Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:20
Het rooten lukte trouwens niet met Win7 x64, wel in XP x32.

Dolphin Browser lijkt nu wel trager, maar misschien komt dat doordat ik deze app heb geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:41:
Zo rooten is gelukt. Staat alleen klein foutje in de OP.
We hebben niet voor niets allebei een DM functie ;) Maar is 't zo goed?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

men vermoed dat deze 2.0.1 een preprod is dus nogmaals wees op uw hoede!
"we" hebben nog geen werkende recovery en tot die tijd is welke update uitvoeren dan ook erg riskant
met recovery kunnen "we" om de beveiligingen heen en kan je alles installeren wat je wilt (nou ja ... )

Vanavond lekker nerdy even gekeken of wat er nu bekend is gebruikt kan worden maar elke aanpassing* die ik doe zorgt er voor dat het niet flashed ... maar er komt wel een oplossing

* de root /sudo patch plakken in het flash bestand bv. -> sig onjuist

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02-2024
Ook geupdate en geroot zonder problemen..

Maar is er een manier om op mn windows pc het filesystem van de milestone door te bladeren (als root)
Om zo ff makkelijk de boel te verkennen?

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
watercoolertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:38:
En waar baseer je dat dan op ;) Ik denk dat we binnen 2 maanden gewoon een mooie (amon_ra's) recovery hebben en alles wat ons hartje begeerd kunnen flashen :D

Edit:
bij home++ mis ik me top bar en krijg hem niet te voorschijn :S en ik h eb onderin net 1 item te veel bij die quicklinks om me batterij/verbindingen enzo daar te tonen :S
Hahaha ik had het juist allemaal weggehaald, ik wilde jullie niet belasten met een onwijs technisch stukje. Maar je recovery image zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen, dit komt door de nieuwe beveiliging die wel in de Motorola Milestone zit maar niet in de Motorola Droid zat.

Alle images zijn RSA gesigned, bevat een boot.img of een recovery.img geen sign of geen geldige sign of zelfs een sign van een ITA versie terwijl je de FRA versie hebt, dan boot deze niet.

Nog meer details nodig?

Okey komt het:
http://and-developers.com/motorola_milestone:boot_chain linkje naar hoe het allemaal in z'n werk gaat. Custom boot loaders of recovery/boot images zitten er niet in.

We kunnen voorlopig alleen werken met het enige gaatje in de recovery image die wel is gesigned. Hier kun je overigens de rest van de wiki vinden: http://and-developers.com/motorola_milestone

IRC logs zijn ook leerzaam (geven je een inzage wat er allemaal al is onderzocht).

Verder: Het enige waarmee we kunnen werken zijn de update files verstrekt door Motorola. Deze bevatten zogenaamde diff files, en updaten dus je systeem in plaats van dat ze alles opnieuw op je telefoon zetten. Als je update naar de HK versie, zit je dus aan de update sequence van de HK versie vast, aangezien ze niet onderling uitwisselbaar zijn.

De HK versie is in sept 09 gemaakt en v 1.14 meegegeven. De FR versie is in dec/jan '09/'10 gemaakt en v1.15 gekregen (hetzelfde geld waarschijnlijk voor de DE en de GB versie). De HK versie kan dus hier en daar bugs bevatten die al zijn geplet in de FR/DE/GB versie.

Mocht je updaten naar de HK versie, en er lekt geen update.zip of een verdere RSD update uit, dan zit je vast op v2.0.1 van Android. De enige uitweg dan is ROOT verliezen en overstappen naar de v1.15 versie FR die via RSD kan worden geflashed.

Wil je root houden kun je het beste wachten totdat de officiele update van GB of welke versie je dan ook hebt uit is, vervolgens wachten totdat de update.zip aangepast wordt, zodat het de recovery image niet overschrijft. Hierdoor kun je root behouden en weet je zeker dat je een update naar 2.1 hebt.

Home++ topbar kun je terugkrijgen door lang op het notification icoontje onderin te klikken (zoals ook staat in de intro die waarschijnlijk iedereen zonder te lezen wegdrukt), das dus het knopje Onderin die er normaal voor zorgt dat je je notifications weer ziet.
LightYears schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:46:
men vermoed dat deze 2.0.1 een preprod is dus nogmaals wees op uw hoede!
"we" hebben nog geen werkende recovery en tot die tijd is welke update uitvoeren dan ook erg riskant
met recovery kunnen "we" om de beveiligingen heen en kan je alles installeren wat je wilt (nou ja ... )

Vanavond lekker nerdy even gekeken of wat er nu bekend is gebruikt kan worden maar elke aanpassing* die ik doe zorgt er voor dat het niet flashed ... maar er komt wel een oplossing

* de root /sudo patch plakken in het flash bestand bv. -> sig onjuist
2.0.1 is de officiele HK versie die inderdaad lager is dan de GB versie. Zie hierboven, verder je uitspraak "maar er komt wel een oplossing", lees hierboven, zeer onwaarschijnlijk komt er een oplossing. De "chain of trust" moet zo hoog mogelijk worden onderbroken, en dat is waarschijnlijk in de M-Shield van het chipset zelf, iets waar je helemaal niet bij kunt komen door te flashen.

Om nog even door te gaan, de HK versie bevat alleen een andere boot.img (en een unpatched recovery.img) zie: http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf daarrr

Extra extra
Mocht je veel met terminal emulator kloten en moe worden van het rw zetten van je /system, http://milestone.denhaas.info/script.sh

dan even als su uiteraard chmod 700 script.sh
Mn scrippie werkt nog nie helemaal zal er zsm eens naar kijken.

en vervolgens: ./script.sh mountrw of ./script.sh mountro om je system read only of read/write te zetten.
Instant update
M-Shield wordt waarschijnlijk niet gebruikt, en de mbm zorgt voor het checken van de signatures. Er moet dus een aangepaste MBM worden gemaakt die hierop niet controleerd, vervolgens kunnen we flashen wat we willen... Echter is dit makkelijker gezegt dan gedaan (MBM is overigens een boot manager, het eerste (behalve de hardware) dat gaat draaien).
@watercoolertje Uitgebreid genoeg zo?

[ Voor 12% gewijzigd door XiniX88 op 23-01-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe de f*cking hell, weet je dit allemaal zeg, allemensen...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:47:
Hoe de f*cking hell, weet je dit allemaal zeg, allemensen...
@CLB: als ik iets doe, zorg ik dat ik compleet ben ingelezen :) Maar dan ook wel echt compleet, ik volg de IRC, lees ongeveer alles op alldroid en elk ander toipc dat ik maar kan tegen komen, etc,etc.

Edit:
Overigens zoals ik net al zei, hoogstwaarschijnlijk zorgt de MBM voor het checken van de signatures, als deze wordt gepatched, kunnen we draaien wat we willen (maar zoals ik ook al zei, makkelijker gezegd dan gedaan, als het goed is is de MBM geschreven door Motorola, en hoeft dus niet te worden vrijgegeven.

Deze info is overigens pas NET ontdekt: http://milestone.denhaas.info/date/23-01-2010/ zie ook de IRCLogs.

[ Voor 36% gewijzigd door XiniX88 op 23-01-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wordt er heel veel info net pas ontdekt.. en straks volgt er 'n bericht 'blabla updates niet mogelijk'
Daarom wacht ik wel lekker met alles, in FR rollen nu de 2.0.1 OTA-updates de deur uit, rootacces, hmm tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB, als je de Franse versie hebt, kun je nu al ROOT + v1.15 (dus de ECHTE versie 2.0.1) krijgen, zo ook voor alle andere.

Deze versie van de update.zip valt hier neer te halen: http://alldroid.org/download/file.php?id=1251

Moet je er wel zeker van zijn dat het de franse versie is (te herkennen aan build number: 01.03.3) Mocht het flashen fout gaan maakt dat overigens geen REET uit, je kunt de HK versie installeren en alsnog ROOT krijgen, maar deze update.zip werkt :)

[ Voor 36% gewijzigd door XiniX88 op 23-01-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:20
XiniX88 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:00:
[...]

@CLB: als ik iets doe, zorg ik dat ik compleet ben ingelezen :) Maar dan ook wel echt compleet, ik volg de IRC, lees ongeveer alles op alldroid en elk ander toipc dat ik maar kan tegen komen, etc,etc.
Ben je niet toevallig een ex-Android developer? :+ Je bijdragen in dit topic zijn meer dan welkom, altijd interessant om te lezen. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Mawlana op 23-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:11:
CLB, als je de Franse versie hebt, kun je nu al ROOT + v1.15
(dus de ECHTE versie 2.0.1) krijgen, zo ook voor alle andere.
Denk dat er weinig Nederlanders zijn met een Franse Milestone, aka AZERTY-toetsenbord, but thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:50
Kortom voor de leken onder ons om het in 1 zin samen te vatten:

Als je nu update naar 2.01 met de versie die nu algemeen bekend is, dan kan je daarna niet meer normaal updaten....
Zeg ik het zo goed?

Als ik het zo goed heb, hoop ik dat je ongelijk hebt ;) Maar gezien je hele verhaal en je kennis er over zal het wel kloppen. Maar goed dan denk ik weer met mijn simpele geest, als het de ene kant op kan, waarom dan niet de andere kant op (via een omweg). Maar dat staat vast al in je verhaal uitgelegd ;)

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 23-01-2010 14:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 23-01-2010 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:58:
Kortom voor de leken onder ons om het in 1 zin samen te vatten:

Als je nu update naar 2.01 met de versie die nu algemeen bekend is, dan kan je daarna niet meer normaal updaten....
Zeg ik het zo goed?

Als ik het zo goed heb, hoop ik dat je ongelijk hebt ;) Maar gezien je hele verhaal en je kennis er over zal het wel kloppen. Maar goed dan denk ik weer met mijn simpele geest, als het de ene kant op kan, waarom dan niet de andere kant op (via een omweg). Maar dat staat vast al in je verhaal uitgelegd ;)
Als je naar HK 2.0.1 update ben je afhankelijk van de HongKong updates, aangezien deze oudere versies bevatten ben je dus niet geheel up to date (met bugfixes).

Terug flashen naar 2.0 UK/GB gaat niet, dus je kan ook niet meer naar de UK releases

Flashen naar 2.0.1 FR kan wel, echter verlies je ROOT

Flashen naar 2.0.1 GB/UK (wat de meeste hier hebben) + ROOT gaat straks alleen maar als je niet naar de HK versie bent geflashed.

Met andere woorden, wacht gewoon even totdat de 2.0.1 release voor jou versie echt uit is, deze kan mbv een aangepaste update.zip worden voorzien van ROOT, je behoud dan de UK versie (deze build is nieuwer) behoud een redelijk stock ROM.

Als ROOT je niets uitmaakt, kan je flashen naar wat je wil, echter als je ineens toch ROOT wil, ben je afhankelijk van de HK update (deze kun je altijd over je gehele android heen flashen). UK is dan geen optie meer. (er is een franse RSD gelekt, waarna je altijd terug kan flashen)

HK zit inderdaad niet in de OTA OverTheAir update

En alleen als er een aangepaste mbm(loader) komt dan pas kan je wel flashen naar wat je wil en ROOT behouden, echter is dit onwaarschijnlijk. Wil je 2.0.1 nieuwste versie + ROOT en gewoon je GB release houden wacht dan.

2.1 voor mensen met HK is nog maar afwachten (zit niet in het Moto update plan (zie ook eerdere links over verspreiding updates)) je kunt flashen naar een franse release zonder root.

Mogelijkheden zat... maar samenvattend:

Wil je zeker zijn van ROOT + v2.1 UK wacht dan met updaten :) en flash straks naar v2.0.1 + ROOT en vervolgens naar v2.1 UK + ROOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-03 23:09
Ik heb 'm geflasht naar die HK update, maar waarom zou ik daarna niet meer die root update.zip kunnen toepassen als ik 'm flash naar de UK update? Bij mij was root weg nadat ik m'n Milestone had geupgrade naar 2.0.1, daarna kon ik 'm gewoon weer rooten met de update.zip. Waarom zou ik dat niet kunnen doen als ik 'm van de HK naar de UK versie flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
chainzz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:50:
Ik heb 'm geflasht naar die HK update, maar waarom zou ik daarna niet meer die root update.zip kunnen toepassen als ik 'm flash naar de UK update? Bij mij was root weg nadat ik m'n Milestone had geupgrade naar 2.0.1, daarna kon ik 'm gewoon weer rooten met de update.zip. Waarom zou ik dat niet kunnen doen als ik 'm van de HK naar de UK versie flash?
Pfffff ik blijf niet uitleggen, laatste keer er zijn 2 soorten updates: update.zip updates en RSD updates.

RSD updates flashen ALLES, recovery boot en /system (en meer). De recovery image in alle GB/UK/FR/GR(duitse) updates zijn gepatched en daardoor kan je geen root meer krijgen, RSD updates + root (behalve de HK) is uitgesloten.

update.zip files bevatten incremental updates, dat houd in dat het met diff files werkt, wat weer inhoud dat het bestanden aanpast inplaats van alles overschrijft. Het bevat dus NIET de complete inhoud van de telefoon.

Met update.zip files moet je dus de juiste versie hebben om mee te beginnen, dat kan UK zijn of FR of ITA, maar niet HK (deze krijgen geen OTA releases tot nu toe). Met andere woorden, je zou RSD terug moeten flashen naar FR of misschien straks ook UK, maar daar is alleen v2.0.1 met gepatchde recovery (waardoor je geen root meer kan krijgen), wat dus inhoud dat je wel naar 2.0.1 terug kan maar root verliest.

Vanaf HK is het dus nu nog ONZEKER of je v2.1 kan krijgen + ROOT omdat er geen update.zip wordt uitgebracht (en het sowieso een oudere release is). Tuurlijk kan je straks wel naar 2.1 maar dan heb je geen ROOT meer.

Dit allemaal omdat de update.zip voor HK niet bestaat nu, en waarschijnlijk ook niet voor v2.1. Als het nu niet meer duidelijk is snap ik het ook niet...

Als laatste relaas kan het nog zo zijn dat de mbm(loader) wordt gepatched waardoor iedereen wel zeker is van root en andere ongein omdat men een custom recovery.img kan maken, maar dit is er nog niet en het is de vraag of het er ooit komt.

/einde uitleg

[ Voor 1% gewijzigd door XiniX88 op 23-01-2010 15:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A little bit offtopic, maar mensen die de lockscreen van 2.0.1 niet mooi vinden kunnen LockBot (Pro) gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
OK bedankt voor je uitleg! Root is wel leuk maar mij ook weer niet zo heel veel waard, zie er tot nu toe nog niet echt de meerwaarde van in. Ik heb dus nu de HK versie met root, maar ik wil 'm ook wel naar iets anders flashen als ik dan wel weer OTA updates kan krijgen. Ik hoop wel dat er een UK/IT (of een ander niet-AZERTY land) SBF beschikbaar komt tegen de tijd dat 2.0.1 in deze landen beschikbaar is, want mijn Milestone is dus Italiaans en heeft een QWERTY toetsenbord, ik heb begrepen dat dat met de Franse SBF problemen gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Was ik gisteren nu maar niet zo enthousiast geweest met flashen....
Maar goed heb er ook wel vertrouwen in dat er een oplossing voor komt en dat er een goede custom overheen geflashed kan worden....
voor nu lijkt alles goed te werken en dat is het belangrijkste. Ik wacht rustig af op wat komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
DjWannaB2002: Ik heb ook gewoon de HK versie, anders maar geen root en v2.1 hebben of de hoop hebben dat er nog een doorbraak komt. Ik heb zelf ook de afweging gemaakt om te flashen of niet, met het gevaar dat ik ROOT straks kwijt ben, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat men deze afweging wel moet maken.

Het kan overigens zijn dat die doorbraak wel komt; dan is alles wat ik heb gezegd verleden tijd (en kan je dus wel gewoon naar alles flashen), maar de beveiliging van de Moto Milestone is behoorlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door XiniX88 op 23-01-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
We zullen het wel zien, root is inderdaad geen must, de enige reden waarom ik het nu eigenlijk gebruik is vanwege tether....

Versie 2.1 wil ik wel er op hebben straks, dat is voor mij meer een must dan root acces. Maar dat moet dus te doen zijn :)

edit:
Als ik nu de sbf uit frankrijk op mn Milestone zet veranderd die dan ook meteen de keyboard layout?
Maar als ik het goed begrepen heb dan is het dus wel weer mogelijk om dan de OTA update te ontvangen naar 2.01. Maar goed dan ontvang je die van frankrijk en zit je dus nog altijd met een andere keyboard layout....
Of is er dan nog wel een mogelijkheid om naar een UK versie te flashen? Of is daar dan percee de UK sbf voor nodig???

Eén ding snap ik nog niet helemaal. Omdat het nu de HK versie is heb je root acces, maar stel er komt een sbf van de UK, ook dan kan je nog root acces krijgen toch? Want dat is tot op heden ook het geval met de 'gekraakte' update.zip.... Maar met versie 2.1 hebben ze dit dan dicht gegooid?

edit2:
Net nog even wat ingelezen. Als ik het goed begrepen heb kan je ook niet zomaar even de FR versie over die van de HK zetten. Errorcode 7 oid.... Zo te lezen is 'men' wel druk bezig om uit te zoeken waar precies de verschillen zitten en hoe het één en ander op te lossen. Maar goed hoe of wat precies wordt me te technisch ;)

[ Voor 74% gewijzigd door 13art op 23-01-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130774

XiniX88:
Heb jij enig idee of Wifi Tethering nog zal gaan werken voor de Milestone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tethering werkt alleen met Root access. Als je nu root acces hebt werkt het (zet wel eerst wifi aan anders loopt het programma vast) maar zonder root zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 21:41
DjWannaB2002 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 07:53:Als je nu root acces hebt werkt het (zet wel eerst wifi aan anders loopt het programma vast)
Ik heb http://code.google.com/p/android-wifi-tether/ geprobeerd (2.0.1 met root), maar krijg dan bij het opstarten een waarschuwing dat ik geen Netfilter heb, en zonder dat zal het niet werken.

In hun FAQ staat daarover:
Why do I get the message "No Netfilter" on startup?
This means that the Linux kernel on your device does not have the features (CONFIG_NETFILTER and CONFIG_IP_NF_IPTABLES) required for tethering. If you have an ADP G1, please read ADP15KernelUpdate (or ADP16KernelUpdate if you're using Donut), otherwise you will need to find a firmware/kernel with these features. For the Nexus One phone, see NexusOneKernelUpdate. The developers of Wireless Tether are unable to help with other types of devices (but donations of hardware/etc would help ;)
Maar niets over de Milestonde/Droid dus.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
sbf uit frankrijk en italie en duitsland bevatten de gepatchde recovery.img waardoor rooten mbv de update.zip niet meer mogelijk is. Dit is alleen mogelijk met de sbf uit HK, vandaar dus.

Errorcode 0x7100 neem ik aan. Het flashen van FR naar HK kan gewoon, en weer terug van HK naar FR kan ook gewoon (bevestigd door robinvervoort, die hier ook wel eens ronddwaald). Errorcode 0x7100 is iemand die op win7x64 probeerd te flashen (ook al heb ik een keer gehoord van iemand dat het hem wel gelukt is op x64, vele stuiten op deze foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Menthix schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:35:
[...]
Ik heb http://code.google.com/p/android-wifi-tether/ geprobeerd (2.0.1 met root), maar krijg dan bij het opstarten een waarschuwing dat ik geen Netfilter heb, en zonder dat zal het niet werken.

In hun FAQ staat daarover:
[...]
Maar niets over de Milestonde/Droid dus.
Zou kunnen dat het bij mij wel kan omdat ik dus de HK versie heb. Misschien dat daar het verschil in zit.
XiniX88 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:38:
sbf uit frankrijk en italie en duitsland bevatten de gepatchde recovery.img waardoor rooten mbv de update.zip niet meer mogelijk is. Dit is alleen mogelijk met de sbf uit HK, vandaar dus.

