[feat] Automatisch blokkeren malware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lieve devvers O+, vandaag was ik vrolijk aan het surfen op GoT toen ik dit topic opende en geconfronteerd werd met een melding van Chrome dat de betreffende pagina malware bevat. Is het mogelijk om dergelijke afbeeldingen automatisch te blokkeren? Misschien is de database die Google gebruikt open, dan kan er een automatische check gedaan worden om te kijken of een afbeelding van een malwarewebsite komt en de afbeelding automatisch geblokkeerd worden voor Chrome users. Ik weet niet hoe haalbaar dit idee is (ik betwijfel het eigenlijk ten zeerste), maar ik wil het toch even opperen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

crisp

Devver

Pixelated

Chrome's 'feature' is gewoon overdreven paranoide; plaatjes verspreiden geen malware. De enige oplossing die ik zie is gewoon geen externe plaatjes meer toestaan, maar of dat ook wenselijk is... :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
members.lycos.nl vind ik niet echt een malwaresite. Chrome is soms een beetje te voorzichtig met dit soort checks, dus om alles te gaan blokkeren lijkt me niet wenselijk.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag het wat anders voor me: een mogelijkheid voor users om individueel te bepalen of ze plaatjes willen zien die op malwaredomeinen worden gehost. 't Hoeft niet voor alle users te gelden, sterker nog, dat zie ik zelf liever ook niet. Maar in de vorm van een preference oid kan het voor mij nut hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52
Als tweakers.net inhaken op malware database van Chrome en afbeeldingen daarvan automatisch blokkeren om deze melding te voorkomen? Wat overkill voor een slechte feature van Chrome maar het zou kunnen?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exact. :)

offtopic:
Is het zo'n slechte feature van Chrome? Geeft ie veel false positives? Of kan er überhaupt geen risico zijn bij het inladen van afbeeldingen?
Pagina: 1