• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
bij de eerste boot kan je kiezen tussen engels en nederlands, daarna wordt de installatie uitgevoerd en deze brand je vervolgens ook op een disc

• murdock01
Anoniem: 346986 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:58:
[...]

ik heb veel sony rommel eraf gegooid zoals het bovenbalk menu enz. en toen gewoon alles erop gezet, zonder eerst windows 7 erop nieuw opzetten.
ik heb ook wat software verwijderd. vaio content dingen. music station. vaio care, movie story, e.d. schijf de adobe dvd er in en gaat nu zonder problemen, installeer hem zo en de programma;s starten ook op.
toch iets van sony dat voor problemen doet zorgen. had dat niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10
psplinter schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:19:
bij de eerste boot kan je kiezen tussen engels en nederlands, daarna wordt de installatie uitgevoerd en deze brand je vervolgens ook op een disc
oh, werkt dat zo. Weer wat geleerd. :)

Maar je hebt dan een image van de volledige installatie, die je kunt recoveren wanneer nodig, als ik je goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208019

Jef Delathouwer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:52:
Hoe komt het dat de CPU-whine weg is bij die nieuwe leveringen?
Hebben ze daar dan een firmware update op uitgevoerd?
En kunnen ze die dan niet verspreiden via internet?
Zijn er nog problemen met de nieuwe leveringen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 11:40
Anoniem: 208019 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 00:14:
[...]

Zijn er nog problemen met de nieuwe leveringen dan?
Ik dacht het niet, hierboven staat ergens dat de nieuwe die cpu-whine niet meer hebben. En ik stelde mij deze vragen wat ze dan aan die nieuwe CPU hebben gedaan om ze niet meer te doen zeuren.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jef Delathouwer schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 06:48:
[...]

Ik dacht het niet, hierboven staat ergens dat de nieuwe die cpu-whine niet meer hebben. En ik stelde mij deze vragen wat ze dan aan die nieuwe CPU hebben gedaan om ze niet meer te doen zeuren.
Dus dat gepiep is nu opgelost ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
miss het dan een idee om op basis van een range te bepalen welke bach een whine cpu heeft en welke niet, als een winkel nog een oude voorraad hebben blijft de kans bestaan dat je een whine cpu krijgt. ik heb de mijne net een maand met een whine cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
Vanmiddag nog maar eens een poging wagen bij de MM in Zwolle. 1,5 week geleden hadden ze de nieuwe F versies nog steeds niet....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 14:24
psplinter schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 07:49:
miss het dan een idee om op basis van een range te bepalen welke bach een whine cpu heeft en welke niet, als een winkel nog een oude voorraad hebben blijft de kans bestaan dat je een whine cpu krijgt. ik heb de mijne net een maand met een whine cpu
Volgens mij kan het probleem geen cpu whine zijn....Sony is niet de enige die de I7 720QM gebruikt, en als het probleem cpu whine is, dan zouden ook notebooks van andere producenten last van moeten hebben, en daar hoor ik niets over...misschien een probleem met het moederbord in de F11's of iets anders...
Ik hoop dat het probleem is opgelost in de nieuwe batch, want volgende week ga ik ook een F11 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347423

Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een sony vaio F serie gekocht (de core i5), maar ik ondervind 3 problemen

1)de whining cooler (dit is echt irritant)
2) de high pitch noise (ik hoorde het eerst niet maar k heb mijn oor eens tegen de laptop gehouden en er komt zo'n rare hoge toon uit, nu hoor ik het voortdurend)
3) de laptop komt uit slaapstand doordat mijn muis beweegt, (hoe moet je dat regelen in windows 7?)

Voor de 1e 2 problemen heb ik een mailtje gestuurd naar Sony. ben benieuwd wat ze gaan antwoorden. Ik heb deze laptop gekocht omdat een andere stuk ging. IK hoop dat ze het zo kunnen oplossen. Anders ga ik hem moeten en binnenbrengen en weer zonder laptop zitten een hele periode, en daar heb ik echt geen zin in. Bestaat er in België ook het systeem van sony dat je binnen de 14 dagen geld kan terugkrijgen ofzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 347423 op 26-02-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Heb net de winkel (het computerwinkeltje in schoten) gebeld waar ik hem gekocht had en die vertelde me dat ik hem bij hen moest binnen doen en dat zij hem dan gingen terugsturen naar Sony. HIj had nog niet van het probleem gehoord en dacht dat het aan de luchtafvoer lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Er zijn net nieuwe updates gekomen op de VAIO support site, waaronder een nieuw power management update.
Die heb ik geinstalleerd.
Het lijkt nu, alsof de core temperaturen nu een graad of 3 lager zijn (getest met SpeedFan). Doordat minder snel de 50 graden wordt bereikt, gaat de fan ook minder vaak sneller draaien.
Wellicht een oplossing voor een deel van de problemen.

[ Voor 61% gewijzigd door GWO op 26-02-2010 19:09 ]

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Laatst online: 03-07 20:18
ik heb ze allemaal gedownload, nu nog installeren. wat blijkt, bij de sounddriver update: What is this?
This is an updated audio driver

What does it fix?
Sometimes a high frequency noise may occur.

DUS: wss de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Die audio driver update staat er al een tijdje (zie ook de eerste post van deze thread).

De beschrijving bij de update van de power management module, klopt echter niet. Naar mijn gevoel, is de VAIO toch iets stiller geworden is.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Edit: drivers geupdate. energiebeheer update => speedfan geeft nu aan dat temp1 en temp2 boven de 50 graden zitten. dit was voordien niet. (ik weet ookn iet wat die temps zijn). de core temps zien er hetzelfde uit.

geluid: ik merk geen verschil (had voordien ook geen gepiep)

als ik schuifopruiming deed, ging cpu-fan echt wel luid na de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Had je toevallig nog niet geboot, en de power management nog niet op Balanced gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
laatste post was na de installaties, en na de reboot.
balanced stond op. Maar die temp1 en 2 blijken niet interessant te zijn, en afkomstig van een of ander pcia ding (kan het nu even niet correct zegge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
ACPI, waarschijnlijk. Dat is de Advanced Configuration & Power Interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 00:39
Bij de 'Display off' functie gaat het scherm trouwens niet uit,
maar wordt hij heel donker (heb hem bij Paradigit gezien).
Het enige wat mij wat flimsy aanvoelde is de optische tray.
Mogelijk komt dit doordat het een soort telescoopfunctie
heeft waardoor de tray volledig uitschuift.

Nog een vraagje: Kan het moederbord van de
VPCF11M1E/H 1333mhz geheugen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
GWO schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:49:
Er zijn net nieuwe updates gekomen op de VAIO support site, waaronder een nieuw power management update.
Die heb ik geinstalleerd.
Het lijkt nu, alsof de core temperaturen nu een graad of 3 lager zijn (getest met SpeedFan). Doordat minder snel de 50 graden wordt bereikt, gaat de fan ook minder vaak sneller draaien.
Wellicht een oplossing voor een deel van de problemen.
Doet ie nu nog steeds throttlen wanneer ie op accu loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ik zie dat de temperatuur op batterij iets lager is, dus wellicht: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
wat gek. ik zet mijn notebook net aan, en bluetooth start automatisch op en krijg dat begin kadertje niet meer. (waardat je wifi en/of BT kunt uit of aan zetten)

Weet iemand hoe dat kleine programmatje noemt? het had een groen pictogram op de startbalk rechts.
en heeft er ook iemand een idee om bluetooth uit te krijge?

ik heb dus gisteren alle updates gedownload en geinstalleerd. heeft dit hier weer iets mee te maken? en volgens mij heb ik door welk piep- geluid jullie bedoelen. volgens mij afkomstig van de HDD

[ Voor 23% gewijzigd door vochtige op 27-02-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Opgelost, ik heb het terug opnieuw geinstalleerd. smart network noemt het.
maar ik blijf erbij dat bij de hdd ofzo piept weet er trouwens iemand dat er koeling vooraan zit in de laptop? want de usb-inputs lijken lucht af te geven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
derde reactie. heeft iemand een idee hoe de mousepad te blokkere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
VAIO Control Centre -> Keyboard and Mouse -> Pointing Device -> Enable uitvinken. Sorry, heb de Engelse versie van Windows geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zijn er hier toevallig meer mensen die de laptop ook gebruiken voor audio productie?

Ik gebruik een Tascam US-144 USB audio interface met daarachter dan weer een Samsom C-control als controller voor verschillende signaalinputs en 2 sets monitors (speakers, niet de beeldbuisvariant).

Ik ervaar de volgende problemen:

-Als de power ingeplugd zit in de laptop heb ik over de speakers een storing, lijkt op een aardlusprobleem, als ik een koptelefoon in de tascam stop hoor ik het namelijk niet. Ik heb nog niet al mijn bekabeling langsgelopen maar met mijn oude laptop (fujitsu) had ik het probleem niet, de Sony powersupply lijkt dus een heel stuk viezer. Iemand ideeën/ oplossingen?
-Ik hoor soms extra piepjes en kraakjes in de audio. Dit wil wel eens weggaan na de usb er een paar keer uit en in te hebben gedaan. Hier heb ik geen theorie bij dus als iemand het herkent hoor ik het graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-06 00:44
Mative schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:59:
Bij de 'Display off' functie gaat het scherm trouwens niet uit,
maar wordt hij heel donker (heb hem bij Paradigit gezien).
Het enige wat mij wat flimsy aanvoelde is de optische tray.
Mogelijk komt dit doordat het een soort telescoopfunctie
heeft waardoor de tray volledig uitschuift.

Nog een vraagje: Kan het moederbord van de
VPCF11M1E/H 1333mhz geheugen aan?
Het scherm gaat volgens mij wel uit. In de MediaMarkt heb ik het zelf nog gezien laatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Jheroun schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:18:
Zijn er hier toevallig meer mensen die de laptop ook gebruiken voor audio productie?

Ik gebruik een Tascam US-144 USB audio interface met daarachter dan weer een Samsom C-control als controller voor verschillende signaalinputs en 2 sets monitors (speakers, niet de beeldbuisvariant).

Ik ervaar de volgende problemen:

-Als de power ingeplugd zit in de laptop heb ik over de speakers een storing, lijkt op een aardlusprobleem, als ik een koptelefoon in de tascam stop hoor ik het namelijk niet. Ik heb nog niet al mijn bekabeling langsgelopen maar met mijn oude laptop (fujitsu) had ik het probleem niet, de Sony powersupply lijkt dus een heel stuk viezer. Iemand ideeën/ oplossingen?
-Ik hoor soms extra piepjes en kraakjes in de audio. Dit wil wel eens weggaan na de usb er een paar keer uit en in te hebben gedaan. Hier heb ik geen theorie bij dus als iemand het herkent hoor ik het graag :-)
Werk je met verloopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
gewoon een di-boxje tussen knopen en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
QErikNL schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Het scherm gaat volgens mij wel uit. In de MediaMarkt heb ik het zelf nog gezien laatst :P
QErik, kga u ook moeten teleurstellen.

Tzijn de lampen die uitgaan. ik zie duidelijk mijn kadertjes nog (als ik heel goed kijk).
Het is zelfs zo, als ik een externe muis gebruik, en dan 'display off' druk, deze muis kan bewegen zonder dat het scherm terug licht geeft. STERKER NOG, ik mag klikken wat ik wil. het scherm zal 'OFF' blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07 16:02

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

vochtige schreef op zondag 28 februari 2010 @ 01:04:
[...]

QErik, kga u ook moeten teleurstellen.

Tzijn de lampen die uitgaan. ik zie duidelijk mijn kadertjes nog (als ik heel goed kijk).
Het is zelfs zo, als ik een externe muis gebruik, en dan 'display off' druk, deze muis kan bewegen zonder dat het scherm terug licht geeft. STERKER NOG, ik mag klikken wat ik wil. het scherm zal 'OFF' blijven :)
Alleen de backlight gaat uit. Uiteraard werkt het scherm ook nog zonder backlight, echter is het minder goed leesbaar ;) het scheelt desalniettemin veel op je accu.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346123

waarom komt er nooi positieve ervaringen op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Die zijn er wel hoor. 't is alleen even zoeken. Slecht nieuws gaat 10x zo snel als goed nieuws. Ik ben nog steeds erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
iemand een idee hoe het komt dat ik mijn scherm niet op 60hz kan zetten? enkel op 59?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540

Het valt me op dat ik die high pitch noise niet heb in ubuntu en mijn (deels werkende) hackintosh.. Zal het dan toch een bepaalde driver zijn die het veroorzaakt in windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mative
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 00:39
@BeQuietAndDrive

Hoeveel scheelt het ongeveer op je verbruik in procenten denk
je en hoe slecht is het voor de lampen als je ze vaak aan en uit
zet, in hoeverre zou dit de levensduur kunnen beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:03:
Het valt me op dat ik die high pitch noise niet heb in ubuntu en mijn (deels werkende) hackintosh.. Zal het dan toch een bepaalde driver zijn die het veroorzaakt in windows 7?
Wat werkt niet met je hackintosh dan?

En Ubuntu draait lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:53
Anoniem: 346123 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:48:
Hier ook een zeer tevreden gebruiker. Heb hem weliswaar nog maar 1 week.(VPC-F11Z1E). Heb hier thuis nog een VGN-A517B draaien, die doet het ook al meerdere jaren zonder problemen.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Dat klinkt "positief". Ik bedoel dan is het waarschijnlijk toch geen hardware probleem, en software/driver problemen zijn (eenvoudiger) te fixen. Dan kan ik met een gerust hart vandaag of morgen mijn Sony Vaio F11 bestellen, wat waarschijnlijk vandaag wordt, want ik kan niet wachten tot ik hem heb (mijn oude laptop begint meer en meer gebreken te vertonen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb weer een nieuwe opmerking. Bij mij begint die te piepen als er iets in een usb-poort steekt. Vanaf het moment dat ik het verwijder, stopt het piepen. Is dit bij andere ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
Jef Delathouwer schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:29:
Ik heb weer een nieuwe opmerking. Bij mij begint die te piepen als er iets in een usb-poort steekt. Vanaf het moment dat ik het verwijder, stopt het piepen. Is dit bij andere ook?
Hier in elk geval geen last ermee.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 12:47
Anoniem: 346123 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:48:
Nou hier ook een tevreden gebruiker van de VPC-F11S1E/B. Ik heb hem sinds een week (dus waarschijnlijk van de eerste batch waar de meeste 'noise' problemen mee schenen te zijn), maar tot nu toe zeer tevreden. Ik heb ook nog geen rare geluiden problemen ontdekt hoewel ik het beestje tot nu toe vooral voor huis/tuin/keuken zaken gebruikt heb. Dus nog geen stress-tests of alle interfaces/aansluitingen gebruikt.

So far, zeer content met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Jef Delathouwer schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:29:
Dat probleem heb ik niet. Gebeurd dat met alle apparaten welke in de USB poort wordt gestoken, of bij een specifieke? En wat precies wordt er in de USB poort gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, namelijk een draadloze muis, een bekabelde muis en 2 verschillende usb-sticks.
Heb hem net binnen gedaan bij de verkoper en is teruggestuurd naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 12:47
Jef Delathouwer schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:31:
Ik heb verschillende dingen geprobeerd, namelijk een draadloze muis, een bekabelde muis en 2 verschillende usb-sticks.
Heb hem net binnen gedaan bij de verkoper en is teruggestuurd naar Sony.
Deed zich dit voor bij alle usb poorten? Ook de ESata/usb? Vanavond eens controleren, ik heb er enkel een externe HD aangehad en toen is me niets vreemds opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
Ik heb ze alle drie afgegaan met alle vier de usb-toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Wat voor een tas kan je bij de F nemen? Ik wil er namelijk een kleine hoes bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
mijn 15.4 tas was wat krap. ik kreeg hem erin, maar de bescherming stelde ik in vraag. heb maar een 17inch tas gekocht, en hier kan hij ruimschoots in. ik denk dat ik u vraag niet goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768

Hallo Allemaal......

Helaas moet ik mijn positieve bericht weer intrekken. Ik had mijn laptop vorige week gekregen en gemeld dat hij piepvrij was. Dit bleef ook zo, totdat ik dingen ging installeren en de laptop wat intensiever ging gebruiken.

Ook kan het komen dat ik mijn accu er pas later in heb gedaan. Maar als ik hem er nu uit haal en de laptop run vanaf netstroom blijft de piep ook bestaan......

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
vandaag heb ik vanaf 17 uur mijn notebook aanstaan. ik merk ook een piep. zowel op netstroom of zonder.
Het komt ter hoogte van de ramlatjes. maar goh, ik ga mij daar nu ni van laten wakker liggen. Ik kom van een HP, die hetzelfde geluid maakte, krakende boksen had door de wifi en een fan die constant draaide op minimaal 50%....

i'm happy! hoe langer ik hem heb, hoe leuker ik hem vind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313540

Ik merk geen piep meer want hij is verkocht :D Nu maar een CW serie halen vond deze toch net wat te groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
netstroom is nu weg, en de piep is weg. mmh

zou er mij iemand kunnen helpen? Ik weet bij god niet hoe een batterij werkt. ik laad hem op: haal hem terug van de netstroom af en gebruik de laptop totdat hij terug plat is.
Maar, telkens ik de laptop zou uitschakelen, en een kleine tijd later terug inschakel dan is er een groot % aan batterijleven verdwenen. dit kan soms 20% zijn.

Hoe komt dit? eist reboot zoveel batterijleven? zoals bij een amerikaanse tank? 100 liter om nog maar te starten?
hoe gebruik ik nu het efficients mijn batterij. ik gebruik geen volume, laagste brightness en laag energieverbruik...

en klopt het zoals in de handleiding van sony, dat het gebruik op netstroom de batterij niet schaadt?
Is er iemand die mij kennis kan geven ivm batterij? want voor de rest werkt de batterij goed. op 80% nog 3u30 halen, echt niet te doen goed. Maar ik heb niet de kennis/ scholing gehad. dus help!

[ Voor 91% gewijzigd door vochtige op 02-03-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348130

Vraagje voor de mensen met het instapmodel met "glossy"-scherm:

Ik wil met m'n laptop ook buiten kunnen zitten en serieus werken op een zonnige dag. Is dat met dit scherm goed te doen of moet je dan echt het scherm van de de betere modellen nemen wat voor mij dan 260 euro meer waard moet zijn? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343768 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:36:
Hallo Allemaal......

Helaas moet ik mijn positieve bericht weer intrekken. Ik had mijn laptop vorige week gekregen en gemeld dat hij piepvrij was. Dit bleef ook zo, totdat ik dingen ging installeren en de laptop wat intensiever ging gebruiken.

Ook kan het komen dat ik mijn accu er pas later in heb gedaan. Maar als ik hem er nu uit haal en de laptop run vanaf netstroom blijft de piep ook bestaan......

zucht
Bedankt voor je melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Anoniem: 343768 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:36:
Hallo Allemaal......

zucht
zo heb ik dat ook ervaren, in het begin piepvrij tot ik klaar was met de stuff te installeren e.d. en echt ging gebruiken om mee te werken. verder doet ie het goed dus, al is de accu duur wel erg kort, max 1,5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Is er als je belt naar Sony nog (studenten)korting te regelen? Of valt dit tegen en kun je net zo goed online bestellen bij sonystyle.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
psplinter schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:15:
[...]

zo heb ik dat ook ervaren, in het begin piepvrij tot ik klaar was met de stuff te installeren e.d. en echt ging gebruiken om mee te werken. verder doet ie het goed dus, al is de accu duur wel erg kort, max 1,5 uur
Bij welke software doet zich dit dan voor? Ik heb nl. enkel Office2007 erbij geinstalleerd, en merk geen bijkomende piepgeluiden op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
psplinter schreef op zondag 28 februari 2010 @ 00:34:
[...]

gewoon een di-boxje tussen knopen en het probleem is opgelost.
Ik werk niet met verloopjes nee, USB van laptop naar tascam, tulpjes van lineout van tascam naar linein van samson, balanced jacks van samson naar KRK monitors.

En hoe helpt een DI daarbij, kan die zorgen voor electrische ontkoppeling ofzo? Waar zou ik die dan tussen moeten zetten, tussen de tascam en de Samson aangezien daar de storing ontstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ik draai verschillende Visual Studio instances en Virtual Machines. Ik kan ook geen piep bespeuren op mijn machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Anoniem: 208019 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Wat werkt niet met je hackintosh dan?

En Ubuntu draait lekker?
Daar ben ik ook benieuwd naar, of Ubuntu lekker draait en of er nog problemen zijn?

Hoe verhoudt de VPC-F zich trouwens ten opzichte van de VPC-E, gegeven dat er in beide een Core i5 zit?

[ Voor 16% gewijzigd door mpkossen op 02-03-2010 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
vochtige schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:22:
mijn 15.4 tas was wat krap. ik kreeg hem erin, maar de bescherming stelde ik in vraag. heb maar een 17inch tas gekocht, en hier kan hij ruimschoots in. ik denk dat ik u vraag niet goed begrepen heb.
Denk je dat een 16'' hoes past? Ik vind die hoezen van Case Logic wel nice. En die hebben geen 17''. En heb je last van de 16:9 verhouding? (de meeste laptops zijn namelijk 16:10, en de hoezen dus ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Op www.caselogic.nl staat wel 17"sleeve (http://www.caselogic.nl/H...98-4749-B809-6D316B0BA240), en nog een 17"mac book sleeve. Die zou ook moeten passen..
Wil je er een op maat, dan zijn die ook wel te vinden (bijvoorbeeld www.laptopzak.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Als ik kijk naar de maten van een 17'' en een 15,4'' van Case Logic:

17'': (B - H - L) Afmetingen notebookvak 417 x 47 x 300 mm
15,4'': (B - H - L) Afmetingen notebookvak 368 x 45 x 282 mm
16'' (B - L - H) 38.5* 27.5* 4.5 cm

En dan naar de Vaio zelf:
Afmetingen
Diepte hoofdunit (mm)
263
Hoogte hoofdunit (min - max in mm)
31 - 41
Breedte hoofdunit (mm)
387,2

Dan is een 16'' tas ruim genoeg.

EDIT:
Past deze goed strak?: http://www.cool-prices.nl...es-voor-16-(zwart)-609366

[ Voor 31% gewijzigd door QErikNL op 02-03-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Verwijderd. Was overbodig.

[ Voor 92% gewijzigd door GWO op 02-03-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb ook de vpcf11s1E alleen staat hij in Engels en ik wil graag Nederlands. Ik heb via het recovery center al een systeem herstel gedaan maar ik kan nergens de taal veranderen? Hoe moet dit?

En hij heeft 2 partities, kan je daar één van maken?

Alvast bedankt! Mvg Victor

[ Voor 14% gewijzigd door Vsteegman op 02-03-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:44
Is er misschien nog kans op een uitgebreider kleuren assortiment ? zou de f11 wel graag in wit willen hebben.
Wil alleen niet meer wachten :D

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Vsteegman schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:51:
Ik heb ook de vpcf11s1E alleen staat hij in Engels en ik wil graag Nederlands. Ik heb via het recovery center al een systeem herstel gedaan maar ik kan nergens de taal veranderen? Hoe moet dit?
Volgens mij kun je slechts 1 maal de keuze maken.Alternatief is om een clean install te doen met een Nederlandse versie van Windows 7. Je kunt dan wel je oude code gebruiken: die is niet taal-afhankelijk.
De officiele images van Windows 7 zijn van de Microsoft site te downloaden. Ik meen dat er een link staat in deze thread. Je moet daarna wel alle drivers updaten en zo. Deze thread bevat daartoe ook informatie.

[ Voor 32% gewijzigd door GWO op 02-03-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 19:18
Uiteindelijk ook besloten om te gaan voor een Vaio zelf configuratie
Uiteindelijk is dit hem geworden:

Artikelnummer : VPCF11V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F11V - Persoonlijke
Prijs : 878,98
Optisch station : DVD-station
Harde schijf : 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Draadloos LAN : Draadloos LAN + Bluetooth
Processor : Intel® Core(TM) i3 processor
Display : 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart : NVIDIA® GeForce® 310M 512MB
Microsoft Office-pakketten : Zonder Office-pakketten
Afwerkingen : Zwart
Geheugen : 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM

Nou dus afwachten wanneer hij geleverd wordt, 2 a 3 weken...
Mag voor mij morgen al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25724.0.html

hier spreekt men over LED.
kan er iemand een link doorgeven welk er in de belgische notebooks zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:42:
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25724.0.html

hier spreekt men over LED.
kan er iemand een link doorgeven welk er in de belgische notebooks zit?
In Europa krijgen we een ander scherm dan klanten aan de andere kant van de plas.
Het in EU geleverde scherm is het zogeheten 'Premium display', voorzien van 2 ccfl lichtbuizen (geen LED) en dit scherm zou 100% gamut weer moeten kunnen geven. Dit scherm is tevens herkenbaar aan de matte coating, welke spiegelingen moet voorkomen.

[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 03-03-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Hoe heb je hackintosh geinstalleerd? ik zit het nu te proberen, maar de Vaio blijft herstarten zodra het witte scherm met het appeltje verschijnt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346986

vochtige schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:03:
netstroom is nu weg, en de piep is weg. mmh

zou er mij iemand kunnen helpen? Ik weet bij god niet hoe een batterij werkt. ik laad hem op: haal hem terug van de netstroom af en gebruik de laptop totdat hij terug plat is.
Maar, telkens ik de laptop zou uitschakelen, en een kleine tijd later terug inschakel dan is er een groot % aan batterijleven verdwenen. dit kan soms 20% zijn.

Hoe komt dit? eist reboot zoveel batterijleven? zoals bij een amerikaanse tank? 100 liter om nog maar te starten?
hoe gebruik ik nu het efficients mijn batterij. ik gebruik geen volume, laagste brightness en laag energieverbruik...

en klopt het zoals in de handleiding van sony, dat het gebruik op netstroom de batterij niet schaadt?
Is er iemand die mij kennis kan geven ivm batterij? want voor de rest werkt de batterij goed. op 80% nog 3u30 halen, echt niet te doen goed. Maar ik heb niet de kennis/ scholing gehad. dus help!
ik heb een mail gestuurd naar sony, die komen met deze link http://genesis.sony-europ...x.jsp?DocId=42912&l=en_GB even kijken of het helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:47
Ik heb afgelopen dinsdag mijn laptop teruggestuurd naar Sony om hen de irritante morse-piep er uit te laten halen (cpu whine volgens mij). Na een aantal keer gebeld te hebben met de helpdesk en 2x een actie gedaan, nieuwe drivers installeren en een of andere instelling van de microfoon, waarbij ik van tevoren al wist dat het niet daaraan lag, heb ik met de helpdesk overlegt en hebben ze ingestemd met reparatie.

Op zich moet ik zeggen dat ze dat wel netjes doen want ze deden er helemaal niet moeilijk over, ze kwamen dat ding zelfs de volgende dag(!) al ophalen op mijn werk via DHL. Ding is nu onderweg naar Engeland om gefikst te worden. Hopelijk kunnen ze het probleem oplossen, maar dat weet je nooit bij dit soort typische dingen. Vaak krijg je hem in dezelfde staat weer terug met de melding dat ze het niet kunnen vinden, echter werd er wel bij aangegeven dat dit wel een bekend probleem was.

Ook gaven ze aan dat hij tegen het einde van de week al weer terug zou zijn. Dit lijkt mij echter een gevalletje too good to be true maar we zullen zien. Al met al moet ik wel zeggen dat de service toch zeker niet om over te klagen is bij reparatie.

Overigens heb ik op de cpu whine verder nergens last van en doet het ding het echt prima :).
vochtige schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 00:03:

Bovenstaande probleem had ik ook, tot ik erachter kwam dat de laptop toen niet in sleep ging maar op standby. Dat kostte mij per nacht ook bijna 30% batterij, slaapstand = standby, sluimerstand = hibernate. Irritante vertalingen ;).

[ Voor 24% gewijzigd door FoOnEeN op 03-03-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
HAAHHAA daarmee!
die vertaling is zelfs verschillend met die van vista? sluimerstand... ik begreep al niet goed waar mijn standby was gebleven :D

merci!

Ik heb ondertussen ook al gevonden dat li-ion batteryen blijkbaar wnnr ze niet gebruikt worden, zelf plat gaan. damn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
FoOnEeN schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:32:
[...]

Bovenstaande probleem had ik ook, tot ik erachter kwam dat de laptop toen niet in sleep ging maar op standby. Dat kostte mij per nacht ook bijna 30% batterij, slaapstand = standby, sluimerstand = hibernate. Irritante vertalingen ;).
:N Slaapstand = hibernate, sluimerstand = standby.

Daarom ook gewoon altijd engelstalige software in gebruik. Rare vertalingen raken soms kant nog wal.

Voor de mensen die trouwens wel graag een verlicht toetsenbord willen, check hier. Mede door een post in het Dell Studio 15 topic maar eens op zoek gegaan naar een vervangend verlicht toetsenbord voor in de F11.

Zal niet besteld (ook nog geen F11), maar misschien wel interessant :)

[ Voor 39% gewijzigd door pjlgt op 04-03-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

Gisteren eindelijk zover, ben inmiddels ook de blije bezitter van een F i5
lekker alles er op en er aan laten zetten (helaas geen centen over voor SSD), maar nu eerst een clean install, lekker schoon beginnen.

Ben voor zover ik nu er mee heb gewerkt, wel pieploos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Anoniem: 177841 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:01:
Gisteren eindelijk zover, ben inmiddels ook de blije bezitter van een F i5
lekker alles er op en er aan laten zetten (helaas geen centen over voor SSD), maar nu eerst een clean install, lekker schoon beginnen.

Ben voor zover ik nu er mee heb gewerkt, wel pieploos
Na lang twijfelen over welke laptop ik zou aanschaffen ben ik heb sinds dinsdag ook de trotse bezitter van een F11 en tot gisteren avond had ik geen last van een "piep"/"zachte fluit toon". Deze kwam pas nadat ik een clean install had gedaan en flink wat software had geinstalleerd en de processor het drukker kreeg. Het is volgens mij geen cpu whine, maar de lucht afvoer die klinkt als een "mini huildende wind".
pjlgt schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:31:
[...]

Voor de mensen die trouwens wel graag een verlicht toetsenbord willen, check hier. Mede door een post in het Dell Studio 15 topic maar eens op zoek gegaan naar een vervangend verlicht toetsenbord voor in de F11.

Zal niet besteld (ook nog geen F11), maar misschien wel interessant :)
Dank u! Na een nieuwe snellere HD zal dit de volgende aankoop worden.

[ Voor 27% gewijzigd door chrisO op 04-03-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
blmp schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:27:
Is er als je belt naar Sony nog (studenten)korting te regelen? Of valt dit tegen en kun je net zo goed online bestellen bij sonystyle.
Ik heb korting kunnen regelen, namelijk 5%! Ik weet niet wat de criteria zijn, behalve dat je dan wel telefonisch moet bestellen. Ik weet ook niet of ze het aan iedereen geven. Ik heb eerst om academische korting gevraagd, het antwoord was 'nee', dus heb ik gevraagd of ze dan wel algemene korting hadden. Hij moest lachen, maar kwam wel met die 5% over de brug.

Dus, proberen waard zou ik zeggen: Sony Style, 020 346 9524 (ma - vr, 09:00 - 18:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Hoi, na veel gelezen te hebben ben ik op het punt om een F vaio te gaan aanschaffen. Ik heb echter nog een paar kleine vragen waarover ik nog niet helemaal zeker ben.
Mijn configuratie:
configuratie: VPCF11V5E

Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Professional
Afwerkingen: Grijs
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: Blu-ray Disc(TM) player
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
1079 euro
Mijn vragen:
  1. Ik heb gekozen voor een 7200 hd. Is dit nou veel sneller dan een 5400hd? Wat zijn de voor- en nadelen? Ik vind hier wel dingen over maar hoor het heel graag ook eens van jullie
  2. Er staat bij de keuze blu-ray lezer. Ik neem aan dat deze wel dvd/cd tjes kan beschrijven?
Verder heb ik contact gehad met de vaio tel lijn. Deze meneer vertelde mij dat de nieuwe lichting f vaio's nog geen problemen hadden gegeven met piep geluiden. Kan iemand dit ontkrachten, heb jij hem net binnen en toch piep geluiden? (Is er geen mogelijkheid dat iemand dit geluid online zet...??)

Dit is mijn tweede post op tweakers }:O hopelijk goed gedaan. Iedereen bedankt voor de info! _/-\o_
Flo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:38:

1. Ik heb gekozen voor een 7200 hd. Is dit nou veel sneller dan een 5400hd? Wat zijn de voor- en nadelen? Ik vind hier wel dingen over maar hoor het heel graag ook eens van jullie
2. Er staat bij de keuze blu-ray lezer. Ik neem aan dat deze wel dvd/cd tjes kan beschrijven?
Verschil tss 7200 en 5400 toeren is zeker merkbaar. Persoonlijk ga ik ook voor de 7200 toeren variant. Nadeel hiervan is iets meer warmteproductie en geluid, maar dat is volgens mij te verwaarlozen.

Met de blu-ray lezer kan je zonder problemen dvd/cd's beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Jheroun schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:29:
[...]

Ik werk niet met verloopjes nee, USB van laptop naar tascam, tulpjes van lineout van tascam naar linein van samson, balanced jacks van samson naar KRK monitors.

En hoe helpt een DI daarbij, kan die zorgen voor electrische ontkoppeling ofzo? Waar zou ik die dan tussen moeten zetten, tussen de tascam en de Samson aangezien daar de storing ontstaat?
nee tussen je laptop en meng paneel. een di maakt van je inbalance geluid een balance geluid en filtert ook de storing weg. je zou dan als je het gelijk goed willen doen, een kabel hebben van 3,5 naar 2x 6,35 (linker en rechter kanaal) die sluit je aan op een di box (je heb er dus ook 2 nodig) afhankelijk of je een photom heb neem je een actief of een pasief di box.

je zou deze kunnen nemen van de conrad OMNITRONIC LH-055 DI BOX PASS 2x
en dan een kabel van 3.5 mm naar 2x 6.35 mm jack. en dan verder met xlr naar je meng tafel en je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:38:
[...]

Verder heb ik contact gehad met de vaio tel lijn. Deze meneer vertelde mij dat de nieuwe lichting f vaio's nog geen problemen hadden gegeven met piep geluiden. Kan iemand dit ontkrachten, heb jij hem net binnen en toch piep geluiden? (Is er geen mogelijkheid dat iemand dit geluid online zet...??)

Dit is mijn tweede post op tweakers }:O hopelijk goed gedaan. Iedereen bedankt voor de info! _/-\o_
Flo
Ik heb mijn Vaio dinsdag binnen gekregen en ik denk dat de mijne dus van de nieuwe lichting is. en de mijne piept! ik hoor een soort van pieptoon als de processor druk bezig is, niet een constante pieptoon maar korte piepjes met 1 - 2 seconden pauze ertussen. ik weet niet of dit de bekende "cpu whine" is... ik zal vanavond proberen het geluid op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
GWO schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:47:
Heeft iemand al geprobeerd om onder Windows 7 XP mode aan de praat te krijgen (of een andere VM host)? Ik hoorde van een ex-collega dat (een aantal) Sony laptops VT mode hardwarematig uitgeschakeld hebben, en dat die ook niet aangezet kan worden in de BIOS. Zie: http://www.virtualization.info/2009/08/sony-explains-why-it-disabled-intel-vt.html. XP mode zelf zal ik weinig nodig hebben, maar VT kan wel eens handig zijn bij software ontwikkeling.
Ik ben hier ook benieuwd naar. Heeft iemand al ervaringen met VT bij de nieuwe f vaio serie?
Ik wil zelf ook een F-serie kopen en windows prof nemen vanwege VT.
Is er nog een andere goede reden om windows7 prof te nemen |:(

>>Interessant om te vernemen dat er dus in de nieuwe lichting ook een piepgeest is. Mocht het lukken met opnemen, ben erg nieuwschierig.
Verder nogmaals bedankt voor de antw.

[ Voor 9% gewijzigd door flo-78 op 04-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
sony heeft voor een hoop laptops een bios update uitgebracht met die optie erin. in deze laptop kan je het gewoon aanzetten. werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:51:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Heeft iemand al ervaringen met VT bij de nieuwe f vaio serie?
Ik wil zelf ook een F-serie kopen en windows prof nemen vanwege VT.
Is er nog een andere goede reden om windows7 prof te nemen |:(

>>Interessant om te vernemen dat er dus in de nieuwe lichting ook een piepgeest is. Mocht het lukken met opnemen, ben erg nieuwschierig.
Verder nogmaals bedankt voor de antw.
Ik heb dit ondertussen geprobeerd. VMs draaien zonder problemen, als je VT aanzet in de BIOS. In draai welliswaar geen XP mode (heb geen Enterprise of Ultimate), maar wel VMWare Workstation. Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
GWO schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Ik heb dit ondertussen geprobeerd. VMs draaien zonder problemen, als je VT aanzet in de BIOS. In draai welliswaar geen XP mode (heb geen Enterprise of Ultimate), maar wel VMWare Workstation. Gaat prima.
Dank je voor je test! Is er misschien ook iemand die XP mode al heeft geprobeerd. Op het net vindt je veel boze mensen die dit willen maar waarbij het niet gaat. Ook berichten van Sony dat ze VT hebben uitgezet om kosten te besparen bij intel.

iemand misschien de VT XP-mode geprobeerd bij de nieuwe f-serie?
>Ik las op een ander f-serie forum dat bij Amerikaanse modellen in de handleiding expliciet wordt uitgelegd hoe deze aan te zetten is in de bios. Staat dit ook in de handleiding van deze NL-f serie? Ik kan zelf geen handleiding vinden.
(of zou dit moeten werken aangezien GWO vmwworkstation kan draaien?)
dank

[ Voor 14% gewijzigd door flo-78 op 04-03-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
VT mode is de enige vereiste voor XP Mode (behalve dan 2GB geheugen en Windows 7 Enterprise of Windows 7 Ultimate).

De berichten over het 'uitzetten' was niet gebaseerd op de Core i7 en Core i5 modellen, voorzover ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:15:
[...]

Dank je voor je test! Is er misschien ook iemand die XP mode al heeft geprobeerd. Op het net vindt je veel boze mensen die dit willen maar waarbij het niet gaat. Ook berichten van Sony dat ze VT hebben uitgezet om kosten te besparen bij intel.

iemand misschien de VT XP-mode geprobeerd bij de nieuwe f-serie?
>Ik las op een ander f-serie forum dat bij Amerikaanse modellen in de handleiding expliciet wordt uitgelegd hoe deze aan te zetten is in de bios. Staat dit ook in de handleiding van deze NL-f serie? Ik kan zelf geen handleiding vinden.
(of zou dit moeten werken aangezien GWO vmwworkstation kan draaien?)
dank
Handleidingen Vaio VGN-F11 Zie bladzijde 91 voor VT aan/uitzetten in het bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
GWO schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:31:
VT mode is de enige vereiste voor XP Mode (behalve dan 2GB geheugen en Windows 7 Enterprise of Windows 7 Ultimate).

De berichten over het 'uitzetten' was niet gebaseerd op de Core i7 en Core i5 modellen, voorzover ik heb kunnen vinden.
Windows 7 proffesional ondersteund dit ook. Of is het zo dat je op een windows7 64-bit pc/laptop geen VT xp-32bit kan laten draaien?

ChrisO-->dank je voor de handleiding~!

[ Voor 4% gewijzigd door flo-78 op 04-03-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Windows 7 proffesional ondersteund dit ook. Of is het zo dat je op een windows7 64-bit pc/laptop geen VT xp-32bit kan laten draaien?

ChrisO-->dank je voor de handleiding~!
Sorry, je hebt gelijk. Windows 7 professional ook.

Van de Microsoft site:
Does Windows Virtual PC support 64-bit Windows XP as a guest operating system?
No. Windows Virtual PC and Windows XP Mode was designed to help small business with application compatibility from Windows XP to Windows 7. The majority of business applications currently run on 32-bit versions of Windows XP.

Je kunt dus alleen maar een 32-bit Windows XP image draaien in XP mode. Er is geen XP64 equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Ik heb vandaag de FW51MF/H, F11S1E/B en F11M1E/H naast elkaar gezien.

Het scherm van de nieuwe F11M1E/H is duidelijk een stuk slechter kwa contrast en kleuren dan de oude FW51 modellen. De kleuren lopen veel minder ver door en het contrast is minder (het beeld is minder levendig dan bij de FW51). Bij een Film/Presentatie zie je meteen dat de FW51 een veel rijker beeld geeft. De F11S1E/B daarentegen (met het matte Premium scherm) lijkt kwa contrast en kleurdoorloop HEEL erg veel op de oude FW51 schermen. Het enige verschil was dat de kleurruimte groter was bij F11S1E/B, maar dat kwam eigenlijk alleen goed tot z'n recht bij een zo'n Windows 7 landschap achtergrond. Bij iconen en vensters zie het nauwelijks. En ik heb de lichtsensor van de F11 modellen uitgezet tijdens het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Aangezien niemand antwoord had gegeven vraag ik het nog een keertje. Ik heb nu 2 partitied van mijn 500gb harde schijf op de f11s1e. Kan je hier één partitie van maken?

En als iemand weet hoe je je laptop weer volledog naar fabrieksinstellingen kan krijgen om weer de taal nederlands te maken hoor ik het graag. Systeemherstel werkt niet want hij blijft engels.

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Ja, dat kan. Zoek in het configuratiescherm naar partitions, klik dan met je rechtermuisknop en selecteer merge.

Je kan niet van taal wisselen, de enige manier om dat te doen is een verse windowsinstallatie door de dvd te downloaden en windows te activeren met de key die bij de vaio zat, en vervolgens alle drivers en utilities van sony opnieuw te installeren. Of upgraden naar ultimate, hiermee kan je wel eenvoudig van taal wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 04-03-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
als iemand een keybord met litlite besteld laat eens weten hoe dat beval. het lijkt mij ook wel mooi, maar weet niet of het gaat werken met deze f11 model

edit. net even open gescroeft om te kijken of het kan werken.

het lijkt er op dat we wel plek hebben op het pcb, kwestie van een keer proberen

wat fotos voor de liefhebber. er waren ook wat mensen met een cover issue boven de f7 toetst, dit komt door de webcam cable.

heb gelijk wat fotos gemaakt met de gsm voor de liefhebber

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/04032010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/04032010001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/04032010002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/04032010003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.psplinter.nl/04032010004.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door murdock01 op 04-03-2010 23:21 . Reden: ander tekst en fotos toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
shadownetwork schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:13:
Ja, dat kan. Zoek in het configuratiescherm naar partitions, klik dan met je rechtermuisknop en selecteer merge.

Je kan niet van taal wisselen, de enige manier om dat te doen is een verse windowsinstallatie door de dvd te downloaden en windows te activeren met de key die bij de vaio zat, en vervolgens alle drivers en utilities van sony opnieuw te installeren. Of upgraden naar ultimate, hiermee kan je wel eenvoudig van taal wisselen.
Bedankt!! De partitie is gelukt! Heb nu 500gb C: schijf dus dat is mooi. Van de taal is jammer maar heb via een upgrade naar ultimate x64 idd de NL taalpack kunnen downloaden. De hele windows is nu Nederlands behalve het inlogscherm. Is dit nog te veranderen?

Mvg Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flo-78 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:15:
[...]
Is er misschien ook iemand die XP mode al heeft geprobeerd. Op het net vindt je veel boze mensen die dit willen maar waarbij het niet gaat. Ook berichten van Sony dat ze VT hebben uitgezet om kosten te besparen bij intel.
XP Mode doet het prima :)

(Na schone installatie en installeren lading software nog steeds piep, ruis, zoem, loos)
(Of gewoon doof natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Dat klinkt goed. Dank je voor je reactie. Ik ben eigenlijk ook wel overtuigd om mijn F vaio te kopen.

Nog 1 klein vraagje.

-->Ik ben van plan windows7 prof er bij te doen en niet de home premium. Dit is 50 euro duurder. Levert mij dit alleen vooral de VT mode op? (Dus stel ik heb een xp programma dan werkt dit gewoon op m'n laptop)

Of is het slimmer om home premium te nemen. De bespaarde 50 euro in de +_125 euro te stoppen voor een losse windows 7 prof en dan een clean instal uit te voeren met 1 van de handleidingen op dit forum.

Levert het nou veel voordelen op om een clean install te doen? Heb jij veel verschil gemerkt voor en na?
Stomme hersenspinsels van mij |:( maar dit vroeg ik mij af.

Of gewoon niet moeilijk doen en xp prof nemen en dan...:
Anoniem: 343768 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:17:
Voor mensen die alle zooi van VAIO niet mee willen installeren!

Ik heb mijn VAIO F11M1E/H gisteren hertstelt met VAIO herstelcentrum, via mijn hersteldisks.
Je kunt in deze herstelsoftware op een gegeven moment gewoon aangeven of je wel of niet het VAIO pakket geinstalleerd wilt hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door flo-78 op 05-03-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Vsteegman schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 01:05:
[...]

Bedankt!! De partitie is gelukt! Heb nu 500gb C: schijf dus dat is mooi. Van de taal is jammer maar heb via een upgrade naar ultimate x64 idd de NL taalpack kunnen downloaden. De hele windows is nu Nederlands behalve het inlogscherm. Is dit nog te veranderen?

Mvg Victor
Volgens mij wordt deze met een herstart ook NL, maar dit weet ik niet zeker, als dat niet is gebeurd zou ik het niet weten, het zou maar zo kunnen dat windows de taalbestanden pas inlaad na het opstarten (ik log nl. automatisch in, als ik dan op windows+L druk om het inlogscherm ervoor te krijgen is deze gewoon nederlands).

@psplinter, mooie foto's! Is het een beetje makkelijk om de laptop uit elkaar te halen?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyleo op 05-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van plan windows7 prof er bij te doen en niet de home premium. Dit is 50 euro duurder. Levert mij dit alleen vooral de VT mode op? (Dus stel ik heb een xp programma dan werkt dit gewoon op m'n laptop)
Heb ik niet echt over nagedacht eigenliji, heb vrij automatisch professional gekozen.
Wat betreft die VT mode, vraag ik mij af of dat nu echt zo heel erg gekoppeld is aan je windows versie, want zo nieuw is Virtual PC of VMWare niet, dat draait ook prima onder bijvoorbeeld Windows XP.
Misschien dat WIn7 Professional het iets meer geintegreerd heeft, maar kan me heel goed voorstellen dat je onder Home ook gewoon een virtuele machine kan draaien.
Levert het nou veel voordelen op om een clean install te doen?
Heb jij veel verschil gemerkt voor en na?
Tsja, Definieer voordeel, er draaien een stuk minder 'handige' services van allemaal 'handige' software.
En je hebt exact dat op je schijf staan wat je er zelf op hebt gezet.
En volgens mij kan je, als je je laptop eerst opstart en je recovery disks maakt, altijd nog weer terug naar de versie zoals hij afgeleverd werd.

Vergeet vooral even niet een kopietje te maken van je drivers, die zijn wel handig bij de installatie.
En de windows key werkt, alleen voor activatie moet je ff bellen met een computer van MS, maar dat wijst zich vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
nee openen valt mee, ben technical engineer, maakt dagelijks printer en laptops en servers e.d. open. was gewoon benieuwd of een backlite keyboard zou werken. moet alleen nog weten hoe ze de helderheid bepalen van het keyboard, of dat ook via de omgevings sensor gaat of aparte hotkeys,
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.