[LCD TV] Philips de 9000 & Essence Serie 2009-2010 of een van de andere televisietopics, waar meestal in de TS pricewatch links staan. Op mijn laptop draai ik momenteel 7.0.524.0 (Officiële build 59341) canary build, en op mijn thuiscomputer de latest dev.jelmervos schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:30:
[...]
Krijg het hier (met 7.0.517.8 dev) niet voor elkaar. Heb je misschien een linkje? Dan kan ik ff de crash dump debuggen.
Dat topic is geen probleem hier, misschien bepaalde extensies die bij jou roet in het eten gooien?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb geen extensions draaien, het is feitelijk een hele kale Chrome. Misschien eens de cache helemaal legen...
Bij de dev. kun je nu ook weer foute en niet-bereikbare websites weer melden (was uitgezet/weggehaald).
En deze plugin rocks
http://www.apture.com/
En deze plugin rocks
Ik heb eigenlijk sinds versie 5 toch iets geks. Als ik bijvoorbeeld via google zoek en een pdf als zoekresultaat krijg en ik wil deze direct openen (wat op mijn werk en bij mijn vrouw via Chrome prima gaat), dan krijg ik een venster, 'zonder' foutmelding. Alleen met een OK knop. Als ik deze knop indruk, dan zie ik even snel een venster openen en snel weer sluiten. Ofwel ik kan pdfjes alleen maar downloaden en openen via acrobat. Ik heb het ook al geprobeerd via een bepaalde extensie mbt. pdf documenten. Kan eht zijn dat acrobat hier iets mee te maken heeft? Uiteraard heb ik Chrome al meerdere malen weggehaald en opnieuw geïnstalleerd. Ik werk op windows 7 overigens.
[ Voor 8% gewijzigd door inXs op 19-09-2010 00:23 ]
superB
Geïnstalleerd en helemaal mee eens! Get it while it is hot!Wouser schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 23:47:
Bij de dev. kun je nu ook weer foute en niet-bereikbare websites weer melden (was uitgezet/weggehaald).
En deze plugin rockshttp://www.apture.com/
Misschien ook interessant voor andere mensen:
Omdat ik op m'n HTPC vanaf een afstandje gezoomed browse op m'n TV, draaide ik IE8 (gezoomed browsen op 'zware' sites in eerdere versies van Chrome ging te traag). Tot m'n verbazing en vreugde lijkt dit nu te zijn verholpen in Chrome. Ook gezoomed browsen gaat nu lekker snel. Eindelijk ook Chrome op m'n HTPC
Omdat ik op m'n HTPC vanaf een afstandje gezoomed browse op m'n TV, draaide ik IE8 (gezoomed browsen op 'zware' sites in eerdere versies van Chrome ging te traag). Tot m'n verbazing en vreugde lijkt dit nu te zijn verholpen in Chrome. Ook gezoomed browsen gaat nu lekker snel. Eindelijk ook Chrome op m'n HTPC
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Ik heb 10 vaste tabs die altijd openstaan. Nadeel van Chrome, maakt niet uit welke versie, is dat regelmatig de scrollbalk op driekwart van de pagina staat als je een tijdje niet op een tab geweest bent. Moet dan iedere keer F11'elven. Heeft Firefox (ik gebruik Fx 4 beta 6) niet.
Als laptop uit standby komt dan krijg ik een network error op weeronline.nl als ik bv in de pauze van een wedstrijd even mijn mail wil checken. Heeft Fx niet.
Als ik een afbeelding wil plakken onder een getal dan komt de afbeelding onder het getal en niet waar de cursor staat. Moet dan eerst enteren voordat ik afbeelding op plek cursor krijg. Kleine moeite weet ik ook wel, maar Fx heeft dit niet.
Als je Adblock of Adwart gebruikt, dan kan je geen foto's bekijken met de viewer op autoweek.nl, want dan klapt het in elkaar. Moet je steeds de adblocker uitzetten. Heeft Fx niet.
Adblockers op Chrome laden nog steeds de ads en blokkeren ze dan pas. Adblock en Adwart iets minder dan bv Adsweep.
Je kan niet Quote deze reactie kopiëren op waarmaarraar.nl. Met Fx kan dat wel.
En optie als bureaublad instellen heeft Chrome niet, je moet dan eerst de wallpaper opslaan. Hoeft met Fx niet.
Chrome heeft ook voordelen, zoals ingebouwde flash, PDF-reader, je hoeft niet te herstarten na installeren of verwijderen extensie. Het start retesnel op en is sneller dan Fx. Maar ik vind gebruiksgemak toch nét iets belangrijker dan snelheid.
Geheugengebruik is wat beter dan met Fx, maar ik heb geheugen zat, dus
Als laptop uit standby komt dan krijg ik een network error op weeronline.nl als ik bv in de pauze van een wedstrijd even mijn mail wil checken. Heeft Fx niet.
Als ik een afbeelding wil plakken onder een getal dan komt de afbeelding onder het getal en niet waar de cursor staat. Moet dan eerst enteren voordat ik afbeelding op plek cursor krijg. Kleine moeite weet ik ook wel, maar Fx heeft dit niet.
Als je Adblock of Adwart gebruikt, dan kan je geen foto's bekijken met de viewer op autoweek.nl, want dan klapt het in elkaar. Moet je steeds de adblocker uitzetten. Heeft Fx niet.
