Cheeky schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:24:
[...]
Maar nogsteeds stukken langzamer dan een ingebouwde SSD. Het lijkt mij maar behelpen. Je zet Windows erop + een paar dikke programma's en hij zit vol. Dan kan de rest op je HDD, maar die blijft langzaam.
Het blijft een noodoplossing. Voor 100 euro meer heb je een 'native' Intel x25-m 80GB en voor 200 meer een 160GB. Als dat je teveel is zou ik het gewoon bij een 7200RPM HDD houden. Kun je als de prijzen wat lager zijn zien wat je al die tijd gemist hebt.

Hey Cheeky, uit je berichten lijkt het me dat je hier over hebt nagedacht. Ik wil zelf een i7 bestellen via sonystyle en zit nog te twijfelen of ik een 500GB 7200rpm HDD erin laat zetten of een 128GB SDD. Ik doe vooral windows/office werk, gecombineerd met nog wat CAD/Matlab/Photoshop werk etc. Verder natuurlijk wel wat multimedia, maar absoluut geen games. Ik denk dus dat in mijn geval de snelheid van de HD wel erg bepalend gaat worden voor hoe 'snappy' het systeem wordt. En ik wil een systeem waar je soepel heel veel programma's open kunt hebben, lekker switchen tussen windows, tegelijkertijd muziekje op. Het moet allemaal gewoon lekker soepel lopen.
De opties die ik overweeg:
1. gewoon gaan voor 500GB 7200rpm HDD
2. 128GB SDD erin (190,- meerprijs tov optie 1)
3. eerst optie 1 en die vervolgens vervangen door een SSD naar keuze
4. eerst optie 2 en die vervolgens vervangen door een grotere SSD naar keuze
Optie 1 is veel ruimte en lekker goedkoop. Het is ook aanmerkelijk sneller dan de 5400rpm optie.
Optie 2 is wellicht lekker snel, maar ik heb geen idee welke SSD ze er dan in zetten en hoe goed deze is. Bovendien wordt de ruimte misschien snel een probleem (hoewel ik het nu op mijn oude notebookje met 60GB doe). En de 256GB vind ik wel echt te duur worden.
Any thoughts?