Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 11:49
Emielio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn milestone-1 wat minder stabiel is, vaak blijft ie in de donkere (standbystand) staan. Ook is de batterijdrain een lastig punt en is mijn Android versie (2.1-update1) wat ouder.

Er is als ik het goed is via motorola zelf een 2.2 versie te downloaden, maar die scheen een stuk langzamer te zijn dan de 2.1 versie, en heb hier slechte verhalen over gehoord.

Ik zou dus wellicht, als er een goede ROM is, een custom ROM willen installeren. (met behulp van de info in dit topic) Maar in mijn zoektocht kom ik over elke verkrijgbare ROM wel verhalen tegen van zaken die niet werken, of niet soepel lopen.

Nu is mijn vraag dus, is er een relatief conservatieve keuze voor een custom ROM die wellicht niet de laatst beschikbare snufjes heeft, maar wel een stabiliteit heeft die te vergelijken is met, of voorbijstreeft aan, de ROM van motorola zelf. Het moet dus minstens zo stabiel zijn als de standaard ROM.

Is er zo'n ROM?
Ja heb android 2.2. (originele rom) in werking gezien op de Milestone en dat was een drama. Enorm langzaam! Die rom is dus echt af te raden...
Zelf draait ik Froyomod 2.9.3, deze draai ik nu al een tijdje en bevalt in mijn optiek erg goed. De milestone draait op 1ghz waardoor deze gewoon erg snel is icm de rom. De battery drain is wel iets hoger (maar ach dat weegt niet op tegen de performance winst). Met deze rom kan ik 2 dagen op 1 lading werken (3g +sync aan).
Verder is de rom tot dusver erg stabiel, uptime van bijna 2 weken dus ik mag niet klagen. Ook geen vreemde fouten verder. Misschien dat deze rom wat voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Emielio schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
De laatste tijd heb ik het gevoel dat mijn milestone-1 wat minder stabiel is, vaak blijft ie in de donkere (standbystand) staan. Ook is de batterijdrain een lastig punt en is mijn Android versie (2.1-update1) wat ouder.

Er is als ik het goed is via motorola zelf een 2.2 versie te downloaden, maar die scheen een stuk langzamer te zijn dan de 2.1 versie, en heb hier slechte verhalen over gehoord.

Ik zou dus wellicht, als er een goede ROM is, een custom ROM willen installeren. (met behulp van de info in dit topic) Maar in mijn zoektocht kom ik over elke verkrijgbare ROM wel verhalen tegen van zaken die niet werken, of niet soepel lopen.

Nu is mijn vraag dus, is er een relatief conservatieve keuze voor een custom ROM die wellicht niet de laatst beschikbare snufjes heeft, maar wel een stabiliteit heeft die te vergelijken is met, of voorbijstreeft aan, de ROM van motorola zelf. Het moet dus minstens zo stabiel zijn als de standaard ROM.

Is er zo'n ROM?
Froyomod of CM6 zijn naar mijn idee de stabiele opties. Beide hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 21:23

kevin33

Welkom in Utopia.

Zijn voor het plaatsen van een nieuwe ROM nog steeds de stappen van toepassing uit de OP?

Of kan ik deze stappen hanteren?
staffordniko schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:50:
[...]

1. Open recovery androidini klik uitpakken op je SD kaart. (zijn 2 bestanden; update.zip en een map "OpenRecovery"
2. froyomod downloaden klik
3. bestand in de map zetten: sd/openrecovery/updates ( dit is toch toch de Froyomod, moet ik die nog renamen? )
4. booten in recovery mode, en "aply sdcard/update.zip" aanklikken.
5. hier kan je de telefoon rooten, en de optie aply update aanklikken om froyomod te installeren.
[
Als ik dit namelijk doe, dan krijg ik:

-- Install from sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:EOCD marker occurs after start of EOCD
E:signature verification failed
Installation aborted.
Wat zie ik over het hoofd?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-05 12:59

Bananenspin

Omdat het kan

Een wilde gok, heb je froyomod uitgepakt? Je moet die ook in een zip laten kan ik me herinneren.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Bananenspin schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:22:
Een wilde gok, heb je froyomod uitgepakt? Je moet die ook in een zip laten kan ik me herinneren.
Die heb ik in de zip laten zitten, en in de map sd/openrecovery/updates gezet.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-05 14:06
Nope, jij moet een tussenstap uitvoeren. Ik zal later wel even voor je zoeken. Het probleem is dat latere versies na een reboot één of ander script uitvoeren. Nu weet ik alleen niet meer hoe je dat moet oplossen. Of het was een toetshandeling of een script aanpassen. Maar je doet in elk geval niets fout. Het komt gewoon door dat script. Volgens mij was het zo dat je weer iets moet flashen. Maar zoals ik zei, ik moet eerst gaan zoeken.

Edit found:
The solution is not to let the phone boot up in Android before RSD lite signals "PASS"
So after it goes to bootloader and flashes the sbf, you should hold down the "up" key (or right if you look at the phone vertically) on the d-pad to make it go into bootloader again instead of normal Android. RSD will still signal "PASS" then close RSD, turn off phone and boot into recovery to apply update.zip. Working now, my 'stone is rooted.

Apparently those errors in RSD lite log are no problem I guess:)because I tried this and i rooted my device successfully

Opnieuw flashen dus en niet volledig laten booten maar meteen naar recovery en daar de update uitvoeren.
Of je moet terug naar 2.0.1, dan heb je dit ook niet. Zit volgens mij in de bootloader.

[ Voor 47% gewijzigd door Die Bruine op 21-11-2011 09:55 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Die Bruine schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:00:
Nope, jij moet een tussenstap uitvoeren. Ik zal later wel even voor je zoeken. Het probleem is dat latere versies na een reboot één of ander script uitvoeren. Nu weet ik alleen niet meer hoe je dat moet oplossen. Of het was een toetshandeling of een script aanpassen. Maar je doet in elk geval niets fout. Het komt gewoon door dat script. Volgens mij was het zo dat je weer iets moet flashen. Maar zoals ik zei, ik moet eerst gaan zoeken.

Edit found:
The solution is not to let the phone boot up in Android before RSD lite signals "PASS"
So after it goes to bootloader and flashes the sbf, you should hold down the "up" key (or right if you look at the phone vertically) on the d-pad to make it go into bootloader again instead of normal Android. RSD will still signal "PASS" then close RSD, turn off phone and boot into recovery to apply update.zip. Working now, my 'stone is rooted.

Apparently those errors in RSD lite log are no problem I guess:)because I tried this and i rooted my device successfully

Opnieuw flashen dus en niet volledig laten booten maar meteen naar recovery en daar de update uitvoeren.
Of je moet terug naar 2.0.1, dan heb je dit ook niet. Zit volgens mij in de bootloader.
Ik doe het ongetwijfeld verkeerd, ik heb onderstaande stappen gedaan, en heb dus geen RDS lite geprobeert.

1. Open recovery androidini klik uitpakken op je SD kaart. (zijn 2 bestanden; update.zip en een map "OpenRecovery"
2. froyomod downloaden klik
3. bestand in de map zetten: sd/openrecovery/updates ( dit is toch toch de Froyomod, moet ik die nog renamen? )
4. booten in recovery mode, en "aply sdcard/update.zip" aanklikken.
5. hier kan je de telefoon rooten, en de optie aply update aanklikken om froyomod te installeren.

Als ik het dus goed begrijp moet ik eerst alle stappen uit de OP uitvoeren?

RSD lite geinstalleerd [Download]
Geflashte Vulnerable Recovery op de telefoon [Download]
OpenRecovery op SD kaart: G.O.T. OpenRecovery of Androidiani OpenRecovery
Volledig opgeladen Milestone

Bij mijn oude HTC Diamond, kon ik een DIAMON.IMG op het toestel zetten, toestel opstarten in recovery mode, image selecteren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat kan straks ook weer. Maar jij hebt een probleem met de de bootloader als ik me niet vergis. En die kun je niet zomaar even aanpassen. Gewoon inderdaad helemaal opnieuw beginnen en wanneer RSD de telefoon laat booten, ervoor zorgen dat dit niet gebeurt. Zelf heb ik toen tijdens het flashen alvast de toetsen ingedrukt gehouden. Daarna heb ik het script voglens mij aangepast. Maar die topics kan ik zo snel niet vinden.

Het is gewoon een simpele beveiliging die Motorola heeft ingebouwd. Of Android zelf, geen idee. Maar het is in elk geval met een nieuwere versie meegelift. Vandaar dat je er voorheen geen last van had, zat gewoon in een update.

Openrecovery staat al op je kaart. Zet de ROM die je wilt er wel bij. Dan kan je na de RSD stap meteen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Momenteel draai ik het officiele Android 2.2 versie op mijn, inmiddels 2+ jaar oude, Milestone.

Omdat ik telkens geheugen tekort kom, mijn telefoon dagelijks vastloopt en er nog geen Milestone 4 beschikbaar is, zou ik graag aan de slag willen gaan met een custom rom om te kunnen upgraden naar 2.3.x.

- Welke rom heeft de minste vastlopers en het beste accutijd?

- Welke back-up programma kan ik gebruiken om niets kwijt te raken?

- Zijn er nog specifieke dingen waarmee ik rekening moet houden?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34
Cyanogen 7.2.0 lijkt momenteel het beste te zijn. Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=941346 . Als je meer wil weten, lees de rest van dat forum ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb die er pas op staan en ben er ook blij mee ;)

edit:
- Welke back-up programma kan ik gebruiken om niets kwijt te raken?

- Zijn er nog specifieke dingen waarmee ik rekening moet houden?
- Ik heb een backup gemaakt via nandroid (oid) via de bootloader zelf. SMS ook nog gebacked-up via sms-backup in google. Na reinstall kreeg ik automatisch alle programma's gepushed vanwege een backup-instelling in google/gmail ergens en een kleine set sms ook terug gehaald (rest is toch nog terug te zoeken via gmail box).

- Niet dat ik weet. Het was allemaal nogal straight-forward.

[ Voor 84% gewijzigd door Kixtart op 10-03-2012 18:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Heb nu CyanogenMod met Android 2.3.7 draaien. Heb veel eyecandy dingen uitgezet en de stabiliteit en accuduur zijn er flink op vooruit gegaan.

Mijn telefoon liep bijna dagelijks vast en nu nog maar 1x per twee weken. Mijn accu ging 8 a 12 uur mee, waardoor ik altijd een lader bij mij had. Nu gaat ie 18 a 26 uur mee op min 250mhz en max 600mhz en alle opties op "zuinig".

Nu nog wachten op een vervanging. Toestel is al 2,5 jaar oud, maar er is nog steeds geen leuke qwerty vervaning :(

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Ik heb nu ook sinds woensdag een tweedehands Milestone ter vervanging van mijn G1. Het eerste wat ik uiteraard heb gedaan is rooten en cyanogenmod 7.2 erop gezet, met een overclock naar 250 MHz min/1GHz max (interactive governor). Echter, er is iets mis wat ik op mijn G1 ook vaak had en wat één van de redenen is dat ik ben overgestapt naar een moderner toestel (ondanks dat het tobo van de G1 echt véél beter is). Ondanks de heel redelijke batterijtijd heb ik ook een extended battery besteld, want ik heb soms wel eens de neiging om tegelijk bluetooth te willen gebruiken én mn laptop wireless te tetheren in een treinreis van 2.5 uur. Mijn G1 met extended battery kon dat met gemak (en dan nog de rest van de dag intensief gebruikt worden), m'n Milestone is dan wel aan het einde van z'n latijn.

Soms kan ik de camera-app niet starten, hij FC't dan meteen. Op mijn G1 kwam dat doordat simpelweg het geheugen vol zat, maar de Milestone heeft bij mij op dit soort momenten echt nog bakken vrij geheugen over. Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Het is echt heel erg onhandig, want de camera is vrij goed en ik wil hem gewoon op random momenten kunnen gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door mux op 24-03-2012 21:44 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Minn contract loopy violence nabbed af. Mijn Milestone draait de standaard Android 2.2.1 van Motorola, al heb ik die wel geroot en alle Motorola-spul eruit getrapt. De launcher is Go Launcher.

Ik heb totaal geen problemen met de Milestone, behalve dat hij voor de nieuwste versies van de apps die ik gebruik wat traag begint te worden. Dilemma... Sim-only, voor 11 euro, of toch maar 29 euro met een nieuw Qwertyloos toestel.... (SlideIT kan in veel gevallen wel tegen het toetsenbord op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-05 20:30

shicomm

<***>

Ik heb een aantal versies van cyanogen gehad maar was er toch niet happy mee.
Heb nu sinds een tijdje miui en dat bevalt echt super goed.

Zo goed zelfs dat ik serieus aan de miui telefoon ( xiaomi mi-one ) zit te denken als vervanger van
m'n milestone , ook al heeft ie geen keyboard...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Katsunami schreef op zondag 25 maart 2012 @ 05:12:
Minn contract loopy violence nabbed af.
Swype stond nog op Engels? :D
Mijn Milestone draait de standaard Android 2.2.1 van Motorola, al heb ik die wel geroot en alle Motorola-spul eruit getrapt. De launcher is Go Launcher.

Ik heb totaal geen problemen met de Milestone, behalve dat hij voor de nieuwste versies van de apps die ik gebruik wat traag begint te worden. Dilemma... Sim-only, voor 11 euro, of toch maar 29 euro met een nieuw Qwertyloos toestel.... (SlideIT kan in veel gevallen wel tegen het toetsenbord op.)
Ik heb mijn Milestone ook nog en die doet het opzich prima, hoewel ik totaal niet blij ben met de Android 2.2.1-versie van Motorola. Ik heb nu wat ruimte vrijgemaakt door apps te de-installeren, LauncherPro als launcher ingesteld en het gaat al beter, maar het gebrek aan geheugen en opslagruimte begin ik wel te merken. De weinige apps die ik heb draaien worden met updates (soms noodzakelijk) steeds groter, waardoor ik gaandeweg de tijd steeds meer apps moest verwijderen. Ik heb me omwille van de garantie nooit aan zo'n custom ROM gewaagd, maar misschien dat ik nu ik mag vernieuwen en eigenlijk op de Samsung Galaxy SIII wacht de gok toch eens neem.

Overigens vind ik Swype een prima vervanger van het hardware tobo. Ik voel me in mijn keus veel teveel beperkt als ik een qwerty-tobo wil :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zou ook wel een snellere telefoon willen. Maar zolang er niets uitkomt dat op de Milestone lijkt (degelijk aanvoelen, plat en goed toetsenbord), zal ik er bij blijven. Ik heb nog genoeg spare-parts. Digitizer is al 5x vervangen (3x pech). Die Kadalban is echt een held. In principe hoef ik geen updates meer. Ik heb 4.0 geprobeerd, nog niet rijp voor dagelijks gebruik. Voorlopig draai ik nog CM7. Geen problemen mee en op wat spelletjes na werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wahahaha.... LOLZ. Blijkbaar wel ja. (Ik gebruik SlideIT; is eigenlijk hetzelfde. Swype was er niet voor Android toen ik SlideIT kocht.)
Ik heb mijn Milestone ook nog en die doet het opzich prima, hoewel ik totaal niet blij ben met de Android 2.2.1-versie van Motorola. Ik heb nu wat ruimte vrijgemaakt door apps te de-installeren, LauncherPro als launcher ingesteld en het gaat al beter, maar het gebrek aan geheugen en opslagruimte begin ik wel te merken.
Kijk eens naar Link2Sd van Bulent Akpinar. Werkt prima. Je kunt Minitool Partition Editor (op de PC) gebruiken om je Sd-kaart in orde te maken voor Link2Sd. Zonder dit was mijn Milestone allang te krap geweest. Het is een soort supervervanger voor Apps2Sd. Zelfs Flash en Maps kun je naar de Sd-kaart trappen. De Market, en opstartbenodigdheden moet je in je geheugen laten zitten.

Ik heb nu 300 MB aan apps op de Milestone staan, maar nog 104 MB van het intern gehrugen vrij.

Géén Custom Rom nodig, alleen root.
De weinige apps die ik heb draaien worden met updates (soms noodzakelijk) steeds groter, waardoor ik gaandeweg de tijd steeds meer apps moest verwijderen. Ik heb me omwille van de garantie nooit aan zo'n custom ROM gewaagd, maar misschien dat ik nu ik mag vernieuwen en eigenlijk op de Samsung Galaxy SIII wacht de gok toch eens neem.

Overigens vind ik Swype een prima vervanger van het hardware tobo. Ik voel me in mijn keus veel teveel beperkt als ik een qwerty-tobo wil :X
Mogelijkheid om te kunnen rooten is hier een eis. Eigenlijk wil ik een stock Android, zonder allerlei rare integratie van andere interfaces, of diensten van derden (Dropbox, bv). Echter, de Samsung Galaxy Nexus vond ik al underpowered toen hij uitkwam. Het is schandalig dat hij trager is dan de Galaxy SII.

En ik wil er niet veel geld aan uitgeven. Mijn Milestone kostte me bij het abo 25 euro ofzo, en dat abo was 14,50 voor het eerste jaar, en 29 voor het tweede. Dat is ruwweg gemiddeld 23 euro p/m inclusief de kosten van de telefoon. Dat wil ik wel zo houden. Eigenlijk vind ik alle telefoons van nu brak; of door integratie van interfaces, diensten, of ondermaatse power. De Samsung Galaxy Nexus is nog de beste van het stel, aangezien de snelheid me nog het minst boeit. (Al is de Ms nu echt wel wat te traag aan het worden voor hedendaagse apps.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Vandaag zag ik dat er inmiddels toch een hoop werk door Kabaldan is verricht aan de cyanogenmod 9 RC0 (Android ICS) port voor de milestone, dus heb ik hem er maar op geflasht. Ik was toch al van plan een sneller microsd-kaartje erin te proppen, want mn vorige (een icidu) was supertraag met random reads/writes wat zich ontzettend wreekte in app-snelheid.

Het bevalt eigenlijk prima! ICS loopt voor zover ik er mee heb kunnen spelen prima op de milestone. De ports zijn wel duidelijk niet helemaal uitontwikkeld; toen ik UltimateICS flashte kreeg ik wat ik ook deed geen respons uit de home- en search-knoppen, en was andere functionaliteit soms ook kapot en andere keren niet. De 'gewone' CM9 voor de milestone lijkt wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-05 18:26
@Mux,

Kabaldan doet inderdaad erg goed werk. De recente port van de stabiele CM7.2 werkt op mijn milestone echt fantastisch. Ik denk dat dit met afstand de beste rom op de milestone is op dit moment.

Werkt echt super stabiel en ook eindelijk van die silent calls in de RC versie van CM7.2 af.

Maar ik zie nu toch wat betreft de CM9.0 port dat het een hele tijd stil is. Laatste update is van 07.03.2012. De mensen van CM zelf stellen ook als eis 512 MB, en de Milestone heeft maar 256 MB. Ik denk dan ook dat 7.2 het eindstation is voor een stabiele bruikbare mod.

Kon ik maar wat extra ram in die milestone schroeven, qua proc kan ie het op 1Ghz nog allemaal makkelijk aan.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met welke recovery heb je CM7.2 geflashed? Bij mij gaat het namelijk nogal fout en krijg een bootloader error na update bij gebruik van Anroidini. Hetzelfde als deze user hier: http://forum.cyanogenmod....and-cyano-72/#entry329096

edit:
Hmm, volgens mij weet ik het al. De laatste CM7.2 is niet voor de Milestone (wel Droid). Ik ga weer terug naar http://android.doshaska.net/cm7changelog welke de RC0 is. Jammer, want die stond er al op :(

edit2:
Volgens mij is er toch een RC2 ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 08-07-2012 17:22 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er wordt nog steeds heel regelmatig geüpdatet, maar er zullen waarschijnlijk geen verdere updates meer komen omdat er nog geen AOSP-versie van nieuwere Android-versies zijn. De nightlies en tussenupdates zijn echter prima bruikbaar, en voegen telkens weer fixes en prestatieverbeteringen toe. Je moet er alleen voor graven in de thread.

ICS op de milestone bevalt nog steeds fijn (ik draai hem nog steeds), maar je merkt wel dat er te weinig geheugen in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Ik heb net even de laatste CM9 nightly geprobeert. Het viel mij toch erg tegen, het was in mijn optiek onbruikbaar traag.

CM7.2 final is echt de beste en stabielste (custom) rom die er nu is voor de milestone.

Hij draait nu dus weer gewoon CM7.2, nu alleen nog een doel voor mijn milestone vinden. Ik durfde namelijk pas te gaan rooten nadat ik mijn Galaxy Nexus had, dan wist ik tenminste zeker dat ik mijn hoofd telefoon niet hoeft te missen.

De milestone is met CM7.2 echt gewoon een courante telefoon waarmee je ondanks zijn leeftijd gewoon mee, mee kan met de rest. Dit komt natuurlijk vooral ook omdat de CPU zo veel rek heeft. Voordeel van de milestone was dat de CPU stock relatief laag geklokt was en er dus veel winst in te behalen is met een overklok.

Edit: Ik hem hem maar te ruil gezet, omdat het zonde is dat ik er niets mee doe en het nog zo'n goede telefoon is: V&A aangeboden: Motorola Milestone Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door Emielio op 11-07-2012 11:55 . Reden: Toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik heb hem nu 2,5 jaar in gebruik gehad. Veel gemak en plezier van gehad.
Onlangs een gebruikte droid 3 geimporteerd; hij is iets lichter (voor het gevoel althans) maar wel een stuk responsiever. Wat echt tegen valt is het retina scherm, ik zet de DPI op 190 om zo meer info op het scherm te kunnen zetten. De letters zijn overduidelijk minder scherp! Hier blijft het oude milestone 1 scherm echt super.

Ik blijf mijn oude milestone inzetten voor backup, prima voor geschikt!

[ Voor 8% gewijzigd door Methew op 11-07-2012 23:22 ]

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik vraag me af of ik de Milestone 1 naar CM7.2 moet upgraden. Hij draait nu zonder enig probleem de stock ROM: Android 2.2.1, geroot, en ontdaan van alle Motorola-spullen, met LauncherPro als launcher. (Go Launcher is veel te zwaar.)

ClockworkMod installeren op deze telefoon lijkt niet te lukken. De installatie start wel, maar breekt na een paar seconden af met de foutmelding dat de installatie niet kan doorgaan. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik een custom rom op deze telefoon krijg... en vraag me wel af of ik het moet gaan uitzoeken, aangezien het (nog steeds) mijn enige, en hoofdmobiel is, en ik met de stock-ROM geen problemen heb eigenlijk... zolang de browser, Maps, en een paar puzzel/denkspelletjes werken, vind ik het prima gaan voor mijn gebruik. Natuurlijk bel en SMS ik er ook wel 's mee :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 12-07-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10
Ik heb tot heden de CM 7.2beta gedraaid. Beviel erg goed, voelde net wat lekkerder en zag er wat mooier uit dan de stock rom. Daarnaast had ik ook het DPI op 190 gezet, scherm is er goed genoeg voor! (wel goede ogen vereist) Ik heb eerst een vulnarable recovery geflashed en dat als startpunt gebruikt om andere roms te flashen. Dat alles heb ik gedaan in openrecovery, werkte altijd prima.

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
Katsunami schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 01:05:
Ik vraag me af of ik de Milestone 1 naar CM7.2 moet upgraden. Hij draait nu zonder enig probleem de stock ROM: Android 2.2.1, geroot, en ontdaan van alle Motorola-spullen, met LauncherPro als launcher. (Go Launcher is veel te zwaar.)

ClockworkMod installeren op deze telefoon lijkt niet te lukken. De installatie start wel, maar breekt na een paar seconden af met de foutmelding dat de installatie niet kan doorgaan. Eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik een custom rom op deze telefoon krijg... en vraag me wel af of ik het moet gaan uitzoeken, aangezien het (nog steeds) mijn enige, en hoofdmobiel is, en ik met de stock-ROM geen problemen heb eigenlijk... zolang de browser, Maps, en een paar puzzel/denkspelletjes werken, vind ik het prima gaan voor mijn gebruik. Natuurlijk bel en SMS ik er ook wel 's mee :P.
Ik raad CM7.2 echt van harte aan. Ik weet zeker dat je telefoon er lekkerder op loopt als op de stock-rom. Ik heb de tutorial van de topicstart gebruikt en die werkt goed.
Methew schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:40:
Ik heb tot heden de CM 7.2beta gedraaid. Beviel erg goed, voelde net wat lekkerder en zag er wat mooier uit dan de stock rom. Daarnaast had ik ook het DPI op 190 gezet, scherm is er goed genoeg voor! (wel goede ogen vereist) Ik heb eerst een vulnarable recovery geflashed en dat als startpunt gebruikt om andere roms te flashen. Dat alles heb ik gedaan in openrecovery, werkte altijd prima.
Waar kan je de DPI instellen? Hoe verhoud zich dat tot de PPI van het scherm? Ik dacht dat je scherm een vaste PPI had en er verder niets in te stellen is? Een DPI van 190 lijkt wel erg laag aangezien de standaard PPI van de milestone 265 is. Of zijn pixels in deze context weer anders als dots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik wil CyanogenMod 7.2.4b flashen en volg deze handleiding.
Als ik in OR geboot ben, gaat de Milestone spontaan rebooten op willekeurige momenten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb het zondag nog gedaan met een Milestone. Helemaal opnieuw begonnen. SD opnieuw gepartitioneerd met Minitool Partition Manager. 1 - Primary Fat 32 zo groot mogelijk, 2 - Primary 512MB EXT3, 3 - Primary 256MB Linux Swap. Daarna deze OR er op gezet (niet touchscreen gekozen). Vervolgens flashen, gapps flashen, wipe/erase uitgevoerd. Een poosje geduld hebben en voilá hij deed het. Daarna Swapper2 geïnstalleerd en onder geavanceerd gekozen voor wap partitie in plaats van bestand.

Die Milestone draait als herboren. Angry Birds en andere spellen werken nu gewoon. Owhja, swappiness op 15 ingesteld. Maar dat kun je ook in de laatste 50 replies teruglezen in dit topic.

Verder kan ik je niet veel meer helpen aangezien het niet mijn Milestone was.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste