• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 15:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben wel benieuwd of het probleem dan bij de nieuwe laptops is opgelost. Laat dat even weten zodra 'ie binnen is :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:19
Mensen die nog aan het twijfelen zijn zullen deze review vast interessant vinden: http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25324.0.html (wel in het Duits!)

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00
Anoniem: 129745 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:32:
[...]

Dat is niet waar, je kan zelf kiezen of je een DVD, blu-ray player, of een blu-ray writer wilt

kijk maar op SonyStyle site; https://www.sonystyle.nl/...03&isHideActive=true)/.do
wat klopt er dan niet aan? ik zeg toch dat je hem moet configureren.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Anoniem: 322339

Ik heb een VPCF11M1E en heb ook het vervelende piepende geluid. Het is rechts van het touchpad gelokaliseerd. Zeer vervelend.
De truuk met de mic helpt niet Opnemen ook niet, update driver Realteak ook niet.
Het lijkt echt op het geluid van een defecte HD. Het is opvallend dat het geluid afneemt bij een hogere CPU load. Het lijkt enkel voor te komen in de lage voltage level C4. Wanneer ik druk op het chassis rechts van het touchpad neemt het geluid toe.
Ik zie er op tegen om mijn laptop te retourneren omdat mijn derde een laatste Office is geïnstalleerd en geactiveerd is op deze laptop. Wanneer ik een nieuwe krijg zal ik weer een nieuwe licentie moeten kopen vermoed ik. *zucht*

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Er spelen hier een paar dingen door elkaar, die voor verwarring kunnen zorgen:
systemen die je in de winkel kunt krijgen (drie types, geen van allen configureerbaar), en de systemen via SonyStyle.
Winkel-systemen zijn de F11 M1E, de F11 S1E en de F11 Z1E. Via SonyStyle kun je kiezen voor de F11 V en de F11 X.
Dat is inderdaad appels met peren vergelijken. Je kunt wel bij SonyStyle systemen samenstellen die exact overeenkomen met de winkelmodellen. Echter blijven die daar de F11 V en F11 X heten, dus je kunt bij SonyStyle niet een S1E kopen.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

• GWO
Anoniem: 322339 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:16:
Ik zie er op tegen om mijn laptop te retourneren omdat mijn derde een laatste Office is geïnstalleerd en geactiveerd is op deze laptop. Wanneer ik een nieuwe krijg zal ik weer een nieuwe licentie moeten kopen vermoed ik. *zucht*
Je kunt nog altijd proberen Microsoft te bellen, de situatie uitleggen, en reactiveren. Tot nu toe hebben ze nog naar mij toe, niet moeilijk gedaan.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

• justice strike
GWO schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:19:
Er spelen hier een paar dingen door elkaar, die voor verwarring kunnen zorgen:
systemen die je in de winkel kunt krijgen (drie types, geen van allen configureerbaar), en de systemen via SonyStyle.
Winkel-systemen zijn de F11 M1E, de F11 S1E en de F11 Z1E. Via SonyStyle kun je kiezen voor de F11 V en de F11 X.
Dat is inderdaad appels met peren vergelijken. Je kunt wel bij SonyStyle systemen samenstellen die exact overeenkomen met de winkelmodellen. Echter blijven die daar de F11 V en F11 X heten, dus je kunt bij SonyStyle niet een S1E kopen.
samenvatting:
dus heel kort gezegd. Je kunt geen F11Z (met dat palmrest) custom made krijgen.

Sonystyle custom made laptop voor alleen een ssd drive is niet gunstig, prijstechnisch, aangezien je in meeste gevallen al 150 euro boven winkelprijs zit. Je moet dus zeer veel aanpassen om de waarde eruit te krijgen... en dan nog is het maar de vraag of je de waarde eruit krijgt.

MAW custom build is een leuk foefje, maar in de praktijk betaal je teveel.

• GWO
justice strike schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:36:
[...]

samenvatting:

Sonystyle custom made laptop voor alleen een ssd drive is niet gunstig, prijstechnisch, aangezien je in meeste gevallen al 150 euro boven winkelprijs zit. Je moet dus zeer veel aanpassen om de waarde eruit te krijgen... en dan nog is het maar de vraag of je de waarde eruit krijgt.

Lijkt er wel op. Het enige wat SonyStyle extra lijkt te bieden, is taalkeuze van het besturingssysteem, en de mogelijkheid tot graveren.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik ben in ieder geval mijn piep kwijt, na mijn vaio te updaten via vaio update!

bij deze dus de melding dat ik een meer dan tevreden vaio-eigenaar ben met een tot noch toe redelijk probleemloze laptop <3 :D

• justice strike
GWO schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:16:
[...]

Lijkt er wel op. Het enige wat SonyStyle extra lijkt te bieden, is taalkeuze van het besturingssysteem, en de mogelijkheid tot graveren.
graveren? die optie heb ik niet gezien.

Anoniem: 129745

justice strike schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:29:
[...]

graveren? die optie heb ik niet gezien.
Hij bedoeld het "graveren" van je portemonee :P

• GWO
Anoniem: 129745 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:
[...]

Hij bedoeld het "graveren" van je portemonee :P
Vreemd genoeg heeft de graveer optie wel op de site gestaan. Die is nu weg. Niets is zo veranderlijk als SonyStyle.

• justice strike
GWO schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:40:
[...]

Vreemd genoeg heeft de graveer optie wel op de site gestaan. Die is nu weg. Niets is zo veranderlijk als SonyStyle.
was het niet toevallig sonystyle usa?

• GWO
justice strike schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:41:
[...]

was het niet toevallig sonystyle usa?
Ik geloof het niet... Maar het is al weer een paar weken geleden. Nu is de graveer optie er alleen nog op de e-book readers, zo te zien.

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18
Ik vraag mij af of enkelen het geluid (gepiep) van de batterij niet verwarren met het gepiep uit de boxen?
want mijn batterij (als ik enkel op accu werk) piept soms ook. maar dat heeft mijn oude HP evenzeer.

ik heb het i5 winkel model, en nog steeds geen problemen mee gehad! mijn batterijduur is zelfs langer dan aangegeven.

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 08:12
Wat is de officiele advies prijs voor de F11Z1e ? mijn lokale expert wil er 1599 voor hebben :(
Ik weet niet of die 130 euro meer het waard is om bij eventuele garantieclaim dicht bij de deur te regelen.

PV opbrengst

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, adviesprijs van de Z is 1599 (de S staat voor 1299 in de boeken en de M voor 999).

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Had wel wat meer verwacht van het scherm moet ik zeggen. Vandaag voor het eerst even met de laptop gespeeld in de winkel, en het scherm was gewoon goed, maar ik vond het niet merkbaar geniaal of wat dan ook. Dat had ik met de oude Vaio's vaak wel. Ging om de i5 versie van de Mycom, 1080P scherm.

Wel was de tekst (op 125% dan) prettig leesbaar!

Justin2000 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:09:
Wat is de officiele advies prijs voor de F11Z1e ? mijn lokale expert wil er 1599 voor hebben :(
Ik weet niet of die 130 euro meer het waard is om bij eventuele garantieclaim dicht bij de deur te regelen.
Je hebt 2 jaar pick up & retour garantie, dus teveel betalen dicht bij de deur is weggegooid geld!

• Justin2000
Ja maar als ik hem via een webshop koop moet je hem opsturen.

PV opbrengst

• bear87
Justin2000 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:33:
Ja maar als ik hem via een webshop koop moet je hem opsturen.
Nee, dat is nou juist de 'Pickup' in de term 'Pickup & return garantie'

Sony zorgt voor de pickup, een koerier, die hem ophaalt bij jou thuis.

• Justin2000
ow ook bij webshops dus... np

PV opbrengst

• justice strike
bear87 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:20:
Had wel wat meer verwacht van het scherm moet ik zeggen. Vandaag voor het eerst even met de laptop gespeeld in de winkel, en het scherm was gewoon goed, maar ik vond het niet merkbaar geniaal of wat dan ook. Dat had ik met de oude Vaio's vaak wel. Ging om de i5 versie van de Mycom, 1080P scherm.

Wel was de tekst (op 125% dan) prettig leesbaar!
Ja dat is nu juist de versie met het slechte scherm. De duurdere i7 versie heeft juist een heel goed anti glare scherm.

Anoniem: 344580

Anoniem: 129745 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:43:
[...]

Minder geld?? ja, als je appels en peren met elkaar vergelijkt....

Zo ziet het plaatje eruit als je appels met appels vergelijkt;

webshop; VPC-F11Z1E/BI kost 1481 euro (dus met 8 Gb en 500 Gb 5400 rpm HDD)
koop je daar een 500 Gb 7200 rpm los bij dan komt daar 90 euro bij. TOTAAL dus 1571 euro en met een extra 500 Gb 5400 rpm disk!

Sonystyle; VPC-F11X5E kost 1409 euro (met 4 Gb en 500 Gb 7200 rpm HDD) tellen we daar de 4 Gb extra geheugen bij dan komt er 270 euro bij. TOTAAL 1679 euro zonder extra drive 500 Gb 5400 rpm!!!

Het is maar wat je goedkoper vind.....
Tja, als je het zo berekent lijk je wel een punt te hebben. Echter, voor mij is de BD-writer echt volkomen onbelangrijk. Verder denk ik dat een systeem met 4GB prima is en dat 4GB extra niet zo heel veel performance oplevert. (ik ben hier niet 100% zeker van, dus alle commentaar is welkom) Het is meestal het beste om het zwakste punt te verbeteren (in dit geval de HD). Dan krijg je overall de meeste winst.

Kortom, als ik dan op sonystyle een configuratie kan bestellen met 4GB en 500GB 7200rpm incl BD-reader en ook W7 Pro voor 1359,- dan is dat toch wel goedkoper dan 1571,- Tenzij iemand geinteresseerd is om een 500GB 5400 rpm drive van me over te nemen :P

Maar je hebt gelijk, het blijft een beetje appels met peren...

De F11S is met 1240,- wel een stuk goedkoper, maar dan zit je nog steeds met een 5400rpm schijf en het is het model zonder de fijne rubberen palmrest (draagt ook bij aan de arbeidsproductiviteit). Wel 6GB dan.

Anoniem: 120071

JackAvery schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:54:
Mensen die nog aan het twijfelen zijn zullen deze review vast interessant vinden: http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25324.0.html (wel in het Duits!)
De testwaarden van het scherm vallen mij erg tegen. Het contrast en de helderheid zijn ongeveer hetzelfde als bij de FW51 (ik had een Contrast verwacht van tegen de 1000:1 en helderheid in de 300 cd/m). Alleen de helderheidsverdeling is uiteraard beter (dat moest ook wel). Wat goed kan is dat ze bij de S1E en Z1E gewoon het oude FW51 scherm gebruiken waarbij de verlichting wat geoptimaliseerd is en er een matte coating toegepast is. De M1E daarentegen heeft denk ik een goedkoper FullHD (een uit de US ofzo). Ik hoor niet echt veel positieve geluiden over dat scherm. Ik zou daar wel eens wat meer screenshots en testwaarden van willen zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 11-02-2010 21:00 ]

Anoniem: 344580

justice strike schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:36:
[...]

samenvatting:

FYI: De F11X heeft een 'Premium Black' finish, net als de F11Z.

• justice strike
Anoniem: 344580 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:57:
[...]

FYI: De F11X heeft een 'Premium Black' finish, net als de F11Z.
dat is de kleur van de buitenkant. de binnenkant is precies hetzelfde voor alle modellen. Als jij dus zegt dat de f11z een palmrest heeft, dan kan ik je verzekeren dat de f11x dat niet heeft. Die heb ik namelijk in de winkel gezien naast de goedkopere i5 laptop... Was overigens ook een premium black versie die f11x.

dus je kunt voor 1250 een f11x kopen, en dan voor 100 euro een 7200 rpm hd kopen... of voor 1370 die custom build configureren. Goedkoper kom je toch niet uit.

Maargoed, ik hecht zelf weinig waarde aan de palmrest... omdat ik toch een extra keyboard erbij koop.

[ Voor 20% gewijzigd door justice strike op 11-02-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 16:22
Iemand enig idee welke winkel deze op voorraad heeft? Wordt een beetje gestoord van het uitstellen van de levering, hij zou vandaag binnenkomen, maar nu..:

Het is momenteel onbekend wanneer wij weer voorraad verwachten van dit product

*Zucht*, het gaat om de Sony VAIO F11S1E/B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Freudie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:23:
Iemand enig idee welke winkel deze op voorraad heeft? Wordt een beetje gestoord van het uitstellen van de levering, hij zou vandaag binnenkomen, maar nu..:

Ik ben er nog geen tegengekomen. Ik heb een vermoeden dat het wellicht is omdat er een nieuwe revisie aan zou kunnen komen, namelijk een revisie met een hardware-fix voor het geluidsprobleem (piepen) Zie http://www.sonyinsider.co...is-okay-and-back-on-sale/.

Quote daaruit:
We spoke to Sony and they cleared up the confusion – a Sony representative has informed us that they “received reports from the market that some F series end users were experiencing a pitched noise under certain conditions. As a result, we decided to halt shipments momentarily while we conducted in-depth investigations. The matter has now been resolved, corrective measures have been applied to our manufacturing process and the F series is shipping again. For those end users who are experiencing this pitched noise level, a on-site solution will be deployed in the coming days.”

Maar goed, dat is mijn vermoeden. Even wachten kan dus resulteren in een laptop zonder de hier reeds beschreven piep-problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door GWO op 12-02-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343290

Weet iemand misschien hoe ik het programma dat onder de knop/snelkoppeling "S1"(tussen de knoppen Assist en Vaio) kan wijzigen? Wil daar namelijk graag Firefox of iets dergelijks onder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 343290 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:19:
Weet iemand misschien hoe ik het programma dat onder de knop/snelkoppeling "S1"(tussen de knoppen Assist en Vaio) kan wijzigen? Wil daar namelijk graag Firefox of iets dergelijks onder zetten.
is dat niet een standby functie toets? die kun je niet omtoveren tot applicatie knop als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 03:12
gewoon 5 tellen ingedrukt houden, het vaio control center wordt opgestart en je kunt elke applicatie toewijzen aan de button

ik heb zelf trouwens een f11z11, een icore 7 met 8 gig, zelf een intel postville ssd van 160gb ingezet. alleen jammer dat er geen plek is voor een 2e hdd in de behuizing. laptop bevalt goed, alleen de cpu whine een beetje, maar dat was met de eerste generatie core cuo en core2duo ook. scherm is ook goed en prettig leesbaar. resolutie is niet te hoog.

[ Voor 59% gewijzigd door murdock01 op 13-02-2010 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343290

psplinter schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 09:06:
gewoon 5 tellen ingedrukt houden, het vaio control center wordt opgestart en je kunt elke applicatie toewijzen aan de button

ik heb zelf trouwens een f11z11, een icore 7 met 8 gig, zelf een intel postville ssd van 160gb ingezet. alleen jammer dat er geen plek is voor een 2e hdd in de behuizing. laptop bevalt goed, alleen de cpu whine een beetje, maar dat was met de eerste generatie core cuo en core2duo ook. scherm is ook goed en prettig leesbaar. resolutie is niet te hoog.
Dank! Alleen komt er nu steeds als ik die knop in druk een ballonnetje rechtsonder met de tekst "Sneltoets is ingedrukt" en dan een heel verhaal erachter. Enig idee hoe ik deze uit kan zetten? En weet iemand misschien ook hoe ik die piepjes uit kan zetten(zoals het piepje die je hoort als je het geluid harder zet of als je op die snelkoppeling drukt)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:57:
[...]
De testwaarden van het scherm vallen mij erg tegen. Het contrast en de helderheid zijn ongeveer hetzelfde als bij de FW51 (ik had een Contrast verwacht van tegen de 1000:1 en helderheid in de 300 cd/m).
NBC heeft het over een 'tolles' scherm. m.a.w. fantastisch. Een gemeten contrast van 564:1 is uitstekend, helemaal als je in ogenshouw neemt dat het een mat scherm is. Een 17" MBP scoort beduidend lager.

En een mat scherm van 252cd/m is meer dan genoeg om buiten mee te werken. Wat je met 300 cd/m van plan weet ik niet.

De RGB LED in de Dell XPS 16 scoort zowel qua contrast als brightness lager.
De M1E daarentegen heeft denk ik een goedkoper FullHD (een uit de US ofzo). Ik hoor niet echt veel positieve geluiden over dat scherm. Ik zou daar wel eens wat meer screenshots en testwaarden van willen zien.
Ik heb het goedkope Full HD scherm gezien bij de Bestbuy in de VS. Gewoon een matig scherm, vergelijkbaar met gangbare ECO kwaliteit van andere Sony's. Zonder gemeten te hebben denk ik een contrast van rond de 160:1 en een brightness van minder dan 200 cd/m.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 13-02-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind anders dat het scherm van de i5 versie knap fel gezet kan worden. Ik las nog wel op het Amerikaanse forum dat calibratie een wereld van verschil maakt op dit scherm. Ik moet dit nog doen, ben er nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 03:12
Anoniem: 343290 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 09:54:
[...]

Dank! Alleen komt er nu steeds als ik die knop in druk een ballonnetje rechtsonder met de tekst "Sneltoets is ingedrukt" en dan een heel verhaal erachter. Enig idee hoe ik deze uit kan zetten? En weet iemand misschien ook hoe ik die piepjes uit kan zetten(zoals het piepje die je hoort als je het geluid harder zet of als je op die snelkoppeling drukt)??
in het vaio control center staat bij knopinstellingen waar jij ook je functie gewijzigd heb ook een vinkje aan "ballonbericht weergeven...." deze uitzetten en verdwijnt de melding.
het piepje is een wavje in de map C:\Program Files (x86)\SONY\VAIO Event Service pi.wav. wijzig de naam en het piepje is ook weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:42:
Ik vind anders dat het scherm van de i5 versie knap fel gezet kan worden. Ik las nog wel op het Amerikaanse forum dat calibratie een wereld van verschil maakt op dit scherm. Ik moet dit nog doen, ben er nog niet aan toe gekomen.
Hoe kunt ge uw scherm kalibreren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er zijn verschillende tools voor. Ik heb mijn andere schermen (Dell, TV etc) altijd met dit spul gedaan: http://www.eizoshop.nl/Product.aspx?productID=3444

Maar daar heb ik nu geen toegang mee toe, maar met een Spyder 3 Elite of Pro kom je ook echt al een heel eind. Is voor de gemiddelde comsument ook veel beter betaalbaar trouwens, deze zitten onder de 200 euro. JE kunt ze bij veel fotozaken ook huren trouwens.

Het maakt echt veel verschil met de fabrieksinstellingen trouwens. Afhankelijk van het scherm (de Dell Ultrasharp was wel al redelijk goed afgesteld). Het zijn niet enkel de kleuren maar ook grijswaarden en geometrie wordt gemeten en afgesteld.

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-02-2010 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
  • Laatst online: 24-11-2023
Hoi ik ben vandaag ook de gelukkige eigenaar van een VPCF11M1E. Ben erg tevreden maar wat een troep aan software van sony. weet iemand waar ik een schone windows 7 home premium kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Puck1 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:41:
Hoi ik ben vandaag ook de gelukkige eigenaar van een VPCF11M1E. Ben erg tevreden maar wat een troep aan software van sony. weet iemand waar ik een schone windows 7 home premium kan downloaden?
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
[b]weet iemand waar ik een schone windows 7 home premium kan downloaden?
een schone versie van windows seven hp kan je alleen maar kopen :)

illigale links zijn hier helaas verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wouter.u schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:08:
[...]
een schone versie van windows seven hp kan je alleen maar kopen :)
lees de post boven de jouwe eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
Philflow schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:17:
[...]

lees de post boven de jouwe eens ;)
mijn excuses .

Heb ik op kwart voor negen zondag morgen ook weer iets bijgeleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Freudie schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:23:

Heb mijn gekocht bij ComputerPirates. Daar hadden/hebben ze hem in voorraad aan een deftige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Heb ook het geluid probleem.
Wou de update installeren, maar dit wilt hij niet doen.
Heb dan maar de microfoon truk geprobeerd en deze heeft het inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Anoniem: 332532 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:39:
Heb ook het geluid probleem.
Wou de update installeren, maar dit wilt hij niet doen.
Heb dan maar de microfoon truk geprobeerd en deze heeft het inderdaad opgelost.
en kun je de microfoon nu wel of niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Onderdeel van deze truc is het muten van je microfoon he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
BeQuietAndDrive schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:23:
Onderdeel van deze truc is het muten van je microfoon he.
dan is het geen structurele oplossing. het is wel handig als de microfoon zijn werk blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Anoniem: 332532 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:48:
[...]

Heb mijn gekocht bij ComputerPirates. Daar hadden/hebben ze hem in voorraad aan een deftige prijs.
Ik zie het ja, ze hebben nog op voorraad ook. Ik ken die winkel niet zo, ben altijd een beetje huiverig :)
Op die VAIO zit toch standaard SONY garantie? Ik heb dan toch niets met die winkel te maken? (Sony haalt op e.d.) ?

[edit]
Ik zie nu ook dat BCC hem op voorraad heeft...hrm..

[ Voor 6% gewijzigd door Freudie op 14-02-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

Ik heb hem ook van ComputerPirates, niks mis mee! En je hebt 2 jaar pick-up & retour garantie van Sony. Dus bij evt. defecten hoef hij niet terug naar de webwinkel maar wordt je Vaio bij jou thuis opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
En heeft iedereen nu last van die pieptoon of enkele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-01 00:42
Ik heb hem ook sinds een paar dagen en heb er ook last van. Gelukkig heb ik de microfoon niet nodig dus kan ik het uitschakelen... maar het zou niet mogen.

Moet wel zeggen, voorlopig is de laptop zijn euro's meer dan waard. Het scherm is echt wel super, heb nog niet veel beter gezien op een laptop. Ben enorm tevreden.

Wel een (dom?) vraagje. Is er plaats voor een tweede harde schijf? Ik zou graag een tweede harde schijf steken (een ssd als primary, en dan de huidige als storage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Wat ik heb begrepen gaat dat allemaal niet passen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Nieker schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:43:
Wel een (dom?) vraagje. Is er plaats voor een tweede harde schijf? Ik zou graag een tweede harde schijf steken (een ssd als primary, en dan de huidige als storage)
Er is slechts een enkele bay beschikbaar (waar dus al de harddisk/SSD in zit). En slechts een enkele SATA connector. Anders zou je iets moeten proberen als het verwijderen van de optische drive.
Maar... een andere optie zou zijn om een eSATA behuizing te kopen en daar de hard disk in te plaatsen. Je verbindt die dan via de eSATA port. Dat ben ik ook van zins te doen, zodra ik mijn laptop heb: een SSD in de harddisk plek, en een tweede SSD in een eSATA behuizing.
Aparte stroomkabels zou je dan niet nodig hebben, aangezien de eSata port al powered is (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Nieker schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:43:
Ik heb hem ook sinds een paar dagen en heb er ook last van. Gelukkig heb ik de microfoon niet nodig dus kan ik het uitschakelen... maar het zou niet mogen.

Moet wel zeggen, voorlopig is de laptop zijn euro's meer dan waard. Het scherm is echt wel super, heb nog niet veel beter gezien op een laptop. Ben enorm tevreden.

er zijn een aantal ssd hd's die je in de expresscard slot kunt stoppen. Die zijn nog niet zo snel als de topend ssd. Maar met 115mb read en 65mb write zeker ook niet de langzaamste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310184

Philflow schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:08:
[...]
NBC heeft het over een 'tolles' scherm. m.a.w. fantastisch. Een gemeten contrast van 564:1 is uitstekend, helemaal als je in ogenshouw neemt dat het een mat scherm is. Een 17" MBP scoort beduidend lager.
de lichtverdeling had nog wat beter gekund denk ik, maar verder ziet het er mooi uit. Wel jammer dat je daarvoor nu perse de duurste versie (met extra fan lawaai etc.) moet kopen, uit de diverse berichten wordt duidelijk dat de schermen van de lagere modellen een stuk minder zijn.

Ik ben ook wel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is nadat het scherm op 100-120 cdm2 is gezet, en gecalibreerd (dit ook in vergelijking met het XPS scherm, waar de calibratie blijkbaar lastig is). Maar op zulke informatie moeten we nog even wachten denk ik. Ik ga ook even de beeldkwaliteit van de nieuwe Sony 15 inch modellen met FullHD scherm afwachten (weet iemand daar al meer van?). Voor mij is het vnl. voor fotobewerking, met 15 inch kan ik ook werken als het scherm maar top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GWO schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:39:
[...]

. Je verbindt die dan via de eSATA port. Dat ben ik ook van zins te doen, zodra ik mijn laptop heb: een SSD in de harddisk plek, en een tweede SSD in een eSATA behuizing.
Aparte stroomkabels zou je dan niet nodig hebben, aangezien de eSata port al powered is (volgens mij).
Ja, dat had ik ook gedacht, echter ik moet mijn conceptronic behuizing met esata gewoon met extra power snoertje (bv USB) verbinden om hem via esata te kunnen gebruiken. Dit terwijl USB aansluiten geen extra voeding nodig is.... Best wel kut eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Anoniem: 129745 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:06:
[...]
Ja, dat had ik ook gedacht, echter ik moet mijn conceptronic behuizing met esata gewoon met extra power snoertje (bv USB) verbinden om hem via esata te kunnen gebruiken. Dit terwijl USB aansluiten geen extra voeding nodig is.... Best wel kut eigenlijk....
Lijkt er dan op, alsof de Conceptronic geen power-over-esata doet (wat de laptop wel zou moeten doen).
Je zou naar alternatieven kunnen kijken, Ik heb deze in bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 310184 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:14:
[...]
Ik ben ook wel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is nadat het scherm op 100-120 cdm2 is gezet..
Weet niet of je het gezien hebt maar Notebookjournal geeft ook een contrast meting op 100cd/m.
Kontrast bei 100 cd/m2 :1 555,00
Kontrast bei maximaler Helligkeit :1 530,00

Volgens Anandtech is alles boven de 450:1 nauwelijks te onderscheiden. Met het contrast zit het dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GWO schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:12:
[...]

Lijkt er dan op, alsof de Conceptronic geen power-over-esata doet (wat de laptop wel zou moeten doen).
Ziet er goed uit!! Met power over esata, laat even weten als je hem binnen hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
Ik heb zaterdag ook de F11z gekocht. Had eerst geen last van de piep maar na een clean inst. van windows 7 en de nieuwe drivers incl. van de audio update heb ik nu last van een zeer hoge piep die bijna voorduurend aanwezig is. Ga maandag eerst naar sony bellen of ze een oplossing hier voor hebben want ik kan hier niet mee werken krijg er zelf hoofd pijn van. Als ze geen oplossing hebben dan breng ik hem terug naar BCC. Zou het erg jammer vinden want hij beviel me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
GWO schreef op zondag 14 februari 2010 @ 22:12:
[...]

is dat zo? kan deze laptop power over esata aan? en zou er dan nog ergens een 3.5 inch enclosure zijn met power over esata?

[ Voor 7% gewijzigd door justice strike op 15-02-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Op marktplaats staat de F11M1E/H voor 619€ te koop, weet iemand hier meer van? Deze prijs lijkt me absurd mooi, waarschijnlijk weer te mooi om waard te zijn. Ik heb hem al gemailed dus ben benieuwd naar zijn/haar antwoord.

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Vsteegman schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:51:
Op marktplaats staat de F11M1E/H voor 619€ te koop, weet iemand hier meer van? Deze prijs lijkt me absurd mooi, waarschijnlijk weer te mooi om waard te zijn. Ik heb hem al gemailed dus ben benieuwd naar zijn/haar antwoord.

Mvg Victor
ik geloof dat je die beter kunt laten passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
justice strike schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:07:
[...]
is dat zo? kan deze laptop power over esata aan? en zou er dan nog ergens een 3.5 inch enclosure zijn met power over esata?
Dat is de reden waarom er een gecombineerde eSATA/USB poort op zit.
Behuizingen zijn er ook in 3.5", bijvoorbeeld deze: http://delock.tragant.com.tw/index.php?p=3&prono=4239A.Ik weet alleen niet of je een aangepaste eSATA kabel nodig hebt (dus of 'normale' eSATA kabels voldoen of niet). In de 2.5" versie van de DeLock enclosure schijnt wel een eSATAp kabel te zitten. Ik hoop daar binnenkort meer over te kunnen zeggen (lange wachten is op de laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
GWO schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:46:
[...]

Dat is de reden waarom er een gecombineerde eSATA/USB poort op zit.
Behuizingen zijn er ook in 3.5", bijvoorbeeld deze: http://delock.tragant.com.tw/index.php?p=3&prono=4239A.Ik weet alleen niet of je een aangepaste eSATA kabel nodig hebt (dus of 'normale' eSATA kabels voldoen of niet). In de 2.5" versie van de DeLock enclosure schijnt wel een eSATAp kabel te zitten. Ik hoop daar binnenkort meer over te kunnen zeggen (lange wachten is op de laptop).
gecombineerde esata/usb is een proprietary msi power esata connectie. Ik weet niet zeker of dit de power over esata standaard is. Maar ik ben erg benieuwd om daar meer over te horen. Ik heb nog 3.5 inch hd's liggen dus als ik een enclosure ervoor kan vinden dan is dat alleen maar mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
justice strike schreef op maandag 15 februari 2010 @ 07:58:
[...]
gecombineerde esata/usb is een proprietary msi power esata connectie. Ik weet niet zeker of dit de power over esata standaard is. Maar ik ben erg benieuwd om daar meer over te horen. Ik heb nog 3.5 inch hd's liggen dus als ik een enclosure ervoor kan vinden dan is dat alleen maar mooi meegenomen :)
Volgens mij is de SATA-IO organisatie begin 2008 al begonnen met de standaardisatie van eSATAp. Toen verwachte men dat het eind 2008 afgerond zou zijn. Of dit reeds gebeurd is, kan ik zo niet vinden.
MSI is gewoon de eerste geweest die een product daarvoor op de markt heeft gebracht. Zelfs LaCie maakt tegenwoordig daar al producten voor (zelfde connector), en die gaan over het algemeen niet over een nacht ijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345476

Ik ben van plan om Sony Vaio F11M1E/H te kopen. Ik zag dat in de laptop een Nvidia Geforce GT330 grafische kaart in zat. Mijn vraag is kun je met de grafische kaart goed gamen of te wel kun je alle nieuwe games spelen.

Mijn tweede vraag is wat zijn de Windows index punten van deze laptop of te wel welke punt heeft ie voor de processor, geheugen, harddisk en grafische kaart gekregen.

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Anoniem: 345476 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:18:
Ik ben van plan om Sony Vaio F11M1E/H te kopen. Ik zag dat in de laptop een Nvidia Geforce GT330 grafische kaart in zat. Mijn vraag is kun je met de grafische kaart goed gamen of te wel kun je alle nieuwe games spelen.

Mijn tweede vraag is wat zijn de Windows index punten van deze laptop of te wel welke punt heeft ie voor de processor, geheugen, harddisk en grafische kaart gekregen.

Lees even pagina 10. Daar staan die vragen beantwoord. Om kort te gaan: bottleneck Windows Experience Index is de harddisk (harddisks zijn daarin gemaximaliseerd op 5.9, alleen met SSD's kom je hoger uit).
Gaming: ligt eraan welke games. De notebook heeft een mobile video kaart, die altijd minder presteerd dan een desktop kaart. ls je een echte gaming machine wilt, met de meest nieuwe shooters, dan zou je een desktop machine moeten nemen, geen notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Gebruik de zoekfunctie eens, zoek eens op 'gt330' in dit topic, uiteraard is ook die kaart al besproken in deze 19 pagina's lange thread. Kort gezegd kun je er wel op gamen, maar hou rekening met de resolutie die je kiest (5 posts boven je)

Maar als jij echt wil gamen is de Sony E serie een betere keuze eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 345476 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:18:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33422299

Games gaan prima, soms niet alles op zijn hoogst natuurlijk maar het kan wel. Het is voornamelijk een multimedia laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-06 00:12

renskoenraadt

Like No Other

En ik zou even duidelijk bij de spcs kijken, wat de F11M heeft geen gt330, maar een gt310! Dus die is nog en pak minder voor games dan d gt330 uit de F11S en F11Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
lol wat zeg jij nu? mijn vpcf11m1E heeft wel een gt330m hoor! fullHD gaming met BF2 is bangelijk.
je hebt het waarschijnlijk over de online f11m??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, bij Sonystyle kun je hem configureren en de basis versie heeft een GT310 geloof ik. Maar ik denk niet dat iemand dat kiest. Volgens mij niet eens mogelijk in combinatie met een Full HD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
De GT310 met een Full HD is wel te kiezen op SonyStyle.

Op notebookreview.com is ondertussen een andere oplossing verschenen voor sommige problemen met piepen (hoge toon ruis), waarbij de microfoon functionaliteit beschikbaar blijft:

Originally Posted by thcrozier
"Bought this machine 3 days ago and no complaints so far. The "whine" or "screech" people have been talking about appeared almost immediately, but I fixed it as follows (2 days ago and no problems so far):

First, you can alwas stop it by muting the Mic (under the Mixer control at the bottom of the Speaker control at the lower right of the screen). But if you want to leave the Mic on, go to Control Panel - Hardware and Sound - Sound - Manage Audio Devices. A window will appear with 2 devices, the Speaker/HP and the Digital Output. Click on the Speaker/HP device and the Speaker/HP Properties window will appear. Click the "Enhancements" tab. Check the "Pitch Shift" box and reduce the setting until the sound disappears.

For me, setting "Pitch Shift" at -1 worked fine, but I imagine you may have to shift it further if you are recording and/or playing at high volumes.

[ Voor 91% gewijzigd door GWO op 16-02-2010 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768

GWO schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:14:
De GT310 met een Full HD is wel te kiezen op SonyStyle.

Op notebookreview.com is ondertussen een andere oplossing verschenen voor sommige problemen met piepen (hoge toon ruis), waarbij de microfoon functionaliteit beschikbaar blijft:

Originally Posted by thcrozier
"Bought this machine 3 days ago and no complaints so far. The "whine" or "screech" people have been talking about appeared almost immediately, but I fixed it as follows (2 days ago and no problems so far):

First, you can alwas stop it by muting the Mic (under the Mixer control at the bottom of the Speaker control at the lower right of the screen). But if you want to leave the Mic on, go to Control Panel - Hardware and Sound - Sound - Manage Audio Devices. A window will appear with 2 devices, the Speaker/HP and the Digital Output. Click on the Speaker/HP device and the Speaker/HP Properties window will appear. Click the "Enhancements" tab. Check the "Pitch Shift" box and reduce the setting until the sound disappears.

For me, setting "Pitch Shift" at -1 worked fine, but I imagine you may have to shift it further if you are recording and/or playing at high volumes.
Maar voor sommige mensen, zoals bij mij, ligt het probleem ergens anders. Hier is nog steeds geen oplossing voor. En dat is best wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hoe kun je op de F11 het configuratiescherm in klassieke weergave zetten? Normaal kun je dat aan de linkerkant gewoon aanklikken maar bij mij staat er links helemaal niets (gewoon wit vlak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Anoniem: 343768 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:50:
[...]
Maar voor sommige mensen, zoals bij mij, ligt het probleem ergens anders. Hier is nog steeds geen oplossing voor. En dat is best wel jammer
Heb je Sony support er al over gebeld? Indien ja, wat zeiden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768

GWO schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:27:
[...]

Heb je Sony support er al over gebeld? Indien ja, wat zeiden ze?
Zie mijn posts een paar paginas terug,
Maar in het kort: ze waren niet bekend met het probleem en konden voor mij niets betekenen.
Ja ze konden hem ophalen, maar dat geeft geen garantie dat ze het probleem oplosssen.

Ik wou hun wijzen over de problemen, die onder andere op dit forum te lezen zijn, maar daar werd geen aandacht aan besteed. Sony support geeft alleen aandacht aan telefonische klachten.
(ik werd helemaal niet geholpen als een klant die net 1000 euro heeft uitgegeven aan een product van Sony, dat gewoon goed hoort te werken)

Ik heb al eerder een oproep gedaan hier dat iedereen sony support moet bellen, alleen dan krijgen ze dus inzicht in het probleem.

Inmiddels hebben dus al meerdere mensen gebeld, maar iedereen krijgt te horen dat Sony niet bekend is met dit probleem. Dit is natuurlijk vreemd.

Er wordt bij Saturn gelukkig een nieuwe voor mij besteld, dus hopelijk is voor mij dan het probleem opgelost.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 343768 op 16-02-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ah... sorry... Zat met mijn hoofd in andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck1
Gisteren gemail met Sony over het geluid en dit is hun andwoord: Bedankt voor uw email met betrekking tot het high pits noise,

Ga naar de Sony support kant.

customersupport.nl @ VAIO-link.com

Download de driver voor de Geluidskaart. U krijgt de melding met de instalatie hiervan dit lost het hoge geluids probleem op.

Verdere mocht u nog vragen en / of opmerkingen hebben dan kunt deze e-mail beantwoorden van telefonisch contact opnemen via een van de onderstaande telefoonnummers.

Binnen garantie, bel naar 020 346 93 03 (nl) van 02 7173218 (zijn).
Buiten garantie, bel naar 0900 0400 278 (€ 0.50/min) van 0900 51503 (zijn).
Ons Call-Center is geopend van maandag tot vrijdag, van 8:00 tot 18:00 uur.

Ik heb terug gemail en geschreven dat ik de update van de Geluidskaart al had uitgevoerd. Wacht nu op de reactie van customersupport

[ Voor 9% gewijzigd door Puck1 op 16-02-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:55:
Hoe kun je op de F11 het configuratiescherm in klassieke weergave zetten? Normaal kun je dat aan de linkerkant gewoon aanklikken maar bij mij staat er links helemaal niets (gewoon wit vlak).
Bij Windows 7 zit dat bovenin, naast Adjust your computer settings zit een drop-down menu waar je kan sorteren op category, zet je dit op icons dan heb je classic view (-ish) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Ik heb nu ook deze laptop. Geweldig ding zeg, Gelukkig geen last van het geluidsprobleem... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338417

Kent er iemand een programma (benchmark) waarmee ik de turbo mode van mijn core i 7 kan testen op één core?
Met super pi worden twee cores belast en zit ik op ongeveer 2.4 maar op 1 core zou de turbo mode tot 2.8 gaan.
Ik heb die waarde nog met geen enkele stresstest bereikt.
Is heel raar want superpi zou slechts één core mogen gebruiken. Bij mij zijn er dus twee actief.
Weet er dus iemand hoe ik mijn processor tot 2.8 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die twee cores, komt dat niet door hyper-threading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
mede f11-eigenaren.. hebben jullie er ook last van dat de behuizing vlak boven de f5/f6 toets relatief makkelijker in te drukken valt? bij mij lijkt de behuizing er zelfs permanent bijna een millimeter naar binnen gebogen te zijn..
ik zal morgen wel even foto's maken hiervan.. vind dit toch wel jammer, omdat ik juist zulke hoge verwachtingen had van de body :[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 338417 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:53:
Kent er iemand een programma (benchmark) waarmee ik de turbo mode van mijn core i 7 kan testen op één core?
Met super pi worden twee cores belast en zit ik op ongeveer 2.4 maar op 1 core zou de turbo mode tot 2.8 gaan.
Ik heb die waarde nog met geen enkele stresstest bereikt.
Is heel raar want superpi zou slechts één core mogen gebruiken. Bij mij zijn er dus twee actief.
Weet er dus iemand hoe ik mijn processor tot 2.8 kan krijgen?
Kan het zijn dat dat alleen werkt met de adapter aangesloten?

Ik heb deze bureaublad gadget/widget geinstalleerd, die geeft aan als hij aan het boosten is: http://downloadcenter.int....aspx?agr=Y&DwnldID=18353

Na installatie voeg je die gewoon toe zoals je normaal dingen aan je sidebar toevoegt.

Meer info: http://www.techreport.com/discussions.x/18124

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-02-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222939

Hee, da's leuk! Ik heb mijn VPCF11C5E (8GB,I7,500/7200) al een paar weken, en vandaag kom ik er pas achter dat de touchpad multi-touch ondersteunt. Ben inmiddels al aardig gewend aan het HD scherm (hiervoor 1600x900, en dat was net iets relaxter om onderuitgezakt sites te checken). Nu kan ik gewoon met een multi-touch gesture à la iPhone (twee vingers uit elkaar bewegen) de content schalen naar een prettig leesbaar formaat zonder enorme grijze niemandslanden aan beide kanten van het scherm. COOL!

Wat is Sony toch een weirde club! Geen dedicated controls voor volume inbouwen (WTF!?), maar wel allerlei buttons (play/pause, stop, frev, ffw, assist) die ik nooit ga gebruiken (display off is wél handig!), en die in de meeste apps gewoon niet of maar gedeeltelijk werken; geen backlit keys op de premium modellen (hoewel ik daar achteraf blij om ben: het scherm geeft sowieso genoeg licht om je toetsen te zien, en ik lees er op Amerikaanse fora veel slechte dingen over. Backlit overstraalt nogal.
Maar die multi-touch feature heb ik echt over het hoofd gezien toen ik hem bestelde. Werkt wel heel fijn als je geen muis bij de hand hebt. Scrollpad en mousekeys zijn sowieso beter dan bij de FW serie. Goede gevoeligheid en fijne klik.

Oh well.... ;)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lol, somebody's happy :)
Play/pause is anders extreem handig bij het kijken van films.

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 09:07
Waarom houd bluetooth er op een gegeven moment automatisch mee op? dit is hinderlijk, aangezien de camera dan ook niet meer in bijvoorbeeld skype. Waar is deze instelling te vinden of is dit drivermatig?

johan12 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:47:
Waarom houd bluetooth er op een gegeven moment automatisch mee op? dit is hinderlijk, aangezien de camera dan ook niet meer in bijvoorbeeld skype. Waar is deze instelling te vinden of is dit drivermatig?
Hi,

Ik heb regelmatig dat mijn bluetoothh muis ermee kapt.... ik moet dan telkens opnieuw verbinden. Wat de reden is weet ik niet, anders had ik wel geprobeerd om het te fixen.

Anoniem: 208019

Anoniem: 222939 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:17:
Hee, da's leuk! Ik heb mijn VPCF11C5E (8GB,I7,500/7200) al een paar weken, en vandaag kom ik er pas achter dat de touchpad multi-touch ondersteunt. Ben inmiddels al aardig gewend aan het HD scherm (hiervoor 1600x900, en dat was net iets relaxter om onderuitgezakt sites te checken). Nu kan ik gewoon met een multi-touch gesture à la iPhone (twee vingers uit elkaar bewegen) de content schalen naar een prettig leesbaar formaat zonder enorme grijze niemandslanden aan beide kanten van het scherm. COOL!

Wat is Sony toch een weirde club! Geen dedicated controls voor volume inbouwen (WTF!?), maar wel allerlei buttons (play/pause, stop, frev, ffw, assist) die ik nooit ga gebruiken (display off is wél handig!), en die in de meeste apps gewoon niet of maar gedeeltelijk werken; geen backlit keys op de premium modellen (hoewel ik daar achteraf blij om ben: het scherm geeft sowieso genoeg licht om je toetsen te zien, en ik lees er op Amerikaanse fora veel slechte dingen over. Backlit overstraalt nogal.
Maar die multi-touch feature heb ik echt over het hoofd gezien toen ik hem bestelde. Werkt wel heel fijn als je geen muis bij de hand hebt. Scrollpad en mousekeys zijn sowieso beter dan bij de FW serie. Goede gevoeligheid en fijne klik.

Oh well.... ;)
Welke gestures heb je dan met de Sony F? Is het vergelijkbaar met de Macbook Pro?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 208019 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:07:
[...]

Welke gestures heb je dan met de Sony F? Is het vergelijkbaar met de Macbook Pro?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33409667

Anoniem: 208019

Dit geldt alleen voor de i7 versie? Ik heb in een winkel met de i5 versie die gestures geprobeerd maar het deed echt niks? :p

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nee, volgensmij heeft elke versie dat. Dan had dat betreffende model waarschijnlijk niet de laatste drivers waarmee dat mogelijk gemaakt word (Of bepaalde gestures uitstaan?). Omdat elk model F serie volgensmij multi-touch capable is.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik weet zeker dat het werkt op mijn i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik zit nu ook de dell xps 16 te overwegen. Met full hd, een mobile radeon hd4670 en een intel i7 820qm is het geen onaardige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb begrepen dat er veel problemen met de Dell XPS16 zijn, maar zeker ben ik hier niet van. Het schijnt dat Dell daar ook weinig aan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:38
Tot vorige week waren de nieuwe modellen nog niet te zien bij de Media Markt in Zwolle. Zondag maar even weer checken...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

hallo!
ik wil graag de sony vaio f11m kopen, alleen wil ik graag weten of battlefield 2 en battlefield bad company 2 het doet.
kan diegene die de sony vaio f11m heeft ff bij www.canyourunit.com kijekn of hij het doet.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.