• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-03-2011 20:56]

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 12:58
Als ik een tip mag geven voor de TS, zet even de barcodes neer voor alle 4 de genoemde apps, ze zijn nog wel eens moeilijk te vinden in de market tussen alle themes.

Edit: overigens zojuist dxTop geinstalleerd (had eerder al aHome geprobeert maar die beviel niet echt). Bevalt me vrij goed tot dusverre. Er zijn wel wat stylish themes beschikbaar, en ik vind de dockbar (die je tevoorschijn tovert als je je applications/running applications tabs naar links of rechts schuift) wel prettig. Bij aHome heb je iets soortgelijks, maar die is permanent, hier heb je zowel een dock als 'draggable' application bars etc.

edit2:

dxTop
aHome
Open Home
SweeterHome (preview 1, beta neem ik aan)

[Voor 89% gewijzigd door Wussie op 15-08-2009 15:00]

• Leekah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 16:13
Wussie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:14:
Edit: overigens zojuist dxTop geinstalleerd (had eerder al aHome geprobeert maar die beviel niet echt). Bevalt me vrij goed tot dusverre. Er zijn wel wat stylish themes beschikbaar, en ik vind de dockbar (die je tevoorschijn tovert als je je applications/running applications tabs naar links of rechts schuift) wel prettig. Bij aHome heb je iets soortgelijks, maar die is permanent, hier heb je zowel een dock als 'draggable' application bars etc.
Bij OpenHome heb je inderdaad ook zo'n dock, die gebruikte ik altijd (gebruikte aangezien mijn G1 ter reparatie is :-(). Ik vond OpenHome toch wel verreweg het prettigst werken.

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-01 12:51

LocalJoost

plaatje hieronder

* LocalJoost heeft een aantal homescreen replacements geprobeerd :)

aHome vond ik erg goed, wel iets trager, maar er werden veel themes voor gemaakt en widgets. Echter de support van de ontwikkelaars liet mij erg veel te wensen over.

OpenHome en DxTop kon ik maar niet aan wennen, maar misschien is dat persoonlijk

ik heb ondertussen mijn G1 geroot en een mod met een leuke theme er op gezet. Het belangrijkste voor mij (meer dan 3 screens) is daar mee gedekt dus de replacements laat ik nu lekker achterwegen :)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Niet online
LocalJoost schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:53:
* LocalJoost heeft een aantal homescreen replacements geprobeerd :)

aHome vond ik erg goed, wel iets trager, maar er werden veel themes voor gemaakt en widgets. Echter de support van de ontwikkelaars liet mij erg veel te wensen over.

OpenHome en DxTop kon ik maar niet aan wennen, maar misschien is dat persoonlijk

ik heb ondertussen mijn G1 geroot en een mod met een leuke theme er op gezet. Het belangrijkste voor mij (meer dan 3 screens) is daar mee gedekt dus de replacements laat ik nu lekker achterwegen :)
Weet jij toevallig, bij het uitproberen, of ze ook 'scenes' als de HTC Sense bevatten? Dus dat je 's avonds automatisch een andere theme krijgt (background, widgets, (sound)profiles) dan bv overdag? Was zoiets als scenes ook een optie in de settings van a/open-home en dxtop?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-08-2009 07:55]

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-01 12:51

LocalJoost

plaatje hieronder

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 07:55:
[...]

Weet jij toevallig, bij het uitproberen, of ze ook 'scenes' als de HTC Sense bevatten? Dus dat je 's avonds automatisch een andere theme krijgt (background, widgets, (sound)profiles) dan bv overdag? Was zoiets als scenes ook een optie in de settings van a/open-home en dxtop?
pff... dat ben ik nog nergens tegengekomen, klinkt grappig :)

Misschien voor de TS een idee om ook wat links naar de websites van de verschillende replacements te plaatsen:

aHome
dxTop
Sweeter Home
Better android (oa openhome)

Overigens is er door de mensen van aHome in samenwerking met T-mobile USA ook een gratis versie ontwikkeld, genaamd Fresh Face :)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Die homereplace tooltjes halen heel je android onderuit qua snelheid imho
crap tooltjes; mijn held LocalJoost heeft me gewezen op enkele voordelen van flashen.
daarmee kun je die 'thema's' IN je rom laden, wat geen snelheidverlies op levert.

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sinds kort heb ik Open Gesture geïnstalleerd. Dit is een mooie homescreenreplacement, waarbij de nadruk ligt op het met een gebaar openen van applicaties. Je kunt ook acties aan bepaalde gebaren hangen, bijvoorbeeld, bel een bepaald contact op bij een bepaalde tekening.

Een videootje van OG:

In principe kun je hierbij gewoon de themes van aHome en OpenHome gebruiken.

Het valt me wel op, dat het homescreen altijd wat langer tijd nodig heeft om te laden dan het standaard homescreen. Hopelijk wordt het dus nog wat geoptimaliseerd. Het laggy zijn kan ook liggen aan het feit dat ik een G1 heb, een apparaat met meer geheugen zal er waarschijnlijk minder last van hebben.

[Voor 16% gewijzigd door Velvet op 23-08-2009 12:36]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Larva Labs heeft ook een Android-homescreen. Er zit een interessante filosofie achter. Zij stellen dat het bij een homescreen gaat om het weergeven van informatie, en niet om het weergeven van applicaties. Voorbeeldje: in plaats van te zien hoeveel emails je hebt, willen zij liever de mails meteen zien.

Interessante gedachte, en een interessant homescreen. Is nog niet uit overigens.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Die homescreens draaien naast het default homescreen; je android wordt daardoor alleen maar trager en trager. Maar goed, zullen zien of Larva Labs nog iets spannends kan makne

• Niet online
RoD schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 12:29:

Interessante gedachte, en een interessant homescreen. Is nog niet uit overigens.

De beta is nu uit, aanmelden kan simpel hier:

https://spreadsheets.goog...zlMYkJOam4tU2gxMWNJVnc6MA

Ondersteunde toestellen o.a.,
  • G1 / Dream
  • MyTouch3G / Magic
  • HTC Hero
  • Motorola Droid
  • Samsung Moment
  • HTC Tattoo
  • Motorola Cliq
Btw de genoemde wat oudere homescreen replacements in de verouderde TS draaien op de nextgen hardware (OMAP 3430 CPU's en Snapdragons) nu waarschijnlijk allemaal een stuk beter dan toen op de G1.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-12-2009 10:51]

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ziet er wel grappig uit, heb me aangemeld voor testen ... benieuwd

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-04 13:55
Aangemeld met m'n Samsung Galaxy. Ik ben benieuwd.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Anoniem: 26987

Edit werd een dubbelpost.. see below |:(

[Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 26987 op 09-12-2009 10:45]

Anoniem: 26987

Laatst zat ik ook even te knutselen met Homescreen replacements, maar als zuunige hollander toch eerst even gluren bij de gratis versies.

Ik kwam daarbij aHome mini tegen, maar ik vond deze niet zo spannend, maar misschien vind iemand het wel wat.

Ik was iets meer te spreken over PandaHome. Redelijk te tweaken, en het aantal homescreens wat je wilt hebben kan je ook instellen.

Maar na een paar dagen gebruiken merk ik toch wel dat mijn G2 er aanzienlijk trager van wordt. Dus ik ga maar weer terug naar de default. Kijken of ik die wat verder kan tweaken.

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-04 11:40
Nog een homescreen replacement die ik (dankzij een medetweaker O-) ) heb gezien is GDE. Zelf vind ik sense toch alsnog fijner werken, maar ik deel hem hier sowieso met jullie :) Het ziet er zeker mooi uit.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:23
Ik zie nu werkelijk het nut of de aantrekkingskracht niet van GDE. Ik zie geen unieke features. Meer van , laten we tweedimensionale werkruimtes op een 3D kubus proppen, dan is het cool. Maakt verder niet uit dat het je systeem vertraagt en niets toevoegd :?

Mijn fotografie en videografie

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:59

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik gebruik nu de home++ hometheme/homescreen voor op de milestone. Werkt naar mijn mening beter dan de standaard milestone theme/screen.
Een aantal kenmerken:
  • 3-7 schermen
  • Een gemakkelijke manier van navigeren via een dock onder aan het scherm
  • Implementatie van widgets ziet er goed uit en passen goed bij de stijl
  • Je kunt de achtergrond vastzetten
  • gemakkelijk screenshots maken en opslaan
Het is nog wel een bèta. Na eerste keer installeren had ik een aantal keer een crash. Na herinstallatie niet meer voorgekomen.een paar impressie foto's:

Zie hier een video impressie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xJqELUa6HxY]

en de QR code:

Zeker het proberen waard en als de dev blijft ontwikkelen kan dit imo uitgroeien naar iets heel moois.

[Voor 59% gewijzigd door Zewatanejo op 17-12-2009 14:10]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 14:15

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik gebruik Home++ ook op mijn G1. Draai hem op dit moment op een droid-rom en werkt soepel!
Zeer frequent updates ook, dus zal soon geen beta meer zijn I guess!

is everything cool?

De mensen, dat ziet er mooi uit zeg, denk wel iets wat ik zoek, vandeweek is bekijken =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Ik heb een vraagje over dat Home++, bevalt tot nu toe redelijk goed, dus dat is mooi.
Maar heb 'n vraagje over de onderste dock.. Is deze nog aan te passen of niet?
Er staat namelijk Google Voice Search tussen bij mij, wat ik toch never nooit gebruik..
Hierboven in het filmpje staat ook een 'searchbutton' ipv Google Voice Search.. Ik gebruik versie (0.8.0.7.9)
En als ik 'contacts' open krijg ik de 'favourites' te zien in plaats van 'contacts', kan dat ook veranderd worden?

[Voor 13% gewijzigd door CLB op 21-12-2009 20:48]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Niet online
CLB schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:46:
Ik heb een vraagje over dat Home++, bevalt tot nu toe redelijk goed, dus dat is mooi.
Maar heb 'n vraagje over de onderste dock.. Is deze nog aan te passen of niet?
Er staat namelijk Google Voice Search tussen bij mij, wat ik toch never nooit gebruik..
Hierboven in het filmpje staat ook een 'searchbutton' ipv Google Voice Search.. Ik gebruik versie (0.8.0.7.9)
En als ik 'contacts' open krijg ik de 'favourites' te zien in plaats van 'contacts', kan dat ook veranderd worden?
Druk op menu op de homescreen, kies preferences (niet settings), druk op powerstrip en je kunt voice uitvinken en search aanvinken (en nog een boel andere dingen tweaken).
Pff dat was 't inderdaad, Android is o zo genious, maar soms wel even zoeken =)
Search aangevinkt, favorite contacts uitgevinkt, die troep hoeven we natuurlijk niet..

Zijn er nog mogelijkheden om extra Home++ wallpapers te downloaden.. Ik heb nu maar keuze uit 2 stuks!?

EDIT: Hahaha je kan gewoon 7 Homescreens instellen.. pffjew

Dank!

[Voor 11% gewijzigd door CLB op 21-12-2009 21:29]

• Niet online
Ik heb er wel 10+ keuzes uit wallpapers, denk vanwege de milestone resolutie nog wat minder aanbod?
That could be it... Ik kan ze met 'n filemanager ook nergens vinden.. anders gooi ik er zelf wat bij.

[Voor 68% gewijzigd door CLB op 21-12-2009 22:13]

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Er is sinds enkele dagen weer een update van Home++. (0.8.0.7.11).
  • Preferences rearranged. To make it more clear, hierarchy is adjusted.
  • Wallpaper is aligned with the top of the screen instead of the bottom of system status bar when its display is toggled
  • Link clock widgets to other applications in preferences. Basically, define a shortcut.
  • Browser button in power strip. The link is also configurable in preferences.
  • BACK key screenshot for HTC magic users. You may need to set it up in the preferences->graphics
  • Quick screen switcher with thumbnails: long press the MENU key
Gaat weer allemaal een stuk soepeler. Overigens heb ik met dat mooie winterweer geen gebrek aan wallpapers ;). MIlestone camera ftw!

[Voor 59% gewijzigd door Zewatanejo op 22-12-2009 09:32]

Anoniem: 116571

Ik kan sweeterhome niet vinden op de market?
Van Home++ is er alweer een .12 versie, vannacht geïnstalleerd!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:50
Ik heb Home++ zonet geinstalleerd, ziet er goed uit. De komende tijd maar eens aan de tand voelen. :Y)
Kleine tip voor Home++
Druk onderaan je scrollbar even op het uitroeptekentje (notifications) en houd deze 2 seconden vast...
Bovenin je scherm krijg je dan gewoon weer je statusbalk te zien icm je meldingen / notifications / statussen!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 13:10
mm kan geen Home++ krijgen voor mijn T-Mobile Pulse!? Is hij op een andere manier op de Pulse te krijgen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fixma schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:51:
mm kan geen Home++ krijgen voor mijn T-Mobile Pulse!? Is hij op een andere manier op de Pulse te krijgen?
Gebruikt de Pulse geen Google Market dan :? Anders kun je gewoon zoeken naar "Home++". Hij is van de maker Intuitit.

Dit is de QR-code:

@vvv wist niet dat dat gefilterd wordt. Wat goed (maar soms ook onhandig dus) :)

[Voor 7% gewijzigd door Room42 op 03-01-2010 15:56]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Misschien wordt de lage resolutie van de Pulse niet ondersteund en vind je 'm dus niet.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Of hij filtert op Android versie. De Pulse heeft toch 1.5? Ik kan hem met mijn Galaxy Spica (ook 1.5) ook niet vinden nl. Op de site staat dat hij geschikt is voor 1.6 en 2.x

[Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 04-01-2010 06:34]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
cool, krijg net een uitnodiging van larva labs, om hun homescreen te beta testen

ziet er goed uit tot nu toe, zal morgen een uitgebreidere bericht posten

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Hier ook =) Tot nu toe, wennen wennen, aangezien ik Home++ al enkele weekjes gebruik =)

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 07:49
JarlSX schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:37:
cool, krijg net een uitnodiging van larva labs, om hun homescreen te beta testen

ziet er goed uit tot nu toe, zal morgen een uitgebreidere bericht posten
Hier ook! Ga het vanavond proberen!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04 14:41
wordt er niet echt warm van eigenlijk, je kan eerder minder dan meer

leuk voor mensen die alleen geinteresseerd zijn in de status van een aantal basis services, zoals (gemistte) oproepen, sms, mail, twitter

de statusbalk is sowieso verborgen, totdat je op de menu knop drukt (kan iig niks vinden waar je die toch kan laten tonen?)
maar als je bijvoorbeeld je telefoon via usb aansluit, komt ie ook niet tevoorschijn
moet je dus eerst op menu drukken, dan pas status naar beneden trekken zodat je bij het koppel knopje kan komen

verder heb je nog maar 1 scherm, widgets kun je dus verder wel vergeten

ik ga weer lekker terug naar aHome...

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

CLB schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:40:
Hier ook =) Tot nu toe, wennen wennen, aangezien ik Home++ al enkele weekjes gebruik =)
Is alweer pleite, die funky kleurtjes zien er leuk uit, maar veel gebruik ik niet: Stocks / Twitter / Weer..
Home++ d:)b

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 20:19
Ben tot nu toe ook het meest gecharmeerd van home++, ondanks dat ik zo nu en dan een foutmelding krijg vind ik home++ by far de beste homescreen replacer!

Ik vind vind wel dat je een wallpaper moet gebruiken die naadloos aansluit...naadloos in een loop zeg maar.
ik heb hier een aantal erg mooie gedownd:
http://www.droidforums.ne...ract-wallpapers-home.html
Maar als je die in wil stellen cropt die 'm altijd toch?
Dat je 't gehele plaatje ziet en dan zo'n vierkantje die je selecteert..

• Room42
  • Niet online
Nee, hij bedoeld dat als je aan het rond scrollen bent, geen naad tussen het einde en begin van de wallpaper ziet. Dat de wallpaper netjes doorloopt, dus.

[Voor 14% gewijzigd door Room42 op 05-01-2010 21:37]

- uBlock Origin
- uMatrix

• Mawlana
Dat is dus afhankelijk van de resolutie van het scherm én het aantal screens dat je gebruikt. Wanneer je 2 home screens hebt, heb je een minder brede wallpaper nodig dan bij 4 home screens.

Tot nu toe heb ik bij het selecteren van een wallpaper een deel ervan moeten selecteren (croppen). Op die manier krijg je dat wat hij wil nooit voor elkaar.
Idd... Ik kan nooit 1 heel plaatje als achtergrond instellen..

• MadRettoR
@CLB
Lol.. dacht ik dus eerst ook... maar als je dar crop vierkantje bij een zijde precies in het midden pakt dan kan je het vierkantje uit elkaar trekken/schalen. Het werkt het best in het midden van de bovenkant. De wallpapers in de link van mij hierboven werken perfect naadloos. Ik gebruik die met het groene gras, echt geweldig hoor!

Edit.
Inderdaad werkt het mogelijk alleen met standaard 4 screens.

[Voor 9% gewijzigd door MadRettoR op 05-01-2010 23:25]

• Mawlana
Nu je het zegt... Haha!
Aja laaaaaaa, en zo brengt Android elke dag weer mooie weetjes :) Heel vet zeg!

• MadRettoR
Haha! Inderdaad he! Echt super, home++ met een naadloze achtergrond..!
Maar nu begint "the hunt" naar meer naadloze achtergronden, en niet voor jullie zelf laten. :P

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kunt in Home++ ook gewoon de achtergrond vastzetten. Dan zijn er helemaal geen naden te zien.
Stimmt, maar das fugly natuurlijk =)

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

CLB schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:03:
Stimmt, maar das fugly natuurlijk =)
Ik heb de wallpaper gewoon vast staan. Vin dik eigenlijk mooier. Goed, smaken verschillen.

Verder heb ik zonet de 0.8.0.7.15 update van Home++ gedownload. Na installatie de steen even opnieuw opgestart en na een half uurtje spelen lijkt het er op dat het weer wat stabieler draait. Mooi dus!

'not recommended for daily users'...? Normaal update ik 't wel maar nu? Waarom niet geschikt..?

• MadRettoR
er staat niet, niet geschikt... er staat niet aanbevolen :P

Ik denk/neem aan dat ze bedoelen onder dagelijkse gebruikers mensen zoals mn schoonmoeder .. Wij zijn hardcore, je weet toch! 8)

[Voor 4% gewijzigd door MadRettoR op 07-01-2010 10:43]

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

CLB schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:12:
'not recommended for daily users'...? Normaal update ik 't wel maar nu? Waarom niet geschikt..?
Ik zag het ook staan, maar vond mezelf ook hardcore genoeg. ;)
Ik ben tot nu toe geen reden tegen gekomen waarom je deze update niet zo installeren. Home++ draait stabieler. Tot nu toe nog geen "force close" gehad. Bovendien laden de home screens ook geleidelijker. Tot nu toe prima!

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
Een zeer handige app als je van home-replacement wil wisselen:
Home Switcher
Hoef je dat niet meer handmatig te doen 8)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

• MadRettoR
MadRettoR schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:30:
Haha! Inderdaad he! Echt super, home++ met een naadloze achtergrond..!
Maar nu begint "the hunt" naar meer naadloze achtergronden, en niet voor jullie zelf laten. :P
Mensjes!!! waar blijven de perfecte achtergronden te gebruiken voor home++ ?? :P
heb er zelf nog een paar kunnen vinden met het free appje "backgrounds" uit de market...
Beetje Googlen werkt toch ook, gewoon op seamless wallpapers ofzo..

• MadRettoR
@up

Da's is ook wel zo.. maar misschien kunnen we wat met elkaar bij elkaar verzamelen zodat we allen kunnen genieten van een geweldige mooi pakketje met de beste wallpapers/background voor onze steen...
of niet?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:44
SlideScreen werkt erg mooi, maar 1 ding laat hij niet zien, en dat zijn binnenkomende mails die via GMail komen, heel gek.

|>

• Room42
  • Niet online
Mijn ervaring met Home++: Ik dacht, kriegel wat een instabiele en trage meuk is dat! Hele tijd force closes en het terugkomen in het home-screen duurde een eeuwigheid.

Maar nu blijkt dat dat door de widget van Handcent SMS komt! Widget weggehaald en het werkt super soepel.
Gelukkig maar. Zonder die widget kan ik wel leven.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Niet online
Video van de SPB Shell:

Performance suckt nog al atm :( En echte bijzondere features boven bv Sense zijn er imho niet, behalve meer eyecandy. Maar echt nuttige nieuwe dingen, nope.

En de video van TAT Home for Android:

Stukje @ 1:14 is wel erg cool gedaan (die 3d albumflow).

[Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-02-2010 22:12]

En het ziet er imho ook veel te flashy uit, gebruikte het vroeger op m'n WM toestellen, dit is wel TE...

Tevens hebben we:
Mensen die Sense willen maar geen HTC hebben... 'PandaHero'

Of je kan de 2.1 Launcher los installeren, dus weer een homescreenreplacement:

Is ook te krijgen vanaf Android 1.5 voor zover ik weet, dus nagenoeg voor iedereen... even zoeken...

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:03:
Video van de SPB Shell:

[video]

Performance suckt nog al atm :( En echte bijzondere features boven bv Sense zijn er imho niet, behalve meer eyecandy. Maar echt nuttige nieuwe dingen, nope.

En de video van TAT Home for Android:

[video]
Ofwel leuke homescreen replacement als je geen Sense hebt? Voor mijn samsung is dat er niet nl....
wel maf dat dit versie 5 is, tov versie 3.5 voor winmo. Echt heel anders is het volgens mij niet, behalve dat je nu meer homescreens met losse widgets hebt ipv meer voorgedefinieerde homescreens.

[Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2010 22:18]

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-05 21:02
Is er een widget om de notifications van calls;messages, appointments beter te laten zien? die kleine iconen in de notificationbar vind ik maar weinig

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

Nakebod

Nope.

TAT Home ziet er echt onwijs gaaf uit zeg. Laatst al een kort filmpje gezien, best indrukwekkend, en volgens mij ook heel eenvoudig in gebruik, overal lijkt goed over nagedacht.
Zal wel erg leunen op hardware 3D acceleratie, geen idee of dat zo goed is voor je accu :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik heb eigenlijk sinds Home++ op mijn Milestone staan. Na een update naar HK 2.0.1. werd het echter erg buggy. Veel force closes, waardoor ik het een tijdje met de standaard homescreens heb gedaan. Ik heb nu echter UK 2.0.1. geïnstalleerd, door eerst terug te gaan naar UK 2.0 en daarna de handmatige update naar UK 2.0.1. Daarbij worden alle fabieksinstellingen teruggezet. Nu ik Home ++ weer heb geïnstalleerd, blijkt de performance veel en veel beter. De afgelopen dagen geen enkel probleem gehad.

Met name third party apps lijken problemen te kunnen veroorzaken. Deze installeer ik dan ook maar altijd 1 tegelijkertijd, zodat ik kan zien of ze buggy zijn.

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:06
CLB schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:12:
Of je kan de 2.1 Launcher los installeren, dus weer een homescreenreplacement:
[video]

Is ook te krijgen vanaf Android 1.5 voor zover ik weet, dus nagenoeg voor iedereen... even zoeken...
Die ziet er best handig ui!
Ik ga hem zeker eens proberen wanneer ik mijn spica binnenheb! :)

• Room42
  • Niet online
Bluefall schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Die ziet er best handig ui!
Ik ga hem zeker eens proberen wanneer ik mijn spica binnenheb! :)
Wat ziet er handig uit dan :? :? Heb je de hele video wel bekeken? Kijk eens vanaf hier, 1:30 en laat zie hoe hij alleen al zit te prutsen om te sliden. Nee, ideaal! ;) Zo slecht is de standaard launcher niet, hoor :P

- uBlock Origin
- uMatrix

• Bluefall
  • Laatst online: 08:06
het wordt een beetje een kwestie van zaken uitproberen hé ;)

• Room42
  • Niet online
Waarheid als een koe!

Ik moet wel zeggen dat ik het nu moeilijk vind om te bepalen of die homescreen-replacements nu wel of niet fijn vind. Ik haat performance hick-ups maar het is soms moeilijk te bepalen of het nu aan de homescreen ligt, of aan een widget.

Sowieso vind ik de analyse mogelijkheden van Android wel wat beperkt. Ik wil goede performance analyse of 'top' van Linux. Ik wil gewoon weten wat er gebeurt en waar ik op wacht. Maar goed, dat is blijkbaar wat lastig op zo'n beperkte processor.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 18:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

Room42 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 01:50:
Waarheid als een koe!

Ik moet wel zeggen dat ik het nu moeilijk vind om te bepalen of die homescreen-replacements nu wel of niet fijn vind. Ik haat performance hick-ups maar het is soms moeilijk te bepalen of het nu aan de homescreen ligt, of aan een widget.

Sowieso vind ik de analyse mogelijkheden van Android wel wat beperkt. Ik wil goede performance analyse of 'top' van Linux. Ik wil gewoon weten wat er gebeurt en waar ik op wacht. Maar goed, dat is blijkbaar wat lastig op zo'n beperkte processor.
Op mijn G1 heb ik gewoon top? :P en als ik straks cyanogen op m'n Nexus 1 installeer heb ik ook top!

Toppie toch? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Nikeau
  • Laatst online: 12-03-2021
is pandahome-hero werkend te krijgen op de milestone? ik heb m geïnstalleerd maar hij pakt m niet in landscape..

• Niet online

Nieuwe homescreen replacement: iHome.

(skip naar 03.00 voor de test; aan het eind zie je live wallpapers included ;o) )

[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-02-2010 22:35]

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

CLB schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:43:
Kleine tip voor Home++
Druk onderaan je scrollbar even op het uitroeptekentje (notifications) en houd deze 2 seconden vast...
Bovenin je scherm krijg je dan gewoon weer je statusbalk te zien icm je meldingen / notifications / statussen!
Even een oude quote, maar toch even extra tipje:

In je home++ powerstrip kun je ook teveel icoontjes (voor 1 scherm) proppen. Ook je volledige statusbalk + icoontjes kun je erin zetten.
Vervolgens kun je door je powerstrip scrollen alsof je door je screens aan het scrollen bent. Dus als je 6+ icoontjes op je powerstrip hebt, dan kun je horizontaal scrollen door je powerstrip. Daar achter kun je dus (in het preferences-->powerstrip-->icons menu) je statusbalk zetten.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

Nakebod

Nope.

Wist niet eens dat die powerstrip zo genoemd werd, laat staan dat hij configureerbaar is :D
Dat je door de items heen kon scrollen wist ik dan weer wel :+ Hier stond de statusbar en datum/tijd schijnbaar al standaard aan, vond het al ietswat overbodig. Kan dus nu ook mooi uit ;)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• GZFan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:10
Heeft iemand wel eens gepoogd een theme te maken voor open home / Panda home?
Zo ja: Hoe dan?
Ik kan het echt nergens vinden...

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1 > Samsung A52s 5G

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 00:34
Ik gebruik nu een aantal dagen SlideScreen. In het begin moest ik er aan wennen (de makers hebben een totaal andere inslag gekozen dan die van alle andere home-replacements) maar het werkt uiteindelijk zeer goed! :) Daarbij vind ik het er ook nog eens erg stijlvol uit zien :Y

Enige kritiek is dat nog niet alles even goed werkt. Het weer wordt niet (vaak) ge-update, dat is best irritant/slordig. En er zouden meer opties moeten komen het zelf te kunnen instellen en/of dingen toe te voegen.

Kortom, het is het proberen waard. (er is een gratis en een betaalde versie)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Even een dubbelpost vanuit Milestonetopic, maar welk handig:

Indien je een homescreen replacement hebt, dan ligt deze vaak over de oude home heen. De oude home bevat dus nog gewoon de widgets die je daar aan toegevoegd had. Het handigste is om die te verwijderen.
Dit voorkomt onnodig batterij verbruik (widgets laden wel steeds data of andere zaken in)
Dit voorkomt errors/force close door het dubbel gebruik van dezelfde widget (kan vaak wel, maar levert soms fouten op)

Handleiding: ga naar
Manage applications
Klik op je homescreen replacement (bijv home++)
Klik op Clear Defaults
Druk op je Home button
Je krijgt nu een keuze welke home je wilt hebben.
Kies de originele
Verwijder hier de widgets en eventueel de klok van.
Kies weer home button
Weer het keuze scherm,
kies hier nu weer default en dan je homescreen replacement.

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

HOME++ heeft een updatetje gehad. Kijken of de vele force closes nu weg zijn.

• MadRettoR
@up

Ik zeker een verbetering door het "leegmaken" van de homescreen welke je niet gebruikt. Bijna geen force closes meer..
Ik neem ze voor lief, ik vind namelijk home++ nog steeds de allebeste en fijnste homescreen-replacement!

Anoniem: 316043

weet er misschien iemand welke homescreen deze is heb hem gezocht maar kon hem niet vinden misschien iemand van jullie het weet...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
Anoniem: 316043 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:39:
weet er misschien iemand welke homescreen deze is heb hem gezocht maar kon hem niet vinden misschien iemand van jullie het weet...
[afbeelding]
Dat is geen homescreen maar een thema, namelijk gChrome. Met er op een custom muziekspelertje.

Nickname does not reflect reality

• C00P
  • Laatst online: 12:51
Ben een zeer tevreden Home++ user.
Maar ik heb nu een green theme geïnstalleerd en het ziet er goed uit !

Alleen de achtergrond van het geselecteerde icoon blijft oranje.
Terwijl in de standard Home deze wel groen zijn.

Is hier iets aan te doen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• yonexfreak
  • Laatst online: 05-05 11:23
zit ook beetje te spelen met home screen replacements waaronder PandaHero en Home++.

Voor een aantal snelkoppelingen/iconen op het homescreen gebruik ik het programma ''bettercut'' om ze te hernoemen. Alleen nu merk ik dat de gewijzigde naam alleen zichtbaar is op het default homescreen..en niet op de replacements

voorbeeld: snelkoppeling ''handcent sms'' heb ik hernoemd naar ''berichten''. Deze is niet zichtbaar onder de homescreen replacements maar wel op mijn default homescreen op de milestone

Is dit aan te passen? :)

I don't drive fast, I only fly low!

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Bettercut weet van dat probleem. Blijf de website raadplegen en kijk of ze het voor jouw homescreen replacement aanpassen.

Verder:
Voor de mensen die nu Android 2.1 met animated background hebben en ook Home++ hebben:
Gebruik de 0.8.0.7.15 versie http://hpp.intuitit.mobi/news/080715
Stel hierin dat Moving background uitstaat, en dan heb je de animated backgrounds van 2.1.
Deze versie is alleen via de website te downloaden en is dus ouder dan de huidige market versie die het niet heeft.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Get!em; die home++ hoe heb je dat aangeschaft? kan dat inmiddels anders dan met CC?

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

himlims_ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 16:28:
Get!em; die home++ hoe heb je dat aangeschaft? kan dat inmiddels anders dan met CC?
Eh, volg de link.... ies graties.... :)

En voor de echt luie mensen.. hier is de .apk
http://hpp.intuitit.mobi/Launcher.apk?attredirects=0

Uitleg .apk installeren:
Dan heb je 2 mogelijkheden om je .apk op je mobiel te krijgen:
1)Via email
2)Via usb kabel op SD kaart.

Uitleg optie 1)
  1. Stuur jezelf de apk via email.
  2. Haal uit de market blackmoon attachsave
  3. Open je email
  4. Save attachment via blackmoon
  5. Haal uit de market een fileexplorer (bijvoorbeeld: linda manager)
  6. Even in je apps instellingen zeggen dat je ook .apk buiten de market om wilt kunnen installeren.
  7. Ga naar je downloads en open de .apk
  8. Doe dat via de app installer.
Uitleg optie 2)
Zet apk via usb op je sd kaart
Volg verder aanwijzingen van de vorige vanaf stap 5.

[Voor 70% gewijzigd door Get!em op 09-04-2010 16:43]

Er zijn nog wel wat meer installmethodes: APK Installatie methodes

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Extra nieuws:

Home++ has gone Open Source:

http://code.google.com/p/android-launcher-plus/

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Uiteraard... goede link :) Mijn post zou daar eigenlijk moeten staan :)

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Nieuwe leuke launchers:

Helix voor 2.* http://www.droid-life.com...elixlauncher-2-in-action/
Clockwork http://www.droid-life.com...rkmod-launcher-in-action/

Helix levert bij mij leuke resultaten op. Je moet de shortcut bar onderin zelf nog vullen, is standaard niet gedaan. (sleep iconen er vanaf je homescreen zelf naar toe). Verder krijg je de 3d weergave van je appdrawer.

edit.. de 3d appdrawer geeft bij mij de titels een beetje scheef weer. Verder is snelheid zeer hoog!
edit 2. Na opnieuw opstarten en de appdrawer eerst in portrait openen en daarna pas in landscape deed de boel fixen. Helix gaat denk ik Home++ bij mij vervangen. Hij is nu al beter dan Home++.

Clockwork moet ik nog een keer testen.

[Voor 24% gewijzigd door Get!em op 12-04-2010 17:41]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 15:50

Icyzer

Goudvis

Uhm, ligt het nu aan mij of krijg je een inlog pop-up voor andro-lib als je deze pagina bezoekt?
Misschien dat iemand de url op een verkeerde manier heeft gedaan?

Edit: het lijkt nu weg te zijn, weird :o

[Voor 11% gewijzigd door Icyzer op 12-04-2010 20:13]

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Clockwork werkt niet bij mij (milestone 2.1). Je komt in een force close loop. (dus niet als default home instellen de eerste keer, dan zit je forever vast en moet je factory reset doen)

Helix werkt bij mij. Echter. al een aantal onverklaarbare restarts gehad, dus werkt nog niet volledig naar behoren.

Home++ gaat bij mij toch weer terug als default. Helix wordt in de gaten gehouden.
Helix werkt niet op 2.0.1 toch? Dat is wel jammer, wil 'm graag is proberen...

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

CLB schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:09:
Helix werkt niet op 2.0.1 toch? Dat is wel jammer, wil 'm graag is proberen...
Zie de link....

Er is een Helix voor versie Android 1.* (1.2 final)
En er is een Helix voor versie Android 2.* (versie 0.7 beta)

Die beta draai ik nu op 2.1. Of die op 2.01 werkt weet ik nu niet, maar je zou eens kunnen uitproberen.

Edit 2: Uitproberen:
-Installeren.
- Druk op home button
- NIET op default zetten en dan voor de Launcher (helix) kiezen.
- Kom je in infinite FC loop, druk dan je homebutton lang in, je komt dan in het app switch menu, switch terug naar je Home++ of andere app. Ga dan direct door naar uninstall van helix.
- Kom je niet in infinite loop dan kun je hem dus veilig gebruiken.

Edit: Deze link dus http://helixproject.ruqqq.sg/
FF donate als je et wat vind natuurlijk :)

[Voor 47% gewijzigd door Get!em op 13-04-2010 10:22]

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

hmm die helix lijkt me echt super interessant. Wellicht inderdaad een vervanger voor Home++.

Ik heb alleen een probleem. Ik krijg de apk niet op mijn Milestone. Ik krijgt m niet gedownload via de Milestone. Kan hem niet verzenden met mijn bluetooth verbinding (Milestone accepteert de APK niet??) Als ik via de mail het .apk bestandje verzend, kan ik hem niet opslaan.

Enige optie is nog om hem op de SD kaart te zetten via USB. Ik heb hier geen kabeltje, dus vanavond maar eens proberen. Of heb je root nodig voor Helix??

• Get!em
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Via mail: zoek in market naar blackmoon attach save. Dan lukt saven wel.
Geen root nodig voor helix.

Edit.. beide zijn nu in de market te vinden:
Helix 1 (v1.2)
Helix 2 (v0.7b)

Helix 2 schijnt alleen voor Nexus te zijn. Ondertussen heb ik Helix 2 eraf gegooit ivm force closes en force reboot.
Helix 1 gaat er nu op, en daar weet ik morgen dus meer van :)

Edit 2

Helix 1 heeft dus niet dat mooie 3d weergave van je app drawer.
Maar is wel sneller en minder buggy.

[Voor 69% gewijzigd door Get!em op 14-04-2010 01:15]

• C00P
  • Laatst online: 12:51
Get!em schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:14:
[...]

Zie de link....

Er is een Helix voor versie Android 1.* (1.2 final)
En er is een Helix voor versie Android 2.* (versie 0.7 beta)
hmm, die 1.2 final werkt niet op mijn 1.6 G1.
Jammer, ziet er erg strak uit !

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
C00P schreef op woensdag 14 april 2010 @ 02:14:
hmm, die 1.2 final werkt niet op mijn 1.6 G1.
Same here, op een 1.6 Magic...

Nickname does not reflect reality

Zijn te lage resoluties =)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee