[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microgranules schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 01:33:
Je zou denken dat als het nummer van VPC-EB2 naar VPC-EB3 gaat er wel meer verandert dan alleen de processor, toch? Of dat ze in ieder geval de piep oplossen.
Als ze zoiets kleins aanpassen zou het denk ik beter zijn dat ze een nieuw model als bv de VPC-EB2T1E introduceren, om maar wat te noemen.
Misschien zou het beter zijn ja... :P Misschien zou het ook beter zijn als nVidia zijn toen 'nieuwe' 3xx serie gewoon 2xx was blijven noemen, en ATI niet met bijvoorbeeld 560v en 5145 kaartjes komt. De consument is er immers om voor de gek gehouden te worden (en die wil dat ook).

EDIT: niet lullig bedoeld, sorry als het zo overkomt: je hebt wat mij betreft gelijk, maar marketing heeft een andere logica.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 02:35:
[...]

Misschien zou het beter zijn ja... :P Misschien zou het ook beter zijn als nVidia zijn toen 'nieuwe' 3xx serie gewoon 2xx was blijven noemen, en ATI niet met bijvoorbeeld 560v en 5145 kaartjes komt. De consument is er immers om voor de gek gehouden te worden (en die wil dat ook).

EDIT: niet lullig bedoeld, sorry als het zo overkomt: je hebt wat mij betreft gelijk, maar marketing heeft een andere logica.
Zit wat in ja, het nummer van grafische kaarten zegt echt niets meer... verwarrend en moeilijk voor de klant die er minder verstand van heeft :(

Verder ben ik het met Micro eens... ik snap ook het nut niet van de '3-serie' waar minimale veranderingen zijn gekomen... zoveel verschil tussen mijn E-1 en jullie E-3 zit er niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Behalve dan dat onze laptops een stuk goedkoper waren dan ze nu zijn ;)

Er zijn nu ook VAIO E laptops met een AMD processor erin. Ze zijn te herkennen aan VPC-EE3 (15,5") en VPC-EF3 (17") in de modelnaam.
Ze zijn (nog) niet te configureren, maar er zijn wel 2 kant en klare modellen:
pricewatch: Sony Vaio VPC-EE3M1E
pricewatch: Sony Vaio VPC-EF3E1E (Wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:54

Neophyte808

Gadget inspector

Dat werkt niet...
Ik heb nog steeds deze: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
En mijn blu ray drive wordt nog steeds niet herkend. Na wat zoeken op GoT en wat googlen heb ik wat geprutst in regedit HKEYLOCALMACHINE en dat had geen effect. Ook heb ik de sony vaio drivers opnieuw geïnstalleerd, zonder positief resultaat. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik denk niet dat de drive stuk is, want soms duikt de drive nog op in Deze Computer, als ik er dan een cd in doe, dan verdwijnt hij plotseling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Microgranules schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:46:
Behalve dan dat onze laptops een stuk goedkoper waren dan ze nu zijn ;)

Er zijn nu ook VAIO E laptops met een AMD processor erin. Ze zijn te herkennen aan VPC-EE3 (15,5") en VPC-EF3 (17") in de modelnaam.
Ze zijn (nog) niet te configureren, maar er zijn wel 2 kant en klare modellen:
pricewatch: Sony Vaio VPC-EE3M1E
pricewatch: Sony Vaio VPC-EF3E1E (Wit)
AMD maakt wel goedkopere processors! ;) probleem is dat mijn i3 beter/hetzelfde presteert als een quad-core van AMD...vandaar dat ik ook voor deze koos.

@Neophyte...
Dan weet ik het niet, sorry. Ik heb wel vaker dingen gelezen of verdwenen Disc drives... moet genoeg op google staan want heb het vaak gelezen/gehoord!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amd is ook niet slecht, alleen minder zuinig dan de concurrent.
juist dat is belangrijk in notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 21:21
En ach, goedkoop? Een 2,4GHz dualcore Turion voor 650 euro :')

Voor dat geld heb je ook al een Asus K52JB met Core i3 350M en HD 5145 die gewoon gehakt maakt van de Sony Vaio E. Zie, als hij 550 euro had gekost, dan was het nog een normale prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

will it blend beep?

maar inderdaad zijn de huidige i3'tjes niet echt duur, een i3 370m heb je voor, uit het hoofd, €107, voor een i5 5xx leg je daartegen het dubbele neer.

voor amd is het moeilijk om te concurreren met processoren die zoveel sneller zijn, zelfs de celeron p4500 1.866 ghz is sneller dan de AMD, voor nog geen €50.

als je dat ziet is het bijna zonde om een amd te halen, zeker omdat de accuduur waarschijnlijk slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