Adblockers op Chrome laden nog steeds de ads en blokkeren ze dan pas. Adblock en Adwart iets minder dan bv Adsweep.
Je kan niet Quote deze reactie kopiëren op waarmaarraar.nl. Met Fx kan dat wel.
En optie als bureaublad instellen heeft Chrome niet, je moet dan eerst de wallpaper opslaan. Hoeft met Fx niet.
Chrome heeft ook voordelen, zoals ingebouwde flash, PDF-reader, je hoeft niet te herstarten na installeren of verwijderen extensie. Het start retesnel op en is sneller dan Fx. Maar ik vind gebruiksgemak toch nét iets belangrijker dan snelheid.
Geheugengebruik is wat beter dan met Fx, maar ik heb geheugen zat, dus
Slecht lopende zin. Probeer het nog eens.Langras schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:45:
In de dev versie about:labs een ahndige functie instant zeker de moete waard om te proberen
houd je het wel even inhoudelijk? thx!
[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 06-10-2010 13:33 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik vind naast de instant search vooral het instant laden van een website als je de url intikt in chrome helemaal geweldig.
Draait er al iemand de Beta, ik heb het nooit op Beta's wacht altijd tot de eindversie uitkomt.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Chrome Beta? No Way! Draai hier altijd Chrome Dev, en heb die nog nooit zien crashen. Dus qua stabiliteit zit dat wel goed.
Hooguit eens een bugje, hoewel ik de meeste bugs niet eens merk. (Of geen last van heb)
Hooguit eens een bugje, hoewel ik de meeste bugs niet eens merk. (Of geen last van heb)
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik heb ook nog nooit een crash gehad met de beta's of de dev's.
Nieuwste dev ingebouwde PDF-reader niet gebruiken, want doet het niet en Chrome blijft hangen. Je kan het dan alleen sluiten via taakbeheer. Je kan die reader uitzetten in about:plugins
Nieuwste dev ingebouwde PDF-reader niet gebruiken, want doet het niet en Chrome blijft hangen. Je kan het dan alleen sluiten via taakbeheer. Je kan die reader uitzetten in about:plugins
[ Voor 60% gewijzigd door desalniettemin op 07-10-2010 07:43 ]
Ik gebruik Chrome al een hele poos met heel veel plezier, maar de laatste tijd stoor ik me enorm aan vastlopers. En daar bedoel ik mee dat het lijkt of de internetverbinding ineens weg is. Stuk voor stuk blijven de pagina’s in de verschillende tabbladen maar laden en dan kan het soms minuten duren voordat de pagina’s volledig zichtbaar zijn. Als ik Chrome afsluit, opnieuw open en de laatst gesloten tabbladen weer open dan laden ze weer normaal en staan ze er binnen een paar seconden voor. Dit heb ik nu meerdere malen per dag, erg irritant. Je zou denken dat het aan m’n internetverbinding ligt, maar andere internetapplicaties (Msn, Newsleecher, Internet Explorer etc.) hebben er geen last van.
Ik heb de extensies al uitgeschakeld (Adblock, Adthwart), maar het lijkt niet te helpen. Ik heb dit in zowel de stable als de beta versie.
Iemand die dit probleem herkend en/of weet wat het kan zijn?
Ik heb de extensies al uitgeschakeld (Adblock, Adthwart), maar het lijkt niet te helpen. Ik heb dit in zowel de stable als de beta versie.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Ja, herken het hetlaas. Weet echter geen oplossing.JunkO schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:01:
Ik had vanmiddag iets wat erop leek maar dat was beta-spul, ging er dus vanuit dat het daaraan lag. Niet dus?
Op het werk met 7.0.544.0 dev hangt PDF idd, en daarna hangen ook andere tabbladen.desalniettemin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:47:
Op mijn thuis pc met dezelfde versie geen problemen. Zelfde site getest, gaat goed.
Hier een extensie waarin je een extra knopje krijgt met je bladwijzers: KlikTinto schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:00:
Gisteren geupdate naar Chrome 6, blijken ze een aantal startup strings te hebben gedisabled. Ik was altijd een grote fan van --bookmark-menu waarbij je een extra icoon naast de address bar kreeg met een pulldown menu met al je bookmarks. Die optie is met v6 dus verdwenen.
Die gebruik ik ook.
@JunkO: Het is de dev versie, dus dan kan je zoiets verwachten
Heb er zelf niet zo'n last van. Misschien dat het aan bepaalde site's ligt. Heb je dat ook met Chrome 6? Ervan uitgaande dat je 7 gebruikt 
Ik heb Adblock uitgezet. Site waar ik altijd kom (waarmaarraar.nl) werkt nu beter. Layout wordt nu niet meer verneukt.
Ik ga maar terug naar 6 denk ik, want dit is waardeloos.
Heb 7 verwijderd.
@JunkO: Het is de dev versie, dus dan kan je zoiets verwachten
Ik heb Adblock uitgezet. Site waar ik altijd kom (waarmaarraar.nl) werkt nu beter. Layout wordt nu niet meer verneukt.
Heb 7 verwijderd.
[ Voor 39% gewijzigd door desalniettemin op 08-10-2010 08:27 ]
Ik heb hetzelfde probleem met de stable versies, dus ook versie 6.desalniettemin schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:45:
Die gebruik ik ook.