Errorcode 0x7100 neem ik aan. Het flashen van FR naar HK kan gewoon, en weer terug van HK naar FR kan ook gewoon (bevestigd door robinvervoort, die hier ook wel eens ronddwaald). Errorcode 0x7100 is iemand die op win7x64 probeerd te flashen (ook al heb ik een keer gehoord van iemand dat het hem wel gelukt is op x64, vele stuiten op deze foutmelding).
Geen idee of het die was, zat op die link van jou, over die hans..... nogwat te lezen, en daar las ik volgens mij dat iemand de FR over de HK probeerde te zetten maar dat dat niet zomaar ging.... Maar kan het mis hebben natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 24-01-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
Wat ik toch wel heel jammer vind in 2.0.1 is die browser scrolling bug (http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=5286). Het heeft bij mij invloed op alles wat de HTML engine gebruikt, dus ook in Gmail gaat het scrollen door een mail met wat plaatjes etc. erin nu heel schokkerig. Ik heb nu de HK versie van 2.0.1 (build 01.14) dus ik hoop echt dat dit in een UK/IT/DE versie van 2.0.1 (build 01.15 toch?) opgelost is. De Franse SBF is dacht ik ook build 01.15 maar die durf ik er nog steeds niet overheen te flashen omdat ik bang ben dat het QWERTY/AZERTY problemen gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het schijnt dat je keys wel kan remappen, maar hoe precies heb ik nog geen tijd voor gehad om te onderzoeken. Anders zou ik denk ik zo de Franse versie er overheen zetten al is het alleen maar om daarna weer naar de UK versie te kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
DjWannaB2002 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:20:
Het schijnt dat je keys wel kan remappen, maar hoe precies heb ik nog geen tijd voor gehad om te onderzoeken. Anders zou ik denk ik zo de Franse versie er overheen zetten al is het alleen maar om daarna weer naar de UK versie te kunnen gaan :)
Dat kan zover ik weet alleen door een aantal /system files te overschrijven, wat niet gaat zonder root. Franse mensen hebben het inderdaad wel gedaan met de HK versie, wilde qwerz terug hebben op de HK versie. Staat op alldroid in het topic milestone root.

Overigens heb ik reeds om de Browser.apk gevraagd van de FR, als je deze overschrijft op de HK versie houd je dezelfde bug, dus ik heb geen idee of het echt in v1.15 is verholpen, maar het kan ook een driver zijn (aangezien het aantal kleuren wordt teruggedrongen tijdens het scrollen). Of het is de HTMLViewer.apk, hier heb ik nog niet om gevraagd...

[ Voor 35% gewijzigd door XiniX88 op 24-01-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
Ik heb het vermoeden dat het die HTMLViewer is, aangezien alle applicaties die HTML gebruiken er door beinvloed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
chainzz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:58:
Ik heb het vermoeden dat het die HTMLViewer is, aangezien alle applicaties die HTML gebruiken er door beinvloed worden.
Das het enige wat ik inderdaad nog niet heb getest en waar ik pas in een later stadium achter kwam dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen. Heb echter geen zin om weer naar die app te vragen, aangezien ik betwijfel of de bug daarin wel gefixt is in de FR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:15:
[...]

Das het enige wat ik inderdaad nog niet heb getest en waar ik pas in een later stadium achter kwam dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen. Heb echter geen zin om weer naar die app te vragen, aangezien ik betwijfel of de bug daarin wel gefixt is in de FR versie.
Als dat niet zo is vind ik dat dus wel echt een heel groot minpunt van de Milestone, heb ´m deels gekocht vanwege dat grote scherm waarmee je zo goed ´normale´ websites kan bekijken in plaats van alleen maar mobiele websites. Nu moeten we dus minimaal een paar maanden wachten totdat deze bug misschien gefixt is in 2.1, als ik al uberhaupt kan upgraden naar 2.1 aangezien ik ´m naar HK 2.0.1 geflasht heb....

Misschien is het mogelijk om die HTMLViewer weer te downgraden naar die van 2.0 of iets dergelijks?

[ Voor 5% gewijzigd door chainzz op 25-01-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand is die apps / games op z'n SD-kaart kan opslaan nu? Apps2sd?
Dit aangezien de opslagcapaciteit van m'n Milestone natuurlijk ook niet oneindig is en er al veel op staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
- Android Agenda Widget (0.7.71)
- ATM Locator NL (1.1.2)
- Barcode Scanner (3.1)
- Crystal Ball (1.0.2)
- Currency Exhanger (1.2.2)
- Download Crutch (01-31-2008)
- eBuddy IM (1.5.0)
- eoeBattery (1.0)
- Estrongs File Explorer (1.3.0.0)
- Google Maps (3.3.1)
- Handcent SMS (2.9.29)
- Home++ (0.8.0.7.15)
- Interesting Facts About Earth (1.0)
- LED Scroller 3 (3.3)
- MagicBall (1.1)
- More Icons Free Widget (2.2.2)
- MotoTorch LED (2.8)
- mVideoPlayer (1.5.7)
- NetCounter (0.13.1)
- Omegle (1.0 beta)
- Pathe Mobiel (1.0.2)
- PdaNet free edition (2.17)
- PriceWatch Scanner (1.3.1)
- Reality Browser 3.0 (3.0.3)
- Scientific Calculator (1.3.0)
- Slide Keyboard (0.10.0)
- SMS Backup (1.1.1)
- tiConverter (1.1)

- Beautiful Widgets (2.56)
- Better Keyboard (4.1)
- Documents to Go (2.000)
- Gallery
- Gensoid (1.5.5)
- PhoneMyPC (1.0.15.1)
- SNesoid (1.5.0)
- SPB TV (1.1.0)
- TasKiller (2.4.1)

- Abduction! World Attack (1.22)
- Aevaum Obscurum (1.0.4)
- Archipelago (1.0)
- Bejeweled (4.31.90)
- Bomberman Dojo (1.0)
- Brain Challenge 
- Bubble Bash (1.33)
- Build a Lot (1.0.0)
- Buka (2.7)
- Call of Duty – MW 2 (1.0)
- CSI Miami
- Devilry Huntress (1.1.0)
- Egyptian Symbol (1.0.1)
- GoodJob!! Buddy! (1.0)
- Mystique Chapter 1: Foetus (1.0.6)
- Raging Thunder (1.0.7)

- PimPam (1.2)
- Red Stone (1.1.9)
- Wave Blazer LITE (1.0.5)

Of heeft iemand de CPU al overclocked, zoals ik ook al eerder vroeg, en wat zijn de bevindingen hiervan?

