[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Maar is het dan aan te raden om de N6200 of de N6300 er in te plaatsen. Verschil is dat de N6300 450Mbit/s aan kan, en de N6200 300Mbit/s. Het probleem is dat er echter standaard 2 Antennes op de E-Serie zit!

Aangezien ik een Netgear WNDR3700 heb gekocht zou ik wel graag een beetje gebruik willen maken van het Wifi gedeelte. Deze kan een theoretische snelheid van 600Mbit aan!

Ik heb eventjes wat onderzoek gedaan.
Een Intel Centrino N6300 kan gewoon samen met een Intel Core i5
Daarnaast geeft het geen probleem dat er maar 2 Antennes van de 3 worden aangesloten.
Software zou eventueel een probleem kunnen opleveren, maar dat is iets wat ik wel zou willen wagen. Eventueel kan er een driver van een ander merk gebruikt kunnen worden. (Dell, Lenvo)

Bron: http://forum.notebookrevi...-ultimate-n-6300-a-5.html

Hierin staat o.a. in beschreven dat er veel nep-troep op ebay staat. Amazon had wel de goede kaarten. Daarnaast kan Amazon ook nog een 3de antenne leveren. :)

Volgende Probleem:
Amazon verstuurd niet naar Nederland..... 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door DJustin op 27-11-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Op 8 november had ik mijn Sony vaio besteld bij Sonystyle europe, E-serie 15,5 inch en 1000 euri armer. Vol verwachting wachtte ik af en tot ik vandaag eindelijk mijn pakketje binnen kreeg :D

Alleen het was nogal een verrassend pakketje.. ipv 1 laptop zaten er 2 in (een glossy van 14" en nog een van 15"), ook nog is de verkeerde muis, niet mijn tas erbij... En de laptops zijn helemaal in het Frans, toetsenbord en al! Ik vond het al zo raar dat alle bijgeleverde boekjes in het Frans waren, maargoed, de bon die erbij zat was wel van mij..

Ik ben erg teleurgesteld, nu moet ik waarschijnlijk weer 3 weken wachten tot ik mijn eigen laptop krijg. En ze kunnen lekker zelf die verkeerde spullen komen ophalen.. Wel zielig voor die Fransman die vol verwachting op zijn laptops aan het wachten is...

Morgen gelijk bellen en hoop dat ze met een snelle en passende oplossing komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Gewoon eisen dat ze er werk van maken :p ik zou iig geen 3 weken wachten, dat kunnen ze echt wel eerder voor je regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Ik zou sowieso die andere laptops niet terug sturen voor ik mijn eigen laptop had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:13:
Op 8 november had ik mijn Sony vaio besteld bij Sonystyle europe, en 1000 euri armer.

het was nogal een verrassend pakketje.. ipv 1 laptop zaten er 2 in (een glossy van 14" en nog een van 15"),
Ik denk dat de waarde van die 2 laptops wel hoger ligt, het is maar dat je een eerlijk persoon bent anders had je er 2 kunnen verkopen, nieuwe bestellen en nog geld extra geld in je zak gehad.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar zou ik maar niet op vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook wel dat de waarde van die 2 laptops veel hoger ligt, ze waren allebei met een i5 en full hd. Alleen wie wil er nou een laptop met Frans keyboard en hoogstwaarschijnlijk Franse windows erop kopen ? ;) Ik heb ze vandaag gebeld en ze gaan het regelen, net een mailtje gehad voor een vervangende laptop.. Maar degene waar ik mee belde zei dat mijn laptop dan waarschijnlijk bij iemand anders is afgeleverd en die waarschijnlijk ook gaat bellen,. Omdat er wel de goede Delivery note bij zat , kunnen ze ook n iet zo gauw weten van wie deze bestelling is geweest. Lekker systeem hebben ze daar, ik hoop dat ik niet al te lang hoef te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

wel een behoorlijke faal ja.... als er dan een verkeerde factuur inzat was gewoon de doos verkeerd bestempelt, maar dit is wel dom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebay.fr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Goedemorgen.

Nog steeds grote kans op laptops met piep?
Best irritant dat ze er wel van weten maar gewoon niets aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, er is geen steek veranderd.

reviews: Notebook Best Buy Guide: december 2010 voor de vandaag uitgekomen NBBG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Ik heb nu mijn VAIO E ruim een week en het is echt ene top laptop! Van de piep heb ik af en toe last maar is niet heel hinderlijk. Het scherm is echt geweldig! 1080p op 15.5". Als ik nu naar mijn oude pc scherm kijk (22" 1680×1050) heb ik echt het gevoel dat ik naar enorme onscherpe icon aan het kijken ben :O Denk dat ik de belangrijkste punten nu wel gehad heb. Nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-07 19:03
Jammer dat zoiets als die piep me stopt om hem te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig is er een alternatief.. dat was een paar maanden gelden wel anders.
zonder het full-hd scherm is het sowieso niets bijzonders, ruim voldoende alternatieven, alleen niet wit :-( :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is ook te koop 2 jaar volledig garantie 14inch €700 uiterste prijs ongeveer 2uur aangeweest kleur blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wet kopen op afstand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:30:
die van mij is ook te koop 2 jaar volledig garantie 14inch €700 uiterste prijs ongeveer 2uur aangeweest kleur blauw
Ik weet niet hoelang je hem bezit, maar je eerste reactie in dit topic was:
Geplaatst op vrijdag 26 november 2010 22:03

Als we ervan uit kunnen gaan dat je de laptop nog geen 2 weken hebt zou ik inderdaad, zoals Darkstone zegt, de laptop terugsturen en je geld terug kijken. Als je hem gewoon verkoopt vind ik dat nogal.... dom.

@SuperVliegNL, niet om het 1 of ander, ik vind zelf ook dat Sony faalt in deze kwestie (er moet gewoon een fatsoenlijke oplossing komen) maar nu weet je eigenlijk niet waar je over praat. De vraag is in hoeverre je die piep uberhaubt wel hoort... en wie weet krijg je een exemplaar zonder piep? je moet het zelf weten, ik ga ook zeker geen Vaio E serie aansmeren, maar ik, en vele andere, zijn een blije eigenaar van een E serie. Ik heb een E-C1 serie met piep, maar heb er 90% van de tijd dat ik op accu werk er geen last van. Mijn zwager heeft, nadat hij mijn mooie E serie zag, ook een E serie gekocht (E-B2) gehad en heeft nog geen piep ontdekt.

Vergeet in ieder geval niet dat er genoeg blije gebruikers zijn, negatieve reacties vind je sowieso al veel eerder op het internet dan positieve reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik krijg mijn laptop rond 18 december en de anderen worden opgehaald. Heb wel een compensatie gehad, een jaar extra garantie en een accessoire van 100 euro naar keuze.. :) Hebben ze toch wel goed afgehandeld, alleen nog eventjes wachten op mijn laptop! Hoop op geen piep inderdaad, ik wist het wel van te voren maar dat heeft me niet tegen gehouden om een sony vaio te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat klinkt inderdaad best netjes! Well done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb een dik uur dit topic doorgelezen, links en rechts wat kunnen vinden, alsnog toch wat vraagjes, simpel door een Ja en Nee te beantwoorden :)

Clean install, is wel of niet noodzakelijk?
Het handmatig verwijderen van Bloatware is mogelijk, Ccleaner eroverheen en dat scheelt dan een hele hoop gedoe met drivers, Fn key functies etc. Dus in weze is een clean install min of meer overbodig?

Mocht de computer 1 en al ellende zijn is er een ingebouwde partitie die je naar fabrieksinstellingen brengt, Echter zal deze worden verwijderd bij een Clean Install en hierdoor raak je je Windows 7 product key kwijt?

Het nut van recovery CD's maken....... dat is enkel en alleen voor je EIGEN files, die je net zo goed zelf ook elders op bijv. een ext HD te plaatsen? Het maken van Recovery CD is dus niet nodig als je je eigen data ergens anders veilig wegzet?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Laatst online: 17-09 14:18
Hoe komt het dat je via de belgische site geen laptop kunt configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ knakker, ik zou je adviseren even de laatste paar pagina's terug te lezen in het F serie topic, (clean instal instructies / advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ik heb dit forum een beetje doorgezocht naar mensen, die net als mij geïnteresseerd zijn om hun harde schijf te vervangen voor een SSD, alleen concrete antwoorden vind ik niet! Zijn er mensen die dit al gedaan hebben, hoe bevalt dit. en hoe ging het inbouwen.

en nog een vraagje t.a.v. een Cinstal, moet de Windows DVD legaal zijn of niet? Omdat ik er hier twee heb liggen, wil ik wel weten of dat uitmaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-7AC op 07-12-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

knakker2 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:42:
Ik heb een dik uur dit topic doorgelezen, links en rechts wat kunnen vinden, alsnog toch wat vraagjes, simpel door een Ja en Nee te beantwoorden :)

Clean install, is wel of niet noodzakelijk?
Het handmatig verwijderen van Bloatware is mogelijk, Ccleaner eroverheen en dat scheelt dan een hele hoop gedoe met drivers, Fn key functies etc. Dus in weze is een clean install min of meer overbodig?

Mocht de computer 1 en al ellende zijn is er een ingebouwde partitie die je naar fabrieksinstellingen brengt, Echter zal deze worden verwijderd bij een Clean Install en hierdoor raak je je Windows 7 product key kwijt?

Het nut van recovery CD's maken....... dat is enkel en alleen voor je EIGEN files, die je net zo goed zelf ook elders op bijv. een ext HD te plaatsen? Het maken van Recovery CD is dus niet nodig als je je eigen data ergens anders veilig wegzet?

:)
Natuurlijk is Clean Install niet noodzakelijk, het is alleen maar net wat jij wilt. Ik heb het ook niet gedaan, maar wel alle troep (dingen die ik troep vond) verwijderd. Volgens mij staat er bij mij enkel nog Vaio Control center en Vaio Care op.

Uh nee? Als ik die vraag goed begrijp... is het antwoord: nee, natuurlijk niet.

Nee, recovery discs zijn voor je Windows te herstellen, niet voor persoonlijke data. Dat is een back-up. ;)

.
Jay-7AC schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:22:
Ik heb dit forum een beetje doorgezocht naar mensen, die net als mij geïnteresseerd zijn om hun harde schijf te vervangen voor een SSD, alleen concrete antwoorden vind ik niet! Zijn er mensen die dit al gedaan hebben, hoe bevalt dit. en hoe ging het inbouwen.

en nog een vraagje t.a.v. een Cinstal, moet de Windows DVD legaal zijn of niet? Omdat ik er hier twee heb liggen, wil ik wel weten of dat uitmaakt.
Nee, dat maakt niet uit, als je maar je eigen key invult is het eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
[...]

Nee, dat maakt niet uit, als je maar je eigen key invult is het eigenlijk prima.
[/quote]

Heb je ook antwoord op de vraag over de HDD vervangen voor de SSD? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik quote iemand uit dit topic om niet zelf met de eer te gaan strijken :)
peter.baarlo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:15:
Ik heb inmiddels mijn optical drive vervangen door een hdd caddy, hierin heb ik de originele 500GB hdd geplaatst. Op de plek van de primaire schijf zit nu een Corsair reactor 128GB ssd.
werkt prima. de HDD spint down na de ingestelde 3 minuten, enkel de fan is dan nog zacht hoorbaar.
op de eerste foto de productomschrijving van de hdd caddy die ik bij newmodeus besteld heb. beetje prijzig maar na 2 dagen al geleverd vanuit de VS met fedex! :)

Ik heb de face plate van de oude drive op de hdd caddy kunnen monteren zodat je er van de buiten kant af niets van ziet. (foto 2)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Maar als ik het goed begrijp en zie op foto 3, heeft hij nu een HDD en een SSD, niet waar? Ik wil het gewoon vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

hij zegt toch:
Op de plek van de primaire schijf zit nu een Corsair reactor 128GB ssd.
vraag beantwoord lijkt mij? het is mogelijk, want bij Peter is het ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Natuurlijk is Clean Install niet noodzakelijk, het is alleen maar net wat jij wilt. Ik heb het ook niet gedaan, maar wel alle troep (dingen die ik troep vond) verwijderd. Volgens mij staat er bij mij enkel nog Vaio Control center en Vaio Care op.
Dank voor je antwoord. Ik heb nu dezelfde denkwijze als jij hierboven omschrijft
Uh nee? Als ik die vraag goed begrijp... is het antwoord: nee, natuurlijk niet.
Misschien beetje onduidelijk geschreven maar wat ik bedoel is dan wanneer je dus een clean install doet ben je ook je recovery partition kwijt, daar waar je product key van windows ook in zit (als dit klopt). Als je dan ergens zoals ik gedaan heb een Windows7 image van het internet plukt en installeerd moet je ook een Product Key invoeren. De enige die ik dan heb staat achterop de laptop maar zo schijnt het niet te werken.
Nee, recovery discs zijn voor je Windows te herstellen, niet voor persoonlijke data. Dat is een back-up. ;)
Als ik het begrijp hebben deze cd's deze functies:

- Je computer terug zetten naar fabrieksinstellingen
- het terugzetten van de situatie naar de laatste keer dat je een update/backup heb gemaakt

klopt dit?

Ik dacht altijd dat je te allen tijden terug kan naar fabrieksinstelling zonder die recovery cd's daar er een aparte recovery partitie ervoor was en een recovery cd enkel bedoeld was voor terugzetten naar een bepaald punt met behoud van je systeem settings en wat data.

Blijkbaar moet ik maar minder denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Owja, nu zie ik het dus het is mogelijk. Maar ik wil alleen nog weten of het moeilijk was om die nieuwe SSD te monteren/installeren en of je je garantie blijft behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Klopt inderdaad:

Die discs zijn dan ook hetzelfde als de recovery partitie. En die brengt je Vaio terug naar de eerste opstart eigenlijk, alle bloatware komen dan terug, maar ook alle goede instellingen. Ik heb er 1x van gebruik moeten maken (de partitie, er word dan Vaio Recovery opgestart en je kan instellen wat je wilt herstellen).

Maar voor zover ik weet bevatten recovery discs geen persoonlijke documenten.... ik dacht dat die recoverydiscs een kopie waren van de recovery partitie...maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!!

Over die Key, daar heb ik minder verstand van, dan moet je even zoeken naar mensen die een clean install hebben gedaan, de meeste hebben nergens last van en anders moet je microsoft bellen en het nummer onder je laptop opgeven en krijg je een key van ze.... Volgens Darkston (van wat ik me herinner) is die code onderaan zelf niet de windows key.

edit:
Jay-7AC schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:38:
Owja, nu zie ik het dus het is mogelijk. Maar ik wil alleen nog weten of het moeilijk was om die nieuwe SSD te monteren/installeren en of je je garantie blijft behouden?
Durf ik ook niet met zekerheid te zeggen... Je kan de Vaio support line bellen en kijken wat hun zeggen? Voor zover ik weet kan het geen kwaad, het is immers zo'n 'simpel' klusje dat je haast onmogelijk iets kan beschadigen...

hier geeft ook iemand aan dat het gewoon mag. Alleen is een forum niet echt betrouwbaar.

[ Voor 27% gewijzigd door The Inquisitor op 08-12-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
ja, dat had ik gelezen. Het enige waar ik nog over twijfel is of er nou een duidelijke verbetering in zit? en wat ik ook nog elders heb gelezen is dat de SSD niet herkent werd of herkent werd maar later gewoon weg was. Ook dat er samen met dat compatibiliteit problemen opkomen tussen Windows en de SSD?

Ik ben niet iemand die er veel verstand van heb, dus ik heb liever gewoon dat ik die SSD installeer en dat hij het gewoon doet, zonder gezeur enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
The Inquisitor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:38:
Klopt inderdaad:

Die discs zijn dan ook hetzelfde als de recovery partitie. En die brengt je Vaio terug naar de eerste opstart eigenlijk, alle bloatware komen dan terug, maar ook alle goede instellingen.
Of oude instellingen terug komen of niet, ik vind dit wel duidelijk. Erg vind ik het eigenlijk nooit als ik na een x-aantal maanden/jaar alles opnieuw moet installeren wat betreft software en andere meuk, heeft ook zn voordelen aangezien je soms weleens een geupdate/nieuwe versie pakt van iets.
Recovery CD verhaal is duidelijk. Data wat bewaard MOET blijven kan je zowiezo beter ook elders onderbrengen
Over die Key, daar heb ik minder verstand van, dan moet je even zoeken naar mensen die een clean install hebben gedaan, de meeste hebben nergens last van en anders moet je microsoft bellen en het nummer onder je laptop opgeven en krijg je een key van ze.... Volgens Darkston (van wat ik me herinner) is die code onderaan zelf niet de windows key.
Ik vind dit erg lastig daar ik veel tegenstrijdige berichten hoor. Zolang ik niet zeker ben zal ik nooit een clean install doen, ook al zou dit in mijn geval het beste zijn. Kan ook nergens echt een concreet antwoord op dit vraagstuk vinden. Als de key niet werkt moet ie ergens anders vandaan komen, Dit is echt vreselijk onduidelijk hoe dit werkt. Mensen met een clean install, misschien dat ze de recovery partitie heel laten waardoor windows de key hier automatisch vandaan plukt?

geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Als je laptop de Windows key niet pakt, moest je toch naar Microsoft bellen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja dat zei ik ook al. Ik heb mensen hier gehoord die gewoon de code onderaan hebben ingevoerd met succes en mensen die eerst hebben moeten bellen.

Groot probleem is het in ieder geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02
Jay-7AC schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:14:
Als je laptop de Windows key niet pakt, moest je toch naar Microsoft bellen of niet?
Klopt, nadat ik een clean install had gedaan en de code onderop de laptop had ingevoerd, moest ik naar Microsoft bellen. Zo te lezen hoeft dat niet bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Even dan nog een vraagje ten aanzien van de clean install. Zodra ik dat gedaan heb staan er 0 programma's op niet waar dus moet ik alles zelf weer downloaden( de aanbevolen downloads staan in de start comment ). Maar wat is nou het grote voordeel, los van ALLEEN programma's die je er zelf op wil hebben en niet al die troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voordeel van een clean instal, alles is lekker fris. Tijdens het opstarten worden er minder processen opgestart en lopen dus ook niet in de achtergrond ( je laptop is dus iets sneller te gebruiken ). Je hebt geen dubbele software, voor foto/video/branden etc. Geen trial rotzooi gemoeid met pop ups nadat de trial periode voorbij is. Je computer is een stuk overzichtelijker, en je heb altijd een groot aantal GB terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 10-12-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
Nou dat is verdomd duidelijk:) Ik ga dat maar is doen, ik ben al die doelloze programmaatjes wel zat. Ik zal mijn bevinden wel posten zodra het zover is. Bedankt!

En die meerdere aantal GB's kan ik goed gebruiken met een SSD! zeker als je kijkt dat ik er nu maar 120 GB ik ga doen, moet ik dan met een losse HDD gaan werken.

k ga even een vraagje stellen t.a.v. een SSD voor mijn VPC- E serie, want op het SSD forum word er niet meer gereageerd en ik denk dat jullie mijn hier wel mee kunnen helpen?

Heeft iemand enige idee waar ik met opletten als ik een SSD haal voor mijn laptop?
dit zijn de specs:

- Intel Core i5 M520 2.4 Ghz
- Windows 7
- gamen en wil gewoon dat hij sneller word in gebruik.
- Max. 150 euro

Als jullie kunnen antwoorden bedankt!

[ Voor 73% gewijzigd door Jay-7AC op 12-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:07
Hoe goed is het scherm van de vaio e-serie? ik zit te kijken naar een 15,5 inch e-serie met het full hd scherm (1920*1080). Is dit scherm goed qua kleuren? Ik wil deze laptop vooral gaan gebruiken voor fotobewerkingen, waarbij een goed scherm erg interessant is. Wat vinden jullie hiervan?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scherm is prima, ik vermoed vergelijkbaar met het scherm wat in mn studio zit. (270 cd/m, 60% color gamut, 400-500 contrast)

echter, het scherm in de xps 15 (1080p) en de F13 (premium versie) zijn heel veel beter (als in: 98% color gamut, 700:1 contrast, met name de color gamut is zeer belangrijk), ik zou eerder een van die kopen als kleurechtheid belangrijk voor jou is (plus een calibriatie tool)
de xps is ook niet eens zoveel duurder., bij de F heb je de premium versie nodig, die begint bij.. €1320 ongeveer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik vind het scherm behoorlijk mooi moet ik zeggen. Toen ik deze uitzocht in een PC winkel, had deze Vaio vergeleken met alle andere laptops die ze verkochte het helderste en het meest verlichte scherm.

Maar het zal wel niet te vergelijken zijn met een premiumscherm waar Dartkstone het over heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 18:07
Bedankt Darkstone,

ik las op notebookcheck.net dat de vaio e-serie met het fullhd scherm toch een redelijk goede weergave van het sRGB kleuren specturm haalt: http://www.notebookcheck....-BQ-Notebook.40121.0.html

De reden dat de vaio-e weer in m'n vergelijking opduikt is dat de xps15 geen volledig toetsenbord heeft (inclusief numpad) en de vaio-f eigenlijk boven m'n budget uitkomt. Een numpad is voor m'n onderzoekswerk weer van belang omdat ik veel data moet intikken, maar dit is eventueel op te lossen via een los toetsenbord (wat weer irritant gezeul met zich mee brengt als ik op pad ben).

Het is nu de vraag of een numpad opweegt tegen beeldkwaliteit (caliberen moet toch) van een vaio e vs vaio f of xps 15. Eventueel valt de asus n53 ook nog te overwegen, maar ik heb nog niets kunnen vinden van de kleurkwaliteit daarvan.

Ik blijf dus nog even doorzoeken naar wat meer informatie over de kwaliteit van het vaio-e scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanmil schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:53:
Bedankt Darkstone,

ik las op notebookcheck.net dat de vaio e-serie met het fullhd scherm toch een redelijk goede weergave van het sRGB kleuren specturm haalt: http://www.notebookcheck....-BQ-Notebook.40121.0.html
dat zegt niets, je moet kijken naar AdobeRGB:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/uploads/pics/icc_vaio_EB3Z1E_vs_AdobeRGB_01.GIF
bij de xps 15 en vaio f is dat transparante vlak voor respectievelijk 98 en 95% gevuld, de E haalt plusminus 60 (wat al vrij aardig is tegenwoordig)
Het is nu de vraag of een numpad opweegt tegen beeldkwaliteit (caliberen moet toch) van een vaio e vs vaio f of xps 15. Eventueel valt de asus n53 ook nog te overwegen, maar ik heb nog niets kunnen vinden van de kleurkwaliteit daarvan.
ik wel: het paneel is een B156HW01 v5, specs zijn exact hetzelfde als die van de studio 15 (waar een zelfde v0 paneel inzit)

ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.jseaman.com/images/sRGB.bmp

edit: late edit, in de n53 zit een v0 paneel, de v5 versie is crap

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Vaio nu 2 maanden,geen piep,gelukkig.

goed apparaat,wel even wennen ,maar dat lag aan mij.

ik heb alleen dat de batterij niet verder oplaad dan 80%.

als ik op het icoontje sta zie je 80% beschikbaar,batterij word niet opgeladen.

komt dit omdat ik de laptop aan heb staan,en daarmee energie verbruik????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:06:
ik heb de Vaio nu 2 maanden,geen piep,gelukkig.

goed apparaat,wel even wennen ,maar dat lag aan mij.

ik heb alleen dat de batterij niet verder oplaad dan 80%.

als ik op het icoontje sta zie je 80% beschikbaar,batterij word niet opgeladen.

komt dit omdat ik de laptop aan heb staan,en daarmee energie verbruik????
Heb je batterijzorg niveau in gesteld? Ik denk het wel, want 1 van de opties is opladen tot 80%.

Je kan dit veranderen door:
Viao control center -> energiebeheer -> batterij -> "batterij zorg niveau" uitvinken.

Verwijderd

thnx!!

Verwijderd

zijn er ook mensen die een piep in de 3-serie hebben, of alleen in de 1- en 2-serie

Verwijderd

de piep zit in alle series, onverminderd.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:46:
de piep zit in alle series, onverminderd.
Second that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik ben er zelf net achter dat ik ook een piep heb (VPCEB1S1E) en dat terwijl ik de laptop sinds juli heb.
Ik ben of doof/kan die frequentie maar moeilijk horen, of het is maar minimaal.

Ik stoor me er dus totaal niet aan.

Afijn, 4 maanden dit ding in bezit en ben er nog steeds blij mee al vind ik die batterij echt waardeloos.

-Powersaver
-laagste niveau brightness
-geen noemenswaardige applicaties draaiende (al zegt taskmanager dat er gemiddeld 74processes draaien)

met weliswaar WiFi aan, Opera browser en dan nog steeds maar 2 tot 2.5 uur tijd op een volle batterij. :(

Ben al een tijdje bezig met kijken wat er nog meer uitgezet kan worden (bijv Remote control assistant, Printspooler etc) maar dat zal denk ik maar een minimaal verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
The Inquisitor schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:36:
[...]

Trouwens, onder Vaio Update is vandaag de nieuwe ATi update beschikbaar (GPU drivers) ;)
Ik heb in Windows Update deze melding
ATI Technologies Inc. - Display - ATI Mobility Radeon HD 5650
Download size: 20.6 MB
You may need to restart your computer for this update to take effect.
Update type: Optional
ATI Technologies Inc. Display software update released in January, 2010
In device manager, driver van display adapter de driverdate van 3/8/10

Waarom komt Windows met een verouderde (?) update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakker2 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 08:27:
Ik ben er zelf net achter dat ik ook een piep heb (VPCEB1S1E) en dat terwijl ik de laptop sinds juli heb.
Ik ben of doof/kan die frequentie maar moeilijk horen, of het is maar minimaal.

Ik stoor me er dus totaal niet aan.

Afijn, 4 maanden dit ding in bezit en ben er nog steeds blij mee al vind ik die batterij echt waardeloos.

-Powersaver
-laagste niveau brightness
-geen noemenswaardige applicaties draaiende (al zegt taskmanager dat er gemiddeld 74processes draaien)

met weliswaar WiFi aan, Opera browser en dan nog steeds maar 2 tot 2.5 uur tijd op een volle batterij. :(

Ben al een tijdje bezig met kijken wat er nog meer uitgezet kan worden (bijv Remote control assistant, Printspooler etc) maar dat zal denk ik maar een minimaal verschil maken.
sony heeft bespaard op de batterij... er zit slechts 39Wh in, tegenover 56Wh wat je meestal tegenkomt. was te verwachten.
misschien zijn er op ebay extended accu's beschrikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb nu net een nieuwe router. en nu 5ghz verbinding op de IMac Geweldig.
alleen tot mijn betreuring kan deze netwerkkaart. op de sony. geen 5g alleen 2g. dat vind ik jammer want 5 g is sneller. ik wil nu mischien wel een nieuwe Wlan kaart erin die bijde funcies kan hebben.
is er een poort vrij of moet ik de andere eruit halen zoja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Denk dat de makkelijkste manier is per PCI expresscard slot. heb alleen nog geen 5ghz compatible kaarten gezien.

[ Voor 67% gewijzigd door Greatsword op 21-12-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat wifi a ondersteunt ondersteunt ook 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17

mendel129

Radioactivator

Heeft iemand van jullie het probleem dat er maar 3.86gb ram gebruikt wordt in windows?

In andere topics zei men om de ram remap feature te zoeken in het bios, maar dat vind ik dus niet terug in het bios van sony.
Biosreset heb ik ookal gedaan via het bios zelf, al denk ik dat die niet 100% gereset is? Kan je die batterij eruit halen of is dat niet nodig?

Systeem is wel x64, heeft een 5650 met 1gig dedicated ram (dus dat zou ookal niets mogen afsnoepen...)

Dusjah, iemand een ideetje voor een oplossing? :)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zit in de processor, de igp reserveert 256MB, ookal word deze niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:52:
dat zit in de processor, de igp reserveert 256MB, ookal word deze niet gebruikt
lap :O

Maar wacht, die igp zit daar nog steeds in? (ik dacht dat ze die uitschakelden ofzo... :X )
Kan ik die dan niet gebruiker voor hybride systeem ofzo? :+
Dat die igp gebruikt als ati kaart zichzelf verveeld?
(Of doet die dat stiekem al, dacht het niet?)

[ Voor 5% gewijzigd door mendel129 op 25-12-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als het goed is wordt die IGP niet gebruikt nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

En toch claimed die 256meg? 8)7
Mjah, spijtig dan maar zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mendel129 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:39:
En toch claimed die 256meg? 8)7
Mjah, spijtig dan maar zeker
yep, ik snap het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met de webcam? De webcam verdwijnt bij mij af en toen helemaal uit apparaatbeheer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitmas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 16:52
Sinds juni 2010 heb ik een VPCEB1E8E. Na +- 3 maanden is de hard disk gecrashed die er origineel in zat (een Samsung HM320HI). Die heb ik vervangen door een Samsung HM500JI, die afgelopen week ook is gecrashed. Beide schijven heb ik gecontroleerd in mijn desktop systeem met Samsung software (ES Tool) en HD-tune. De programma's laten talloze beschadigde sectoren zien, als de test uberhaupt al kon worden begonnen door errors veroorzaakt door de weigerende schijven.

Wat denken jullie, zijn deze hard disk crashes puur toeval of kunnen ze op een of andere manier worden veroorzaakt door de Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@mendel129

waar zag je dat van die niet gebruikte RAM dan? ik wil uit nieuwsgierigheid ook eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taakbeheer, onder memory.

er staat waarschijnlijk 3804 of iets dergelijks, bij mij staat er 4060 (c2d, geen igp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

totaal: 3950mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is raar, zie je datzelfde getal ook bij system properties?

deze computer, en dan eigenshappen.

(of ik zat er gewoon naast.. kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Daar waar staat welk besturingssysteem je gebruikt en welke fabrikant je laptop heeft gemaakt en de index etc etc?

Ik citeer:

Geïnstalleerd RAM geheugen: 4,00 GB (3,86 GB beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt dan wel, bij mij staat er enkel 4,00 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij loopt dit forum een beetje dood....
ik kan trouwens mijn eigen posts niet zien,
want ik had eerder gevraagd of ik makkelijk de Wlan kaart kon vervangen met 1 die een 5ghz verbinding kon hebben. en zoja hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
Hoezo loopt het dood dan?

Maar ja, tussendoor wilde ik als het kan even vragen of de aanbieding op de vaio op de sony website altijd nog zo lang blijft staan :? Want in dit geval gaat het om de blu-ray lezer die ze d'r gratis voor je in wilde zetten, en die zou tot gisteren gelden. Maar nu? Nog steeds niets veranderd.

[ Voor 85% gewijzigd door technicum op 28-12-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Loopt niet dood, er komen momenteel gewoon minder posts ;)

@Ron; volgens mij is die vraag al een paar keer beantwoord, in ieder geval ik kan me veel discussies herinneren over het vervangen van een Wlan kaart. Gebruik de search functie en kijk of je dan voldoende antwoord op je vraag hebt, en anders kan je natuurlijk je vraag (graag specifieker) hier weer posten ;)

@Tech; In principe zal de actie dan voorbij zijn, maar je hebt kans dat, als je besteld, je de actie alsnog mee kan pikken. Maar je hebt net zo veel kans dat het geweigerd word (meteen, dan wel naderhand). Misschien is de actie wel verlengd, je zou de Vaio-line kunnen bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op notebookcheck is een review te vinden van de EC3, de 17 inch versie:
http://www.notebookcheck....-BJ-Notebook.42880.0.html

highlights:
+ goed toetsenbord
+ stil
- slecht scherm
- aansluiting voor 2e hdd bad niet aanwezig
- gpu laag geclockt

een opvallend punt is dat er in deze review geen woord vuil gemaakt word aan de beruchte piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:56:
op notebookcheck is een review te vinden van de EC3, de 17 inch versie:
http://www.notebookcheck....-BJ-Notebook.42880.0.html

highlights:
+ goed toetsenbord
+ stil
- slecht scherm
- aansluiting voor 2e hdd bad niet aanwezig
- gpu laag geclockt

een opvallend punt is dat er in deze review geen woord vuil gemaakt word aan de beruchte piep.
Dat viel mij ook al op, sowieso heb ik daar niks over gelezen in welke Sony dan ook (op notebookcheck). Je zou toch zeggen dat dit probleem ook daar zo langzamerhand al eens doorgedrongen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notebookcheck is, wat mij betreft, niet meer wat het is geweest, vaak lees ik in een review alleen maar positieve punten, terwijl je juist geïnteresseerd bent in de negatieve punten van een notebook (en daarmee bedoel ik geen glansscherm, om dat uberhaubt als minpunt aan te wijzen bij elke review slaat nergens op)

nee, volgens mij word het merendeel van de reviews op notebookcheck aardig gesponsord, alsof ze bang zijn dat er anders geen notebook meer hun kanten op kwam.

jared, van anandtech, zei laatst ook al in een reactie dat ze vooral notebooks krijgen opgestuurd waarvan de fabrikant denkt dat hij goed scoort, het afgelopen jaar is er nog geen enkele sony langsgekomen, een verband? wellicht, enkel apple en asus lijken bereid regelmatig notebooks op te sturen (buiten de sporadische clevo die meer als reclame is bedoeld)

sowieso: andntech en notebookcheck zijn de enige sites die met enigszins nuttige cijfers komen, bij cnet en dergelijke lijkt het een gewoonte bij 3dmark e.d. niet eens de resolutie te vermelden. kortom: totaal nutteloze cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Laatst online: 18-09 14:23
Ik had even een vraagje over VPCF11S1E/B. Ik wil deze laptop voor mijn vader gaan aanschaffen maar ik zit even te kijken. Het is een pracht apperaat met de i7, 6GB en GT330M 1GB. Maar is deze kaart niet een beetje "outdated"? Of heb ik dat verkeerd gelezen ergens.
Kan hij hier de laatste games spelen zoals F1 2010, DIRT 2 en NFS Pursuit etc mee spelen?
Verder neem ik aan dat hij hier wel een paar jaar mee vooruit kan?

Excuses nogmaals dat dit in de verkeerde topic is.
Fijne dagen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is inderdaad het verkeerde topic, je moet hier zijn:
[Ervaringen] Het Sony Vaio F1x-series topic - Deel 2

tegenwoordig zijn ze al bij de F13, trouwens, als je een week of 3 wacht kan je een F14 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Laatst online: 18-09 14:23
Bedankt voor je reactie. Ik heb het even gecopy/paste. Maar ik kan voor een mooi prijsje de F11 halen:)

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:48
Ik heb de laatste paar dagen gehad dat mijn laptop freezde, dan reageert niets meer en vriest het beeldscherm dus ook, dan moet ik dus de powerbutton inhouden om hem uit te schakelen en weer aan te zetten.
En het gebeurde gewoon tijdens vanalles, soms tijdens het gamen, zoals CSS, maar ook gewoon tijdens het browsen/irc/etc

Ik had dus maar alles gebackupped en w7 opnieuw geinstallereed, maar dat hielp niet..
Memtest gedraaid, 3 keer gepassed, SMART zegt dat mijn HDD in orde is, mijn CPU temps zijn ook in orde, grafische kaart heb ik ook getest, maar die blijkt ook in orde te zijn..

Geen idee wat het is, heeft iemand anders er misschien nog last van gehad dat zijn/haar laptop gewoon compleet bevriesd en op niets meer reageert?

Verwijderd

dat heb ik 2x meegemaakt, beide gevallen was de hdd naar de maan.
ik zou even een error test draaien, hdtune of het tooltje van de fabrikant.

• Jay-7AC
Vraagje, als ik een clean instal doe dan moet ik kort gezegd. Benodigde drivers op usb- stick zetten, Windows gewoon opnieuw installeren, key gebruiken die onder de laptop staat, drivers terug zetten in de benodigde mappen. Zo is ongeveer de procedure, maar nu hoorde in gisteren dat ik ook een recovery disk moet maken maar ik snap het nut daar niet helemaal van. Ik kan toch alle informatie op een HDD gooien? en er gewoon een OEM versie windows 7 64bit erin doen en installeren. Of werkt dit niet zo?

Het belangrijkste wat ik niet heb vermeld is, ik ga een SSD erin gooien. Dus zodra die erin zit en installeer Windows 7 heb ik al het ware al een cleam instal gedaan niet waar?

[ Voor 15% gewijzigd door Jay-7AC op 30-12-2010 09:04 ]

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Yousif schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:07:
Ik heb de laatste paar dagen gehad dat mijn laptop freezde, dan reageert niets meer en vriest het beeldscherm dus ook, dan moet ik dus de powerbutton inhouden om hem uit te schakelen en weer aan te zetten.
En het gebeurde gewoon tijdens vanalles, soms tijdens het gamen, zoals CSS, maar ook gewoon tijdens het browsen/irc/etc

Ik had dus maar alles gebackupped en w7 opnieuw geinstallereed, maar dat hielp niet..
Memtest gedraaid, 3 keer gepassed, SMART zegt dat mijn HDD in orde is, mijn CPU temps zijn ook in orde, grafische kaart heb ik ook getest, maar die blijkt ook in orde te zijn..

Geen idee wat het is, heeft iemand anders er misschien nog last van gehad dat zijn/haar laptop gewoon compleet bevriesd en op niets meer reageert?
Ja, heb ik inderdaad al een paar keer mee gemaakt........ maar volgens mij na de herstel (C: terug naar fabrieksinstellingen gedaan via die vaio software, zodat je windows opnieuw moet installeren etc. via die ingebouwde partitie) geen last meer van gehad...

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, nu was ik dus meteen benieuwd naar wat mijn HDD aangaf bij HD tune pro;

ik snap weinig van 08 (nee, zelfs na googlen niet)

ja definitie;
11 Drive Calibration Retry Count Number of attempts to calibrate a drive
Indicate problem with motor, bearings or power supply.

Wat houd dit in voor mijn HDD? is dit goed fout?

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/416/hdtunee.png

• technicum
  • Laatst online: 10-07-2023
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:02:

@Tech; In principe zal de actie dan voorbij zijn, maar je hebt kans dat, als je besteld, je de actie alsnog mee kan pikken. Maar je hebt net zo veel kans dat het geweigerd word (meteen, dan wel naderhand). Misschien is de actie wel verlengd, je zou de Vaio-line kunnen bellen ;)
Thanks! Je had helemaal gelijk, ze hebben de aanbieding verlengt tot 3 januari. Heb daarmee voor mezelf het knoopje doorgehakt en hem besteld. Voor mij is het een VPC-EB geworden, omdat ik 14" te klein vind, 15"gewend ben van m'n huidige laptop, en 17" te groot vind, a.d.v.h laptop van pa en ma.

De specs:
Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Windows® 7 Home Premium
Nederlands (QWERTY)
Zwart
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Blu-ray Disc(TM) player (= ook DVD +/- RW)
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Office 2010 Starter

Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
AC-adapter: 1 AC-adapter
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang

Ik in volle blijde verwachting dat ie bij mij thuis komt :D. Al weet ik wel dat ik er nog een week of 3 op kan gaan zitten wachten, maar goed, dat maakt niet uit :P.

Al weet ik nog niet wat ik met m'n (nog steeds) functionerende packard bell MX37 ga doen, maar dat zien we dan wel :)

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Die specs zien er top uit :) Ik wens je er (alvast) veel plezier mee ;)

• Jay-7AC
Ik heb een vraagje en ik weet zeker dat jullie kunnen helpen ook al zit ik een beetje verkeerd. Ik heb een SSD OCZ Vertex 2 gekocht voor mijn Sony Vaio E serie. Maar ik kan Windows niet installeren, omdat hij niet gepartitioneerd is, hoe moet ik dit doen kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yousif
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:26:
dat heb ik 2x meegemaakt, beide gevallen was de hdd naar de maan.
ik zou even een error test draaien, hdtune of het tooltje van de fabrikant.
hdtune gaf me een warning voor één beschadigde sector
Vaio Care diagnose tool gaf aan dat mijn harde schijf niet door de test kwam, de oppervlakte scan gaf aan dat er iets niet goed was. Ik ga er dus vanuit dat mijn harde schijf inderdaad het probleem was/is en dus ook beschadigd is.
The Inquisitor schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:26:
[...]
Ja, heb ik inderdaad al een paar keer mee gemaakt........ maar volgens mij na de herstel (C: terug naar fabrieksinstellingen gedaan via die vaio software, zodat je windows opnieuw moet installeren etc. via die ingebouwde partitie) geen last meer van gehad...
Ik heb mijn hele schijf gewist met behulp van de tool en zit nu alles te herinstalleren met de drie cd's.

Bedankt voor de tips allebei!
Overigens is het wel handig om die hardware diagnose tool uit te proberen, zit bij vaio care erbij, kun je meteen je cpu, ram en hdd testen.
Jay-7AC schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:33:
Ik heb een vraagje en ik weet zeker dat jullie kunnen helpen ook al zit ik een beetje verkeerd. Ik heb een SSD OCZ Vertex 2 gekocht voor mijn Sony Vaio E serie. Maar ik kan Windows niet installeren, omdat hij niet gepartitioneerd is, hoe moet ik dit doen kan iemand mij hierbij helpen?
Dat kan toch met windows zelfs tijdens de installatie?
Anders zou je een gparted livecd kunnen booten en het daarmee doen..

[ Voor 17% gewijzigd door Yousif op 31-12-2010 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
[...]

Dat kan toch met windows zelfs tijdens de installatie?
Anders zou je een gparted livecd kunnen booten en het daarmee doen..
[/quote]

Dat gaat dus niet, mijn Sony Vaio geeft een error zodra ik hem wil partitioneren. En wat is een gparted livecd? En zou ik het eventueel ook kunnen doen, door hem in een andere PC te stoppen en die hem laten partitioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om ook een Vaio E (15 inch) te kopen. Nu wil ik deze met een i5-processor, maar ik kan deze in verschillende webwinkels alleen in het zwart vinden, terwijl ik graag een witte met grijze LCD-cover wil... Weet iemand of deze wel verkrijgbaar is als i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou geen E meer aanraden tegenwoordig vanwege het piep probleem, bovendien zijn er op dit moment voldoende alternatieven zonder de nadelen van de E (korte accuduur, en de bekende high pitched noise, zie de topicstart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Een nieuw jaar, een nieuwe TS update :+

Info over de 3e E serie staat er nu in. Ook is de poll vernieuwd omdat de oude alleen voor de E 1 en E 2 was. Dus je mag weer stemmen!

Daarnaast zijn er nog wat kleine wijzigingen gedaan (Up to date AMD/ATI Driver, nieuw onderdeel voor de verduidelijking van de naamgeving, nieuwe kant-en-klare modellen toegevoegd, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, een betere poll, ik dacht er al een tijd aan dat hij niet meer klopt.. maar dan ben je de resultaten weer kwijt |:(

ik betwijfel of de piep nog lang bestaat, na de CES kijgen we het te zien... ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Is inderdaad jammer van de resultaten. Maar dat zal binnenkort wel weer goed komen als veel mensen hebben gestemd. En dan zul je weer zien dat de meesten toch een piep hebben in de laptop.

Trouwens, als je die optie stemt wil dat niet zeggen dat je ook echt last hebt van de piep (te zacht bv.), maar opgelost is het zeker niet met de nieuwe serie.

@siebebax1: in de TS staan nu als het goed is alle kant-en-klare modellen van de nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vorige week een E-series besteld:

Productomschrijving : Notebook VPC-EC3X - Persoonlijke
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth®
Processor : Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Display : 43,8 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart : ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Afwerkingen : Wit
Geheugen : 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Batterij : Standaardbatterij

Ik ga hem gebruiken voor m'n afstuderen dit jaar en ik ga er waarscijnlijk OpenSUSE op installeren.

Heeft iemand enig idee wat een beetje een goede, stevige tas is voor deze laptop (17" versie)?
Heb op de Sony website al wat bekeken, maar ze zijn behoorlijk duur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:02
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de mensen die voor "geen piep" stemmen in de poll, ook echt geen piep hebben. Die van mij (VPCEC2M1E) hoor ik namelijk nooit wat aan, alleen als alles stil is en ik doe de laptop niet aan de netstroom, dan pas kan ik met veel geluk een piep horen als ik mijn hoofd er dichtbij houd.

Ook ben ik wel benieuwd of die piep dan bij elke laptop even hard gaat. Omdat er hier veel over word geklaagd maar er zijn toch ook genoeg mensen die er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan nog, ik zou geen zin hebben om russische roulette te spelen bij de aanschaf van een apparaat waar je gemiddeld 4 jaar mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee waar die "piep" dan vandaan komt?

En zijn er trouwens mensen met een werkende Linux installatie op de VAIO?
Ik las vandaag iets over een soort "lock" ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cpu, mijn vermoedden is dat sony bespaard heeft op een of andere condensator, het resultaat is dat er een of andere transitor als een gek gaat trillen als de cpu niets te doen heeft.

sony weet heus wel waar het zit, ze weigeren het gewoon te fixen omdat ze weten dat iedereen dan een vervangend onderdeel eist, tot zover de geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, en is nog geen geek geweest die zelf de soldeerbout gepakt heeft? :P

HF is natuurlijk een lastig iets, als het ook niet reproduceerbaar is bij elke laptop lijkt het erop dat de waarde van een bepaald component (bijv. die condensator ofzo) niet de juiste tolerantie heeft gekregen.
Je zou, als je precies weet welk component het is, dit zelf kunnen vervangen voor eentje met betere specs (al is SMD solderen wel erg k*t + bijkomende garantierisico's en dergelijke).
Waarschijnlijk heeft Sony een discussie met de toeleverancier, die beweert dat het om een niet-reproduceerbare fout gaat en het dus niet aan het door die leverancier geleverd component ligt.

Ik weet uit eigen ervaring dat je hier als fabrikant niet meer mee kan doen dan printjes of componenten vervangen onder coulance, het probleem blijft dan bestaan en iedereen weet ervan, maar niemand kan er meer aan doen dan alleen dat. Ik maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk over.

Ik snap ook niet helemaal dat de accuduur zo'n probleem is, Sony verkoopt ook gewoon 5Ah accu's voor de VAIO. Investeer één keer en erger je nooit meer denk ik dan, al zal hij nooit zo lang mee gaan als de Panasonic CF30 van m'n werk (+/- 8 uur) :)
Pagina: 1 ... 31 ... 47 Laatste