paar voorbeelden:
  • na verloop van tijd gaan nieuwe tabs (maakt niet uit welke site) "knipperen"; het moment waarop is semi-willekeurig, soms met tig Chrome windows open, soms met een tiental
  • Windows taak balk verdwijnt (in ieder geval kun je niet meer met de muis over de taakbalk om hem tevoorschijn te toveren)
  • Toets volgorde Alt-Spatie gevolgd door X sluit Chrome af in plaats van te minimaliseren (omdat dan niet het systeem menu geopend wordt van het Chrome Window, maar het About menu omdat de focus verkeerd staat)
  • Alt-Spatie toont wel het systeem meny, maar de focus blijft in de adres balk staan
  • Een nieuw venster openen (Ctrl-N of door een nieuwe Chrome.exe instance te starten) komt in de verkeerde Z-order te staan (dus niet on-top, maar ergens een paar niveaus onder het huidige window)
Al deze problemen gaan weg pas nadat je alle Chrome.exe processen hebt gestopt.
Heb je deze problemen ook gemeld op http://code.google.com/p/chromium/issues/list?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:42:
Hebben meer mensen er hier last van dat het onmogelijk is om de nieuwe stable (versie 9) te installeren (over v8 stable)?
Nee, geen last van.
Op 1 desktop en 2 netbooks geïnstalleerd, allen Windows 7.
Straks nog een laptop met XP aanslingeren. Als ik problemen ondervind, zal ik het hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 00:42:
Waarom probeer je dit? Chrome update zichzelf. Sterker nog, volgens mij is de stable installer een .exe die geen chrome bevat en dit nog moet downloaden wanneer je hem aanslingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij update zichzelf wel op en gegeven moment, maar zeker niet onmiddelijk. Of heb jij specs wanneer Chrome update na een nieuwe release? Ik heb i.i.g. nog nooit een update gehad die ik niet zelf aangeslingerd heb (via About...).

Bij updaten krijg ik "update server not available (error 7)" en ook handmatig opdaten (met een .exe) lukt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:15:
Hij update zichzelf wel op en gegeven moment, maar zeker niet onmiddelijk. Of heb jij specs wanneer Chrome update na een nieuwe release? Ik heb i.i.g. nog nooit een update gehad die ik niet zelf aangeslingerd heb (via About...).

Bij updaten krijg ik "update server not available (error 7)" en ook handmatig opdaten (met een .exe) lukt niet...
Chrome installeert updates automatisch, waarbij er éénmaal per dag gekeken wordt over updates zijn. Deze worden geïnstalleerd en zijn na een herstart van de browser direct beschikbaar. Je krijgt hier ook geen melding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:17
Hier net een vreemd probleem met Chrome 9 icm facebook.
Een geplaatst bericht kan niet verwijderd worden. In firefox 4 bèta 10 geen problemen. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Werkt prima. Dit klinkt eerder als een hiccup bij FB, daar gaat wel vaker het een en ander voor een paar seconden verloren oid. Op zich niet zo heel gek met tig duizend servers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:17
Dan is het wel een hele lange hickup hierzo.
In FF blijft het werken though...., ff een reportje aanmaken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoe kan ik in Chrome makkelijk een achtergrondafbeelding bekijken / opslaan?

In Firefox kan je gewoon Achtergrondafbeelding bekijken kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 09-09 22:32
Een vraagje is het mogelijk om de instellingen van deze browser te exporteren.
Als ik me computer weer x op nieuw installeer dat ik 123 de instellingen terug kan zetten is dat überhaupt mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Havelock schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:46:
Als ik me computer weer x op nieuw installeer dat ik 123 de instellingen terug kan zetten is dat überhaupt mogelijk ?
Met de synchronisatie functie (onder opties-persoonlijke items) kun je alles centraal opslaan en ook gelijk houden over meerdere PC's. Werkt denk ik ook voor jouw vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Havelock schreef op zondag 06 februari 2011 @ 02:46:
En anders kun je de bestanden in C:\users\<username>\AppData\Google\Chrome backuppen en restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Laudor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 08:36:
[...]

Met de synchronisatie functie (onder opties-persoonlijke items) kun je alles centraal opslaan en ook gelijk houden over meerdere PC's. Werkt denk ik ook voor jouw vraagstuk.
Op zich kan dit ook wel doen alleen er zit natuurlijk een nadeel bij google weet weer wat meer van je.
jelmervos schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:22:
[...]

En anders kun je de bestanden in C:\users\<username>\AppData\Google\Chrome backuppen en restoren.
Alleen jammer dat ik een mac gebruiker ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Havelock schreef op zondag 06 februari 2011 @ 09:56:
[...]

Alleen jammer dat ik een mac gebruiker ben...
Dan moeten die bestanden toch ook ergens staan? Of werkt een Mac niet met bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Zal ik even moeten kijken waar ik die bestanden weg kan halen zal vast wel ergens staan waar weet ik zo gouw niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
/Users/<user>/Library/Application Support/Google/Chrome

[ Voor 6% gewijzigd door Smultie op 06-02-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock