[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik gewoon windows toets + positie van je browser in de windows taakbalk (win 7 only), bij mij windows + 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

De WEB knop opent de standaard browser, als windows aan is, op het moment, bij mij dus Firefox.

Je wilt dus de splashtop browser vervangen voor chrome OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:19
Oh sorry ik bedoelde de vaio knop, die normaal alleen een gestripte versie van linux opent om ff snel te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Shaverion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:27:
Oh sorry ik bedoelde de vaio knop, die normaal alleen een gestripte versie van linux opent om ff snel te browsen.
Nee, dat is wel de WEB knop :p Splashtop browser heet'ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Ow had ik het dus wel goed xD Maar die bedoel ik dus, en ik wil hem idd vervangen door Chrome OS.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Shaverion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:26:
Ow had ik het dus wel goed xD Maar die bedoel ik dus, en ik wil hem idd vervangen door Chrome OS.
Als iemand weet hoe het moet, dan zou het een hele verbetering zijn.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

lijkt me haast niet dat dat mogelijk is.... aangezien het bestand voor de WEB knop gewoon bij program files staat (uit me hoofd) hooguit als je de desbetreffende map gebruikt en er nieuwe bestanden inzet... maar zo makkelijk zal het wel niet zijn.

net zoals de VAIO knop die "vaio software" op start maar als je die programma's hebt verwijderd dempt hij het volume als je h'm indrukt... tsjah ;)

Verwijderd

Nou ik krijg m dinsdag binnen (mischien eerder)
ik heb de pentinum erin gedaan. goed genoeg de i3 was ook een optie bij dell studio 17 maar als de sony een piep heeft die mij stoort gaat die hoe dan ook terug, dan haal ik de studio 17 daar zeggen ze alleen dat de koeling een ramp is, verder hoor ik hier geen mensen die last hebben van de piep met een pentinum,
mijn toshiba l300 is net een stofzuiger dus die dell zou het vast beter doen, wel gewoon hopen dat MIJN vaio geen piep heeft!@

Verwijderd

FYI, een pentium is precies hetzelfde als een i3/5/7, behalve dat de kloksnelheid lager ligt

"met een piep gaat hij hoe dan ook terug" lijkt me geen goede mindset, koop hem dan niet 8)7 de kans op de piep is veel te hoog

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:57:
verder hoor ik hier geen mensen die last hebben van de piep met een pentinum,
voornamelijk omdat toch niemand pentium heeft gekozen en iedereen een i-serie heeft.

en verder wat Darkstone zegt...behalve umm "FYI, een pentium is precies hetzelfde als een i3/5/7, behalve dat de kloksnelheid lager ligt"?

pentium dualcore is niet hetzelfde als een i-serie hoor... net zoals een core2duo een verandering was op een pentium dualcore... of praten we nu over een andere pentium ofzo? :p

Verwijderd

een pentium P6100 uit het hoofd... een op 2GHZ geklokte arrandale zonder turbo.

Verwijderd

nee klopt.
kijk de i3 was een optie geweest in de studio 17,
maar die is maar 0,10 ghz sneller. daar merk je haast gen verschil in, alleen dat de i3 wat meer fucties heeft:
vizualization technologie hypertrading enzovoort. heb ik allemaal niet nogig 2ghz is snel zat toch? beetje gamen en filmpjes draaien moet toch kunnen werk nu met een celeron @2.00ghz (geen dual) dus het is een hele vooruitgang

Verwijderd

en mocht hij t niet niet doen zonder (iritante) piep dan gaat die binnen een dag terug en dan komt de studio 17 in aanmerking, met die koeling ja :(

Verwijderd

xps 17... even duur zonder de irritante koeling. (voor zover ik weer)

de gpu is, als optie, ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die vind ik echt LELIJK heeft wel wat weg van die nieuwe macbooks. ik heb zelf de oude macbook haha.
wat een K ding is dit. accu binnnen 1 jaarjtje op. oplader al 4 keer kapot geweest 5 keer nieuwe harde schijf en 1 keer een nieuw moederbord. 2 keer nieuw toetsenbord 2x nieuwe kap en beeldscherm

ik gebruik m in school we hebben laptop onderwijs. vandaar dat alles kapot gaat blijkbaar,
pen ik vind 17 eigenlijk te groot maar als deze sony niet bevalt dan moet t idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is nog niemand geweest die hem in real life lelijk vond.. hij plast gewoon erg slecht op de plaatjes

hier real life vids:
YouTube: Dell XPS 15 unboxing l501x
lelijk? nee. smaakafhankelijk? ja.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:38:
pen ik vind 17 eigenlijk te groot maar als deze sony niet bevalt dan moet t idd
neem de xps 15 of een van de andere 100 15" uit de pricewatch? 17" is echt killing op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlPirata
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 22:37
Hey,

Mijn laptop is sinds gisteravond kapot en ben nu op zoek naar een nieuwe ik had een 12" laptop.
Nu zijn deze er eigenlijk niet mee behalve de de netbooks en die zijn gewoon te traag.

De sony vaio E is op dit moment die enige echt serieuze optie die ik heb gevonden.
15" vind ik te groot worden. Alternatieven heb ik nog niet gevonden.

Ik kijk dus naar de:
# Geconfigureerd

* Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Engels (QWERTY international)
* Blauw
* 35,5 cm LCD, 1600x900 + camera
* 320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station

# Tevens meegeleverd

* HDMI(TM) uitgang
* Batterij werkt maximaal 3,5uur
* 1 AC-adapter
* Toetsenbord: US Int
* Draadloos LAN + Bluetooth®
* ATI MobilityRadeon HD5650 1G

Mijn vraag is:
Kraag je de piep? en wat er aan te doen?
Zijn er alternatieven die dicht in de buurt komen met dezelfde prijs van 900 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IlPirata schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 18:34:
De sony vaio E is op dit moment die enige echt serieuze optie die ik heb gevonden.
15" vind ik te groot worden. Alternatieven heb ik nog niet gevonden.
xps 14? betere specs voor €800
http://www1.euro.dell.com...15&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
accuduur nog onbekend, wellicht staan er op notebookreview ervaringen
Kraag je de piep?
big chance..
en wat er aan te doen?
weinig, je kan c3 disabelen maar je accuduur gaat dan down the toilet, verre van ideaal
Zijn er alternatieven die dicht in de buurt komen met dezelfde prijs van 900 euro?
met 900p? nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IlPirata
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 22:37
xps 14? betere specs voor €800
http://www1.euro.dell.com...&cs=nldhs1&~ck=mn
Volgens mij is de xps 14 er nog niet.
met 900p? nee
Nou hoeft niet exact overeen te komen maar vergelijkbare laptops.
Dus even krachtige CPU en op video ook niet al te veel te toegeven op GPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o shit, je hebt helemaal gelijk, ik had niet door dat ik op de xps 15 pagina zat 8)7

als hij komt is het een goede keus.. dat kan nog even even duren.

ik zou een inch kleiner gaan, in duitsland heb je de limelineX met i5? en HD5650 voor €850, zie het thin en light topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:53
Nou, vandaag voor een Vaio VPCEB2M1E gekozen nadat ik 2x een slechte HP's dv6-3030sd gekocht had.
bij beiden was er iets mis met de bouw van de laptop....de eerste had aardig wat krassen en bij de 2e kwam ik er na 3 dagen achter dat de aluminium backcover van het scherm gewoon losliet en er dus een hele ruimte tussen de 2 materialen was ontstaan!

Maar nu trek ik de stroom uit mijn Vaio en wat blijk: .... ook hier de bekende piep ....
Google leert me dat het een bekend probleem is, waar Sony niets mee doet ....

Wat moet ik hier nu meer?
Kan natuurlijk weer terug naar de Dynabyte, maar die zullen intussen ook wel gek van me worden :-)
3 laptops in 1 week retour ..... ;-(

Piep is er alleen wanneer ik de stroom eraf haal, indien ik de usb ontvangen voor de muis eruit haal wordt de piep wel iets minder qua volume, maar het blijft bestaan.

Iemand al iets nieuws vernomen van Sony??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terugsturen die bak, sony doet hier niets mee

het probleem loopt al bijna een jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18-09 11:53
Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:22:
terugsturen die bak, sony doet hier niets mee

het probleem loopt al bijna een jaar!
Terug naar Dynabyte bedoel je dan dus?
Die mannen worden gierend gek van me ...... en ik begin mezelf intussen ook een beetje als een hypochonder te zien ... op laptop gebied dan hè....

Ik heb een mail naar Sony gestuurd, wacht die reactie gewoon eens af.
Gevraagd of, indien ik e.e.a. via de Dynabyte moet regelen, ze me op zijn minst op de mail kunnen zetten dat het probleem bekend is en dat ik e.e.a. met goedkeuring van hen kan afhandelen ....

We zullen zien....zucht......
3x is scheepsrecht zei die verkoper nog .

Edit: piep is er trouwens ook gewoon met de stroom erin, wel veel minder ... maar hij is er....

[ Voor 6% gewijzigd door smoken op 13-11-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nou, ik hoop maar dat ik trots op mijn aankoop kan zijn. anders maar een dell dan is de levertijd vast ook veel sneller! :( wat duurt het lang met sony erg slecht hoor, als zon grote fabrikant (groter dan dell) zou je toch denken dat ze het goed voor mekaar hebben!, had een dell desktopje besteld binnen 4 dagen in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja Ron.. ik zie je nu alleen maar klagen over de levertijden en dat als je een klacht heb je hem terug stuurt... je begrijpt zelf toch ook wel dat je een enorm risico neemt? je hebt grote kans dat je een piep hebt, je moet je alleen bedenken: boeit mij die piep. Ik moet zeggen dat ik hem steeds minder hoor, of dat habituatie is of dat de piep langzaam verdwijnt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Mensen die hier ook nog steeds geen VAIO kunnen bestellen via SonyStyle? Ik probeer mijn bestelling al vanaf woensdag af te ronden, maar bij het selecteren van je betaalmethode krijg ik constant de melding:

"er is een fout opgetreden bij de bestelling. Neem contact op met de servicedesk". Ik heb al andere netwerken geprobeerd, andere pc's, maar telkens krijg ik die melding. Kortom, online bestellen is onmogelijk en in mijn ogen onbegrijpelijk dat Sony hier niet even iets over meld op de website. Wat een klantvriendelijkheid, not.....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telefonisch al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ik heb sinds een maand nu een VPCEA3S1E en ben er erg tevreden over. En de piep waar ik hier veel over lees is niet aanwezig.

Ik heb ook al een review geschreven en ben nog van plan deze bij te houden en aan te vullen waar nodig.

Wel heb ik problemen gehad met het standaard Sony image. In dat image klapte mijn Internet Explorer telkens. Hij is nu voorzien van een Windows 7 Enterprise editie en die werkt als een zonnetje.

[ Voor 23% gewijzigd door RefleCs op 15-11-2010 12:07 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocMac
  • Laatst online: 25-07 15:35
Juancho schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:35:
Mensen die hier ook nog steeds geen VAIO kunnen bestellen via SonyStyle? Ik probeer mijn bestelling al vanaf woensdag af te ronden, maar bij het selecteren van je betaalmethode krijg ik constant de melding:

"er is een fout opgetreden bij de bestelling. Neem contact op met de servicedesk". Ik heb al andere netwerken geprobeerd, andere pc's, maar telkens krijg ik die melding. Kortom, online bestellen is onmogelijk en in mijn ogen onbegrijpelijk dat Sony hier niet even iets over meld op de website. Wat een klantvriendelijkheid, not.....
Ik had dat (minimaal) een maand geleden ook al, maar 2 maanden geleden deed de bestelwebsite het nog, ik begrijp niet dat ze het nog niet hebben opgelost. Ik heb toen de bestelling telefonisch gedaan en dat was een geluk bij een ongeluk en is mij bijzonder goed bevallen. Ik kreeg namelijk een goede tip waardoor ik nu een betere processor gekozen heb, want ik heb een zelf-configuratie model. Echt waar, aan de telefoon zijn ze heel klantvriendelijk en professioneel. De enige klacht die ik had was over de bezorging, want UPS belde niet aan en stuurde vervolgens een berichtje naar Sony dat ik niet thuis was... Ben zelden zo boos geweest dat ze prompt 1 uur na mijn telefoontje alsnog voor de deur stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
The Inquisitor schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:09:
Ja Ron.. ik zie je nu alleen maar klagen over de levertijden en dat als je een klacht heb je hem terug stuurt... je begrijpt zelf toch ook wel dat je een enorm risico neemt? je hebt grote kans dat je een piep hebt, je moet je alleen bedenken: boeit mij die piep. Ik moet zeggen dat ik hem steeds minder hoor, of dat habituatie is of dat de piep langzaam verdwijnt weet ik niet.
Ik denk niet dat de piep verdwijnt, heb zelf ook de E3 serie met i5. Heb ook de piep en daar kan ik mee leven, wist namelijk al dat de kans op piep bestond voordat ik m'n Vaio bestelde.
En eerlijkgezegd vind ik de piep helemaal niet irritant, op netstroom hoor ik hem nooit tot 1/2x in de week en dat is dan net 2 sec. en altijd als m'n laptop iets aan het verwerken is. Op accu hoor ik de piep vaker maar ook alleen als ik iets in de usb port heb zitten, als ik gewoon met mousepad werk op accu dan hoor ik de piep al nauwelijks. Heb m'n vaio nu al 2 maanden en ben nog altijd tevreden :*) O+

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

verder hetzelfde als bij jou hoor, maar als ik nu op accu werk hoor ik die piep echt niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
Ik vroeg vorige week of er iemand wist of het mogelijk was om Chrome OS op te starten als je op de WEB knop drukt ipv de gestripte versie van linux. Maar niemand wist het, is er nu al wel iemand die het weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Shaverion schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 01:08:
Ik vroeg vorige week of er iemand wist of het mogelijk was om Chrome OS op te starten als je op de WEB knop drukt ipv de gestripte versie van linux. Maar niemand wist het, is er nu al wel iemand die het weet :D
Ik ga nu zelf ook proberen of ik er iets mee kan. Ik laat het wel weten als ik iets meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik krijg morgen denk ik. als hij de piep heeft stuur ik m gewoon terug en dan bestel ik de studio 17...
waarom ik deze eerst neem zijn de leuke opties:
4usb
1080p scherm
web fuctie
mooie toetsenbord (net als op mijn Imac)
en omdat sony een goed merk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar valt over te discussiëren, persoonlijk vind ik dat sony de afgelopen jaren van A+ naar B is afgegleden.

mijn lijst:

A+:
apple (mooi spul), asus (goede garantie en meesterlijke ulv's), msi, thinkpad
A:
dell (mag van mij betreft ook A+, zeker als je er spotgoedkope garantie bijneemt), acer (zolang je ver weg blijft van de aspire one lijn...)
B:
sony, PB, hp (gewoon niet mijn merk, en 1 jaar garantie...), toshiba (hoe je je merk in 5 jaar om zeep kan helpen :F )

kocht je 5 jaar geleden een sony, dan was je verzekerd van hoge kwaliteit:
scherm
accuduur
behuizing

koop je nu een sony, dan krijg je:
zeer waarschijnijk een cheap scherm (behalve op de Fz)
matige accuduur in vergelijking met andere merken met dezelfde specs
behuizing, tsja, niets bijzonders

ik wil je keuze niet onderuit halen, maar sony een goed merk? dan ben je duidelijk gehersenspoeld door de reclame's: sony is niet meer het merk wat het 5 jaar geleden was, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:12:
[...]

daar valt over te discussiëren, persoonlijk vind ik dat sony de afgelopen jaren van A+ naar B is afgegleden.

mijn lijst:

A+:
apple (mooi spul), asus (goede garantie en meesterlijke ulv's), msi, thinkpad
A:
dell (mag van mij betreft ook A+, zeker als je er spotgoedkope garantie bijneemt), acer (zolang je ver weg blijft van de aspire one lijn...)
B:
sony, PB, hp (gewoon niet mijn merk, en 1 jaar garantie...), toshiba (hoe je je merk in 5 jaar om zeep kan helpen :F )

kocht je 5 jaar geleden een sony, dan was je verzekerd van hoge kwaliteit:
scherm
accuduur
behuizing

koop je nu een sony, dan krijg je:
zeer waarschijnijk een cheap scherm (behalve op de Fz)
matige accuduur in vergelijking met andere merken met dezelfde specs
behuizing, tsja, niets bijzonders

ik wil je keuze niet onderuit halen, maar sony een goed merk? dan ben je duidelijk gehersenspoeld door de reclame's: sony is niet meer het merk wat het 5 jaar geleden was, verre van.
En waarom zet jij Apple dan bij A merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat apple het enige merk is waar je geen miskoop kan doen.

apple is de enige fabrikant die op alle modellen degelijke schermen hebben, de behuizing is ook 5x zo goed als de doorsnee asus/acer/sony.
daar is de prijs ook naar, maar zolang elke andere fabrikant het vertikt goede concurrent te maken blijft het een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jaartje geleden hier op Tweakers frontpage;

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1258544992.png

Sony zit wel degelijk bij de A+ merken volgens deze tabel ;) zelfde geldt voor Toshiba, en zoals je al noemde Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

volgens mij is dit al de 8e keer dat i dit onderzoek tegenkom, en elke keer leg ik uit waarom het nietszeggend is.
laat ik mijn tijd er dit keer maar niet aan verspillen

en trouwens, dat onderzoek gaat over data van 4 jaar geleden, zoals je al had gemerkt: in 4 jaar verandert er een hoop, de onderzochte "verzekeringen" zijn ook voor 90% van bedrijven met zakelijke modellen., het is logisch dat een apple minder snel stuk gaat dan een thinkpad, als je hem zwaar gaat gebruiken of de bouw, dan koop je dus geen apple of sony, maar een workstation (elitebook, thinkpad, dat soort dingen), het is logisch dat die sneller stukgaan.

o wacht, nu doe ik het toch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:41:
omdat apple het enige merk is waar je geen miskoop kan doen.

apple is de enige fabrikant die op alle modellen degelijke schermen hebben, de behuizing is ook 5x zo goed als de doorsnee asus/acer/sony.
daar is de prijs ook naar, maar zolang elke andere fabrikant het vertikt goede concurrent te maken blijft het een goed merk.
Ook dat is een subjectieve stelling.

Je neigt de laatste tijd met je posts steeds vaker naar het Sony bashen. Dat terwijl je zelf niet eens een E-serie hebt.

Ik vind persoonlijk dat ik een goede, snelle, mooie, betaalbare laptop heb met mijn E-serie.

Er zit soms een piep in, inderdaad. Dat is een minpuntje. Maar ik stoor me er al niet meer aan.

Sony reageert inderdaad slecht en doet slechte uitspraken. Ze doen net alsof het geen probleem is enzovoorts. Maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend tevreden ben met mijn Sony.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

KaiseRRuby schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:44:
[...]

Ook dat is een subjectieve stelling.

Je neigt de laatste tijd met je posts steeds vaker naar het Sony bashen. Dat terwijl je zelf niet eens een E-serie hebt.

Ik vind persoonlijk dat ik een goede, snelle, mooie, betaalbare laptop heb met mijn E-serie.

Er zit soms een piep in, inderdaad. Dat is een minpuntje. Maar ik stoor me er al niet meer aan.

Sony reageert inderdaad slecht en doet slechte uitspraken. Ze doen net alsof het geen probleem is enzovoorts. Maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend tevreden ben met mijn Sony.
Ik ben het met je eens. Als je zelf geen Vaio E hebt, dan heb je wat mij betreft hier vrij weinig te zoeken, behalve als je er eentje wilt kopen.

• KaiseRRuby
Yorin schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:47:
[...]

Ik ben het met je eens. Als je zelf geen Vaio E hebt, dan heb je wat mij betreft hier vrij weinig te zoeken, behalve als je er eentje wilt kopen.
Nou, dat is wel weer het andere uiterste. Darkstone heeft erg nuttige dingen gezegd, bijvoorbeeld over het uitzetten van C3/C6..

Maar in het begin vond ik zijn posts objectief en nuttig terwijl ik de laatste tijd meerdere keren heb gemerkt dat het richting het Sony bashen neigt. En dat vind ik jammer.

Verwijderd

Ik loop geen risico. als ik die piep storend vind dan stuur ik m terug.
waar het mij om gaat is dat ik m niet hoor als ik lig te slapen. (als hij download :P)
als ik me daar niet aan erger dan is het mijn laptop.
mijn l300 kunnen de buren nog horen dus ik denk dat deze sony wel in de smaak zal vallen.
en idd lekker kotsen over een sony tewijl je m niet eens hebt, (lijkt op jaloezie) ik vind dat je pas kan oordelen als je het geprobeert hebt!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

nou... denk het niet, een paar meter verder vind ik niet dat je die piep 'echt' hoort. (vaak niet, heb het weleens gehad, maar meestal niet). Maar goed, dat kan net zo goed aan mijn gehoor /irritatie grens liggen dan aan de laptop :p

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:18:
Maar in het begin vond ik zijn posts objectief en nuttig terwijl ik de laatste tijd meerdere keren heb gemerkt dat het richting het Sony bashen neigt. En dat vind ik jammer.
zo zou ik het niet noemen, ik noem de voor en nadelen omdat ik vind dat je moet weten wat je koopt.
te veel mensen kopen een laptop om er vervolgens achter te komen dat er, in dit geval, achter te komen dat de accuduur minder is dan gewenst er , mogelijk, een irritante pieptoon aanwezig is.. dat is jammer.

niet mee eens? overtuig me :)
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:41:
en idd lekker kotsen over een sony tewijl je m niet eens hebt, (lijkt op jaloezie)
_O-

nee hoor, ik ben tevreden met mijn huidige bak, de E bezit echter alleen features die, voor mij, onbelangrijk zijn:

design, dat is wel het laatste waar ik me zorgen om maak als ik een laptop koop.
numeriek toetsenbord, gebruik ik nooit.
clicket toetsenbord: zie punt 1

...met de gebruikelijke lijst minpunten, maar laat ik die maar achterwege laten :+

en ondanks dat ik slechthorend (een goed oor, voor zover je iets wat op 5v draait "goed" wilt noemen) bent heb ik een gruwelijke hekel aan fangeluid en dergelijke, de fan in de studio 17 vind ik al erg... (slaat eens in de 5 min vol aan voor een paar seconden). Gelukkig is dat bij de vroegere studio 1555 niet het geval (de versie met Pxxxx processor, welteverstaan, de core-i versies zijn inderdaad minder stil)

en trouwens, (je vind het vast niet leuk dat ik je mening hier aanhaal :+ ), zelfs GENETX vind het een don't, samen met de vroegere vostro lijn en de aspire one's (ik hoorde laatst dat hij live meegemaakt had hoe zo'n bak spontaan een schroef verloor :X )
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:41:
Ik loop geen risico. als ik die piep storend vind dan stuur ik m terug.
dat zou voor mij al reden genoeg zijn om ver weg te blijven van $gadget, ver weg.
KaiseRRuby schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:44:
offtopic:
die opmerking had je beter achterwegen kunnen laten, nu staan er 5 posts die op het randje zitten van moddergooien, speel op het argument, niet op de man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Zucht... De harde schijf in mijn Vaio VPC-E is enkele uren overleden.. En die in de Vaio VPC-E van mijn broertje is heeft ook al vage kuren (af en toe vastlopers, boot soms niet en geeft dan dat ie geen schijf kan vinden).

Wil nu 2 SSD's bestellen, omdat wij de laptops allebei hard nodig hebben op school. En ja, om nu de complete laptop op te sturen als ik zelf al gediagnostiseerd heb dat het aan de HDD ligt, heb ik ook niet zo'n zin in... Al was het maar omdat ik dan straks een paar weken zonder laptop zit. En het was toch al de bedoeling dat er een SSD in zou komen.

Iemand hier toevallig ervaring met het afhandelen van de RMA van een losse HDD, of is dat bij Sony niet mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 19-11-2010 10:57 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kan dat, ze sturen een nieuwe op zodat je hem er zelf in kan zetten (desgewenst), de oude gaat dan retour.

een screenshotje met SMART waarden is doorgaans genoeg. Aldus mijn ervaringen bij dell (hdd 2x stuk :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:16:
[...]

zo zou ik het niet noemen, ik noem de voor en nadelen omdat ik vind dat je moet weten wat je koopt.
te veel mensen kopen een laptop om er vervolgens achter te komen dat er, in dit geval, achter te komen dat de accuduur minder is dan gewenst er , mogelijk, een irritante pieptoon aanwezig is.. dat is jammer.

niet mee eens? overtuig me :)

offtopic:
die opmerking had je beter achterwegen kunnen laten, nu staan er 5 posts die op het randje zitten van moddergooien, speel op het argument, niet op de man
Ik geef puur mijn mening. Ik had al eerder de gedachte om er eens op te reageren.

Deze reactie had ik ook niet verwacht, ik ging er namelijk van uit dat je graag objectief wil zijn met je posts, maar dat je onbedoeld richting het subjectieve neigde. Ik val je ook niet aan op de inhoud van je posts, maar wil je er gewoon op wijzen.

En het blijkt dat ik niet de enige ben die het was opgevallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 12:47:
[...]

ik ging er namelijk van uit dat je graag objectief wil zijn met je posts,
dat is wel de bedoeling, van schreeuwen word niemand iets wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Om maar weer eens even ontopic te gaan:

Ik wilde gistermiddag praten via Teamspeak. Bleek dat mijn microfoon het niet doet. Nu heb ik allemaal instellingen veranderd en nu doet én mijn microfoon het nog steeds niet, én ik heb een hele harde ruis in mijn boxen. Constant.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:44:
Om maar weer eens even ontopic te gaan:

Ik wilde gistermiddag praten via Teamspeak. Bleek dat mijn microfoon het niet doet. Nu heb ik allemaal instellingen veranderd en nu doet én mijn microfoon het nog steeds niet, én ik heb een hele harde ruis in mijn boxen. Constant.

Iemand een oplossing?
Vreemd... staat de microfoon wel aan?

rechtermuisklik op geluidsicoontje -> opname apparaten --> microfoon aanklikken en op "eigenschappen" klikken --> tabblad "niveaus" en daar microfoon volume aangeven. (misschien staat die nu op "0" of staat "dempen" ingeschakeld...)

de ruis komt eerder door de microfoon van de ander denk ik, ik heb er met skype iig. geen last mee gehad. (en je vaio heeft zelfs 2 microfoons :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Yup, staat allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. kijk, ik heb thuis 3 imac's staan (supper!)
en 2 macbooks een pro en een normale (wat een bende!)
echt ze zijn om de havenklap kapot aan dingen die NIET kaptop hoeven te gaan. moederbord hardeschijf webcam
noem maar op. tewijl mijn toshiba door de geluidsbarrière heen gaat is die in die 4 jaar nog NOOIT kapot geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

oke, mijn reactie dat die piep was verdwenen klopt toch niet bij nader inzien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:52
Heb sinds kort ook de E serie en van de piep heb ik geen last ik hoor het alleen zacht als ik met me oor op het toetsenbord lig vind eerder de fan zelf irritant niet omdat ie hard is maar geeft wat bij geluid die je alleen hoort als je er normaal achter zit als je met je hoor er dichtbij de fan bent hoor je het niet beetje vreemd.

Voor de rest ben ik erg tevreden over deze laptop. Behalve al die sony crap die erop staat. Nu wilde ik dus een clean install doen. Dus ik zoeken naar een windows cd in de doos zit ie er niet in sterker nog er zit niet 1 cd bij. Klopt dat? Staat dus alles alleen op een partitie en that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
zou je leestekens willen gebruiken? zinnen van 50 woorden lezen vrij vervelend

dat kan kloppen, een groot deel van de fabrikanten levert geen dvd meer, al zou je dit wel verwachten (op een laptop van €2000 een dvd'tje besparen is echt kansloos).
de recovery partitie is een restore tool, dan krijg je de crapware dus weer terug :/

wat je moet doen is ergens een dvd vandaan toveren, de buren? een bekende? of desnoods http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/ (officieel downloadkanaal, geen idee of die het nog doen)
te installeren vanaf een dvd, usb stick, of externe harde schijf (of als je echt hopeloos bent: met een netwerkinstall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Dat is idd erg kansloos dat ze er geen schijfjes bijdoen. Erg handig ook mocht je er een keer andere hd in willen prikken ofzo.

Ik ga het maar is proberen te downloaden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb mijn vaio vandaag binnen.
TOP DING. supper snel geweldige videokaart en beeldscherm FULL HD
De piep is hier ook bij nader inzien jammer.... maar geen last genoeg van

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 20:26 . Reden: wel een piep ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:24:
De piep is hier ook bij nader inzien jammer.... maar geen last genoeg van
bij dit bericht past maar 1 smiley: 7(8)7

bedenk even goed of je 4 jaar wil doorbrengen met iets wat "bij nader inzien jammer" is, voordat je termijn is verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
De piep is kut, ook voor de doorverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja....
die piep is niet zo storend.
wat ik meer storend vind is dat deze laptop niet idle te houden is, mijn processor gaat te keer in taakbeheer, tewijl als ik aero peek en alles (virus scan en vaio care) enzo uitzet bijft die het doen, een stuk rustiger maar hij doet het. dus ik hoor de piep zelden vind het heel iritand, als hij nu idle is schommelt hij rond de 3% en de 60% tewijl mijn andere pc altijd rond de 1/10% zitten enige tips voorderest een top ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:06:
ja....
die piep is niet zo storend.
wat ik meer storend vind is dat deze laptop niet idle te houden is, mijn processor gaat te keer in taakbeheer, tewijl als ik aero peek en alles (virus scan en vaio care) enzo uitzet bijft die het doen, een stuk rustiger maar hij doet het. dus ik hoor de piep zelden vind het heel iritand, als hij nu idle is schommelt hij rond de 3% en de 60% tewijl mijn andere pc altijd rond de 1/10% zitten enige tips voorderest een top ding
Heb ik ook in het begin gehad... maar het is uiteindelijk verdwenen :p (lees; na 2~4 weken ofzo).

Trouwens, onder Vaio Update is vandaag de nieuwe ATi update beschikbaar (GPU drivers) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door The Inquisitor op 22-11-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal bij mij denk ik al geinstaleerd zijn, want ik zie alleen update van vaio care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:36:
[...]

Heb ik ook in het begin gehad... maar het is uiteindelijk verdwenen :p (lees; na 2~4 weken ofzo).

Trouwens, onder Vaio Update is vandaag de nieuwe ATi update beschikbaar (GPU drivers) ;)
ik hoop t! kan die update niet vinden heeft hij vast gisteren al geinstaleerd. verder vind ik vaio control center erg makkelijk en overzichtelijk. mooi dat ze ook funcies voor de fan toevoegen. hoge prestaties of siller. nou had ik dat bij mijn oude toshiba maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafour schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:17:
[...]

Welke type's zijn het?
De Seagate's of Hitachi?
ik denk een seagate, en dan eerder toshiba hardeschijf dan hitachi?
want bij vaio care staat''het hardeschijfgedeelte word verzorgd door seagate''

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 13:56 . Reden: gwn lolz! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de oude fix geloof ik, de piep, of je accuduur :/

edit bij nader inzien niet, deze 'fix' doet niets anders dan je processor hoger clocken, dat heeft geen enkele (positieve..) invloed op de mate waarin je C3/6 entert.

edit: bij nog nader inzien dit helemaal niets op mijn bak.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Bij mij werkt het ook niet. Maakt niet uit of ik het op 30 of 100 procent zet.

Je zou denken dat het processor gebruik niet onder dat percentage zou komen, maar als ik niets op de laptop doe blijft ie gewoon rond de 0% gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wat anders.. die instelling regelt de minimale productiesnelheid in megahertz, die is minimaal 1600mhz.
elke instelling onder de 50% heeft dus sowieso geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Laatst online: 08:18
Steephh schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:49:
Zucht... De harde schijf in mijn Vaio VPC-E is enkele uren overleden.. En die in de Vaio VPC-E van mijn broertje is heeft ook al vage kuren (af en toe vastlopers, boot soms niet en geeft dan dat ie geen schijf kan vinden).

Wil nu 2 SSD's bestellen, omdat wij de laptops allebei hard nodig hebben op school. En ja, om nu de complete laptop op te sturen als ik zelf al gediagnostiseerd heb dat het aan de HDD ligt, heb ik ook niet zo'n zin in... Al was het maar omdat ik dan straks een paar weken zonder laptop zit. En het was toch al de bedoeling dat er een SSD in zou komen.

Iemand hier toevallig ervaring met het afhandelen van de RMA van een losse HDD, of is dat bij Sony niet mogelijk?
Welke type's zijn het?
De Seagate's of Hitachi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat doet c3/6 dan precies ookalweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:11:
wat doet c3/6 dan precies ookalweer?
zoeken in dit topic doet wonderen, het is heel vaak uitgelegd met name door Darkstone.

[ Voor 23% gewijzigd door The Inquisitor op 24-11-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt het ook terugvinden in mijn enige blog:
.: EIST onder de loep

voor de cijfertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:01:
dat is wat anders.. die instelling regelt de minimale productiesnelheid in megahertz, die is minimaal 1600mhz.
elke instelling onder de 50% heeft dus sowieso geen effect.
Je schrijft dat de i5 niet lager gaat dan 1600mhz maar de mijne gaat tot zo'n 1330mhz wat neer komt op 133x10.
Ik meet dit met realtemp ik weet niet of dit een betrouwbaar progje is kwa snelheid en temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, ik wist het niet zeker, maar bij de voorgaande lijnen was het 1600mhz, vandaar.

Verwijderd

Ik heb een probleempje en wel met mijn Sony E series laptop. Het gaat om mijn toetsenbord en ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen... Ik heb er drank over geknoeid (is me nog NOOIT ;( overkomen, maar ja ik had een week waar alles me tegenzat) linksboven en het zijn dus niet heel veel toetsen die niet goed meer werken, maar o.a. de '1!' en de ESC toets gaan bijna niet meer omlaag (amaretto is dik spul) het kraakt gewoon. Echt vreselijk.

mijn vraag is dus, hoe kan ik onder de toetsen komen en de rotzooi schoonmaken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:59:
mijn vraag is dus, hoe kan ik onder de toetsen komen en de rotzooi schoonmaken?
offtopic:
een dell kopen, daarvan staan de manuals online

google al geprobeerd? ik kan me niet voorstellen dat dergelijke dingen niet te vinden zijn

let er wel op dat je garantie waarschijnlijk vervallen is op dit punt, zeker als je een drank met suiker hebt gemorst verandert je laptop in een tikkende tijdbom.
proof: Laptop valt uit -> binnen garantie -> E200,- reparatiekosten

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:09:
[...]

offtopic:
een dell kopen, daarvan staan de manuals online

google al geprobeerd? ik kan me niet voorstellen dat dergelijke dingen niet te vinden zijn

let er wel op dat je garantie waarschijnlijk vervallen is op dit punt, zeker als je een drank met suiker hebt gemorst verandert je laptop in een tikkende tijdbom.
proof: Laptop valt uit -> binnen garantie -> E200,- reparatiekosten
Het was echt maar heel weinig. Ik denk dat het niet veel verder is gegaan dan net onder een paar toetsen.
ik heb al gegoogled maar ik vind niets over deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een VPCEB1E8E en ik heb een vraagje...

Op mijn toetsenbord zit geen quick key om de touchpad functie van de laptop uit/aan te schakelen. Nou staat er in de startpost wel een link en die heb ik gecheckt,maar ik krijg het niet voor elkaar om het te laten werken. Ik zie ook geen mogelijkheid om het uit/aan te schakelen.

Ik werk met Windows 7 en begin me flink te storen aan het touchpad. Vaak wanneer ik een bericht op een forum,msn,etc aan het typen ben schiet ie ineens weg zodat ik met de muis het weer moet aanklikken, dit zijn allemaal dingen die door de touchpad komen en aangezien ik een muis gebruik hoef ik die pad niet. Nou kan ik alle drivers eruit slopen zodat het helemaal niet meer werkt. Maar liever heb ik wel de mogelijkheid om het aan/uit te schakelen via een progje ofzo.

Ik heb Touchpad (Alps) driver gedownload vna de startpost,maar nadat geinstalleerd staat, zie ik nergens een mogelijkheid om de pad gewoon aan/uit te zetten. Dit moet er zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Staat al elders in dit topic diverse keren uit gelegd maar voor jou hier nog een keer;

VAIO CONTROL CENTER => Tobo en muis => Ingebouwd aanwijsapparaat => vinkje uitvinken en klaar is kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
The Inquisitor schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:20:
Staat al elders in dit topic diverse keren uit gelegd maar voor jou hier nog een keer;

VAIO CONTROL CENTER => Tobo en muis => Ingebouwd aanwijsapparaat => vinkje uitvinken en klaar is kees
Had Control center en dus per ongeluk afgesmeten een tijdje terug toen ik de laptop gekocht had, toen ik bezig was met al die bloatware uninstallen. Via Sony's site waar ik mijn model moest invoeren heb ik bij 'oorspronkelijk geinstalleerd' control center weer terug gevonden. Nice, werkt goed.

Het is dus echt niet mogelijk om dit op een quick key te zetten? Dat had ik zelf nog een stuk handiger gevonden.

[ Voor 31% gewijzigd door devilsnight op 26-11-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook even reageren heb ook de sony vaio -vpcea3s1 en heb er ook een piep in als ik op de accu werk is de piep hoorbaar en accuduur is heel kort alleen op internet gaat de accu 1.5uur :( mee en dat is heel kort er wordt 3 uur gegeven bij normaal werken had ook al gelezen dat de vpcea2 ook last van die piep heeft ik vind op een laptop van zoveel geld mag gewoon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:03:
ik wil ook even reageren heb ook de sony vaio -vpcea3s1 en heb er ook een piep in als ik op de accu werk is de piep hoorbaar en accuduur is heel kort alleen op internet gaat de accu 1.5uur :( mee en dat is heel kort er wordt 3 uur gegeven bij normaal werken had ook al gelezen dat de vpcea2 ook last van die piep heeft ik vind op een laptop van zoveel geld mag gewoon niet
*hijg* ;)

Die anderhalf uur is wel erg kort trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:03:
en dat is dus waarom ik de E altijd afraad :X

heb je hem net? als je ervanaf wil kun je je, binnen 7 werkdagen, beroepen op de wet kopen op afstand., anders word het een lastige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

E-A? dat is toch de 14 inch? doe je daar 1,5 uur mee op accu :s hoogste scherminstelling zeker enzo? zelfs mijn 17,3 inch (E-C) kan die 1,5 uur met gemak redden.... en dan gewoon leesbaar scherm, kan zelfs nog lager mocht het nodig zijn (om accuduur te vergroten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kleiner, hoe minder ruimte voor de accu.

dat is ook de reden dat een grotere laptop vaak langer meegaat.

het scherm is ook niet echt significant: mijn scherm (jeweetwel, 15.6" 1080p) verbruikt 1.5w op een zeer redelijke helderheid (de laagste.. maar zo laag is dat echt niet), een gemiddelde laptop met i5+gou verbruikt 18w totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dus het verschil van stroomgebruik tussen een 17,3 inch en een 14,1(?) inch is kleiner dan het de capaciteit van de accu die is toegenomen vanwege de grotere laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er ook daadwerkelijk geïnvesteerd is om die ruimte te benutten: zeker weten.

kijk maar naar de macbooks: bij gelijke specs gaat de 17" het langste mee, gevolgd door de 15" (althans, dat was zo voordat ze overgingen op arrandale's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb de scherminstelling op de helft gezet ook de minimale energie. en net 1.5uur. en dan zit ik alleen maar op internet geen muziek niets . dat is te kort voor een 14inch .nee heb hem 3 weken. dus ik ben naar de zaak geweest als het mee zit kan ik misschien een ander uitzoeken. want ik ga hier niet mee accoord. ik koop geen laptop met een piep en die lage accu. ik heb sony gebeld maar nee dit is voor hun nieuwe hebben ze nog nooit van gehoord de piep en ze weten het wel .maar ik wil geen sony ;w weer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijkbaar wil je ook geen leestekens meer

in een winkel gekocht? dan word het lastig.

sony doet er niets aan, dus de enige mogelijkheid om ervanaf te komen is coulance van de winkelier (of een lange gerechtelijke procedure), je berijpt dat je dat wel kan vergeten..

steker nog, als je hem opstuurt voor reparatie krijg je te horen dat het "binnen de gestelde specificaties valt" :') dat hoef je ook niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je accu is inderdaad dramatisch, ik heb nu hoogste scherm helderheid, prestatiemodus als energieschema, en 80% opgeladen accu en ik kan nog 1,5 uur mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan nog 3.5u mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:26:
er zit gewoon een minipci-e wifi kaart in, die kan je vervangen door een willekeurige wifi kaart
de intel 5100, 5300, 6100, of 6300 bijvoorbeeld, vooral te krijgen op ebay.

de 5300 staat wel in de pricewatch geloof ik.

ahh: pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 5300
450bps zegt-ie.. maar wat daar van waar is weet ik ook niet.
Ik heb gezocht naar de Mini PCI kaart, maar deze kan ik niet vinden. Aangezien de E-Serie slechts alleen een 2,4 Ghz kaartje heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles wat wifi a onderstunt is 5GHZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Helaas niet het geval. Mijn E-Serie ondersteunt alleen 2,4 Ghz, op 150Mbit/s en niet de 5Ghz op 300mbit/s. Echter heb ik de achterkant al open geschroefd, allen durfde ik de achterkant niet los te halen.
Dan maar bekabeld, want ik wilde namelijk een NAS aanschaffen, en dat miss. icm een kaartje van 5Ghz en 300mbit.

Specificaties

Ik was bij aanschaf er vanuit gegaan dat er wel dual-band in zat, aangezien mijn laptop van 3-jr oud dit wel heeft, en de sony van 1,5 jaar oud van mijn ouders ook!

[ Voor 26% gewijzigd door DJustin op 27-11-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wifi a is per definitie 5GHZ, raar dat het niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Wat je nu zegt is zeker niet waar. Bij de nieuwe routers heb je tegenwoordig Dual-Band. Dit houd ik dat de router 2 signalen uitzend, namelijk de 2,4 Ghz en de 5Ghz. De 5Ghz is momenteel een stuk sneller dan de 2,4Ghz.

Echter in de laptop (E-Serie) zit een kaartje die 2,4Ghz ondersteund, maar dan alleen op 150Mbit. Dus voor een NAS ronduit traag!!!
Ik heb de laptop zojuist open geschroefd, en kan nergens een Mini-PCI kaartje vinden, waar ik hem eventueel zou kunnen verwisselen. Ik heb eventueel foto's ter ondersteuning!

Ik denk toch dat ik hem heb gevonden, alleen bevinden er zich alleen 2 antennes aan de wifi-kaart. Terwijl een Intel N6300 3 verbinden heeft. Kan dit geen probleem opleveren?

[ Voor 14% gewijzigd door DJustin op 27-11-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet dat ik weet, hoogstens is je ontvangst slechter dan met 3 antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Want je hebt ook de Intel Centrino N6200. Deze heeft alleen 2 aansluitpunten, en ondersteund 300Mhz i.p.v. 450Mhz. Mijn router ondersteund alleen 2x 300Mbit. Dus ik denk dat ik er beter aan doe, om de N6200 te kopen. Deze kost ook maar ($15,- = €11,-) i.p.v ($ 35,- = € 26,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJustin schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:01:
Wat je nu zegt is zeker niet waar. Bij de nieuwe routers heb je tegenwoordig Dual-Band. Dit houd ik dat de router 2 signalen uitzend, namelijk de 2,4 Ghz en de 5Ghz. De 5Ghz is momenteel een stuk sneller dan de 2,4Ghz.

Echter in de laptop (E-Serie) zit een kaartje die 2,4Ghz ondersteund, maar dan alleen op 150Mbit. Dus voor een NAS ronduit traag!!!
Ik heb de laptop zojuist open geschroefd, en kan nergens een Mini-PCI kaartje vinden, waar ik hem eventueel zou kunnen verwisselen. Ik heb eventueel foto's ter ondersteuning!

Ik denk toch dat ik hem heb gevonden, alleen bevinden er zich alleen 2 antennes aan de wifi-kaart. Terwijl een Intel N6300 3 verbinden heeft. Kan dit geen probleem opleveren?
Heb ik het met Darkstone ook al is over gehad. We zijn tot de conclusie gekomen dat de wifi kaart die standaard in de E-serie zit een b/g/n kaart is op en dus niet over 5ghz (a/n 300mbit) beschikt. Daarintegen is 150mbit in de meeste gevallen ook afdoende.

Overigens ben ik denk ik één van de gelukkigen want ik heb geen piep. Heb hem nu ruim 2 maanden. Ook de batterij valt best mee prestaties op gebalanceerd haal ik de 3 uur wel. Overall best tevreden voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, wifi n opereert opde 2.4 en 5 ghz band tegelijk, met 2 kanelen van 75mbps per stuk
totaal dus 300, of 150mbps als je geen 5ghz hebt.
Pagina: 1 ... 30 ... 47 Laatste