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 25-01-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
ext zit niet in de kernel gebakken, en nog weinig mensen (zo niet geen) was het gelukt om yaffs2 op je SD kaart te krijgen. CPU overklokken gaat niet (wordt in kernel beveiligd en die kunnen wij ook niet flashen).

YAFFS2 is speciaal voor NAND geheugen ontworpen as far as I can see.

[ Voor 40% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Las hier dit:
Bart (en anderen): Zodra de UK update uitkomt, kunnen we daar een update-pakket van maken dat ervoor zorgt dat je root behoudt.

Inmiddels is er ook een methode gevonden om je /system terug te zetten naar een (2.0) /system… Geen probleem dus naar mijn idee. Tegen de tijd dat we zover zijn dat de officiële UK update uit is en geroot is, zien we wel weer verder.

Iemand enig idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Je /system kan je wel terug zetten, echter boot.img en recovery.img (de hele "chain of trust") kan niets aan gedaan worden... dus je kunt dan wel een UK system hebben (/system wordt niet gechecked op signature) maar je houd een HK boot en recovery.

Terug naar UK 2.0 kan alleen als er een sbf met UK 2.0 is.

Leuk nieuwtje
Scherpere video's schieten met je Motorola? Dat kan door het aanpassen van de build.prop. Zelf heb ik dit gedaan voor de HK 2.0.1 versie.

De high video resolution record nu op 8mbps ipv 3mbps
De low video resolutie op de default 3mbps in h264 ipv de MPEG4 0.2mbps

Maar eerst
Een goede en eenvoudige busybox installer (geschreven doormij, primeurtje!)

http://milestone.denhaas.info/script.zip

even unzippen op de sdcard

vervolgens kabeltje eruit (of USB op none zetten)

code:
1
2
su
sh /sdcard/script.sh install

Het installeerd nu een nieuwe bash (dat is het ding dat dingen uitvoerd) en het installeerd busybox op een goede manier (je kunt direct wgetten).

Na het installeren even:
code:
1
2
exit
su

uitvoeren en je zit in de nieuwe shell.

code:
1
2
script mountrw     -- zorgt ervoor dat je /system rw wordt gemount
script mountro   -- zorgt ervoor dat je /system ro wordt gemount

straks komt er ook mijn bovenstaande mod installer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:19:
Leuk nieuwtje
Scherpere video's schieten met je Motorola? Dat kan door het aanpassen van de build.prop.
Enkele voorbeeldjes... zou ik wel tof vinden.. Zowel met deze aanpassing als zonder van het zelfde gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:42
Leuk nieuwtje
Scherpere video's schieten met je Motorola? Dat kan door het aanpassen van de build.prop. Zelf heb ik dit gedaan voor de HK 2.0.1 versie.
Maw er zitten wel h264 codecs in de Milestone, maar ze zijn niet geactiveerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:27:
[...]

Enkele voorbeeldjes... zou ik wel tof vinden.. Zowel met deze aanpassing als zonder van het zelfde gebeuren..
Ik ga het in mijn automatiseringsscript zetten. Mocht je hem net hebben gedownload, download hem even opnieuw... uninstallen ging fout als /system niet rw gemount was :)

Het sloopt daardoor je android overigens niet... daar niet van.

To be continue... morgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 25-01-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog niks qua root, rom 2.0.1 ofzo, maar beter kwaliteit filmpjes zou ik wel willen zien:
CLB schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:45:
Staat natuurlijk op YouTube waardoor de kwaliteit nog wat verf*ckt wordt maar toch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Als die stottering dit keer echt door het filmen komt, he bik daar ook een oplossing voor :)

mpeg4 kan tot 30fps aan op onze telefoon en ook 720p 480p filmen met een 4mbit per sec max... ik zal is wat testen en doen en kijken of ik een betere setup kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
720P...? Dat is wel heel ziekelijk =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-05 21:58

WWJD

*pluh*

XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:39:
mpeg4 kan tot 30fps aan op onze telefoon en ook 720p filmen met een 4mbit per sec max... ik zal is wat testen en doen en kijken of ik een betere setup kan vinden
Kijk! Nou wordt het rooten pas echt leuk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik hoop dat je niet lult want dit zou wel heel cool zijn. Waarom is het uberhaupt disabled dan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:09
Sebazzz schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:58:
Ik hoop dat je niet lult want dit zou wel heel cool zijn. Waarom is het uberhaupt disabled dan?
Waarom kon de iPhone geen bluetooth bij release en werd het later middels software vrijgeschakeld? Ofwel nog niet klaar ofwel om bij latere release wat meer te presteren. Je mag kiezen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal wel veel batterij vreten / CPU kracht vergen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Weet je wat eigenlijk nog leuker is... de FM chip die er gewoon in zit... Ook hiervoor is men bezig een fix te krijgen.

En dat ik niet lieg kan je zien in de build.prop:

code:
1
2
3
4
ro.media.enc.vid.h264.width=176,720
ro.media.enc.vid.h264.height=144,480
ro.media.enc.vid.h264.bps=64000,8000000
ro.media.enc.vid.h264.fps=1,30

De min en maximale waarde waarmee de Milestone kan encoderen.

code:
1
ro.media.enc.hprof.vid.bps=3000000

Verander daar de 3 naar de 8, en je maakt al betere filmpjes :)

De lprof kan je vervolgens veranderen, hou hem op m4v, zet de fps op 30, verander de width en height naar 720 x 480, zet hem op vid.bps=3000000 en 96000 voor audio @ 16000hz 1 channel duration: 60 misschien aac voor geluid (beter codec, weet niet of je de 30fps haalt, nog meer rekenkracht).

Waarom ze dit disablen? 8mb per seconde schrijf je anders weg. Dit kunnen problemen geven bij de tragere SDcards.

http://alldroid.org/viewtopic.php?f=210&t=1559 Meer referentie materiaal (zie je ook gelijk dat ik niet bullshit).

O en gebruik niet zijn file, die werkt alleen op de droid. O en je hebt ROOT nodig. Ik kom vandaag / morgen met een mooi script dat alles voor je goed zet (no matter what build)

Misschien wat mensen die wat met de instellingen willen spelen

http://milestone.denhaas.info/scripts/ <-- staat een nieuwe build.prop (HK 2.0.1 ONLY) en een backup, de backup kun je gebruiken om ro.media.enc.lprof en hprof weer op de standaard instellingen te zetten.

About the radio: http://alldroid.org/viewtopic.php?f=210&t=1412

[ Voor 21% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14
Afgezien van het feit dat het natuurlijk mooi is dat er betere filmpjes mee geschoten kunnen worden; 720 bij 480 is toch 480P en geen 720p? (anders zou de verhouding toch echt 1280 bij 720 moeten zijn)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:39:
mpeg4 kan tot 30fps aan op onze telefoon en ook 720p filmen met een 4mbit per sec max...
720p-filmpjes maken op een Droid/Milestone lijkt mij bijzonder knap ;)

[Edit] Spuit elf :( Eens met degene boven mij dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 26-01-2010 09:44 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
excuse moi, 480P maar wel netter dan dat het al was :| me so sorry!

T was gister laat, t ging me inderdada om de bitrate waardoor er meer data wordt verwerkt ipv compressie wordt toegepast, ik vond het al raar dat mensen vielen over mn 720p, omdat ik t alleen over de bitrate had. Overigens met less fps zou een hogere reso er ook in moeten zitten, moet je tjekken op je phone tot wat hij aan kan.

Vergeet niet de .enc dan ook aan te passen.

@slaapje: gister sliep ik wel ja :) (I'll just blame it on YOU)

Sorry voor de mensen die ik heb blijgemaakt met een dode mus

[ Voor 84% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257190

Ik heb de bekende HK 2.01+root op mijn Milestone staan, en nou las ik op het Motorola supportforum dat de HK update nu ook officieel wordt uitgerold. Ik had dus een beetje verwacht dat ik bij het checken op systeemupdate niet meer de melding zou krijgen dat er niet meer met de updateserver verbonden kan worden. Weet iemand hoe dat zit? Ik heb een italiaans toestel, zou die ondanks de HK firmware dan toch nog naar de IT updateservers willen connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom meteen van 3 naar 8 mbit? wie weet is 5mbit al genoeg en dan proppen we er per sec nog 3Mbit bij aan nutteloze data (waar je ook weer snellere SD voor nodig hebt)?

@ikzieniks:
Forbidden
You don't have permission to access /scripts/ on this server.

Zit wel te wachten op je build.prop voor me 2.0.1 HK ;)

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 26-01-2010 11:24 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ja inderdaad, wie weet is 5mbit al genoeg ;) Er is in iedergeval genoeg verschil te zien tussen 3 en 8 mbit, dus we moeten gaan zoeken wat het mooiste is.

Ik heb een patchfile gemaakt, die met alle versies van milestone moeten werken, ik moet alleen mn script nog even aanpassen zodat je m kan installeren, MAAAR dat doe ik wss vanavond (heb ook nog iets, ehm hoe noemde men dat ook alweer, oja: werk).

En inderdaad ik doe mn naam eer aan... je ziet nix in die dir. er zit een build.prop in (das de backup) en http://milestone.denhaas.info/scripts/build.prop2 is de file die je kan overschrijven naar je root

dus ff downloaden op sd zetten
adb openen
code:
1
2
3
4
su
cp /build.prop /sdcard/build.prop.back
cp -f /sdcard/build.prop2 /build.prop
reboot

mag je alvast doen werkt HK 2.0.1 ONLY! ga het nou alsjeblieft niet proberen op een 2.0 UK + ROOT, want je mobiel denkt gelijk dat ie SDK versie 6 is, een android 2.0.1 phone is en wss nog meer.

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Oja wat iemand mag proberen (je telefoon gaat er niet stuk door! maar gebruik wel notepad++ die kan linux linebreaks aan)

code:
1
2
ro.media.enc.vid.m4v.width=176,1280
ro.media.enc.vid.m4v.height=144,720

en (houd overigens het vid codec op M4V!!!)

code:
1
2
3
4
5
6
7
ro.media.enc.lprof.codec.aud=aac   <-- staat beetje bovenaan, if fails, terugzetten op oude waarde

ro.media.enc.lprof.vid.width=1280
ro.media.enc.lprof.vid.height=720
ro.media.enc.lprof.vid.fps=15
ro.media.enc.lprof.vid.bps=3000000

op de ORIGINELE build.prop toe te passen HK 2.0.1 origineel: http://milestone.denhaas.info/scripts/build.prop

Kijke of we op 720p kunnen filmen :)

build.prop is een config file, if fails pakt hij de default, if fails sbf flashen, kan niets misgaan opzich! (zolang je van andere waarden afblijft)

misschien dat iemand nog wat mere stapjes voor zn voice call volume wil, dat kan met:
code:
1
ro.config.vc_call_vol_steps=7

kunnen we ook uitproberen

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks, ga zo ff die 720p proberen, zou al leuk zijn eigenlijk als we onze native reso op kunnen nemen 854*480 ;) dat wil ik ook nog wel even proberen, maarja tussendoor ook aan het werk he...

Thanks voor busybox install batch trouwens, werkt perfect!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB begrijpt allemaal niks meer van die [code] 8)7 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84794

Anoniem: 257190 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:31:
Ik heb de bekende HK 2.01+root op mijn Milestone staan, en nou las ik op het Motorola supportforum dat de HK update nu ook officieel wordt uitgerold. Ik had dus een beetje verwacht dat ik bij het checken op systeemupdate niet meer de melding zou krijgen dat er niet meer met de updateserver verbonden kan worden. Weet iemand hoe dat zit? Ik heb een italiaans toestel, zou die ondanks de HK firmware dan toch nog naar de IT updateservers willen connecten?
Naar mijn weten wordt er gekeken naar het IMEI nummer van je telefoon. Dus je telefoon zal indd blijven zoeken naar een italiaanse update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm me filmpjes zijn er wel veel mooier op geworden MAAR ik had al sinds 2.0.1 veel meer artifacts in beeld en die blijven er nu ook in, als ik te veel beweeg krijg je echt dikke blokken in beeld maar zodra die ergens op stil staat is het beeld net een foto zo mooi... En nu met 8Mbit is dat nog mooier geworden maar de artifacts heb ik echt nog net zo veel last van :S

@dit was nog op 480P ;) Mooier als die voorheen was (iig vind ik) maar die lagg/vierkantjes moeten er uit (heb er pas sinds 2.0.1 last van daarvoor enkel wat lagg zo nu en dan)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MrZLsuc5GF0]

[ Voor 24% gewijzigd door watercoolertje op 26-01-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Zelfs al kan je geen 720p filmen, wat waarschijnlijk toch niet kan, ik houd van die Milestone :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
@watercoolertje: probeer het eens op m4v, is ook een goede codec, schijnt lichter te zijn (30fps @ 3mbit/s word er mee gehaald).

En je CMOS kan 5MP aan, alleen weet ik niet hoeveel FPS, dus an sich zouden andere resoluties wel kunnen werken! Het enige wat misschien niet gaat is het verwerken, omdat de CPU te traag is. Maar als ik wat tijd over heb ga ik verschillende modi uitproberen.

Die LAG vierkantjes zijn inderdaad wel TE erg, en heb ik overigens geen last van (heb ondertussen ook al wat settings uit mogen proberen). Raaaar.

[ Voor 38% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:
En je CMOS kan 5MP aan, alleen weet ik niet hoeveel FPS
Volgens de specificaties (minimaal) 24 frames / seconde bij 720x480 pixeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Volgens de specificaties (minimaal) 24 frames / seconde bij 720x480 pixeltjes :)
Spec van mobiel of echt de chip specs? In de mobiel zit een enabled FM radio die b.v. ook niet wordt benut (wordt atm wat voor geschreven)... Vandaar, men hoeft niet alles volledig te gebruiken wat erin zit. Ook zodat men weer makkelijk betere apps mobieltjes kan maken ;)

Ja sorry, volledig druk bezig

[ Voor 49% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga ik zo uitvogelen hoor ben op het werk dus ja gaat allemaal niet zo snel ;)

Zowiezo zit er een verwerkingschip in los van de CPU, anders kan die cpu het nooit comprimeren en opslaan realtime ;)

Die blokjes zijn inderdaad echt veeeeel te erg, in eerdere filmpjes niet gehad (2.0), maar wel een beeld wat een paar extra ms oversloeg (lagg)...

Iemand anders die steeds meer stof ONDER ze scherm aan het verzamelen is? Ik wil mijne eignelijk terugsturen want ik heb nu 3 vlokken die gewoon 2 a 3 pixels verneuken op 3 verschillende plekken :S en wat losse minivlokken waar ik geen last van heb (enkel op pikzwart/velwit beeld).

[ Voor 52% gewijzigd door watercoolertje op 26-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:00:
Ga ik zo uitvogelen hoor ben op het werk dus ja gaat allemaal niet zo snel ;)

Zowiezo zit er een verwerkingschip in los van de CPU, anders kan die cpu het nooit comprimeren en opslaan realtime ;)

Die blokjes zijn inderdaad echt veeeeel te erg, in eerdere filmpjes niet gehad (2.0), maar wel een beeld wat een paar extra ms oversloeg (lagg)...

Iemand anders die steeds meer stof ONDER ze scherm aan het verzamelen is? Ik wil mijne eignelijk terugsturen want ik heb nu 3 vlokken die gewoon 2 a 3 pixels verneuken op 3 verschillende plekken :S en wat losse minivlokken waar ik geen last van heb (enkel op pikzwart/velwit beeld).
True, maar het maximale eruithalen wat erin zit is nog nooit gebeurd op een mobiel (550mhz ipv 500, single core ipv dual (bij nexus, geen idee of het er bij ons ook in zit) FM chip waarmee niets wordt gedaan etc. etc.

had ik al gezegd: probeer eens m4v, misschien een codec error

Witte vlokken hoorde ik idd al eerder mensen over, zelf geen last van maar een bekend probleem... terugsturen dan maar?!

[ Voor 14% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:00:
Iemand anders die steeds meer stof ONDER ze scherm aan het verzamelen is?
Ik wil mijne eignelijk terugsturen want ik heb nu 3 vlokken die gewoon 2 a 3 pixels verneuken op 3 verschillende plekken :S en wat losse minivlokken waar ik geen last van heb (enkel op pikzwart/velwit)
Kun je beter in het algemene topic bespreken, reagerend op: CLB in "Motorola Milestone - Deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps sorry :)

Ik reboot net me telefoon en hoef geen pincode in te voeren :P (en ik kan wel internetten via gprs)

xinix:
Bedoelde je niet:
code:
1
2
3
4
su
cp /system/build.prop /sdcard/build.prop.back
cp -f /sdcard/build.prop2 /system/build.prop
reboot
(je had zonder (system)

Edit:
M4V@720*480@5Mbit@30FPS loopt bij mij echt geweldig, ga nu op me computer kijken of de kwaliteit ook nog goed is! Volgens mij maar een tikkie minder scherp als h264 maar of ik echt verschil zie dur fik niet te zeggen (beweeg heel veel in het filmpje ;)) (iemand h263 al geprobeerd?)

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 26-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:11:

xinix:
Bedoelde je niet:
code:
1
2
3
4
su
cp /system/build.prop /sdcard/build.prop.back
cp -f /sdcard/build.prop2 /system/build.prop
reboot
(je had zonder (system)
Oeps sorry :) was in de veronderstelling dat het in de root stond, in dit geval dien je zelfs (als je mijn script hebt geinstalleerd)

script mountrw te doen :)

Edit: zie dat ik zelf ook stotteringen heb in het beeld... als het de codec betreft (dus m4v werkt wel) kan daar gelukkig wat aan worden gedaan en kan je teruggaan naar de codec van 2.0. Deze staan als het goed is ergens in /system/lib/ ook maar even uitzoeken dan...

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja zal is ff zoeken (naar de oude codec), heb net trouwens 720p als lowprofile geprobeerd, zodra ik het aanklik gaat het beeld naar de juiste verhouding (wordt iets platter en breder leek wel), vervolgens wou het menu niet meer weg en na lang wachten kon ik eindelijk sluiten (geforceerd) en daarna kon me toestel ze camera niet meer vinden ;) (na een reboot uiteraard WEL)

Me high profile had ik op H263 en daarmee lijkt ie niet eens op te willen nemen (wel beeld maar er komt geen rood lampje van recording ;))

[ Voor 18% gewijzigd door watercoolertje op 26-01-2010 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
watercoolertje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:11:
Oeps sorry :)

Ik reboot net me telefoon en hoef geen pincode in te voeren :P (en ik kan wel internetten via gprs)
Dat krijg je als je reboot via het reboot commando :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:37:
Ja zal is ff zoeken (naar de oude codec), heb net trouwens 720p als lowprofile geprobeerd, zodra ik het aanklik gaat het beeld naar de juiste verhouding (wordt iets platter en breder leek wel), vervolgens wou het menu niet meer weg en na lang wachten kon ik eindelijk sluiten (geforceerd) en daarna kon me toestel ze camera niet meer vinden ;) (na een reboot uiteraard WEL)

Me high profile had ik op H263 en daarmee lijkt ie niet eens op te willen nemen (wel beeld maar er komt geen rood lampje van recording ;))
ro.media.enc.vid.m4v.width=176,1280
ro.media.enc.vid.m4v.height=144,720

wel aangepast? geeft een min/max verhouding.

Misschien iemand die Android 2.0 heeft met root hier? kan die:
code:
1
2
3
4
libOMX.TI.AAC.encode.so
libOMX.TI.AMR.encode.so
libOMX.TI.Video.encoder.so
libOMX.TI.WBAMR.encode.so

sharen staat in /system/lib

howtocopy:

cp /system/lib/*enc* /sdcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja heb aangepast wat jij zei ;)

6Mbit op M4V lijkt me telefoon weer niet leuk te vinden, ik ga hem weer op 5 zetten om zeker te weten dat ie dat prettiger vind ik zal zo een filmpje ter vergelijking met die gigantisch laggerige uploaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
XiniX88 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:46:
[...]

