rutger465 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:48:
in 2012 zal er helemaal geen internet meer zijn........
sorry, vanmiddag 2012 gezien><
Helaas, helaas.. heeft na 3 weken de piep zich bij mijn laptop ook getoond.. Maar met een beetje omgevingsgeluid valt deze zo weg en zelfs dan nog is de laptop meer dan zijn geld waard vergeleken met concurrenten..
_@/'
Jammer Steephh.
Je had er toch 2 gekocht? (of ben ik in de war met een ander...sorry dan)
Iemand 1 van deze laptops te koop?
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/B
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/W
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/L
De unieke beeld resolutie is ideaal voor mij maar ik was NET te laat met bestellen!
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/B
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/W
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/L
De unieke beeld resolutie is ideaal voor mij maar ik was NET te laat met bestellen!
Verwijderd
[Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
daar staan een paar (= alle) alternatieven, online is hij volgens mij ook nog steeds te krijgen
je post heeft wel erg veel weg van een V&A vraag advertentie...
daar staan een paar (= alle) alternatieven, online is hij volgens mij ook nog steeds te krijgen
je post heeft wel erg veel weg van een V&A vraag advertentie...
Deze alternatieven zijn of niet meer wat ze zijn (Dell), of ze zijn niet meer te koop of ze zijn dubbel zo duur als deze laptop.
Ik ben inderdaad opzoek naar deze laptop, en ik heb ook al een V&A advertentie lopen, maar het leek me handig hier de vraag ook neer te zetten aangezien er dan meer kans is omdat ik hier aan de juiste doelgroep vraag wat betreft de laptop.
Ik ben inderdaad opzoek naar deze laptop, en ik heb ook al een V&A advertentie lopen, maar het leek me handig hier de vraag ook neer te zetten aangezien er dan meer kans is omdat ik hier aan de juiste doelgroep vraag wat betreft de laptop.
Verwijderd
dell is niet meer wat het was?
newsflash: sony is lang niet meer de premium fabrikant die het 2/3 jaar geleden was.
sony staat voor kwaliteit, design, duur, die drie dingen gaan voor de E slechts in mindere mate op.
misschien komt dit over als een bash, maar het is echt zo, 3 jaar geleden moest je hard je best doen om een sony tegen te komen zonder bijbehorend premium scherm, tegenwoordig het omgekeerde.
newsflash: sony is lang niet meer de premium fabrikant die het 2/3 jaar geleden was.
sony staat voor kwaliteit, design, duur, die drie dingen gaan voor de E slechts in mindere mate op.
misschien komt dit over als een bash, maar het is echt zo, 3 jaar geleden moest je hard je best doen om een sony tegen te komen zonder bijbehorend premium scherm, tegenwoordig het omgekeerde.
Ik zat beetje te kijken maar die vaio is gewoon goedkoper dan een dell met de zelfde setup.
kwam hier op uit:
Uw configuratie: Alle specificaties weergeven
* Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Nederlands (QWERTY)
* Wit
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* DVD-station
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* ATI MobilityRadeonHD5470 512MB
* Office 2010 Starter
* Geen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
Het Full HD Scherm koste slechts 30 euro extra!
Totaal prijsje van: 888,99 €
Als ik een dell will met full hd 5470 en i5 ben je al snel +/- 950 kwijt.
Zit er aan te denken om deze te halen, maar lees veel over de piepen. Zijn deze bij de nieuwere series er al uit?
edit//
gaat om de:
VPC-EB3X5E
kwam hier op uit:
* Nederlands (QWERTY)
* Wit
* DVD-station
* Office 2010 Starter
* Geen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
Zit er aan te denken om deze te halen, maar lees veel over de piepen. Zijn deze bij de nieuwere series er al uit?
edit//
gaat om de:
VPC-EB3X5E
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ah, hartelijk dank! Door jou ben ik nog maar eens gaan neuzen op de Sony site. De nieuwe 14 inch serie heeft ook de keus om 1600x900 te kiezen! Thanks!
https://shop.sony.nl/shop...=Accessories&to=Configure
https://shop.sony.nl/shop...=Accessories&to=Configure
Klopt, maar die andere is van mijn broertje en heb ik nog niet geinstalleerd (die gebruikte tijdelijk nog een andere laptop hier thuis). Deze herfstvakantie ga ik dat nog doen en dan is het even afwachten of die piep daarbij ook optreedt.The Inquisitor schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 20:21:
Jammer Steephh.
_@/'
Ik zit nu alleen op kantoor, en ik heb mijn Vaio dichtgeklapt. Hij staat gewoon aan, met mijn Samsung Syncmaster, Logitech muis en toetsenbord en mijn iPhone aangesloten. Dus 1 extern beeldscherm, en twee USB randapparatuur.
Ik hoor de piep erg goed, en het is ontzettend irritant. Vreemd, het lijkt wel of ik hem soms heel goed, soms bijna niet hoor. Bah, ik wordt er achterlijk van, wat een kloteding zeg.
Ik hoor de piep erg goed, en het is ontzettend irritant. Vreemd, het lijkt wel of ik hem soms heel goed, soms bijna niet hoor. Bah, ik wordt er achterlijk van, wat een kloteding zeg.
ik heb deze inmiddels binnen (exact dezelfde config) en na een weekje of twee begon de mijne ook iets van te piepen. Het moet wel doodstil zijn en vanaf de batterij werken.Xentor schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:38:
Ik zat beetje te kijken maar die vaio is gewoon goedkoper dan een dell met de zelfde setup.
kwam hier op uit:
* Nederlands (QWERTY)
* Wit
* DVD-station
* Office 2010 Starter
* Geen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
edit//
gaat om de:
VPC-EB3X5E
het is niet hinderlijk of storend voor mij, maar misschien dat dat komt omdat mijn oren toch al verklooit zijn.
Wel aan netstroom?KaiseRRuby schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:53:
Ik zit nu alleen op kantoor, en ik heb mijn Vaio dichtgeklapt. Hij staat gewoon aan, met mijn Samsung Syncmaster, Logitech muis en toetsenbord en mijn iPhone aangesloten. Dus 1 extern beeldscherm, en twee USB randapparatuur.
Ik heb nog steeds niets gemerkt van de piep als ik h'm aansluit op HDMI en aan netstroom verbonden ben... (elders in dit topic hadden mensen wel dit probleem, was jij dat toevallig?
het zou leuk zijn van sony als ze hun foutjes accepteren en er iets aan doen. Een terughaalactie ofzo, of een monteur die langs komt met een lijmspuit om die zingende condensator / electrisch onderdeel vast te lijmen. Dan trilt het niet meer, maakt het geen geluid meer en is de piep verdwenen.
Je moet niet vergeten dat Dell harde schijven van 7200RPM levert en de grafische kaart die jij nam in de Sony Viao (HD5470 512mb) wel wat minder goed is dan de GT 420M 1GB van de Dell. Ik weet dat je bij de Sony ook kunt kiezen voor een HD5650 1GB. Maar als je dat doet, in combinatie met de 500GB harde schijf waarvoor je had gekozen kom ik op dit lijstje uit:Xentor schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 17:38:
[...]
edit//
gaat om de:
VPC-EB3X5E
* Nederlands (QWERTY)
* Wit
* DVD-station
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* Office 2010 Starter
* Geen bescherming
* Zonder Adobe® Creation
978,98 euro, met de HD540 wordt het 938,98 euro. Snap niet hoe jij aan die 888 komt trouwens.. Korting ofzo? Of je hebt de harde schijf niet meegerekend.
Als ik dit bij Dell samenstel (XPS 15) :
* Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
* Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M)
* 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p
* 4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
* 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
* 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT grafische kaart (Wireless N1000 Card Only)
* 8x optisch dvd+/-rw-station
* 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Is 984 euro, en dan zit er een 7200 RPM schijf in en een 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p display, neem aan dat die beter is dan die van Sony?
Maar ik ben het met je eens, dat verbeterde scherm is echt veels te duur. Vind het ook lastig kiezen!
Verwijderd
het scherm is wel even goed als het premium scherm op de F, aldus de geruchten.Majesty schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:26:
Maar ik ben het met je eens, dat verbeterde scherm is echt veels te duur. Vind het ook lastig kiezen!
dan heb je ook nog de andere voordelen van de xps:
langere accuduur
geen piep
waarschijnlijk betere bouwkwaliteit
minidisplayport
ik kan geen reviews vinden van het vaio E 1080p scherm, maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat hij slechter was dan het scherm in de studio 15
misschien moet ik de volgende keer een smilie achter zetten...
Hdd upgrade was gratis toen, Nu is 6gb geheugen gratisMajesty schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:26:
[...]
Je moet niet vergeten dat Dell harde schijven van 7200RPM levert en de grafische kaart die jij nam in de Sony Viao (HD5470 512mb) wel wat minder goed is dan de GT 420M 1GB van de Dell. Ik weet dat je bij de Sony ook kunt kiezen voor een HD5650 1GB. Maar als je dat doet, in combinatie met de 500GB harde schijf waarvoor je had gekozen kom ik op dit lijstje uit:
-*
978,98 euro, met de HD540 wordt het 938,98 euro. Snap niet hoe jij aan die 888 komt trouwens.. Korting ofzo? Of je hebt de harde schijf niet meegerekend.
Als ik dit bij Dell samenstel (XPS 15) :
-
Is 984 euro, en dan zit er een 7200 RPM schijf in en een 15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p display, neem aan dat die beter is dan die van Sony?
Maar heb hier al een 2,5" ssd liggen als bootschijf voor de laptop. Vandaar de 888.
En 100 euro meer voor wat rpm (wat toch een externe hdd word) en iets een andere videokaart (wat mij niet zo veel uitmaakt omdat ik hem met name voor school wil gebruiken, zoals visual studio etc). vind ik dan wat zonde.
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Zie ook:Xentor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:06:
[...]
Hdd upgrade was gratis toen, Nu is 6gb geheugen gratis.
Maar heb hier al een 2,5" ssd liggen als bootschijf voor de laptop. Vandaar de 888.
En 100 euro meer voor wat rpm (wat toch een externe hdd word) en iets een andere videokaart (wat mij niet zo veel uitmaakt omdat ik hem met name voor school wil gebruiken, zoals visual studio etc). vind ik dan wat zonde.
En bij Dell krijg je nog 5% korting. Dus een totaal prijs van 932 euro, ik zou 't wel wetenVerwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:47:
[...]
het scherm is wel even goed als het premium scherm op de F, aldus de geruchten.
dan heb je ook nog de andere voordelen van de xps:
langere accuduur
geen piep
waarschijnlijk betere bouwkwaliteit
minidisplayport
ik kan geen reviews vinden van het vaio E 1080p scherm, maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat hij slechter was dan het scherm in de studio 15
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 27-10-2010 18:47 ]
Verwijderd
school? waarom wil je iets met een slechte accuduur en irritante piep gebruiken in een schoolomgeving? dan ben je imo niet goed wijs.
neem gewoon de xps tenzij de piep je niets kan schelen, accuduur en bouwkwaliteit onbelangrijk zijn, en je geen waarde hecht aan een veel beter scherm.
o wacht..
neem gewoon de xps tenzij de piep je niets kan schelen, accuduur en bouwkwaliteit onbelangrijk zijn, en je geen waarde hecht aan een veel beter scherm.
o wacht..
Vandaag de VPC-F13Z1E/B gekocht bij mediamarkt. In de aanbieding voor jawel 1499.
Echt een koopje aangezien hij bij veel internet winkels nog 200 euro duurder kost.
Alleen wat me wel opvalt, bij systeem specs, staat er dat het een Q740 processor is? maar het is toch een 740 qm? iig heeft hij wel 8 cores totaal
Ben hem nu aan het installeren. Wel een bakbeest zeg. en dat voor een laptop.
Wat ik ook wel erg vet vind, is dat je standaard een 7200 rpm schijf erin hebt en 8 gb
Om nog even op hierboven te reageren.
Ik wil van me leven geen DELL meer. Vroeger was het nog wel wat. Maar tegenwoordig is het drama.
We hebben toen 2 laptops daar laten bouwen. Eerst kregen we de 1. Dat was echt een drama. Scherm zag er niet uit. leek wel of hij te hard in de case was gezet oid. laptop die 2 weken later kwam voor een kennis,. idem dito.
Krijg je als je het uitbesteed aan polen of tjechie of wat was het.
Drama iig.
Echt een koopje aangezien hij bij veel internet winkels nog 200 euro duurder kost.
Alleen wat me wel opvalt, bij systeem specs, staat er dat het een Q740 processor is? maar het is toch een 740 qm? iig heeft hij wel 8 cores totaal
Wat ik ook wel erg vet vind, is dat je standaard een 7200 rpm schijf erin hebt en 8 gb
Ik wil van me leven geen DELL meer. Vroeger was het nog wel wat. Maar tegenwoordig is het drama.
We hebben toen 2 laptops daar laten bouwen. Eerst kregen we de 1. Dat was echt een drama. Scherm zag er niet uit. leek wel of hij te hard in de case was gezet oid. laptop die 2 weken later kwam voor een kennis,. idem dito.
Drama iig.
[ Voor 31% gewijzigd door Alcje op 27-10-2010 19:13 ]
Mooie laptop hoor. Laat ons nog even weten wat je er van vind als je een weekje in gebruik hebt, meerdere mensen denken er namelijk over er eentje te bestellen. Ben je van plan om te gaan gamen en voor school te gebruiken?Alcje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:06:
Vandaag de VPC-F13Z1E/B gekocht bij mediamarkt. In de aanbieding voor jawel 1499.
Nou gamen doe ik eigenlijk nooit. Af en toe een keertje op de xbox. Heb hem voornamelijk voor mijn werk.
Ik zit in de muziek en werk met nogal wat CPU en geheugen slurpende software. Dus leek me dit een mooie keus.
En 1499 vond ik opzich wel te doen.
Uiteraard gaat zo eerst alle standaard meuk eraf. Zit te wachten tot de hersteldisks klaar zijn. Dat duurt nogal lang..
Maargoed het draait als een trein zo te zien. Alleen de eerste keer toen ik hem opstarte kreeg ik een windows verkenner fout. Maargoed misschien kwam dat wel omdat hij zoveel updates etc naar binnen aan halen was. en alles door elkaar ging.
Maargoed zowieso is het design gewoon geweldig.
Ik heb hiervoor 2 sony vaio;s gehad, dat was de aw11m/h serie. De 18 inch versie. Sony is gewoon een genot om naar te kijken. Ook het scherm is gewoon ideaal.
Voorheen had ik toshiba, toen ik 1 x een sony had gehad, wilde ik niet anders meer.
Alleen vind ik het jammer dat je zoveel onzin crap pre installed krijgt. Maargoed dat is bij elk merk zo'n beetje het geval. Ben tegelijk de nieuwe laptop van me vrouwtje aan het installen, das een asus en die heeft hetzelfde.
Maargoed ik zat even de specs van de Grafische kaart te kijken, maar die liegen er niet om zeg.
Ik zal wel is van me kleine neefie een spelletje lenen en kijken hoe het draait :-)
Ik zit in de muziek en werk met nogal wat CPU en geheugen slurpende software. Dus leek me dit een mooie keus.
En 1499 vond ik opzich wel te doen.
Uiteraard gaat zo eerst alle standaard meuk eraf. Zit te wachten tot de hersteldisks klaar zijn. Dat duurt nogal lang..
Maargoed het draait als een trein zo te zien. Alleen de eerste keer toen ik hem opstarte kreeg ik een windows verkenner fout. Maargoed misschien kwam dat wel omdat hij zoveel updates etc naar binnen aan halen was. en alles door elkaar ging.
Maargoed zowieso is het design gewoon geweldig.
Ik heb hiervoor 2 sony vaio;s gehad, dat was de aw11m/h serie. De 18 inch versie. Sony is gewoon een genot om naar te kijken. Ook het scherm is gewoon ideaal.
Voorheen had ik toshiba, toen ik 1 x een sony had gehad, wilde ik niet anders meer.
Alleen vind ik het jammer dat je zoveel onzin crap pre installed krijgt. Maargoed dat is bij elk merk zo'n beetje het geval. Ben tegelijk de nieuwe laptop van me vrouwtje aan het installen, das een asus en die heeft hetzelfde.
Maargoed ik zat even de specs van de Grafische kaart te kijken, maar die liegen er niet om zeg.
Ik zal wel is van me kleine neefie een spelletje lenen en kijken hoe het draait :-)
Gefeliciteerd.Alcje schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:06:
Drama iig.
Vergeet niet dat het het Sony Vaio VPC-E Series topic is. Maar succes er mee.
Kan ik op mijn Vaio instellen, dat als mijn accu een bepaalde percentage vol is dat hij moet stoppen met opladen? Dat ik er een soort block op zet.
Verwijderd
Ja. in het Vaio control centre zit een battery care functie hier kun je een percentage instellenJay-7AC schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:35:
Kan ik op mijn Vaio instellen, dat als mijn accu een bepaalde percentage vol is dat hij moet stoppen met opladen? Dat ik er een soort block op zet.
Hallo tweakers.... ik ben inmiddels al tijdje eigenaar van een e serie echter heb ik vandaag een nieuwe full HD monitor gekocht van 24 inch!
pricewatch: Samsung BX2431
nu wil ik mijn scherm extern doen via hdmi echter ondanks dat ik full HD 1920x1080 in heb gesteld is het niet schermvullend
ik hou aan zowel als linker en rechterzijde en onder en bovenkant een zwarte balk over...
ik heb ook mn ps3 aangesloten op mn monitor maar daar is het wel volledige schermvullend
hoe komt dit? en beter nog.... hoe los ik dit op?
pricewatch: Samsung BX2431
nu wil ik mijn scherm extern doen via hdmi echter ondanks dat ik full HD 1920x1080 in heb gesteld is het niet schermvullend
ik hou aan zowel als linker en rechterzijde en onder en bovenkant een zwarte balk over...
ik heb ook mn ps3 aangesloten op mn monitor maar daar is het wel volledige schermvullend
hoe komt dit? en beter nog.... hoe los ik dit op?
Appart... zou niet moeten!! ik heb mijn VAIO aangesloten op een 81 inch Full HD scherm en geen enkel probleem! geheel schermvullend en scherp.
als je zegt dat je de resolutie goed hebt ingesteld zou ik het niet weten. Klap je ook je scherm dicht?
als je zegt dat je de resolutie goed hebt ingesteld zou ik het niet weten. Klap je ook je scherm dicht?
Je bedoelt waarschijnlijk 82cm en 32inch. Want 82 inch is wel heel erg groot, dan heb je namelijk een tv van rond de 2m doorsnee.The Inquisitor schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:24:
Appart... zou niet moeten!! ik heb mijn VAIO aangesloten op een 81 inch Full HD scherm en geen enkel probleem! geheel schermvullend en scherp.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Iemand enig idee waar precies die PCI-e kaart zit in de VPC-E.
Heb onder de laptop alle luikjes al geopend en daar zitten de schijf en het geheugen.
Wil de Atheros kaart vervangen voor een Intel 5100 of 5300.
300mbps ipv 150mbps
Heb onder de laptop alle luikjes al geopend en daar zitten de schijf en het geheugen.
Wil de Atheros kaart vervangen voor een Intel 5100 of 5300.
300mbps ipv 150mbps
Jup, ik zag mijn fout net ook inYorin schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:51:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk 82cm en 32inch. Want 82 inch is wel heel erg groot, dan heb je namelijk een tv van rond de 2m doorsnee.
Als ik naar Vaio control center ga, staat er bij mij alleen maar systeemeigenschappen niks over de batterij?Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:56:
[...]
Ja. in het Vaio control centre zit een battery care functie hier kun je een percentage instellen
Verwijderd
Ik heb m ook gwn besteld.
idd omdat die goedkoper was dan dell enzo.
ik heb nu een toshiba l300 nou die lijkt wel een stofzuiger dus die sony zal wel stiller zijn.
ik hoor mensen met de klachten alleen met de i5 en niet met de pentinum en als je gwn op google zoekt naar i5 piep dan krijg je daar ook klachten dus ik denk dat het aan de i5 licht
idd omdat die goedkoper was dan dell enzo.
ik heb nu een toshiba l300 nou die lijkt wel een stofzuiger dus die sony zal wel stiller zijn.
ik hoor mensen met de klachten alleen met de i5 en niet met de pentinum en als je gwn op google zoekt naar i5 piep dan krijg je daar ook klachten dus ik denk dat het aan de i5 licht
ik heb een i3+piep... dus als je zegt: "de i-serie" is het aannemelijker
volgens Sony kwam die piep ook uit de CPU, dus het kan best kloppen
Verwijderd
de i3 is precies hetzelfde als de i5, enkel de multipiler is wat hoger, en er zijn wat extra VT mogelijkheden.
Verwijderd
ok ik ben inmiddels weer ergens tegenaan gelopen. Even ter informatie nog steeds geen piep na een maand gebruik.
ik wilde een 1080p film afspelen via HDMI op mijn TV. De film staat op mijn HDD. Wanneer ik de film afspeel stottert die af en toe wanneer ik het beeld alleen via de tv afspeel dan stottert die minder maar nog steeds af en toe. Ik speelde de film af met VLC en het is een .mkv
Mijn specs:I5 520, Ati HD5650, 6 gb, 7200rpm
Lijkt mij dat die dit moet trekken tog?
Ik hoop dat jullie de oplossing hebben
ik wilde een 1080p film afspelen via HDMI op mijn TV. De film staat op mijn HDD. Wanneer ik de film afspeel stottert die af en toe wanneer ik het beeld alleen via de tv afspeel dan stottert die minder maar nog steeds af en toe. Ik speelde de film af met VLC en het is een .mkv
moet'ie met gemak trekken ja.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:36:
ok ik ben inmiddels weer ergens tegenaan gelopen. Even ter informatie nog steeds geen piep na een maand gebruik.
zit je op netstroom of op accu? de standaard instellingen op accu zijn namelijk zo dat de GPU energiezuinig is. Dit merkte ik ook tijdens het gamen...pas toen ik mijn adapter aansloot kon ik weer verder
Na lang vergelijken wil ik toch voor de Sony gaan, maar het akkefietje met "de piep" schrikt mij af. Waarom verkoopt Sony nog steeds deze 'foute' laptops? Wanneer gaan ze actie ondernemen?
Hebben andere Sony typen hier ook last van?
Hebben andere Sony typen hier ook last van?
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
alleen de E series hebben last van de piep.
wat zijn dan je eisen? de E series is volgens mij alleen zinnig als je voor de variant met HD5650 en een full-hd scherm gaat (met 6GB RAM,aangezien dell daar boevenprijzen voor vraagt), anders is de xps ~€100 goedkoper, gaat langer mee op de accu, en is steviger (goed, natte vingerwerk.
zelfs acer levert tegenwoordig een laptop met deze specs en een p6100, je wilt een i5? geen nood, pricewatch: Samsung R580-JS07 is bijna meer dan €100 goedkoper.
het zal wel aan mij liggen, maar ik zou er niet eens aan denken een laptop te bestellen met zo'n structureel probleem waar niets aan word gedaan, zeker nu er volop alternatieven op de markt zijn.
pricewatch
wat zijn dan je eisen? de E series is volgens mij alleen zinnig als je voor de variant met HD5650 en een full-hd scherm gaat (met 6GB RAM,aangezien dell daar boevenprijzen voor vraagt), anders is de xps ~€100 goedkoper, gaat langer mee op de accu, en is steviger (goed, natte vingerwerk.
zelfs acer levert tegenwoordig een laptop met deze specs en een p6100, je wilt een i5? geen nood, pricewatch: Samsung R580-JS07 is bijna meer dan €100 goedkoper.
het zal wel aan mij liggen, maar ik zou er niet eens aan denken een laptop te bestellen met zo'n structureel probleem waar niets aan word gedaan, zeker nu er volop alternatieven op de markt zijn.
pricewatch
Ik vind persoonlijk de Dell een gedrocht van een laptop en de het scharniermechanisme op de Studio series is crap.
Maar aan de andere kant maakt Sony geen beste beurt met dit soort issues. Dit moet gelijk opgepakt worden door customer services en je niet aan iedere consument vragen om te wachten op een BIOS-update.
Maar aan de andere kant maakt Sony geen beste beurt met dit soort issues. Dit moet gelijk opgepakt worden door customer services en je niet aan iedere consument vragen om te wachten op een BIOS-update.
Kia Niro-EV 2024
Is dat piep probleem nog steeds? Ik meen dat dat inmiddels was opgelost. Heb namelijk net deze besteld. Een EB3 laptop.
Verwijderd
ja, de piep is er nog steeds, de oplossing vereist een halvering van je accuduur..
dat noem ik geen oplossing, eerder workaround.
dat noem ik geen oplossing, eerder workaround.
Verwijderd
nee ik zit wel op netstroom. en alles op hoge prestaties ingesteld. Toe ik van twee naar één beeldscherm (alleen tv) merkte ik wel duidelijk verschil alleen was het nog niet helemaal weg.The Inquisitor schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:48:
[...]
moet'ie met gemak trekken ja.
zit je op netstroom of op accu? de standaard instellingen op accu zijn namelijk zo dat de GPU energiezuinig is. Dit merkte ik ook tijdens het gamen...pas toen ik mijn adapter aansloot kon ik weer verder
Verwijderd
probeer de juiste codecs, je videokaart is veel beter in het afspelen van video's dan de CPU.
http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html gebruik ik, werkt meteen out-of-the-box
http://mpc-hc.sourceforge...ia-player-classic-hc.html gebruik ik, werkt meteen out-of-the-box
Verwijderd
zal hem straks is installeren. Maar houdt dit dan in dat VLC de CPU gebruikt en MPC de Videokaart? Apart...Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:16:
probeer de juiste codecs, je videokaart is veel beter in het afspelen van video's dan de CPU.
Verwijderd
yep.
vlc speelt alles af via de cpu, mijn p8600 is niet snel genoeg.
vlc zou ook over hardware acceleratie beschikken, maar dat heb ik nooit werkend gekregen.
vlc speelt alles af via de cpu, mijn p8600 is niet snel genoeg.
vlc zou ook over hardware acceleratie beschikken, maar dat heb ik nooit werkend gekregen.
Voor de mensen die nog willen weten hoe mijn laptop bevalt. UItstekend.
Helaas heeft sony hier een bepaalde type 7200 toeren schijf van seagate in zitten.
Ik was aan kopieren naar me C en de snelheid dropte ineens naar 60 kbps. Heel windows ging traag. Dus dacht start opnieuw op. Deed niks meer na een kwartier wachten.
Ik denk zal het nog is proberen. Na een half uur kwam hij eindelijjk in windows.
Heb gelijk de data die ik net naar de c had gekopiereerd gewist. En voila hij was weer snel.
Ik zit nu te twijfelen of ik de hele laptop terug breng en een andere ga kopen. Maargoed dan heb je toch nog die brakke seagate serie.
Denk dat ik gewoon een 7200 rpm hitachi erin doe. Waar ik wel vertrouwen in heb.
Het stomme is nog, ik zag dat dit type schijf erin zat.. en ik zei al.. ownee he..
Nou blijkbaar is het geluk niet gegunt haha :-)
Helaas heeft sony hier een bepaalde type 7200 toeren schijf van seagate in zitten.
Ik was aan kopieren naar me C en de snelheid dropte ineens naar 60 kbps. Heel windows ging traag. Dus dacht start opnieuw op. Deed niks meer na een kwartier wachten.
Ik denk zal het nog is proberen. Na een half uur kwam hij eindelijjk in windows.
Heb gelijk de data die ik net naar de c had gekopiereerd gewist. En voila hij was weer snel.
Ik zit nu te twijfelen of ik de hele laptop terug breng en een andere ga kopen. Maargoed dan heb je toch nog die brakke seagate serie.
Denk dat ik gewoon een 7200 rpm hitachi erin doe. Waar ik wel vertrouwen in heb.
Het stomme is nog, ik zag dat dit type schijf erin zat.. en ik zei al.. ownee he..
Nou blijkbaar is het geluk niet gegunt haha :-)
Mooi stukje software vind ik, gebruik ik zelf ook. Begon met het gebruik toen mijn WMP plotseling 'dood' was (had mijn probleem gegoogled en meerdere 64 bits windows 7 lijden onder dit probleem, maar niemand wist een oplossing!) toevallig een week geleden kreeg ik uit het niets het welkoms schermpje van WMP (waar je de instellingen moet ingeven) en nu werkt WMP weer na weken dood te zijn... erg vreemdVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:16:
@Hierboven, ik heb een Samsung 5400 rpm schijf
Vraag over VPCEB1S1E
Als ik via de laptop TV wil kijken, welke kabel heb ik dan nodig?
Aanvullende vraag:
WIndows Update laat me weten dat er een driver update voor de grafische kaart, deze heb ik gedownload en geinstalleerd en als ik naar de driver details kijk blijkt deze zojuist gedownloade versie ouder te zijn dan die ik ervoor in had
Hoe is dit mogelijk? of kijk/doe ik iets verkeerd?
Als ik via de laptop TV wil kijken, welke kabel heb ik dan nodig?
Aanvullende vraag:
WIndows Update laat me weten dat er een driver update voor de grafische kaart, deze heb ik gedownload en geinstalleerd en als ik naar de driver details kijk blijkt deze zojuist gedownloade versie ouder te zijn dan die ik ervoor in had
Verwijderd
een hdmi kabel is voldoende, neem de goedkoopste.
zie hier voor de zin en onzin van €100 kabels, vooral onzin.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5
verkeerd gelezen..
je hebt een tv turner nodig, volgens mij zijn er usb-versies te krijgen.
zie hier voor de zin en onzin van €100 kabels, vooral onzin.
zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5
verkeerd gelezen..
je hebt een tv turner nodig, volgens mij zijn er usb-versies te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 13:19 ]
Verwijderd
zo gisteravond MPC geinstalleerd. Helaas nog geen kan gekregen om te testen via HDMI het viel me wel meteen op dat het laden van grote films veel sneller gaat. Ik kreeg allen wel een foutmelding dat ik de june 2010 update van Directx runtime moest installeren. Dit geprobeerd kreeg ik een foutmelding met van een cab bestand en de
Cryptograpic services. Installatie liep hierdoor vast na een beetje gegoogle en een paar omwegen alsnog gelukt.
Fijn programma ziet er goed en simpel uit. Alleen wanneer ik een WMV afspeel krijg ik er allemaal groen balken en blokken bij. Bij andere formaten is me nog niks opgevallen. Klinkt dit jullie bekend?
Cryptograpic services. Installatie liep hierdoor vast na een beetje gegoogle en een paar omwegen alsnog gelukt.
Fijn programma ziet er goed en simpel uit. Alleen wanneer ik een WMV afspeel krijg ik er allemaal groen balken en blokken bij. Bij andere formaten is me nog niks opgevallen. Klinkt dit jullie bekend?
Verwijderd
probeer eens wat te spelen met de rendermethoden (opties -> output, vervolgens na het veranderen van een instelling het programma herstarten)
ik heb ook wel eens een film gehad die het gewoon niet wou doen met de standaardinstellingen.
ik heb ook wel eens een film gehad die het gewoon niet wou doen met de standaardinstellingen.
Vraagje over de "piep". Als je ontdekt dat jou betreffende Sony inderdaad de beruchte piep heeft, kan je je laptop terugbrengen naar de zaak waar je deze gekocht hebt? Of verwijzen die je door naar Sony, die er vervolgens niets mee doet?
Kia Niro-EV 2024
Verwijderd
je kan hem laten repareren door sony, maar dan komt hij in dezelfde staat terug omdat het "binnen de gestelde specs valt"...
heb je hem pas sinds kort? dan kan je je beroepen op de wet kopen of afstand, binnen 7 werkdagen kan je hem zonder opgaaf van reden terugsturen.
heb je hem pas sinds kort? dan kan je je beroepen op de wet kopen of afstand, binnen 7 werkdagen kan je hem zonder opgaaf van reden terugsturen.
Verwijderd
Top. Ik heb onder Direct Show Video de instelling veranderd van EVR Custom Pres. naar System Standerd verzet. Geen idee wat de gevolgen hiervan zijn maar hij speelde vervolgens en WMV bestand probleemloos af. Dank jeVerwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:26:
probeer eens wat te spelen met de rendermethoden (opties -> output, vervolgens na het veranderen van een instelling het programma herstarten)
Hoe hebben jullie je powermanagement eignelijk geregeld?
Ik heb me CPU gewoon gezet op 100 %. Dus niet elke keer switchen naar 900 mhz en dan weer naar 2900.
Alleen ik merk toch ookal zet je hem op 100, dat hij toch af en toe van 2900 naar 2300 springt dan weer 2500.
Is het niet mogelijk om hem helemaal vast te zetten? Bij me oude sonys deed ie dat wel
Ik heb me CPU gewoon gezet op 100 %. Dus niet elke keer switchen naar 900 mhz en dan weer naar 2900.
Alleen ik merk toch ookal zet je hem op 100, dat hij toch af en toe van 2900 naar 2300 springt dan weer 2500.
Is het niet mogelijk om hem helemaal vast te zetten? Bij me oude sonys deed ie dat wel
Verwijderd
wat heb je daaraan? het OS weet heus wel wanneer de processor een tandje hoger moet.
en trouwens, het is niet dat je het verschil tussen 900mhz en 2900mhz gaat merken tijden het browsen.
en trouwens, het is niet dat je het verschil tussen 900mhz en 2900mhz gaat merken tijden het browsen.
Dat snap ik. Maar als ik met me werk bezig ben, wil ik dat hij op de max snelheid draait en niet hoeft te denken :-)
Serieus? volgens mij komt er geen GPU driver update via windows update hoor? Of ik moet het mis hebben... wat ik wel weet is dat ik deze niet heb gehad en dat in de OP de driver update staat....knakker2 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:04:
hoe zit dat nou precies met power management en CPU?Alcje schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:48:
Hoe hebben jullie je powermanagement eignelijk geregeld?
Ik heb me CPU gewoon gezet op 100 %. Dus niet elke keer switchen naar 900 mhz en dan weer naar 2900
Dus het omzetten wat de bovenstaande heeft gedaan is onzinnig??Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:54:
wat heb je daaraan? het OS weet heus wel wanneer de processor een tandje hoger moet.
Verwijderd
zeer onzinnig
ga maar eens superpi draaien met de standaardinstellingen, gevolgd door de max.clocks, het verschil is dan, ehh, 200*50%=100 ms voordat de processor op de max. snelheid draait (uitgaande van de rmclock timings), een totaal van nog een +-60ms "vertraging", als je dat al merkt, uitgaande van 100% cpu bottleneck (isnt going to happen)
(tijd tussen c-state transitions maal percentage cpu load wat benodigd is voor de step-up)
het halve verhaal kun je hier lezen:
.: EIST onder de loep
de rest in de tech sheets van intel/AMD, maar dat is nogal erg droge kost...
ga maar eens superpi draaien met de standaardinstellingen, gevolgd door de max.clocks, het verschil is dan, ehh, 200*50%=100 ms voordat de processor op de max. snelheid draait (uitgaande van de rmclock timings), een totaal van nog een +-60ms "vertraging", als je dat al merkt, uitgaande van 100% cpu bottleneck (isnt going to happen)
(tijd tussen c-state transitions maal percentage cpu load wat benodigd is voor de step-up)
het halve verhaal kun je hier lezen:
.: EIST onder de loep
de rest in de tech sheets van intel/AMD, maar dat is nogal erg droge kost...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2010 22:33 ]
Op mijn core 2 duo was het wel een flinnke vooruitgang iig. Vooral het laden van programmas ging sneller. Ik merk wel degleijk verschil of hij op gebalanceerd staat of op full speed.
Knakker, dat is toch eigenlijk vreemd? Normaliter als een driver ouder is installeerd hij hem toch nieteens? of krijg je iig een melding?
Wat betreft mijn hd. Die is dus echt niet lekker. Reallocated Sector Count warning kreeg ik.
Dus ik ben gaan kijken wat het nu was, er zijn echt veel sectors vervangen.
Heb sony ook gebeld, maar die zeiden dat ze geen problemen hadden met die Seagate momentus 7200 toeren schijven. Maargoed is ook logish omdat ze die pas sinds kort gebruiken.
Ik heb er iig geen vertrouwen meer in en morgen komt me Hitachi 500 gb.
Knakker, dat is toch eigenlijk vreemd? Normaliter als een driver ouder is installeerd hij hem toch nieteens? of krijg je iig een melding?
Wat betreft mijn hd. Die is dus echt niet lekker. Reallocated Sector Count warning kreeg ik.
Dus ik ben gaan kijken wat het nu was, er zijn echt veel sectors vervangen.
Heb sony ook gebeld, maar die zeiden dat ze geen problemen hadden met die Seagate momentus 7200 toeren schijven. Maargoed is ook logish omdat ze die pas sinds kort gebruiken.
Ik heb er iig geen vertrouwen meer in en morgen komt me Hitachi 500 gb.
[ Voor 41% gewijzigd door Alcje op 02-11-2010 22:42 ]
@Darkstone, ah, heeft dat met dat verhaal te maken
ik heb inderdaad al een keer jouw research doorgelezen (erg interessant
)
Over hardeschijven gesproken, ik heb de 17inch en ik weet dat 17 inch laptops altijd (?) plaats hebben voor een 2e HDD, ik heb dus even gegoogled:

geen aansluitingen voor een 2e HDD.... zonde... anders had ik er mooi nog eentje bij gezet!
Over hardeschijven gesproken, ik heb de 17inch en ik weet dat 17 inch laptops altijd (?) plaats hebben voor een 2e HDD, ik heb dus even gegoogled:

geen aansluitingen voor een 2e HDD.... zonde... anders had ik er mooi nog eentje bij gezet!
Verwijderd
dat is ook in de studio 17 zo, voor €10 kon je bij dell een bracket bestellen om de 2e hdd aan te sluiten.
werp eens een querry in google zou ik zeggen, misschien staat er iets op ebay.
werp eens een querry in google zou ik zeggen, misschien staat er iets op ebay.
Ik ga deze binnenkort bestellen
https://shop.sony.nl/shop...002BC29B73&csint=14000011
Maar ik vroeg me af of ik veel verschil zou merken tussen de i5 en i7 (0.3ghz + 1MB meer cache)
https://shop.sony.nl/shop...002BC29B73&csint=14000011
Maar ik vroeg me af of ik veel verschil zou merken tussen de i5 en i7 (0.3ghz + 1MB meer cache)
Indien je de DVD drive niet veel gebruikt ( zoals de meeste mensen anno 2010) zou je eventueel deze kunnen vervangen voor een 2e HDD.The Inquisitor schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 23:11:
In de F serie is het mogelijk zie guide, lijkt me voor de E serie ook geen probleem.
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
en hier de " caddy " link.
[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 03-11-2010 12:58 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Zoek in dit topic is op "Caddy" Je zult zien dat iemand het al gedaan heeft. Voor mij is het momenteel nog te duur om een 120 Gig SSD te plaatsen. Ook kun je USB 3.0 in je laptop zetten via Express Card!
[ Voor 23% gewijzigd door DJustin op 03-11-2010 12:44 ]
Dat weet ik inderdaad, ik volg dit topic al heel langDestianto schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:05:
[...]
Indien je de DVD drive niet veel gebruikt ( zoals de meeste mensen anno 2010) zou je eventueel deze kunnen vervangen voor een 2e HDD.
In de F serie is het mogelijk zie guide, lijkt me voor de E serie ook geen probleem.
http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm
en hier de " caddy " link.
[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
Btw, ik wilde eens mijn temps bekijken tijdens het gamen, maar CPU-iD (hwmonitor) geeft nergens GPU aan
@ Inquisitor, ik weet dat je dit topic al lang volgt zie je ook met regelmaat verschijnen
mbt tot de temps, everest ultimate edition al geprobeerd?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je kunt ook lekker je cdrom drive behouden. En gewoon via E-sata een hd aansluiten.
In mijn 18 inch sony vaio had ik ook ruimte voor 2 hds. Alleen geen aansluitingen dus ook.
Ga zodirect een 500 gb hitachi erin zetten
Zal ook wel de verschillen posten tussen de standaard brakke Seagate schijf 7200 rpm en de Hitachi
In mijn 18 inch sony vaio had ik ook ruimte voor 2 hds. Alleen geen aansluitingen dus ook.
Ga zodirect een 500 gb hitachi erin zetten
[ Voor 59% gewijzigd door Alcje op 03-11-2010 16:27 ]
ik vroeg het naar aanleiding van boertje1991 in ALienware producten;M2M schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:35:
en GPU-Z? of Rivatuner?
http://i991.photobucket.com/albums/af40/Boertje1991/Kombustor.png
Maar bij mij staat er geen GPU tussen
Nope, alleen HWmonitor van CPU-ID. Ik vind het ook niet tergend belangrijk maar altijd wel leuk om een kijkje te nemen zeker na zware belasting.Destianto schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:19:
@ Inquisitor, ik weet dat je dit topic al lang volgt zie je ook met regelmaat verschijnen![]()
Ja... maar dan heb ik een externe schijf... ik vind het zonde dat er gewoon geen aansluiting is voor een 2e HDD als er wel mooi de plaats voor is.. het had zo simpel kunnen zijn en ik had in een paar minuten er 500GB (of meer) bij kunnen prikken!Alcje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:26:
Je kunt ook lekker je cdrom drive behouden. En gewoon via E-sata een hd aansluiten.
Ga zodirect een 500 gb hitachi erin zettenZal ook wel de verschillen posten tussen de standaard brakke Seagate schijf 7200 rpm en de Hitachi
Verwijderd
Nou volgens mij als je m op internet besteld heb je 14 geld terug dinges.
omdat je op internet niet precies weet wat je koopt ofzo.
dan kun je m retrouen naar sony en zeggen nou ik ben er niet tevreden over!
dan moeten ze je geld terug geven
omdat je op internet niet precies weet wat je koopt ofzo.
dan kun je m retrouen naar sony en zeggen nou ik ben er niet tevreden over!
dan moeten ze je geld terug geven
Ze doen dat niet voor niks natuurlijk.
Vaak is het zo dat bij een model duurder, bijv wel 2 schijven inzitten.
Was bij mijn 18 inch versie dus ook zo. Wil je 2 hds, dan koop je maar de duurdere versie :-)
Vaak is het zo dat bij een model duurder, bijv wel 2 schijven inzitten.
Was bij mijn 18 inch versie dus ook zo. Wil je 2 hds, dan koop je maar de duurdere versie :-)
Hier even de benchmarks, Misschien vinden mensen het wel leuk om te zien.
Ik kocht dus een nieuwe sony laptop. En opeens werd de hd traag. Na hd tune te draaien kwam ik er dus achter dat de hd niet echt zuiver was:

De snelheid van de 7200 toeren seagate schijf viel me ook uitermate tegen:

De acces time van de seagte ligt gemiddeld op 18.9 seconds. Althans bij mij schijf. Dit was puur een keer geluk dat ik de 17 haalde.
Geen zin om de laptop terug te brengen aangezien ik dan toch weer zo'n seagate schijf erin kreeg.
Vervangen door een merk waar ik al jarenlang goede ervaring mee heb als notebookschijf: De hitachi 7200 toerenschijf 500 gb:

Echt een wereld van verschil. En is een stuk stiller
Wat me vooral ook opviel. Is het temperatuur verschil. Dat is toch iets wat je graag wilt in een laptop.
Hitachi schijven zijn echt een stuk cooler wat dat betreft.
Ik kocht dus een nieuwe sony laptop. En opeens werd de hd traag. Na hd tune te draaien kwam ik er dus achter dat de hd niet echt zuiver was:

De snelheid van de 7200 toeren seagate schijf viel me ook uitermate tegen:

De acces time van de seagte ligt gemiddeld op 18.9 seconds. Althans bij mij schijf. Dit was puur een keer geluk dat ik de 17 haalde.
Geen zin om de laptop terug te brengen aangezien ik dan toch weer zo'n seagate schijf erin kreeg.
Vervangen door een merk waar ik al jarenlang goede ervaring mee heb als notebookschijf: De hitachi 7200 toerenschijf 500 gb:

Echt een wereld van verschil. En is een stuk stiller
Wat me vooral ook opviel. Is het temperatuur verschil. Dat is toch iets wat je graag wilt in een laptop.
Hitachi schijven zijn echt een stuk cooler wat dat betreft.
[ Voor 9% gewijzigd door Alcje op 05-11-2010 12:36 ]
Mijn Samsung 5400rpm HDD wordt 28 graden celsius volgens CPU-IDhm
Ik heb in het begin ook al eens een testje gedaan mijn mijn 5400rpm schijfje in deze laptop.
http://img263.imageshack.us/f/hardeschijf.jpg/
http://img263.imageshack.us/f/hardeschijf.jpg/
[ Voor 3% gewijzigd door KaiseRRuby op 05-11-2010 16:10 ]
Ik heb een probleempje met mijn E-serie 14". Daarin zit een Radeon Mobility HD5470.
Heb gelijk een clean install gedaan en juiste drivers van sonyvaio geinstalleerd. Energiebeheer op zowel accu als netstroom staan op hoge prestatie. Als ik de laptop met hdmi aansluit op de tv en selecteer alleen weergeven op tv dan stottert het geluid en beeld af en toe. Als ik selecteer beeld dupliceren op zowel tv als laptop dan gebeurt dit niet. Dmv rivatuner en de sidebargadget daarvan zie ik dat de videokaart wordt terug geklokt als het alleen op de tv wordt weergegeven. Ati catalyst software staat ook ingesteld op hoge prestaties.
Na de clean install heb ik media player classic home cinema geinstalleerd evenals BSplayer pro, probleem speelt in beide programma`s. Ik heb ook K-lite codec pack geinstalleerd, eerst 32bit en vervolgens de extra 64 bits. Probleem aanwezig bij zowel HD als sd content.
Iemand een idee waar ik kan aangeven dat videokaart niet mag worden teruggeklokt?
Heb gelijk een clean install gedaan en juiste drivers van sonyvaio geinstalleerd. Energiebeheer op zowel accu als netstroom staan op hoge prestatie. Als ik de laptop met hdmi aansluit op de tv en selecteer alleen weergeven op tv dan stottert het geluid en beeld af en toe. Als ik selecteer beeld dupliceren op zowel tv als laptop dan gebeurt dit niet. Dmv rivatuner en de sidebargadget daarvan zie ik dat de videokaart wordt terug geklokt als het alleen op de tv wordt weergegeven. Ati catalyst software staat ook ingesteld op hoge prestaties.
Na de clean install heb ik media player classic home cinema geinstalleerd evenals BSplayer pro, probleem speelt in beide programma`s. Ik heb ook K-lite codec pack geinstalleerd, eerst 32bit en vervolgens de extra 64 bits. Probleem aanwezig bij zowel HD als sd content.
Iemand een idee waar ik kan aangeven dat videokaart niet mag worden teruggeklokt?
SharpEdgeone.
Zowieso vreet dat meer dan gewoon dupliceren.
Wat ook wel is scheelt, is om te kijken wat je allemaal aan hebt staan aan programmas etc.
Ik heb hier ooit is een stuk over geschreven, www.kevinbos.nl/tweakwindows
Kijk daar maar ff :-) Misschien dat het helpt om een hoop uit te zetten.
Zowieso vreet dat meer dan gewoon dupliceren.
Wat ook wel is scheelt, is om te kijken wat je allemaal aan hebt staan aan programmas etc.
Ik heb hier ooit is een stuk over geschreven, www.kevinbos.nl/tweakwindows
Kijk daar maar ff :-) Misschien dat het helpt om een hoop uit te zetten.
Andere programa`s die meelopen op de achtergrond lijken mij niet het probleem. Clean install, geen gekke zaken op de achtergrond. Probleem bij media player classic en bij bs player pro, zowel met hd als sd materiaal.
Ook klokt de videokaart terug van 700/760mhz naar 170/200mhz, dit zie ik in rivatuner/ravatuner sidebargadget.
Ook klokt de videokaart terug van 700/760mhz naar 170/200mhz, dit zie ik in rivatuner/ravatuner sidebargadget.
[ Voor 20% gewijzigd door SharpEdgeOne op 06-11-2010 11:15 ]
Je zou natuurlijk de clocks gewoon vast kunnen zetten met AMD GPU clock tool. Dat moet je dan echter wel elke keer doen als je de laptop overnieuw opstart, en volgens mij gaan de fans ook harder draaien daardoor.SharpEdgeOne schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:11:
Andere programa`s die meelopen op de achtergrond lijken mij niet het probleem. Clean install, geen gekke zaken op de achtergrond. Probleem bij media player classic en bij bs player pro, zowel met hd als sd materiaal.
GPU Core Clock of GPU Memory Clock?SharpEdgeOne schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 11:11:
Ik heb ook de HD5470.
Ik heb met GPUid AoEIII gespeeld en zie inderdaad dat zowel de core als de memory clock terug loopt af en toe. Merk er alleen niets van en weet niet wanneer dit gebeurd;)
Ik heb mijn Vaio E vandaag besteld!
Het lijstje:
- 15,4"
- Intel Core i5-460M 2.53Ghz
- Windows 7 HP
- Glossy zwarte uitvoering
- 500GB HDD
- 6GB Ram (de upgrade van 4 naar 6 was tijdelijk (tot vandaag) gratis, anders had ik ook gewoon 4 genomen)
- Gewoon DVD-station
- 1920×1080 scherm
- ATI MobillityRadeon HD5650 1GB
Ik kan nu al niet meer wachten
Het lijstje:
- 15,4"
- Intel Core i5-460M 2.53Ghz
- Windows 7 HP
- Glossy zwarte uitvoering
- 500GB HDD
- 6GB Ram (de upgrade van 4 naar 6 was tijdelijk (tot vandaag) gratis, anders had ik ook gewoon 4 genomen)
- Gewoon DVD-station
- 1920×1080 scherm
- ATI MobillityRadeon HD5650 1GB
Ik kan nu al niet meer wachten
Hoihoi! Ik zit er aan te denken he, om een vaio laptop te kopen. Nu lees ik in dit topic over SonyStyle*, waar je dus zelf je laptop kan samenstellen.
Dit had ik al gedaan op de nederlandse sony website, maar nu is lijkt het, dat met de zelfde configuratie ik op de amerikaanse (sonystyle*) website goedkoper uit ben dan op de nederlandse website, je weet wel, omdat de euro meer waard is dan de dollar.
Klopt dit? En verzenden ze vanuit daar dan ook naar nederland?
En zo ja, zit je dan ook met importkosten o.i.d. ?
*) Hiermee bedoelde ik deze sony website: https://www.sonystyle.com...oryId=8198552921644699998
----------------------------------------------------------------------
@ Marijn. Jij bent me dan ook echt net voor he
Hoe krijgt ie het voor elkaar
Dit had ik al gedaan op de nederlandse sony website, maar nu is lijkt het, dat met de zelfde configuratie ik op de amerikaanse (sonystyle*) website goedkoper uit ben dan op de nederlandse website, je weet wel, omdat de euro meer waard is dan de dollar.
Klopt dit? En verzenden ze vanuit daar dan ook naar nederland?
En zo ja, zit je dan ook met importkosten o.i.d. ?
*) Hiermee bedoelde ik deze sony website: https://www.sonystyle.com...oryId=8198552921644699998
----------------------------------------------------------------------
@ Marijn. Jij bent me dan ook echt net voor he
[ Voor 17% gewijzigd door technicum op 09-11-2010 14:16 ]
Verwijderd
ik wil geen dealbreaker zijn maar..
je weet van de piep?
trouwens, dollar *0.95 = euro (inch taxes), zonder verzendkosten naar NL
je weet van de piep?
trouwens, dollar *0.95 = euro (inch taxes), zonder verzendkosten naar NL
Dealbreaker? Maakt niet uit hoor, ik post hier júist om advies in te winnen
. En die piep ja, heb ik in dit topic ook over gelezen, maar die piep is dan alleen als je hem zeg maar in amerika bestelt?
En *0,95? Als je bij google in de zoekbalk tikt '1 dollar in euro' kom je (afgerond) op 0,72. :-S
Kan zijn dat ik niet snap wat jij bedoeld hoor, maar wat betekent "inch taxes" ?
En *0,95? Als je bij google in de zoekbalk tikt '1 dollar in euro' kom je (afgerond) op 0,72. :-S
Kan zijn dat ik niet snap wat jij bedoeld hoor, maar wat betekent "inch taxes" ?
Verwijderd
incl taxes, sorry
er komt nog VAT en BTW bij, dat is 6% (of 10%... de tarieven zijn ook in elke staat anders) en nog een 19%, verzendkosten erbij en je dollar naar euro ratio word ongeveer 0.95
de piep is overal, ook in Nederland.
de E is leuk, maar:
de piep
de lage accuduur
zijn wel grote minpunten in mijn ogen. te groot.
edit: volgens mij versturen ze niet naar nederland, in dat geval kan je een verzendservice betalen, ongeveer 15 a 20% van de waarde van het pakket, en dan zit je nog met garantie.
er komt nog VAT en BTW bij, dat is 6% (of 10%... de tarieven zijn ook in elke staat anders) en nog een 19%, verzendkosten erbij en je dollar naar euro ratio word ongeveer 0.95
de piep is overal, ook in Nederland.
de E is leuk, maar:
de piep

de lage accuduur
zijn wel grote minpunten in mijn ogen. te groot.
edit: volgens mij versturen ze niet naar nederland, in dat geval kan je een verzendservice betalen, ongeveer 15 a 20% van de waarde van het pakket, en dan zit je nog met garantie.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2010 15:14 ]
oké, bedankt voor je advies
En zeker met dat ratio, wordt het inderdaad al snel ook minder leuk om dat te proberen.
Lage accuduur is voor mij maar net hoe je het ziet
. Namelijk de accu van mijn Packard Bell MX37-V-022 die ik nu nog heb, is vanaf het begin niet meer geweest dan ruim een uur. Dus 2 uur accu vind ik al geweldig. Maar goed, die piep kan er in zitten maar kan er dus ook niet in zitten. Welke dus voor mij het risico is.
Klopt dat?
edit:
AAutusshjj, van die verzendservicer wordt je dan ook niet blij van. Dan denk ik zomaar dat het eentje gewoon uit nederland wordt
En zeker met dat ratio, wordt het inderdaad al snel ook minder leuk om dat te proberen.
Lage accuduur is voor mij maar net hoe je het ziet
Klopt dat?
edit:
AAutusshjj, van die verzendservicer wordt je dan ook niet blij van. Dan denk ik zomaar dat het eentje gewoon uit nederland wordt
[ Voor 13% gewijzigd door technicum op 09-11-2010 15:17 ]
Verwijderd
80% op de piep, het kan aan mij liggen, maar dat lijkt mij toch een tamelijk hoge kans voor iets dat je *niet* wilt hebben 
sterker nog, niet idereen hoort de piep, ik ben er vrij zeker van dat het daadwerkelijke getal dichter bij de 95% ligt, de "oplossing" slaat al helemaal nergens op. (halvering van de accuduur
)
2 uur is wel laag hoor, dat is echt een "we hebben bespaard op de accu en dat kun je zien!" getal, een beetje laptop met 56mAh accu haalt echt wel de 3 uur. mn studio 15 doet het 3.5u zonder mopperen, en de accu is al meer dan een jaar oud.

sterker nog, niet idereen hoort de piep, ik ben er vrij zeker van dat het daadwerkelijke getal dichter bij de 95% ligt, de "oplossing" slaat al helemaal nergens op. (halvering van de accuduur

2 uur is wel laag hoor, dat is echt een "we hebben bespaard op de accu en dat kun je zien!" getal, een beetje laptop met 56mAh accu haalt echt wel de 3 uur. mn studio 15 doet het 3.5u zonder mopperen, en de accu is al meer dan een jaar oud.
Oké. Dat is dan duidelijk
. En daar heb je dan ook wel gelijk in, die halvering van de accuduur wordt je niet vrolijk van.
Maar goed, dan moet ik dat maar eens goed in m'n achterhoofd houden voordat ik heel enthousiast (en vooral de overgehaast!) zo'n vaio E samenstel en bestel.
Maar goed, dan moet ik dat maar eens goed in m'n achterhoofd houden voordat ik heel enthousiast (en vooral de overgehaast!) zo'n vaio E samenstel en bestel.
[ Voor 5% gewijzigd door technicum op 09-11-2010 15:42 ]
Ik ben uitermate tevreden met mijn E-serie. Soms erger ik me aan de piep, maar eigenlijk hoor ik hem bijna nooit meer. Je hoort hem enkel als je in een volkomen stille ruimte zit, en dat gebeurt zelden bij mij.
Verwijderd
hij verschilt wel in intensiteit, een tijd terug was er iemand hier die zijn E altijd in de trein gebruikte, er werd hem constant gevraagd waar die irritante piep vandaan kwam...
Op de website Notebookcheck is een review geplaatst van de EB3 met full-hd scherm. Nu nog in het Duits, komt over een paar dagen wel op de Engelstalige versie van de website (of natuurlijk eenvoudig te vertalen met Google Translate).
http://www.notebookcheck....-BQ-Notebook.39615.0.html
http://www.notebookcheck....-BQ-Notebook.39615.0.html
De web knop op mijn sony e serie heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt omdat ik het er perongelijk afgegooid had. Maar het lijkt me eigenlijk wel handig, alleen dacht ik dat het misschien nog handiger was als ik met die knop google chrome os zou kunnen opstarten. Weet iemand of dit al eerder is gedaan en of dit wel eens mogelijk is? En zo ja hoe.