Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 21:02

wmn79

Motorola Milestone

Inleiding
Dit topic is bedoeld om te discussieren over het rooten, tweaken en modden van de Motorola Milestone.
Men kan elkaar hier ook wijzen op tips / handleidingen enzovoort voor de Motorola Milestone.
Ook kunnen hier vragen gesteld worden over de desbetreffende howto's en gebruikerservaringen.

Inhoudsopgave
  1. Root Access
  2. Open Recoveries
  3. Firmware en roms
  4. Tweaks
  5. Update historie
Root Acces

Om je toestel te rooten is het bij Android versies nieuwer dan 2.0.1 nodig om de vulnerable recovery te flashen. Dit doe je op de volgende manier.

Prerequisites:
Installatie:
  1. Zet de telefoon uit en haal de USB-kabel uit de telefoon
  2. Laat de telefoon in de bootloader starten, dit doe je doormiddel van omhoog drukken op

de D-pad (omhoog richting het scherm) en tegelijkertijd het indrukken van de powerbutton.
  3. Je krijgt een scherm te zien met de volgende tekst:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

Bootloader
    <version number>

Battery OK
    OK to Program
    Connect USB
    Data Cable
    Onthoud welke versie van de bootloader je hebt, dit voor stap 8 van het rooten
  4. Steek de USB-kabel weer in de telefoon en je zal twee extra regeltjes te zien krijgen:
    code:
    1
    2

Transfer Mode:
    USB
  5. Start het in stap 2 gedownloadde RDS Lite op je computer en volg deze stappen (bij 2 kies je voor het vulnerable recovery sbf-bestand wat gedownload is in stap 3)
    Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MXWSK7Ep6EKI9FAzCfWJQyy3/full.png
  6. Wacht totdat RSD Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan. Er kan 'please manually power up this phone' staan of de telefoon reboot vanzelf. Schrik hier niet van en zet je Motorola Milestone weer volledig uit en herhaal stap 9 van deze guide! Ook wanneer de telefoon reboot moet je ervoor zorgen dat je stap 9 herhaalt. (Milestone opstarten in de bootloader met de D-pad en de powerbutton)
  7. Wacht totdat RSD Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.
  8. Zet de telefoon uit door middel van de powerbutton en laat hem opstarten in de bootloadermodus.
    Dit doe je door het indrukken van de powerbutton tegelijkertijd met de:
    • X-knop op het toetsenbord: alleen voor bootloader 90.78
    • cameraknop aan de zijkant, voor bootloaders lager dan 90.78
    Druk deze twee knoppen tegelijkertijd in todat je het volgende icoon ziet:

Afbeeldingslocatie: http://craigcrawford.pwp.blueyonder.co.uk/milestone/recovery.jpg

9. Houd nu eerst de volume omhoog knop ingedrukt en druk dan tegelijkertijd op de camera knop om het commandmenu te laten zien
  10. Kies met de D-pad voor de optie 'apply sdcard:update.zip' en druk op de centerbutton.
  11. Wacht even, wacht even, wacht even...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4aPZXtuQRzy1vFHYs9rYgFJd/full.jpg

12. En je zit in de Open Recovery. Hier kun je de telefoon Rooten en allerlei andere leuke dingen.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29xd9oi.jpg
Alles is geheel op eigen risico, weet dus wat je doet!

Open Recoveries

Er zijn verschillende open recoveries beschikbaar voor de Milestone. De één kan net weer wat andere dingen dan de andere. De momenteel bij mij bekende open recoveries zijn:

1. Open Recovery van Skrilax_CZ
2. GOT Open Recovery (lang niet bijgewerkt)
3. Timeturn Open Recovery: in de readme.txt in de post staan veel functies beschreven.
4. Second edition Open Recovery
5. Modmymobile 2.0 Open Recovery (nu nog in het spaans)
6. Androidiani Open Recovery

Verschillende Open Recoveries naast elkaar installeren kan met de Open Recovery Loader van DAGr8.

Prerequisite voor gebruik
Een geinstalleerde vulnerable recovery (zie ook het onderdeel Rooten in dit topic).

Installeren van één enkele Open Recovery
Pak de inhoud van het zip of rar bestand uit in de root van je SD-kaart en klaar is kees. Je hebt nu een update.zip in de root van je SD-kaart staan plus een directory genaamd OpenRecovery. Let op dat je altijd uitpakt naar de root van de SD-kaart anders werkt het niet.

Installeren van meerdere Open Recoveries m.b.v. de Recovery loader
Pak de inhoud van de zip uit naar de root van je SD-kaart. Je hebt nu een directory genaamd OpenRecovery en een update.zip in de root van je SD-kaart. Wanneer je een andere recovery wilt installeren zet je de OpenRecovery directory van de betreffende Open Recovery in de bijbehorende map. Dus GOT gaat bijvoorbeeld in OpenRecovery/revoveries/got/ met als resultaat dat je uiteindelijk deze mapstructuur hebt:
OpenRecovery/revoveries/got/OpenRecovery de update.zip van de verschillende recoveries heb je niet nodig doordat je die van de Recovery Loader gebruikt en die dus in de root van je SD staat.

Benaderen/ laden van Open recovery of Open Recovery Loader
Het benaderen/laden van de open recovery gaat als volgt. Je zet het toestel uit. Vervolgens zet je het toestel aan terwijl je de powerknop en X-toets (bootloader 90.78 anders powerknop +cameraknop) tegelijk ingedrukt houdt. Vervolgens krijg je het scherm met de gevarendriehoek en de telefoon (zie ook bij Rooten). Hier houd je de volume up en camera knop even gelijk ingedrukt en weer los. Soms moet je dit een paar keer doen.

Dan kom je in de standaard Milestone recovery. Hier kies je voor apply SD-card:update.zip en de betreffende Open Recovery of Open Recovery loader wordt geladen.

In de Open Recovery Loader kan je via het menu Recoveries de gewenste Recovery laden. Androidiani Open Recovery is niet compatible met de Open Recovery Loader omdat het een beta versie van Skrilax_CZ Open Recovery gebruikt terwijl de loader gemaakt is met de huidige release van Open Recovery.

Mogelijkheden van de verschillende recoveries
Hieronder de mogelijkheden van de verschillende recoveries de gebruikte nummers komen overeen met de nummers voor de recoveries hierboven. Open Recovery van Skrilax_CZ dient voor alle versies als basis en heeft zelf weinig extra functionaliteiten. Een uitleg van de verschillende functionaliteiten is in de wiki van de androidiani Open Recovery te vinden.

Om te beginnen: maak altijd een Nandroid backup voordat je een van de functies gaat gebruiken zodat je altijd terug kan naar de uitgangssituatie!!!

OriginalGOTTimeturn2nd EditionModMyMobileAndroidiani
01.Nandroid backups en restoresxxxxxx
02.Rooten van je toestelxxxxxx
03.Installeren van unsigned custom updates.zipxxxxxx
04.Custom scripts uitvoerenxxxxxx
05.Wipe /data, /cache, dalvik-cache factory resetxxxxxx
06.Hardware keyboard aanpassen (bv AZERTY naar QWERTY)xxxxxx
07.Memhack (meer intern geheugen beschikbaar maken voor applicaties)xxxxx
08.Installeren JIT dalvik compiler v2xxx
09.Installeren JIT dalvik compiler v7xx
10.Verwijderen & restoren van systemapplicaties bv Cardock, etcxxx
11.Apps2SDxxx
12.Overclockenxxxxx
13.Bootanimatie aanpassenxxxx
14.FLAC supportxxx
15.Installeren van verschillenden applicatiesxx
16.Installeren van Busyboxxxx
17.Backup APPS & Settingsx
18.Thema's installerenxxxx
19.Consolexxxxx
20.Zipalignx
21.Block/Unblock adsx
  • Bij 01: GOT is gebaseerd op een OR versie en daarmee een oude Nandroid versie wat compatibiliteitsproblemen kan geven.
  • Bij 08: Bij Timeturn en Second Edition weet ik de versie niet die gebruikt wordt dus heb ik het maar bij v2 gezet.
  • Bij 08/09: Doe daarna in ieder geval een wipe dalvick-cache en vergroot eventueel de heapsize m.b.v. de tweak.
  • Bij 12: Overclocken werkt bij de verschillende OR's steeds anders. Timeturn is hierin het meest uitgebreid en zowel automatisch als helemaal handmatig in te stellen.
Dit is zo een eerste opzet van het overzicht, aanvullingen en verbeteringen graag doorgeven.

Momenteel is de Androidiani Open Recovery het meest uitgebreid, deze wordt ook regelmatig bijgewerk en ondersteund.

Nogmaals: maak altijd een Nandroid backup voordat je een van de functies gaat gebruiken zodat je altijd terug kan naar de uitgangssituatie!!!

Firmware & Roms

De Milestone heeft helaas een gelockte bootloader waardoor echte custom roms (nog) niet mogelijk zijn. Hierdoor kan het kernel van nieuwe android versies (bv Froyo) niet op de Milestone gezet worden. Maar o.a. Dexter en Nadlabak zijn toch al erg ver met het porten van alle andere dingen van Android behalve het kernel.De originele firmwares installeer je via RSD Lite op dezelfde manier als de vulnerable recovery. De roms installeer je vaak d.m.v. een Nandroid restore. Soms komen er nog wat handelingen bij kijken maar die worden dan meestal in het topic van de rom besproken.

Tweaks

In dit onderdeel zullen verschillende tweaks behandeld worden. Tot nu toe beschrijf ik alleen build prop tweaks omdat veel andere tweaks, zoals Memhack, JIT en Overclocken, in de verschillende Open Recoveries verwerkt zitten en daarmee het makkelijkst geinstalleerd kunnen worden.

Build.prop tweaks

build.prop kopieren naar SD
Kopieer allereerst met bv Astro file manager build.prop uit /system/build.prop naar de root van je SD-kaart. Vervolgens open je het bestand vanaf de SD-kaart en maak je de wijzigingen. Zelf heb ik dat gedaan met Astro file manager => open as => text => file editor

WIFI Scan interval
Pas je in de regel wifi.supplicant_scan_interval = 60 (bij mij was het 15) aan naar een andere waarde bv 90 voor scan per anderhalve minuut. Het getal staat voor de interval in aantal seconden waarbinnen de telefoon op zoek gaat naar draadloze netwerken indien er netwerken onthouden zijn. Mocht je wel eens vergeten je wifi uit te zetten dan helpt dit aardig om je batterijduur te verlengen.

Sneller laten bellen (geluid)
To make the phone ring faster when dialing out. Is de beschrijving in de bijgevoegde link. Heb er zelf nog niet zoveel van gemerkt maar het werkt als volgt
verander ro.telephony.call_ring.delay=3000 naar ro.telephony.call_ring.delay=1000

Dalvik VM heap size vergroten
Pas dalvik.vm.heapsize=24m naar dalvik.vm.heapsize=36m Handig als je de nieuwe Jit Compiler geinstalleerd hebt via een Open Recovery.

Build.prop terugzetten
Wanneer je de wijzigingen hebt uitgevoerd in de build.prop dan kopieer je deze weer terug naar de system map. Zelf doe ik dat op de volgende manier:

1. restart in een Open recovery met console
2. In console typ je het volgende cp /sdcard/build.prop /system/build.prop
3. Reboot je device

De build.prop tweaks kwam ik op het spoor via deze link.
Hier vond ik de exacte namen en waarden.

System apps vervangen of toevoegen
Met het uitkomen van nieuwe updates kan het interessant zijn om bepaalde applicaties uit deze updates op onze Milestones te installeren en daar de huidige versie mee te vervangen. Een voorbeeld hiervan is de BatteryManager van de Braziliaanse 2.1 update. Deze geeft meer mogelijkheden door extra instellingen en een batterij die wat langer mee gaat is natuurlijk nooit weg.

Installeren doe je als volgt:
  1. Download het zip-bestand uit deze post.
  2. Pak de zip uit naar een directory op je SD-kaart. In dit voorbeeld gebruik ik de directory "extracted".
  3. Vervolgens kan je of via de console of via Root Explorer de bestanden BatteryManager.apk en Settings.apk kopieren naar de /system/app/ folder en ze de juiste rechten geven.

Installeren via console:
    code:
    1
    2
    3
    4

cp /sdcard/extracted/BatteryManager.apk /system/app/BatteryManager.apk
    cp /sdcard/extracted/Settings.apk /system/app/Settings.apk
    chmod 644 /system/app/BatteryManager.apk
    chmod 644 /system/app/Settings.apk

Installeren via Root Explorer:

De bestanden kopieren naar de directory /system/app/ vervolgens de permissions instellen op Read voor User, Group en Others Write alleen voor User.
  4. Doe een reboot en de bestanden zijn geinstalleerd.
Deze werkwijze geldt eigenlijk voor alle system apps dus ook voor de andere die je in de BRUK21Goodies.zip kunt vinden maar ook het Droid-X keyboard, GenieWidget of camera app van 2.01.

Update historie

Vanaf begin februari 2010 kunnen alle Milestones officieel geupdatet worden naar 2.0.1!
Sommige Milestones via een OTA-update, andere Milestones via updatesoftware:

Afbeeldingslocatie: http://img697.yfrog.com/img697/6113/updatemilestone201.gif
Van 2.0:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.0
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P008
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.08.0DP
Baseband Configuration Version:   UCASSHLSEMEAB1B803F.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe53#1
Build Number:                     SHOLS_U2_01.03.1.1259012006

naar 2.0.1:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.0.1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P019
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.08.12I
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 rkg683@ca25rhe76#1
Build Number:                     SHOLS_U2_01.14.0

Vanaf begin mei 2010 kunnen alle Milestones officieel geupdatet worden naar 2.1!
Sommige Milestones via een OTA-update, andere Milestones via updatesoftware.

Van 2.0.1:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.0.1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P019
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 rkg683@ca25rhe76#1
Build Number:                     SHOLS_U2_01.14.0

Naar 2.1:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.1-update1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P023
Baseband Configuration Version:   UCASHLSMR2EMEAB1B805C.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe74#1
Build Number:                     SHOLS_U2_02.31.0

Naar 2.1 met root:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.1-update1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P023
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.07.4EI
Baseband Configuration Version:   UCASHLSMR2EMEAB1B805C.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe74#1
Build Number:                     SHOLS_U2_02.31.0

Enkele topicjes:Voor TechTalk / specificaties / reviews / gebruikerservaringen en andere posts die niet direct te maken hebben met accesoires en dergelijke moet je hier zijn. Voor vragen over abbo's en losse prijzen hier!

-TS is made by CLB & wmn79-

[ Voor 255% gewijzigd door wmn79 op 18-02-2011 09:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:38:
@CLB:
Geloof me een hoop willen zelfs terug naar 1.6 ALS daar wel alles zou werken, nog steeds blijk je niet helemaal te snappen dat andere wel een hoop problemen hebben met bepaalde functies (is toch wel duidelijk op het forum hier/motorola en op facebook worden die problemen regelmatig opgenoemd) die jij niet hebt (of geen last van heb), wij voelen ons gewoon genaait, de droid kreeg de update binen 2 weken en hier was het dus al veeeeel langer bekend dat er bugs waren (net zo lang als de droid).

2.0 Met root is nu mogelijk (wat het weer makkelijker maakt om root in andere versies te krijgen), vertaald van DE naar NL: klik hier maar is op

Zo even proberen (voor apps2sd) :D hoop dat ik ik 2.0.1
daarna ook gewoon nog kan flashen maar dat zal wel :D
Anoniem: 84794 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:54:
Yes ... Root! Nou maar hopen dat er snel custom roms komen! Altijd leuk dat geflash!
Radiance schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:06:
Als ik hem nu root ben ik dan al m'n apps etc kwijt?
watercoolertje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:37:
Nee, maar ik heb wel een reset gedaan (en eerst een backup van alle apps en data met mybackup) en daarna terug gezet, voelt veel sneller aan allemaal en me force closes die ik in de messenger en home++ kreeg krijg ik nu niet meer... Tevens is het wel een andere versie van de ROM dan ik standaard had... Voglens mij nu dezelfde als CLB alleen dan met ROOT :D
CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:56:
2.0 Met root is nu mogelijk

Hmm ik ga ook even lezen, ben beetje huiverig nog...
Blijken veel problemen te ontstaan met andere devices die ooit gerooted zijn..
Dan is dit verneukt, dan is zus gebeurd, dan kan dit later niet meer, dan is dat voor altijd vernaggeld..

Heb iig alvast geinstalleerd, kan apps2sd niet echt vinden maar heb iig root :)

Dat is ook de enige reden, waarom ik root-acces zou willen op m'n Milestone, altijd handig..

Tevens is het wel een andere versie van de ROM dan ik standaard had...
Voglens mij nu dezelfde als CLB alleen dan met ROOT :D

d:)b
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:57:
Nee, maar ik heb wel een reset gedaan (en eerst een backup van alle apps en data met mybackup) en daarna terug gezet, voelt veel sneller aan allemaal en me force closes die ik in de messenger en home++ kreeg krijg ik nu niet meer... Tevens is het wel een andere versie van de ROM dan ik standaard had... Voglens mij nu dezelfde als CLB alleen dan met ROOT :D

Ehm... Open je update.zip is, het enige wat het bevat is een su commando en de superuser.apk applicatie. De 30mb is alleen omdat op deze manier de fingerprint van de zip gelijk is aan de gesignde update.zip.

Kortom dat je bugs zijn verholpen lijkt alleen door de reset te komen. (Jeej kan ik eindelijk Motorola navigatie zooi weghalen).

Het rooten kan overigens weinig verpesten zoals ik al aangeef (heb het zelf ook gedaan) omdat het alleen de su binary overschrijft en superuser.apk toevoegd.
hnzlb schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:08:
Iemand die weet of je 'na' het rooten gewoon gebruik kunt blijven maken van update functionaliteit en na een update opnieuw moet rooten?
Of moet je na rooten zelf je updates er op gaan plakken (mits deze te vinden zijn op het grote boze internet..??) :-)
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:19:
Zijn die bestanden van te voren ook te backuppen, zodat ik het zo weer ongedaan kan maken..
Ik ben nogal voorzichtig met zulke muk, voordat ik even dit doe en dat doe en straks niks meer kan,
of moet wachten op onofficiele updates van legitieme roms en dergelijke...

Er is nog geen recovery img voor de Motorola Milestone, er worden maar 2 bestanden extra bijgeschreven in /system/ en dit lijkt voor je mobiele telefoon gewoon op een echte Update.zip. De linux kernel wordt NIET overschreven, idem voor het framework (je blijft dan ook nog gewoon je stock rom houden alleen met een aangepast su commando).

Er kan dus eigenlijk niets misgaan (vooral omdat flashen niet betekend dat het eerst wordt leeggehaald, het gebruikt gewoon het yaffs2 filesystem, die gewoon (net als op je SD) een bestand erbij zet).

Pas bij het flashen van echte roms had ik wel gewacht op een goede recovery img!

Btw voor de mensen die Motonav erook af willen hebben en ROOT hebben:

Via adb shell:
code:
1
2
3
4
5
6
adb shell
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
cp /system/app/Motonav* /sdcard
rm /system/app/Motonav*
sync
mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

Andere dingend ie je eraf kan halen zijn: Dock* & MotAccuW* Ow en verwijder Phoneportal NIET! wordt opgestart tijdens het booten.

Iemand die weet of je 'na' het rooten gewoon gebruik kunt blijven maken van update functionaliteit en na een update opnieuw moet rooten?
Of moet je na rooten zelf je updates er op gaan plakken (mits deze te vinden zijn op het grote boze internet..??) :-)

Ja maar je moet m opnieuw rooten, je moet wachten totdat er een geroote 2.0.1 versie komt die je kan flashen is de aanrader. Die zal er waarschijnlijk sneller opstaan dan de update via Google zelf.
CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:24:
Hmm okee dank voor je uitgebreide antwoord, final question, je hoeft dus niks te backuppen eigenlijk..
Want er wordt niks overgeschreven, geflashed, alleen maar bijgeschreven.. En alles functioneert dus nog =)
watercoolertje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:27:
Ik krijg nog steeds 'couldn't connect to server' dus dat stukje (controle) software doet het nog :P

backuppen had ik ook niet gedaan, ging perfect, daarna alsnog gebackupt en gereset maar dat is niet persee nodig ;)

Volgens mij ziet google gewoon dat jij nog een normaal toestel hebt en is er enkel een systeembestand gewijzigd wat ik begrijp (hoewel de nummers volgens mij anders zijn maar goed hij stond wel op Italiaans bij de eerste boot zoals voorheen).

Dat ie lekkerder loopt kan inderdaad goed komen door een herinstall :)
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:30:
Ok wacht!
Watercoolertje heeft het waarschijnlijk over een ander bestand dan ik het heb:

http://alldroid.org/viewtopic.php?f=259&t=1426

Gebruik die! Want hij hoort niet standaard op Italiaans te staan.
CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:41:
Gebruik die! Want hij hoort niet standaard op Italiaans te staan.

Behalve als je een Italiaanse Milestone hebt, dunkt me?
watercoolertje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:43:
Ja die gebruik ik inderdaad ga zo me (build)nummer die ik in dit topic heb gepost is opzoeken, maaruh mijne stond altijd al op Italiaans na een reset hoor mijne komt daar blijkbaar vandaan, dus dat is bij mij juist NIET veranderd :)

edit: Ik heb nog me oude nummer dus me build is NIET veranderd :D De update was ook maar 30Mb dus snapte er eigenlijk al weinig van (hero was vaak tussen de 40 (1.5) en 100mb (2.1) ofso)
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:44:
Behalve als je een Italiaanse Milestone hebt, dunkt me?

Hij hoort geen settings te veranderen, de jouwe is naar Italiaans gegaan zoals je aangaf na het flashen... Als het na het resetten van settings was, kan dit inderdaad, maar na het flashen heeft ie meer gedaan dan alleen het su bestand toegevoegd.

En je hoeft dus niets te backuppen want er word niets gewist.

code:
1
2
3
4
5
6
7
mount("MTD", "system", "/system");
ui_print("Rooting your phone...");
package_extract_file("system/bin/su", "/system/bin/su");
package_extract_file("system/app/Superuser.apk", "/system/app/Superuser.apk");
set_perm(0, 0, 04755, "/system/bin/su");
set_perm(0, 0, 0644, "/system/app/Superuser.apk");
unmount("/system");

is alles wat hij doet, daar kan HEEEL weinig (zo niet: niets) mis gaan... behalve als je ROM geheugen zo corrupt als ik weet niet wat is, maar die kans is nihil, dan nog zou yaffs2 niet de soep in moeten lopen. Aangezien /system ro is, zijn er dus ook geen schrijfacties, dus dat die partitie tabel stuk gaat lijkt mij sterk.

Jip en Janneke taal: Deze update installeren staat dus gelijk aan het installeren van een applicatie waardoor vervolgens al je applicaties zijn verdwenen en je geen apps meer kan installeren (omdat /data stuk is).

De 30MB is zoals ik al zei om de fingerprint gelijk te houden (aangezien men geen development sleutels heeft om de package te signen). Dit overigens is hoogstwaarschijnlijk (MD5 werd gebruikt in G1, dus denk hier ook, als de naam + grootte + modify date + make date gelijk zijn, en ongeveer dezelfde inhoud is de checksum ook gelijk). Dit is overigens een VERMOEDEN.

De echte data in de zip is namelijk maar een paar kb.

[ Voor 99% gewijzigd door CLB op 19-01-2010 13:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu kunnen we eindelijk weer fijn verder met de discussie wat betreffende het rooten van de Milestone =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:53
Nu het wachten op 2.0.1 + root (en voordat je gaat zeggen dat ik het om het nummertje doe, van mij mag het ook v2.0 zijn waarbij alle bugs zijn gefixt).

Busybox installeren:

Download busybox.zip

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1 - Extract busybox.zip content in a folder (here i used c:\android\tools)
2 - Run 'adb push c:\android\tools\busybox /sdcard/busybox'
3 - Run 'adb shell'
4 - Run 'su'
5 - Run 'mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system' (mtdblock7 for south american Milestones, mtdblock6 for European ones)
6 - Run 'cat /sdcard/busybox > /system/bin/busybox && chmod 700 /system/bin/busybox'
7 - Run 'sync'
8 - Run 'mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system'

busybox geeft je wat extra commandoos

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thuis maar ff busybox installeren, heb zowiezo daar wat commando's van nodig om apps2sd te kunnen fixen (wel lekker dat alle droid hacks nu ook ongeveer werken die root vereisen! wifitether is ook te fixen met een omweg als het goed is).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:13:
Wifitether is ook te fixen met een omweg als het goed is).
Daar hebben we toch PdaNet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Oke root ging fine. Merk geen vertraging of dergelijke so its all good. Het werkt ook net een screenshot genomen met de screenshot app. Wat zijn nog meer leuke root apps?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke app (versie) ik heb nog een oude screenshot.apk voordat het betaald werd en die doet het niet meer :S

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335755

Eerste member met een verneukte milestone meld zich aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 335755 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:06:
Eerste member met een verneukte milestone meld zich aan!
Leg dan ook even uit waar het fout ging en dergelijke, foto'tje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Ben ook erg benieuwd naar wat er mis ging..

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Leg dan ook even uit waar het fout ging en dergelijke, foto'tje.. :)
Ik heb geroot, busybox installed, ging allemaal goed.
Metamorph installed, een leuke theme op internet gevonden en deze toegepast.
Er kwam op dat ik moest rebooten.
Na de reboot zag ik dat mn unlock scherm mooi verandert was.
Ik unlock mn gsm, en dan begonnen de error meldingen binnen te stromen, de ene na de andere....
Dus ik denk, ik reset hem maar even, werkt dus niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Anoniem: 335755 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:10:
[...]

Ik heb geroot, busybox installed, ging allemaal goed.
Metamorph installed, een leuke theme op internet gevonden en deze toegepast.
Er kwam op dat ik moest rebooten.
Na de reboot zag ik dat mn unlock scherm mooi verandert was.
Ik unlock mn gsm, en dan begonnen de error meldingen binnen te stromen, de ene na de andere....
Dus ik denk, ik reset hem maar even, werkt dus niet |:(
Goedzoo... Als er nog geen mogelijkheid is om ROMS te flashen, toch maar files aanpassen. Al mijn geposte mods geven toevoegingen (wat eenvoudig gaat) echter Metamorph past dingen in zowel apk's als framework aan in /system.

/system wordt niet gebackuped omdat het normaal read only is. Met andere woorden... You are screwed totdat er een update.zip komt die je kan flashen. Haha fijne dagen wachten iig ;)

En voor de andere installeer alleen Busybox en root, NIET MEER at the moment is er niet meer wat je kan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:14:
[...]

Goedzoo... Als er nog geen mogelijkheid is om ROMS te flashen, toch maar files aanpassen. Al mijn geposte mods geven toevoegingen (wat eenvoudig gaat) echter Metamorph past dingen in zowel apk's als framework aan in /system.

/system wordt niet gebackuped omdat het normaal read only is. Met andere woorden... You are screwed totdat er een update.zip komt die je kan flashen. Haha fijne dagen wachten iig ;)

En voor de andere installeer alleen Busybox en root, NIET MEER at the moment is er niet meer wat je kan doen!
kan ik geen .img terugzetten van iemand zijn nandroid backup evt?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459830

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 335755 op 19-01-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:39
Als je de Milestone root, kan je dan nog officiele updates krijgen of moet je dan bij custom roms blijven? Dus je kan geen officiele 2.1 krijgen, maar zal elders moeten downloaden of je moet hem zelf builden?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
who has root on their G1 and has the engineering/dev spl bootloader [1] (or has a dev phone) + a recovery image with busybox and adbd running as root [2]

1 hebben we niet... en 2 ook niet...

Ik zal je maar redden...

http://derek.denhaas.info/zipje.zip

downloaden, extracten op je SDCARD Oja, het makkelijkste via adb shell

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
su
cp -f /sdcard/framework/* /system/framework/
chmod 644 -R /system/framework/*
cp -f /sdcard/app/* /system/app/
chmod 644 -R /system/app/*
sync

en dan een reboot geven (overigens sta ik niet voor eventuele negatieve gevolgen in, maar het doet hetzelfde als normaal flashen)

@Sebas... Lees hierboven (CTRL+F officieel)

En voor de mensen hieronder... je ROOT je telefoon alleen, veranderd dus NIETS aan Android behalve de su binary (en bijbehorende Superuser.apk). Als je nie begrijpe doet, ga dan op wikipedia zoeken.

[ Voor 28% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 21:41
PdaNet moet je een stukje software installeren op iedere PC die je wil connecten. Met WiFi tethering connect je alsof het een normale accesspoint is. Als iemand dat aan de praat weet te krijgen ben ik ook wel geïnteresseerd.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 14:54
ik heb hem net geROOT maar zie nergens verschil bij phone properties, al mijn modelnrs, codes zijn nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menthix schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:32:
[...]
PdaNet moet je een stukje software installeren op iedere PC die je wil connecten.
Met WiFi tethering connect je alsof het een normale accesspoint is.
O, my bad! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:29:
who has root on their G1 and has the engineering/dev spl bootloader \[1] (or has a dev phone) + a recovery image with busybox and adbd running as root \[2]

1 hebben we niet... en 2 ook niet...

Ik zal je maar redden...

http://derek.denhaas.info/zipje.zip

downloaden, extracten op je SDCARD Oja, het makkelijkste via adb shell

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
su
cp -f /sdcard/framework/* /system/framework/
chmod 644 -R /system/framework/*
cp -f /sdcard/app/* /system/app/
chmod 644 -R /system/app/*
sync

en dan een reboot geven (overigens sta ik niet voor eventuele negatieve gevolgen in, maar het doet hetzelfde als normaal flashen)

@Sebas... Lees hierboven (CTRL+F officieel)

En voor de mensen hieronder... je ROOT je telefoon alleen, veranderd dus NIETS aan Android behalve de su binary (en bijbehorende Superuser.apk). Als je nie begrijpe doet, ga dan op wikipedia zoeken.
Die commands kan ik toch niet uitvoeren als ik niet aan mn terminal kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
adb shell staat erbij... terminal emulator mag ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:51:
adb shell staat erbij... terminal emulator mag ook...
Ja, dat zag ik al in je edit net :)
Ik heb daarstraks aan het testen geweest met adb shell,
maar ik krijg altijd no device found, moet ik daar een speciale adb driver voor installeren?
Ik heb de moto usb drivers installed, maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Anoniem: 335755 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:53:
[...]

Ja, dat zag ik al in je edit net :)
Ik heb daarstraks aan het testen geweest met adb shell,
maar ik krijg altijd no device found, moet ik daar een speciale adb driver voor installeren?
Ik heb de moto usb drivers installed, maar helpt niet.
Settings => applications => USB Debugging AAN zetten (op je toestel)

Dan doe je je moto erin (USB), kies je voor Memorycard management, windows zal je SD herkennen en nog zoeken naar andere hardware, namelijk de ADB. Mocht ie t niet vinden: google adb driver revision 3, installeer driver, ga naar shell (windowstoets R => cmd), locatie waar adb.exe ook staat en typ in: adb shell

EN voor de mensen die root willen update niet naar versie 2.0.1 via de google server, deze dicht het lek waar nu gebruik van wordt gemaakt om je device te rooten. Wacht op een "custom" update die root behoud.

Root heb je overigens nodig om een custom rom te kunnen flashen (voor de mensen die dat niet weten), dus NIET updaten maar wachten!

[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:
EN voor de mensen die root willen update niet naar versie 2.0.1 via de google server,
deze dicht het lek waar nu gebruik van wordt gemaakt om je device te rooten.
Dus je zegt, je kan nu rooten en zodra de 2.0.1 update beschikbaar is, updaten naar 2.0.1.. Klinkt wel goed.
Kan ik dus even kijken wat ik als voordelen aan die rootacces zie en heb ik straks ook gewoon de 2.0.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:02:
[...]

Dus je zegt, je kan nu rooten en zodra de 2.0.1 update beschikbaar is, updaten naar 2.0.1.. Klinkt wel goed.
Kan ik dus even kijken wat ik als voordelen aan die rootacces zie en heb ik straks ook gewoon de 2.0.1 update.
Nee, nu rooten en straks updaten naar een onofficiele 2.0.1. De officiele 2.0.1 zet naar alle waarschijnlijkheid su weer terug, waardoor je weer geUNROOT bent. Ook is het lek waar we nu gebruik van maken gedicht in 2.0.1.

Wat je moet doen:
- nu rooten
- wachten op een recovery image
- flashen naar een "custom" 2.0.1 rom

Het enige custom van deze rom is de juiste su en superuser.apk.

Zelf ben ik wat leuke applicaties van 2.1 aan het testen, we kunnen nu de music etc. apps ook echt overschrijven :) dus wordt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zeg ik ook, die officiele 2.0.1 update maakt de rootacces weer ongedaan, eigenlijk klinkt dat best goed :P
Klinkt misschien beetje gek, maar ik ben eigenlijk niet van plan om elke week 'n nieuwe ROM te installen..

Dus als ik nu even aan het 'rootacces'gevoel zou kunnen ruiken, is het met een 2.0.1 update zo weer weg.
Mocht het me bevallen kan ik altijd nog de 2.0.1 update niet accepteren en lekker rooted blijven... Hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:57:
[...]

Dan doe je je moto erin (USB), kies je voor Memorycard management, windows zal je SD herkennen en nog zoeken naar andere hardware, namelijk de ADB. Mocht ie t niet vinden: google adb driver revision 3, installeer driver, ga naar shell (windowstoets R => cmd), locatie waar adb.exe ook staat en typ in: adb shell

EN voor de mensen die root willen update niet naar versie 2.0.1 via de google server, deze dicht het lek waar nu gebruik van wordt gemaakt om je device te rooten. Wacht op een "custom" update die root behoud.

Root heb je overigens nodig om een custom rom te kunnen flashen (voor de mensen die dat niet weten), dus NIET updaten maar wachten!
Ik denk dat die op motorola staat ingesteld als ik hem inplug op usb, in device manager krijg ik milestone tussen mijn apparaten, maar daar kan ik die ADB driver niet op installeren.. fucked... real good...

edit: op andere pc is het gelukt adb driver te installeren! er is terug hoop 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 335755 op 19-01-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:18:
Ja dat zeg ik ook, die officiele 2.0.1 update maakt de rootacces weer ongedaan, eigenlijk klinkt dat best goed :P
Klinkt misschien beetje gek, maar ik ben eigenlijk niet van plan om elke week 'n nieuwe ROM te installen..

Dus als ik nu even aan het 'rootacces'gevoel zou kunnen ruiken, is het met een 2.0.1 update zo weer weg.
Mocht het me bevallen kan ik altijd nog de 2.0.1 update niet accepteren en lekker rooted blijven... Hmm..
Je kunt hem straks eenvoudig unrooten mbv backups van originele androids, dus ook al zou je een rooted 2.0.1 hebben zou je altijd terug kunnen naar 2.0.

Echter als je eerst flashed ook zonder je recoveryimage aan te passen en je gaat naar 2.0.1 kan je NIET meer rooten (daar is nog geen manier voor gevonden en kost veel meer tijd, zal er misschien ook niet komen!). Zolang dat mensen maar begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Menthix schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:32:
[...]
PdaNet moet je een stukje software installeren op iedere PC die je wil connecten. Met WiFi tethering connect je alsof het een normale accesspoint is. Als iemand dat aan de praat weet te krijgen ben ik ook wel geïnteresseerd.
Dat is niet waar, ad-hoc is wat anders als een accesspoint (vooral de PSP schijnt er niet mee te kunnen browsen hoewel games wel via ad-hoc lopen), en verder weet ik zo 1..2..3.. niks te vinden wat niet gaat werken maar er is wel degelijk een verschil ;)

Maar dat is wel de rede dat ik veel liever wifitether gebruik, de simpelheid en meerdere devices tegelijk is ook geen probleem (niet dat je 3g verbinding daar om kan lachen) :)

[ Voor 13% gewijzigd door watercoolertje op 19-01-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is nu installed als Android ADB interface ,
maar ik krijg nog altijd de error van no device found als ik adb shell doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88

Told you that...

device manager tjekken of de ADB driver is geinstalled staat

(told you that too)

USB connectie op memory card zetten, en na het uitpakken van de zip op: None

(told you that... alsoo)

Waar gaat het mis?! Laatste vraag die ik beantwoord overigens, ADB kan bij iedereen werken (en werkt bij bijna iedereen) op internet staat er ook genoeg...

[ Voor 13% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:05:

Told you that...

device manager tjekken of de ADB driver is geinstalled staat

(told you that too)

Waar gaat het mis?! Laatste vraag die ik beantwoord overigens, ADB kan bij iedereen werken (en werkt bij bijna iedereen) op internet staat er ook genoeg...
ik kan usb debugging niet aanzetten, want ik kan net booten tot in android, dan krijg ik gewoon een zwart scherm met een fuckload aan errors, dus ik vrees als ik iets kan doen om het op te lossen het enkel zou kunnen door hem opnieuw te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoe kan ik nu zie dat ie geroot is?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Je hebt er dan sowieso een app bij voor super user permissions; icoon is een #

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
LightYears schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:20:
Je hebt er dan sowieso een app bij voor super user permissions; icoon is een #
Okay het is dus gelukt, thanx.
Waar kan ik Busybox vinden? In de Marketplace zie ik hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
martijnd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:34:
[...]

Okay het is dus gelukt, thanx.
Waar kan ik Busybox vinden? In de Marketplace zie ik hem niet?
Begin alsjeblieft niet aan rooten of flashen van andere ROM's als je zo slecht kan lezen en als je niet eens weet wat het inhoud. Anders eindig je net als robinvervoort... Maar zie vorige pagina voor busybox (tis ook zo moeilijk om de 10 postings voor jou post te lezen).

@robinvervoort, Ik hou het simpel, de 2.0.1 update heb ik wel, maar gaat je mobiel wss niet redden. het motiveerd mij ook niet om iemand te helpen waarbij ik een half uur aan het typen ben voor een goede fix... dus mocht je motivatie voor me hebben en je telefoon werkend wil krijgen, PM me... anders succes ermee :)

[ Voor 68% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Waarom een eventuele oplossing 'achter de schermen' oplossen.. het is 'n forum

Wat 'n geblaat allemaal, CLB begrijpt er werkelijk niks van, en root nog maar lekker even niet...

[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 19-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:51:
[...]

Begin alsjeblieft niet aan rooten of flashen van andere ROM's als je zo slecht kan lezen en als je niet eens weet wat het inhoud. Anders eindig je net als robinvervoort... Maar zie vorige pagina voor busybox (tis ook zo moeilijk om de 10 postings voor jou post te lezen).
Ik Flash al jaren diverse Win mob. toestellen en weet er best wel wat van af. maar Android is een redelijk nieuw ding voor me. Daar zijn fora als deze tocht voor? Beetje vriendelijk kan best he, Maar dank voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
martijnd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:01:
[...]

Ik Flash al jaren diverse Win mob. toestellen en weet er best wel wat van af. maar Android is een redelijk nieuw ding voor me. Daar zijn fora als deze tocht voor? Beetje vriendelijk kan best he, Maar dank voor je hulp.
Ehm, dit forum is om te vragen wat nog niet is gevraagd en moeilijk is te vinden, of te discusseren. Jou antwoord is op ongeveer elk
http://alldroid.org/viewforum.php?f=259
http://www.droidforums.net/forum/motorola-milestone/

android forum te vinden, en staat zelfs in dit topic 1 pagina terug. Verder "hoe weet ik of ie geroot is" geeft toch echt aan dat je geen idee hebt wat je aan het doen bent. Ik waarschuw je alleen... er is al 1 telefoon stuk omdat ie root applicaties draaide die je telefoon ook kunnen slopen.

Windows != Linux

@CLB: Voor iemand die zomaar zn telefoon sloopt (ok niet expres, maar omdat ie geen tijd/zin had om te verdiepen in wat ie deed), ga ik niet uren in een hack duiken om voor hem een custom update.zip te fixen. Hij kan of zelf verder zoeken (misshcien dat iemand ooit hetzelfde uithaald als hem en het voor hemzelf maakt) of mij PM'en, maar ik ga dat niet zomaar doen... Duurt mij te lang.

Ik wil hem op het forum alle info geven die hij nodig zou hebben, maar dan nog betwijfel ik dat ie de exploit kan misbruiken om zn telefoon te redden.

https://review.source.and...byside,12807,1,verifier.c hierbij de exploit overigens die gebruikt is (just to share).

[ Voor 65% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm that's true.. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Xinix88, ik weet ook wel hoe dit overkomt naar de buitenwereld wat ik hier uitgefrete heb... Ik ben dan ook redelijk pissed op mezelf omdat ik iets ronduit dom gedaan heb.
Ik weet wat rooten inhoud, ik weet wat busybox is, ik werk al jaar en dag met linux, zowel met workstations als met servers... geen probleem.

Ja, ik weet het, android is niet echt een volledige linux te noemen, maar het is er wel op gebasseerd.
Als ik er nog in geraakte kon ik het vast wel weer werkende krijgen, maar ik kan er langs geen kanten meer aan... enkel mijn kennis over de android sdk apps is beperkt.

Wat ik dus heb gedaan om het zover te komen was, ik was gaan loeren naar de themes topics in alldroid en ik zag daar een mooie theme staan, ik dacht, oh leuk, laten we die maar even proberen...
Natuurlijk heb ik daarna tegen mijn kop geslagen omda ik zo stom was om er niet bij stil te staan dat dat natuurlijk themes zijn voor 2.0.1 en niet voor 2.0...

Enige oplossing die ik nu zie is dat ik ergens op een net een rom zou vinden van nog iemand met een geroote 2.0 en daar dan door middel van een img een update.zip van te maken en deze erover te flashen, andere oplossing zou zijn, wachten tot 2.0.1 uitkomt en deze er dan op flashen... maar ik heb net weer een delay geleze, dus dat gaat weer nog even duren...

IK vraag niet echt voor een oplossing, zeg aub ook niet dat ik geen moeite heb gedaan om zelf een oplossing te zoeken, maar als je niet weet waar te zoeken is het een naald in een hooiberg... dus als je wat linkjes hebt zal ik die met plezier uitpluizen...

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Eigenlijk is het best makkelijk alleen redelijk veel typwerk.

Je neemt de milestoon_root.zip deze bevat een exploit die ervoor zorgt dat het eerste deel van de zip (die is gesigned door motorola) wordt gechecked of die wel echt is.

Echter wordt het tweede deel op je mobiel geflashed. Exploit

Wat je dus kunt doen:

Open milestone_root.zip met winrar, pak mijn http://derek.denhaas.info/zipje.zip erbij, zet deze in /system/

Blijf in milestone_root.zip en ga naar milestone_root.zip\META-INF\com\google\android

Open update-script met een GOEDE editor (like notepad++)

zet BOVEN unmount(system):
code:
1
2

Maar dan voor elk bestand dat je zojuist uit mijn zipje.zip erbij hebt gezet (laat de 4 regels voor het rooten gewoon staan). Zet ook een leuk ui_print("Ben mijn telefoon nu aan het maken..."); neer voor debug doeleinden.

Dus voor elk bestand dat in ZOWEL app/ als framework/ staat. Dus die 2 regels herhaal je een keer of 30, en je veranderd het pad naar het pad waar het staat (dus /system/framework/am.jar etc etc).

Dit kan je vervolgens flashen :) Het wordt overigens wel 67 mb (als het maar 32mb (of iets meer is) zal het overigens falen, je winrar heeft het archief in dat geval ontdaan van de hack, mij is t iig gelukt). Overigens heb ik nergens gezegd dat je niet wilde zoeken naar een oplossing, alleen was het nogal stom dat je zomaar je system files overschreef met een theme ;)

[ Voor 20% gewijzigd door XiniX88 op 19-01-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:47:
Eigenlijk is het best makkelijk alleen redelijk veel typwerk.

Je neemt de milestoon_root.zip deze bevat een exploit die ervoor zorgt dat het eerste deel van de zip (die is gesigned door motorola) wordt gechecked of die wel echt is.

Echter wordt het tweede deel op je mobiel geflashed. Exploit

Wat je dus kunt doen:

Open milestone_root.zip met winrar, pak mijn http://derek.denhaas.info/zipje.zip erbij, zet deze in /system/

Blijf in milestone_root.zip en ga naar milestone_root.zip\META-INF\com\google\android

Open update-script met een GOEDE editor (like notepad++)

zet BOVEN unmount(system):
code:
1
2

Maar dan voor elk bestand dat je zojuist uit mijn zipje.zip erbij hebt gezet (laat de 4 regels voor het rooten gewoon staan). Zet ook een leuk ui_print("Ben mijn telefoon nu aan het maken..."); neer voor debug doeleinden.

Dus voor elk bestand dat in ZOWEL app/ als framework/ staat. Dus die 2 regels herhaal je een keer of 30, en je veranderd het pad naar het pad waar het staat (dus /system/framework/am.jar etc etc).

Dit kan je vervolgens flashen :) Het wordt overigens wel 67 mb (als het maar 32mb (of iets meer is) zal het overigens falen, je winrar heeft het archief in dat geval ontdaan van de hack, mij is t iig gelukt). Overigens heb ik nergens gezegd dat je niet wilde zoeken naar een oplossing, alleen was het nogal stom dat je zomaar je system files overschreef met een theme ;)
Ik heb alle files in het update-scriptje gestoken (wat een werkje 8)7 )
Maar nu is idd mijn archief 67mb en wilt hij het niet flashen,
Als ik gewoon een nieuwe update.zip maak en daar alles insteek ontbreekt de signature...

M'n script :http://pastebin.com/m7a8164ba

help!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 335755 op 19-01-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Tweaker met rootacces heeft z'n cpu al geOC'd tot minimaal 600MHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar als het je niet boeit om ROOT te hebben is er al wel een 2.0.1 update (uit IT die overal gewoon werkt)... MAAR dan moet je wachten tot die geroot is om weer root te kunnen krijgen, zit er wel aan te twijfelen, want root vind ik leuk maar als me telefoon doet wat ie moet doen (en dat doet ie nu niet) is nog veel beter :P

Ik kreeg me CPU ook niet OCed

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 20-01-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 21:39
CLB schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 01:07:
Welke Tweaker met rootacces heeft z'n cpu al geOC'd tot minimaal 600MHz?
Kan dat met een gratis app?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm deze is betaald: SetCPU, (ik heb hier wel een trial eventueel) anders gratis met OverClockWidget
Die SetCPU is ook voor de Droid, OverClockWidget staat alleen Donut / Cupcake bij gemeld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

CLB schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:17:
Uhm deze is betaald: SetCPU, (ik heb hier wel een trial eventueel) anders gratis met OverClockWidget
Die SetCPU is ook voor de Droid, OverClockWidget staat alleen Donut / Cupcake bij gemeld dus...
setCPU gaat niet verder dan 550mhz; al heb ik die wel geprobeerd om in sleep en standby mode de min cpu te verlagen, maar merk niets qua verbeterde batterijduur. Overclocked: nee, Underclocked: jazeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm maar we willen MEEEEEEEEEEER power :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je aan meer power? Android (grafisch misschien nog niet) draait al als een zonnetje op een hero, en het grafische gedeelte hebben we nu een losse chip voor die meer dan krachtig genoeg is om vette 3d spelletjes te spelen, er moet dus meer uit het OS gehaald (kunnen) worden, de hardware van de droid/milestone is prima!

Wat ik begrijp is 2.0.1 ubersnel dus daar heb je echt geen OC voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn niet voor niets Tweakers =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
@robin
Geen idee waarom die exploit ineens weg is gehaalt.. Het staat gewoon openbaar op source.android.com, maar je moet ervoor zorgen dat de hexadecimale waarden tussen de 2 archieven in komt te staan. Het is een reeks van 4x 8byte. Waarschijnlijk heeft WinRAR hiermee zitten kloten.

Mocht dat niet werken zou je verder moeten zoeken naar de exploit, valt aardig wat materiaal over te vinden.

Ben zelf bezig met een recoveryimage, alleen het maken daarvan wordt waarschijnlijk wat vermoeilijkt omdat het is ondertekend (hetzelfde geld voor de boot.img voor android zelf). Dit verschilt van de droid, deze had dit nog niet...

Dus ben maar even aan het kijken hoe ik dit mooi op kan lossen en anders maar gewoon de normale 2.0.1 gebruiken. Als we een recoveryimage hebben kunnen we dus alles flashen wat we willen zonder echt risico te lopen (je telefoon kan namelijk booten van 2 images, android of je recovery, als 1 van de 2 stuk is, kan je die dus maken met de gene die nog wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XiniX88 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:50:
@robin
Geen idee waarom die exploit ineens weg is gehaalt.. Het staat gewoon openbaar op source.android.com, maar je moet ervoor zorgen dat de hexadecimale waarden tussen de 2 archieven in komt te staan. Het is een reeks van 4x 8byte. Waarschijnlijk heeft WinRAR hiermee zitten kloten.

Mocht dat niet werken zou je verder moeten zoeken naar de exploit, valt aardig wat materiaal over te vinden.

Ben zelf bezig met een recoveryimage, alleen het maken daarvan wordt waarschijnlijk wat vermoeilijkt omdat het is ondertekend (hetzelfde geld voor de boot.img voor android zelf). Dit verschilt van de droid, deze had dit nog niet...

Dus ben maar even aan het kijken hoe ik dit mooi op kan lossen en anders maar gewoon de normale 2.0.1 gebruiken. Als we een recoveryimage hebben kunnen we dus alles flashen wat we willen zonder echt risico te lopen (je telefoon kan namelijk booten van 2 images, android of je recovery, als 1 van de 2 stuk is, kan je die dus maken met de gene die nog wel werkt).
Ik heb ook wat aan het horen geweest op AllDroid,
Volgens iemand daar kan je maximum met de hack 64kb extra meegeven,
anders klopt de hash van de signature niet meer.
Ik heb wel wat oplossingen gevonden, maar het probleem is dat mijn usb debugging niet aanstaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Hier een duidelijke uitleg m.b.t. "Rooting Motorola Milestone" , het overige deel van de video is ook zeker de moeite om te bekijken:

http://www.youtube.com/watch?v=9Hc20WMlV8U

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke filmpje inderdaad, ook in de TS opgenomen..
Hij laat ook de OverClockWidget zien, maar helaas gebruikt die 'm niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Nice ik heb nu ook drocap2 draaien en dat werk prima, ik had nog even GOOGLE VOICE SEARCH geprobeerd misschien deed hij het nu wel maar helaas niet, dus zal nog wel even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:45
Ik heb mijn Milestone afgelopen dinsdag in nog geen 10 minuten geroot. Voorlopig heb ik nog niets met de root-privileges gedaan (geen tijd); misschien dat ik er van het weekend nog iets mee zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha waarschijnlijk is er al een oplossing gevonden, mensen die hun telefoon 'gebricked' er is iig al een manier om over je verneukte versie heen te flashen (2.0.1) en daarna werkt root wel (iig de root-patch werkt dan nog). Hoe en wat precies kan ik niet zo goed vertellen me engels is niet geweldig :) Ik wacht ook nog wel op bevestigingen dat het op elke telefoon werkt.

Het mooie is dat alleen system wordt geupdate en niet recovery en dat heeft voordelen op een of andere manier :)

http://www.alldroid.org/v...hp?f=259&t=1191&start=140 (bovenste bericht is de link naar de update)
http://www.alldroid.org/v...hp?f=259&t=1191&start=150 (hier staat het programmatje waarmee je kan updaten.
Hier staat een tootlje waarmee je wss kan updaten: http://www.motorolafans.c...sdlite-download-here.html

LET OP IK WEET NIET OF HET WERKT EN WAT ER PRECIES GEBEURT!!! EIGEN RISICO :)

Robin is de 1ste zo te zien die het gefixed heeft (kan jij wat duidelijker vertellen wat je moet doen?) :)

[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 21-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

watercoolertje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:22:
Haha waarschijnlijk is er al een oplossing gevonden, mensen die hun telefoon 'gebricked' er is iig al een manier om over je verneukte versie heen te flashen (2.0.1) en daarna werkt root wel (iig de root-patch werkt dan nog). Hoe en wat precies kan ik niet zo goed vertellen me engels is niet geweldig :) Ik wacht ook nog wel op bevestigingen dat het op elke telefoon werkt.