@JunkO: Het is de dev versie, dus dan kan je zoiets verwachtenHeb er zelf niet zo'n last van. Misschien dat het aan bepaalde site's ligt. Heb je dat ook met Chrome 6? Ervan uitgaande dat je 7 gebruikt
Heb 7 verwijderd.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Waarvan aktedesalniettemin schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:17:
Ik ben terug naar Fx gegaan.
Doe ik wellicht als fx 4 (bijna) net zo snel is, want al die webdeveloper-tools zijn wel handig en de nieuwe layout bevalt me zeker weldesalniettemin schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:17:
Ik ben terug naar Fx gegaan.
Hebben meer mensen het probleem dat de Canary vastloopt zodra je hem opstart? Ik start hem op, en meteen zie ik het scherm dat Chrome is vastgelopen en of ik het wil herstarten of afsluiten. Irritant.

Ik heb geen leuke ondertitel.
Ja heb ik ook. Ben voor nu maar weer even terug gegaan naar het dev channel
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Klopt het dat het instant laden van een website niet werkt op de Mac versie? Ik vind dat namelijk briljant, maar het lijkt alleen op de windows versie te werken.
@t.coenraad: Waar ik het voor gebruik is Fx snel genoeg
[ Voor 13% gewijzigd door desalniettemin op 10-10-2010 13:56 ]
Hmm, m'n dev-channel release had vandaag eerste crash sinds 3 maanden
(vind ik nice voor een "bijzonder instabiele build")
Wel vervelend: de search werkt niet meer op sommige sites. Matched hij de eerste 5 letters van een woord en laat het dan opeens afweten
Wel vervelend: de search werkt niet meer op sommige sites. Matched hij de eerste 5 letters van een woord en laat het dan opeens afweten

[ Voor 10% gewijzigd door afraca op 12-10-2010 17:05 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Nu wel:quote: desalnietteminEn optie als bureaublad instellen heeft Chrome niet, je moet dan eerst de wallpaper opslaan
http://lifehacker.com/566...lpaper-from-google-chrome
Nieuwe dev versie 8.0.552.0 is uit
[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 13-10-2010 07:14 ]
Ik weet niet of het nieuws is maar er zit Gpu hardware versnelling in versie 8.0.552.0 maar staat standaard uit.
about:labs
Canvas 2D option enable
Canvas 2D option enable
Ik heb veel gezocht, tevens hier, maar ik kan het maar niet vinden.
Ik kan via Chrome de bijlagen in Hotmail niet meer downloaden sinds die overgegaan is op Interactieve Weergave. Opera en IE doen het gewoon goed, maar Chrome niet. Het heeft niks met de user agent te maken of in ieder geval switchten heeft geen zin. Ook heeft het niks met extensies te maken want in cognitomodus, dus zonder extensies, werkt het ook niet. Foto's willen wel laden in de interactieve weergave, maar wederom downloaden als zip werkt niet...
Wanneer ik een bijlage wil downloaden(vertrouwde mail) dan klik ik op downloaden(bestand of als zip) en dan zie ik enkel een "zandlopertje" en ik zie dat Chrome iets laadt, maar er gebeurt helemaal niks.
Windows Vista, 8.0.552.0 dev
Ik kan via Chrome de bijlagen in Hotmail niet meer downloaden sinds die overgegaan is op Interactieve Weergave. Opera en IE doen het gewoon goed, maar Chrome niet. Het heeft niks met de user agent te maken of in ieder geval switchten heeft geen zin. Ook heeft het niks met extensies te maken want in cognitomodus, dus zonder extensies, werkt het ook niet. Foto's willen wel laden in de interactieve weergave, maar wederom downloaden als zip werkt niet...
Wanneer ik een bijlage wil downloaden(vertrouwde mail) dan klik ik op downloaden(bestand of als zip) en dan zie ik enkel een "zandlopertje" en ik zie dat Chrome iets laadt, maar er gebeurt helemaal niks.
Windows Vista, 8.0.552.0 dev
[ Voor 15% gewijzigd door Eypo op 13-10-2010 16:56 ]
Da's nieuwsderegtx schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 07:55:
Ik weet niet of het nieuws is maar er zit Gpu hardware versnelling in versie 8.0.552.0 maar staat standaard uit.
Canvas 2D option enable
@joris: Ik had hetzelfde met Chrome. PPS doet het ook niet meer. Met Fx trouwens ook niet. Terwijl ik dat toch ingesteld heb in Toepassingen. Komt door die hardware acceleration. Oplossing is de ietab extensie gebruiken 
Nog een oplossing, in Fx tenminste, open about:config en zoek: gfx.direct2d.disabled. Dubbelklik dan krijg je true ipv false. Herstart en dan kan je wel PPS en bijlagen openen.
Ik weet helaas niet hoe je dit in Chrome moet doen
Nog een oplossing, in Fx tenminste, open about:config en zoek: gfx.direct2d.disabled. Dubbelklik dan krijg je true ipv false. Herstart en dan kan je wel PPS en bijlagen openen.
Ik weet helaas niet hoe je dit in Chrome moet doen
[ Voor 43% gewijzigd door desalniettemin op 13-10-2010 19:09 ]
Hebben jullie die html5-demo "The Wilderness Downtown" al uitgeprobeerd? 't is een soort 'interactieve' muziekclip gecombineerd met data van google-maps. Wel grappig.
Hehe, bij toevallig ook vandaag tegengekomen, ben wel beetje Arcade Fire fan, dus geniet van beeld (HTML5 vormt kunst
) én geluid
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Thnx! Die was al geïnstalleerd dus dat komt wel goed.desalniettemin schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:56:
@joris: Ik had hetzelfde met Chrome. Oplossing is de ietab extensie gebruiken
M'n Chrome loopt nu regelmatig vast op de google maps applets, waardoor de hele pagina zwart wordt met een soort sterrenhemel van gekleurde pixels. Ik gok dat het te maken heeft met uit hibernate/standby komen, want zodra ik chrome herstart heeft-ie het niet meer. Iemand anders al eens opgevallen?
(edit: chrome 8 dev)
(edit: chrome 8 dev)
[ Voor 3% gewijzigd door mux op 14-10-2010 17:53 ]
Die hardware versnelling is waardeloos. Zowel met Chrome als met Firefox kan je geen PPS of WMP meer openen. Ik heb het uitgezet in Fx. Ik snap ook nog steeds het nut niet van die hardware versnelling
Wat is bv het nut, als je zoals ik, alleen maar surft?
Het is vooral voorbereiding op het gebruik van pluginloze dynamische elementen zoals HTML5-games.
Probleempje hier. Een paar dagen geleden werd Chrome wat minder goed handelbaar. Knopjes die 'stuk' waren in de beta. Moest ik naar Firefox terug om alles goed te laten werken maar Chrome was goed voor snelheid. Gister, for whatever reason, de snelheid is echt helemaal in elkaar gestort tot Internet Explorer-achtige waarden. Laden duurt langer, venster blijft hangen voor een seconde of twee waarna alles weer werkt, hickups.
Beta eraf gegooid, stable erop. Geen fix, ook nog m'n profiel en addons kwijt waar ik overigens niets aan veranderd had de afgelopen tijd. Hele uninstall weer, reboot, install. Heeft nog niets uitgehaald. Iemand anders met deze issues? Config is Win7 x64 maar er is al een hele tijd niets aan veranderd dus op dat punt zou het ook niet mis mogen gaan.
Beta eraf gegooid, stable erop. Geen fix, ook nog m'n profiel en addons kwijt waar ik overigens niets aan veranderd had de afgelopen tijd. Hele uninstall weer, reboot, install. Heeft nog niets uitgehaald. Iemand anders met deze issues? Config is Win7 x64 maar er is al een hele tijd niets aan veranderd dus op dat punt zou het ook niet mis mogen gaan.
Ganz geil. Probleempje hier = opgelost. Laatste dev erop gezet na de oude Chrome getrasht te hebben. En oh oh oh, alles werkt beter dan ooit tevoren en het is nog snel ook. Da's lekker thuiskomen.
Verplichte release notes:
Blog post
- Hundreds of bug fixes
- An updated HTML5 parser
- File API
- Directory upload via input tag
Blog post
[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 19-10-2010 20:02 ]
Heb ik gisteren geprobeerd, maar about:labs doet het niet eensJejking schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:39:
Ganz geil. Probleempje hier = opgelost. Laatste dev erop gezet na de oude Chrome getrasht te hebben. En oh oh oh, alles werkt beter dan ooit tevoren en het is nog snel ook. Da's lekker thuiskomen.
Probeer about:flags eensdesalniettemin schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:30:
[...]
Heb ik gisteren geprobeerd, maar about:labs doet het niet eens
Die doet het bij mij ook niet, labs noch flags

Weet je zeker dat je de dev versie hebt?ChemRikki schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Die doet het bij mij ook niet, labs noch flags
Ik heb ook 7, merk nog niks maar onder de moterkap zal best wel het een en ander zijn verbeterd. Ik vind het echt een super browser en heb het hier thuis op alle ( 4 ) de laptops geïnstalleerd en rest van het gezin is er ook blij mee. De eerste week beetje mopperen dat het anders is en daarna blij zijn dat het fijner werkt.
Mooiste is dat je het allemaal niet eens merkt, totdat je weer bij iemand achter de computer zit met IE en 5 tabbladen en alles traag en zonder handigheidjes en je meteen denkt van: pffff hoeist, dat iemand hier op kan werken joh !
Mooiste is dat je het allemaal niet eens merkt, totdat je weer bij iemand achter de computer zit met IE en 5 tabbladen en alles traag en zonder handigheidjes en je meteen denkt van: pffff hoeist, dat iemand hier op kan werken joh !
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Aangezien ik m'n Firefox gesloopt heb, toch maar weer Chome geïnstalleerd. Toch een erg fijne browser, helemaal nu de extensies en alles ook gesynct worden iets wat ik mis in FF. Enige vreemde is dat de bookmarks wel in Google Docs staan, maar allemaal los en niet langer in de folder Google Chrome? Heb deze folder wel een keer hidden gemaakt, maar vind hem nu helemaal niet weer?
Nu chrome 7 uit is dacht ik om van Firefox over te stappen. Blijk echter tegen een paar missende extensies aan te lopen, die ik veelvuldig gebruik in Firefox.
- Automatic Save Folder (slaat bestanden per extensie op in een andere map)
- Save Image in Folder (onder rechtermuisknop komen dan links te staan naar vaste mappen bv wallpaper en grappige plaatjes
Iemand een idee of er zoiets voor Chrome bestaat?
- Automatic Save Folder (slaat bestanden per extensie op in een andere map)
- Save Image in Folder (onder rechtermuisknop komen dan links te staan naar vaste mappen bv wallpaper en grappige plaatjes
Iemand een idee of er zoiets voor Chrome bestaat?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik gebruik nu Chrome 7 met de volgende extensies echt super fijn:
- Ad-Blocker Super fijn, want je bent van 99% van de reclame af ! Dus meer ruimte voor content die er wel toe doet!
- Reloader, reload automatisch pagina's om de zoveel tijd. Iets wat je zelf in kunt stellen.
- YouTube Downloader, naam zegt het al. Onder youtubefilmpjes komt mogelijk tot opslaan in mpeg of flv.
- Ad-Blocker Super fijn, want je bent van 99% van de reclame af ! Dus meer ruimte voor content die er wel toe doet!
- Reloader, reload automatisch pagina's om de zoveel tijd. Iets wat je zelf in kunt stellen.
- YouTube Downloader, naam zegt het al. Onder youtubefilmpjes komt mogelijk tot opslaan in mpeg of flv.
Zoals wontcacheme noemt ben ik ook op zoek naar verbeterde download functionaliteit. De standaard download manager van Chrome vind ik niet zo fijn.
Wat is overigens het merkbare verschil tussen Chromium en Chrome? Ik zit op Ubuntu en heb beide geïnstalleerd. Ik kan eigenlijk niet zo veel verschillen ontdekken behalve wat andere kleuren / logo.
Wat is overigens het merkbare verschil tussen Chromium en Chrome? Ik zit op Ubuntu en heb beide geïnstalleerd. Ik kan eigenlijk niet zo veel verschillen ontdekken behalve wat andere kleuren / logo.
Ik gok dat je dan van een echte downloadmanager gebruik moet maken. Misschien kan het met een extentie alleen (bv via: http://www.chromeplugins....nagers-for-google-chrome/ al heb ik die niet getest), maar ik gok dat je een extern programma moet installeren om te oden wat je wilt.
Misschien een rare vraag, maar waarom wil je met die extenties en bestandstypes aan de gang?
Misschien een rare vraag, maar waarom wil je met die extenties en bestandstypes aan de gang?
Ik had vandaag ineens een vaag iets met chrome... Als ik chrome opstartte, kreeg ik telkens een error en werd ie afgesloten en, wat ik ook deed, hij gaf steeds die error, dus ik mijn pc opnieuw opstarten en kijken of het nu verholpen was, was niet het geval...
Nu heb ik chrome opnieuw geïnstalleerd en werkt het weer prima... is dit iemand anders ook wel eens overkomen, of enig idee, wat hier het probleem zou kunnen zijn, zodat het in de toekomst niet weer voorkomt?
Ik heb chrome 8.0.552.5 met instant en gpu acceleratie aan...
Nu heb ik chrome opnieuw geïnstalleerd en werkt het weer prima... is dit iemand anders ook wel eens overkomen, of enig idee, wat hier het probleem zou kunnen zijn, zodat het in de toekomst niet weer voorkomt?
Ik heb chrome 8.0.552.5 met instant en gpu acceleratie aan...
nzb's naar een bepaalde map, torrents naar een andere, jpeg's naar weer een andere. Met Automatic Save Folder stelt firefox per extensie een andere standaard map in.Martinspire schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 00:05:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
nvm fixed
[ Voor 96% gewijzigd door TI_Observer op 22-10-2010 23:05 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Vraagje... kent iemand een extensie waarbij je bepaalde javascript code kan toevoegen aan een soort blacklist? Ik wil op een website namelijk een stuk javascript code dat uitvoeren blokkeren.
Misschien dat je met AdBlock wat kunt doen. Daar kun je dingen mee blokkeren. Al weet ik niet of je specifieke javascript kunt blocken, maar als het in een aparte file op de server staat kun je dat adres wel blocken.Wouser schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:37:
Vraagje... kent iemand een extensie waarbij je bepaalde javascript code kan toevoegen aan een soort blacklist? Ik wil op een website namelijk een stuk javascript code dat uitvoeren blokkeren.
Verwijderd
Ik zit met een probleem. Net google chrome geinstalleerd, maar bij het importeren vanuit firefox zegt chrome om firefox af te sluiten. Ik heb dit duidelijk gedaan, maar niets helpt. Ook heb ik vanuit veilige modus proberen te importeren, maar ook dit biedt geen oplossing. Iemand een idee waarom Chrome denkt dat Firefox nog actief is?
Thx!
Thx!
Verwijderd
Niemand? Echt een vervelend probleem...Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:51:
Ik zit met een probleem. Net google chrome geinstalleerd, maar bij het importeren vanuit firefox zegt chrome om firefox af te sluiten. Ik heb dit duidelijk gedaan, maar niets helpt. Ook heb ik vanuit veilige modus proberen te importeren, maar ook dit biedt geen oplossing. Iemand een idee waarom Chrome denkt dat Firefox nog actief is?
Thx!
Welke versie heb je geinstalleerd stable, beta, dev? Wanneer een van de laatste 2 gewoon even eerst de stable installeren.
Ik ben bijna over van Firefox naar Chrome, maar er is 1 groot gemis.
Bij firefox kon ik een tekst selecteren, rechtermuisknop en dan zoeken in een zoekmachine naar keuze (moviemeter, youtube, musicmeter noem maar op).
Bij chrome kun je geen zoekmachines instellen, hoe zoeken jullie dan snel een selectie in die of die zoekmachine ?
Bij firefox kon ik een tekst selecteren, rechtermuisknop en dan zoeken in een zoekmachine naar keuze (moviemeter, youtube, musicmeter noem maar op).
Bij chrome kun je geen zoekmachines instellen, hoe zoeken jullie dan snel een selectie in die of die zoekmachine ?
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
In de "omnibox" (URL/Searchbar) kan je voor heel veel sites het volgende gebruiken: sitenaam.tld zoekterm.
Bijv imdb.com godfather. Of tweakers.net DPC. Of...
Werkt dan niet met het selecteren van text, maar werkt wel fijn. Misschien dat er wel een extension voor is, gebruik bijna geen extensions
Highlight to Search (by Google) is mogelijk al een stap in de richting, behalve dat deze alleen op Google zoekt als ik het zo zie.
Bijv imdb.com godfather. Of tweakers.net DPC. Of...
Werkt dan niet met het selecteren van text, maar werkt wel fijn. Misschien dat er wel een extension voor is, gebruik bijna geen extensions
Highlight to Search (by Google) is mogelijk al een stap in de richting, behalve dat deze alleen op Google zoekt als ik het zo zie.
Dus ik moet hier beginnen te typen terwijl ik de helft van de tijd in het donker zit en dit bijgevolg tijdrovend is.
Bij firefox is dat iets van een 2 sec. selecteren hup hup en ik heb het.
Epic fail als je het mij vraagt, firefox dan maar weer.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Met een beetje zoeken kom je iig op Context Search maar er zullen er best wel meer zijn.
Ik heb nu Hotmail Checker geinstalleerd, werkt opzich prima maar hij onthoudt mijn gegevens niet dus ik moet telkens maar op het icoontje klikken om mijn inbox te zien te krijgen, ik kan niet zien of ik nieuwe mail heb, staat alleen maar een vraagteken.
Ook het aanvinken van gegevens onthouden helpt niet, bij Gmail checker wordt alles onthouden.
Zijn daar nog andere extensies voor?
Ook het aanvinken van gegevens onthouden helpt niet, bij Gmail checker wordt alles onthouden.
Zijn daar nog andere extensies voor?
Hmm m'n chrome dev is nu geupdate naar 9.0.570.0 van 8.x.x.x, maar ik kan nergens (als in: Google Chrome Blog) een changelog vinden. Iemand een idee wat er veranderd is?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Google publiceert zelf korte changelogs, maar eigenlijk geen uitgebreide verhalen. Voor meer in-depth (technische) updates over veranderingen zou je hier kunnen kijken, maar die zijn niet release-gebonden
Hoe werkt de auto-Flash-update eigenlijk?
Ik heb vanochtend de laatste Dev versie voor Mac geïnstalleerd. Volgens de Google changenotes zou daarin de Flash-versie aangepast zijn naar 10.1.102.64.
Nadat ik de Chrome-update had doorgevoerd, ben ik echter even wezen kijken op de Flash-site waar je je versie kunt testen, en daar staat vrolijk aangegeven dat ik nog 10.1.85.3 draai?
Rara, hoe kan dit?
Ik heb vanochtend de laatste Dev versie voor Mac geïnstalleerd. Volgens de Google changenotes zou daarin de Flash-versie aangepast zijn naar 10.1.102.64.
Nadat ik de Chrome-update had doorgevoerd, ben ik echter even wezen kijken op de Flash-site waar je je versie kunt testen, en daar staat vrolijk aangegeven dat ik nog 10.1.85.3 draai?
Rara, hoe kan dit?
Je zou zelf ook prima zo'n extensie kunnen maken. TinyEye heeft namelijk ook een extensie die je met de rechtermuisknop naar afbeeldingen laat zoeken.C00P schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:57:
Dus ik moet hier beginnen te typen terwijl ik de helft van de tijd in het donker zit en dit bijgevolg tijdrovend is.
monnick schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:13:
tl;dr versie;Chromium is the name given to the open source project and the browser source code released and maintained by the Chromium Project.[6] It is possible to install the latest precompiled snapshots for Windows, Linux and Mac,[7] or by downloading the source code and building it manually on those platforms. Google takes this source code and adds an integrated Flash Player[8], the Google name and logo, an auto-updater system called GoogleUpdate, an opt-in option for users to send Google their usage statistics and crash reports as well as, in some instances, RLZ tracking (see Google Chrome) which transmits information in encoded form to Google, for example, when and where Chrome has been downloaded. By default, Chromium only supports Vorbis, Theora and WebM codecs for the HTML5 audio and video tags, while Google Chrome supports these in addition to H.264, AAC, and MP3. Certain Linux distributions may add support for other codecs to their customized versions of Chromium.[9]
In June 2010 Google confirmed that the RLZ tracking token is only present in versions of Chrome that are downloaded as part of marketing promotions and distribution partnerships and not in versions of Chrome downloaded from the Google website directly or in any versions of Chromium. The RLZ source code was also made open source at the same time so that developers can confirm what it is and how it works.[10]
- Integrated flash player
- Kleurtjes en logo
- Auto-updater
- Chrome ondersteund H.264, mp3 en AAC
Sinds wanneer heeft chrome het recht je browse geschiedenis door te geven? Had namelijk op wehkamp naar schoenen gezocht zie ik constant in t reclame venstertje die schoenen weer voorbijkomen, dit vond ik opzich al vervelend... maar nu krijg ik vandaag n mailtje van de wehkamp of converse schoenen niet iets voor mij zijn!?, precies de schoenen waar ik naar zocht!
dan is de conclusie toch dat google mijn gegevens doorverkoopt?, dat is toch niet normaal meer?!!!!!
dan is de conclusie toch dat google mijn gegevens doorverkoopt?, dat is toch niet normaal meer?!!!!!

Op Wehkamp naar schoenen gezocht en nu benadert Wehkamp je met reclame over die schoenen? Ik zie het directe verband niet met Google, maar misschien mis ik een stuk informatieNITRORC schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:06:
Had namelijk op wehkamp naar schoenen gezocht
En je wordt sowieso aan alle kanten bespioneerd door tracking cookies, dus Google de schuld hiervan geven lijkt me wat vergezocht.
nee met google chrome naar schoenen gezocht en toen op wehkamp beland, vervolgens krijg ik een mail van wehkamp met reclame over exact de schoenen die ik bekeken heb. Het feit dat ze dit weten te kopellen aan mijn e-mail adres is het engst....Chillosophy schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:15:
[...]
Op Wehkamp naar schoenen gezocht en nu benadert Wehkamp je met reclame over die schoenen? Ik zie het directe verband niet met Google, maar misschien mis ik een stuk informatie
En je wordt sowieso aan alle kanten bespioneerd door tracking cookies, dus Google de schuld hiervan geven lijkt me wat vergezocht.
Op zich vind ik Chrome een prima browser. Maar één ding laat mij steeds terugkeren naar Firefox, het scrolt namelijk zo smooth. Is hier in Chrome geen plug-in ofzo voor?
In de nieuwe Beta is er trouwens ook een integrated PDF viewer. Is toch top dat we niet apart Flash Player en Adobe Reader meer hoeven te installeren. Goede veranderingen.
In de nieuwe Beta is er trouwens ook een integrated PDF viewer. Is toch top dat we niet apart Flash Player en Adobe Reader meer hoeven te installeren. Goede veranderingen.
[ Voor 33% gewijzigd door -Edwin- op 05-11-2010 19:47 ]
SmoothScroll.-Edwin- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:46:
Op zich vind ik Chrome een prima browser. Maar één ding laat mij steeds terugkeren naar Firefox, het scrolt namelijk zo smooth. Is hier in Chrome geen plug-in ofzo voor?
In de nieuwe Beta is er trouwens ook een integrated PDF viewer. Is toch top dat we niet apart Flash Player en Adobe meer hoeven te installeren. Goede veranderingen.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Perfect! Het werkt nog vloeiender dan bij Firefox
Het werkt idd heel vloeiend-Edwin- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:12:
[...]
Perfect! Het werkt nog vloeiender dan bij Firefox
Onzin. Dit ligt bij Wehkamp en heeft niets met Chrome te maken.NITRORC schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:06:
Sinds wanneer heeft chrome het recht je browse geschiedenis door te geven? Had namelijk op wehkamp naar schoenen gezocht zie ik constant in t reclame venstertje die schoenen weer voorbijkomen, dit vond ik opzich al vervelend... maar nu krijg ik vandaag n mailtje van de wehkamp of converse schoenen niet iets voor mij zijn!?, precies de schoenen waar ik naar zocht!
dan is de conclusie toch dat google mijn gegevens doorverkoopt?, dat is toch niet normaal meer?!!!!!![]()
Smooth Scrolling zal over een paar maanden standaard in Chrome zitten (de functie is al af, maar er is een probleem met scrolling-related events die nog wat werk vereisen). De SmoothScrolling extensie is inderdaad een goed alternatief.-Edwin- schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:46:
[ Voor 34% gewijzigd door Peter op 06-11-2010 13:21 ]
Hmm, interessant. Zat toevallig in about:flags te kijken, je hebt nu optie om Chrome ander DNS server te laten gebruiken dan system default.
Ben ook weer Chrome gaan gebruiken. Firefox 4 beta 7 geheugen gebruik is niet normaal:
http://www.dumpyourphoto.com/files2/45279/omiRE.png
Geheugengebruik Chrome 9 de laatste dev:
http://www.dumpyourphoto.com/files2/45282/vuTH.png
[ Voor 40% gewijzigd door desalniettemin op 13-11-2010 19:35 ]
Niet direct gerelateerd, maar Fx draait toch ook sandbox?desalniettemin schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:28:
Ben ook weer Chrome gaan gebruiken. Firefox 4 beta 7 geheugen gebruik is niet normaal:
Maar het is inderdaad bekend dat Chrome lichter is dan Fx, dat is ook waarom het zo'n snelle en lichte browser is, ondanks dat hij helemaal compleet is. Op het gebied van features zijn geen concessies gedaan t.b.v. de snelheid, en toch is hij snel. Nice work Google.
Verwijderd
'Ja' op FF's sandbox, althans, zeker in versie 4.thijsje66 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:38:
[...]
Niet direct gerelateerd, maar Fx draait toch ook sandbox?
Maar het is inderdaad bekend dat Chrome lichter is dan Fx, dat is ook waarom het zo'n snelle en lichte browser is, ondanks dat hij helemaal compleet is. Op het gebied van features zijn geen concessies gedaan t.b.v. de snelheid, en toch is hij snel. Nice work Google.
Qua features ben ik het niet geheel met je eens. Er is nog een hele lang weg te gaan eer Chrome echt net zo volledig is als FF. Met name op het gebied van de API (voor het creëeren van extensions) is er echt nog wel een stevig gapend gat tussen de twee.
Grootste nadeel van Fx blijft dat je moet herstarten na installatie of verwijdering van extensies. En die oranje Fx menuknop is veel te groot.
Nadeel van Chrome sinds versie 7 is dat het de layout verneukt op een site waar ik regelmatig ben
Maar na verversen is het weer goed
Nadeel van Chrome sinds versie 7 is dat het de layout verneukt op een site waar ik regelmatig ben

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 14-11-2010 10:19 ]
Bug report eruit gooien? Ik zie overigens die optie niet meer in het menu staan, wellicht hebben ze 'm alleen nog in beta/dev-versies
Op dit punt ben ik het niet met je eens. Ik vind de verhouding tussen de twee browsers qua features prima, meestal vind ik de extensions van Chrome zelfs beter. Maar er zouden eigenlijk wel (meer?) mogelijkheden voor een aparte downloadmanager e.d. moeten zijn, die zeg maar de stock-opties vervangen. Ja, dit kan deels al, maar het zou zeker uitgebreider kunnen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:43:
[...]
'Ja' op FF's sandbox, althans, zeker in versie 4.
Qua features ben ik het niet geheel met je eens. Er is nog een hele lang weg te gaan eer Chrome echt net zo volledig is als FF. Met name op het gebied van de API (voor het creëeren van extensions) is er echt nog wel een stevig gapend gat tussen de twee.
Ik ben een groot liefhebber van Chrome, maar ik ben het toch echt niet met je eens over de extensions. Met name een goede adblocker wordt nog steeds node gemist!thijsje66 schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:06:
[...]
Op dit punt ben ik het niet met je eens. Ik vind de verhouding tussen de twee browsers qua features prima, meestal vind ik de extensions van Chrome zelfs beter.
Sorry maar wat is er mis met adblock?SMulTiE schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:07:
[...]
Ik ben een groot liefhebber van Chrome, maar ik ben het toch echt niet met je eens over de extensions. Met name een goede adblocker wordt nog steeds node gemist!
Die pakt gewoon niet alle reclame's. Wanneer ik chrome gebruik heb ik heel vaak nog enkele banners staan, of dat (bijv. op dumpert) de reclame filmpjes continu terugkomen terwijl je die in FF niet ziet. Hierdoor (en doordat de StumbleUpon toolbar niet fatsoenlijk werkt) gebruik ik nog steeds FF
EDIT:
Ik heb bij zowel Adblock als Adthwart (Spelling?) dezelfde problemen.
[ Voor 8% gewijzigd door arjen9551 op 14-11-2010 14:15 ]
n.a.
Je kan de reclames die toch nog weergegeven worden blokkeren door op het Adblock logo te klikken en de optie blokkeer een ad op deze pagina te kiezen.
Klopt, maar vraag me eens of ik daar zin in hebdesalniettemin schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:17:
Je kan de reclames die toch nog weergegeven worden blokkeren door op het Adblock logo te klikken en de optie blokkeer een ad op deze pagina te kiezen.
edit:
Los daarvan: in Chrome laat Adblock ook reclames in flashfilmpjes door. Deze zijn niet te blocken afaik met bovengenoemde methode. Ook vrij irritant!
Los daarvan: in Chrome laat Adblock ook reclames in flashfilmpjes door. Deze zijn niet te blocken afaik met bovengenoemde methode. Ook vrij irritant!
[ Voor 20% gewijzigd door Smultie op 15-11-2010 09:14 ]
Luilak
Maar hoe je die reclamefimpjes blokkeert weet ik niet
Voor mijn Hotmail mailbox gebruik ik de extensie Hotmail Checker, en voor Gmail gebruik ik Google Mail Checker Plus.
Maar bij Hotmail Checker worden mijn login gegevens niet onthouden zodat ik telkens op het icoontje moet klikken om mijn mailbox te openen, is er geen andere extensie / mogelijkheid om altijd mijn logingegevens voor Hotmail Checker te onthouden zodat ik altijd in 1 keer kan zien hoeveel mail ik in mijn Hotmail account heb?
Gmail Checker Plus werkt veel beter nu
Maar bij Hotmail Checker worden mijn login gegevens niet onthouden zodat ik telkens op het icoontje moet klikken om mijn mailbox te openen, is er geen andere extensie / mogelijkheid om altijd mijn logingegevens voor Hotmail Checker te onthouden zodat ik altijd in 1 keer kan zien hoeveel mail ik in mijn Hotmail account heb?
had hetzelfde probleem. Opgelost door mijn hotmail naar mijn gmail te laten forwardenPrutzer80 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:57:
Voor mijn Hotmail mailbox gebruik ik de extensie Hotmail Checker, en voor Gmail gebruik ik Google Mail Checker Plus.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ideaal, heb hetzelfde trucje toegepastMaverick schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:58:
[...]
had hetzelfde probleem. Opgelost door mijn hotmail naar mijn gmail te laten forwarden