[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké, ben benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:04:
eerlijk gezegd betwijfel ik ten zeerste dat het piep probleem word opgelost..

ik neem aan dat je de E hebt gekozen vanwege het hoge resolutie scherm? dan heb je inderdaad niet zoveel keus. 4 keuzes dacht ik.

misschien moet ik even een "laptops met hoge resolutie" topic in elkaar gooien. dat missen we hier nog.
Weet je dat zeker, het kon weleens behoorlijk stil blijven in dat topic ;) Het is nogal zonde dat er zo weinig laptops zijn met een fatsoenlijke resolutie. Zonder de piep zou de E de concurrentie wel aardig achter zich gelaten hebben denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

ik weet ook niet of het mensen tegenhoud, die piep... ik wist ook van te voren dat ik die piep zou KUNNEN hebben, nu heb ik hem, ja pech, ik wist het van te voren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem dus ook met netstroom en een muis eraan! :( GVD net nu de terugstuurtermijn verstreken is he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook die c3/c6 uitgeschakeld. Hoor het nu idd niet meer. Maar hoever dondert die accu naar beneden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoe reageert Sony als ik me beklaag over die piep en hun "oplossing" uitvoer maar daarvoor wel een extra/grotere accu eis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
TS Updatet :)
Er staat nu o.a. een Windows installatie checklist en een driver lijstje in. Als er een driver is die niet automatisch door windows update geïnstalleerd wordt en ook niet in de lijst staat, kan je me altijd een DM sturen.

@Heaven7:
Hoever de accu tijd precies ingekort wordt kan ik niet zeggen, maar je schakelt nu het beleid uit dat de processor naar een lager kloksnelheid / voltage gaat. Dus ik denk dat de processor nu ongeveer evenveel energie verbruikt als wanneer ie constant bezig is. En dan lever je dus wel een boel op de accu tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.: EIST onder de loep
daar staat het allemaal in, onderdaan.
het effect is vergelijkbaar met het afspelen van een youtube filmpje 24/7
The Inquisitor schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:53:
Hoe reageert Sony als ik me beklaag over die piep en hun "oplossing" uitvoer maar daarvoor wel een extra/grotere accu eis?
geen idee

die "oplossing" heeft wel tot gevolg dat je PC zwaarder en groter word.

offtopic:
maar in dat geval eis je gewoon een vaio Z >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:33
Mijn Sony Vaio VPCEB2A4E heeft een HDMI ingang of uitgang. Ik weet echter niet of het een ingang of een uitgang is, maar stel je voor dat het een ingang is en ik mijn beeldscherm voor de PS3 wilt gebruiken moet ik dan enige software installeren of is er een knop waarmee ik meteen kan overschakelen naar een ander kanaal ?
Of is het sowieso niet mogelijk om je PS3 op laptop screen te spelen ?

Groetjes,

Lash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Lashrom schreef op maandag 20 september 2010 @ 01:29:
Mijn Sony Vaio VPCEB2A4E heeft een HDMI ingang of uitgang. Ik weet echter niet of het een ingang of een uitgang is, maar stel je voor dat het een ingang is en ik mijn beeldscherm voor de PS3 wilt gebruiken moet ik dan enige software installeren of is er een knop waarmee ik meteen kan overschakelen naar een ander kanaal ?
Of is het sowieso niet mogelijk om je PS3 op laptop screen te spelen ?

Groetjes,

Lash
uhm, voor zover ik weet zijn de HDMI en VGA poorten toch echt UITgangen... het is de bedoeling om je laptop op een externe monitor te hangen en niet om een beeld op jouw laptop te krijgen... voor zover ik weet is dat dus niet mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, er bestaan wel constucties waar je je gigabit LAN als beedlontvanger kunt gebruiken, maar met een ps3 is dat geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik krijg sinds kort op geheel onverwachter momenten een blue screen. Het rare is alleen dat de bsod veel kleiner wordt weergegeven. Ik heb het meestal als ik gewoon met Office werk en mijn laptop wordt niet warm als ik het heb. Zou ik hem hiervoor naar Sony op kunnen sturen of is het een ander probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 22:56
Ik denk dat je beter eerst zelf wat vooronderzoek kunt doen, voordat je hem opstuurt... Daar ben je tenslotte ook tweaker voor... :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik kan het probleem zelf niet vinden. Het gebeurt ook af en toe als ik geen enkel programma open heb staan. Dus dat vind ik zelf raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N2dputdown
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-03-2021
Heeft iemand hier ervaring met toetsenbord verlichting voor de E serie?
Heb gelezen dat via ebay wel zo'n toetsenbord gekocht kan worden voor de F serie, maar die heeft standaard wel een sensor ingebouwd. Of hoeft dat helemaal niet? Zou mooi zijn als er voor de E serie ook zoiets bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, wellicht heeft ebay ze?

daar heb ik ook het keyboard van mijn dell studio vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

PSPLINTER uit het F11 topic heeft er 1 zelf ingebouwd nadat hij de onderdelen had besteld, ik dacht dat het alleen maar in de F11/12/13 kon, had met de afmetingen te maken volgens mij.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 15:49
Ik heb aardig contact gehad met Sony. Ik wil eventueel alle emails hier wel posten, maar dat is nogal veel werk.

Samenvattend: Ze erkennen het probleem. De oplossing is die C3/C6 state volgens hun. Wanneer je van mening bent dat dit geen goede oplossing is en je bent van mening dat het niet volgens de specificaties van de laptop is, moet je de laptop op laten halen voor diagnose.

Let wel:
Zoals ik voorheen al schreef is het alsnog mogelijk uw Sony VAIO VPCEB1C5E af te laten halen voor diagnose en herstelling, wel zouden verstuurskosten en diagnose kosten ( Ongeveer ten hoogte van 60 Euro) u helaas worden toegerekend als onze ingenieurs tot de conclusie komen dat het geluid binnen specificatie voor uw model VAIO ligt.
Kortom, we zijn nog even ver als het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jammer van Sony... had meer verwacht van ze

Verwijderd

Hallo,

ik ben nieuw op het forum maar heb me ernstig vermaakt op dit topic (je bent wel ff druk om hem helemaal door te nemen maarja wat anders te doen zolang je de laptop nog niet hebt) :P . Ik heb zelf op 30 aug een Vaio e besteld op sonystyle en heb net bericht gehad dat die in productie is genomen en tussen 27-09 en 01-10 verzonden wordt. Verder alle vertrouwen dan ik een pieploze krijg >:)

Ter info de specs:

Artikelnummer : VPCEB2X5E
Productomschrijving : Notebook VPC-EB2X - Persoonlijke
Prijs : 1.088,99
Optisch station : Blu-ray Disc(TM) player
Harde schijf : 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Documentatie. : Engels documentatie
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth®
Documentatie : Nederlandstalig documentatie
Processor : Intel® CoreTM i5-520M, 2,40GHz
Display : 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart : ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
Afwerkingen : Glossy wit
Geheugen : 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM

Heb hem op deze wijze samengesteld omdat ik wil dat die lang snel blijft (heb een hekel aan wachten)

Gr Laurens

Verwijderd

Probleem met m´n keyboard

Ik heb m´n vaio nu een halfjaartje en ik ben er erg zuinig mee, maar toch heb ik grote problemen met het keyboard.
De situatie:
Ik start de laptop op, kom op de inlog pagina... maar in plaats van dat ik m´n password met de lettertoetsen in kan typen, gebeurt er niks. Enkel de backspace toets ´werkt´, maar daarmee krijg ik natuurlijk geen letters op m´n scherm. Alle letterkeys reageren niet. Pas als ik 4x opnieuw opgestart ben of de menu/application toets gelijktijdig indruk met het typen, dan krijg ik een password op m´n scherm. Eenmaal ingelogd werken alle lettertoetsen wel weer normaal (WHY?? HOW???) tot....

regelmatig op een random internet pagina (forum) ik opnieuw problemen krijg. Ik typ en opeens openen er drie nieuwe internet tabs. Ik typ en opeens is het keyboard azerty in plaats van qwerty. Ik typ en de lettertoetsen reageren opnieuw ´raar´, de cursor vliegt over de pagina etc etc.
Stapelgek word ik ervan. Iemand tips/trucs/een schouder?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:39:
Probleem met m´n keyboard

Ik heb m´n vaio nu een halfjaartje en ik ben er erg zuinig mee, maar toch heb ik grote problemen met het keyboard.
De situatie:
Ik start de laptop op, kom op de inlog pagina... maar in plaats van dat ik m´n password met de lettertoetsen in kan typen, gebeurt er niks. Enkel de backspace toets ´werkt´, maar daarmee krijg ik natuurlijk geen letters op m´n scherm. Alle letterkeys reageren niet. Pas als ik 4x opnieuw opgestart ben of de menu/application toets gelijktijdig indruk met het typen, dan krijg ik een password op m´n scherm. Eenmaal ingelogd werken alle lettertoetsen wel weer normaal (WHY?? HOW???) tot....

regelmatig op een random internet pagina (forum) ik opnieuw problemen krijg. Ik typ en opeens openen er drie nieuwe internet tabs. Ik typ en opeens is het keyboard azerty in plaats van qwerty. Ik typ en de lettertoetsen reageren opnieuw ´raar´, de cursor vliegt over de pagina etc etc.
Stapelgek word ik ervan. Iemand tips/trucs/een schouder?
klinkt meer als iets wat software matig niet helemaal goed zit...ik krijg door dit verhaal NIET de indruk dat het toetsenbord onjuist functioneert!!
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:37:
Heb hem op deze wijze samengesteld omdat ik wil dat die lang snel blijft (heb een hekel aan wachten)
Gr Laurens
ga ik wel van uit ja ;)

Ter vergelijking: ik heb 4GB ram, i3 @ 2,13 ghz en een HD5470, en mijn laptop is aanzienlijk sneller dan mijn laptop met Win-XP en een C2D P8400

• Steephh
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:37:
Ik heb zelf op 30 aug een Vaio e besteld op sonystyle en heb net bericht gehad dat die in productie is genomen en tussen 27-09 en 01-10 verzonden wordt. Verder alle vertrouwen dan ik een pieploze krijg >:)
Heb ook een bericht gehad dat de mijne (en die van mijn broertje) ook tussen 27-09 en 2-10 geleverd zullen worden... Ik kan niet wachten (en dat heeft vooral met het feit te maken dat een PC op school niet ideaal is aangezien je constant zit te rommelen met USB sticks / Dropbox)... :P Hopen dat die van mij ook piepvrij is dus... :)

_@/'

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoop het ook voor jullie beiden! :)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb het probleem van mijn BSOD's ook gevonden waarschijnlijk. Ik heb waarschijnlijk een brakke videokaart. Dit komt heel misschien door het overclocken naar de 'normale' clocks(625/900). Dat wordt dus een RMA. Gelukkig heb ik alleen nog volgende week school en daarna stage waarbij ik geen laptop nodig heb.

Verwijderd

The Inquisitor schreef op woensdag 22 september 2010 @ 18:26:

ga ik wel van uit ja ;)

Ter vergelijking: ik heb 4GB ram, i3 @ 2,13 ghz en een HD5470, en mijn laptop is aanzienlijk sneller dan mijn laptop met Win-XP en een C2D P8400
Is nog een allergie van een ver verleden waarin ik ICT op school deed en dus hele dagen windows 2000 aan het installeren was. (lees wachten). Daarna eerst 2 jr geen pc meer aangeraakt 8)7

Verwijderd

zou iemand deze tweak willen proberen?
Verwijderd in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"
ik heb geen idee wat het doet, volgens windows precies hetzelfde als de "disable idle states" tweak.
het punt is dat ik bij deze tweak een verschil van 2w meet, bij de oude tweak was dat 7w.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:01:
zou iemand deze tweak willen proberen?
Verwijderd in "Het grote SSD topic ~ Deel 6"
ik heb geen idee wat het doet, volgens windows precies hetzelfde als de "disable idle states" tweak.
het punt is dat ik bij deze tweak een verschil van 2w meet, bij de oude tweak was dat 7w.
dus als ik het goed begrijp zou dit dan wel een goede oplossing kunnen zijn tegen de piep?

Verwijderd

ja, maar laat maar zitten: ik kom er net achter dat je processor dan niet meer terugklokt, en turbo werkt ook niet meer.
de bekende bios fix levert waarschijnlijk betere prestaties op.

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik wil ook een sony vaio gaan bestellen bij sonystyle met de volgende specs:

Intel® CoreTM i5-450M, 2,40GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
39,4 cm LCD, 1366x768 + camera
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB

Vind het alleen zwaar vervelend dat steeds de videokaart out of stock is en dat ik hem dus nog niet kan bestellen -.-

'I reject your reality and substitute my own'

Verwijderd

je weet van het piep probleem?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

iedereen onderhand toch? :P

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
je weet ook dat over nou pak en beet 2 week een compleet nieuwe versie van de E & F serie op de markt komt!!,, beetje dom om nu de oude versie te bestellen!!

Verwijderd

Sony Vaio pieptoon oplossing:

- Sony Vaio opstarten
- F2 indrukken (om in de BIOS te komen)
- Naar het tabblad "Advanced" gaan
- C3/C6 support op "Dissabled" zetten
- Wijzigingen opslaan en opnieuw opstarten

Dit wil ik gaan doen, ik kom alleen niet in de BIOS! als ik mijn laptop opstart dan druk ik F2 maar dan kom ik in het windows boot manager volgensmij (want hij vraag welke windows ik wil opstarten) ... dus hoe kom ik in het BIOS? :?

Verwijderd

als je opstart, bij het sony logo staat welke kop je moet indrukken en waarneer.
waarschijnlijk staat er "press F2 to enter setup"

en als je het nog niet wist: die oplossing helpt de accuduur om zeep

• Steephh
caddywouter schreef op donderdag 23 september 2010 @ 21:54:
je weet ook dat over nou pak en beet 2 week een compleet nieuwe versie van de E & F serie op de markt komt!!,, beetje dom om nu de oude versie te bestellen!!
Als ik dat op 31 augustus had geweten, had ik ook nog even gewacht... Maar goed, das achteraf... Los daarvan weet je niet wat er daarna met de prijzen gaat gebeuren bij de introductie van de nieuwe modellen.. Ben benieuwd of er fysiek aan de laptops ook veel aan veranderd... :)

Het valt me trouwens ook op dat je steeds minder keuze hebt op de SonyStyle site (alléén 6GB, hoop opties zijn niet eens beschikbaar).

En eerlijk gezegd vraag ik überhaupt af of het piepjesprobleem écht is opgelost bij de nieuwe serie.. Dat moet nog maar blijken..

_@/'

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:40:
als je opstart, bij het sony logo staat welke kop je moet indrukken en waarneer.

staat niets bij ons ;), maar houd de F2 toets eens ingedrukt bij het opstarten? zo doe ik dat ook als ik in veilige modus wil gaan (F8)

je bent gewoon heeeel erg snel te laat bij de Vaio's ;)

Verwijderd

nee? triest

bij mij komt er in koeienletters DELL, PRESS f2 TO ENTER SETUP" in beeld als ik hem opstart :P

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nope, alleen het VAIO logo komt te voorschijn voor 2~3 seconden en dan komt het windows balkje al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Heb je daar een bron van, ik weet alleen van de nieuwe F serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Laatst online: 03-03-2015
Misschien is dat de reden dat de laatste paar weken de bestelopties steeds beperkter zijn geworden.
Maar waar heb je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zouden dan de wijzigingen zijn wordt dit dan de EB3 want zoals ik hier in dit topic heb gelezen zit tussen de EB1 en EB2 ook geen merkbaar verschil. Ik krijg de mijne volgende week waarschijnlijk dus zou een beetje jammer zijn wanneer er vervolgende direct een spectaculaire wijziging komt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad.. de geruchtenmolen:

upgrade naar i3 350
upgrade naar i5 450
upgrade naar i5 560

meer zit er volgens mij niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik kijk op sonystyle.com kan ik wel dit modelnr configureren VPCEB390X CTO. Ik weet niet of in amerika de modelnummers altijd anders zijn? Ik kan echter alleen een I3 360 selecteren en verder is de standaard display er één met Led backlight.

Verder kan ik op google e.d. niets vinden over een nieuw model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In het F11 topic staat al wel de update naar F13,

http://www.sony.nl/product/vn-f-series/vpcf13z1e-b

Misschien dat de nieuwe E lijn ook ondere andere wordt voorzien van USB 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|:( misschien moet ik me er ook maar bij neer leggen dat wanneer je een laptop besteld het direct al niet meer de nieuwste is wanneer je hem krijgt. Anders kun je ook bezig blijven in laptopland denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Eggo schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 02:24:
[...]

Misschien is dat de reden dat de laatste paar weken de bestelopties steeds beperkter zijn geworden.
Maar waar heb je dit vandaan?
Mijn bron: Sony (telefonisch contact maar bovenal! zoeken op de site!)

Het klop,, sony is aan het afbouwen met de oude modellen, ze zijn bezig met de vervanging. Hoewel aan de behuizing van de laptop niet veel zal veranderen,, alleen de specs veranderen een beetje. Minimale veranderingen allemaal.
Maar check: http://www.sony.nl/compare/vaio/ (niet op de sonystyle site kijken, daar is nog niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:03:
|:( misschien moet ik me er ook maar bij neer leggen dat wanneer je een laptop besteld het direct al niet meer de nieuwste is wanneer je hem krijgt. Anders kun je ook bezig blijven in laptopland denk ik...
Lijkt mij 1 van de beste tips in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:40:

Helpt die alleen de accu duur om zeep, want ik werk toch alleen om maar netstroom met me accu eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:50:
[...]

Lijkt mij 1 van de beste tips in dit topic
pas twee pagina's op het topic en nu al de beste tip :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Jay-7AC schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:24:
[...]

Helpt die alleen de accu duur om zeep, want ik werk toch alleen om maar netstroom met me accu eruit?
dan kan je het doen ja :p

en je Vaio word warmer omdat je CPU minder rust heeft, waardoor ook je vent harder aan de slag moet. en dat was het wel zo een beetje.

Maar als je toch zonder accu op netstroom werkt hoef je het niet te disablen want dan heb je geen piep??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-7AC
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:16
Dat is niet helemaal waar:P ik heb soms gewoon de piep erdoor heen ook zonder accu, maarja ik ben het nu wel gewend. En heeft iemand miss een lijst van programma's die je allemaal van je Sony af kan gooien? elders in dit forum staat er al een maar ik heb veel mee programma's:P want als ik mijn laptop opstart draaien er standaard al 86 dat kan veel minder las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-7AC schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:45:
Dat is niet helemaal waar:P ik heb soms gewoon de piep erdoor heen ook zonder accu, maarja ik ben het nu wel gewend. En heeft iemand miss een lijst van programma's die je allemaal van je Sony af kan gooien? elders in dit forum staat er al een maar ik heb veel mee programma's:P want als ik mijn laptop opstart draaien er standaard al 86 dat kan veel minder las ik.
op de begin pagina staat een lijst welke drivers en programma's je nodig hebt voor een clean install. Lijkt me dat bij gewoon verwijderen dan i.i.g. deze moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:59:
[...]

op de begin pagina staat een lijst welke drivers en programma's je nodig hebt voor een clean install. Lijkt me dat bij gewoon verwijderen dan i.i.g. deze moeten blijven.
dat ja ;)

piep op netstroom heb ik nog nooit gehad hoor...

• theburninglink
Heb het idee dat de nieuwe series ook al te configureren bij sonystyle

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
theburninglink schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 11:58:
[...]

Heb het idee dat de nieuwe series ook al te configureren bij sonystyle
Er verdwijnen de laatste weken juist van allerlei modellen. De 14 inch versie van de E is al weken niet te bestellen en de goedkoopste Z-modellen staan er ook niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
Yorin schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:18:
Ik krijg sinds kort op geheel onverwachter momenten een blue screen. Het rare is alleen dat de bsod veel kleiner wordt weergegeven. Ik heb het meestal als ik gewoon met Office werk en mijn laptop wordt niet warm als ik het heb. Zou ik hem hiervoor naar Sony op kunnen sturen of is het een ander probleem.
drivers updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Wij hebben op 't werk de nieuwe serie's VPC-E modelletjes binnengekregen, staat overigens nog niks op de NL website, maar via google kom je wel op duitse / belgische sony uit.

Whoops, de NL website is ook al aangepast.

zo uit me hoofd gaat het om de:

1) VPCEB3S1E/BQ ( i5 460M / zwart ( zelfde model overigens ) / 4GB ram / HD5650
2) 17,3 inch model ( typenaam kan ik zo 1 2 3 niet opnoemen ) met i3 370M / HD5470
3) 14inch model ( typenaam ook ff geen idee )

op de website van sony.be staat het een en ander, maar velen missen behoorlijk wat info.

http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-e-series/tab/models

leuk spul :) , nu wachten op de VPCF13 :+

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 26-09-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Zijn er hier mensen die de sluimerstand uit Windows 7 gebruiken? Volgens mij werkt dat heel anders dan de slaapstand in XP.

Had gisteren mijn laptop opgeladen tot 73% toen in de sluimerstand gezet en vanmiddag de laptop weer opgestart. Meteen begon het lampje bij de aan/uit-knop te knipperen en halverwege het hervatten ging de laptop uit.
Ik dacht dat in de sluimerstand de pc/laptop eigenlijk geen stroom gebruikte. RAMgeheugen wordt naar een bestand op de harde schijf gezet.
Bij normaal afsluiten kan de laptop wel een week zonder stroom en dan is 'ie nog niet leeg. Tenminste dat kon bij mn good old Acer Travelmate.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Iemand een idee wanneer de nieuwe modellen bij de 15.5 inch modellen op sonystle beschikbaar zijn>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Arie-Kanarie schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:49:
Zijn er hier mensen die de sluimerstand uit Windows 7 gebruiken? Volgens mij werkt dat heel anders dan de slaapstand in XP.

Had gisteren mijn laptop opgeladen tot 73% toen in de sluimerstand gezet en vanmiddag de laptop weer opgestart. Meteen begon het lampje bij de aan/uit-knop te knipperen en halverwege het hervatten ging de laptop uit.
Ik dacht dat in de sluimerstand de pc/laptop eigenlijk geen stroom gebruikte. RAMgeheugen wordt naar een bestand op de harde schijf gezet.
Bij normaal afsluiten kan de laptop wel een week zonder stroom en dan is 'ie nog niet leeg. Tenminste dat kon bij mn good old Acer Travelmate.
Sluimerstand gebruik ik meestal als ik naar bed ga. Sluimerstand kost geen energie hoor... echt bijna 0,0 dus wat jij zegt is onmogelijk... zeker weten dat je hem niet op SLAAPstand hebt gezet? en zelfs die verbruikt nog vrij weinig energie... m.a..w ik heb nog nergens last van gehad en ik zet me Vaio de hele dag in slaapstand en af en toe in sluimerstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begin van dit topic waren er wel klachten over het relatief hoger accuverbruik in de uit stand.

0,6w - 0.9w volgens notebookcheck, dat is 65 tot 44 uur in sluimerstand... niet al te best
twijfelachtige cijfers? bij mijn studio is het opgemeten vermogen 0,0 tot 0,0w ;)

en hebben jullie dat ook? dat de accu er forever over doet om van 95% naar 100% op te laden? bij mij duurt dat ruim een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

theburninglink schreef op zondag 26 september 2010 @ 21:06:
Iemand een idee wanneer de nieuwe modellen bij de 15.5 inch modellen op sonystle beschikbaar zijn>?
Op dit moment zijn ze te configureren. Op de procecssor na zie ik weinig verschillen, mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Vraag is vooral: hoe zit het met de beruchte piep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
D-e-n schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:49:
Vraag is vooral: hoe zit het met de beruchte piep?
Dat kan toch pas met zekerheid gezegd worden als iemand de nieuwe serie binnen heeft... Verwachte levertijd + tijd voordat die besteld kan worden... Ik gok dat dat nog wel even gaat duren... En dan is het nog maar de vraag of het is opgelost.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou toch wachten totdat ~5 mensen hem binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

The Inquisitor schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:49:
[...]

Sluimerstand gebruik ik meestal als ik naar bed ga. Sluimerstand kost geen energie hoor... echt bijna 0,0 dus wat jij zegt is onmogelijk... zeker weten dat je hem niet op SLAAPstand hebt gezet? en zelfs die verbruikt nog vrij weinig energie... m.a..w ik heb nog nergens last van gehad en ik zet me Vaio de hele dag in slaapstand en af en toe in sluimerstand ;)
Ik weet heel zeker dat het sluimerstand is omdat het sinds Vista sluimerstand heet ipv. slaapstand en ik daar dus elke keer mijzelf er van verzeker dat ik op sluimer klik.
Bij slaapstand komt er volgens mij ook geen "windows hervatten" in beeld als je de laptop weer aanzetten (of praat ik nu wel onzin).
Ik vond het ook heel vreemd, daarom post ik het hier ook. Ik zal het vandaag nog eens testen. Zal ook eens kijken wat er gebeurd als ik de accu er uit haal.

Het is nog de originele installatie. Iemand nog ideeën wat het kan zijn?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microgranules
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:54

Microgranules

Hier staat niets zinnigs

Topicstarter
Volgens mij maak je gebruik van de hybride slaapstand. Dit is een combinatie van de slaap- en sluimerstand waarbij de laptop in de slaapstand (=stand-by) gaat + de inhoud van het werkgeheugen naar de harde schijf schrijft. Zo kan er weer snel verder gewerkt worden nadat de laptop hervat wordt, maar mocht de stroom wegvallen dan kunnen er altijd weer gegevens teruggeplaatst worden van de HDD naar het werkgeheugen en ben je dus geen data kwijt.

Bij deze methode verbruikt de laptop inderdaad stroom. Je kan het uitzetten bij de geavanceerde instellingen van energiebeheer.

Nu Sony officieel de nieuwe VAIO E modellen heeft uitgebracht moet er ook weer het nodige verandert worden aan de TS. Daarbij lijkt het me ook een goed idee om de poll te vernieuwen omdat die binnenkort niet meer klopt.
Zijn hier meer mensen voor of zullen we deze nog een tijdje houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
Balen, van de E serie is de 15.5 inch nog niet configureerbaar, ikzelf krijg iig steeds een error als ik die page wil openen, 13 en 17 inch doen eht wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Microgranules schreef op maandag 27 september 2010 @ 15:17:
Volgens mij maak je gebruik van de hybride slaapstand. Dit is een combinatie van de slaap- en sluimerstand waarbij de laptop in de slaapstand (=stand-by) gaat + de inhoud van het werkgeheugen naar de harde schijf schrijft. Zo kan er weer snel verder gewerkt worden nadat de laptop hervat wordt, maar mocht de stroom wegvallen dan kunnen er altijd weer gegevens teruggeplaatst worden van de HDD naar het werkgeheugen en ben je dus geen data kwijt.

Bij deze methode verbruikt de laptop inderdaad stroom. Je kan het uitzetten bij de geavanceerde instellingen van energiebeheer.

...
Heb even gekeken bij de instellingen en hybride slaapstand staat bij alle profielen uitgeschakeld.
Net getest: laptop stond op profiel gebalanceerd, met nog 81%, in de sluimerstand gezet. Accu er in gelaten, 3 kwartier later weer aangezet: nog 76% over.
Dat betekend dus dat je ongeveer 15 uur op een volle accu in sluimerstand kan. Ik zet het ding wel gewoon uit, opstarttijd is nu ook nog niet echt lang, daar is best op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt mij toch een bug... als ik mijn studio 15 in hibernate zet (sluimerstand) en ik zet hem de volgende dag aan, zit de accu nog voor 99% vol. gisteren getest.

maarja, wat doe je ertegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:38:
dat lijkt mij toch een bug... als ik mijn studio 15 in hibernate zet (sluimerstand) en ik zet hem de volgende dag aan, zit de accu nog voor 99% vol. gisteren getest.

maarja, wat doe je ertegen :/
dacht ik ook bij mijn vaio eigenlijk.... ik ga het morgen ofzo eens voor je testen! kijken hoe het hier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
he mensen,
vraagje ik hink heel stevig op de gedachten om nu toch een vaio E serie binnen te gaan koppen. Echter rest mij nog wel een vraag:
momenteel heb ik een T7500 duo core, van intel
2 gig intern
8600m nvidia grafische kaart.
160gig schijf (7200rps)
de rest is niet noemenswaardig denk ik:$

ik zit te denken aan een vaio met de volgende specs:
Processor: Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
Harde schijf: 320 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
Grafische kaart: ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
1318euries

Of:

Processor: Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Optisch station: DVD-station
1080 euries

Ik heb even op notebookcheck gekeken, alleen daar wordt ik niets wijzer uit, (al die cijfertjes er geen hol van:S). ik ben ontzettend benieuwd hoeveel ik er ten opzichte van NU op vooruit ga?
en ik ben benieuwd of ik voor de i7 of i5 moet gaan? de i7 lijkt mij veel sneller, echter vraag ik mij af of het de 180eurioes waard is.
heeft de i7 bv hyperthreading (zo heet dat toch)?

ik ben benieuwd naar jullie advies.

groetenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 16:51
Ik vind ze wel redelijk duur tov andere laptops. Bijvoorbeeld:
pricewatch: HP ProBook 4720S (WS807EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

caddywouter schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:44:

heeft de i7 bv hyperthreading (zo heet dat toch)?

groetenn
Belangrijk voor jezelf is om aan te geven waarvoor je de laptop zal gebruiken, welke programmas zal je erop gaan draaien, VM's etc. Maak zo een beslissing zou ik zeggen. Benchmarks--->

Features Turbo Boost, Hyper Threading, Enhanced Speedstep, integrierte GMA HD 500-733MHz, Dual Channel DDR3 memory controller

http://www.notebookcheck....ok-Processor.36695.0.html

[ Voor 56% gewijzigd door Greatsword op 28-09-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
deef- schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:52:
Redelijk kromme vergelijking vind je zelf niet?

Radeon Mobility HD4330
1600x900 (WXGA++)

Alleen de videokaart met bijbehorende schermresolutie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al of er meer in de overgang van EB2 naar EB3 is veranderd dan alleen een andere processor mogelijkheid? Ik krijg deze week mijn EB2 binnen. Hoe dan ook een goede en laptops blijven toch snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caddywouter schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:44:
Ik heb even op notebookcheck gekeken, alleen daar wordt ik niets wijzer uit, (al die cijfertjes er geen hol van:S). ik ben ontzettend benieuwd hoeveel ik er ten opzichte van NU op vooruit ga?
en ik ben benieuwd of ik voor de i7 of i5 moet gaan? de i7 lijkt mij veel sneller, echter vraag ik mij af of het de 180eurioes waard is.
wat mij betreft: nee, maar dat is afhankelijk van je gebruik.
wat je wel moet weten is dat de processor anno 2010 niet meer zo belangrijk is voor de snelheid, ik ben zelf in het bezit van een p8600 (2.4ghz), en als ik die drastisch naar beneden clock (800mhz) merk je daar weinig van.
daarnaast betaal je voor een i7 belachelijk veel in vergelijking met de prijs, je betaalt €180, je performance gaat omhoog met maximaal 10%.. waar je alleen tijdens het renderen en videobewerken wat van gaat merken, nauwelijks.

hou die €180 of koop er een SSD van, daar heb je veel en veel meer aan
deef- schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:52:
waarom ga je nu in"hemelsnaam een 17" vergelijken met een 15" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:13:
wat je wel moet weten is dat de processor anno 2010 niet meer zo belangrijk is voor de snelheid, ik ben zelf in het bezit van een p8600 (2.4ghz), en als ik die drastisch naar beneden clock (800mhz) merk je daar weinig van.
Dat is ook de reden dat ik me niet druk maak over de modelwisselingen. Veranderingen zijn zo minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag allemaal,

Ik vroeg me af of sony de prijzen van de vaio eb2 omlaag gaat brengen aangezien de vaio eb3 er is/aan komt.

dat zou dan wel mooi zijn en dan haal ik eentje op ( de eb3 verschilt volgens mij nauwelijks met eb2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

JTibben schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 14:12:
[...]

Redelijk kromme vergelijking vind je zelf niet?

Radeon Mobility HD4330
1600x900 (WXGA++)

Alleen de videokaart met bijbehorende schermresolutie al.
Ik heb ook 1600x900 :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
he mensen, (ik weet ik heb dit al eerder gevraagd)
vraagje ik hink heel stevig op de gedachten om nu toch een vaio E serie binnen te gaan koppen. Echter rest mij nog wel een vraag:
momenteel heb ik een T7500 duo core, van intel
2 gig intern
8600m nvidia grafische kaart.
160gig schijf (7200rps)
de rest is niet noemenswaardig denk ik:$

ik zit te denken aan een vaio met de volgende specs:
Processor: Intel® CoreTM i7-640M, 2,80GHz
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
1318euries

Of:

Processor: Intel® CoreTM i5-460M, 2,53GHz
Optisch station: DVD-station
1080 euries

Ik heb even op notebookcheck gekeken, alleen daar wordt ik niets wijzer uit, (al die cijfertjes er geen hol van:S).

Ik ben ontzettend benieuwd hoeveel ik er ten opzichte van NU op vooruit ga?
En ik ben benieuwd of ik voor de i7 of i5 moet gaan?
De i7 lijkt mij veel sneller, echter vraag ik mij af of het de 180eurioes waard is?
En heeft de i7 bv hyperthreading (zo heet dat toch)?

Ik ben opzoek naar een notebook waarmee ik kan:
- game (fm 2011, beetje COD, enz) (niet op de hoogste grafische instellingen weluswaar)
- programma's over 2 jaar nog fijnloos draaien
- goed scherm
- Ik hou van snelheid in me notebook

groetenn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

zie hier: wiki en wiki

daar staat dat een 640 nog steeds een dual core processor is met hyper threading. Een 460 is ook een dual core met hyperthreading maar met 3 MB L3 cache ip 4 MB L3.

Het prestatieverschil in games gaat voor jouw niet noemenswaardig zijn, aangezien de videokaart waarschijnlijk de limiterende factor gaat zijn.

En wil je een snel responsief systeem, koop voor dat geld een SSD :)

edit: de I7 heeft wel een iets dikkere "turbo" modus. 3/5 ipv 2/2 (eerste getalletje is de base clock, soort van FSB, vermenigvuldigt met het cijfertje als alle cores actief zijn. Het tweede getalletje is de verhoging als slechts 1 core actief is)

vraag is blijkbaar al gesteld. op dezelfde pagina notabene... Spuit11!

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 28-09-2010 22:11 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
WTF.. Dit is echt belachelijk... Eind vorige week deze mail gekregen...
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting tussen 27.09.2010 en 02.10.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
En zojuist deze mail:
Uw VAIO-bestelling is op weg naar ons logistieke centrum.

Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 21.10.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Hop, 3 weken erbij.. Terwijl hij volgens hun al in elkaar zit en alléén nog maar verzonden moet worden... Morgenvroeg dus maar meteen ff bellen, want dit is ronduit belachelijk (vooral aangezien vooraf is aangegeven dat 5/6 weken een maximale levertijd was, dit zou dan uiterlijk 11-10 zijn... En eigenlijk nog eerder omdat ze notabene een mail sturen dat de levertijd vervroegd zou zijn naar de huidige week.

[ Voor 6% gewijzigd door Steephh op 28-09-2010 22:15 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
M2M schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:02:
zie hier: wiki en wiki

daar staat dat een 640 nog steeds een dual core processor is met hyper threading. Een 460 is ook een dual core met hyperthreading maar met 3 MB L3 cache ip 4 MB L3.

Het prestatieverschil in games gaat voor jouw niet noemenswaardig zijn, aangezien de videokaart waarschijnlijk de limiterende factor gaat zijn.

En wil je een snel responsief systeem, koop voor dat geld een SSD :)

edit: de I7 heeft wel een iets dikkere "turbo" modus. 3/5 ipv 2/2 (eerste getalletje is de base clock, soort van FSB, vermenigvuldigt met het cijfertje als alle cores actief zijn. Het tweede getalletje is de verhoging als slechts 1 core actief is)

vraag is blijkbaar al gesteld. op dezelfde pagina notabene... Spuit11!
Dat is helemaal nergens voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door DaMarcus op 29-09-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Hey guys,

I'm a new EB21SE/BQ user, unfortunately it doesn't suit me because of really shit screen quality and poor sound quality.

I bought it online and I've already contracted with the shop, they said I can return it back, but the laptop has to be well-packed and unused.

Here's my question, what does it mean "unused" in the Netherlands, I'm a foreigner and in my country if the hardware is working fine I can get the money back, but I'm not sure about it, I used the laptop for a few days.If I Recover all the stuff back (Windows, partitions), is it enough?

Regards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
WinterX schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
Hey guys,

I'm a new EB21SE/BQ user, unfortunately it doesn't suit me because of really shit screen quality and poor sound quality.

I bought it online and I've already contracted with the shop, they said I can return it back, but the laptop has to be well-packed and unused.

Here's my question, what does it mean "unused" in the Netherlands, I'm a foreigner and in my country if the hardware is working fine I can get the money back, but I'm not sure about it, I used the laptop for a few days.If I Recover all the stuff back (Windows, partitions), is it enough?

Regards
You can look at it and eventually power it on, but if you use the software (read: activate Windows, and that's normally when you start Windows) then they don't have to take it back. Sometimes a store does take it back, but then you have to pay restocking costs.

In my eyes normal, they can't sell it again as a new laptop... And if you buy a new laptop, I don't think you want a used model..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

caddywouter schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:53:
verhaal...

Ik ben opzoek naar een notebook waarmee ik kan:
- game (fm 2011, beetje COD, enz) (niet op de hoogste grafische instellingen weluswaar)
- programma's over 2 jaar nog fijnloos draaien
- goed scherm
- Ik hou van snelheid in me notebook

groetenn
Gamen -> meer GPU dan CPU intensief, verschil dus niet waard
Multitasken dus -> CPU "intensief" maar dat kan een i5 met GEMAK aan (mijn i3 kan het ook met gemak aan ter illustratie!!!)
Goed scherm -> ik vind Sony laptops de mooiste/beste schermkwaliteit hebben!
- Snelheid -> zit erin.

voor wat jij doet is 6GB Ram echt teveel hoor, dat gebruik je nooit, ik heb 4GB RAM en dat is meer dan zat voor beetje gamen/dagelijkse werkzaamheden etc. etc.

Conclusie; voor wat jij ermee gaat doen zou ik de i5 aanraden, dat is meer dan genoeg!! hypertreading betekend gewoon dat je cores verdubbeld worden(even simpel) (2 cores + 2 treads = 4 "cores") dus.
Ik raad ook aan om te 'downgraden' naar 4GB Ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Steephh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:29:
[...]

You can look at it and eventually power it on, but if you use the software (read: activate Windows, and that's normally when you start Windows) then they don't have to take it back. Sometimes a store does take it back, but then you have to pay restocking costs.

In my eyes normal, they can't sell it again as a new laptop... And if you buy a new laptop, I don't think you want a used model..
Thats wrong, there is a law (called Kopen op afstand) for these situations. during 7 days you can send the product back to the shop. They are bound by law to allow this!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: reactie op caddywouter

en waarom dan niet? volgens mij staat het andwoord op jouw vraag ertussen.

laat ik even een jaar teruggaan, toen twijfelde ik over de volgende aanschaf:
t6400 (2 ghz)
p8600 (2.4ghz, low voltage, snellere fsb, meer cache, ~24% sneller)
het prijsverschil? €100

jouw aanschaf:
i5
i7 (~8%!!! sneller volgens cinebench)
het prijsverschil? €180

nog voordat ik weet wat je er allemaal mee gaat doen kunnen we eigenlijk al concluderen dat de prijs/prestatieverhouding van de i7 zuigt. hard.
zeker gezien de 70% sony marge die je betaalt....
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:33:
[...]

Thats wrong, there is a law (called Kopen op afstand) for these situations. during 7 days you can send the product back to the shop. They are bound by law to allow this!!
you are allowed to *test* your product, if you have to activate 99 pieces of software als break 6 seals before you can test it, its not your problem. 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:33:
[...]

My answer is not wrong... It explains how it works. (when you use the product, activate the software, they don't have to take it back or you have to pay restocking costs).

[ Voor 80% gewijzigd door Steephh op 28-09-2010 22:45 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
The Inquisitor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:29:
[...]
Gamen -> meer GPU dan CPU intensief, verschil dus niet waard
Multitasken dus -> CPU "intensief" maar dat kan een i5 met GEMAK aan (mijn i3 kan het ook met gemak aan ter illustratie!!!)
Goed scherm -> ik vind Sony laptops de mooiste/beste schermkwaliteit hebben!
- Snelheid -> zit erin.

voor wat jij doet is 6GB Ram echt teveel hoor, dat gebruik je nooit, ik heb 4GB RAM en dat is meer dan zat voor beetje gamen/dagelijkse werkzaamheden etc. etc.

Conclusie; voor wat jij ermee gaat doen zou ik de i5 aanraden, dat is meer dan genoeg!! hypertreading betekend gewoon dat je cores verdubbeld worden(even simpel) (2 cores + 2 treads = 4 "cores") dus.
Ik raad ook aan om te 'downgraden' naar 4GB Ram ;)
Ah: kijk, mijn dank is groot!! dat is een reactie waar ik zeker iets mee kan! Ik neem het mee in mijn beslissing! Het scheelt toch weer een aantal euries! En als ik het verschil toch niet zal merken, waarom niet :)

Is het gericht op de toekomst, (3/4 jaar) ook geen aanrader om voor die i7 te gaan?
Van darkstone heb ik een aantal weken geleden al gehoord dat een i7-720QM, echt overkill is (wel us waar van de F12 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:42:
edit: reactie op caddywouter

en waarom dan niet? volgens mij staat het andwoord op jouw vraag ertussen.

laat ik even een jaar teruggaan, toen twijfelde ik over de volgende aanschaf:
t6400 (2 ghz)
p8600 (2.4ghz, low voltage, snellere fsb, meer cache, ~24% sneller)
het prijsverschil? €100

jouw aanschaf:
i5
i7 (~8%!!! sneller volgens cinebench)
het prijsverschil? €180

nog voordat ik weet wat je er allemaal mee gaat doen kunnen we eigenlijk al concluderen dat de prijs/prestatieverhouding van de i7 zuigt. hard.
zeker gezien de 70% sony marge die je betaalt....

[...]

you are allowed to *test* your product, if you have to activate 99 pieces of software als break 6 seals before you can test it, its not your problem. 8)
ah sorry man ik heb over jou antwoord heen gelezen vanmiddag :$ excuses!!
Als nog bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, typ eens wat langzamer allemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Maar dan mijn laatste vraag:
Ten aanzien van mijn T7500 Intel Core 2 Duo, ga ik dan wel echt sprongen vooruit met de Intel Core i5 m460?
of is dat verschil ook niet echt merkbaar?
of hebben jullie hier ook al antwoord op gegeven?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vooruitgang is het zeker, maar niet merkbaar bij het surfen e.d.
zoals gezegd: zelfs op 800mhz browse ik nauwelijks sneller, het compilen gaat alleen wel traag als de pest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Steephh schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:44:
[...]

My answer is not wrong... It explains how it works. (when you use the product, activate the software, they don't have to take it back or you have to pay restocking costs).
But Windows is already activated.
Anyway, he said when I called them that I have 14 days to return it.
Pagina: 1 ... 25 ... 47 Laatste