Leg eens uit dan? Draait WoW dan wel soepel op 20 FPS op MacOSX?Kortom, het gaat om de betekenis achter de getalletjes, niet de getalletjes zelf.
Ik denk dat iedereen het daar wel met je eens is, het punt is alleen wie als schuldige wordt aangewezen. Is dat Apple, of zijn het de developers die geen brood zien in een Mac markt?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:29:
MacBook Pro 2,0Ghz 9400M, 2GB geheugen, native res 1200x800 (dit weet je allemaal allang van mijn vorige posts). In WoW overall video quality slider op high, m.u.v. Shadow quality, die staat op low (fps killer). Ik haal dan in de beginstad in de Alliance harbor in Northrend (zeker niet de zwaarste test van het spel) ongeveer 20-25 fps (WoW heeft geen ingebouwde benchmark dus 1 gemiddeld getal geven is niet mogelijk) met dips naar 10-12. Dit is onder OSX. Ga ik naar Bootcamp dan ligt de gemiddelde framerate rond de 35-40 met dips naar 25. Trek je conclusies. Het boeit niet of ik test op een MBP of een iMac of met een 4650 of een 9400M, omdat het mij niet gaat om de fps zelf maar om het verschil in die framerate op dezelfde machine onder OSX vs XP.
[...]
De betekenis achter de getalletje is dat WoW langzamer loopt onder OSX dan onder XP. Niks meer, niks minder.
Hetzelfde geldt voor CoD, Wine of niet. Het gaat mij om de performance - ik streef gewoon naar gelijke performance op gelijke hardware. Als dat betekent dat die Wine-achtige toepassingen gedumpt worden, I don't care. Ik begrijp de verklaring best, ben er alleen niet blij mee en ik denk dat het beter kan en moet.
Apple kan zijn computer nog wel een stuk duurder maken, dikker, zwaarder en met een kortere accuduur, maar als de developers geen zin hebben om hun best te doen voor het Mac platform is het zonde van de moeite.
Hier stond achterhaalde informatieā¦
Ik denk dat de 'schuld' in het midden ligt. Ik vermoed dat er bij MS een afdeling DirectX ofzo zit die regelmatig contact onderhouden met jongens en meisjes van AMD, nVidia en dat ze ook focal points hebben voor de grote game developers. Dit moet in overleg worden opgepakt. Ik denk ook dat dat bij Apple gebeurt, maar ik heb gewoon het vermoeden dat de druk niet zo hoog is om die extra performance eruit te knijpen. Ik denk dat het een dermate grote inspanning zal vergen dat men dat de tijd en het geld niet waard vindt. Zoals uit het topic blijkt is de consument wel tevreden met de status quo. Er zijn geen performance tweakers die zich bezighouden met OSX, dat is een domein dat vrijwel exclusief Windows georienteerd is.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
iPad preorderen begint vandaag... Maar je kan altijd hopen!
Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt
Verwijderd
Maar er komt geen MBP waarschijnlijk vandaag. Zou wel mooi zijn maar ik zou er geen geld op durven te wedden.
Alleen Nederland behoort niet tot de groep landen, waar de iPad als eerste uitkomt... dus waarom dan toch de NL store down?Albi The Dragon schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:11:
iPad preorderen begint vandaag... Maar je kan altijd hopen!
Europese prijzen bekend maken? Maar is natuurlijk ook een goed moment om de Mac Pro en MBP te updaten: meer mensen die naar de store komen en het labeltje "new" zien op de MBPs.LaborGardens schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:20:
[...]
Alleen Nederland behoort niet tot de groep landen, waar de iPad als eerste uitkomt... dus waarom dan toch de NL store down?
vogelaarke135
Omdat alle stores vaak tegelijkertijd offline gaan.LaborGardens schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:20:
[...]
Alleen Nederland behoort niet tot de groep landen, waar de iPad als eerste uitkomt... dus waarom dan toch de NL store down?
Ok, nvm enige dat er veranderd is is dat de iPad gepre-orderd kan worden, in de US that is. Damn, wat lijken de MBPs steeds duurder te worden
[ Voor 6% gewijzigd door vogelaarke135 op 12-03-2010 14:52 ]
vogelaarke135
Conclusie: het ene getalletje is minder dan het andere, wat het betekent...geen idee. Is een game nou speelbaar of niet? Wat voor betekenis hebben die getallen voor een gebruiker? Kan ik bepaalde zaken ineens niet meer doen in de game? Moet ik settings aanpassen?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:29:
MacBook Pro 2,0Ghz 9400M, 2GB geheugen, native res 1200x800 (dit weet je allemaal allang van mijn vorige posts). In WoW overall video quality slider op high, m.u.v. Shadow quality, die staat op low (fps killer). Ik haal dan in de beginstad in de Alliance harbor in Northrend (zeker niet de zwaarste test van het spel) ongeveer 20-25 fps (WoW heeft geen ingebouwde benchmark dus 1 gemiddeld getal geven is niet mogelijk) met dips naar 10-12. Dit is onder OSX. Ga ik naar Bootcamp dan ligt de gemiddelde framerate rond de 35-40 met dips naar 25. Trek je conclusies. Het boeit niet of ik test op een MBP of een iMac of met een 4650 of een 9400M, omdat het mij niet gaat om de fps zelf maar om het verschil in die framerate op dezelfde machine onder OSX vs XP.
Heb je ook al eens stil gestaan bij het feit dat zowel ATI als Nvidia in het verleden diverse malen drivers op de markt heeft gebracht die ene keer ruk waren, andere keer erg goed en waarbij een aantal drivers ook nog eens specifiek waren geschreven voor bepaalde benchmarks? Dat soort zaken willen vaak ook verklaren waarom er bijv. 10 fps verschil tussen cijfers zitten. Er wordt nogal wat gesjoemeld op dat vlak. Het zijn nou juist dat soort zaken die ik mis en dat siert iemand die met z'n vingertje loopt te wijzen absoluut niet.
Definieer "loopt langzamer", wat betekent het voor mij als gebruiker?De betekenis achter de getalletje is dat WoW langzamer loopt onder OSX dan onder XP. Niks meer, niks minder.
En dat is dus nou exact wat je niet moet doenHetzelfde geldt voor CoD, Wine of niet. Het gaat mij om de performance - ik streef gewoon naar gelijke performance op gelijke hardware. Als dat betekent dat die Wine-achtige toepassingen gedumpt worden, I don't care. Ik begrijp de verklaring best, ben er alleen niet blij mee en ik denk dat het beter kan en moet.
Het kan dus ook beter maar dat is geen taak die bij Apple ligt, wel eentje die bij game bouwers ligt. Men zal gewoon meer moeite moeten gaan steken in de ontwikkeling van nieuwe games door verder te kijken dan alleen naar het Windows platform.
Leg eens uit, wat voor betekenis heeft 20 fps voor de user en wat betekent bij jou "soepel"?Skillz schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:51:
[...]
Leg eens uit dan? Draait WoW dan wel soepel op 20 FPS op MacOSX?
Ik denk dat ze een aardig dilemma hebben op dit moment wat betreft de cpu en igp/gpu keuze. Ofwel moeten ze naar de snelle processoren en dan kiezen voor een veel mindere igp, ofwel moeten ze de igp inruilen voor een gpu voor al hun producten. Ze kunnen ook blijven bij de huidige C2D processoren maar dat is alleen maar uitstel omdat Intel op een gegeven moment daar helemaal mee stopt en ze dus alsnog over moeten. Wellicht dat men achter de schermen hard aan het nadenken is over de huidige productlijn. Die nieuwe MBP's zullen vast nog wel een paar maanden op zich laten wachten ben ik bang.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 12:30:
[...]
Maar er komt geen MBP waarschijnlijk vandaag. Zou wel mooi zijn maar ik zou er geen geld op durven te wedden.
Zelf denk ik dat ze weer met nVidia in zee gaan en de "Optimus" techniek toe gaan passen. Just a wild guess maar goed
... IGP van intel bij low usage en switchen naar een nVidia bij veeleisend gebruik.
Nou dat kan ik je wel vertellen: dat games, los van de schuldvraag, blijkbaar minder lopen onder osx dan onder windows. Dat zegt Dr. Strangelove ook alleen maar.ppl schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:13:
[...]
Conclusie: het ene getalletje is minder dan het andere, wat het betekent...geen idee.
Maar hoe verklaar jij dan de lagere fps in WoW? Wine en benchmarks hebben daar toch niets mee te maken?
Ik denk wel dat er een consensus is dat 30 fps soepel genoeg is, aangezien consoles regelmatig niet hoger gaan. Onder de 30 is voor iedereen merkbaar schokkerig, vandaar de uitstekende grap van Skillz die helaas verloren is gegaan 
Vroeger was nog 60 fps de norm, wat een aanzienlijk competitief voordeel kon geven tov 30 fps in bv snelle shooters. Met een dunne laptop als de MBP ben ik tevreden met een hoofdpijn vrije 30 fps, maar omdat alle kleine verschillen rond de grens van het aanvaardbare belangrijke verschillen zijn, Bootcamp ik dus zoals elke zware gamer hier. Zelfs met nieuwe grafische drivers in 10.6.2 speelt OSX nu eenmaal langzamer (=lagere fps bij gelijke config) dan op Bootcamp. Games passen nu eenmaal niet in Apple's filosofie, andermaal helaas.
Vroeger was nog 60 fps de norm, wat een aanzienlijk competitief voordeel kon geven tov 30 fps in bv snelle shooters. Met een dunne laptop als de MBP ben ik tevreden met een hoofdpijn vrije 30 fps, maar omdat alle kleine verschillen rond de grens van het aanvaardbare belangrijke verschillen zijn, Bootcamp ik dus zoals elke zware gamer hier. Zelfs met nieuwe grafische drivers in 10.6.2 speelt OSX nu eenmaal langzamer (=lagere fps bij gelijke config) dan op Bootcamp. Games passen nu eenmaal niet in Apple's filosofie, andermaal helaas.
Sinds vandaag werken mijn arrow/pijltjes niet meer...
Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken? (FN+pijltjes werken wel)
Heb ondertussen geen andere software geinstalleerd, en heb al eens gereboot.
Help!
Iemand enig idee hoe ik dit ongedaan kan maken? (FN+pijltjes werken wel)
Heb ondertussen geen andere software geinstalleerd, en heb al eens gereboot.
Help!
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Een spel dat 20fps gemiddeld draait komt niet vloeiend over. Dips rond de 12 komen als zeer irritant over en kunnen zelfs in een MMORPG het verschil tussen leven en dood betekenen, laat staan in een FPS.ppl schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:13:
[...]
Conclusie: het ene getalletje is minder dan het andere, wat het betekent...geen idee. Is een game nou speelbaar of niet? Wat voor betekenis hebben die getallen voor een gebruiker? Kan ik bepaalde zaken ineens niet meer doen in de game? Moet ik settings aanpassen?
Uiteraard kun je de settings aanpassen. Dan lever je detail in. Dit is een afweging. Ik wil een spel dat vijf jaar oud is inmiddels wel met high graphics settings kunnen spelen. Mijn opinie.
Dit is een volledig ongesubstantieerde claim. Laat mij even zien welke drivers van nVidia of ATI er precies voor zorgen dat WoW 10 fps sneller of langzamer draait. Back up your claims. Bovendien gaat de verspreiding van drivers voor OSX direct via Apple, dus ik vraag me af of je wel weet waar je over praat.Heb je ook al eens stil gestaan bij het feit dat zowel ATI als Nvidia in het verleden diverse malen drivers op de markt heeft gebracht die ene keer ruk waren, andere keer erg goed en waarbij een aantal drivers ook nog eens specifiek waren geschreven voor bepaalde benchmarks? Dat soort zaken willen vaak ook verklaren waarom er bijv. 10 fps verschil tussen cijfers zitten. Er wordt nogal wat gesjoemeld op dat vlak. Het zijn nou juist dat soort zaken die ik mis en dat siert iemand die met z'n vingertje loopt te wijzen absoluut niet.
Dit lijkt me fairly obvious. Dat je op je Mac moet rebooten naar XP om optimale prestaties uit je hardware te krijgen. Erg omslachtig.Definieer "loopt langzamer", wat betekent het voor mij als gebruiker?
Ik ga verder niet in op je post, of verdere posts van je. Je refereert aan de keiharde benchmark data die ik aanlever als 'met je vingertje wijzen'. Ik denk dat je niet wil of kan begrijpen welk punt ik maak, en ik heb verder weinig zin om daar tijd in te blijven steken.
Ik ben het hier met "ppl" wel eens. In de tijd van de Nvidia 5900 XT werden er drivers uitgebracht die bij 3dmark vele malen hoger scoorde. Dit is ook een tijdje in de "tech nieuws" geweest.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 23:26:
[...]
Dit is een volledig ongesubstantieerde claim. Laat mij even zien welke drivers van nVidia of ATI er precies voor zorgen dat WoW 10 fps sneller of langzamer draait. Back up your claims. Bovendien gaat de verspreiding van drivers voor OSX direct via Apple, dus ik vraag me af of je wel weet waar je over praat.
[...]
Verder ben ik het met jouw standpunt wel eens.
Ik snap niet helemaal waarom hier een discussie loopt over gaming in combinatie met OSX. Iedereen weet toch dat als je wilt gamen, dan neem je Windows. En als je wilt gamen dan koop je geen MacBook (Pro) om daar Windows op te zetten, dan neem je beter een andere laptop met betere hardware (tenzij je perse een Mac wilt, maar dan moet je niet zeuren over slechte gaming performance
).
Je koopt toch ook geen Dacia als je mee wil doen aan dragraces? Of een Ferrari als je iedere dag je vrouw, je kinderen en je hond wilt meenemen?
Je koopt toch ook geen Dacia als je mee wil doen aan dragraces? Of een Ferrari als je iedere dag je vrouw, je kinderen en je hond wilt meenemen?
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Zover waren wij al, echter is de mening hier nog wel dat apple wel wat meer inzet kan tonen om games wat beter speelbaar te maken op OSX. wat betere ondersteuning en meer input om games ook naar OSX te krijgen...
Gisteren dacht ik trouwens dat me MBP naar de knoppen ging
. Opeens viel deze 3 keer in slaapstand! Bleek het een bug te zijn in me programmatuur, stomme beta's ook :P!
Gisteren dacht ik trouwens dat me MBP naar de knoppen ging
Lastig, koop ik een 2 a 3 maanden oude Macbook Pro voor een redelijk goede prijs of wacht ik op de nieuwe. Hoelang gaan de nieuwe in godsnaam nog duren
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Heb je hem nu nodig? Dan koop je toch die 2dehands Macbook Pro (mits het een goede deal is) en als de nieuwe komt kijk je wat de verbeteringen zijn en kan je de oude als het goed is met een minimaal prijsverschil nog verkopen.
Inderdaad, het feit dat je OS X wil gebruiken sluit je toch niet meteen uit als potentiele gamer? Je moest eens weten hoe sjagrijnig ik was toen Dragon Age alleen op de PC werd uitgebrachtPat-Skim schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:24:
Zover waren wij al, echter is de mening hier nog wel dat apple wel wat meer inzet kan tonen om games wat beter speelbaar te maken op OSX. wat betere ondersteuning en meer input om games ook naar OSX te krijgen...
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Niemand zegt dat als je OS X wilt gebruiken je geen gamer mag zijnpage404 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:51:
[...]
Inderdaad, het feit dat je OS X wil gebruiken sluit je toch niet meteen uit als potentiele gamer?
Refererend aan mijn eigen voorbeeld; iemand die in een Dacia rijdt kan ook een potentiele coureur zijn. Feit is dat het racen waarschijnlijk beter gaat in een Porsche
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Ik weet niet of dit geheel het goede topic is maar @ Software reageert niet echt iemand.
Maar heeft iemand enig idee hoe je de grafische drivers kan installeren onder BootCamp op een MBP?
Windows 7 32Bit geinstalleerd met Bootcamp 3.0 toen geupdate naar 3.1.
Alle drivers geinstalleerd van de CD dat doet het gewoon zonder foutmeldingen maar geen goed resultaat
Zelfs geprobeerd via de NVidea-site zelf de drivers te installeren, maar geen van alle werkt (handmatig of automatisch).
"Het installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden voor de compatible hardware" krijg ik dan elke keer als foutmelding
Ik zie ook bij de settings: "Standard VGA Graphics Adapter" te zien...
Dat moet toch niet goed zijn, zou je zeggen...
Iemand dit ook al een keer meegemaakt of weet hoe dit op te lossen?
Het gaat overigens om de nieuwste MacBook Pro 3.06Ghz / 9600M GT 512MB.
Maar heeft iemand enig idee hoe je de grafische drivers kan installeren onder BootCamp op een MBP?
Windows 7 32Bit geinstalleerd met Bootcamp 3.0 toen geupdate naar 3.1.
Alle drivers geinstalleerd van de CD dat doet het gewoon zonder foutmeldingen maar geen goed resultaat
Zelfs geprobeerd via de NVidea-site zelf de drivers te installeren, maar geen van alle werkt (handmatig of automatisch).
"Het installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden voor de compatible hardware" krijg ik dan elke keer als foutmelding
Ik zie ook bij de settings: "Standard VGA Graphics Adapter" te zien...
Dat moet toch niet goed zijn, zou je zeggen...
Iemand dit ook al een keer meegemaakt of weet hoe dit op te lossen?
Het gaat overigens om de nieuwste MacBook Pro 3.06Ghz / 9600M GT 512MB.
Kan tijdelijk voorruit op een oude Win-Doos. Dus ik ben niet ontredderdSatch schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:45:
Heb je hem nu nodig? Dan koop je toch die 2dehands Macbook Pro (mits het een goede deal is) en als de nieuwe komt kijk je wat de verbeteringen zijn en kan je de oude als het goed is met een minimaal prijsverschil nog verkopen.
Denk dat ik maar wacht op de nieuwe, kan ik weer 5 jaar (en langer) voorruit.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
http://itabletreviews.blo...re-i5i7-specs-leaked.html
Laat zien welke versie er zullen uitkomen van de nieuwe macbook pro 2010
Ze voorspellen ook een release in april
flatter van een webstore
Laat zien welke versie er zullen uitkomen van de nieuwe macbook pro 2010
Ze voorspellen ook een release in april
flatter van een webstore

Als je MacRumors.com leest, zie je al dat die advertentie dus al niet meer kan kloppen! Nvidia heeft geen licentie om chipsets te produceren met Arrendale. Dus een 9400M kan sowieso niet werken met een Arrendale processor, tenzij voor Apple opeens de ruzie Intel-Nvidia is opgedoekt. Ook heeft de eigenaar van de website gezegd, dat het een geschatte datum is. En dat was echt al even geleden, dat over die opmerking de eerste reacties werden gemaakt op MacRumors. Sorry, maar je bent een beetje laat.
Intel Core i5/i7 processors
Up to 8GB of RAM
640GB HDD / 256GB SSD
LED-backlit glossy widescreen standard display with anti-glare option available
New 8-hour built-in battery
Express Card/32 slot
512MB NVIDIA GeForce 9400M + 9600M Graphic Cards
Multitouch trackpad
Ik vind het allemaal veel voor een laptop. Hoe de hell krijgen ze dat dadelijk weer in een 13 inch?
Up to 8GB of RAM
640GB HDD / 256GB SSD
LED-backlit glossy widescreen standard display with anti-glare option available
New 8-hour built-in battery
Express Card/32 slot
512MB NVIDIA GeForce 9400M + 9600M Graphic Cards
Multitouch trackpad
Ik vind het allemaal veel voor een laptop. Hoe de hell krijgen ze dat dadelijk weer in een 13 inch?
Even erbuiten gelaten of die specs kloppen.
Aight! schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:40:
Intel Core i5/i7 processors nieuwe cpu neemt niet meer ruimte
Up to 8GB of RAM geheugen ook niet
640GB HDD / 256GB SSD hardeschijf ook niet
LED-backlit glossy widescreen standard display with anti-glare option available Dit is er al
New 8-hour built-in battery batterij 14% groter (of effectiever)
Express Card/32 slot geen idee
512MB NVIDIA GeForce 9400M + 9600M Graphic Cards al aanwezig, hoewel de i5/i7 - NVidia-Chipset combo niet kan
Multitouch trackpad ook al aanwezig
als dit zo is dan zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Die videokaart is al 2 jaar oud en m.i. aan vervanging toe.
Aan de andere kant. als deze wel uitkomt, dan pik ik mooi een goedkoop vorig type op
Aan de andere kant. als deze wel uitkomt, dan pik ik mooi een goedkoop vorig type op
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Een laptop met 3 videokaarten? En alle 3 substandaard? Die advertentie klopt sowieso niet want de 9600 is alweer omgedoopt tot een nieuw model (G310 ofzo?) en dus zou een correcte advertentie het nieuwe model moeten noemen.
Weer een hoop vaag screenshot in ieder geval.
Weer een hoop vaag screenshot in ieder geval.
* GENETX verwacht ook eerder:
- Intel Core i5/i7
- Up to 8GB aan DDR3 geheugen
- Up to 640GB HDD (al zou 500GB eerder logisch zijn, 640GB in een single disk is volgens mij net mogelijk tegenwoordig)
- 8 Uur accu (zou best kunnen met optimalisatie + hybrid Intel graphics)
- Een ATI graka (HD 54xx / HD 56xx / HD 57xx)
En de rest van wat we al kennen in de Macbook Pro.
- Intel Core i5/i7
- Up to 8GB aan DDR3 geheugen
- Up to 640GB HDD (al zou 500GB eerder logisch zijn, 640GB in een single disk is volgens mij net mogelijk tegenwoordig)
- 8 Uur accu (zou best kunnen met optimalisatie + hybrid Intel graphics)
- Een ATI graka (HD 54xx / HD 56xx / HD 57xx)
En de rest van wat we al kennen in de Macbook Pro.
Verwijderd
Apple wilt mijn geld niet hebben he. Zit nu te denken om maar anders een 6-core i7-980X Westmere CPU met een ATI HD5970 of Fermi GTX-480 systeem te maken voor het geld dat ik over had voor een nieuwe MBP.
Maurice de Hond: "Ik zeg, doen!"
Mijn macbook is aangesloten op een netwerk. Nu wil ik via de printer ( die op het netwerk is aangesloten ) iets printen. Het lukt me echter niet om de printer toe te voegen.
Als ik via de Apple site kijk, hoe dit moet, kom ik er nog niet uit.
Volgens Apple worden de printers van het netwerk automatisch weergegeven, maar die staat er niet bij. Het gaat om een Epson AL-C900 en deze is ook te gebruiken bij Mac OS X.
Via Apple staat er ook dat ik via finder-> ga -> hulpprogramma's -> printerconfiguratie een printer moet kunnen toevoegen. Maar bij hulpprogramma's staat niks van printerconfiguratie!
Iemand een idee?
Als ik via de Apple site kijk, hoe dit moet, kom ik er nog niet uit.
Volgens Apple worden de printers van het netwerk automatisch weergegeven, maar die staat er niet bij. Het gaat om een Epson AL-C900 en deze is ook te gebruiken bij Mac OS X.
Via Apple staat er ook dat ik via finder-> ga -> hulpprogramma's -> printerconfiguratie een printer moet kunnen toevoegen. Maar bij hulpprogramma's staat niks van printerconfiguratie!
Iemand een idee?
Verwijderd
Niet echt het juiste topic maar ok.
appeltje--->systeem voorkeuren--->print&fax---->plusje klikken om printer toe te voegen.
Als hij niet in het default lijstje staat naar het tabje IP gaan en hem daar toevoegen op hostnaam of ip-adres.
Zou wat zijn trouwens als een printer niet onder osx zou werken, marketing rotzooi met dat gedoe altijd van 'made for mac' of 'mac compatible'
appeltje--->systeem voorkeuren--->print&fax---->plusje klikken om printer toe te voegen.
Als hij niet in het default lijstje staat naar het tabje IP gaan en hem daar toevoegen op hostnaam of ip-adres.
Zou wat zijn trouwens als een printer niet onder osx zou werken, marketing rotzooi met dat gedoe altijd van 'made for mac' of 'mac compatible'
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 22:03 ]
Dat heb ik dus gedaan. Hij stond er niet bij, dus probeerde de printer toe te voegen via IP adres, maar hij functioneert nog steeds niet.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:01:
Niet echt het juiste topic maar ok.
Ik vul bij adres de IP in, wachtrij laat ik leeg, bij naam zet ik hoe de printer heet. Vraag me echter af wat ik bij locatie en bij protocol moet zetten?
Verwijderd
Is je printer overigens op een Airport (extreme) aangesloten of een normale router?
Protocol weet ik eerlijk gezegd ook niet maar iniedergeval LPD of IPP, locatie maakt niks uit kan bijv. Thuis zijn of slaapkamer etc.
Sowieso een beetje raar dat hij je printer niet ziet, denk eerder dat het een koppel/installatie probleem is van jou kant als een probleem van osx.
Protocol weet ik eerlijk gezegd ook niet maar iniedergeval LPD of IPP, locatie maakt niks uit kan bijv. Thuis zijn of slaapkamer etc.
Sowieso een beetje raar dat hij je printer niet ziet, denk eerder dat het een koppel/installatie probleem is van jou kant als een probleem van osx.
De printer is aangesloten op een gewone router.Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:41:
Is je printer overigens op een Airport (extreme) aangesloten of een normale router?
Op mijn vorige laptop ( met windows ) had ik geen enkel probleem. Vanaf de andere computers kan ook gewoon geprint worden.
Verwijderd
de nieuwe MBP's komen eraan!
Apple heeft de resellers de opdracht gegeven om de huidige voorraad MBPs weg te werken (gehoord van een vriend die bij een reseller werkt).
Ik gok dat ze binnen 2 weken worden aangekondigd!
Apple heeft de resellers de opdracht gegeven om de huidige voorraad MBPs weg te werken (gehoord van een vriend die bij een reseller werkt).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 01:49 ]
Ah, gehoord van een vriendin die weer iemand kent die... nofi hoor, maar dit soort verhalen horen we al een maand of 3.
Verwijderd
Lekker blijven gokken!Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 01:42:
de nieuwe MBP's komen eraan!
Resellers weten echt niet wanneer de nieuwe Macbook Pro gelanceerd word hoor
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 10:19 ]
Wegwerken, hoe willen ze dat doen? eentje meegeven als ik een screenprotector koop? een flinke korting geven?
Of gewoon extra posters met: Macbooks, nu te koop!
Ik zie in Juli wel weer.
Of gewoon extra posters met: Macbooks, nu te koop!
Ik zie in Juli wel weer.
Ik heb voor de grap weer eens C&C 3 geinstalleerd op mijn MBP. Op mijn iMac deed deze het altijd goed, maar op mijn MBP zit een rare vertraging in de muis. Grafisch trekt hij het allemaal fantastisch, maar de muis zit een vertraging van een seconde in met bewegen en met klikken. Dit treedt alleen op in het spel zelf en niet in het gamemenu.
Iemand een idee hoe dat komt?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Al met een externe muis geprobeerd?Ophidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:16:
Ik heb voor de grap weer eens C&C 3 geinstalleerd op mijn MBP. Op mijn iMac deed deze het altijd goed, maar op mijn MBP zit een rare vertraging in de muis. Grafisch trekt hij het allemaal fantastisch, maar de muis zit een vertraging van een seconde in met bewegen en met klikken. Dit treedt alleen op in het spel zelf en niet in het gamemenu.
Just out of curiousity, welke settings gebruik je?Ophidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:25:
[...]
Yes, Apple Mighty Mouse en Logitech MX1000. Gaat hier trouwens om een MBP 2,53 ghz, 4gb ram, 9400M 13 inch.
Om terug te komen bij je mouse-lag: Heb je in andere 3d-applicaties ook last van deze lag? is je desktop resolutie lager dan je ingame resolutie? (heb ik zelf wel een gedoe mee gehad op een pc, maar zou zomaar op een mac ook kunnen), met de trackpad ook problemen? (neem aan van wel).
Opnieuw opstarten ook al geprobeerd neem ik aan..
Alles staat op high behalve AA en resolutie is zoals desktop 1280x800. En het rare is dat het gewoon echt soepel draait en alles werkt prima, alleen de reactie op de muis is traag. Een klik komt pas een seconde later aan. Als je een gebouw neer wilt zetten en die verschuif je, begint het verschuiven pas 1 seconde later. Maar wel weer in een vloeiende bewegingEduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:
[...]
Just out of curiousity, welke settings gebruik je?
Om terug te komen bij je mouse-lag: Heb je in andere 3d-applicaties ook last van deze lag? is je desktop resolutie lager dan je ingame resolutie? (heb ik zelf wel een gedoe mee gehad op een pc, maar zou zomaar op een mac ook kunnen), met de trackpad ook problemen? (neem aan van wel).
Opnieuw opstarten ook al geprobeerd neem ik aan..
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Zeer irritant, ben het helemaal met je eens, je zou kunnen proberen om alles even op low te gooien, en kijken of er dan nog steeds mouselag is, zo niet, dan zet je alles steeds wat hoger. (Domme vraag: Je speelt wel de OSX versie toch?).Ophidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:36:
[...]
Alles staat op high behalve AA en resolutie is zoals desktop 1280x800. En het rare is dat het gewoon echt soepel draait en alles werkt prima, alleen de reactie op de muis is traag. Een klik komt pas een seconde later aan. Als je een gebouw neer wilt zetten en die verschuif je, begint het verschuiven pas 1 seconde later. Maar wel weer in een vloeiende beweging
Vind het trouwens verwonderlijk dat cnc3 zo goed draait op een 9400M, is mijn HD3470 dan al zo outdated?
Worked, op alles high draaide het spel wel vloeiend maar muis was onspeelbaar. Nu heb ik alles even handmatig op medium gezet en dan doet muis het gewoon fatsoenlijk. Dus toch echt grafisch probleem. Heb ik weer wat te spelen onderwegEduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:39:
[...]
Zeer irritant, ben het helemaal met je eens, je zou kunnen proberen om alles even op low te gooien, en kijken of er dan nog steeds mouselag is, zo niet, dan zet je alles steeds wat hoger. (Domme vraag: Je speelt wel de OSX versie toch?).
Vind het trouwens verwonderlijk dat cnc3 zo goed draait op een 9400M, is mijn HD3470 dan al zo outdated?
Kijk eens aanOphidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Worked, op alles high draaide het spel wel vloeiend maar muis was onspeelbaar. Nu heb ik alles even handmatig op medium gezet en dan doet muis het gewoon fatsoenlijk. Dus toch echt grafisch probleem. Heb ik weer wat te spelen onderweg
Vind het nog steeds apart dat die 9400M dat spel zo lekker draait, krijg steeds meer zin in een macbookje
Ik speelde in de trein nog wel eens Red Alert 3, maarja, treinreis van 20 minuten
Ik had het ook niet verwacht. Ben nog steeds blij dat ik deze aangeschaft heb met de actie van de MM en niet gewacht tot er nieuwe kwam. Nu heb ik er al lange tijd plezier vanEduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:48:
[...]
Kijk eens aanis dat ook weer opgelost.
Vind het nog steeds apart dat die 9400M dat spel zo lekker draait, krijg steeds meer zin in een macbookje.
Ik speelde in de trein nog wel eens Red Alert 3, maarja, treinreis van 20 minuten
Wel frustrerend dat de MBP sneller is dan de iMac. Maar om nu ook nog iMac nieuw aan te schaffen, dan vilt mijn vriendin mij denk ik

Ik zou toen de whitebook kopen, maar kwam er bij het pinnen achter dat t-mobile een fout had gemaakt ivm mijn family bundel, 800 euro afgeschreven (helaas). krijg het pas volgende maand terug, flinke aanbieding misgelopen denk ik zo, en nu moet ik wachten op nieuwe types omdat ik echt mezelf ga slaan als ik na 2 weken een nieuw type had kunnen kopenOphidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:55:
[...]
Ik had het ook niet verwacht. Ben nog steeds blij dat ik deze aangeschaft heb met de actie van de MM en niet gewacht tot er nieuwe kwam. Nu heb ik er al lange tijd plezier van
Wel frustrerend dat de MBP sneller is dan de iMac. Maar om nu ook nog iMac nieuw aan te schaffen, dan vilt mijn vriendin mij denk ik
Hoor veel goede dingen over mac, en final fantasy 7 enzo speel ik toch wel via parallels ofzo (of bootcamp), doe ik nu ook op Linux (weliswaar met virtualbox).
Benieuwd of er ergens dit jaar nog zo'n aanbieding tevoorschijn getoverd wordt.
@Opmerking over je vriendin:
Ik herken het, ik mag flink budget inleveren omdat ze graag tripjes wil, wat moet ik zeggen? ze houd me gezond
En nu maar weer ontopic ^^
Das flink balen. Als T-mobile mij zoiets zou flikken, zou ik vandaag nog mijn geld opeisen en anders eis ik gewoon gesprek met de hoogste leidinggevende en zorg ik dat zij het verschil maar betalen. Ben daarin wat harder geworden nadat ik eenmaal samen ben gaan wonen met mijn vriendin en ik continu gezeur gehad heb met KPN, Eneco, Tmobile, Orange etcetc omdat ze betalingen verkeerd afschreven, naam verkeerd schreven etc etc.Eduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:59:
[...]
Ik zou toen de whitebook kopen, maar kwam er bij het pinnen achter dat t-mobile een fout had gemaakt ivm mijn family bundel, 800 euro afgeschreven (helaas). krijg het pas volgende maand terug, flinke aanbieding misgelopen denk ik zo, en nu moet ik wachten op nieuwe types omdat ik echt mezelf ga slaan als ik na 2 weken een nieuw type had kunnen kopen
Hoor veel goede dingen over mac, en final fantasy 7 enzo speel ik toch wel via parallels ofzo (of bootcamp), doe ik nu ook op Linux (weliswaar met virtualbox).
@Opmerking over je vriendin:
Ik herken het, ik mag flink budget inleveren omdat ze graag tripjes wil, wat moet ik zeggen? ze houd me gezond
Wat betreft nieuwe MBP, tsja ik ben daar weer wat makkelijker in geworden. De gedachte dat ik de afgelopen maanden nog met Windows Vista had moeten werken, doet mij gruwelen. Dus ik ben erg blij dat Windows hier helemaal het huis uit is! En de ervaring met de iMac over hoe lang die meegaat beviel zo goed, dat deze MBP met gemak 3 jaar mee gaat. Tegen die tijd koop ik wel weer nieuwe. Tussendoor gaat de iMac toch wel ergens vervangen worden
dit zou prettig zijn voor vanavond: http://www.slashgear.com/...ices-leak-in-ads-1777993/
direct bestellen dan:p
direct bestellen dan:p
en nog meer rumours op engadget
http://www.engadget.com/2...-potentially-leaked-by-a/
Ik zit echt te wachten op de nieuwe mbp
http://www.engadget.com/2...-potentially-leaked-by-a/
Ik zit echt te wachten op de nieuwe mbp
Er is een vrij reƫele (spelling..) kans dat dit gewoon een fout is bij de Australische web-afdeling van Apple, lees deze maar eens
http://www.macrumors.com/...possible-price-increases/
Ik wacht het rustig af, het lijkt mij zƩƩr sterk dat Apple, sinds de prijsverlagingen een tijd terug, nu weer omhoog zou gaan met de prijzen.
http://www.macrumors.com/...possible-price-increases/
Ik wacht het rustig af, het lijkt mij zƩƩr sterk dat Apple, sinds de prijsverlagingen een tijd terug, nu weer omhoog zou gaan met de prijzen.
zo juist reclame op google:
Tekst advertentie:
Nieuwe Macbook Pro,
Krachtiger, Dunner en duurzamer dan ooit. Gratis Bezorging!
Tekst advertentie:
Nieuwe Macbook Pro,
Nieuw... dus niet 2e hands?Willem-Jan1991 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:04:
zo juist reclame op google:
Tekst advertentie:
Nieuwe Macbook Pro,
Ik heb het idee dat we nog wel even kunnen wachten op die nieuwe MBP's.
Verwijderd
Wat zijn de prestaties wat betreft fullhd afspelen bij het instapmodel mbp 13"?
Speelt hij alles met gemak af? Of moeite 1080p?
Afgespeeld op een FullHD scherm (1080p fullhd)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2010 20:01 ]
wacht maar rond mei, geheid dat je weer de btw vrij actie hebt.Eduardboon schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:59:
[...]
dan heeft iedreeen weer zijn vakantie centjes
Van het kastje naar de muur lopen...
Mijn 17" (met dezelfde 9400M) heeft er geen moeite mee! Resolutie van de 13" is kleiner, dus minder rendering, dus theoretisch zou het bij jou nog beter kunnen draaien dan bij mij..Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:31:
1080p heeft natuurlijk op het scherm van de 13" he. De resolutie van dit scherm is namelijk maximaal maar 1280 x 800Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:31:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hem wil aan gaan sluiten op een tv...
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Mijn mini displayport naar HDMI kabel is binnen van dealextreme en werkt perfect zeg! Mijn TV snapt dat HDMI1 ook in combinatie met audio in gebruikt wordt, dus heb beeld en geluid!
Heerlijk, nu kan ik mijn mbp gebruiken om dvd's in de slaapkamer af te spelen.
Verwijderd
idd op een tvPeter_Aragorn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:37:
[...]
1080p heeft natuurlijk op het scherm van de 13" he. De resolutie van dit scherm is namelijk maximaal maar 1280 x 800
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je hem wil aan gaan sluiten op een tv...
@dog4life thx voor je reactie
Linkje van dat product? Heb nog geen MBP, maar dit gaat wel handig zijn als ik er ƩƩn hebOphidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:59:
Mijn mini displayport naar HDMI kabel is binnen van dealextreme en werkt perfect zeg! Mijn TV snapt dat HDMI1 ook in combinatie met audio in gebruikt wordt, dus heb beeld en geluid!Heerlijk, nu kan ik mijn mbp gebruiken om dvd's in de slaapkamer af te spelen.
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27549 12 dollar voor de Displayport to hdmiPeter_Aragorn schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:45:
[...]
Linkje van dat product? Heb nog geen MBP, maar dit gaat wel handig zijn als ik er ƩƩn heb
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.31951 4 dollar voor HDMI 1,4meter
Works like a charm!
Huh? Heb je geluid via de Mini-DisplayPort uitgang van je MacBook Pro? Ik dacht dat dat niet ondersteund werd door de Mac...Ophidian schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:59:
Mijn mini displayport naar HDMI kabel is binnen van dealextreme en werkt perfect zeg! Mijn TV snapt dat HDMI1 ook in combinatie met audio in gebruikt wordt, dus heb beeld en geluid!Heerlijk, nu kan ik mijn mbp gebruiken om dvd's in de slaapkamer af te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-03-2010 21:18 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Nee gewoon via audio out! maar mijn tv pakt de audio in als hij op HDMI1 staatHerko_ter_Horst schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:16:
[...]
Huh? Heb je geluid via de Mini-DisplayPort uitgang van je Mac?
[ Voor 11% gewijzigd door Ophidian op 17-03-2010 21:18 ]
Ah ok, ik begreep het verkeerd. Je TV snapt de aparte HDMI-in en audio-in... Ik dacht even dat je de heilige graal voor Mac-HTPC fans gevonden had
[ Voor 13% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 17-03-2010 21:20 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Tot 20 mbit streams gaat zonder problemen op de 2.26 Ghz core2duo, 30 mbit heb je al de 2.53 ghz voor nodig. Een 42 mbit stream doen ze geen van allen (ook niet de 2.8 ghz 15 en 17" modellen) zonder framedrops afspelen. Getest met VLC en de beruchte vogel-scene van earth in verschillende bitrates. Wilde namelijk een vervanger voor m'n 1.86ghz macbook air, die speelt 20 mbit nog niet vloeiend af vanwege throtteling en koelingsproblemen. Dus met een stick met vlc erop en een stapel samples even op alle modellen getest (uiteraard naar de harde schijf gekopieerd om lees-problemen van de stick uit te sluiten) om te kijken hoe snel je minimaal moet hebben om 99% van de 1080p rips af te kunnen spelen (zelfs remuxed komt vaak niet boven de 30 mbit uit). Dat blijkt dus 2.53 Ghz te zijn en kon ik gelukkig mooi bij 13" blijvenVerwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:31:
kan ik wel beamen. de 2,53ghz speelt dus ver alles vloeiend af... 42mbit niet getest.
Verwijderd
prima!! Thx voor jullie reacties (sicknick)!Pat-Skim schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:49:
kan ik wel beamen. de 2,53ghz speelt dus ver alles vloeiend af... 42mbit niet getest.
Heb gisteravond eentje besteld!! 13" pro
geen zin meer om te wachten...
Hoe zit het trouwens met word compabiliteit? Is het 1 op 1 met juiste lettertype etc over te zetten in Windows?
Dat je in mac words typt en het bestand samenvoegt met een word 2007 bestand?
alle standaard lettertypes zitten gewoon in Ms Office for Mac 2008
...
Ik heb heel wat gelezen over Mac's enzo, echter wil ik zelf ook een mac kopen alleen kon ik helaas nergens vinden wanneer de nieuwe serie's uitkomen. Ik wil graag een 15 inch hebben.
Misschien dat iemand mij wat meer informatie kan verschaffen?
Lees de laatste paar pagina's van dit topic eens door. Niemand weet 't, niemand kan 't je vertellen.Jieve schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:53:
Ik heb heel wat gelezen over Mac's enzo, echter wil ik zelf ook een mac kopen alleen kon ik helaas nergens vinden wanneer de nieuwe serie's uitkomen. Ik wil graag een 15 inch hebben.
Enige dat ik je eventueel kan meegeven:Lees de laatste paar pagina's van dit topic eens door. Niemand weet 't, niemand kan 't je vertellen.
http://guides.macrumors.com/MacBook_Pro_Buyer%27s_Guide
Bijna 3 maanden "over tijd". Dan weet je in ieder geval wel dat als je er nu eentje koopt, Steve Jobs zich scheel lacht
vogelaarke135
Ik gebruik tegenwoordig mplayer voor osx; werkt wat fijner dan VLC wat mij betreft. Zou je die ook is kunnen testen? Ik heb namelijk de beruchte vogelscene niet voor handen..Sick Nick schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:45:
[...]
Tot 20 mbit streams gaat zonder problemen op de 2.26 Ghz core2duo, 30 mbit heb je al de 2.53 ghz voor nodig. Een 42 mbit stream doen ze geen van allen (ook niet de 2.8 ghz 15 en 17" modellen) zonder framedrops afspelen. Getest met VLC en de beruchte vogel-scene van earth in verschillende bitrates. Wilde namelijk een vervanger voor m'n 1.86ghz macbook air, die speelt 20 mbit nog niet vloeiend af vanwege throtteling en koelingsproblemen. Dus met een stick met vlc erop en een stapel samples even op alle modellen getest (uiteraard naar de harde schijf gekopieerd om lees-problemen van de stick uit te sluiten) om te kijken hoe snel je minimaal moet hebben om 99% van de 1080p rips af te kunnen spelen (zelfs remuxed komt vaak niet boven de 30 mbit uit). Dat blijkt dus 2.53 Ghz te zijn en kon ik gelukkig mooi bij 13" blijvenDe ~9GB 1080p rips doen het op een 2.26 Ghz model dus wel maar remuxed ripjes (20~30 GB per stuk) kan je vergeten.
Nieuw: De macbook 3D: http://img35.imageshack.u...1/macbook3dfinalsmall.jpg
Als dit waar is, dan:
Als dit waar is, dan:
[ Voor 3% gewijzigd door Iekozz op 18-03-2010 12:35 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Het ziet er wel heel mooi uit. Ook iSight in 3D, maar ik denk niet dat dit m wordtEldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:35:
Als dit waar is, dan:
Zie het eerder als een leuke Photoshop. Oftewel, geloof er geen snars van.Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:35:
Als dit waar is, dan:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik moet zeggen dat het inderdaad erg gelikt uitziet!Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:35:
Als dit waar is, dan:
och ja, 32 maart komt er natuurlijk al weer aan!Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:35:
Als dit waar is, dan:
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
NIemand die het nog weet, men denkt dat het elk moment kan gebeuren, als in eind van de maand, april, mei of zelfs Juni/JuliJieve schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:53:
bedoelt u 1 april?page404 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:47:
[...]
och ja, 32 maart komt er natuurlijk al weer aan!
ochja nu snap ik de grap!
liever die 3d pro dan deze grap;)
Klopt sowieso niet
, die bloem komt buiten het scherm, Touchpad ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.
Dat is ook wel beetje de bedoeling van 3DThe Great HooD schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:16:
Klopt sowieso niet, die bloem komt buiten het scherm, Touchpad ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.
Dat is het 3D effectThe Great HooD schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:16:
Klopt sowieso niet, die bloem komt buiten het scherm, Touchpad ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Een batterij die 12 uur meegaat, dat is voldoende om dit een hoax te noemen
Verwijderd
Als je morgen 4 MBP's haalt bij de MM, krijg je er 1 gratis
http://rdir.de/form.do?ag...g2j.3rlz.4z6z2.0wbmvpxjqm (25% korting als je 4 even dure modellen koopt).
Echter: als de update er is een van de komende weken krijg je misschien wel meer dan 25% korting en hoef je er maar eentje te kopen.
Echter: als de update er is een van de komende weken krijg je misschien wel meer dan 25% korting en hoef je er maar eentje te kopen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 19:33 ]
Sommige laptops halen al 14 uur.. Waarom zou dat niet mogelijk wezen? Bedrijven zoals Apple zijn innovatief wat dat betreftDr. Strangelove schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:46:
Verwijderd
zie het nu ook. Onduidelijk welke voorwaarden dat dan zijn.M.C. schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:37:
Er staat dat voor Apple computers andere voorwaarden gelden
Ook even getest (nu alleen op m'n eigen pro 13" 2.53ghz), die lijkt wat efficienter te zijn en nieuwere codecs te gebruiken? Die speelt de 42 mbit scene af zonder framedrops met als piek nog ongeveer 10% cpu rekentijd over. VLC gaat hier dus mooi de prullenbak in, voortaan Mplayer gebruikendog4life schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:32:
[...]
Ik gebruik tegenwoordig mplayer voor osx; werkt wat fijner dan VLC wat mij betreft. Zou je die ook is kunnen testen? Ik heb namelijk de beruchte vogelscene niet voor handen..
Al zouden ze alleen al de DVD-drive eruit laten en daar voor in de plaats batterij erin zetten, dan kom je al aardig in de buurt.Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:46:
precies maar dan is het in principe een Air met extra batterij en wat betere specs :P! Dat doen ze niet, het moet een volwaardige notebook blijven.
Het is wel zo dat de prestaties bij mindere ghz het zelfde zijn vergeleken met de C2D van nu (vs i5) dus indien mogelijk zwaar onderklokken scheelt al een halfuur tot een uur denk ik... Verder worden accu's ook steeds beter
... Misschien zuinigere verlichting (leds worden ook steeds beter)... agh ja we zien wel. voor als nog ben ik meer dan content met mijn MBP 2,53 13"
Het is wel zo dat de prestaties bij mindere ghz het zelfde zijn vergeleken met de C2D van nu (vs i5) dus indien mogelijk zwaar onderklokken scheelt al een halfuur tot een uur denk ik... Verder worden accu's ook steeds beter
Ophidian schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:33:
[...]
Dat is ook wel beetje de bedoeling van 3D
Tuurlijk maar het is gelimiteerd tot de grootte van het scherm, het is niet mogelijk om 3D weer te geven naast het scherm...Eldariel schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:37:
[...]
Dat is het 3D effect. En inderdad, het touchpad in zwart ziet er erg mooi uit,
Het komt wel uit het scherm, maar de bloem kan niet naast het scherm komen...
Verwijderd
FOUT!, je mag maar 1 van de zelfde soort kopen.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:32:
Als je morgen 4 MBP's haalt bij de MM, krijg je er 1 gratishttp://rdir.de/form.do?ag...g2j.3rlz.4z6z2.0wbmvpxjqm (25% korting als je 4 even dure modellen koopt).
Een kennis van mij heeft een MacBook Pro, een oud model uit 2007. Nou zit er een FUJITSU hdd en deze is aan het sterven, tikt heel vaak. Nou heb ik deze pricewatch: Hitachi Travelstar 5K500.B HTS545050B9A300 gezien... Maar wat voor SATA aansluiting zou de MacBook Pro hebben? FUJITSU hdd heeft een aansluiting van 150
Iemand?
Iemand?
Bij de actievoorwaarden staat het volgende:
"Voor Apple producten gelden aparte voorwaarden, vraag hiernaar op de Apple afdeling in de winkel. "
Dus best even goed informeren
"Voor Apple producten gelden aparte voorwaarden, vraag hiernaar op de Apple afdeling in de winkel. "
Dus best even goed informeren
Dit topic is gesloten.