[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.772 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:38:
Nooit geweten dat er zoveel kwaliteitsverschil tussen de TX en HX zat... Op zich is er met die TX toch ook niets mis?
De TX voedingen zijn meestal oudere CWT builds stukje minder dan de nieuweren zoals de HX750W en HX850W.
Ik zie daar iets heel anders staan:
The single +12v rail delivers 936w or 98.5% of the unit's total output, which is a seriously high figure.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor: Intel core i7 930
RAM: 3GB ddr3 (3x1)
Videokaart: Nvidia gts 250
Behuizing: Cooler Master HAF 932
CPU koeler: scythe mugen 2 rev. B
Moederbord: asus p6t deluxe v2
DVD/CD: één CD en één DVD burner, weet het merk/model niet.
HDD: Seagate barracuda 1TB 7200.12

hoeveel watt zal ik hier minimaal voor nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:51:

wil je in de toekomst nog sli/crosfire gaan draaien
en heb je een budget , andres heb je genoeg aan een (goede) 500watter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:51:
Een goede 400 Watt voeding moet genoeg zijn, één van deze drie zou kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:30:
[...]

wil je in de toekomst nog sli/crosfire gaan draaien
en heb je een budget , andres heb je genoeg aan een (goede) 500watter
Ik heb hier nog een antec tp-550 liggen, die kan ik dus gebruiken.
Als ik later sli/crossfire ga draaien upgrade ik mijn voeding ook wel, maar heb nu nog genoeg aan één graka, bedankt voor je reactie ;)

PS: zal ik met deze 550W voeding ook dit systeem gaan overklokken?
voor specs zie paar posts terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:21:
[...]

Ik heb hier nog een antec tp-550 liggen, die kan ik dus gebruiken.
Als ik later sli/crossfire ga draaien upgrade ik mijn voeding ook wel, maar heb nu nog genoeg aan één graka, bedankt voor je reactie ;)
Is wel leuk dat die dat zegt, maar 500 Watt zegt natuurlijk niet zoveel en ik kan ook wel zeggen dat een 1000 Watt voeding wel genoeg is. Denk dat het handiger is om het minimale te noemen. ;)
PS: zal ik met deze 550W voeding ook dit systeem gaan overklokken?
voor specs zie paar posts terug.
Er zijn drie verschillende soorten Antec Truepower's van 550 Watt en de oudste kan waarschijnlijk zelfs minder leveren dan de drie voedingen van 400 Watt die ik hierboven gaf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:13:
[...]

Er zijn drie verschillende soorten Antec Truepower's van 550 Watt en de oudste kan waarschijnlijk zelfs minder leveren dan de drie voedingen van 400 Watt die ik hierboven gaf.
Waar kan ik precies zien welke ik heb? ik heb de voeding hier naast me liggen.
Bij model staat alleen: TP-550 550 Watt Output.
Iets verderop staat ook nog dit:

+3.3V, +5V max. load: 140W
+ 12V1, +12v2, +12v3 & + 12V4 max. load: 45A.

Hoop dat je met deze info kan zien welke ik heb/mij kan vertellen waar ik kan zien welke ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:38:
Hoop dat je met deze info kan zien welke ik heb/mij kan vertellen waar ik kan zien welke ik heb.
Zo te zien de Antec Truepower New van 550 Watt, de nieuwe versie dus. :p
Zelf een tweede GTS250 moet dan nog gaan, zwaar overklokken wordt dan wel een beetje krap overigens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Zo te zien de Antec Truepower New van 550 Watt, de nieuwe versie dus. :p
Zelf een tweede GTS250 moet dan nog gaan, zwaar overklokken wordt dan wel een beetje krap overigens.
Dus als ik het goed begrijp kan SLI en OC'en allebei wel, maar tegelijkertijd wordt dat een beetje krap? Zolang alleen OC'en maar kan vind ik het best, als ik nog een 250 erbij koop, haal ik wel een andere voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan SLI en OC'en allebei wel, maar tegelijkertijd wordt dat een beetje krap? Zolang alleen OC'en maar kan vind ik het best, als ik nog een 250 erbij koop, haal ik wel een andere voeding ;)
Beide zal idd een beetje krap worden, maar één van twee moet prima gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even idle en semi-load gemeten (Orthos + Furmark, bij gebrek aan completere tests) op de oude P4 3,2 @ 3,6 Ghz met een 4770 @ 830/850 : aan het stopcontact 121 watt idle en 290 watt onder load (voor zover dat load heet). Moet zeggen dat dat me op zich allemaal wel meevalt, al mag die idle op zich wel wat lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Beide zal idd een beetje krap worden, maar één van twee moet prima gaan.
Ok! dan word het de antec tp-550 met een lichte OC.
Dit was mijn laatste kwestie, dus nu zal mijn nieuwe i7 systeempje er morgen/overmorgen zijn :D
Dank aan allen die mij hebben geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Een goede 400 Watt voeding moet genoeg zijn, één van deze drie zou kunnen.
dus jij wil beweren dat je met 400 wat dit kunt trekken met een voeding van 40 tot 45euro

dat dacht ik dus niet ,aangezien ik al bij de 500 wat in de buurt kom met een voeding van zowat 93% efficient
,dan gaat je dat niet redden als je de 930 tot 4Ghz OC't want dan trekt die bijna 200wat.
dan word de voeding maximaal belast.

Tw34km31st3r

maar als je dan toch een nieuw systeem koopt en je weet haast wel zeker dat je in de toekomst sli wilt draaien. waarom dan twee keer een voeding koopen dan zeg ik doe dan gelijk een 750watter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:38:
[...]

dus jij wil beweren dat je met 400 wat dit kunt trekken met een voeding van 40 tot 45euro
Ik weet het zelf wel zeker dat bijvoorbeeld de Corsair CX400W de onderstaande PC met gemak gaat trekken.
Een Core i7 930 heeft een TDP van 130 Watt, maar het verbruik zal nog niet eens de 100 Watt voorbij gaan.
Een HD, DVD brander en CD brander nemen max zo'n 30 Watt en een GTS 250 neemt max zo'n 120 Watt.
Zit je dus nog maar op 250 Watt en dit is als je alle componten max gebruikt. Dus LinX op de CPU, Furmark voor de GPU, DVD en CD branden en op de HD gaan schrijven. En zelf dan is het de vraag als je die 250 Watt nog gaat halen.
dat dacht ik dus niet ,aangezien ik al bij de 500 wat in de buurt kom met een voeding van zowat 93% efficient
Ik zie niet in wat de efficientie van een voeding hier ook maar mee te maken zou hebben.

Maar ja aangezien hij toch een nieuwe Antec heeft, heeft die al helemaal geen probleem, maar als jij het anders ziet zou ik graag een goede onderbouwing zien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:50
jbkappirossi schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:38:
[...]

Als het het niet eens bent met iemand is dat oke. Maar bewaar wel respect voor elkaar, ik vind deze reactie iet wat aanvallend overkomen ;)

,dan gaat je dat niet redden als je de 930 tot 4Ghz OC't want dan trekt die bijna 200wat.
dan word de voeding maximaal belast.

Tw34km31st3r

maar als je dan toch een nieuw systeem koopt en je weet haast wel zeker dat je in de toekomst sli wilt draaien. waarom dan twee keer een voeding koopen dan zeg ik doe dan gelijk een 750watter
Zoals Tw34km31st3r al aangeeft heeft hij die 550W voeding nog liggen. Omdat hij niet direct SLI gaat draaien is er nog geen reden om de voeding te vervangen. Vergeet niet dat 45A over de 12V lijnen wel even 540W is. Als we dan gaan rekenen heeft The_Mask toch echt gelijk. Hij geeft ook aan dat een SLI + stevige OC niet aan te raden is. 1 van beiden zal echter wel gaan werken. De GTS 250 heeft een TDP van 150W. + een i7 en componenten zit je op ongeveer 470W zonder OC. Maar zoals je terecht aangeeft gaat de i7 ver over zijn TDP heen wanneer je hem stevig overklokt. Die combinatie wordt dus kritisch, 1 van beide kan makkelijk.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
misschien is het zo duidelijker

930 130wat OC't 200wat
250gts 150wat OC't 200wat
dvd,hd,fan.enz 40wat

130wat +150wat+40wat is 320wat dat kan dus, maar Oc't 440wat dat ga je dus niet redden met een 400watter van 40euro. daar is iedereen het dus mee eens .maar met de tp-550 red je dat wel ,nou had ik niet goed begrepen als Tw34km31st3r hem nu had of nog moest bestellen ,dus dat had hij zelf beter kunnen beantwoorden dan jullie.
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:52:
[...]
Ik zie niet in wat de efficientie van een voeding hier ook maar mee te maken zou hebben.
nou , hoe efficienter hoe dichter bij het daadwerklijke afgenomen stroom.
StefanvanGelder schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:55:

Als het het niet eens bent met iemand is dat oke. Maar bewaar wel respect voor elkaar, ik vind deze reactie iet wat aanvallend overkomen ;)
dit is geen kwestie van aanvallen , nee wie uitdeelt moet ook kunnen inkaseren

[ Voor 19% gewijzigd door jbkappirossi op 18-05-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:15:
Het opgegeven aantal watt van een voeding gaat over de hoeveelheid afgegeven watt aan het systeem, niet hoeveel wordt opgenomen van het net. Daarom is efficiëntie in het bepalen of het gaat lukken geen factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
jbkappirossi schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:15:
misschien is het zo duidelijker

930 130wat OC't 200wat
250gts 150wat OC't 200wat
dvd,hd,fan.enz 40wat

130wat +150wat+40wat is 320wat dat kan dus, maar Oc't 440wat dat ga je dus niet redden met een 400watter van 40euro. daar is iedereen het dus mee eens .maar met de tp-550 red je dat wel ,nou had ik niet goed begrepen als Tw34km31st3r hem nu had of nog moest bestellen ,dus dat had hij zelf beter kunnen beantwoorden dan jullie.
In eerste instantie werd gevraagd over welke voeding minimaal nodig is, hier is dan nog geen OC bij in gecalculeerd. Ik denk dat je ook nog iets te gortig met de hoeveelheid watt strooit in je berekening.
[...]

Dat is een fout die vaak gemaakt wordt, ik dacht zelf ook dat het zo ging. Maar een 500 W voeding met een efficiëntie van 80% zal geen 400 watt gaan leveren terwijl er wel 500W uit het stopcontact wordt getrokken. Er zal 600W uit het stopcontact worden getrokken terwijl de voeding 500W output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even om dingen duidelijk te maken:
Ik had de antec tp-550 nog liggen van een vorige PC die het leven liet eerder deze maand.
En nu wou ik graag weten of ik hier mijn nieuwe systeem nog mee zou kunnen draaien, toen ik hier ver overheen zat volgens jullie kwam ik met de vraag of OC'en dan ook nog zou lukken. Ik denk zelf dat mensen daardoor mijn richtlijnen verkeerd hebben opgevat, sommige mensen dachten dat ik voor het minimum ging, andere dachten dat ik ging OC'en.

Laten we het er verder niet over hebben ;) alles is goeg gegaan, heb hem morgen in huis =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 23:21
Hallo, ik had een vraag. Ik heb voor een handig overzicht deze lijst maar even gemaakt maar ik heb er mijn twijfels over de voeding.

gallery: PvtRasta

Ik wil graag de 1090T overlocken naar 4 ghz op elke core en ik wil de RAM verhogen naar 2000 mhz via de Dram frequensy in de bios tot het maximale van de Crosshair IV. En in de toekomst wil ik graag een tweede 5970 erbij kopen. Maar nu dus het dillema, eerst had ik een 1000 watt modulaire voeding van Coolermaster gekozen maar ik las op de website dat 2x 5970 al ruim 850 watt nodig heeft.

Ik dacht met 150 wattt red de 1090 het niet afaik op 4 ghz.

[ Voor 6% gewijzigd door PvtRasta op 19-05-2010 15:35 ]

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
PvtRasta schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:33:
Hallo, ik had een vraag. Ik heb voor een handig overzicht deze lijst maar even gemaakt maar ik heb er mijn twijfels over de voeding.

gallery: PvtRasta

Ik wil graag de 1090T overlocken naar 4 ghz op elke core en ik wil de RAM verhogen naar 2000 mhz via de Dram frequensy in de bios tot het maximale van de Crosshair IV. En in de toekomst wil ik graag een tweede 5970 erbij kopen. Maar nu dus het dillema, eerst had ik een 1000 watt modulaire voeding van Coolermaster gekozen maar ik las op de website dat 2x 5970 al ruim 850 watt nodig heeft.

Ik dacht met 150 wattt red de 1090 het niet afaik op 4 ghz.
je zit met 850wat inderdaad op de grens ,want amd 1090T op 4Ghz verbruikt 220/230wat
en een 5970 maximaal 294 maal 2 is 588 + 230 = 818Wat
als je ze zo'n uber pc bouwt maakt een paar tientjes extra ook niet uit neem ik aan.
dan zou ik als ik jou was een Corsair HX1000 doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Weet je zeker dat je 2 5970's wil?
Quad-CFX schaalt namelijk niet heel erg lekker.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drie 5870's schijnen sneller te zijn dan twee 5970's, gek genoeg. Ik zou er ook niet aan beginnen, je haalt je een hoop gedoe op de hals en de winst is klein. Want met CF loop je soms al tegen wat problemen aan, met vies cores worden die problekem ook vier keer zo groot. Enorm veel stuttering, dat soort gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
Ok bedankt voor de info. Dan kijk ik wel of ik in de toekomst de nieuwe GPU van ati kan combineren met de 5970 om zo betere schaling te krijgen met CfX

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CF moet altijd binnen dezelfde serie hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtRasta
Advantages of Crossfire
CrossFire can be implemented with varying-GPU cards of the same generation (this is in contrast to Nvidia's SLI, which generally only works if all cards have the same GPU). This allows buyers who have varying budgets over time to purchase different cards and still get the benefits of increased performance. For example an ATI 5970 will crossfire successfully with an ATI 5870 , or an ATI 5770 with an ATI 5750 and so on.
Weet je het zeker want volgens mij kun je zover ik het kan zien elke kaart uit de 5xxx serie combineren met een 5970

XC40 SM Plus MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, een 57xx kan alleen met een 57xx, een 58xx met een 58xx enzovoort. Dat een 5970 met een 5870 kan crossfiren is omdat een 5970 natuurlijk gewoon een 5870 X2 is. Ik geloof dat er ook geschakeld wordt naar de snelheid van de langzaamste kaart, al kan ik er daarmee naast zitten.

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:29:
Ik geloof dat er ook geschakeld wordt naar de snelheid van de langzaamste kaart, al kan ik er daarmee naast zitten.
Klopt als een bus hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:07:
[...]

je zit met 850wat inderdaad op de grens ,want amd 1090T op 4Ghz verbruikt 220/230wat
Lijkt mij wat raar dat een kleine overklok van 800MHz het verbruik meer dan 100 Watt toe neemt.
PvtRasta schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:45:
Ok bedankt voor de info. Dan kijk ik wel of ik in de toekomst de nieuwe GPU van ati kan combineren met de 5970 om zo betere schaling te krijgen met CfX
Op hoeveel beeldschermen game je? Zes of drie? Want ik kan mij niet voorstellen dat je zo'n snelle videokaart nodig hebt als je maar één scherm hebt, laat staan twee HD5970's.

Sowieso geef je een beetje nutteloos geld uit.
Bijvoorbeeld met een Phenom II X6 1055 haal je de 4GHz ook wel, zal ook nog sneller zijn omdat je de multiplier niet kan verhogen en je dus met de baseclock bezig moet.
Geheugen op 2000MHz ga je denk ik sowieso nooit halen met die CPU, daarnaast is het totaal nutteloos en zal het geen merkbare prestatiewinst geven tegenover simpel Kingston ValueRAM wat meestal nog beter werkt ook.
Het moederbord is ook erg duur, ik weet zeker dat je met een mobo van 50 euro minder ook alles kunt doen, misschien zelf nog wel meer.
Nu je wat hebt bespaart kun je misschien een 60 of 80 GB SSD nemen past Windows 7 ook wat beter op, 40GB is erg krap.
Je HD stamt al bijna uit de middeleeuwen, zou dan ook een F3 nemen.
Zijn ook betere CPU koelers te vinden voor die prijs.
O en de voeding die je nu kiest is zo goed als hetzelfde intern als een Corsair HX1000W, maar de Corsair heeft betere garantie, is goedkoper en kan dus ook ongeveer evenveel leveren.

Maar ik zou dus maar eens goed over de PC nadenken voordat je de voeding gaat kiezen.
Misschien even naar [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 verhuizen hiervoor. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:48:
[...]

Lijkt mij wat raar dat een kleine overklok van 800MHz het verbruik meer dan 100 Watt toe neemt.
http://www.techjunkies.nl/tag/benchmark-hd5970/
http://www.behardware.com...om-ii-x6-1090t-1055t.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:48:
Ik had het ook al even opgezocht, maar dat viel mij best tegen. De sweetspot lijkt rond de 3,6/3,7 GHz te liggen met zo'n 140 watt en 1,3 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteGe
  • Laatst online: 23-05 15:08
voor mijn thuisserver met de volgende config:
Intel Pentium D 915
MSI - P4M890M-L/IL Mobo
3Gb DDR2-533
3 IDE Schijven
1 Sata Schijf
2 IDE / SATA DVD Branders (gaan waarschijnlijk nieuwe in, maar dan wss 1 sata brander / 1 lezer).
1 DDS4 Tape Drive
nVIDIA 7300 SE (beetje overkill weet ik, maar die zat in de pc die ik omgebouwd heb als server)
SCSI PCI Kaart.
Extra PCI NIC Kaart.
2 Printers via USB.

De "Server" (wel met windows 2k8 r2) wordt voornamelijk gebruikt als mail/web/file/print/download server.

Mijn voeding van nu staat op het punt om het te begeven. De ene keer doet de ene dvd het niet (reageert niet) dan de andere, en het systeem laged heel erg. Dus wil graag een andere (en vooral een stabiele) voeding. Aangezien er niet super veel stroomverbruikers op zitten zat ik te denken aan de volgende voedingen:

Vergelijking

Wat vinden jullie van deze voedingen, of wat raden jullie mij anders aan. Mijn budget is niet oneindig, maar wil wel een goede voeding hebben... Zit nu al een paar dagen beetje in mijn vrijetijd (wat maar weinig is de laatste tijd) te kijken wat er is, en vooral in dit topic maar kom der toch niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 04:30:
[...]

Ik had het ook al even opgezocht, maar dat viel mij best tegen. De sweetspot lijkt rond de 3,6/3,7 GHz te liggen met zo'n 140 watt en 1,3 volt.
Geen één CPU is hetzelfde de ene heeft dan ook een veel lagere vCore nodig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Heren van het GoT forum,

Heb hier een oud bakkie draaien, ben maar een arme student en de pc voldoet prima waar ik hem voor gebruik.
Echter heb ik last van rare metingen op m'n +12V lijn. Voorheen had ik een CWT voeding van 300watt en zowel Speedfan als Sisandra gaven aan dat m'n +12V lijn zo rond de 11V hing. De andere lijnen waren ook erg onstabiel en had last van vastlopers als ik teveel apparaten aan m'n pc hing. Nu heb ik een andere voeding gekocht, een Enlight Sniper Power van 350 watt, waar alle volt lijnen erg stabiel van zijn. Maar nog steeds geven zowel Speedfan als Sisandra aan dat m'n +12V lijn zo tussen de 11,03V en 11,27V schommelt. Kan er sprake zijn van een brakke chip die verkeerde waardes aan geeft? Of heb ik gewoon teveel spul in m'n pc zitten (lijkt me sterk). Heb de Enlight voeding er net in gezet en van alles aan m'n pc gehangen en heb nog geen vastloper gehad en hij lijkt erg stabiel. Helaas heb ik niet de beschikking tot een multimeter.

Specs:

Asus P4PE (Bios versie 1.006)
Pentium 4 2,8Ghz HT
1,5 GB RAM
Gefore 4 Ti 4200 128MB
M-Audio Audiophile 2496
WD 250 GB HD
WD 80 GB HD
Externe WD 500 GB
CD Brander
DVD Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

dubbeldekkert schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:59:
Nu heb ik een andere voeding gekocht, een Enlight Sniper Power van 350 watt, waar alle volt lijnen erg stabiel van zijn. Maar nog steeds geven zowel Speedfan als Sisandra aan dat m'n +12V lijn zo tussen de 11,03V en 11,27V schommelt. Kan er sprake zijn van een brakke chip die verkeerde waardes aan geeft?
Dat kan, maar SpeedFan en dergelijke programma's zijn ook geen betrouwbare manier om voltages te meten, dat doe je met een multimeter. De enige andere manier, om iets betrouwbaarder dan met SpeedFan e.d., de voltages uit te lezen is in de BIOS.
Of heb ik gewoon teveel spul in m'n pc zitten (lijkt me sterk).
Als daar de voeding te lage voltages gaat leveren heb je gewoon een slechte voeding, of eentje met een te laag vermogen.
Heb de Enlight voeding er net in gezet en van alles aan m'n pc gehangen en heb nog geen vastloper gehad en hij lijkt erg stabiel. Helaas heb ik niet de beschikking tot een multimeter.
Da's jammer. Probeer de BIOS eens.
Specs:

Asus P4PE (Bios versie 1.006)
Pentium 4 2,8Ghz HT
1,5 GB RAM
Gefore 4 Ti 4200 128MB
M-Audio Audiophile 2496
WD 250 GB HD
WD 80 GB HD
Externe WD 500 GB
CD Brander
DVD Brander
Dat hele systeem gaat nooit meer dan 250W gebruiken, dus een goede 300W-voeding moet dat al prima kunnen hebben.
Ik ken Enlight alleen niet, en kan daarom niet zoveel zeggen over de kwaliteit van die voeding.
Wel kan ik zeggen dat je met deze sowieso goed zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:55:
Geen één CPU is hetzelfde de ene heeft dan ook een veel lagere vCore nodig.
True, maar je kan natuurlijk wel een gebied aangeven waar de meeste processors van een type in zullen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Ghost Dog schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Dat hele systeem gaat nooit meer dan 250W gebruiken, dus een goede 300W-voeding moet dat al prima kunnen hebben.
Ik ken Enlight alleen niet, en kan daarom niet zoveel zeggen over de kwaliteit van die voeding.
Wel kan ik zeggen dat je met deze sowieso goed zit. ;)
Bedankt voor je reactie, kende Enlight ook niet en heb hem puur uitgekozen op z'n gewicht, omdat dat meestal een redelijke indicatie is van de kwaliteit van de voeding. Hij komt van een standje op de Zwarte Markt in Beverwijk en die meneer had nog maar een paar P4 voedingen liggen en deze leek mij kwalitatief het beste.

Verder geeft m'n BIOS de volgende Voltages aan:

VCore: 1,55V
+3,3V: 3,29V
+5V: 4,94V
+12V: 11,77V

Redelijke waardes dus, dacht ik zo. Ik ben trouwens niet van plan nóg een nieuwe te kopen, deze lijkt z'n werk prima te doen en is vanwege z'n 12mm fan lekker stil. (Overigens stond Enlight op de lijst van A-merken vele delen terug in ditzelfde topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

-Antec Twelvehundred Case No PSU
-Asus P6TD Deluxe mainboard
-Intel Core i7 930
-3x Corsair 2 GB DDR3-1333 RAM
-Asus ENGTX480 Graphic Card
-64 GB Corsair SDD
-500 GB Western Digital HDD
-Samsung BD-rewiter/DVD-rewiter

Nu heb ik al een Cooler Master M620 voeding van 620 watt die ik in dit systeem kan plaatsen. Zou dit genoeg zijn? En zo niet, welk wattage is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
http://azerty.nl/8-1073-2...uper-series-cft-650-.html

Is dit een goede psu voor een thuban overclocked samen met 2x ati 5850 crossfire overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
gamefreakin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:54:
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

-Antec Twelvehundred Case No PSU
-Asus P6TD Deluxe mainboard
-Intel Core i7 930
-3x Corsair 2 GB DDR3-1333 RAM
-Asus ENGTX480 Graphic Card
-64 GB Corsair SDD
-500 GB Western Digital HDD
-Samsung BD-rewiter/DVD-rewiter

Nu heb ik al een Cooler Master M620 voeding van 620 watt die ik in dit systeem kan plaatsen. Zou dit genoeg zijn? En zo niet, welk wattage is aan te raden?
dat gaat wel lukken .
reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu

,maar waarom doe je geen ati 5870 wat kwa snelheid weinig uitmaakt
de 480 is letterlijk een bakplaat die de 100graden onder load zo aan tikt.
wat de levens duur ten eerste verkort en waardoor hij giganties veel lawaai zal maken
om het zaakje koel te houden.

[ Voor 38% gewijzigd door jbkappirossi op 20-05-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:20:
dat gaat wel lukken .
reviews: GTX480: Nvidia's nieuwe monster-gpu

,maar waarom doen je geen ati 5870 wat kwa snelheid weinig uitmaakt
de 480 is letterlijk een bakplaat die de 100graden onder load zo aan tikt.
wat de leven duur ten eerste verkort en waardoor hij giganties veel lawaai zal maken
om het zaakje koel te houden.
Quote even tegen wie je het hebt, om hele dure misverstanden te voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
alikebap schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:15:
http://azerty.nl/8-1073-2...uper-series-cft-650-.html

Is dit een goede psu voor een thuban overclocked samen met 2x ati 5850 crossfire overclocked?
hoeveel geld wil je voor een voeding kwijt (voor een beter antwoord) aangezien er nogal wat verschil in kwaliteit zit
dit is naar mijn mening een betere keus. pricewatch: Antec TruePower TP-650

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 20-05-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SteGe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:44:
of wat raden jullie mij anders aan. Mijn budget is niet oneindig, maar wil wel een goede voeding hebben...
pricewatch: Corsair CX400W

Erg goede single rail voeding (handig bij veel HD's) met relatief veel aansluitingen voor HD's en DVD spelers/branders, anderen zijn ook niet slecht overigens.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteGe
  • Laatst online: 23-05 15:08
-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:
[...]

pricewatch: Corsair CX400W

Erg goede single rail voeding (handig bij veel HD's) met relatief veel aansluitingen voor HD's en DVD spelers/branders, anderen zijn ook niet slecht overigens.
Die voeding ziet er ook echt mooi uit... alleen de efficiëntie is iets minder, en er zit volgens mij geen beveiliging tegen oververhitting op. Wordt de keuze alleen nog maar lastiger ;) (Toch bedankt voor je inbreng).

Iemand anders nog ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SteGe schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:05:
alleen de efficiëntie is iets minder
Verwaarloosbaar klein, de Corsair haalt net geen 80plus bronze, maar dit komt vooral omdat die op 100% belasting 'maar' een rendement heeft van zo'n 81%.
en er zit volgens mij geen beveiliging tegen oververhitting op.
Die heb je nodig? Zitten trouwens op maar weinig voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 23:53
Mijn setup is als volgt:
Intel I7-920 processor
Asus P6T Deluxe V2
Corsair Dominator 3x2Gb 1600Mhz
Intel X25-M 80Gb SSD
WD Caviar 500Gb
2x Powercolor HD5850
Fans:
Scythe Mugen 2 Rev. B
Stock coolers van de CM 690 II Advanced

Ik heb hier een Antec TruePower 650W voeding bij maar nu geven de videokaarten problemen (Rare waarden in 3DMark03) en komt er een 'piep' toon uit mijn voeding.
De voeding heb ik met RMA terug gedaan maar ik vroeg me toch af of de voeding voldoende is om deze set-up te voeden ?
De nieuwe voeding heb ik nog niet binnen maar ik zal de resultaten geven als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke Antec TruePower van 650 Watt is het geweest, zijn namelijk verschillende versies.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
@ -The_Mask-
dit is de voeding die ik bedoel: Antec TruePower TP-650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 12-09 17:13
Mijn setup is als volgt:
Intel i7 860 met als cooler: Zalman CNPS10X Quiet,
Asus P7P55D LE,
GEIL 1600 mhz ddr3 2x2gb ram
2x seagate barracuda 7200 rpm 360gb
1x ATI EAH4890

Fans:
Zalman ZM-F3 Silent Fan 120x 120x25mm

Op dit moment draait mijn systeempje op een 350 watt voeding die zo'n +- 4 jaar oud is van Antec ( weet type zo even niet) en ik heb net een nieuwe voeding op het oog namelijk:

CoolerMaster Real Power M620
link: https://www.informatique....l-power-m620-modular.html

Bedoeling is dat ik deze pc nog wat verder wil gaan upgraden zoals een 2e videokaart er in, iets in de richting van de EAH4890 en nog een hard disk van +- 1/1.5 TB
zou deze voeding voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchmanic schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:26:
@ -The_Mask-
dit is de voeding die ik bedoel: Antec TruePower TP-650
En je hebt hem niet bij 4Launch gekocht? Dat is namelijk een andere voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
-The_Mask- schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:31:
[...]

En je hebt hem niet bij 4Launch gekocht? Dat is namelijk een andere voeding.
Nee, de voeding komt bij Azerty vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Junia schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:30:
CoolerMaster Real Power M620
link: https://www.informatique....l-power-m620-modular.html

Bedoeling is dat ik deze pc nog wat verder wil gaan upgraden zoals een 2e videokaart er in, iets in de richting van de EAH4890 en nog een hard disk van +- 1/1.5 TB
zou deze voeding voldoen?
Ik zou een betere voeding nemen, die staat nu niet echt bekend om zijn goede kwaliteit, maar een tweede HD4890 gaat niet goed werken met dat mobo. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dutchmanic schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:32:
[...]

Nee, de voeding komt bij Azerty vandaan
Zolang je geen zware CPU overklok hebt gedaan zou die het gemakkelijk aan moeten kunnen, dus dat zal het wel een DOA zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
:9 <-- niet de meest hardware tecnisch persoon
waarom gaatie niet goed werken met mijn mobo? (niet juiste plek hier iknow)

welke voeding zou je dan aanraden? ik heb juist paar goede dingen over deze voeding gehoord :?

bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Junia schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:47:
:9 <-- niet de meest hardware tecnisch persoon
waarom gaatie niet goed werken met mijn mobo? (niet juiste plek hier iknow)
Het tweede PCIe slot heeft maar 4 lanes beschikbaar en deze moeten ook nog eens via de DMI interface commuceren, deze heeft echter zo weinig bandbreedte beschikbaar dat een tweede HD4890 waarschijnlijk alleen maar zorgt voor een slechtere speelbaarheid.
welke voeding zou je dan aanraden? ik heb juist paar goede dingen over deze voeding gehoord :?
Van wie heb je goede dingen gehoord en waarom was het een goede voeding? Van keesje die zijn pentium 3 er goed op kan draaien? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
[...]

Van wie heb je goede dingen gehoord en waarom was het een goede voeding? Van keesje die zijn pentium 3 er goed op kan draaien? :p
[/quote]

ja, onder andere :9
nee, beetje reviews gegoogled wat er netjes uit zag, maat van me heeft soortgelijk systeem (processor/mobo) en die heeft hem ook en is er tevreden mee. (al betwijfel ik zijn kennis van dit :P vandaar dat ik het hier even wilde checken)

(OffTopic, mijn mobo zal dus altijd de bottleneck zijn bij crossfire of.. met andere graka wel te doen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Junia schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:00:
[...]

[/quote]

ja, onder andere :9
nee, beetje reviews gegoogled wat er netjes uit zag
Alleen is het helaas zo dat 99% van de reviews van voedingen totaal onzinnig zijn, omdat ze alleen maar testen of hun systeem stabiel draait met die voeding, en via HWMonitor oid 'meten' wat de voltages zijn. 'Ons testsysteem draait stabiel, dus de voeding is goed. Gold Award!' |:(

Goede reviews van voedingen maken de voeding open en kijken welke onderdelen er precies inzitten; doen een uitgebreide (cross)load-test met een professionele meter (geen pc!) waarbij de voeding uiteindelijk ook volledig belast wordt over langere tijd; en ze houden daarbij de voltages, ripples, fan snelheden en temperaturen in de gaten.

Leesvoer ;) :
http://www.hardwaresecrets.com/article/410

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 21-05-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat me af te vragen, normaal is je kast geaard, als je stopcontact dat ook is en je computer ingeplugd is. Maar geldt dat nog steeds als je voeding uitgerust is met zo'n schakelaar om de stroom eraf te halen en je hebt de stroom er daarmee afgehaald? Mensen wordt vaak aangeraden hun kast vast te pakken voor ze aan de slag gaan, maar als je eerst de stroom eraf haalt en jezelf vervolgens ontlaadt aan een kast die helemaal niet geaard meer is heeft dat bar weinig zin natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je verbreekt de aarde niet met zo'n schakelaar. Het is dan ook maar een éénpolige schakelaar. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoopte al dat ze zo slim zouden zijn, al levert dat natuurlijk wel weer problemen op bij een kortsluiting :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
is een voeding niet dubbel geisoleerd zodat het mobo niet door brand .
en en volgensmij is de aarde meer een beveiliging voor jou zelf zodat de kast niet onder stroom komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:59:
is een voeding niet dubbel geisoleerd zodat het mobo niet door brand .
Hoe wil je dat hebben, hoe moet die dan stroom geven aan het mobo? :?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:45:
Kortsluiting? Hoe bedoel je?
Aardlekschakelaar?
Ugh, het was vrij laat toen ik dit postte :p

Ik geloof dat mijn redenatie was dat je bij een kortsluiting dan alsnog een sloten stroomkring hebt, maar met een éénpolige schakelaar is er natuurlijk überhaupt geen stroom meer als je 'm afzet.

Het is inderdaad alleen een probleem als je stroom op je aardedraad hebt staan, maar dan heb je wel grotere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:13:
[...]

Hoe wil je dat hebben, hoe moet die dan stroom geven aan het mobo? :?
zoals radio's waterkooker etc zijn ook dubbelgeisoleerd zodat je geen rand aarde nodig hebt .
de randaarde is allen voor de voeding zelf ,voor overspannig.

[ Voor 45% gewijzigd door jbkappirossi op 23-05-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik denk erover om de pricewatch: Antec New Solution NSK1380 te kopen met een 350watt voeding. Die is ingebouwd met een afwijkend formaat, dus die kan niet vervangen worden. De voeding zou op twee rails ieder 18A moeten kunnen leveren. Is dit genoeg voor een AMD Athlon II X4 630 (95 watt opgegeven) en een HD5770 (102watt onder volle belasting?) 12*18=219watt, dus het zou moeten kunnen. Ik wil ook nog twee HDs en een DVD-RW kunnen voeden.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:07:
[...]

zoals radio's waterkooker etc zijn ook dubbelgeisoleerd zodat je geen rand aarde nodig hebt .
de randaarde is allen voor de voeding zelf ,voor overspannig.
Moederborden zijn geaard via de behuizing en zo dus ook aan de voeding en randaarde is niet bedoelt voor overspanning.
TKing schreef op zondag 23 mei 2010 @ 02:37:
Ik denk erover om de pricewatch: Antec New Solution NSK1380 te kopen met een 350watt voeding. Die is ingebouwd met een afwijkend formaat, dus die kan niet vervangen worden. De voeding zou op twee rails ieder 18A moeten kunnen leveren. Is dit genoeg voor een AMD Athlon II X4 630 (95 watt opgegeven) en een HD5770 (102watt onder volle belasting?) 12*18=219watt, dus het zou moeten kunnen. Ik wil ook nog twee HDs en een DVD-RW kunnen voeden.
Zou in principe net moeten gaan. Maar overklokken en zo is niet echt aan te raden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nu ben ik is wat aan het kloten geweest met een 750wat intertech voeding .
die 20amph op 12v zou moeten kunnen leveren 240wat dus.
ik heb er 10 baionett lampen van 21wat aan geknupt vervolgens schakelaar aan en poefff uit, in de beveiliging.
2e poging een voor een eraan geknupt en nu branden alle lampen wel, 210wat .
het is net of als ik niet in een keer tegelijk die 210wat kan trekken ik moet zeg maar langzaam
de belasting van de voeding verhogen om die 210wat te trekken .
weet misschien iemand een manier om mijn auto radio versterker tevoorzien van stroom
door de spanning langzaam op te bouwen ofzoiets dat de amp het doet. omdat deze ook is afgezekerd op
20amph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij trekken die lampen gewoon een beste piekstroom, maar dit is meer voor het elektronica forum lijkt mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Laatst online: 20-08 19:04
Beste allen,

Ik heb nu al een tijdje een probleem en wilde jullie om inzicht vragen of het niet aan mijn voeding kan liggen.

Ik heb mijn (intel)dualcore geupgrade naar een quad van amd.:

AMD quad 965
HD4870
m4a79xtd evo
4 gb geil ddr3 (2x2)
2 hd's en een dvd-rw
2 fans

Voeding Coolermaster 500 Watt (rs-500-asaa)

Nu heb ik na het upgraden veel crashes.
Bij het draaien van Prime95 vallen veel workers uit! en bij gamen crashed de hele pc!
Nu heb mijn geheugen al opgewisseld, en een ander moederbord, tevens is mijn processor getest door alternate zonder problemen volgens hun.

Nu is mijn vraag kan mijn voeding wel genoeg ampere's leveren? ik lees op de(12V) V1,V2 en V3 dat die resp 14,13 en 6 ampere kan leveren. maar is dit wel genoeg?
De voeding is wel al 4 jaar oud kan die brak zijn? heb de waardes wel gemeten met een multimeter en die lijken(onder belasting) goed te zijn.

alvast ebdankt voor de reactie,
mvg ribo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ribo32 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:39:
heb de waardes wel gemeten met een multimeter en die lijken(onder belasting) goed te zijn.
Multimeter is ook niet alles helaas, dingen zoals rimpel kun je daar niet mee meten.

Maar beschrijf de crashes eens. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Ik heb een vraag:
Ik ben bezig met een nieuw systeem te bouwen en vroeg mij af welke voeding ik het beste kan nemen.

de specs van het systeem:
  • AMD X4 965 BE (125)
  • Gigabyte 790XTA-UD4
  • Geil DDR3-1600 2x2GB Black Dragon
  • Asus ATI 5770 (1GB) PCI Express 2.0 16x
  • Soundblaster X-Fi Titanium
  • DVD-Rom Dual layer brander
  • Coolmaster Centurion 590 + Fan controller 3,5 bay
  • 3x 120 MM fan + 1x CPU fan
Liefst een voeding die wat stiller is en voor de rest geen eisen.
Had zelf een bedrag tussen de 0 en 100 euro in gedachte.

[ Voor 4% gewijzigd door Vecodo op 26-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede voeding vanaf 350 Watt zal al voldoen.
pricewatch: be quiet! L7 430W bijvoorbeeld erg goede en aardig stille voeding. :+

[ Voor 34% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2010 12:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
-The_Mask- schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:15:
[...]

Multimeter is ook niet alles helaas, dingen zoals rimpel kun je daar niet mee meten.

Maar beschrijf de crashes eens. :)
Bedankt voor de reactie,

Als ik aan het gamen ben dan freesed het beeld (het geluid gaat nog een seconden of 10 door) dan crasched de pc en krijg ik een blauwscherm met een hardware fout ed.(gaat te snel) de pc start opnieuw op en kom zonder problemen weer in window's.
naar aanleiding van dit probleem ben ik prime95 gaan draaien en heb ik (soms na 5 minuten soms na een uur) hardwarefailures (workers die stoppen) als het goed is stopt dan een 1 vand 4 processoren.

Als ik geen problemen zou hebben met prime dan zou ik mijn videokaart verdenken.
Ook heb ik een nacht memtest gedraait zonder problemen, en me moederbord is vervangen!
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Tevens als ik gaat rekenen op de 12 volt line;
mijn processor verbruikt 125 Watt(stressed) dat is dan 10,4 amp
mijn videokaart verbruikt(weet het niet zeker) idle 186 watt is 15 amp, en stressed 337 watt is 28 amp.
Nu weet ik niet hoe dat verdeeld wordt over de drie 12 volt lines maar mijn combined vermogen is volgens de voeding 396 watt op de 12 volt line.
maak ik een denkfout?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
ribo32 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor de reactie,

Als ik aan het gamen ben dan freesed het beeld (het geluid gaat nog een seconden of 10 door) dan crasched de pc en krijg ik een blauwscherm met een hardware fout ed.(gaat te snel) de pc start opnieuw op en kom zonder problemen weer in window's.
naar aanleiding van dit probleem ben ik prime95 gaan draaien en heb ik (soms na 5 minuten soms na een uur) hardwarefailures (workers die stoppen) als het goed is stopt dan een 1 vand 4 processoren.

Als ik geen problemen zou hebben met prime dan zou ik mijn videokaart verdenken.
Ook heb ik een nacht memtest gedraait zonder problemen, en me moederbord is vervangen!
mvg
Klinkt als een geheugen probleem, ik zou eens memtest draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Hey ik heb een vraag:
Mijn setup is als volgt:

Intel E8400 @ 3.00Ghz
ASUS P5QC
Kingston HyperX 1066Mhz
XFX GTS 250 512MB
Cooler Master Silent Pro M500
1x Samsung Spinpoint F1 500 GB 7200RPM
1x WD Caviar green 160GB 7200RPM
1x optisch DVD/CD lezer

Ik wil upgraden naar:

AMD Phenom II X6 1055T (niet overklokken)
ASRock 890GX Extreme 3
Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G
ATi 5850 Sapphire

Kan ik mijn oude voeding dan blijven gebruiken of moet ik een nieuwe aanschaffen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

ribo32 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Bedankt voor de reactie,

mvg
Dat klinkt inderdaad eerder als een geheugen probleem.
Om je CPU uit te sluiten kan je ook P95 Small FFT's laten draaien, dan wordt het geheugen nauwelijks belast, dus zou het alleen je CPU moeten kunnen zijn die dan fouten geeft.
Excelb-boy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:58:
Hey ik heb een vraag:
Mijn setup is als volgt:

Intel E8400 @ 3.00Ghz
ASUS P5QC
Kingston HyperX 1066Mhz
XFX GTS 250 512MB
Cooler Master Silent Pro M520
1x Samsung Spinpoint F1 500 GB 7200RPM
1x WD Caviar green 160GB 7200RPM
1x optisch DVD/CD lezer

Ik wil upgraden naar:

AMD Phenom II X6 1055T (niet overklokken)
ASRock 890GX Extreme 3
Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G
ATi 5850 Sapphire

Kan ik mijn oude voeding dan blijven gebruiken of moet ik een nieuwe aanschaffen?
Alvast bedankt
Bedoel je niet de Silent Pro M500? Vziw bestaat de M520 daarin namelijk niet, wel in de Real Power serie.
Beiden moeten jouw systeem wel makkelijk trekken. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ghost Dog op 26-05-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Ok fixed, bedankt voor het antwoord! Scheelt weer 80 euries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
StefanvanGelder schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:40:
[...]

Klinkt als een geheugen probleem, ik zou eens memtest draaien :)
Heb ik gedaan 9 uur lang en geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Welke memtest?
Verder is dit meer iets voor een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
memtest86 van memtest.org
als er verdenkingen zijn dat het niet aan me voeding ligt zal ik een apparte topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die zijn er dus zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
Ok heb een toppic aangemaakt bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding, maar wil later kunnen uitbreiden.

De volgende vraag komt bij me op:

Stel dat mijn systeem 450 watt verbruikt en ik heb een PSU van 520 en 750 watt maakt het wat uit welke je gebruikt qua energiekosten?

Levert de PSU constant de aangegeven wattage of alleen wat je nodig hebt :?

[ Voor 0% gewijzigd door thek op 28-05-2010 11:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:50

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Hij kan het leveren als het nodig is. Ik zelf heb een 350 watt voeding en ik verbruik tussen de 90 en 175 watt. Gemeten met een energie meter.

Heb ik meteen ook nog een vraag. Wat kan er gebeuren als mijn voeding te zwak is?

Heb nu een E6600 met een X1950 GT erin (65 en 53 watt) en wil deze nu vervangen door een Q6600 en eventueel een HD4890 (95 en 190 watt). Dus nieuwe voeding, maar wat kan er gebeuren als ik toch op de oude door blijf gaan?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een PSU levert zoveel als nodig is. Het enige verschil in verbruik tussen twee voedingen, is de efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
thek schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:09:
Stel dat mijn systeem 450 watt verbruikt en ik heb een PSU van 520 en 750 watt maakt het wat uit welke je gebruikt qua energiekosten?
Zal vast wel verschil zitten in verbruik maar welke zuiniger is is niet te zeggen, aangezien je er geen type of merk bij zet. ;)
Roman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:31:
Heb nu een E6600 met een X1950 GT erin (65 en 53 watt) en wil deze nu vervangen door een Q6600 en eventueel een HD4890 (95 en 190 watt). Dus nieuwe voeding, maar wat kan er gebeuren als ik toch op de oude door blijf gaan?
PC kan prima werken.
Voeding kan ontploffen en zelfs de rest van de PC slopen.
Maar een goede voeding is beveiligd tegen overbelasting en zal netjes uitschakelen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Laatst online: 02-03 14:28
Heeft iemand ervaringen met de voedingen van IKBENSTIL?
http://www.ikbenstil.nl/Voedingen/IKBENSTIL-PSU:::24_31.html

Ik heb namelijk het idee dat hun 'eigenmerk' van best goede kwaliteit is en ik wil best wel zo'n stille voeding.

En zijn er ook echt goede passief gekoelde voedingen die ik met een gerust hard boven in mijn pc kan bevestigen en die een vermogen hebben van rond de 300 tot 400 watt?

[ Voor 26% gewijzigd door qwertyuio op 31-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
qwertyuio schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:58:
Ik heb namelijk het idee dat hun 'eigenmerk' van best goede kwaliteit is en ik wil best wel zo'n stille voeding.
Nou zullen waarschijnlijk wel erg overpriced zijn want voedingen zelf maken zullen ze wel niet doen, alleen de fan dus handmatig vervangen en hier zullen ze ook wel wat geld voor vragen. ;)

Zijn waarschijnlijk FSP voedingen.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2010 23:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen met de volgende componenten:
  • Asus P6X58D Premium
  • Intel Core i7 930
  • OCZ Gold XTC Low-Voltage OCZ3G2000LV6GK
  • 1x Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCI-E
  • Misschien komt hier nog een 2e 5870 bij, echter niet direct.
  • 1x SSD
  • 1x 1TB spinpoint F1
  • 1x dvd-rom
  • 1x dvd-writer
  • Scythe Kaze Fan Controller
  • Mogelijk een losse geluidskaart
Nu heb ik op dit moment een coolermaster realpower 620w liggen, is deze hiervoor voldoende?
En is deze voldoende als er een 2e 5870 in de machine komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jorritv schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:37:
Nu heb ik op dit moment een coolermaster realpower 620w liggen, is deze hiervoor voldoende?
Moet prima gaan.
En is deze voldoende als er een 2e 5870 in de machine komt?
Zal erg zwaar zijn voor de voeding, overklokken zal er dan niet echt meer inzitten.

Overigens 2000MHz geheugen is totaal nutteloos, met simpel 1333MHz kun je de CPU op lucht net zo ver overklokken en bandbreedte te kort heb je al helemaal niet met triple-channel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
-The_Mask- schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:47:
[...]Overigens 2000MHz geheugen is totaal nutteloos, met simpel 1333MHz kun je de CPU op lucht net zo ver overklokken en bandbreedte te kort heb je al helemaal niet met triple-channel.
ik zou dus minimaal 1600mhz doen dan weet je dus zeker dat je geheugen stabiel loopt op een bus
van 200 als je hem gelijk laat lopen met de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:02:
[...]

ik zou dus minimaal 1600mhz doen dan weet je dus zeker dat je geheugen stabiel loopt
1600MHz geheugen heeft meestal meer dan 1,5V nodig dus als je het niet veranderd is het instabiel, dus de kans dat het instabieler is is dus groter.
gelijk laat lopen met de cpu.
Gelijk lopen met de CPU? Dan moet je het geheugen underclocken naar 200MHz...

Nogmaal met 1333MHz geheugen heb je meer dan genoeg. Zelfs met een i7 920 kun je al 4,4GHz halen zonder het geheugen ook maar over te klokken. Met een i7 930 kom je dus nog verder en je kunt de multiplier meestal ook nog één verhogen als je Turbo functie uitzet (en dat doe je normaal gesproken toch wel met overklokken)
Dus wat is nu het nut van 1600MHz geheugen i.s.m. luchtkoeling op de CPU?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
niet met de maximale bus ,jij gaat uit van 133 standaard bus, je wilt altijd een zo hoog mogelijke bus . en aangezien bijna elke i7 geen probleem heeft met een bus van 200 .want dan staat je geheugen op 8x200is 1600mhz.

[ Voor 35% gewijzigd door jbkappirossi op 01-06-2010 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met 1333MHz geheugen krijg je de busspeed zelf op 222MHz...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 00:04
Dit systeem komt er aan:

Moederbord: GA-P55-USB3
Geheugen: 2x2Gb DDr3 1600Mhz Kingston Hyperx
Processor: Intel I7 860 - Scythe mugen2
SSD: Intel SSD x25 80Gb
HD's 1TB, 640Gb, 500Gb, allemaal 7200rpm
Videokaart: ATI XFX HD5870
Geluidskaart: Creative Extreme audio
Dvd: 2x dvd brander

Ik heb nog een Be Quiet straight power 700 Watt.
Dit is genoeg, maar voor een upgraden naar een 2de HD5870?
en eventueel een CPU en GPU overclock?

[ Voor 4% gewijzigd door Headshot_NL op 01-06-2010 14:05 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 16:41
Bedankt voor de tips over het geheugen, ik zal daar eens goed naar kijken voordat ik bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Headshot_NL schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:05:

Dit is genoeg, maar voor een upgraden naar een 2de HD5870?
en eventueel een CPU en GPU overclock?
Ik lees dat HD5870 in CFX ongeveer 350W verbruikt bij load en deze voeding kan op de 12V lijn 624W leveren dus lijkt me voldoende. Ook heeft 4x PCI-e aansluitingen dus dat is ook goed. En tja, de rest van je systeem zal toch niet zoveel trekken denk ik. Harde schijven en DVD spelers kosten niks en overklokken heb je dan ook genoeg ruimte voor lijkt me. Je kan het allicht proberen. In het ergste geval start je PC niet op maar die voeding gaat echt niet ontploffen ofzo.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.