[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Ik twijfel tussen de E-serie en de F-serie... Iemand een idee waar ik de versies (de nieuwste?) die online samen te stellen zijn kan terugzien in een winkel/display?
Van de week zag ik een E-versie in de MM Utrecht, daar vond ik de scharnieren en het scherm een beetje wiebelig, niet echt geschikt dus. Daarnaast wil ik graag het verschil zien tussen een mat scherm en een glossy scherm.
Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bij de MM kan je ze volgens mij wel allebei zien. Alleen volgens mij heeft de F-serie geen mat scherm, maar ook glanzend. (tell me if i'm wrong)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

your wrong ;) , F serie I7 quad core lijn heeft Premium black display.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Vandaag maar weer eens gebeld. Plotseling zijn de laptops gegraveerd en kan UPS ze elk moment ophalen (en dan krijg ik dus per mail een T&T code). Vreemd, aangezien gisteren nog Donderdag werd aangehouden als verzenddatum. Nouja, hopen dan maar dat ik ze woensdag of donderdag heb. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je er iets persoonlijks in laten graveren? Enig idee door welke externe partij dit word gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Naam + telefoon nummer. Geen idee door welke partij het is gedaan, Sony geeft sowieso vrij weinig informatie mbt. het bestelproces vrij.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Je telefoonnummer? dat is wel apart. Hopelijk krijg je geen onverwachte telefoontjes hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Als ik de laptop kwijt raak kunnen mensen in ieder geval contact me me opnemen. En ook doorverkopen nadat de laptop eventueel gestolen is wordt een stuk lastiger.

Mocht ik nu rare telefoontjes ontvangen van een of andere opgewonden sony-medewerker dan gaat er gelijk een boze aangetekende brief naar Sony... :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:10:
Vandaag maar weer eens gebeld. Plotseling zijn de laptops gegraveerd en kan UPS ze elk moment ophalen (en dan krijg ik dus per mail een T&T code). Vreemd, aangezien gisteren nog Donderdag werd aangehouden als verzenddatum. Nouja, hopen dan maar dat ik ze woensdag of donderdag heb. :)
same here :+ de status op sony.nl is ook gewijzigd naar verzonden (terwijl de 26ste al verzonden uit de fabriek) ik krijg daar ook als een T&T code maar kan hier bij UPS nog niets mee vinden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Track & trace codes werken meestal pas na middernacht. (indien vandaag ontvangen) anders is het idd vreemd.

@steeph, het doorverkopen werkt ook nadelig voor jezelf lijkt me. Ik verkoop meestal mijn oude laptop om zo de kosten nog een beetje te drukken voor mijn volgende aankoop. Anderzijds geeft het je laptop natuurlijk wel iets meer flair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:37:
Track & trace codes werken meestal pas na middernacht. (indien vandaag ontvangen) anders is het idd vreemd.
dat vreesde ik al dus miss morgen de bezorging. Nadeel is alleen dat UPS bezorgt tussen 9 en 5 en dan is er bij ons niemand thuis. Zouden ze afgeven bij de buren bij geen gehoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat is inderdaad wel de gewoonte, anders kan je het bij het postkantoor zelf meestal ophalen. Misschien verstandig (indien mogelijk) om een briefje op de deur / brievenbus te plakken met het verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 18-09 15:49
Steephh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:11:
Als ik de laptop kwijt raak kunnen mensen in ieder geval contact me me opnemen. En ook doorverkopen nadat de laptop eventueel gestolen is wordt een stuk lastiger.

Mocht ik nu rare telefoontjes ontvangen van een of andere opgewonden sony-medewerker dan gaat er gelijk een boze aangetekende brief naar Sony... :P
Maar als jij later je laptop door probeert te verkopen is het een enorm nadeel dat er een vreemd telefoonnummer in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Destianto schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:58:
Dat is inderdaad wel de gewoonte, anders kan je het bij het postkantoor zelf meestal ophalen. Misschien verstandig (indien mogelijk) om een briefje op de deur / brievenbus te plakken met het verzoek.
Briefje! Tip van de dag totaal niet aan gedacht!! 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Daar heb ik ook bij stil gestaan. Maar ik heb waarschijnlijk toch geen plannen om deze laptop te gaan verkopen, ik denk dat ik hem blijf gebruiken totdat hij niet meer voldoet of defect raakt.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Ik weet dat het niet echt een forum is om te vragen wat nou beter is maar ik zit met een probleem,
Ik wil graag een sony laptop bestellen voor schoolgebruik.

Uw configuratie van de VPCEC3X5E
1.018,998 €
rocessor: Intel® CoreTM i3-370M, 2,40GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Professional
Afwerkingen: Wit
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 43,8 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Tevens meegeleverd
HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Batterij: Standaardbatterij
AC-adapter: 1 AC-adapter
VAIO software: Zonder VAIO software
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth®

of

Uw configuratie van de VPCF13V5E
1.148,98 €
Processor: Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Zwart
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 425M 1GB
Microsoft 2010 & Adobe Acrobat: Office 2010 Starter
Internet security: Geen bescherming
Adobe Creation: Zonder Adobe® Creation
Tevens meegeleverd

HDMI(TM) uitgang: HDMI(TM) uitgang
Batterij: Batterij werkt maximaal 3 uur
Poorten: 2 USB 3.0 + 1 USB 2.0
AC-adapter: 1 AC-adapter
Toetsenbord: Toetsenbord: US Int
Draadloos LAN: Draadloos LAN + Bluetooth

Mijn vraag hierover was, is de ati kaart echt veel sneller?
Ik denk dat ik een veel te dure laptop ga kopen voor wat ik wil en/of nodig heb, het is eigenlijk alleen voor school maar ook om af en toe nog een spelletje te spelen.

Is dit dan de juiste keuze of raden jullie me iets anders aan?
Iemand ervaring die een laptop gekocht heeft maar toch eigenlijk (veel) minder (kracht) nodig heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 05-10-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Wat moet je voor school er precies op doen?
Anyways, voor jouw wensen:

6GB = overkill
Videokaart = overkill

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

voor schoolgebruik zijn dingen belangrijk: Accuduur en gewicht. Voor de rest is een goed scherm, fijn toetsenbord en eventueel een nummeriek gedeelte handig. Hoeveelheid geheugen (4 of 6 GB) maakt niets uit. Snelle processor is fijn, maar aangezien die toch staat te idlen tijdens schoolgebruik is dat ook niet noodzakelijk. Videokaart? Alles wat 2D materiaal en eventueel 3D een beetje weer kan geven is voldoende. Zelfs de geintegreerde intel chips zijn geschikt voor zo'n laptop. Let wel, elke lompe videochip die je ergens in stopt, kost weer extra energie. En dat gaat weer ten koste van je accuduur, en is ook funest voor het gewicht van je laptop.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Steephh schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:42:
Wat moet je voor school er precies op doen?
Anyways, voor jouw wensen:

6GB = overkill
Videokaart = overkill
Ik zit op een ICT opleiding. Vind je 4GB betere keuze? Videokaart 1 gb heb ik gekozen omdat ik er thuis nog een ander scherm naast wil hangen een 1680x1050 en dan het laptopscherm full hd. Is 512mb hiervoor genoeg?

De laptop moet lang meegaan en helaas kan je de videokaart niet 123 vervangen zoals bij een pc wel het geval is. Daarom ging mijn keuze uit naar een videokaart met 1GB geheugen.

edit: ik heb net zoals deejaylethal een twijfel tussen de E-serie en F-serie. Als het om de videokaart gaat neig ik naar de E serie omdat ik meer fan ben van ATI. De F serie spreekt me meer aan om het design en lijkt hij steviger.

edit2:
M2M schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:03:
voor schoolgebruik zijn dingen belangrijk: Accuduur en gewicht. Voor de rest is een goed scherm, fijn toetsenbord en eventueel een nummeriek gedeelte handig. Hoeveelheid geheugen (4 of 6 GB) maakt niets uit. Snelle processor is fijn, maar aangezien die toch staat te idlen tijdens schoolgebruik is dat ook niet noodzakelijk. Videokaart? Alles wat 2D materiaal en eventueel 3D een beetje weer kan geven is voldoende. Zelfs de geintegreerde intel chips zijn geschikt voor zo'n laptop. Let wel, elke lompe videochip die je ergens in stopt, kost weer extra energie. En dat gaat weer ten koste van je accuduur, en is ook funest voor het gewicht van je laptop.
Accuduur maakt eigenlijk niks uit, de tijd die in de trein zit heb ik geen stroom, voor de rest op school heb ik overal de mogelijkheid om de laptop aan het stroomnet te hangen.
Omdat we op school ook kleine videogames moeten maken is een videochip noodzakelijk en zoals ik al zei af en toe een spelletje spelen is leuk maar dit hoeft niet op de hoogste instellingen.

[ Voor 55% gewijzigd door Gangster93 op 05-10-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De ATI Kaart, waar heb je het over? je geeft 2 configuraties weer met dezelfe specificaties qua video performance. En als je af en toe een spelletje wilt spelen ( ook in de toekomst ) is dat het enige waarop ik niet zou bezuinigen. De videokaart is eigenlijk niet te upgraden. Ram kan altijd nog indien gewenst worden bijgevoegd. Maar zoals stephh al aangaf is 4 gb meer dan voldoende tenzij je echt serieus gaat multitasken of zwaardere programmas gaat draaien. En het verschil van de processor 2.40 ghz of 2.53 is ook bijna niets. Je kan dus veel geld besparen.

edit: Ook deejaylethal's vragen heb ik beantwoord / geadviseerd een paar post terug. E serie Trendy en portable / F serie zakelijk en Robuust.

edit, programmas als Autocad 2011open zonder problemen op beide laptops. ook photoshop is goed te doen met een config van 2.40 ghz / 4gb / 1gb vid

[ Voor 20% gewijzigd door Greatsword op 05-10-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Destianto schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:06:
De ATI Kaart, waar heb je het over? je geeft 2 configuraties weer met dezelfe specificaties qua video performance. En als je af en toe een spelletje wilt spelen ( ook in de toekomst ) is dat het enige waarop ik niet zou bezuinigen. De videokaart is eigenlijk niet te upgraden. Ram kan altijd nog indien gewenst worden bijgevoegd. Maar zoals stephh al aangaf is 4 gb meer dan voldoende tenzij je echt serieus gaat multitasken of zwaardere programmas gaat draaien. En het verschil van de processor 2.40 ghz of 2.53 is ook bijna niets. Je kan dus veel geld besparen.
Vreemd, ik durf toch te wedden dat ik net bij de E serie of F serie ergens een ati kaart had gezien en die configuratie had gekopieerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
E serie heeft een Ati en de F serie een Nvidia.

Dus je hebt wel gelijk. Qua prestaties zit daar ook verschil in, vergelijk dat even op notebookcheck.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
We zijn ondertussen 3,5 maanden verder, en ineens is deze:
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/B
nergens meer te krijgen, alleen bij BCC, maar dat is ook nog maar de vraag =(. Ik zou toch HEEL graag deze laptop worden, door unieke resolutie voor dit formaat scherm en deze prijs is het een super ding voor mijn opleiding!

Iemand enig idee of hier een vervanger voor komt of waar ik hem nog WEL kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

@Ganster
Videokaart 1 gb heb ik gekozen omdat ik er thuis nog een ander scherm naast wil hangen een 1680x1050 en dan het laptopscherm full hd. Is 512mb hiervoor genoeg?
Natuurlijk kan een videokaart van 512mb dat met gemak aan!!! zelfs een onboard videochip kan dat voor zover ik weet. Ik doe het bijna dagelijks (het aansluiten van mijn Vaio aan mijn TV middels HDMI) En heb de HD5470 (512mb) eitje en prima beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Zucht, net een probleem gevende VPCEB2E1E geformatteerd en vista erop gezet.

Ik ben al 2 avonden aan het zoeken naar drivers. Netwerk en Video zijn intussen al gelukt, maar ik mis oa nog de chipset driver (HM55 van intel).
Op de sony site wordt het type niet eens herkend, laat staan dat er drivers te downloaden zijn, en op de intel site krijg ik ook geen drivers van de hm55 gevonden...

Iemand nog tips om te zoeken?

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:29:
dan kan, losse cpu's zijn echter aardig aan de prijs.

hem ge-upgrade kopen is goedkoper en een stuk makkelijker.

edit: bij nader inzien is een losse i7 640m goedkoper dan de upgradeprijs van sony....
een snelle rekensom leert dat de upgrade naar de i3 ongeveer net zoveel kost als de i3 zelf: €107 volgens een snelle rekensom.
maar denk je dat het mogelijk is om bijv mijn sony vaio ( nu met een i3 uitgerust ) zeg over een jaartje als hij wat langzaam wordt met een mobiele i7 uit te rusten?

stel het is dezelfde socket , dan geen problemen met het wattage van de oplader ofz?:O

zou wel heel erg vet zijn , dan kan ik over 2 of 3 jaar me laptop met wat geheugen bijprikken , ssd schijfje erin , i7 erin en ik heb weer een super snelle laptop=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan, je kan ook nu een i7 nemen, dan is de upgrade overbodig + goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

doskabouter schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:54:

Ik ben al 2 avonden aan het zoeken naar drivers. Netwerk en Video zijn intussen al gelukt, maar ik mis oa nog de chipset driver (HM55 van intel).
Op de sony site wordt het type niet eens herkend, laat staan dat er drivers te downloaden zijn, en op de intel site krijg ik ook geen drivers van de hm55 gevonden...

Vista erop gezet? je hebt een EB2, waarom dan vista?

Anyway, langs apparaatbeheer geweest? en via die manier gezocht naar drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Gangster93 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:03:
Omdat we op school ook kleine videogames moeten maken is een videochip noodzakelijk en zoals ik al zei af en toe een spelletje spelen is leuk maar dit hoeft niet op de hoogste instellingen.
Dat is eigenlijk wel belangrijke informatie die je in je vraag moet aangeven. Videogames maken doet misschien 1 - 2% van de studenten tijdens zijn / haar studie ;)

Maar het punt is, dat een lichte, zuinige laptop voor schoolwerk meestal stukken fijner is dan een lomp zwaar model (ook letterlijk). Je moet 'm wel meeslepen, en de meeste studenten hebben nog geen auto.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
The Inquisitor schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

Vista erop gezet? je hebt een EB2, waarom dan vista?

Anyway, langs apparaatbeheer geweest? en via die manier gezocht naar drivers?
Vista had ik hier nog liggen, en was voldoende.
Apparaatbeheer zelf vond niets, maar heb intussen wel een chipset software installation utility gevonden op de intel site, die heeft wel het een en ander aan *.inf's geupdate.
Nu ik heb nog een "Base system apparaat" (sorry voor het NL, ik heb even geen engelse vertaling paraat), een "Unknown device" en een "PCI simple communications-controller" over. Allen zijn ze via de vendor-id te herleiden naar de HM55 series chipsets/Intel series 5 3400 HECI controller, maar die zijn via die chipset utility niet geinstalleerd.

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Dimiz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:46:
nergens meer te krijgen, alleen bij BCC, maar dat is ook nog maar de vraag =(. Ik zou toch HEEL graag deze laptop worden, door unieke resolutie voor dit formaat scherm en deze prijs is het een super ding voor mijn opleiding!

Iemand enig idee of hier een vervanger voor komt of waar ik hem nog WEL kan krijgen?
Volgens mij worden er geen kant en klare 14" modellen met 1600 X 900 resolutie scherm meer op de markt gebracht (van de VPC-EA3 serie dan).
Je zou het nog wel kunnen configureren op de Sony site, maar dan ben je waarschijnlijk duurder uit.
doskabouter schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:54:

Wat gek, ik kan ze wel vinden:
http://support.vaio.sony....px?m=VPCEB2E1E_WI&l=nl_NL
Let er wel op dat deze drivers in principe alleen voor Windows 7 zijn, maar misschien werken ze bij Vista ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Nog even een vraagje (vooral voor de ervaringsdeskundigen):

Zit er werkelijk veel verschil tussen de Intel i3 en de Intel i5?
Het gaat mij dan om de i3 370m en de i5 460m.

Graag jullie visie en uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dimiz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:46:

Dat komt omdat de derde serie uit de lijn beschikbaar is, of binnenkort beschikbaar komt. Ik zou hierop wachten, want dan heb je een iets betere processor erin zitten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:52
deejaylethal schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:34:
Nog even een vraagje (vooral voor de ervaringsdeskundigen):

Zit er werkelijk veel verschil tussen de Intel i3 en de Intel i5?
Het gaat mij dan om de i3 370m en de i5 460m.

Graag jullie visie en uitleg
Dat zou ik ook wel is willen weten is het verschil alleen die 130Mhz of zijn er nog meer verschillen?

Ook heb ik nog een vraagje over die Blu ray speler. Je kan kiezen tussen een DVD brander een Blu ray speler en een Blu ray writer. Nu wil ik graag Blu rays af spelen maar ook een CD/DVD kunnen branden. Ik hoef geen Blu ray te branden. Kan die Blu ray speler dus de middelste keuze wel cd/dvd branden? Mss een domme vraag maar het scheelt toch weer 50 euro met de writer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het verschil is geen 133mhz, maar 400mhz, verder is er geen verschil.

een blu ray lezer kan gewoon dvd/cd's branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
hoe kom je aan die 400mhz dan? Het verschil is 133mhz dat ding heeft 2 cores dus dat zou 266mhz zijn. Of zie ik het verkeerd?

Mooi dat die lezer wel cd/dvd kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je vergeet turbo boost, met een beetje fatsoenlijke cooling is die altijd actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
heb nog is op de intel site gekeken. http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50179 daar staat idd max turbo frequentie 2.8Ghz. Dus dat is 400Mhz verschil per core neem ik aan. Dus 800mhz totaal verschil?

Is het prijsverschil van 60 het waard zou ik merkbaar verschil merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Wazzup! op 06-10-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet goed begrijp is het verschil tussen de I5 460 en de I5 520. In normale modus draait de 460 op een hogere frequentie (dus sneller) maar in Turbu modus is de 520 weer sneller... Weet iemand waar dit door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:45:
je vergeet turbo boost, met een beetje fatsoenlijke cooling is die altijd actief.
Ik wil niet graag tegen je machtige kennis ingaan, want vaak heb je gelijk maar wat ik ervan heb begrepen en wat een verkoper ergens mij ook heeft verteld is dat turboboost alleen aangaat als je gebruikt maakt van single-core applications, zodat je dan meer power hebt. maar zodra je gebruik maakt van programma's die multicore ondersteunen gaat die turboboost nooit aan. Anderzijds, de meeste programma's die ik gebruik zijn ook voor single-core dus als je het zo bekijkt heb je 100% gelijk!!

wel nog 1 dingetje, ik heb op verschillende laptops die turboboost getest maar ik heb hem nooit 100% gebruik zien maken van de boos (altijd rond de 80~90%) niet zo belangrijk maar goed.
Wazzup! schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:00:
heb nog is op de intel site gekeken. http://ark.intel.com/Product.aspx?id=50179 daar staat idd max turbo frequentie 2.8Ghz. Dus dat is 400Mhz verschil per core neem ik aan. Dus 800mhz totaal verschil?

Voor zover ik weet, zoals hierboven staat in mijn reactie, is het maar voor 1 core!

Ik meen dat darkstone elders een verhaal had geschreven over i3/i5 keuzes (een ander Vaio topic toevallig dark stone?) en uit me hoofd dacht ik dat het 10% snelheidswinst maakte, maar dat was nog toen de i3 330m etc. waren, nu zijn ze iets veranderd maar ik vraag me af of het dan niet meer op gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 460m is een nieuw model, vorige week geïntroduceerd.
de 520m is een oud model.

met nieuw model bedoel ik een iets andere stepping plus iets verhoogde clock over de hele line. de 460m is ook aanzienlijk goedkoper (+- €50)
The Inquisitor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:14:
[...]

Ik wil niet graag tegen je machtige kennis ingaan, want vaak heb je gelijk maar wat ik ervan heb begrepen en wat een verkoper ergens mij ook heeft verteld is dat turboboost alleen aangaat als je gebruikt maakt van single-core applications, zodat je dan meer power hebt. maar zodra je gebruik maakt van programma's die multicore ondersteunen gaat die turboboost nooit aan. Anderzijds, de meeste programma's die ik gebruik zijn ook voor single-core dus als je het zo bekijkt heb je 100% gelijk!!
volgens GENETX draait zijn processor onder load 24/7 in turbo boost, beide cores.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

En dat was ook een mobiele processor? misschien heb je wel gelijk hoor... maar ik heb het altijd anders gehoord :p

gevonden:
Turbo Boost maakt het mogelijk één, enkele of alle cores van de processor op een hogere frequentie te laten lopen. Dit doet de cpu automatisch, waarbij Intel benadrukt dat de overklokpotentie wordt gelimiteerd door de temperatuur en energieconsumptie. Het aantal cores wordt bepaald door de applicatie die draait: bij singlethreaded applicaties krijgt een enkele core een boost, bij multithreaded apps meerdere

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1253788496.jpeg

we hadden dus allebei gelijk, maar wanneer je 4 cores kan benutten (bij quadcore) heb je geen boost... dus ik neem aan dat wij een dual core je, als je 2 cores kan benutten, ook geen boost krijgt...

Btw, over die CPU's:
Op Notebook Check.net i5-520m staat op #33 terwijl i5-460 op #26 staat.

[ Voor 62% gewijzigd door The Inquisitor op 06-10-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Yorin schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 06:48:
[...]

Dat komt omdat de derde serie uit de lijn beschikbaar is, of binnenkort beschikbaar komt. Ik zou hierop wachten, want dan heb je een iets betere processor erin zitten.
Dat begrijp ik, maar dan mis ik wel die speciale resolutie, en daarbij kan ik geen uit die serie vinden die 14 inch is =(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimiz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:39:
[...]

Dat begrijp ik, maar dan mis ik wel die speciale resolutie, en daarbij kan ik geen uit die serie vinden die 14 inch is =(.
Als dit belangrijk voor je is wellicht kun je er dan één zelf samenstellen op sonystyle
Ik zie niet dat de resolutie op het moment geen keuze is bij sonystyle. Aan de andere kant je weet het maar nooit bij hen. Wellicht morgen wel weer :)
The Inquisitor schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:19:

Btw, over die CPU's:
Op Notebook Check.net i5-520m staat op #33 terwijl i5-460 op #26 staat.
kleine verschillen dus maar heb ook ff op de site gekeken. Het is wel onduidelijk voor de CPU leek (lees ik ;) ) waarom niet gewoon oplopend 520 is sneller als een 460 simpel omdat het getal hoger is :P :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Wazzup! schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:00:
[over verschil i3 vs i5]

Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. 60 euro is voor mij aardig wat geld. Is het het waard om die extra neer te leggen voor de snelheid (vooral ook gezien de toekomst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 520 is denk ik (iets) sneller in single-core applicaties (vanwege de hogere turboboost), de 460 (iets) sneller in multicore-applicaties vanwege de hogere snelheid waarop beide cores standaard draaien. Maar in de praktijk merk je hier toch niets van :+ En aangezien de 460 goedkoper is moet je die dan gewoon nemen. De 560 zal de 520 vervangen en waarschijnlijk ook net zo duur zijn, en die is wel behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ga daarin mee, ik zou die 60 euro lekker in je zak stoppen die 520 is prima voor alles. Ik heb een i3 330m @2,13ghz, en ben echt kritisch over snelheid maar met die 4 treats gaat het echt als een beest :) ik ben er nog steeds helemaal happy mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:53:
Als dit belangrijk voor je is wellicht kun je er dan één zelf samenstellen op sonystyle
Ik zie niet dat de resolutie op het moment geen keuze is bij sonystyle. Aan de andere kant je weet het maar nooit bij hen. Wellicht morgen wel weer :)
Ja helaas was ik daar ook al achter :(, dus ik dacht, ik bel ze even op, ik heb ondertussen 6 nummers gedraait en wordt van hot naar her gestuurd maar ik kan op GEEN mogelijkheid iemand aan de lijn krijgen die mij wat kan vertellen betreft die laptop die niet meer leverbaar is of dat er zoiets in de pijplijn zit....

Edit:
Dit is echt SCHANDALIG! Eindelijk iemand aan de lijn, die me bijna letterlijk voor gek verklaard, nee meneer zo werkt, u bent de eerste die zegt dat het niet kan, constant door me heen praten en beweren dat het anders is! Kortom, er is dus GEEN mogelijkheid om contact te krijgen met een medewerker van Sony VAIO zonder in het bezit te zijn van een Sony VAIO laptop. Ongelofelijk! Meneer verwees mij door naar de website om een e-mail te sturen. Ik kijken, kan je niet naar VAIO sturen. Zegt die meneer, ja dat wordt gefilterd, ik weer terug naar het contact formulier, moet je een Categorie kiezen, 3 keer raden wat daar NIET tussen staat ;-). Hoe moeilijk is het? Ik heb gewoon 1 vraag over een laptop, en dat is op geen enkele mogelijkheid te doen!

[ Voor 36% gewijzigd door Dimiz op 06-10-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Klinkt als een slechte service ja.. wat een tegenvaller! je had gewoon keihard moeten doorzeuren :p jij bent de klant!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Zo, vandaag weer even gebeld. Het wordt bijna een dagelijks ritueel.. :P Hopen dat ik het gauw afleer als ik de laptops eenmaal binnen heb. Anyways:

Elke dag is het weer een verrassing wat je te horen krijgt bij Sony! Dit keer was er plotsklaps niet meer bekend over de status (in tegenstelling tot eerdere berichten, dat de bestelling vorige week, toen volgende week en toen gisteren/vandaag verzonden zou worden) en wisten ze totaal niet meer waar de laptops zich bevinden. Het enige wat wél bekend is, is dat ze *ooit* uit Japan verzonden zijn. De helpdesk medewerker gaat het uitzoeken en gaat me later deze middag terugbellen. Ik ben benieuwd, ze hebben namelijk al eens eerder beloofd terug te bellen, maar dat is nooit gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte!

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimiz schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:16:
[...]

Ja helaas was ik daar ook al achter :(, dus ik dacht, ik bel ze even op, ik heb ondertussen 6 nummers gedraait en wordt van hot naar her gestuurd maar ik kan op GEEN mogelijkheid iemand aan de lijn krijgen die mij wat kan vertellen betreft die laptop die niet meer leverbaar is of dat er zoiets in de pijplijn zit....

Edit:
Dit is echt SCHANDALIG! Eindelijk iemand aan de lijn, die me bijna letterlijk voor gek verklaard, nee meneer zo werkt, u bent de eerste die zegt dat het niet kan, constant door me heen praten en beweren dat het anders is! Kortom, er is dus GEEN mogelijkheid om contact te krijgen met een medewerker van Sony VAIO zonder in het bezit te zijn van een Sony VAIO laptop. Ongelofelijk! Meneer verwees mij door naar de website om een e-mail te sturen. Ik kijken, kan je niet naar VAIO sturen. Zegt die meneer, ja dat wordt gefilterd, ik weer terug naar het contact formulier, moet je een Categorie kiezen, 3 keer raden wat daar NIET tussen staat ;-). Hoe moeilijk is het? Ik heb gewoon 1 vraag over een laptop, en dat is op geen enkele mogelijkheid te doen!
zitten die aardige nederlandse belgen er niet meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Nee dit waren mensen met niet Nederlandse ouders of voorouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de vorige pagina is best wel helder uitgelegd over de verschillen tussen de core i3 en de core i5. Nu zal ik de laptop voornamelijk gebruiken voor poker dwz 6+tafels en daarnaast ook pt3 (pokerprogramma) tegelijkertijd draaiend. Op mijn huidige pc (+- 2.2 ghz) (geen i3 overigens maar pentium), merk ik dat het openen van nieuwe tafels wat traag gaat. Vandaar dat ik aan de i5 zit te denken. Denken jullie dat de i5 (2.53ghz) ghz een stuk sneller en dus beter is dan de i3 (2.4ghz) en zal de tubo (van de i5) ook in werking treden bij de programma's die ik draai? Daarnaast is 4gb geheugen aan te raden voor de programma's die ik wil draaien? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
ikheb nu de i3 330m ( 2,13mhz )
ik neem aan de de proc cooling hetzelfde is bij de laptops
zou het mogelijk zijn om me proc over te klokken tot 2,4 zonder al teveel warmteverschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutger465 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:16:
ikheb nu de i3 330m ( 2,13mhz )
ik neem aan de de proc cooling hetzelfde is bij de laptops
zou het mogelijk zijn om me proc over te klokken tot 2,4 zonder al teveel warmteverschil?
nee, daarvoor moet je toch echt bij AMD zijn.

bij intel kan je niets meer aanpassen, zelfs het voltage is vast :X dan ben ik toch blij met mijn undergevolte p8600 :*)
overclocken is onmogelijk, ik heb zelfs nog geen bewijs gezien dat het kan met een pinmod.

@ het turbo boost verhaal, volgens mij zijn beide cores @ max turbo boost, maar ik kan geen plaatje vinden wat dat bewijst, noch weerlegt.

hoe zelf te testen:
download Tmonitor
start prime95
wacht een half uurtje
bevindingen hier rapporteren ;)
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:02:
Op de vorige pagina is best wel helder uitgelegd over de verschillen tussen de core i3 en de core i5. Nu zal ik de laptop voornamelijk gebruiken voor poker dwz 6+tafels en daarnaast ook pt3 (pokerprogramma) tegelijkertijd draaiend. Op mijn huidige pc (+- 2.2 ghz) (geen i3 overigens maar pentium), merk ik dat het openen van nieuwe tafels wat traag gaat. Vandaar dat ik aan de i5 zit te denken. Denken jullie dat de i5 (2.53ghz) ghz een stuk sneller en dus beter is dan de i3 (2.4ghz) en zal de tubo (van de i5) ook in werking treden bij de programma's die ik draai? Daarnaast is 4gb geheugen aan te raden voor de programma's die ik wil draaien? bvd
toevallig een pentium IV? beter bekend als de P4?
zelfs de p6000 @ 2ghz rent rondjes om een pentium 4, een i5 voor wat pokertafels lijkt mij overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:02:
ghz. zegt lang niet alles en eigenlijk heel weinig, mijn i3 2,13 ghz word gerate op 4.x ghz P4... even als voorbeeld. Dus een verschil zul je wel merken. zeker ook met die treats die je nu gaat krijgen (4 virtuele cores totaal) en 4GB is meer dan genoeg vind ik altijd.

Meer info /duidelijkere info kunnen andere Tweakers beter vertellen :P

Edit: darkstone was me voor :p klopt helemaal! dat gaf ik ook in mijn voorbeeld al aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Inquisitor op 06-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
aah shit dat is jammer :(
nooit geweten dat het gwn onmogelijk is om de mhz van die dingen een btj omhoog te schroeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank beide,

Heb het nog even opgezicht en in mijn huidig pc zit een Intel Core 2 Duo E6750, de i5 en de i3 zijn in feite wel dezelfde. Alleen een wat hogere kloksnelheid en in de i5 zit een turbo in tegenstelling tot de i3. Is er denken jullie dan een merkbaar verschil als ik die pokertafels open icm pt3. Heb wel het idee dat die 2 programma's icm een nieuwe tafel openen redelijk veel eisen van de processor (maar dat kan dus ook komen omdat in mijn huidige pc een zwakkere processor zit).
Begrijp dus dat darkstone het nogal overkill vind, maar goed het is in feite niet heel veel meer geld voor een i5 dus als het wel wat sneller gaat betaal ik liever wat meer.

@inquisiter bedoel je dat ik het verschil tussen de i3 en de i5 wel ga merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:06:
Zo, vandaag weer even gebeld. Het wordt bijna een dagelijks ritueel.. :P Hopen dat ik het gauw afleer als ik de laptops eenmaal binnen heb. Anyways:

Elke dag is het weer een verrassing wat je te horen krijgt bij Sony! Dit keer was er plotsklaps niet meer bekend over de status (in tegenstelling tot eerdere berichten, dat de bestelling vorige week, toen volgende week en toen gisteren/vandaag verzonden zou worden) en wisten ze totaal niet meer waar de laptops zich bevinden. Het enige wat wél bekend is, is dat ze *ooit* uit Japan verzonden zijn. De helpdesk medewerker gaat het uitzoeken en gaat me later deze middag terugbellen. Ik ben benieuwd, ze hebben namelijk al eens eerder beloofd terug te bellen, maar dat is nooit gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte!
Bij mij hetzelfde maar kreeg vandaag bericht dat die is afgegeven bij de buren!!! _/-\o_ :+ :P
EINDELIJK!! nog 15 min werken en dan uitpakken maarrrr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Is er iemand die al eens eerder gebeld heeft met Sony wat betreft zijn laptop die voor mij zou willen bellen met Sony VAIO wat betreft deze laptop die niet meer leverbaar is naar 3 maanden?:
Waarom dat is, of deze nog terugkomt, zo ja, hoe en wat, zo nee, komt er een vervolg exemplaar met 14 inch en éénzelfde resolutie als deze (1600x900)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit nr ook al geprobeerd? 020 346 9524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:39:
[...]

Bij mij hetzelfde maar kreeg vandaag bericht dat die is afgegeven bij de buren!!! _/-\o_ :+ :P
EINDELIJK!! nog 15 min werken en dan uitpakken maarrrr!!
Hmm.. Ik ben niet teruggebeld maar heb een mail gekregen:
Wat de status van uw bestelling betreft: het is aangekomen in ons distributiecentrum in Tilburg, maar door reorganisaties is er vertraging opgelopen van +/- 5 dagen.
Eind van deze week hopen wij weer preciese data te kunnen vermelden voor de leveringen.
We gaan ervan uit dat uw pakket geleverd zal worden aan het begin van de volgende week.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:31:
Dank beide,

Heb het nog even opgezicht en in mijn huidig pc zit een Intel Core 2 Duo E6750, de i5 en de i3 zijn in feite wel dezelfde. Alleen een wat hogere kloksnelheid en in de i5 zit een turbo in tegenstelling tot de i3. Is er denken jullie dan een merkbaar verschil als ik die pokertafels open icm pt3. Heb wel het idee dat die 2 programma's icm een nieuwe tafel openen redelijk veel eisen van de processor (maar dat kan dus ook komen omdat in mijn huidige pc een zwakkere processor zit).
Begrijp dus dat darkstone het nogal overkill vind, maar goed het is in feite niet heel veel meer geld voor een i5 dus als het wel wat sneller gaat betaal ik liever wat meer.

je kan het ook zelf testen, neem een kijkje in taakbeheer en kijk hoe hoog het % processorgebruik komt., het geheugen en hdd zijn over het algemeen (veel) sneller de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:04:
dit nr ook al geprobeerd? 020 346 9524
Hoe kom je daar nou weer aan? Hartelijk dank! Ga ik morgen proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:31:
Ik bedoelde het verschil tussen wat je nu had en ging krijgen, maar wij dachten dat je een P4 had :p

En inderdaad wat Darkstone al zegt, kijk eens of je CPU nu een probleem vormt, dan kom je er snel genoeg achter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Om even terug te komen op mijn verhaal, de vervanger van deze laptop:
is deze laptop:
pricewatch: Sony Vaio VPC-EA3S1E/B (Zwart)

Wel wat verbeteringen, behalve mijn specifieke ding, de resolutie, die is VER achteruit gegaan helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat er pokerapps bestaan die een halve core van een E6750 innemen...
dan is er toch iets niet helemaal goed geprogrammeerd, op mn 8 mhz Z80 draait ook poker, alleen wat minder flitsende graphics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

normaal ben ik niet zo van het zeuren over levertijden, maar is het normaal dat ik op de 13e mijn laptop besteld en betaald heb, het ding een dag of 4 later "verzonden" zou zijn naar het distributie centrum en daar nu nog steeds staat? Onder het mom van: Uw VAIO wordt aan uw persoonlijke wensen aangepast.

Wat passen ze dan allemaal aan? Kost het plaatsen van bloatware zo gigantisch veel tijd? Tijd die ik vervolgens weer kwijt ben met het herinstalleren van windows, om die troep kwijt te raken?

Ik vraag me echt af wat ze daar nu met de laptop doen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35
M2M schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:23:
normaal ben ik niet zo van het zeuren over levertijden, maar is het normaal dat ik op de 13e mijn laptop besteld en betaald heb, het ding een dag of 4 later "verzonden" zou zijn naar het distributie centrum en daar nu nog steeds staat? Onder het mom van: Uw VAIO wordt aan uw persoonlijke wensen aangepast.
Geloof me het kan erger. Ik heb mijn laptop 4 september betaald en besteld, hij zou de 22e verstuurd worden. Dat werd vervolgens de 29e. Toen werd het "in de loop van volgende week" en nu vervolgens is de 2e afleverpoging mislukt terwijl ik gewoon thuis ben, maar die chauffeur de voordeur niet kan vinden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ben ik blij dat ik me Vaio maar in een webshop heb besteld :p met Ideal betaald en volgende dag in huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
M2M schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:23:

Wat passen ze dan allemaal aan? Kost het plaatsen van bloatware zo gigantisch veel tijd? Tijd die ik vervolgens weer kwijt ben met het herinstalleren van windows, om die troep kwijt te raken?

Ik vraag me echt af wat ze daar nu met de laptop doen.
Ik snap niet waarom jullie zo klagen, ik heb ooit een week of 11 gewacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
The Inquisitor schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:16:
Ben ik blij dat ik me Vaio maar in een webshop heb besteld :p met Ideal betaald en volgende dag in huis :D
Maar helaas zonder full HD scherm :)

Ik heb de mijne gister eindelijk ook gekregen, en wat een plaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
Kan ik hier uit opmaken dat als ik een sony wil bestellen (dat zal er eentje zijn van de nieuwe serie met soieso een i7), ik het beter bij media markt kan doen? Aangezien ik hem daar gelijk mee kan nemen en ze daar zo'n speciaal sony mannetje rond hebben lopen die al mijn problemen oplost :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
DiscoSuperFly schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:24:
Kan ik hier uit opmaken dat als ik een sony wil bestellen (dat zal er eentje zijn van de nieuwe serie met soieso een i7), ik het beter bij media markt kan doen? Aangezien ik hem daar gelijk mee kan nemen en ze daar zo'n speciaal sony mannetje rond hebben lopen die al mijn problemen oplost :P?
In de tijd dat ik hem kocht waren er maar weinig opties beschikbaar. Zo was het fullHD scherm toen alleen maar beschikbaar via SonyStyle.com (ofzo).

Edit: Ik bedoel dus dat ik toen nergens in de winkel een fullHD scherm kon kopen op mijn E-serie. Ik was dus wel aangewezen op SonyStyle. Dus ja, als ik een fullHD scherm wilde moest ik wel wachten..

[ Voor 15% gewijzigd door KaiseRRuby op 07-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
Iemand een advies over de keus tussen een i3 of een i5 in de Sonystyle shop?
En zitten er nog verschillen tussen het 1600x900 en het Full HD scherm, behalve de resolutie? Nogal belangrijk :-)

Dan nog een klein vraagje: zit er ook een verschil tussen het scherm van de EB en de F13V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

JTibben schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Maar helaas zonder full HD scherm :)

Ik heb de mijne gister eindelijk ook gekregen, en wat een plaatje :)
Klopt, maar ik heb ook een 17,3 inch :p die kon je toch niet online samenstellen :) en nu kon ik er na 1 dag al van genieten
deejaylethal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:34:
Iemand een advies over de keus tussen een i3 of een i5 in de Sonystyle shop?
En zitten er nog verschillen tussen het 1600x900 en het Full HD scherm, behalve de resolutie? Nogal belangrijk :-)

Dan nog een klein vraagje: zit er ook een verschil tussen het scherm van de EB en de F13V?
Die vraag komt hier héééél vaak langs, dus ik raad je aan even een search in dit (of eventueel erbuiten) topic te doen en daarover info te verzamelen. mocht je er niet uit komen kan je natuurlijk altijd weer vragen ;)

Resolutie verschilt, het scherm is verder vrijwel 'hetzelfde'. (Vreemde uitspraak zo :p) en umm een F-serie heeft toch een mat scherm? dus dan is dat je verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Maandag mijn Sony Vaio VPCEB3S1E/BQ besteld bij een webshop rond 5 uur, had hem de dag er op om 1 uur binnen ^^ Ben tot nu toe erg tevreden :)

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
En hij is onderweg! Heb een UPS tracking code ontvangen, niet per mail maar wel op de website...

Scheduled Delivery Date: 10/08/2010
Kan niet wachten!

Hopen dat ik in ieder geval geen last van pieptonen etc ga hebben.. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Steephh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:00:
En hij is onderweg! Heb een UPS tracking code ontvangen, niet per mail maar wel op de website...

Scheduled Delivery Date: 10/08/2010
Kan niet wachten!

Hopen dat ik in ieder geval geen last van pieptonen etc ga hebben.. :P
Dus ze leveren hem zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:47
volgens mij zelfs vandaag nog :9 , 8ste van de 10de. 10de van de 8ste is al geweest :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Sorry, begreep het verkeerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
En ik heb ze! Mijn laptop in ieder geval alvast getest, geen piep of wat dan ook te bekennen.. :P Die van mijn broertje ga ik straks bekijken, hopen dat die van hem ook piepvrij is.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:43:
En ik heb ze! Mijn laptop in ieder geval alvast getest, geen piep of wat dan ook te bekennen.. :P Die van mijn broertje ga ik straks bekijken, hopen dat die van hem ook piepvrij is.. :)
Wacht nog maar even met het uitschreeuwen van het goede nieuws :p ik kwam er pas na een week achter.

Ik hoop natuurlijk dat je geen piep hebt!! en ik denk ook dat je piepvrije vaio's hebt ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben we het hier over de E3? ik mag hopen dat ze het piep-probleem nu hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn VPCEB3L1E bij de MM gehaald en heb helaas een piep. Het uitschakelen van de C6/C3 in de bios verhelpt de piep maar zorgt er wel voor dat de fan van de laptop een stuk luider blaast. Wisten jullie trouwens dat de MM laptops niet terugneemt? Ze kunnen hem alleen ter reparatie terugsturen. Ruilen voor een andere of een ander merk kan niet. Een laptop kopen via het internet heeft dus nog meer voordelen, deze kunt u uiteraard binnen 7 dagen altijd terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Het betreft tweemaal de VPCEB2C5E. :)
The Inquisitor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:56:
[...]

Wacht nog maar even met het uitschreeuwen van het goede nieuws :p ik kwam er pas na een week achter.

Ik hoop natuurlijk dat je geen piep hebt!! en ik denk ook dat je piepvrije vaio's hebt ontvangen :)
Net bijna de laptop van mijn broertje ook piepvrij verklaart, maar zo definitief is het dus niet.. :P Hopen dat het dan zo blijft.. Ik had wat testjes gedaan, mét en zonder adapter, mét en zonder USB harde schijf en merkte niets van een piep op.. Dusja... :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:33:
Ik heb gisteren mijn VPCEB3L1E bij de MM gehaald en heb helaas een piep. Het uitschakelen van de C6/C3 in de bios verhelpt de piep maar zorgt er wel voor dat de fan van de laptop een stuk luider blaast.
Afbeeldingslocatie: http://www.zoneshot.com/server/dg/facepalm.jpg
Wisten jullie trouwens dat de MM laptops niet terugneemt? Ze kunnen hem alleen ter reparatie terugsturen. Ruilen voor een andere of een ander merk kan niet. Een laptop kopen via het internet heeft dus nog meer voordelen, deze kunt u uiteraard binnen 7 dagen altijd terugsturen.
dat moeten ze dan veranderd hebben, een tijd terug was dat, van horen zeggen, wel mogelijk.

ik raad iedereen die een laptop wil kopen een webshop aan, zodat je je altijd kunt beroepen op de wet kopen ik afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:37:
Het betreft tweemaal de VPCEB2C5E. :)

[...]

Net bijna de laptop van mijn broertje ook piepvrij verklaart, maar zo definitief is het dus niet.. :P Hopen dat het dan zo blijft.. Ik had wat testjes gedaan, mét en zonder adapter, mét en zonder USB harde schijf en merkte niets van een piep op.. Dusja... :P
Ik hoop het ook voor je ;)
Wisten jullie trouwens dat de MM laptops niet terugneemt? Ze kunnen hem alleen ter reparatie terugsturen. Ruilen voor een andere of een ander merk kan niet. Een laptop kopen via het internet heeft dus nog meer voordelen, deze kunt u uiteraard binnen 7 dagen altijd terugsturen.
Ja dat zeggen ze altijd... dat zeiden ze ook over onze Dolce-Gusto maar met een harde brief erbij met een paar wetten, handtekening eronder, en dat als ze niet zouden reageren op deze brief ik ze in gebreke mocht stellen kreeg ik mooi in 48 uur een telefoontje van de bedrijfsleider. onderhand een nieuwe gekregen. (wel even andere omstandigheden, had al 2x ter reparatie aangeboden, maar ik bedoel maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wetten? welke dan.

bij aankoop in een fysieke winkel heb je geen recht op een ruil van het product, tenzij dat expliciet in de voorwaarden staat. (hetgeen meestal niet het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik had gewoon zo'n standaardbrief van defecte PS3's aangepast... en het heeft effect gehad :p daar stond meer in van 'deugdelijk product' en dat soort dingen, dat zelfs na de garantie periode ze reparatie of nieuw product moesten geven en dat soort dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een advies hoe ik dit het best aan kan pakken? Ik heb natuurlijk weinig zin om een aantal weken zonder computer te zitten. Ik zou dus graag mijn laptop omruilen voor een exemplaar die niet piept.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omruilen voor eenzelfde exemplaar doen ze niet zomaar, logisch, dan zitten ze namelijk met een gebruikte laptop met een mankement.

als je er toch vanaf wil moet je het toch goed aanpakken, een aangetekende brief sturen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:07:
omruilen voor eenzelfde exemplaar doen ze niet zomaar, logisch, dan zitten ze namelijk met een gebruikte laptop met een mankement.

als je er toch vanaf wil moet je het toch goed aanpakken, een aangetekende brief sturen bijvoorbeeld.
Bedankt voor uw reactie, ik zal een brief schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Wat Darkstone zegt ja... ze gaan niet zomaar toegeven en het ruilen!

Tenzij ze dat soort regelingen hebben, Mycom bijvoorbeeld (uit me hoofd) heeft dat als je een effect binnen 14 dagen constateert je direct een nieuw exemplaar krijgt. Dus je moet even de voorwaarden van MM lezen ;)

En ik heb ook weleens gelezen over de DOA regeling, maar met een piep telt dat natuurlijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 10:42

Neophyte808

Gadget inspector

Hoi ik heb deze: pricewatch: Sony Vaio VPCEB2Z1E/BQ
En ik heb het raarste probleem: mijn blu ray drive wordt niet meer herkend. Na wat zoeken op GoT en wat googlen heb ik wat geprutst in regedit HKEYLOCALMACHINE en ook dat had geen effect. Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik denk niet dat de drive stuk is, want vanmiddag deed hij het nog en de laptop is pas ongeveer een maand oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Drivers opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Heb zelf de VPCEB3S1E/BQ sinds deze week, hoor zelf alleen de piep als ik m'n oor tegen de fan hou :)

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Wel vaag dat ondanks er een nieuwe serie is, de laptops nog steeds last hebben van de piep. Wat zou dan nog de meerwaarde zijn van een "nieuwe" serie?
Voor alleen andere CPU's kunnen ze ook gewoon het modelnummer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

En wat zou de stap van EB2 naar EB3 dan zijn? Juist, het modelnummer ophogen omdat er wat snelheid-upgrades in zitten :P Een totaal nieuw model is bijvoorbeeld de oude 15" NW naar de nieuwe 15" EB of de oude 16" FW naar de nieuwe 16" F serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Je zou denken dat als het nummer van VPC-EB2 naar VPC-EB3 gaat er wel meer verandert dan alleen de processor, toch? Of dat ze in ieder geval de piep oplossen.
Als ze zoiets kleins aanpassen zou het denk ik beter zijn dat ze een nieuw model als bv de VPC-EB2T1E introduceren, om maar wat te noemen.
Pagina: 1 ... 27 ... 47 Laatste