Het mooie is dat alleen system wordt geupdate en niet recovery en dat heeft voordelen op een of andere manier :)

http://www.alldroid.org/v...hp?f=259&t=1191&start=140 (bovenste bericht is de link naar de update)
http://www.alldroid.org/v...hp?f=259&t=1191&start=150 (hier staat het programmatje waarmee je kan updaten.
Hier staat een tootlje waarmee je wss kan updaten: http://www.motorolafans.c...sdlite-download-here.html

LET OP IK WEET NIET OF HET WERKT EN WAT ER PRECIES GEBEURT!!! EIGEN RISICO :)

Robin is de 1ste zo te zien die het gefixed heeft (kan jij wat duidelijker vertellen wat je moet doen?) :)
Ik zal even zeggen wat ik gedaan heb.

en idd weer, OP EIGEN RISICO!!!

Ik heb http://www.badongo.com/file/19906085 gedownload
vervolgens RSD lite installed
dan heb ik mn telefoon aangezet met power + dpad up (op het toetsenbord)
RSD lite opgezet en dan de flashfile geselecteerd
Zijn update werk laten doen, vanaf dat hij klaar was en de telefoon reboot
heb ik direct toen het moto logo erop kwam de batterij eruit gehaald
evt sdkaart plaatsen als dat nog niet gebeurd is
vervolgens telefoon aangezet met power + cam button en dan vol up en cam button (je kent het wel)
en dan de root exploit nog eens gerunned.
De telefoon gereboot en klaar is kees!
Dus ik heb nu 2.0.1 + root access :9~

Wat ik wel al ondervonden heb is dat mn toetsenbord op qwerty staat en mn tijd vast moet instellen want dat die op hong kong staat standaard :)

Oja, ik heb een duitse milestone

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha ik heb IT met QWERTY dus dat komt wel goed, ben nu bezig (ik wist dus niet hoe ik de bootloader in kwam :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

watercoolertje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:53:
Aha ik heb IT met QWERTY dus dat komt wel goed, ben nu bezig (ik wist dus niet hoe ik de bootloader in kwam :P)
Laat maar iets weten als het gelukt is :P

edit: kan iemand met een geroote 2.0 van duitse herkomst misschien de volgende files online smijten?
/system/usr/keychars/ & /system/usr/keylayout/

mooie howto:
http://www.androidworld.n...daten-optioneel-met-root/

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 335755 op 21-01-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Italiaanse toestel (van expansys) is nu geupdate naar 2.0.1 met ROOT, build enzo:
http://picasaweb.google.n...ellie#5429104846564159074
En nu:
http://picasaweb.google.n...ellie#5429162783868921410

Me toestenbord layout werkt perfect (wat ik al dacht ;))!
Programma's die je al root had gegeven hebben dat nog steeds (dus superuser nog niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

In RSD Lite kan ik niet op start klikken (knop is disabled)
Telefoon wordt wel gevonden; weinig informatie bekend btw; alleen Bootloader Version: v0x009073 is ingevuld rest is N / A

Hoe zit dat bij andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de file al geselecteerd? Zonder telefoon is start gewoon klikbaar als ik een bestand heb geselecteerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Aah bestand in een andere map zetten werkte! Bestand heb ik ook hernoemt (naar iets leesbaars) maar nu bij start bijna direct een failure. Foutmelding: device connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 23:09
watercoolertje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:05:
Mijn Italiaanse toestel (van expansys) is nu geupdate naar 2.0.1 met ROOT, build enzo:
http://picasaweb.google.n...ellie#5429104846564159074
En nu:
http://picasaweb.google.n...ellie#5429162783868921410

Me toestenbord layout werkt perfect (wat ik al dacht ;))!
Programma's die je al root had gegeven hebben dat nog steeds (dus superuser nog niet getest).
Heb je dit gedaan op de manier van robinvervoort? Heb ook een Italiaanse Milestone met precies dezelfde firmware/build number dus ik ben nu wel erg in de verleiding om het ook te doen :P

Is het trouwens nog mogelijk om up te graden naar 2.1 via OTA (zodra Motorola deze uitbrengt) als je dit hebt gedaan? En ik had al even mijn telefoon opgestart via powerbutton + camerabutton en zag dat er daar een factory reset optie stond, kan je hiermee eventueel dit hele proces weer ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Chainz: JA (met die bestanden uit me eigen post) en NEE (je bent nu al up to date lijkt me of dit is nog niet de final) :)

Nee factorie reset is gewoon als je al je data eraf wilt halen dus je accountjes en mail en settings enzo.

[ Voor 36% gewijzigd door watercoolertje op 21-01-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
watercoolertje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:55:
@Chainz: JA (met die bestanden uit me eigen post) en NEE (je bent nu al up to date lijkt me of dit is nog niet de final) :)

Nee factorie reset is gewoon als je al je data eraf wilt halen dus je accountjes en mail en settings enzo.
OK, dan ga ik het misschien ook proberen, maar met 2.1 bedoelde ik dus ook echt 2.1 en niet 2.0.1 ;) De 2.1 die dus op de Nexus One draait en waarvan Motorola gezegd heeft dat ze 'm binnen twee maanden ook op de Milestone gaan uitbrengen (nadat ze 2.0.1 uitgebracht hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ah sorry las inderdaad automatisch 2.0.1, dat moet echt geen problemen opleveren tegen die tijd zijn er vast wel 1 van de 3 manieren die werken (zoals we deze update installeren, update.zip of OTA)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
Ik heb nu ook 2.0.1 met root, met dank aan de tutorial op Androidworld.nl. 2.0.1 werkt echt een stuk vloeiender, het enige wat bij mij nu wat minder vloeiend gaat is het browsen op redelijke complexe websites zoals Tweakers.net bijvoorbeeld. Misschien is dit wel de ´browser scrolling bug´ waar de Amerikaanse Droid gebruikers met 2.0.1 over klaagden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 16:14

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Jammer dat je hiervoor weer Windows nodig hebt. Ik heb geen Windows dus moet ik het via een VirtualBox doen en dat vind ik best eng :{

Is er wellicht nog een andere methode ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53
Heb mn tel net een dag, maar goed meteen maar overgaan naar 2.01. Rooten laat ik nog heel even voor wat het is, zie daar nu nog niet heel veel voordeel van aangezien ik de applicaties die ik gebruik dat toch niet nodig hebben... En custom roms zijn er ook nog niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Ook net 2.0.1 erop gegooid. Vind dat nieuwe lockscreen echt 10 keer niets.. overigens lukte het niet met windows 7 maar alleen op mijn xp bak.. Ik vind 2.0.1 wel beter reageren allemaal, het lijkt allemaal net wat vloeienderen soepeler te gaan. Moest na het flashen wel ook even opnieuw het root trucje doen, maar dat is zo gebeurt.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je was me net voor. Bij mij lukte het ook niet op Windows 7, 64bit Ultimate, maar gelukkig hebben we nog een xp machine staan waar het wel op gaat. Tot nu toe dan want hij is nog bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Leuk, kan nu ook Voice Search installeren en het werkt! :)
Ik heb een Italiaans model btw.

Handleiding voor Voice Search staat ergens halverwege deze pagina.
http://www.alldroid.org/v...hp?f=259&t=1191&start=200

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
Gek dat het bij jullie allemaal niet lukt met Windows 7, ik heb hier succesvol 2.0.1 geinstalleerd met W7 64 bit :) Ik vind het nieuwe lockscreen trouwens veel mooier eigenlijk... Wat ik wel jammer vind is dat bij het instellen van de notifications in de Market (Downloads -> Menu knop -> Notifications) de Market nog steeds vastloopt. Nu moet je aldoor handmatig checken op updates van je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Zo wat een snelheid ineens zeg, erg fijn!
Kan ik u veilig apps installeren die Root vereisen?

[ Voor 39% gewijzigd door martijnd op 21-01-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ik u veilig apps installeren die Root vereisen?
Jazeker, naja tenzij je de verkeerde dingen doet met de apps ;) (als je telefoon gene root heeft kunnen die apps ook geen kwaad hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
Italiaanse Milestone van Belsimpel nu met 2.01 en Root acces, Programma gedraaid op Win7 64 Bit in compatibiliteits modus (winXP servsp 3 als administrator). Bij mij werkt het in ieder geval allemaal een stuk sneller!

EDIT:
Yes eindelijk GOOGLE VOICE erop gezet en werkt prima (zolang je engels praat)

(zie hier hoe dat moet, let wel op dat je hier niet mee moet lopen kl*te)

[ Voor 53% gewijzigd door KiefDelicious op 21-01-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Op mn werk kreeg ik dus een mooie error bij het flashen, thuis niets aan de hand, thuis heb ik de meegeleverde kabel op het werk een el cheapo micro usb kabel.

Geflashed, rerooted en wat 2.1 dingen geinstalleerd zoals de nieuwe launcher. Die is behoorlijk ruk qua stabiliteit en snelheid maar wel geinig om te zien. Voor nu terug naar de 3 schermen.

Echt veel sneller of iets vind ik het allemaal niet; of de batterij langer meegaat kan denk ik niemand nog zeggen. Maar het werkt nu wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Heeft iemand het al geprobeerd vanuit een VirtualBox Windows XP/Vista/Seven ?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WHiZZi schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:37:
Heeft iemand het al geprobeerd vanuit een VirtualBox Windows XP/Vista/Seven ?
Iemand op alldroid heeft met succes geflashed in virtualbox met win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130774

Bij mij duurt het met de Launcher van 2.1 wel erg lang voordat de applicaties in de dock geladen zijn als ik op dat knopje middenonder tik.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mitchman, tja het werkt wel maar dat wil niet zeggen dat het er ook voor gemaakt is/geoptimaliseerd is ;)

iemand een tutorial voor het vervangen van de launcher.apk? of gewoon oude versie pullen met ADB en nieuwe pushen en klaar is kees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Euhm ik heb gewoon de apk op de SD gezet en daarna geinstalleerd, bij het drukken op de home button krijg je dan de keuze wie dit moet oppakken. Launcher2 is wel erg gaar nog; beter even wachten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaar? Werkt hier net zo vloeiend als de standaard launcher (ja ik heb had ondertussen ontdekt dat het zonder moeite gaat). Maarja ik vind de standaard launcher ook nog laggy dus ben het al gewend denk ik :) Die extra screens kan ik wel gebruiken iig ;)

Music app stelt ook weinig voor, vrijwel hetzelfde gebleven en de (3d) gallery app gebruik ik al sinds 2.0 :)

[ Voor 18% gewijzigd door watercoolertje op 22-01-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

speel er maar even mee, loopt vanzelf vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm nog steeds geen problemen hoor, enkel het scrollen in de app drawer had wat gevoeliger gemogen, naa rbeneden MOET ik minimaal 3x een harde scrol geven en omhoog doet ie met 1 harde scrol (harde scrol=een harde veegbeweging ;)). Maar nog geen wait/force closes tot nu toe, ben nu toch al bijna 3 uur mee aan het spelen :)

Edit:
ga wel als ik ze definiteief ga gebruiken (de 2.1 apps) de rest eraf gooien wat ik niet gebruik via adb/shell

[ Voor 15% gewijzigd door watercoolertje op 22-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Zelf ben ik weer terug gegaan naar Home++ ik vind hem soepeler draaien en als je hem netjes aanpast is het alles wat ik nodig heb.

Overigens heb ik hier al zien staan dat 2.0.1 geen problemen geeft naar de 2.1 upgrade, dit is helaas NIET zo. Het geeft wel problemen als er niet weer zo'n RSD update uitlekt.

Updaten via google servers is vervolgens niet meer mogelijk.

[ Voor 75% gewijzigd door XiniX88 op 22-01-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waar baseer je dat dan op ;) Ik denk dat we binnen 2 maanden gewoon een mooie (amon_ra's) recovery hebben en alles wat ons hartje begeerd kunnen flashen :D

Edit:
bij home++ mis ik me top bar en krijg hem niet te voorschijn :S en ik h eb onderin net 1 item te veel bij die quicklinks om me batterij/verbindingen enzo daar te tonen :S

[ Voor 36% gewijzigd door watercoolertje op 22-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Laatst online: 24-03 20:05
Misschien een idee om korte tutorial voor geroote 2.0.1 in te TS te zetten?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:38:
bij home++ mis ik me top bar en krijg hem niet te voorschijn :S en
ik heb onderin net 1 item te veel bij die quicklinks om me batterij/verbindingen enzo daar te tonen :S
Er is een apart topic voor ervaringen met homescreen-replacements maar okee:
- Druk even twee seconden op de 'notification-icon' (die met dat uitroeptekentje) en je top bar verschijnt weer
- Druk even op de menu toets als je op je homescreen bent, voor 2 seconden, dan start de zogenaamde screen-switcher op.
Druk nogmaals op de menu knop, druk op preferences, power strip preferences, button preferences en je kan alles instellen...
Tassadar32 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:23:
Misschien een idee om korte tutorial voor geroote 2.0.1 in te TS te zetten?
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
Hoe bepaal je nu of je een engelse, franse of italianse steen hebt?
Dit is me nog steeds niet helemaal duidelijk...

build nr SHOLS_u2_01.03.01.1259012006
is dit de engelse?

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Engelse versies hebben icm 2.0 al de zogenaamde 'Voice Search' applicatie.. Frans vs Italiaanse.. geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
hnzlb schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:48:
Hoe bepaal je nu of je een engelse, franse of italianse steen hebt?
Dit is me nog steeds niet helemaal duidelijk...

build nr SHOLS_u2_01.03.01.1259012006
is dit de engelse?

:S
Staat waarschijnlijk in je firmware configuration version, bij mij stond daar iets van 'IT' in. Of je kijkt ff naar je verpakking + handleiding, die zijn bij mij helemaal in het Italiaans + dat de telefoon bij de eerste keer opstarten in het Italiaans ingesteld stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
ahja. zal het is checken als ik thuis ben. Voor zover ik weet stond de telefoon de 1e keer op engels ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zo. Mijn Duitse Milestone is ook naar 2.0.1 gegaan (handmatig :P) via Virtualbox. Grappig genoeg werkte Vista niet, maar Windows 7 wel (in de Virtualbox dus).

Ook maar meteen geroot, ben nu toch bezig :P

Eerste indruk, goed. Buiten de al reeds bekende aanpassingen is de calender look veranderd en het widget voor de power control. Ook heeft mijn Duitse QWERTZ toetsenbord nu een QWERTY layout gekregen :D

De "Weather" Widgets zijn dankzij deze update ook alle informatie kwijt (is an sich geen ramp, maar toch).

Ik ben blij dat ik de update heb gedaan iig.. :D

EDIT:
Deze heb ik ook uitgevoerd:

Van Androidworld.nl:
Voor de liefhebbers:
http://dl.dropbox.com/u/1...one%20Root-pretpakket.zip

Android 2.1 Muziekspeler
Android 2.1 Gallery
Android 2.1 Launcher
Android 2.1 News & Weather

Bij mij werkten ze alleen als ze in /system/apps stonden. Wil je dat ook (alleen met root):
1) Zet ze dan eerst op je SD-kaart.
2) Laad een terminal applicatie op je telefoon (of start adb shell op je computer)
3) Type daar:
a) su
b) mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
c) cp /sdcard/naamvanbestand.apk /system/app/
d) mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
4) Herhaal dat voor alle bestanden die je wil installeren.
5) Klaar!
Het "cp" commando kan ook met * worden gebruikt overigens, daarna je Milestone even rebooten en je krijgt de keus om de launcher van 2.0.1 te gebruiken of van v2.1. Deze laatste werkt feilloos en is erg mooi _/-\o_

Music player is ook een stukje beter!

[ Voor 46% gewijzigd door WHiZZi op 22-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn die niet los te vinden als .apk bestandjes en te installeren op een Milestone met 2.0?
Brad Pitt schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:13:
Zojuist even de nieuwe Gallery applicatie van o.a. de Nexus geprobeerd.
Deze draai ik al enkele weken en gewoon los geinstalleerd, zonder rooting, op Android 2.0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:45
De files die benodigd zijn voor de Androidworld.nl-methode staan ook hier. Met name dat sbf-bestand is op zo'n lelijke plek gehost...

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 25-01-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zo rooten is gelukt. Staat alleen klein foutje in de OP.
Er staat telefoon uit zetten en dan drukken op de camera toets tot /!\ er komt te staan.
Dat gaat niet werken, je moet de camera toets indrukken en dan de aan/uit toets totdat het M teken er komt. Wel steeds de camera toets ingedrukt houden tot /!\ op het scherm komt te staan.
Als je daarna met de D-Pad de update.zip geselecteerd hebt, dan moet je daarna op het midden van de D-Pad drukken om het rooten te starten....
Deze stappen miste ik nog in de OP, gelukkig stond het filmpje er onder :)

Meteen ook maar tether geïnstalleerd. Kan de Milestone gewoon als router/modem fungeren :)

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste