Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.junefabrics.com/images/pdanetw_icon.gif

Doormiddel van een tooltje; PDANET kun je eenvoudig je mobiel gebruiken als modem om bijv. op je laptop te internetten.

Dit vereist geen root acces zoals bij de wifi-hack

• op je telefoon stel je de usb verbinding in; settings > application > development > usb-debug (aan zetten)
• op je telefoon geef je toegang tot 3e bronnen; setting > application > unknon recourses (aan zetten)
• Installeer de software op je pc.
• op je telefoon staat nu een tool; PdaNet, start het programma en activeer de connectie
• op de pc klik je op connect bij PdaNet in je systeembalk

verbinding loopt bij mij op 2.4Mbit (volgens windows), echter wordt ik wel geregeld gedisconnect bij bekijken van streaming video, maar puur voor internetten nog geen hinder ondervonden

Log:
Version 1.15 is now released. Should have solved the USB driver installation issue.
Version 1.14 is available for download. This is a much improved version in terms of performance and stability.
Version 1.13 is now available. Much better download performance and also fixes the connection dropping problem.
Version 1.12 (beta) now available. Supports T-Mobile G1.

//edit
workaround serial issue;
download versie 1.12, sluit de android telefoon tenminste 1x aan. En maak een malig verbinding. draai ccleaner voor 'schoon register'. Download de eerder genoemde v1.15 bij de installatie wordt gevraagd de vorige versie te vervangen. Bevestig die optie, en je zult geen issues meer hebben qua beperkingen

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 23-08-2009 12:11 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:47
Dit is een handige tool. Gewoon het internet van je abo gebruiken om dus te surfen op je laptop :Y

Ik ga dit eens even proberen op m'n EEE met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Het is maar wat je "eenvoudig" noemt... Wordt er niet gewoon een normaal bluetooth-profiel ondersteund, zoals DUN of PAN?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
@fuzzilogic; wat is hier niet eenvoudig aan? je zet 2 opties op je telefoon aan (als dat al niet is), installeert een tooltje op je pc. Op je android druk je op connect, zo ook op je pc :? Na mijn weten is dit de eenvoudigste manier. Werkt binnen paar minuten.

ik heb geen usb/wifi op mijn pc; wel voldoende mini-usb kabeltjes

[ Voor 16% gewijzigd door himlims_ op 23-08-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
himlims_ schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:12:
@fuzzilogic; wat is hier niet eenvoudig aan? je zet 2 opties op je telefoon aan (als dat al niet is), installeert een tooltje op je pc. Op je android druk je op connect, zo ook op je pc :? Na mijn weten is dit de eenvoudigste manier. Werkt binnen paar minuten.

ik heb geen usb/wifi op mijn pc; wel voldoende mini-usb kabeltjes
Ik wil niks installeren op m'n PC. Bluetooth kan dit standaard al vanaf het begin. Gewoon instellen en gaan met die banaan, zoals ik dat al sinds 2002 met m'n telefoontjes doe.

Maar ik lees net dat het blijkbaar niet mogelijk is met Android. Sorry hoor, maar dat is gewoon achterlijk. Ik ben zeer geïnteresseerd in Android, maar het ontbreken van dit soort zaken (SyncML, bluetooth, J2ME for that matter) die al járen lang echt doodnormaal zijn in vrijwel alle mobieltjes, zijn voor mij dealbreakers. En dat er dan een dozijn krakkemikkige third-party-tooltjes zijn om het gemis om te vangen maakt het er echt niet beter op: het zijn extra handelingen, zijn lang niet altijd zo goed geïntegreerd in het systeem als je zou willen en kosten soms ook nog eens extra geld.

Oftewel: makkelijk is ik het gewoon direct kan gebruiken. Tooltjes installeren is dan vrijwel per definitie al minder makkelijk dan dat het had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Klopt is inderdaad een gemiste kans, overigens werkt dat bluetooth verhaal ook niet altijd even gemakkelijk.
Ooit met een windowsmobile device geprobeerd? een Samsung mobieltje als modem? (meeste van samsung kan het helemaal niet). Over de apple iphone nog maar te zwijgen[..]
Het kon zeer eenvoudig (paar jaar terug) maar met de groei/opkomst van smartphone en flat-fee internet willen de providers dit niet. Hierdoor worden enkele fabrikanten gedwongen die optie uit te zetten; anders geen verkochte mobieltjes. Neej ik kan je hier geen keiharde links / documenten van overleggen, puur ervaring (6jr telecom retail)

//edit - offtopic
phat scripje heb je gemaakt voor die online foto edit _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 23-08-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik begrijp het niet helemaal.
Ik probeer dit aan de gang te krijgen op mijn N95, maar is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ye Greate'96 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:17:
Ik begrijp het niet helemaal.
Ik probeer dit aan de gang te krijgen op mijn N95, maar is dat wel mogelijk?
Als je me kunt vertellen hoe je Android aan de praat hebt gekregen op je N95, dan hoor ik dat graag ;) Daarnaast ondersteunt de N95 wél gewoon de benodigde bluetoothprofielen, en kun je met de Nokia PC Suite ook via USB verbinden. Nog gratis ook.

Dus, waarom wilde je sowieso deze software van $30 gebruiken :?

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 23-08-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
voor je n95 kun je beter de nokia pc suite gebruiken, deze bevat een optie om eenvoudig je mobiel als modem te laten functioneren. zo uit me hoofd; hoofdmenu > connectie > internet

//edit
@Fuzzillogic: voor zo ver ik weet kan android enkel op wm-devices geinstaleerd worden via haret; http://handhelds.org/moin/moin.cgi/HaRET - $30 is optioneel (zie bovenstaande workaround)

@Ye Greate'96: PdaNet werkt op wm/palm/android/iphone - dus geen symbian

[ Voor 43% gewijzigd door himlims_ op 23-08-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Dit topic gaat over Android, niet over Symbian. Graag weer ontopic!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een schopje:

Ik gebruik (uiteraard) linux op mijn laptop. Tethering met mijn HTC Hero is daarmee heel simpel:
- USB aansluiten.
- Op telefoon het delen inschakelen: Instellingen -> Draadloze bedieningselementen -> Delen via mobiel netwerk
- Op de PC een dhcp-request doen op de usb0 interface: sudo dhclient3 usb0

Mogelijk moet je op je PC nog een udev rule toevoegen voor je HTC, maar dat had ik al vanwege het werken met de SDK en adb.

Eigenlijk heel standaard allemaal, usb networking, dhcp etc. Onbegrijpelijk dat een tooltje wat dit op Windows doet, 30$ moet kosten. Nog onbegrijpelijker is dat mensen het er nog voor betalen ook :|

[ Voor 18% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-09-2009 13:03 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• murdock_nl_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 05:18
Op windows kan het ook op die manier hoor. Met HTC Hero iedergeval aansluiten en via settings internet delen en klaar je krijgt gewoon een lan verbinding met je telefoon(wel htc sync installeren voor de drivers)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zag inderdaad een nieuwe tethering app op de market laatst, maar met dat vinkje werkt het inderdaad gewoon direct. ideaal.

• Squixx
  • Laatst online: 13:32
pwa, gebruik al sinds ik m'n G1 heb wifitether... en dat werkt rete simpel.

en rooten is tegenwoordig ook een eitje sinds de 1-click root exploit...

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Heb ook een HTC Magic besteld, met Vodafone abonnement + Zorgeloos Internet BloX. Was daar de voorwaarden van aan het doorlezen, en daarin staat expliciet vermeld het niet is toegestaan om de mobiele telefoon (icm Zorgeloos Internet BloX dus) als modem voor een PC te gebruiken. Het is maar dat je het weet :)
– Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet
toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken
als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP
en SMSoIP.
– Vodafone behoudt zich het recht voor om
ingeval van misbruik Zorgeloos Internet per
direct te beëindigen.
offtopic:
Verder ben ik heel benieuwd naar de Magic, een hele grote stap voorwaards voor mij, vanaf mn Siemens CX65 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
DPC-Postman schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:34:
Heb ook een HTC Magic besteld, met Vodafone abonnement + Zorgeloos Internet BloX. Was daar de voorwaarden van aan het doorlezen, en daarin staat expliciet vermeld het niet is toegestaan om de mobiele telefoon (icm Zorgeloos Internet BloX dus) als modem voor een PC te gebruiken. Het is maar dat je het weet :)

[...]

offtopic:
Verder ben ik heel benieuwd naar de Magic, een hele grote stap voorwaards voor mij, vanaf mn Siemens CX65 :+
Mijn abbo is van 3 jaar geleden :-). Toen stond dat er nog niet in ;)

• Squixx
  • Laatst online: 13:32
DPC-Postman schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:34:

[...]

offtopic:
+ afaik mag t bij t-mo dus wel :P

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik gebruik deze app: http://code.google.com/p/android-wifi-tether/ all een tijdje, en vodafone merkt niets!

Je hoeft voor deze absoluut niets in te stellen en werkt meteen, danku google! :-)

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
ik zit al een tijdje met een vraag:

Kan je met een unrooted android ook zoiets als omgekeerd tetheren?
Ik wil het internet van mn laptop delen met mn telefoon (via usb), zoals je bijvoorbeeld thuis je wifi zou delen. Is dit überhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:55
Ik lees dat hier iedereen die HTC Sync gebruikt een Hero heeft, heeft iemand het al eens geprobeerd op een Magic (Vodafone stock firmware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Flogging Hank schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:43:

Ik wil het internet van mn laptop delen met mn telefoon (via usb), zoals je bijvoorbeeld thuis je wifi zou delen. Is dit überhaupt mogelijk?
misschien een optie voor je: je latop een draadloos adhoc netwerk laten maken en daar je android telefoon mee laten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-03 09:49
GoldenSample schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

misschien een optie voor je: je latop een draadloos adhoc netwerk laten maken en daar je android telefoon mee laten connecten.
Ja dat lijkt de makkelijkste oplossing idd. Ware het niet dat android geen adhoc netwerken kan herkennen. Behalve via "hacks" en dat vind ik te riskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-07 10:01
u_nix_we_all schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:02:
Een schopje:

Ik gebruik (uiteraard) linux op mijn laptop. Tethering met mijn HTC Hero is daarmee heel simpel:
- USB aansluiten.
- Op telefoon het delen inschakelen: Instellingen -> Draadloze bedieningselementen -> Delen via mobiel netwerk
- Op de PC een dhcp-request doen op de usb0 interface: sudo dhclient3 usb0

Mogelijk moet je op je PC nog een udev rule toevoegen voor je HTC, maar dat had ik al vanwege het werken met de SDK en adb.

Eigenlijk heel standaard allemaal, usb networking, dhcp etc. Onbegrijpelijk dat een tooltje wat dit op Windows doet, 30$ moet kosten. Nog onbegrijpelijker is dat mensen het er nog voor betalen ook :|
Dit zit dus niet op de G1, dus ik gebruikte al een tijdje PDAnet (trail)

Gisteren heb ik azilink gevonden, werkt niet zo goed als PDAnet maar dan graties. _/-\o_

http://code.google.com/p/azilink/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 14:34
PDAnet werkt niet met Milestone en Windows 7!

Er is (nog) geen windows 7 driver!!

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

WiFi Tether is ook een geniale app, maakt van je telefoon een WiFi AP, met MAC access control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Lisadr schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:11:
PDAnet werkt niet met Milestone en Windows 7!

Er is (nog) geen windows 7 driver!!
Werkt wel? Gister viel ziggo uit en kon toch door dmv pdanet (milestone/windows 7 x64)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-07 14:34
Het werkt inderdaad, maar je hebt wel eerste de juiste drivers nodig via:

http://www.motorola.com/c...0VgnVCM1000008406b00aRCRD

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281692

Een andere handige manier is met dumb op android: http://www.ohloh.net/p/dumb-android-tether. Dit installeert azilink en zet de porten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 01:50

DinX

Motormuis

Sh4wn schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:27:
WiFi Tether is ook een geniale app, maakt van je telefoon een WiFi AP, met MAC access control.
Klopt. Al worden sommige telefoons daar snikheet mee (Hero bvb). Dat is slecht voor je batterij. Ook slorpt dat gewoon heel je batterij leeg.
Ik gebruik nu sinds kort ook PDANet. Je batterij loopt niet leeg en je gsm blijft op een normale temperatuur.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
Iemand het al werkende gekregen voor de Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:24

MaDLiVe

.-Observer-.

DinX schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:53:
[...]

Klopt. Al worden sommige telefoons daar snikheet mee (Hero bvb). Dat is slecht voor je batterij. Ook slorpt dat gewoon heel je batterij leeg.
Ik gebruik nu sinds kort ook PDANet. Je batterij loopt niet leeg en je gsm blijft op een normale temperatuur.
Met de laatste versie werkt het ook via Bluetooth, dat slurpt een hoop minder battery en je telefoon wordt er minder heet van.

Op de G1 zat het in de custom roms ingebakken om via USB te connecten. Bij de Milestone helaas niet. maar Wifi Tether via BT is een prima alternatief :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 10:48
Flogging Hank schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:43:

beetje laat, maar dan nog:

ik ben hier zelf ook even naar op zoek gegaan, omdat ik zinnens ben een android-foon te kopen, maar niet steeds via de provider kan verbinden, en niet steeds wifi ter beschikking heb.
na een tijdje zoeken vond ik dit:
Yes, you can use the USB to browse the web...

You need to do three things to enable the internet.

1. First make sure that network forwarding is working on the
computer that the phone is connected to.
2. Add the default route to the phone:

Code: Select all
route add default gw 192.168.0.200 dev usb0

3. Add the dns for proper name resolution

setprop net.dns1 192.168.0.200

You should be able to ping the computer the phone is connected to:

ping 192.168.0.200

You should also be able to ping IP addresses outside of that subnet
if the route has been set up properly.

The route can be verified by:

cat /proc/net/route
Maar een ad Hoc netwerk lijkt me is veel eenvoudiger!

[ Voor 3% gewijzigd door Bluefall op 20-02-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 14:04
De instelling "internet delen" in het menu Draadloze bedieningselementen ontbreekt op mijn T-Mobile Pulse. Het aloude modemen werkt wel. T-Mobile levert zelfs een dialer applicatie mee op de installatie cd. Deze applicatie maakt de PPP verbinding voor je aan (Windows) en heeft een aantal land-profielen aan boord. Voor de meeste landen is het inbelnummer *99#.

Verbinding via USB vergt wel dat de modemdrivers van je toestel geïnstalleerd zijn.
Via een BT verbinding wil het toestel geen services vrijgeven aan Windows, ook niet echt interessant voor mij aangezien ik alleen via USB "Tetter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 14:04
Dank voor de azilink: http://code.google.com/p/azilink/

Is toch een beter methode dan inbellen waar je maar van moet afwachten of dit in het buitenland werkt.

Met vriendelijke groet van een vakantietetteraar :+
Pagina: 1