vandaar mijn vraag.FeaR1986 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:52:
[...]
Nee. Wat zou anders het voordeel van de W-serie zijn ten opzichte van de V-serie?
ik moest toch ook even mijn ogen uitwrijven toen ik dat las.
Verwijderd
vandaar mijn vraag.FeaR1986 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:52:
[...]
Nee. Wat zou anders het voordeel van de W-serie zijn ten opzichte van de V-serie?
Verwijderd
heb ik vorige week vrijdag reeds gedaan.Ruubschen schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:39:
Ik zou zeggen, stuur Focal zelf even een mailtje met je vraag. Dan weet je iig 100% zeker hoe de vork in de steel zit.... (of in dit geval het membraam in de woofer)
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 19:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
DriveSand schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:45:
Ik deel je probleem, Qlivian. Ik heb dan wel geen Focals, maar ook op mijn luisterpositie vallen de bassen weg en ik kan het met schuiven van speakers en luisterpositie wel iets beter krijgen, maar eigenlijk nooit zoals ik wil. Wat bij mij wel helpt is een subwoofer die dan ook al bij wat hogere frequenties begint mee te spelen. Kan het zijn dat je ook nog eens een wat kale ruimte met harde oppervlakken hebt? Misschien dat je nog wat aan akoestiek zou kunnen veranderen?
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar als je toch een "kale" ruimte gaat inrichten als HT ruimte, probeer dan een oplossing te vinden voor de kabelbende. Dus grote plinten voor de luidsprekerkabel, kast met apparatuur waar alle stekkerdozen etc achter verstopt kunnen worden, koof waar de beamer in/op kan staan.ChrisM schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:50:
We hebben namelijk een aparte filmruimte (vroeger receptieruimte, nu ongebruikt, dus daar maak ik wel iets moois van. :-)) achter het huis, waar nu een 720p beamer hangt en vroeger de audioset van mijn broertje stond. Alleen hij is verhuisd, dus er moest een nieuwe set komen. Dit is waar ik op uit ben gekomen:
Bedankt! We hebben inderdaad de kabels netjes kunnen wegwerken via het plafond (tsja, kost wat kabels, maar dat was wel het gemakkelijkst). We hebben nu alles staan en... het ziet er goed uit! We moeten nog wel de speakers inspelen en binnenkort gaan we alles gezellig inrichten en dan ook even Audesey (?) enzo goed instellen.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:48:
[...]
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar als je toch een "kale" ruimte gaat inrichten als HT ruimte, probeer dan een oplossing te vinden voor de kabelbende. Dus grote plinten voor de luidsprekerkabel, kast met apparatuur waar alle stekkerdozen etc achter verstopt kunnen worden, koof waar de beamer in/op kan staan.
Wat betreft je luidsprekerkeuze kun je eigenlijk niet de mist in gaan. Ervaring met de sub heb ik echter niet.
Verwijderd
Misschien klopt het wel, maar dat kun je eenvoudig controleren door naar de conus te kijken van de V. De V en W hebben een iets andere kleur. De conus van een V lijkt geverft terwijl de W uit een vezel lijkt te bestaan. Daarnaast zou je het verschil in de winkel tussen een V en W niet moeten kunnen horen als de stelling waar zou zijn.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:47:
[...]
heb ik vorige week vrijdag reeds gedaan.
Helaas nog geen antwoord gekregen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 22:53 ]
Een "iets" andere kleur? Het verschil is toch weel heel duidelijk:Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:52:
[...]
Misschien klopt het wel, maar dat kun je eenvoudig controleren door naar de conus te kijken van de V. De V en W hebben een iets andere kleur. De conus van een V lijkt geverft terwijl de W uit een vezel lijkt te bestaan. Daarnaast zou je het verschil in de winkel tussen een V en W niet moeten kunnen horen als de stelling waar zou zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 13-12-2010 00:48 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 20:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dane86 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:43:
Technisch gezien is het altijd beter om zoveel mogelijk dezelfde speakers gebruiken in een surround set-up. Vaak kan dit niet door ruimte/kosten afwegingen. Als je de mogelijkheden wel hebt zullen de zuilen beter zijn als surrounds dan de boekenplank versie, omdat je dan rondom dezelfde speakers gebruikt met dezelfde geluidskarakteristiek. Hierdoor zou je in principe dus een betere surround bubble krijgen. Dit is natuurlijk wel een ideaalbeeld en niet altijd een gegeven.
Meer hierover in dit topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0
Ik heb dat artikel even doorgenomen en ik kan me in de theoretische uitleg wel vinden , alleen , als je kijkt in de praktijk naar het geluid wat bij films en concerten opgenomen is in de achterste kanalen , dan vraag ik me toch wel af of het nodig is een 'full range' speaker te gaan gebruiken...Dane86 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:43:
Technisch gezien is het altijd beter om zoveel mogelijk dezelfde speakers gebruiken in een surround set-up. Vaak kan dit niet door ruimte/kosten afwegingen. Als je de mogelijkheden wel hebt zullen de zuilen beter zijn als surrounds dan de boekenplank versie, omdat je dan rondom dezelfde speakers gebruikt met dezelfde geluidskarakteristiek. Hierdoor zou je in principe dus een betere surround bubble krijgen. Dit is natuurlijk wel een ideaalbeeld en niet altijd een gegeven.
Meer hierover in dit topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 20:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Wat mijn opvalt aan de Profile, het weegt ook maar 19 kg, maar komt zeer hoog in de beoordeling bij kieskeurig.FeaR1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:25:
Focal Profile wordt sowieso niet veel verkocht. Die zijn meer op design gericht dan op echt goed geluid. Dus voor het geld van een Focal Profile heb je inderdaad ook een Chorus 836V (en als je ze nog kan vinden een Chorus 826W) en die speakers geven zeker wel een beter geluid dan de Profile-serie. Maar ze zijn ook veel meer aanwezig in je kamer.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:16 ]
Verwijderd
Ik heb daar (Filiaal in Den Haag) de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgenFeaR1986 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:25:
De Chorus 826W zijn echt nergens meer te vinden voor een leuke prijs. De Hobo Hifi had ze een paar maanden geleden nog wel. Wel voor €1099,- per stuk. Weet niet of ze ze nu nog hebben.
Persoonlijk vind ik het laag van de 826W heel wat minder dan dat van de 836V. De 836V is wel heel aanwezig, zeker door de extra woofer, grotere klankkast en nog een basreflexpoort extra. Al is de baspoort van de 826W wel een stuk groter dan die van de 836V. Maar in alle andere tonen is de 826W gewoon beter, de 836V gaat denk ik op den duur te aanwezig worden. Je moet echt van die sound houden..
Ik zit met hetzelfde probleem inderdaad.. geen Chorus 826W meer te krijgen. Maar ik heb geen haast, er komt vast nog wel een keer een paar opduiken of een ander koopje waar ik geen "nee" tegen kan zeggen.UgotHeinzzd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:35:
[...]
Ik heb daar de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgen
Gefeliciteerd UgotHeinzzd want dit zijn goede speakers voor dit geld!!!! Ik zou er wel meteen 4 willen meenemen maar dan heeft Fear geen keuze meer! Ik geniet er nog steeds met heel veel plezier van. BTW er zit genoeg laag in de 826W (kwestie van lang genoeg inspelen en goed positioneren tov je luisterpositie).UgotHeinzzd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:35:
Ik heb daar (Filiaal in Den Haag) de Chorus 826W voor een stuk prijs van €899,- meegenomen! Al sla ik mezelf wel voor me waffel dat ik er toen niet gelijk vier genomen heb... nergens meer te verkrijgen
Dan wacht ik daar wel opiPatrick schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:07:
[...]
@Fear: waarom wachten? Die eindejaarsbonus moet je ergens aan uitgeven![]()
De komende 2 jaar komen de 826W's echt niet beschikbaar op de 2ehands markt tenzij ik ga upgraden voor de Focal Electra II 1038 Be !
Verwijderd
Geen stands gevonden voor < 125,- per stuk. Maar ik zit ook al een tijdje te kijken naar de dome als rears voor mijn 716W's. Ben benieuwd of het kwa geluid goed matcht. De 706v is toch iets te groot om makkelijk in het interieur weg te werken.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:13:
In bezit van twee 716W's en ga daar morgen twee Dome's bijhalen als rear speakers.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 31-12-2010 13:50 ]
Dat is ook iets waar ik een oogje voor open houFeaR1986 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:38:
[...]
Ik zit met hetzelfde probleem inderdaad.. geen Chorus 826W meer te krijgen. Maar ik heb geen haast, er komt vast nog wel een keer een paar opduiken of een ander koopje waar ik geen "nee" tegen kan zeggen.
Ik vond de speakers van KEF (XQ & Q) een erg verstrooit geluid geven zeker ten opzichte van de Focal's (826W), maar goed iedereen ervaart geluid op zijn eigen manier. Ook moet ik zeggen dat de XQ serie nogal onstabiel vond staan. Dan nog niet eens te spreken over hoe men mij bij correct liet 'luisteren'Crusader schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:18:
Ja al die speakers bij Correct en die Q11's die er uit knalden, ongelovelijk. Eigen cd meegenomen met diverse soorten muziek (Mark Knopfler, Faithless, Rihanna, The XX, Clokx, Axwell) en alles klinkt gewoon perfect op die speakers. Zo sprankelend en een mooie diepe bas. Ik ben nog steeds erg onder de indruk.
[ Voor 3% gewijzigd door UgotHeinzzd op 31-12-2010 14:19 ]
Ach, ooit gaan ze een keer voorbij komen en dan slaan we onze slag welUgotHeinzzd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:17:
[...]
Dat is ook iets waar ik een oogje voor open houHad er bijna twee rode bij gekocht om ze vervolgens alle vier te laten overspuiten naar het zwart, maar dat ging me eigenlijk net even wat te ver
.
Mocht je er meer treffen dan twee, HIT MEFeaR1986 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:19:
[...]
Ach, ooit gaan ze een keer voorbij komen en dan slaan we onze slag wel
Ik houd gewoon elke dag hifi.nl en HT-forum.nl in de gaten.
Verwijderd
heren,UgotHeinzzd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:11:
[...]
Mocht je er meer treffen dan twee, HIT ME
€875,- de stukVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:39:
[...]
heren,
ik denk dat dit iets is voor jullie: http://audio-tv-foto.mark...-wit-bij-mixit-music.html
mocht je even de prijs die ze vragen willen meedelen?
Dus qua klank is de W-serie net wat plezieriger om naar te luisteren dan de V-serie. Echter is de 826W ook nog eens een speciale editie die Focal gemaakt heeft ter ere van hun 30-jarige bestaan. Een soort van collectors-item. Persoonlijk vind ik de W-versie zo veel beter klinken dan ik voor de 826W wil gaan, zelfs aangezien ik het laag van de 836V mooier vind. Maar aangezien er geen 836W is toch de 826WDe standaard versie van de Chorus V-serie heeft conusmateriaal dat bestaat uit cellulose vezels, afgedekt met een laagje glazen micro-bolletjes. Het glas zorgt ervoor dat de conus extra stijf wordt, zonder teveel aan gewicht te winnen. Glas voorkomt de typische klank van een papieren conus. Met dit materiaal heeft Focal al 15 jaar ervaring, ze noemen het Polyglass. De Special Edition W-serie maakt voor de conus van de woofers gebruik van een voorgevormde foam, die bedekt wordt met één of meer laagjes glasvezel. De glasvezel wordt op het foam “gebakken”. Omdat Focal meerdere laagjes glasvezel gebruikt per conus, noemen ze het Verre–Verre (betekent glas-glas). De twee V’s samen vormen een “W”. De handelsnaam is W-cone. Polyglass woofers worden machinaal gemaakt, de W-conus is handwerk. Daarom kostbaarder. Het W-materiaal heeft grote voordelen. Het is ultralicht, het is heel sterk, het is extreem stijf en aan de hand van de toepassing maakt Focal de conus “zwaarder” met meer laagjes glasvezel. Het is van buiten niet te zien, maar de onderste conus is vast en zeker dikker dan de bovenste.
Verwijderd
Verwijderd
Hebben ze er nog meer van deze Satin Black?FeaR1986 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:58:
Er komt een paar Focal Chorus 826W in Satin Black aan![]()
Wel voor 25 euro per stuk meer dan de witte zouden moeten kosten, maar dat heb ik er wel voor over aangezien ze zwart zijn. Toch maar de veilige keuze.
Ik mag ze eerst op zicht hebben aangezien het een demo-paar is, dus als ze te veel beschadigd zijn dan hoef ik ze niet te nemen. Maar de witte die te koop staan schijnt ook een demo-paar te zijn, want Focal heeft hier in Nederland geen witte 826W's uitgeleverd voor primair verkoop, alleen demo. Nu hoeft dat natuurlijk niet slecht te zijn, maar wel het vermelden waard.
Begin volgende week staan ze hier in de buurt en dan kan ik gaan kijken en beslissen of ik ze neem. Dus met een beetje geluk heb ik volgende week zaterdag een paar Chorus 826W staan
Dat wachten overleef ik wel, wacht nu al heel wat langeriPatrick schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:13:
Gefeliciteerd!! Nu is de volgende moeilijke fase aangebroken: WACHTEN
Mooie prijs en je hebt ze eerst op zicht. Goede deal.
Niet dat ik weet, maar wil het wel navragen voor je als ik er komende week benVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:36:
[...]
Hebben ze er nog meer van deze Satin Black?
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 13:03 ]
Wat heb jij voor het paar Chorus 826W betaald dan?Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 15:23:
Natuurlijk wel meer betaald dan wat hier boven genoemd is, maar Hobo is een topzaak met topservice en gun hun de extra omzet
Dat wil je écht niet wetenFeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:38:
[...]
Wat heb jij voor het paar Chorus 826W betaald dan?
Onze ervaring was juist dat die 816W meer spreiding had en een rustiger klankbeeld, lekkerder om naar te luisteren. Niet met alle muzieksoorten overigens. Met popmuziek hoorden we nauwelijks verschil tussen de 816V en de 826W. Een wereld van verschil werd het pas tussen de 816W en 826V. Wauw!SpEcTeR schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:48:
Heb een set 826V's gevraagd te laten komen naar Echo Audio in Middelburg om deze te vergelijken met de 816V's.
Duurt nu al bijna 3 weken!
Heb de 816V al vergeleken met de 816W en vond de W veel te direct.
Plus vond ik het geluidsbeeld/ spreiding veel te nauw en had het idee dat het de stemmen er niet helemaal natuurlijk uit kwamen.
Zo zie je maar, smaken verschillen enorm!
[ Voor 81% gewijzigd door Crusader op 08-01-2011 20:30 ]
Dat is nog steeds onder de adviesprijs en dus nog steeds netjes.Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Dat wil je écht niet weten
Ik verkoop gewoon de boot.
*kuch* tegen de 1000 euro *hoest*
Zie dat je de 816W met de 826V hebt vergeleken en uit eindelijk de 826W heb besteld.Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:25:
Onze ervaring was juist dat die 816W meer spreiding had en een rustiger klankbeeld, lekkerder om naar te luisteren. Niet met alle muzieksoorten overigens. Met popmuziek hoorden we nauwelijks verschil tussen de 816V en de 826W. Een wereld van verschil werd het pas tussen de 816W en 826V. Wauw!
De eigenaar van die zaak bood eigenlijk al snel de korting aan van € 100 per speaker. We zijn zeer goed geholpen, er werd de tijd voor ons genomen. Dan vind ik het dat zo'n man het ook wel verdiend heeft.FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:31:
[...]
Dat is nog steeds onder de adviesprijs en dus nog steeds netjes.
En let wel dat jij nieuwe hebt en dat ik het over een demo had. Maar eerst nog zien hoe ze er uit zien, want als ze te beschadigd zijn dan ga ik ze niet nemen. Wordt het alleen toch wéér verder zoeken...
De 826V vonden we niet met alle muziek beter klinken, dan was het slechts marginaal beter. Maar met muziek van Mark Knopfler of The Corrs (acoustisch) klonken ze véél mooier, ruimer, rustiger en gedetailleerder. Het is maar net wat voor muziek je gaat luisteren.SpEcTeR schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:41:
[...]
Zie dat je de 816W met de 826V hebt vergeleken en uit eindelijk de 826W heb besteld.
Vond je de 826V veel beter klinken?
En waarom dan toch nog voor de 826W gegaan??
Die witte 826W van Mixit moeten volgens Focal zelf een demo zijn: Focal heeft nooit witte exemplaren uitgeleverd volgens de Hobo Den Bosch. De 826W kan je inderdaad nog bij de Hobo bestellen, maar dat zijn allemaal demo's. De Hobo Den Bosch laat het mooiste paar 826W naar Den Bosch komen (wellicht uit Kampen) want daar kan ik ze volgende week aanschouwen en eventueel aanschaffen als ze dus in goede staat zijn.Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:57:
[...]De eigenaar van die zaak bood eigenlijk al snel de korting aan van € 100 per speaker. We zijn zeer goed geholpen, er werd de tijd voor ons genomen. Dan vind ik het dat zo'n man het ook wel verdiend heeft.
Maar die € 875 bij Mixit is een demo? Of heb ik wat gemist?
Je kunt ze nog bij Hobo in Alphen bestellen hoor.
[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 08-01-2011 21:08 ]
Allemaal demo's inderdaad: de witte zijn nog wel nieuw in doos te leveren, maar de 826W in Satin Black zijn allemaal demo's.Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:04:
Allemaal demo's?? De eigenaar van Hobo Alphen belde met de importeur/leverancier waar ik bij stond en belde echt niet met een andere Hobo zaak. Hij had het over nieuwe Focals en heeft het nooit over demo modellen gehad.
Oh pfoe.. gelukkig. Wij hebben de witte besteld en dat zullen dan inderdaad nieuwe zijn.FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:09:
[...]
Allemaal demo's inderdaad: de witte zijn nog wel nieuw in doos te leveren, maar de 826W in Satin Black zijn allemaal demo's.
Heb je de witte ook al in het echt gezien? Is het echt hoogglans wit of wat doffer?Crusader schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:11:
[...]
Oh pfoe.. gelukkig. Wij hebben de witte besteld en dat zullen dan inderdaad nieuwe zijn.
Wat was jouw ervaring met de 816V en de 826V?SpEcTeR schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:31:
Vandaag maar ff ergens anders wezen vergelijken tussen de 816V en 826V.
Duurde me een beetje te lang voor Focal de 826's naar Middelburg stuurde, dus ben ik zelf maar ff op pad geweest!
En het besluit is genomen: een set 826V's is besteld!
Heel misschien deze week nog en anders volgende week!
Maar nu, welke diameter kabel kan ik het bestel pakken?
2,5mm2 genoeg of is 4 mm2 zeker aan te raden??
2,5mm² moet gewoon meer dan voldoende zijn.SpEcTeR schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:31:
Maar nu, welke diameter kabel kan ik het bestel pakken?
2,5mm2 genoeg of is 4 mm2 zeker aan te raden??
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 13:50 ]
Verwijderd
SrryCrusader schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:58:
Aaaahhh maak me ff jaloers!
Wij moeten nog wachten op de witte 826W's
ThnxJolly_Jumper schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:38:
Erg mooie aankoop hoor, congrats ermee! Je oude speaker lijkt nu echt een mini speaker.
Het zijn blijvers. Of ik moet een keer tegen een goedkope Electra aanlopen die ik niet kan laten liggen of Focal moet de Chorus 836W gaan maken.Killed-1 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:08:
En, hoe is de staat? Zijn t blijvers?
Niets inspelen, gewoon meteen vol openSpEcTeR schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 18:58:
Over het inspelen van de speakers: Hoe en wat gaat dit in z'n werk??
Gewoon spelen en de eerste uren op een laag volume spelen??
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 16-01-2011 23:51 ]
Ik denk niet dat het de meerprijs waard is. Spreek niet uit ervaring maar puur vanuit redenatie. Die profile center is een andere speaker, zoals je zelf al zei, je vind de chorus beter klinken. De speaker, dus de kast en filter zitten waarschijnlijk ook anders in elkaar dan de chorus center, hij zal dus sowieso anders klinken. De w versie bepaald de kwaliteit van de speaker, maar hoeft niet te betekenen dat die center dan ook hetzelfde klinkt als je zuilen.Maar wat vinden jullie van het idee om dus voor de center van de Profile-serie te gaan? Is het de meerprijs (3x de CC800V) waard om de W-woofers in de center te hebben of gewoon de CC800V nemen?
Ik denk het eigenlijk ook niet, maar vond het wel een leuk discussiepuntDane86 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:45:
[...]
Ik denk niet dat het de meerprijs waard is. Spreek niet uit ervaring maar puur vanuit redenatie. Die profile center is een andere speaker, zoals je zelf al zei, je vind de chorus beter klinken. De speaker, dus de kast en filter zitten waarschijnlijk ook anders in elkaar dan de chorus center, hij zal dus sowieso anders klinken. De w versie bepaald de kwaliteit van de speaker, maar hoeft niet te betekenen dat die center dan ook hetzelfde klinkt als je zuilen.
Daarbij komt nog dat de center vooral gemaakt is om stemmen te reproduceren, en die profile zal dat echt niet 3 keer beter doen. Je kan natuurlijk altijd de twee beluisteren.
Mijn vriendin wilde ook geen zuilen, maar het liefst 'melkpakjes'. Na wat discussie zijn we samen bij Hobo gaan luisteren (en kijken). Vantevoren was ze tegen en dacht het verschil tussen speakers toch niet te horen. Maar de verschillen tussen de speakers waren ook voor haar overduidelijk.Neurd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:30:
Ik krijg die speakerzuilen er never nooit in als het aan de vrouw lag (en dat doet het).
Metal up your ass
Aaah, een erkend Focal dealer. Welkom in dit topic!Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:46:
[...]
De woofers zijn van hetzelfde materiaal vervaardigd maar zijn belange niet hetzelfde als een woofer uit een Profile of Electra reeks
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq