[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 41 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

technicum schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:46:
Niels, nu je het hebt over de 3 vaio knoppen hè,
Kan iemand mij vertellen waarom er onder de 'Vaio' knop het muten en on-muten van het geluid zit?
Normaal open je daarmee VAIO Software, maar als je die verwijderd hebt of een clean install hebt gedaan en deze niet hebt geherinstalleerd wordt deze toets gebruikt om het geluid te muten. De reden weet ik niet, maar de oorzaak is bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-07 17:05
Leuk om te horen dat er meerdere mensen zijn die Linux willen draaien op deze laptop.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:42:
Touchpad:
- Het touchpad functioneert ook niet gelijk
- Na aanpassing in de grub configuratie wordt de pad gezien als muis, maar dat beperkt de mogelijkheden om bijvoorbeeld de touchpad bij typen uit te schakelen (heb er wel last van soms).
Dat is idd zo. Jammer. Want horizontale scroll en misschien zelfs multitouch zou erg fijn zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:42:
FN toetsen:
- De FN toetsen heb ik geprobeerd via de link die je hebt gepost, echter dat werkt niet bij mij.
- Ook andere work-arounds geprobeerd met verschillende scripts en aanpassingen aan de grub configuratie, maar het werkt nu nog steeds niet. Enig idee nog waar ik zou kunnen kijken?
Eerst zou ik kijken of je systeem de acpi events kan opvangen. Dat kan met acpi_listen. Als dat geen reactie geeft weet ik niet wat er aan de hand is. Als ik me niet vergis gebruikt Ubuntu standaard niet de meest recente versie van de kernel. Misschien dat het daar dan aan ligt. Ik gebruik nu 2.6.36.3-1 op ArchLinux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technicum
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07-2023
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Normaal open je daarmee VAIO Software, maar als je die verwijderd hebt of een clean install hebt gedaan en deze niet hebt geherinstalleerd wordt deze toets gebruikt om het geluid te muten. De reden weet ik niet, maar de oorzaak is bekend ;)
:P Ah okee, dan was ik toch iets té enthousiast met pre-installed software eraf lazeren O-).
Maar goed, dit zou je weer terug moeten kunnen zetten via Vaio Care toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

technicum schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:50:
[...]

:P Ah okee, dan was ik toch iets té enthousiast met pre-installed software eraf lazeren O-).
Maar goed, dit zou je weer terug moeten kunnen zetten via Vaio Care toch?
Umm... denk het niet, volgens mij activeert die knop die mediaplay software die erbij zat (van Sony dus)... Sony pmb ofzo? even uit mijn hoofd. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen want ik heb het ook allemaal verwijderd (doe er toch niets mee) misschien dat iemand dat kan verifiëren.

Dus als je die software herinstalleert doet die knop het weer gok ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The Inquisitor op 18-01-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Laatst online: 11-08 20:43
Ik heb nog geen enkele Vaio/Sony software van mijn Vaio gegooid. Maar die vaio knop werkt bij mij ook alleen als mute en unmute.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
theburninglink schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 01:27:
Ik heb nog geen enkele Vaio/Sony software van mijn Vaio gegooid. Maar die vaio knop werkt bij mij ook alleen als mute en unmute.
Hier ook.

Is het verstandig/handig/noodzakelijk Driver Genius o.i.d. te gebruiken om zo alle een scan te maken om te zien of alle drivers up-to-date zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd een Vaio VPC-EB1S1E, met een ATI HAD5650 als grafische kaart. Echter nu ik een tijdje Starcraft 2 speel, gaat mn cursor op random tijden ineens buggen en ziet er dan raar uit. Nou heb ik er op internet al over gezocht, maar als ik mn drivers via de website van ATI probeer up te loaden naar de nieuwste versie (waarbij de bug gefixt is), zegt de install wizard dat mijn gpu niet ondersteund wordt. Nou heb ik al de laatste drivers via Sony gedownload, maar daar heb ik geen verandering mee gekregen.

Weet iemand hoe ik dit misschien kan oplossen, het is namelijk nogal irritant als middenin een potje gamen je cursor ineens verandert, en het is alleen maar weer normaal te krijgen met een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:32:
Leuk om te horen dat er meerdere mensen zijn die Linux willen draaien op deze laptop.

[...]

Dat is idd zo. Jammer. Want horizontale scroll en misschien zelfs multitouch zou erg fijn zijn.

[...]

Eerst zou ik kijken of je systeem de acpi events kan opvangen. Dat kan met acpi_listen. Als dat geen reactie geeft weet ik niet wat er aan de hand is. Als ik me niet vergis gebruikt Ubuntu standaard niet de meest recente versie van de kernel. Misschien dat het daar dan aan ligt. Ik gebruik nu 2.6.36.3-1 op ArchLinux.
Over de touchpad hebben al veel mensen geklaagd, dus ik denk dat dat tzt. wel opgelost wordt.
Ik werk toch meestal met een externe muis, dus het is niet zo'n super issue.

Ik heb inderdaad pet acpi_listen geprobeerd te kijken wat de reactie is en ik zie een tweetal getallen als ik op Fn F3/F4 druk (1 voor de Fn toets en dan 1 voor de F toets?) misschien dat het daar nog aan ligt.
Maar met de standaard scripts krijg ik het in ieder niet voor elkaar.

Mijn uname -a geeft:
2.6.35-24-generic #42-Ubuntu SMP Thu Dec 2 02:41:37 UTC 2010 x86_64 GNU/Linux

Ik gebruik nu de x64 versie van Kubuntu (KDE4 distro van Ubuntu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
kardox schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:51:
[...]

hier zijn de tempraturen in idle:
Intel Core i5 430M
Temperatures
Core #0 42 °C (107 °F) 41 °C (105 °F) 42 °C (107 °F)
Core #2 33 °C (91 °F) 33 °C (91 °F) 34 °C (93 °F)
Powers
Mobility Radeon HD 5650
Temperatures
GPU Core 44 °C (111 °F) 44 °C (111 °F) 44 °C (111 °F)
TOSHIBA MK5055GSX
Temperatures
Assembly 35 °C (94 °F) 35 °C (94 °F) 35 °C (94 °F)
Battery 1
Capacities
Designed Capacity 42180 mWh 42180 mWh 42180 mWh
Full Charge Capacity 42180 mWh 42180 mWh 42180 mWh
Current Capacity 42180 mWh 42180 mWh 42180 mWh
Level
Wear Level 0 %
Charge Level 100 % 100 % 100 %
kan iemand mij vertellen wel programma is gebruikt voor de hierboven beschreven output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:28:
[...]
Ik heb inderdaad pet acpi_listen geprobeerd te kijken wat de reactie is en ik zie een tweetal getallen als ik op Fn F3/F4 druk (1 voor de Fn toets en dan 1 voor de F toets?) misschien dat het daar nog aan ligt.
Maar met de standaard scripts krijg ik het in ieder niet voor elkaar.
De volume Fn knoppen geven geen acpi events bij mij(De rest van de Fn toetsen wel). Ze worden echter wel als gewone knoppen gezien. Met de tool xev in grafische modus(Xorg) of de tool showkey voor in tty1-6 kan je kijken welke toetsen de kernel herkent. Bij mij geven de volume toetsen dan in ieder geval een reactie.

Je had het ook over de 3 Vaio toetsen. De Web toets wordt bij mij door showkey en xev gezien. De andere 2 niet. Die geven bij acpi_listen wel een signaal. Je kan die events in /etc/acpi/events/* binden aan een script. De gewoonte in Ubuntu 10.04(in andere versies ook waarschijnlijk) is om dit script in /etc/acpi/ te stoppen.
Als je niet weet of het script niet uitgevoerd wordt, of dat de actie in het script niet het gewenste effect heeft kun je het script testen door er bijvoorbeeld de volgende regel neer te zetten:
code:
1
echo "test" > /home/<naam>/scriptwerkt.txt

Misschien stom dat ik het vraag, maar toen je de howto volgde op de pagina waar ik naar linkte (http://www.sony-europe.com/discussions/message/620963), heb je toen sonybright.sh "uitvoer rechten" gegeven? Zo niet, voer dan de volgende commando uit:
code:
1
sudo chmod +x /etc/acpi/actions/sonybright.sh

Dit stond namelijk niet in de howto, en aangezien hij verder heel exact is kan ik me voorstellen dat je dit vergeet/niet weet.

EDIT:
Voor alle duidelijkheid:
Met "Fn toetsen" bedoel ik alle toetsen die in combinatie met de Fn toets een andere functie krijgt.
De Fn toets op zichzelf wordt - zoals Darkstone hieronder toelicht - niet herkent.
Tenminste, (ook) niet bij mijn Sony Vaio ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Defusix op 20-01-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De FN key is geen knop, FN+andere toets wél, de fn kan je dus ook niet uitlezen.

Bij mn studio althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:06
Zoals belooft zou ik foto's plaatsen, wanneer ik het kaartje zou vervangen. Dit had ik namelijk al gedaan, maar wilde ook een extra antenne plaatsen, aangezien er nu 3 antenne punten op zitten.

Als eerste heb je de achteraanzicht van je laptop:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04032.jpg

Vervolgens demonteer je alle loss onderdelen zonder schroevendraaier; dus Accu, Expresscard, en eventueel SD-Kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04033.jpg

Vervolgens draai je de schroefjes los, waar de zogenaamde putjes opstaan. Deze is van het geheugen, de DVD-Drive, en de HDD-kap:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04034.jpg

Deze leg je netjes naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04035.jpg

Vervolgens heb je dit achteraanzicht:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04037.jpg

Daarna heb je in de hoeken 2 grote schroeven die je los haalt. Deze zitten bij de sluiting van je laptop:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04038.jpg

Vervolgens zitten er onder je accu 2 kleinere schroefjes die je demonteert:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04041.jpg

Daarnaa draai je de overige schroefjes los. Dit zijn er 11 (elf)
Aan het begin vergat ik nog wel is 1 schroefje

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04042.jpg

Vervolgens schuif je je HDD er uit, door hem naar de buitenkant te schuiven:
(voor de kijkers thuis; voor de afbeelding naar boven

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04043.jpg

Als je dit gedaan hebt, is de zwarte achterkant zeer gemakkelijk er af te halen. Hiervoor hoef je prakties geen kracht te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04044.jpg

Daarna zie je op je moederbord onderstaande afbeelding, waar je met het schroefje je mini-expresscard er gemakkelijk uit kunt halen:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04045.jpg

In deze afbeelding heb ik de N6300 er al in zitten, maar nog met 2 antennes:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04046.jpg

Extra antenne ben ik hier aan het plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04047.jpg

Uiteindelijk heb ik maar 1 extra antenne geplaatst van TYCO

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04048.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee316/DJustin_1989/Laptop%20Open/DSC04049.jpg

Daarna heb ik de software geüpdatet, via de website van Intel:
http://www.intel.com/support/detect.htm

Echt heel veel positief resultaat heb ik niet gehaald op 5Ghz. Dichtbij de modem haal ik naar mijn NAS (synology DS211J ongeveer 18-19mb/s. (was +/- 10mb/s over 2,4Ghz)

Op lange afstand is die van 6mb/s naar 10mb/s gegaan.

Ik hoop jullie hiermee iets inzicht te hebben gegeven, hoe je een 5Ghz kaartje plaatst met extra antenne. Extra antenne heeft geen positief resultaat opgeleverd. Dit kan dus prima zonder, dus 2 antennes zou voldoende moeten zijn. Kaartje (Intel Centrino N6300) heeft mijn €32,- gekost. De TYCO antenne $5,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meinon
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12-2022
The Inquisitor schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:01:
[...]

Umm... denk het niet, volgens mij activeert die knop die mediaplay software die erbij zat (van Sony dus)... Sony pmb ofzo? even uit mijn hoofd. Ik durf het niet met zekerheid te zeggen want ik heb het ook allemaal verwijderd (doe er toch niets mee) misschien dat iemand dat kan verifiëren.

Dus als je die software herinstalleert doet die knop het weer gok ik ;)
Ik kan dit verifiëren!
Werkt als je inderdaad weer de software installeert na clean install.. Just did it :9
Doet het dus gewoon!

INdien het bij jou niet doet probeer gewoon de software opnieuw te installeren!

Even iets rechtzetten:
Het is ABSOLUUT niet de PMB software van sony maar de Media Gallery die je moet hebben! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Meinon op 23-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
weet iemand toevallig waar je de officele sleeve kan halen voor de E serie? hij staat niet meer op de website van sony dus weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn Sony VAIO VGN-FW21E
ik heb windows vista opnieuw moeten installeren omdat mijn laptop vast liep
maar nu zijn alle VAIO programma's weg
dus ook VAIO smart network
waardoor mijn VAIO nu zegt dat het geen Draadloos internet ondersteunt.

Moet ik nu Vaio smart network opnieuw installeren of is er een andere mogelijkheid om het probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dit is het Vaio-E topic, niet de FW topic...

Sony Smart Network is slechts een hulpmiddel, dus geen vereiste om draadloos internet te gebruiken! Het enige wat je waarschijnlijk hoeft te doen is de (nieuwe) drivers downloaden/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:21:
[...]

De volume Fn knoppen geven geen acpi events bij mij(De rest van de Fn toetsen wel). Ze worden echter wel als gewone knoppen gezien. Met de tool xev in grafische modus(Xorg) of de tool showkey voor in tty1-6 kan je kijken welke toetsen de kernel herkent. Bij mij geven de volume toetsen dan in ieder geval een reactie.

Je had het ook over de 3 Vaio toetsen. De Web toets wordt bij mij door showkey en xev gezien. De andere 2 niet. Die geven bij acpi_listen wel een signaal. Je kan die events in /etc/acpi/events/* binden aan een script. De gewoonte in Ubuntu 10.04(in andere versies ook waarschijnlijk) is om dit script in /etc/acpi/ te stoppen.
Als je niet weet of het script niet uitgevoerd wordt, of dat de actie in het script niet het gewenste effect heeft kun je het script testen door er bijvoorbeeld de volgende regel neer te zetten:
code:
1
echo "test" > /home/<naam>/scriptwerkt.txt

Misschien stom dat ik het vraag, maar toen je de howto volgde op de pagina waar ik naar linkte (http://www.sony-europe.com/discussions/message/620963), heb je toen sonybright.sh "uitvoer rechten" gegeven? Zo niet, voer dan de volgende commando uit:
code:
1
sudo chmod +x /etc/acpi/actions/sonybright.sh

Dit stond namelijk niet in de howto, en aangezien hij verder heel exact is kan ik me voorstellen dat je dit vergeet/niet weet.

EDIT:
Voor alle duidelijkheid:
Met "Fn toetsen" bedoel ik alle toetsen die in combinatie met de Fn toets een andere functie krijgt.
De Fn toets op zichzelf wordt - zoals Darkstone hieronder toelicht - niet herkent.
Tenminste, (ook) niet bij mijn Sony Vaio ;)
Bedankt voor de uitgebreide uitleg!
Ik heb het (nogmaals) geprobeerd, maar het script wordt niet aangesproken.
Ik had er zelf nog wat echo dingen bij gezet, maar helaas geen reactie.
Het lijkt dus (nog) niet aan het script te liggen.

Het checken van de files in de "events" map, hoe kan je dat doen?

Inderdaad, chmod had ik de 1e paar keer ook gedaan, maar geen resultaat.
Wat de acpi_listen betreft, ik krijg een reactie als ik indruk en weer één als ik loslaat:

Helderheid omlaag:
code:
1
2
sony/hotkey SNC 00000001 00000011
sony/hotkey SNC 00000001 0000003b

Helderheid omhoog:
code:
1
2
sony/hotkey SNC 00000001 00000010
sony/hotkey SNC 00000001 0000003b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defusix
@Niels_d
De output die je bij acpi_listen krijgt, krijg ik ook. Dat klopt dus.

In de guide staat dit:
event=/sony/hotkey SNC 00000001 00000010
Maar bij mij moet dit zijn:
event=sony/hotkey SNC 00000001 00000010
Zonder de eerste / dus.
Ik weet niet of dit ook zo hoort in Ubuntu. Kijk daarvoor eventjes in andere bestanden in /etc/acpi

Werkt het sonybright.sh script ook als je hem handmaatig aanroept als root zijnde(sudo werkte niet bij mij, in dit geval). Als het script met sudo bij jou ook niet werkt moet je als root inloggen. Als je meteen in de grafische omgeving zit moet je naar een tty terminal switchen door [ctrl]+[alt]+[F2] in te drukken. Dan kan je met root als gebruikersnaam inloggen. Om terug te keren naar de grafische omgeving moet je [ctrl]+[alt]+[F7] of [F8] indrukken. Misschien dat je dit allemaal al weet hoor, maar ik vertel het maar voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38

JT

VETAK y0

rinusnl schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:05:
weet iemand toevallig waar je de officele sleeve kan halen voor de E serie? hij staat niet meer op de website van sony dus weet iemand toevallig waar ik deze kan kopen?
Mediamarkt Arena.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
thnx JT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defusix schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:53:
@Niels_d
De output die je bij acpi_listen krijgt, krijg ik ook. Dat klopt dus.

In de guide staat dit:
event=/sony/hotkey SNC 00000001 00000010
Maar bij mij moet dit zijn:
event=sony/hotkey SNC 00000001 00000010
Zonder de eerste / dus.
Ik weet niet of dit ook zo hoort in Ubuntu. Kijk daarvoor eventjes in andere bestanden in /etc/acpi

Werkt het sonybright.sh script ook als je hem handmaatig aanroept als root zijnde(sudo werkte niet bij mij, in dit geval). Als het script met sudo bij jou ook niet werkt moet je als root inloggen. Als je meteen in de grafische omgeving zit moet je naar een tty terminal switchen door [ctrl]+[alt]+[F2] in te drukken. Dan kan je met root als gebruikersnaam inloggen. Om terug te keren naar de grafische omgeving moet je [ctrl]+[alt]+[F7] of [F8] indrukken. Misschien dat je dit allemaal al weet hoor, maar ik vertel het maar voor de zekerheid :)
'
Ah, ik vermoedde al zoiets over dat eerste streepje.
En met sh uitvoeren van het script kan ik atuurlijk ook proberen, dat is een goeie! 8)
Ik ga vanavond weer wat knutselen! ;)

Ik moet zeggen dat ik al veel geleerd heb met Linux de afgelopen tijd.
En dat komt voornamelijk doordat dit soort dingen niet out-of-the-box werken (helaas), voordeel is dan wel dat je het snel leert.

EDIT: Heb net ook de grotere accu besteld en zo'n bluetooth muis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik zou graag een extra hdd in me laptop willen schroeven. Het gaat hier om een 17inch model dus er is gewoon ruimte voor. Wat er enkel ontbreekt is een tweede aansluiting.

Nu heb ik sony gemaild maar dat schijnt absoluut niet mogelijk te zijn. Dan kan alleen bij het samenstellen van de laptop gekozen worden.

Is er een mogelijkheid om zo'n kabeltje ergens te bestellen? Zou anders wel weer erg jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik weet niet of je er veel aan hebt, maar dit kunnen vinden:

" Well I have finally found out what the part number is for the second hard drive cable.

It is: PN: A1766534A M980 SATA HDD FPC (Ref 903)

It is about $70 from the states, but I can't find anyone at Sony UK that will sell me the part. Apparently, to authorise the sale of the part, you have to have a serial number for a laptop that actually has the required part in it "

[ Voor 194% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2011 14:35 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Wat is voor de E serie het beste programmatje om de status te zien van temperatuur, accu en consumptie en andere details van de soft/hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Everest Ultimate Edition vind ik zelf een goed programma voor de hardware elementen. Software kan je gewoon via Taskmanager zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder speccy aanraden, everest is een draak van een programma wat al lang niet meer ge-update word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
ik gebruikte altijd aida32 , maar die wordt ook al ffies niet meer geupdate geloof ik ...

trouwens nog niks gehoort van me aangetekende brief , ik heb de brief de 14e verstuurt met als verzoek binnen 2 weken te reageren -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:22:
[...]

'
Ah, ik vermoedde al zoiets over dat eerste streepje.
En met sh uitvoeren van het script kan ik atuurlijk ook proberen, dat is een goeie! 8)
Ik ga vanavond weer wat knutselen! ;)

Ik moet zeggen dat ik al veel geleerd heb met Linux de afgelopen tijd.
En dat komt voornamelijk doordat dit soort dingen niet out-of-the-box werken (helaas), voordeel is dan wel dat je het snel leert.

EDIT: Heb net ook de grotere accu besteld en zo'n bluetooth muis 8)
Ok, die / weghalen werkt, de helderheidsinstelling functioneert nu eindelijk!
Wat wel jammer is, is dat dat mooie balkje wat je bij de audio krijgt niet verschijnt.
Ik heb nog even geprobeerd om de brightness scripts van Asus en de audioscripts te imiteren, maar dat werkt helaas niet. Dan maar even zo...

Nu nog volledige Touchpad ondersteuning en een fatsoenlijk power state beheer voor de Core ix processoren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de accu (+ VAIO muis) die ik dinsdag besteld heb binnen gekregen.
Zeer snelle levertijd overigens!

De standaard accu:

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1953/13150501/23400396/394828747.jpg

De accu met hoge(re) capaciteit:

Afbeeldingslocatie: http://pic80.picturetrail.com/VOL1953/13150501/23400396/394828746.jpg

Wat natuurlijk direct opvalt is dat er tussen de standaard accu en die met een hogere capaciteit, naast een verschil in capaciteit van 1500mAh, een spanningsverschil zit van 300mV.
Ik heb de accu nog niet helemaal kunnen testen want hij zit nu in de laptop en die hangt aan de (standaard) lader.

Bluetooth muis werkt trouwens ook gelijk, wel wat klein maar een prima muisje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:13:
Wat natuurlijk direct opvalt is dat er tussen de standaard accu en die met een hogere capaciteit, naast een verschil in capaciteit van 1500mAh, een spanningsverschil zit van 300mV.
Dat is niet helemaal waar :) in een accu zitten 3 cellen parallel geschakeld, het voltage van deze cellen is doorgaans gelijk: 3,6-3,7v

De ene keer word dat naar boven afgerond, de andere keer naar onderen, dit zorgt voor kleine verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:19:
[...]

Dat is niet helemaal waar :) in een accu zitten 3 cellen parallel geschakeld, het voltage van deze cellen is doorgaans gelijk: 3,6-3,7v

De ene keer word dat naar boven afgerond, de andere keer naar onderen, dit zorgt voor kleine verschillen.
Ok, dat die cellen een onnauwkeurige spanning hadden wist ik wel, maar waarom ze dat dan niet gewoon gelijk maken op de informatietekst snap ik dan niet. Of zijn dat gemeten waardes (lijkt me stug)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De spanning is wel nauwkeurig, maar zakt in als ze leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, maar waarom zet sony dan op de ene accu een spanning die 300mV verschilt van de andere accu, dat lijkt me dan niet echt een afrondingsfout ofzo... :D meer niet consequent.
Dan zou ik eerder zeggen dat het door de toegepaste cellen komt, dat dus de cellen van de 5000mAh accu van een ander type zijn dan die van de 3500mAh accu en dat daardoor de spanning net iets lager uit komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
6% wear of battery in 6maanden tijd dat ik de laptop gebruik (volgens Everest), is het volgens 'schema' of gaat het te snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat te langzaam: een gemiddelde batterij zit na 3 jaar tegen de 90% aan.

Mijn batterij heeft al 17% wear trouwens na anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
technicum schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:46:
Niels, nu je het hebt over de 3 vaio knoppen hè,
Kan iemand mij vertellen waarom er onder de 'Vaio' knop het muten en on-muten van het geluid zit?
Normaal gesproken open je daar VAIO Media Plus Media Gallery mee. maar als je dat eraf gooit Mute je VAIO idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de 14 inch vaio E te halen. Zijn er dingen waar ik op moet letten?

Leuke aanbieding nu op laptopshop.nl - 599,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet letten op de piep... zoals in dit topic al veelvoudig voorbij is gekomen.
De accuduur is voor een 14" ook relatief slecht: 2,5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Laatst online: 21:40
Heeft een andere E-bezitter hier al de laatste ATI Catalyst 11.1 drivers gedownload?

Sinds de installatie kan het de catalyst controle center niet meer openen. Als ik het programma opstart draait het wel bij actieve processen in taakbeheer (MOM.exe en CCC.exe) maar ik kan het programma niet openen..iemand anders ook deze ervaring? Of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:37:
Je moet letten op de piep... zoals in dit topic al veelvoudig voorbij is gekomen.
De accuduur is voor een 14" ook relatief slecht: 2,5 uur
Ik heb het idd vaker gelezen in deze topic. Wat moet ik me voorstellen bij deze piep? Harde schijf? Continu of alleen bij hoge prestaties?
2.5 uur accuduur vind ik niet zo erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 2.5 uur wel erg als de concurrentie 3x zoveel haalt. Maargoed.

De piep is een cpu whine, er staan een aantal filmpjes op youtube, het geluid is het beste te omschrijven als de hoge toon die je krijgt als je een microfoon te dicht bij een box houd, maar dan wat zachter.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:54:
Ik vind 2.5 uur wel erg als de concurrentie 3x zoveel haalt. Maargoed.

De piep is een cpu whine, er staan een aantal filmpjes op youtube, het geluid is het beste te omschrijven als de hoge toon die je krijgt als je een microfoon te dicht bij een box houd, maar dan wat zachter.
Nou, ik heb nog nooit een standaard gebruikerslaptop gezien die 7,5 uur draait op één acculading...
Voor het werk heb ik een Panasonic CF30 met 2 accu's (bij elkaar goed voor 13450mAh) en die haalt dat als enige laptop die ik tot nu toe ben tegengekomen echt.
De meeste standaard HP/Dell/Toshiba laptops halen volgens mij altijd rond de 3-4 uur als ze nieuw zijn en dat gaat drastisch naar beneden als ze ouder worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft ook inderdaad een goed grote accu (84Wh).
Als je de rest van de geteste laptops bekijkt dan zie je dat de meeste wel wat minder doen.

Ben benieuwd wat een VAIO scoort met 5Ah accu en alles behalve WiFi uitgeschakeld (als in die test).
(en als C6 ook werkt onder Linux :P )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32% minder dan de u30jc per wattuur, aldus een snelle rekensom met cijfers van notebookcheck.

Maar trek je daar niet teveel van aan, notebookcheck heeft in het verleden al bewezen niet echt nauwkeurig te zijn ivm. anandtech. Notebookcheck test de laptops met een helderheid ingesteld op percentage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, das best veel :)
Waarom zou een VAIO zo veel meer verbruiken? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dedicated gpu, en ik vermoed dat asus aardig wat geld heeft geïnvesteerd in de zuinigste thin & light met acceptabele performance up to date.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar betekent dat dan ook dat een dedicated GPU meer prestatie levert?
Het blijft natuurlijk een compromis met een laptop: prestatie <> vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Ik heb een vpceb3s1e/bq maar heb in de BIOS niet de optie om de HDD in SATA of IDE modus te zetten... Windows XP install zit er dus niet in zonder floppydisk ???

Verder het BIOS update tooltje geprobeerd uit de startpost, maar die ondersteund mijn laptop niet... zou ik de BIOS optie niet gewoon moeten hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Wat de batterij betreft, wat kan je nou nog meer uitzetten wat stroom vreet?
De meeste gebruikers willen WiFi toch wel aanhebben i.c.m. een browser.

Naast het verlagen van de brightness naar 0, het uitzetten van je virusscanner / vuurmuur (wat niet al te handig is denk ik als je online ben), zeker zijn dat blauwtand uitstaat is er maar weinig anders wat je uit kan zetten.

Ik reis veel met het vliegtuig en meestal meer uren dan mijn batterij aan stroom heeft, hoe meer dit te verlengen is, hoe beter..

Maar eens denken aan een 2e (sterkere) accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Je kan de refresh-rate instellen op 40hz bij het sony-specifieke paneeltje van energiebesparing. Merk je vrij weinig van bij normaal gebruik maar scheelt weer wat extra stroom. Eventueel als top-prestaties niet nodig zijn je maximale cpu snelheid instellen op 50%, voldoende voor office/filmpje maar bij gamen/foto&video bewerken gaat het natuurlijk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:58:
Je kan de refresh-rate instellen op 40hz bij het sony-specifieke paneeltje van energiebesparing. Merk je vrij weinig van bij normaal gebruik maar scheelt weer wat extra stroom.
Het LCD gebruikt max. 0.5w, het is de backlight die stroom vreet
Eventueel als top-prestaties niet nodig zijn je maximale cpu snelheid instellen op 50%, voldoende voor office/filmpje maar bij gamen/foto&video bewerken gaat het natuurlijk langzamer.
Dat werkt juist averechts, zeker als je ook nog eens zwaar werk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:19:
[...]

Ik heb het idd vaker gelezen in deze topic. Wat moet ik me voorstellen bij deze piep? Harde schijf? Continu of alleen bij hoge prestaties?
2.5 uur accuduur vind ik niet zo erg
De piep is op mijn VPCEA3S1E niet aanwezig zoals ook in de door mij geschreven review te vinden is.

De 2,5 uur accuduur is na 4 maand nog steeds 2,5 uur. (afhankelijk ook van hoe helder je scherm staat e.d. natuurlijk)

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik kan wel gek zijn, maar tegenwoordig werk ik steeds meer op accu en moet toegeven dat ik de piep in geen tijden heb gehoord.... ik denk al weken niet meer, erg vreemd terwijl deze eerst wel degelijk aanwezig was... ;)

Accu blijft inderdaad goed, merk geen achteruit gang en Sony (weet niet welk programma het is) blijft aangeven dat de batterij "Goed" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt vrij weinig, "goed" betekent namelijk meer dan 60% van de originele capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Voor de geïnteresseerden in de VPC-EA3S1E, kijk even goed waar je 'm koopt.
Hij staat bij de MM voor 719,- als 'prijsknaller' in de winkel.
Bij de laptopshop voor 599,-. (staat niet in de pricewatch)

Uiteindelijk bij MM voor die prijs gekregen na de verwijzing naar de concurrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Zijn er eigenlijk nog 14" VPC-E sony's met een 1600x900 scherm te vinden? Ik heb er toen over getwijfeld om een aan te schaffen, maar nu zijn ze enkel nog maar te vinden (voor zover ik ze vind) met een resolutie van 1366x768. Balen dus. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:06:
Dat zegt vrij weinig, "goed" betekent namelijk meer dan 60% van de originele capaciteit.
Is dat zo? Het wordt onderverdeeld in "Goed", "redelijk", "zwak" en "kritiek". Zou een vreemde verdeling zijn imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows doet dat zo, ik ging er voor het gemak vanuit dat het sony programma dat ook zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een link naar het Ubuntu forum (zie onderste post) voor een stap-voor-stap tutorial die ik gemaakt heb om (k)ubuntu op je VAIO E-series aan de praat te krijgen:

http://ubuntuforums.org/s...ight=vaio+e-series&page=9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi tweakers,

Ik heb half december een Vaio VPCEB3L1E gekocht. Ik dacht geïnvesteerd te hebben in een iets duurzamere laptop, maar niets blijkt minder waar. De accu heeft namelijk nu nog maar een levensduur van 50 minuten. Hij is nog geen 2 maanden oud, ik gebruik de batterijzorgfunctie (80%) en haal hem van de netstroom af als hij vol is.

Heb inmiddels contact met Sony erover. Ik moest een test uitvoeren, waaruit dus blijkt dat de levensduur 50 minuten is. Lijkt mij nogal belachelijk voor een laptop van 7 weken oud. Ik wacht nu af op de reactie van Sony.

Maar, ik ben bang dat ik de hele laptop moet opsturen, en hier zit ik echt niet op te wachten. Mijn vorige laptop (een Acer) is ook eens voor een reparatie terug gegaan, waarna alle schroefgaten kapot gedraaid waren. Hierdoor kwamen de schroefjes van het scherm door de bovenkant van het scherm heen, waardoor de hele boel ging scheuren en na 2 maanden lag het scherm eraf. Acer nam nergens de verantwoordelijkheid voor natuurlijk.

Vandaar dat ik erg huiverig ben over het opsturen. Hebben jullie ervaring met het reparatiecentrum? Kan ik niet alleen de accu en adapter opsturen? Ik zeg maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Dat is inderdaad erg slecht en moet wel een fout zijn. Ik merk nog niets van afname van mijn accu en ik behandel h'm niet echt heel goed.

Sowieso, als hun jouw laptop verneuken bij het terugsturen zijn ze wel verantwoordelijk, een boze (aangetekende) brief kan in dat soort gevallen wel helpen alhoewel staat Acer ook om zijn slechte service bekend...

Ik heb zelf geen ervaring met Sony Vaio support (alleen belletje vanwege processor probleem) maar er zijn redelijk wat mensen hier die hun E-serie hebben terug gestuurd vanwege de piep en heb nergens klachten gelezen (hooguit de duur).

Ik zou volhouden dat je ALLEEN de accu en adapter meestuurt en dat hun zelf kijken wat er mis mee is en of je onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
  • Laatst online: 26-11-2019
ik weet niet of het hier al te spraken is gekomen.
Maar ik wil graag een 2de harddisk plaatsen in mijn Sony VPCEC1M1E/WI.
Er is plek voor een 2de harddisk echter mis ik hier een sata poort. en ik wil graag mijn DVD behouden.
Iemand ? help? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo,

Ik wil even een hele slechte mededeling plaatsen betreft de Sony Vaio E-Serie en de klantenservice.
Ik heb de afgelopen 1,5 maand zonder laptop gezeten en veel onkosten gehad waar ik totaal niks aan kon doen.

Het begon een tijd geleden met verticale en horizontale strepen door het scherm, je zag het bureaublad alleen nog in een strook aan de bovenkant. Via HDMI kreeg ik op de TV wel gewoon goed beeld. Dus het scherm stuk, er zaten geen scheuren of krassen op (Ik had de maand nog geen 3 maand). Meteen maar gebeld naar Sony omdat er gewoon twee jaar fabrieksgarantie opzit, ik werd netjes geholpen en de laptop werd twee dagen later meteen opgehaald door een UPS koerier, je moet hem dan zelf in de doos doen etc. (werd verteld door Sony).

Toen, plusminus vijf werkdagen later werd ik gebeld dat er een nieuw scherm in moest en dit niet binnen de garantie viel, en waarom? Omdat er volgens hun een scheur inzat :S !! Ik wou dit niet geloven dus hebben ze mij foto's toegestuurd van het scherm, met inderdaad een scheur in de rechteronderhoek. Ik weet niet hoe het kan dater een scheur in is gekomen maar dat is in ieder geval gebeurd tussent mijn voordeur en hun reparatie centrum, helaas kan je dat niet bewijzen en komt Sony je op geen enkel gebied tegemoet. Dus maar besloten om te betalen (anders moet je alsnog 70 euro oid. betalen voor onderzoekskosten) omdat ik hem ook vaak nodig heb voor mijn studie. Dit grapje moest bijna 400 euro kosten, ik heb een full hd scherm erin (via sonystyle) en deze was ook nog eens niet op voorraad. Dus wachten maar..............

Toen kreeg ik hem na 3-4 weken eindelijk terug (word trouwens gerepareerd in Praag, kan dat hier niet?), dus ik open de doos, hebben ze een verkeerde kleur bovenplaat (het kunstof deel bovenop het scherm) geplaatst. Ze hadden een mat zilveren kap geplaatst ipv. een glossy witte zoals de rest van de laptop. Ik weet niet hoe ze deze hebben kunnen maken maargoed. :S

Meteen maar weer gebeld en hij werd weer opgehaald, nu heb ik hem vandaag net terug gekregen en alles is weer zoals het hoort te zijn. Maar toch 400 euro lichter en 1,5 maand zonder laptop.

Daarom een tip: Maak foto's van voor het verzenden... (Je bent voor Sony slecht nummertje zoveel).

Weet iemand misschien waar ik een officiele klacht kan indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertCivic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:55:
Weet iemand misschien waar ik een officiele klacht kan indienen?
Een angetekende brief heeft doorgaans het meeste effect, al had ik dat geld nooit betaald, dan hadden ze hem kosteloos terug moeten sturen.

Weet je overigens zeker dat het jouw laptop is? Het zal niet de eerste keer zijn dat er wisseltruuken worden uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Daar was ik ook bang voor. Maar zover ik kon ontdekken was het mijn laptop. Wel was het zo dat op de foto stond er rechtsonderin (op het stickertje) de code VPCEB2C5E, en in mijn order staat typenummer: VPCEB2X5E. Maar ze zijden dat dat wel klopt omdat die X gewoon betekend dat hij samengesteld is oid. Dit heb ik maar aangenomen, het serialnummer dat zij mij doorgaven kwam wel overeen met de mijne.

Toen ik de laptop terug kreeg zag ik wel dat er aan dat stickertje rechtsonder was gefrielemd, er zat wat vuil onder en het zat scheef. Dit heb ik bij tweede verzending ook vermeld, nu zit hij wel recht maar er zit nog wel viezigheid onder.

Edit: Weet iemand of er al een nieuwere ati drivers te gebruiken zijn dan 10.8 ?

[ Voor 6% gewijzigd door RobertR op 07-02-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat typenummer is universeel, je moet kijken naar een serial id wat voor elke laptop uniek is, dit zou op de body moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:14:
Dat typenummer is universeel, je moet kijken naar een serial id wat voor elke laptop uniek is, dit zou op de body moeten staan.
Ja, ik had het serienummer wel genoteerd thuis en stond in een vaio registratie mail. Dit kwam overheen met het nummer dat zij mij doorgaven wat er onderop mijn laptop stond. Maar dat nummer staat ook in hun systeem dus ze kunnen me elk nummer wel geven. Het is dus lastig om te bevestigen dat het mijn laptop wel of niet was, althans voor mij hier thuis zonder de laptop zelf in handen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Volgende keer kleine en zo onzichtbaar mogelijke markers aanbrengen op allerlei onderdelen van de body, zoals kleine streepjes of vlekjes van een alcoholstift, of kleine krasjes, of gewoon enkele unieke "moedervlekken" opmerken en onthouden. Of zoals Jamed Bond het deed: een haar met speeksel op de kier van de kast kleven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit secondenlijm gemorst (waarvan een groot deel op mijn vingers :X ) toen ik een voetje vast probeerde te plakken, mijn laptop is alvast gemarkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Of ze kunnen het wegkrijgen met een industrieel oplosmiddel, of met een zeer fijne bijtel alle opgedroogde lijm wegkappen. Zouden ze daar echt tsjechen voor betalen? Lijkt me wel een leuke praktijkervaring voor een student paleontologie, met de laptop als het fosiel en de lijm het gesteende. =)

Maar ik wijk af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Bizar dat er geen volume knop op zit........

Fn geklooi de hele tijd :-/

Maar ondanks dit (de VPCEB1S1E zwart) ding niet 1 van de nieuwste modellen is ben ik er nog steeds erg blij mee. Budget, ja, maar vooralsnog de beste laptop die ik gehad heb. Enkel die volume knop :')

(en die eenvoudige vingervlekken op palm leuning, dat wordt snel goor, en ben ook niet helemaaaal weg van dat plastic, is zo fragiel lijkt me,... elke dag moet ie in de rugzak op de motor van A naar B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

nickly2 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:24:
ik weet niet of het hier al te spraken is gekomen.
Maar ik wil graag een 2de harddisk plaatsen in mijn Sony VPCEC1M1E/WI.
Er is plek voor een 2de harddisk echter mis ik hier een sata poort. en ik wil graag mijn DVD behouden.
Iemand ? help? |:(
Jup, ik heb ook een E-C1M, ik wil er ook graag een HDD bij zetten maar inderdaad, je mist een aansluiting... Heb tot dusver geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertR
MaltaSoron schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:38:
Heeft een andere E-bezitter hier al de laatste ATI Catalyst 11.1 drivers gedownload?

Sinds de installatie kan het de catalyst controle center niet meer openen. Als ik het programma opstart draait het wel bij actieve processen in taakbeheer (MOM.exe en CCC.exe) maar ik kan het programma niet openen..iemand anders ook deze ervaring? Of oplossing?
Ik ben hier ook benieuwd naar, ik had dit gevonden: http://www.hardwareheaven...r-notebooks-get-here.html

Iemand ervaring met deze drivers ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
The Inquisitor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:01:
[...]

Jup, ik heb ook een E-C1M, ik wil er ook graag een HDD bij zetten maar inderdaad, je mist een aansluiting... Heb tot dusver geen oplossing...
dat er idd een ding nodig is ben ik ook al achter. volgens een maat van mij moet het de sony partnummer a1766715a zijn. is bij hardware.be tekoop. na vraag gedaan of dat HET product is... we wachten af.
als iemand al wat meer weet of meer info heeft heeel graag ! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Houd me op de hoogte als je wilt ;) Een HDD'tje erbij gooien is een makkelijke oplossing en zeer wenselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
kan iemand trouwens mij helpen met de recovery CD's van de VPCEC1M1E? bij sony durven ze er 35 euro voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kan je toch maken via Sony Recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
ik ben de partitie kwijt:( na een mislukte windows installatie.(mijn eigen fout) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De drivers kan je van de sony site halen:

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Kijk voor de essentiele benodigheden even in het F1x topic pag 43.

Windows zul je zelf moeten regelen, maar het stelt allemaal niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
Destianto schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:03:
De drivers kan je van de sony site halen:

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?l=en

Kijk voor de essentiele benodigheden even in het F1x topic pag 43.

Windows zul je zelf moeten regelen, maar het stelt allemaal niet veel voor.
klopt ! alleen mis ik nu de VAIO-knop functie die ik zo graag weer wil hebben (de functie waarbij je binnen een min. op internet zit)

[ Voor 1% gewijzigd door nickly2 op 08-02-2011 11:57 . Reden: verkeerde knop beschijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
In windows update heb ik al enige tijd in de optionele downloads dit staan:

ATI Technologies Inc. - Display - ATI Mobility Radeon HD 5650

Download size: 20.6 MB

You may need to restart your computer for this update to take effect.

Update type: Optional

ATI Technologies Inc. Display software update released in January, 2010

Deze is ouder dan de driver die je op ATI kan downloaden
Snap niet echt waarom MS oude drivers in de winupdate knalt. Mensen die geen verstand hebben van zaken, en dus ook auto-winupdate hebben aanstaan halen dit binnen en worden er niets wijzer van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

nickly2 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:18:
klopt ! alleen mis ik nu de assist functie die ik zo graag weer wil hebben (de functie waarbij je binnen een min. op internet zit)
Als je de instructies volgt zoals opgegeven werken ook de knoppen ASSIST, S1, VAIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:46:
Houd me op de hoogte als je wilt ;) Een HDD'tje erbij gooien is een makkelijke oplossing en zeer wenselijk
Als iemand hier wat voor weet dan voel ik me ook aanbevolen.
Een SSD'tje voor het OS erbij zou heel niet slecht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:40:
[...]

Als iemand hier wat voor weet dan voel ik me ook aanbevolen.
Een SSD'tje voor het OS erbij zou heel niet slecht zijn!
ben bang dit hoofdstuk te moeten afsluiten.
Sony wil/kan geen informatie geven en de bedrijven die z'n bracket verkopen kunnen niet zeggen of het werkt en of het de goede is.
Ik houd het in de gaten mocht ik nog iets te weten komen laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update wat betreft mijn accu met een levensduur van 50 minuten: Sony gaat kostenloos een nieuwe accu opsturen :-) Hopelijk ligt het ook daadwerkelijk aan de accu en niet aan de laptop :-) Ik was erg verbaasd, had niet verwacht dat ik 'zomaar' een nieuwe accu zou krijgen. Dus tot zover vind ik de service erg goed!

Ze hadden me zelfs pro-actief gebeld om mijn gegevens op te nemen, i.p.v. alleen op mijn mail te reageren. Kan Acer nog wat van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens ooit gesolliciteerd bij Dynafix, het reparatiecentrum van Acer/HP/Asus etc.(ik woon er 3km vanaf). Als je eenmaal gezien hebt waar en in wiens handen je dure laptop terecht komt wil je hem nooit meer opsturen! Vreselijk bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
net een offerte aangevraagd voor de recovery DVD's (2 stuks) vragen ze nu jawel ! 57.98 euro voor.
Bizar. goede service van sony.... iemand met deze dvd's voor de vpcec1m1/WI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je die CD's uberhaubt hebben? Download gewoon windows 7 via een willekeurig downloadkanaal (ja, dat is legaal) en installeer daarmee Windows 7.

Dan ben je meteen van die vervelende sony bloatware af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hij wilt de "linux" functionaliteit met de WEB knop om binnen 1 min op internet te zitten terug hebben, geen idee waar hij dat vandaan kan plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:57:
Waarom wil je die CD's uberhaubt hebben? Download gewoon windows 7 via een willekeurig downloadkanaal (ja, dat is legaal) en installeer daarmee Windows 7.

Dan ben je meteen van die vervelende sony bloatware af.
Dat klopt.
Ik kan ook aan alle windows versie's legaal komen. dat is het probleem niet.
Er zijn alleen dingen die gewoon niet werken met een normale windows.
Zo doen mijn hotkey's het niet allemaal en wil ik graag de linux optie gebruiken.

Snap ?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Confirmeerd sony dat dit linux onderdeel aanwezig is op Recovery Disc? Kan er niemand voor je een image branden van zijn recovery partitie?

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 09-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
Destianto schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 16:35:
Confirmeerd sony dat dit linux onderdeel aanwezig is op Recovery Disc? Kan er niemand voor je een image branden van zijn recovery partitie?
dat weet ik zeker want ik heb toen ooit ook mijn herstel CD gebruikt. en toen had ik deze optie weer.
Nou dat is bij deze dan ook mijn vraag idd. de gene die het voor me heeft krijgt een kratje bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben best wel benieuwd of dit ook zou kunnen werken met de F serie. Laat me weten als je DVD hebt, en browse even door het image om in te zien wat voor programma / installatie bestand het precies is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickly2
Doe ik!

Hierbij voor de gene die mij kan voorzien van een recovery DVD van de sony VPCEC1M1/WI krijgt eenoverheerlijke krat bier!!

[ Voor 4% gewijzigd door nickly2 op 09-02-2011 17:12 ]

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
voor de mensen die het probleem met de piep zeer irritand vinden:
ik krijg het aankoopbedrag terug van sony omdat ze het niet kunnen repareren.

ik heb de laptop bij sonystyle gekocht , en het probleem binnen 6 maanden na aankoop aangekaart waardoor ik in mijn recht sta.

hoe andere bedrijven die vaio's verkopen daarmee omgaan weet ik niet , maar mij is het gelukt ;)

nu een nieuwe laptop uitzoeken , en voor mij nooit geen vaio meer.... ondanks dat ik mijn geld terug krijg heb ik heel veel moeten bellen en zelf achter alles aan moeten gaan om het proces aan de gang te houden....

Verwijderd

Volgens mij ben je de eerste die een dergelijk bedrag terugkrijgt na de 6 maanden termijn, gefeliciteerd.

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic kom binnenstormen, maar na zes jaar in het bezit te zijn van een Macbook weet ik niet echt hoe ik een nieuwe laptop moet uitkiezen.

Mijn budget is ongeveer €1200, en ik twijfel nu tussen een S-serie (VPCS13S9E/B) of een geconfigureerde 14" E-serie (met i7, 6GB intern en 320GB hardeschijf met 7200 rpm)

Kan iemand mij please adviseren? Thanks! :>

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nu een laptop kopen waar je voorlopig vooruit mee wilt is zonde van je geld. Wacht nog even tot de nieuwe lijnen uitkomen met de Sandy Bridge processors. Zo te zien staat portable en lichtgewicht bij jou voorop gevolgd door performance. Begrijp wel dat je 1200 euro meer waard is bij een sony dan bij een macbook, je krijgt er betere specs voor terug. Robuustheid / design / Os etc laat ik aan jezelf over.

Altijd handig om aan te geven wat je precies dagelijks doet op je laptop en waar je hem voor wilt gebruiken.
Let wel op dat de E serie meer jong en trendy overkomt in verhouding tot de S serie, die eigenlijk weer een broertje is van de echt zakelijke Z serie.( als 1200 je budget is kom je daar redelijk bij in de buurt als je niet het topmodel wilt ) Het voordeel van de E is ook de configuratie mogelijkheid, wat ik persoonlijk als ik een groot bedrag ergens aan besteed wel erg belangrijk vindt.

Pluspunt van de E serie is de resolutie mogelijkheid van 1600 x 900
Pluspunt van de S serie is de langere batterijduur

Ook zijn er al verschillende geruchten / filmpjes opgedoken van de nieuwe S lijn, die werd verward met de nieuwe Z

[ Voor 39% gewijzigd door Greatsword op 10-02-2011 19:24 ]

Verwijderd

De E lijn is echter wel behoorlijk budget, ik heb het idee dat dat flik gaat tegenvakken in vergelijking met een macbook.
Voornamelijk bij de onderdelen scherm, accuduur, en stilte.

Niet dat je met €1200 een deftige macbook koopt...

Maar: ook ik raad aan nog even te wachten.
Pagina: 1 ... 33 ... 47 Laatste