To dare is to do
Vaak als ik iets aan het doen ben en ik verschuif mijn hand wat dan druk ik op back, home of zoek en kan ik weer overnieuw beginnen. Je kan dat ding gewoon niet lekker vasthouden.
Misschien doe ik daarom de milestone wel weg voor een toestel met echte knoppen.
[ Voor 7% gewijzigd door Vmu op 10-02-2010 12:23 ]
Vmu
Not that I know, die browser scrolling bug ging toch om scrollen op websites en dergelijke.. wat hickups gaf.Joolee schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:11:
Was dat niet een bekende bug?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
gebruik mn steen net zoveel als andere dagen, gisteravond opgeladen en nu nog ruim 75% accu over. Voor de update was het meestal rond de 50/60% rond het middag uur..
Dit zijn inderdaad dezelfde gegevens. Heb je hem ook icm een T-Mobile Web 'n Walk?Vunzz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 09:00:
Ik heb http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php gebruikt, werkte in een keer.
(overigens niet gekeken of dit verschilt van de door jou genoemde site).
Wat me opvalt is dat Google Maps en de browser aanzienlijk sneller gaan. Websites laden sneller in en als ik tijdens het laden van een website nu op stop druk, dan stopt ie vrijwel meteen, terwijl bij de vorige dat wel eens even duurde.
Verder valt me nog niet veel op, behalve het nieuwe unlock screen en een paar andere apps.
Nu nog even wat Android 2.1 apps installen en je bent nog toffer
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
web'n'walk Standard inderdaad.Fuzzynl schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:22:
[...]
Dit zijn inderdaad dezelfde gegevens. Heb je hem ook icm een T-Mobile Web 'n Walk?
Name: T Mobile
APN: Internet
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: tmobile
Password: ********* (tmobile dus)
Server: <not set>
MMSC: Not set
MMS Proxy: <not set>
MMS port: <not set>
MCC: 204
MNC: 16
Authentication type: <not set>
APN type: <not set>
Overigens kan ik niet MMS-en, maar heb ook nog niet de moeite genomen om dat in te stellen.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Launcher is inderdaad wat buggy, naja buggy, niet zo snel met het scrollen door al je apps / games..
Weet niet of dat nou meer een feature is, of dat de Milestone gewoon te traag is.. Moet is fimpjes van de Nexus One checken..
Nexus One Launcher filmpjes vind ik even niet, bij mij loopt 't nagenoeg zo als in dit filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=crOdiaiNjGw]
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 10-02-2010 15:05 ]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Verwijderd
Verwijderd
Ik had een programmaatje aanstaan, "grote klok" zoals bij een dockingstation, vanwege het opladen.
Zie ik dan wel wat ik doen moet op de Milestone? Maar dat kwam allemaal goed, want er verschijnt in
kleine lettertjes..SW update.. In Progress en Bootloader 90.73..Battery ok enz. Dit staat nergens vermeld, dus dit was even een verassing. Dat hij daarna nog weer een check uitvoert vind ik trouwens wel netjes.
Geen enkel probleem gehad met Google account te heractiveren.
Wat mij gelijk opviel, is dat ze de programmatuur zodanig hebben aangepast, dat het e.e.a. voor het scherm
minder stroomverbruik oplevert !! Minder witte velden, bij menuknoppen enz.
En het trage schrollen van het beeld heeft volgens mij ook te maken met het reduceren van het stroomverbruik. Didactisch zitten verschillende menu's ook beter in elkaar.
Nog even de weergave van het verbruik onder de knop "Battery us" Dat is volgens mij een cumulatieve weergave vanuit het verleden, na het opstarten van je Milestone, om zo te laten zien, waar tot dan toe de energie aan besteed is en dus niet wat het op dit moment aan energie kost.
Na mijn TI Programmable 57 - Scharp IQ7300M - Ericsson MC12 - Acer N10 - Imode NEC - Nokia N82 is deze Motorola Milestone toch wel geweldig !
Heel vertederend om te zien hoe een programma als "Toddler Lock" een baby van 2 weken doet stoppen met huilen en vol verbazing naar het schermpje zit te kijken en de leuke toontjes daarbij hoort !!!
Motorola bedankt voor dit geweldig mooie stukje techniek.
LOL, ik bedoelde wat meer generieke foto's

Ik heb precies dezelfde instellingen. Heb jij ook vinkjes staan in Data Roaming of Use only 2G networks?Vunzz schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 14:19:
[...]
web'n'walk Standard inderdaad.
Name: T Mobile
APN: Internet
Proxy: <not set>
Port: <not set>
Username: tmobile
Password: ********* (tmobile dus)
Server: <not set>
MMSC: Not set
MMS Proxy: <not set>
MMS port: <not set>
MCC: 204
MNC: 16
Authentication type: <not set>
APN type: <not set>
Overigens kan ik niet MMS-en, maar heb ook nog niet de moeite genomen om dat in te stellen.
Ik heb de APN nogmaals aangemaakt en 3G werkt nog steeds niet
Edit: Na een reset heb ik 3G werkend gekregen met precies dezelfde instellingen
[ Voor 5% gewijzigd door Fuzzynl op 10-02-2010 19:33 ]
Verwijderd
Helpt dat niet, dan moeten we de "harde" reset toepassen, de z.g. "Crash recovery" blz 40 van het zwarte boekje. En dan hebben we ook nog de reset naar de "factory settings". Zie daarvoor ook blz. 40 van het boekje.
☻/
/▌
/ \
Die vraag is al eerder gesteld in een van de vorigedeeltjes, kan ik me herinneren. Misschien dat je het antwoord dus hier: Motorola Milestone (Droid)ApexAlpha schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:53:
Heeft iemand er ook last van dat de quickbuttons lichtgevend blijven terwijl je youtube kijkt in het donker, stoort erg... kun je dit uitzetten?
of hier: Motorola Milestone - Deel 2
kunt vinden.
(sorry, ben even te lui voor je te zoeken
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ja maar er is nooit antwoord gegeven.Zewatanejo schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:
[...]
Die vraag is al eerder gesteld in een van de vorigedeeltjes, kan ik me herinneren. Misschien dat je het antwoord dus hier: Motorola Milestone (Droid)
of hier: Motorola Milestone - Deel 2
kunt vinden.
(sorry, ben even te lui voor je te zoeken)
Ik vind het een beetje jammer dat je zo reageert maar daar ga ik niet verder op in, laten we het gezellig houden. Ik heb dit in een aantal fimpjes uit de topic start gezien en op youtube, maar je moet goed begrijpen dat ik honderden filmpjes van de nieuwe telefoons bekijk dus vergeef me als ik de exacte filmpjes niet meer terug kan vinden. Ik hoorde nog iets over een slechte camera argument, maar daar had ik natuurlijk meteen al bij stil gestaan over het algemeer worden goede reviews gefilmt met een degelijke camera. Om je toch te goed te komen heb ik hier een voorbeeldCLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:31:
@ Lisadr: Hier (gelukkig) nog nooit meegemaakt![]()
[...]
En jij bent precies eender. Ik vraag toch netjes naar je bronvermelding, over welke filmpjes heb je het precies, welke firmware draaide er op die toestellen, filmpjes van de Droid gezien, die wat anders is qua hardware / software dan de Motorola Milestone.. Je blaat gewoon in de rondte over teleurstellende performance..
Als je dat netjes had neergezet had ik alles ook kunnen bekijken en had ik een conclusie kunnen trekken.
Iets in de trend van 'whoow dat is wel heel slecht, hoe zou dat komen' of 'nou neehoor, bij mijn eigen toestel is het stukken beter', dan wil ik best wat nieuwe filmpjes maken om hier te plaatsen en dergelijke..
[...]
Haha ja.. *not* Je blaat volgens mij nog steeds, voordat je uberhaupt een bronvermelding geeft..
In m'n review geef ik zelfs een vergelijking aan met de iPod Touch / iPhone:
[...]
[...]
Waar zeg ik dat?![]()
[...]
Good job Sherlock: reviews: Shootout: vier recente Androids tegenover elkaar
staat bij dat het draait op 2.0
Bijvoorbeeld rond 2:11 ook bij 0:37 en 0:40 vind ik het niet vloeiend lopen. Begrijp me niet verkeerd voor MIJ is dit een teleurstellende performance. Mijn argument dat het op de Iphone vloeiender loopt loopt een klein beetje krom aangezien die processor iets sneller is en er natuurlijk een compleet ander besturingssyteem op draait, maar dat neemt nog niet weg dat het daar wel vloeiender draait. Ook viel het mij op dat de Nexus ook lekkerder loopt te draaien hoewel die natuurlijk ook op 1Ghz draait.
ik vind dit voor mijzelf erg belangrijk als ik mijn nieuwe telefoon koop, gelukkig heb ik nog een paar maand maar ik ben nu al aan het kijken wat er allemaal op de markt komt.
Jij vindt het niet schokkend ik wel het wordt een beetje vervelend als het een wellus nietus gevecht gaat worden en daar schieten we eigelijk ook niet veel mee op dus moeten we het maar laten waaien. Deze mobiel gaat het hem voor mij niet meer worden omdat ik het niet mooi vind dat het scherm gedeelte korter is als het toetsenbord.
Ja, het wisselen tussen de home screens is traag en schokkerig, ik heb nog geen milestone build gezien die dat niet heeft. Naast de milestone heb ik een hero met 2.1 (lox) en die switched gewoon sneller en vloeibaarder. De vraag is hoe erg vind je dit? Als je de telefoon koopt puur omdat het geen iphone is en je graag wilt laten zien dat het beter kan is de milestone imo geen optie juist vanwege de kleine dingen die nèt niet soepel lopen; dan is een N1 denk ik beter (denk ik, nooit in mijn handen gehad dus kan ik niet beoordelen).
Betekend het dan dat de steen een slechte telefoon is? Absoluut niet! De combinatie van het toetsenbord, het scherm, de speaker, de cpu en het OS geven deze telefoon een solide basis voor een zeer fraaie telefoon waar wat kleine dingen net wat beter hadden kunnen zijn. Vergeleken met de vorige telefoons die ik had wil ik ook zeker niet terug naar 1 van die. Na een dag de hero te hebben gebruikt verbaas ik me steeds weer over de soepelheid, snelheid en gebruikersgemak (toetsenbord) van de milestone.
Soepel en snel lees je? Ja de milestone is merkbaar sneller dan de hero (op de homescreens na misschien
Milestone vs. Hero (imo)
+ Beter scherm
+ toetsenbord
+ snelheid
+ senseless
- batterijduur
- geen custom roms (dat zou een boel schelen!)
[ Voor 0% gewijzigd door LightYears op 10-02-2010 21:45 . Reden: 1 van de vele type-o's ]
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Met username en pass op tmobile deed het hier niks, maar na het weghalen van deze welFuzzynl schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 19:21:
[...]
Ik heb precies dezelfde instellingen. Heb jij ook vinkjes staan in Data Roaming of Use only 2G networks?
Ik heb de APN nogmaals aangemaakt en 3G werkt nog steeds niet
Edit: Na een reset heb ik 3G werkend gekregen met precies dezelfde instellingen
☻/
/▌
/ \
Even 1 tel zoeken dus:ApexAlpha schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:53:
Heeft iemand er ook last van dat de quickbuttons lichtgevend
blijven terwijl je youtube kijkt in het donker, stoort erg... kun je dit uitzetten?
CLB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 04:00:
Of het met de 2.0.1 update te maken heeft of met een app die ik vanavond geupdatet heb weet ik
nog niet maar mn 4 touchbuttons blijven nu aanstaan tijdens het kijken van een film, erg vervelend....
Ik heb niet gezegd dat ik het niet schokkend vind...ApexAlpha schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:53:
[Blaat] Jij vindt het niet schokkend
Zeg alleen sarcastisch 'ha-ha' over 'teleurstellende performance'.. Dat iedereen opeens moeilijk begint te doen..
Hou eens op met dat gezeik tegen elkaar en praat gewoon over jouw persoonlijke ervaringen met je Milestone. En als een ander het anders ervaart, respecteer dat dan!
[ Voor 65% gewijzigd door Room42 op 11-02-2010 01:07 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

[ Voor 116% gewijzigd door CLB op 11-02-2010 01:08 ]
Droid oc'ed to 1.3Ghz
Na dit soort berichten uiteraard gern stabiele roms met de meest recente JIT tweaks
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nice apparaat als zeg ik het zelf

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Kan je misschien ook vertellen wat je allemaal gemod hebt aan je milestone?DjWannaB2002 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 04:39:
Gewoon ff wat screenshots om te laten zien hoe mijn Milestone er nu uit ziet.
Nice apparaat als zeg ik het zelf
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Trouwens kunnen we voor de weergave van onze "steen" niet beter een nieuw draadje opstarten ?
Elders gebeurt dat bij Tweakers ook om je HiFi-installatie te laten zien, hoe je het allemaal hebt ingericht in je kamer. Graag dan ook met daarbij de programma's die je gebruikt. Toch een leuk idee, of niet ?
Rond versie 2.0. ivm de AeonDarkV1 theme en een ander achtergrond plaatje
ziet dr wel nice uit iig
ik had het ook voordat ik de telefoon geupdate heb, op 2.0 dus.CLB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:50:
[...]
Even 1 tel zoeken dus:
[...]
[...]
Ik heb niet gezegd dat ik het niet schokkend vind...
Zeg alleen sarcastisch 'ha-ha' over 'teleurstellende performance'.. Dat iedereen opeens moeilijk begint te doen..
p.s. verander je me quote nou?
Normaal zette ik hem overdag op standje twee, maar nu moet ie op standje drie. De widget om brightness aan te passen is wel veranderd, volgens mij de settings ook.
Ook even zoeken dus:ApexAlpha schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:49:
ik had het ook voordat ik de telefoon geupdate heb, op 2.0 dus.
p.s. verander je me quote nou?
MadRettoR schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:58:
Overdag met daglicht, of zelfs 'savonds met het licht aan valt het allemaal wel mee inderdaad. Ik had erbij moeten zetten; in het donker. Ik wil die ledjes uit als ik een film kij in het donker... ze vallen te erg op.
CLB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:50:
Ik kijk ook films in het donker echt nergens problemen mee... Heerlijk die brakke foto's:
Okee okee hij staat hier uiteraard op pauze, maar film speelt ook gewoon zonder de vier ledjes af hoor.
Ook als ik de film pauzeer via het touchscreen of icm het hardware keyboard gebeurd er niks met die leds.
Dat is van Beautifill widgets, maar dan een oudere versie.hnzlb schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:02:
welke clock widget is dat? of komt die uit 2.1...?
ziet dr wel nice uit iig
Ook wel een mooie clock widget is die van weather widget v32

Nadeel daar van is alleen dat de animatie van het weer wat minder is, en dat je niet op de klok kan tappen om de calender te openen, maar goed daarvoor heb ik nu een extra snelkoppeling geplaatst
Daarom gebruik ik ook Ultimate Faves. Is net even wat mooier/leuker dan een saai mapjeVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:12:
Heel mooi om te zien, die verschillende uitvoeringen, alleen verbaas ik me erover waarom men zo weinig gebruik maakt van sub. folders, waarin op soort programma's zijn ondergebracht.
[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 11-02-2010 13:45 ]

Vraag me alleen af of je met die launcher nou ook animated backgrounds hebt... Geloof het niet...
Wat vind jij trouwens de voor en nadelen van de 2.1 launcher CLB?
Screenshot komt van Androlib, check rechtsbovenDjWannaB2002 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:13:
Screenshot van CLB is van of Android 2.1 of de 2.1 launcher die ook te installeren is op de Milestone. Vraag me alleen af of je met die launcher nou ook animated backgrounds hebt... Geloof het niet...
Wat vind jij trouwens de voor en nadelen van de 2.1 launcher CLB?
Ik gebruik de Launcher toevallig wel, heeft inderdaad geen animated backgrounds, maar ach, mis ik nog niet.
Voordelen van de Launcher:
- Snel en simpel naar 'screen switcher' zodat je je vijf schermpjes te zien krijgt en snel kan navigeren
- Ziet er slick uit, zowel de gehele lijst van applicaties / games, zowel het er doorheen scrollen
Nadelen van de Launcher:
- Je kan niet oneindig door je homescreens blijven scrollen, zoals wel kan met Home++
(maar daar heb je gelukkig de zeer simpele en makkelijk bereikbare 'screen switcher' voor dusja..)
- Het scrollen door al je applicaties / games kan wat vloeiender, alhoewel ik niet weet of dat echt zo hoort..
Ik red het nog wel makkelijk met 1 swipe en dat is dan (momenteel) door 18x4 icons
Filmpje van de Launcher en dergelijke heb ik hierboven al gepost, kun je zelf bekijken of 't je bevalt of niet
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 11-02-2010 16:35 ]
Hierg.nius schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:17:
doelde eigenlijk meer op jouw theme Aeon dark..
Verwijderd
op je Milestone en dat irriteert mij, omdat ik nu het gevoel krijg, dat ik weer de boot ga missen met al die mooie toepassingen. Ik heb bij AeonDark V1.0 Theme gekeken, maar bij mij gaat het licht uit. Is trouwens ook niet verwonderlijk, want ik ben een ouwe zak van 62. Ha..ha..ha
Dan is de eerste stap in ieder geval het lezen van deze thread => [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM'sVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:59:
@DJWannaB2002, ik vind het allemaal geweldig mooi, maar ik snap totaal niet hoe e.e.a. moet gaan werken
op je Milestone en dat irriteert mij, omdat ik nu het gevoel krijg, dat ik weer de boot ga missen met al die mooie toepassingen. Ik heb bij AeonDark V1.0 Theme gekeken, maar bij mij gaat het licht uit. Is trouwens ook niet verwonderlijk, want ik ben een ouwe zak van 62. Ha..ha..ha
EDIT: Ik weet niet hoe je of eh, u..
[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 11-02-2010 18:57 ]
Lees eens het hele stuk door dat ik geschreven heb in dit topic over het flashen van een rom. Een gedeelte hiervan heb je namelijk ook nodig om het thema te kunnen installeren.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:59:
@DJWannaB2002, ik vind het allemaal geweldig mooi, maar ik snap totaal niet hoe e.e.a. moet gaan werken
Dit dus.
Als je dat gelezen hebt en je snapt het een beetje, dan is het verder een eitje om dat thema te installeren. Gewoon doen wat er staat
Voor mij was het eerst ook acbadabra, maar met google, en veel lezen ben ik een heel eind gekomen
Verwijderd
Ik zie wel.
Ja maar de benaming van ROM is al zo oud, het staat nog wel voor deze chip maar niet andersomVerwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:31:
@ Ken, gewoon "je" dus, en @ DjW, ik ga het allemaal doornemen.
Vroeger in Hex. geprogrameerd en daarna machinetaal, maar het flashen van een Rom vind ik wel link. Eproms heb ik wel geflashed, maar die kon je verwisselen, maar dit is toch wat anders. Rom's staat toch altijd nog voor Read only memory.....
Ik zie wel.
Elk type ROM heeft een manier om be-/herschreven te worden, dat is niet voor niets
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
maar Rom's nooit niet. Als dat nu wel kan, dan zijn het voor mij geen Rom's. Maar we gaan off-topic, dus...

Aangezien de Milestone dusdanig beveiligd is dat je niet zomaar de kernel kan veranderen, kan je dus vrijwel onmogelijk onherstelbare schade aanbrengen. Dat valt dus weer mee
Heb de moto drivers al paar keer opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt
Edit: en mijn wifi doet het ook niet in combinatie met een Fritzbox 7270. Hij ziet hem wel, maar ik krijg hem niet aan de praat. Eerste dag met me speelgoed, maar word al een beetje zat ervan
[ Voor 38% gewijzigd door XQB op 11-02-2010 23:41 ]
DIt geld ook voor google maps. Heb hier wel een update vanaf de market geinstalleerd, maar niet de geporte 2.1 versie die CLB had gelinkt. En toch werkt pinch en zoom.
Had wel wat problemen met windows 7 x64, wilde eerst ook niet updaten. Maar toen ik usb op card management zette ipv motorola portal werkte het updaten wel.XQB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:57:
Heeft iemand ook problemen met het installeren van de mtp driver in windows 7 x64?
Heb de moto drivers al paar keer opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt
Edit: en mijn wifi doet het ook niet in combinatie met een Fritzbox 7270. Hij ziet hem wel, maar ik krijg hem niet aan de praat. Eerste dag met me speelgoed, maar word al een beetje zat ervan
Ik heb een harde reset gedaan, dus uitzetten, aanzetten met camerabutton, daarna volume up etc.
De SD-kaart wordt hiermee niet geformateerd oid, dat wil ik dus wel. Kan ik nu gewoon via de pc zelf de kaart formateren ofniet? staan er bestanden op de kaart die onze steen nodig heeft?
-edit-
Even de SD kaart eruit gehaald en opgestart (wat gaat het verwijderen van de kaart moeilijk btw) De steen geeft de melding; removed SD card. please insert a new one. hmmm.. ik durf nog niet te formateren.
-edit-
@under... inderdaad..simpel

Gedaan, en er lijkt niets op te staan wat belangrijk is voor het functioneren van de foon. hehe.. lekker opschonen..
[ Voor 34% gewijzigd door MadRettoR op 12-02-2010 15:21 ]
Nu heb je volgens mij op dit moment twee keuzes, de LG GW620 en de Milestone. De LG valt eigenlijk al meteen af omdat deze een beetje magere specs heeft en vooral dat het nog maar versie 1.5 heeft. Dus het moet in principe een Milestone worden....
Weet iemand of de Milestone op een normale manier bij de provider zelf (t-mobile in mijn geval) komt in plaats van via grijze import?
Heeft het feit dat het grijze import is nog nadelen? Met een andere taal in de interface kan ik wel leven, maar geeft dingen als updaten geen problemen?
Het begon in die nacht dat de Milestone opeens geluiden ging maken die hij nooit eerder had gemaakt op het moment dat de tel via usb aan de computer werd verbonden. Hij maakte het geluid van een klassieke telefoon die over ging. tringgggg.
Later na een restart wilde de Milestone niet meer opstarten, kwam wel in het startscherm, maar elk programma had een fatale fout en werd weer gesloten.
Even een restore via nandroid.mobile.sh --restore hielp en de telefoon deed het weer zoals hij moest doen.
Wat alleen nog altijd niet werkte was Tether. Maar goed bijzaak.
Vandaag weer aan de slag gegaan met tether. Kreeg zowaar verbinding maar op internet kunnen ho maar. Toen viel me opeens op dat mijn data verbinding steeds weg viel. Even zag ik de "G" "3G" of "H" met de pijltjes en daarna verdween die weer helemaal om na een seconde weer terug te komen enz enz.
Een factory reset geprobeerd, maar zonder succes. Wat ook vreemd is, is dat hij de ene keer om de simcode vraag bij het opstarten en de andere keer niet.
SIM eruit gehaald en even gepoetst, maar zonder succes.
Nu bezig via RDSLite de sbf van de UK 2.01 terug te zetten (rigoureus maar goed)
Als dat niet werkt kan ik nog proberen de SIM van mijn broertje erin te doen om te kijken of de problemen daar er ook mee zijn. Zo niet dan moet ik waarschijnlijk een nieuwe SIM bestellen (deze is al de nodige jaren oud) blijven de problemen, dan wordt het denk ik een RMA naar expansys..... Of iemand hier moet nog andere ideeën hebben.
Op een pc zou ik gedacht hebben dat het een virus is, maar dat lijkt me nu niet het geval.
edit:
Ook na het installeren van de sbf blijft de data verbinding steeds wegvallen
Nu alleen nog een andere sim proberen en anders wordt het terug sturen ben ik bang,
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 12-02-2010 11:27 ]
Voor zover mij bekend is komt de Milestone niet direct bij de Nederlandse providers. Hooguit dat je 'm via een dealer icm een T-Mobile abonnement kunt nemen. Dit zal dan wel weer eigen import van die dealer zijn. Je updates zal je in elk geval niet OTA krijgen in dat geval.Emielio schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:29:
Weet iemand of de Milestone op een normale manier bij de provider zelf (t-mobile in mijn geval) komt in plaats van via grijze import?
Heeft het feit dat het grijze import is nog nadelen? Met een andere taal in de interface kan ik wel leven, maar geeft dingen als updaten geen problemen?
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
Dat 'wegvallen' lijkt erop dat 'ie wisselt van APN. Bij het versturen/ontvangen van MMS zie je dat ook in Android. Ik ken de Milestone verder niet qua specifieke OS-versie, maar heeft 'ie geen apart APN voor tethering erin staan?DjWannaB2002 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:48:
Toen viel me opeens op dat mijn data verbinding steeds weg viel. Even zag ik de "G" "3G" of "H" met de pijltjes en daarna verdween die weer helemaal om na een seconde weer terug te komen enz enz.
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
- Toestel komt in maart officieel in Nederland uit
- OTA-updates krijg je dan ook gewoon, net zoals nu
Nope dat staat er niet in.FooLsKi schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 10:55:
[...]
Dat 'wegvallen' lijkt erop dat 'ie wisselt van APN. Bij het versturen/ontvangen van MMS zie je dat ook in Android. Ik ken de Milestone verder niet qua specifieke OS-versie, maar heeft 'ie geen apart APN voor tethering erin staan?
Er staan er 2 in, Telfort SPOT en Telfort MMS.
Kan misschien nog proberen ze te verwijderen...
Maar is een naar 2.0.1 geupdate milestone (xxx.1.14 originele motorola software update)
nu nog wel of niet te rooten?
Misschien toch ergens een foutje in de APN instellingen, of misschien lag het aan Telfort zelf....
2.01 is gewoon te rooten.
Hnzlb, maar proberen kan iig geen kwaad, dan heb je na de root-update.zip geen root en that's all, hij gaat niet ontploffen oid
[ Voor 11% gewijzigd door watercoolertje op 12-02-2010 12:53 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Verwijderd
Veel of weinig bijbetalen enz. Wachten op Androids toestellen die nog komen moeten vind ik persoonlijk geen optie. Welke problemen zullen die dan weer geven. Van de Milestone is nu al heel veel bekend. En Motorola wil graag een deel van deze markt gaan pakken, dus ze doen hun best om te luisteren en een goed product neer te zetten. Motorola informeert zijn gebruikers o.a. via Facebook en twitter. Ik ken deze markt nu al 15 jaar en ik geloof helemaal in Android. Iphone is een eiland met een te arrogante fabrikant, die overal aan wil verdienen. Je hoeft dus niet te wachten tot ergens in maart.
Het uploaden van de firmware via je pc gaat prima. Het verloopt via een heel doordacht protocol, waarbij Motorola precies controleert of alles volgens boekje verloopt. Alleen de gekozen provider kan soms wat roet in het eten gooien. Vodafone lag er een paar dagen geleden ook voor lange tijd uit. Je denkt dan dat het ligt aan je Milestone, maar nee dus. Dus....
kee check!watercoolertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:49:
DJWannabee, niet helemaal waar, elke .14 versie van 2.0.1 is te rootenje hebt ook met .15 op het eind die is frans en is volgens mij niet te rooten tenzij je hem op een bepaalde manier flashed (zonder de recovery.img, of met een oude recovery.img). Wat je dan moet doen is via de andere manier (RSD lite een .14 versie flashen).
Hnzlb, maar proberen kan iig geen kwaad, dan heb je na de root-update.zip geen root en that's all, hij gaat niet ontploffen oid
Vanavond maar is ff doen. Gewoon dezelfde update.zip gebruiken als met 2.0 dus?
hmmz. als een modje deze trouwens kan verplaatsen naar t root topic.. daar hoort ie volgensmij thuis.. Excuse moi :-)
[ Voor 8% gewijzigd door hnzlb op 12-02-2010 13:50 ]
Ik was ook muziek aan het luisteren via de droid, en die begon ook te haperen. Telefoon werd ook erg warm.
Dit duurde een minuutje, toen kwam het signaal weer terug en de muziek ging weer normaal.
Erg vreemd.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Nu nog een goede desktop replacement vinden, heb nu home++ maar wil toch meer uitproberen.. Iemand goede ervaringen met andere?
Nice hij vindt nu helemaal geen netwerk meer, en blijft in een fijne reboot loop hangen
[ Voor 13% gewijzigd door MaDLiVe op 12-02-2010 16:45 ]
Verwijderd
Hij is nu alleen nog maar in UK versie te krijgen,
Maar is het zo dat wanner er een Nederlands talige versie uitkomt,
dat het dan ook mogelijk is om de UK versie up te daten naar het Nederlands.
Natuurlijk spreek ik best goed Engels, maar een smartphone in het Nederlands
is toch altijd handiger, al zeg ik het zelf.
Nou ik heb beide versies en beide waren gewoon te rooten op de standaard manier....watercoolertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:49:
DJWannabee, niet helemaal waar, elke .14 versie van 2.0.1 is te rootenje hebt ook met .15 op het eind die is frans en is volgens mij niet te rooten tenzij je hem op een bepaalde manier flashed (zonder de recovery.img, of met een oude recovery.img). Wat je dan moet doen is via de andere manier (RSD lite een .14 versie flashen).
Of de franse versie was vanaf het downloaden al geroot, dat weet ik eigenlijk niet goed....
Ik voer een factory reset uit, stel eerst de APN in van telfort spot.
Daarna ga ik terug en kies voor de rondleiding. klik op create account. Maar ik krijg nog steeds de bekende error.
Terwijl ik bovenin beeld wel zie dat ik gewoon internet verbinding heb.
Kan iemand mij helpen?
Ja dan krijg ik alsnog de error...CLB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:01:
Even de Market proberen, dan moet je ook een account aanmaken..
Daarom moest je toch juist gelijk bij het opstarten de google account instellen=
Ah, in dat geval is het niet zo een probleem, stap ik wel weer over op copilotVunzz schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:19:
Er zit standaard een trial versie bij.
Verwijderd
welk abonnement hebben jullie. Werkt jullie Google account wel op jullie PC. Hebben jullie die wel eerst aangemaakt, zodanig dat bij het kopen van een stukje software Google account het van de rekening kan afhalen ? De info is wat summier. Wat soms een leuk trukje is, is het kopen van een Vodafone prepaid kaartje
en daar Vodafone blox op te zetten voor het internetten. De persoon in de winkel zet dan graag de heleboel voor je in orde. Hij controleert dan ook meestal even of alles werkt (En hij is nieuwsgierig naar die mooie Milestone) Het kost een paar tientjes maar ok.
Verwijderd
afweet en dan speciaal met Android. Dan leg je je Milestone op de balie en zegt, hier wil ik graag op geinstalleerd hebben een Prepaid sim met een Blox. Nu dat willen ze graag even voor je doen. Als ze spookachtig kijken, dan gaat het feest niet door. Meestal heeft zo'n techneut zelf ook een Android toestel.
Ze hebben het in 5 minuten voor elkaar.
Verder zag het toestel er puik uit, ik denk ik vraag het eerst even hier. Mis ik verder nog wat behalve de trial versie van motonav? Want eigenlijk geef ik daar niet zoveel om.CLB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:28:
@ MaDLiVe: Winkel contacteren! Voor de rest wel een nieuwe gehad, geen gare doos / stickertjes enzo?
Ik kom straight van een G1/dream, en mijn google account werkt prima. Zit zelf bij t-mobile. Zie dat mijn UK inport versie eigenlijk een italian version is, althans alles hint dat hij daarvandaan komt. Zou an sich niets mogen uitmaken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:44:
@Madlive en @Staffordniko, ik probeer maar wat mogelijke aandachtspunten te noemen, maar
welk abonnement hebben jullie. Werkt jullie Google account wel op jullie PC. Hebben jullie die wel eerst aangemaakt, zodanig dat bij het kopen van een stukje software Google account het van de rekening kan afhalen ? De info is wat summier. Wat soms een leuk trukje is, is het kopen van een Vodafone prepaid kaartje
en daar Vodafone blox op te zetten voor het internetten. De persoon in de winkel zet dan graag de heleboel voor je in orde. Hij controleert dan ook meestal even of alles werkt (En hij is nieuwsgierig naar die mooie Milestone) Het kost een paar tientjes maar ok.
De mensen in de winkel, met alle respect, maar nee
Ok naar 2.01 geupdate en alles lijkt nu weer te werken
Verder staat er niets bijzonders op volgens mij.MaDLiVe schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:03:
[...]
Verder zag het toestel er puik uit, ik denk ik vraag het eerst even hier. Mis ik verder nog wat behalve de trial versie van motonav? Want eigenlijk geef ik daar niet zoveel om.
Waarschijnlijk heb je geen Google voice search. Dat is eigenlijk het grootste nadeel. (niet dat ik het ooit gebruik)[...]
Ik kom straight van een G1/dream, en mijn google account werkt prima. Zit zelf bij t-mobile. Zie dat mijn UK inport versie eigenlijk een italian version is, althans alles hint dat hij daarvandaan komt. Zou an sich niets mogen uitmaken.
Ik had daarnet trouwens ook ineens geen internet verbinding terwijl er wel 3G beschikbaar was. Na een reboot heb ik zelfs weer H(sdpa?)
Verder heb ik het probleem dat de browser erg slecht is in downloaden. Als ik een playlist wil downloaden dan geeft hij aan dat hij de download size niet kan vinden en dus niets kan doen. Voorheen werkte dezelfde bestanden wel. Ook kon ik geen bestand van mijn eigen domein af downloaden, hij gaf 707kb aan i.p.v. 13,4MB. Paar keer opnieuw geupload, verplaatst, hernoemd maar het ging pas werken toen ik hem naar een ander domein verplaatste (via RDP op een Windows server dus het bestand was intact)
//Edit: De Motorola updater gebruikt naar versie 2.0.1.14 een paar dagen geleden.
[ Voor 32% gewijzigd door Joolee op 12-02-2010 18:37 ]
Ik heb een APN gemaakt voor telfort,CLB schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:06:
Neehoor, zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt, eerst een APN invoeren / Wi-Fi verbinding maken, dan pas je account instellen..
als ik dan naar de market ga en ik wil een account maken, dan geeft hij een error.
Ik probeer er wel eventjes een te maken via de pc, en dan daarmee aanmelden.
JAA mooi het is gelukt !
Echt een hartstikke mooie phone he jongens!
[ Voor 7% gewijzigd door Nikeau op 12-02-2010 19:16 ]
nice.watercoolertje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 14:24:
Toevallig net onder het schijten (altijd al een keer willen zeggen terwijl ik het nog meen ook)dat ik aan het msnen was dat ik ineens z'n rood plusje kreeg (geen verbinding enkel nood). Gereboot en ik had ineens een H en 3G (switch om de minuut) terwijl ik hier ALTIJD GPRS heb!
trouwens net nog even de speedtest.net app getest op mijn 3G/H verbinding: 2 Mb/s down, 1 Mb/s up.
Best goed!

Wat is eigenlijk de theoretische spec van hsdpa?
En welke nieuws widget gebruiken jullie ?
Ik vind persoonlijk vooral de Agenda Widget echt erg handig. Ook nog eens in verschillende formaten. Op m'n centrale homepage heb ik een klein van 1X4 en op de linker een grotere uitgebreide van 3X4. Ik vergeet nu een stuk minderApexAlpha schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:56:
Weet iemand of er een widget is die gewoon de headlines van nu.nl rouleert? Zoals zeg maar een dia o.i.d.?
En welke nieuws widget gebruiken jullie ?

Verder gebruik ik de Android Netwerk RSS widget die al het laatste nieuws van androidworld.nl haalt. Alleen is die soms wat slecht leesbaar doordat je de kleuren (nog?) niet in kunt stellen.
Voor de rest het standaardwerk met verschillende klokjes, weather, en allerlei ander geneuzel.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de rest gebruikt

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
EDIT @ Hieronder: Staat gewoon allemaal netjes in de TS: Accessoires voor de Motorola Milestone
[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 12-02-2010 22:46 ]
Werken alle Blackberry laders met micro-USB goed op de Milestone?
Die zijn namelijk erg goedkoop op Ebay...
Had er zelf één gekocht via dealextreme (de met 2A output) en die werkte niet.
Met mijn samsung omnia kom er ik well op...
Ik krijg de volgende foutmelding:
The server failed to comunicate, try again later.
De website is: webmail.online.nl
Btw: dit bericht is getyped met de milestone. Ik snap niet dat mensen zich storen aan het toetsenbord!
Dit topic is gesloten.