Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
MrJames schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:05:
Een kennis van mij heeft een MacBook Pro, een oud model uit 2007. Nou zit er een FUJITSU hdd en deze is aan het sterven, tikt heel vaak. Nou heb ik deze pricewatch: Hitachi Travelstar 5K500.B HTS545050B9A300 gezien... Maar wat voor SATA aansluiting zou de MacBook Pro hebben? FUJITSU hdd heeft een aansluiting van 150

Iemand?
Sata-300

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:10:
[...]

Ook even getest (nu alleen op m'n eigen pro 13" 2.53ghz), die lijkt wat efficienter te zijn en nieuwere codecs te gebruiken? Die speelt de 42 mbit scene af zonder framedrops met als piek nog ongeveer 10% cpu rekentijd over. VLC gaat hier dus mooi de prullenbak in, voortaan Mplayer gebruiken :P
Ah mooizo! Ben ik iig niet de enige die Mplayer prefereert!
Heb ook nog een tijdje Plex geprobeerd (op mijn oude non-unibody macbook 13"), maar dat vond ik het toch ook net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de standaard 13" Core 2 duo 2.26ghz t8300 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik dacht van niet, die T8300 is al wat ouder. Ik verwacht dat Apple de P8400 of P7570 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:26
Volgens wikipedia (EN):

2.26 GHz (P7550, P8400,[24] or P7570)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
Dan wil ik wel wachten voordat ik een mac koop :P.
Rond welke tijd komt er weer een keynote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Nickeyboy schreef op zondag 21 maart 2010 @ 17:32:
[...]

Dan wil ik wel wachten voordat ik een mac koop :P.
Rond welke tijd komt er weer een keynote?
Ergens in juni tijdens de WWDC. maar je weet het maar nooit met Apple he. Waarschijnlijk een keynote in April. Maarja, met Apple weet je het nooit :P

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
Ik hoop april O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Nickeyboy op 21-03-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik krijg binnenkort een MacBook pro. Nu wil ik hier Windows 7 64bit op gaan zetten en dan MacOsX in VMWare draaien. Mensen hier bekend mee, draait MacOsX een beetje lekker binnen VMWare?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:35
Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:59:
Ik krijg binnenkort een MacBook pro. Nu wil ik hier Windows 7 64bit op gaan zetten en dan MacOsX in VMWare draaien. Mensen hier bekend mee, draait MacOsX een beetje lekker binnen VMWare?
Waarom google je niet gewoon?
En waarom koop je een mac waarop je alleen maar windows als host os wilt gaan gebruiken??
Doe dan een dual boot d.m.v. bootcamp, want osx in vmware... jah google maar, krijg je genoeg hits op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:59:
met hierboven, beetje rare optie. Weet niet waar je het voor wil gaan gebruiken, en wat je ervaring met OS X is, maar ik zou zeggen 'give it a try', dat OS X. Goeie kans dat Windows straks in die vmware draait :+

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

GENETX schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:36:
Ik dacht van niet, die T8300 is al wat ouder. Ik verwacht dat Apple de P8400 of P7570 gebruikt.
13" Pro 2,26 = P8400 (2,26ghz, 1067mhz, 3mb)
13" Pro 2,53 = P8700 (2,53ghz, 1067mhz, 3mb)
13" unibody = P7550 (2,26ghz, 1067mhz, 3mb)

Vraag me niet waarom de MB en MBP op 2,26 een andere cpu gebruiken haha :P performance van de MBP ligt wel hoger...

MBP 13" 2,26= 3214 punten
MBP 13" 2,53= 3510 punten
MB unibody = 3192 punten

bron: http://www.primatelabs.ca/blog/mac-benchmarks/

Zal wel te maken hebben met de chipset oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
Volgens mij zit er in mijn mid 2009 macbook pro 13,3 een p7550 hoor .. , tenminste dat zegt windows (weet niet precies, maar iig geen p8400). Maakt natuurlijk niet uit omdat het gewoon hetzelfde beestje is met een ander naampje, maargoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
peak schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:09:
[...]
Waarom google je niet gewoon?
En waarom koop je een mac waarop je alleen maar windows als host os wilt gaan gebruiken??
Doe dan een dual boot d.m.v. bootcamp, want osx in vmware... jah google maar, krijg je genoeg hits op.
page404 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:15:
[...]
met hierboven, beetje rare optie. Weet niet waar je het voor wil gaan gebruiken, en wat je ervaring met OS X is, maar ik zou zeggen 'give it a try', dat OS X. Goeie kans dat Windows straks in die vmware draait :+
Met Google krijg ik veel hits over hoe te installeren en ik wil graag weten of een en ander nog beetje performt of niet. Reden voor dit. Mijn baas wil graag dat wij op Apple hardware werken, puur omdat hij vindt dat de hardware een mooie uitstraling heeft naar de klant. Zelf zou ik het namelijk nooit kopen, niet omdat ik iets tegen Apple heb, maar omdat ik altijd Windows gebruik.
Ik ben namelijk een webontwikkelaar en heb Windows nodig voor alle tools. OSX vindt ik alleen makkelijk om te controleren hoe dat de webapplicaties performen/uitzien in Safari/FF onder OSX. Dat is het enige waarvoor ik OSX in VMware wil hebben, om snel websites te kunnen controleren.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:01:
[...]

[...]

Met Google krijg ik veel hits over hoe te installeren en ik wil graag weten of een en ander nog beetje performt of niet. Reden voor dit. Mijn baas wil graag dat wij op Apple hardware werken, puur omdat hij vindt dat de hardware een mooie uitstraling heeft naar de klant. Zelf zou ik het namelijk nooit kopen, niet omdat ik iets tegen Apple heb, maar omdat ik altijd Windows gebruik.
Ik ben namelijk een webontwikkelaar en heb Windows nodig voor alle tools. OSX vindt ik alleen makkelijk om te controleren hoe dat de webapplicaties performen/uitzien in Safari/FF onder OSX. Dat is het enige waarvoor ik OSX in VMware wil hebben, om snel websites te kunnen controleren.
Je kunt prima ontwikkelen op een Mac hoor. Waarin ontwikkel je (welke taal)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:01:Ik ben namelijk een webontwikkelaar en heb Windows nodig voor alle tools.
Voor elk Windows-programma zijn 10 OS X-alternatieven. Dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn dat je je werk niet meer kunt uitvoeren.
Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:01:OSX vindt ik alleen makkelijk om te controleren hoe dat de webapplicaties performen/uitzien in Safari/FF onder OSX. Dat is het enige waarvoor ik OSX in VMware wil hebben, om snel websites te kunnen controleren.
Als je gewoon de web standards aanhoudt zul je bijzonder weinig verschillen zien tussen bijvoorbeeld Firefox in Windows en in OS X. Als je beschikking hebt tot een Mac in je bedrijf en je wilt gewoon met Windows werken, dan is af en toe daarop kijken of alles nog OK is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
posttoast schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:11:
[...]

Je kunt prima ontwikkelen op een Mac hoor. Waarin ontwikkel je (welke taal)?
c# / ASP.net in Visual Studio 2008 (over 1 maand 2010)
Serenity schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:12:
Voor elk Windows-programma zijn 10 OS X-alternatieven. Dus wat dat betreft hoef je niet bang te zijn dat je je werk niet meer kunt uitvoeren.
Ik heb echt geen moeite om onder OSX te gaan werken, maar een serieus alternatief voor VisualStudio op de Apple? Die is er volgens mij niet.
Serenity schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:12:
[...]
Als je gewoon de web standards aanhoudt zul je bijzonder weinig verschillen zien tussen bijvoorbeeld Firefox in Windows en in OS X. Als je beschikking hebt tot een Mac in je bedrijf en je wilt gewoon met Windows werken, dan is af en toe daarop kijken of alles nog OK is genoeg.
Toch had ik laatst een verschil in Firefox op Windows en FF op Apple. Op zowel Apple als Windows stond de laatste versie van FF geinstalleerd. Toch werkte mijn javascript routine onder iedere browser goed, behalve FF op Apple. 100% gelijk zijn ze blijkbaar nooit.

[ Voor 67% gewijzigd door Xanion op 22-03-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
Ik heb echt geen moeite om onder OSX te gaan werken, maar een serieus alternatief voor VisualStudio op de Apple? Die is er volgens mij niet.
Niet als je idd in C# gaat werken. Of ASP ofzo. Voor Objective-C is de Apple SDK dan weer erg fijn werken, met C++ (zonder .NET framework dan) zal het ook wel fijn werken.

Voor het .NET framework heb je wel Mono, maar in hoeverre dat een vervanger is.

Voor webdevven, misschien heeft Aptana wel een ASP plugin. Zelf ben ik fan van Espresso, maar dat is geen complete IDE, meer een 'editor'.

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 22-03-2010 15:34 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Xanion schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:13:
[...]

Toch had ik laatst een verschil in Firefox op Windows en FF op Apple. Op zowel Apple als Windows stond de laatste versie van FF geinstalleerd. Toch werkte mijn javascript routine onder iedere browser goed, behalve FF op Apple. 100% gelijk zijn ze blijkbaar nooit.
Ik moet je zeggen dat ik dit best vreemd vind. Zelf werk ik 99% van de tijd met Javascript (van JS pathfinding tot canvas rendering) en heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de Javascript Engine een ander resultaat geeft. Je zou zeggen dat ik deze juist sneller zou merken met zo'n soort calculaties.

Zou je misschien, beetje offtopic, willen delen wat dit probleem was als je deze nog weet?

[ Voor 72% gewijzigd door graceful op 23-03-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik kan nu voor 900 euro een basis model Macbook Pro 13" kopen, 160gb HDD en 2gb geheugen.

Is dit aan te raden of kan ik beter een maandje wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik zou 14 maanden wachten, heb je zeker de nieuwste technologie van 2010 O-)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
graceful schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:36:
[...]

Ik moet je zeggen dat ik dit best vreemd vind. Zelf werk ik 99% van de tijd met Javascript (van JS pathfinding tot canvas rendering) en heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de Javascript Engine een ander resultaat geeft. Je zou zeggen dat ik deze juist sneller zou merken met zo'n soort calculaties.

Zou je misschien, beetje offtopic, willen delen wat dit probleem was als je deze nog weet?
Sure, geen probleem. Dit is de routine. Deze moet onder een divje alle afbeeldingen op display:none zetten en vervolgens een afbeelding laten zien waarvan de Id meegegeven wordt. FireFox schiet in de eerste lus en loopt door de images heen. Tenminste dat zou moeten, op iedere browser krijg ik netjes de plaatjes terug, echter op FF op Apple kreeg ik eerst een text-element met daarin /n terug. /n kun je geen style attributen op zetten, met als gevolg dat de routine het op FF op Apple niet deed. Vandaar dat er Try/Catch nu omheen staan in het midden, hierdoor weet ik zeker dat ie altijd door loopt.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function ShowImage(p_ImageId) {
    var l_Panel = document.getElementById("Body_pnl_PopupRight");

try {
        for (var x = l_Panel.firstChild; x != null ; x = x.nextSibling) {

try { x.style.display = "none"; }
            catch (err) { }
        }
    }
    catch (err) {
        for (var x = l_Panel.firstElementChild; x != null ; x = x.nextElementSibling)
            x.style.display = "none";
    }
    document.getElementById("Body_" + p_ImageId).style.display = "block";
}

Rare is overigens, ik heb dit op 4 apple's geprobeerd en op 2 leverde het een probleem op en op 2 niet. Op de 2 waar het problemen opleverde stond Firebug geinstalleerd, de andere 2 niet. Weet niet of het daar aan lag, maar het was wel toevallig.

Nu, weer Ontopic, Ik wil toch een nieuwe MBP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 18:43
Apple moet ondertussen wel met een hell of an upgrade komen: een Core i3 in MBP13" (IGP :s) en Core i5 in MBP15" (IGP in low-end) zouden nu al overpriced zijn...Vorige upgrades waren de MBPs best goed geprijsd voor de specs + multitouch pad, scherm om van te smullen en de afwerking. Ben benieuwd...

@Eduardboon hierboven: http://buyersguide.macrumors.com/
250 euro korting of wachten tot het nieuwste van het nieuwste? Is best een korting zeg maar, en als je m nu echt, echt, echt nodig hebt....Of is het meer willen hebben?

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
vogelaarke135 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:12:
Apple moet ondertussen wel met een hell of an upgrade komen: een Core i3 in MBP13" (IGP :s) en Core i5 in MBP15" (IGP in low-end) zouden nu al overpriced zijn...Vorige upgrades waren de MBPs best goed geprijsd voor de specs + multitouch pad, scherm om van te smullen en de afwerking. Ben benieuwd...

@Eduardboon hierboven: http://buyersguide.macrumors.com/
250 euro korting of wachten tot het nieuwste van het nieuwste? Is best een korting zeg maar, en als je m nu echt, echt, echt nodig hebt....Of is het meer willen hebben?
Het is meer willen hebben, heb hem pas echt nodig na de zomervakantie, nu is het meer een extraatje dat de accu langer dan 1 uurtje meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Het is meer willen hebben, heb hem pas echt nodig na de zomervakantie, nu is het meer een extraatje dat de accu langer dan 1 uurtje meegaat :)
Je kunt natuurlijk alleen zelf goed beslissen, maar aangezien updates voor MBP imminent zijn (al 3 maanden moet ik toegeven...) en je het niet echt nodig hebt zou ik wachten. Bovendien verdient Apple op deze manier natuurlijk wel heel makkelijk geld op verouderde hardware. Als we het niet meer kopen, moeten ze wel upgraden ;) Wie weet wat Apple uit de hoge hoed tovert. Anders kun je altijd nog voor minder geld de vorige revisie halen na de zomervakantie.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
vogelaarke135 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:47:
[...]

Je kunt natuurlijk alleen zelf goed beslissen, maar aangezien updates voor MBP imminent zijn (al 3 maanden moet ik toegeven...) en je het niet echt nodig hebt zou ik wachten. Bovendien verdient Apple op deze manier natuurlijk wel heel makkelijk geld op verouderde hardware. Als we het niet meer kopen, moeten ze wel upgraden ;) Wie weet wat Apple uit de hoge hoed tovert. Anders kun je altijd nog voor minder geld de vorige revisie halen na de zomervakantie.
Heb je helemaal gelijk in, plus geeft het mij de tijd om wat extra's bij elkaar te sparen, kan ik misschien zelfs gaan twijfelen tussen 13 en 15 inch ^^ (al is 13 inch toch het lekkerst mee te slepen en films doe je toch al op een extern scherm).

ach, wie weet updaten ze de standaard macbook ook weer, en word hij ook weer aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
The prolonged wait for updated MacBook Pros continue without any major hints at when they might arrive. A report last week suggested that a shortage of Intel notebook chips could be contributing to the delay.

MacRumors has heard that the MacBook Pro supplies to retailers have abruptly become constrained, possibly suggesting that updates could be imminent.

Meanwhile, one MacRumors reader emailed Steve Jobs directly about concerns about how long he's had to wait for the new MacBook Pro updates and Apple's recent focus on the iPad. He wrote "I recognise the need for secrecy etc but I am really losing heart in the lack of vision for the MBP and Mac Pros. Not expecting a response but as someone who has personally switched dozens of people onto the mac way this is a sad email for me to compose."

As he's been occasionally known to do, Steve Jobs reportedly responded with a short reply that simply said "Not to worry."

Ik ben benieuwd! Ik hoop echt dat hij snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tja, nu moet Jobs wel, anders stort de hele apple-aandelen bedoeling straks ook nog in :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Laat onze gebeden verhoord worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelaarke135
Heb je helemaal gelijk in, plus geeft het mij de tijd om wat extra's bij elkaar te sparen, kan ik misschien zelfs gaan twijfelen tussen 13 en 15 inch ^^ (al is 13 inch toch het lekkerst mee te slepen en films doe je toch al op een extern scherm).

ach, wie weet updaten ze de standaard macbook ook weer, en word hij ook weer aluminium.
Bovendien, als je student bent/wordt kun je rond de zomervakantie met een Back-2-School actie een (bijna) gratis iPod Touch erbij krijgen.

vogelaarke135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
vogelaarke135 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 08:28:
[...]

Bovendien, als je student bent/wordt kun je rond de zomervakantie met een Back-2-School actie een (bijna) gratis iPod Touch erbij krijgen.
Tja, voor die touch heb ik geen behoefte, heb al een iPhone, wel een mooie actie trouwens.
maar ik wacht de komende weken nog wel eventjes af in ieder geval, kijken of de geruchtenstroom weer omhoogvliegt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Dat is voor mij ook wel een goed idee, die iPod Touch verkoop je dan gewoon weer. :) Maja, 't is natuurlijk wel lang wachten, die actie is in september ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik mag het hopen dat ie snel komt, wil toch echt graag een nieuwe laptop. Je zult zien als ik morgen een huidig model koop , overmogen de nieuwe uit komen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Capo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:47:
Ik mag het hopen dat ie snel komt, wil toch echt graag een nieuwe laptop. Je zult zien als ik morgen een huidig model koop , overmogen de nieuwe uit komen.
Wil jij dan svp morgen het huidige model kopen? Dan kan ik tenminste overmorgen de nieuwe kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Xanion schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Wil jij dan svp morgen het huidige model kopen? Dan kan ik tenminste overmorgen de nieuwe kopen. :+
Als je dan het huidige model ff voor me ruilt in de winkel dan vind ik het best :+

Kan ook een 2/3mnd oude macbook pro kopen voor 900, maar als je straks voor paar honderd euro een nieuw model hebt waar je 5 jaar mee kan doen.

Maar deze oude windows dell laptop is wel erg traag..

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Capo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:02:
[...]

Als je dan het huidige model ff voor me ruilt in de winkel dan vind ik het best :+

Kan ook een 2/3mnd oude macbook pro kopen voor 900, maar als je straks voor paar honderd euro een nieuw model hebt waar je 5 jaar mee kan doen.

Maar deze oude windows dell laptop is wel erg traag..
Ik heb het ook voorzien op een 3/4 maand oude macbook pro :) 13".
hehe, hoop hem te krijgen in ieder geval, want zodra ik hem heb, kunnen die nieuwe me gestolen worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Laatst online: 16-10-2024
Zit te dubben over een nieuwe Macbook Pro of een iMac.. Maar ik denk dat het een MBP wordt, aangezien die portable is en je hem ook achter een extern beeldscherm kan hangen!

Ben echt benieuwd naar de aankomende modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb al een half jaartje een Macbook Pro 13", maar ik merk nu dat de grijstinten helemaal niet goed worden weergegeven. Dit komt vooral voor wanneer het licht grijs op wit is.

Afbeeldingslocatie: http://localhostr.com/files/4d23ba/Schermafbeelding%202010-03-25%20om%2015.06.10.png

De achtergrond van deze afbeelding is gewoon wit op mij Macbook... is dit 'normaal'? Ik heb al geprobeerd om het scherm opnieuw te kalibreren, maar het wordt er niet echt beter op. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Capo schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 13:47:
Ja, dat dacht ik eind november ook. Toen toch gewoon een MBP gekocht. En zie, het is inmiddels alweer bijna april en er is nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
zeromussov schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:04:
Ik heb al een half jaartje een Macbook Pro 13", maar ik merk nu dat de grijstinten helemaal niet goed worden weergegeven. Dit komt vooral voor wanneer het licht grijs op wit is.

[afbeelding]

De achtergrond van deze afbeelding is gewoon wit op mij Macbook... is dit 'normaal'? Ik heb al geprobeerd om het scherm opnieuw te kalibreren, maar het wordt er niet echt beter op. Bekend probleem?
Wow, als je achtergrond met dat plaatje wit is ipv strepen, is er echt iets niet goed. Zit nu niet achter mn MBP maar achter een Acer Aspire, en zie heel duidelijk het verschil (Zo'n crystal clear glare scherm ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik zie ook gewoon strepen op een 5 jaar oude Dell laptop :P
Zou je toch maar eens naar moeten laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
ga maar even naar je reseller toe zou ik zeggen, ik ook zie grijze strepen :) op een acer al1717 nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Ja, inderdaad vreemd... het was me eigenlijk nog nooit opgevallen, maar de laatste tijd zag ik het verschil pas.

Verder is het ook vreemd dat ik de grijstinten wel zie als er bijvoorbeeld de schaduw van een ander venster eroverheen staat. (of het vakje wat op het scherm komt wanneer je de sterkte van je licht verandert) Maar dat is dan ook alleen dat gebied, verder niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
heb je je brightness niet gewoon veel te hoog staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07
Contrast aanpassen wellicht?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:45

janklp

FortyTwo Capital

uiterlix schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:30:
[...]

Ja, dat dacht ik eind november ook. Toen toch gewoon een MBP gekocht. En zie, het is inmiddels alweer bijna april en er is nog geen update.
Toen lag een update ook niet in de lijn der verwachting. Zo vanaf eind februari is een update goed mogelijk gezien de normale cyclus van 200 dagen. Ik wil ook een vervanger aanschaffen van mijn defecte Macbook Pro maar heb hem niet direct nodig. Desnoods wacht ik maar tot juni, zuur maar veel andere keus is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:47:
heb je je brightness niet gewoon veel te hoog staan?
Nee, uiteraard ook getest met de brightness op z'n laagste stand, maar het wordt er niet veel beter op.

Daarnaast ook verschillende kleurenprofielen getest, maar ook dat maakt geen groot vershil. (dat is hetzelfde als het contrast aanpassen, niet waar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

nee pas het contrast ook eens aan... kleurprofielen zijn idd wel ter weergave van kleuren maar contrast staat er los van in dit geval.

kijk eens bij universele toegang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Het is inderdaad contrast denk ik.
Druk eens een aantal keer op ctrl - alt - cmd - , (comma)

Met deze toetscombinatie verander je je contrast, in plaats van de comma een . (punt) gebrtuiken word het contrast groter en verdwijnen de lijnen bij mij ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Janusz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:54:
[...]

Toen lag een update ook niet in de lijn der verwachting. Zo vanaf eind februari is een update goed mogelijk gezien de normale cyclus van 200 dagen.
De normale cyclus van 200 dagen zou uitkomen op 25 december 2009 en niet eind februari 2010.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Niet online
Igor92 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:50:
Het is inderdaad contrast denk ik.
Druk eens een aantal keer op ctrl - alt - cmd - , (comma)

Met deze toetscombinatie verander je je contrast, in plaats van de comma een . (punt) gebrtuiken word het contrast groter en verdwijnen de lijnen bij mij ook ;)
Bedankt, dat verhelpt het probleem! :)

Wel is het nog een stuk minder te zien als op een normale monitor, terwijl ik het contrast nu op het laagst heb staan. Maar in ieder geval al een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu echt van de hele macbook pro af te zien. Geen updates = geen koop voor mij. Ik ga wel iets anders doen met 2000 euries :P Geen idee wat nog. Denk ook niet dat er binnenkort een update komt maar pas ergens in de zomervakantie en zolang ga ik echt niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:46:
Ik begin nu echt van de hele macbook pro af te zien. Geen updates = geen koop voor mij. Ik ga wel iets anders doen met 2000 euries :P Geen idee wat nog. Denk ook niet dat er binnenkort een update komt maar pas ergens in de zomervakantie en zolang ga ik echt niet wachten.
Ga lekker naar Lissabon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Inderdaad. Frustaties, ok. Maar moet iedereen die dan hier constant posten? het is het ervaringen&discussie-topic, niet het frustaties&fuck-apple-topic...

Ik heb inmiddels al 1,5 maand terug mijn MBP gekocht toen MM No Btw actie had en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Alles gaat supersnel, het enige wat er nog aan gaat gebeuren is het plaatsen een SSD. Als je geen NASA-computer hoeft te hebben en je wil graag een MBP, koop hem dan nu! Of je moet op cijfertjes geilen, dan wordt het een ander verhaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Qyx schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:08:
[...]

Inderdaad. Frustaties, ok. Maar moet iedereen die dan hier constant posten? het is het ervaringen&discussie-topic, niet het frustaties&fuck-apple-topic...

Ik heb inmiddels al 1,5 maand terug mijn MBP gekocht toen MM No Btw actie had en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee. Alles gaat supersnel, het enige wat er nog aan gaat gebeuren is het plaatsen een SSD. Als je geen NASA-computer hoeft te hebben en je wil graag een MBP, koop hem dan nu! Of je moet op cijfertjes geilen, dan wordt het een ander verhaal......
Ik haal er maandag een 2ehands op :). t-mobile had mijn geld afgenomen (inmiddels klein deel terug) dus ik kon die actie niet gebruiken. maar dit werkt ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Vraagje, heb een nieuwe batterij gekocht voor mijn MBP Santa Rosa '09. Iemand tips hoe om te gaan met deze batterij qua duurzaamheid vanaf de start of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx

Qyx

industrieel ontwerper

DaannO schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:29:
Vraagje, heb een nieuwe batterij gekocht voor mijn MBP Santa Rosa '09. Iemand tips hoe om te gaan met deze batterij qua duurzaamheid vanaf de start of dat niet?
Zoveel mogelijk op de stroom gebruiken. Minimaal eens in de maand kalibreren:
batterij kalibreren

En het wordt vaak gezegd dat je hem niet altijd leeg moeten laten lopen, maar als je hem elke dag zonder stroom gebruikt gewoon gelijk weer aan de stekker te hangen als het mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Qyx schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:43:
[...]

batterij kalibreren

En het wordt vaak gezegd dat je hem niet altijd leeg moeten laten lopen, maar als je hem elke dag zonder stroom gebruikt gewoon gelijk weer aan de stekker te hangen als het mogelijk is.
K thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qyx schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:43:
[...]

batterij kalibreren

Hmm dus wanneer je thuis werkt gewoon aan het stroom hangen?
Want ik weet van mijn vorige notebook dat je hem juist volledige cycles moest laten maken om de accu neit "lui" te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Eduardboon schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:51:
[...]

Ik heb het ook voorzien op een 3/4 maand oude macbook pro :) 13".
hehe, hoop hem te krijgen in ieder geval, want zodra ik hem heb, kunnen die nieuwe me gestolen worden :p
We zullen met de zelfde eigenaar contact hebben gehad misschien, was in Brabant maar volgens mij Aziatische komaf :)
uiterlix schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 19:30:
[...]

Heb mijn Windows laptop pas anderhalve week geleden verkocht dus ik ben pas anderhalve week wachtende :+ Maar we zien wel, als de oude MBP's in de aanbieding vliegen dan koop ik wel een 13 of 15" 2,5 core dou etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:21
Eduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:48:
[...]

Kijk eens aan :) is dat ook weer opgelost.

Vind het nog steeds apart dat die 9400M dat spel zo lekker draait, krijg steeds meer zin in een macbookje :).
Ik speelde in de trein nog wel eens Red Alert 3, maarja, treinreis van 20 minuten ;)
Om nog even terug te komen hierop, het valt mij ook erg mee hoe goed de 9400M C&C 3 trekt. De instellingen staan gemiddeld, maar hij trekt het heel erg soepel en ziet er behoorlijk goed uit op deze resolutie.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/wsjygo.jpg

Dit is dan de 2,53 C2D, maar alles draait zo rete veel vloeiender dan mijn 2,0 ghz iMac. Tijd om die ook keer te updaten naar nieuwe :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om een MacBook Pro aan te schaffen. Ik ben echter helemaal niet thuis in de stand van zaken v.w.b. mogelijke aankomende modellen (heb er een hekel aan nu iets te kopen wat volgende week al weer verouderd is).

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (wil 'gewoon' een degelijke laptop voor huis-tuin-keuken gebruik - dus geen zware fotobewerking o.i.d. maar misschien wel af en toe een spelletje) Komen er binnenkort nieuwe modellen?

Dit wordt mijn eerst MacBook (na positieve ervaringen met iPhone ben ik helemaal overstag) ;-) dus alle tips zijn welkom.

Grt.
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om een MacBook Pro aan te schaffen. Ik ben echter helemaal niet thuis in de stand van zaken v.w.b. mogelijke aankomende modellen (heb er een hekel aan nu iets te kopen wat volgende week al weer verouderd is).

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? (wil 'gewoon' een degelijke laptop voor huis-tuin-keuken gebruik - dus geen zware fotobewerking o.i.d. maar misschien wel af en toe een spelletje) Komen er binnenkort nieuwe modellen?

Dit wordt mijn eerst MacBook (na positieve ervaringen met iPhone ben ik helemaal overstag) ;-) dus alle tips zijn welkom.

Grt.
Joost
Tsja op gebied van de Macbook Pro is niet heel erg veel variatie. Het punt is een beetje dat (zoals ook in de voorgaande pagina's te zien is), de kans aanzienelijk is dat op korte termijn de Macbook nieuwe specs krijgt. Dit kan echter ook nog wel tot de zomer duren. Dat is dus een "risico" dat je kan nemen.

Als je bijvoorbeeld nog kan wachten, dan is dat het zeker waard te wachten totdat de nieuwe pro's komen, want dan heb je betere specs voor dezelfde prijs als nu. Kan je bijvoorbeeld nu met een leuke korting aan een pro komen, dan kan je ook nu wel een MBP halen. (Mijne is nu 2 maand oud met de 19% kortingsactie van MM, dat was leuke actie voor de 2,53 C2D).

Wat betreft gamen. Het is nog wat moeilijk te zeggen wat de nieuwe specs gaan worden qua videokaart, maar de 15 inchers hebben een 9600 GT erbij om spelletjs te spelen. De 13 inch heeft alleen de 9400M. Voor simpele spellen is dat voldoende (Red alert 3 en C&C 3 draai ik op mijn 2,53 c2d met 9400M vloeiend op medium settings op 1280x800 reso, binnenkort komt settlers uit engeland binnen, kijken wat die doet), maar verwacht er niet uber graphics van. Hoe de 9600 gt het doet weet ik niet.

Kortom, als je nog tijd zat hebt, wacht dan even tot de nieuwe specs. Dat is gewoon je geld beter waard. Als je echt niet kan wachten, tsja dan is de huidige MBP gewoon veel waar voor je geld. Het is gewoon een ervaring die je koopt. Gewoon heerlijk hoe snel en goed alles draait _O_

Overigens zijn de verschillen tussen de MBP en Macbook niet heel groot. Ik weet niet hoe je financien zijn, maar misschien kan je ook naar de macbook kijken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:
Hallo allemaal,

Grt.
Joost
De laatste MBP's zijn van begin juni 2009. Dat is bijna 10 maanden terug. De huidige versies van de MBP gaan daarmee al aanzienlijk langer mee dan gemiddeld. Een update mag dan ook ieder moment verwacht worden. De kans dat de updates komen in april lijkt 99%.

De specs van een update zullen gezien die 10 maanden dat de huidige versies al meegaan, aanzienlijk hoger liggen. Zeker de processor (quadcore i5/i7) zal sneller zijn. Mogelijk Blu-ray en USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Blu-ray vind ik ik echt een long shot hoor. Zouden ze dat in een laptop introduceren? Past meer bij de update van de iMac. Daarnaast heb ik Apple nog maar weinig enthousiast gehoord over blu-ray en kan je zelfs stellen dat het clashed met de iTunes store.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:10:
Blu-ray vind ik ik echt een long shot hoor. Zouden ze dat in een laptop introduceren? Past meer bij de update van de iMac. Daarnaast heb ik Apple nog maar weinig enthousiast gehoord over blu-ray en kan je zelfs stellen dat het clashed met de iTunes store.
Klopt dat Blu-Ray concurrerend is met de iTunes-store. Desalnietemin hebben alle andere merken in hun high end laptops wel Blu-Ray branders (Sony al sinds eind 2007). Om aansluiting te houden bij de trend in de laptopmarkt zou Blu-Ray dan ook een logische keus zijn. Maar goed, we zullen zien wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De laatste keer dat Apple het over blu-ray had was het nog een 'bag of hurt' dus eigenlijk zie ik het niet snel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthic
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 16:36
Is de 15 inch MBP eigenlijk overbodig? Ik bedoel, je kan bijna de zelfde specificaties krijgen maar dan voor op de 13 inch en het is dan honderd euro's goedkoper.

Ik heb straks de MBP nodig voor mijn nieuwe opleiding op het HBO, Communication & Multimedia Design of Kunstacademie. En ik ga hem ook gebruiken voor mijn eigen fotografie zaakjes, het bewerken van de foto's, dus ik schaf ook gelijk Aperture 3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Laatst online: 08-09 13:35
Kmkz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:58:
Is de 15 inch MBP eigenlijk overbodig? Ik bedoel, je kan bijna de zelfde specificaties krijgen maar dan voor op de 13 inch en het is dan honderd euro's goedkoper.

Ik heb straks de MBP nodig voor mijn nieuwe opleiding op het HBO, Communication & Multimedia Design of Kunstacademie. En ik ga hem ook gebruiken voor mijn eigen fotografie zaakjes, het bewerken van de foto's, dus ik schaf ook gelijk Aperture 3 aan.
Ik zelf vind de 13" te klein en ik denk met mij een heleboel andere mensen. 17" vind ik dan weer te groot voor een apparaat dat je koopt om mobiel te zijn. Dus eigenlijk is 15" precies goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Kmkz schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:58:

De 15.4" is is groter, heeft een hogere resolutie, en een tweede videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Ligt er natuurlijk ook wel aan wat je zelf wilt. Als je 13 inch fijner vindt voor onderweg, maar thuis een groot scherm wil, kan je er natuurlijk thuis gewoon mooi 21 inch scherm of iets dergelijks naast zetten. Dan heb je beide voordelen. Ik zelf vind de 13 inch ook prettiger omdat ik die juist veel op de bank gebruik en in bed. Als ik een groot scherm wil, dan ga ik even achter mijn bureau zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrald schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Ik zelf vind de 13" te klein en ik denk met mij een heleboel andere mensen. 17" vind ik dan weer te groot voor een apparaat dat je koopt om mobiel te zijn. Dus eigenlijk is 15" precies goed :)
De 15 is ook erg handig voor gewoon in huis (dus als je weinig of niet reist met het apparaat). Een 17 zou voor thuis ook goed kunnen maar vind ik te duur. Een 13 is absoluut een aanrader als je veel reist (zeker met de trein) maar als je de notebook alleen thuis gebruikt is een 15 beter qua schermgrootte. Alhoewel een extra los scherm thuis natuurlijk ook kan om zo het nadeel van de 13 op te heffen. En zoals hierboven aangegeven, in bed en op de bank en zo is de 13 makkelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:17:
[...]

De 15 is ook erg handig voor gewoon in huis (dus als je weinig of niet reist met het apparaat). Een 17 zou voor thuis ook goed kunnen maar vind ik te duur. Een 13 is absoluut een aanrader als je veel reist (zeker met de trein) maar als je de notebook alleen thuis gebruikt is een 15 beter qua schermgrootte. Alhoewel een extra los scherm thuis natuurlijk ook kan om zo het nadeel van de 13 op te heffen. En zoals hierboven aangegeven, in bed en op de bank en zo is de 13 makkelijker.
Ik vind het alleen jammer dat er geen 13" met de specs van een 15"/17" bestaat. Hopelijk bij de nieuwe modellen wel. De enige reden voor mij om een 15" te kopen zijn de specs. Maar ik heb liever een kleiner scherm.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx

Qyx

industrieel ontwerper

posttoast schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:44:
[...]

Ik vind het alleen jammer dat er geen 13" met de specs van een 15"/17" bestaat. Hopelijk bij de nieuwe modellen wel. De enige reden voor mij om een 15" te kopen zijn de specs. Maar ik heb liever een kleiner scherm.
Die betere specs betekenen ook dat het allemaal wat groter is. Misschien past het wel in een 13'-kast, maar dan wordt alles veel te warm. Ik betwijfel of ze het bij de volgende update er wel veilig in kunnen proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

qua CPU maakt het niet bijster veel uit. de GPU is het probleem voor een 13" behuizing, deze heeft gewoon een eigen koelblokje nodig, dit past gewoon niet... (iig bij de huidige versie), wellicht als de IGP op de cpu zit en er daardoor wat ruimte overblijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ophidian schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:44:
[...]

Om nog even terug te komen hierop, het valt mij ook erg mee hoe goed de 9400M C&C 3 trekt. De instellingen staan gemiddeld, maar hij trekt het heel erg soepel en ziet er behoorlijk goed uit op deze resolutie.

[afbeelding]

Dit is dan de 2,53 C2D, maar alles draait zo rete veel vloeiender dan mijn 2,0 ghz iMac. Tijd om die ook keer te updaten naar nieuwe :P
Zo, maar welke resolutie is dat? 1280x800? :o. heeft die 4GB aan geheugen zo'n impact op dat spel? :p, dan is upgraden zeker fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Het is inderdaad het wachten waard, maar je kunt ook zeggen ik wil er nu 1.
Deze pro's zijn ook goed en waar voor hun geld, ikzelf gebruik een 15" 2.66 met de 2 videokaarten.
voor het werken met photoshop etc gaat het super, photo en ernaast internet gaat vrijwel vlekkeloos.

Voor spellen die ik er soms op speel, sims 3 gaat goed, zoals hierboven C&C werkt ook lekker.

Ik heb hem pas een week en voel zeker niet dat ik een misskoop ben begaan.
Hij draait snel en ik ben er zeer blij mee, natuurlijk is de volgende generatie sneller maar in de wereld van de technologie gaat alles gewoon te snel en dat weten jullie ook net zo goed.
ook de apperatuur die net in de winkels ligt is eigenlijk alweer achterhaald.
dus bedenk gewoon waar je hem voor wilt gebruiken en kijk daarnaar.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielswerf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Store is down!!!

Is dit dan eindelijk het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:46
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:30:
Het is inderdaad het wachten waard, maar je kunt ook zeggen ik wil er nu 1.
Deze pro's zijn ook goed en waar voor hun geld, ikzelf gebruik een 15" 2.66 met de 2 videokaarten.
voor het werken met photoshop etc gaat het super, photo en ernaast internet gaat vrijwel vlekkeloos.

Voor spellen die ik er soms op speel, sims 3 gaat goed, zoals hierboven C&C werkt ook lekker.

Ik heb hem pas een week en voel zeker niet dat ik een misskoop ben begaan.
Hij draait snel en ik ben er zeer blij mee, natuurlijk is de volgende generatie sneller maar in de wereld van de technologie gaat alles gewoon te snel en dat weten jullie ook net zo goed.
ook de apperatuur die net in de winkels ligt is eigenlijk alweer achterhaald.
dus bedenk gewoon waar je hem voor wilt gebruiken en kijk daarnaar.
Ik ben het echt op vrijwel alle punten met je eens hoor, behalve het 'waar voor je geld'. Man voor die prijzen koop je nu een Windows laptop die de MBP echt kont gaat schoppen :9

Maare @nielswerf inderdaad! Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielswerf schreef op zondag 28 maart 2010 @ 07:50:
Store is down!!!

Is dit dan eindelijk het moment?
Zijn flink bezig, nieuw behangetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo_vs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12-2021
Store is er weer! Geen updates van de Macbooks zo te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
stijnos1991 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 08:21:
[...]

Ik ben het echt op vrijwel alle punten met je eens hoor, behalve het 'waar voor je geld'. Man voor die prijzen koop je nu een Windows laptop die de MBP echt kont gaat schoppen :9

Maare @nielswerf inderdaad! Ik hoop het!
Dat is ook wel een punt, je kan zelfs een leuke Alien ware aanschaffen voor die prijzen.
En dan kun je ook de nieuwste spellen er wel op spelen en photoshop draaien, dat is waar. maar Alien uitgezonderd vind ik de macbooks toch nét dat beetje meer hebben kwa style (gemiddelde toshiba sony etc)
Inderdaad smaken verschillen, gelukkig maar. Zoals genoemd vind ik Alien ware ook mooie producten en gaaf om te zien. Misschien voor de volgende ronde 8) want voor games heb ik al genoeg staan.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Qyx schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:59:
[...]

Die betere specs betekenen ook dat het allemaal wat groter is. Misschien past het wel in een 13'-kast, maar dan wordt alles veel te warm. Ik betwijfel of ze het bij de volgende update er wel veilig in kunnen proppen.
Sony kan het anders wel met de Vaio Z serie, een core I cpu, betere GPU etc allemaal in een 13inch behuizing en ze draaien prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Als ik van 2GB naar 4GB wil gaan, kan ik dan een apple reseller binnenlopen en om een upgrade vragen?
of kan ik dit beter zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Eduardboon schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:09:
Als ik van 2GB naar 4GB wil gaan, kan ik dan een apple reseller binnenlopen en om een upgrade vragen?
of kan ik dit beter zelf doen?
Een kitje van 4GB kost ongeveer rond de 100 euro, vraag eens na bij een APR hoeveel ze daar vragen. Het geheugen wat je overhoud kan je weer verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
souljah1h schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:35:
[...]

Een kitje van 4GB kost ongeveer rond de 100 euro, vraag eens na bij een APR hoeveel ze daar vragen. Het geheugen wat je overhoud kan je weer verkopen!
True :) heb gezocht op elke mogelijke variatie, en het is allemaal 90-100 euro. goed te doen overigens, maar als je bij een APR zegt: hela, ik heb geheugen nodig, en wil graag 4gb, kunnen ze dan de klus dan klaren voor datzelfde geld? of kost het een vermogen extra als je het erin laat zetten? want dan koop ik wel een torx setje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:19
Ook typisch, maar misschien algemeen bekend: elke keer als ik mijn usb hubje die dubbelt als iphone dock aansluit (connected: iphone, externe hd, tekentablet, logitech muis/tobo stick), dan kreeg ik de melding dat dat teveel stroom gebruikte. De hub is extern gepowered, dus ik kon niet echt wijsworden waarom ik die melding kreeg.

Hoewel ik er nog steeds niet helemaal uitben blijkt na wat googlen dat de achterste usb poort bij de 13 en 15 inch macbooks minder power krijgt dan de voorste. Dit omdat de bandbreedte van de achterste ook gebruikt wordt voor de 'eigen' mac dingen, zoals iSight en het toetsenbord. Dit lijkt te kloppen want de hub in de voorste USB poort werkt prima.

Als dit echt zo is, lijkt me dat wel vreemd: maar 2 usb poorten waarvan ook nog eens 1 niet bij kan benen qua bandbreedte? Hebben meer mensen hier ervaringen mee?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
roy.ahuis schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:29:
Ook typisch, maar misschien algemeen bekend: elke keer als ik mijn usb hubje die dubbelt als iphone dock aansluit (connected: iphone, externe hd, tekentablet, logitech muis/tobo stick), dan kreeg ik de melding dat dat teveel stroom gebruikte. De hub is extern gepowered, dus ik kon niet echt wijsworden waarom ik die melding kreeg.

Hoewel ik er nog steeds niet helemaal uitben blijkt na wat googlen dat de achterste usb poort bij de 13 en 15 inch macbooks minder power krijgt dan de voorste. Dit omdat de bandbreedte van de achterste ook gebruikt wordt voor de 'eigen' mac dingen, zoals iSight en het toetsenbord. Dit lijkt te kloppen want de hub in de voorste USB poort werkt prima.

Als dit echt zo is, lijkt me dat wel vreemd: maar 2 usb poorten waarvan ook nog eens 1 niet bij kan benen qua bandbreedte? Hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Dat verklaart meteen dat mensen zeuren over langzame iPhone synchronisatie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ja dat klopt van de USB, kwam daar ook achter toen ik tethered ging werken met mijn camera. Op de achterste viel de verbinding steeds weg met een 3m USB kabel en op de voorste poort werkt het feilloos. Vind het echt suf.

Mijn MacBook Pro heeft een kapotte harddisk volgens mij:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NEfBZCiLFYk]

Het gekke is dat de harddisk door alle testen heen komt, ook perfect werkt todat ik een grote bestandsoverdracht ga doen naar een andere schijf (netwerk of USB), dan gaat die klikken als een gek, wordt het systeem rete traag en als de overdracht klaar is merk je niets meer. :?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepv schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:32:
Het gekke is dat de harddisk door alle testen heen komt, ook perfect werkt todat ik een grote bestandsoverdracht ga doen naar een andere schijf (netwerk of USB), dan gaat die klikken als een gek, wordt het systeem rete traag en als de overdracht klaar is merk je niets meer. :?
Lijkt toch echt op een defecte disk. Kennelijk treedt het probleem alleen op als de disk aan het werk wordt gezet, maar dat hoort ook gewoon soepel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eduardboon schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:42:
[...]

True :) heb gezocht op elke mogelijke variatie, en het is allemaal 90-100 euro. goed te doen overigens, maar als je bij een APR zegt: hela, ik heb geheugen nodig, en wil graag 4gb, kunnen ze dan de klus dan klaren voor datzelfde geld? of kost het een vermogen extra als je het erin laat zetten? want dan koop ik wel een torx setje :p
Ik heb het een aantal weken geleden bij een apple reseller laten doen. De kosten waren 120 euro. Ik vond dit een goed bedrag. Als ik 4 GB online zou bestellen kosten het iets van 100 euro en dan nog 10 euro verzendkosten.

Voor die 10 euro extra heb ik me dus alle zorgen uit handen laten nemen. Ik had het ook makkelijk zelf kunnen doen maar een trip naar de Gamma voor gereedschap was 2 keer zo ver als een trip naar de apple reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:55:
[...]

Ik heb het een aantal weken geleden bij een apple reseller laten doen. De kosten waren 120 euro. Ik vond dit een goed bedrag. Als ik 4 GB online zou bestellen kosten het iets van 100 euro en dan nog 10 euro verzendkosten.

Voor die 10 euro extra heb ik me dus alle zorgen uit handen laten nemen. Ik had het ook makkelijk zelf kunnen doen maar een trip naar de Gamma voor gereedschap was 2 keer zo ver als een trip naar de apple reseller.
Klinkt mooi, plus dat als er iets foutgaat de reseller de schuld heeft :). klinkt uiterst redelijk dus.
al zal ik ook de HDD nog gaan vervangen ergens dit jaar, dus dan moet ik alsnog alles openen :).
misschien kan ik dan beide in 1 keer doen.

Anyway, vanavond is het zover :) dan haal ik een macbook pro op, 2e hands weliswaar, maar heb er erg veel zin in!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flo_vs schreef op zondag 28 maart 2010 @ 09:37:
Store is er weer! Geen updates van de Macbooks zo te zien ...
Ze komen binnenkort echt neit hoor die nieuwe MBP. Vooral omdat de iPad eraan komt in April. :P

Denk echt dat het pas Juni gaat worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:30:
[...]

Ze komen binnenkort echt neit hoor die nieuwe MBP. Vooral omdat de iPad eraan komt in April. :P

En dan geniet ik van mn Mid-2009 modelletje :) hoera.

koop wel weer wat als dat ding stukgaat :+. heb ik teminste tijd om te sparen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Precies, ik ben meer dan tevreden met mijn MBPtje :) 2,53ghz 4gb is voorlopig voldoende. Zolang SC2 en D3 maar lekker draaien, straks hopelijk ook Half Life 1/2 via Steam ben ik over gamen ook tevreden, echt grafisch geweld heb ik een Ps3 voor.

Van de zomer wellicht nog een 80-160gb SSD erin om van die Bottleneck af te zijn :).

Ik hoop voor die mensen die zitten te wachten wel dat er een dezer dagen een update aankomt... ben zelf het gezeik er over beu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
D3?

Ik upgrade misschien ook wel naar 4gb enzo :) vandaar die vragen, HDD zowieso een keertje :p, kan nog cheap 320GB krijgen :) en HDD bottlenecks daar maal ik niet om, werk al jaren met 5400 RPM schijven, dus ben wel wat gewend :p.

Edit: Diablo :). ja, is daar een UB van dan? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Eduardboon op 29-03-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Een MBP5,5 nu een maandje in bezit en de rechterkant van het trackpad klikt niet meer lekker..
Geen hoorbare klik, voelt een beetje sponzig aan. Nu moet ik langs een reparatie center volgens de Apple klantenservice :(
Hebben jullie nog advies hoe dit misschien te verhelpen is en waar ik op moet letten als ik bij een Apple reparatie center ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Bonthouse schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:06:
Een MBP5,5 nu een maandje in bezit en de rechterkant van het trackpad klikt niet meer lekker..
Geen hoorbare klik, voelt een beetje sponzig aan. Nu moet ik langs een reparatie center volgens de Apple klantenservice :(
Hebben jullie nog advies hoe dit misschien te verhelpen is en waar ik op moet letten als ik bij een Apple reparatie center ben?
Gewoon erheen gaan, klacht aangeven, verhaal aanhoren. Dan beslissen of je het laat verhelpen.
het kost je geen fluit, al zul je wel je data moeten backuppen (tenzij het waterschade is, dan kun je het vergeten heb ik horen zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:30:
[...]

Dat denk ik niet gezien de huidige MBP ver over de gemiddelde cyclus heen zit. Los daarvan zijn de specs van de huidige MBP op zich niet heel out of date maar ook niet meer vooruitstrevend.

Bovendien is de MBP maar in beperkte mate concurrerend met de iPad. De iPad hype gaat ook maanden duren gezien de verspreide introductie qua modellen en verspreid over de wereld. Er is dan ook geen reden de update van de MBP uit te stellen tot na de iPad introductie. Bovendien krijgen we in juni (vermoedelijk) de introductie van de nieuwe iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Eduardboon schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:53:
D3?

Ik upgrade misschien ook wel naar 4gb enzo :) vandaar die vragen, HDD zowieso een keertje :p, kan nog cheap 320GB krijgen :) en HDD bottlenecks daar maal ik niet om, werk al jaren met 5400 RPM schijven, dus ben wel wat gewend :p.

Edit: Diablo :). ja, is daar een UB van dan? :+
momenteel:

250gb 5400rprm (stock) intern
500gb 5400rpm WD Scorpio Blue extern USB2.0.

Laatste maakte echt veel lawaai in mijn MB alu unibody... ga deze dus niet inbouwen in deze... Wacht op wat SSD centjes :).

en ja Diablo III :). Diablo II was al epic, totdat er zoveel hacked items kwamen :(
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.