Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:52
CLB schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:21:
[...]

Voor zover ik kan ontrafelen wat hier staat geschreven in het slechtste Nederlandse breezertaaltje ooit,
begrijp ik dat je 'n Win7 DVD'tje wil hebben.. Die kun je overal downloaden, ook legaal, of je vraagt 'm aan bij MS
Tevens schijnt het mogelijk te zijn om een clean install te doen met de recovery discs die je zelf brandt.
Dat ga ik uitproberen als ik over ongeveer 3 weken mijn Seagate Momentus XT heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCALCEET
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Na wat te hebben gemaild met verschillende winkels (waarvan sommige niet in de pricewatch worden vermeld) krijg ik vaak een soortgelijke reactie zoals deze..
Beste Michael,

Ik heb navraag gedaan bij onze Productmanagement afdeling voor de nieuwe variant, zij geven aan dat hier nog geen nieuwe variant voor bekent is, althans niet bij ons. De Sony Notebook VAIO VPCF11S1E/B wordt per 20 juni weer bij onze leverancier in voorraad verwacht.

Indien u nog vragen heeft dan verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jesse
Afdeling Verkoop
4Launch BV

NL 0900-4LAUNCH (25cpm)
BE 0900-50035 (45cpm)
verkoop@4launch.nl
www.4launch.nl

From: Michael.
Sent: dinsdag 1 juni 2010 14:49
To: 4Launch - Info
Subject: Status Artikelnr: 087541

Geachte heer/mevrouw,

Ik vraag hierbij levertijd van het volgende artikel op: 087541, ook wel de SONY VAIO F11S1E/B*

Via tweakers.net heb ik vernomen dat dit product beperkt voorradig is omdat er waarschijnlijk een opvolger ter vervanging komt. Weet u hier toevallig iets vanaf?

hoogachtend,

Michael.
De meeste winkels geven echter aan dat de Vaio F11 rond de 20ste weer op voorraad zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289181

recovery discs optie
Of 2x DVD-DL branden of 3X DVD-R /+R branden
2x DVD-DL kwam hij met error tijdens het branden op dvd2

LOL

3x DVD-R / +R is wel gelukt gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15
DarthSolidus schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 20:55:
Na wat te hebben gemaild met verschillende winkels (waarvan sommige niet in de pricewatch worden vermeld) krijg ik vaak een soortgelijke reactie zoals deze..

[...]

De meeste winkels geven echter aan dat de Vaio F11 rond de 20ste weer op voorraad zou moeten zijn.
De vraag is niet of, maar wanneer de nieuwe serie komt. En neem van mij aan, als er een nieuwe serie komt in juni dan zijn op dit moment alle productielijnen vol bezig op de F12 zo vermoed ik. Dan lijkt het me op z'n zachtst gezegd onlogisch dat ze nog F11's gaan maken namelijk, aangezien de F12 een evolutie lijkt te worden van de F11. En als de 20e nog ergens een rest partij vandaan getoverd moet worden, dan doet Sony wel erg slechte zaken door een maand "nee" te moeten verkopen...

Denk eerder dat de F12 gewoon 20 juni geleverd gaat worden, dat sluit wel redelijk aan bij de 17 juni die we in Luxemburg zagen voor de F12 :)

Edit:
SonyStyle is aan het updaten, de nieuwe E serie staat er op dit moment al op om zelf te configureren en ook de F11 is qua prijs al verhoogd(al gok ik dat ie straks ineens F12 heet). Hou het dus in de gaten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Rctworld op 01-06-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 17:21
Anoniem: 361449 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Dat betekent dus dat alleen de X versie bij de SonyStyle een mat scherm heeft en de rest gewoon een glossy. Dat is toch verdomde vervelend.
PotJanDrie... Ik heb je vragen tot 3x toe slecht gelezen.

Online bij SonyStyle heeft idd alleen de X het matte fullHD scherm. Dit wordt aangeduid met de term ' Premium'.

Edit:
Rctworld schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:46:
[...]
Edit:
SonyStyle is aan het updaten de nieuwe E serie staat er op dit moment al op om zelf te configureren en ook de F11 is qua prijs al verhoogd(al gok ik dat ie straks ineens F12 heet). Hou het dus in de gaten ;)
Misschien lijkt dat zo; als je de BR brander optie terug zet naar dvd is de prijs weer als vanouds dacht ik. (1238,- euri of zoiets.)

[ Voor 40% gewijzigd door guapper op 01-06-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
guapper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Misschien lijkt dat zo; als je de BR brander optie terug zet naar dvd is de prijs weer als vanouds dacht ik. (1238,- euri of zoiets.)
En als je dan ook nog eens voor Windows 7 Home kiest kom je uit op 1180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186156

Dat kan 4Launch zo wel leuk schrijven. Maar het is natuurlijk vrij zeker dat er een refresh aan zit te komen. Vrijwel alle webshops zijn door hun voorraad heen en op sonystyle is vrijwel geen enkele configuratie nog leverbaar. Wellicht dat Sony op de Computex nog wat loslaat of anders wordt er gewoon een geruisloze upgrade uitgevoerd. Al kan ik me dat laatste niet voorstellen. Als fabrikanten nieuws hebben, dan schreeuwen ze dit meestal wel van de daken (al die nieuwsberichten zijn immers gratis reclame).

Nee die upgrade gaat er kopen. Persoonlijk zit ik niet te wachten op betere onderdelen. Haal de kinderziektes eruit, zorg voor een stillere en zuinigere configuratie (door bijvoorbeeld nVidia Optimus of een andere slimme truc) en ik ben tevreden. Sneller hoeft van mij niet, wel betrouwbaarder en stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er wordt hier wel afgegeven op het glossy scherm, zelfs door mensen die het scherm nog nooit gezien hebben behalve in een winkel onder 2.000 TL-balken. In dit topic heb ik al een paar keer gevraagd aan (en als reactie op) kritiekhebbenden hoe ze het scherm gecalibreerd hebben en wat de resultaten waren maar daarop geen reactie. Sommige schermen zijn out-of-the-box gewoon erg slecht, en na calibratie een heel anders scherm ineens. Dat is ook goed te lezen in de LCD en plasma TV recensies van Tweakers.net.

Ik zou graag eens onderbouwde kritiek lezen met calibratieresultaten, dat is in deze 69 pagina's nog niet voorbij gekomen en op mijn vraag wordt ook -lekker makkelijk- steeds niet gereageerd.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 02-06-2010 09:29 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:57
Anoniem: 186156 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:56:
Dat kan 4Launch zo wel leuk schrijven. Maar het is natuurlijk vrij zeker dat er een refresh aan zit te komen. Vrijwel alle webshops zijn door hun voorraad heen en op sonystyle is vrijwel geen enkele configuratie nog leverbaar. Wellicht dat Sony op de Computex nog wat loslaat of anders wordt er gewoon een geruisloze upgrade uitgevoerd. Al kan ik me dat laatste niet voorstellen. Als fabrikanten nieuws hebben, dan schreeuwen ze dit meestal wel van de daken (al die nieuwsberichten zijn immers gratis reclame).

Nee die upgrade gaat er kopen. Persoonlijk zit ik niet te wachten op betere onderdelen. Haal de kinderziektes eruit, zorg voor een stillere en zuinigere configuratie (door bijvoorbeeld nVidia Optimus of een andere slimme truc) en ik ben tevreden. Sneller hoeft van mij niet, wel betrouwbaarder en stiller.
4launch houdt graag mensen in draai, dat is mijn ervaring bij hun icm slechte leverbaarheid.
Zo beloofden ze mij een exemplaar als ik akkoord ging met een hogere prijs omdat de leverancier voor hen duurder was die ze op voorraad had. Ik ben akkoord gegaan, betaald en kreeg uiteindelijk te horen dat ik toch nog 14 dagen moest wachten op leverbaarheid. Uiteraard bestelling geannulleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15
Volgens SonyStyle kan het nog tot een week duren voor de F12 er officieel op komt, de F11 is echter vanaf nu niet meer te leveren aangezien ze zich vanaf nu volledig focussen op de F12. Waarmee de kans niet erg groot lijkt dat 4Launch de F11 nog wel kan leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 09:28:
Er wordt hier wel afgegeven op het glossy scherm, zelfs door mensen die het scherm nog nooit gezien hebben behalve in een winkel onder 2.000 TL-balken. In dit topic heb ik al een paar keer gevraagd aan (en als reactie op) kritiekhebbenden hoe ze het scherm gecalibreerd hebben en wat de resultaten waren maar daarop geen reactie. Sommige schermen zijn out-of-the-box gewoon erg slecht, en na calibratie een heel anders scherm ineens. Dat is ook goed te lezen in de LCD en plasma TV recensies van Tweakers.net.

Ik zou graag eens onderbouwde kritiek lezen met calibratieresultaten, dat is in deze 69 pagina's nog niet voorbij gekomen en op mijn vraag wordt ook -lekker makkelijk- steeds niet gereageerd.
In het volgende Franse artikel wordt zowel de f11m als de f11s getest, gewoon even op het goede linkje klikken.
http://www.lesnumeriques....d-blu-ray-news-14121.html
Maar om een lang verhaal kort te maken:
TypeZwartwaardeMax helderheidContrast
VPC-F11M1E0,57cd/m2102,8cd/m2180:1
VPC-F11S1E0,18cd/m2105,5cd/m2586:1

Beide schermen kunnen helderder, maar dan wordt het zwart ook minder zwart. Daarnaast wordt het over het algmeen afgeraden om met een scherm dat helderder dan 100cd/m2 is te werken. Meeste calibratie tools calibreren de maximale helderheid rond de 100cd/m2. De kleuren van beide schermen zijn na calibratie goed.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0wland
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07-2010
Voor degenen die het nog niet weten: Media Markt Breda heeft tot en met zaterdag 5 juni de VPC-F11M1E/H.NL3 in de aanbieding voor € 888,00. Ik weet alleen niet of ze nu nog op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
Rctworld schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:37:
Volgens SonyStyle kan het nog tot een week duren voor de F12 er officieel op komt, de F11 is echter vanaf nu niet meer te leveren aangezien ze zich vanaf nu volledig focussen op de F12. Waarmee de kans niet erg groot lijkt dat 4Launch de F11 nog wel kan leveren ;)
Ik ben benieuwd hoor, ze krijgen wel behoorlijke concurrentie in juli van de nieuwe HP Envy 14 & 17 en de nieuwe XPS 16 en de studioline.

Als het een geruisloze upgrade wordt dan denk ik niet dat er veel veranderd is en ze het daarom maar niet de media in sturen, maar als de naam echt F12 wordt dan verwacht ik toch wel een dikke upgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
Mischien een beetje domme vragen!
Maar gaat de f11 dan helemaal weg of hoe werkt dat precies als die f12 er komt.
Of word de f11 goedkoper of hoe zit dat precies. Als iemand zo vriendelijk is om mij dat uit te leggen graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Outlandos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:05:
[...]
Ik ben benieuwd hoor, ze krijgen wel behoorlijke concurrentie in juli van de nieuwe HP Envy 14 & 17 en de nieuwe XPS 16 en de studioline.

Als het een geruisloze upgrade wordt dan denk ik niet dat er veel veranderd is en ze het daarom maar niet de media in sturen, maar als de naam echt F12 wordt dan verwacht ik toch wel een dikke upgrade..
Als de prijzen van de Envy's in de buurt komen wel, maar ik verwacht dat deze een stuk hoger zullen liggen.
F12 wordt geen grote update, maar er zijn wat kinderziektes aangepakt, en er komt een nieuwe i7 cpu in de quadcore versies. De nieuwe XPS16 krijgt een andere gpu, de 5730, maar verder veranderd er ook maar weinig.
To easy schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:12:
Mischien een beetje domme vragen!
Maar gaat de f11 dan helemaal weg of hoe werkt dat precies als die f12 er komt.
Of word de f11 goedkoper of hoe zit dat precies. Als iemand zo vriendelijk is om mij dat uit te leggen graag.

Alvast bedankt!
De F11 is End Of Life, en komt niet meer terug maar wordt vervangen door de F12
Iedere 6 maanden een verbeterde versie is een standaard werkwijze van Sony. Doen ze best slim vindt ik: zo kunnen ze snel inspelen op de ontwikkelingen in de hardware markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Laatst online: 13:02
Is er al een datum wanneer die komt ?
Want wil eigenlijk een nieuw sony bestellen dus zit te wachten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maracuja
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07-2024

Maracuja

Fruitig 3.1

Na mijn 'repair' zou mijn nog geen maand oude Vaio F11Z weer stil moeten zijn, maar is dat niet. Ze hebben mij aangeboden de laptop nogmaals op te halen voor reparatie, na instemming daarmee een week geen gehoor. Gisteren maar weer gemaild. Krijg ik te horen: bel maar. Dus ik net bellen en dit is wat ze zeggen:

Bij uw Sony Vaio is de case pad en de fan vervangen. De laptop was hierna conform onze normen. Als u zegt dat het probleem niet verholpen is, kan hij weer worden opgehaald door ons. Blijkt echter in ons repaircenter dat de normen niet overschreden worden, dan worden er transportkosten en kijk- en luistergeld in rekening gebracht (78,- EUR ofzo).

Nou ja, natuurlijk dat die lui zullen zeggen als ik 'em mee geef, dat er niks aan de hand is. En ik vertik om nog meer te betalen. De Vaio was duur genoeg en zou je kwaliteit van mogen verwachten.

Hij zei dat er alleen wat aan te doen was als Sony zou erkennen dat het een veelvuldig voorkomend probleem is en dat ik over een maand maar weer eens moest bellen. :r Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 09:59
ik heb dat nu ook, hij is vandaag voor de 2x keer opgehaald, ik hoop stiekem dat ik een f12 terug krijgt want hij is pas al 2 maanden in de reparatie geweest en krijgt hem ongerepareerd terug, immers mijn oorspronkelijke klacht bestaat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De XPS krijgt wellicht ook een nieuw uiterlijk en andere kleine veranderingen zoals USB 3.0 enzo.
guapper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:22:
[...]

Als de prijzen van de Envy's in de buurt komen wel, maar ik verwacht dat deze een stuk hoger zullen liggen.
F12 wordt geen grote update, maar er zijn wat kinderziektes aangepakt, en er komt een nieuwe i7 cpu in de quadcore versies. De nieuwe XPS16 krijgt een andere gpu, de 5730, maar verder veranderd er ook maar weinig.

[...]

De F11 is End Of Life, en komt niet meer terug maar wordt vervangen door de F12
Iedere 6 maanden een verbeterde versie is een standaard werkwijze van Sony. Doen ze best slim vindt ik: zo kunnen ze snel inspelen op de ontwikkelingen in de hardware markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Maracuja schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:45:
Na mijn 'repair' zou mijn nog geen maand oude Vaio F11Z weer stil moeten zijn, maar is dat niet. Ze hebben mij aangeboden de laptop nogmaals op te halen voor reparatie, na instemming daarmee een week geen gehoor. Gisteren maar weer gemaild. Krijg ik te horen: bel maar. Dus ik net bellen en dit is wat ze zeggen:

Bij uw Sony Vaio is de case pad en de fan vervangen. De laptop was hierna conform onze normen. Als u zegt dat het probleem niet verholpen is, kan hij weer worden opgehaald door ons. Blijkt echter in ons repaircenter dat de normen niet overschreden worden, dan worden er transportkosten en kijk- en luistergeld in rekening gebracht (78,- EUR ofzo).

Nou ja, natuurlijk dat die lui zullen zeggen als ik 'em mee geef, dat er niks aan de hand is. En ik vertik om nog meer te betalen. De Vaio was duur genoeg en zou je kwaliteit van mogen verwachten.

Hij zei dat er alleen wat aan te doen was als Sony zou erkennen dat het een veelvuldig voorkomend probleem is en dat ik over een maand maar weer eens moest bellen. :r Lekker dan.
Dan ben je mooi goedkoop uit dus!
psplinter schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:34:
hehe, loop al vanaf de 17 mei te bellen of ze hem op willen halen, vandaag weer eens gebeld en bingo, morgen komt ie langs. ben benieuwd. ze zeggen dat het gepiep niet bestaat en daarom preventief het pcb hebben vervangen. onderzoeks en transportkosten zijn 300 eur.
Tja, waar ligt de lat, ik bedoel, wat mag je van een laptop verwachten qua geluidsproductie en dergelijke. Het is nogal makkelijk voor Sony om te zeggen dat jij de enige bent die klaagt, maar op dit en andere topics afgaang zou ik zeggen dat het vaker voorkomt. Wel moet gezegd worden dat meer laptops met de i-core er last van hebben, bijvoorbeeld de Dell Studio 17. Ook stuurt niet iedereen een klacht naar Sony.

Ik vraag me af hoe je je als consumenten zou kunnen verenigen om Sony aan te spreken over de problemen, en wanneer de klachten niet serieus genomen worden te reclameren. Je zult dan wel hard moeten kunnen maken dat je laptop meer geluid produceerd dan van een dergelijk product met bijbehorende prijs verwacht mag worden.
Outlandos schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:54:
De XPS krijgt wellicht ook een nieuw uiterlijk en andere kleine veranderingen zoals USB 3.0 enzo.
[...]
Waar baseer je dat op van het gewijzigde uiterlijk?
In de US of A wordt is ie al geleverd te bestellen met de ATI HD 5730 inmiddels

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 02-06-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Iemand die al lange tijd prominent aanwezig is in het XPS 16 topic heeft regelmatig contact met iemand vanuit Dell (Nederland) en die vertelde hem dat de XPS 16 vanaf eind juni/begin juli ook aanwezig zal zijn op de Nederlandse site van Dell en dat dit gepaard zal
gaan met wat andere kleinere veranderingen zoals USB 3.0 en een iets ander uiterlijk. Dit is natuurlijk geen garantie, maar het zou zo maar eens kunnen natuurlijk!
guapper schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Dan ben je mooi goedkoop uit dus!

[...]

Tja, waar ligt de lat, ik bedoel, wat mag je van een laptop verwachten qua geluidsproductie en dergelijke. Het is nogal makkelijk voor Sony om te zeggen dat jij de enige bent die klaagt, maar op dit en andere topics afgaang zou ik zeggen dat het vaker voorkomt. Wel moet gezegd worden dat meer laptops met de i-core er last van hebben, bijvoorbeeld de Dell Studio 17. Ook stuurt niet iedereen een klacht naar Sony.

Ik vraag me af hoe je je als consumenten zou kunnen verenigen om Sony aan te spreken over de problemen, en wanneer de klachten niet serieus genomen worden te reclameren. Je zult dan wel hard moeten kunnen maken dat je laptop meer geluid produceerd dan van een dergelijk product met bijbehorende prijs verwacht mag worden.

[...]

Waar baseer je dat op van het gewijzigde uiterlijk?
In de US of A wordt is ie al geleverd te bestellen met de ATI HD 5730 inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59730

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de F12 in combinatie met USB 3.0? Krijgt de F12 deze of blijft het 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glocom
  • Laatst online: 22-11-2022
Op de nederlandse sonystyle wordt ook al melding gemaakt van de F12!

http://support.vaio.sony.....aspx?l=nl_NL&m=0&s=VPCF1

Bij optie2 selecteer je dan VPCF1
en in het volgende vakje staan dan de F12A/B/C/E/F, maar verder nog niets te vinden van informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 18:04
Ik heb een probleem met mijn Vaio VPCF11M1E/H. Van de een op de ander dag zijn de kleuren zeer flets, alsof het kleurprofiel anders is geworden. Any ideas?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-06 08:25

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica