[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Ja, denk dat je dat wel gaat merken.. Met sprongen, denk ik niet maar enig verschil zal je wel merken. Ik had een Intel Core 2 Duo T7500 en ik ga straks naar een Intel Core i5 M520, dat verschil zal iets groter zijn. Helaas nog even wachten omdat ze hebben besloten een paar weken aan de levertermijn te plakken... :'(

Vind het trouwens bijzonder vreemd dat je zo verhit (nergens goed voor in mijn ogen) tegen M2M reageert en dan zo overdreven vriendelijk gaat reageren tegen de rest... :X
WinterX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:04:
[...]

But Windows is already activated.
Anyway, he said when I called them that I have 14 days to return it.
Then you maybe have to pay restocking costs.. Don't know exactly if you have to pay that, but that depends on the store...

[ Voor 23% gewijzigd door Steephh op 28-09-2010 23:06 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

caddywouter schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:15:
[...]

Go, dat realiseer ik me ook, echter heb ik geen antwoord gehad op me vraag, echter niet een antwoord wat mij niet beviel!!
Ik denk dat het tijd wordt voor de beheerders van deze site dat ze jou maar zouden moeten uitsluiten van deze site,
Jou reactie is natuurlijk buiten enige fatsoensnorm!! Waardeloos, zulke figuren!!! erg jammer!!! d:)b
Ik post hier ook niet omdat ik het leuk vind om mensen af te zeiken. Maar als jij een reply post op het tweakers forum, met de volgende mededeling:
Ik heb even op notebookcheck gekeken, alleen daar wordt ik niets wijzer uit, (al die cijfertjes er geen hol van:S).
wat dus eigenlijk betekend dat je geen interesse toont in vooronderzoek of eigen initiatief, noch de moeite neemt om eens wat termen op te zoeken (Google en Wiki bijv.) en vervolgens je eigen post copy/paste en dezelfde vraag nogmaals stelt. En het dan ook nog vreemd vind dat ik mijn post doorstreep? Ik heb 'm niet eens verwijdert, wat ik in eerste instantie van plan was. Dat is geen fatsoen.

Het is geen gratis helpdesk. Het is een Ervaringen / discussietopic. Voor advies wat betreft de "beste" notebook, zie nBBG. (zoekbalkje bovenaan, BBG zoekterm op frontpage).

[/offtopic]

Ontopic:
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:29:

Gamen -> meer GPU dan CPU intensief, verschil dus niet waard
Multitasken dus -> CPU "intensief" maar dat kan een i5 met GEMAK aan (mijn i3 kan het ook met gemak aan ter illustratie!!!)
Goed scherm -> ik vind Sony laptops de mooiste/beste schermkwaliteit hebben!
- Snelheid -> zit erin.

voor wat jij doet is 6GB Ram echt teveel hoor, dat gebruik je nooit, ik heb 4GB RAM en dat is meer dan zat voor beetje gamen/dagelijkse werkzaamheden etc. etc.

Conclusie; voor wat jij ermee gaat doen zou ik de i5 aanraden, dat is meer dan genoeg!! hypertreading betekend gewoon dat je cores verdubbeld worden(even simpel) (2 cores + 2 treads = 4 "cores") dus.
Ik raad ook aan om te 'downgraden' naar 4GB Ram ;)
In verschillende applicaties is hyperthreading eigenlijk niet sneller dan non-hyperthreading. Dus de 4 "virtuele" cores kun je eigenlijk niet zo bekijken. Het is en blijft een dual core machine, die in sommige gevallen stukjes code efficiënter kan afhandelen. Verder is de meeste performance te behalen uit het vervangen van de langzame laptop schijf. Een SSD doet wonderen. Investeer dus liever in een degelijke SSD dan in een grote schijf. Voor opslag moet je het sowieso niet doen. Een externe schijf is dan veel praktischer. Je zit bij normaal computer gebruik dus voornamelijk op de IO te wachten, dan dat je processor voor 100% gebruikt wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 28-09-2010 23:16 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:05:
Then you maybe have to pay restocking costs.. Don't know exactly if you have to pay that, but that depends on the store...
neen, je betaalt alleen de verzendkosten terug.

dat je 99 stukken software moet activeren en 123 verpakkingen moet openen voordat je het product kan TESTEN is niet jouw probleem, maar dat van de winkel.

alleen in nl/be uiteraard.

--------

you pay only the shipping costs back to the shop.

licences, asuming you could not test the item whitout activating them (i.e. windows), are not your problem, the shop is now allowed to ask a price for "restocking".

only in holland/belgium of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
[quote]Steephh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:05:

Vind het trouwens bijzonder vreemd dat je zo verhit (nergens goed voor in mijn ogen) tegen M2M reageert en dan zo overdreven vriendelijk gaat reageren tegen de rest... :X

[...]

Ik heb iedereen continu bedankt voor de reactie's, dan zul je eerdere post van mij terug moeten lezen of in andere topic's moeten zoeken! het is geen overdreven vriendelijke reactie, het lijkt me normaal dat je vriendelijk tegen elkaar doen!

Mag ik even citeren wat M2M zeg "vraag is blijkbaar al gesteld. op dezelfde pagina notabene... Spuit11!"
dat lijkt me niet echt fatsoenlijk, ofwel, is dat een normaal om tegen mensen te zeggen, ik vind het een reactie die je op fok forums tegen komt.
Het is maarweer een keurig voorbeeld van de verharding van de samenleving. Daarom moeten we ook zo super blij zijn met het kabinet nu 8)7 heerlijk :F

Mijn reactie in deze getuigd niet van schoonheid, echter ben ik sterk voorstander van een normale en vriendelijk met elkaar omgaan.
En ik weet mijn reactie op M2M is in strijd met wat ik nu zeg!

maarja

gegroet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
M2M schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:11:
[...]

[...]

wat dus eigenlijk betekend dat je geen interesse toont in vooronderzoek of eigen initiatief, noch de moeite neemt om eens wat termen op te zoeken (Google en Wiki bijv.) en vervolgens je eigen post copy/paste en dezelfde vraag nogmaals stelt. En het dan ook nog vreemd vind dat ik mijn post doorstreep? Ik heb 'm niet eens verwijdert, wat ik in eerste instantie van plan was. Dat is geen fatsoen.

Het is geen gratis helpdesk. Het is een Ervaringen / discussietopic. Voor advies wat betreft de "beste" notebook, zie nBBG. (zoekbalkje bovenaan, BBG zoekterm op frontpage).

[/offtopic]
beste vriend!! ik heb vooronderzoek gedaan, ik begreep er alleen niets van! Als jij last heb van je enkel weet je niet precies wat er aan de hand is en zul je naar een dokter of fysio gaan. Ofwel dan zal ik je helpen!

:O ik wordt hier een beetje moe van en pas hier dan ook verder voor om op in te gaan!!

overigens, dank voor je reactie ontopic!

• Steephh
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:15:
[...]

neen, je betaalt alleen de verzendkosten terug.

dat je 99 stukken software moet activeren en 123 verpakkingen moet openen voordat je het product kan TESTEN is niet jouw probleem, maar dat van de winkel.

alleen in nl/be uiteraard.

--------

you pay only the shipping costs back to the shop.

licences, asuming you could not test the item whitout activating them (i.e. windows), are not your problem, the shop is now allowed to ask a price for "restocking".

only in holland/belgium of course.
Betwijfel of het zo werkt... Weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe het zit (ben geen advocaat/rechter) en wat de rechtbank ervan zegt als je daar naar toe zou stappen...

Sowieso is dit een erg grijs gebied.. Bestel ik een duur Adobe pakket, 'probeer het uit' en stuur het daarna terug.. (en laat het eventueel stiekem op mijn pc staan..)
Dat mag dus niet.. Wet kopen op Afstand geldt dan ook niet.. Je mag wel naar de doos kijken, maar het niet installeren.. Een product als bijvoorbeeld een muis mag je wel uitproberen..

Bij een laptop is het een beetje een lastig verhaal, aangezien daar software op zit die geactiveerd wordt. Wordt een beetje lastig om die nog 'als nieuw' te verkopen en daardoor zou (als iedereen steeds een laptop besteld, windows activeert en terugstuurt) een winkel dus met een hoop (voor de nieuwprijs verkoopbare) laptops zitten. Aan de andere kant, kan een klant dan ook geen product meer uittesten, zonder het besturingssysteem te activeren.. Een beetje lastig verhaal dus..

Persoonlijk vermijd ik zulke situaties het liefst ook, door goed vooronderzoek te doen. Scheelt me ook een hoop werk, mocht een winkel anders van mening zijn en het eventueel tot een rechtzaak zou komen (al bespaar ik me die tijd liever, ben niet zo'n principe-mens).

[ Voor 5% gewijzigd door Steephh op 29-09-2010 00:54 ]

_@/'

Verwijderd

http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

samengevat je hebt 7 werkdagen de tijd om een product te testen, niets bekijken, testen, dit is als vervanging van de bekende onderzoeksplicht

terugsturen nadat je de licentie hebt geactiveerd mag gewoon, dat onderwerp is al talloze malen teruggekeerd in SF. een greep uit het ruime assortiment :P :
Je hebt het nu helemaal mis; de zichtsperiode uit de koop op afstand is expliciet bedoelt om het product te kunnen testen. Als de verkoper er voor kiest de boel in dichte dozen, gesealde verpakkingen en met activatiecodes op te sturen, is dat voor zijn risico; dat kan niet beperkend zijn voor de consument. Daarnaast is er een uitspraak van de geschillencommissie geweest dat het activeren van een licentie een beroep op de wet koop op afstand niet in de weg mag staan (juist omdat dit inherent aan het testen is).
Verwijderd in "Retourzending na opening laptop"

...maar de doorsnee webshop zal ongetwijfeld tegensputteren

maar nu ga ik :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 01:12 ]

• Steephh
Zo te lezen gaat dat geval over iemand die de verkeerde laptop geleverd heeft gekregen, maar wat in zijn reactie staat lijkt wel over de wet 'Kopen op Afstand' te gaan. Anyways, ik blijf het vreemd vinden dat dat zomaar mogelijk is (het verhaaltje: windows activeren).. Dat zou dus betekenen dat ik bij een random webshop 200 laptops bestel, ze allemaal uitpak, Windows activeer en ze dan weer terugstuur zonder reden... Laptops zijn voor de webshop niet meer verkoopbaar als zijnde 'nieuw - gesealed - orgineel verpakt' en dus ook niet in orginele staat terug gebracht, maar dat mag dus blijkbaar zomaar.. Dit is overigens ook een leuke manier om een concurrent om zeep te helpen overigens (moet je wel als particulier kopen, anders heb je deze rechten niet).

En: http://www.consuwijzer.nl...itproberen_en_terugsturen

Wat is in gebruik nemen? In principe neem je een laptop in gebruik wanneer je Windows activeert. Je vult gegevens in, je naam etc... Neemt niet weg dat je anders moeilijk kunt testen, maar puur theoretisch gezien zou je de laptop dus wel aan mogen zetten, maar geen Windows mogen activeren.

Nog even een stukje uit de consuwijzer quoten:
Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
In mijn ogen is de activatie van de software ook een soort verzegeling. Maar goed, dit is maar een interpretatie, zoals ik al zei ben ik geen advocaat, dan wel rechter dus ik ga hier verder geen uitspraken over doen. Blijft wel dat ik persoonlijk liever zulke situaties vermijd en goed vooronderzoek doe.

[ Voor 17% gewijzigd door Steephh op 29-09-2010 01:59 ]

_@/'

Verwijderd

Ik krijg als het goed is deze week mijn Vaio kreeg maandag onderstaand:

Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 29.09.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wijsturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd

:9~ _/-\o_

ik heb echter nog wel een vraagje, ik heb hem besteld met een 7200Rpm schijf maar lees hier veel over grote winsten van een SSD ook zie ik een optie om hem te plaatsen op de plek van de Blue-ray speler.

Kan ik zo'n schijf ook gewoon i.p.v. de huidige plaatsen (zelfde aansluiting?) en hoeveel is mijn winst dan (voor mij begrijpelijk) 7200Rpm x..... :?

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op woensdag 29 september 2010 @ 01:45:
Zo te lezen gaat dat geval over iemand die de verkeerde laptop geleverd heeft gekregen, maar wat in zijn reactie staat lijkt wel over de wet 'Kopen op Afstand' te gaan. Anyways, ik blijf het vreemd vinden dat dat zomaar mogelijk is (het verhaaltje: windows activeren).. Dat zou dus betekenen dat ik bij een random webshop 200 laptops bestel, ze allemaal uitpak, Windows activeer en ze dan weer terugstuur zonder reden... Laptops zijn voor de webshop niet meer verkoopbaar als zijnde 'nieuw - gesealed - orgineel verpakt' en dus ook niet in orginele staat terug gebracht, maar dat mag dus blijkbaar zomaar.. Dit is overigens ook een leuke manier om een concurrent om zeep te helpen overigens (moet je wel als particulier kopen, anders heb je deze rechten niet).

En: http://www.consuwijzer.nl...itproberen_en_terugsturen

Wat is in gebruik nemen? In principe neem je een laptop in gebruik wanneer je Windows activeert. Je vult gegevens in, je naam etc... Neemt niet weg dat je anders moeilijk kunt testen, maar puur theoretisch gezien zou je de laptop dus wel aan mogen zetten, maar geen Windows mogen activeren.

Nog even een stukje uit de consuwijzer quoten:

[...]

In mijn ogen is de activatie van de software ook een soort verzegeling. Maar goed, dit is maar een interpretatie, zoals ik al zei ben ik geen advocaat, dan wel rechter dus ik ga hier verder geen uitspraken over doen. Blijft wel dat ik persoonlijk liever zulke situaties vermijd en goed vooronderzoek doe.
Aub doe niet zo eigenwijs :P darkstone heeft 100% gelijk!! de rechter heeft beslist dat een webshop GEEN kosten mag stellen als je gebruik hebt gemaakt van de wet "kopen op afstand"!

een voorbeeldje van een site:

Wanneer verkopers bij een koop via internet consumenten niet goed op hun rechten wijzen, snijden zij zichzelf in de vingers. De bedenktijd van 7 werkdagen waarin van de koop kan worden afgezien, wordt dan namelijk automatisch verlengd met 3 maanden. En die situatie doet zich vaker voor dan gedacht. Overigens zijn er meer regels die van toepassing zijn op internetaankopen waar niet iedereen bij stilstaat. Daarom in dit artikel een toelichting.

J. Ytsma bestelt via internet een laptop bij Computerpirates. Het tft-scherm bevat echter enkele pixelfouten, reden voor de koper Computerpirates te vragen het apparaat om te ruilen. Nee, wordt gezegd, de pixelfout is geen reden tot omruil, want deze valt niet onder de garantievoorwaarden van de fabrikant. Ytsma wijst nog op de duidelijke uitspraak van de Geschillencommissie Computers dat pixelfouten niet hoeven te worden getolereerd, maar ook dat helpt niet. Een andere commissie zal er ongetwijfeld weer anders over oordelen, meent Computerpirates.
Ytsma beroept zich ook nog op de periode van zeven dagen waarbinnen hij volgens de regels die gelden bij een aankoop via internet nog van de koop kan afzien, maar ook dat vindt geen gehoor. “De verzegeling van de doos waarin de computer verpakt zat is verbroken en de computer is in gebruik genomen, dus dan kunt u niet meer teruggeven”, is het argument.
Dat is onzin. De regeling ‘Koop op afstand’ biedt kopers de mogelijkheid het gekochte eerst te beoordelen voordat een besluit om de spullen terug te sturen worden genomen. En dat kan alleen als een verpakking wordt geopend.
Als Ytsma bij ons aanklopt voor advies zijn de zeven dagen bedenktijd inmiddels verstreken, maar hij heeft toch nog de mogelijkheid de koop alsnog te ontbinden. Computerpirates heeft hem namelijk niet tijdig gewezen op de garantievoorwaarden en daardoor heeft Ytsma volgens de wet alsnog een extra termijn van 3 maanden gekregen om de koop te ontbinden. Daarvan maakt hij dan ook gebruik.

Wat is koop op afstand?
Het voorval met Computerpirates maakt duidelijk dat consumenten die via internet kopen mogelijkheden hebben die niet altijd bekend zijn. Maar wel nuttig om te weten.
De regeling ‘koop op afstand’ (officieel ‘Overeenkomsten op afstand’) heeft betrekking op koopovereenkomsten die worden afgesloten met consumenten (dus niet met zakelijke partijen) zonder dat er een direct contact is tussen verkoper en koper. Populair omschreven kan daaronder worden verstaan: zonder dat beiden zich in dezelfde ruimte bevinden. Dus bestellingen die worden gedaan via internet, telefoon, schriftelijk e.d. vallen onder het begrip koop op afstand.
Wie in een winkel iets koopt, weet gewoonlijk wat hij krijgt voor zijn geld. Het product kan dan bekeken en beoordeeld worden. Dat ligt anders bij een koop op afstand en daarom biedt de wet de consument in dergelijke situaties extra bescherming.
De meest belangrijke is dat de koper binnen zeven werkdagen nadat hij zijn bestelling heeft ontvangen alsnog kan afzien van de koop. Er hoeft daarbij geen reden te worden opgegeven waarom de koop niet doorgaat; de mededeling op zich is voldoende.
Belangrijk bij een verkoop op afstand is ook dat de verkoper bepaalde informatie moet geven, bijvoorbeeld over die bedenkperiode. Doet hij dat niet, dan wordt de termijn van 7 dagen automatisch met nog eens 3 maanden verlengd. Dat tikt fors aan, zeker als wordt bedacht dat zulke informatie heel vaak niet wordt gegeven.

lijkt me duidelijk toch? bron: http://online.gebruikers....p?thread_id=376&pid=36723

m.a.w de koper mag nooit gehinderd worden door seals/activations etc. daar heb jij toch niet voor gekozen? jij kan een laptop pas testen wanneer je hem aan hebt gezet (en dus gelijk hebt geactiveerd). niet jouw probleem, wel die van de winkel. wet = wet, iedereen dient zich daar aan te houden en webshops zullen altijd weigeren, maar jij staat in je recht en als je dat goed duidelijk maakt krijg je het vaak voor elkaar :)

Verwijderd

goed verhaal ;) Of te wel je kunt hem beter online bestellen des te meer rechten heb je. Fabricage fouten of persoonlijke voorkeur kom je vaak toch pas tijdens gebruik en niet in de winkel achter.

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ffies tussendoor :

je kan een gratis laptopskin voor je vaio bestellen : http://www.tattooyourvaio.nl/first.aspx

en nog wat sony meuk winnen als je pica op nr1 staat;)

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Helaas kan je dat alleen doen als je een 14" of 15,5" model van de 2e serie hebt :(

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
nou , vorige keer lukte het me niet maar ik heb het daarnet gedaan door de code onderop me laptop in te typen en die werkte gewoon? ,misschien ffies paar keer proberen,

ik heb trouwens de vpceb1c5e

• M2M

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:57:
Kan ik zo'n schijf ook gewoon i.p.v. de huidige plaatsen (zelfde aansluiting?) en hoeveel is mijn winst dan (voor mij begrijpelijk) 7200Rpm x..... :?
Geloof me, nuttig. Een degelijke SSD trekt in leessnelheden de verbinding (SATA II (300 MB/s afgerond)) vol. Schrijfsnelheden lopen uiteen maar komen ook aardig in de buurt van 200 - 250 MB/s. Let wel MegaBytes/s. Maar daar zit 'm de kracht van een SSD eigenlijk niet in. Het zijn de random read / writes die een SSD snel maken. Een normale schijf moet namelijk fysiek bewegen wil de schijfkop een lees / schrijf actie maken, op een andere plek op de schijf als waar die zich op dat moment bevind. De leeskop moet bewegen, dat kost tijd. De schijf moet draaien, dat kost ook tijd. 30 ms klinkt misschien niet veel voor een random schijfkopbeweging, maar als je dan uitgaat van 10000 leesacties die gedaan moeten worden bij het opstarten van je laptop, wordt het ineens wel interessant.
Een degelijke SSD heeft een toegangstijd (die 30 ms) van ongeveer 0.1 ms. Of zelfs nog minder. En dat maakt een SSD snel. 10000 leesacties van kleine stukjes data worden véél sneller gelezen dan een traditionele harde schijf dat kan.

Hoe merk ik dat in de praktijk: Programmas zijn opgestart voordat je je muisknop losgelaten hebt. En dan heb ik het niet over notepad ;). je OS start megasnel op. de schijf is niet / nauwelijks meer een limiterende factor. Afsluiten gaat ook zeer snel, en over het algemeen heb je een zeer goede schijfperformance.

Verder de beveiliging, door wear leveling slijt een SSD evensnel op alle sectoren van de SSD. Data blijft leesbaar bij schijffalen in veel gevallen, omdat bij het falen van de schijf, enkel de mogelijkheid tot het schrijven van data beperkt wordt. Mocht dat gebeuren in een celletje, is er niets aan de hand. De controller copieert de data naar een werkende cell, en de kapotte wordt als slechte sector gevlagd. (disclaimer, niet helemaal correct, maar wel bijna)

Het nadeel? De prijs en hoeveelheid opslag. Prijs is duur, en opslag heb je niet veel van. Gelukkig heb je voor de meeste programmatuur niet meer dan 60 GB nodig. (OS + programma's). Voor lange termijns opslag moet je een SSD dus ook eigenlijk niet gebruiken. Dat is zonde van het geld wat je er in stopt.

Wil je meer weten? Google benchmarks ;)

-_-

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

rutger465 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:05:
ffies tussendoor :

je kan een gratis laptopskin voor je vaio bestellen : http://www.tattooyourvaio.nl/first.aspx

en nog wat sony meuk winnen als je pica op nr1 staat;)
niet als je een 17,3 inch hebt :@

• Steephh
Tuurlijk, je hebt gelijk! Dat zeg ik ook niet.. Ik gaf alleen maar mijn mening hoe ik erover denk. En natuurlijk, een consument moet gewoon het recht hebben om te bekijken wat hij/zij koopt maar erg fair is het nu niet omdat er ook misbruik van de situatie gemaakt kan worden. (een klant besteld een laptop bij een winkel waar iets in de voorwaarden niet helemaal klopt, kan vervolgens de laptop 3 maanden gebruiken alvorens hij deze terug moet sturen). Of mensen die 10 laptops bestellen, ze allemaal uitproberen en ze dan weer terug sturen... Leuke en luie manier om te kijken welke laptop je het meest bevalt.. Het mag en het is legaal, maar niet erg netjes in mijn ogen.

Uiteindelijk zal een webshop de laptops of eventueel andere producten duurder maken zodat ik duurder uit ben omdat mensen van deze constructie misbruik maken (of gewoon geen goed vooronderzoek doen).... Dát vind ik jammer.

_@/'

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tsjah, regels zijn regels, en webshops maken ook misbruik van onwetende klanten... vergeet dat niet ;)

en als jij 10 laptops bestelt, dan terugstuurt denk ik niet dat die webshop ooit nog een order van je aanneemt :p

• Steephh
True that... :P Nog even ontopic:

Mijn levertijd was dus naar 21-10 verzet (gisteren verzonden vanaf de fabriek), zo lang duurde het verzenden van de fabriek náár het logistiek centrum schijnbaar... Vandaag 2x gebeld, de 2e keer wisten ze me te vertellen dat het waarschijnlijk om een administratieve fout ging. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

_@/'

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Goed,

Ik gebruik mijn Vaio VPCEB1C5E (één van de allereerst geleverde modellen uit de serie) nu al een tijdje in gebruik. Hij staat op mijn bureau, naast een kachel. Er hangt een extern beeldscherm aan, een extern toetsenbord en een dock voor mijn iPhone.

Het valt me op dat de laptop een ongelofelijk kabaal maakt, en dan wel nader gespecificeerd de fan. Dat ding blaast continu, man wat een herrie. Nog iemand die daar last van heeft?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik hoor hem wel blazen onder "stress" (voornamenlijk gamen en een HD video bewerken/opslaan dan stressed de CPU behoorlijk :p) maar kabaal? daar vind ik me niet in...

Verwijderd

M2M schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:52:
[...]

Geloof me, nuttig. .........
Duidelijk verhaal dank je! _/-\o_

Dus hij past wel op de plek van de standaard schijf alleen heb je er toch nog een andere hdd bij nodig voor opslag. Ik denk dat ik nog maar ff afwacht tot ze iets groter en goedkoper worden.
dan heb je, wanneer je gewend bent aan de snelheid van de laptop, ook nog een keer iets waardoor die weer sneller gaat!
Steephh schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:35:
True that... :P Nog even ontopic:

Mijn levertijd was dus naar 21-10 verzet (gisteren verzonden vanaf de fabriek), zo lang duurde het verzenden van de fabriek náár het logistiek centrum schijnbaar... Vandaag 2x gebeld, de 2e keer wisten ze me te vertellen dat het waarschijnlijk om een administratieve fout ging. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Nop ik heb rond dezelfde tijd besteld als jou maar heb een mail gekregen dat die waarschijnlijk gister verstuurd zou worden vanaf het logistieke centrum. heb alleen gister geen laptop of verzendbevestiging ontvangen. 8)7 kan niet meer wachten.....

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Klinkt als de befaamde Whining Fan.

[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 30-09-2010 10:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:18:
Nop ik heb rond dezelfde tijd besteld als jou maar heb een mail gekregen dat die waarschijnlijk gister verstuurd zou worden vanaf het logistieke centrum. heb alleen gister geen laptop of verzendbevestiging ontvangen. 8)7 kan niet meer wachten.....
Bij mij precies het zelfde!
Schiet op met dat ding! :)

[ Voor 30% gewijzigd door JTibben op 30-09-2010 10:30 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb onlangs wat videos geconverteerd, 720p mp4 bestanden naar HD wmv. Dit met een F11, 8GB , I7 quad processor. Hij deed over een filmpje van 2 minuten nog ruim 6 minuten om het om te zetten. Hoe zijn de ervaringen op de E serie?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Destianto schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:40:
[...]

Ik heb onlangs wat videos geconverteerd, 720p mp4 bestanden naar HD wmv. Dit met een F11, 8GB , I7 quad processor. Hij deed over een filmpje van 2 minuten nog ruim 6 minuten om het om te zetten. Hoe zijn de ervaringen op de E serie?
Umm... heel wat langer in ieder geval. maar het ligt er (toch ?) ook aan hoelang je video zijn? :P

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik weet het niet precies. maar een bestandje van 2 minuten a 85 mb is toch niet heel groot. Ik heb vorig jaar nog wat bestanden omgezet op een oudere laptop voor mijn ipod touch:

Processor: Intel Celeron 1,76 ghz
Werkgeheugen: RAM 1 GB
Videokaart: Family Chipset 256mb

Een film van 2 uur, dat duurde toen maar liefst 8 uur volgens mij, dus 4x zo lang als dat het bestand zelf duurt.
Had dus verwacht dat een Quad core processor met 8gb wel wat meer eruit kon halen dan 3x de duur van het filmpje.

Verwijderd

Ik plaats dit linkje even omdat ik denk dat ik niet de enigste ben die het hele SSD verhaal nog niet helemaal begreep. Ik weet niet of dit helemaal de juiste plek is maar dan hoor ik het vanzelf ;)

http://nl.hardware.info/reviews/1552/ssds-wachten-of-kopen

zie onderstaand

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 14:48 ]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:13:
Ik plaats dit linkje even omdat ik denk dat ik niet de enigste ben die het hele SSD verhaal nog niet helemaal begreep. Ik weet niet of dit helemaal de juiste plek is maar dan hoor ik het vanzelf ;)

http://nl.hardware.info/reviews/1552/ssds-wachten-of-kopen
Er bestaat een heel topic over SSD:

Het grote SSD topic ~ Deel 6

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Destianto schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:28:
Ik weet het niet precies. maar een bestandje van 2 minuten a 85 mb is toch niet heel groot. Ik heb vorig jaar nog wat bestanden omgezet op een oudere laptop voor mijn ipod touch:

Processor: Intel Celeron 1,76 ghz
Werkgeheugen: RAM 1 GB
Videokaart: Family Chipset 256mb

Een film van 2 uur, dat duurde toen maar liefst 8 uur volgens mij, dus 4x zo lang als dat het bestand zelf duurt.
Had dus verwacht dat een Quad core processor met 8gb wel wat meer eruit kon halen dan 3x de duur van het filmpje.
ik ook ja :P maar wel zelfde programma etc. gebruikt (lijkt me wel, maar toch)

Verwijderd

is het mogelijk om via de interne bluetooth 2 apparaten tegelijkertijd te koppelen (bijv. een muis en een toetsenbord?)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:49:
is het mogelijk om via de interne bluetooth 2 apparaten tegelijkertijd te koppelen (bijv. een muis en een toetsenbord?)
Ja, dit is mogelijk, ik verbind af en toe ook wel eens mijn muis en mijn telefoon tegelijk met mijn laptop.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Verwijderd

er staat een review van de E2 17" online:
http://www.notebookcheck....-BI-Notebook.37100.0.html

minpunten:
zoals we gewend zijn van sony: een brak scherm. :|
lage accuduur (wat dacht je dan met een tripple core en een 3900mAh accu?)
glossy palmrest doet afbreuk aan het geheel.
GPU, net zoals de rest van de E lijn laag geclockt.

pluspunten:
het testexemplaar had geen piep :P
design
stevige case

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

heb nog steeds de originele drivers van ATI die er bij de koop opzaten. Tijd om die drivers te updaten dacht ik dus, ik heb die uit de beginpost gedaan, alles in orde, toen hij helemaal klaar was zat ik rechtsboven in tijdens scrollen,klikken etc. dat het geen vloeiend beeld was, soort van "krassen" in mijn scherm...

had een systeemherstelpunt ervoor gemaakt en zo weer teruggebracht naar hoe het goed was, maar iemand een idee waarom?

(ps. heb geen 5650 maar een 5470)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35
JTibben schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:30:
[...]
Bij mij precies het zelfde!
Schiet op met dat ding! :)
Ik vroeg me trouwens af of jullie twee hem al hebben? Bij mij zou hij namelijk ook de 29e waarschijnlijk verzonden worden maar ja, mooi niet dus. Ik zit hier inmiddels al aardig psychopatische trekjes te vertonen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Lixis schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:54:
[...]

Ik vroeg me trouwens af of jullie twee hem al hebben? Bij mij zou hij namelijk ook de 29e waarschijnlijk verzonden worden maar ja, mooi niet dus. Ik zit hier inmiddels al aardig psychopatische trekjes te vertonen... :P
So do I... 8)7

Omdat ik het graag schriftelijk bevestigd wilde hebben heb ik een mail gestuurd naar SonyStyle. En heb een mail terug gekregen.
Vriendelijk dank voor uw email.

Uw laptops zijn op 28 september verzonden vanuit de fabriek in Japan. Bji deze datum tellen wij 2 dagen voor verzending naar ons logistiek centrum in Tilburg.
Voor het graveren van uw laptops wordt 1 dag gerekend.

Ik verwacht dat de uw bestelling in de loop van volgende week geleverd zal worden. U zult nog een email ontvangen van UPS met daarin het trackingnummer van uw bestelling.

Hopend u voldoende te hebben geinformeerd.
Aaaah nu kan ik helemaaaaal niet meer wachten!!!! :P :+

[ Voor 23% gewijzigd door Steephh op 01-10-2010 09:14 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Laatst online: 30-07 15:43
Lixis schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:54:
[...]

Nee nog niks hier. Ook geeft de sonystyle.nl site nog steeds aan dat de laptopn naar mijn wensen wordt aangepast.

Maar goed, gewoon doen alsof we heel veel geduld hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTibben schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:24:
[...]

Nee nog niks hier. Ook geeft de sonystyle.nl site nog steeds aan dat de laptopn naar mijn wensen wordt aangepast.

Maar goed, gewoon doen alsof we heel veel geduld hebben :)
bij mij hetzelfde. maandag verzonden uit de fabriek en verder nog niets vernomen. Geen gravering op de mijne trouwens.

Ben ook elke 5 min op mijn mail aant kijken.... Gelukkig dat ik heel geduldig ben |:( 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
heren, dames,

Ik werk nu al geruime tijd met mijn FS315B (zo'n 4,5 jaar). Bevalt enorm goed, maar het beestje begint toch wel wat oud te worden nu. Tijd voor iets nieuws dus, en daar gebruik ik graag jullie hulp bij.

Wat is belangrijk vind:
- Snelheid, snelheid, snelheid. Ik wil geen trage bak.
- Scherm. Deze moet net zoals die van mijn huidige Vaio van goede kwaliteit zijn. Ik lees hier nog wel eens iets over brakke schermen? Zou graag weten wat daarmee bedoeld wordt, en of mijn huidige Xbrite Dual daar naar jullie mening ook onder valt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!
- Over 3 jaar moet ik nog steeds het gevoel hebben dat ik een goed product onder mijn handpalmen heb liggen.

Wat is totaal niet nodig heb:
- BR speler/writer. Ik heb een PS3 en doe daar al mijn mediacenter spul mee.
- Te dure configuraties
- Een piep, dat lijkt me behoorlijk hell

Oke, dus bovenstaande is redelijk duidelijk denk ik. Ik las dat er weer nieuwe modellen aangekondigd zijn? Wanneer kan ik die bestellen? Of komt er binnenkort (waarschijnlijk) nog meer spul?
Is de E serie beter voor mij of kan ik beter kiezen voor de F of andere?

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

deejaylethal schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:39:
Wat is belangrijk vind:
- Snelheid, snelheid, snelheid. Ik wil geen trage bak.
- Scherm. Deze moet net zoals die van mijn huidige Vaio van goede kwaliteit zijn. Ik lees hier nog wel eens iets over brakke schermen? Zou graag weten wat daarmee bedoeld wordt, en of mijn huidige Xbrite Dual daar naar jullie mening ook onder valt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee!
- Over 3 jaar moet ik nog steeds het gevoel hebben dat ik een goed product onder mijn handpalmen heb liggen.
Cheers!
Als ik het zo hoor, lijkt me dat de F serie meer geschikt is voor jou. De F13 is net gereleased en configureerbaar. Snelheid ,snelheid,snelheid. I7 Quad Core processor, USB 3.0! voor data overdracht, de optie om een dvd te kiezen i.p.v Blu Ray. En het mooie Matte scherm. Als je er over een paar jaar ook plezier van wilt hebben kan jezelf bepalen hoeveel ram je erin gooit, maar uitbreiden is later natuurlijk ook nog een optie, evenals een SSD. Prijskaartje indien voor een 7200 rpm schiijf wordt gekozen.

c.a 1350 euro

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 01-10-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

Als ik het zo hoor, lijkt me dat de F serie meer geschikt is voor jou. De F13 is net gereleased en configureerbaar. Snelheid ,snelheid,snelheid. I7 Quad Core processor, USB 3.0! voor data overdracht, de optie om een dvd te kiezen i.p.v Blu Ray. En het mooie Matte scherm. Als je er over een paar jaar ook plezier van wilt hebben kan jezelf bepalen hoeveel ram je erin gooit, maar uitbreiden is later natuurlijk ook nog een optie, evenals een SSD. Prijskaartje indien voor een 7200 rpm schiijf wordt gekozen.

c.a 1350 euro
Klinkt gek, maar ik ben zelf altijd meer van een plastic shine scherm dan van een mat scherm. Ook mogelijk? Of moet ik dan bij de andere series gaan speuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
is het iemand misschien bekend of ze de nieuwe e-serie al in een winkel in Groningen hebben?

Ik wil de e-serie wel aanschaffen maar, ik ben nog nieuwsgierig naar het kleurverschil tussen mat zwart en glossy zwart of de bruine versie?

Ik kom er op de foto's niet helemaal achter wat het mooiste is & het minste krassen op zal leveren.
of kunnen jullie me zo helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

deejaylethal schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:14:
[...]
Klinkt gek, maar ik ben zelf altijd meer van een plastic shine scherm dan van een mat scherm. Ook mogelijk? Of moet ik dan bij de andere series gaan speuren?
Dan lijkt het me meer een kwestie van smaak, De F serie is ook te verkrijgen met een I5 processor. ( dual core ) net zoals de E serie. en met een glanzend scherm. Persoonlijk vind ik de F serie meer karakter uitstralen en de E serie meer voor een jonger en trendy publiek is. Kan alleen niet zo 1,2,3 achterhalen of de nieuwe E serie ook USB 3.0 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Volgens mij nog niet. Ik ben het in ieder geval nog niet tegen gekomen. Daarnaast is mijn eigen mening, dat USB3.0 nog een beetje overkill is op het moment. De verwachte levensduur van een laptop is 3 jaar, de kans dat USB3.0 een must wordt in die 3 jaar is nihil. Het is eigenlijk enkel nuttig als je er een externe schijf aan hangt én veelvuldig grote hoeveelheden data pompt. met USB 2.0 haal je 25 MB/s, USB 3.0 dus 100 - 150MB/s (limiet van de externe schijf). USB 3.0 wordt dus interessant bij regelmatige copieeracties van 4 GB+ (3 minuten wachttijd)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarom een overkill? De F13 lijn wordt er standaard mee uitgerust, lijkt me juist fijn om met oog op de toekomst de hardware alvast in huis te hebben. Waarschijnlijk zijn er weinig mensen op het moment met externe USB 3.0 HDD schijven. maar 3.0 is nog steeds compatiable met 2.0. En er wordt beweert dat wanneer je een USB 2.0 ext HDD eraan koppelt je ook al enig winst marge haalt bij het wegschrijven van data. Voor mij zou het dus wel een + zijn bij het aankopen van een nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bovendien kost usb 3.0 maar enkele euro's meer dan usb 2.0, dat heb ik er best voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Destianto schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:00:
Waarom een overkill? De F13 lijn wordt er standaard mee uitgerust, lijkt me juist fijn om met oog op de toekomst de hardware alvast in huis te hebben. Waarschijnlijk zijn er weinig mensen op het moment met externe USB 3.0 HDD schijven. maar 3.0 is nog steeds compatiable met 2.0. En er wordt beweert dat wanneer je een USB 2.0 ext HDD eraan koppelt je ook al enig winst marge haalt bij het wegschrijven van data. Voor mij zou het dus wel een + zijn bij het aankopen van een nieuwe laptop.
nee, de vraag is hoeveel procent winst je ermee gaat halen, als je de huidige situatie doortrekt. Als je enkel met word bestanden werkt, heeft USB3 geen voordeel ten opzichte van USB2. Als je met muziek werkt ook niet. 25MB/s is best veel. Meer dan een 100 Mb/s netwerk kan pompen. Enkel met grote tot uitzonderlijk grote bestanden is het interessant. Blu-ray rips van 50 GB, of elke dag een DVD over de USB kabel trekken. Maar zelfs dat valt reuze mee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300% met de huidige generatie harde schijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iemand toevallig enig idee waarom de nieuwe ATI CCC drivers niet ten goede kwamen bij mij? m.a.w. zijn er uberhaubt mensen die problemen hebben ondervonden tijdens het installeren (of eigenlijk : NA de installatie) van de ATI drivers uit de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sony word ook niet ondersteund door ATI...

op mijn dell installeer ik bijna elke maand de nieuwste versie, dat gaat meestal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Zucht.... Iemand van jullie het volgende mailtje al gehad?
Geachte klant,

Wij danken u voor uw recentelijke bestelling bij Sony Style Store. Wij bevestigen u hierbij dat uw bestelling goed is aangekomen in ons distributiecentrum.

Om in de toekomst onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, voegen wij vanaf 4 oktober a.s. onze Sony Style Store en Sony website samen.

Dit zal u een Sony website geven waar u gemakkelijk informatie kunt vinden over al onze Sony producten en diensten. Tegelijkertijd kunt u on-line of via ons Customer Care Center Sony producten bestellen.

Aangezien wij momenteel aan deze aanpassing werken is het niet te voorkomen dat dit invloed heeft op onze activiteiten. Dit betekent tevens dat het verzenden van uw bestelling vertraagd zal worden met 5 dagen.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt.

Als u hierover vragen heeft kunt u contact opnemen met onze Customer Service Hotline op nummer 020 3469524 voor Nederland en 02 713 1635 voor Belgie.

Wij danken u voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Uw Sony Store Online Team.

www.sonystyle-europe.com
Plakken ze er zo nog even een week aan vast.. Ik snap echt serieus niet dat ze 5 dagen doen over het samenvoegen van een site... Zoiets test je toch van te voren? Of laten ze het porteren van de site over aan het jongetje die 2 straten verder woont en 'zo handig met computers is'?

Los daarvan, waarom moet mijn bestelling hiervoor een week vertraging oplopen (ik neem aan dat ze op Zaterdag en Zondag niet werken). Dit staat toch totaal los van het bestelproces? Zucht.. :(

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja.. de levertijden bij sony zijn al tijden een ramp.

bij dell kunnen ze de verwachte levertijd heel* nauwkeurig inschatten, vaak word deze geschat op 2 a 3 maanden.
wat blijkt? veel modellen worden binnen 2 weken geleverd, communiceer dat dan duidelijk aan de klant...
het feit dat je niet glashelder kan zien in welke status je laptop zit maakt het nog erger, als er staat dat mn bestelling "onderweg is naar het logistiek centrum" kan ik daar geen kaas van maken.

*understatement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:55:
sony word ook niet ondersteund door ATI...

op mijn dell installeer ik bijna elke maand de nieuwste versie, dat gaat meestal goed.
Ja daar heb je gelijk in, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat je Vaio dan de installatie weigert... maar dat zal wel niet waar zijn.

Ik heb op Sony support page gekeken maar daar staan dus mooi geen ATI drivers... wat is dit voor ongein :p

Btw, ik dacht dat meerdere tweakers de drivers hadden gedownload van de OP, maar volgens mij ben ik de eerste met klachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:35
Steephh schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:14:

[...]

Plakken ze er zo nog even een week aan vast.. Ik snap echt serieus niet dat ze 5 dagen doen over het samenvoegen van een site... Zoiets test je toch van te voren? Of laten ze het porteren van de site over aan het jongetje die 2 straten verder woont en 'zo handig met computers is'?

Los daarvan, waarom moet mijn bestelling hiervoor een week vertraging oplopen (ik neem aan dat ze op Zaterdag en Zondag niet werken). Dit staat toch totaal los van het bestelproces? Zucht.. :(
Yup ook al gehad vanavond, alleen wat er nu nog niet duidelijk in de mail staat: is de bestelling vertraagd met 5 dagen vanaf de dag dat hij eigenlijk geleverd zou worden, of 5 dagen vanaf vandaag... :?

Weet ik iig welke dag ik volgende week weer thuis ga blijven om te kwijlen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
hé vraagje he mensen,
Ik zit even te zoeken op E-bay naar intern geheugen en kom deze tegen:
http://cgi.ebay.com/NEW-8...m483c745dbe#ht_5709wt_905

Of deze:

http://cgi.ebay.com/4GB-D...m19bf4aadc0#ht_5690wt_905

Deze geheugen modules passen toch prima in een Sony vaio E-serie? Ik vraag me namelijk af waar dit voor staat:
Memory Speed: PC8500?
De rest begrijp ik wel:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

http://www.pcmag.com/ency...t=PC3-8500&i=58135,00.asp

Dit vind ik op internet...beetje vreemd

Single
Channel Single
Memory Channel DIMM
Type Speed Symbol Data Rate Module

DDR3 800 MHz PC3-12800 12.8 GB/sec 240-pin
DDR3 667 MHz PC3-10600 10.6 GB/sec 240-pin
DDR3 533 MHz PC3-8500 8.5 GB/sec 240-pin
DDR3 400 MHz PC3-6400 6.4 GB/sec 240-pin

DDR2 533 MHz PC2-8500 8.5 GB/sec 240-pin
DDR2 500 MHz PC2-8000 8.0 GB/sec 240-pin
DDR2 400 MHz PC2-6400 6.4 GB/sec 240-pin
DDR2 375 MHz PC2-6000 6.0 GB/sec 240-pin
DDR2 333 MHz PC2-5300 5.3 GB/sec 240-pin
DDR2 266 MHz PC2-4200 4.2 GB/sec 240-pin
DDR2 200 MHz PC2-3200 3.2 GB/sec 240-pin

DDR 266 MHz PC-4200 4.2 GB/sec 184-pin
DDR 200 MHz PC-3200 3.2 GB/sec 184-pin
DDR 166 MHz PC-2700 2.7 GB/sec 184-pin
DDR 133 MHz PC-2100 2.1 GB/sec 184-pin
DDR 100 MHz PC-1600 1.6 GB/sec 184-pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is Double Data Rate, dus je moet de snelheid in megahertzen maal 2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Dat betekend dus dat de Technical Information:
Memory Size: 4GB DDR3 204Pin
Number:1 x 4GB
Memory Speed:1333Mhz PC8500
bij deze http://cgi.ebay.com/4GB-D...m19bf4aadc0#ht_5690wt_905 prima zal kloppen?

Dan is dus intern geheugen vanuit Amerika bestellen, 40% goedkoper als in Nederland. Alleen is het een beetje lastig met je garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VAT?
BTW?
verzendkosten?
zonder verzendkosten betaal e al €80 bij die link, de pricewatch begint bij €77 inclusief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

koers is toch 0,72 eurocent per 1 dollar? dus 60 euro voor die link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijs in $
+ 9% VAT (verschitt per staat, ik dacht tussen de 6 en de 10%)
+ 19% BTW
+ verzendkosten
+ eventuele douanekosten (niet van toepassing onder de.. €150?)
= prijs onderaan de streep

ofwel: $84 + verzendkosten = $89
+ 9% VAT = $96,99, zeg $97
= €70,40 + 19% btw = €83,78

edit: ik gebruik de google koers, je bank wil ook een paar % winst maken, dus reken maar op €84.

hier heb je meteen een reden voor de volgens velen belachelijke $ = € regel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Maar nu doe je 2x VAT he?

Maar je hebt gelijk, sorry voor mijn betwijfel machtige dark stone -0-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden heb ik een exemplaar gekocht bij Sony Style (van de 2e serie); met 15,5" scherm (1920 x 1080), I5 processor en 320 GB HD (7.200 RPM).

Pluspunten:

+ het design; de VAIO laptops zien er naar mijn mening altijd stukken beter uit dan de concurrentie.
+ het scherm; eigenlijk vind ik 1920 x 1080 een te hoge resolutie voor een 15,5" scherm maar met Windows op 125% is het perfect. Ik snap eigenlijk niet dat ze geen resolutie aanbieden tussen 1366 x 768 en 1920 x 1080 maar dat zal wel aan mij liggen...
+ het toetsenbord; het typt erg lekker en het numerieke gedeelte is ook een plus.

Minpunten:

- De ventilator; deze blijft constant goed hoorbaar blazen wat behoorlijk irritant is :(
Nu lees ik hier dat sommigen hier last van hebben en anderen niet. Is er misschien iets mis met mijn exemplaar of is er misschien een oplossing voor? Als ik het vergelijk met een Dell Lattitude met vergelijkbare specificaties dan is die stukken stiller.
- De batterij is behoorlijk snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:25:
+ het scherm; eigenlijk vind ik 1920 x 1080 een te hoge resolutie voor een 15,5" scherm maar met Windows op 125% is het perfect. Ik snap eigenlijk niet dat ze geen resolutie aanbieden tussen 1366 x 768 en 1920 x 1080 maar dat zal wel aan mij liggen...
eens!
Minpunten:

- De ventilator; deze blijft constant goed hoorbaar blazen wat behoorlijk irritant is :(
Nu lees ik hier dat sommigen hier last van hebben en anderen niet. Is er misschien iets mis met mijn exemplaar of is er misschien een oplossing voor? Als ik het vergelijk met een Dell Lattitude met vergelijkbare specificaties dan is die stukken stiller.
dat zijn de bekende minpunten, er is bezuinigd op de batterij, en de piep natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:25:
Een tijdje geleden heb ik een exemplaar gekocht bij Sony Style (van de 2e serie); met 15,5" scherm (1920 x 1080), I5 processor en 320 GB HD (7.200 RPM).

Pluspunten:

+ het design; de VAIO laptops zien er naar mijn mening altijd stukken beter uit dan de concurrentie.
+ het toetsenbord; het typt erg lekker en het numerieke gedeelte is ook een plus.

Minpunten:

De ventilator@Heb jij de nieuwe BIOS? R0300Y8 kann de probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WinterX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:55:
[...]

De ventilator@Heb jij de nieuwe BIOS? R0300Y8 kann de probleem oplossen.
Daar had ik naar gekeken maar die stond er al op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

de ventilator blijft wel doorblazen ja, ook wanneer je office werk doet, maar het moet wel stil zijn wil je het horen, ik zit hier met 5 mensen totaal en de tv staat aan, laten we het erop houden dat alleen de tv aanstaat op een afstand van 5 meter op normaal volume (minder dat gemiddeld) dan hoor ik de ventilator alleen als ik er alleen op let en zelfs dan lastig...

Edit; ik heb ook een Dell Lattitude en die maakt inderdaad minder geluid tijdens het blazen

[ Voor 11% gewijzigd door The Inquisitor op 02-10-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 15:45:
prijs in $
+ 9% VAT (verschitt per staat, ik dacht tussen de 6 en de 10%)
+ 19% BTW
+ verzendkosten
+ eventuele douanekosten (niet van toepassing onder de.. €150?)
= prijs onderaan de streep

ofwel: $84 + verzendkosten = $89
+ 9% VAT = $96,99, zeg $97
= €70,40 + 19% btw = €83,78

edit: ik gebruik de google koers, je bank wil ook een paar % winst maken, dus reken maar op €84.

hier heb je meteen een reden voor de volgens velen belachelijke $ = € regel.
Maar dan is het nog steeds goedkoper, bij de pricewatch is nl. de goedkoopste 4gig module 140 euro ofzo, Ik heb het dan niet over 2 modules van 2 gig!
De module uit Amerika is nl. 1 module van 4 gig!
Dan is toch volgens mij uit Amerika importeren goedkoper :?
Tevens hoef je pas belasting te betalen (volgens mij) als de douane de envelop scant. of nouja hoe heet dat.....
En dat doet na mijn weten alleen steekproefgewijs. En tevens waarom zou je belasting moeten betalen, misschien stuurt een kennis jou wel een leuk cadeautje. 8)7 die al betaald is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

belasting betaal je altijd, als je het niet aangeeft loop je kans op een boete

ene, waar heb jij de pricewatch leren gebruiken?
http://tweakers.net/price...YNsTi8OLjeSJ1V5Ux-6hXVd_w
tadaa, goedkoopste is €77 of €150 per set van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:24:
belasting betaal je altijd, als je het niet aangeeft loop je kans op een boete

ene, waar heb jij de pricewatch leren gebruiken?
http://tweakers.net/price...YNsTi8OLjeSJ1V5Ux-6hXVd_w
tadaa, goedkoopste is €77 of €150 per set van 2.
hahaha jaa hebt gelijk, dan is het bestellen uit het buitenland kansloos, tevens is dan de update van sony style van 3 naar 6 gig zinloos, want die update kost 110 euro. als je zelf 4 gig koopt ben je 30 euries goedkoper uit!
echter heb je dan niet je geheugen uit de zelfde serie enzo...

ps mijn pricewatch kunsten laten te wensen over vandaag:$ 8)7

bedankt he:D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:41:
de ventilator blijft wel doorblazen ja, ook wanneer je office werk doet, maar het moet wel stil zijn wil je het horen, ik zit hier met 5 mensen totaal en de tv staat aan, laten we het erop houden dat alleen de tv aanstaat op een afstand van 5 meter op normaal volume (minder dat gemiddeld) dan hoor ik de ventilator alleen als ik er alleen op let en zelfs dan lastig...
Zoiets blijft natuurlijk subjectief; wat de een normaal/acceptabel vindt, vindt de ander irritant...

Maar los daarvan vind ik dat een moderne laptop, zeker van een fabrikant als Sony, bij simpele Office of surf taken in een stille ruimte toch nauwelijks hoorbaar moet zijn. Dat is bij de E toch zeker niet het geval, bij mijn exemplaar ten minste niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja,, bijna alle laptops hebben we last van een aanslaande fan, de studio 15 (met p8600) is de enige laptop in de klas waarvan de fan echt nooit aanslaat, maar daar stoor ik me niet aan, tenzij je met zijn 4en zit te werken in een stil kamertje.
het is is niet dat de doorsnee desktop stiller is.. verre van zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Desktops zijn zeker niet stiller, het is dat die vaak onder je bureau staan dat je ze niet zo goed hoort. Laptops hoor je over het algemeen sneller omdat je er met je neus op zit.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 11:33:
[...]

Zoiets blijft natuurlijk subjectief; wat de een normaal/acceptabel vindt, vindt de ander irritant...

Maar los daarvan vind ik dat een moderne laptop, zeker van een fabrikant als Sony, bij simpele Office of surf taken in een stille ruimte toch nauwelijks hoorbaar moet zijn. Dat is bij de E toch zeker niet het geval, bij mijn exemplaar ten minste niet :(
Dan ga je mij ervan verwijten dat mijn post subjectief is en vervolgens ga je vertellen dat jij de laptop te luidruchtig vind en dat het niet hoort :p

beetje vaag, maar goed, Feit is wel dat je de ventilator vrij vaak hoor en merkbaar meer/harder dan andere laptops die ik hier heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het was nog vroeg :)

Ik bedoel dat ze hem wel wat stiller hadden kunnen/mogen maken ongeacht of je je eraan stoort of niet. Dat zou softwarematig toch wel te regelen moeten zijn?

Maar ik begrijp al dat ik er waarschijnlijk maar mee moet leren leven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

ik heb vorige week mijn Vaio VPC EB2X5E samengesteld en besteld, ik heb alleen de 5470 512MB kaart besteld en twijfel nu een beetje of ik niet beter de HD5650 1GB had kunnen nemen... nou ben ik van plan contact op te nemen met sony, en dan te vragen of ze nog de 1GB versie erin kunnen zetten. is er iemand hier die hier ervanring mee heeft of weet dat ze dat ook kunne veranderen?

alvast bedankt!

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

volgens mij was de 5650 slecht leverbaar. Kwa performance ga je er wel op vooruit als je 'm kunt laten vervangen. Eventueel kun je wat benchmarks opzoeken.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thnx!

ik heb al een mailtje naar sony gestuurd, hoor alleen hier en daar dat sony niet of nauwelijks op mail reageerd..

ik hoop dat het kan ben van plan om wel te gaan gamen ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

De ATI HD5470 is geen slecht kaartje, maar het ligt eraan WELKE spellen je speelt ;) het is absoluut geen top kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noujah bijv gta 4 of call of duty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

COD:MW2 - Low - ~75 fps.
COD:MW2 - Medium - ~25 fps.

GTA 4 weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTA IV is de slechtste consolepoort ooit.
je moet echt niet verwachten dat die prima draait, dat doet hij zelfs met een HD4850 en een c2q nog niet bij sommige personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
M'n oom vroeg of ik hem kon helpen met zijn toetsenbord goed in te stellen, makkie dacht ik.
Klapt ie zn laptop open, zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2dgjk9g.jpg

Wat voor taal lay-out kan dit zijn? Quertz lijkt op een duitse indeling, maar dan kloppen die tekens rechts van de "M" niet meer. Iemand een idee..? 8)7

Heb al heel wat wiki's afgestruind, maar kon nergens een soortgelijke layout vinden. Ook een zoektocht naar een programma om de lay-out te detecteren leverde niets op. :?

Het gaan om een VPC-EB1M1E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Aan de ringel-s te zien, is het wel een duitse lay-out

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toetsenbordje bestellen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

QWERTZ moet gewoon Duits zijn... dus als je gewoon Duits selecteert ondervind je dan problemen? ik kan geen enkele look-a-like Duitse QWERTZ bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Is er iemand van jullie die zoiets al eens heeft geprobeerd?

http://newmodeus.com/shop...Path=2_39&products_id=280

Lijkt me best wel vet, ik gebruik die brander toch nooit dusja... :P

[ Voor 56% gewijzigd door Steephh op 03-10-2010 23:48 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 11:34
The Inquisitor schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:41:
QWERTZ moet gewoon Duits zijn... dus als je gewoon Duits selecteert ondervind je dan problemen? ik kan geen enkele look-a-like Duitse QWERTZ bedenken
Nee, als ik duits selecteer krijg ik niet de juiste tekens. Ik denk dat het een toetsenbord uit een oost-europees land is. Maar welke precies, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een VPCEB2E1E gehaald. Daarin zit een p6000 CPU. Deze wil ik in de toekomst wel upgraden naar een i5 of een i7. Iemand enig idee of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan, losse cpu's zijn echter aardig aan de prijs.

hem ge-upgrade kopen is goedkoper en een stuk makkelijker.

edit: bij nader inzien is een losse i7 640m goedkoper dan de upgradeprijs van sony....
een snelle rekensom leert dat de upgrade naar de i3 ongeveer net zoveel kost als de i3 zelf: €107 volgens een snelle rekensom.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Lol, net maar weer even naar Sony (inmiddels geen Sony Style meer dus) gebeld. Kreeg een belg aan de lijn die het vooral erg leuk vind om niet eens 'een ogenblikje' te zeggen maar gewoon zomaar even 2 minuten achter elkaar stil is. Is best vreemd, Anyways, hij wist me te vertellen dat de laptop eerst gegraveerd zou moeten worden (wordt vandaag naar de graveur opgestuurd) en nadat ie daarvan terug is wordt ie direct naar me opgestuurd. Waarschijnlijk wordt hij dus op donderdag verzonden en kan ik hem vrijdag verwachten.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:42:
Is er iemand van jullie die zoiets al eens heeft geprobeerd?

http://newmodeus.com/shop...Path=2_39&products_id=280

Lijkt me best wel vet, ik gebruik die brander toch nooit dusja... :P
ik heb het wel vaker gezien, maar weet niet meer of het in dit topic was...

Het kan inderdaad een goede oplossing zijn... nu zit ik er zelf ook bijna aan te denken, de DVD drive gebruik je echt verdomd weining... ik heb hem alleen gebruikt om 2 games te installeren :p

Maar anderzijds: voorlopig is mijn (500GB grote) HDD nog niet vol, dus ga ook nog geen modificaties doen en anders koop ik voor hetzelfde geld een 1TB grote externe HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

TheLostSonOfGod schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:04:
[...]

Nee, als ik duits selecteer krijg ik niet de juiste tekens. Ik denk dat het een toetsenbord uit een oost-europees land is. Maar welke precies, geen idee..
Vervelend man... ik kan hem ook echt nergens vinden :S deze lijken er allemaal op, maar ze zijn het niet :p maar dat zal wel niet nieuw voor je zijn... jij hebt die lijst ook al doorgenomen ;)

Hungarian
Swiss
Germany
Slovene
Albanium

is het niet een toetsenbord uit 1 van de bovenstaande landen die de laatste jaren is veranderd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:14:

[...]

Ja heb ik ook gehad helaas de mijne zou eigenlijk de 29ste verzonden worden. Ik snap sowieso niet wat een verandering van een website met een verzendingsproces te maken heeft. Als ze op 4okt de website gaan veranderen en de mijne is op de 26ste al verzonden vanaf de fabriek |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 09:51:
[...]

ik heb het wel vaker gezien, maar weet niet meer of het in dit topic was...

Het kan inderdaad een goede oplossing zijn... nu zit ik er zelf ook bijna aan te denken, de DVD drive gebruik je echt verdomd weining... ik heb hem alleen gebruikt om 2 games te installeren :p

Maar anderzijds: voorlopig is mijn (500GB grote) HDD nog niet vol, dus ga ook nog geen modificaties doen en anders koop ik voor hetzelfde geld een 1TB grote externe HDD...
Ik zou het liefst een SSD in de laptop plaatsen en dan is een extra schijf met wat extra opslagruimte wel zo fijn. Losse Externe HDD blijft imho altijd gekut en dan is het veel makkelijker om die internet te hebben. Zeker een grote externe HDD (ik neem aan dat je daarmee 3,5" bedoeld) waarbij je ook nog eens een losse adapter mee mag slepen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 15:49
Steephh schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:04:
[...]

Ik zou het liefst een SSD in de laptop plaatsen en dan is een extra schijf met wat extra opslagruimte wel zo fijn. Losse Externe HDD blijft imho altijd gekut en dan is het veel makkelijker om die internet te hebben. Zeker een grote externe HDD (ik neem aan dat je daarmee 3,5" bedoeld) waarbij je ook nog eens een losse adapter mee mag slepen.
Ik heb in dit topic al eens gelezen dat bepaalde mensen het gedaan hebben, dus even zoeken. ;)

Vraagje, zou het mogelijk zijn om OS X te installeren op mijn Vaio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor de F serie is deze guide gebruikt, denk dat het wel gelijkwaardig zal zijn voor de E serie. Houdt wel even rekening met het volgende :

" battery life may be shorten by 20 minutes "

http://www.monteverde.org..._Drive_in_Optical_Bay.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 04-10-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

KaiseRRuby schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:09:
[...]

Ik heb in dit topic al eens gelezen dat bepaalde mensen het gedaan hebben, dus even zoeken. ;)

Vraagje, zou het mogelijk zijn om OS X te installeren op mijn Vaio?
zomaar OSX installeren kan nooit, wel hackintosh ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Wat illegaal is en derhalve niet op GOT besproken mag worden.

Heb eventjes het topic doorzocht en ben dit tegengekomen:

peter.baarlo in "[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series"
peter.baarlo in "[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series"

Nog eens goed over gaan nadenken dus... :) Thanks voor de link Destianto. Maar ik denk wanneer je de HDD laat downspinnen je batterij wel iets langer mee gaat.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 08:29:
dan kan, losse cpu's zijn echter aardig aan de prijs.

hem ge-upgrade kopen is goedkoper en een stuk makkelijker.

edit: bij nader inzien is een losse i7 640m goedkoper dan de upgradeprijs van sony....
een snelle rekensom leert dat de upgrade naar de i3 ongeveer net zoveel kost als de i3 zelf: €107 volgens een snelle rekensom.
Past de i7 720qm niet? Ik had het eerder gemunt op de quad core uitvoering.
Pagina: 1 ... 26 ... 47 Laatste