@GENETX, ja als je een i7 vergelijkt met een AMD phenom x4, is die AMD toch echt véél goedkoper! het is alleen jammer dat de prestaties van een AMD phenom x4 ongeveer gelijk liggen aan mijn i3.... slechts op enkele taken is die quad core sneller, voor de rest valt het erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al enig nieuws over updates voor huidige VPC-E serie bezitters met de bekende piep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

voor zover ik weet niet. Die BIOS update was het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:25
Dus als ik nu deze sony koop heb ik nog steeds kans dat ik met die piep zit en dat die nog steeds niet is opgelost. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Des1licious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 23:28
Vol trots heb ik, eerste keer in mn leven, een Sony Vaio VPC-EB1J1E/WI gekocht (ong 6 mnd geleden) en heb nu sinds paar dagen opstart problemen. Ik heb mn notebook paar weken niet gebruikt en wilde afgelopen weekend opstarten en liep helemaal vast. Na starten verschijnt eerst een Vaio logo en vervolgens een windows logo en hierna hoort een inlogscherm te verschijnen, maar die verschijnt niet en het scherm blijft blauw. Met recovery tool van Sony Vaio heb ik geprobeerd te starten maar die loopt constant vast en geeft een foutmelding '325' en '330'. Hierover heb ik richting Sony gecommuniceerd maar heb nog niets vernomen.

Heel stom geweest, maar heb geen herstelschijven gebrand nadat ik de eerste keer opstarte. Nu wil ik herstelschijven gebruiken van een vriend, die destijds ook een idem (qua model etc) Sony Vaio heeft aangeschaft... Nu vraag ik me af of dit problemen kan opleveren???

misschien dat iemand mij hierover meer kan informeren of handige advies/tips meegeven???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik raad je aan om voor een Clean Instal te gaan. Hopelijk heb je er niet al te veel belangrijke data op staan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Des1licious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 23:28
Destianto schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:29:
Ik raad je aan om voor een Clean Instal te gaan. Hopelijk heb je er niet al te veel belangrijke data op staan.
Ik heb geen belangrijke data erop staan en kan dus clean install uitvoeren... Alleen dit werkt ook niet, heb al meerdere malen geprobeerd...

Ik dacht om herstelschijven te gebruiken van een vriend van mij, die destijds dus ook een Sony Vaio VPC-EB1J1E/WI heeft aangeschaft en ook gelijk herstelschijven had gemaakt. Dit zou toch geen problemen moeten opleveren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Clean Instal lukt niet? Wat gebeurt er precies? Heb je in de bios boot vanaf cd geslecteerd? daarna hoort hij vanzelf windows op te starten en je de mogelijheid te krijgen om een clean instal te doen ( nadat je de C schijf hebt geformateert. Heb zelf geen ervaring met een herstel schijf, maar lijkt me geen probleem verder, zelf prefereer ik een clean instal boven een herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 18-09 15:49
Kun je de error code geven die op het (blauwe) scherm verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Is er misschien iemand die de Sony Vaio E aangeschaft heeft en op de Avans Hogeschool zit? Ik merk dat ik enorme stabiliteitsproblemen heb, wanneer ik verbinding maak met het Eduroam netwerk. Terwijl ik bij geen énkel ander draadloos netwerk hier last van heb. Ik log native in zonder iets te installeren, wanneer ik de Eduroam software installeer kan ik helemáál geen verbinding meer maken. Ik heb de laptop een verse reinstall gegeven (Windows Professional) en maak gebruik van de driver genoemd in de TS.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

heb je het wel de eduroam goed geinstalleerd? ik neem aan dat je dan SecureW2 hebt? je zou ook VPN ervoor in de plaats kunnen zetten (VPN-Cliënt) die verleent ook toegang tot het internet van (elke) hogeschool/universiteit.

Ik neem zelf mijn (17,3") Vaio niet meer, maar heb wel mede-Vaio-E-Series-bezitters gezien die op internet zaten...zonder klachten voor zover ik weet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wij gebruiken hier op school ook eduroam (SecureW2), maar ik ondervind helemaal geen problemen. Het is alleen moeilijk in te stellen, maar dat valt ook wel mee als je de handleiding volgt die op eduroam staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik heb mijn VPCEB1M1E nu bijna drie maand waarvan hij bijna één maand is weg geweest voor reparatie, omdat één van de drie USB poorten het niet doet. Vandaag deed ik mijn laptop aan en zette een muziekje op en het viel mij op dat het geluid voornamelijk van rechts komt en bij beter onderzoek kom ik er achter dat links inderdaad achterblijft met geluid. Tevens zit er een lichte kraak in de linker box.

Ik heb nu een tijdje de muziek draaien en merk dat het geluid na een tijdje wel vanuit het centrum komt, maar blijf wel idee hebben dat de linker speaker achter blijft. En ik heb het idee dat die niet met software valt te verbeteren vooral die kraak die ik in begin hoorde, als dit zo door gaat betekent dit dan dat ik mijn laptop weer voor drie weken kwijt ben? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zo, heb je dit forum wel een beetje doorgelezen, je hebt de bekende piep. Heeft weinig zin om m terug te sturen, er zijn hier en daar wel wat trucjes gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Yorin schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:31:
Wij gebruiken hier op school ook eduroam (SecureW2), maar ik ondervind helemaal geen problemen. Het is alleen moeilijk in te stellen, maar dat valt ook wel mee als je de handleiding volgt die op eduroam staat.
vandaar dat ik me inderdaad afvroeg of hij ergens een fout heeft gemaakt in het installatie proces. want het vergt wel even wat tijd voor je op dat netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik vroeg me af he, de chip van de videokaart van de vaio laptops is tog niet anders dan de hoger geklokte dell.s etc?
zou het niet mogelijk zijn de software van de videokaart op een of andere manier te flashen of iets?
ik weet nog van een tijd geleden dan het mogelijk was mijn ouwe x800 naar een x800pro te flashen..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan overclocken met amd gpu clock tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

vandaar dat ik me inderdaad afvroeg of hij ergens een fout heeft gemaakt in het installatie proces. want het vergt wel even wat tijd voor je op dat netwerk zit.
Vandaag heb ik weer gewoon verbinding zónder SecureW2... En zit er nu al een uur of 2 achter, nog steeds niet uitgevallen.. Bijzonder vreemd...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
@ darkstone,

ja dat heb ik geprobeert, alleen kom ik niet verder dan 550-810
ik heb gister ff lost planet 2 gespeelt met die snelheden , de koelers loeien als een gek en volgens speedfan wordt me laptop max 73C(stock rond de 60-62) ( kan niet zien of het proc of videokaart is , maar zal denk ik wel videokaart zijn )
laptop is volledig stofvrij etc dus dat kan het niet zijn.....

als ik boven die geklokte snelheid ga dan is het of gelijk vastslaan , of na een half uurtje.
ook kan ik overklokt alleen maar lost planet 2 op dx9 spelen , dx11 slaat hij gelijk vast:S

ik heb al meerdere keren geprobeert me videokaart over te klokken maar elke keer kom ik niet ver , dan slaat hij of vast en moet ik windows killen , of hij herstelt de videokaart of drivers ( windows melding )

ik heb trouwens de 1e versie van de vaio-e ( vpceb1c5e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ben van plan een Vaio te kopen, waarschijnlijk pricewatch: Sony Vaio VPCEB2M1E/WI
Maar nu las ik dat sommigen een raar geluid maken bij accustroom. Is er een manier om er één te kopen waarbij dat 100% niet zo is?
Daarnaast staat het wit me niet zo aan (mede door de glittertjes die erin zitten B) ), maar ik kan nergens een zwart model vinden met die specs.
Is de kleur afhankelijk van het type specs ofzo?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutger465 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:20:
@ darkstone,

ja dat heb ik geprobeert, alleen kom ik niet verder dan 550-810
pech, je kan er een hebben die tot 750/900 gaat, maar voor hetzelfde geld krijg hem niet 1mhz hoger
/me pronkt met zijn 11%/25% overclock op z'n HD4570 met een lager voltage
Menesis schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:52:
Maar nu las ik dat sommigen een raar geluid maken bij accustroom. Is er een manier om er één te kopen waarbij dat 100% niet zo is?
welcome to the club...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
%$#^*$^#&( er is verder echt geen één laptop die me aanspreekt en die geen problemen heeft. :( Dell was ok, maar heb daar een miskoop gedaan en de enige andere laptop die me aansprak was Vaio E...
De rest van de laptops ziet er gewoon niet uit; alles heeft tegenwoordig een patroon op de behuizing en/of zwart glossy plastic wat echt foei lelijk is.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de dell heeft ook een patroon op de behuizing...
bovendien heeft het scherm van de E ook zo'n bedroevend slecht contrast, met als kers op de taart een nog bedroevender helderheid 8)7

anyway, ik zie de eisen van mijn volgende laptop al voor mij:

geen glossy behuizing
minimaal 1080p
maximaal 16"

kijken hoeveel kandidaten er dan uitkomen... ik gok op 2 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ok thnks voor de info , wist wel dat de mate van overklokbaarheid o.a. een factor van geluk was , maar dat het zoveel kon schelen wist ik niet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een vermoeden dat sony vooral de brakkere samples opkoopt omdat de clock toch laag in ingesteld.
behalve de clock is de 5650 immers gelijk aan de op 650/800 draaiende 5730

volgens mij heeft iemand in het studio 17 topic z'n bak op 725/950 draaien :*) maar de koeling in dat ding is dan ook een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een Vaio zelf samen gesteld en telefonisch besteld en meteen gevraagd naar het piepgeluid. De verkoper verzekerde mij dat dat geluid in mijn laptop niet aanwezig zou zijn omdat het om een nieuw model zou gaan (oktober 2010). Ik ben benieuwd wat ik ga horen, maar voorlopig even geduld hebben, ik laat van me horen als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
zou goed kunnen wat jij zegt idd.....

ik dacht met een 5650 wel goed games te kunnen spelen , nu kan dat wel maar heb toch zo,n gevoel dat ik opgescheept zit met een sloom ding die eigeijk veel sneller kan:P
denk als ik dit van tevoren had geweten met die piep en de langzame videokaart misschien tog een dell had gehaalt, heb toendertijd al zitten twijfelen.....

@ sandra, ik ben benieuwt, mogen ze gelijk me vaio innemen en die piep fixen, eerst moest ik er op letten om de piep te horen maar nu is het echt gewoon vreselijk irritant:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb dus een VPCEB1E8E

Wat mij opvalt als ik een game speel (Gothic III, Crysis,etc) dat wanneer ik de resolutie op 1280 zet dat het ineens heel onscherp begint te ogen, het is echt een wereld van verschil als ik 1024 x 768 kies in Gothic III, echter is het beeld dan wel 4:3. Zodra ik 1280x720 kies staat er automatisch dat ie het in 16:9 zal afspelen, echter is het beeld gelijk mega wazig weer. In zowel Crysis als Gothic III heb ik dit dus nu.

Kortom, een game op resolutie 1280x720 zetten betekent dat ie hardstikke onscherp is ipv van superscherp.
Nou kan ik bij Crysis de resolutie op 1024x768 zetten en dan op 16:9, maar in Gothic III word ie alleen 16:9 als ik 1280x720 kies...

Iemand enig idee? Er zit een Ati Radeon HD 5470 videokaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

misschien kan de 5470 het allemaal niet aan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
The Inquisitor schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:53:
misschien kan de 5470 het allemaal niet aan :p
Ik heb wat test shotjes gemaakt...moet je vooral kijken naar de tekst, dan zie je duidelijk hoeveel onscherper het is.

Gothic III op 1280 x 720 @ 60HZ @ 16:9

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/fpavlg.jpg

@ 1024 x 768 @ 60hz @ 4:3

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/rbh34n.jpg

Geloof me, als je het hier zelf zou zien, zou je het verschil heel overduidelijk zien...en ik begrijp het niet.

1280 x 720 @ 60HZ @ 16:9

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/wwm7mo.jpg

1024 x 768 @ 60hz @ 4:3

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/nx495s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Destianto schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:03:
Zo, heb je dit forum wel een beetje doorgelezen, je hebt de bekende piep. Heeft weinig zin om m terug te sturen, er zijn hier en daar wel wat trucjes gepost.
Hij heeft het erover dat een van zijn geluidsboxen niet (goed) werkt. Dit heeft natuurlijk niets te maken met het bekende piep-probleem.

Maar ik zou de laptop wel weer opsturen ter reparatie als je het zelf een groot probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vaio heeft een resolutie van 1366*768 of 1920*1080 (met het full-hd scherm)

met 720p word de boel inderdaad geschaald, en bij 1024*768 is dat, inderdaad, niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Steephh schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:32:
Is er misschien iemand die de Sony Vaio E aangeschaft heeft en op de Avans Hogeschool zit? Ik merk dat ik enorme stabiliteitsproblemen heb, wanneer ik verbinding maak met het Eduroam netwerk. Terwijl ik bij geen énkel ander draadloos netwerk hier last van heb. Ik log native in zonder iets te installeren, wanneer ik de Eduroam software installeer kan ik helemáál geen verbinding meer maken. Ik heb de laptop een verse reinstall gegeven (Windows Professional) en maak gebruik van de driver genoemd in de TS.
hey, ik zit zelf op inholland en moet ook inloggen met eudoroam alleen het werkt bij mij ook niet.
ik heb wel de netwerk maar geen internet. soms wel en soms niet. ik weet zelf ook het probleem hiervan niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
De 500GB HDD is nu als gratis upgrade in de Vaioshop te krijgen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Als je een laptop in de Vaio shop configureert lijkt deze duurder dan eenzelfde systeem in de pricewatch, klopt dat?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:24:
de vaio heeft een resolutie van 1366*768 of 1920*1080 (met het full-hd scherm)

met 720p word de boel inderdaad geschaald, en bij 1024*768 is dat, inderdaad, niet het geval
Das mooi shit van Gothic III dan dat die niet full screen kan met 1024x768, slaat echt nergens op. Bij vrijwel elke andere game kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Net even gebeld: een Full HD scherm is een mat scherm, dus ook voor de e-serie. Is dat even een plus!
Verder wordt de piep nogal gebagatelliseerd, dat zou volgens de aardige Belgische man geen problemen meer moeten opleveren.
En oh ja, korting geven doen ze niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deejaylethal schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:58:
Net even gebeld: een Full HD scherm is een mat scherm dus ook voor de e-serie. Is dat even een plus!
wat is dat nu weer voor onzin? 8)7
Verder wordt de piep nogal gebagatelliseerd, dat zou volgens de aardige Belgische man geen problemen meer moeten opleveren.
ja, ja, die smoes kennen we nu wel :F

en trouwens, zelfs als maar 20% de piep zou hebben vind ik het al erg.
newsflash: het percentage is 80
devilsnight schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:52:
[...]

Das mooi shit van Gothic III dan dat die niet full screen kan met 1024x768, slaat echt nergens op. Bij vrijwel elke andere game kan dat wel.
nog triester dat ze de 720p optie aanbieden, er is letterlijk geen enkel scherm verschenen met die resolutie...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
deejaylethal schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:58:
Net even gebeld: een Full HD scherm is een mat scherm, dus ook voor de e-serie. Is dat even een plus!
En oh ja, korting geven doen ze niet aan...
Valt tegen, je krijgt bij je Sony Vaio E gewoon een glanzend scherm. Ik heb daar toen ook voor gebeld (eind augustus), mij werd ook verteld dat het een mat scherm zou zijn maar ik heb (net als iedereen) gewoon een glanzend scherm gekregen. Piep werd ook gebagatelliseerd inderdaad, men vertelde toen dat er nog helemaal niemand over gesproken/geklaagd had bij Sony. Wat dat betreft geloof ik ze daar niet helemaal, ook kunnen ze leuke verhaaltjes verzinnen over waar mijn laptop is. Uiteindelijk heb ik hem dan toch, hij werkt (vrijwel) perfect naar mijn zin dus ik heb verder niet te klagen (behalve dan over de afhandeling van mijn vragen door de Sony Style store).

Overigens heb ik van de piep nog geen last gehad, mijn broertjes laptop weet ik niet.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
wanneer doet de piep zich precies voor? Is dat te testen in een winkel?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De piep is te testen in de winkel. Je moet er dan randapparatuur aanhangen, zonder dat de laptop op het netstroom staat.

Als je dan goed luistert, dan kan je een hoge pieptoon horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de winkel hoor je de piep waarschijnlijk niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:14:
[...]
nog triester dat ze de 720p optie aanbieden, er is letterlijk geen enkel scherm verschenen met die resolutie...
Dat krijg je met al die console-ports tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:08
Sinds gisteren de 14" VPCEA3S1E binnen. Tot nu toe zeer tevreden en nog geen piep te ontdekken op welke manier dan ook. *O*
Wel gisteren gelijk een clean install van win7x64 uitgevoerd. Zeer snel apparaat, ook tevreden over de videokaart, de nieuwste Medal of Honor draait prima op medium kwaliteit 8)
Temp van de videokaart hangt idle rond de 42c maar volgens mij is dat een normale temp? Is trouwens de energie bespaar stand in win premium even zuinig als in win basic bv? Zie op prestatie is natuurlijk premium zwaarder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:00
ik heb nu ongeveer een maandje een 15inch e serie.... en nu begint hij te zeuren dat mijn windows niet legaal is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Clean install gedaan met een gepirateerde versie? waarschijnlijk is je activation code vervallen. Denk alleen niet dat we hier in dit forum over mogen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Destianto schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:01:
Clean install gedaan met een gepirateerde versie? waarschijnlijk is je activation code vervallen. Denk alleen niet dat we hier in dit forum over mogen adviseren.
In principe wel, zolang je hem maar niet adviseert over illegale zaken. Hij moet een activation code hebben die legaal is, en daar heb je in feite ook voor betaald.

Edit: tot zover mijn kennis reikt over de regels hier op GoT, dit was eigenlijk maar een meningsverhaal

[ Voor 10% gewijzigd door The Inquisitor op 14-10-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Microgranules schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:37:
@The Inquisitor:
Ik heb weleens nadat de laptop een aantal keer in standby is geweest dat de FN toetsen ook niet werken. Dan zie je wel het venster met die balkjes die aangeven hoe helder het scherm staat, maar je kan dan alleen switchen tussen geen of 1 balkje en de helderheid verandert inderdaad niet. Herstarten lost dit probleem op.
Volgens mij is dit gewoon een bug in de software dus ik denk niet dat herinstalleren het oplost.
Heb ik ook last van, dus zal inderdaad een bug zijn. Vraag me alleen af of dit bij elke Vaio is of alleen bij nieuw geinstalleerde vaio's. Wat me ook op viel, in 'Energiebeheer' viel de mogelijkheid om met de hand de helderheid in te stellen, ook weg.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

"Wat me ook op viel, in 'Energiebeheer' viel de mogelijkheid om met de hand de helderheid in te stellen, ook weg."

viel bij mij niet weg, maar het gaf alleen geen effect (het schuiven van die "meter")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
The Inquisitor schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:13:
[...]

In principe wel, zolang je hem maar niet adviseert over illegale zaken. Hij moet een activation code hebben die legaal is, en daar heb je in feite ook voor betaald.

Edit: tot zover mijn kennis reikt over de regels hier op GoT, dit was eigenlijk maar een meningsverhaal
Ik had home premium meegeleverd gekregen en had deze herinstalleert met een dell herstel cd die ook home premium is (ik heb geen herstel cd van sony meegekregen bij de laptop). Ik meen in dit topic te hebben gelezen dat je gewoon zelfde versie herstel/oem cd's kon gebruiken om te herinstalleren.
Verder geen serial of activatie code moeten gebruiken aangezien deze in mijn pc zit 'vergrendeld' (toch)?
Welke stappen moet ik nu ondernemen om windows 7 home premium weer werkend te krijgen?

[ Voor 14% gewijzigd door P-Nut op 14-10-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

P-Nut schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:03:
[...]

Ik had home premium en had deze herinstalleerd met een dell herstel cd die ook home premium is (ik heb geen herstel cd van sony meegekregen bij de laptop). Verder geen serial of activatie code moeten gebruiken aangezien deze in mijn pc zit 'vergrendeld' (toch)?
je moet windows denk ik nog wel activeren. Verstandig is dan om de code te gebruiken die onderop je laptop staat. Als het een home - premium key is, en je hebt home premium geïnstalleerd is dat geen probleem. Veranderen van taal of switchen tussen 64 of 32 bits maakt niet uit.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
M2M schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:06:
[...]

je moet windows denk ik nog wel activeren. Verstandig is dan om de code te gebruiken die onderop je laptop staat. Als het een home - premium key is, en je hebt home premium geïnstalleerd is dat geen probleem. Veranderen van taal of switchen tussen 64 of 32 bits maakt niet uit.
Mooi dan zou dat geen probleem moeten zijn! echter hoe activeer ik deze dan?>

Bedankt voor de hulp alvast!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

P-Nut schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Microsoft bellen tijdens het installeren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

P-Nut schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

je drukt op de windows toets en typt: activatie / activation. Hetgeen wat dan in je start menu verschijnt is waarschijnlijk de goede applicatie ;) Anders heeft windows ook een help om je wat verder te helpen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
:)!! lijkt erop dat invullen van key onder mn laptop via active optie heeft geholpen :D thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Heb jammergenoeg ook een piep op mijn Sony Vaio E3 serie, opzich is deze niet heel storend omdat ik hem alleen hoor als het echt doodstil is op m'n kamer. Verder vind ik de accu ook wat tegenvallen, anderhalf uur is vrij kort maar echt klagen mag ik niet want dit wist ik al voordat ik hem kocht :P

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

zelfs E3 met piep? dat vind ik best ernstig eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 18:29:
"Wat me ook op viel, in 'Energiebeheer' viel de mogelijkheid om met de hand de helderheid in te stellen, ook weg."

viel bij mij niet weg, maar het gaf alleen geen effect (het schuiven van die "meter")
Vandaag gemerkt dat wanneer ik in energiebeheer heb ingesteld dat op netstroom hij niet in standby gaat wanneer ik de deksel dichtklap, ik weer wel de helderheid kan instellen wanneer ik de deksel dicht doe en opnieuw opent.. Kunnen jullie eens proberen of dat bij jullie ook werkt?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:00:
zelfs E3 met piep? dat vind ik best ernstig eigenlijk
dat was al langer bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:11:
[...]

Vandaag gemerkt dat wanneer ik in energiebeheer heb ingesteld dat op netstroom hij niet in standby gaat wanneer ik de deksel dichtklap, ik weer wel de helderheid kan instellen wanneer ik de deksel dicht doe en opnieuw opent.. Kunnen jullie eens proberen of dat bij jullie ook werkt?
kan wel ja, als ik me VAIO uit HDMI "stand" haal terwijl hij in slaapstand stond, krijg ik een zwart scherm, dichtklappen werkt dan inderdaad! dus voor dit waarschijnlijk ook
ow... oke, over het hoofd gezien of niet opgeslagen... kan gebeuren

[ Voor 16% gewijzigd door The Inquisitor op 15-10-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:26:
kan wel ja, als ik me VAIO uit HDMI "stand" haal terwijl hij in slaapstand stond, krijg ik een zwart scherm, dichtklappen werkt dan inderdaad! dus voor dit waarschijnlijk ook
dat doen wel meer laptops, volgens mij zit er gewoon een enorm gapend gat in de drivers van ATI

een groot deel van wat te maken heeft met het open/dichtklappen van het scherm en slaapstand gaat gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Heeft iemand hier ook last van?

Type : VPCEB1E8E

Wanneer ik stop met laptoppen, dan zet ik hem op hibernate, en wanneer ik hem weer gebruik druk ik op de power knop. Normaal kon ik dan gewoon verder gaan, nu echter de laatste twee dagen werkt mijn toetsenbord gewoon totaal niet meer, ik moet de hele laptop restarten en dan pas doet het toetsenbord het weer. Dit is aardig irritant. Kan dit aan software liggen die ik geinstalleerd heb om de mousepad te disablen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

devilsnight schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:23:
Heeft iemand hier ook last van?

Type : VPCEB1E8E

Wanneer ik stop met laptoppen, dan zet ik hem op hibernate, en wanneer ik hem weer gebruik druk ik op de power knop. Normaal kon ik dan gewoon verder gaan, nu echter de laatste twee dagen werkt mijn toetsenbord gewoon totaal niet meer, ik moet de hele laptop restarten en dan pas doet het toetsenbord het weer. Dit is aardig irritant. Kan dit aan software liggen die ik geinstalleerd heb om de mousepad te disablen?
Geen idee, heb je zelf al uitgeprobeerd om de software te verwijderen en te kijken of het dan nog gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:25
Ik heb sinds dinsdag een vpcea3s1e deze is zonder piep. :D Alleen is het mogelijk om het touchpad uit te zetten?
SharpEdgeOne schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:24:
Zeer snel apparaat, ook tevreden over de videokaart, de nieuwste Medal of Honor draait prima op medium kwaliteit 8)
Temp van de videokaart hangt idle rond de 42c maar volgens mij is dat een normale temp?
Mijn 5470 is idle ook 42 graden dus lijkt mij normaal.

[ Voor 63% gewijzigd door michiel_hc op 16-10-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Ja dat dacht ik al, onder load rond de 60 graden. Heb nog steeds geen piep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De grafische kaarten zijn bij Sony undergeclockt zodat ze niet warmer dan 50 graden worden toch? meen ik ergens gelezen te hebben.

@Michiel, touchpad is uit te schakelen onder VAIO Control Center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze draaien op de laagst mogelijke snelheid: 450mhz

650 is ook een mogelijkheid volgens de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
Mijn sidebargadget meldt over de HD 5470 in idle 157MHz/200 MHz @ 0.90V. Onder load staat er 750MHz/790MHz @ 1.12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het over de 5650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
michiel_hc schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:35:
Ik heb sinds dinsdag een vpcea3s1e deze is zonder piep. :D Alleen is het mogelijk om het touchpad uit te zetten?
VAIO control center -> toetsenbord en muis -> ingebouwd aanwijsapparaat -> inschakelen aanvinken :)

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik de Sony VPCEB3S1E/BQ ontvangen. Prachtig apparaat, maar helaas met pieptoon. Dit is absoluut onacceptabel; ik krijg er gewoon hoofdpijn van. Bekende problemen: werken op accu met USB-ontvanger geeft de meest luide pieptoon, zonder USB-ontvanger op accu is het nog irritant te noemen en aan de netadapter is het te doen.

Sony gebeld over dit probleem: men kent het probleem, maar heeft geen oplossing. Bij laptops die ter reparatie worden aangeboden, wordt het bios geüpdate, wat dus de energie-instellingen aanpast. Ook wist de medewerker mij te melden dat de laptop hierdoor mogelijk niet optimaal zal presteren (accuduur wordt verkort, fans gaan harder draaien). Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag me toch af waarom mensen nog een E bestellen terwijl ze weten dat er grote kans is op de piep...

terugsturen luid het advies, van de piep kom je niet af zonder dat je accuduur gekild word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb niet echt last van dat gepiep hoor, het is echt af en toe en dan merk ik het eigenlijk niet eens. Alleen als ik er op let.

Ik had vorige week sony gebeld en vroeg of ik mn vaio kon terugbrengen en een fullHD scherm eraan kon laten zette tegen een vergoeding natuurlijk. Die meneer vertelde me dat het niet kon, maar ik denk dat hij er geen barst van snapt. Hij klonk ook onzeker. Weet een van jullie dit misschien toevallig wel ofso?

Heb mijn vaio trouwens niet via sonystyle, maar gewoon bij de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen enkele fabrikant gaat achteraf upgraden, om te vookomen dat mensen moedwillig dingen gaan slopen.

tenzij je je beroept op de wet kopen op afstand, maar dan moet je weer opnieuw bestellen.

edit: via de mediamarkt? dan kan het al helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:31:
ik vraag me toch af waarom mensen nog een E bestellen terwijl ze weten dat er grote kans is op de piep...

terugsturen luid het advies, van de piep kom je niet af zonder dat je accuduur gekild word :/
niet iedereen kijkt langer rond dan zijn neus lang is ;) ik heb deze laptop ook gekocht omdat het een sony is en dacht dat het wel goed zat... ik las pas dit topic nadat ik hem binnen had ;)
N2dputdown schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:41:
Ik heb niet echt last van dat gepiep hoor, het is echt af en toe en dan merk ik het eigenlijk niet eens. Alleen als ik er op let.

Ik had vorige week sony gebeld en vroeg of ik mn vaio kon terugbrengen en een fullHD scherm eraan kon laten zette tegen een vergoeding natuurlijk. Die meneer vertelde me dat het niet kon, maar ik denk dat hij er geen barst van snapt. Hij klonk ook onzeker. Weet een van jullie dit misschien toevallig wel ofso?

Heb mijn vaio trouwens niet via sonystyle, maar gewoon bij de MM.
als je geen vertrouwen heb in de deskundigheid van deze meneer zal ik gewoon nog een keer bellen met sony, waarschijnlijk krijg je een ander medewerker aan de lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik wist het wel van te voren, maarja, mooie goede laptop met een mooi display (in mijn ogen), die piep hoor ik 9/10x niet eens, maar het kan soms wel hinderlijk zijn.

ik heb er niet zo een probleem mee, maar ik zou het wel zo netjes vinden als Sony eens met een GOEDE oplossing komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of elke sony Vaio E dit probleem heeft. Sommigen zeggen er geen last van te hebben maar dit kan ook zijn omdat ze het simpelweg niet horen (door bijv. ouderdom oid ;)) (maar de piep dus wel aanwezig is).

edit: @darkstone, ik las dat je eventueel een nieuw topic wilde maken over full hd laptops. Mocht je het nog willen maken heb je hier iig 1 lezer/ poster.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 18-09 15:49
Hier nog 1, Darkstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is waar ook... ik zal deze vakantie even wat info bij bij elkaar schapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn EB2 nu ruim 3 weken en bevalt erg goed! Geen piep vernomen _/-\o_

heb alleen een vraagje over het Wireless N gebeuren: Wat zijn de max Mbps die ik hier meer kan halen. Ik heb de Linksys WRT160n. Volgens de Pricewatch moet deze 300mbps aankunnen en ik dacht mijn Sony ook (VPCEB2C5E) wanneer ik bij mijn draadloze netwerken kijk draait die echter op 150mbps...

Iemand een idee? Ik heb de router op N-only staan en de laptop is op het moment het enigste aangesloten apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ondersteunt je wifi kaart wifi-a?
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:04:
dat is waar ook... ik zal deze vakantie even wat info bij bij elkaar schapen.
bij dezen: [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen
[/reclame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet ik eigenlijk niet hoe kan ik dat zien ik heb de atheros ar9285 ben aan het zoeken geweest maar in de sony handleiding zegt van wel maar wanneer ik op google kijk dan volgens mij weer niet. is er iemand die het met zekerheid kan zeggen?

in de handleiding staat overings ook dat het kan dat de kaart op 5ghz kan werken maar dat je dit dan aan moet zetten in vaio smart network. deze heb ik er echter niet meer op staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan in apparaatbeheer, rechtsklik je wifi kaart, tabblad advanded.
daar kan je ook meteen zien of-ie wifi-a ondersteunt, dat betekent 5-ghz ondersteuning, wat benodigd is voor quad-band wifi-n (=300mbps)
met 2.4ghz only heb je alleen dual band, 150mbps dus.

dit zijn trouwens theoretische getallen, je moet niet raar opkijken als je de helft hiervan haalt. Volgens mij is 75 tot 80% het best haalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie alleen onder tabblad geavanceerd:
802.11 Preamble
AdHoc 11n
Network Adress
Receive Buffers
Scan valid interval
Transmit buffers

dus tot zover zie ik alleen b en n maar g doet die ook dus waarschijnlijk kijk ik niet goed..

edit:
sorry ben nog niet zo bekend met Windows 7 en wireless N

edit 2:
volgens mij dus alleen n en geen a zie website atheros
http://www.atheros.com/pt/AR9285.html

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Heeft iemand op het forum al een VPC-EA3S1E binnen?

Ik ben benieuwd naar bijv de gerealiseerde accuduur en de feeling bij het typen. Is die hetzelfde als bij de 2e serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:38:
edit 2:
volgens mij dus alleen n en geen a zie website atheros
http://www.atheros.com/pt/AR9285.html
geen a -> geen 5ghz

je kan dus niet hoger dan 150mbps, helaas
Mudah schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:20:
Heeft iemand op het forum al een VPC-EA3S1E binnen?

Ik ben benieuwd naar bijv de gerealiseerde accuduur en de feeling bij het typen. Is die hetzelfde als bij de 2e serie?
exact hetzelfde

idem met de E1

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:22:
[...]

geen a -> geen 5ghz

je kan dus niet hoger dan 150mbps, helaas
is zo'n wifi kaart later nog vervangbaar? Ik was namelijk van plan om een jaar of zeven te doen met de laptop en aangezien de internetsnelheden de laatste tijd aardig stijgen? Beetje jammer om hier nu achter te komen trouwens met mijn 300mbit router |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:33:
[...]

is zo'n wifi kaart later nog vervangbaar?
Er zit toch ook een expresscard slot in de E serie, die kan je eventueel uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit gewoon een minipci-e wifi kaart in, die kan je vervangen door een willekeurige wifi kaart
de intel 5100, 5300, 6100, of 6300 bijvoorbeeld, vooral te krijgen op ebay.

de 5300 staat wel in de pricewatch geloof ik.

ahh: pricewatch: Intel Ultimate N WiFi Link 5300
450bps zegt-ie.. maar wat daar van waar is weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wel top. Dan kan ik daar in ieder geval wat mee. Voor nu is 150mbps voldoende en in de toekomst kan ik eventueel nog uitbreiden!

ik namelijk wat gelezen over 1Gbps in 2012?

Dank voor de reacties!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
in 2012 zal er helemaal geen internet meer zijn........

sorry, vanmiddag 2012 gezien><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, 150mbit is zat, mn abbo gaat maar tot 8 mbit waarvan ik 6mbit effectief haal.

als je een NAS hebt staan is het wel handig om een gig of 10 over te pompen in een kwartiertje, maar sluit dan je kabeltje aan: dan gaat het 10x zo snel.
zeker als je zo'n trage kpn router hebt welke 8 a 9mbit haalt over wifi 8)7

zelfs op school haal ik de cap van 54mbps niet eens.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 17:52 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste