Ja heb android 2.2. (originele rom) in werking gezien op de Milestone en dat was een drama. Enorm langzaam! Die rom is dus echt af te raden...Emielio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn milestone-1 wat minder stabiel is, vaak blijft ie in de donkere (standbystand) staan. Ook is de batterijdrain een lastig punt en is mijn Android versie (2.1-update1) wat ouder.
Er is als ik het goed is via motorola zelf een 2.2 versie te downloaden, maar die scheen een stuk langzamer te zijn dan de 2.1 versie, en heb hier slechte verhalen over gehoord.
Ik zou dus wellicht, als er een goede ROM is, een custom ROM willen installeren. (met behulp van de info in dit topic) Maar in mijn zoektocht kom ik over elke verkrijgbare ROM wel verhalen tegen van zaken die niet werken, of niet soepel lopen.
Nu is mijn vraag dus, is er een relatief conservatieve keuze voor een custom ROM die wellicht niet de laatst beschikbare snufjes heeft, maar wel een stabiliteit heeft die te vergelijken is met, of voorbijstreeft aan, de ROM van motorola zelf. Het moet dus minstens zo stabiel zijn als de standaard ROM.
Is er zo'n ROM?
Zelf draait ik Froyomod 2.9.3, deze draai ik nu al een tijdje en bevalt in mijn optiek erg goed. De milestone draait op 1ghz waardoor deze gewoon erg snel is icm de rom. De battery drain is wel iets hoger (maar ach dat weegt niet op tegen de performance winst). Met deze rom kan ik 2 dagen op 1 lading werken (3g +sync aan).
Verder is de rom tot dusver erg stabiel, uptime van bijna 2 weken dus ik mag niet klagen. Ook geen vreemde fouten verder. Misschien dat deze rom wat voor je is?