Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

De vraag is wat er van de rears wordt gevraagd. Ik draai op dit moment met pruts speakertjes achter, maar omdat er niet veel meer wordt weergegeven als over vliegende vliegtuigen en rondvliegende zooi bij een explosie (lees: geluid zorgt alleen voor ruimtelijk effect) vind ik het niet storend. Gebruik je je rears als extra stereo speakers is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madass
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-05 12:21
Zijn er metingen van deze speaker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Anoniem: 357424 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:28:
ik heb een set 816 w`s en vraag me af welke boxen hier goed bij zouden passen om een 5.1 setup te maken ??
Ik was zelf wel onder de indruk van de Chorus SR 800V. Ze nemen niet veel ruimte in en hebben geen staander nodig/ wel een muur :) . Ik heb een keer een 5.1 set beluisterd met 816W's als front, SR800V als rears, CC 800V als center en een Rel Quake 2 als sub. Dat klonk erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 00:23
Ikzelf moet ook mijn rears vervangen en zit voorzichtig te denken aan de SR700V's bij mijn 826V's juist omdat we ze voornamelijk als rearspeakers gebruiken. Weet iemand of dit wel een slimme keuze is of dat we toch beter voor de SR800V's kunnen gaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 21:36

William/Ax3

We are Starstuff

Anoniem: 185410 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:56:
[...]

Ik was zelf wel onder de indruk van de Chorus SR 800V. Ze nemen niet veel ruimte in en hebben geen staander nodig/ wel een muur :) . Ik heb een keer een 5.1 set beluisterd met 816W's als front, SR800V als rears, CC 800V als center en een Rel Quake 2 als sub. Dat klonk erg leuk
Zijn er ook stand verkrijgbaar? Ik zit me momenteel te orienteren voor een setje focals maar ik kan de rears niet echt aan een muur ophangen ik heb stands erbij nodig. ;). Iemand enig idee bij welke winkels in het oosten/Noorden de 700/800 W's te zien zijn dan verneem ik dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door William/Ax3 op 02-05-2010 23:37 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Even een bescheiden kickje,

Zaterdag de hele dag op pad geweest om een een mooi 5.0/5.1 setje te vinden voor een budget van €2500,-. Uiteindelijk uitgekomen op de Focal 816v i.s.m. de Marantz 6004 versterker. Eigenlijk was het al vrij snel duidelijk dat de Focals het gingen worden, er waren nog wel speakers die in een buurt kwamen maar zelfs de B&W CM9 om maar een voorbeeld te noemen klonken niet zo lekker en waren nog eens een dikke 400€ per speaker duurder.

Toen werd mij echter aangeraden om voor de 5.0 compleet te maken (5.1 zou helemaal buiten budget vallen) de center van de 800 serie erbij te pakken maar de rears van de 7 serie te pakken omdat die een voller geluid zouden hebben. Helaas was er niet meer tijd over om die nog eens te proberen (stonden niet opgesteld). Nu is mijn vraag of mensen met deze ervaring hebben. Persoonlijk geloof ik de verkoper wel op zijn woord, het was een echte mafkees liefhebber op het gebied van audio en gaf heel eerlijk advies over alles dus dat zit wel snor, desalniettemin zijn extra ervaringen nooit weg.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275731

De setup die bij mij thuis staat lijkt erg opp de jouwe. Ook de 816V icm met Marantz SR5003. In het begin maakte ik gebruik van een logitech centerspeakertje, die is inmiddels vervangen door de CC800. Man, wat vet is dat! :D

Naar mijn mening is het een absolute aanrader, ik geniet er nog elke dag van. Rears heb ik geen ervaring mee, maar ik ben beniewd naar ervaringen van anderen, ik zit nl met een soortgelijk vraagstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Als ik voor de Focal 8xx kies voor een ruimte van de onderstaande afmetingen.
Naar welke type (grootte) kan ik dan het beste gaan om de living te kunnen vullen :?
Intussen heb k heb de 816, 826 en 836v reeds beluisterd :)

De living is 45m² met een open ernaast van keuken van 14m²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269446

Ik zal me weer eens melden in dit topic 8)
MrFl0ppY schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:27:
... maar de rears van de 7 serie te pakken ...
Vanuit andere ervaringen is het (belevings)verschil tussen de 7 en 8 serie voor de rears zeer beperkt. Je merkt het alleen in de afmetingen en in je spaarpot. Ga dus op zoek naar de een aanbieding van de 7 serie.
Anoniem: 358597 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:06:
...Naar welke type (grootte) kan ik dan het beste gaan om de living te kunnen vullen :?
De living is 45m² met een open ernaast van keuken van 14m² ....
Ik weet niet of je living een mooi vierkant is van 45m² is maar de 816 is sowieso groot genoeg. Ik heb zelf ongeveer dezelfde afmeting van de living waarin de 826W's staan maar die vallen toch steeds op ivm het formaat. Dat betekent dat met bijv de zwarte kleur deze jongens wel prominent in je inrichting staan.
Als je vrouw/vriendin het geen probleem vindt && de speakers kunnen mooi vrij staan (dus niet ingebouwd of vlakbij andere meubels/stoelen) dan kun je best voor de 826 gaan >:)

Ik ben nog steeds iedere dag heel blij met mijn Focals!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269446 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:28:
Ik weet niet of je living een mooi vierkant is van 45m² is maar de 816 is sowieso groot genoeg. Ik heb zelf ongeveer dezelfde afmeting van de living waarin de 826W's staan maar die vallen toch steeds op ivm het formaat. Dat betekent dat met bijv de zwarte kleur deze jongens wel prominent in je inrichting staan.
Als je vrouw/vriendin het geen probleem vindt && de speakers kunnen mooi vrij staan (dus niet ingebouwd of vlakbij andere meubels/stoelen) dan kun je best voor de 826 gaan >:)

Ik ben nog steeds iedere dag heel blij met mijn Focals!!!!
Hier een grondplan van het gelijkvloers van mijn huis.

Zou leuk zijn mochten de Focal 816 in de leefruimte ook mooi klinken :)
Waarschijnlijk zal de Focal 826 de betere oplossing zijn en de 836 de max :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 28-05-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:41:
[...]

Hier een grondplan van het gelijkvloers van mijn huis.

Zou leuk zijn mochten de Focal 816 in de leefruimte ook mooi klinken :)
Waarschijnlijk zal de Focal 826 de betere oplossing zijn en de 836 de max :9~
He Digiboy, net je vloerplan bekeken en vergeleken met mijn situatie. Mijn speakers staan 3,5 bijna 4 meter uit elkaar. Kijk ook naar figuur C in de handleiding http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/6/files/2335.pdf voor de positie van de speakers en de luisterplek. Ik hoop dat je dit kunt realiseren want ik neem aan dat je je luisteropstelling in de "lengte" wordt opgesteld.

P.S.
Een oud wijs gezegde: "Het maakt niet uit wat je koopt, het past altijd!!! >:) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tv hangt tegen de muur v/d wasplaats/berging en tegen dezelde muur staan de speakers dus ook.
Dus de L-Speaker staat naast de deur v/d hal en de R-Speaker naast de hoek v/d keuken.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je antwoord is duidelijk. Denk er aan dat de speakers wel iets van de muur af moeten staan. Als je je bank aan de andere kant tegen de muur hebt staan dan heb je een loodrechte afstand van (iets minder dan) 4m. Een mooie afstand die bijv een 816W voldoende kan verwerken in klank en presentatie, dus een 816 is meer dan voldoende voor herrie en afmetingen. Zeker als je nog ondersteuning hebt van een sub voor HT.

Ik heb toch voor de 826W gekozen omdat ik meer "punch" wil hebben in (pure/direct) stereo. Dit vereist dan wel dat de speakers min. 15 - 20 cm van de muur staat ivm verhoogde bas response. Dit betekent ook dat de speakers kwa positie meer de kamer in komen (ipv strak tegen de muur). Maar heb nu wel de sound die ik wil!

Heb je al een voorkeur? En op welke versterker/receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 21:43
Heb vanavond voor de tweede maal speakers zitten beluisteren (hobo hifi Kampen). Veel bekende merken voorbij zien komen, en ook aardig wat speakers gehoord die goede reviews krijgen die ik eigenlijk helemaal niet zo fantastisch vond klinken. Blijkt maar weer dat ieder oor anders is. O.a. de B&W 684, DynAudio excite 14, Monitor Audio silver rx8 en de Paradigm monitor 9. De laatste twee vond ik de mooiste. De Monitor Audio vond ik toch wat te ingetogen voor mijn muzieksmaak (progressieve rock/metal). De Paradigm knalde veel meer, leefde ook meer, alleen was het allemaal net iets te schel (geluisterd op Marantz, Denon en NAD). Toen als laatste de Focal Chorus 716w geprobeerd en ik wist al meteen dat deze het ging worden. Qua geluid zit hij tussen de Monitor Audio Silver rx8 en de Paradigm Monitor 9. Het lekkere laag en heldere midden van de Monitor Audio en toch dat levendige van de Paradigm.

Daarbij ook meteen de Marantz SR6004 gekozen.

Ik ben er blij mee :)

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 358597 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:41:
[...]Waarschijnlijk zal de Focal 826 de betere oplossing zijn en de 836 de max :9~
Let wel dat de Focal Chorus 836V heel anders klinkt dan de Chorus 826. Door de extra bassreflexpoort, extra woofer en andere interne opbouw is de opgebouwde druk veel groter dan bij de 826. De sound die dat geeft moet je wel lekker vinden klinken :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:01:
[...]
Let wel dat de Focal Chorus 836V heel anders klinkt dan de Chorus 826. Door de extra bassreflexpoort, extra woofer en andere interne opbouw is de opgebouwde druk veel groter dan bij de 826. De sound die dat geeft moet je wel lekker vinden klinken :)
Het verschil tussen de 3 Focal Chorus heb ik gisteren duidelijk kunnen horen.
De focal 816 vond ik een mooie speaker in balance en de focal 826 geeft hierin net een beetje meer bas terwijl de rest van het geluid wel het zelfde blijft.
De focal 836 gaf me een heel ander gevoel en kon ik moeilijker vergelijken met de 816 en 826.

Daarom denk ik dat de Focal 826 de betere keuze is voor mij en zou mijn ruimte moeten kunnen vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik naar stereo muziek luister staat de Onkyo SR-TX875 steeds op Pure Audio en voor surround op Dolby, DTS, enz…..
Later wil ik graag nog een aparte stereo versterker aankopen om mijn set compleet te maken.
Mijn huidige zuilspeakers van Magnat staan momenteel 15cm van de muur, dus een focal op 20cm van de muur zetten kan geen probleem zijn.

Ik van iemand het volgende kopen waarvan alles in nieuwe staat is, alleen vind ik het jammer dat het in de kleur moka is

1 paar Focal 826v: voor de prijs van 1150 Euro (nieuwprijs is 1650 Euro)
1 paar Focal 836v: voor de prijs van 1390 Euro (nieuwprijs is 1980 Euro)

Nu vroeg ik mij af of ik de zijpaneel kan overschilderen in de kleur zwart, want dat moka-kleurtje is niet mijn smaak en past ook niet in mijn interieur :(

Het prijsverschil tussen de kleur zwart en moka is zo groot dat een potje zwarte verf en het werk mij de moeite loont :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Voor wie het interesseert: Ik zag van de week dat de 716W's afgeprijsd zijn bij Hobo Hifi.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 358597 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:56:
1 paar Focal 836v: voor de prijs van 1390 Euro (nieuwprijs is 1980 Euro)
Kan goedkoper: op HTForum.nl hebben ooit een paar Chorus 836V (ook in de kleur Mokka) gestaan voor net iets meer dan 1100 euro. En ja, ik heb spijt dat ik die toen niet kon kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:56:
Nu vroeg ik mij af of ik de zijpaneel kan overschilderen in de kleur zwart, want dat moka-kleurtje is niet mijn smaak en past ook niet in mijn interieur :(
Het zou kunnen maar dan moet je het wel "strak" kunnen verfen want het moet wel een sieraad in je kamer blijven. Sommige mensen lakken of zelfs spuiten de kasten wel eens maar dan halen ze de speakers er wel uit want de nevel is zeer slecht voor het speakers en m.n. de (metalen) tweeters.
Als je zoekt op Htforum dan zijn er ook mensen die met plakfolie aan de gang gaan.

P.S. de prijzen van jouw zien er OK uit maar als de kleur al tegen staat dan verder kijken. Probeer anders een 716W of 816W voor een mooie aanbiedingsprijs te krijgen. Google is your friend.

P.S. 2 Heb je de center CC800 ook op het oog? Je moet er wel plaats voor hebben ;) Daarnaast kun je wellicht een korting bedingen bij een combi-set.
FeaR1986 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:38:
[...]
Kan goedkoper: op HTForum.nl hebben ooit een paar Chorus 836V (ook in de kleur Mokka) gestaan voor net iets meer dan 1100 euro. En ja, ik heb spijt dat ik die toen niet kon kopen :P
Heb je nog steeds spijt na al die maanden? Gewoon kopen net als ik heb gedaan. Geen minuut spijt van gehad :P
Zal je binnenkort wel uitdagen als ik mijn nieuwe PS3 heb

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 269446 op 29-05-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 269446 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:39:
[...]Heb je nog steeds spijt na al die maanden? Gewoon kopen net als ik heb gedaan. Geen minuut spijt van gehad :P
Zal je binnenkort wel uitdagen als ik mijn nieuwe PS3 heb
Tuurlijk heb ik daar nog steeds spijt van, althans... wel jammer dat ik dat koopje heb laten liggen. Maar ga toch liever voor de Chorus 826W. Maar ben op dit moment toch te druk met werk en andere dingen om weer een keer te gaan luisteren naar de speaker of ik ze nog steeds goed vindt. Komt ook mede doordat alleen Heinhuis (of hoe het nu ook heten mag) te Enschede de Chorus 826W en de 836V heeft staan. En 2 uur rijden voor een luistersessie terwijl ik nog niet ga kopen heb ik er niet voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269446 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:39:
[...]
Het zou kunnen maar dan moet je het wel "strak" kunnen verfen want het moet wel een sieraad in je kamer blijven. Sommige mensen lakken of zelfs spuiten de kasten wel eens maar dan halen ze de speakers er wel uit want de nevel is zeer slecht voor het speakers en m.n. de (metalen) tweeters.
Als je zoekt op Htforum dan zijn er ook mensen die met plakfolie aan de gang gaan.

P.S. de prijzen van jouw zien er OK uit maar als de kleur al tegen staat dan verder kijken. Probeer anders een 716W of 816W voor een mooie aanbiedingsprijs te krijgen. Google is your friend.

P.S. 2 Heb je de center CC800 ook op het oog? Je moet er wel plaats voor hebben ;) Daarnaast kun je wellicht een korting bedingen bij een combi-set.
Zelf vind ik de kleur moka niet echt een groot probleem, maar het vrouwtje wil deze speakers liefst in het zwart omdat ze ook is meer met het interieur bezig als ik.
De plakfolie met zwarte houtstructuur lijkt me wel de beste oplossing of ze verven met een lakrol zie ik ook nog wel zitten.

De Focal speakers uit de 700 reeks kopen zonder eerst ergens beluisterd te hebben lijkt me geen goed idee en ik denk ook niet dat ze te vergelijken zijn met de Focal 800 reeks.

De center CC800 heb ik in gedachten om bij deze Front-speakers te kopen en deze past ook netjes in het hifimeubel.

Momenteel heb ik als test de volgende speakers van Focal staan die overigens nieuw uit de doos komen en nog moeten ingespeeld worden :)

2x Focal Chorus 826v en 1x Focal Chorus CC700

De focal 826v zijn in hoogte 10cm kleiner dan mijn Magnat speakers, dus mocht ik na de inspeelperiode het laag van de 836 wat missen dan kan ik nog altijd voor de 836v gaan.
Al is het geluid van de 836v wel wat anders dan die van de 826v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil is tussen mijn zuilspeakers "Magnat Vector 77" :9~ en de Focal 826v wel te horen maar dit eerder in het hoog dan in het laag.
De focal's hebben een iets ruimer stereo-beeld en klinken iets scheller dan de Magnat's die eerder een warme sound hebben.

Nu is de akoestiek in de leefruimte door de tegelvloer niet al te goed en heb daardoor bij de luistertest steeds een groot deken (later een tapijt) op de grond tussen de speakers gelegd.

Om jullie een idee te geven hoe de luisterplaats eruit ziet en welke apparatuur en kabels ik gebruik voor de luistertest volgen hieronder de foto's.

Luisterplaats

De speakers Magnat Vector 77 en Focal 826v

De kabels op de Onkyo Integra versterker

De focal 826v nog in de folie

De Denon Cd-speler en Onkyo Integra met A-B schakelaar voor test tussen beide speakers

De kabels 4mm² op de speakers

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 30-05-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal er niet over beginnen dat ik het typisch vind dat Focal in deze serie geen Bi-Amp en/of Bi-Wire ondersteund. Dat is een keuze door hen gemaakt met de gedachte dat je maar een goede versterker moet hebben. Blijf me echter wel verbazen over die veel te goedkope speakerterminals die Focal gebruikt. Ik ken speakers van de helft van het geld die er beter uit zien :X

Verder mooie set zo naast elkaar: die Focals zien er een stuk chiquer uit dan die Magnats. Zeker door de kleur Mokka die ik bij jou naast een zwart meubel zeker niet vind misstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand hier die het verschil tussen beide Center speakers heeft gehoord.

Ik heb de CC700v hier als test staan en vind deze center storend scherp klinken bij spraak.
Iedere sis-klank of t-klank in de spraak komt te sterk naar voor :'(

Iemand die mij kan zeggen of de Focal CC800v veel beter klinkt 8)7

Ik kan deze helaas zelf nergens beluisteren tussen deze beide center-speakers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick
  • Laatst online: 04-07-2022

iPatrick

The good old days

Leuk in huis, een paar grote jongens bij elkaar om te testen. Krijg ik thuis niet verkocht.
Anoniem: 358597 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:08:
Het verschil is tussen mijn zuilspeakers "Magnat Vector 77" :9~ en de Focal 826v wel te horen maar dit eerder in het hoog dan in het laag.
De focal's hebben een iets ruimer stereo-beeld en klinken iets scheller dan de Magnat's die eerder een warme sound hebben.
Kan me niet voorstellen dat de Focal "hoger" klinkt, volgens mij zijn de woofers nog niet ingespeeld (duurt 50 uren). Daarnaast kan het dichter of verder van de muur ook een verschil geven in midden maar vooral laag. Probeer ook eens wat met wel of niet indraaien van de speakers.

Laat eerst lekker inspelen en speel dan zoveel mogelijk soorten muziek af die jij leuk vindt. Dan weet je wat met je brede muzieksmaak het best mogelijke (gemiddelde) klank/sound geeft.

Ach: keuzes, keuzes, keuzes

P.S.
Zat net nog een keer de foto's te bekijken maar op 1 foto is achter de Focal geen muur maar een open hoek of deuropening. Dit kan ook de reden zijn dat jij vindt dat het Focal geluid "hoog" klinkt. Misschien de positie van de Magnats en Focals omwisselen?

[ Voor 12% gewijzigd door iPatrick op 31-05-2010 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Focals 826v staan sinds zaterdag zo goed als het kon 24 op 24 te spelen.
Ik heb ze sinds gisterenavond veel dichter bij elkaar gezet, dus de Magnat’s staan nu aan de buitenkant.
Ook heb ik ze als test eens dichter en verder van de muur gezet en dit gaf enkel invloed bij het laag.
De Magnat Vector heeft de volgende specificaties 20-25000Hz / 4-8 Ohm – 92dB / 180-300Watt.
De Focal 826v heeft de volgende specificaties 45-28000Hz / 8 Ohm – 91,5dB / 150-220Watt.

Het is niet dat het laag bij de Focal 826v niet aanwezig is, want dat heb ik al getest met een goed basnummer, waarin de bas bij de Focal goed te horen was :)

Ik hoop dat de algemene sound van de Focal’s hier in huis beter wordt, anders moet ik de Monitor Audio RX8 nog eens gaan beluisteren, die mijn vrouwtje toch uiterlijk zo mooi vindt :9~

Natuurlijk is het ook zo, hoe meer je gaat luisteren naar verschillende speakers, hoe moeilijker de keuze en des te kieskeuriger je wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPatrick schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:34:
Leuk in huis, een paar grote jongens bij elkaar om te testen. Krijg ik thuis niet verkocht.
Krijg je het wel verkocht om een keer iemand van Tweakers.net langs te laten komen om naar jouw Chorus 826W te mogen luisteren? Enige andere optie is Enschede en dat is me toch wat te ver weg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Geen probleem! Volgens mij hadden we al een soort afspraak: jij komt bij mij luisteren maar dan haal jij iets van Bakker de Groot :9~

Of moet je daarvoor teveel omrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was al een keer tussen neus en lippen "afgesproken" dat ik wel bij jou mocht luisteren, maar er worden hier op GoT wel meer dingen vlug gezegd. Maar dan maken we na de vakanties wel een keer een afspraak, ik ga zondag eerst tot het einde van de maand naar Amerika. Maar als we afspreken haal ik wel even Bossche Bollen als je dat wilt. Ik kom langs Den Bosch op weg naar Eindhoven, dus door Den Bosch is dan het einde van de wereld niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Hmmm weer meer keuzes bijgekomen, nu heeft iemand weer een stel 716W speakers te koop. 2e Hands dus prijstechnisch altijd interessant. Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de 816V en de 716W? Zijn deze een beetje vergelijkbaar of is de 816V echt een stuk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

FeaR1986 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:28:
Maar dan maken we na de vakanties wel een keer een afspraak, ik ga zondag eerst tot het einde van de maand naar Amerika. Maar als we afspreken haal ik wel even Bossche Bollen als je dat wilt. Ik kom langs Den Bosch op weg naar Eindhoven, dus door Den Bosch is dan het einde van de wereld niet :)
Ga je een lading iPad's inkopen? :9~

Veel plezier in de States maar we zullen je af en toe wel zien op het forum terwijl je daar met een dikke hamburger in een internet cafe zit te chillen. We spreken wel af in Juli.
MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:41:
Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de 816V en de 716W? Zijn deze een beetje vergelijkbaar of is de 816V echt een stuk beter?
Hoofdverschil 1: vormgeving, de 8xx serie heeft andere kleuren, pianolak en een mooie zware voet
Hoofdverschil 2: geluidsverschil tussen 816v en 716v is verwaarloosbaar, maar 716w is super. Check de W-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPatrick schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 00:23:
[...]Ga je een lading iPad's inkopen? :9~

Veel plezier in de States maar we zullen je af en toe wel zien op het forum terwijl je daar met een dikke hamburger in een internet cafe zit te chillen. We spreken wel af in Juli.
Ik laat mijn telefoons thuis en ben van plan om alles wat met pc's en internet te maken heeft te mijden voor die paar weken. Zal me goed doen aangezien ik per dag toch zeker 12 uur (al het niet meer is) achter de pc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

koboy

Heb een idee voor een icon

MrFl0ppY schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:41:
Hmmm weer meer keuzes bijgekomen, nu heeft iemand weer een stel 716W speakers te koop. 2e Hands dus prijstechnisch altijd interessant. Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de 816V en de 716W? Zijn deze een beetje vergelijkbaar of is de 816V echt een stuk beter?
Persoonlijk vindt ik de 716W een stuk beter dan de 816V...
Afhankelijk van de muziek die je draait kan zelfs de 716V beter zijn....

Tijdens mijn luistersessie kwam ik tot de volgende conclusie:

716V = referentiepunt
816V gaat iets lager door, maar weet bij sommige CD's (metal!) niet de "body" te leveren om dat laag ook tot zijn recht te laten komen
716W gaat ook iets lager door, maar heeft wel de body. Ook is het ruimtelijk effect beter
816W = 716W, maar gaat dan nog wat lager door

Keuze is voor mij dus op de 716W gevallen; de 816W werd prijstechnisch toch wat TE... :)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren eens geinformeerd hoeveel het kost om 1 zuilspeaker "Focal 826v" per stuk te laten spuiten.
De prijs is 75 Euro per stuk, dit wil zeggen, dat de Focal 826v geleverd wordt zonder de speakers erin.
Dit komt dan voor de 4x Focal 826v en 1x Focal CC800v op 375 Euro :(

Is het wel verstandig om tijdens de garantie periode de speakers uit elkaar te halen voor het spuitwerk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 18:37
Voor degene die geinteresseerd zijn in een Focal setje..

Kwam zojuist deze post tegen op hifi.nl
Op 11 en 12 juni organiseert BCC Plaza in Amsterdam een show met het Franse luidsprekermerk Focal. Dit in samenwerking met de Nederlandse importeur Heijmans Sound & Vision.
In 1980 is JMLab in Saint Etienne opgericht door Jacques Mahul. Hij gebruikte vanaf die tijd de merknaam Focal alleen voor de losse luidspreker units. Focal ontwerpt en fabriceert al zijn units zelf in eigen fabriek. Focal heeft in de loop der jaren vele noviteiten geïntroduceerd op het gebied van luidspreker units. Zoals “Flower Power” magneetsystemen, de “VV” glasvezelversterkte sandwich conus, de Beryllium tweeter en de inverted aluminium/magnesium dome. Vanaf 2005 levert het bedrijf alle producten uitsluitend onder de naam Focal.

Op de dagen bij BCC Plaza is een groot deel van het Focal pakket te bekijken en te beluisteren. Er zullen dan ook diverse sets kant en klaar opgesteld staan. Een medewerker van de importeur is op deze dagen aanwezig voor alle specifieke informatie en om uw vragen te beantwoorden.

De openingstijden van BCC Plaza zijn op vrijdag 11 juni van 9:30 uur tot 18:00 uur en op zondag 12 juni van 9:30 uur tot 17:00 uur.

Lees meer : http://www.hifi.nl/nieuws...CPlaza.html#ixzz0plYinxOE

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag heb ik mijn Focal 826v besteld en zou dus graag naast mijn Onkyo TX-SR875 (voor film) een aparte stereo-versterker erbij willen.

Nu heb ik zitten luisteren naar stereo-versterkers van merken als Denon, Harman Kardon, Onkyo, Marantz, NAD en Cambridge Audio die op de Focal 826v waren aangesloten.
In een goede akoestische luisterruimte van +/-20m² vond ik op de Focal 826v het mooiste klinken op de Cambridge Audio Azur :9~

Omdat mijn woonkamer hier thuis niet hetzelfde is als de luisterruimte van de winkel blijk ik dus nog met twijfel zitten.

Zijn er hier mensen die de Focal 826v ook al hebben beluisterd met een stereoversterker van het merk Cambridge Audio en wat is hier de ervaring :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals beloofd volgen hier de foto’s van de Focal Chorus 826v en de CC800v.
De speakers heb ik bewust in de folie gelaten omdat ik nog met het meubel, de speakers en de hele opstelling nog wat moet schuiven.

Ook wens ik de akoestiek in de woonkamer nog te verbeteren en wil al beginnen om een hoogpolig vloerkleed te gaan halen en dit op de luisterplaats te leggen.

Ik zie net dat de foto's nog te groot zijn en zal ze dadelijk nog resizen :)

De Focals Chorus 8XX in de verpakking

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%208xx%20dozen.jpg

De Focals Chorus 826v in de verpakking

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20doos%20open.jpg

De Focal Chorus 826v uit de doos in Ebony :9~

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20uit%20de%20doos.jpg

De onderkant (basreflex) van de Focal 826v

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20onderkant.jpg

De speciale gietijzeren voet met regelbare spikes

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20voet.jpg

De onderkant van de Focal 826v met voet

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20onderkant%20met%20voet.jpg

De luisterplaats

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Luisterplaats.jpg

De Focal Chorus 826v in Ebony links

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20zijkant%20links.jpg

De Focal Chorus 826v in Ebony rechts

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/Focal%20826v/Focal%20826v%20zijkant%20rechts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Mooi spul hoor.

Vraagje: wat voor vloer heb je op het terras liggen?
Ziet er uit als houten vlonder maar dan gelakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, nu moet ik deze nog laten inspelen.

De planken zijn van met merk Optiwood.
Info op: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Anoniem: 358597 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:32:
Zoals beloofd volgen hier de foto’s van de Focal Chorus 826v en de CC800v.
De speakers heb ik bewust in de folie gelaten omdat ik nog met het meubel, de speakers en de hele opstelling nog wat moet schuiven.

Ook wens ik de akoestiek in de woonkamer nog te verbeteren en wil al beginnen om een hoogpolig vloerkleed te gaan halen en dit op de luisterplaats te leggen.

[...]
Ziet er strak uit!

Maar waarom heb je de speakers zoveel toe-in gegeven? Dit komt normaal de ruimtelijkheid niet ten goede....
Let ook op dat de afstand tussen de speakers kleiner moet zijn dan de afstand tussen een speaker en de luisterpositie (zie de plaatsingstips in de handleiding :) ).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bewust gekozen voor een gulden middenweg voor het luisteren naar stereo en de beleving van surround-geluid.

Opstelling voor stereo: info hier KLIK

Opstelling voor surround: info hier KLIK KLIK

Daarom heb ik voor het luisteren naar "stereo" de front-speakers naar binnen toe gedraaid

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 10-06-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

koboy schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:28:
[...]
Maar waarom heb je de speakers zoveel toe-in gegeven? Dit komt normaal de ruimtelijkheid niet ten goede....
Ik heb mijn 826Ws ook iets ingedraaid en dat geeft verrekte goed stereobeeld. Daarnaast komt bijv een (zang)stem echt los van de speakers zodat het mooi los in het midden wordt geprojecteerd.
Je moet gewoon experimenteren wat de beste beleving geeft en dat is voor iedereen anders.

Je kunt ook de speakers ook een meter van de muur zetten zodat deze beter kunnen "ademen" waardoor het geluid helemaal los komt van de speaker maar ik denk dat iedereen rekening moet houden met zijn huisgenoten :P . Het is altijd sub-optimaal but-close-to-perfection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Anoniem: 358597 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:36:
Ik heb bewust gekozen voor een gulden middenweg voor het luisteren naar stereo en de beleving van surround-geluid.

Opstelling voor stereo: info hier KLIK

Opstelling voor surround: info hier KLIK KLIK

Daarom heb ik voor het luisteren naar "stereo" de front-speakers naar binnen toe gedraaid
Misschien is het ook wel een stukje vertekening. Door de tegelvloer en de trapezium bodemplaat dacht ik dat ze recht op de luisterpositie stonden gemikt.

Mijn 716W's staan een halve meter van de muur af (was noodzakelijk door wat reflecties in de bas), en een toe-in van een graad of 5.
* koboy is erg blij met zijn vrouw aangezien de woonkamer maar 3 meter breed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Ga zondag eens luisteren naar de 716W's. Als ze me bevallen gaan dat mijn nieuwe speakers worden. Een 2e hands setje voor 750€, niet slecht dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Momenteel ben ik in het bezit van de volgende speakers.

2x Focal Chorus 826v (voor de front)
1x Focal Chorus CC800v (als center)

Nu zou ik graag extra speakers willen aankopen om als rear te gebruiken voor audio-DVD en films.
De frontspeakers (Focal 826v) worden in de huidige opstelling het meest gebruikt bij het luisteren naar muziek in PureAudio :9~

Ik zou kunnen kiezen uit de volgende oplossingen.
2x Focal 806v of 807v – hier moet ik de staanders in de aankoop nog bijtellen.
2x Focal SR 800v – Dit zijn bipolar speakers
2x Focal 826v – zuilspeakers

Ook zit ik nog met een bijkomde vraag
Klopt het dat bipolar-speakers het beste in de hoek geplaatst worden voor een optimaal geluid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Zo de 716W's staan inmiddels binnen! Was toch aardig onder de indruk van W'serie, erg strak in de midden en laag en wat hoog betreft net zo goed als de 816V's die ik eerder had beluisterd en dat was al subliem voor dit geld. Wel gaat de 816V iets lager door de extra basspoort onder. Maar goed, het prijsverschil was dusdanig dat het de W's zijn geworden.

Vanmiddag even langs de winkel voor een Marantz 6004 en de CC700 center en dan kan het feest gaan beginnen. Hopelijk zijn ze snel leverbaar want nieuwe speakers hebben staan die je niet kunt gebruiken is pijnlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361

Anoniem: 358597 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:05:
Klopt het dat bipolar-speakers het beste in de hoek geplaatst worden voor een optimaal geluid :?
Nee dat klopt niet, dit soort speakers worden meestal aan de zijkant opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal de vraag anders formuleren :)

Mijn zetel (luisterplaats) staat bv in het midden van een lange muur van 10 meter.
Is het dan nuteloos om bipolar-speakers links en rechts naast de zetel aan de muur op te hangen :?

Ik dacht dat dit nadelig was,omdat deze bipolar-speakers de hoeken van de kamer niet kunnen gebruiken voor een optimale weergave.
Hierbij zouden boekenplank speakers nuttiger zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-05 21:43
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:38:
Zo de 716W's staan inmiddels binnen! Was toch aardig onder de indruk van W'serie, erg strak in de midden en laag en wat hoog betreft net zo goed als de 816V's die ik eerder had beluisterd en dat was al subliem voor dit geld. Wel gaat de 816V iets lager door de extra basspoort onder. Maar goed, het prijsverschil was dusdanig dat het de W's zijn geworden.

Vanmiddag even langs de winkel voor een Marantz 6004 en de CC700 center en dan kan het feest gaan beginnen. Hopelijk zijn ze snel leverbaar want nieuwe speakers hebben staan die je niet kunt gebruiken is pijnlijk :'(
Grappig om te lezen. Ik heb onlangs ook de 716W gehaald. Man man wat een heerlijk geluid! Deed de andere merken (voor mijn oren in ieder geval ;)) zoals B&W, Dali, Monitor Audio etc verbleken. Trouwens ook gekocht icm de Marantz SR6004. Deze klonk toch iets warmer dan de Denon 2310. Op korte termijn ga ik de center er ook nog bijhalen (en iets langere de rear speakers).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:27:
Ik zal de vraag anders formuleren :)

Is het dan nuteloos om bipolar-speakers links en rechts naast de zetel aan de muur op te hangen :?
De enige vraag die je stelt in je verhaal.

Zoals ik al schreef, een bipolaire speaker hoort aan de zijkant. In jou verhaal zou je die dus links en rechts van je bank moeten hangen (niet nutteloos dus, maar juist de goede plek!).

Dus NIET links en rechts helemaal achterin de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Down schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:11:
[...]

Grappig om te lezen. Ik heb onlangs ook de 716W gehaald. Man man wat een heerlijk geluid! Deed de andere merken (voor mijn oren in ieder geval ;)) zoals B&W, Dali, Monitor Audio etc verbleken. Trouwens ook gekocht icm de Marantz SR6004. Deze klonk toch iets warmer dan de Denon 2310. Op korte termijn ga ik de center er ook nog bijhalen (en iets langere de rear speakers).
Toevallig inderdaad. De center wilde ik er wel meteen bij hebben i.v.m. films (dialogen etc.). De rears vind ik zelf wat groot van de 7-serie, dus die heb ik nog even uitgesteld. Wel heb ik gisteren ontdekt dat er ook een SR versie bestaat die je aan de muur kan hangen. Die zijn aanzienlijk kleiner en de verkoper in de winkel zij dat ze goed als rears zijn te gebruiken. Dat ga ik dus nog even verder uitzoeken.

De receiver ga ik vanmiddag ophalen. De center hoop ik ergens volgende week op te kunnen halen. Ben benieuwd :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69361 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:50:
[...]
Zoals ik al schreef, een bipolaire speaker hoort aan de zijkant. In jou verhaal zou je die dus links en rechts van je bank moeten hangen (niet nutteloos dus, maar juist de goede plek!).

Dus NIET links en rechts helemaal achterin de hoek.
Er zijn volgens mij 2 soorten rearspeaker voor een surround opstelling :?

Type A:
De maat gaat van satteliet, boekenplankspeakers tot grote zuilspeakers.
Deze speakers worden volledig naar de luisterplaats gericht en worden dus niet naar de muur of hoek gedraaid.

Type B:
Bipolaire speakers.
Zoals op de afbeelding is te zien, hangen deze speakers links en rechts op de luisterplaats aan de muur en worden vrij dicht in een hoek geplaast om de weerkaatsing van het geluid te bevorden.

Dit is wat ik bedoelde met mijn vorig schrijven :)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/000012-05.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben onlangs met m'n vriend op zoektocht gegaan naar nieuwe speakers. Ik heb nu simpele B&W speakers (202i) en die voldoen al langere tijd niet meer. Nadat de tv was geupgrade (47PFL9664 van Philips) moest het geluid ook geupgrade worden :P

We hadden bij Correct (waar we slecht werden geholpen) Klipsch gehoord en dat klonk aardig. Een paar dagen later onverwachts bij Hobo Hifi in Alphen a/d Rijn terechtgekomen en daar goed geholpen. Na anderhalf uur luisteren in de middenklasse (tussen 200-600 euro/stuk) kwamen we uit bij de Focal Chorus 716V. Deze klonk lekkerder dan de Klipsch en de Dali.

Afgesproken dat we aankomend weekend verder gaan luisteren naar de 716W, 816V en nog wat meer moois. Mijn plan is om er ook een bijpassende centerspeaker bij te kopen. Ben benieuwd naar ervaringen met de center, de CC 700 V. Is deze ook in een W-uitvoering?

Ik wil thuis in een 5.0 setup luisteren. Aan een subwoofer heb ik geen behoefte (en de buren ook niet). Voor achter speakers wil ik mijn bestaande B&W Solid Monitor HCM 2's gebruiken. Is dat aan te bevelen of zou ik hiervoor ook naar Focal moeten? Ik zal vooral muziek luisteren en tv kijken. Film-geweld een stuk minder vaak.

Verder top dat er een eigen Focal topic is, thnkz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 20:10:
[...]

Er zijn volgens mij 2 soorten rearspeaker voor een surround opstelling :?

Type A:
De maat gaat van satteliet, boekenplankspeakers tot grote zuilspeakers.
Deze speakers worden volledig naar de luisterplaats gericht en worden dus niet naar de muur of hoek gedraaid.

Type B:
Bipolaire speakers.
Zoals op de afbeelding is te zien, hangen deze speakers links en rechts op de luisterplaats aan de muur en worden vrij dicht in een hoek geplaast om de weerkaatsing van het geluid te bevorden.

Dit is wat ik bedoelde met mijn vorig schrijven :)

[afbeelding]
We hebben nog een type achterspeaker.
Type C:
Omnipolaire speakers.
Stralen overal heen. Voorbeeld: mirage.

Zoals staat in je eigen link, horen dipoolspeakers aan de zijde tegen de wand hoger dan de oren.
http://www.fransvaneeckho.../geluid_home_cinema04.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Zo de Marantz SR 6004 i.s.m. de Focal 716W's staan inmiddels een paar dagen binnen en ik ben erg tevreden over de sound. Het midden en hoog is gewoon elke keer weer een genot om te luisteren en brengt elke keer nog een glimlach op het gezicht! Ook met films zijn de speakers geweldig, wat een sound met DTS of DTS-HD. Wel vind ik de bass erg hard als ik tegen de leuning van de bank zit (bank staat tegen de muur). Ga ik wat naar voren zitten is het weg maar tegen de leuning voel ik de bass echt duidelijk. Met films is dit wel gaaf maar met muziek af en toe wat storend. Ga nog wel even wat schuiven en draaien, misschien dat het helpt.

Overigens is het wel pijnlijk om te horen hoe slecht de kwaliteit van mp3´s wel niet is :'(. Ben een deel alweer als FLAC aan het bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-05 20:29
sdekker schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:58:
Een paar dagen later onverwachts bij Hobo Hifi in Alphen a/d Rijn terechtgekomen en daar goed geholpen. Na anderhalf uur luisteren in de middenklasse (tussen 200-600 euro/stuk) kwamen we uit bij de Focal Chorus 716V.
Bij Hobo Hifi is de 816W nu voor 549 euro/stuk, heb zelf deze besteld.
Wou eigenlijk (vanwege de plaatsing) liever de 716W, maar deze zijn niet meer op voorraad bij Hobo Hifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 13:13
Ik ben afgelopen zaterdag bij Stassen geweest. Heb veel verschillende speakers geluisterd, waaronder de Chorus 726V waar ik eigenlijk voor ging. Verder heb ik nog geluisterd naar B&W's, Kef's en Phonars.
In den beginne was ik onder de indruk van een 4-tal speakers, maar na het beluisteren van verschillende soorten muziek, bleven er nog 2 over. De Focals en de Phonars, waarbij ik eerst geluisterd heb naar de Focals. Ik vond het een mooi geluid, en dacht dat ik met deze wel naar huis zou kunnen gaan. Toen zette ik echter de Phonars aan (deze waren EdMa gemodificeerd).
Het spijt me dit in het Focal topic te moeten plaatsen, maar die Phonars veegden (IMHO) de vloer aan met de Focals. Uiteraard hangt hier een ander prijskaartje aan, namelijk 1250 p.s. als je ze hoogglans wilt hebben. Met houtfineer zijn ze 1099.

Nu ik deze gehoord heb, wil ik eigenlijk niets anders meer, ware het niet dat de prijs me tegenstaat. 1250 per stuk = 2500. De surrounds kosten ook nog eens rond de 700 - 800 (= 1600), dan moet je nog een center die geheid ook dat kost. Als laatste dan nog een sub voor 1000. Totaalprijs dus 2500 + 1600 + 700 + 1000 = 5800!! Dat gaat me eigenlijk veel te ver, ik had namelijk gedacht niet meer dan 2500 voor een set uit te geven.

Nu komt dus de mooie periode van wikken en wegen. Daarbij komt ook nog een keer dat je ze thuis niet naast elkaar hebt staan, dus je hoort het verschil niet. Maar ja, als je eenmaal ergens verliefd op bent...

Ga binnenkort weer een keer terug en ga dan luisteren naar Heco en Quadral. Voordat ik echter verbannen wordt uit dit topic: die 826V is nog lang niet afgeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Nu online
Probeer marktplaats eens, of het htforum. Daar worden vaak tweedehandse speakers verkocht voor een stuk minder dat de nieuwprijs. Mocht je overigens in positie zijn om de W versie van de Chorus eens te luisteren moet je dat ook zeker doen.

Wat vond je overigens beter aan de Phonars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235513

Op marktplaats staat toevallig nu een setje Phonar P3 EdMa te koop dus sla je slag.

Zelf trouwens de P5.5 EdMa Cap+ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op HTForum staat een Focal Chorus SW 800V te koop in de kleur ebony (zwart). Dus als iemand er nog eentje nodig heeft: sla je slag.

Typische is dat dit de zoveelste persoon is met een Focal subwoofer met ook Focal speakers als front (en center in dit geval). Deze persoon had in het begin een SVS subwoofer, maar de Focal subwoofer en front speakers zijn veel beter op elkaar afgestemd. Wel jammer, want had zelf graag als subwoofer een merk als XTZ, SVS, Velodyne, et cetera gehad. Punt is dat je dus bijna niemand ziet met een ander merk subwoofer, dus een kern van waarheid zal er wel inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
hmm ik zit te denken om mijn receiver (Yamaha RX-V1800) te upgraden om wat betere aansturing te hebben voor de 826V's, ze hebben bas zat (ik gebruik geen subwoofer op het moment!) maar ik mis midden/laag en een beetje 'punch' en wil ook het stereobeeld wat oppoetsen. Ik heb erg sterk het gevoel dat ik niet eens 25% van de speakers gebruik (en ik bedoel daarmee niet het volume).

Nu vraag ik me af wat ik beter kan doen, een eindversterker (zoals bijvoorbeeld Advance Acoustic MAA-402/405), een stereoversterker zoals bv de Marantz PM8003 (die gebruikt kan worden als stereoversterker en met een switch ook als eindversterker voor de Yammie) of in augustus te gaan voor bijvoorbeeld de Marantz SR-6/7005 of de Denon 3311.

Wie kan mij de voor en nadelen van de bovenstaande opties vertellen, heeft het bv nut om de Yamaha te houden met een lossen eindtrap om zo meer power te krijgen enz, wat bepaald het grootste deel van het geluidsbeeld (voorversterker, eindversterker of beide) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft upgraden naar iets van een Denon AVR-3311 niet heel veel zin. Zo veel sterker is die niet ten opzichte van de huidige Yamaha. Maar vraag me af of he probleem überhaupt zit in het te weinig power hebben aangezien Focal speakers makkelijk aan te sturen zijn: hoog rendement en nemen genoegen met een laag Wattage.

Als je het stereobeeld op wilt poetsen zou ik zeker gewoon een stereoversterker nemen, die presteren nu eenmaal beter in stereo dan de meeste meerkanaals receivers. Al doet een Yamaha van de klasse die jij hebt het ook niet slecht. Dan zou je altijd nog de pre-outs van de Yamaha kunnen verbinden met de toekomstige stereoversterker zodat deze samen met de Yamaha speelt als je een bron hebt met meerkanaals geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
thnx.... en dat vermoeden had ik al, ik heb hier ook een waardeloze akoestiek maar ik heb toch een gevoel dat de versterker het net niet helemaal trekt (terwijl deze power zat heeft). Misschien komt dat ook wel weer door het klankbeeld van Yamaha en dat in combinatie met de bronnen.

Een grote stap was de overstap van KEF naar de Focals maar ik wil ook die laatste stap verbeteren maar het nadeel is gewoon dat ik weinig grip krijg op de informatie over de verschillen tussen de receivers en eventuele seperate eindtrappen of een oplossing zoals met de PM8003/PMA1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net gebeld door Stassen: zateradag 7 augustus om 10:00 luisterafspraak. Speakers van rond de 1000 euro de stuk zouden dan klaar moeten staan. Al had hij ook wat speakers die dan wel wat duurder dan goedkoper waren en die net zo goed klonken als de Focal Chorus 836V - 826W waar ik nu op aan het azen ben.

Wel professionele behandeling: wat voor vloer in in de kamer heb liggen want dat maakte nog uit in welke ruimte we moesten gaan luisteren. Dus ik vrolijk vertellen dat ik nog thuis woon, maar dat ik laminaat wil als ik het huis uit ben. Ook nog even geïnventariseerd welke speakers ik al geluisterd had en wat ik daar van vond, maar hij had al wel het idee wat ik mooi ging vinden. Aan mijn muzieksmaak horende adviseerde hij me ook CD's van Rammstein mee te nemen omdat bepaalde speakers dat niet lekker weer kunnen geven. Zo blijkt de Focal een dipje in de middentonen te hebben, maar andere speakers gaan veel minder hoog met Rammstein-muziek.

Wel de bevestiging gekregen dat mijn Denon AVR-2809 een dergelijke set met gemak moet aan kunnen sturen. Focal is zeer makkelijk qua aansturing door het hoge rendement van bijna 92.0 dB en een minimaal vermogen van 40 Watt. Al zijn er speakers die met 25 Watt al goed kunnen spelen.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Nou, eindelijk gaat het dan bijna gebeuren. FeaR gaat speakers aanschaffen! Ik ben benieuwd wat ze je objectief aanbevelen, gokje dat het Phonar gaat worden (heb ik zelf ook meegemaakt) ;)
Ik ben benieuwd wat jouw ervaring wordt. Ik heb zelf geen alternatief gevonden ivm de 4310 waarbij ik steeds het gevoel heb van nog iets harder, nog iets harder.... Op hoog volume blijft het nog steeds vriendelijk en in balans voor het oor, en super in stereospreiding.

Zelf heb ik geen muziek van Rammstein maar kan ik zo bij de buurman lenen om mijn set vast hierop in te spelen als je langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPatrick schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:50:
Nou, eindelijk gaat het dan bijna gebeuren. FeaR gaat speakers aanschaffen! Ik ben benieuwd wat ze je objectief aanbevelen, gokje dat het Phonar gaat worden (heb ik zelf ook meegemaakt) ;)
Ik ben benieuwd wat jouw ervaring wordt. Ik heb zelf geen alternatief gevonden ivm de 4310 waarbij ik steeds het gevoel heb van nog iets harder, nog iets harder.... Op hoog volume blijft het nog steeds vriendelijk en in balans voor het oor, en super in stereospreiding.
Die Phonars zijn me eigenlijk gewoon te duur. Ik heb gewoon gezegd dat ik 1000 euro per speaker uit wil geven. De Phonars zijn al 1099 de stuk en dan zou er de EdMa-modificatie nog bijkomen. Weet niet precies hoe veel dat kost, maar kans dat de speakers dan richting de 1250 - 1500 euro de stuk gaan is wel heel erg hoog. En dan kan ik net zo goed mijn budget verhogen naar dat bedrag en dan komen er weer andere speakers tevoorschijn: dan kan ik onderhand naar tweedehands Focal Electra's gaan kijken...

Zo blijf je bezig. Ging ook zo met mijn receiver: had aan een Denon AVR-1909 meer dan genoeg, maar toch maar een AVR-2809 gehaald. Nu wel gelukkig mee, want wat extra power-reserves hebben is nooit weg :)

Enne, Rammstein heb ik alle CD's van Rammstein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 11:06
Ik merk op mijn 716W's aangestuurd door een denon 1910 dat ze last hebben van sibilance. Dit zie ik niet terug bij een audyssey- of REW-meeting (ongecalibreerd met de audyssey-mic). Maar ik hoor wel duidelijk te harde s'en. Als ik in de eq 3 db's bij 4 en 8khz afhaal klinkt het al een stuk beter. Dan komen de middentonen veel beter uit en worden ze niet overstemd door de te harde hoge tonen. Maar het blijft een heel getweak als je eenmaal aan de equalizer gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-05 22:01
Sjaaky schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:41:
Ik merk op mijn 716W's aangestuurd door een denon 1910 dat ze last hebben van sibilance. Dit zie ik niet terug bij een audyssey- of REW-meeting (ongecalibreerd met de audyssey-mic). Maar ik hoor wel duidelijk te harde s'en. Als ik in de eq 3 db's bij 4 en 8khz afhaal klinkt het al een stuk beter. Dan komen de middentonen veel beter uit en worden ze niet overstemd door de te harde hoge tonen. Maar het blijft een heel getweak als je eenmaal aan de equalizer gaat zitten.
Ik had hetzelfde probleem met mijn Focals op een Onkyo 606. Vooral met CD van Duffy klonk haar stem veel te schel, deed gewoon pijn aan je oren. Als ik de receiver instelde op "Pure Audio" dan was het al minder geworden. Al die klankverbeterende snufjes (audyssey) in een receiver zorgen voor een minder mooi geluid bij stereo muziek. Dus die moet je uit zetten.
Ik gebruik nu een een aparte stereo versterker om muziek mee te luisteren. Dat klinkt echt een stuk beter en dan heb ik helemaal geen last van sibilance. De muziek is nu echt goed in balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 11:06
Bij direct heb ik er net zo veel last van. Net als bij pure direct, maar daar heb ik al een tijdje niet naar geluisterd,

Direct en stereo met profiel 'off', lijken hetzelfde te klinken. Goed er zit iets meer ruis in stereo, maar dat verschil hoor je alleen als je de versterker op >90% zet met een stille bron.

Ik gebruik nu stereo met manual EQ. Maar de oplossing zou dus zitten in een betere versterker. Tijdens de luistersessie (toen ik het spul kocht) is het me niet opgevallen, maar toen luisterden we eerst op pma1500 om speakers uit te zoeken. Daarna een korte tijd vergeleken met de 1910 en de verschillen leken me toen niet zo groot. Maar goed, toen wist ik ook veel minder waar ik op moest letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na wat rond te hebben gemaild met diverse winkels zijn er best wel wat ketens die melden dat de Focal Chorus 826W (dus de Focal Chorus 826W 30th Anniversary Edition voluit) niet meer te leveren is. Dus dat de speakers die nu op voorraad zij de laatste zijn. Nu zullen dit soort speakers niet heel snel uitverkopen lijkt me, maar wel een reden om toch wat meer druk er achter te gaan zetten. Normale prijs ligt volgens veel bedrijven rond de 1100 euro de stuk, maar veelal kunnen de speakers geleverd worden voor 1000 euro per stuk.

Sowieso apart dat er winkels zijn die de Focal Chorus 826W leveren voor €999,- per stuk en andere ketens leveren weer de Focal Chorus 826W 30th Anniversary Edition voor €1099,- de stuk. Terwijl beide edities gewoon hetzelfde zijn: beide te leveren in Satin Black en Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom net terug van de Hobo Hifi te Den Bosch. Even een uurtje geluisterd naar alleen de Focal Chorus 826W. Ben nog steeds onder de indruk van het mooi midden en het heldere maar niet agressieve hoog. Alleen miste ik bij sommige nummers wel het laag. Met muziek van Enya is het laag mooi gedoseerd aanwezig en ook voldoende aanwezig, maar met Rammstein werd het onderin al snel rommelig en sprak het laag me niet aan. Mocht ik interesse hebben kon de verkoper wel een paar 836V regelen aangezien die meer laag hebben. Alleen dan is het de keuze uit meer laag maar ook de gewone V Serie, of wat minder laag maar wel een W. Al stond de speaker wel in een zeer hoge ruimte en zeker een paar meter van de muur, dus dat was ook niet echt voordelig.

Stond ook een paar Focal Electra, maar daar heb ik niet naar geluisterd. Waren demo's die te koop stonden voor 1600 euro de stuk. Dus dat is 600 euro per speaker boven budget, de kleur was niet goed en ze waren beschadigd. Plus dat ik dan ook een nieuwe versterker zou moeten aangezien mijn Denon 2809 dat niet trekt. Dus dan worden de kosten nog hoger. Zeker als ik uit ga bouwen naar 5.1.

Ook eerlijk gezegd dat ik volgende week naar Stassen ga, maar had hij begrip voor e snapte mijn nieuwsgierigheid. Zeker toen ik zei dat er mensen Phonar verkiezen boven een B&W 803!

Maar al met al is het nu twijfelen of het de 826W of 836V wordt. De laatste is wel heel aantrekkelijk aangezien ik die kan kopen voor 1550 euro per paar! En wellicht moet ik straks wel, want de 826W raakt best wel op... En die 836V is wel heel erg bruut als het gaat om formaat, het oog wil tenslotte ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het zo lees zou ik eerder voor de 836v gaan dan voor de 826W.
Ik heb zelf de 816v, 826v, 826W en de 836v al beluisterd, maar heb zelf voor de 826v gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 358597 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:01:
Als ik het zo lees zou ik eerder voor de 836v gaan dan voor de 826W.
Ik heb zelf de 816v, 826v, 826W en de 836v al beluisterd, maar heb zelf voor de 826v gekozen :)
Ik heb ze ook allemaal al eens beluisterd, maar nooit naast elkaar. En dat waren de V-versies. Dus hoop volgende week bij Stassen eens de 826W en 836V naast elkaar te kunnen zetten. Want heb dat nog nooit kunnen doen: zijn maar weinig winkels die beide exemplaren hebben staan. En naast elkaar vergelijken is toch een stuk makkelijker dan je proberen te herinneren hoe het ook al weer klonk. En wellicht kom ik bij een heel ander merk uit, want voorheen had ik gekeken naar de KEF iQ-serie, maar nu komt de XQ-serie binnen budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
FeaR1986 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:28:
.... Al stond de speaker wel in een zeer hoge ruimte en zeker een paar meter van de muur, dus dat was ook niet echt voordelig.
De plaatsing van de Focals maakt nogal wat uit wat betreft de laag weergave. Als ze tussen de 30 cm en 90 cm van de muur af staan, dan neemt het bass niveau tot 3 dB toe. Staan de speakers op minder dan 30 cm van de muur dan neemt het bass niveau tot 6 dB toe. De ideale afstand tot de muur is ongeveer een meter. De versterking van het bass niveau is dan 0 dB.
Dus hoe ga je ze thuis plaatsen? Als je niet de ruimte hebt om ze op een meter afstand van de muur te zetten dan moet je dus rekening houden met extra bass weergave.
Als je het geld ervoor hebt dan zou je nog naar de KEF XQ40 moeten luisteren. Dat is echt een top luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethargy schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:02:
[...]Dus hoe ga je ze thuis plaatsen?
Nog geen idee... ik ga namelijk als het aan mij ligt zo snel mogelijk het huis uit en dan wordt de indeling van de kamer toch heel anders. Maar ik wil speakers en tv wel zo opstellen dat de plaatsing gewoon goed is. Met het inrichten wil ik daar dus wel gewoon al van uit gaan. Maar 20 cm bij de muur vind ik wat dichtbij. De speakers mogen best wat de kamer in komen, een meter is wel te ver maar een centimeter of 50 is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05 22:16
Ik ben begonnen met het vervangen van mijn bose acoustimass 15. Op dit moment heb ik de chorus 816W al aangeschaft. de rest wordt ook allemaal van de chorus 8 serie alleen mijn reciever is de onkyo tx-sr606 en ik zit te twijfelen om dezze te vervangen voor een denon. zou ik het verschil kunnen merken wanneer ik een denon op de focals zet in plaat van de onkyo?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:51
Marcievg schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 17:51:
Ik ben begonnen met het vervangen van mijn bose acoustimass 15. Op dit moment heb ik de chorus 816W al aangeschaft. de rest wordt ook allemaal van de chorus 8 serie alleen mijn reciever is de onkyo tx-sr606 en ik zit te twijfelen om dezze te vervangen voor een denon. zou ik het verschil kunnen merken wanneer ik een denon op de focals zet in plaat van de onkyo?
Vast, sowieso ga je het qua klankkleur merken. Vanwaar de overstap naar Denon? Een overstap naar Denon an sich zal niets verbeteren. Zowel Onkyo als Denon hebben zwaardere apparatuur dan dat je nu hebt, maar als je alleen daar naar kijkt sla je nog legio aan topmerken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:51
lethargy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:43:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn Focals op een Onkyo 606. Vooral met CD van Duffy klonk haar stem veel te schel, deed gewoon pijn aan je oren.
Blijkbaar geeft je audioset dan een zeer natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid. Ik heb dat mens op North Sea Jazz 2009 aangehoord, maar snel doorgelopen. Klonk werkelijk voor geen meter in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lethargy schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:43:
[...]
Ik had hetzelfde probleem met mijn Focals op een Onkyo 606. Vooral met CD van Duffy klonk haar stem veel te schel, deed gewoon pijn aan je oren. Als ik de receiver instelde op "Pure Audio" dan was het al minder geworden. Al die klankverbeterende snufjes (audyssey) in een receiver zorgen voor een minder mooi geluid bij stereo muziek. Dus die moet je uit zetten.
Ik gebruik nu een een aparte stereo versterker om muziek mee te luisteren. Dat klinkt echt een stuk beter en dan heb ik helemaal geen last van sibilance. De muziek is nu echt goed in balans.
Mag ik vragen welke stereoversterker je dan nu hebt, waardoor je geen last meer hebt van "sibalance" :?
Heb je dit dan getest met dezelfde CD van Duffy op je stereoversterker, mijn mening is dat alle versterkers dezelfde klank geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
PHiXioN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:05:
[...]

Vast, sowieso ga je het qua klankkleur merken. Vanwaar de overstap naar Denon? Een overstap naar Denon an sich zal niets verbeteren. Zowel Onkyo als Denon hebben zwaardere apparatuur dan dat je nu hebt, maar als je alleen daar naar kijkt sla je nog legio aan topmerken over.
De reden dat ik een andere reciever wil is voor de verbetering van de geluidskwaliteit. Ik heb nu nog gedeeltelijk bose in gebruik maar dat duurt ook geen 2 maanden meer. dan heb ik alles van de chorus 8 serie en dan wil ik die ook het liefst ten volle benutten zowel met muziek als blu-ray films.
Aangezien ik een bose acoustimass heb begrijp je dat ik nog een beetje een leek ben op dit gebied. Wat zou je mij aanraden om als reciever te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle merken zijn goed en geven dezelfde klank in dezelfde prijsklasse.
Dus laat je keuze afhangen, door prijs, uiterlijk, opties, aansluitingen, enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ik ben van bose naar focal gegaan dat is ook een prijsklasse omhoog
en dat ben ik met mijn reciever ook van plan. ik wil het nu gewoon goed hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is je budget en is 2dehands ook een optie :?
Alle merken komen in aanmerking in een zelfde prijsklasse en laat je vooral niet gek maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 04-08-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:06:
Typische is dat dit de zoveelste persoon is met een Focal subwoofer met ook Focal speakers als front (en center in dit geval). Deze persoon had in het begin een SVS subwoofer, maar de Focal subwoofer en front speakers zijn veel beter op elkaar afgestemd. Wel jammer, want had zelf graag als subwoofer een merk als XTZ, SVS, Velodyne, et cetera gehad. Punt is dat je dus bijna niemand ziet met een ander merk subwoofer, dus een kern van waarheid zal er wel inzitten...
Misschien is de keuze gewoon, omdat de Focal subwoofer mooi bij de Focal speakers past en je dus een geheel hebt :9~

Maar of de Focal Sub zoveel beter is heb ik zelf nog nergens kunnen vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:39:
[...]

Mag ik vragen welke stereoversterker je dan nu hebt, waardoor je geen last meer hebt van "sibalance" :?
Heb je dit dan getest met dezelfde CD van Duffy op je stereoversterker, mijn mening is dat alle versterkers dezelfde klank geven :)
Jouw mening verandert nog weleens, toch? :)
Bij jou klonk stereo muziek toch niet zo mooi op je Onkyo receiver, daarom was je op zoek naar iets anders.
En nu ga je toch een duurdere receiver kopen?
Een receiver is gebouwd om surround goed weer te geven. Bij instap receivers klinkt bij stereo geluid het hoog vaak erg schel. Dat is bij luidsprekers die veel hoog weergeven, zoals Focals, niet erg mooi. Duurdere receivers kunnen tegenwoordig wel goed stereo muziek weergeven. Maar als je een budget receiver met een goede stereo versterker vergelijkt, dan zal je wel degelijk verschil horen.
Ik heb nu zelf een stereo versterker van Creek Audio, die klinkt veel beter dan mijn instap Onkyo receiver. Dat heb ik zelf uitgebreidt getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelf ben ik 2 weken geleden bij een zeer mooie hifiwinkel (iear) langs geweest om enkele geïntegreerde stereoversterkers te beluisteren. De merken waren Marantz, Cambridge Audio, Rotel, Nad, Advance Acoustic, enz..

Deze zaak had een zeer mooie touchscreen/schakelkast staan waarin ik alle versterkers makkelijk en zeer snel kon bedienen, nadat deze allen op het zelfde volume en op source-direct stonden.

Voorheen was ik er steeds van overtuigd, dat er verschil in klankkleur was tussen de merken/versterkers en had dit ook zo steeds ervaren.
Maar sinds de uitgebreide luistertest ben ik ervan overtuigd dat alle stereoversterkers hetzelfde klinken, althans ik hoor het verschil niet of ik moet me echt zwaar concentreren om enige subtiele verschillen te kunnen horen, maar dat laatste kan dan net zo goed subjectief zijn.

Sinds kort, brengt deze mooie en leerrijke ervaring, mij de zaken en het maken van keuzes veel eenvoudiger, waardoor ik me nu niet meer zo druk hoef te maken :)

Dat de Focals bij mij nu thuis nogal schell klinken, heeft dan ook met de slechte akoestiek te maken in de leefruimte.
Veel zaken zijn intussen al een stuk verholpen, maar er is verder nog werk aan de winkel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 358597 op 04-08-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:49
Ik was al een tijdje opzoek naar een betaalbare cc800V, maar die was niet te vinden. Nu stond er een op marktplaats, maar die was in de kleur ebony, en niet in moka, zoals mijn 826v's. Alleen was die "maar" 250 euro. Meteen gebeld, maar iemand anders was me helaas voor :( Vervolgens moest ik toch echt de cc800v hebben, en dan maar nieuw! (of demo?) maar dan wel in moka. En aangezien die kleur er uit is, is dat toch een heel lastige opgave... Uiteindelijk toch een zaak gevonden, en die kunnen hun demo aan mij leveren voor 300 euro. Het enige nadeel zijn de poetskrassen bovenop. Daar krijg ik nog een foto van voordat ik tot aankoop overga, maar ik weet nu al 99% dat ik t ga doen! Dus binnenkort foto's van mijn nieuwe aanwinst :)

En ik ga heel snel ook mijn rears in elkaar zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:17:
Zelf ben ik 2 weken geleden bij een zeer mooie hifiwinkel (iear) langs geweest om enkele geïntegreerde stereoversterkers te beluisteren. De merken waren Marantz, Cambridge Audio, Rotel, Nad, Advance Acoustic, enz..

.........
Dat zijn allemaal uitstekende merken en verschil zal bijna niet te horen zijn. Vooral in een winkel is dat niet te doen.
Bij mij klonken mijn Focals thuis ook wat te schel, terwijl dat in de winkel niet zo was. Dat is nu gelukkig niet meer het geval. Met een buizenversterker zou dat ook op te lossen zijn, maar dat heeft ook wel weer veel nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lethargy schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:45:
Bij mij klonken mijn Focals thuis ook wat te schel, terwijl dat in de winkel niet zo was. Dat is nu gelukkig niet meer het geval. Met een buizenversterker zou dat ook op te lossen zijn, maar dat heeft ook wel weer veel nadelen.
Hoe heb jij de zaken dan eenvoudig kunnen oplossen, heb je misschien tips om het hoog van de speakers wat te dempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

Killed-1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:20:
Ik was al een tijdje opzoek naar een betaalbare cc800V <knip> maar ik weet nu al 99% dat ik t ga doen!
Gefeliciteerd!!! Als je je rears zelf in elkaar gaat zetten dan moeten het wel hele speciale dingen zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPatrick

iPatrick

The good old days

lethargy schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:45:
Bij mij klonken mijn Focals thuis ook wat te schel, terwijl dat in de winkel niet zo was. Dat is nu gelukkig niet meer het geval.
Anoniem: 358597 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:17:
Dat de Focals bij mij nu thuis nogal schell klinken, heeft dan ook met de slechte akoestiek te maken in de leefruimte.
Welke type Focal hebben jullie want mijn 826W klinkt zeker niet te schel. Ik ben gewoon benieuwd naar jullie setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Zelfbouw met focal drivers voor in de auto (:')) Ik vind 400 euro per rear toch wat veel van t goede. En kon voor (50!!) euro de drivers met bijbehorende filters (composet) overnemen.

Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/493388/Focal%20165%20V1.jpg1..jpg
De parameters ook na veel gezoek gevonden, en nu blijkt dat een vriend van me net alle spullen bij elkaar heeft om zelf parameters van drivers door te meten. Maar het zijn ook polyglass woofers (16cm) dus hoop dat t redelijk gaat matchen. Zo niet, dan koop ik ooit wel een keer 806 of 807v's.

[ Voor 9% gewijzigd door TFDev op 04-08-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk is mijn zoektocht naar Focals ook snel voorbij. Het worden als het meezit alleen geen Focal Chorus, ik ben nu aan het reageren op een paar Focal Electra 1027S in de kleur Macassar :D.
Alleen reageert de verkoper niet echt.. wel jammer, want ik ben oprecht geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Die uit belgie? Min prijs is 1750 ;) (met 1500 hapt ie iig niet :') )

[ Voor 31% gewijzigd door TFDev op 04-08-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killed-1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:26:
Die uit belgie? Min prijs is 1750 ;) (met 1500 hapt ie iig niet :') )
Die ja, maar 1750 heb ik er wel voor over. Misschien een paar tientjes er af omdat ik uit Nederland moet komen rijden. Maar hij reageert niet op mail, wel jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1750 euro lijkt me best een mooie prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:37:
[...]

Die ja, maar 1750 heb ik er wel voor over. Misschien een paar tientjes er af omdat ik uit Nederland moet komen rijden. Maar hij reageert niet op mail, wel jammer...
Er staat een tel nummer bij? En ik heb wel een mail retour gehad. Gister nog dachtik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killed-1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:46:
[...]
Er staat een tel nummer bij? En ik heb wel een mail retour gehad. Gister nog dachtik.
Klopt, morgen anders maar eens bellen. Heb deze middag/avond pas gemaild, maar ik zou persoonlijk toch elke dag mijn mail checken als ik iets te koop heb staan :)

Maar had jij serieuze interesse of was je gewoon aan het vissen met je 1500 euro?

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 04-08-2010 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
FeaR1986 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:49:
[...]

Klopt, morgen anders maar eens bellen. Heb deze middag/avond pas gemaild, maar ik zou persoonlijk toch elke dag mijn mail checken als ik iets te koop heb staan :)

Maar had jij serieuze interesse of was je gewoon aan het vissen met je 1500 euro?
Had wel interesse voor 1500, maar meer is t me niet waard op t moment. Dan moet ik mijn 826V's ook nog weer kwijt. Dat hapt er wel in! (nogsteeds mijn huis niet af :') )
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste