Even een bump gezien deze post mijn opviel. Bedoel je overigens niet de Chora 816?nodog schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:40:
Ik had even niet door dat de prijs per stuk ging dus waar ik dacht dat een setje 826 700e kostte is dat dus het dubbele. Ja, nogal dom natuurlijk maar ach...
Overigens vandaag in de winkel wezen luisteren en de Chora 826, Chora 716 en de oude Chorus 716 naast elkaar gehoord. Voor wat het waard is (iedereen heeft een andere voorkeur voor wat hij/zij prettig vind om naar te luisteren natuurlijk) is naar mijn mening de volgorde van best naar slechtst precies omgekeerd als dat je verwacht.
De Chora 826 klonk vreselijk hard/schel. wel erg duidelijk geluid en stereobeeld hoor. Heel de ruimte werd gevuld op alle frequenties zeg maar, maar het klonk mij vreselijk vermoeiend in de oren.
De Chora 716 had dat alles in iets mindere mate, dus minder bereik maar ook minder schel waardoor hij wat mij betreft uiteindelijk toch net wat fijner klonk dan de 826
De Chorus 716 klonk gewoon okee. Minder heftig geluid dan bovenstaande speakers maar evenwichtig en vrij neutraal. Misschien zullen sommigen 'm wat te tam vinden vergeleken met de nieuwe serie maar ik vond het dus prettiger hoewel ook weer niet zodanig goed dat ik 'm aangeschaft heb.
Ik heb nu een setje Chorus 716W staan met een CC700 center. Deze zijn al weer redelijk belegen (zelfs het fineer bladdert op sommige punten af doordat de speaker in de zon heeft gestaan ) en ik zou wel eens wat anders willen.
De Chorus zou ik inderdaad bestempelen als tam, evenwichtig maar wel een fijn luistergeluid. Eigenlijk zou ik deze willen verplaatsen als rear-speakers maar ik vraag mij af of de nieuwe Chora 826/816 wel passend zijn icm de oudere serie. Zelf denk ik dat de Chora 816 goed genoeg is, onze woonkamer is niet al te groot (pak hem beet 25m2)
:strip_exif()/f/image/bQXeyaOnCZLVFexBARxseN8x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cDTQnSBjgJ2r8qxnslq5k6Sv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DJF4gwsZG0l5IvceOMpknuOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tAhD8dQWM6oFCAVdMxuFpYfI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ekwQXIc3hjs0gVRuk5dt6RKO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/COXBLzVshoqhfF1KOmggAIOy.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k951sVcJheEFDuBOaASS3PTv.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/d5R5SOl09VjdcM6cYTILiFUx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7HbSZNN402vMqUUnS8jPT6aT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BNrOCR1iNKzfYeDKArj2OX1I.jpg?f=fotoalbum_large)