Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00
ik was helemaal vergeten te checken of de garantie van sony wereldwijd is. Kan iemand dat nakijken in zijn/haar garantiebepaling? Ik ben vanplan mijn laptop in azie te gebruiken. Het zou wel handig zijn als ik daar dan ook mijn garantie kan claimen :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-07 23:00
Dag mensen, ben hier nieuw, maar ik volg deze laptop (VPC-F11M1E/H) en de reacties erop hier op het forum.
Ik heb een vraag voor mijn medelandgenoten namelijk de Belgen (ik dacht dat er hier toch een paar zitten), namelijk: Waar kan ik ze krijgen? Ik woon in Antwerpen en ze hebben ze hier nog niet in de Fnac en de Mediamarkt. Hij is wel te krijgen bij de Saturn of Laptopshop.be, maar dan tegen € 1050.

Alvast bedankt.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 13:51
Jef Delathouwer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06:
Dag mensen, ben hier nieuw, maar ik volg deze laptop (VPC-F11M1E/H) en de reacties erop hier op het forum.
Ik heb een vraag voor mijn medelandgenoten namelijk de Belgen (ik dacht dat er hier toch een paar zitten), namelijk: Waar kan ik ze krijgen? Ik woon in Antwerpen en ze hebben ze hier nog niet in de Fnac en de Mediamarkt. Hij is wel te krijgen bij de Saturn of Laptopshop.be, maar dan tegen € 1050.

Alvast bedankt.
In het computerwinkeltje is hij nog op voorraad voor 999€.
http://hcw.be/p.aspx?p=P5360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 03:12
ik heb al een paar keer mee gemaakt dat de wlan verbinding offline ging en alleen een reboot zorgde er voor dat ik weer kon internetten, als ik terug kijk in het eventlog staat er "fout. the wireless adapter's thermal throttling is active" hebben meer mensen er last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Hartelijk bedankt sn0w13, ze mogen mij daar morgen om 10.00 verwachten. Tenzij er iemand dichterbij het centrum nog iets weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

hallo!
ik wil graag de sony vaio f11m kopen, alleen wil ik graag weten of battlefield 2 en battlefield bad company 2 het doet.
kan diegene die de sony vaio f11m heeft ff bij www.canyourunit.com kijekn of hij het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Anoniem: 346123 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:54:
hallo!
ik wil graag de sony vaio f11m kopen, alleen wil ik graag weten of battlefield 2 en battlefield bad company 2 het doet.
kan diegene die de sony vaio f11m heeft ff bij www.canyourunit.com kijekn of hij het doet..
beiden spellen doen het volgens de wizard, hij failt alleen op de cpu omdat hij de icore7 niet herkend maar dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
Battlefield 2 =>>>> zonder problemen, all high, full HD!!! met gemak! op de i5 getest (lekker hoor).

maar ik heb nu de bèta-key gekregen voor bad company 2, en als ik zie hoe hard mijn desktop 4850 512mb moet werken voor de settings op 1600x1050 resolutie, zul je die laatste niet op high kunnen spelen. ik ken iemand die het spel op een (acer) T6600 (2.2ghz) en ati 4650 kan spelen op low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Ik vraag me af of Sony uberhaupt nog dit type aan het uitleveren is geweest richting de winkels de afgelopen weken.
Eind januari heb ik bij de MediaMarkt de F11M gekocht, die op dat moment uitverkocht was. Maar diezelfde week zouden ze nieuwe laptops binnen krijgen. In de 1e week van januari hebben ze hier 2 laptops binnen gekregen, helaas voor anderen die de laptop ook in bestelling hadden staan. Sindsdien is er geen enkele laptop meer binnengekomen van Sony, terwijl MM aangeeft dagelijks contact te hebben met Sony over de uitstaande orders.

De laptop stond daarna ook nog in de aanbiedingsfolder, waarvoor ze bij Sony een order van 20 laptops hadden staan. De 2 eerder genoemde laptops was alles wat ze binnengekregen hebben, terwijl het inmiddels al 3 weken later is.
Ik wacht dus nog steeds op mijn 3 weken geleden bestelde laptop.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Er vroeg iemand of nog anderen flex hadden boven F5 en F6. ik heb dit ook. de behuizing staat precies constant wat gebogen naar boven :p maar, als je op het logo SONY drukt (op het scherm) heb je evengoed flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik kan je zeggen dat ze hier in Antwerpen, de nieuwe F-serie deze week verwachten. Dat zou dan de eerste keer zijn dat ze hier te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338175

Ik heb de F11 van 1599 euro zien staan in de Fnac in Leuven. ziet er mooi uit, het scherm is zeer mat, alhoewel ik de kleuren minder mooi vond dan bij een glossy scherm (misschien lag het aan de instellingen).
Zelf ben ik nog steeds aan het wachten tot de F serie in België configureerbaar word, weet er iemand hier meer over ? Ik hoop echt dat Sony hier zo snel mogelijk werk van maakt :P !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
vochtige schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 01:31:
Battlefield 2 =>>>> zonder problemen, all high, full HD!!! met gemak! op de i5 getest (lekker hoor).

maar ik heb nu de bèta-key gekregen voor bad company 2, en als ik zie hoe hard mijn desktop 4850 512mb moet werken voor de settings op 1600x1050 resolutie, zul je die laatste niet op high kunnen spelen. ik ken iemand die het spel op een (acer) T6600 (2.2ghz) en ati 4650 kan spelen op low!
ok nu ben ik even in de war. Ik dacht dat de 4650 mobile (en dus zeker de desktop versie 4850) sneller was dan de geforce 330m. Kan iemand mij vertellen hoe het dan zit met de HD4670 die de dell heeft? is die nu wel of niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
http://www.notebookcheck....deon-HD-4670.13881.0.html

1e hit op google :) nagenoeg alle kaartjes gerangschikt + scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Heb vandaag de VPC-F11M1E/H in Schoten gehaald voor 999 € (bedankt voor de tip sn0w13). Is zeer snel maar hij installeert wel zeer veel rommel bij de eerste opstart. Hij is bijna 45 min bezig met alles te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:52
Vraagje over de F11 serie van sonystyle.
Heeft deze, wanneer hij online bij SonyStyle besteld wordt OOK geen backlit keyboard?

Ik heb toch echt ergens gelezen (weet alleen niet meer waar precies) dat de zwarte versies in Europa ook een backlit keyboard zouden krijgen... Erg jammer als dat niet het geval zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jef Delathouwer schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:04:
Heb vandaag de VPC-F11M1E/H in Schoten gehaald voor 999 € (bedankt voor de tip sn0w13). Is zeer snel maar hij installeert wel zeer veel rommel bij de eerste opstart. Hij is bijna 45 min bezig met alles te installeren.
Asl dat bij de 1e opstart geïnstalleerd wordt, zou je denken dat het via een script ofzo verloopt, en dat het er ook uit te slopen zou moeten zijn in principe.

Heeft iemand zich hier toevallig in verdiept / over ingelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ja die heb ik gezien. Daarin zijn de directx scores van de geforce marginaal sneller. Maar de opengl van de hd4670 significant veel sneller dan van de geforce. Dus vandaar dat ik mij verbaas over het verschil tussen een desktop adapter (die toch vele malen sneller moet zijn dan de mobile variant) en de mobile geforce 330m.

voorbeeldje. De geforce 330m heeft een 3dmark score van rond de 13000 en de hd4670 een score van 12000

de cinebench is echter de score van de geforce 3877 en van de hd4670 is deze 5002. Dat is nogal een verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door justice strike op 21-02-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
openGL => ATI is daar de sterkste... MAAR... Wie kan er mij zeggen welke game uitsluitend op openGL werkt, en niet op DirectX?

de 4670 > 4650 > 230m (de gt330m is nog niet deftig getest op notebookcheck).

Maar mijn geforce gt 330m is niet te vergelijken met de ati 4850 die ik bezit.
Ik kom van een schrale geforce go 7200 256mb shared, dus ik sta versteld wat de gt 330m op FULL HD kan bereiken met battlefield 2. als ik dit moet vergelijken met mijn oude desktop geforce 8600gt die moeite had om boven de 50fps te blijven,met een resolutie van 1280x 1024 is de GT 330m echt een geweldige kaart.

Als je even googled. kun je een benchmark zien tussen een DELL studio xps 16 en een Hp pavilion. de ene met 4670 andere met 4650, waar dat we spreken van een verschil van 5 fps. en dat we dan een youtube filmpje vinden van een vaio, met gt 330m en FULL HD die hetzlfde fps heeft als die 4670 (op lagere resolutie)....

even de linkjes: http://www.youtube.com/watch?v=yjFiZCeRRq8 (hp vs dell)
http://www.youtube.com/watch?v=miC8fYSyjV4 (de vaio) (vanaf 2 minuten)

deze benchmarks zijn met virtual streetfighter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:32
Dit is al eens gezegd in dit topic, maar nog eens voor de mensen op zoek naar benchmarks:
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25324.0.html

De GT 330M lijkt trouwens goed overclockbaar te zijn volgens de mensen op het forum van notebookreview, dus er valt nog wel extra performance uit de kaart te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346408

hallo

ik ben aan het twijfelen tussen de grijze (VPCF11M1E/H) en de donkergrijze (VPCF11S1E/B) model. Ik ben student architectuur dus ik zal het voornamelijk geruiken voor Autocad 2010 and Photoshop en dergelijke.
Persoonlijk (vooral qua uiterlijk) zou ik liever de grijze willen maar ik weet niet of dit voldoende zal zijn. Heeft er iemand hier kennis of ervaring over?

merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
@gemmel: ik ben student Industrieel ingenieur bouwkunde en gebruik ook regelmatig Autocad 2010. En ik kan zeggen dat deze zeer vlot loopt op de F11M1E/H zelfs met excel en nog enkele programma's op de achtergrond geopend. Ik gebruik wel niet het 3D-modelling, ik blijf altijd in 2D. Dus zover dat kan helpen is die F11M1 zeker meer dan voldoende.

Edit: met die paar honderd euro die je uitspaart door de M1 te kopen, kan beter een goede muis kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Jef Delathouwer op 21-02-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op zondag 21 februari 2010 @ 01:46:
openGL => ATI is daar de sterkste... MAAR... Wie kan er mij zeggen welke game uitsluitend op openGL werkt, en niet op DirectX?
[...]
Zover ik weet zijn er (bijna) geen (noemenswaardige) spellen die gebruik maken van openGL.

De reden dat ik voornamelijk in openGL prestaties geïnteresseerd ben en minder in DirectX is dat de meeste CAD applicaties voor 3D weergave zonder uitzondering zwaar leunen op openGL, en niet op DirectX. Jaren geleden was 3dsMax een uitzondering, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

De apps die ik gebruik (ArchiCAD en Artlantis) maken voor de 3d visualisatie gebruik van openGL, directX is voor mij dus van ondergeschikt belang.
Het verschil tussen ATI en nVidia kaarten in openGL ondersteuning is wel erg groot te noemen: ATI kaarten zijn over het algemeen 25% tot 50% sneller op dit vlak.
Jef Delathouwer schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:38:
@gemmel: ik ben student Industrieel ingenieur bouwkunde en gebruik ook regelmatig Autocad 2010. En ik kan zeggen dat deze zeer vlot loopt op de F11M1E/H zelfs met excel en nog enkele programma's op de achtergrond geopend. Ik gebruik wel niet het 3D-modelling, ik blijf altijd in 2D. Dus zover dat kan helpen is die F11M1 zeker meer dan voldoende.

Edit: met die paar honderd euro die je uitspaart door de M1 te kopen, kan beter een goede muis kopen.
Voor 2D weergave wordt de CPU gebruikt, niet de GPU. Wel heb ik gelezen dat bv Adobe Photoshop gebruik maakt van de GPU om sommige verschalingen (bijv. 121,32%) (sneller) te kunnen weergeven.

Overigens: wat voor mij een doorslaggevend punt zou kunnen zijn is het NUMPAD.
Mijn andere kandidaat, de XPS16, heeft dit niet, de Vaio F11 dus wel.Dit werkt bij nummerieke ingave toch wel een stuk fijner dan de cijfertoetsen bovenaan het keyboard.

Bottom line: een numpad (en throttelen wanneer je de accu gebruikt) of een snellere GPU.
* guapper haat kiezen! :( (combineer liever :P)

[ Voor 66% gewijzigd door guapper op 22-02-2010 00:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
guapper schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:42:
[...]

Zover ik weet zijn er (bijna) geen (noemenswaardige) spellen die gebruik maken van openGL.

De reden dat ik voornamelijk in openGL prestaties geïnteresseerd ben en minder in DirectX is dat de meeste CAD applicaties voor 3D weergave zonder uitzondering zwaar leunen op openGL, en niet op DirectX. Jaren geleden was 3dsMax een uitzondering, maar ik weet niet of dat nog steeds zo is.

De apps die ik gebruik (ArchiCAD en Artlantis) maken voor de 3d visualisatie gebruik van openGL, directX is voor mij dus van ondergeschikt belang.
Het verschil tussen ATI en nVidia kaarten in openGL ondersteuning is wel erg groot te noemen: ATI kaarten zijn over het algemeen 25% tot 50% sneller op dit vlak.

[...]

Voor 2D weergave wordt de CPU gebruikt, niet de GPU. Wel heb ik gelezen dat bv Adobe Photoshop gebruik maakt van de GPU om sommige verschalingen (bijv. 121,32%) (sneller) te kunnen weergeven.

Overigens: wat voor mij een doorslaggevend punt zou kunnen zijn is het NUMPAD.
Mijn andere kandidaat, de XPS16, heeft dit niet, de Vaio F11 dus wel.Dit werkt bij nummerieke ingave toch wel een stuk fijner dan de cijfertoetsen bovenaan het keyboard.

Bottom line: een numpad (en throttelen wanneer je de accu gebruikt) of een snellere GPU.
* guapper haat kiezen! :( (combineer liever :P)
de dell throttled altijd. dus dan is het bij de sony deels opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
justice strike schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:15:
[...]

de dell throttled altijd. dus dan is het bij de sony deels opgelost :)
lol _o-

Ik verwacht met het nieuwe bios en een door Dell geleverde 130W voeding geen last te hebben van throttlen.
Misschien kan ik de verwachtingen beter wat naar beneden bijstellen, de kans is dan groter dat het meevalt. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door guapper op 22-02-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
guapper schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:43:
[...]

lol _o-

Ik verwacht met het nieuwe bios en een door Dell geleverde 130W voeding geen last te hebben van throttlen.
Misschien kan ik de verwachtingen beter wat naar beneden bijstellen, de kans is dan groter dat het meevalt. ;)
dell heeft nog andere problemen. Ik heb begrepen dat de warme lucht uitlaat op het scherm uitkomt... waardoor er na verloop van tijd een gele olieachtige waas op het scherm komt. (alleen te zien als het beeld zwart is). Verder is hitte ook een groot probleem bij de dell... ik zit er steeds minder over na te denken. Hij heeft wel een snellere proc en een beter presterende kaart voor opengl... maar ook minder geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou... denk dat het toch de XPS gaat worden. Sony levert geen wereldwijde garantie maar europese garantie. Ik zal een jaar in azie zitten (de reden van de aanschaf van een laptop, anders had ik een desktop systeem in elkaar geflanst) . Geen wereldwijde dekking is een killer voor mij, ik heb nog de vraag uitstaan of ik deze garantie nog kan omzetten in wereldwijd door extra garantie aan te schaffen. Veel hoop heb ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Ik zou even opletten op de details. Zo kun je de XPS 16 met een core i7 op de Dell.nl site niet configureren met Wireless N... (tenminste, is mij nog niet gelukt.) Dat kun je natuurlijk oplossen met een externe USB Wireless adapter, of met een andere insteekkaart.
Ik heb ook nog niet kunnen vinden hoe je een 130 Watt adapter kunt kiezen i.p.v. de standaard 90Watt. Da's wel weinig voor een 820QM.
En uiteraard alleen DVD ondersteuning.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
justice strike schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:08:
nou... denk dat het toch de XPS gaat worden. Sony levert geen wereldwijde garantie maar europese garantie. Ik zal een jaar in azie zitten (de reden van de aanschaf van een laptop, anders had ik een desktop systeem in elkaar geflanst) . Geen wereldwijde dekking is een killer voor mij, ik heb nog de vraag uitstaan of ik deze garantie nog kan omzetten in wereldwijd door extra garantie aan te schaffen. Veel hoop heb ik echter niet.
En dat is bij Dell beter geregeld? Zover ik weet zul je je XPS terug moeten sturen naar Dell NL als er wat stuk gaat. Als een verkoper iets anders verteld zou ik dat 'zwart-op-wit' vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
nou... ik ben weer terug bij sony wellicht... op hun site staat gewoon dat ze gratis een wereldwijde reparatie service aanbieden.

http://www.sony.nl/hub/vaio-services

maar goed. Bij die dell komt nu standaard een 130 watt adapter heb ik begrepen. en wireless n... ik denk niet dat dat nodig is. Maargoed ik zal dat nog bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
justice strike schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:17:
nou... ik ben weer terug bij sony wellicht... op hun site staat gewoon dat ze gratis een wereldwijde reparatie service aanbieden.

maar goed. Bij die dell komt nu standaard een 130 watt adapter heb ik begrepen. en wireless n... ik denk niet dat dat nodig is. Maargoed ik zal dat nog bekijken.
Wireless N is wel beschikbaar (verkoper had het over €40,- extra :N ), maar alleen wanneer je per telefoon besteld.
De 130W adapter is zover ik begrepen heb niet standaard: hiervoor zou je een mailtje moeten sturen dat je laptop throttled, dan zullen ze je kostenloos een 130W toesturen (en de 90W moet je terugsturen meen ik).
Wel even aangeven dat je de SLIM uitvoering wil hebben, anders krijg je waarschijnlijk de 'baksteen'-uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Even terugkomend op de eSata aansluiting. Het is inderdaad een powered eSata. De 2.5" DeLock behuizing powered prima (met alleen de bijgeleverde eSata kabel) zowel een hard disk als een SSD.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Mijn Vaio Gate start niet meer automatisch op als ik mijn Vaio opstart, terwijl ik toch de optie ''Laden bij opstarten'' aan heb staan. Iemand enig idee?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
justice strike schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:17:

het is werkelijkwaar belachelijk. Bij sonystyle weten ze niet eens welke garantie ze leveren. Ik vroeg ze over de virs en in hoeverre dat verschilt van de europese garantie. Zeiden ze doodleuk dat ze het niet wisten (klantenservice sonystyle dus) en dat ik het maar moest vragen aan de klantenservice van sony.

moet morgen maar even bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
OK. Net vanmiddag mijn BI opgehaald van de Media Markt in Alkmaar en volledig schoon geïnstalleerd, na de harddisk vervangen te hebben door een OCZ Vertex 120GB. Tot nu toe geen problemen ondervonden. Het is een heerlijk apparaat. Geen problemen met de microfoon (al heb ik wel de geupdate driver geïnstalleerd). Geluidsniveau van de fan valt ook nog erg mee (al ga ik nog even ermee experimenteren). Beeldschermresolutie vindt ik prima.
Ik ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
wat voor voeding (120W) wordt er eigenlijk meegeleverd met de F11? Is die een beetje te hanteren (compact), of is het een baksteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 15:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

guapper schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:27:
wat voor voeding (120W) wordt er eigenlijk meegeleverd met de F11? Is die een beetje te hanteren (compact), of is het een baksteen?
Vrij compact vind ik, maar wel een kort snoer :( ik ga binnenkort eens kijken of je daar niet een langer snoer voor kunt krijgen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGallier
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik vraag me af of deze series ook switchable graphics hebben i.v.m. de intel i5-520m.
Iemand al tegenaan gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Nee er is geen optie voor switchable graphics. Daarvoor moet je de Z serie of een andere notebook hebben.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 10-07 08:12
Ik zit nog sterk te twijfelen tussen de F en E serie (E serie helemaal getuned) is de gt330 dusdanig minder krachtig dan de ATI in de E? niet dat ik veel game maar een beetje power is altijd makkelijk.

+ punten F processor, ram 1333, harddisk optie 7200, kwaliteit behuizing.

+ punten E GPU, meer kleuren behuizing beschikbaar, prijs.

Na alle reviews door gespit te hebben zit ik nog met een vraag over het scherm van de F, is deze anders als de E (full hd scherm)?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:11:
[...]
Vrij compact vind ik, maar wel een kort snoer :( ik ga binnenkort eens kijken of je daar niet een langer snoer voor kunt krijgen.
Dat aansluitsnoer is standaard, ik heb bij de Mediamarkt al een langere gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540

Ik ben dus volgens mij het slachtoffer geworden van de hoge piep.. Ik heb de drivers al geupdate en de microfoon gemute maar het helpt allemaal niks. |:( Nu weet ik alleen niet of ik last heb van dezelfde piep als iedereen. Het lijkt op een soort hele hoge morsecode die het meest duidelijk te horen is bij het touchpad gedeelte. Heeft iemand advies voor mij wat ik het beste kan doen? Ik heb hem gisteren bij paradigit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb dat hoge gepiep ook, ik denk dat niet iedereen het hoort. maar lijkt op cpu whine, maar ik hoor het zowel links als rechts van de laptop. kan niet duidelijk aangeven waar het vandaan komt, maar onder belasting verdwijnt het. is dat bij jou zo ? als je hem belast, prime e.d. dat het dan weg is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346805

Ik heb de BI sinds anderhalve week, de hoge pieptoon wil idd niet verdwijnen. Klinkt hetzelfde als hierboven genoemd. Mic dempen, drivers updaten etc werkt idd niet. De pieptoon is trouwens niet altijd te horen.
Blijven uitkijken naar nieuwe oplossingen!

Verder heeft het een fantastisch scherm, helemaal wanneer je blu-ray filmpjes kijkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net sony gebelt en volgens de veel te gefrusteerde dame aan de telefoon is het geen erkend probleem en heeft sony ook geen driver update uitgebracht waarin staat vermeld "What does it fix?
Sometimes a high frequency noise may occur." (http://www.vaio-link.com/...M1E_H&ip=EP0000217284.htm) Tevens zou volgens haar de website www.sony.nl niet officieel gebruikt worden door sony zelf. Nu ben ik dus flink gefrusteerd en hoop ik het maar op te lossen via paradigit waar ik hem heb aangeschaft en ze me geen geld retour willen doen. Ik had toch beter bij mijn macbook kunnen blijven. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 313540 op 23-02-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346848

Ik heb vandaag mijn sony vaio f11(x) met 256GB solid state drive besteld. Scherm had ik de MM al gezien en van de X is veel beter dan die van de V. Bij de V is een beetje draaien aan het scherm en hij schitterd al terug.

Verwachte levertijd is 3 weken ik hoop dat ze die datum een beetje kunnen halen, en dat ik geen rare piepjes heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

hallo

ik ben van plan om sonny vaio f11m te kopen, maar ik heb nog een vraag.
kan sony vaio f11m oververhit raken als je gamet in de zomer (35 graden)

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768

Anoniem: 313540 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:16:
Ik heb net sony gebelt en volgens de veel te gefrusteerde dame aan de telefoon is het geen erkend probleem en heeft sony ook geen driver update uitgebracht waarin staat vermeld "What does it fix?
Sometimes a high frequency noise may occur." (http://www.vaio-link.com/...M1E_H&ip=EP0000217284.htm) Tevens zou volgens haar de website www.sony.nl niet officieel gebruikt worden door sony zelf. Nu ben ik dus flink gefrusteerd en hoop ik het maar op te lossen via paradigit waar ik hem heb aangeschaft en ze me geen geld retour willen doen. Ik had toch beter bij mijn macbook kunnen blijven. :X
Ook ik heb een gefrustreerde dame aan de telefoon gehad, van sony. Ze zei alleem maar hetzelfde. Het is geen bekend probleem en het enige wat ik kon doen was mijn laptop op laten halen.

Toch wel jammer dat je zon reactie krijgt van Sony.Mag je niet verwachten van zon dure laptop. Ook heel naief door de hele tijd te roepen dat ze niet van het probleem op de hoogte zijn.

Ik heb mijn laptop inmiddels geretouneerd bij de Saturn. Zij vonden ook dat niet hoort op een laptop in deze klasse en krijg binnen twee weken een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:23:
[...]

Ook ik heb een gefrustreerde dame aan de telefoon gehad, van sony. Ze zei alleem maar hetzelfde. Het is geen bekend probleem en het enige wat ik kon doen was mijn laptop op laten halen.

Toch wel jammer dat je zon reactie krijgt van Sony.Mag je niet verwachten van zon dure laptop. Ook heel naief door de hele tijd te roepen dat ze niet van het probleem op de hoogte zijn.

Ik heb mijn laptop inmiddels geretouneerd bij de Saturn. Zij vonden ook dat niet hoort op een laptop in deze klasse en krijg binnen twee weken een nieuwe.
Ik ben hetzelfde van plan ik hoop morgen via paradigit hem te kunnen inruilen voor een nieuw model want het is verder echt een prachtige laptop! Hopelijk heb ik zsm dezelfde laptop maar dan zonder frustrerende morsecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Zijn er ook geen mensen die geen problemen hebben met deze laptop?

Hoeveel kans is er als ik een sony F i7 met 6 gb haal dat deze ook kuren vertoont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 208019 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:47:

Hoeveel kans is er als ik een sony F i7 met 6 gb haal dat deze ook kuren vertoont?
Tja wat wil je horen, 67,4%? Dat is moeilijk te zeggen, het is denk ik even afwachten of de laptops van gebruikers van wie deze vervangen worden voor nieuwe, het probleem ook nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 15:25

Ik wil vandaag dezelfde laptop halen, maar begin door de verhalen over die piepjes nu te twijfelen of ik hem wel al moet gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
gewoon lekker halen en als het whine erkend is bij sony komt er vanzelf een firmware update voor of de machine wordt gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Kun je als zakelijke klant ook bestellen via sonystyle?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Ik ervaar geen problemen met het apparaat. Geen enkele computer is compleet stil, ik ervaar geen fluittoon of morse code maar af en toe hoor je wel eens wat met zo'n ding ja. Ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Justin2000 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:52:
Altijd grappig hoe mensen dan bedenken dat je dat soort dingen hier moet vragen en niet bijvoorbeeld bij ehm, bijvoorbeeld Sonystyle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Jef Delathouwer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 20:06:

Alvast bedankt.
In de mediamarkt in Gent is hij toch ook al een tijdje (1,5 weken) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie bij de pricewatch dat de laptop weer overal voorradig is. Dus mensen sla je slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

chrisO schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:26:
[...]

Ik wil vandaag dezelfde laptop halen, maar begin door de verhalen over die piepjes nu te twijfelen of ik hem wel al moet gaan halen...
Ik had de morse code ook. Update van de driver gedaan, helpte niet.
Microfoon op mute gezet en probleempje was opgelost. op zich is het gepieg geen groot probleem (amper hoorbaar) maar werkt het na een tijdje wel op de zenuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 20:47
Ik heb ook last van die hoge pieptoon, en het is alleen als de laptop idle is en zichzelf terugklokt volgens mij. Het is inderdaad geen enorm probleem maar wel irritant als het verder stil is en je alleen die morsecode geluidjes hoort.

Na Sony gebeld te hebben geven zij inderdaad ook aan het niet te kennen, ben nu met ze heen en weer aan het mailen. Vrees echter dat dit geen oplossing gaat bieden. Ik heb de laptop zelf nu al ongeveer 2 weken dus ik vrees dat ik hem niet meer terug kan sturen naar de winkel (bol.com). Hopelijk komt Sony met een firmware update of iets dergelijks die dit probleem verhelpt.

De microfoon muten en dergelijke helpt bij mij verder niet, als je alles mute hoor je het namelijk nog steeds. Het heeft niet te maken met speakers/mic. Updaten van drivers hielp ook niet.

Ik heb overigens op een Amerikaans forum wel gelezen dat het kan helpen als je de processor staat C4 disabled, want dit zou de veroorzaker kunnen zijn van dit probleem. Hier heb je een programmaatje voor dat dit kan doen in windows, echter draait dat niet onder x64 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
weet niemand dan wat cpu whine is :S lees elke keer hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18952

De hoge pieptoon komt naar mijn idee van het beeldscherm. Als je namelijk de achtergrond verlichting lager zet van de LCD dan opeens heb je die hoge pieptoon. De achtergrond verlichting zet zich zelf automatisch lager als je bijvoorbeeld niet op netstroom aangesloten bent om zo de accu duur te verlengen. Mijn 4 jaar oude VAIO had dit probleem, en vele andere VAIO's die ik gezien hetzelfde. Zelfs Bravia TV's.

Ik heb zelf het idee dat dit komt door (de kwaliteit hiervan) een transistor die dit geluid maakt. Maar kan iemand met kennis van elektronica dit onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb geen probleem met de inverter die gaat piepen. is puur de cpu. eerste intel macs hadden dat ook, en nu ook helaas de eerste icore7. c4 is ook iets van de powermanagent. hoop dat een firmware het probleem op kan lossen, anders moeten ze er maar een nieuwe cpu in schroeven tegen die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
goh, ik heb deze m1E toch al een tijdje.
gisteren heb ik van vlees en bloed uitgekeken. en de dvd- drive maakt wel irritant krekelgeluidjes.
de battery durft ook soms irritant te piepen, maar dat had mijn HP nog harder. ik weet echt niet over welk piep geluid het eigenlijk gaat. ik heb hier een mooi product op mijn schoot staan.
Ik ben er content van, mooie prestaties.
het is ook nice dat de koeling geen ventilatie aan de onderkant heeft. heb je geen angst om het aftedekken met je broek.

zijn er mensen die dit geluid hebben opgenomen ofzo? of met iets duidelijks kunne vergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik ben ook tevreden over de sony hoor. zoals ik het nu heb gehoord heb je 2 soorten piepen, buiten jou odd om dan, dat is van de microfoon, maar dat is geen echte piep, toshiba had dat probleem ook. de mic bleef aan staan, ving het geluid van de speakers op en dat ging piepen als je het lid dicht deed. en dan het whine. als je systeem idle is. belast je hem gaat het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Justin2000 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:52:
Ja, maar dan via de telefoon. Dit, omdat je bij bestelling geen bedrijfsnaam in kunt vullen.
Bij een enkele laptop krijg je 5% korting, bij een grotere bestelling kan de korting oplopen is mij verteld.
Korting is een gunst, en het staat nergens geschreven dat je die krijgt. My bad. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door guapper op 24-02-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Dat klinkt al beter, + btw voordeel >:)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Justin2000 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:23:
Dat klinkt al beter, + btw voordeel >:)
Nu wel zorgen dat de toko niet failliet gaat: dan mag je 'm inleveren bij de currator. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Anoniem: 313540 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:03:
Heeft iemand advies voor mij wat ik het beste kan doen? Ik heb hem gisteren bij paradigit gekocht.
Doe eens:
  • start
  • uitvoeren
  • soundrecorder.exe
en check of die piep weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Doe eens:
  • start
  • uitvoeren
  • soundrecorder.exe
en check of die piep weg is...
Bij mij helpt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ik denk, dat de 'whine' (dus het huilen, zo ongeveer als de wind door een schoorsteen) komt doordat de CPU fan snel echter elkaar harder-en-zachter gaat bij het omslagpunt van de temperatuur. De fan lijkt zodanig ingesteld te zijn dat de fan bij bij zo'n 50 graden (CPU core temperatuur) in een hogere versnelling gaat. Dat gebeurd echter al snel. Tools als CPU Fan helpen niet. Die kunnen wel de temperaturen monitoren, maar detecteren geen fans, dus besturen kunnen ze die ook niet.
De enige oplossing zou van Sony kunnen komen.
Ik zal nog kijken, of het helpt om (de achterkant van) de laptop te verhogen. Wellicht kan dat de core temperatures iets omlaag brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door GWO op 24-02-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
whine komt niet door de fan. het geluid zit richting de touchpad. het is een hoog gepiep. wat jij bedoel weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
GWO schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:12:
Ik denk, dat de 'whine' (dus het huilen, zo ongeveer als de wind door een schoorsteen) ...
Volgens mij gaat nu de discussie over verschillende geluiden, het geluid dat jij benoemt hoor ik wel degelijk in mijn laptop. Ik wijt het aan de airflow die noodzakelijk is om e.e.a. te koelen. Dit is echter niet in verhouding tot mijn desktop, want als die aanstaat hoor ik daar niets van. Desalniettemin is het in een stille ruimte ('s avonds thuis, in een bibliotheek o.i.d.) wel goed hoorbaar.

De piep die mensen -denk ik- bedoelen is een ander geluid, en komt zoals hierboven beschreven ergens onder de 'F-series' sticker vandaan, dus net rechts naast het touchpad (hoe zet je die uit btw?). Als ik soundrecorder opstart is het geratel (want als je er vlak boven luistert met je oor) voorbij, ofwel de hele snelle morse die alleen als zodanig te horen is als ik binnen 20 cm van de laptop luister. Luister ik verder dan 20 cm van mijn laptop, dan klinkt het als een piep.

Vooralsnog heb ook ik hiervoor geen oplossing gevonden,...

Edit: aannemelijk is dat dit geluid door de HD wordt veroorzaakt. Ik hoopte dat het uitzetten van de windows indexing service zou leiden tot een oplossing, dit blijkt niet het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Smen op 24-02-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De piep hoor ik alleen als de laptop aan netstroom ligt. Op het moment dat ik de netstroom unplug, stopt de piep onmiddellijk. Of dit alleen is met een volle batterij, weet ik niet, omdat ik m doorgaans gewoon aan de stekker heb.

Proberen jullie ook eens of t geluid dan verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 346805 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:18:
De piep hoor ik alleen als de laptop aan netstroom ligt. Op het moment dat ik de netstroom unplug, stopt de piep onmiddellijk. Of dit alleen is met een volle batterij, weet ik niet, omdat ik m doorgaans gewoon aan de stekker heb.

Proberen jullie ook eens of t geluid dan verdwijnt?
Is dit dezelfde soort pieptoon (hoog) die je bij o.a. veel telefoonladers en dergelijke tegenwoordig hoort?

En is het tijdens het laden van de accu, of juist al de accu vol is?

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 24-02-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
ik word helemaal gestoord van die sony service center. Ik krijg gewoon geen antwoord en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand kan mij iets vertellen over dat virs pakket wat ze hebben (vaio international repair service). Moet maar weer gaan mailen morgen :(

Trouwens, is die piep weer een probleem? Wat je overigens kan proberen. Een koptelefoon in de microfoon jack pluggen. Dan doet de interne microfoon het ook niet meer, en zou de piep weg moeten zijn.

Anoniem: 338417

vochtige schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 12:33:
goh, ik heb deze m1E toch al een tijdje.
gisteren heb ik van vlees en bloed uitgekeken. en de dvd- drive maakt wel irritant krekelgeluidjes.
de battery durft ook soms irritant te piepen, maar dat had mijn HP nog harder. ik weet echt niet over welk piep geluid het eigenlijk gaat. ik heb hier een mooi product op mijn schoot staan.
Ik ben er content van, mooie prestaties.
het is ook nice dat de koeling geen ventilatie aan de onderkant heeft. heb je geen angst om het aftedekken met je broek.

zijn er mensen die dit geluid hebben opgenomen ofzo? of met iets duidelijks kunne vergelijke?
Er zit wel ventilatie aan de onderkant hoor (onderkant links en linkerzijkant)

• murdock01
nou weetje dat het is met sony, ze sony style webshop en reapair zijn 2 verschillende dingen, maar je moet wel bellen naar hetzelfde nummer, geloof als je belt en niks in druk dat je een medewerker krijgt die je wel goed kan doorschakelen naar degene die je kan helpen

• justice strike
psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:06:
nou weetje dat het is met sony, ze sony style webshop en reapair zijn 2 verschillende dingen, maar je moet wel bellen naar hetzelfde nummer, geloof als je belt en niks in druk dat je een medewerker krijgt die je wel goed kan doorschakelen naar degene die je kan helpen
ja... dat is 1 punt. maar als je belooft informatie te sturen en je doet dat vervolgens niet dan is dat wat mij betreft een doodzonde

Hallo Allemaal.

Ook ik had problemen met het piep geluid in de laptop. Had niks te maken met de mic oid, maar met de hardware. (zie al mijn vorige posts op dit forum).

Ik heb inmiddels een nieuw exemplaar ontvangen van de Saturn en ik ben , THANK GOD, piepvrij.

Wat misschien nog wel even goed is om te melden: De laptop was een tijdje heel slecht te verkrijgen in alle webshops. Sinds twee dagen is hij ineens weer overal volop leverbaar! De laptop die ik nu heb was twee dagen binnen bij de Saturn (nadat ik er drie weken op heb gewacht). Ik heb dus het idee dat mijn nieuwe laptop uit een soort van tweede productielijn komt waar de piep niet meer aanwezig is.

Dus piepjesmensen voor jullie allemaal een tip, probeer allemaal je laptop terug te sturen en een nieuwe te krijgen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, want als je moet wachten op de behulpzaamheid van Sony support wordt het een eindeloos verhaal.

Anoniem: 129745

vochtige schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:02:
Er vroeg iemand of nog anderen flex hadden boven F5 en F6. ik heb dit ook. de behuizing staat precies constant wat gebogen naar boven :p maar, als je op het logo SONY drukt (op het scherm) heb je evengoed flex.
iedem hier, net boven de F5 en F6 op de naad van de kast staat het bij mij een heel klein beetje open (dus bol) valt verder niet op, is niet storend. Het was me waarschijnlijk nooit opgevallen, als er iemand niet mee gekomen was...

GWO schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:38:
Even terugkomend op de eSata aansluiting. Het is inderdaad een powered eSata. De 2.5" DeLock behuizing powered prima (met alleen de bijgeleverde eSata kabel) zowel een hard disk als een SSD.
tx, voor je feedback.

Zal ook de DeLock behuizing bestellen, want mijn Conceptronic heeft kennelijk geen power over eSata...

• murdock01
ik heb toch allang gezegd dat het cpu whine niks te maken heb met software ? maja lezen is soms erg moeilijk. het probleem van de meeste mensen hier is dat het in het begin niet op valt, niet op gelet heb, druk bezig met installeren e.d. en dan kan je hem vaak niet meer bij een winkel terug brengen. is even afwachten tot het probleem erkend is bij sony en dan bellen naar de repair en wordt ie vanzelf gemaakt.

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:11:
[...]

Hij is absoluut NIET compact, hij heeft bijna het formaat van een straat klinker. Een belagelijk grote doos vind ik het...

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 15:25
Anoniem: 129745 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:01:
[...]

Hij is absoluut NIET compact, hij heeft bijna het formaat van een straat klinker. Een belagelijk grote doos vind ik het...
Mag ik vragen hoe groot de adapter dan is in cm?

chrisO schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:38:
[...]

Mag ik vragen hoe groot de adapter dan is in cm?
lxbxh = 154x65x36 mm

• murdock01
heeft er trouwens iemand problemen met software van adobe ? ik probeer de creative suite 4 er op te zetten en de installaite gaat doet, maar kan vervoglens niks opstarten. waarschijlijk een pre installed programma van sony maar was benieuwd of meer mensen er tegen aangelopen zijn

Anoniem: 346986

psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:16:
heeft er trouwens iemand problemen met software van adobe ? ik probeer de creative suite 4 er op te zetten en de installaite gaat doet, maar kan vervoglens niks opstarten. waarschijlijk een pre installed programma van sony maar was benieuwd of meer mensen er tegen aangelopen zijn
heb dinsdag mijn laptop vol gezet met adobe programma's CS 4 werkt allemaal perfect! ook de 3d programma's werken goed.. alleen krijg ik nu ook last van die piep!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Anoniem: 129745 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:01:
[...]

Ik weet niet wat jij gewend bent, maar hij is 2/3 in formaat van onze vorige laptop en lijkt sterk op die van de HP's hier op het werk.

• justice strike
welk stukje hardware is voor die piep verantwoordelijk?

• murdock01
justice strike schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:43:
welk stukje hardware is voor die piep verantwoordelijk?
cpu whine? ik denk dan de... cpu misshien ?
als deze idle is hoor je hem, anders niet. eerste gen core duo hadden dit ook. ze kunnen het oplossen met firmware. naja, ze zorgen er voor dat je cpu minder ver trerug klokt of iets die kant op.

• murdock01
Anoniem: 346986 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:43:
[...]

heb dinsdag mijn laptop vol gezet met adobe programma's CS 4 werkt allemaal perfect! ook de 3d programma's werken goed.. alleen krijg ik nu ook last van die piep!
en dat vanaf de installatie van sony of heb je windows er schoon opgezet. ik heb zelf mijn hdd vervangen door een ssd maar gewoon de revovery uitgevoerd. misschien toch beter een schone installatie kunnen doen.

• Jef Delathouwer
Hoe komt het dat de CPU-whine weg is bij die nieuwe leveringen?
Hebben ze daar dan een firmware update op uitgevoerd?
En kunnen ze die dan niet verspreiden via internet?

Anoniem: 346986

psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:38:
[...]

en dat vanaf de installatie van sony of heb je windows er schoon opgezet. ik heb zelf mijn hdd vervangen door een ssd maar gewoon de revovery uitgevoerd. misschien toch beter een schone installatie kunnen doen.
ik heb veel sony rommel eraf gegooid zoals het bovenbalk menu enz. en toen gewoon alles erop gezet, zonder eerst windows 7 erop nieuw opzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 346986 op 25-02-2010 15:59 ]

• murdock01
Anoniem: 346986 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:58:
[...]

ik heb veel sony rommel eraf gegooid zoals het bovenbalk menu enz. en toen gewoon alles erop gezet, zonder eerst windows 7 erop nieuw opzetten.
nieuwe batch cpu's.

guapper schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:22:
[...]

Is dit dezelfde soort pieptoon (hoog) die je bij o.a. veel telefoonladers en dergelijke tegenwoordig hoort?

En is het tijdens het laden van de accu, of juist al de accu vol is?
Idd een zelfde soort piep als je weleens hoort bij telefoonladers. Het is als de accu vol is en toch aan de voeding ligt.

Oorzaak is nu dus bekend, nu de oplossing nog. :)

• Jef Delathouwer
Bij mij speelt het niveau van de batterij of het al dan niet aangesloten zijn op netstroom geen rol. Ik zit met cpu-whine en ik breng hem terug naar de winkel (nadat er een nieuwe klaar ligt).

• murdock01
kan je hem zomaar terug brengen naar de winkel ? vaak als je de software geinstalleerd heb gaan ze moeilijk doen. ik heb de mijne via computerpirates gekocht of een dochter van ze en daar staat op de site als je de software geinstalleerd heb dat je dan niet je volledige aankoop bedrag terug krijgt, dat zou dus betekenen bijbetalen voor een andere notebook. maar sony repair is vaak redelijk snel, binnen 4 werkdagen heb je je notebook weer thuis. maar heb iemand ervaring met resellers en het whine ?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:06:
kan je hem zomaar terug brengen naar de winkel ? vaak als je de software geinstalleerd heb gaan ze moeilijk doen. ik heb de mijne via computerpirates gekocht of een dochter van ze en daar staat op de site als je de software geinstalleerd heb dat je dan niet je volledige aankoop bedrag terug krijgt, dat zou dus betekenen bijbetalen voor een andere notebook. maar sony repair is vaak redelijk snel, binnen 4 werkdagen heb je je notebook weer thuis. maar heb iemand ervaring met resellers en het whine ?
Ze horen echt niet moeilijk te doen over software dat geïnstalleerd is, daar is een computer voor gemaakt, en valt dus onder normaal gebruik.

• guapper
psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:06:
Recovery is toch zo gedaan?
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.