Ik heb de matte schermen nog niet in het echt gezien, maar naar verluid zijn die wel OK.
ThanksGWO schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:16:
Gefeliciteerd, Gandalf!
Over het scherm: ik vind het scherm van mijn VPCF11C5E (1080p semigloss) na calibratie zeker niet slecht.
De kijkhoek is wat beperkt, maar zeker niet hinderlijk en als je dan op de juiste manier naar het scherm kijkt dan heb ik zeer zeker geen reden tot klagen...
Ik heb geen problemen met de kijkhoek op mijn matte scherm.
Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate
Ik snap niet echt wat er zo belangrijk is aan de kijkhoek, wie gaat er nou schuin voor z'n laptop zitten?
De enige die er last van hebben zijn mensen die meekijken, en dat is niet mijn probleem
Anoniem: 303530
http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php#angle_purpleShaverion schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:54:
Ik snap niet echt wat er zo belangrijk is aan de kijkhoek, wie gaat er nou schuin voor z'n laptop zitten?De enige die er last van hebben zijn mensen die meekijken, en dat is niet mijn probleem
daarom, de kijkhoek van TN is zo dramatisch slecht dat je verschil ziet tussen de hoeken en het midden van het scherm.
Anoniem: 352078
Wel OK? Ik vind dat het matte scherm érg mooi is hoor!Millgate schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:41:
Ik heb de matte schermen nog niet in het echt gezien, maar naar verluid zijn die wel OK.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 352078 op 27-05-2010 22:03 ]
Dat heb ik daar ook gelezen maar ik heb ze gisteren geinstalleerd en ik zet 's nachts mijn laptop altijd uit, dus daaraan ligt het niet.Gandalf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Heb je de F11 opnieuw opgestart na het installeren van deze drivers?
Dat was namelijk de oplossing bij voor hetzelfde probleem bij NBA2K10 volgens een gebruiker op motebookreview.com.
Ik denk dat het ligt aan het feit dat ik de oude niet heb gedesinstalleerd voor ik de nieuwe erop zette.
PSN: Wippie1880
Juist omdat het een glossy scherm is, kan het soms prettig zijn het scherm wat te kantelen om minder last van reflecties te hebben. Het is dan natuurlijk jammer dat dat gelijk invloed op de beeldkwaliteit heeft.Shaverion schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:54:
Ik snap niet echt wat er zo belangrijk is aan de kijkhoek, wie gaat er nou schuin voor z'n laptop zitten?De enige die er last van hebben zijn mensen die meekijken, en dat is niet mijn probleem
Zou iemand die problemen had met het moederbord en dus een nieuw heeft gekregen zo vriendelijk willen zijn en het nummer van het moederbord en de nummer van de nieuwe BIOS willen doorgeven.
Alvast Bedankt
@Richard: Hebt ge uw problemen met vaio gate kunnen oplossen? Wat zei Sony?
Alvast Bedankt
@Richard: Hebt ge uw problemen met vaio gate kunnen oplossen? Wat zei Sony?
PSN: Wippie1880
Hoe heb je hem gecalibreerd als ik vragen mag?Anoniem: 120071 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:11:
[...]
Punt is dat het niet alleen de kijkhoek is, maar ook het contrast, de kleuren, en de helderheid zijn belabberd vergeleken bij de oude FW51 modellen en de F11S.
En daarbij, voor een Sony Vaio in de duurdere serie is het gewoon onacceptabel. Je koopt juist zo'n VAIO omdat je de (scherm)kwaliteit van al die andere merken onder de maat vind. En aangezien Sony een naam heeft opgebouwd met goede notebookschermen verwacht je gewoon geen prut. Zeker niet in de duurdere series.
Als jullie tevreden zijn met de kwaliteit van het scherm van de F11M dan zul je ook tevreden zijn met een scherm van een willekeurige Asus of Toshiba laptop. Die komen allemaal uit dezelfde fabriek in China.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Bij een groter scherm zou je nog verschieten onder welke hoeken je zelf kijkt, ookal zit je er recht voor.Shaverion schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:54:
Vul je scherm maar eens met eenzelfde kleur en je zal een verloop zien, bij bvb fotobewerking is dit niet wenselijk.
Vandaag me VPCF11M1E/H binnen gekregen, ben nu herstel disks aan het maken.
Kwam met Win7 Home Premium, weet iemand of ik zonder meer mijn Win7 Home Premium OEM er overheen kan knallen zonder al teveel drama en met de gebruikelijke windows telefoon registratie?
Thanks!
Kwam met Win7 Home Premium, weet iemand of ik zonder meer mijn Win7 Home Premium OEM er overheen kan knallen zonder al teveel drama en met de gebruikelijke windows telefoon registratie?
Thanks!
Dat is zo bizar! ik heb dat geflikker probleem ook! ik zal die oude driver maar eens installen !Gandalf schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Heb je de F11 opnieuw opgestart na het installeren van deze drivers?
Dat was namelijk de oplossing bij voor hetzelfde probleem bij NBA2K10 volgens een gebruiker op notebookreview.com.
Anoniem: 338175
mm.. Ik volg deze post al een hele tijd, en wou altijd de F11 (nu waarschijnlk de F12
)
Maar een vriend van me probeerde me te overtuigen om een macbook pro te nemen. Wat ik niet snap is het volgende:
Waarom heeft een mbp, zelfs het strafste model, bijvoorbeeld maar 512 mb video geheugen ? of maar 4 GB ram ? ik begrijp het gewoon niet ? valt dit niet te vergeljiken ofzo ? ..
Maar een vriend van me probeerde me te overtuigen om een macbook pro te nemen. Wat ik niet snap is het volgende:
Waarom heeft een mbp, zelfs het strafste model, bijvoorbeeld maar 512 mb video geheugen ? of maar 4 GB ram ? ik begrijp het gewoon niet ? valt dit niet te vergeljiken ofzo ? ..
Er staat een Apple logo op, en daar betaal je gewoon verschrikkelijk veel voor, nog meer dan voor een Vaio logo. Je krijgt natuurlijk ook wel een zeer goede laptop als je een MBP koopt, maar of het zoveel geld waard is?Anoniem: 338175 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:12:
mm.. Ik volg deze post al een hele tijd, en wou altijd de F11 (nu waarschijnlk de F12)
Wat mij betreft is zorgen de GPU en CPU samen voor het meeste stroomverbruik. Koop je een Apple, dan weet je: lange accuduur. Een behoorlijk selling point van de Apple's. Vaak zijn de (Apple) grafische processors zo afgestemd dat ze optimaal functioneren bij een zo laag mogelijk energieverbruik. Meer MB's = meer energieverbruik, dat geldt voor zowel de GPU als RAM (mits belast). Dus als je een MBP koopt weet je, een zeer efficiënte machine, met niet de meest recente technologie, plus een klein percentage aan kosten 'omdat het een Apple-gadget is'.Anoniem: 338175 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:12:
mm.. Ik volg deze post al een hele tijd, en wou altijd de F11 (nu waarschijnlk de F12)
Het is denk ik handig om je af te vragen wat jouw motieven zijn voor een F11/F12, wat mooie machines zijn en relatief veel value voor money bieden. Wil je flink gamen, dan is een MBP niet (altijd) geschikt. Wil je een computer met Mac OSX (ookal kun je natuurlijk WIN7 draaien via BootCamp) of Windows 7, met alle bijbehorende software. Zo vind ik het bijvoorbeeld een nadeel dat Final Cut Studio, niet draait op Windows. En de laatste vraag is, ben je een tweaker, of niet. Ofwel, wil je aan je PC kunnen sleutelen/instellen/knutselen/modden etc, dat is met een Apple ook niet even makkelijk.
Mocht je uiteindelijk bij de VAIO's uitkomen, dan zou ik vooral wachten op de F12-serie.
hint, hint: een mac koop je niet om op te gamen, bovendien zegt het aantal videogeheugen echt ruk over de kwaliteit van de chipAnoniem: 338175 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:12:
de grootste reden dat er 1 GB op zit is vanwege de marketing..
Volgens mij maakt Apple gebruik van dezelfde componenten als de andere fabrikanten. Dus de video chip en geheugen op de MBP is prima te vergelijken met die van de F11 (volgens mij zelfs exact dezelfde video chip, een NVidia GT330M).
Wat meespeelt, is dat Windows waarschijnlijk meer met overgebleven geheugen doet, dan de OS/X, wat toch het primaire besturingssyteem is voor de MBP (al zal Windows prima draaien).
De MPB is volgens mij dus meer 'gesized' op OS/X dan op Windows.
Let wel even op: de Core i7 processor op de MPB kun je niet vergelijken met de Core i7 processor op de F11S/Z. Bij Sony is die namelijk quad core. Apple heeft een dual core (Core i7-620). Verder heeft de F11 een Full HD resolutie, en de MBP niet (op de 17" na).
Prijsverschil komt waarschijnlijk voor een groot deel ten laste van het ontwerp (kost meer moeite om hetzelfde in een kleinere behuizing te proppen, helemaal vanuit oogpunt van warmteafvoer).
'Merk' kosten spelen natuurlijk ook mee...
Wat meespeelt, is dat Windows waarschijnlijk meer met overgebleven geheugen doet, dan de OS/X, wat toch het primaire besturingssyteem is voor de MBP (al zal Windows prima draaien).
De MPB is volgens mij dus meer 'gesized' op OS/X dan op Windows.
Let wel even op: de Core i7 processor op de MPB kun je niet vergelijken met de Core i7 processor op de F11S/Z. Bij Sony is die namelijk quad core. Apple heeft een dual core (Core i7-620). Verder heeft de F11 een Full HD resolutie, en de MBP niet (op de 17" na).
Prijsverschil komt waarschijnlijk voor een groot deel ten laste van het ontwerp (kost meer moeite om hetzelfde in een kleinere behuizing te proppen, helemaal vanuit oogpunt van warmteafvoer).
Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate
dan nog, directX op windows is bij lange na niet zo efficient als op OSXGWO schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:43:
Volgens mij maakt Apple gebruik van dezelfde componenten als de andere fabrikanten. Dus de video chip en geheugen op de MBP is prima te vergelijken met die van de F11 (volgens mij zelfs exact dezelfde video chip, een NVidia GT330M).
ja, ik weet dat OSX geen directX maar openGL gebruikt, maar zelfs bij in OCL geschreven games scoort de windows PC, ondanks dezelfde specs beter.
de quad is overigens trager.Bij Sony is die namelijk quad core. Apple heeft een dual core (Core i7-620). Verder heeft de F11 een Full HD resolutie, en de MBP niet (op de 17" na).
ik raad je niet aan om de i7 te nemen omdat je dan gewoon te veel betaalt voor te weinig, de accuduur keldert ook nog eens..
merk kosten idd, plus de kosten van de simpelweg betere materialen (het scherm, het mobo, en natuurlijk het gewicht: de mac 13" weegt 2.04KGPrijsverschil komt waarschijnlijk voor een groot deel ten laste van het ontwerp (kost meer moeite om hetzelfde in een kleinere behuizing te proppen, helemaal vanuit oogpunt van warmteafvoer).
overigens raad ik je bij een mac aan een niet teveel "geupgrade" versie te kiezen, een mac is leuk voor €900, maar boven de €1500 word de prijs/kwaliteit imo toch minder
damn ik heb net die kleur kalibratie gedaan, maar heb heel mijn notebook verkloot. CS lijkt wel een aflevering van de simpsons!
red: 0.95
green: 0.9
blue: 0.9
brightness: 100
contrast: 103
staat ie bij mij, het full-HD scherm btw
edit: verkeerde topic
info is dus niet zo relevant...
green: 0.9
blue: 0.9
brightness: 100
contrast: 103
staat ie bij mij, het full-HD scherm btw
edit: verkeerde topic

info is dus niet zo relevant...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 28-05-2010 20:26 ]
lol en waar pas ik dat aan? want met die windows calibratie suckt het wel!
Kun je niet terug zetten naar fabrieksinstellingen?vochtige schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:27:
[EDIT] Ik keek net hier: http://www.sonycenter.lu/...2246-vpc-f12m1e-h-sw.html en daar staat deze videokaart: NVIDIA ® GeForce ® N11P (1GB DDR3) Maar N11P Maar er zijn heel veel kaarten die zo beginnen, dus zullen we een upgrade krijgen of houden we dezelfde kaart.
[ Voor 37% gewijzigd door Shaverion op 29-05-2010 13:19 ]
in het ATI controlepaneel, ik gok dat er voor nvidia ook wel zoiets isvochtige schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:27:
op geen enkele manier kan ik terug naar fabrieksinstellingen. maar idd nvidia heeft ook een kleurenanapasding.
ik heb het nu goed kunnen aanpassen! thx
ik heb het nu goed kunnen aanpassen! thx
Anoniem: 289181
ik zelf wil graag ook een laptop
Ik zelf dacth aan
Sony Vaio VPCF11S1E/B maar vind hem nergens levertijd duurt erg lang !
Waarom weet ik niet of hij is gewoon slecht verkocht dat ie eruit gaat of hij word zo ontzettend veel verkocht
in de winkel zie ik overal Sony Vaio VPCF11M1E/H denk omdat deze waarschijnlijk beter is of minder problemen heeft.
De gene die ik dus wil heeft i7 core en de gene die 200, goedkoper is heeft i5 core.
Welke van de 2 is beter voor gamen films mkv afspelen streamen naar tv via hdmi en photoshop.
Is de i7 zo veel keer beter of overleef ik het easy op de i5
Games die ik speel is meer left 4 death series ccs wow en soms wat wazige games fun games
Ik zelf dacth aan
Sony Vaio VPCF11S1E/B maar vind hem nergens levertijd duurt erg lang !
Waarom weet ik niet of hij is gewoon slecht verkocht dat ie eruit gaat of hij word zo ontzettend veel verkocht
in de winkel zie ik overal Sony Vaio VPCF11M1E/H denk omdat deze waarschijnlijk beter is of minder problemen heeft.
De gene die ik dus wil heeft i7 core en de gene die 200, goedkoper is heeft i5 core.
Welke van de 2 is beter voor gamen films mkv afspelen streamen naar tv via hdmi en photoshop.
Is de i7 zo veel keer beter of overleef ik het easy op de i5
Games die ik speel is meer left 4 death series ccs wow en soms wat wazige games fun games
de i5 is sneller tenzij je gaat fotobewerken/renderen/..., zelfs dan in het verschil minimum
ga lekker voor de i5
ga lekker voor de i5
Let wel op, het mat scherm van de VPCF11S is van betere kwaliteit (kleurweergave en kijkhoeken) dan het semiglossy scherm dan de VPCF11M. Bij deze laatste moet je zeker niet de gebruikelijke Sony-schermkwaliteit verwachten, maar meer de schermkwaliteit van de doorgaanse notebooks (Acer, Hp, Dell,...).
De F11S is overal uitverkocht omdat hij zeer populair is en er gewoon niet zoveel vanuit Sony geleverd zijn. Meer vraag dan aanbod = uitverkocht en zodra er weer wat binnen komt meteen weer verkocht. Nieuwe leveringen zullen er ook niet meer komen omdat de F12S eraan komt.
Oke en enig idee de specs van een F12s en prijs ?
heb namelijk een PC die erg rap is en wil laptop erbij niet als main dus max 1200,- neer leggen om het zo maar te zeggen ook voor de bluray speler erin met hdmi naar lcd scherm ook handig en streamen naar lcd anime mkv etc met i5 is dat ook wel tedoen lijkt me of i7 met een gt330m
heb namelijk een PC die erg rap is en wil laptop erbij niet als main dus max 1200,- neer leggen om het zo maar te zeggen ook voor de bluray speler erin met hdmi naar lcd scherm ook handig en streamen naar lcd anime mkv etc met i5 is dat ook wel tedoen lijkt me of i7 met een gt330m
Lees het topic misschien is door voor F12 info? En 'n i5 is snel zat hoor =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Voor iedereen die een VAIO heeft en een PS3, Remote Play Remote Keyboard is vanaf nu beschikbaar op je laptop:
http://dlv.update.sony.ne...00225217/EP0000225217.exe
Remote Play zal later volgen...
http://dlv.update.sony.ne...00225217/EP0000225217.exe
Remote Play zal later volgen...
[ Voor 13% gewijzigd door Rctworld op 30-05-2010 00:24 ]
Ja ik had ook liefst een i5 gehad, ik hoop alleen dat de F12 ook nog een i5 zal hebben, daar heb ik eigenlijk nog niets over gelezen
http://www.sonycenter.lu/...2246-vpc-f12m1e-h-sw.htmlAnoniem: 338175 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:21:
Ja ik had ook liefst een i5 gehad, ik hoop alleen dat de F12 ook nog een i5 zal hebben, daar heb ik eigenlijk nog niets over gelezen
"Processeur Intel® Core i5-520M à 2,4 GHz (2 cœurs)"
Ga er wel vanuit dat hier een kern van waarheid in zit hoor...
mja zo als ik het zie is een F12 niks nieuws alleen een 7200rpm HDD erin ?
NVIDIA® GeForce® N11P (1GB DDR3) ( wat een gt330m is )
dus de upgrade is de Harddisk geen reden voor om mij te w8ten op de F12
dus de upgrade is de Harddisk geen reden voor om mij te w8ten op de F12
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289181 op 30-05-2010 00:49 ]
Het zijn in principe allemaal nieuwe CPU's die op een kleiner procedé geproduceerd zijn, daardoor minder stroom verbruiken, minder heet worden en daardoor weer hoger kunnen klokken of ervoor zorgen dat de accu langer mee gaat. Daarnaast waren er nogal wat problemen met de F11 omtrent cpu-whine, dit probleem is grotendeels opgelost, maar niemand kan beloven dat je er ééntje krijgt die het niet heeft. En geloof, me dan had je wel willen wachtenAnoniem: 289181 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 00:44:
mja zo als ik het zie is een F12 niks nieuws alleen een 7200rpm HDD erin en een ?
dus de upgrade is de Harddisk geeen reden om voor mij te w8ten tot de F12
Die HDD was me overigens nog niet opgevallen, maar die GT330M is in ieder geval geen upgrade, die is gewoon gelijk gebleven
[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 30-05-2010 00:51 ]
Oke bedankt voor de reacties ! ikzelf zie nog wel een mogelijkheid tot upgrade van de GPU
Volgens notebookreview zou die codenaam N11P voor veel kaarten kunnen gelden en zou het eigenlijk zo iets moeten zijn: N11P - xxx
Dus als ik deze persoon moet geloven, maken we nog een kans 
Of ben ik mis ?
Of ben ik mis ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 338175 op 30-05-2010 09:46 ]
Er komt een N11P-GE1 in, de GT 330M met 1GB zoals ook in de F11 zit.
GHR, kun je mij een PM sturen. Kunnen we wat over jouw "2e hands" laptop spreken.
http://www.youtube.com/wa...w&feature=player_embedded
Backlit keyboard misschien nog...
Backlit keyboard misschien nog...
Een backlit keyboard *lijkt* alleen op de F12 Z te zitten, volgens de plaatjes op sonysite.lu. De F12 Z krijgt tevens een kleine processor upgrade van 720QM naar 740QM.
[ Voor 40% gewijzigd door GWO op 30-05-2010 18:52 ]
http://www.youtube.com/wa...w&feature=player_embedded
is de F serie's die we/ jullie nu al hebben de nieuwe F12 is het niet ik kan nergens info vinden ook niet op de sony site dus het kunnen geruchten zijn !
wil wel eens weten hoe mensen erbij komen dat er een F12 komt ?
bedoelen ze niet de VPCW12S1 ?
is er ook een site waar je benchmarks kan zien vergelijken van laptops ?
is de F serie's die we/ jullie nu al hebben de nieuwe F12 is het niet ik kan nergens info vinden ook niet op de sony site dus het kunnen geruchten zijn !
wil wel eens weten hoe mensen erbij komen dat er een F12 komt ?
bedoelen ze niet de VPCW12S1 ?
is er ook een site waar je benchmarks kan zien vergelijken van laptops ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 289181 op 30-05-2010 19:27 ]
Lees even de post van Rctworld hierboven. Die bevat een link naar Sonystyle.lu, de Luxemburgse site van Sony. Lijkt meer dan alleen maar geruchten te zijn,
Er zijn ook genoeg mensen die met Sony Style gebeld hebben en die hebben het bevestigd, bij de MM weten ze er echter nog niks van... (maarja, waar weten ze bij de MM wel wat van?GWO schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:41:
Lees even de post van Rctworld hierboven. Die bevat een link naar Sonystyle.lu, de Luxemburgse site van Sony. Lijkt meer dan alleen maar geruchten te zijn,

Heb zelf ook nog contact met wat mensen bij Sony en dat hij er komt is wel zeker, wanneer, dat zegt nog niemand behalve dat die 17 juni van Sonystyle.lu waarschijnlijk zo gek nog niet is
Om een lang verhaal kort te maken, het zijn geen geruchten
[ Voor 5% gewijzigd door Rctworld op 30-05-2010 19:50 ]
Zou die F12 stiller zijn, bijvoorbeeld met die optimus technologie oid?
Ben sinds een week eigenaar van een F11M, echt een heel mooi ding maar dat de ventilator regelmatig aanslaat bij een beetje browsen op het internet vind ik echt jammer. Vooral omdat het dan zo'n frequentiewisselend gezoem is. Waarom laten ze dat ding niet gewoon op een constante langzame snelheid draaien?
Ben sinds een week eigenaar van een F11M, echt een heel mooi ding maar dat de ventilator regelmatig aanslaat bij een beetje browsen op het internet vind ik echt jammer. Vooral omdat het dan zo'n frequentiewisselend gezoem is. Waarom laten ze dat ding niet gewoon op een constante langzame snelheid draaien?
Aangezien niemand er nog een heeft, kan ook niemand hier echt een uitspraak over doen. Wellicht is het iets stiller wegens de nieuwe CPU, maar Optimus lijkt me sterk. Daar is een grotere aanpassing van het ontwerp voor nodig, als ik het goed heb.
Anoniem: 120071
Het zou echt een stuk beter zijn als ze er een hogere kwaliteit ventilator in zetten. Dan gezoem met die zeurtoon is inderdaad zwaar irritant als je relax aan het internetten bent. Maar ik wil ook geen fan geluid als ik aan het internetten ben. De laptop moet dan gewoon volledig stil zijn. Ik denk dat Sony gewoon een grotere fan erin moet zetten die geen hoge/lage tonen heeft en minder hard hoeft te draaien.
De laatste drivers al geprobeerd?Anoniem: 120071 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:08:
Het zou echt een stuk beter zijn als ze er een hogere kwaliteit ventilator in zetten. Dan gezoem met die zeurtoon is inderdaad zwaar irritant als je relax aan het internetten bent. Maar ik wil ook geen fan geluid als ik aan het internetten ben. De laptop moet dan gewoon volledig stil zijn. Ik denk dat Sony gewoon een grotere fan erin moet zetten die geen hoge/lage tonen heeft en minder hard hoeft te draaien.
Dat van de backlit keyboard haal je uit de suggestieve foto neem ik aan; het staat er nergens bij beschreven.GWO schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:24:
Een backlit keyboard *lijkt* alleen op de F12 Z te zitten, volgens de plaatjes op sonysite.lu. De F12 Z krijgt tevens een kleine processor upgrade van 720QM naar 740QM.
Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat we dit ook in de F12X terug gaan zien.
De F12S krijgt overigens ook de cpu upgrade.
Ben trouwens best nieuwsgierig naar de officiele specs hiervan, maar Intel laat er helaas nog -niets- over los..
op de site staat een I5 prosessor dus niet een nieuwe prosessor ( ontwerp ) lijkt meGWO schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:07:
Aangezien niemand er nog een heeft, kan ook niemand hier echt een uitspraak over doen. Wellicht is het iets stiller wegens de nieuwe CPU, maar Optimus lijkt me sterk. Daar is een grotere aanpassing van het ontwerp voor nodig, als ik het goed heb.
Kwa fans denk het zelfde , als een laptop snel is moet ie goed koelen.
En aangezien alles klein erbinnen is wordt al het lucht bijelkaar geperst en eruit gegooit en dat hoor je dus gewoon . hooguit bij ander ontwerp kan je het verminderen maar zet koptelefoon op en luister naar muziek tijdens interneten dus ik zal niet zo veel iritatie aan hebben.
geen idee hoe erg het geluid is, zal me broers hp eens gebruiken kijken of dat ding veel lawaai maakt.
en het lawaai is dat wel van de cpu fan of gpu fan ? enig idee dan waar het in de laptop vandaan komt ?
Ik ga nu erg twijfelen of ik dinsdag een f11 haal of w8 op f12
Denk zelf dat er wel wat verbeterd is maar kwa geluid etc niet echt

EDIT: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=421318
Net geinstalleerd, maakt niet echt wat uit helaas... Met speedfan gekeken en de videochip is nu 42 graden ipv 44, maar raar zoemen doet ie nog steeds. Toch bedankt voor de tip.
Jammer dat die optimus een grote wijziging is, leek me een goede vooruitgang als ik in speedfan zie hoe de i5 op 20 graden zit en de gt330 op 43.
Als ik daar naar de F12S en Z kijk staat er een i7 720qm cpu vermeld, geen 740 zoals op de sonystyle.lu website. De specs zullen ze neem ik aan wel rechtstreeks overgenomen hebben van de F11 series, maar dit geeft wel aan dat de F12 series er aan zitten te komen.
Hoe heb je je scherm gecalibreerd? Misschien is daar iets stevig mis gegaan.Anoniem: 120071 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:11:
[...]
Punt is dat het niet alleen de kijkhoek is, maar ook het contrast, de kleuren, en de helderheid zijn belabberd vergeleken bij de oude FW51 modellen en de F11S.
En daarbij, voor een Sony Vaio in de duurdere serie is het gewoon onacceptabel. Je koopt juist zo'n VAIO omdat je de (scherm)kwaliteit van al die andere merken onder de maat vind. En aangezien Sony een naam heeft opgebouwd met goede notebookschermen verwacht je gewoon geen prut. Zeker niet in de duurdere series.
Als jullie tevreden zijn met de kwaliteit van het scherm van de F11M dan zul je ook tevreden zijn met een scherm van een willekeurige Asus of Toshiba laptop. Die komen allemaal uit dezelfde fabriek in China.
Ben zojuist weer iets wijzer geworden op internet:
http://151.13.228.183/nov_prox.asp
Er zijn nu plotseling een F12B, F12C en een F12E.
F12B:
Intel Core i7-740QM, 4 GB DDR3 SDRAM (1x4GB), 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD Slim (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero (Premium Black) **
F12C:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM (2x2GB), 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam, WLAN, Bluetooth, Porta e-SATA, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore NERO **
F12E4E:
Intel Core i5-450M, 4 GB DDR3 SDRAM (2x2GB), 500GB HDD (5400 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4", Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam, WLAN, Bluetooth, Porta e-SATA, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore NERO**
F12E1E/H:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" (1600x900), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 2807 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia **Colore Grigio**
En de reeds bekende:
F12M:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 2807 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia **Colore Grigio**
F12S:
Intel Core i7-740QM, 6 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 3831 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero **
F12Z:
Intel Core i7-740QM, 8 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore BD-RE Blu-Ray Disc/DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 4606 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero (Premium Black) **
Het grootste punt met de B, C en de E zijn volgens mij de verschillende kleuren en het ontbreken van Blu Ray spelers(bij de C en E), de vraag is of we ze hier ook daadwerkelijk krijgen want duidelijker wordt het er niet van. Wat betreft de hardware lijkt het nu wel zeker dat de 740QM en de 7200RPM schijf de enige wijziging is in de specs.
Hoopte eigenlijk wel op een versie met een 3D scherm
http://151.13.228.183/nov_prox.asp
Er zijn nu plotseling een F12B, F12C en een F12E.
F12B:
Intel Core i7-740QM, 4 GB DDR3 SDRAM (1x4GB), 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD Slim (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero (Premium Black) **
F12C:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM (2x2GB), 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam, WLAN, Bluetooth, Porta e-SATA, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore NERO **
F12E4E:
Intel Core i5-450M, 4 GB DDR3 SDRAM (2x2GB), 500GB HDD (5400 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4", Scheda grafica NVIDIA Ge Force GT 330M (1 GB VRAM dedicati), Webcam, WLAN, Bluetooth, Porta e-SATA, Windows 7 Professional 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore NERO**
F12E1E/H:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" (1600x900), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 2807 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia **Colore Grigio**
En de reeds bekende:
F12M:
Intel Core i5-520M, 4 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 2807 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia **Colore Grigio**
F12S:
Intel Core i7-740QM, 6 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Lettore Blu-Ray Disc/Masterizzatore DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 3831 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero **
F12Z:
Intel Core i7-740QM, 8 GB DDR3 SDRAM, 500GB HDD (7200 rpm, SATA), Masterizzatore BD-RE Blu-Ray Disc/DVD±RW DL/RAM, VAIO Display Premium 16,4" Full HD (1920x1080), Scheda grafica NVIDIA GeForce GT 330M (1 GB VRAM dedicati - 4606 MB di memoria totale disponibile), Webcam integrata, WLAN, Bluetooth, HDMI, Porta e-SATA, Windows 7 Home Premium 64bit, 2 anni di garanzia ** Colore Nero (Premium Black) **
Het grootste punt met de B, C en de E zijn volgens mij de verschillende kleuren en het ontbreken van Blu Ray spelers(bij de C en E), de vraag is of we ze hier ook daadwerkelijk krijgen want duidelijker wordt het er niet van. Wat betreft de hardware lijkt het nu wel zeker dat de 740QM en de 7200RPM schijf de enige wijziging is in de specs.
Hoopte eigenlijk wel op een versie met een 3D scherm
Dat zou betekenen dat er een goedkopere versie komt dan de F11M1E/H, de C en E hebben namelijk allemaal mindere specs. Ik vind de C wel interesant want dat is de huidige M zonder blue ray (die ik toch niet gebruik) of misschien als er een betere kwaliteit beeldscherm in de C zit is de C ook nog wel leuk maar die heeft wel een lagere resolutie.
Ben benieuwd of deze ook allemaal naar Nederland komen. Vind de B en de C wel interessant. Maar ben benieuwd hoe ze het gaan prijzen.
Zonder bluray ga je hier niet in de winkels vinden als standaard model, dan moet je hem online op sonystyle.nl configureren. Hier komen echt alleen de M, S en Z in de winkel net als de huidige F11 serie.
De B is in principe de standaard X (van SonyStyle) lijkt me zo?
edit: maar dan met br drive zoals hierboven al aangegeven wordt.
edit: maar dan met br drive zoals hierboven al aangegeven wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door guapper op 31-05-2010 20:27 ]
Anoniem: 361449
Zou iemand mij kunnen vertellen of de Sony Vaio F serie (niet het premium model bij SonyStyle) ook een matte scherm bevat? Of is dit alleen bij het 'black-premium' model?
Deze is glossy: pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H, de andere 2 uit de F11 serie zijn mat!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat ik eigenlijk bedoelde was: als ik nu naar de Sony Vaio website ga en dan naar de 'F serie' > 'SonyStyle' > 'Stel uw eigen Vaio samen' is deze dan ook matte of is deze dan juist glossy?CLB schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:45:
Deze is glossy: pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H, de andere 2 uit de F11 serie zijn mat!
De V is glanzend, de X is mat daar. Als per Premium display staat, dan is het een mat scherm.
Is er een mogelijkheid om een mat scherm te krijgen zonder de 'Premium-black' versie?
Nee. Premium-Black slaat namelijk op mat.
[ Voor 82% gewijzigd door GWO op 01-06-2010 13:05 ]
Daar slaat het niet direct op hoor, de behuizing is ook gewoon een andere kleur zwart.GWO schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:03:
Nee. Premium-Black slaat namelijk op mat.
hehe, loop al vanaf de 17 mei te bellen of ze hem op willen halen, vandaag weer eens gebeld en bingo, morgen komt ie langs. ben benieuwd. ze zeggen dat het gepiep niet bestaat en daarom preventief het pcb hebben vervangen. onderzoeks en transportkosten zijn 300 eur.
De F11/12S versie heeft geen premium black afwerking, maar wel het 'premium' matte scherm.Anoniem: 361449 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:55:
Is er een mogelijkheid om een mat scherm te krijgen zonder de 'Premium-black' versie?
Is die te bestellen of samen te stellen op de Sony Vaio website?guapper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:46:
[...]
De F11/12S versie heeft geen premium black afwerking, maar wel het 'premium' matte scherm.
Heb me F11 binnen 
Hij ik kei stil, snel geen probleemn zo'ver zeer tevreden
Heb alles goed ingesteld nu 2x DL backup maken.
Daarna formate en eigen Win 7 schoon erop zetten
Heb al gekeken op internet voor drivers
http://esupport.sony.com/...st.pl?mdl=VPCF11MFX&LOC=3
Kan alles zo downl en erop zetten
Alleen wil geen VAIO dingen erop zo als die media troep!
Want dat heeft win 7 al, dus overbodig!?
Dus installeer alles van de site
op VAIO media spul na
Dat lijkt mij het beste.
En voor DVD'BLuR aftespelen kan ik, Corel® WinDVD BD erop zetten.
Maar wat is beste optie ?
Weet niet of PowerDVD beter is ?
Enige nadeel wat ik tot nu toe vind van sony is:
1. Standaart geen WIFI drivers erop.
Dus moest die eerst downl en eropinstallen voordat internet het erop deed.
2. Geen DVD met windows erop.
Dus mog ik windows er clean op willen moet ik ergens win 7 vandaan downl en me eigen key van laptop ervoor gebruiken. ( dus illigaal downl ? aangezien ze je geen andere kans geven ervoor
)
Hij ik kei stil, snel geen probleemn zo'ver zeer tevreden
Heb alles goed ingesteld nu 2x DL backup maken.
Daarna formate en eigen Win 7 schoon erop zetten
Heb al gekeken op internet voor drivers
http://esupport.sony.com/...st.pl?mdl=VPCF11MFX&LOC=3
Kan alles zo downl en erop zetten
Alleen wil geen VAIO dingen erop zo als die media troep!
Want dat heeft win 7 al, dus overbodig!?
Dus installeer alles van de site
Dat lijkt mij het beste.
En voor DVD'BLuR aftespelen kan ik, Corel® WinDVD BD erop zetten.
Maar wat is beste optie ?
Weet niet of PowerDVD beter is ?
Enige nadeel wat ik tot nu toe vind van sony is:
1. Standaart geen WIFI drivers erop.
Dus moest die eerst downl en eropinstallen voordat internet het erop deed.
Dus mog ik windows er clean op willen moet ik ergens win 7 vandaan downl en me eigen key van laptop ervoor gebruiken. ( dus illigaal downl ? aangezien ze je geen andere kans geven ervoor
Standaard op de versies die ook zijn voorzien van een i7 cpu, NIET de i5 cpu, die heeft een glanzend scherm zoals de MAnoniem: 361449 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:11:
[...]
Is die te bestellen of samen te stellen op de Sony Vaio website?
Dat betekent dus dat alleen de X versie bij de SonyStyle een mat scherm heeft en de rest gewoon een glossy. Dat is toch verdomde vervelend.guapper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:39:
[...]
Standaard op de versies die ook zijn voorzien van een i7 cpu, NIET de i5 cpu, die heeft een glanzend scherm zoals de M
Voor zover ik kan ontrafelen wat hier staat geschreven in het slechtste Nederlandse breezertaaltje ooit,Anoniem: 289181 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:37:
Dus mog ik windows er clean op willen moet ik ergens win 7 vandaan downl en me eigen key van laptop ervoor gebruiken. ( dus illigaal downl ? aangezien ze je geen andere kans geven ervoor)
begrijp ik dat je 'n Win7 DVD'tje wil hebben.. Die kun je overal downloaden, ook legaal, of je vraagt 'm aan bij MS
Tevens schijnt het mogelijk te zijn om een clean install te doen met de recovery discs die je zelf brandt.CLB schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:21:
[...]
Voor zover ik kan ontrafelen wat hier staat geschreven in het slechtste Nederlandse breezertaaltje ooit,
begrijp ik dat je 'n Win7 DVD'tje wil hebben.. Die kun je overal downloaden, ook legaal, of je vraagt 'm aan bij MS
Dat ga ik uitproberen als ik over ongeveer 3 weken mijn Seagate Momentus XT heb
Na wat te hebben gemaild met verschillende winkels (waarvan sommige niet in de pricewatch worden vermeld) krijg ik vaak een soortgelijke reactie zoals deze..
De meeste winkels geven echter aan dat de Vaio F11 rond de 20ste weer op voorraad zou moeten zijn.Beste Michael,
Ik heb navraag gedaan bij onze Productmanagement afdeling voor de nieuwe variant, zij geven aan dat hier nog geen nieuwe variant voor bekent is, althans niet bij ons. De Sony Notebook VAIO VPCF11S1E/B wordt per 20 juni weer bij onze leverancier in voorraad verwacht.
Indien u nog vragen heeft dan verneem ik deze graag van u.
Met vriendelijke groet,
Jesse
Afdeling Verkoop
4Launch BV
NL 0900-4LAUNCH (25cpm)
BE 0900-50035 (45cpm)
verkoop@4launch.nl
www.4launch.nl
From: Michael.
Sent: dinsdag 1 juni 2010 14:49
To: 4Launch - Info
Subject: Status Artikelnr: 087541
Geachte heer/mevrouw,
Ik vraag hierbij levertijd van het volgende artikel op: 087541, ook wel de SONY VAIO F11S1E/B*
Via tweakers.net heb ik vernomen dat dit product beperkt voorradig is omdat er waarschijnlijk een opvolger ter vervanging komt. Weet u hier toevallig iets vanaf?
hoogachtend,
Michael.
recovery discs optie
Of 2x DVD-DL branden of 3X DVD-R /+R branden
2x DVD-DL kwam hij met error tijdens het branden op dvd2
LOL
3x DVD-R / +R is wel gelukt gelukkig.
Of 2x DVD-DL branden of 3X DVD-R /+R branden
2x DVD-DL kwam hij met error tijdens het branden op dvd2
LOL
3x DVD-R / +R is wel gelukt gelukkig.
De vraag is niet of, maar wanneer de nieuwe serie komt. En neem van mij aan, als er een nieuwe serie komt in juni dan zijn op dit moment alle productielijnen vol bezig op de F12 zo vermoed ik. Dan lijkt het me op z'n zachtst gezegd onlogisch dat ze nog F11's gaan maken namelijk, aangezien de F12 een evolutie lijkt te worden van de F11. En als de 20e nog ergens een rest partij vandaan getoverd moet worden, dan doet Sony wel erg slechte zaken door een maand "nee" te moeten verkopen...DarthSolidus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:55:
Na wat te hebben gemaild met verschillende winkels (waarvan sommige niet in de pricewatch worden vermeld) krijg ik vaak een soortgelijke reactie zoals deze..
[...]
De meeste winkels geven echter aan dat de Vaio F11 rond de 20ste weer op voorraad zou moeten zijn.
Denk eerder dat de F12 gewoon 20 juni geleverd gaat worden, dat sluit wel redelijk aan bij de 17 juni die we in Luxemburg zagen voor de F12
Edit:
SonyStyle is aan het updaten, de nieuwe E serie staat er op dit moment al op om zelf te configureren en ook de F11 is qua prijs al verhoogd(al gok ik dat ie straks ineens F12 heet). Hou het dus in de gaten
[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 01-06-2010 21:52 ]
PotJanDrie... Ik heb je vragen tot 3x toe slecht gelezen.Anoniem: 361449 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:18:
[...]
Dat betekent dus dat alleen de X versie bij de SonyStyle een mat scherm heeft en de rest gewoon een glossy. Dat is toch verdomde vervelend.
Online bij SonyStyle heeft idd alleen de X het matte fullHD scherm. Dit wordt aangeduid met de term ' Premium'.
Edit:
Misschien lijkt dat zo; als je de BR brander optie terug zet naar dvd is de prijs weer als vanouds dacht ik. (1238,- euri of zoiets.)Rctworld schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:46:
[...]
Edit:
SonyStyle is aan het updaten de nieuwe E serie staat er op dit moment al op om zelf te configureren en ook de F11 is qua prijs al verhoogd(al gok ik dat ie straks ineens F12 heet). Hou het dus in de gaten
[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 01-06-2010 23:18 ]
En als je dan ook nog eens voor Windows 7 Home kiest kom je uit op 1180.guapper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:47:
[...]
Misschien lijkt dat zo; als je de BR brander optie terug zet naar dvd is de prijs weer als vanouds dacht ik. (1238,- euri of zoiets.)
Anoniem: 186156
Dat kan 4Launch zo wel leuk schrijven. Maar het is natuurlijk vrij zeker dat er een refresh aan zit te komen. Vrijwel alle webshops zijn door hun voorraad heen en op sonystyle is vrijwel geen enkele configuratie nog leverbaar. Wellicht dat Sony op de Computex nog wat loslaat of anders wordt er gewoon een geruisloze upgrade uitgevoerd. Al kan ik me dat laatste niet voorstellen. Als fabrikanten nieuws hebben, dan schreeuwen ze dit meestal wel van de daken (al die nieuwsberichten zijn immers gratis reclame).
Nee die upgrade gaat er kopen. Persoonlijk zit ik niet te wachten op betere onderdelen. Haal de kinderziektes eruit, zorg voor een stillere en zuinigere configuratie (door bijvoorbeeld nVidia Optimus of een andere slimme truc) en ik ben tevreden. Sneller hoeft van mij niet, wel betrouwbaarder en stiller.
Nee die upgrade gaat er kopen. Persoonlijk zit ik niet te wachten op betere onderdelen. Haal de kinderziektes eruit, zorg voor een stillere en zuinigere configuratie (door bijvoorbeeld nVidia Optimus of een andere slimme truc) en ik ben tevreden. Sneller hoeft van mij niet, wel betrouwbaarder en stiller.
Er wordt hier wel afgegeven op het glossy scherm, zelfs door mensen die het scherm nog nooit gezien hebben behalve in een winkel onder 2.000 TL-balken. In dit topic heb ik al een paar keer gevraagd aan (en als reactie op) kritiekhebbenden hoe ze het scherm gecalibreerd hebben en wat de resultaten waren maar daarop geen reactie. Sommige schermen zijn out-of-the-box gewoon erg slecht, en na calibratie een heel anders scherm ineens. Dat is ook goed te lezen in de LCD en plasma TV recensies van Tweakers.net.
Ik zou graag eens onderbouwde kritiek lezen met calibratieresultaten, dat is in deze 69 pagina's nog niet voorbij gekomen en op mijn vraag wordt ook -lekker makkelijk- steeds niet gereageerd.
Ik zou graag eens onderbouwde kritiek lezen met calibratieresultaten, dat is in deze 69 pagina's nog niet voorbij gekomen en op mijn vraag wordt ook -lekker makkelijk- steeds niet gereageerd.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-06-2010 09:29 ]
4launch houdt graag mensen in draai, dat is mijn ervaring bij hun icm slechte leverbaarheid.Anoniem: 186156 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:56:
Dat kan 4Launch zo wel leuk schrijven. Maar het is natuurlijk vrij zeker dat er een refresh aan zit te komen. Vrijwel alle webshops zijn door hun voorraad heen en op sonystyle is vrijwel geen enkele configuratie nog leverbaar. Wellicht dat Sony op de Computex nog wat loslaat of anders wordt er gewoon een geruisloze upgrade uitgevoerd. Al kan ik me dat laatste niet voorstellen. Als fabrikanten nieuws hebben, dan schreeuwen ze dit meestal wel van de daken (al die nieuwsberichten zijn immers gratis reclame).
Zo beloofden ze mij een exemplaar als ik akkoord ging met een hogere prijs omdat de leverancier voor hen duurder was die ze op voorraad had. Ik ben akkoord gegaan, betaald en kreeg uiteindelijk te horen dat ik toch nog 14 dagen moest wachten op leverbaarheid. Uiteraard bestelling geannulleerd.
Volgens SonyStyle kan het nog tot een week duren voor de F12 er officieel op komt, de F11 is echter vanaf nu niet meer te leveren aangezien ze zich vanaf nu volledig focussen op de F12. Waarmee de kans niet erg groot lijkt dat 4Launch de F11 nog wel kan leveren
In het volgende Franse artikel wordt zowel de f11m als de f11s getest, gewoon even op het goede linkje klikken.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:28:
Er wordt hier wel afgegeven op het glossy scherm, zelfs door mensen die het scherm nog nooit gezien hebben behalve in een winkel onder 2.000 TL-balken. In dit topic heb ik al een paar keer gevraagd aan (en als reactie op) kritiekhebbenden hoe ze het scherm gecalibreerd hebben en wat de resultaten waren maar daarop geen reactie. Sommige schermen zijn out-of-the-box gewoon erg slecht, en na calibratie een heel anders scherm ineens. Dat is ook goed te lezen in de LCD en plasma TV recensies van Tweakers.net.
http://www.lesnumeriques....d-blu-ray-news-14121.html
Maar om een lang verhaal kort te maken:
Type | Zwartwaarde | Max helderheid | Contrast |
VPC-F11M1E | 0,57cd/m2 | 102,8cd/m2 | 180:1 |
VPC-F11S1E | 0,18cd/m2 | 105,5cd/m2 | 586:1 |
Beide schermen kunnen helderder, maar dan wordt het zwart ook minder zwart. Daarnaast wordt het over het algmeen afgeraden om met een scherm dat helderder dan 100cd/m2 is te werken. Meeste calibratie tools calibreren de maximale helderheid rond de 100cd/m2. De kleuren van beide schermen zijn na calibratie goed.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Voor degenen die het nog niet weten: Media Markt Breda heeft tot en met zaterdag 5 juni de VPC-F11M1E/H.NL3 in de aanbieding voor € 888,00. Ik weet alleen niet of ze nu nog op voorraad zijn.
Ik ben benieuwd hoor, ze krijgen wel behoorlijke concurrentie in juli van de nieuwe HP Envy 14 & 17 en de nieuwe XPS 16 en de studioline.Rctworld schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:37:
Volgens SonyStyle kan het nog tot een week duren voor de F12 er officieel op komt, de F11 is echter vanaf nu niet meer te leveren aangezien ze zich vanaf nu volledig focussen op de F12. Waarmee de kans niet erg groot lijkt dat 4Launch de F11 nog wel kan leveren
Als het een geruisloze upgrade wordt dan denk ik niet dat er veel veranderd is en ze het daarom maar niet de media in sturen, maar als de naam echt F12 wordt dan verwacht ik toch wel een dikke upgrade..
Mischien een beetje domme vragen!
Maar gaat de f11 dan helemaal weg of hoe werkt dat precies als die f12 er komt.
Of word de f11 goedkoper of hoe zit dat precies. Als iemand zo vriendelijk is om mij dat uit te leggen graag.
Alvast bedankt!
Of word de f11 goedkoper of hoe zit dat precies. Als iemand zo vriendelijk is om mij dat uit te leggen graag.
Alvast bedankt!
Als de prijzen van de Envy's in de buurt komen wel, maar ik verwacht dat deze een stuk hoger zullen liggen.Outlandos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoor, ze krijgen wel behoorlijke concurrentie in juli van de nieuwe HP Envy 14 & 17 en de nieuwe XPS 16 en de studioline.
Als het een geruisloze upgrade wordt dan denk ik niet dat er veel veranderd is en ze het daarom maar niet de media in sturen, maar als de naam echt F12 wordt dan verwacht ik toch wel een dikke upgrade..
F12 wordt geen grote update, maar er zijn wat kinderziektes aangepakt, en er komt een nieuwe i7 cpu in de quadcore versies. De nieuwe XPS16 krijgt een andere gpu, de 5730, maar verder veranderd er ook maar weinig.
De F11 is End Of Life, en komt niet meer terug maar wordt vervangen door de F12To easy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:12:
Mischien een beetje domme vragen!
Alvast bedankt!
Iedere 6 maanden een verbeterde versie is een standaard werkwijze van Sony. Doen ze best slim vindt ik: zo kunnen ze snel inspelen op de ontwikkelingen in de hardware markt.
Is er al een datum wanneer die komt ?
Want wil eigenlijk een nieuw sony bestellen dus zit te wachten
.
Want wil eigenlijk een nieuw sony bestellen dus zit te wachten
Na mijn 'repair' zou mijn nog geen maand oude Vaio F11Z weer stil moeten zijn, maar is dat niet. Ze hebben mij aangeboden de laptop nogmaals op te halen voor reparatie, na instemming daarmee een week geen gehoor. Gisteren maar weer gemaild. Krijg ik te horen: bel maar. Dus ik net bellen en dit is wat ze zeggen:
Bij uw Sony Vaio is de case pad en de fan vervangen. De laptop was hierna conform onze normen. Als u zegt dat het probleem niet verholpen is, kan hij weer worden opgehaald door ons. Blijkt echter in ons repaircenter dat de normen niet overschreden worden, dan worden er transportkosten en kijk- en luistergeld in rekening gebracht (78,- EUR ofzo).
Nou ja, natuurlijk dat die lui zullen zeggen als ik 'em mee geef, dat er niks aan de hand is. En ik vertik om nog meer te betalen. De Vaio was duur genoeg en zou je kwaliteit van mogen verwachten.
Hij zei dat er alleen wat aan te doen was als Sony zou erkennen dat het een veelvuldig voorkomend probleem is en dat ik over een maand maar weer eens moest bellen.
Lekker dan.
Bij uw Sony Vaio is de case pad en de fan vervangen. De laptop was hierna conform onze normen. Als u zegt dat het probleem niet verholpen is, kan hij weer worden opgehaald door ons. Blijkt echter in ons repaircenter dat de normen niet overschreden worden, dan worden er transportkosten en kijk- en luistergeld in rekening gebracht (78,- EUR ofzo).
Nou ja, natuurlijk dat die lui zullen zeggen als ik 'em mee geef, dat er niks aan de hand is. En ik vertik om nog meer te betalen. De Vaio was duur genoeg en zou je kwaliteit van mogen verwachten.
Hij zei dat er alleen wat aan te doen was als Sony zou erkennen dat het een veelvuldig voorkomend probleem is en dat ik over een maand maar weer eens moest bellen.

ik heb dat nu ook, hij is vandaag voor de 2x keer opgehaald, ik hoop stiekem dat ik een f12 terug krijgt want hij is pas al 2 maanden in de reparatie geweest en krijgt hem ongerepareerd terug, immers mijn oorspronkelijke klacht bestaat nog
De XPS krijgt wellicht ook een nieuw uiterlijk en andere kleine veranderingen zoals USB 3.0 enzo.
guapper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:22:
[...]
Als de prijzen van de Envy's in de buurt komen wel, maar ik verwacht dat deze een stuk hoger zullen liggen.
F12 wordt geen grote update, maar er zijn wat kinderziektes aangepakt, en er komt een nieuwe i7 cpu in de quadcore versies. De nieuwe XPS16 krijgt een andere gpu, de 5730, maar verder veranderd er ook maar weinig.
[...]
De F11 is End Of Life, en komt niet meer terug maar wordt vervangen door de F12
Iedere 6 maanden een verbeterde versie is een standaard werkwijze van Sony. Doen ze best slim vindt ik: zo kunnen ze snel inspelen op de ontwikkelingen in de hardware markt.
Dan ben je mooi goedkoop uit dus!Maracuja schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:45:
Na mijn 'repair' zou mijn nog geen maand oude Vaio F11Z weer stil moeten zijn, maar is dat niet. Ze hebben mij aangeboden de laptop nogmaals op te halen voor reparatie, na instemming daarmee een week geen gehoor. Gisteren maar weer gemaild. Krijg ik te horen: bel maar. Dus ik net bellen en dit is wat ze zeggen:
Hij zei dat er alleen wat aan te doen was als Sony zou erkennen dat het een veelvuldig voorkomend probleem is en dat ik over een maand maar weer eens moest bellen.Lekker dan.
Tja, waar ligt de lat, ik bedoel, wat mag je van een laptop verwachten qua geluidsproductie en dergelijke. Het is nogal makkelijk voor Sony om te zeggen dat jij de enige bent die klaagt, maar op dit en andere topics afgaang zou ik zeggen dat het vaker voorkomt. Wel moet gezegd worden dat meer laptops met de i-core er last van hebben, bijvoorbeeld de Dell Studio 17. Ook stuurt niet iedereen een klacht naar Sony.psplinter schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:34:
hehe, loop al vanaf de 17 mei te bellen of ze hem op willen halen, vandaag weer eens gebeld en bingo, morgen komt ie langs. ben benieuwd. ze zeggen dat het gepiep niet bestaat en daarom preventief het pcb hebben vervangen. onderzoeks en transportkosten zijn 300 eur.
Ik vraag me af hoe je je als consumenten zou kunnen verenigen om Sony aan te spreken over de problemen, en wanneer de klachten niet serieus genomen worden te reclameren. Je zult dan wel hard moeten kunnen maken dat je laptop meer geluid produceerd dan van een dergelijk product met bijbehorende prijs verwacht mag worden.
Waar baseer je dat op van het gewijzigde uiterlijk?Outlandos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:54:
De XPS krijgt wellicht ook een nieuw uiterlijk en andere kleine veranderingen zoals USB 3.0 enzo.
[...]
In de US of A wordt is ie al geleverd te bestellen met de ATI HD 5730 inmiddels
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 02-06-2010 17:04 ]
Iemand die al lange tijd prominent aanwezig is in het XPS 16 topic heeft regelmatig contact met iemand vanuit Dell (Nederland) en die vertelde hem dat de XPS 16 vanaf eind juni/begin juli ook aanwezig zal zijn op de Nederlandse site van Dell en dat dit gepaard zal
gaan met wat andere kleinere veranderingen zoals USB 3.0 en een iets ander uiterlijk. Dit is natuurlijk geen garantie, maar het zou zo maar eens kunnen natuurlijk!
gaan met wat andere kleinere veranderingen zoals USB 3.0 en een iets ander uiterlijk. Dit is natuurlijk geen garantie, maar het zou zo maar eens kunnen natuurlijk!
guapper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:59:
[...]
Dan ben je mooi goedkoop uit dus!
[...]
Tja, waar ligt de lat, ik bedoel, wat mag je van een laptop verwachten qua geluidsproductie en dergelijke. Het is nogal makkelijk voor Sony om te zeggen dat jij de enige bent die klaagt, maar op dit en andere topics afgaang zou ik zeggen dat het vaker voorkomt. Wel moet gezegd worden dat meer laptops met de i-core er last van hebben, bijvoorbeeld de Dell Studio 17. Ook stuurt niet iedereen een klacht naar Sony.
Ik vraag me af hoe je je als consumenten zou kunnen verenigen om Sony aan te spreken over de problemen, en wanneer de klachten niet serieus genomen worden te reclameren. Je zult dan wel hard moeten kunnen maken dat je laptop meer geluid produceerd dan van een dergelijk product met bijbehorende prijs verwacht mag worden.
[...]
Waar baseer je dat op van het gewijzigde uiterlijk?
In de US of A wordt is ie al geleverd te bestellen met de ATI HD 5730 inmiddels
Anoniem: 59730
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de F12 in combinatie met USB 3.0? Krijgt de F12 deze of blijft het 2.0?
Op de nederlandse sonystyle wordt ook al melding gemaakt van de F12!
http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=0&s=VPCF1
Bij optie2 selecteer je dan VPCF1
en in het volgende vakje staan dan de F12A/B/C/E/F, maar verder nog niets te vinden van informatie
http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=0&s=VPCF1
Bij optie2 selecteer je dan VPCF1
en in het volgende vakje staan dan de F12A/B/C/E/F, maar verder nog niets te vinden van informatie
Ik heb een probleem met mijn Vaio VPCF11M1E/H. Van de een op de ander dag zijn de kleuren zeer flets, alsof het kleurprofiel anders is geworden. Any ideas?
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Er is een nieuw deel geopend: [Ervaringen] Het Sony Vaio VGN-F11 Series topic - Deel 2
Daar mogen jullie verder gaan
Daar mogen jullie verder gaan
Dit topic is gesloten.