Anoniem: 348941
Weet je dat het toestel met de i5 met het minder kwalitatief scherm is?Anoniem: 338175 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:23:
[...]
Ik had oko al 2x gebeld, bij mij zei men eerder iets van junimaarjah ik zal maar wachten
![]()
Ik had eigenlijk nog een vraagje over de configuratie; dit is wat ik eerst van plan was:
•Intel® CoreTM i5 Processor
•Legitieme Windows® 7 Home Premium
•Zwart
•500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
•6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•Blu-ray Disc(TM) writer
•41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
•NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Maar nu vraag ik julie mening; 7200rpm of 5400 rpm ?
Want ik denk dat beide voor en nadelen heben ? thanks
Ik zou besparen op de HDD en het als het kan gaan voor het model met het matte scherm.
Veel betere zwart waardes en geen reflecties
Anoniem: 129745
Mega veel energie?? Mijn telefoon doet het een week en BT staat altijd aan.... Dat energieverbruik zal wel meevallen geldt ook voor WiFi trouwens.vochtige schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:03:
Bluetooth dat verbruikt toch mega veel energie? niet? ik zou dit een goede reden vinden om het uit te zetten wnr niet nodig
Als je BT en/of WiFi niet gebruikt (lees; nooit) dan is het verstandig om het uit te zetten, maar heb je bv. een BT muis of gebruik je een draadloze internet verbinding dan kan je het net zo goed aan laten staan. Volgens mij is het op het accu verbruik niet eens merkbaar....
Anoniem: 338175
Jah dat scherm wil ik wel, maar als ik voor de i7 reeks zou gaan, en ik wil ook (zoals in deze config) een BD writer, 6G ram, office Dan kost het me wel 1547 euro en nu "maar" 1247 dacht ikAnoniem: 348941 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:12:
[...]
Weet je dat het toestel met de i5 met het minder kwalitatief scherm is?
Ik zou besparen op de HDD en het als het kan gaan voor het model met het matte scherm.
Anoniem: 215492
Heeft deze serie nou ook de blacklight keyboard ?
En heeft iemand mooie foto's van de black versie vs de premium black ?
hopelijk kan iemand mij helpen !!
pepernooot
Leuk apparaatje, maakt het vervangen in principe erg makkelijk als je dezelfde aansluiting hebt. Bij mijn FZ (oude voorloper van de F) kun je de disc er zo uitschuiven (paar schroeven losmaken) dus dat zou werkelijk ideaal zijn.dinkelover schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:50:
Ik heb er wellicht overheen gelezen, maar denkt niemand hier aan de optie om de DVD drive te vervangen voor een SSD en zo toch gewoon 2e HDD te hebben? Is nog vele malen goedkoper ook. Een optisch station heb ik echt niet nodig (heb ik desktop voor, eventueel via images) en dat neemt zoveel onnodige ruimte in. Er zijn [url=http://newmodeus.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=2_39&products_id=280]caddys[/url te koop die dit kunnen en met een 40Gb Intel SSD extra ben je een euro of 150 kwijt én behoudt je je oude gekozen schijf. De optie die Sony je geeft is de meerpijs én vervanging.
Ik ben geïnteresseerd in de sony Vaio VPC-F11M1E/H. Toch heb ik nog een vraag omtrent de fan van de notebook.
Wat is jullie ervaring met de warmte ontwikkeling en het lawaai van de fan? De piep aan het touchpad/toetsenbord/.. kan blijkbaar verholpen worden dus daar maak ik mij geen zorgen over. Mijn huidige notebook maakt lawaai als een stroomgenerator en haalt temperaturen van 96° na een kwartier werken. Dus dit is wel een aandachtspunt m.b.t. de aankoop van een nieuwe notebook.
Alvast bedankt
[ Voor 35% gewijzigd door Berten.. op 13-03-2010 16:36 ]
Helaas wel last van dat gepiep.. die man zei dat ik hem dan terug kon brengen voor een ander exemplaar, maar hoe groot is de kans dat deze dat niet heeft?
In welke MediaMarkt is dit ?errrrrnie schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:21:
Zojuist de F11S1E/B bij de mediamarkt gehaalf voor €1169 euro..![]()
Helaas wel last van dat gepiep.. die man zei dat ik hem dan terug kon brengen voor een ander exemplaar, maar hoe groot is de kans dat deze dat niet heeft?
Rijswijk, het was de laatste.
De prijs werd gelijkgetrokken aan die van de Wehkamp.. dus dit zal wel voor elke mediamarkt gelden dan

Anoniem: 120071
Inderdaad, het scherm van de F11M1E/H is echt niet VAIO waardig. Is gewoon een gemiddeld scherm wat ook bij een ander merk in een laptop kan zitten (waarschijnlijk gewoon ingekocht chinees spul).Anoniem: 348941 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:12:
[...]
Weet je dat het toestel met de i5 met het minder kwalitatief scherm is?
De FW51 en F11S1E/F11Z1E hebben wel echte VAIO schermen. Ik heb ze naast elkaar gezien samen met de F11M1E/H. De oudere FW51 en de nieuwe F11S1E/F11Z1E verschillen niet zoveel in kwaliteit. Beide hele goede kleuren, contrast en helderheid, waarbij de F11 een ietjes breder kleurenspectrum heeft (maar dat zie je pas bij specifieke afbeeldingen en niet bij normaal windows werk). Het F11M1E/H scherm is echt gewoon chinese rommel zoals bij alle andere merken. Kleuren en contrast zijn echt van een ander niveau.
Ik zou dus voor de F11 gaan met het matte scherm of kijken of je ergens nog een FW51 voor een mooie prijs kan krijgen. De F11M1E/H zou ik niet overwegen als je voor schermkwaliteit gaat. Ik zou die enkel overwegen als je opzoek bent naar een gemiddelde Asus, HP of Toshiba. Daar past die F11M1E/H prima bij.
Wat je overigens ook nog kunt overwegen is de E serie met een Full-HD scherm. Dat Full-HD schijnt ook van hoge kwaliteit te zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-03-2010 18:32 ]
Anoniem: 338175
Mm, jah, ik heb de E serie is bekeken:Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:18:
[...]
Inderdaad, het scherm van de F11M1E/H is echt niet VAIO waardig. Is gewoon een gemiddeld scherm wat ook bij een ander merk in een laptop kan zitten (waarschijnlijk gewoon ingekocht chinees spul).
De FW51 en F11S1E/F11Z1E hebben wel echte VAIO schermen. Ik heb ze naast elkaar gezien samen met de F11M1E/H. De oudere FW51 en de nieuwe F11S1E/F11Z1E verschillen niet zoveel in kwaliteit. Beide hele goede kleuren, contrast en helderheid, waarbij de F11 een ietjes breder kleurenspectrum heeft (maar dat zie je pas bij specifieke afbeeldingen en niet bij normaal windows werk). Het F11M1E/H scherm is echt gewoon chinese rommel zoals bij alle andere merken. Kleuren en contrast zijn echt van een ander niveau.
Ik zou dus voor de F11 gaan met het matte scherm of kijken of je ergens nog een FW51 voor een mooie prijs kan krijgen. De F11M1E/H zou ik niet overwegen als je voor schermkwaliteit gaat. Ik zou die enkel overwegen als je opzoek bent naar een gemiddelde Asus, HP of Toshiba. Daar past die F11M1E/H prima bij.
Wat je overigens ook nog kunt overwegen is de E serie met een Full-HD scherm. Dat Full-HD schijnt ook van hoge kwaliteit te zijn.
Geconfigureerd:
* Intel® CoreTM i5 Processor
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Zwart
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 6 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* Blu-ray Disc(TM) writer
* McAfee® - 60 dagen bescherming
Dit kost maar 1188 euro
Wat verschilt er dan zoveel met de F serie ? minder kwalitatieve behuizing of wat ? want dat vind ik namelijk zeer belangrijk

Geconfigureerd
•Intel® Core(TM) i3 processor
•Legitieme Windows® 7 Home Premium
•Zwart
•320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
•4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
•ATI MobilityRadeonHD5470 512MB
•39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
•DVD-station
•McAfee® - 60 dagen bescherming
788,98 €
Kun je later nog de 5400rpm HDD vervangen door een SSD wat echt een stuk sneller werkt voor normaal/licht gebruik dan een zware CPU. Als je geen zware dingen gaat doen dan is een Core i7 echt weggegooid geld.
Hier staan wat foto's een witte E met het Full-HD scherm.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-03-2010 01:16 ]
Ik wil graag even inhaken op je opmerking over de processor.Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 20:19:
Behuizing inderdaad en het scherm is iets kleiner. Maar als je voor 1188 een E samensteld dan kun je beter voor de F11S1E/B gaan welke ongeveer hetzelfde kost maar wel een stuk meer bang for buck heeft. Een groter mat scherm met meer kleurbreedte en een mooiere/betere behuizing + sneller RAM en CPU. [...]
Indien je software gebruikt die niet al te optimaal om gaat met de aanwezige cores, zou een i5 520m (2,4Ghz bij 2 cores, 2,93Ghz in turbo op 1 core) wel eens even snel of iets sneller kunnen zijn dan een i7 720qm (1,6Ghz bij 4 cores, 2,8Ghz in turbo op 1 core).
De quadcores zijn zover ik het weet voornamelijk interessant wanneer je video gaat bewerken of 3D modelen gaat renderen. Photoshop en dergelijke kunnen (nog?) niet zo goed overweg met al die cores, ik vraag me zelfs af of het daarvoor wel zin heeft om de dual-thread in te schakelen.
Ik vindt het belangrijk om hier op te wijzen, omdat die extra cores behoorlijk wat centjes kosten, zeker als je ze (bijna) nooit gebruikt.
Meer info vindt je in dit artikel op TomsHardware.
wat echter WEL helpt is een tabblad openen met een willekeurige youtube-link en deze dan pauzeren.. zolang ik dit tabblad niet sluit heb ik geen last meer van het gepiep...

[ Voor 3% gewijzigd door errrrrnie op 14-03-2010 04:48 ]
Ik had de E-serie bij de wehkamp besteld. De dag erna was ik toevallig even bij de mediamarkt en ik dacht laat ik mijn laptop eens bekijken. Ik vond de bouwkwaliteit van de E-serie echt vies tegenvallen dus heb wat bijgelegd voor een F-serie. Vind de uitstraling van de E-serie dus een beetje plastic en goedkoop. De F-serie ziet er gewoon robuuster en strakker uit alhoewel ze verder wel redelijk op elkaar lijken.Anoniem: 338175 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:20:
[...]
Wat verschilt er dan zoveel met de F serie ? minder kwalitatieve behuizing of wat ? want dat vind ik namelijk zeer belangrijk(misschien even off topic
)
Anoniem: 177841
De TV werd herkend (generieke Sony TV) maar verder gebeurde er op de TV helemaal niets, tewijl je met een HDMI apparaat zou verwachten dat deze direct daarop springt (doet ie namelijk met camera gewoon wel)
Probeer ik iets onmogelijks, nee toch ?
Dan is het dus een gevalletje CPU-whining denk ik. Dat lost zich meestal op door ''iets'' te draaien wat maar iets cpu gebruikt.errrrrnie schreef op zondag 14 maart 2010 @ 04:47:
Ik word inmiddels knettergek van dat gepiep.. ik heb die update en 'fix' gedaan zoals stond beschreven maar dit hielp niet..
wat echter WEL helpt is een tabblad openen met een willekeurige youtube-link en deze dan pauzeren.. zolang ik dit tabblad niet sluit heb ik geen last meer van het gepiep...meer mensen deze ervaring?
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Volgens mij zit je lekker uit je nek te lullen. Het zijn idd 2 verschillende schermen, maar ze zijn beide van hoge kwaliteit en het grootste verschil zit hem gewoon in glossy tov mat. Ik heb ze ook naast elkaar gezien (kan elke idioot die een MM instapt) en kleuren(kwaliteit)verschil is niet om van het huilen zoals jij aangeeft. Het is in mijn ogen gewoon een glossy tov mat clash.Anoniem: 120071 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:18:
[...]
Inderdaad, het scherm van de F11M1E/H is echt niet VAIO waardig. Is gewoon een gemiddeld scherm wat ook bij een ander merk in een laptop kan zitten (waarschijnlijk gewoon ingekocht chinees spul).
//---
Weet iemand of de VAIO F (V) Serie van sonystyle.nl standaard uitgerust is met het glossy scherm of hangt dat af van welke kleur je neemt net als de F11M1E/H(zilver) tov S1E/B(zwart) in de winkel?
WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp
ik zoek nu al 2 weken maar vind niks
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ik vind het behoorlijk vervelend in ieder geval en ik heb geen zin dat ding op te sturen en hem een week kwijt te zijn. Ik hoop dat er binnen 2 weken een nieuwe lading binnenkomt bij de mediamarkt en dat deze geen problemen meer hebben. Dan ruil ik hem gewoon omblmp schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:27:
[...]
Dan is het dus een gevalletje CPU-whining denk ik. Dat lost zich meestal op door ''iets'' te draaien wat maar iets cpu gebruikt.
De levertijd is overal 2 weken, dus dat maakt niet meer uit.
Hij is voornamelijk voor zakelijk gebruik
Ik ben erg benieuwd!
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Weet je dat 100% zeker? Er staat een levertijd van 5 weken.ReLight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:25:
Gister ook m'n bestelling gedaan van de Sony Vaio VPCF11S1E/B.NL3 laptop bij de Wehkamp, daar is tot morgen 10% korting. Dus deze daar voor 1169,-
Hij is voornamelijk voor zakelijk gebruik(het komt natuurlijk mooi uit dat je r mooi BR mee kijken kan en dat mvr Relight er WoW op Ultra settings op spelen kan)
Ik ben erg benieuwd!
Er is geen enkele mediamarkt meer in het land die die dingen op voorraad heeft? Ze hanteren namelijk de wehkamp-prijs als je een verkoper aanspreektReLight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:25:
Gister ook m'n bestelling gedaan van de Sony Vaio VPCF11S1E/B.NL3 laptop bij de Wehkamp, daar is tot morgen 10% korting. Dus deze daar voor 1169,-
Hij is voornamelijk voor zakelijk gebruik(het komt natuurlijk mooi uit dat je r mooi BR mee kijken kan en dat mvr Relight er WoW op Ultra settings op spelen kan)
Ik ben erg benieuwd!
En de dichtstbijzijnde MM is r'dam en dat is een uur rijden, het is niet kosten effectief om te gaan bellen en rijden (rdam had'm niet).
Maar bedankt voor de tip.
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Je lult zelf uit je nek met glossy vs mat want dat maakt geen ruk uit voor de beeldkwaliteit. Het gebruikte paneel en de verlichting bepalen de kwaliteit, niet de schermcoatingA-J schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:22:
[...]
Volgens mij zit je lekker uit je nek te lullen. Het zijn idd 2 verschillende schermen, maar ze zijn beide van hoge kwaliteit en het grootste verschil zit hem gewoon in glossy tov mat. Ik heb ze ook naast elkaar gezien (kan elke idioot die een MM instapt) en kleuren(kwaliteit)verschil is niet om van het huilen zoals jij aangeeft. Het is in mijn ogen gewoon een glossy tov mat clash.

Ik heb ze daar ook naast elkaar gezien (MM Eindhoven). FW51MF/H, F11M1E/H en F11S1E/B. Heb daarbij ook de lichtsensor uitgezet in de F11 modellen.
Geloof me, het F11M1E/H scherm is gewoon rommel van hetzelfde niveau als bij een gemiddelde Asus, HP of Toshiba. Vergeleken met de FW51MF/H (glossy) en F11S1E/B (mat) welke van vergelijkbare kwaliteit zijn valt de F11M1E/H in het niets.
1. Kleuren lopen veel minder ver door tov FW51MF/H en F11S1E/B. Alles lijkt daardoor grauwer.
2. Verlichting/contrast zijn minder. Het beeld van de F11M1E/H ziet er mistiger en minder rijk uit dan dat van de FW51MF/H en F11S1E/B. Kijk ik bijvoorbeeld naar het glossy FW51MF/H scherm, dan lijkt het alsof het beeld daar dichter tegen het scherm zit. Het beeld ziet er daardoor stuk crisper, helderder en minder mistig uit vergeleken bij de F11M1E/H. Dat zal ongetwijfeld komen doordat er andere verlichting wordt gebruikt bij F11M1E/H (ander type CCFL of mss wel LED).Anoniem: 342643 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:38:
Zojuist bij MyCom de FW51 (899,-) en de F11 (999,-) naast elkaar zien staan.
Wat me opvalt, en ik kon 1-2-3 niet achterhalen of het een settings issue was, is dat de kleuren op de F11 minder briljant lijken dan op de FW51. Meer mensen die dit onderschrijven?
Verder een mooie laptop, ik twijfel wel of ik 4-5 weken ga wachten op een (niet premium)zwarte I5 via Sonystyle of dat ik snel de zilveren F11 uit de winkel neem.
Buiten de tech specs, verder pluspunt van de F11, numpad (veel excel werkzaamheden).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-03-2010 19:10 ]
Je mag overigens ook niet van een laptop van circa 900 euro verwachten dat het scherm dezelfde kwaliteit heeft dan een laptop die ongeveer 300 euro duurder is.
Goedemiddag meneer XXXXXX,
Helaas hebben wij Sony Vaio VPCF11S1E/B niet op voorraad en kunnen wij niet in het systeem van MM Noord.
De prijs die ik zie in ons systeem is 1299,- euro.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
YYYYYYY
Media Markt Amsterdam Arena
Off topic: iemand enig idee wanneer de VAIO L All-in-One serie in NL uitkomt?
Edit: ik heb ze inmiddels gevonden (import), er staan er 2 in de Pricewatch (VPCL11) en ook de VPCL12 serie is te koop. Maar was meer uit nieuwsgierigheid, design ziet er mooi uit vind ik. Maar dat kost alleen maar geld. Komen (hoogstwaarschijnlijk) niet in NL op de markt zoals Oathie hieronder ook aangeeft.
[ Voor 23% gewijzigd door mhaj op 14-03-2010 23:03 ]
Naja in mijn ogen is het rommel. Ik heb vorig jaar voor 800 euro een FW51JFH gekocht en die heeft vergelijkbare schermkwaliteit als de matte F11 modellen van 1200 en 1500 euro. Ik heb expres die FW51 gekocht omdat ik een simpele laptop zocht met een zo goed mogelijk scherm. Ik werk elke dag op een 30" S-PVA scherm (samsung 305t) en als je dan die laptopschermen van tegenwoordig ziet dan is dat echt dieptriest. Mistige fletse TN panelen waarbij het beeld donkerder/lichter wordt als je het scherm iets naar onder of naar boven doet. Echt rommel en niet meer van deze tijd vind ik. Ik prijs Sony ook niet de hemel in kwa laptopschermen maar bij gebrek aan beter zijn die FW51, F11S1E, Z1E en bepaalde Apple schermen nog het best. De F11M is misschien iets beter een gemiddelde HP, Asus of Toshiba maar veel zal het niet schelen.StanPC schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:45:
Ik ben het toch echt niet met je eens, ik ben het wel met je eens dat het scherm van de F11S beter is dan die van de F11M, maar ik vind dat het scherm van de F11M nog altijd bovengemiddeld is. Zeker vergeleken met een een toshiba of HP. En om vervolgens dit scherm een kwalificatie van rommel te geven, als je het vergelijkt met HP, Asus of Toshiba schermen is ook niet correct: die schermen zijn gewoon gemiddeld en dus geen rommel.
Je mag overigens ook niet van een laptop van circa 900 euro verwachten dat het scherm dezelfde kwaliteit heeft dan een laptop die ongeveer 300 euro duurder is.
Dan moet ik jou helaas teleurstellen want Sony verkoopt al jaren geen VAIO desktops meer in Nederland en zijn ook niet van plan dit weer te doen dacht ik. Je kunt ze nog wel krijgen in de UK en Frankrijk.mhaj schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:38:
Ben vandaag ook gaan kijken naar de VAIO F11 notebooks. Helaas was de F11S1 uitverkocht, maar er stond wel nog een F11Z1. Scherm zag er erg mooi uit maar het 16:9 breedbeeld vind ik helemaal niets. Is gewoon niet hoog genoeg. En ook de millimeters ruimte tussen de toetsen vind ik een afknapper. Typt gewoon vervelend. Erg jammer, want kwalitatief is de S of Z precies wat ik zoek (hoogwaardig scherm voor fotobewerking).
Off topic: iemand enig idee wanneer de VAIO L All-in-One serie in NL uitkomt?
OT: Het verschil tussen de E en F serie zijn toch echt wel de behuizing en het scherm. De E serie maakt gebruik van plastic die van mindere kwaliteit is.
6gb vs 8gb ?
is het beeld hetzelfde ?
of is die premium black uitvoering toch net iets anders?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
jawelAnoniem: 215492 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 22:57:
heeft de S1E model ook geen mat scherm dan ?
De Z onderscheid zich door middel van de rubberen polssteun, premium black afwerking (scherm cover) en een paar hardwarematige zaken zoals Blue-Ray brander (als ik me niet vergis; ik zie het ff niet in de specs staan) en 8Gb ipv 6
wat ik eigenlijk verwacht is dat een laptop still is als ik wat aan het internetten ben...bij gamen kan ie natuurlijk wel wat geluid produceren...
is dit het geval bij deze dat hij stil is zo'n simpele taken als internet/e-mail/tekstverwerken?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ook in deze review op youtube zegt de reviewer dat het niet een superstille machine zal zijn.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
De fan draait constant ja. Maar ik vind het niet storend.Terryb47 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:55:
Volgens de meningen op notebookreview maakt de fan juist wel constant 'lawaai' ?
Ook in deze review op youtube zegt de reviewer dat het niet een superstille machine zal zijn.
men zegt wel dat de batterij duur korter is bij de i7 dan mijn versie. ik weet niet of dit effectief ook waar is!
4stuks hadden ze er vanmiddag inderdaadUpbeat schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:06:
Voor diegenen die nog de F11 willen, bij MM Alphen hebben ze nog een aantal exemplaren van de F11Z en F11S
Ik ben vandaag teruggegaan naar MM Rijswijk met die CPU whine. Ze hebben een nieuwe laptop besteld voor mij en die beste verkoper zei dat hij binnen 4dagen geleverd zou zijn.. ik ben benieuwd
Anoniem: 336287
Zojuist MM Hengelo bezocht. Alleen de demo van de F11Z1E was nog voorradig. Bestellen kon, echter voor de normale prijs, 1599 euro.Upbeat schreef op maandag 15 maart 2010 @ 18:06:
Voor diegenen die nog de F11 willen, bij MM Alphen hebben ze nog een aantal exemplaren van de F11Z en F11S
Aangegeven dat Wehkamp de aanbieding t/m vandaag heeft lopen en MM de prijzen zou moeten aanpassen. Prijs werd helaas niet bijgesteld naar beneden. Laagste prijsgarantie geldt niet t.o.v. internetaanbiedingen.
Heb hem uiteraard niet besteld, en ook de demo niet gekocht. Voor de fun wel even gepingeld om te kijken waarvoor ik hem mee mocht nemen....... Er ging 100 vanaf.
Levertijd volgens MM Hengelo overigens ca 2 wkn. 1 april is de te verwachten leverdatum......
At your request, hier foto's van de F11Z1E unwrap, zoals nog niet eerder (ergens) gepost.Justin2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:11:
Ik mis nog wel wat pics in dit forum, dus oproep aan alle F serie eigenaars, posten die hap
En als jullie nou beloven mijn bandbreedte een beetje te sparen, dan blijven ze nog even staan...
Anoniem: 166601
heb windows 7 enterprise 64 bit, drivers zouden ok moeten zijn.
welke usb poort ik ook gebruik, er wordt niets getoond qua problemen in action center of devices and printers...
is dit nu een windows 7 probleem of een sony probleem?
ter info: ik gebruik mijn laptop zakelijk (dus dagelijks) en doe nagenoeg altijd een cleane shutdown. werk ook meestal aangesloten op de voeding
verder vind ik het een superapparaat, al mag de fan soms wel wat minder luidruchtig zijn
dus hij draait eigenlijk nooit als je gewoon internet/e-mailt/tekstverwerkt? Als dat zo is, verkiies ik toch liever deze i5 boven de i7...ik vind geen geluidsproductie een erg belangrijk punt...vochtige schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:57:
mijn fan, (i5) draait niet constant. totaal niet. naar het schijnt is hij wel luidruchtiger tov de vorige fw versie
men zegt wel dat de batterij duur korter is bij de i7 dan mijn versie. ik weet niet of dit effectief ook waar is!
ik vind het eigenlijk belachelijk dat een laptop tegenwoordig nog de fan aan heeft tijdens deze simpele taken...klok 'm gewoon omlaag tijdens dit zodat hij niet te warm wordt zou ik zeggen...of geef die optie...
Ze zijn er echt wel hoor: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33421073Justin2000 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 17:11:
Ik mis nog wel wat pics in dit forum, dus oproep aan alle F serie eigenaars, posten die hap
Inmiddels zijn wel alle stickers enkeltje vuilnisbak trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-03-2010 10:30 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik was eigenlijk op zoek naar foto's van de F11S1E, deze is niet zoals de z en de m1e.
[ Voor 10% gewijzigd door Justin2000 op 16-03-2010 12:37 ]
De Z is wel de mooiste, maar helaas ook de duursteJustin2000 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 12:34:
Thnks voor de pics en links
Ik was eigenlijk op zoek naar foto's van de F11S1E, deze is niet zoals de z en de m1e.
Heb zelf ook voor de S gekozen. De extra 200 euro waren er teveel aan.
Nu moet ik een nieuwe laptop en denk aan bestellen via Sony zelf.
Dan zelf een VPCF11V5E te configureren.
Uw configuratie 978,99 €
Processor: Intel® CoreTM i5 Processor
Besturingssysteem: Legitieme Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen: Grijs
Harde schijf: 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 41,6 cm LCD, 1920x1080+ camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 330M 1GB
Nu zie ik veel over de Z en S en weet ik veel wat serie maar ook iemand hier met iets over de V serie?
Zit die overal tussen in of? Ook beeld ik ben een grafisch ontwerper. En wil niet aan de apple lol. Dus wil wel graag weten of dit een beetje mooi degelijk scherm heeft. Wou eerst voor de E serie gaan maar zag hem in de winkel en vond hem toch wat goedkoop aanvoelen in vergelijking tot de F.
ik gebruik mijn laptop veel voor tekstverwerking. tijdens word draait de fan niet. als ik msn en xfire open heb staan samen met word, durft hij af en toe eens kort blazen. Enkel als ik youtube filmpjes kijk op firefox dan blaast hij wel. maar gwn internet en tekstverwerking doet hij vrijwel stil!Boy schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 09:00:
[...]
dus hij draait eigenlijk nooit als je gewoon internet/e-mailt/tekstverwerkt? Als dat zo is, verkiies ik toch liever deze i5 boven de i7...ik vind geen geluidsproductie een erg belangrijk punt...
ik vind het eigenlijk belachelijk dat een laptop tegenwoordig nog de fan aan heeft tijdens deze simpele taken...klok 'm gewoon omlaag tijdens dit zodat hij niet te warm wordt zou ik zeggen...of geef die optie...
Ik zou dit graag weten om te kunnen bepalen of dat me het prijsverschil waard is.
Standaard 320Gb 5400rpm;
+€40,- voor de 500Gb 5400rpm
+€70,- voor de 500Gb 7200rpm.
Een X.bedoel jeQErikNL schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:05:
Als je een écht mooi scherm wilt dan moet je toch een Z of S overwegen. Of je moet een i7 configureren.

[ Voor 25% gewijzigd door guapper op 17-03-2010 00:47 ]
Ben overgestapt van een iMac 27´´<de kwaliteit is net zo hoog als Apple voor mijn gevoel.
Alleen je hoort een schel ttttuuutututuuu uit het midden is dat die hdd ....??
Zie de topicopening, daar staat een en ander omschreven.Anoniem: 215492 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:01:
Zo ik heb mijn S1E versie gekocht.
Ben overgestapt van een iMac 27´´<de kwaliteit is net zo hoog als Apple voor mijn gevoel.
Alleen je hoort een schel ttttuuutututuuu uit het midden is dat die hdd ....??
ik snap dat niet helemaal. Ik heb een bijna 4 jaar oude packard bell met een enkele core, 1,83 ghz geloof ik.vochtige schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:40:
[...]
ik gebruik mijn laptop veel voor tekstverwerking. tijdens word draait de fan niet. als ik msn en xfire open heb staan samen met word, durft hij af en toe eens kort blazen. Enkel als ik youtube filmpjes kijk op firefox dan blaast hij wel. maar gwn internet en tekstverwerking doet hij vrijwel stil!
Als ik daar een youtube filmpje op kijk, dan is ie gewoon stil. Hoe kan dat dat deze notebooks dan toch gaan blazen. Ok, het is een snelle processor die goed gekoeld moet worden als ie wat gaat doen, maar zoals ik eerder aangaf kan ie dan toch ook gewoon wat rustiger aan doen, het is maar een beetje flash wat ie moet verwerken...
kan iemand me dat uitleggen, want ik begrijp het echt niet...
Om te beginnen: gt330m is een deftige grafische kaart, die redelijk wat warmte afgeeft. het is niet zozeer de cpu die warm wordt (18-20 grade) maar die gpu 42+ . als je op een FULL HD scherm (vraagt al extra gpu inspanning) een youtube filmpje draait, dan blaast hij(dit wil niet zozeer zeggen dat het storend is, maar hij draaitBoy schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:16:
[...]
ik snap dat niet helemaal. Ik heb een bijna 4 jaar oude packard bell met een enkele core, 1,83 ghz geloof ik.
Als ik daar een youtube filmpje op kijk, dan is ie gewoon stil. Hoe kan dat dat deze notebooks dan toch gaan blazen. Ok, het is een snelle processor die goed gekoeld moet worden als ie wat gaat doen, maar zoals ik eerder aangaf kan ie dan toch ook gewoon wat rustiger aan doen, het is maar een beetje flash wat ie moet verwerken...
kan iemand me dat uitleggen, want ik begrijp het echt niet...
Mijn 3 jaar oude hp notebook dv6118eu blaasde ALTIJD. dus ik heb geen klagen.
[ Voor 3% gewijzigd door vochtige op 17-03-2010 12:37 ]
inderdaad, m'n pa heeft ook een DV van HP, dat ding blaast ook vrijwel altijd. wordt ik kriegel van.vochtige schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 12:33:
[...]
Om te beginnen: gt330m is een deftige grafische kaart, die redelijk wat warmte afgeeft. het is niet zozeer de cpu die warm wordt (18-20 grade) maar die gpu 42+ . als je op een FULL HD scherm (vraagt al extra gpu inspanning) een youtube filmpje draait, dan blaast hij(dit wil niet zozeer zeggen dat het storend is, maar hij draait). wat ik hem vergeef
Mijn 3 jaar oude hp notebook dv6118eu blaasde ALTIJD. dus ik heb geen klagen.
Maar als jij zegt dat de fan gewoon draait met minimale geluidsproductie zou ik daar best mee kunnen leven denk ik...zijn deze laptop makkelijk in de winkel te vinden? Ik wil 'm wel eens draaiend zien...
als je niet naar de prijs kijkt, zou je dan toch die i7 hebben gepakt, of heb je specifiek voor de i5 gekozen om een bepaalde reden...?
[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 17-03-2010 13:02 ]
Khad graag een quadcore notebook gehad, mar ik moet zeggen dat zelfs deze cpu i5 520 zefls sneller is dan mijn amd phenom 9550 2.2ghz
Dus, ik ben echt wel tevreden met het toestel dat ik heb, jammer dat het geen quad is, maar voor de rest echt super machientje!
Moest ik nu geen desktop hebben gehad, had ik zeker een i7 genomen
die piep is zo afschuwlijk. pfff hij is nog geen 3 uur oud meteen rrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrr
en die driver helpt ook niet iemand nog meer opties ?
Zet een willekeurige youtubevideo open en pauzeer hem..Anoniem: 215492 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:42:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik begin gek te worden eindelijk dacht ik van die het gezeik af te zijn (2x iMac kapot en 2x macbook kapot) dus ik heb meteen de switch genomen om naar een mooie sony te nemen.
die piep is zo afschuwlijk. pfff hij is nog geen 3 uur oud meteen rrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrr
Als ik de verkopers van de MM mag geloven kan ik morgen een nieuwe ophalen. ben benieuwd of ik dan geen gepiep meer heb
Sony contactueren en hem opsturen helpt ook (zie elders in dit topic), ben je'm wel even kwijtAnoniem: 215492 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:42:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ik begin gek te worden eindelijk dacht ik van die het gezeik af te zijn (2x iMac kapot en 2x macbook kapot) dus ik heb meteen de switch genomen om naar een mooie sony te nemen.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
En? Doet de backlight het of niet?psplinter schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 13:31:
heb vandaag mn backlite keyboard binnen gekregen, zal snel eens fotos maken voor jullie
5x beter dan wat ik had bij Apple die kunnen de boom in !
Anoniem: 347423
score's gaan van 1,0 tot max 7,9
Processor: 6.7
Geheugen: 5.9
Grafisch: 6.4
Grafische weergave voor spellen: 6.4
Primaire harde schijf: 5.5 (dit komt door de 5400rpm denk ik)
Dit is toch niet slecht geloof ik.
Zie ook de website van de MediaMarkt met de actie
http://www.4halen-3betalen.nl
Weet overigens niet of deze actie ook geld voor artikelen die ze eventueel niet op voorraad hebben. Moet ik nog even uitzoeken.
[edit]
Lees net dat je 4 verschillende producten moet kopen en niet dezelfde, iemand iets anders dan de F11S ??
[ Voor 8% gewijzigd door Neros12 op 18-03-2010 22:31 ]
Kmoet toch even zeggen dat mijn geheugen en harde schijf beide 5.9 scoren. ik heb de 500 gb 5400rpm schijf (winkel versie), heb jij deze ook? want dan moet je eens proberen of hij beter scored als je bij energiebeheer optimale prestaties neemt.Anoniem: 347423 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:15:
voor diegenen die geÏnteresseerd zijn: dit zijn de scores van de windows-prestatie-index van de core i5-versie
score's gaan van 1,0 tot max 7,9
Processor: 6.7
Geheugen: 5.9
Grafisch: 6.4
Grafische weergave voor spellen: 6.4
Primaire harde schijf: 5.5 (dit komt door de 5400rpm denk ik)
Dit is toch niet slecht geloof ik.
Ben zelf van plan een F11M te kopen, maar bij mediamarkt Utrecht dan, als er nog meer mensen zijn ben ik wel bereid mee te doen.Neros12 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:29:
Kreeg zojuist een mailtje van de media markt. Er is morgen, zaterdag en zondag een 4 halen 3 betalen actie. Nu wil het zo zijn dat ik al een tijdje graag de F11S wil hebben .... en met 25% korting al helemaal. Natuurlijk heb ik niet 4 laptops nodig dus zijn er mischien andere mensen die ook deze laptop willen (of iets anders van rond de 1250 euro) en willen afspreken bij de mediamarkt Amsterdam Arena ??
Zie ook de website van de MediaMarkt met de actie
http://www.4halen-3betalen.nl
Weet overigens niet of deze actie ook geld voor artikelen die ze eventueel niet op voorraad hebben. Moet ik nog even uitzoeken.
[edit]
Lees net dat je 4 verschillende producten moet kopen en niet dezelfde, iemand iets anders dan de F11S ??
Ben vandaag teruggeweest naar de MediaMarkt, zoals ik al verwachtte hadden ze het apparaat nog niet geleverd gekregen.Anoniem: 215492 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:30:
Ik ben teruggegaan naar mycom! wat een goeie serviceen ik kreeg meteen een nieuwe top service.
5x beter dan wat ik had bij Apple die kunnen de boom in !
Ik vroeg of ze ze binnen 7dagen krijgen anders zou ik over de 14dagen dat je je product terug kunt brengen heengaan, meneer begon met een verhaal dat zodra je de doos geopend hebt je HELEMAAL het product niet kunt retourneren, iets wat ik bij de aankoop nog nadrukkelijk had nagevraagd aangezien die piep bekend was.
Uiteindelijk via de servicebalie en bedrijfsleider een schriftelijke belofte gekregen dat ze mij zouden bellen wanneer de nieuwe levering er zou zijn en dat ik deze dan direct kon omruilen zonder dat ik hem kwijt zou zijn om te laten repareren.
Service, iets wat bij de Mediamarkt vaak niet van toepassing is

PS. zijn die buzz problemen al opgelost?
Mijn F11S1 bestelling levertijd bij wehkamp is zojuist van 2 naar 4 weken gezet
Verdorie!
Ben van plan om een F11S1E/B te kopen, zijn er mensen die interesse hebben om mee te doen aan de actie van MM in Rotterdam?StanPC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 01:33:
[...]
Ben zelf van plan een F11M te kopen, maar bij mediamarkt Utrecht dan, als er nog meer mensen zijn ben ik wel bereid mee te doen.
Over het batterij probleem heb ik het volgende gevonden:
http://forum.notebookrevi...?p=6022055&postcount=1183
yassiro schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:22:
[...]
Ben van plan om een F11S1E/B te kopen, zijn er mensen die interesse hebben om mee te doen aan de actie van MM in Rotterdam?
Ik hoop dat het te maken heeft met het vervelende scherp geluid dat sommige toestellen maken, zodat de nieuwe toestellen die worden uitgeleverd daar geen last meer van hebben.
ReLight schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 08:33:
Mijn F11S1 bestelling levertijd bij wehkamp is zojuist van 2 naar 4 weken gezet
Verdorie!
Ik heb alle instructies van het forum al uitgevoerd en de update gedaan van Realtek, maar geen resultaat.
Beetje frapant, ik kocht speciaal een nieuwe notebook om van mijn oude af te zijn. Ik heb namelijk oorproblemen en mijne vorige notebook maakte teveel lawaai. Nu zit ik met dat gepiep rond mijn oren.
Wat denken jullie dat ik het best kan doen? Notebook inruilen voor een nieuwe of eventueel voor een ander merk?
[ Voor 10% gewijzigd door Berten.. op 19-03-2010 21:21 ]
Het is geen slechte laptop, beste optie is om of nieuwe te halen of te laten repareren door Sony.
Dat is geen rare prijs als ik me niet vergis, ik zit nog steeds te wachten op mijn s1e.StanPC schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:38:
Ik heb vandaag een F11M bij mediamarkt gescoord voor 757 euro, ben tot nu toe zeer tevreden.
Voor ik het forum doorlezen had, had ik de reactie deze notebook niet te kopen door het gepiep. Maar na het forum te hebben gelezen, dacht ik dat het probleem op te lossen was .. niet dus.Justin2000 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:29:
Als je dit topic wat had doorgelezen had je dit kunnen verwachten.
Het is geen slechte laptop, beste optie is om of nieuwe te halen of te laten repareren door Sony.
maar ik had begrepen dat bij sommige mensen de piep pas kwam opdagen na een reinstall van windows. Betekent dit niet gewoon dat het een software probleem is?Justin2000 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 21:29:
Als je dit topic wat had doorgelezen had je dit kunnen verwachten.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Waarom moet ie hem RESTORE'n als ie compleet nieuw is? Hadden jullie dit ook of Is dit niet normaal en is ie al eens eerder gebruikt ofzo...
EDIT: hij is nu geinstalleerd en ik zie alleen een recycle bin... op youtube videos zie je al die gasten bij de eerste bootup al in windows komen zonder iets te installeren... is er iets mis.
[ Voor 23% gewijzigd door Kyo op 21-03-2010 01:52 ]
http://www.youtube.com/watch?v=PHC8WVeA_FY
http://www.youtube.com/watch?v=C6MYePij3yw
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 21-03-2010 01:26 ]
idd maar dat zijn britten en amerikanen... ik moest bij boot up eerst een taal kiezen met de waarschuwing dat ie nooit meer teruggezet kan worden. Die gasten op youtube hebben standaard engels... ook een beetje raar dat ze niks moeten installeren en gelijk in windows komen... vraag me af of dit wel echt hun eerste boot up is.Anoniem: 120071 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:25:
Volgens mij moet ie gewoon meteen starten. Hier zijn 2 verschillende unboxing video's van de Vaio F. Vers uit doos en start meteen op:
http://www.youtube.com/watch?v=PHC8WVeA_FY
http://www.youtube.com/watch?v=C6MYePij3yw
Plus, ik heb gehoord dat je alleen opnieuw een taal kan kiezen als je een windows 7 via dvd installeert of upgrade naar premium... aangezien ik geen dvd in mijn laptop heb, zou je toch kunnen aannemen dat, op basis van dat ik de taal kon kiezen in het begin, dit een nieuwe laptop is.. En nu zegt ie: "setup preparing the computer for first use" en "a new vaio is born. when your vaio connects to the internet, your guarantuee starts"... hmmm...
Maar toch, zou iemand die in het bezit is van deze laptop mij gerust kunnen stellen en antwoord geven op mijn vorige vraag?
[ Voor 13% gewijzigd door Kyo op 21-03-2010 01:46 ]
Dit topic is gesloten.