Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:52:
[...]

Nee. Wat zou anders het voordeel van de W-serie zijn ten opzichte van de V-serie?
vandaar mijn vraag.
ik moest toch ook even mijn ogen uitwrijven toen ik dat las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:43
Ik zou zeggen, stuur Focal zelf even een mailtje met je vraag. Dan weet je iig 100% zeker hoe de vork in de steel zit.... (of in dit geval het membraam in de woofer 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubschen schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:39:
Ik zou zeggen, stuur Focal zelf even een mailtje met je vraag. Dan weet je iig 100% zeker hoe de vork in de steel zit.... (of in dit geval het membraam in de woofer 8)7 )
heb ik vorige week vrijdag reeds gedaan.
Helaas nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond,

Ik heb een vraag m.b.t. Speakers Focal 816V>

Ik heb een kamer van 4.5 bij 3.5m. Nu is het zo dat ik redelijk dicht op de speakers zit en de bass minder hoor waar ik zit, dan aan het eind van de kamer tegen de muur. De bass is dus het best achter mijn zit positie.Ik heb de speakers naar binnen gezet richting mijn zit positie.

.Mijn vraag ik dan hoe ik de speakers neer moet zetten zodat ik de bass meer in de kamer krijg.

ps. Ik heb geen subwoofer

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Al geprobeerd de speakers dichter bij, of juist verder van de muur af te zetten? Kan een hoop uitmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah al geprobeerd. maar hielp niet echt. ik twijfel nu want lijkt er meer op dat het resonantie is en staande golven van de druk kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Als je in het midden van de kamer zit heb je vaak zowieso geen bass.
En als audyssey het niet kan fixen, heeft niet veel nut nog veel te kutten, dan wordt tijd dat je of speakers drastisch ergens anders neerzet of zelf ergens anders gaat luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik deel je probleem, Qlivian. Ik heb dan wel geen Focals, maar ook op mijn luisterpositie vallen de bassen weg en ik kan het met schuiven van speakers en luisterpositie wel iets beter krijgen, maar eigenlijk nooit zoals ik wil. Wat bij mij wel helpt is een subwoofer die dan ook al bij wat hogere frequenties begint mee te spelen. Kan het zijn dat je ook nog eens een wat kale ruimte met harde oppervlakken hebt? Misschien dat je nog wat aan akoestiek zou kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dan geen subwoofer , wat dus wel de bedoeling is om meer bass en kwaliteit te krijgen.
Ik heb idd best een kale kamer met weinig aan de muren. zal bijvoorbeeld posters met foam aan de achterkant helpen aan de overkant van de speakers helpen? zodat de bassen er tegen aan slaan en gedempt worden?? ( heb weinig verstand van akoestiek)
DriveSand schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:45:
Ik deel je probleem, Qlivian. Ik heb dan wel geen Focals, maar ook op mijn luisterpositie vallen de bassen weg en ik kan het met schuiven van speakers en luisterpositie wel iets beter krijgen, maar eigenlijk nooit zoals ik wil. Wat bij mij wel helpt is een subwoofer die dan ook al bij wat hogere frequenties begint mee te spelen. Kan het zijn dat je ook nog eens een wat kale ruimte met harde oppervlakken hebt? Misschien dat je nog wat aan akoestiek zou kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn hier trouwens mensen die een Onkyo versterker gebruiken in combinatie met een hun setje?

Ik ben de trotse bezitter van twee Focal Chorus 816 V. Onlangs zag ik de aanbieding op 1dayfly voorbijkomen waarbij een Onkyo TX-SR608 voorbij kwam voor 400 euro. Ik wil deze set met name gaan gebruiken om te wisselen tussen zone 1 (stereo focal) en zone 2 (surround). Iemand hier ervaring mee?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:50:
We hebben namelijk een aparte filmruimte (vroeger receptieruimte, nu ongebruikt, dus daar maak ik wel iets moois van. :-)) achter het huis, waar nu een 720p beamer hangt en vroeger de audioset van mijn broertje stond. Alleen hij is verhuisd, dus er moest een nieuwe set komen. Dit is waar ik op uit ben gekomen:
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar als je toch een "kale" ruimte gaat inrichten als HT ruimte, probeer dan een oplossing te vinden voor de kabelbende. Dus grote plinten voor de luidsprekerkabel, kast met apparatuur waar alle stekkerdozen etc achter verstopt kunnen worden, koof waar de beamer in/op kan staan.

Wat betreft je luidsprekerkeuze kun je eigenlijk niet de mist in gaan. Ervaring met de sub heb ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:48:
[...]

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar als je toch een "kale" ruimte gaat inrichten als HT ruimte, probeer dan een oplossing te vinden voor de kabelbende. Dus grote plinten voor de luidsprekerkabel, kast met apparatuur waar alle stekkerdozen etc achter verstopt kunnen worden, koof waar de beamer in/op kan staan.

Wat betreft je luidsprekerkeuze kun je eigenlijk niet de mist in gaan. Ervaring met de sub heb ik echter niet.
Bedankt! We hebben inderdaad de kabels netjes kunnen wegwerken via het plafond (tsja, kost wat kabels, maar dat was wel het gemakkelijkst). We hebben nu alles staan en... het ziet er goed uit! We moeten nog wel de speakers inspelen en binnenkort gaan we alles gezellig inrichten en dan ook even Audesey (?) enzo goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:47:
[...]

heb ik vorige week vrijdag reeds gedaan.
Helaas nog geen antwoord gekregen.
Misschien klopt het wel, maar dat kun je eenvoudig controleren door naar de conus te kijken van de V. De V en W hebben een iets andere kleur. De conus van een V lijkt geverft terwijl de W uit een vezel lijkt te bestaan. Daarnaast zou je het verschil in de winkel tussen een V en W niet moeten kunnen horen als de stelling waar zou zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-09 07:27
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:52:
[...]
Misschien klopt het wel, maar dat kun je eenvoudig controleren door naar de conus te kijken van de V. De V en W hebben een iets andere kleur. De conus van een V lijkt geverft terwijl de W uit een vezel lijkt te bestaan. Daarnaast zou je het verschil in de winkel tussen een V en W niet moeten kunnen horen als de stelling waar zou zijn.
Een "iets" andere kleur? Het verschil is toch weel heel duidelijk:
Dit is de woofer van de gewone V-seris van de Chorus reeks:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/716W_close_450.jpg

Hier een woofer van de Electra-lijn (en dus de W-serie)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4134/4751649039_7945b29233_z.jpg

En naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/focal_716W_716V_05.jpg

Dus qua kleur scheelt het wel heel veel. En ook qua hardheid is het makkelijk te onderscheiden. kwestie van eens met je vinger/nagel over beide heen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-12-2010 00:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 17:25
Mensen,

Na enkele luister sessie met verschillende speakers (Kef, Klipsch ed.) uitgekomen bij Focal.
Eerst naar de 716V geluisterd en op aanraden van een medewerker van Hobo Hifi Breda in Tilburg de 716V en 816V met elkaar weze vergelijken. Vond de 816V toch wel een klap beter klinken zeg! :9~

Nu heb ik thuis een wat oudere JBL 5.1 set staan, hiervan wil ik eigenlijk beginnen met het vervangen van de front speakers door de 816V's.
Alleen had de medewerker het over het verschil in geluids beeld/ klank dat wel heel hinderlijk zou kunnen gaan zijn.
Wat vinden jullie, ff wachten en luisteren (lijkt mij) of gelijk vervangen want dit gaat toch wel zo tegen zitten.
Misschien dat er een dealtje te maken is bij aankoop van center en zuilen.
Vind het nogal veel van het goede om gelijk de hele boel te gaan vervangen!

Maar dan: de Focals zitten op 8 Ohm en de JBL's op 4 Ohm, op m'n Onkyo 606 is dit instelbaar.
Kan je dit zo laten spelen? Bv. de surrounds van JBL en eventueel de center in combinatie met de Focals.
En op welke stand moet ik het dan zetten, 4 of hoger???

Bij voorbaat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Het ligt er maar net aan of je budget beschikbaar hebt. Ook ik heb de 816V staan, en heb in het begin het centertje van mn Z5500 gebruikt. Die is inmiddels vervangen door de CC800, wat natuurlijk een enorme verbetering is. Toch heb ik me nooit gestoord aan het mindere geluid van de logitech center, mn geluid was door de zuilen namelijk al ontzettend vooruit gegaan. Met die center werd het nog beter, en zo wordt stap voor stap de boel uitgebreid.

Dus: Als je het geld hebt, waarom niet? Kan je het even beter gebruiken, laat het eerst lekker zo spelen, dan heb je later weer een dikke verbetering van je geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Na wat intern overleg met mezelf besloten om eerst nog eens te gaan luisteren naar de 816W.
Volgens de importeur maat dit een behoorlijk verschil, en is het zeer de moeite waard dit eens te horen.
Dan misschien de center maar ff doorschuiven naar volgend jaar!

Nu kon de lokale audio zaak pas ergens tussen kerst en oud en nieuw een demo set 816W's krijgen.

ff rond gebeld en nu staat een bezoekje Hobo Den Bosch op de planning voor vrijdag.
Misschien iemand een idee voor een locatie iets dichter bij huis? Woon namelijk in Middelburg, Zeeland.
Echo Goes, Middelburg en Terneuzen hadden niks beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag met betrekking tot de Focal 816V die ik in bezit heb. Deze speakers wil ik later gebruiken als surround speakers. en dan de 816W of 826V als front met HT. is dit beter dan als ik bijvoorbeeld 2 806V erbij ? kwa prijs komen er dan ook nog stands bij natuurlijk dus met een beetje geld erbij ben je met nieuwe fronts al beter uit lijkt me . Maar ik zie tog weinig mensen dit hebben . terwijl een mooie ruimtelijke surround belangrijk lijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 20:39 ]

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Dat ligt er maar net aan wat je van je surroundspeakers vraagt. Als je het voornamelijk voor films en games gebruikt is het naar mijn idee het geld niet waard. Het enige waar ze dan voor gebruikt worden zijn ruimtelijke effecten, waar je volgens mij geen dikke zuilen voor nodig hebt. Gebruik je ze als 2e paar stereo luidsprekers is het natuurlijk een ander verhaal.

Verwijderd

ik zal ze natuurlijk gebruiken als surround speakers . Dus een Focal 816V heeft totaal geen meerwaarde als surround dan de 806? In films dan.

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Technisch gezien is het altijd beter om zoveel mogelijk dezelfde speakers gebruiken in een surround set-up. Vaak kan dit niet door ruimte/kosten afwegingen. Als je de mogelijkheden wel hebt zullen de zuilen beter zijn als surrounds dan de boekenplank versie, omdat je dan rondom dezelfde speakers gebruikt met dezelfde geluidskarakteristiek. Hierdoor zou je in principe dus een betere surround bubble krijgen. Dit is natuurlijk wel een ideaalbeeld en niet altijd een gegeven.

Meer hierover in dit topic:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0

Verwijderd

Ok bedankt voor je info, dit ga ik zeker meenemen in mijn besluit .zal het topic even doorlezen.
Dane86 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:43:
Technisch gezien is het altijd beter om zoveel mogelijk dezelfde speakers gebruiken in een surround set-up. Vaak kan dit niet door ruimte/kosten afwegingen. Als je de mogelijkheden wel hebt zullen de zuilen beter zijn als surrounds dan de boekenplank versie, omdat je dan rondom dezelfde speakers gebruikt met dezelfde geluidskarakteristiek. Hierdoor zou je in principe dus een betere surround bubble krijgen. Dit is natuurlijk wel een ideaalbeeld en niet altijd een gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Dane86 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:43:

Ik heb dat artikel even doorgenomen en ik kan me in de theoretische uitleg wel vinden , alleen , als je kijkt in de praktijk naar het geluid wat bij films en concerten opgenomen is in de achterste kanalen , dan vraag ik me toch wel af of het nodig is een 'full range' speaker te gaan gebruiken...

Om wat applaus en echo weer te geven lijkt me dan nu niet echt gepast. Voor weergave van stereo zonder prologic toestanden , maar gewoon 2 maal stereo weergave is het wel de moeite vind ik.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig kwam ik op dit forum, en heb de volgende vraag. Ik ben in het bezit van een stel Quadral Montan MK-V speakers, dus de oudere Real Transmissielijn. Nu heb ik enige tijd geleden een nieuwe versterker / cd speler gekocht van Yamaha, de AS-1000 en de CD-S1000. Graag zou ik de Focal Chorus 7 of 8 serie beluisteren samen met een Yamaha AS-1000, maar dat is (volgens mij) nergens mogelijk. Ik ben ook niet de persoon die de Yamaha overal mee naar toe sleept om hem her en der aan te sluiten op een paar speakers in een luisterruimte. Mijn vraag is dus ...... iemand ervaring met de Yamaha samen met de Focal speakers ? Heb trouwens ook de T-S1000 tuner erbij gekocht, alles in de kleur zilver. De 7 serie heeft ook "n lichte walnoot kleur, ik denk dat dit goed bij de Yamaha set past. Naast de Focal Chorus vindt ik Monitor Audio RX 6 / 8 wel een 2e optie. Iemand ervaring met Mixit Music ? Alvast bedankt voor de reactie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Vandaag de 816V en W met elkaar vergeleken.
Vond de W toch wat tegenvallen.

Binnenkort een afspraak om de 816V en 826V met elkaar te vergelijken en dan toch maar eens kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort een Marantz SR7005 aanschaffen en ik zoek daar speakers bij, en ik ga ook zeker luisteren naar ze voordat ik alles aanschaf.
Ik zelf denk aan de Focal Profile 918 maar die komt niet voor in dit topic, maar ook de Focal Chorus 836V misschien.
Voorlopig wil ik nog geen 5.1 opstelling maken, dit wil ik later wel gaan uitbreiden.
Kan iemand mij advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Focal Profile wordt sowieso niet veel verkocht. Die zijn meer op design gericht dan op echt goed geluid. Dus voor het geld van een Focal Profile heb je inderdaad ook een Chorus 836V (en als je ze nog kan vinden een Chorus 826W) en die speakers geven zeker wel een beter geluid dan de Profile-serie. Maar ze zijn ook veel meer aanwezig in je kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:25:
Focal Profile wordt sowieso niet veel verkocht. Die zijn meer op design gericht dan op echt goed geluid. Dus voor het geld van een Focal Profile heb je inderdaad ook een Chorus 836V (en als je ze nog kan vinden een Chorus 826W) en die speakers geven zeker wel een beter geluid dan de Profile-serie. Maar ze zijn ook veel meer aanwezig in je kamer.
Wat mijn opvalt aan de Profile, het weegt ook maar 19 kg, maar komt zeer hoog in de beoordeling bij kieskeurig.
En inderdaad de W serie is niet te koop. Ik wil de luister sessie gaan doen bij Hobo HiFi te Zeist.
Dus het advies is voor de Chorus 836 V te gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor nu weer berichtten dat de 836 V geen strakke bas heeft. Ik weet dat je dit zelf moet luisteren, maar Groningen vind ik toch ver. Is er in Utrecht ergens een zaak waar ik kan luisteren?
Weet iemand of de Chorus 826 W in het zwart nog ergens te koop is in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De Chorus 826W zijn echt nergens meer te vinden voor een leuke prijs. De Hobo Hifi had ze een paar maanden geleden nog wel. Wel voor €1099,- per stuk. Weet niet of ze ze nu nog hebben.

Persoonlijk vind ik het laag van de 826W heel wat minder dan dat van de 836V. De 836V is wel heel aanwezig, zeker door de extra woofer, grotere klankkast en nog een basreflexpoort extra. Al is de baspoort van de 826W wel een stuk groter dan die van de 836V. Maar in alle andere tonen is de 826W gewoon beter, de 836V gaat denk ik op den duur te aanwezig worden. Je moet echt van die sound houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

FeaR1986 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:25:
De Chorus 826W zijn echt nergens meer te vinden voor een leuke prijs. De Hobo Hifi had ze een paar maanden geleden nog wel. Wel voor €1099,- per stuk. Weet niet of ze ze nu nog hebben.

Persoonlijk vind ik het laag van de 826W heel wat minder dan dat van de 836V. De 836V is wel heel aanwezig, zeker door de extra woofer, grotere klankkast en nog een basreflexpoort extra. Al is de baspoort van de 826W wel een stuk groter dan die van de 836V. Maar in alle andere tonen is de 826W gewoon beter, de 836V gaat denk ik op den duur te aanwezig worden. Je moet echt van die sound houden..
Ik heb daar (Filiaal in Den Haag) de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgen ;(

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UgotHeinzzd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:35:
[...]
Ik heb daar de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgen ;(
Ik zit met hetzelfde probleem inderdaad.. geen Chorus 826W meer te krijgen. Maar ik heb geen haast, er komt vast nog wel een keer een paar opduiken of een ander koopje waar ik geen "nee" tegen kan zeggen.

• iPatrick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

UgotHeinzzd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:35:
Ik heb daar (Filiaal in Den Haag) de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgen ;(
Gefeliciteerd UgotHeinzzd want dit zijn goede speakers voor dit geld!!!! Ik zou er wel meteen 4 willen meenemen maar dan heeft Fear geen keuze meer! Ik geniet er nog steeds met heel veel plezier van. BTW er zit genoeg laag in de 826W (kwestie van lang genoeg inspelen en goed positioneren tov je luisterpositie).

@Fear: waarom wachten? Die eindejaarsbonus moet je ergens aan uitgeven :P
De komende 2 jaar komen de 826W's echt niet beschikbaar op de 2ehands markt tenzij ik ga upgraden voor de Focal Electra II 1038 Be !

• FeaR
iPatrick schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:07:
[...]
@Fear: waarom wachten? Die eindejaarsbonus moet je ergens aan uitgeven :P
De komende 2 jaar komen de 826W's echt niet beschikbaar op de 2ehands markt tenzij ik ga upgraden voor de Focal Electra II 1038 Be !
Dan wacht ik daar wel op ;)
Focal Electra gaat er niet inzitten. De fronts kan je wellicht goedkoop aan komen, maar de rears en center worden bijna nooit aangeboden. Met als resultaat dat je die dan nieuw moet kopen. En met een prijs van 1000 of 1500 euro per stuk wordt je daar niet vrolijk van.

Als ik ergens een paar Chorus 826W zie dan koop ik die meteen, maar zoals gezegd zijn die er niet meer. En andere speakers die me bevallen heb ik nog niet echt gevonden...

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Toen ik ging luisteren bij Iear.nl vond ik de Monitor Audio RX8 gewaagd aan de Focal 826V , naar mijn mening een tikkeltje warmer en iets minder aanwezig maar wel het meest in de buurt komende...

Heb dan uiteindelijk de 826W genomen gezien het de laatste demo modellen waren en die W versie overal beter bevonden werd. Ik heb die 2 types 826's wel gehoord bij iear.nl , maar niet in dezelfde ruimte , 't Was dus ook moeilijk vergelijken. Ik ga er gewoon van uit dat mijn 826W beter geluid genereren dan die 826V :D

Ondertussen ben ik reuze blij trouwens met de sw800v sub van Focal. Ik ben er heilig van overtuigd dat die er echt bij hoort. Misschien dat een 836 die niet nodig heeft , maar die 826W en zeker dan de v , geeft onder de 42 Hz geen mooi/voldoende geluid weer.

Mijn Specs

Verwijderd

In bezit van twee 716W's en ga daar morgen twee Dome's bijhalen als rear speakers.
Nu wil ik daar graag de bijbehorende stands bij hebben.
Heeft iemand een tip waar ik die voor minder dan 125e per stuk kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:13:
In bezit van twee 716W's en ga daar morgen twee Dome's bijhalen als rear speakers.
Geen stands gevonden voor < 125,- per stuk. Maar ik zit ook al een tijdje te kijken naar de dome als rears voor mijn 716W's. Ben benieuwd of het kwa geluid goed matcht. De 706v is toch iets te groot om makkelijk in het interieur weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 23-09 16:04

Crusader

Arc Nature

Al jarenlang genoot ik van m'n Infinity Delta 70 vloerstaanders, totdat een kinderhand een einde maakte aan het leven van een tweeter. Tijd voor nieuw speakers.
Ik heb gisteren staan luisteren bij Correct en was aangenaam verrast door de KEF Q11. Die optie hou ik open.
Daarnaast wil ik nog gaan luisteren naar de Dali Ikon 6, Monitor Audio RS6 en de Focal 816V of 816W. Wat is nou eigenlijk het verschil tussen de Focal 816V en 816W wat klank betreft? Ik weet dat het duidt op de gebruikte conussen, maar wat het betekent voor het geluid weet ik niet.

Zijn er nog andere aanraders in het budget tot ca. 800 euro per speaker?
Mijn volgende stap is dat ik bij Hobo ga luisteren.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Wauw, die Q11 voor 500 p/st is geen geld. Ik heb deze 5 jaar gelden gehoord maar waren te groot voor in de huiskamer. Ik weet nog dat bij de demo dat de muziek van Gwen Steffani en Black Eyed Pies er uit knalden, net alsof deze speaker voor dat type muziek gemaakt waren. Affijn geen geld voor deze speakers maar je moet wel de ruimte hebben (zijn trouwens net zo groot als de 826's maar weet niet of dit incl voet is).

Je kunt voor dat budget kijken/luisteren naar:
- 816W, B&W CM8, Dali Ikon 7

Gewoon dagje uit en lekker luisteren... en ja de looks zijn ook van invloed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ja al die speakers bij Correct en die Q11's die er uit knalden, ongelovelijk. Eigen cd meegenomen met diverse soorten muziek (Mark Knopfler, Faithless, Rihanna, The XX, Clokx, Axwell) en alles klinkt gewoon perfect op die speakers. Zo sprankelend en een mooie diepe bas. Ik ben nog steeds erg onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Die Q11's waren volgens mij ook voor de Amerikaanse markt gepositioneerd. Als ik een dedicated HT-kamer had dan zou ik deze zo kopen! Nu is de WAF thuis ook bepalend en ben ik al blij dat ik een zwarte 826W mocht houden!!!!

P.S. ik had vroeger gewoon die zilveren Q11 moeten kopen ipv de Q5, die vallen kwa kleur minder op. Ach ja, we maken allemaal fouten :X
Ik weet nu wel: het geluid moet goed zijn met accepptable looks. Wordt dus altijd een compromis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat looks betreft ben ik veel meer gecharmeerd van de 816's (en dus de 826). Ontzettend mooi!

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 31-12-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

FeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:38:
[...]

Ik zit met hetzelfde probleem inderdaad.. geen Chorus 826W meer te krijgen. Maar ik heb geen haast, er komt vast nog wel een keer een paar opduiken of een ander koopje waar ik geen "nee" tegen kan zeggen.
Dat is ook iets waar ik een oogje voor open hou ;) Had er bijna twee rode bij gekocht om ze vervolgens alle vier te laten overspuiten naar het zwart, maar dat ging me eigenlijk net even wat te ver :P.
Crusader schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:18:
Ja al die speakers bij Correct en die Q11's die er uit knalden, ongelovelijk. Eigen cd meegenomen met diverse soorten muziek (Mark Knopfler, Faithless, Rihanna, The XX, Clokx, Axwell) en alles klinkt gewoon perfect op die speakers. Zo sprankelend en een mooie diepe bas. Ik ben nog steeds erg onder de indruk.
Ik vond de speakers van KEF (XQ & Q) een erg verstrooit geluid geven zeker ten opzichte van de Focal's (826W), maar goed iedereen ervaart geluid op zijn eigen manier. Ook moet ik zeggen dat de XQ serie nogal onstabiel vond staan. Dan nog niet eens te spreken over hoe men mij bij correct liet 'luisteren' :X

[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 31-12-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UgotHeinzzd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:17:
[...]
Dat is ook iets waar ik een oogje voor open hou ;) Had er bijna twee rode bij gekocht om ze vervolgens alle vier te laten overspuiten naar het zwart, maar dat ging me eigenlijk net even wat te ver :P.
Ach, ooit gaan ze een keer voorbij komen en dan slaan we onze slag wel :)
Ik houd gewoon elke dag hifi.nl en HT-forum.nl in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

FeaR1986 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:19:
[...]

Ach, ooit gaan ze een keer voorbij komen en dan slaan we onze slag wel :)
Ik houd gewoon elke dag hifi.nl en HT-forum.nl in de gaten.
Mocht je er meer treffen dan twee, HIT ME ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UgotHeinzzd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:11:
[...]

Mocht je er meer treffen dan twee, HIT ME ;)
heren,

ik denk dat dit iets is voor jullie: http://audio-tv-foto.mark...-wit-bij-mixit-music.html

mocht je even de prijs die ze vragen willen meedelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan de bouvrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:39:
[...]
heren,

ik denk dat dit iets is voor jullie: http://audio-tv-foto.mark...-wit-bij-mixit-music.html

mocht je even de prijs die ze vragen willen meedelen?
€875,- de stuk :)
Ik had ze al gezien en dus contact gehad. Maar wilde het nog even voor mezelf houden :$
Maar met een beetje geluk heb ik ook nog (ergens anders) een paar in het Satin Black aangetroffen. De prijs van die krijg ik nog te horen. Maar mocht het een leuke prijs zijn dan neem ik ze :)

Vind dat witte wel mooi, maar het is zo lastig te combineren met een interieur. Vooral omdat het echt hoogglans is. Mocht ik de zwarte niet aan kunnen geraken dan neem ik de witte wel (mits dan nog leverbaar), maar liefst de zwarte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear,

Kun je me vertellen wat er zo speciaal is aan die 826 W ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Uit de TS:
De standaard versie van de Chorus V-serie heeft conusmateriaal dat bestaat uit cellulose vezels, afgedekt met een laagje glazen micro-bolletjes. Het glas zorgt ervoor dat de conus extra stijf wordt, zonder teveel aan gewicht te winnen. Glas voorkomt de typische klank van een papieren conus. Met dit materiaal heeft Focal al 15 jaar ervaring, ze noemen het Polyglass. De Special Edition W-serie maakt voor de conus van de woofers gebruik van een voorgevormde foam, die bedekt wordt met één of meer laagjes glasvezel. De glasvezel wordt op het foam “gebakken”. Omdat Focal meerdere laagjes glasvezel gebruikt per conus, noemen ze het Verre–Verre (betekent glas-glas). De twee V’s samen vormen een “W”. De handelsnaam is W-cone. Polyglass woofers worden machinaal gemaakt, de W-conus is handwerk. Daarom kostbaarder. Het W-materiaal heeft grote voordelen. Het is ultralicht, het is heel sterk, het is extreem stijf en aan de hand van de toepassing maakt Focal de conus “zwaarder” met meer laagjes glasvezel. Het is van buiten niet te zien, maar de onderste conus is vast en zeker dikker dan de bovenste.
Dus qua klank is de W-serie net wat plezieriger om naar te luisteren dan de V-serie. Echter is de 826W ook nog eens een speciale editie die Focal gemaakt heeft ter ere van hun 30-jarige bestaan. Een soort van collectors-item. Persoonlijk vind ik de W-versie zo veel beter klinken dan ik voor de 826W wil gaan, zelfs aangezien ik het laag van de 836V mooier vind. Maar aangezien er geen 836W is toch de 826W :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke klinkt goed. Je bent ook een beetje fan van Focal denk ik dus dat collectors-item past wel bij jou ;).

Als ik voor Focal zou moeten kiezen dan zou dus de 836V het beste bij mij passen gezien de 3 woofers. Zorgt voor extra bass natuurlijk... Iets wat ik zoek! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De 836V is een mooie speaker, je moet hem alleen wel kwijt kunnen want hij is redelijk hoog met zijn 115 centimeter. Meer weergave van laag heeft de 836V zeker: één hele woofer meer, grotere klankkast en twee reflexpoorten (al is de ene poort op alle andere modellen wel groter).

Echter stond aan de 836V me iets tegen: als je een uur naar deze speaker luistert is het echt een topper. Want het zachte randje wat de W-versie aan de speaker geeft hoor je dan niet heel goed. Juist dat felle en agressieve van de 836V trekt je aan. En juist daarom wil ik een W: als jij een hele avond muziek wilt luisteren dan ga je op een gegeven moment moe worden van het schreeuwerige van de 836V. Dan heb ik liever een 826W en daar een subwoofer naast ter ondersteuning.

Maar dat is mijn keuze natuurlijk, kan ook goed begrijpen dat je juist de 836V kiest omdat het lekker fel is. Dat had ik met mijn Magnats ook, maar daar wil ik van af: een beetje agressief mag wel maar als ik op mijn gemak naar Enya wil luisteren dan moet dat ook kunnen. En met de 826W heb ik een speaker gevonden die dat aan kan.

Nu hopen dat ik snel een prijsopgave krijg van de Satin Black 826W en dat ik ze snel op kan halen (of als het kan liever laten bezorgen :P). Anders worden het toch de 826W in het wit. Ik zal en moet die speaker hebben! Paar mooie banaanpluggen er bij, want die terminals van de Chorus-reeks doen me iets te fragiel aan. Dat is één punt wat ik jammer vind: heb je een speaker van deze prijsklasse, zitten er terminals van een paar euro op:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2006/focal_chorus_836_v_anschlussterminal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Er komt een paar Focal Chorus 826W in Satin Black aan *O*
Wel voor 25 euro per stuk meer dan de witte zouden moeten kosten, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ze zwart zijn. Toch maar de veilige keuze.

Ik mag ze eerst op zicht hebben aangezien het een demo-paar is, dus als ze te veel beschadigd zijn dan hoef ik ze niet te nemen. Maar de witte die te koop staan schijnt ook een demo-paar te zijn, want Focal heeft hier in Nederland geen witte 826W's uitgeleverd voor primair verkoop, alleen demo. Nu hoeft dat natuurlijk niet slecht te zijn, maar wel het vermelden waard.

Begin volgende week staan ze hier in de buurt en dan kan ik gaan kijken en beslissen of ik ze neem. Dus met een beetje geluk heb ik volgende week zaterdag een paar Chorus 826W staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Gefeliciteerd!! Nu is de volgende moeilijke fase aangebroken: WACHTEN

Mooie prijs en je hebt ze eerst op zicht. Goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:58:
Er komt een paar Focal Chorus 826W in Satin Black aan *O*
Wel voor 25 euro per stuk meer dan de witte zouden moeten kosten, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ze zwart zijn. Toch maar de veilige keuze.

Ik mag ze eerst op zicht hebben aangezien het een demo-paar is, dus als ze te veel beschadigd zijn dan hoef ik ze niet te nemen. Maar de witte die te koop staan schijnt ook een demo-paar te zijn, want Focal heeft hier in Nederland geen witte 826W's uitgeleverd voor primair verkoop, alleen demo. Nu hoeft dat natuurlijk niet slecht te zijn, maar wel het vermelden waard.

Begin volgende week staan ze hier in de buurt en dan kan ik gaan kijken en beslissen of ik ze neem. Dus met een beetje geluk heb ik volgende week zaterdag een paar Chorus 826W staan :D
Hebben ze er nog meer van deze Satin Black?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
iPatrick schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:13:
Gefeliciteerd!! Nu is de volgende moeilijke fase aangebroken: WACHTEN

Mooie prijs en je hebt ze eerst op zicht. Goede deal.
Dat wachten overleef ik wel, wacht nu al heel wat langer :P
Hoop alleen ten zeerste dat ze niet beschadigd zijn, want dat zou echt letterlijk kut zijn :(
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:36:
[...]
Hebben ze er nog meer van deze Satin Black?
Niet dat ik weet, maar wil het wel navragen voor je als ik er komende week ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat ik weet, maar wil het wel navragen voor je als ik er komende week ben :)
[/quote]
Ik begrijp dat het om demo luidsprekers gaan, dan zal het wel niet zo zijn dat ze nog een paar hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag speakers geluisterd bij Hobo Hifi naar Monitor Audio RX6 en RX8, Dali Ikon 6 MKII en de 816V.
De 816V bleek al snel de favoriet te zijn. Van 816V naar 816W en daarna de 826V.
De 826V is uiteindelijk de topper gebleken en hebben we de 826W in hoogglans wit besteld. Schijnt dat er nog maar 6 paar bij de importeur lagen, die hij gebeld had waar we bij stonden.
Natuurlijk wel meer betaald dan wat hier boven genoemd is, maar Hobo is een topzaak met topservice en gun hun de extra omzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:23:
Natuurlijk wel meer betaald dan wat hier boven genoemd is, maar Hobo is een topzaak met topservice en gun hun de extra omzet :)
Wat heb jij voor het paar Chorus 826W betaald dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Heb een set 826V's gevraagd te laten komen naar Echo Audio in Middelburg om deze te vergelijken met de 816V's.
Duurt nu al bijna 3 weken!

Heb de 816V al vergeleken met de 816W en vond de W veel te direct.
Plus vond ik het geluidsbeeld/ spreiding veel te nauw en had het idee dat het de stemmen er niet helemaal natuurlijk uit kwamen.

Zo zie je maar, smaken verschillen enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op marktplaats wordt nu een set focal 816v aangeboden,uit 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:38:
[...]

Wat heb jij voor het paar Chorus 826W betaald dan?
Dat wil je écht niet weten ;)
Ik verkoop gewoon de boot.
*kuch* tegen de 1000 euro *hoest*

(ik ben dan ook niet het type dat stad en land afgaat om prijzen te vergelijken en ga meestal niet naar de allergoedkoopste zoeken, daar komt bij dat we gewoon per sé dat jubileummodel wilden hebben waar er maar weinig van zijn gemaakt. Had hier namelijk al gelezen dat er zo moeilijk aan te komen was.)
SpEcTeR schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:48:
Heb een set 826V's gevraagd te laten komen naar Echo Audio in Middelburg om deze te vergelijken met de 816V's.
Duurt nu al bijna 3 weken!

Heb de 816V al vergeleken met de 816W en vond de W veel te direct.
Plus vond ik het geluidsbeeld/ spreiding veel te nauw en had het idee dat het de stemmen er niet helemaal natuurlijk uit kwamen.

Zo zie je maar, smaken verschillen enorm!
Onze ervaring was juist dat die 816W meer spreiding had en een rustiger klankbeeld, lekkerder om naar te luisteren. Niet met alle muzieksoorten overigens. Met popmuziek hoorden we nauwelijks verschil tussen de 816V en de 826W. Een wereld van verschil werd het pas tussen de 816W en 826V. Wauw!

[ Voor 81% gewijzigd door Crusader op 08-01-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Dat wil je écht niet weten ;)
Ik verkoop gewoon de boot.
*kuch* tegen de 1000 euro *hoest*
Dat is nog steeds onder de adviesprijs en dus nog steeds netjes.
En let wel dat jij nieuwe hebt en dat ik het over een demo had. Maar eerst nog zien hoe ze er uit zien, want als ze te beschadigd zijn dan ga ik ze niet nemen. Wordt het alleen toch wéér verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:25:

Onze ervaring was juist dat die 816W meer spreiding had en een rustiger klankbeeld, lekkerder om naar te luisteren. Niet met alle muzieksoorten overigens. Met popmuziek hoorden we nauwelijks verschil tussen de 816V en de 826W. Een wereld van verschil werd het pas tussen de 816W en 826V. Wauw!
Zie dat je de 816W met de 826V hebt vergeleken en uit eindelijk de 826W heb besteld.
Vond je de 826V veel beter klinken?
En waarom dan toch nog voor de 826W gegaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:31:
[...]

Dat is nog steeds onder de adviesprijs en dus nog steeds netjes.
En let wel dat jij nieuwe hebt en dat ik het over een demo had. Maar eerst nog zien hoe ze er uit zien, want als ze te beschadigd zijn dan ga ik ze niet nemen. Wordt het alleen toch wéér verder zoeken...
De eigenaar van die zaak bood eigenlijk al snel de korting aan van € 100 per speaker. We zijn zeer goed geholpen, er werd de tijd voor ons genomen. Dan vind ik het dat zo'n man het ook wel verdiend heeft.
Maar die € 875 bij Mixit is een demo? Of heb ik wat gemist?
Je kunt ze nog bij Hobo in Alphen bestellen hoor.
SpEcTeR schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:41:
[...]

Zie dat je de 816W met de 826V hebt vergeleken en uit eindelijk de 826W heb besteld.
Vond je de 826V veel beter klinken?
En waarom dan toch nog voor de 826W gegaan??
De 826V vonden we niet met alle muziek beter klinken, dan was het slechts marginaal beter. Maar met muziek van Mark Knopfler of The Corrs (acoustisch) klonken ze véél mooier, ruimer, rustiger en gedetailleerder. Het is maar net wat voor muziek je gaat luisteren.
De 826W hebben we genomen op basis van onze ervaring met de 816V en 816W. We hebben de 826W niet kunnen beluisteren en zijn er eigenlijk blind van uitgegaan dat die ook nét ietsjes warmer klinken dan de 826V. Bovendien is het een jubileummodel en tja, dat had ook wel wat. Plus de vrouw-factor, die vond die witte wel erg mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:57:
[...]De eigenaar van die zaak bood eigenlijk al snel de korting aan van € 100 per speaker. We zijn zeer goed geholpen, er werd de tijd voor ons genomen. Dan vind ik het dat zo'n man het ook wel verdiend heeft.
Maar die € 875 bij Mixit is een demo? Of heb ik wat gemist?
Je kunt ze nog bij Hobo in Alphen bestellen hoor.
Die witte 826W van Mixit moeten volgens Focal zelf een demo zijn: Focal heeft nooit witte exemplaren uitgeleverd volgens de Hobo Den Bosch. De 826W kan je inderdaad nog bij de Hobo bestellen, maar dat zijn allemaal demo's. De Hobo Den Bosch laat het mooiste paar 826W naar Den Bosch komen (wellicht uit Kampen) want daar kan ik ze volgende week aanschouwen en eventueel aanschaffen als ze dus in goede staat zijn.

Heb alleen het idee dat het nog wel goedkoper had gekund dan 900 euro. Maar wellicht dat ik nog iets leuks als banaanpluggen er bij kan krijgen of iets anders leuks. Want ergens twijfel ik dus.

Maar hoop dat ik ze gewoon kan kopen. Heb liever iets meer betaald en dat ze in goede staat zijn dan dat ik (veel) van de prijs af krijg omdat ze beschadigd zijn. Heb bij Hobo Den Bosch ook veel mogen luisteren en leren over audio, dus ik gun het ze wel.

Het is alleen dat ik nog wat meer kosten "moet" gaan maken als ik de speakers binnen heb:
  • Twee hardstenen tegels om de speakers op te zetten.
  • Twee paar banaanpluggen, want vind de terminals van Focal niet je van het.
Maar goede speakers is voor mij ook een punt om wat meer up te daten van de home cinema:
  • Popcornhour C-200 voor de muziekcollectie: wil niet telkens de PC, TV én de PS3 aanhebben om muziek te luisteren, dus dan een C-200 met de muziek op de interne schijf en door het display hoeft de TV niet aan.
  • Logitech Harmony One of Logitech Harmony 1100.
En met twee fronts heb je nog geen surround, dus ooit komt dit ook nog:
  • Focal Chorus CC800V
  • Focal Chorus 807V inclusief stands
  • Nieuwe subwoofer: SVS, BK of Velodyne
Maar gelukkig kan ik me met surround nog wel redden met de huidige Magnat speakers, dus dat heeft geen prio.

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 08-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Allemaal demo's?? De eigenaar van Hobo Alphen belde met de importeur/leverancier waar ik bij stond en belde echt niet met een andere Hobo zaak. Hij had het over nieuwe Focals en heeft het nooit over demo modellen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:04:
Allemaal demo's?? De eigenaar van Hobo Alphen belde met de importeur/leverancier waar ik bij stond en belde echt niet met een andere Hobo zaak. Hij had het over nieuwe Focals en heeft het nooit over demo modellen gehad.
Allemaal demo's inderdaad: de witte zijn nog wel nieuw in doos te leveren, maar de 826W in Satin Black zijn allemaal demo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Allemaal demo's inderdaad: de witte zijn nog wel nieuw in doos te leveren, maar de 826W in Satin Black zijn allemaal demo's.
Oh pfoe.. gelukkig. Wij hebben de witte besteld en dat zullen dan inderdaad nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Oh pfoe.. gelukkig. Wij hebben de witte besteld en dat zullen dan inderdaad nieuwe zijn.
Heb je de witte ook al in het echt gezien? Is het echt hoogglans wit of wat doffer?
Want alle foto's die op internet staan zijn nep...
Afbeeldingslocatie: http://www.audioaffair.co.uk/images/uploads/big/PICTURE-826-white1.gif

Kijk maar eens naar de conussen, die zijn egaal grijs en de W-versie heeft conussen die gespikkeld zijn. Dus echte foto's van de 826W White zijn er blijkbaar niet.

Maar ook apart dat de medewerker van de Hobo tegen mij zei dat Focal geen witte 826W's als retail hadden uitgeleverd in Nederland. En daarom moesten de exemplaren van MixIt dus wel demo's zijn volgens de medewerker. Maar kan ook zijn dat hij bedoelde dat Focal alleen aan Hobo echte exemplaren uit had geleverd en verder aan geen enkele keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nee, we hebben ze niet in het echt gezien. De verkoper wist bijna zeker dat ze hoogglans wit zijn, maar kon dat niet garanderen. We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Oh oh... luxeprobleem...
Naast de huidige vloerstaanders heb ik aan de ene kant een subwoofer staan en bij de andere vloerstaander staat een prullenbak. Nu kan ik de prullenbak wel verplaatsen, maar de subwoofer wordt toch lastiger. Wordt dus de kamer "iets" verbouwen als de Focals er gaan komen. Komt nu wel erg dichtbij, want aanstaande zaterdag (of wellicht donderdagavond) kan het al zo ver zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Vandaag maar ff ergens anders wezen vergelijken tussen de 816V en 826V.
Duurde me een beetje te lang voor Focal de 826's naar Middelburg stuurde, dus ben ik zelf maar ff op pad geweest!

En het besluit is genomen: een set 826V's is besteld!
Heel misschien deze week nog en anders volgende week!

Maar nu, welke diameter kabel kan ik het bestel pakken?
2,5mm2 genoeg of is 4 mm2 zeker aan te raden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

SpEcTeR schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:31:
Vandaag maar ff ergens anders wezen vergelijken tussen de 816V en 826V.
Duurde me een beetje te lang voor Focal de 826's naar Middelburg stuurde, dus ben ik zelf maar ff op pad geweest!

En het besluit is genomen: een set 826V's is besteld!
Heel misschien deze week nog en anders volgende week!

Wat was jouw ervaring met de 816V en de 826V?
Kijken of ie een beetje overeenkomt met wat ik vorige week heb ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Vond de 826 veel meer in balans.

Moeilijk te beschrijven, maar had het idee dat de 816 vergeleken met de 826 het midden gebied teveel liet overheersen, niet in balans met het laag en hoog.
Verder vond ik de de lage tonen strakker en helderder en duidelijker dan bij de 816.

Ook gelijk nog eens kunnen vergelijken met de Kef Q900 die ik in het begin van mijn zoektocht hoog had staan.
Dan is de Focal toch echt een veel betere speaker (Voor mij dan, smaken verschillen nu eenmaal).
Kef klinkt echt gedempt in de hoge tonen, helemaal niet zuiver.
En midden/ laag stukken minder strak!

Kan niet wachten tot volgende week!

Nog een vraag van mijn kant:
Ben ook op zoek naar een nieuw audio/tv meubel. Ben al heel wat uurtjes op google aan de gang, maar kan niet echt iets vinden!

Mijn wensen zijn:
Iets van 2 planken boven elkaar, tussen ruimte zo'n 23 cm hoog. Zonder verticale scheidingswand in het midden. (voor op een later moment de center van de 800 serie)
En ongeveer 120 cm breed, met een dicht achter- en zijwand.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SpEcTeR schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:31:
2,5mm² moet gewoon meer dan voldoende zijn.

Ik heb nog niets over mijn Chorus 826W gehoord. Althans, alleen gehoord dat ze er nog niet zijn. Jammer, want het zou begin deze week zijn en dan denk ik toch altijd aan maandag en dinsdag. Wellicht morgen, maar dat is meer einde van de week. Al zou morgen nog net uitkomen: donderdag gaan kijken, donderdagavond geld overmaken en dan zaterdag ophalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen van tweakers,ik ga binnenkort mijn eerste echte hifi toestellen kopen en heb al jaren mijn zinnen gezet op de Focal Chorus lijn omdat ze gerenomeerd zijn in hun geluidskwaliteit.Nu ga ik waarschijnlijk de Focal Chorus 836V kopen omdat ik dan ook direct een subwoofer achterwege kan laten omdat hun laag zeer goed is .Nu was mijn vraag of deze wel degelijk goed aangedreven kunnen worden door de Pioneer VSX-LX53.
Ik zou werken met een 5.1 opstelling,de subwoofer kan ik achterna nog toevoegen als ik vind dat het laag niet genoeg is van de speakers.
Mijn voorkeur om de speakers en de receiver te gebruiken gaat uit naar muziek en films
Hier zijn een paar specs van de receiver :

-Output Power per Channel 150W
-Impedance at Output Level 6 Ohm
-Number of Channels 7
-Signal / Noise Ratio 103 dB

Wat vinden jullie hier van en ook mogen jullie zelf suggesties geven van welke A/V receiver het beste past bij deze speakers het liefst met minimaal 5 HDMI inputs en 2 HDMI outputs om later nog een projector op aan te kunnen sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Heb je de Focal Chorus 836V wel eens gehoord? Want het laag is inderdaad zeer aanwezig, maar daartegenover staat wel dat het ook een vermoeiende speaker kan zijn. Dan kan je soms beter een speaker nemen met wat minder laag, want dat is makkelijk op te vangen met een subwoofer. Een speaker die vermoeiend is om naar te luisteren is niet zo makkelijk op te lossen. Maar smaken verschillen nu eenmaal (gelukkig...).

Verder zijn de Focals niet lastig aan te sturen door een nominale impedantie van 8 Ohm en een gevoeligheid van 8 Ohm. Het laagste punt qua impedantie ligt rond 3 Ohm, maar dat is een "piek" die niet veel voor zal komen. In één test is de Focal helemaal uitgemeten en in 99% van de gevallen zit de speaker zelfs boven de 8 Ohm. Dus met een Pioneer ga je deze speakers gewoon goed aan kunnen sturen. Echter moet je je niet te veel laten beïnvloeden door wattage en dergelijke. Bij normaal gebruik kan elke receiver op zich wel. En dat je geen Onkyo TX-SR308 moet gaan gebruiken met deze speakers mag gewoon duidelijk zijn. Al zal zelfs zo'n receiver op normaal volume de Focals gewoon aan kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie over de combinatie Focal Chorus 826V en de Yamaha RX-V2067.
Ik heb de kans niet om ergens te gaan luisteren want ik heb geen auto voor het moment.
Ik heb me al suf gezocht op het net maar vind niet echt iets interessants over deze combo dus vraag ik het maar aan de kenners op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ein-de-lijk! *O*

De twee schatjes in doos:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WlQEloFXi3zVIHvRGPHzUfR4/full.jpg

Een mooie grille:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XYRNDH5Uamvi5vfIyraAEYQL/full.jpg

Het begint al meer vorm te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/raGZMxNjrn2H0PaLzXf8gEyL/full.jpg

En uitgepakt (helaas een beetje overbelicht):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rONUtQ70ltmWG2MfRI8e4dqw/full.jpg

Naakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0y2SoFxmR3R3kNnyeAGQ6MJC/full.jpg

Voor een idee van de hoogte/grootte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LtiDJlQYoiGnwxRZEdH2Cnth/full.jpg

De 30th Anniversary Editie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VlKCdq3oFVVQY9Fht6f5lvK5/full.jpg

Deze jongens gaan nu met verlof, totdat ze ooit nog eens van pas komen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/txKfyOlRl2H49DiyGZI5nXlb/full.jpg

Schelen die twee nu veel... Jup:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ary6R2HrodXidIot1HoCQNSO/full.jpg

Samenvattend:
Focal Chorus 826 W SE 30th Anniversary Edition in Satin Black :9~

Nu nog in 2.0 stereo, maar de 5.0 gaat er ooit wel komen. Rears worden dan de Chorus 807V, want de 806V is wel "klein". Subwoofer zien we nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Aaaahhh maak me ff jaloers!
Wij moeten nog wachten op de witte 826W's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 09:40
Erg mooie aankoop hoor, congrats ermee! Je oude speaker lijkt nu echt een mini speaker :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Crusader schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:58:
Aaaahhh maak me ff jaloers!
Wij moeten nog wachten op de witte 826W's :|
Srry :$

Wel foto's posten als je de witte versies binnen hebt! Ben benieuwd naar hoe die er uit zien :)
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:38:
Erg mooie aankoop hoor, congrats ermee! Je oude speaker lijkt nu echt een mini speaker :+.
Thnx :)
Oude speakers zijn inderdaad echt mini! Terwijl ze niet extreem veel schelen: maar een paar centimeters hoger, breder en dieper. Maar alles bij elkaar scheelt dat toch wel. Denk dat ik maar een keer een kleine stereoversterker koop om de Magnats aan te sluiten en dan op de slaapkamer.

Zag dat jij ook weer geld uit had gegeven aan een "subje" :P
Zag laatst een mooie SVS sub (1000 euro, maar het geld dubbel en dwars waard), maar kan mijn huidige subwoofer al bijna niet meer kwijt. Dus de nieuwe sub moet nog even wachten totdat ik op mezelf woon. Rears gaan er ook nog lang niet komen, want de Chorus 807V is best een flinkje jongen met 11 kilo. Center is wel een makkelijke koop, dus kans is groot dat die relatief snel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
En, hoe is de staat? Zijn t blijvers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Killed-1 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:08:
En, hoe is de staat? Zijn t blijvers?
Het zijn blijvers. Of ik moet een keer tegen een goedkope Electra aanlopen die ik niet kan laten liggen of Focal moet de Chorus 836W gaan maken.

Maar de staat is gewoon echt goed. Als ze hadden gezegd dat het nieuwe waren had ik het ook geloofd.
Waren maar twee minpunten: aan de onderkant zie je dat de "poot" er al eens op en af is geweest. Dus daar is wat verf weg. Maar goed, dat zie ik toch niet, want ik heb de poot er ook weer onder geschroefd. Maar de schroeven en de inbussen zijn nog als nieuw.
Andere minpunt was dat de dopjes die normaal in de speakerterminals zitten er uit waren. Waren nu gewoon gaten aangezien ze altijd met banaanpluggen zijn gebruikt. Dopjes zijn puur cosmetisch, dus dat maakt op zich niet uit. En ik heb een setje banaanpluggen gehad zodat ik er helemaal geen last van heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Mooi spul hoor! _/-\o_ :9~
Gefeliciteerd met de aanwinst!

Vandaag ff paar meters kabel en wat banaan-pluggen gehaald.
Kabel voor de helft van de prijs en een gratis set pluggen.

Kan ik de kabels alvast leggen, is het alleen nog aansluiten geniet als ze binnen komen, zal dinsdag of woensdag zijn, hopelijk!

Over het inspelen van de speakers: Hoe en wat gaat dit in z'n werk??
Gewoon spelen en de eerste uren op een laag volume spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SpEcTeR schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:58:
Over het inspelen van de speakers: Hoe en wat gaat dit in z'n werk??
Gewoon spelen en de eerste uren op een laag volume spelen??
Niets inspelen, gewoon meteen vol open :D
Althans, als je demo's hebt...

Anders gewoon op normaal volume spelen, dat is al voldoende. Inspelen is gewoon puur om de rubber randen om de woofers en dergelijke soepel te maken. Die speakers hebben lang stil gelegen en dan kan het rubber wat harder geworden zijn. Dus gewoon muziek luisteren en dan komt het wel goed. Met wat voor muziek je inspeelt maakt niet heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:29
@ Fear1986
Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er super mooi uit. Daar ga je veel plezier aan beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

In de handleiding van die Focals staat meer over hoe je moet inspelen. Vooral niet te hard in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44
Damn wat ben ik jaloers ^^
Ik krijg die speakerzuilen er never nooit in als het aan de vrouw lag (en dat doet het). Hmm, misschien als we de loterij winnen en we vrijstaand kunnen wonen misschien :p
Gefeliciteerd iig.

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat ben ik blij dat ik geen 836V heb genomen :X
De laagweergave bij de Hobo in Den Bosch mocht dan wat aan de lage kant zijn, maar thuis is het een stuk heviger. Nu stonden de speakers bij de Hobo ook echter meters van de muur en hier een stukje minder ver. Laagweergave bij muziek is echt meer dan voldoende, bij film niet maar daar heb ik een subje voor :)

Nu eens op zoek naar een marmeren/hardstenen tegel voor onder de speakers. Alleen twijfel ik over de grootte: de voet van de speakers is 30 x 46 (althans, dat was de doos waarin de voet zat dus dan gaat een tegel met die grootte gewoon passen). Alleen de spikes waarop de speaker staat zitten centimeters van de rand, dus dan kan de tegel weer wat minder groot. Maar... is dat mooi en stabiel? Één ding weet ik zeker: het wordt geen vierkante tegel, want 46 x 46 is wel een flink stuk steen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Focal Profile heb ik ook gehoord en ik vond ze toch echt een stuk minder klinken dan de Chorus 826W. Vond de 826W veel meer in balans, maar dat heb ik ook met de 836V en de 826W. Maar wellicht zou je dan de Profile 918 tegenover de 816W moeten zetten, puur omdat je dan niet het voordeel hebt van de extra woofer van de 826W. En als je dan nagaat dat de Profile ook nog eens een stukje duurder is vind ik de Profile toch de mindere speaker. Dat de Profile minder verkoopt is mij bij diverse ketens verteld en neem aan dat een verkoper in professionele ketens daar toch niet om gaat liegen. Maar gelukkig verschillen smaken nu eenmaal ;)

Edit:
Zit net naar die Focal Profile te kijken en die center is toch wel :9~

De Chorus W-reeks heeft - zoals wellicht bekend - de woofers uit de Electra-lijn. Nu hebben de Chorus CC800V en de Chorus 807V deze woofers niet. Oftewel zal er zeker klankverschil zijn tussen de Chorus W-serie en de overige speakers uit de lijn.

De center is in een set-up toch best belangrijk en daarom had ik zo het idee om in plaats van de Chorus CC800V de center van de Focal Profile te nemen. Qua looks kan het wel, want het idee is niet heel anders dan de Chorus CC800V doet, maar de versie van de Profile heeft dus de W-woofers. De center van de Electra is me allemaal wat te rond en past dus niet goed bij de Chorus 826W en met 1500 euro is hij me ook wat te duur.

De rear speakers zal ik zeker van de Chorus-reeks kopen omdat ze qua design veel meer matchen met de 826W's dan de rears/monitoren uit de Electra en de Profile-reeks. Plus rears zijn puur voor het surround-effect en dus net wat minder belangrijk dan de center. De center wordt vooral voor dialogen gebruikt.

Maar wat vinden jullie van het idee om dus voor de center van de Profile-serie te gaan? Is het de meerprijs (3x de CC800V) waard om de W-woofers in de center te hebben of gewoon de CC800V nemen?

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 16-01-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Maar wat vinden jullie van het idee om dus voor de center van de Profile-serie te gaan? Is het de meerprijs (3x de CC800V) waard om de W-woofers in de center te hebben of gewoon de CC800V nemen?
Ik denk niet dat het de meerprijs waard is. Spreek niet uit ervaring maar puur vanuit redenatie. Die profile center is een andere speaker, zoals je zelf al zei, je vind de chorus beter klinken. De speaker, dus de kast en filter zitten waarschijnlijk ook anders in elkaar dan de chorus center, hij zal dus sowieso anders klinken. De w versie bepaald de kwaliteit van de speaker, maar hoeft niet te betekenen dat die center dan ook hetzelfde klinkt als je zuilen.
Daarbij komt nog dat de center vooral gemaakt is om stemmen te reproduceren, en die profile zal dat echt niet 3 keer beter doen. Je kan natuurlijk altijd de twee beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dane86 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:45:
[...]
Ik denk niet dat het de meerprijs waard is. Spreek niet uit ervaring maar puur vanuit redenatie. Die profile center is een andere speaker, zoals je zelf al zei, je vind de chorus beter klinken. De speaker, dus de kast en filter zitten waarschijnlijk ook anders in elkaar dan de chorus center, hij zal dus sowieso anders klinken. De w versie bepaald de kwaliteit van de speaker, maar hoeft niet te betekenen dat die center dan ook hetzelfde klinkt als je zuilen.
Daarbij komt nog dat de center vooral gemaakt is om stemmen te reproduceren, en die profile zal dat echt niet 3 keer beter doen. Je kan natuurlijk altijd de twee beluisteren.
Ik denk het eigenlijk ook niet, maar vond het wel een leuk discussiepunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpEcTeR
Zo ben ik er nu al zeker van dat er bij mij gewoon de CC800V center komt.
Eerst ff een nieuw AV meubel vinden waar ie in kan!

Maar dan moeten de rears/ surround speakers er ook nog komen.
Nu is de 806V al veel te groot om te gebruiken bij mij in de woonkamer, smalle inham waar de bak tussen staat en aan weerszijde de rears hangen.Zijn bijna 2 keer zo groot als wat ik nu heb hangen!

Daarom zat ik te denken aan 2 Dome's of misschien 2 Sib&Co's als rear te gaan gebruiken.
Alleen gaat dat een beetje matchen qua geluid met de speakers voor, of zal je hier nou niet zo heel veel van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
Zijn de SR800 V surrounds geen optie om aan een muur te bevestigen? De dome's en sib&co's zijn toch wel meer een compromis op het gebied van geluid. Ik denk dat een volwaardige speaker een geluidseffect veel beter kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 23:02
Neurd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:30:
Ik krijg die speakerzuilen er never nooit in als het aan de vrouw lag (en dat doet het).
Mijn vriendin wilde ook geen zuilen, maar het liefst 'melkpakjes'. Na wat discussie zijn we samen bij Hobo gaan luisteren (en kijken). Vantevoren was ze tegen en dacht het verschil tussen speakers toch niet te horen. Maar de verschillen tussen de speakers waren ook voor haar overduidelijk.
Na de luistersessie begreep ze waarom ik zuilen wilde en kon zich ook wel vinden in de looks van de 716W (ze had liever de kleinere monitor audio rx8, maar dat werd te duur ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Gefeliciteerd met je aankoop. Super mooie speakers! Flinke bevalling geweest of niet? ;)

Heb je er al veel muziek op gedraaid?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:46:
[...]

De woofers zijn van hetzelfde materiaal vervaardigd maar zijn belange niet hetzelfde als een woofer uit een Profile of Electra reeks
Aaah, een erkend Focal dealer. Welkom in dit topic!

Kun je toelichten wat je met bovenstaande opmerking bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dan hebben we bij deze de discussie over de center gehad. Nu naar de andere speakers uit de setup: de rear speakers :P
Je ziet veel dat mensen de Chorus 806V als rears nemen en niet de Chorus 807V. Waarom?

Één van de redenen kan natuurlijk de prijs zijn. De 807V is iets van honderd euro duurder dan de 806V, dus voor het geld wat je dan overhoudt kan je ook een paar mooie stands kopen. En over stands gesproken: die van de Chorus 800-reeks zijn best mooi.

Andere reden is wellicht dat de 807V een grotere woofer (7") heeft dan de 806V (6,5") en dat de 806V daarmee beter aansluit met de fronts en de center die allemaal een 6,5" driver hebben?

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste