[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze post nu al 2 keer gedaan en komt steeds niet op het forum.....
Nogmaals KAN ik makkelijk een 5ghz Wlan kaart inbouwen zonder teveel gelazer? zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Na lang dubben heb ik besloten een clean install te doen, alles staat er nu op het enige probleem is dat als ik nu mijn laptop op mijn 42" tv aansluit, gebruikt hij niet het volledige scherm. Wat hij voorheen wel deed. Dus kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overscan uitzetten in ati ccc.

wat een belachelijke "feature" trouwens, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Jay, In windows ga je naas Windows Mobiliteitscentrum, daar kan je dan extern beeldscherm aanklikken, en de resolutie aanpassen. alternatief, via de Vaio toetsen kan je " beeldscherm " selecteren en daar de resolutie aanvinken. Er is volgens mij ook een shortcut FN en dan 1 van die blauwe knoppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 03-01-2011 16:46 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of windows + P... maar dat vraagt hij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Windows + P klopte? Maarja, dat heb ik al geprobeerd dat werkt niet. Als ik mijn laptop beeld uitschakel en alleen beeld laat zien door mijn tv, geeft hij 1920x1080 aan, maar aan alle vier de kanten zijn nog zwarte balken te zien. En heel stom misschien, maar ik kan "Over scan" niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je ook geprobeerd je laptop opnieuw op te starten met de HDMI kabel aangesloten te hebben op je tv

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:11:
En heel stom misschien, maar ik kan "Over scan" niet vinden.
dan kan wel kloppen... de ati interface is een hel, gelukkig komt er volgende maand een nieuwe (deze maand al, zelfs)

ga naar desktops & displays, driehoekje van het kleine scherm, dan properties volgens mij... kan niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Destianto schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:13:
Heb je ook geprobeerd je laptop opnieuw op te starten met de HDMI kabel aangesloten te hebben op je tv
Heb ik net geprobeerd, dit werkt ook niet.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:20:
[...]

dan kan wel kloppen... de ati interface is een hel, gelukkig komt er volgende maand een nieuwe (deze maand al, zelfs)

ga naar desktops & displays, driehoekje van het kleine scherm, dan properties volgens mij... kan niet missen.
Kan het kloppen dat Ati onlangs haar interface heeft veranderd? Want ik herinner hem mij anders, maarja wat jij nu verteld hem ik ook al geprobeerd maar dan geeft hij een resolutie aan die niet hoger gaat dan mijn laptop scherm! Echt gaar, want toen ik vanmiddag Ati CCC verwijderde deed hij het wel. en overscan nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige release was de interface in beta, ik heb het over de oude interface die al anderhalf jaar bestaat.

driehoekje van het grote scherm misschien?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Ik heb even wat geprobeerd, ik heb aantal Hertz invoer veranderd van 60Hz naar 50 Hz en nu doet hij het wel. Nu speelt hij Full screen af, enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 09:46
Mensen die het probleem met de pieptoon hebben. Laat je vooral niet afschepen. Mij is het vandaag gelukt om mijn geld terug te krijgen (had de laptop sinds maart 2010 in bezit). Ik heb direct een F13 aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Laatst online: 17-08 20:03
idd , ik heb toevallig vanmiddag nog gebelt , meneer aan de telefoon vertelde me ff kort samengevat dat ik het uit mocht zoeken , ''ze zijn er me bezig'' , heb de laptop nu bijna een jaar en die piep is luider geworden.

ik heb nu een brief geschreven met daarin een laatste kans om mijn laptop definitief te repareren , of een vervangend exemplaar zonder piep

mocht dat niet lukken wil ik me geld terug , ik heb garantie en heb het probleem binnen een halfjaar aangekaart dus dat kan niet mis....

wel slechte service hoor...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moreno schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:36:
Mensen die het probleem met de pieptoon hebben. Laat je vooral niet afschepen. Mij is het vandaag gelukt om mijn geld terug te krijgen (had de laptop sinds maart 2010 in bezit). Ik heb direct een F13 aangeschaft.
je bent zwaar ontevreden en vervolgens koop je een duurder model van hetzelfde merk? dat had ik toch anders aangepakt.
bij dezen de onzinuitspraak van het jaar, nu al :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 09:46
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:32:
[...]

je bent zwaar ontevreden en vervolgens koop je een duurder model van hetzelfde merk? dat had ik toch anders aangepakt.
Ik was niet zwaar ontevreden. Voor de rest was het een goede laptop. Maar die piep was erg irritant als je 's nachts de laptop aan liet staan. Voordat ik deze F13 aanschafte heb ik natuurlijk wel even gecheckt of deze last had van de piep. Dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Moreno schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:36:
Wil je hier meer over vertellen? Een korte samenvatting van het hoe en wat? Want ik denk dat er altijd een mede-Tweaker hier interesse kan hebben... ben zelf ook wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog even een vraagje. Ik ben van plan een Vaio uit de E-serie aan te schaffen (heb nu een N-serie), ik vraag me af of de 3e serie nog last heeft van die irritante piep of is dat verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 3e serie heeft -nog steeds- last van de piep.

de alternativen zijn:
xps 15
asus N53JQ met full-hd scherm
vaio F van €1050 op sonystyle, met premium scherm (afgeprijst van €1350 vanwege onderstaande)
wachten op sandy bridge welke deze week word aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:05
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:57:
En zijn er trouwens mensen met een werkende Linux installatie op de VAIO?
Ik las vandaag iets over een soort "lock" ofzo?
Ik heb de VPC-E B3C5E nu al een paar weken, en heb er direct Ubuntu 10.04 op gezet.
(Ik hoor absoluut geen piep trouwens, zelfs niet als de omgeving stil is)
Ik heb wel wat problemen(Ubuntu 10.04):
  • Niet alle Fn toetsen werken
  • Het touchpad werkt standaard niet(is op te lossen met een kernel optie)
  • De scherm-brightness is niet aanpasbaar(nog geen oplossing voor gevonden)
  • Geen fan controle
Dus niet ideaal.
Een plus punt is dat de videokaart - de HD5650 met het 1080p scherm- relatief zeer goed wordt ondersteund door de proprietary drivers. Alle fancy compiz zooi werkt zeer soepel :D :9~
Het systeem voelt zeer responsief. Het touchpad wertk zelfs soepeler dan in Windows-7 met de ALPS drivers.
Ik draai inmiddels Arch-Linux. Daar heb ik last van de zelfde problemen.
Ik heb Ubuntu en Arch-Linux geinstaleerd vanaf een USB-stick. Kon er direct van booten. Geen problemen gehad met een 'lock' oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Ik heb de VPC-E B3C5E nu al een paar weken, en heb er direct Ubuntu 10.04 op gezet.
(Ik hoor absoluut geen piep trouwens, zelfs niet als de omgeving stil is)
Ik heb wel wat problemen(Ubuntu 10.04):
  • Niet alle Fn toetsen werken
  • Het touchpad werkt standaard niet(is op te lossen met een kernel optie)
  • De scherm-brightness is niet aanpasbaar(nog geen oplossing voor gevonden)
  • Geen fan controle
Dus niet ideaal.
Een plus punt is dat de videokaart - de HD5650 met het 1080p scherm- relatief zeer goed wordt ondersteund door de proprietary drivers. Alle fancy compiz zooi werkt zeer soepel :D :9~
Het systeem voelt zeer responsief. Het touchpad wertk zelfs soepeler dan in Windows-7 met de ALPS drivers.
Ik draai inmiddels Arch-Linux. Daar heb ik last van de zelfde problemen.
Ik heb Ubuntu en Arch-Linux geinstaleerd vanaf een USB-stick. Kon er direct van booten. Geen problemen gehad met een 'lock' oid
Ah, eindelijk een antwoord :P

Ik heb gisteren gesproken met een klasgenoot die ook OpenSUSE op een VAIO heeft staan (wel een wat ouder model).
Het zou inderdaad wat problemen geven met de FN toetsen, maar voor OpenSUSE schijnt daar eea. aan workarounds op internet te staan (voornamelijk met de brightness toetsen).
Hij heeft dit gevolgd en het functioneert nu inderdaad.

Wat bedoel je precies met geen fan controle?
Dat de fan gewoon op een standaard toerental draait in plaats van geregeld aan de hand van de tempertuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:58:
de 3e serie heeft -nog steeds- last van de piep.

de alternativen zijn:
xps 15
asus N53JQ met full-hd scherm
vaio F van €1050 op sonystyle, met premium scherm (afgeprijst van €1350 vanwege onderstaande)
wachten op sandy bridge welke deze week word aangekondigd.
Thanks!

Ik denk dat ik de laptop evengoed bestel. Het is namelijk voor mij de beste laptop voor deze prijs. Vooral omdat er alles in zit wat ik er in wil hebben, zoals de videokaart. Een XPS is dan al boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boven jouw budget? de laatste keer dat ik keek was de xps zelfs met het full-hd (€200) scherm goedkoper dan de E met eenzelfde config (willekeurige processor, 500GB, 4GB ram, 1080p scherm)

voor welke config ga je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:54:
boven jouw budget? de laatste keer dat ik keek was de xps zelfs met het full-hd (€200) scherm goedkoper dan de E met eenzelfde config (willekeurige processor, 500GB, 4GB ram, 1080p scherm)

voor welke config ga je?
De goedkoopste XPS 15 kost 800,- (ex. verzendkosten) en de Vaio EB3S1E (die ik op het oog heb) kost 780 (incl). Ook heeft de Vaio de Radeon 5650 en die scoort beter dan Geforce 420M van de XPS (op notebookcheck.net)

Vind het sowieso irritant dat je bij Dell sinds dit jaar niet zo goed maar tussen modellen kunt kiezen (voorheen waren er van elke laptop 4 samenstellingen en nu is dat nog maar 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt de versie met P6100 proc?

bij dell heb je voor minder een i5 560m:

http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp

de gt420m is trouwens sneller dan de 5650, de versie in de E is helemaal naar beneden geclockt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
  • Laatst online: 30-07 17:05
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:42:
Wat bedoel je precies met geen fan controle?
Dat de fan gewoon op een standaard toerental draait in plaats van geregeld aan de hand van de tempertuur?
Ik bedoelde er mee dat je de fan niet naar een snelheid kan forcen. Daarnaast lijkt hij wat sneller te blazen. Hij gaat nog wel sneller en langzamer bij verschillende load's.
Misschien dat de drivers die Sony voor Windows levert de fan wat langzamer laat draaien.

EDIT:
De brightness werkt nu. Je kan hem aanpassen door een getal tussen 0 en 8 te schrijven naar
/sys/class/backlight/acpi_video0/brightness

http://www.sony-europe.com/discussions/message/620963
Daar heeft iemand een script gemaakt waarmee je hem kan verhogen en verlagen met de Fn toetsen. Hij vertelt ook hoe je hem aan je Fn toetsen kan binden.

Met acpi_listen geeft hij voor alle Fn toetsen een reactie. Behalve voor de volume gerelateerde Fn toetsen.
De 'volume down', 'volume up' en mute knop in combinatie met de Fn toets herkent hij als een gewone aparte toetsenbord toets. De 'volume up' heeft dat echter niet. Die geeft helemaal geen reactie. Hij is niet kapot, want in Windows werkt hij wel.

Om nu helemaal compleet te zijn: De assist en vaio knoppen rechts boven worden ook als acpi events gezien. De web knop werkt als een gewone toetsenbord toets.

[ Voor 48% gewijzigd door Defusix op 05-01-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:15:
je bedoelt de versie met P6100 proc?

bij dell heb je voor minder een i5 560m:

http://configure2.euro.de..._30=321942&oc=N00XL502epp

de gt420m is trouwens sneller dan de 5650, de versie in de E is helemaal naar beneden geclockt...
Bedoelde wel de Vaio met i5 proc voor 780euro. Maar die Dell heb ik niet kunnen vinden, sowieso bij dat zelf je systeem helemaal aanpassen kwam ik niet meer. Maar dat is inderdaad wel een vette laptop. Dat die Radeon in de Vaio naar beneden is geclockt wist ik niet, dan kan ik inderdaad beter ga voor de GT420M.

Bedankt! Ik denk dat het dan toch een XPS gaat worden (blij dat ik het toch nog even gevraagd hebt!). Weet jij trouwens ook wat 'Wireless N1000 Card Only) betekent? Dat vraag ik me al heel lang af.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:29:
[...]

Bedoelde wel de Vaio met i5 proc voor 780euro. Maar die Dell heb ik niet kunnen vinden, sowieso dat aanpassen kwam ik helemaal niet meer. Maar dat is inderdaad wel een vette laptop. Dat die Radeon in de Vaio naar beneden is geclockt wist ik niet, dan kan ik inderdaad beter ga voor de GT420M.
het scheelt maar heel weinig hoor, 5% ofzo
raar dat ze via sonystyle een stuk duurder zijn dan via retail, bij dell is retail en online even duur dacht ik.
hetBedankt! Ik denk dat het dan toch een XPS gaat worden (blij dat ik het toch nog even gevraagd hebt!). Weet jij trouwens ook wat 'Wireless N1000 Card Only) betekent? Dat vraag ik me al heel lang af.
maakt niet uit, alleen als je een duurdere wifi kaart installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik zat laatst ook te kijken naar de dell modellen , viel me wel op dat je maar 1 jaar garantie krijgt , en bij sony 2 jaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daartegen krijg je wel in-home garantie, tegenover het vrij brakke carry-in bij sony, waardoor je je laptop weken kwijt kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt volgens mij omdat Sony vroeger altijd klachten kreeg over de garantie en de afhandeling. Nu onderscheiden ze zich daarin juist.

Ik vind het nog wel lastig om te kiezen tussen de XPS 15 en de Vaio EB3S1E

XPS 15: iCore i5 460M, 4gb geheugen, 500gb hdd (7200rpm), GeForce 420M GT 1gb, 1jr garantie - 700eu (ex. verzenden)
Vaio: Core i5 460M, 4gb geheugen, 500gb hdd (5200rpm), Radeon HD5650 1gb, bluetooth, 2jr garantie - 780eu (incl. verzenden)

Moeilijk, moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Carry in? Al sinds 2007 is het standaard pickup & return gedurende 2 jaar op alle vaio's. Andere Sony producten kunnen wel anders geregeld zijn overigens, dat weet ik niet precies.

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 05-01-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:44:
Carry in? Al sinds 2007 is het standaard pickup & return gedurende 2 jaar op alle vaio's. Andere Sony producten kunnen wel anders geregeld zijn overigens, dat weet ik niet precies.
oh, dat heb ik dan gemist 8)7

maar dan nog ben je je laptop een tijd kwijt.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 18:43:
Dat komt volgens mij omdat Sony vroeger altijd klachten kreeg over de garantie en de afhandeling. Nu onderscheiden ze zich daarin juist.

Ik vind het nog wel lastig om te kiezen tussen de XPS 15 en de Vaio EB3S1E

XPS 15: iCore i5 460M, 4gb geheugen, 500gb hdd (7200rpm), GeForce 420M GT 1gb, 1jr garantie - 700eu (ex. verzenden)
Vaio: Core i5 460M, 4gb geheugen, 500gb hdd (5200rpm), Radeon HD5650 1gb, bluetooth, 2jr garantie - 780eu (incl. verzenden)

Moeilijk, moeilijk...
ik zou zelfs voor de xps kiezen als deze €100 duurder was, de E heeft nogal wat nadelen, waaronder de accuduur en de bekende piep.

je hebt ook nog de bekende kortingbonnen, en garantie bij dell is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar die bonnen gaan toch pas boven de 799? Daar zit ik net onder. Ik ga nu even via de configurator kloten met de modelnummers om te kijken of ik dan goedkoper uit ben.

Vind het zeer jammer dat de Viao die 'piep' heeft, anders was het allang al een uitgemaakte zaak. Snap niet dat ze dit probleem die al in de 2e serie zat niet hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:33:
Ja maar die bonnen gaan toch pas boven de 799?
ex. de standaardkortingen, je zit dus vrijwel altijd boven de 800
Daar zit ik net onder. Ik ga nu even via de configurator kloten met de modelnummers om te kijken of ik dan goedkoper uit ben.
doe geen moeite, ik heb gisteren al gekeken: 02epp is al een maand de goedkoopste voor non-i7 configs
Vind het zeer jammer dat de Viao die 'piep' heeft, anders was het allang al een uitgemaakte zaak. Snap niet dat ze dit probleem die al in de 2e serie zat niet hebben opgelost?
dat vraagt iedereen zich af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS is wel heel gaaf, maar is hij met het standaard beeldscherm wel de moeite waard? €200,- is wel veel geld voor de FullHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is veel geld, maar alsnog de goedkoopste met een full-hd scherm.

wat mij betreft is die €200 het dubbel en dwars waard, het xps scherm is het beste wat je nu nog kan krijgen als consument, enkel het IPS scherm in de elitebook is beter in het 15" segment, maar 3x zo duur.

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:21:
[...]

Ik bedoelde er mee dat je de fan niet naar een snelheid kan forcen. Daarnaast lijkt hij wat sneller te blazen. Hij gaat nog wel sneller en langzamer bij verschillende load's.
Misschien dat de drivers die Sony voor Windows levert de fan wat langzamer laat draaien.

EDIT:
De brightness werkt nu. Je kan hem aanpassen door een getal tussen 0 en 8 te schrijven naar

Daar heeft iemand een script gemaakt waarmee je hem kan verhogen en verlagen met de Fn toetsen. Hij vertelt ook hoe je hem aan je Fn toetsen kan binden.

Met acpi_listen geeft hij voor alle Fn toetsen een reactie. Behalve voor de volume gerelateerde Fn toetsen.
De 'volume down', 'volume up' en mute knop in combinatie met de Fn toets herkent hij als een gewone aparte toetsenbord toets. De 'volume up' heeft dat echter niet. Die geeft helemaal geen reactie. Hij is niet kapot, want in Windows werkt hij wel.

Om nu helemaal compleet te zijn: De assist en vaio knoppen rechts boven worden ook als acpi events gezien. De web knop werkt als een gewone toetsenbord toets.
Ok, bedankt voor de (duidelijke) info!

Ik heb een mail gehad dat mijn laptop de 10e wordt verstuurd, dus nog even wachten (wel achterlijk lange levertijd!), maar daarna ga ik ermee aan de slag.
Misschien zelf iets schrijven voor die toetsen, lijkt me ook wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:32:
het is veel geld, maar alsnog de goedkoopste met een full-hd scherm.

wat mij betreft is die €200 het dubbel en dwars waard, het xps scherm is het beste wat je nu nog kan krijgen als consument, enkel het IPS scherm in de elitebook is beter in het 15" segment, maar 3x zo duur.

[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen voor ervaringen
Nog steeds veel twijfel hier...Ik heb aan de ene kant iets dat ik het risico wel durf te nemen met die piep. Als hij piept dat ik hem dan eventueel opstuur (heb wat winkels gemaild met de vraag wat hun doen).

Daarnaast heb ik ook iets van ik kan ook gek doen en dan voor een XPS 15 gaan met HD-scherm. Dan rest mij weer de vraag, wat is het verschil met de Studio XPS 16? Die heeft ook een HD-scherm en daarnaast ook nog wat extra's zoals Bluetooth en de iCore i7 + hij is mooier :P Maargoed ik ga dan wel ruim 300/400 euro boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:19:
[...]

Nog steeds veel twijfel hier...Ik heb aan de ene kant iets dat ik het risico wel durf te nemen met die piep. Als hij piept dat ik hem dan eventueel opstuur (heb wat winkels gemaild met de vraag wat hun doen).
opsturen waarheen? :?
Daarnaast heb ik ook iets van ik kan ook gek doen en dan voor een XPS 15 gaan met HD-scherm.
mijn mening heb je vast al ergens gelezen... maar zeker met het full-hd scherm moet je de xps kiezen.
dat scherm is het op 1 na beste scherm wat je kan krijgen. en dat zegt veel.
Dan rest mij weer de vraag, wat is het verschil met de Studio XPS 16? Die heeft ook een HD-scherm en daarnaast ook nog wat extra's zoals Bluetooth en de iCore i7 + hij is mooier :P Maargoed ik ga dan wel ruim 300/400 euro boven budget.
de xps 16 is redelijk oud de accuduur is vrij slecht, en persoonlijk vind ik het design vanwege de glossy oppervlakken minder.
de studio xps 16 weegt aardig wat... het scherm is ongeveer gelijk aan het xps 15 scherm, maar dan met nog hogere color gamut (iets waar je alleen iets aan hebt als je fatsoenlijke calibiratie apparatuur hebt)

heeft iemand trouwens cijfers over het E 1080p scherm? ik heb zo'n grijs vermoedden dat ze een vrij brak scherm erin hebben gestopt om de kosten te drukken: de xps upgrade is 7x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik heb een vaio e met een 1080p scherm , heb je daar een programmatje voor ofiets om dat te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....-BQ-Notebook.40121.0.html

Geen topscherm, maar ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Fel kan ie in ieder geval wel. Ik heb 'm meestal op 2 of 3 balkjes staan (van de 8 ), maar in een ruimte met weinig licht is het altijd met de laagste instelling.

Ik zet het alleen op 100% als ik buiten met de laptop werk (wat rond deze tijd van het jaar vrij weinig voorkomt O-)), of ergens waar veel licht brand of direct via het scherm te zien is. Dat is met een glimmend scherm behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat doe ik ook met statische content (text e.d), maar bij een film of game is die hoge helderheid vrij handig.

handig, maar niet noodzakelijk, sinds de LED schermen komt het bijna nooit meer voor dat de schermhelderheid niet toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
De piep hoort er niet te zijn, bij welke laptop dan ook, enige wat ik bij een laptop wil horen is de fan die draait. Toch heb ik een vaio en toch heb ik een piep, moet eerlijk zeggen dat ik me er nog nooit aan heb gestoord, als de piep uberhaubt al voorkomt, hoor hem misschien 1x in de week als ik mijn best doe om te luisteren.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

Heb de vpcf11s1e. Ik weet dat mensen het over de fan hebben, maar ik vind hem wel erg hard blazen als ik een simpel filmpje afspeel met mediaplayer of naar een tube site ga... vooral irritant als ie dan weer keihard draait en dan weer langzaam. Dit stoort en hij draait soms zo hard dat je de fan boven het filmpje hoort met de volume redelijk hard.

Zelfs met idle is ie redelijk te horen. Ik heb power options op balanced staan.

Heeft iedereen dit of wat?

EDIT: Als ik SIW run zie ik dat mijn cpu vandaag minimaal 63 graden celcius heeft gehaald en maximaal 73 graden celcius... dit is toch niet normaal

[ Voor 14% gewijzigd door Kyo op 08-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:39
Kyo schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:09:
Heb de vpcf11s1e. Ik weet dat mensen het over de fan hebben, maar ik vind hem wel erg hard blazen als ik een simpel filmpje afspeel met mediaplayer of naar een tube site ga... vooral irritant als ie dan weer keihard draait en dan weer langzaam. Dit stoort en hij draait soms zo hard dat je de fan boven het filmpje hoort met de volume redelijk hard.

Zelfs met idle is ie redelijk te horen. Ik heb power options op balanced staan.

Heeft iedereen dit of wat?

EDIT: Als ik SIW run zie ik dat mijn cpu vandaag minimaal 63 graden celcius heeft gehaald en maximaal 73 graden celcius... dit is toch niet normaal
Mijne ligt bijna altijd onder de 30. Dus 63/73 is vrij hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2024

Kyo

tiswat schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Mijne ligt bijna altijd onder de 30. Dus 63/73 is vrij hoog
Huh, idle is die i7 toch rond de 45 graden. De meesten hebben dit.

Anyway, wat kan het probleem zijn... stof in de fan? Als ik hem zelf probeer schoon te maken, vervalt de garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n VAIO vandaag binnen gekregen.
Ben er zeer tevreden mee! Het prachtige full HD scherm, en het fijne toetsenbord bevallen me erg goed!

Geen piep te horen trouwens.
Hij staat naar mijn Panasonic CF30 en die bliept de hele kamer bij elkaar (klinkt als voorbijvliegende bits ofzoiets) terwijl de VAIO niet of nauwelijks hoorbaar is.

Heb er OpenSUSE op geïnstalleerd, maar hierbij waren veel problemen met de network manager en WLAN (voornamelijk bij verborgen WLAN netwerken).
Vandaar nu bezig met Kubuntu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een topic aangemaakt om een database aan te leggen waarin staat welk paneel in welke laptop zit. Daar voeg ik dan zelf nog een aantal gegevens aan toe, zoals die exacte afmetingen van het actieve deel van het scherm, kleurbereik in % NTSC en als het te vinden is ook de datasheet.

[Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:11:
Ik heb deze post nu al 2 keer gedaan en komt steeds niet op het forum.....
Nogmaals KAN ik makkelijk een 5ghz Wlan kaart inbouwen zonder teveel gelazer? zoja hoe?
Ik heb het gedaan. Ik heb een Intel Centrino N6300 in mijn laptop gebouwd, zonder veel problemen. Ik moet echter nog een extra antenne plaatsen. Ik zal dan als ik er zin in heb, een instructie turial van maken.

Netwerkkaart: Intel Centrino N6300
Extra Antenne: Tyco universele antenne

Daarnaast laptop aan de achterkant openmaken, alle schroefjes en rest van onderdelen demonteren. Dan kun je zeer gemakkelijk de zwarte kap er af halen, zonder kracht te zetten. Eerste keer zag ik 1 schroefje over het hoofd.

Daar zie je de netwerkkaart zitten. Die zit met 1 schroef vast, en kun je gemakkelijk losdraaien. Dan heb je zo het kaartje er uit.

Persoonlijk vind ik de resultaten tegen vallen. Ging van +/- 6mb/s naar 10mb/s.
Extra antenne moet ik nog binnen krijgen. Ik zal dan de resultaten posten!!

[ Voor 44% gewijzigd door DJustin op 12-01-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:21:
[...]

EDIT:

Ik ben nu al een tijdje bezig met het fixen van alles wat niet out-of-the box werkt onder Linux.
Als eerste heb ik OpenSUSE geïnstalleerd, maar de netwerkmanager kon niet goed overweg met verborgen WPA2 beveiligde netwerken, dus maar overgegaan naar Kubuntu (ook KDE).
Ik ben tegen een aantal dingen aan gelopen (heb het ook gedocumenteerd, dus als ik alles compleet heb dan dump ik het hier wel):

Video:
- ATI mobility radeon HD 5650 ondersteunt geen 3D accelleratie met de standaard (open source) drivers
- Deze videokaart wordt volgens ATI ook niet ondersteund in de proprietaire driver set (maar toch proberen ;) ).
- Na installatie van de ATI drivers was er helemaal geen beeld meer (enkel terminal)
- Dit gerepareerd en de open source drivers hersteld, maar nog steeds waardeloze performance.
- De ATI (catalyst) drivers geïnstalleerd, maar daarna gelijk weer gedeactiveerd.
- Via "Additional Drivers" weer geactiveerd en ineens werkte alles wel naar behoren.
- Daarna was wel het bootscherm ineens naar mode 1989 (16 kleuren, 5 pixels ofzo), dus dat nog moeten fixen in de grub configuratie

Touchpad:
- Het touchpad functioneert ook niet gelijk
- Na aanpassing in de grub configuratie wordt de pad gezien als muis, maar dat beperkt de mogelijkheden om bijvoorbeeld de touchpad bij typen uit te schakelen (heb er wel last van soms).

FN toetsen:
- De FN toetsen heb ik geprobeerd via de link die je hebt gepost, echter dat werkt niet bij mij.
- Ook andere work-arounds geprobeerd met verschillende scripts en aanpassingen aan de grub configuratie, maar het werkt nu nog steeds niet. Enig idee nog waar ik zou kunnen kijken?

De fan is inderdaad vrij actief, zoals je al aangeeft, maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

Ik moet zeggen dat, naarmate er steeds meer gaat werken, het hele Linux me ook steeds beter bevalt.
Jammer is het wel dat je zoveel dingen moet doen om het aan de praat te krijgen, dat kan je van een standaard gebruiker niet verwachten.

Oja, en nog steeds geen piep.
(de accuduur vind ik wel minder, maar ik bestel binnenkort een 5Ah accu bij Sony, dan kan ie al wat langer mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De piep komt voornamelijk voor op de accu, met usb apparatuur aangesloten.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:42:
(de accuduur vind ik wel minder, maar ik bestel binnenkort een 5Ah accu bij Sony, dan kan ie al wat langer mee)
Kan dat? wat raar dat ze deze niet standaard tijdens de bestelprocedure aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De VGP-BPS22A (http://www.sony.nl/product/batteries/vgp-bps22a) accu heeft een capaciteit van 5Ah.
Nu heb ik nog niet helemaal goed gekeken, maar volgens mij heeft de meegeleverde accu een capaciteit van 3,5Ah.

Wat me wel verbaast is dat ze de VGP-BPS22A een "standaardbatterij" noemen, want hij heeft wel een capaciteit die 1,4 keer hoger is dan de standaardbatterij.
Hij is 159 euro, maar ik zie dat er nu staat "op het moment niet leverbaar".

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt helemaal.
de vervangende accu steekt wel uit volgens mij, de prijs is ook vrij duur..

Ter indicatie: op ebay heb je een 84Wh 9-cel voor de studio 15 voor €80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 20-09 14:02
Ik vind dat verhaal over geld terug na de piep wel interessant. Ik wil daar wel graag wat meer informatie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:04:
klopt helemaal.
de vervangende accu steekt wel uit volgens mij, de prijs is ook vrij duur..

Ter indicatie: op ebay heb je een 84Wh 9-cel voor de studio 15 voor €80.
Hij is inderdaad redelijk aan de prijs.
Wat wel zo is met Ebay batterijen is dat die een hele tijd goed blijven en dan ineens volledig "depleted" zijn.
Chinese accu's zijn, voor zover ik daarmee in aanraking ben gekomen, vaak een flop.
Dan liever wat meer geld betalen voor een kwalitatief betere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
KaiseRRuby schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:49:
Ik vind dat verhaal over geld terug na de piep wel interessant. Ik wil daar wel graag wat meer informatie over.
ik heb vandaag een aangetekende brief de deur uit gedaan om mijn geld terug te krijgen.
aantal keren met de klanten service gebelt , krijg alleen te horen dat het binnen de specificaties valt en dat ze niks kunnen doen etc.

met de vraag wat de specificaties dan zijn krijg ik als antwoord dat dit intern is..... , lekker transparant sony........

zodra ik een update heb laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Sony heeft de 4e serie VAIO E laptops al op de site staan.

Zo te zien geen bijzondere veranderingen. Alleen weer wat andere processoren.
Als ze gewacht hadden op de mobiele variant van Sandy Bridge konden ze die erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherp, jammer dat ze niet hebben gewacht op sandy bridge, ik heb er immers weinig vertrouwen in dat ze de pieptoon nu wel hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

rutger465 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:02:
[...]

ik heb vandaag een aangetekende brief de deur uit gedaan om mijn geld terug te krijgen.
aantal keren met de klanten service gebelt , krijg alleen te horen dat het binnen de specificaties valt en dat ze niks kunnen doen etc.

met de vraag wat de specificaties dan zijn krijg ik als antwoord dat dit intern is..... , lekker transparant sony........

zodra ik een update heb laat ik het horen.
Ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
mooie laptop : lenovo y560p, met een i7 sandy bridge;)

http://www.technotechniqu...entertainment-laptop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 14:23
Ik had een vraagje,
Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor school.
Mijn eisen waren minimaal i5, 4gb en een apparte videokaart.
Nu kwam ik http://www.kieskeurig.nl/...ebq/specificaties/947948/ tegen, en wou ik weten wat jullie er van vonden.

Het enige nadeel is dat de resolutie 1366x764(?) is, ik wou graag een hogere resolutie. Maar ik moet rekening houden met het budget (850max).
Is het ook mogelijk om met deze laptop een 2e hdd inbouwen? Dat heb ik namelijk nog niet kunnen vinden. Wou graag dan een SSD+500gb hdd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hogere resolute gaat voor €850 net lukken: voor dat budget heb je een xps 15 met i3 en 1080p. Dan heb je overigens meteen het beste scherm wat er te krijgen valt onder de pak-m-beet €2000. Zie http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

De E raad ik overigens af, naast een paar probleempjes (piep probleem, lage accduur) zijn er tegenwoordig veel betere laptops beschikbaar.

zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Laatst online: 10-07-2023
Jee! Heb ook mijn Vaio binnengekregen, weliswaar de 12e al, maar goed.

Om te beginnen ben ik zéker tevreden over het scherm, snelheid en alle andere specificaties.

Maar helaas, ook mijn vpc-e bleek na ongeveer een half uur gebruik ongewild te zijn uitgerust met de piep.
Tijdens het opstarten op zich is hij er niet, maar zodra je dat scherm met "Windows Starten" te zien krijgt, wordt dat vergezeld van de piep. Zoals ook bij veel anderen in dit topic hoor je de piep, en wordt deze minder hard als je de laptop aan de netvoeding hangt. Verder maakt het niet uit of je een USB-apparaat aansluit of niet, en dacht ik dat het lag aan het aan/uit staan van de bluetooth module, maar het uitzetten van de bluetooth bleek ook maar eenmalig te werken :-(.

Op de piep na ben ik dik tevreden, en om eerlijk te zijn, hoor ik de piep wel steeds minder, aldus de gewenning d'r aan.

Waar ik ook wel tevreden over ben is de verzendtijd. Ik bestelde hem op de 27e december, en afgelopen donderdag lag er voor mij een doos van Sony thuis op tafel.

Ook ik zal zeker het topic blijven volgen over de updates van mensen m.b.t. de piep :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ten overvloede: wet kopen op afstand

welke heb je eigenlijk? de E3 of E4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:56:
Een hogere resolute gaat voor €850 net lukken: voor dat budget heb je een xps 15 met i3 en 1080p. Dan heb je overigens meteen het beste scherm wat er te krijgen valt onder de pak-m-beet €2000. Zie http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative

De E raad ik overigens af, naast een paar probleempjes (piep probleem, lage accduur) zijn er tegenwoordig veel betere laptops beschikbaar.

zie ook [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
Waarom prijs je telkens de XPS 15 aan in het VPC-E topic? Als je niet op kunt houden over de XSP 15 dan blijf je in dat topic maar wat langer praten. Dit topic is bedoelt voor de Sony Vaio VPC-E en niet voor de Dell XPS 15.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dat in dit geval de enige is die in zijn budget past met genoemde eisen..
Ik zie overigens dat de E marginaal goedkoper lijkt te zijn dan voorheen: een E met i3, 4GB, 1080p, heb je nu voor €870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technicum schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:59:
Jee! Heb ook mijn Vaio binnengekregen, weliswaar de 12e al, maar goed.

Om te beginnen ben ik zéker tevreden over het scherm, snelheid en alle andere specificaties.

Maar helaas, ook mijn vpc-e bleek na ongeveer een half uur gebruik ongewild te zijn uitgerust met de piep.
Tijdens het opstarten op zich is hij er niet, maar zodra je dat scherm met "Windows Starten" te zien krijgt, wordt dat vergezeld van de piep. Zoals ook bij veel anderen in dit topic hoor je de piep, en wordt deze minder hard als je de laptop aan de netvoeding hangt. Verder maakt het niet uit of je een USB-apparaat aansluit of niet, en dacht ik dat het lag aan het aan/uit staan van de bluetooth module, maar het uitzetten van de bluetooth bleek ook maar eenmalig te werken :-(.

Op de piep na ben ik dik tevreden, en om eerlijk te zijn, hoor ik de piep wel steeds minder, aldus de gewenning d'r aan.

Waar ik ook wel tevreden over ben is de verzendtijd. Ik bestelde hem op de 27e december, en afgelopen donderdag lag er voor mij een doos van Sony thuis op tafel.

Ook ik zal zeker het topic blijven volgen over de updates van mensen m.b.t. de piep :Y
Is het trouwens al eens onderzocht of de piep misschien vanuit Windows wordt veroorzaakt?
Ik draai namelijk Linux en ik hoorde/las van andere VIAO E-series gebruikers met Linux dat die ook geen last hebben van de piep.

Wat ik ook heel erg storend vind in dit topic is dat er de hele tijd andere laptops worden aangeprezen en wordt gezegd dat de E-series een slechte laptop is vanwege een piep.
Volgens mij is dit een objectief topic over een degelijk stuk hardware en geen afzeikhoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oorzaak van de piep is al bekend: de C3/C6 state van de processor, als deze functionaliteit het in linux niet doet heb je ook geen piep.
Daarnaast gaat linux wat minder handig om het het "race to idle" principe, dat zou ook kunnen bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste laptopgebruikers van Sony,

Ik ben zeer gecharmeerd over de Sony Viao. Ik wil een laptop van Sony aanschaffen. Graag wil ik jullie advies. Ik ga mijn toekomstige laptop alleen gebruike voor school, youtube en rtlgemist etc. Tevens vind ik het belangrijk om een snelle laptop te hebben, waarmee ik een aantal jaren mee zoet ben. Mijn budget is 650,-.

Voldoet onderstaande laptop aan mijn eisen, graag deskundig advies.
pricewatch: Sony Vaio VPC-EB3L1E/WI (Wit)

Dank is groot! Samuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je nu? Dat wij je keuze afkraken/bevestigen? Het lijkt er namelijk op dat je je keuze al gemaakt hebt. :)

Met je genoemde eisen voldoet elk model wel, al zou ik er een kiezen met langere accuduur. 2 uur is erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ik heb de 1ste versie van de vaio e-serie , maar ik heb mijn laptop voor 800 euro met een i3 , 1080p scherm en bluerayspeler...

moet wel zeggen dat ik een langzamere i3 heb , die van mij loop op 2.13 dacht ik en de nieuwe iets van 2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:37:
De oorzaak van de piep is al bekend: de C3/C6 state van de processor, als deze functionaliteit het in linux niet doet heb je ook geen piep.
Daarnaast gaat linux wat minder handig om het het "race to idle" principe, dat zou ook kunnen bijdragen.
Dat verklaart natuurlijk wel redelijk wat.
Ik denk dat deze functies inderdaad anders gehandled worden of zelfs inactief zijn onder Linux.
Ik ga er van de week eens wat onderzoek naar doen, onder Linux kan ik het waarschijnlijk in- en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google op powertop, een bijzonder handig linux tooltje om dit soort dingen te onderzoeken.

Ik heb overigens de meeste info hiervandaan: http://forum.notebookrevi...rsaving-whining-stop.html

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net ook inderdaad ontdekt.
Dit is de output ervan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Cn                Avg residency       P-states (frequencies)
C0 (cpu running)        ( 8,3%)       Turbo Mode     0,1%
polling           0,0ms ( 0,0%)         2,54 Ghz     0,0%
C1 mwait          0,4ms ( 1,5%)         2,40 Ghz     0,0%
C2 mwait          1,4ms (25,1%)         1,74 Ghz     0,0%
C3 mwait          2,0ms (65,0%)         1199 Mhz    99,9%

Wakeups-from-idle per second : 533,5    interval: 10,0s                                                           
no ACPI power usage estimate available

Hier wordt al aangegeven dat er geen ACPI inschatting gedaan kan worden.
Ik heb een Core i5 460M en die zou volgens de datasheet de volgende power states moeten ondersteunen:

C0
C1
C1E
C3
C6

Dit komt dus niet geheel overeen.
Tot zover even wat output. Ik denk dat dit er best wel wat mee te maken heeft.
Meer volgt...

(ps. als dit het is dan maak ik even een manual voor Linux op de VAIO E-series, dan kan iedereen met de piep dat gewoon gelijk installeren :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:01:
Wellicht ten overvloede: wet kopen op afstand

welke heb je eigenlijk? de E3 of E4?
Ik heb de VPC-EB3C5E, dus ik denk dat je dan E3 bedoeld :).

Bedankt voor de link, had daar niet aan gedacht, maar daar staat ook bij dat de 'Wet kopen op afstand' niet geldt voor op maat gemaakt spul zoals een herenpak, maar zou daar een custom-vaio ook onder vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een grijs gebied, maar de fabrikanten doen er niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Kan iemand mij hier vertellen of in (mijn) Sony Vaio E serie een AHCI controller zit? Zo ja, hoe moet ik deze inschakelen in mijn BIOS?

Want als ik nu bij apparaat beheer kijken en dan onder het kopje"IDE ATA/ATAPI- controller" kijk, zie ik wel iets over een ACHI controller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATA = een verzamelnaam voor S-ATA en P-ATA, volgens mij verwar jij ATA met IDE.

Overigens, ik het BIOS kan je de driver aansturing veranderen van AHCI naar IDE en omgekeerd, het verschilt welke standaard is geactiveerd.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:23:
Beste laptopgebruikers van Sony,

Ik ben zeer gecharmeerd over de Sony Viao. Ik wil een laptop van Sony aanschaffen. Graag wil ik jullie advies. Ik ga mijn toekomstige laptop alleen gebruike voor school, youtube en rtlgemist etc. Tevens vind ik het belangrijk om een snelle laptop te hebben, waarmee ik een aantal jaren mee zoet ben. Mijn budget is 650,-.

Voldoet onderstaande laptop aan mijn eisen, graag deskundig advies.
pricewatch: Sony Vaio VPC-EB3L1E/WI (Wit)

Dank is groot! Samuel
Prima laptop! ik heb soort gelijke specs in mijn 17 inch E1 (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Oké, maar in ieder geval staat er onder dat kopje Standaard ACHI 1.0 serial ATA controller, heeft dit wel te maken met een ACHI controller? en waar kan ik switchen tussen ACHI en IDE in mijn BIOS, ik kan er namelijk niks over vinden, in heb een Sony Vaio laptop misschien weet iemand anders waar ik dat in moet stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:47
Is er iemand die ervaring heeft met het geld terug vragen voor software?(windows 7/office starter) Omdat ik er toch linux (ubuntu) op ga draaien.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:37:
Ehm, ik heb ondervonden dat er zonder usb apparaten er ook geen piep te bekennen valt.
Je zou dan eventueel de ingebouwde bluetooth kunnen gebruiken om een muis aan te sluiten.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund, sony is overigens niet erg couland om dit soort zaken, Dell is er ook mee gestopt.
Sinned123 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:57:
[...]

Ehm, ik heb ondervonden dat er zonder usb apparaten er ook geen piep te bekennen valt.
Je zou dan eventueel de ingebouwde bluetooth kunnen gebruiken om een muis aan te sluiten.
dat verschilt per exemplaar ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAFTX schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:51:
Is er iemand die ervaring heeft met het geld terug vragen voor software?(windows 7/office starter) Omdat ik er toch linux (ubuntu) op ga draaien.
Als dat nou eens kon dan zou ik het ook graag willen weten.
Eigenlijk is het wel een beetje apart natuurlijk dat je min of meer verplicht bent om bepaalde software erbij te kopen.
Het heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat Sony enkel maar Windows ondersteunt (wat erg jammer is!).

Ik heb gewoon de goedkoopste software geconfigureerd (win7 home en office starter) en de kosten ervoor maar voor lief genomen.

Ik heb trouwens alles wat ik tot nu toe gedaan heb om de VAIO (met i5 en ATI Radeon Mobility HD 9550) onder KUBUNTU (KDE4 distro van Ubuntu) gedocumenteerd, dus als je niet ook een week kwijt wil zijn aan fora doorlezen en workarounds uitproberen, stuur me dan ff een mailtje ofzo dan kan ik je informeren. :P

@ Sinned123:

Het zou kunnen dat de piep zich alleen voordoet als de processor zich in een bepaalde power state bevindt.
Het kan zijn dat één van de bepalende factoren van de power state de seriële hardware is (voor SATA/USB).
Als er bijvoorbeeld geen USB apparaten zijn aangesloten hoeft de CPU hier ook geen interrupts van te verwachten, dus kan er bijvoorbeeld een andere power state actief zijn dan als de CPU dit wel kan verwachten.
(zo maar even een idee hoor)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:05:
Eigenlijk is het wel een beetje apart natuurlijk dat je min of meer verplicht bent om bepaalde software erbij te kopen.
Dat ben je niet, Neelie Kroes (die kennen jullie vast wel ;) ) heeft wettelijk geregeld dat je bijgeleverde software kan weigeren, het staat zelfs in de EULA van microsoft als je de computer voor het eerste aanzet.
Ze zijn verplicht je windows te vergoeden als je dat vraagt, maar totdat iemand daar een rechtzaak over start gaat dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:08:
[...]

Dat ben je niet, Neelie Kroes (die kennen jullie vast wel ;) ) heeft wettelijk geregeld dat je bijgeleverde software kan weigeren, het staat zelfs in de EULA van microsoft als je de computer voor het eerste aanzet.
Ze zijn verplicht je windows te vergoeden als je dat vraagt, maar totdat iemand daar een rechtzaak over start gaat dat niet gebeuren.
Nou, dan weegt die 50 euro (ofzoiets) aan software ook wel af aan de kosten van een rechtzaak tegen een multinational als Sony/MS. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg €112,56 terug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:19
Ik heb nu meer als een half jaar m'n sony vaio e serie, nooit geen problemen ook geen piep. Maar sinds kort doet het mouse pad af en toe raar :S Komt bijna niet voor maar soms doet het mousepad alleen iets als ik er heel hard op druk, en zelfs dan is het enige wat ie doet in en uit zoomen. Het duurt nooit lang want na een half uurtje ofzo doet ie het gewoon weer maar ik vroeg me wel af of dit iets is om me zorgen over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon door de stappen in [Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund te volgen, dennis kreeg zelfs €220 terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat had ik dan misschien ook wel kunnen doen bij m'n HP EliteBook 8540p, of zou dat niet werken omdat het via het notebookproject van Universiteit Twente gaat?

Stond in ieder geval Windows 7 Home Premium 32bit UK op, voor de rest geen idee omdat ik vrijwel meteen dat ding geformatteerd heb en er Windows 7 Professional 64bit UK van MSDN AA op heb gezet. Maar dat zal waarschijnlijk dan toch iets van €80-120 geweest zijn (ook afhankelijk van wat er nog meer op stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 20-09 09:00
En ik maar denken dat het nie zou werken, heb namelijk via MSDNAA ook nog een legale Windows 7 Pro liggen, heb nu al windows 7 HP geaccepteerd (gebruik toch geen virtualisatie).

Zou wel mooi 120 euro schelen, maar ik dacht dat ze dat nu niet meer doeN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Maar dit kan je dan zeker niet doen voor van die 'pre-installed' software? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je betaalt hebt voor die software kan dat, een groot deel is echter gratis (windows 2010 starter, en nog wat zooi)

Dit dient overigens binnen 7 dagen te gebeuren, werkdagen, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Ik weet niet precies of ik heb betaald voor de software, maar wel dat het me een extra bedrag zou kosten als ik een 'clean-install' wilde, zonder de onnodige sony software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer een probleempje opgelost, de RAM-slaapstand in Kubuntu.
De ToDo lijst wordt wel steeds kleiner (gelukkig):

- Fan control/power modes
- Touchpad ook herkenbaar als touchpad ipv. PS2 device

En dan nog wat acties toekennen de 3 VAIO knoppen, maar dat is geen must.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
Niels, nu je het hebt over de 3 vaio knoppen hè,
Kan iemand mij vertellen waarom er onder de 'Vaio' knop het muten en on-muten van het geluid zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm in Linux is dat niet zo, daar moet je ze zelf configureren.
Ik weet niet hoe dat in Windows is.
Pagina: 1 ... 32 ... 47 Laatste