Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het budget is rond de 800 euro.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:34:
Wat is je budget en is 2dehands ook een optie![]()
Alle merken komen in aanmerking in een zelfde prijsklasse en laat je vooral niet gek maken
Een 2de hands reciever zou mogen maar ik heb liever geen oud model. De reciever moet DTS-HD en dolby true HD hebben voor de films.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik kreeg een mail van hem dat ze weg waren, dus ik dacht, ah, fear heeft ze! Maar niet dus... Tochmaar kijken voor 836's dan?FeaR1986 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:27:
![]()
Net e-mail terug gehad van de verkoper van de Focal Electra 1026S: speakers zijn reeds verkocht
Extreem jammer. Heb wel het idee dat hij al een geïnteresseerde had, want bericht terug duurde wel erg lang.
Zaterdag naar Stassen en daar luisteren of het de Focal Chorus 826W of toch de 836V worden. Of wellicht een heel ander merk en type. Al twijfel ik nu ook of ik niet wil wachten totdat er weer een keer Electra's worden aangeboden. Moet zeggen dat ik het design namelijk een stuk chiquer vind, idem met de kleur. Nu past zwart altijd wel in het interieur, maar vond het Satin Black van de 826W wel erg mat/donker. Scheelt wel dat het RVS-deel er op zit, maar qua design vind ik ze niet je van het..Killed-1 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 12:01:
[...]Ik kreeg een mail van hem dat ze weg waren, dus ik dacht, ah, fear heeft ze! Maar niet dus... Tochmaar kijken voor 836's dan?
Maar twijfel nu gewoon wat te doen:
Nieuwe speakers kopen voor circa 1000 euro per stuk, of afwachten totdat er iets tweedehands te koop staat en dan speakers van 2000 euro per stuk (of meer) kunnen scoren voor de helft van de prijs.
Want de Electra-serie spreekt me wel meer aan: chiquer qua styling.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 05-08-2010 18:20 ]
(ik zou ook in mijn achterhoofd houden dat de rest van de speakers (mits je wil uitbreiden) zoals center en rears van de electra serie ook een heel stuk duurder zijn!)
Maar goed, als ik ooit weer een paar Electra's tegen kom dan weet ik wel wat ik ga doen
Alleen had het deze week goed uitgekomen omdat dus niet alleen de Electra's te koop stonden, maar ook de Emotiva XPA-5. Maar die laatste neem ik nu niet, dan kijk ik niet rustig naar speakers. Als die eindbak er staat dan wil ik ook meteen speakers. Gelukkig ken ik mezelf
En niet heel de look van de Electra staat me aan: het is een redelijk lompe speaker en dat ziet er niet uit als je die op spikes zet. De BE-serie heeft wel pootjes, maar die zijn nu ook niet echt aantrekkelijk. Dat vind ik wel mooi van de Chorus-serie: de bodem met spikes. En de stands voor de Chorus 807V vind ik ook heel mooi met het puntige design wat in de speakers terug komt.
[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-08-2010 18:55 ]
Verwijderd
Als die echt goed is, zal een dure set speakers ook de moeite en het geld waard zijn, anders is het geld voor de vuilbak.
Zo zit ik met mijn prachtige Focal 826v, nog verveeld met de hoge tonen in mijn woonkamer.
De lage tonen hebben we een tijd geleden al opgelost door een dik hoogpolig tapijt te leggen
Waarvan we nu nog steeds zeggen, waarom hebben we dit niet eerder gedaan
Als test hebben we hier achter mij op de luister en zitplaats een groot dik deken opgehangen.
Waarbij mijn vrouw en dochter het deken telkens op en neer deden, tijdens de luistertest en hopla, probleem gevonden en opgelost
Dus dat wordt voor mijn vrouwtje en ikzelf even gaan zoeken welke foto we hebben om hiervan een mooie grote Canvasdoek (met isolatie daar achter) te laten maken
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 20:32 ]
Dat was dan een leuk gezicht met je vrouw en dochter met een deken achter de speakers.Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:27:
............
Als test hebben we hier achter mij op de luister en zitplaats een groot dik deken opgehangen.
Waarbij mijn vrouw en dochter het deken telkens op en neer deden, tijdens de luistertest en hopla, probleem gevonden en opgelost![]()
Dus dat wordt voor mijn vrouwtje en ikzelf even gaan zoeken welke foto we hebben om hiervan een mooie grote Canvasdoek (met isolatie daar achter) te laten maken

De plaatsing van de luidsprekers is inderdaad erg belangrijk. Het liefst moeten ze zo vrij mogelijk staan, aan de achterkant en zijkant. Ik heb daar ook een tijd mee geëxperimenteerd. Zal ook eens kijken naar jouw oplossing.
Verwijderd
De test met het deken was achter mijn rug/zitplaats, waarbij de hoge tonen v/d speakers die dus voor me staan opgesteld, zich reflecteerde tegen de harde muur achter melethargy schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:14:
Dat was dan een leuk gezicht met je vrouw en dochter met een deken achter de speakers.
Dus het deken werd niet gebruikt achter de speakers, maar tegen de muur achter me op de zitplaats
Ik heb geen muur direct achter mijn luisterpositie, dus geen last van reflectie.
Verwijderd
Als Front- en Rear-speakers heb ik de “Focal 826v” en als center de “Focal CC800v”, hierbij zou natuurlijk als geheel de volgende subwoofer “Focal Chorus SW800v” het mooiste bijpassen.
Vandaag heb ik de volgende subwoofers kunnen beluisteren die het beste aan de verwachtingen zouden kunnen voldoen.
• Aucoustic Resarch Status Sub 30: Laat nog middentonen nog door, waardoor je geen mooi laag hebt
• Klipsch RW-10D: Laat nog middentonen nog door, waardoor je geen mooi laag hebt
• Focal Chorus SW800v: filtert zeer goed en laat bijna geen middentonen door, maar er is misschien beter
Graag had ik hierbij het merk “Rel” eens willen horen, helaas verdeeld de winkel dit merk niet.
Zijn er buiten de subwoofer van het merk Focal nog ander merken/typen die goed samengaan bij de Focal 826v speakers
Is het overigens echt een meerwaarde om als rear ook een 826V te hebben of wat het meer "omdat het kan"?
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 07-08-2010 01:13 ]
Verwijderd
Zelf heb ik gekozen om de achterste speakers in surround hetzelfde te nemen als de voorsten.
Zo staan de 4 speakers net op dezelfde oorhoogte en was destijds het verschil tussen de achterste Focal 826v en de "Focal 807v + Focal poten" niet zo groot
Net zoals bij een stereo-weergave beide speakers even belangrijk zijn om een 180 graden beeld neer te zetten met de daarin verwerkte ruimtelijkheid zo is binnen discrete surroundsweergave elke speaker even belangrijk om het 360 graden geluidsbeeld te projecteren. Elke afwijking hierin brengt een disbalans in het systeem en daarmee een verstoring in de beleving van de weergegeven ruimtelijkheid net zoals dat ook zou gebeuren wanneer je twee verschillende speakers in een stereo-opstelling zou gebruiken. Gelijke afstand
Rondleiding die we kregen was het grootste ego-praatje wat er was en duurde gewoon 15 minuten. Maar na de rondleiding in een luisterkamer neer gezet waar ik meteen een slecht gevoel bij kreeg. De Focal Chorus 836V stond niet aangesloten in de hoek, idem met de Chorus 816W. Wat er wel aangesloten was was het volgende: Focal Chorus 826V, Phonar Moonlight, Canton Karat 711DC, KEF Q70, KEF XQ30, Heco Celan XT 501 en de Mordaunt Short Mezzo 6. Allemaal speakers die dus een euro of 400 - 700 per stuk kosten! Terwijl ik duidelijk aan had gegeven naar speakers van 1000-1250 euro per stuk te willen luisteren. Op verzoek vele malen naar de B&W CM9 en de Phonar P3.5 gevraagd maar niet gekregen. Dus op een gegeven moment van de gang maar de Klipsch RF-83 gepakt.
Maar lang verhaal kort is dat de KEF meteen af viel, idem met de Mordaunt en de Heco. Als je van de Focal overschakelde naar die speakers miste je meteen het laag of het hoog. Dus al snel stonden er alleen nog maar de Focal Chorus 836V, de Phonar Moonligt en (de op verzoek gebrachte) Focal Electra 1027BE. De Phonar klonk heel goed op diverse muziek, maar met mijn muziek kwam de Focal toch beter uit. Na een tijdje de Phonar van de muur af gezet (deze was helemaal tegen de muur aangezet) en toen was het ook met die over: het geluid klonk lang niet meer zo vol en mooi al eerst.
Laatste uur stonden er alleen nog de Focal Chorus 816W, 836V en de Electra 1027B. De Electra en de W-versie van de Chorus klonken een stuk rustiger. Voor één nummer is de Focal Chorus 836V wel tof, maar voor lange tijd wordt het denk ik vermoeiend en schreeuwerig. Moet wel zeggen dat ik wel geil op de grootte en looks van de Chorus 836V.
Op het einde moesten we nog naar beneden om het verschil te horen tussen een B&W 802D en één of andere vage grote witten blokkendoos. De witte speaker (ben de naam kwijt. iets van Muze?) klonk inderdaad veel voller dan de B&W. Maar dit praatje was volgens mij meer om B&W af te kraken en zelfbouw en/of Edwin Maas modificaties vele malen beter zijn. Het kon me niet veel interesseren: die speaker was toch te duur en mijn indruk van Stassen is heel slecht. Mede doordat er dus bijna niet stond van wat ik wilde horen en ten tweede omdat er géén Klipsch rear-speakers stonden die ik wel had gevraagd omdat er een maatje mee ging luisteren naar juist die speakers. Voel me echt niet serieus genomen! Sterker nog: na het luisteren was de verkopende partij nergens meer te vinden, na een half uur wachten ben ik maar naar huis gegaan. Wel makkelijk, want hoefde ik niet te vertellen dat ik niet tot koop over ging.
Dus de keuze is nu:
- Nieuw de Focal Chorus 826W halen voor €1099,- de stuk bij de Hobo Hifi (W-versie klinkt gewoon rustiger en dat ga ik in de loop der tijd zeker waarderen)
- Wachten tot er weer een paar Focal Electra 1027S te koop komen te staan in de kleur Macassar.
Verwijderd
Indien je de Focal 826v minder vindt tov de 826w, zou ikzelf eerder voor de iets mooiere 836v kiezen.
Persoonlijk vindt ik de V-serie uiterlijk mooier dan de W-serie, maar smaak is persoonlijk.
Indien je graag de Focal Electra 1027S ocassie wil kopen, hou dan ook rekening met de rest v/d speakers in de HT-opstelling.
Kiezen, smaak en luisteren, blijft natuurlijk erg persoonlijk
Verwijderd
Verwijderd
In de winkel kan je deze speakers meestal krijgen met een korting van -10%.
Tip: Eerst luisteren voordat je ze koopt
Succes.
De Chorus 836V is definitief af gevallen trouwens: qua speaker vind ik hem echt mooi, lekker vol en groot. Al zijn de twee basreflexpoorten wel veel kleiner dan de exemplaren in de 826 en 816. Maar de 836V is me soms net wat te scherp, als je één nummer luistert dan is het niet erg maar bij een hele CD kan het irritant worden. De 836V dringt zich echt op echt zo'n "ik sta hier!"-speaker. Waar de W-versie net wat minder scherp en opdringerig is. Moet wel zeggen dat de laagweergave van de 836V onovertroffen is.Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:19:
Als je van plan bent om later je speakers in een HT-opstelling te plaatsen, dan zou ik daar ook alvast rekening met houden.
Indien je de Focal 826v minder vindt tov de 826w, zou ikzelf eerder voor de iets mooiere 836v kiezen.
Persoonlijk vindt ik de V-serie uiterlijk mooier dan de W-serie, maar smaak is persoonlijk.
Indien je graag de Focal Electra 1027S ocassie wil kopen, hou dan ook rekening met de rest v/d speakers in de HT-opstelling.
En qua klank hoorde ik niet waanzinnig veel verschil tussen de Chorus 826W en de Electra, daarom vind ik de nieuwprijs het verschil ook niet waard. Zeker niet bij de BE-serie. Maar tweedehands een goed onderhouden Electra 1027s of nieuw een Chorus 826W lijkt mij toch geen lastige keuze. En inderdaad, de center van de Electra reeks ligt boven de duizend euro (voor de BE versie zelfs 1499 euro) en de rear speakers zijn duizend euro per stuk. En de stands voor de rear speakers zullen ook wel niet "maar" 135 euro zijn zoals die van de Chorus. Maar ik heb geen haast met uitbouwen naar 5.1.
Idem met dat ik geen haast heb met de aanschaf. Ik wacht nu af tot een mooi koopje van een Electra en anders ga ik over een tijdje gewoon voor de Chorus 826W. Zal wel het laatste worden, want de Electra 1027S zie je al niet veel, laat staan in de kleur Macassar. Verkoper van Stassen zei van de Chorus 836V vijftig paar te van hebben verkocht en van de Electra maar twee...
Alleen jammer dat de grotere, goedkopere ketens de 826W niet meer hebben staan en dat naar mijn weten alleen de Hobo hem nog heeft. En daar vragen ze €1099,- de stuk. Dus dat is wel iets van 400 euro duurder dan bij andere shops. Maar als ik iets van de prijs af krijg vind ik het goed. Vind het niet erg om de Hobo te sponsoren na de goede adviezen en service die ik heb gehad
Zo goedkoop vind ik ze niet: Heb een adres waar je ze voor €339,- per stuk nieuw in doos kan krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 03:05:
Heeft er iemand ervaring met de Focal Chorus 807v, ik kan een paar op de kop tikken voor rond de 700 euro, wat toch een goede prijs lijkt. Reviews zijn zeer lovend van wat ik heb gezien, maar nog een mening van een tweaker erbij zou me pas helemaal gerust stellen. En 700 euro is toch een goede prijs, right?
Verder vind ik de Chorus 807V wel een hele grote speakers voor een monitor, maar wel veel speaker voor je geld. En in combinatie met de originele stands (die helaas wel 135 euro per stuk zijn) is het toch een stukje design naar mijn mening.
[ Voor 61% gewijzigd door FeaR op 11-08-2010 09:17 ]
Verwijderd
Stands gaat er even niet van komen, ik moet praktisch een nieuwe opstelling van 0 af beginnen. En stands is één van de mindere prioriteiten
Nee, ik heb het over een keten in Huizen (Noord Holland): Mixit Music.Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:43:Ik denk dat wij het over dezelfde winkel hebben ;-) . U bedoelt die ene in Oostenrijk, of toch nog een andere? Want dan komt het effectief +- 700 euro (incl verzending) uit.
Ook te vinden via sites als Marktplaats.nl.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nouja het probleem bij focal subwoofers is dat het geen subwoofers zijn.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:40:
[...]
Misschien is de keuze gewoon, omdat de Focal subwoofer mooi bij de Focal speakers past en je dus een geheel hebt![]()
Maar of de Focal Sub zoveel beter is heb ik zelf nog nergens kunnen vergelijken
Veelal geen 1 toevoeging op de fronts kwa diepgang...

Voor midbass zijn ze nog wel te doen, maargoed beetje tower kan dat ook aan.
Zie ook http://www.hometheatermag...eakers/208foc/index2.html
(alhoewel de power handling van mijn 816's niet echt veel is voor films...waarschijnlijk door de kleine drivers met kleine xmax en men denon met audyssey die <30 hz met 15 db boost.. )
Denk dat de volgende opstelling hier toch echt monitors worden met 2 subwoofers ofzo..
Of hele grote towers die doorlopen tot 20 hz..
Vraag me dan meteen af of die x.2 receivers een stereo subwoofer uitgang hebben?
Zodat je een stereo opstelling kan maken voor je 2 subs.. want ja alles boven de 60 hz is echt te locaten..
[ Voor 26% gewijzigd door Unique op 15-08-2010 22:56 ]
Verwijderd
Daarna nog eens rondgekeken in enkele andere echte HIFI winkels in Antwerpen maar in diegene waar ik binnen was geweest hadden ze helaas geen Focal 807v staan
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 16:34 ]
Verwijderd
Ben ik ook binnengeweest en ze hadden dus nét niet de speakers die ik wilde -.- . De mens van die winkel raadde mij wel ten zeerste af om Denon te gaan qua versterker. Ik vond de Denon eigenlijk wel lekker icm met die focals, nu heb ik nog geen Marantz (wat hij wel aanraadde) icm met die focals gehoord.RexP schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:44:
Hifi Corner in Antwerpen heeft meestal wel Focal staan.
Het is een beetje een lastige keuze aangezien ik via een kennis wel aan een Marantz Versterker voor de helft van de prijs kan geraken. Maar als ik te lang wacht zwiert hij die natuurlijk ook op ebay en kan ik mee gaan bieden.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
welke Focals heb je? Want vind het in-your-face-geluid van de V-serie een stuk hoger dan van de W-modellen. Die laatste zijn net wat subtieler.MrFl0ppY schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:15:
Ikzelf heb ook Marantz i.s.m. Focal en ik vind het heerlijk klinken. Heel helder en dynamisch maar wel in-your-face waar je van moet houden. Zeker het proberen waard.
De 716W, maar ik doel vooral op het verschil met de Denon versterker. Heb ook de 816V's geluisterd ism met een Marantz.FeaR1986 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:01:
[...]
welke Focals heb je? Want vind het in-your-face-geluid van de V-serie een stuk hoger dan van de W-modellen. Die laatste zijn net wat subtieler.
Verwijderd
Ik wil namelijk een 5.1 set maken met de focal sib xl , heeft hier iemand ervaring mee??
zoek namelijk ook nog 2 sib xl speakers (iemand soms nog iet liggen)
Vielen de KEF's bij jou af omdat jou spreekwoordelijke lat erg hoog ligt of omdat ze hun geld gewoon niet waard zijn? Ben op zoek naar een luister ervaring voor de XQ40 van KEF. Ben wel blij dat ik jou stukje tekst gelezen heb over Stassen wou er ook langs gaan, wou.... Moet er een behoorlijk stuk voor rijden, kom uit Zoetermeer.
Valt me ook op dat Stassen me niet meer heeft gebeld na mijn bezoek. Weet alleen niet of dit komt omdat ze gewoon een slechte service hebben of dat ze het bellen gewoon niet aandurven omdat ze weten dat ik het slecht vond.UgotHeinzzd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:16:
@ FeaR1986
Vielen de KEF's bij jou af omdat jou spreekwoordelijke lat erg hoog ligt of omdat ze hun geld gewoon niet waard zijn? Ben op zoek naar een luister ervaring voor de XQ40 van KEF. Ben wel blij dat ik jou stukje tekst gelezen heb over Stassen wou er ook langs gaan, wou.... Moet er een behoorlijk stuk voor rijden, kom uit Zoetermeer.
Maar de KEF XQ vielen af omdat het geluidsbeeld veel minder goed was dan van de andere speakers die ik heb geluisterd. Nummer van Genesis klonk op de andere speakers gewoon lekker vol: als in mooie hoge tonen en een lekker laag. Schakelde je over naar de KEF sloeg het geluid gewoon dood, het klonk rommelig en alles liep door elkaar heen. Qua design vond ik ze ook niet je van het en dat telt voor mij ook mee.
Mijn lat ligt overigens niet hoog, ik zou al genoegen nemen met de Focal Chorus 826W en dat zijn speakers van net 1000 euro per stuk. Dus het kan nog vele malen duurder en beter. Al wacht ik nu rustig af tot ik een paar Focal Electra kan halen, liefst de 1027BE in Slate Grey. Maar daarvoor moet ik mijn budget even verdubbelen...
I'll pass..
Ik moet trouwens ook nogsteeds foto's maken van mijn setup nu met center
Daarom1Kb schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:39:
Overigens, die marktplaats prijs is nagenoeg de nieuwprijs. Voor 99 euro per stuk meer worden ze nieuw aangeboden.
Vorige keer stond er dus een zelfde paar op, maar dan voor €1750,-. Nu is dat wel weer erg goedkoop, maar wel wat realistischer dan de €3200,- die hier wordt gevraagd. Voor net geen €4000,- heb je dus een paar (ook tweedehand) Electra 1027BE in Slate Grey en die zien er toch een stuk beter uit!. Dus ik spaar gewoon verder voor een paar Electra 1027BE of ik ga voor een paar Electra 1027S als die weer eens goedkoop tegen kom. Moet zeggen dat ik de nieuwprijs van de BE-versie het niet waard vind namelijk, maar tweedehands kom je wel eens leuke dingen tegen.
Metal up your ass
Metal up your ass
Metal up your ass
Verwijderd
Het betreft een kleine ruimte, ongeveer 10 vierkante meter. Eerste instantie neigde ik naar de 807V (gezien het formaat), maar deze zijn inclusief de Focal stands net zo duur als een set 816V. Is het daarom niet verstandiger om deze aan te schaffen of zou dit overkill zijn.
Ook ben ik er qua kleur nog niet helemaal uit. De muren van de HT zijn gebroken wit, maar het tv,- en de dvd-meubels zijn antraciet (neigen dus meer naar de Ebony). Nu kan ik vrij voordelig een set 816W Moka op de kop tikken, maar hiervan ben ik bang dat het niet gaat matchen met het interieur. Het is via plaatjes op internet lastig te behoordelen wat nu de exacte kleur is.
Wat denken jullie?
Of je voor de 807V met stands moet gaan of de 816V is lastig te zetten. Ikzelf zou altijd voor volwaardige vloerstaanders gaan. Puur vanwege de body van de speaker en het (wellicht) meer weergave van laag.
Verwijderd
iemand een paar adressen waar ik deze voor een leuke prijs kan kopen?
Verwijderd
Ik ben wel een focal liefhebber kwa geluid heb helaas nog geen speakers ervan. Nu kom ik een aanbieding tegen hier bij de lokale speaker winkel die een set van de Focal 816V voor de helft van de prijs verkoopt.
doen ofniet? ik heb een kamer van 16m2
Verder heb ik een Denon 1910 . Binnenkort ga ik ze beluisteren met de Denon 1911 die hij daar heeft staan.
Hij doet ze juist weg omdat de 816 serie niet in de smaak valt mijn vraag is dan ook hoe is dat hier gesteld?
groeten
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reactie. Hij heeft ook de 816W er naast staan maar daar weet ik de prijs niet meer van maar zijn wel duurder. misschien ook een optie om nog betere kwaliteit te krijgen.
Ik zal deze speakers dan gebruiken met blu ray films en in stereo muziek. ik heb geen subwoofer maar heb gehoord dat deze wel goed laag gaan.
en is mijn Denon 1910 wel sterk genoeg om deze speakers goed te laten klinken?
De focal 816V is een hele mooie luidspreker, maar laat je oren vooral beslissen.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:48:
beste mensen
Ik ben wel een focal liefhebber kwa geluid heb helaas nog geen speakers ervan. Nu kom ik een aanbieding tegen hier bij de lokale speaker winkel die een set van de Focal 816V voor de helft van de prijs verkoopt.
doen ofniet? ik heb een kamer van 16m2
Verder heb ik een Denon 1910 . Binnenkort ga ik ze beluisteren met de Denon 1911 die hij daar heeft staan.
Hij doet ze juist weg omdat de 816 serie niet in de smaak valt mijn vraag is dan ook hoe is dat hier gesteld?
groeten
Mijn ervaring bij een luistersessie was dat de 816V tov. de 716V de mooiere speaker was, behalve bij metal-muziek. Beiden misten bij metal naar mij gevoel de "body", en de 816V klonk nog wat ieler dan de 716V.
Aangezien ze voor de helft van de prijs verkocht worden heb ik hoop voor je dat het de 816W betreft (staat op de doos als 816V-W geloof ik); deze zal je met alle muzieksoorten uit je sokken blazen!
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Verwijderd
beste mensen ik heb nu de 816V in mijn kamer staan en bevalt me nu goed zijn helemaal nieuw dus zullen wat inspeeluren nodig hebb en maar moet zeggen klinkt er goed alleen jammer dat het hele huis mee trilt heb dan geen subwoofer maar dat is voorlopig nog niet nodig.
nu ff alles afstellen met mijn denon 1910
Mooi! weer een tevreden Focal gebruiker erbij. Lekker in laten spelen (ook 's nachts). Het blijven mooi speakers voor die prijs.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:52:
beste mensen ik heb nu de 816V in mijn kamer staan en bevalt me nu goed zijn helemaal nieuw dus zullen wat inspeeluren nodig hebb en maar moet zeggen klinkt er goed alleen jammer dat het hele huis mee trilt heb dan geen subwoofer maar dat is voorlopig nog niet nodig.
nu ff alles afstellen met mijn denon 1910
P.S. toch niet voor de 816w gezwicht?
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, Ik heb er er overwogen maar het prijsverschil was me iets te groot . Ben hier erg tevreden over en idd moet wel ff wennen aan het geluid ik laad ze lekker inspelen. Trouwens wat gebeurt er trouwens met de speaker als ze de eerste uren draaien? (inspelen).
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
De losse luidsprekers (tweeters, mid en woofers) komen rechtstreeks vanuit de fabriek en worden gemonteerd, verpakt in grote dozen en blijven opgeslagen in koude magazijnen. Na lange tijd komen de speakers uit de mooie verpakking en worden aangesloten. Op dit moment is het materiaal van de speaker "stijf" want de conus heeft tot dan nog geen millimeter uitslag gehad. Het "inspelen" is dus eigenlijk het "losmaken" en flexibel maken van de bewegende delen in de speaker (ook wel ophanging genoemd). Daarnaast laat je met inspelen ook de passieve filters m.n de condensators inwerken.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:55:
Trouwens wat gebeurt er trouwens met de speaker als ze de eerste uren draaien? (inspelen).
De eerste uren klinken de speakers meestal vlak maar na 100 uren merk je dat de speaker letterlijk losser wordt en dat het geluid voller klinkt met een lager bereik. Sommige hebben zelfs de theorie dat dit ook voor de aangesloten luidsprekerkabels ligt maar met deze opmerking krijg ik waarschijnlijk hele volksstammen over me heen
Dit is eigenlijk in grote lijnen het verhaal. Natuurlijk bestaan er ook wetenschappelijke verhalen hierover maar die discussie is leuk met een biertje!
Verwijderd
Een subwoofer in een 5.1 opstelling mag in geen geval ontbreken en als deze goed is afgesteld.Down schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:15:
Ik twijfel alleen behoorlijk over de subwoofer. Ik vind het laag van de speakers zelf al best mooi, alleen wil ik toch net iets meer body, en bij een subwoofer heb ik al snel dat het te veel van het goeie is. Ik heb dus eigenlijk een hele lichte en subtiele subwoofer nodig..
Zal het nooit een teveel van het goede zijn, maar een waardevolle aanvulling.
Ik merk bij veel mensen thuis, dat de subwoofer te dominant staat afgesteld, waardoor alles uit balans valt.
Mijn voorkeeur gaat eerder uit naar een iets grotere subwoofer, zodat deze voldoende reserve aan boord heeft en die je dan mooi en nauwkeurig afstelt.
Mijn (arme sloeber low-end
Oh en @Down\ Ik heb ook de SW 700 V subwoofer voor films; die 716 hebben wel een groter bereik maar als je niet in een flat woont dan zou ik hem zeker erbij halen. Het echt lage bereik dat je eigenlijk alleen in films nodig hebt is echt een toevoeging aan de "home-cinema" (mag je dat woord nog gebruiken
[ Voor 38% gewijzigd door Maks op 31-10-2010 10:18 ]
Verwijderd
Deze Focal SW800v heeft overigens een mooie en degelijk crossover-filter, die zijn werk prima doet.
Toevallig heb ik dezelfde speakers, receiver en dezelfde twijfels over een sub. Toch heb ik me laten overtuigen en nu staat er dit moment een REL Storm III binnen. Een flinke sub maar dit stoort niet wanneer je hem goed afstelt. Ik heb hem ook maar minimaal mee laten spelen maar het verrijkt het geluid zeker wel. Je krijg een stuk warmere sound. En ja, met films is het echt genieten. De Storm III is overigens goed op marktplaats op de kop te tikken voor 500€.Down schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:15:
Al weer een poosje tevreden gebruiker van Focal Chorus 716w. Ik heb ze nu in stereo, maar wil uitbreiden naar 5.1. Ik twijfel alleen behoorlijk over de subwoofer. Ik vind het laag van de speakers zelf al best mooi, alleen wil ik toch net iets meer body, en bij een subwoofer heb ik al snel dat het te veel van het goeie is. Ik heb dus eigenlijk een hele lichte en subtiele subwoofer nodig.. of is dat niet verstandig bij deze set? Ik gebruik ze icm een Marantz SR-6004.
Verwijderd
aankomende weerk wil ik graag de center van de 8 serie aanschaffen weet iemand nog een goedkoop adresje?
Maar goed Fear, is het verschil het dusdanig waard dat je je voor je hoofd blijft slaan dat je het niet hebt gedaan?
Qua looks vind ik de Chorus mooier: agressiever en extreem aanwezig in de huiskamer. De Electra is gewoon wat chiquer en minder aanwezig. Op dat gebied vind ik de keuze eigenlijk lastiger dan qua klank. De Electra klinkt iets zuiverder, maar het scheelt niet veel. En dan heb ik naar de BE-versie geluisterd, dus die zijn twee tot drie maal zo duur als de Chorus 826W. En de meerwaarde van de Electra is dat geld echt niet waard. Plus dat de Electra iets lastiger aan te sturen lijkt. Het laag kwam er op lager volume niet zo goed uit als de Chorus dat deed.1Kb schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:55:
Tsja, ik zelf ben voor de 826W gegaan. Het had meer met het budget te maken wat ik er voor wilde uitgeven dan met wat ik kon aanschaffen. Want voor mij gold dat toen ik eenmaal over de streep was, ik maar gelijk het volledige 5.1 systeem heb gekocht/gemaakt (zelfbouw sub). Voor films vindt ik de sub prettig, voor sommige muziek stukken ook maar zoals zich al laat raden, niet altijd.
Maar goed Fear, is het verschil het dusdanig waard dat je je voor je hoofd blijft slaan dat je het niet hebt gedaan?
En een heel groot punt is toch budget: De 5.0 set op de basis van de Chorus 826W heb je al voor een euro of 3000-3500. Bij de Electra ligt dat toch een heel stuk hoger. Plus dat de Chorus met gemak in de kleur zwart te krijgen is. Electra is standaard houtfineer en wil je ze een andere kleur kost je dat een honderd of drie per speaker!
Denk dat een stap naar de Chorus vanaf wat ik nu heb al zeer groot is en dat ik zeker tevreden zal zijn. Dan kan ik later altijd nog verder gaan met upgraden. Setje B&W 802D's ofzo
Natuurlijk gaat het vanzelf maar door inspelen gaat het proces op een gecontroleerde manier (heel) wat sneller. Zeker als je minimaal 100 uren wilt inspelen/acclimatiseren. Dat betekent dat je dan sneller het volume tijdelijk wat op kan schroeven want je wilt je nieuwe speakers natuurlijk zsm vol open gooien (wat in het prille begin niet verstandig is). Want als je aan vrienden je nieuwe speakers wilt laten zien dan wordt je toch verleid om het volume omhoog te draaienMaks schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:11:
Maar Patrick dat inspelen gaat toch vanzelf, ik vind het vreemd om zoiets te gaan forceren. Zo dramatisch klinken ze ook niet uit de doos toch?
Kijk even of je speakers goed waterpas staan, het gaat tenslotte om een vrije horizontale uitslag van de conus. Anders ook een visuele inspectie doen misschien een klein scheurtje? Anders even terug naar de winkel want je hebt ze net.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:50:
Ik heb nu 2 dagen de Focal 816V hier staan nu kwam ik erachter met rustige muziek dat 1 conus een beetje stoort.Nu denk ik dat het nieuwig heid is maar weet niet zeker of dat wel goed is. met muziek op iets hardere volume heb ik er geen last van maar met bijvoorbeeld een film kan je met je oor ervoor wel een beetje horen.
Is het "storend" geluid bij alle muzieksoorten hoorbaar?
Verwijderd
Nee het is niet bij hoorbaar bij gemiddeld luister niveau, Maar bij sommige zachte momenten of rustig muziek is het wel storend al moet je er wel erg op gaan letten zoals ik al deed . er is geen beschadiging te zien. Ik zou straks even controleren of hij waterpas staat.iPatrick schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:33:
[...]
Kijk even of je speakers goed waterpas staan, het gaat tenslotte om een vrije horizontale uitslag van de conus. Anders ook een visuele inspectie doen misschien een klein scheurtje? Anders even terug naar de winkel want je hebt ze net.
Is het "storend" geluid bij alle muzieksoorten hoorbaar?
bedankt voor je reactie
Verwijderd
Een speaker mag toch totaal geen ruis weergeven al is dat maar minimaal ?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2010 21:54 ]
In de winkel in Tilburg waar ik een luisteruurtje gereserveerd had , stonden een 9 tal gekende merken en na slechts 2-3 van mijn meegebrachte luisternummers , ging mijn voorkeur reeds uit naar deze Focals (budget +/- 1000euro per speaker) De Monitor Audio RX 8 kwam voor mij (verrassend) het best in de buurt wat betreft laag en midden , alleen is het hoog wel erg verschillend.
Eenmaal thuis geleverd vond ik het laag wat tegenvallen , maar nu wat met de positie van de speakers gespeeld te hebben in combinatie met de Marantz Audyssey automatische setup , ben ik nu wel tevreden over het geluid. De speakers zijn gekocht voor een grotere woning in aanbouw en de huidige woonruimte is veel te klein voor deze speakers , maar deze W serie was het laatste toonzaalmodel waardoor ik niet kon wachten met de aanschaf
Aanstaande vrijdag staat er nog een Focal sw800v aan te komen , en dan kan ik het de buren helemaal lastig maken

Over die sw800v heb ik trouwens heel lang getwijfeld en heel wat fora topics gelezen. Ik zoek geen sub die het dak eraf speelt in films , maar eentje die vooral voor muziek , de 826w's netjes aanvult waar deze tekortschieten ( ik denk alles onder de 45 Hz ongeveer ). Niet te groot in diameter , zodat de bas bij wat stevige hardstyle of hardcore niet gaat zoomen en dus mooi strak blijft. Bij Rnb en House en Electro mag hij dan weer dieper gaan... maar vooral , gezien ik nu al een fluittoon in de oren heb van mijn car audio destijds , wil ik dat de zaak lekker subtiel en vol klinkt ook bij lage tot stille volumes... ik ben benieuwd....
[ Voor 2% gewijzigd door MPAnnihilator op 01-12-2010 21:57 . Reden: foto edit ]

Ik ben ook bij iEar geweest en daar kwamen de Focals veel beter uit de verf dan de andere gerenomeerde merken. Na ruim een half jaar heb ik nu de speakers goed staan (zelfs iets ingedraaid) en luister ik met Audessey omdat ik merkte dat de akoustiek thuis r@k was. (maar ja dat weet je wel als je de speakers op de lange zijde van een L-ruimte zet)
Wat betreft de sub: als ik muziek luister in stereo (met Audessey aan) dan is in mijn config de sub niet actief. Ik kan je vertellen dat er genoeg laag en diep uitkomt zonder sub support.
Met die sub wordt het zeker geweldig in films als U571
Ah, ze zijn er dus nog wel. Ik wacht nog steeds op het goede moment om ze te kopen (lees: als ik op mezelf woon). Maar kwam bij veel winkels de 826W toch niet meer tegen. Dus begon me al wat zorgen te maken.MPAnnihilator schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:49:
Ik heb sinds 2 weken nu de 826w aangeschaft in combinatie met een Marantz SR6005 A/V receiver.
Neen, voor de SimsiPatrick schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:51:
Ziet er mooi uit, heb ze zelf ook! Weet je zeker dat je deze set niet speciaal voor GT5 hebt gekocht?![]()
Wat betreft de sub: als ik muziek luister in stereo (met Audessey aan) dan is in mijn config de sub niet actief. Ik kan je vertellen dat er genoeg laag en diep uitkomt zonder sub support.
Met die sub wordt het zeker geweldig in films als U571
Maar als ik het goed begrijp , kan je met Audyssey de sub niet gebruiken voor stereo muziek ? Of heb jij die manueel afgezet ? Gezien ik die sub aanschaf om mijn techno-house-lounge ... muziek wat dieper te laten klinken , maar ik me nu toch al wat zorgen

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 23-11-2010 08:56 . Reden: verkeerde smiley :) ]
No panic! Ik kan op mijn Denon instellen dat voor bronnen die ik in stereo/direct mode wil afspelen de sub niet meedoet. Ik ga er van uit dat je dit ook op de Marantz 6005 kan instellen. Ongeacht je Audyssey wel of niet gebruikt.MPAnnihilator schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:55:
Maar als ik het goed begrijp , kan je met Audyssey de sub niet gebruiken voor stereo muziek ? Of heb jij die manueel afgezet ? Gezien ik die sub aanschaf om mijn techno-house-lounge ... muziek wat dieper te laten klinken , maar ik me nu toch al wat zorgen
Als ik de manual lees van Focal , dan komen volgens hun die speakers meer tot hun recht wanneer ze echt vrij staan , maar bedoelt men dan dat ze warmer gaan klinken ? ( meer laag )
Ik heb die speakers nu voor zover mogelijk geplaatst in de ideale zone volgens Focal , maar nu vind ik dat het laag zo flauw is. Wat zijn jullie ervaringen ? Is mijn situatie normaal ?
Verwijderd
Ik heb ze zo'n 30 cm ietsjes schuin naar binnen van de muur geplaatst. Ik heb de Focal 816V met denon 1910 receiver. Ik kan wel met je mee praten ik voel hetzelfde maar ik heb kabels van 0,75m2 . Die ga ik dus vervangen door een 2,0 of 2,5m2 kabel waardoor het laag beter doorkomt.MPAnnihilator schreef op donderdag 25 november 2010 @ 10:41:
Voor mensen met de 816V & W en 826V & W , hoever hebben jullie deze speakers van de muren gezet ?Achteraan heb ik nu wel een centimeter of 60 vrijgelaten , maar langs de zijkanten heb ik die plaats niet en zal het ongeveer 30 cm zijn denk ik , tussen mijn tv meubel en de muren.
Als ik de manual lees van Focal , dan komen volgens hun die speakers meer tot hun recht wanneer ze echt vrij staan , maar bedoelt men dan dat ze warmer gaan klinken ? ( meer laag )
Ik heb die speakers nu voor zover mogelijk geplaatst in de ideale zone volgens Focal , maar nu vind ik dat het laag zo flauw is. Wat zijn jullie ervaringen ? Is mijn situatie normaal ?
Voor mijn ouders heb ik een mooie set mogen uitzoeken. We hebben namelijk een aparte filmruimte (vroeger receptieruimte, nu ongebruikt, dus daar maak ik wel iets moois van. :-)) achter het huis, waar nu een 720p beamer hangt en vroeger de audioset van mijn broertje stond. Alleen hij is verhuisd, dus er moest een nieuwe set komen. Dit is waar ik op uit ben gekomen:
Marantz SR6005
2x Focal Chorus 826W
2x Focal Chorus 807V
1x Focal Chorus CC800V
1x Focal Chorus SW800V
Het betreft hier een behoorlijk grote ruimte: breedte van het scherm is zo'n 5 meter, hoogte 3 meter. Diepte van de ruimte is wel een meter of 10-15. Denken jullie dat dit voldoende is? Ik heb zelf thuis (in natuurlijk een veel kleinere kamer) ook een Focal set staan en dat klinkt echt geweldig, dus voor de inrichting bij mijn ouders was dit een kleine stap. We gaan trouwens alles kopen bij de Musifoon in Emmen: winkel waar ik zeer tevreden over ben.
Gelijk trouwens met bovenstaande, ga ik ook mijn eigen set compleet maken. Ik heb al:
Marantz SR6004 (misschien krijg ik m'n ouders wel zo gek dat we kunnen wisselen straks
Focal Chorus 716W
1x Focal Chorus CC800V
1x Focal Chorus SW800V
Dat was dus 3.1... en nu ga ik het compleet maken met de twee achterneefjes:
2x Focal Chorus SR800V
Dat zijn die wandspeakers. Ik ben erg benieuwd hoe het geheel gaat klinken en aangezien ik nu geen ruimte heb voor bookshelf speakers, lijken dit me perfecte speakers die m'n 3.1 set aanvullen.
Hopelijk staat alles er voor de kerst! Kunnen we lekker weer een weekendje film kijken! :-)
Verwijderd
ik ben nieuw hier op het forum, maar ik volg al een tijdje dit Focal Topic.
Ik wil mij nieuwe speakers aankopen, maar ben eigenlijk een leek op audiofiel gebied.
Een paar maanden terug eens een audio speciaalzaak binnengestapt met mijn versterker en een aantal cd's.
Een luistersessie gedaan en voorlopig uitgekomen bij de Focal Chorus 726V (prijs 990€/set) die ik in combinatie met mijn versterker (Sony TA-FB720R QS-reeks) beluisterd heb.
Ik had nog nooit van Focal
Daarna ben ik even beginnen googelen en vraag mij af of ik niet beter voor de 826v of de 836v zou gaan.
Of zelfs evt de W reeks, maar weet niet of deze in België beschikbaar zijn.
Mijn woonkamer is ook niet zo groot (5m bij 5m, plafond 3.2m).
En is mijn versterker "goed genoeg" voor dit spul?
Je ziet een heleboel vragen, dus graag jullie advies welke speakers en of mijn versterker goed genoeg is?
Mvg,
Stijn.
Verwijderd
Maar ik wil toch eerst weten waar ik aan toe ben.
Ik bedoel ik wil eerst even de prijs weten van de 826V of W en de 836V of W, ik weet ook niet of er een 726W bestaat. Als ik op de Focal site kijk dan vind ik zelfs geen W serie terug enkel de V modellen in zowel de 700 als de 800 reeks. Het is mij niet echt duidelijk.
Voor prijzen kan je de diverse vergelijkingssites bekijken, in Nederland:
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+716w
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+716v
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+726v
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+826v (de 826w is niet meer beschikbaar)
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+816v
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+816w
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=focal+836v
De Chorus 836W bestaat (helaas) niet, de 826W is (helaas) nog maar zeer lastig aan te komen. Ik zoek zelf ook een setje Chorus 826W in Satin Black, maar ze zijn niet meer zo goed te krijgen als een paar maanden geleden.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:43:
Ja ik moet idd gaan luisteren.
Maar ik wil toch eerst weten waar ik aan toe ben.
Ik bedoel ik wil eerst even de prijs weten van de 826V of W en de 836V of W, ik weet ook niet of er een 726W bestaat. Als ik op de Focal site kijk dan vind ik zelfs geen W serie terug enkel de V modellen in zowel de 700 als de 800 reeks. Het is mij niet echt duidelijk.
Qua prijs lagen de 826W en de 836V niet uit elkaar, waar de 826W dan de duurste was. Echter is dat nu wel anders. De 836V kan je voor al 700 - 800 euro per stuk krijgen.
Persoonlijk vind ik de 836V wel mooi om te zien: imposant door de grootte van de speaker en de vele units. Echter is de sound van de W-serie een stuk rustiger. De Chorus 836V is wat scheller en agressiever, maar daardoor kan het op den duur wel wat vermoeiend worden om naar te luisteren.
De 826W is de 30th Aniversary edition. En die is inderdaad in Satin Black en Satin Red. Wat zo veel wil zeggen dat de kleur door en door is en er dus geen houtnerf zichtbaar is zoals op de normale V-versie.ChrisM schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:16:
Is de 826W Satin Black de 30th Aniversary edition? In welke kleuren is de 826W er nog meer, die fel rode kleur en that's it? Volgens mij krijgen m'n ouders er 1-tje in het zwart, dus dat zal wel Satin Black zijn. Dat is inderdaad een heel mooie kleur, echt super strak! Nog één live gezien dus bij de Musifoon in Emmen, maar die is nu dus verkocht.
De rode zou ik nooit nemen: verschil tussen Satin Black van de 826W en het Ebony van de center en rears is een stuk minder dan als je opeens een Satin Red speaker zou hebben.
Hobo Hifi kon als het goed is de Chorus 826W ook nog leveren, wel voor bijna 1100 euro per stuk...
Vervolgens alle soorten muziek zitten uittesten in samenspel met de crossover instellingen, en ik heb nu eindelijk een sweet spot gevonden voor alle instellingen en plaatsing.
Ik wou bij muziek gaande van pop , tot hardcore , van rock tot lounge , dat alles goed klonk , zonder dat het bij sommige platen explodeerde en bij anderen te weinig was , en zonder steeds de subwoofer volume knop te moeten gaan bijregelen.
Even mijn settings voor mocht iemand er zelf ook nog niet uit zijn en dit een willen uitproberen :
Op de Marantz SR6005:
-voorste speakers op full range
-advanced crossover van de voorste speakers op 40 Hz ( door Auddysey aangeraden , had zelf eerst 60 Hz ingesteld op basis van de specs van Focal , maar uiteindelijk toch moeten toegeven dat die Audyssey eigenlijk beter hoort dan ik :-) )
-lpf op 40 Hz , waarbij ik niet alleen de LFE maar ook de bass van de voorste speaker naar mijn sub stuur
-voorste speakers op -6dB ( idem volgens Audyssey )
-woofer op -10dB ( -12dB volgens Audyssey )
-audyssey actief , dynamisch volume af.
Op de sw800v subwoofer :
-aangesloten met lfe tulp kabel
-crossover volledig open ( maakt eigenlijk niet uit als je hem aankoppelt aan de lfe )
-volume op 1 streepje verder dan de helft ( ik denk dat dit bij een andere ruimte zal verschillen , als ik de woofer dichter in de hoek zet , dan kan het volume eigenlijk lager , maar dan is hij eigenlijk minder strak... )
Plaatsing woofer : 40 cm van de achterste muur en muur opzij , de 826W zuilen op 40 cm van de achterste muur , in lijn met de woofer.
Zo heb ik nu op fluisterstille muziek , een vol geluid , en bij een stevige draai aan het volume geeft de woofer niets van vervorming , ik durf het zelfs niet echt hoog zetten voor langer dan 20 seconden ofzo omdat ik vrees dat alle geburen hier in het appartement gaan klagen. Bonzai cd's klinken geweldig , MOH , Buddha bar , MJ , Shakira , Rammstein , ... 1 woord : geweldig
Ik kan al niet wachten om die volgend jaar in onze nieuwe woning te kunnen gaan testen , wat een reserve hebben die speakers , gewoon niet meer gezond voor de oren , en niks vervorming , ik kreeg gewoon kippevel tijdens het testen en tranen in de ogen
Hier wat plaatjes ( kan je ook het subtiele verschil zien tussen dat Ebony black van de woofer t.o.v. het Satin black van de 826W :
Verwijderd
Ik kan deze krijgen voor 1200€/set.
Prijsverschil met de 726V (990€/set) is niet zo groot, maar je hebt toch in verhouding een veel betere kwaliteit.
Wat denken jullie,de prijs is toch ok?
Kan mijn versterker dit aan? (Sony TA-FB720R QS-reeks)
Een jaar geleden ofzo kon je de 816w voor 500 euro p/sk bij redcoon kopen.
Maar sindsdien ik heb ze niet meer gezien voor die prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door Unique op 02-12-2010 19:19 ]
Verwijderd
ben even te rade geweest bij een lokale dealer (waar ik normaal zou willen kopen) en hij beweert het volgende:
"Het is zo dat men in de W versie een ander materiaal gebruikte voor de woofer membranen, maar intussen gebruikt men dit in alle V modellen"
Klopt dit?
Nee. Wat zou anders het voordeel van de W-serie zijn ten opzichte van de V-serie?Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:07:
heb nog een vraagje.
ben even te rade geweest bij een lokale dealer (waar ik normaal zou willen kopen) en hij beweert het volgende:
"Het is zo dat men in de W versie een ander materiaal gebruikte voor de woofer membranen, maar intussen gebruikt men dit in alle V modellen"
Klopt dit?