Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 21:24
Ik heb vanmiddag mijn notebook teruggekregen van Sony, na afgelopen dinsdag naar Engeland verscheept te zijn via DHL. Dit kwam door het rare hoge piepgeluid van een of ander onderdeel onder de kap. (cpu whine) Vervolgens kreeg ik dat ding dus al vandaag(!) terug, 3 dagen later.

En het probleem is ook gefikst :). Ik hoor iig geen rare piep meer, alleen het zachte gezoem van de fan bij de processor, en geen morse codes.
Op het kaartje staat ook bij gerepareerde onderdelen; Anders: Sony fix for noise.
Ze kennen het probleem dus zeer zeker wel en hebben er ook een oplossing voor.

Iedereen die hier hetzelfde probleem heeft raad ik dus aan om even met de Vaio helpdesk te bellen, de acties die ze eerst aanraden even te checken (audio drivers updaten en de mic disablen) en als dat dan niet helpt hem ter reparatie laten opsturen. Binnen een week heb je hem weer terug zonder piep. Ze komen dat ding gewoon ophalen op je werk en weer afleveren op dezelfde plek. Het laatste overigens zonder het te laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58
psplinter schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:45:
nee openen valt mee, ben technical engineer, maakt dagelijks printer en laptops en servers e.d. open. was gewoon benieuwd of een backlite keyboard zou werken. moet alleen nog weten hoe ze de helderheid bepalen van het keyboard, of dat ook via de omgevings sensor gaat of aparte hotkeys,
Als ik me niet vergis heb ik ergens gelezen dat de verlichting van het keyboard meelift op de sensor die ook het scherm dimt. Ik kan ff niet terugvinden waar ik het gelezen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 19:02
dat is helemaal correct, heb net de user manual gedownload bij sony.com de backlite kan je aan en uitzetten in vaio control, en zou gewoon moeten werken. ga straks eens contact opnemen met een reseller op ebay over de kleur en de enter toetst, dat ik straks geen uk keyboard krijgt met een omgekeerde L als entertoets.

edit. ik heb antwoord gehad en volgens ebay
If your original laptop do not comes with backlit function, then the backlit function on this keyboard will not work at your laptop. Hope it helps.

heb hem wel besteld, heb de connector, dus probeer het gewoon voor die 30 eur

[ Voor 30% gewijzigd door murdock01 op 06-03-2010 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
psplinter schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:31:
[...]

nee tussen je laptop en meng paneel. een di maakt van je inbalance geluid een balance geluid en filtert ook de storing weg. je zou dan als je het gelijk goed willen doen, een kabel hebben van 3,5 naar 2x 6,35 (linker en rechter kanaal) die sluit je aan op een di box (je heb er dus ook 2 nodig) afhankelijk of je een photom heb neem je een actief of een pasief di box.

je zou deze kunnen nemen van de conrad OMNITRONIC LH-055 DI BOX PASS 2x
en dan een kabel van 3.5 mm naar 2x 6.35 mm jack. en dan verder met xlr naar je meng tafel en je bent klaar
Gelukkig hielp het aansluiten van de voeding van de laptop op een erg lowtech geaard naar ongeaard stekkerding, het probleem is nu weg, geheel veroorzaakt door een aardlus dus. Een ground lift knop was handiger geweest maar van de vier apparaten in de keten heeft geeneen die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
Jheroun schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 01:07:
[...]

Gelukkig hielp het aansluiten van de voeding van de laptop op een erg lowtech geaard naar ongeaard stekkerding, het probleem is nu weg, geheel veroorzaakt door een aardlus dus. Een ground lift knop was handiger geweest maar van de vier apparaten in de keten heeft geeneen die.
das mooi, maar iedereen die een beetje met muziek werkt heb gewoon di's liggen in huis en weet ook dat je unbalanced gelijksbron aansluit op een mengpanaal of een pa e.d. problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343290

Hallo allemaal!
Ik heb de Sony Vaio VPCF11M1E, en ben tot nu toe hartstikke tevreden met de laptop! Het enige dat ik irritant vind, is dat het snoer dat van het stopcontact naar de adapter gaat zo enorm kort is..
Nu wil ik een nieuw snoer kopen. Zijn er voorwaarden waar zo'n snoer aan moet voldoen(bijvoorbeeld het aantal volt of iets)? Of kan gewoon elk snoer met deze aansluitingen erin?
En weet iemand misschien een goede winkel om dit snoer te kopen/Waar hebben jullie hem gekocht?
Alvast bedankt!
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
wat jij bedoelt is een netsnoer, als de aansluiten hetzelfde is maakt verder maakt het niks uit. zoiets is al goed http://www.videofrank.nl/...noer-18-meter-p-1098.html
als je de adapter gaat vervangen moet je wel op de volts en wats letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05-2024
Aangezien ik naar Australie ga voor 4 maanden en deze dure laptop niet mee wil nemen verkoop ik hem. Dus als iemand intresse heeft in een VPC-F11S1E/B nieuwwaarde bij de Saturn aangeschaft voor 1299€ op 24-02-2010 dus hij is amper een week oud. Ook zit er een Windows 7 Ultimate 64bit upgrade code bij. Hij heeft geen last van de 'piep' die hier beschreven staat in het topic. Ik verkoop deze voor 1150€. De doos, bon en alles zit er nog bij. Als iemand intresse heeft hoor ik het graag.
Mvg Victor

[ Voor 8% gewijzigd door Vsteegman op 06-03-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55

A-J

Vsteegman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:15:
Aangezien ik naar Australie ga voor 4 maanden en deze dure laptop niet mee wil nemen verkoop ik hem. Dus als iemand intresse heeft in een VPC-F11S1E/B nieuwwaarde bij de Saturn aangeschaft voor 1299€. Ook zit er een Windows 7 Ultimate 64bit upgrade code bij. Hij heeft geen last van de 'piep' die hier beschreven staat in het topic. Ik verkoop deze voor 1150€. De doos, bon en alles zit er nog bij. Als iemand intresse heeft hoor ik het graag.
Mvg Victor
Vreemd, werd de laptop niet standaard geleverd met win7? Deze reeks vaio laptops is van januari 2010, toen was win7 allang op de markt... Anyway, 1150E is aan de hoge kant, in de pricewatch is hij voor 25euro meer helemaal nieuw te krijgen.
Ik ben van plan zeer binnenkort een Vaio aan te schaffen... dus als je een aantrekkelijkere deal hebt, neem ik hem zo van je over :)

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Hij heeft ook windows 7 home premium standaard. Maar ik heb er een windows 7 ultimate code bij legaal. Die pricewatch is exclusief verzendkosten en hij heeft geen ultimate licentie dus het scheelt 100€ nog in de prijs. Als je akkoord gaat kan je hem eventueel vandaag al ophalen.Hij is pas een week oud, volledig krasvrij. Ook kloppen de goedkoopste prijzen niet van die pricewatch als je kijkt op die website en ze zijn niet op voorraad.

Mvg Victor

[ Voor 20% gewijzigd door Vsteegman op 06-03-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Wat vinden jullie eigenlijk van de software van Sony die bij de vaio zit?
Kun je de snelkoppelingbalk van Sony Gate ook uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 20:52
(jarig!)
Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze laptop.
De grootste bezigheid met deze laptop wordt toch wel gamen, maar voor mij hoef niet alles op de hoogste settings te draaien.

Ik heb nu deze geconfigureert.

Intel® CoreTM i5 Processor
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Maar ik heb een aantal vragen over deze configuratie:

Met gamen merk je dan veel verschil als je 5400 rpm schijf neemt i.p.v. een 7200 rpm?
Core i5 is dat eigenlijk quadcore of is het een dual core?

Maar ik zit ook nog te twijfelen of ik de standaard DVD er zou laten of dat ik een Blu-ray er in laat zetten.
Wat is jullie mening hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

WoodY1121 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:43:
Ik heb ook mijn oog laten vallen op deze laptop.
De grootste bezigheid met deze laptop wordt toch wel gamen, maar voor mij hoef niet alles op de hoogste settings te draaien.

Ik heb nu deze geconfigureert.

Intel® CoreTM i5 Processor
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Zwart
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Maar ik heb een aantal vragen over deze configuratie:

Met gamen merk je dan veel verschil als je 5400 rpm schijf neemt i.p.v. een 7200 rpm?
Core i5 is dat eigenlijk quadcore of is het een dual core?

Maar ik zit ook nog te twijfelen of ik de standaard DVD er zou laten of dat ik een Blu-ray er in laat zetten.
Wat is jullie mening hier over?
Die corei5 is een dual core, geen quad core dus. Maar krachtig genoeg voor jouw games ;) 7200 rpm is nice, alleen voor snellere laadtijden, maar niet voor meer fps ingame ofzo.
Ik zou zeker een BD-rom nemen voor 50euri meer of zelfs een BR-brander overwegen voor 100euri meer! Is het geld zeker waard, vooral als je lang met deze laptop wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129745

Vsteegman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:15:
Aangezien ik naar Australie ga voor 4 maanden en deze dure laptop niet mee wil nemen verkoop ik hem. Dus als iemand intresse heeft in een VPC-F11S1E/B nieuwwaarde bij de Saturn aangeschaft voor 1299€ op 24-02-2010 dus hij is amper een week oud. Ook zit er een Windows 7 Ultimate 64bit upgrade code bij. Hij heeft geen last van de 'piep' die hier beschreven staat in het topic. Ik verkoop deze voor 1150€. De doos, bon en alles zit er nog bij. Als iemand intresse heeft hoor ik het graag.
Mvg Victor
Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die een dergelijke aanschaf doen en na een week besluiten om het gekochte weer van de hand te doen.
Dat Australie kwam toch niet zomaar uit de lucht vallen???? En waarom zou de laptop niet mee kunnen naar Australie?

Ik vind het vreemd en erg ongeloofwaardig overkomen.... Voortaan beter nadenken en niet te inpulsief aankopen doen wil ik je als tip meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flo-78 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 13:38:
Wat vinden jullie eigenlijk van de software van Sony die bij de vaio zit?
Kun je de snelkoppelingbalk van Sony Gate ook uitzetten?
Gelukkig wel, je kan hem ook van je PC verwijderen...

Om hem uit te zetten klik je met je rechtermuistoets in het gate venster. Je zal een schakelaartje vinden wat je zo kunt instellen dat je geen last meer heb van deze rommel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Dank je et1961!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Anoniem: 129745 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat er mensen zijn die een dergelijke aanschaf doen en na een week besluiten om het gekochte weer van de hand te doen.
Dat Australie kwam toch niet zomaar uit de lucht vallen???? En waarom zou de laptop niet mee kunnen naar Australie?

Ik vind het vreemd en erg ongeloofwaardig overkomen.... Voortaan beter nadenken en niet te inpulsief aankopen doen wil ik je als tip meegeven.
Denk je dat ik er blij mee ben? Het is ontzettend zonde van het geld. En ja australie kwam inderdaad op het allerlaatste moment in mij op. Maar dat heb ik de mensen die geinterreseerd zijn al uitgelegd. Over het meenemen naar Australie. Ik heb het geld niet om in dure hotels te gaan slapen met goede beveliging en slaap vooral in hostels waar zon ding in je kamer laten staan natuurlijk niet erg slim is. Wel vind ik het een beetje vreemd mij meteen als onbetrouwbaar te bestempelen aangezien jij geen weet hebt van mijn situatie maar dat terzijde. Hij is gewoon te koop en als ik er niet voor krijg wat ik wil dan hou ik hem zelf maar staat hij waarschijnlijk 4 maanden stil en dat is ook zonde.

Mvg Victor

[ Voor 3% gewijzigd door Vsteegman op 06-03-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 20:18
Iemand battlefield bad company 2 al geprobeerd?

http://ohlawl.com/liseda.html hier een klein 'programmatje' waarmee je snel dx9 kunt selecteren zonder dat je in mijn documenten moet gaan prullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodY1121
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 20:52
(jarig!)
A-J schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Die corei5 is een dual core, geen quad core dus. Maar krachtig genoeg voor jouw games ;) 7200 rpm is nice, alleen voor snellere laadtijden, maar niet voor meer fps ingame ofzo.
Ik zou zeker een BD-rom nemen voor 50euri meer of zelfs een BR-brander overwegen voor 100euri meer! Is het geld zeker waard, vooral als je lang met deze laptop wilt gaan doen.
Oke, bedankt voor de info, ik had al wel zoiets op wiki gelezen dat het een dual is, maar wou het even zeker weten :)

Maar of ik een DB doe weet ik zo niet, als ik het doe is het omdat misschien de games later op een DB schijf komen, want films/dvd/db kijken ik nooit op een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

Grote kans dat in 1-2 jaar grote games op BD-rom komen. Als je tegen die tijd nog geen nieuwe laptop wilt aanschaffen, zou ik zeker 50euro er voor over hebben. Je kan natuurlijk ook altijd nog een BD later inbouwen (weet niet 100% zeker of dat kan, maar zou moeten kunnen) of een externe BD-rom speler halen. Maar trust me, dat wordt allemaal wss duurder dan 50E. ;)

//Over potentiële kopers;
Ik heb van horen zeggen dat MediaMarkt in de week vanaf 22 maart een actie "4 halen 3 betalen" gaat krijgen. Misschien het wachten waard en met 4 kopers hier op een MM af te stormen voor +-25% korting (alle 4 bedragen moeten dan wel op hetzelfde niveau zitten) uiteindelijk per persoon? Ik ben alvast 1 potentiële koper :)

[ Voor 32% gewijzigd door A-J op 06-03-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

Ik heb trouwens zelf nog een vraag, hebben deze vaio's 'audio over hdmi' ? Of moet je zelfstandig nog een audio kabel in je tv pluggen als je een film wilt kijken vanaf je laptop op je ldc tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vsteegman schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:35:
[...]

. Wel vind ik het een beetje vreemd mij meteen als onbetrouwbaar te bestempelen aangezien jij geen weet hebt van mijn situatie maar dat terzijde.
Het woord "onbetrouwbaar" heb ik niet gebruikt.... Ongeloofwaardig, heeft een andere betekenis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
A-J schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:30:
Ik heb trouwens zelf nog een vraag, hebben deze vaio's 'audio over hdmi' ? Of moet je zelfstandig nog een audio kabel in je tv pluggen als je een film wilt kijken vanaf je laptop op je ldc tv?
vrijwel alle laptops hebben hdmi 1,2. gewoon 1080@60 hz met dolby geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vsteegman
Anoniem: 129745 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:37:
[...]

Het woord "onbetrouwbaar" heb ik niet gebruikt.... Ongeloofwaardig, heeft een andere betekenis!
toch komt het een beetje op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
psplinter schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:48:
[...]

vrijwel alle laptops hebben hdmi 1,2. gewoon 1080@60 hz met dolby geluid.
Volgens mij is het hdmi 1.3a zelfs. Anyway, ik heb het ding al een paar keer op de TV aangesloten en de audio gaat gewoon mee over die HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348941

Voor de nederlandse lezers:
Is de VAIO F (X) Serie die je kan configureren op sonystyle.nl met een harde kunststoffen palmrest of met een zachte palmrest (zoals de belgische Z reeks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teusdejong
  • Laatst online: 02-12-2021
FoOnEeN schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:59:
Ik heb vanmiddag mijn notebook teruggekregen van Sony, na afgelopen dinsdag naar Engeland verscheept te zijn via DHL. Dit kwam door het rare hoge piepgeluid van een of ander onderdeel onder de kap. (cpu whine) Vervolgens kreeg ik dat ding dus al vandaag(!) terug, 3 dagen later.

En het probleem is ook gefikst :). Ik hoor iig geen rare piep meer, alleen het zachte gezoem van de fan bij de processor, en geen morse codes.
Op het kaartje staat ook bij gerepareerde onderdelen; Anders: Sony fix for noise.
...
Hier dezelfde ervaring: dinsdag opgehaald, vrijdag terug. En het hoge gegier is weg. Bij mij gerepareerd: Anders: TNC shielding pad.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom er door zo veel mensen wordt geklaagd. Sony heeft een uitstekende garantie: gewoon laten repareren.

Teus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 348941 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:08:
Voor de nederlandse lezers:
Is de VAIO F (X) Serie die je kan configureren op sonystyle.nl met een harde kunststoffen palmrest of met een zachte palmrest (zoals de belgische Z reeks)?
Dat is de versie met de rubberen polssteun. Ook te herkennen aan de kleur: 'Premium Black'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:00:
[...]

Dat is de versie met de rubberen polssteun. Ook te herkennen aan de kleur: 'Premium Black'.
Bedankt,
dit maakt de keuze tussen het belgische model S en nederlands model X nog moeilijker.
Ik vind die rubberen polssteun heel mooi. En het feit dat je voor 50 euro opleg een blu-ray brander hebt ipv een speler is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 348941 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:15:
[...]

Bedankt,
dit maakt de keuze tussen het belgische model S en nederlands model X nog moeilijker.
Ik vind die rubberen polssteun heel mooi. En het feit dat je voor 50 euro opleg een blu-ray brander hebt ipv een speler is ook wel leuk.
Maakt het je niet uit of het een qwerty of azerty keyboard heeft?

Overigens heb je op de standaard versies 6GB RAM geheugen ipv 4GB standaard via sonystyle, en online zijn ze wel een stuk goedkoper te krijgen natuurlijk. Maar geen blue-ray zoals je al aangeeft, tenzij je voor het topmodel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-06 06:47
De f11s1e heeft een blueray lezer.
Ik ga ook voor dit model, zet er zelf eerst een 7200 rpm in, en ga later over een SSD.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

guapper schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:35:
[...]

Maakt het je niet uit of het een qwerty of azerty keyboard heeft?
Overigens heb je op de standaard versies 6GB RAM geheugen ipv 4GB standaard via sonystyle ...
qwerty of azerty maakt me niet uit. Mijn EeePC is ook qwerty, en dat typt wel aardig :)
Vraag me af of 4Gb vs 6Gb veel uitmaakt voor Ubuntu (Windows zwier ik er meteen uit, of plaats ik tijdelijk op kleine partitie tot Blu-Ray afspeelbaar is in linux)
Zo komt het totaal bedrag uit op 1289,- euro ipv 1350,- dit met blu-ray brander maar 4Gb ipv 6Gb, en 320Gb ipv 500Gb (Data komt toch op externe schijf), en met de mooie rubberen polssteun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

Hi,

Heb schone installatie gedaan, maar wil nu eigenlijk enkele voroaf getinstalleerde programma's toch installeren. Las hier op het forum dat dat kan, voor zolang je de recovery partititie nog hebt.

Nu kom ik in het recovery center (F10) maar dan, ik wil voorkomen dat ik per ongelijk alles recover naar de oorspronkelijke staat, ik wil juist de software hebben, maar dan met mijn schone installatie.

Iemand die me er een beetje door heen kan leiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb dat ooit gedaan met Universal Extractor. deze kan de image uitpakken die op de cd's staat. je kan vervolgens bij de meeste programma;s dan de installer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 01:25
Anoniem: 348941 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 10:05:
[...]

qwerty of azerty maakt me niet uit. Mijn EeePC is ook qwerty, en dat typt wel aardig :)
Vraag me af of 4Gb vs 6Gb veel uitmaakt voor Ubuntu (Windows zwier ik er meteen uit, of plaats ik tijdelijk op kleine partitie tot Blu-Ray afspeelbaar is in linux)
Zo komt het totaal bedrag uit op 1289,- euro ipv 1350,- dit met blu-ray brander maar 4Gb ipv 6Gb, en 320Gb ipv 500Gb (Data komt toch op externe schijf), en met de mooie rubberen polssteun :)
Wat is de reden dat je zo'n dikke laptop nodig hebt voor ubuntu?
Er zijn niet echt veel apps die echt veel power nodig hebben toch?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

psplinter schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:06:
ik heb dat ooit gedaan met Universal Extractor. deze kan de image uitpakken die op de cd's staat. je kan vervolgens bij de meeste programma;s dan de installer gebruiken
Eigenlijk allemaal achteraf niet zo heel ingewikkeld, DVD1 er in, opstarten, en recovery center komt vanzelf met de vraag wat je wilt doen... dus individuele meegeleverde utilities installeren in mijn geval.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 177841 op 07-03-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNS666 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:13:
[...]

Wat is de reden dat je zo'n dikke laptop nodig hebt voor ubuntu?
Er zijn niet echt veel apps die echt veel power nodig hebben toch?
Hoge resolutie is heel leuk bij programmeren. Snelheid altijd goed bij compileren.
Goede grafische chipset voor ontspanning en eye candy.
En toestel ziet er dan nog eens mooi uit ook.

Vele toestellen tegenwoordig zijn vaak in dat afschuwelijk glossy zwart :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 348941 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:34:
Vele toestellen tegenwoordig zijn vaak in dat afschuwelijk glossy zwart :r .
zwart wat er alleen op dag 1 goed uitziet :r

de glossy demomodellen bij shops zijn al helemaal afgrijselijk...

maar inderdaad: hoge resolutie _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-03-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik heb de M1E nu ook een paar weken. Gelukkig geen last van enig gepiep. Wel valt me op dat als er wat donkere beelden zijn, je "lichtvlekken" erg duidelijk op je scherm hebt. Dus het licht is niet overal evenredig verspreid.
Tja je moet wat te muggenziften hebben niet? ;)

Meer mensen die dit hebben?(misschien is er iets mis met die van mij?)
Verder EEEEEEEEEERG blij met mijn impulsieve aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
psplinter schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 08:15:
[...]

das mooi, maar iedereen die een beetje met muziek werkt heb gewoon di's liggen in huis en weet ook dat je unbalanced gelijksbron aansluit op een mengpanaal of een pa e.d. problemen geeft
Waarom zou je in een keten een extra schakel toevoegen (DI) die altijd een vorm van signaaldegradatie oplevert als het probleem veroorzaakt wordt in de stroomvoorziening? Aardlusproblemen ken ik, die los ik dan liever op door een ground lift (in dit geval via een andere stekker tussen voeding en stopcontact) dan door een extra conversieslag.

Anyhow, dit probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Wat ik wel lees is hoe ik een clean install kan doen maar dan moet je bijv een oem versie van windows7 kopen. Nu is het goedkoper om gewoon windows7 prof mee te bestellen. (scheeld +_70 euro).
  • Wat zijn de mogelijkheden om zoveel mogelijk bloatware te verwijderen?
    Wanneer je in het configuratiescherm dingen verwijderd blijft er nog altijd iets achter op je laptop.
  • Een programma als revouninstaller? doet dat het beter?
  • Kun je makkelijk een recoveryinstalatie doen na je aankoop en dan kiezen wat je wel en niet wil installeren?
  • Heb je een speciale verwijder tool nodig van symantec van de symantec site? (erg lastig verwijderbare software)
  • Het is toch mogelijk gratis je vaio bloatwarevrij te kopen tegenwoordig?
Is er iemand die geen verse installatie heeft gedaan maar zoveel mogelijk zelf heeft verwijderd die zijn bevindingen / werkwijze kan posten?

Zoals altijd...zeer bedankt voor de informatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 14:24
flo-78 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:53:
Wat ik wel lees is hoe ik een clean install kan doen maar dan moet je bijv een oem versie van windows7 kopen. Nu is het goedkoper om gewoon windows7 prof mee te bestellen. (scheeld +_70 euro).
    Wanneer je in het configuratiescherm dingen verwijderd blijft er nog altijd iets achter op je laptop.
  • Kun je makkelijk een recoveryinstalatie doen na je aankoop en dan kiezen wat je wel en niet wil installeren?
  • Heb je een speciale verwijder tool nodig van symantec van de symantec site? (erg lastig verwijderbare software)
Is er iemand die geen verse installatie heeft gedaan maar zoveel mogelijk zelf heeft verwijderd die zijn bevindingen / werkwijze kan posten?

Je kan gewoon in verse installatie van Windows 7 Home Premium uitvoeren met behulp van een ISO die je van diverse legale bronnen kan downloaden. Het serial number staat een sticker onderop de laptop en activatie verloopt via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Neem aan dat dit ook met windows 7 proffesional kan. Is dit met de link eerder in dit forum of zijn er nog andere legale sites (misschien van microsoft zelf?) Is zo een iso makkelijk te downloaden en branden?

--Met een downloadmanager 1 bestand downloaden en dan branden. Daarna herinstalleren?
-dan als windows7 draaid de languagepack downloaden.

En klaar?

--Kan ik dan nog wel enkele vaio software terug zetten vanaf de vaio website?
Zijn wel hoop mensen op de site zelf die zeggen dat het niet werkt, of werkt het 100%?

In de us kan je bij een bestelling van de sonysite een fresh start kiezen. Zonder bloatware. Raar dat dit hier nog niet kan...

Sorry maar dit is beetje nieuw voor me.

[ Voor 59% gewijzigd door flo-78 op 08-03-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem aan dat dit ook met windows 7 proffesional kan. Is dit met de link eerder in dit forum of zijn er nog andere legale sites (misschien van microsoft zelf?) Is zo een iso makkelijk te downloaden en branden?
Yep, dit weekend allemaal zonder problemen gedaan, gebruik wel even downloadmanager.
Ook handig, voordat je je clean install doet eerst even recovery schijven van de originele versie, dan kan je altijd nog terug, en ook nog eventueel de oorspronkelijk geleverde utilities installeren.
--Met een downloadmanager 1 bestand downloaden en dan branden. Daarna herinstalleren?
Zo ongeveer, maar vergeet niet je drivers, en alle andere programma's nog, gaat allemaal wel even tijd in zitten.
--Kan ik dan nog wel enkele vaio software terug zetten vanaf de vaio website?
Dat kan dus door de eerste originele recovery schijf op te starten, en daar gewoon de utilities die je wilt hebben te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Ok nou dan weet ik genoeg. Bij microsoft zeggen ze dat dit niet kan. (Hoe verwonderlijk) Verder kun je indd in NL nog geen fresh start mee bestellen bij de sony site (ook even gebeld).

Weet iemand trouwens te vertellen welke wireless chip in de f serie zit?

Is het een intel centrino advanced-n 6200 of 6300 chip?
Link:
http://www.intel.com/netw...pters/6200-6300/index.htm

[ Voor 34% gewijzigd door flo-78 op 08-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-03 19:51
Er zit een Advanced N 6200 in.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Ok dan zou deze laptop in theorie Intel® Wireless Display moeten kunnen toch?

http://www.intel.com/supp...tech/iwd/sb/CS-031059.htm

• cpu klopt
• graphics klopt (zit op de cpu meegebakken, Arrandale of heb je een HM55 en HM57 chipset nodig om daar gebruik van de maken, aangezien in de f serie een pm 55 zit?)
• wireless kaartje:advanced 200n klopt
• windows 7 klopt

Weet iemand dit misschien?

[ Voor 41% gewijzigd door flo-78 op 08-03-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Sonystyle.fr is de E-serie ook verkrijgbaar met 17" Full HD scherm, i5, Radeon HD 5650, Blu-Ray Brander.

De volgende configuratie:
I5 - 520
500 Gb HD
4Gb Ram
Blu-Ray Brander
17" 1920x1080 Led LCD
Radeon HD5650 - 1 Gb

komt op 1089 Euro

Maakt het weer wat moeilijker om te kiezen tussen E en F

Ik denk dat het scherm van de F(X) van een betere kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
flo-78 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:53:

Ik heb dat gedaan bij mijn laptop, had zelf verder geen cd liggen of andere versie die ik kon installeren. Als het slecht uitpakte had ik hem alsnog kunnen herinstalleren.
Maar ik ben dus bezig geweest om alle meegeïnstalleerde software van Sony handmatig via Software van dat ding te mikken, en dat werkt ook goed. Duurt alleen wel even aangezien er dus iets van 40+ programma's meegeïnstalleerd worden die allemaal SONY blabla heten en allerhande functionaliteit toevoegen die ik niet wilde.
Kostte me een uur of 2/3 om dit er allemaal af te flikkeren, maar uiteindelijk werkte het wel nog allemaal goed en merk ik geen nadelige problemen bij het gebruik van die installatie. Werk er nu nog steeds op en geen problemen voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338175

Anoniem: 348941 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:10:
Op Sonystyle.fr is de E-serie ook verkrijgbaar met 17" Full HD scherm, i5, Radeon HD 5650, Blu-Ray Brander.

De volgende configuratie:
I5 - 520
500 Gb HD
4Gb Ram
Blu-Ray Brander
17" 1920x1080 Led LCD
Radeon HD5650 - 1 Gb

komt op 1089 Euro

Maakt het weer wat moeilijker om te kiezen tussen E en F

Ik denk dat het scherm van de F(X) van een betere kwaliteit is.
En is het dan mogelijk om zelf te configureren en te besetellen op de franse website als je daar niet woont ? (Ik woon in België en zou hem graag in Nederland configureren :P )

Iemand hier iets over te zeggen ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En werkt hij nu ook sneller? Ik bedoel als ik niet geef om de tijd die ik er in steek, is handmatig verwijderen dan even goed als een clean install ? ;)
FoOnEeN schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:19:
[...]

Ik heb dat gedaan bij mijn laptop, had zelf verder geen cd liggen of andere versie die ik kon installeren. Als het slecht uitpakte had ik hem alsnog kunnen herinstalleren.
Maar ik ben dus bezig geweest om alle meegeïnstalleerde software van Sony handmatig via Software van dat ding te mikken, en dat werkt ook goed. Duurt alleen wel even aangezien er dus iets van 40+ programma's meegeïnstalleerd worden die allemaal SONY blabla heten en allerhande functionaliteit toevoegen die ik niet wilde.
Kostte me een uur of 2/3 om dit er allemaal af te flikkeren, maar uiteindelijk werkte het wel nog allemaal goed en merk ik geen nadelige problemen bij het gebruik van die installatie. Werk er nu nog steeds op en geen problemen voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Hoe zit het met het vervangen van de OEM harddisk voor een seagate momentus 7200 rpm.
Moet ik de disk clonen? las hier een stukje over op notebook review.

In eerste instantie wil ik nog niet een clean install doen, dus gewoon de backup partitie in stand houden.

Iemand ervaring hiermee?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb mijn installatie afgemaakt en vervolgens de recovery dvds gemaakt en deze gebruikt op mijn ssd. ik heb wel na de recovery een hoop sony dingen verwijderd, maar zo groot zijn ze ook niet en merkt ook niet dat ie langzaam is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik heb net antwoord gehad van sony,

Geachte Meneer

Bedankt voor uw email met betrekking tot het geluid uit uw laptop

Uw computer zal gerepareerd moeten worden om uw probleem op te lossen.
Om deze reparatie uit te voeren zal de computer opgehaald moeten worden door een koerier, deze zal de computer na de reparatie ook weer bij u terugbrengen.

dit betekend dus dat het probleem ondertussen erkend is en iedereen zijn piepende notebook kan aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Wat is een goeie bluetooth muis icm met deze laptop, ik wil niet continue disconnects hebben.
Anders ga ik liever voor een usb versie. iemand tips?

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332532

Justin2000 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:37:
Wat is een goeie bluetooth muis icm met deze laptop, ik wil niet continue disconnects hebben.
Anders ga ik liever voor een usb versie. iemand tips?
Zou ik ook graag willen weten. Had een medion bluetooth muis bij Aldi gekocht maar om de haverklap viel de verbinding weg (het was al iets beter nadat ik een bepaalde functie van de bluetooth hardware had afgezet) maar dit was echt niet praktisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murdock01
ik vindt bluetooth niet prettig werken, veel lag enzo, traag uit standby komen enzo. een logitech of microsoft muis met een nano stick beval mij beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349425

teusdejong schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:14:
[...]

Hier dezelfde ervaring: dinsdag opgehaald, vrijdag terug. En het hoge gegier is weg. Bij mij gerepareerd: Anders: TNC shielding pad.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom er door zo veel mensen wordt geklaagd. Sony heeft een uitstekende garantie: gewoon laten repareren.

Teus
Teus (of anderen die het whining geluid hebben laten oplossen),

kun je bevestigingen dat het gegier wat nu verholpen is, overeenkomt met het geluid dat Tausif heeft opgenomen en ge-upload op de "Official Sony Vaio F Series Owners Lounge" forum?
http://forum.notebookrevi...ead.php?t=448894&page=528
(bericht 5273) (je hoort het vaag op de achtergrond; in het echt is het duidelijker)
Ik zou het bestandje graag voor jullie hier uploaden, maar weet niet hoe.

Dit is namelijk precies het geluid waar ik ook last van heb.

Ik wil zeker weten dat Sony dit probleem kan oplossen.
Er zijn namelijk nogal wat moaning / whining / morsecode issues en ik zou het zonde vinden als ik mijn F11 dagen kwijt ben zonder resultaat.

Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 349425 op 09-03-2010 17:29 . Reden: slechte link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
Anoniem: 338175 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 20:45:
En werkt hij nu ook sneller? Ik bedoel als ik niet geef om de tijd die ik er in steek, is handmatig verwijderen dan even goed als een clean install ? ;)

[...]
Ik weet niet echt of hij sneller werkt nu, maar in ieder geval niet traag of trager. Dit is namelijk een van de eerste dingen die ik met die notebook deed. Dus daar kan ik niet echt antwoord op geven.
Anoniem: 349425 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Teus (of anderen die het whining geluid hebben laten oplossen),

kun je bevestigingen dat het gegier wat nu verholpen is, overeenkomt met het geluid dat Tausif heeft opgenomen en ge-upload op de "Official Sony Vaio F Series Owners Lounge" forum?
http://forum.notebookrevi...ead.php?t=448894&page=528
(bericht 5273) (je hoort het vaag op de achtergrond; in het echt is het duidelijker)
Ik zou het bestandje graag voor jullie hier uploaden, maar weet niet hoe.

Ik wil zeker weten dat Sony dit probleem kan oplossen.
Er zijn namelijk nogal wat moaning / whining / morsecode issues en ik zou het zonde vinden als ik mijn F11 dagen kwijt ben zonder resultaat.

Alvast bedankt
En dit geluid is toch een ander als waar ik last van had. Dit is meer een soort huilende wind achtig iets wat van de fan ofzo af komt. Dat van mij was veel irritanter en ook wat harder als dit, en leek dus op een soort doordringende piep/morsecode achtig geluid. Kon dat ook niet opnemen met mijn telefoon, daar hoorde je het niet op. Dat huilende hoor ik bij mij ook wel, maar alleen als ik echt goed luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Wanneer denken jullie dat sony deze f serie weer gaat vernieuwen? Misschien met een usb 3.0 aansluiting?
Of is dit eigenlijk nog niet te voorspellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
flo-78 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:25:
Wanneer denken jullie dat sony deze f serie weer gaat vernieuwen? Misschien met een usb 3.0 aansluiting?
Of is dit eigenlijk nog niet te voorspellen?
Dat zal wel even duren aangezien de VGN-F11 net nieuw is. Ik verwacht niet dat ze een nieuwe serie gaan uitbrengen enkel en alleen om usb 3.0 support toe te voegen.

Iemand hier al OSX werkend gekregen op zijn/haar F11? Bij mij reboot de Vaio tijdens de installatie telkens bij het grijze scherm met apple logo :(

[ Voor 15% gewijzigd door chrisO op 10-03-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

Klein vraagje; zit de win7-dvd er netjes bij of moet je die zelf zien te scoren en leveren ze enkel de key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
Kan iemand mij vertellen of het klopt dat sinds 2 dagen er geen 5% (studenten) korting meer wordt gegeven als je de laptop via sony-style wordt besteld?

Iemand toevallig nog een laptop besteld algelopen 2 dagen?

vriendelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

Ik heb gister nog zo'n dude aan de telefoon gehad om mijn laptop te bestellen en ik vroeg ook om de korting voor studenten en hij zij dat er GEEN kortingen waren. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
A-J schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:30:
Klein vraagje; zit de win7-dvd er netjes bij of moet je die zelf zien te scoren en leveren ze enkel de key?
DVD moet je zelf voor zorgen, maar er zijn voldoende websites waar je die legaal kan downloaden ( natuurlijk niet handig als je langzaam internet of een datalimiet hebt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J

A-J

chrisO schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:57:
[...]

DVD moet je zelf voor zorgen, maar er zijn voldoende websites waar je die legaal kan downloaden ( natuurlijk niet handig als je langzaam internet of een datalimiet hebt )
Ik heb campus-internet met 20MegaByte/sec downstream, dus zo'n dvd'tje heb ik zo binnen ;) Ik heb even zitten googlen, maar kom alleen op onzin sites voor RC's etc. Iemand misschien een goede site?

Wel slordig dat die install disks er niet meer bij zitten, was bij mijn vorige laptops wel anders. (ook al zat de bloatware er op, zat er toch een winXP disk bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo-78
A-J schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:52:
Ik heb gister nog zo'n dude aan de telefoon gehad om mijn laptop te bestellen en ik vroeg ook om de korting voor studenten en hij zij dat er GEEN kortingen waren. Beetje jammer
Idd beetje jammer, eerst beloven ze afgelopen vrijdag die korting. Bel je 2 dagen later op en dan is er geen korting. Staat ze netjes qua klantvriendelijkheid en beloftes. :X

even een offtopic uiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09-2024
Anoniem: 349425 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:21:
[...]

Dit geluid verschilt van de hoge pieptoon die (ook) aanwezig is, wat volgens mij wordt veroorzaakt door de (controller van) de harde schijf. Wat je op de door jou genoemde audiofile hoort is het geluid van de fan, het zgn. huilen (of whining). Dit is bij mij een stuk minder geworden na de update van de drivers (zie onderaan startpost voor link).

De pieptoon (of morse als je dicht bij de touchpad luistert) is een ander geluid en ik heb nog geen plek gevonden waar iemand het heeft opgenomen zodat het herkenbaar is. Ik denk dat dit aanpassen en niets doen met de 'whine' zoals hiervoor beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

Wom

Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste Vaio, voor de volledigheid maar even de specs voor wie het interesseert ;)

VPCF11C5E

Vaio VPCF11C5E
Intel I5 M520 @ 2.4 Ghz
6 GB DDR3
256 GB Intel SSD
Geforce GT 330M 1GB
Blu-ray Writer
Windows 7 Ultimate (64Bit)

Besteld via Sonystyle. Moet zeggen dat de service erg goed was, telefonisch besteld en kreeg nog korting tov. de prijs op internet. Puike zaak dus.

Eerste ervaring so far is dat hij heel stil is. Heb hier nog een Acer van twee maand oud en een Dell van 2 jaar oud en die maken zeer zeker meer geluid.

Nu mis ik alleen een soort van sneltoets om Bluetooth aan of uit te zetten, iemand al gelukt om dit aan een sneltoets gekoppeld te krijgen? Krijg het zelf niet direct voor elkaar eerlijk gezegd.
flo-78 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:50:
Kan iemand mij vertellen of het klopt dat sinds 2 dagen er geen 5% (studenten) korting meer wordt gegeven als je de laptop via sony-style wordt besteld?

Iemand toevallig nog een laptop besteld algelopen 2 dagen?

vriendelijk dank
Mijn bestelling was vorige week maandag, de verkoopster toen ging hier toen nog wel in mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Wom op 10-03-2010 14:27 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:47
hebben de mensen hier nog veel last van die piep of is dat in de laatste series al opgelost? en heeft iemand enig idee waar deze piep vandaan komt?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 26-06 00:44
Wom schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:25:
Sinds vandaag eigenaar van mijn eerste Vaio, voor de volledigheid maar even de specs voor wie het interesseert ;)

[afbeelding]

Vaio VPCF11C5E
Intel I5 M520 @ 2.4 Ghz
6 GB DDR3
256 GB Intel SSD
Geforce GT 330M 1GB
Blu-ray Writer

Besteld via Sonystyle. Moet zeggen dat de service erg goed was, telefonisch besteld en kreeg nog korting tov. de prijs op internet. Puike zaak dus.

Eerste ervaring so far is dat hij heel stil is. Heb hier nog een Acer van twee maand oud en een Dell van 2 jaar oud en die maken zeer zeker meer geluid.

Nu mis ik alleen een soort van sneltoets om Bluetooth aan of uit te zetten, iemand al gelukt om dit aan een sneltoets gekoppeld te krijgen? Krijg het zelf niet direct voor elkaar eerlijk gezegd.

[...]

Mijn bestelling was vorige week maandag, de verkoopster toen ging hier toen nog wel in mee.
Vergeet niet dat jij voor een stille snelle SSD hebt gekozen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Speelt zeker mee, maar ook de activiteit van de fan en het geluid daarvan scheelt al enorm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Laatst online: 21:28

[afbeelding]

Vaio VPCF11C5E
Intel I5 M520 @ 2.4 Ghz
6 GB DDR3
256 GB Intel SSD
Geforce GT 330M 1GB
Blu-ray Writer

[...]

Wat heb je er voor moeten betalen? ben ook geïnteresseerd in deze configuratie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ik denk alleen dat het geen Intel SSD is, maar een gebaseerd op een Samsung controller. Intel maakt namelijk geen SSDs boven de 160GB, op dit moment.

Dell XPS 15z, Core i7-2620M, 8GB, 750GB HD, 2GB Nvdia GT 525M, 1920x1080 display, Windows 7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

yassiro schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:10:
[...]

Wat heb je er voor moeten betalen? ben ook geïnteresseerd in deze configuratie :9~
Die lag zo rond de 1700 euro.
GWO schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:11:
Ik denk alleen dat het geen Intel SSD is, maar een gebaseerd op een Samsung controller. Intel maakt namelijk geen SSDs boven de 160GB, op dit moment.
Je hebt gelijk. Het is een Intel controller en een Samsung SSD aldus apparaatbeheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Ik heb vandaag ook de F11S1E besteld, met losse 7200 RPM van hitachi, eind van het jaar zet ik hier wel een SSD in, deze zijn me nu toch nog wat te duur.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bijna uit mijn keuze. Het wordt sowieso een VPC-F11 met mat display.
Nu nog kiezen uit een gecustomized X-Model (Blu-ray brander, rubberen polssteun, QWERTY, 4Gb) en de VPC-F11S (Blu-Ray lezer, AZERTY, 6Gb, 70€ goedkoper)

Vraagje voor de eigenaars van een X-model (met rubberen polssteun):
Hoe is de kwaliteit van die rubberen polssteun. Ik weet dat die goed aanvoeld en mooi is, maar is de kwaliteit hoog genoeg om niet na een jaar afgesleten te zijn ?

Ik heb de S getest en de hoge toon komt van de Harde Schijf (Standaard HD, 500Gb, 5400rpm). Kan iemand dat bevestigen, en is dit ook zo met een andere Harde Schijf of SSD?

BTW gebeld met SONYSTYLE Belgie, en ze beweren inderdaad dat in Belgie in de loop van april het mogelijk zou zijn om ook zelf de laptop samen te stellen.
Bestellen vanuit België via SONSTYLE Nederland gaat NIET. Enkel via een vriend of famile in Nederland.
Voor zover de vrije handels politiek in Europa. Zelfs bestellen van een land in de Benelux zone gaat al niet :*)
Ook voor CDR/DVDR moet men in België op die manier te werk gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 348941 op 10-03-2010 19:53 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Anoniem: 348941 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:44:
Nu nog kiezen uit een gecustomized X-Model (Blu-ray brander, rubberen polssteun, QWERTY, 4Gb) en de VPC-F11S (Blu-Ray lezer, AZERTY, 6Gb, 70€ goedkoper)

Hoe is de kwaliteit van die rubberen polssteun. Ik weet dat die goed aanvoeld en mooi is, maar is de kwaliteit hoog genoeg om niet na een jaar afgesleten te zijn ?
Als ik het goed begrepen heb, is dit hetzelfde materiaal als gebruikt wordt voor de handgrepen van de Sony Handycam's en dergelijke.
Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik denk dat dat qua duurzaamheid wel snor zit; ze hebben er in elk geval genoeg kennis opgedaan.

Bestellen vanuit België via SONSTYLE Nederland gaat NIET. Enkel via een vriend of famile in Nederland.
Voor zover de vrije handels politiek in Europa. Zelfs bestellen van een land in de Benelux zone gaat al niet :*)
Ze mogen en kunnen wel leveren volgens de Europeese regels, maar hebben afspraken met Sony over het leveringsgebied.

[ Voor 45% gewijzigd door guapper op 10-03-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWO
Ik heb net mijn hard disk vervangen door een SSD. Bij het verwijderen van de hard disk, zag ik dat er een ronde, verkleurde plek op de binnenkant van de kast zat, waarschijnlijk veroorzaakt door de warmte van de hard disk. Met de SSD erin lijkt de geluidsproductie van de koeling lager te zijn (omdat de SSD minder warmte genereerd die weer afgevoerd moet worden), terwijl de performance index van 5.9 naar 6.4 schoot. Ook weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
WTF! vandaag best lang intensief bezig geweest met setlers 6.

Doe net mijn laptop terug open, start hem op. krijg ik een afschuwelijk continu piepgeluid afkomstig van mijn scherm????? want als ik het scherm bovenaan een beetje toeknijp, of de 'angle' kijkhoek verander, verdwijnt het geluid, totdat ik het terug loslaat. maar ik ben daar totaal niet zeker van! ik heb mijn vaio al van 8 februari. nu pas dit geluid. wtf! kben zelfs niet zeker of het wel afkomstig is van het scherm!!!

Het komt zeker niet van cpu, onderkant, maar meer van scherm of thv boxen. strange!! en hahah nu zet ik scherm 90 ° en hij stopt weer met piepen. WTF!

moet ik dit in het oog houden? of is er echt iets ernstig aan de hand?

oke, nu weer iets nieuws: als ik het scherm met beide handen vast neem, links op de hoek en rechts op de hoek, en een beetje wring (zoals een snoepje opendoen) dan hoor ik het geluid harder, en terug weggaan. dus nu is het weg. bizar! het zit bij mij in het scherm!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322339

justice strike schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:31:
hebben de mensen hier nog veel last van die piep of is dat in de laatste series al opgelost? en heeft iemand enig idee waar deze piep vandaan komt?
Ja, ik heb ook dat 'morse'geluid. Zeer vervelend. Ik dacht eerst dat ik er aan zou wennen maar één van de weken laat ik de mijne ook ophalen en repareren van zodra mijn eerstvolgende tentamen voorbij is. Het is geen HD geluid. Het is een piepend morse achtig geluid rechtsboven het touchpad dat verergerd als je op het chassis duwt.
Ik ben in ieder geval blij dat Sony dit probleem erkent en een oplossing heeft. :-)
Voor de rest is het een prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
HAHA! eindelijk weet ik welk geluid jullie bedoelen! ik heb dat morse gepiep soms, onder de touchpad idd. maar niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
vochtige schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:25:
HAHA! eindelijk weet ik welk geluid jullie bedoelen! ik heb dat morse gepiep soms, onder de touchpad idd. maar niet altijd.
Bij mij verdwijnt dit geluid als ik soundrecorder(.exe) opstart... bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
A-J schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 11:52:
Mmm, vreemd. Op 4 maart heb ik nog korting gekregen, echter heette dat geen studentenkorting, maar gewoon algemene korting. Misschien werd het ze iets te veel.

Ik zou het toch nog eens proberen, een beetje druk zetten, zeggen dat het beloofd is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
quote:
vochtige schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 09:25:

Bij mij verdwijnt dit geluid als ik soundrecorder(.exe) opstart... bij jullie?

Neen, verdwijnt niet. het is echt een geluid onder de touchpad. ik dacht eerst dat het van de ramlatjes kwam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338736

Na een teruggestuurde F11 met i5 (m.n. door het tegenvallende scherm) overweeg ik nu de aanschaf van een F11 met gematteerd scherm en i7. Het prijsverschil tussen de S-variant met 6gb intern en die met 8gb intern geheugen is nogal groot dus nou vroeg ik mij af of die extra 2gb echt nodig is. Wat denken jullie? De blueray brander in het Z model zal ik niet echt veel gebruiken en de rest van de specificaties lijkt identiek dus het gaat puur om de vraag of dat extra werkgeheugen een noemenswaardig verschil zal maken bij intensief gebruik (lees: allerlei applicaties door elkaar). Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Anoniem: 338736 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 17:16:
... of dat extra werkgeheugen een noemenswaardig verschil zal maken bij intensief gebruik (lees: allerlei applicaties door elkaar)...
Ik heb hier f11 met 8GB RAM, die heb ik nog niet volledig belast gekregen. Bottleneck is bij mij de HD en GPU. 6GB is denk ik meer dan voldoende als je niet wilt videobewerken én photoshoppen én muziek editen tegelijkertijd... Mocht je wel meer geld willen uitgeven, koop dan (in een later stadium) een SSD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de S getest en de hoge toon komt van de Harde Schijf (Standaard HD, 500Gb, 5400rpm). Kan iemand dat bevestigen, en is dit ook zo met een andere Harde Schijf of SSD?

BTW gebeld met SONYSTYLE Belgie, en ze beweren inderdaad dat in Belgie in de loop van april het mogelijk zou zijn om ook zelf de laptop samen te stellen.
Ik had oko al 2x gebeld, bij mij zei men eerder iets van juni :| maarjah ik zal maar wachten ;)

Ik had eigenlijk nog een vraagje over de configuratie; dit is wat ik eerst van plan was:

•Intel® CoreTM i5 Processor
•Legitieme Windows® 7 Home Premium
•Zwart
•500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
•6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•Blu-ray Disc(TM) writer
•41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
•NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB

Maar nu vraag ik julie mening; 7200rpm of 5400 rpm ?
Want ik denk dat beide voor en nadelen heben ? thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
Anoniem: 338175 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:23:
[...]
Maar nu vraag ik julie mening; 7200rpm of 5400 rpm ?
Want ik denk dat beide voor en nadelen heben ? thanks ;)
Ik zie niet echt een nadeel van een 7200 rpm, misschien dat het geen SSD is? Op dit moment is mijn 5400rpm de bottleneck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smen schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Ik zie niet echt een nadeel van een 7200 rpm, misschien dat het geen SSD is? Op dit moment is mijn 5400rpm de bottleneck...
mm, sommige mensen zeggen;
-temperatuur
-vreet meer energie

wat denken julie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Temperatuur en energieverbruik zal echt wel een klein verschil zijn.

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-J schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 12:07:
[...]

Ik heb campus-internet met 20MegaByte/sec downstream, dus zo'n dvd'tje heb ik zo binnen ;) Ik heb even zitten googlen, maar kom alleen op onzin sites voor RC's etc. Iemand misschien een goede site?
FTD FTW!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Justin2000 schreef op maandag 08 maart 2010 @ 22:04:
Hoe zit het met het vervangen van de OEM harddisk voor een seagate momentus 7200 rpm.
Moet ik de disk clonen? las hier een stukje over op notebook review.

In eerste instantie wil ik nog niet een clean install doen, dus gewoon de backup partitie in stand houden.

Iemand ervaring hiermee?
Hi, ik heb er ook direct na aankoop een Seagate Momentus 7200 rpm ingesleuteld. De 5400 rpm disk van Samsung die uit de Vaio kwam heb ik in een extrerne behuizing geplaatst en de recovery partitie laten staan.
Je kan ook heel eenvoudig eerst hersteldisks maken (3x DVD5) dan heb je de herstelpartitie niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129745 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:30:
[...]

Hi, ik heb er ook direct na aankoop een Seagate Momentus 7200 rpm ingesleuteld. De 5400 rpm disk van Samsung die uit de Vaio kwam heb ik in een extrerne behuizing geplaatst en de recovery partitie laten staan.
Je kan ook heel eenvoudig eerst hersteldisks maken (3x DVD5) dan heb je de herstelpartitie niet meer nodig.
en bij jouw geen problemen met hoog oplopende temperatuur, geluid, energievreterij door de 7200 ipv de 5400rpm ? En merk je een versnelling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je Bluetooth eigenlijk uit willen zetten?? Is toch veel handiger om dat altijd aan te hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338175 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:34:
[...]

en bij jouw geen problemen met hoog oplopende temperatuur, geluid, energievreterij door de 7200 ipv de 5400rpm ? En merk je een versnelling? ;)
Pieter, temperatuur geen verschil, of niet waarneembaar.
Geluid en kast trilling ietsje hoger dan bij de 5400 rpm drive.
Energie verbruik enkele watts hoger. (althans volgens de specificaties van de drives) Is op het accu gebruik, wat betreft de standtijd niet merkbaar.
Schrijf- en leessnelheid, aanzienlijk sneller. Dit omdat de Momentus een erg snelle schijf is in het 7200 rpm segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129745 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:39:
[...]

Pieter, temperatuur geen verschil, of niet waarneembaar.
Geluid en kast trilling ietsje hoger dan bij de 5400 rpm drive.
Energie verbruik enkele watts hoger. (althans volgens de specificaties van de drives) Is op het accu gebruik, wat betreft de standtijd niet merkbaar.
Schrijf- en leessnelheid, aanzienlijk sneller. Dit omdat de Momentus een erg snelle schijf is in het 7200 rpm segment.
danku ! :)
en enig weet van de 7200rpm schijf die word geplaats bij de sonystyle config ? of die goed is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vochtige
Bluetooth dat verbruikt toch mega veel energie? niet? ik zou dit een goede reden vinden om het uit te zetten wnr niet nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
vochtige schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:03:
Bluetooth dat verbruikt toch mega veel energie? niet? ik zou dit een goede reden vinden om het uit te zetten wnr niet nodig :p
Ik heb m'n bluetooth/wireless (op m'n HP laptop) daarom ook bijna altijd uit staan, bijvoorbeeld op het werk.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
vochtige schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:03:
Als je een scripje hebt wat de bluetooth togglet, kun je daar mooi de 'assist' knop aan toewijzen via vaio tools dacht ik.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.