Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Pat-Skim schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:42:
[...]

momenteel:

250gb 5400rprm (stock) intern
500gb 5400rpm WD Scorpio Blue extern USB2.0.

Laatste maakte echt veel lawaai in mijn MB alu unibody... ga deze dus niet inbouwen in deze... Wacht op wat SSD centjes :).

en ja Diablo III :). Diablo II was al epic, totdat er zoveel hacked items kwamen :(
offtopic:
Is diablo 3 al uit dan? nee toch?. ik wil hem graaaag :)

SSD is idd duur :p maar ik heb meer aan opslagruimte, dat t dan een fractie langer duurt maakt me niet echt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Het lawaai van die 500gb was iig niet te harden vergeleken met de stock. Ik heb een tijdje terug naar die van de baas mogen kijken die heeft een 80gb Postville er in zitten... 9 seconde coldboot en PS, AI, iDesign, etc... tegelijk opstarten, 10 apps ofzo, was echt flitsend!

Zelf gebruik ik nu zo'n 70gb op me hardeschijf in gebruik inc 20gb WinXP in Parallels that is! Me media staat merendeel op me externe schijven en gaat daar ook direct naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

oei ik ben het wachten beu en heb een MBP via MP gekocht :P

13" 2.26 met 4gb geheugen

ff opnieuw installeren plus 10.6.3 installeren

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/2292/screenshot20100329at622.png

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Eduardboon schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:29:
[...]

Zo, maar welke resolutie is dat? 1280x800? :o. heeft die 4GB aan geheugen zo'n impact op dat spel? :p, dan is upgraden zeker fijn :)
Jep, 1280x800. Draait beter dan op mijn iMac met 2400XT! Soms spelletje tussendoor is altijd leuk :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DancePlaza schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:09:
Congrats!

Ik begin het ook beu te worden..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

DancePlaza schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:09:

13" 2.26 met 4gb geheugen
Congrats, nieuw of tweedehands? Wat heeft het zoal mogen kosten als ik vragen mag...
Ophidian schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 09:40:
[...]

Jep, 1280x800. Draait beter dan op mijn iMac met 2400XT! Soms spelletje tussendoor is altijd leuk :D
Die resolutie is ook wat hoger... je cpu is ruwweg 25% sneller, meer ram... etc..
Capo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Congrats!

Je bent niet de enige... Kan er geen speciaal topic komen "ik wacht op de nieuwe MBP" want hier is het de laatste pagina's echt niet normaal met de mensen die er op wachten :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
offtopic: de extensie van je homepage klopt niet... http://www.patjuh.ml/ :P
Ik denk dat iedereen 't wel een beetje beu is. Als ik geweten had dat het zo lang ging duren, dan had ik waarschijnlijk in november een MBP gekocht. Nou twijfel ik er of ik 'm uberhaubt moet aanschaffen aangezien ik 'm op m'n werk waarschijnlijk niet kan gebruiken... en voor alleen thuisgebruik is een MBP overkill (internetten, mailen, beetje proggen) :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:49
Ik lach me rot als hij vanmiddag in de store verschijnt :P

En ik jank maar weer wat tranen als het niet gebeurt :'(

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Marv schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:46:
[...]

offtopic: de extensie van je homepage klopt niet... http://www.patjuh.ml/ :P
Ik denk dat iedereen 't wel een beetje beu is. Als ik geweten had dat het zo lang ging duren, dan had ik waarschijnlijk in november een MBP gekocht. Nou twijfel ik er of ik 'm uberhaubt moet aanschaffen aangezien ik 'm op m'n werk waarschijnlijk niet kan gebruiken... en voor alleen thuisgebruik is een MBP overkill (internetten, mailen, beetje proggen) :P
lol thanks niet eens door gehad xD!

anyhow... tjahhh voor mij is het niet echt perse overkill...

Standaard gebruik (mail, internet, muziek, etc)
Fotografie verwerken
Autocad (via Parallels)

Omdat ik veel onderweg ben en een zo degelijk mogelijke machine wilde eerst een MB alu genomen, deze overleed helaas door omstandigheden, van verzekering een MBP genomen... Aluminium kickt gewoon het plastic kontje van de normale MB >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Capo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:15:
[...]

Congrats!

Ik ook. Ik heb nu een mooie deal met iemand hier op tweakers.net. Vrijdag haal ik een MBP late 2008 met een berg aan accessoires en Apple Care tot in 2012 :) . Bovendien scheelt het een hoop geld, en dat kan ik eventueel over 2 jaar weer een nieuwe aanschaffen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Pat-Skim schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:24:
[...]

Congrats, nieuw of tweedehands? Wat heeft het zoal mogen kosten als ik vragen mag...

[...]

Die resolutie is ook wat hoger... je cpu is ruwweg 25% sneller, meer ram... etc..

[...]

Je bent niet de enige... Kan er geen speciaal topic komen "ik wacht op de nieuwe MBP" want hier is het de laatste pagina's echt niet normaal met de mensen die er op wachten :+...
2e hands 6 maanden oud 750 euro voor een mb990 met 4gb .. persoon kon toch niet zogoed overweg met os x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Weet iemand toevallig hoe je je computernaam veranderd in een windows netwerk? ik heb bestandsdeling aan, maar mijn naam blijft macbookpro-2637
Ik heb netbios al veranderd, gerestart, maar het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Voorkeuren -> Delen. Bovenin kan je de computernaam veranderen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Ik ook. Ik heb nu een mooie deal met iemand hier op tweakers.net. Vrijdag haal ik een MBP late 2008 met een berg aan accessoires en Apple Care tot in 2012 :) . Bovendien scheelt het een hoop geld, en dat kan ik eventueel over 2 jaar weer een nieuwe aanschaffen :+ .
Dat ben ik ook aan het bedenken nu ja ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31
Ik heb een probleempje met mijn macbook , Het zit namelijk zo.

Ik heb natuurlijk deze macbook gekocht met Leopard erop ( en toen meteen naar SL ge-upgrade). Na een tijdje ook uTorrent erop gezet. Alle torrents natuurlijk flitsend snel zoals altijd (groen lampje onder voor open poorten). Toen heb ik met bootcamp er ook windows 7 op gezet, Bitcomet ging daar ook flitsend snel (ook groen lampje).

Maar nu! het probleem tadaa

Ik heb met deze multi-boot (of hoe je het ook noemt) dus een tijdje gewerkt. Totdat mac opeens traag begon te worden, dus daar heb ik toen een verse SL overheen gezet (netjes geformatteerd vanaf dvd, en opnieuw geinstalleerd). Dus op dat moment had ik een verse SL, met op andere partitie windows 7.

Windows 7 gaat nog steeds goed met torrents, maar in mac krijg ik dat lampje niet meer op groen (hoogstens geel, meestal rood).

Ik heb al poorten open gezet op mn router (wat ik ook blijkbaar niet kan vanaf mac :/ , moet ik in bootcamp doen). Maar nog steeds geen resultaat !, heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?.

Ik heb geen firewall aanstaan in mac, ook geen beveiliging oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Aloys schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 18:13:
Voorkeuren -> Delen. Bovenin kan je de computernaam veranderen :) .
Danku, kan alleen nog geen windows-pc's zien, moet handmatig intikken. achja, dan moet het maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
6pack15 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:28:
..Ik heb al poorten open gezet op mn router (wat ik ook blijkbaar niet kan vanaf mac :/ , moet ik in bootcamp doen). Maar nog steeds geen resultaat !, heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?.

Ik heb geen firewall aanstaan in mac, ook geen beveiliging oid.
Weet je zeker dat je op hetzelfde netwerk zit met beide OS-en? Een beheerpagina van de router openen moet OS onafhankelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 02:57
Ik heb een vraag aan de mensen die bootcamp draaien.
Ik heb een nieuwe 2.66 ghz macbook pro.
Alleen in bootcamp draait mijn processor volgens [Deze computer -> eigenschappen] maar 1.59 ghz.
En volgens mij verandert daar niks aan als ik de CPU flink gebruik.
Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Kon zelf ook niet meer wachten en mezelf getrakteerd op een 2de hands Mid 2009 Macbook Pro .2.53 15"
Was toch al bang dat de "aankomende" MBP toch iets te veel boven mn budget uit zou komen.

Met deze Mac kan ik voorlopig wel mee voort :*)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:26
seninha schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:35:
Kon zelf ook niet meer wachten en mezelf getrakteerd op een 2de hands Mid 2009 Macbook Pro .2.53 15"
Was toch al bang dat de "aankomende" MBP toch iets te veel boven mn budget uit zou komen.

Met deze Mac kan ik voorlopig wel mee voort :*)
Kon ik dat ook maar ;) ! Nu moet en zal ik die laatste paar weken/maand(en) ook nog wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gassiepaart schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:04:
[...]

Weet je zeker dat je op hetzelfde netwerk zit met beide OS-en? Een beheerpagina van de router openen moet OS onafhankelijk zijn...
Tenzij de beheerpagina niet browser onafhankelijk is (linksys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb al meer dan eens meegemaakt dat iemand ongemerkt op het open netwerk van de buurman zat in plaats van zijn eigen netwerk, dus het kan nooit kwaad om dat te controleren :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjef_Arie schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:32:
En volgens mij verandert daar niks aan als ik de CPU flink gebruik.
Kan dit kloppen?
Lijkt me onwaarschijnlijk. Waarom denk je dat? Is 'ie buitensporig traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:23:
[...]

Welk type router dan? Hier met een WRT54GS en een WRT120N geen enkel probleem vanop Mac, Windows én Linux met Firefox, Safari en Chrome...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ik sloeg net een .mht op in een virtual machine met Windows (die belachelijke ING pagina doet het nog steeds niet onder safari en heb toevallig een virtual machine voor SPSS) en die wilde ik openen op mijn MBP met safari. Maar hij opende hem automatisch met Opera. Ik heb alleen nooit opera hierop gezet en mijn vriendin weet niet hoe ze dat zou moeten installeren. Sinds wanneer zit opera standaard in Mac OS X?

Draai nog 10.6.2 op mijn MBP, maar daar gooi ik straks 10.6.3 op.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 15:16
Kwam Opera niet mee met Adobe CS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Zo, zou net even het scherm schoonpoetsen na een dag in een stoffig lokaal, haal er zon combidoek overheen die ik ook voor de iphone gebruik, allemaal streepjes, vooral in de zon.
Iemand een idee om de volgende keer beter schoon te maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
gebruik een doek met zachte vezels. Je zou een minimaal vochtige (lees bijna droge) zeemleder doek kunnen nemen. die voorkomen strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Eduardboon schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:15:
Zo, zou net even het scherm schoonpoetsen na een dag in een stoffig lokaal, haal er zon combidoek overheen die ik ook voor de iphone gebruik, allemaal streepjes, vooral in de zon.
Iemand een idee om de volgende keer beter schoon te maken? :+
Degene die bij je Macbook zat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Dannr schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:57:
Kwam Opera niet mee met Adobe CS?
Ah dan klopt het. Zie hem alleen nergens onder programma's staan, maar dan weet ik waar die vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkstar schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Welk type router dan? Hier met een WRT54GS en een WRT120N geen enkel probleem vanop Mac, Windows én Linux met Firefox, Safari en Chrome...
Tot nu toe bij 2 verschillende linksys routers gehad.
Staan niet bij mij thuis dus typenummers zou ik niet meer weten, maar er waren enkele save functies die niet goed werkten.
Waaronder zelfs de WEP/WPA pagina, instellen en op save klikken resulteerde in...niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:26:
[...]
Waaronder zelfs de WEP/WPA pagina, instellen en op save klikken resulteerde in...niks.
Niet dat je draadloos verbonden was met dat netwerk, je de WEP pagina savede, en dat je een blinde pagina kreeg omdat de router dan het wachtwoord veranderd en de verbinding met je pc dan verbreekt omdat het gebruikte wachtwoord niet meer klopt?

(Ik heb hier thuis ook een Linksys router, die ik ook in elke browser kan benaderen en gebruiken?)

[ Voor 10% gewijzigd door alex028 op 31-03-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ben er ook klaar mee, inmiddels een MacBook gekocht in de aanbieding en ben weer helemaal tevreden. Apple lijkt toch meer een IP (hone en AD) company te worden of ze worden geplaagd door leveringsproblemen van Intel. Maakt mij niet meer uit, ik red me uitstekend op de MB.

Misschien voor de zomer nog een Ipad halen, we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:15:
Zo, ik ben er ook klaar mee, inmiddels een MacBook gekocht in de aanbieding en ben weer helemaal tevreden. Apple lijkt toch meer een IP (hone en AD) company te worden of ze worden geplaagd door leveringsproblemen van Intel. Maakt mij niet meer uit, ik red me uitstekend op de MB.

Misschien voor de zomer nog een Ipad halen, we zien wel
Hoeveel heb je ervoor betaald? En waar.. Maatje van mij is nog opzoek naar een Macbook en als die in de aanbieding is, is het altijd mooi meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ze hebben www.onemorething.nl gehackt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 13-09 08:33
Leuk? Is allang bekend, heb ze ook al erover gemailt.. Wat heeft dit trouwens met de MacBook Pro te maken? .

# Adriaan is zojuist bij XS4ALL aangekomen. Fysiek moet het makkelijk zijn om toegang te krijgen tot de server. 23 minutes ago via Tweetie
# Het lukt nog niet om toegang te krijgen tot de server... @MacHckr fijne gast ben je... about 1 hours ago via Tweetie
# Shit. onemorething.nl is gehackt. Alle hens aan deck. Hopelijk zijn wel snel terug online. Excuses... about 1 hours ago via Tweetie

[ Voor 43% gewijzigd door iMick op 31-03-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Laatst online: 17:31
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:23:
[...]

Ja, ohke dat is 1 probleem opgelost. Moest even via firefox benaderen in mac, toen lukte het wel. In Safari begint te zeuren over dat ik geen rechten heb ofzo.

Nu nog even uitvogelen hoe ik nou die snelheid terug krijg, want volgens mij wilt uTorrent nog steeds niet.. even kijken naar andere apps

edit: azureus(vuze nu :/ ) doet het wel gewoon... zal wel een of ander klein dingetje zijn met uTorrent, maargoed

[ Voor 10% gewijzigd door 6pack15 op 31-03-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uTorrent wil overigens nog wel is geblocked worden door bepaalde trackers omdat ze een nieuw (beter als het huidige) protocol gebruiken voor een betere verbinding.
Voor de mac raad ik je overigens toch wel sterk Transmission aan al torrent client.

Checkt automatisch voor nieuwe .torrents om te importeren, remote web interface kan je inschakelen, groepen maken met bepaalde voorkeuren eraan gehangen.
Beste Torrent app voor de mac in my opinion.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
souljah1h schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:45:
[...]

Degene die bij je Macbook zat? ;)
Die haalt geen vingerafdrukken weg :+ wel erg veel stof :p. netjes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik ben binnenkort jarig en ik wil voor mijn verjaardag een externe harde schijf. Nu weet ik niet wat goede harde schijven zijn voor de juiste prijs, dus vraag ik jullie om wat hulp.

Ik zoek een harde schijf die overweg kan met de FireWire poort van de nieuwste MBP. USB maakt niet uit. Niet te duur, dus een mooi design is echt geen must. Het liefst dus zo goedkoop mogelijk maar wel een goede hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
ff in de pricewatch zoeken op FW800?

[ Voor 18% gewijzigd door nadroJ op 01-04-2010 14:44 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Staat er niet meer op?

Laat maar, ik begrijp de clue :)

Alleen ik zoek nog steeds echt specifieke drives, het liefst dus ook met gebruikerservaringen...

[ Voor 92% gewijzigd door The Great HooD op 01-04-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Nu online
Ik heb zelf de WD Studio Edition ofzo... hmmz, ff kijkenin de iBood bestelhistorie. Western Digital My Book Studio Edition WDH1Q7500 Externe Hard Drive. Deze dus.

Het werkt op zich prima. Nadeel is wel dat het licht blijft knipperen als je de schijf hebt verwijderd uit de Finder. Er is ook wel een power knop aan de achterkant, maar die vind ik zelf niet heel handig werken. Het is een druk knop en niet een I/O switch knop zeg maar.

Ik zet 'm alleen aan de stroom als ik 'm nodig heb of backup. Voor de rest blijft ie van de stroom. Als je 'm aan de stroom laat zitten en via de powerknop uitdrukt dan blijft ie toch warm. Ik heb er toen 2 gekocht en dan voel je het verschil.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Mijn time-machine backup word met de dag groter, terwijl ik niets speciaals heb gedaan. nu kwam ik er naar wat speurwerk achter dat de map bibliotheek in mijn thuismap van 48mb naar 600mb gegaan is, is er een manier om dit schoon te maken? extra schijfruimte is altijd fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon zelf even doorkijken wat er weg kan.
XSlimmer zou ook een oplossing kunnen zijn.
The Great HooD schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:14:
Staat er niet meer op?

Laat maar, ik begrijp de clue :)

Alleen ik zoek nog steeds echt specifieke drives, het liefst dus ook met gebruikerservaringen...
Iomega heeft er een redelijke dag taak van gemaakt op mooie matchende schijven bij je mac te maken.
Met wat zoek werk kan je ze ook nog is voor een goede prijs vinden.
Nog geen problemen met die van mij gehad behalve een brakke usb kabel maar met harde schijven zit het altijd wel goed tegenwoordig dus daar hoef je niet zo naar te kijken.

LaCie heeft mooie kleine schijven voor een zeer goede prijs maar volgens mij enkel usb.

Als je geen portable harde schijf hoeft te hebben wordt overigens de keuze een stuk makkelijker omdat daar ook meer schijven bestaan met een firewire mogelijkeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hij hoeft idd niet persé portable te zijn, hij kan gewoon de hele dag in me slaapkamer staan. Het enige wat ik doe is toch alleen me macbook er op aansluiten voor me films/games/etc.

Maar wat bedoel je er precies mee, kan je een voorbeeld geven?

[ Voor 23% gewijzigd door The Great HooD op 02-04-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met niet portable bedoel je?
Dat de schijf dus of een externe voeding heeft en/of niet in je binnenzak past.

Heb je al aan de prijs gedacht? tot 100 euro, tot 200 euro etc.
Het feit dat je firewire wilt maak het wel wat moeilijk aangezien er minder en minder firewire schijven zijn tegenwoordig. En de extra aansluiting maakt ze ook weer iets duurder als een usb schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:21:
[...]

Vanmiddag/avond opgehaald. Heerlijk zaken doen, de mbp is bijna als nieuw :D . Ik laat binnenkort wel wat foto's zien in het show je apple desktop topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:41:
[...]

Hoeveel heb je ervoor betaald? En waar.. Maatje van mij is nog opzoek naar een Macbook en als die in de aanbieding is, is het altijd mooi meegenomen :P
Ik heb er 749 voor betaald en was (of is in de aanbieding) bij V&D via hun website. Overigens keurig gergeld, binnen 2 dagen gratis geleverd, alleen bij mijn buren maar goed dat is ook weer opgelost

Fijne laptop, werkt perfect en ben blij dat ik dat gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:45:
Met niet portable bedoel je?
Dat de schijf dus of een externe voeding heeft en/of niet in je binnenzak past.

Heb je al aan de prijs gedacht? tot 100 euro, tot 200 euro etc.
Het feit dat je firewire wilt maak het wel wat moeilijk aangezien er minder en minder firewire schijven zijn tegenwoordig. En de extra aansluiting maakt ze ook weer iets duurder als een usb schijf.
Eigenlijk best simpel, firewire 800 poort, die zit nl op de laatste MBP, een USB aansluiting is verder mooi meegenomen als het er op zit. Verder 500Gb en dus daarom de prijs onder de 100 te houden. Als niet portable goedkoper is dan die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW800 wordt echt heel moeilijk.
De norm voor externe HD's is nu eenmaal usb en als je geluk hebt zit er een FW400 poort bij.
De pricewatch en een snelle ronde langs een paar webshops leveren mij iniedegeval enkel FW400 resultaten op.
Voor <100 euro kan je het beste naar 3,5" externe harddisk kijken (niet portable dus) daar krijg je toch wel de meeste GB's voor een goede prijs. 1TB is dan al mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Wat videokaart betreft,hebben alle MBP 2.53 twee kaarten of zijn er ook MBP geleverd met alleen de 9400M?

En wat FireWire betreft. Welke kabel moet ik nou hebben: 6 of 9 pins?(aan de MBP kant)

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1378/store.apple.com/Catalog/nl/Images/macbookpro/img/overview-sideview-15inch.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door seninha op 03-04-2010 11:36 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:17:
FW800 wordt echt heel moeilijk.
De norm voor externe HD's is nu eenmaal usb en als je geluk hebt zit er een FW400 poort bij.
De pricewatch en een snelle ronde langs een paar webshops leveren mij iniedegeval enkel FW400 resultaten op.
Voor <100 euro kan je het beste naar 3,5" externe harddisk kijken (niet portable dus) daar krijg je toch wel de meeste GB's voor een goede prijs. 1TB is dan al mogelijk!
Iomega eGo Mac Edition (met FW400-800 ipv enkel USB2.0) +/- €120,-

Kost ongeveer iets meer maar wel een 2,5" 500gb FW800 externe schijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de USB 320GB versie daarvan, mooie schijf behalve dan dat er vreselijk snel krassen opkomen als je hem los in je tas gooit i.c.m de kabel zoals ik doe.

Maarja nu hebben we dus 1 schijf met 500GB voor een prijs waar je een 1.5TB 3.5" met usb voor kan krijgen.
Het blijft TGH's keuze natuurlijk maar ik ik zou nooit speciaal voor FW800 zoveel extra geld uitgeven. (het is nu 20 euro boven budget maar voor hetzelfde geld heb je ook makkelijk 2x meer opslag dus ligt het prijsverschil eigenlijk nog hoger)

Overigens: Pat-Skim=PatJuh=Phatt4D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

2e klopt... maar laatste niet :P! heb niet zo'n "wigger" naam ;)! hoezo?

Enne tjahhh idd keuzes. Zelf vind ik USB2.0 snel genoeg 480mbs vs 800mbs... Zeker voor opslag is voldoende. Die Ego heeft wel val beveiliging tot max 1,3meter en 3 jaar garantie (ook al valt deze van 1,3 meter!) Wat je in gedachten moet houden + draagbaar :). Nog een voordeel is FW400 pass-through. als je de eGo gebruikt en je hebt een FW400 apparaat (dus ook fw400 kabel) kan je deze op volle snelheid benaderen via de eGo. een extra kabel/adapter nodig dus.

Verder nog een simpel cheapo hoesje er rond ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me herinner dan Phatt4D (Usenet spotter die achterlijk veel Mac software ''spot'') ook Patjuh gebruikte als naam vandaar.

Val beveiliging is leuk inderdaad maar is volgens mij niks meer als dat er in elke HD zit, gewoon zichzelf uitschakelen wanneer hij een val detecteert. Wel leuk dat ze dat onder garantie laten vallen. (woordgrapjes :') )
Bij een 3,5" heb je dan weer minder kans hem te laten vallen en kan je ook een USB+FW400+FW800 schijf vinden. (staat hier een oude Maxtor OneTouch voor me neus met al die opties).
De Pass-trough is wel heel mooi voor onderweg inderdaad, om even snel de camcorder ofzo leeg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik vind FW800 wel noodzakelijk. Het is gewoon reuze-snel en voor de doeleinden die ik daarvoor ga gebruiken wel handiger als USB.

Ik zal zelf nog wel is rondkijken maar FW800 is voor mij een must...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:18:
Kan me herinner dan Phatt4D (Usenet spotter die achterlijk veel Mac software ''spot'') ook Patjuh gebruikte als naam vandaar.
ben ik dus niet :P
Val beveiliging is leuk inderdaad maar is volgens mij niks meer als dat er in elke HD zit, gewoon zichzelf uitschakelen wanneer hij een val detecteert. Wel leuk dat ze dat onder garantie laten vallen. (woordgrapjes :') )
Bij een 3,5" heb je dan weer minder kans hem te laten vallen en kan je ook een USB+FW400+FW800 schijf vinden. (staat hier een oude Maxtor OneTouch voor me neus met al die opties).
De Pass-trough is wel heel mooi voor onderweg inderdaad, om even snel de camcorder ofzo leeg te trekken.
Tjahhh woordgrapjes of niet kan ik niet over oordelen :P. en voor onderweg of aangezien de MBP maar 2USB poorten heeft en 1 firewire wel handig ook voor thuis :).
seninha schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 11:33:
Wat videokaart betreft,hebben alle MBP 2.53 twee kaarten of zijn er ook MBP geleverd met alleen de 9400M?

En wat FireWire betreft. Welke kabel moet ik nou hebben: 6 of 9 pins?(aan de MBP kant)

[afbeelding]
13" alleen 9400M
15" 2,53ghz alleen 9400M dacht ik. 2,66 - 2,8 en 3,06 9400M & 9600M GT

dacht de 9 pins. 6 pins is FW400? (even spieken op apple.com gewoon)

[ Voor 24% gewijzigd door Pat-Juh op 03-04-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 500GB WD Externe HDD (zo'n 3.5" ding met adapter etc)
Ik gebruikte hem altijd op mijn Windows laptop... Kan hem nu met mijn Mac wel zien, films vanaf spelen... Alleen kan niks erop zetten, eraf halen/deleten...

Betekent het dat ik hem moet formatteren naar Apple format ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Heeft iemand van jullie ervaring met Electronic King? Ik wil daar graag een Macbook Pro bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:42:
Ik heb een 500GB WD Externe HDD (zo'n 3.5" ding met adapter etc)
Ik gebruikte hem altijd op mijn Windows laptop... Kan hem nu met mijn Mac wel zien, films vanaf spelen... Alleen kan niks erop zetten, eraf halen/deleten...

Betekent het dat ik hem moet formatteren naar Apple format ofzo?
Hij zal dus als NTFS zijn geformatteerd.
OSX kan dit wel lezen maar inderdaad niet schrijven. FAT32 word wel ondersteund maar heeft natuurlijk de bekende 4GB limiet.

Er zijn wel apps beschikbaar die OSX naar NTFS kunnen laten schrijven (dit is namelijk wle ingebouwd maar niet geactiveerd) google even op NTFS-3G (gratis) en/of op Paragon NTFS for Mac (betaald).
Of je formatteert gewoon naar HFS+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:53:
Heeft iemand van jullie ervaring met Electronic King? Ik wil daar graag een Macbook Pro bestellen.
MacBook uit het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:53:
Jep, kijk maar eens in het "Macbook uit het buitenland" topic... Heb die van mij een week geleden voor EUR953,20 binnengekregen (incl. verzendkosten) waar je EUR1149,- in de winkel betaald.

Prima service ook! Probeer een bod te doen om korting te krijgen, had er zelf maar 10 pond afgekregen... maargoed, als je een duurdere MBP koopt kun je er misschien 10% afdingen.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:59:
[...]

Hij zal dus als NTFS zijn geformatteerd.
OSX kan dit wel lezen maar inderdaad niet schrijven. FAT32 word wel ondersteund maar heeft natuurlijk de bekende 4GB limiet.

Er zijn wel apps beschikbaar die OSX naar NTFS kunnen laten schrijven (dit is namelijk wle ingebouwd maar niet geactiveerd) google even op NTFS-3G (gratis) en/of op Paragon NTFS for Mac (betaald).
Of je formatteert gewoon naar HFS+
thx man! zal er eens naar kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:27:
[...]

Jep, kijk maar eens in het "Macbook uit het buitenland" topic... Heb die van mij een week geleden voor EUR953,20 binnengekregen (incl. verzendkosten) waar je EUR1149,- in de winkel betaald.

Prima service ook! Probeer een bod te doen om korting te krijgen, had er zelf maar 10 pond afgekregen... maargoed, als je een duurdere MBP koopt kun je er misschien 10% afdingen.

[...]

thx man! zal er eens naar kijken.
Ooh, netjes! Ik heb er een besteld voor 925euro en gratis verzending. Hij komt wel helemaal uit de VS. Opzich niet zo'n probleem. Alleen krijg je dus een andere oplader bij die je hier niet kan gebruiken. :|

Ik ben het wachten trouwens ook beu. Ik wacht al sinds begin januari! En als ik wat betere performance wil stop ik er wel 4GB in. Heel simpel! >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Safaci op 03-04-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:56:
[...]

Ooh, netjes! Ik heb er een besteld voor 925euro en gratis verzending. Hij komt wel helemaal uit de VS. Opzich niet zo'n probleem. Alleen krijg je dus een andere oplader bij die je hier niet kan gebruiken. :|

Ik ben het wachten trouwens ook beu. Ik wacht al sinds begin januari! En als ik wat betere performance wil stop ik er wel 4GB in. Heel simpel! >:)
VS is idd goedkoper, echter had ik geen zin in naheffing van belastingen, invoerrechten en boetes...

4GB en een SSD doen idd wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:05:
[...]

VS is idd goedkoper, echter had ik geen zin in naheffing van belastingen, invoerrechten en boetes...

4GB en een SSD doen idd wonderen :)
Heb jij hem uit de UK dan? Hoe groot is de kans dat je invoerrechten moet betalen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:10:
[...]

Heb jij hem uit de UK dan? Hoe groot is de kans dat je invoerrechten moet betalen etc.?
Binnen de EU is vrij handelsverkeer. Dus geen invoerrechten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
sOid schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:14:
[...]

Binnen de EU is vrij handelsverkeer. Dus geen invoerrechten etc.
Ooh, dus dan kan ik mijn Macbook Pro beter uit de UK bestellen i.p.v de VS?

Sorry, beetje untopic. Ik zal in het andere topic wel vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door Safaci op 03-04-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minidisplayport --> HDMI zijn goedkoop op dealextreme te vinden ($11 heb je er al eentje vs de $30 die Apple vraagt).

Deze zijn niet schadelijk voor de MacBook Pro of wel? (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar vraag het toch voor de zekerheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Een paar weken geleden had ik thee over mijn macbookpro gegooid, resultaat 1400 euro om te laten maken. Vond ik zelf dus te duur, toen een iMac gekocht, gisteren pas tijd gehad om hem open te maken met een maat van me. Logicboard eventjes schoongemaakt met alcohol, paar connectors en wat blijkt. Hij doet het gewoon weer, alleen de linker shift en alt doen het niet. Maar dat moet ik maar voor lief nemen.

Dus, degelijke dingetjes die macbookpro's. Maar nu heb ik dus een iMac 21,5, Macbook Pro en iPhone :P.
Gelukkig heb ik mobile me, dus het een en ander sync zich, alleen geloof ik niet mijn documenten, dat vind ik wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Aight! schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:32:
Een paar weken geleden had ik thee over mijn macbookpro gegooid, resultaat 1400 euro om te laten maken. Vond ik zelf dus te duur, toen een iMac gekocht, gisteren pas tijd gehad om hem open te maken met een maat van me. Logicboard eventjes schoongemaakt met alcohol, paar connectors en wat blijkt. Hij doet het gewoon weer, alleen de linker shift en alt doen het niet. Maar dat moet ik maar voor lief nemen.

Dus, degelijke dingetjes die macbookpro's. Maar nu heb ik dus een iMac 21,5, Macbook Pro en iPhone :P.
Gelukkig heb ik mobile me, dus het een en ander sync zich, alleen geloof ik niet mijn documenten, dat vind ik wel minder.
Geluk bij een ongeluk dus en een iMac rijker :)
Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:18:
[...]
Ooh, dus dan kan ik mijn Macbook Pro beter uit de UK bestellen i.p.v de VS?
De online Apple Store pikt dat niet. Je kunt alleen voor je eigen land bestellen... Anders zou dat wel heel makkelijk geld besparen zijn :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een gerucht dat de nieuwe MBP's in aantocht zijn: http://www.macrumors.com/...ed-for-launch-this-month/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtotheM
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 10:49
en morgen is het weer dinsdag!!! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:30:
Minidisplayport --> HDMI zijn goedkoop op dealextreme te vinden ($11 heb je er al eentje vs de $30 die Apple vraagt).

Deze zijn niet schadelijk voor de MacBook Pro of wel? (lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar vraag het toch voor de zekerheid).
Tsja, dat weet je maar nooit. Als je echt zekerheid wilt zou ik er niet van uit gaan en gewoon in de winkel kopen. Dan weet je iig zeker dat het goed is en dat je fatsoenlijk garantie krijgt. Als de displayport belangrijk is zou ik het er iig niet op wagen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
LtotheM schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:13:
[...]

en morgen is het weer dinsdag!!! B)
8 April (over 3 dagen dus) is er ook een Apple event over iPhone OS, dus ik vraag me af of ze dat allemaal zo dicht op elkaar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ook nog een stukje op ars technica

http://arstechnica.com/ap...-despite-mobile-mania.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Klinkt heel plausibel. Verwacht dat het zeker nog wel 2 weken duurt, Apple wil uiteraard de iPad nog wat ruimte voor exposure geven neem ik aan. En nu het iPhone OS 4 event op donderdag gepland staat lijkt het me helemaal logisch nog minimaal een dag of 12 te wachten voor een Macbook update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Mogen wel opschieten:
nieuws: Asus brengt in mei UL30Jt-ultraportable met mobiele Core i7 uit

12 uurs batterijduur, dedicated videochip, i7 en 999 euro.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtotheM
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-01 10:49
Emile schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:19:
[...]

8 April (over 3 dagen dus) is er ook een Apple event over iPhone OS, dus ik vraag me af of ze dat allemaal zo dicht op elkaar doen.
nee dat had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar daarnaast is toch altijd die hoop.

Veder het lijkt mij een juiste voorspelling dat het over twee weken wel raak zal zijn, dit vooral omdat het anders wel waarschijnlijker wordt dat de mpb pas in juni wordt upgedate.

Ofwel nu ( dus deze maand) of pas in juni.

Laten we hopen dat het deze maand gaat gebeuren, anders moet ( te minste ik) er sirenes worden overweegt om naar andere dingen te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moejo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:12
LtotheM schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:33:
[...]

Ofwel nu ( dus deze maand) of pas in juni.
In juni zal hoogstwaarschijnlijk de nieuwste iPhone aangekondigd worden (met een release in begin juli), dus ik hoop ook dat de refresh gewoon over 2 weekjes plaats zal vinden. Kan ik meteen nog een MBP/MBA kopen voor ik op vakantie ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje over het wakker maken van mijn MBP draaiend op Win7 64 bit.

Ik werk met een bluetooth muis (Belkin comfort mouse) en toetsenbord (Apple wireless) op een MBP onder Windows 7. Ik gebruik de Mac op een externe monitor in een BookArc en kan dus niet bij de powerknop.

Als ik afsluit zet ik mijn laptop in slaapstand en haal vervolgens de stroom eraf. Als ik na een tijdje verder wil zet ik eerst de stroom er weer op en zet daarna mijn toetsenbord en muis weer aan. Soms hervat de computer netjes zijn sessie nadat ik een toets heb ingedrukt en soms kan ik drukken en klikken wat ik wil en gebeurt er niets. Dan moet ik de MBP uit de bookarc halen om op de power knop te drukken.

Enig idee wat ik fout doe? Vooral de willekeurigheid vind ik vreemd.

Edit: heb nog even getest maar onder OSX gaat het wel goed. Althans net....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Windows en power management is altijd al een hel geweest :P! Slaapstand, sluimerstand, etc... hel! had er ook problemen mee met mijn windows laptoppie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Even een klein vraagje,

Ik heb BTT (BetterTouchTool) geinstalleerd een tijdje geleden. Nu heb ik de nieuwste versie maar niks werkt. Hij is ook wat uitgebreid dus ik denk dat het aan de nieuwere versie ligt, aangezien de oude versie wel gewoon alles deed. Bijv. 4-vinger tap wil ik gebruiken voor spaces. Nu doe ik bij 'Finder' en 'Global' 4-vinger tap = spaces maar hij doet het gewoon niet. Doe ik iets fout, wat waarschijnlijk wel zo zou zijn, anders hoorde je wel wat meer mensen over het probleem. Ik heb de nieuwste MBP 13 inch, 2,26 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Iemand een idee wanneer Apple dit jaar start met die actie waarbij je een iPod Touch (o.i.d.) gratis bij je nieuwe Mac krijgt, bovenop de studentenkorting? Wordt dat mei? Of later? Vlieg eind april wel naar de States, maar voel er met die intensieve controles i.v.m. de geintroduceerde iPad weinig voor om een Macbook Pro mee te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:55:
offtopic:
Iemand een idee wanneer Apple dit jaar start met die actie waarbij je een iPod Touch (o.i.d.) gratis bij je nieuwe Mac krijgt, bovenop de studentenkorting? Wordt dat mei? Of later? Vlieg eind april wel naar de States, maar voel er met die intensieve controles i.v.m. de geintroduceerde iPad weinig voor om een Macbook Pro mee te nemen..
begin van het schoolsemester. dus rond augustus/september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayda
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:55:
offtopic:
Je hebt nu al een promotie lopen waarbij je € 80,- terug kan vragen op een printer.
Promotie loopt volgens mij tot eind mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
april 13th dan de dag!
http://www.macworld.com.a...ok-pros-next-tuesday-4726
Rumour: New MacBook Pros next Tuesday?
XAVIER VERHOEVENAPR 8, 2010

ADVERTISEMENT

We got a tip-off this afternoon that the long-anticipated MacBook Pro refresh is just around the corner. While we can't reveal the source, this person is familiar with Apple product cycles and inventory levels.
The source said that an update to every MacBook Pro model was expected on Tuesday, 13 April, but was unsure about the MacBook Air. The source was also unsure of any further information regarding a local date for the iPad release, but agrees that 24 April is likely.
If the source is correct, this definitely makes April a busy month for Apple, with the US iPad release just gone, iPhone OS 4.0 announcements tomorrow, and the global iPad launch we're all hoping for in only a couple of weeks.
Please let this be so, Apple. It would be good to finally report on some real Mac news after all this iPad/iPhone hoopla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Ik wil binnenkort als de nieuwe MBP's uitkomen er 1 gaan kopen. Nu kan ik het gewoon bestellen via Apple.nl maar het kan dus ook via een iFactors in Breda. Het kost volgens mij beide hetzelfde, wat kan ik dan het beste keizen? Heeft 1 v/d 2 voordelen ofzo of maakt het helemaal niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

tenzij je via je hogeschool een hogere korting kan krijgen dan de standaard studentenkorting maakt het geen zak uit... iFactors kan sneller zijn natuurlijk mits voorradig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DBreda schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:54:
Ik wil binnenkort als de nieuwe MBP's uitkomen er 1 gaan kopen. Nu kan ik het gewoon bestellen via Apple.nl maar het kan dus ook via een iFactors in Breda. Het kost volgens mij beide hetzelfde, wat kan ik dan het beste keizen? Heeft 1 v/d 2 voordelen ofzo of maakt het helemaal niks uit?
Mits je studeert, zou ik het via Surfspot.nl doen, krijg je net iets meer korting dan direct via apple.nl, en is makkelijker daar je er met je hogeschool/uni ID inlogt en dus niet anders aan hoeft te tonen dat je studeert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Geen onemorething :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 15:10
Bedankt! Ik werk fulltime dus dat heeft (helaas) geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb de laatste tijd weleens dat ik wat extra speling op m'n touchpad heb van mijn unibody macbookpro. Ik kan hem eerst heel lichtjes indrukken. Hooguit een halve mm maar dit geeft wel een klikje als het stil is. Dus tijdens het muizen heb ik soms een klikkend touchpad.
Nu zag ik aan de onderkant van het touchpad schroefjes zitten, is het mogelijk om hiermee het touchpad af te stellen?
Ik zou ook wel van die harde klik van het touchpad af willen :X (tap-to-click scheelt al wel veel)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Maciek schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:06:
Ik heb de laatste tijd weleens dat ik wat extra speling op m'n touchpad heb van mijn unibody macbookpro. Ik kan hem eerst heel lichtjes indrukken. Hooguit een halve mm maar dit geeft wel een klikje als het stil is. Dus tijdens het muizen heb ik soms een klikkend touchpad.
Nu zag ik aan de onderkant van het touchpad schroefjes zitten, is het mogelijk om hiermee het touchpad af te stellen?
Ik zou ook wel van die harde klik van het touchpad af willen :X (tap-to-click scheelt al wel veel)
Die schroefjes zijn 2 schroefjes van de 10 schroefjes die de onderkant vasthouden. Heeft naar mijn weten niks met de touchpad te maken. Maar als ze loszitten zou ik ze als de wiedeweerga vastdraaien voordat ze eruit rammelen!
Voor je loszittende touchpad zou ik eigenlijk gewoon richting je Apple store lopen. Je kán proberen hem open te schroeven (die 10 schroefjes, daarmee verlies je nog geen garantie), en kijken hoe het van binnen zit. Als je daar aan gaat frutten verlies je ongetwijfeld wél je garantie, als je überhaupt al wat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Niet online
Maciek schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:06:
Dit heb ik zojuist op google gevonden:

Klik

Edit: Deze is duidelijker

[ Voor 6% gewijzigd door koifim op 09-04-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ik ga hem kopen als hij inderdaad verschijnt :P

( dat is als de specs een beetje goed is. Ik ga geen 1500 euro neerleggen voor een machine met slechts een integrated GPU )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:56:
[...]

Mooi, ik ga hem kopen als hij inderdaad verschijnt :P

( dat is als de specs een beetje goed is. Ik ga geen 1500 euro neerleggen voor een machine met slechts een integrated GPU )
Voor 1500 euro kun je een sterke GPU verwachten, hoor! Maar wat denken jullie dat de prijzen worden van de nieuwe Macbooks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Zelfde prijs of lager :) prijzen zijn nog nooit verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:52
souljah1h schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:37:
Zelfde prijs of lager :) prijzen zijn nog nooit verhoogd
Blijven de prijzen van een macbook pro een geheel jaar het zelfde of gaan deze na een bepaalde tijd omlaag?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.