Misschien iemand die Android 2.0 heeft met root hier? kan die:
code:
1
2
3
4
libOMX.TI.AAC.encode.so
libOMX.TI.AMR.encode.so
libOMX.TI.Video.encoder.so
libOMX.TI.WBAMR.encode.so
Ik heb ze even met adb eraf gepulled.
http://rapidshare.com/files/341371884/blaat.rar.html
of
http://i.imagehost.org/download/0036/blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Tnx ga ik ze ff comparen :)

btw, heb maar ff kleurtjes modus aangezet in bash :)

(ok dit is volgesmij gwoon kleur in een editor, maar t gaat om t idee)
Afbeeldingslocatie: http://www.the-unseen.co.za/wp-content/uploads/2009/10/symfony_syntax.png

dat dus vind ik mooier, wss vanavond allemaal in mijn script.sh te vinden (incl. installeren van patch files voor aanpassen van b.v. camera + installen van scripts zoals installeer de 2.0 encoder terug op 2.0.1)

@beneden: zoals watercoolertje zei: h264 schokt in de HK versie van de mobiel. Als het de hardware niet is (als m4v encoding wel gaat) is het de .lib. Terugplaatsen zou dan moeten resulteren in minder schokken in h264 formaat.

[ Voor 62% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Wat wil je eigenlijk met die libs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84794

Jij eerst :) ... nee maar serieus.. leuk dat het kan, maar ik vraag me af of het echt nut heeft. Natuurlijk is het leuk allemaal, maar bijna 100% overklokken kan toch niet goed zijn voor de performance .. in de theorie klinkt het perfect, maar praktijk wijst vaak anders uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 01-05 16:04
Vraag me af of dit ook voor de Milestone werkt...

[ Voor 75% gewijzigd door Occy74 op 26-01-2010 20:01 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
800Mhz moet op zich wel te doen zijn. Zo het topic door lezend valt het ook wel mee met de extra warmte en ook het leeg lopen van de batterij valt mee.
Heb volgens mij nog niet een herstel bestandje gezien als je weer terug wil naar de oude situatie, maar kan het over het hoofd gezien hebben. Ook zijn er wat mensen die problemen hebben met wifi, maar ook dat is alweer opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Nee dat werkt niet, vereist een aanpassing aan de boot.img (of welke image dan ook in de boot chain) en daar kunnen we nog niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De huidige CPU in de Milestone, die op 550MHz is geclocked zou een 800MHz Snapdragon evenaren..
Akaa 550 staat tot 800, wat 1 staat tot 1,45 maakt... 800MHz Milestone CPU is dan 1150MHz Snapdragon.
1000MHz Milestone CPU zou dan 1450MHz Snapdragon zijn... Oftewel je CPU iets OC'en is 1GHz geilheid!

Nu nog is opzoeken waar dat nou gezegd werd en of er bronnen bijstonden en dergelijke...
EDIT:
Anoniem: 328750 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:21:
Hier op m´n werk heb ik met de Tattoo en Hero van twee collega's gespeeld en ben van mening dat
de UI op de Milestone niet slechter loopt dan op de HTC´s (alleen heb je geen sense) Volgens mijn info is de 550Mhz A8 processor in de milestone ongeveer gelijk aan een 800Mhz Snapdragon...

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 26-01-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
XiniX88 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:13:
Nee dat werkt niet, vereist een aanpassing aan de boot.img (of welke image dan ook in de boot chain) en daar kunnen we nog niets aan veranderen.
Maar waarom bij de Droid dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Moet je even terugzoeken. In kort: milestone is beter beveiligd dan de droid.

@watercooler: nog resultaten?
Btw mn script staat nu: http://milestone.denhaas.info/scripts/script.zip en heeft iets met auto updateen kan patchfiles en andere mods eenvoudig runnen (ga t nu niet helemaal uitleggen ik zit at the moment op mn mobiel). T installeerd overigens een nieuwe shell en busybox (de shell zodat je een PATH (en PS1) voor root default kan instellen).

Unzip naar sd
su
exit

En klaar. Bij invalid choise /sdcard/script.sh uninstall en dan install doen. Toets vervolges script in en zie wat je kan.

[ Voor 16% gewijzigd door XiniX88 op 26-01-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Sebazzz schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:31:
[...]

Maar waarom bij de Droid dan wel?
qua interne veiligheid is de droid absoluut niet te vegelijken met de milestone (ja gek maar waar)
de droid is karton, de milestone van beton.
Daarom duurt het wat langer voor er een manier is om bepaalde zaken uit te voeren, dat de root exploit werkte is meer geluk dan wijsheid geweest. Waar de droid wordt gezien als 'dit vertrouwen we' zit de hardware van de milestone in elkaar als 'dit zou een kwaadaardige geeft kunnen gebruiken, laten we alles beveiligen met minimaal een 128bit key' (zoiets iig)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
XiniX88 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:45:

Unzip naar sd
su
exit
Dit soort dingen zijn de laatste tijd vaak langs gekomen, maar waar moet je zoiets in hemelsnaam invoeren?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
LightYears schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:55:
[...]

qua interne veiligheid is de droid absoluut niet te vegelijken met de milestone (ja gek maar waar)
de droid is karton, de milestone van beton.
Daarom duurt het wat langer voor er een manier is om bepaalde zaken uit te voeren, dat de root exploit werkte is meer geluk dan wijsheid geweest. Waar de droid wordt gezien als 'dit vertrouwen we' zit de hardware van de milestone in elkaar als 'dit zou een kwaadaardige geeft kunnen gebruiken, laten we alles beveiligen met minimaal een 128bit key' (zoiets iig)
Dat snap ik, maar waarom is dat? Je zou zeggen dat de droid meer beveiligd zou moeten zijn vanwege allerlei patentkwesties in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sebazz hoe kom je erbij wat heeft een patent met de beveiliging te maken?

Edit:
Nee nog niet verder gekomen zit nu weer sinds me laatste post achter een pc/telefoon :)
Ik ga hem zo op me telefoon zetten, camera ben ik een beetje huiverig over, met settings die gister goed waren krijg ik nu weer die blokkenlagg bij te veel beweging... Enkel na een clean boot valt het mee dus ik zal even kijken wat er verder allemaal op die telefoon gebeurt als die een tijdje draait :P

[ Voor 73% gewijzigd door watercoolertje op 27-01-2010 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:13:
Sebazz hoe kom je erbij wat heeft een patent met de beveiliging te maken?

Edit:
Nee nog niet verder gekomen zit nu weer sinds me laatste post achter een pc/telefoon :)
Ik ga hem zo op me telefoon zetten, camera ben ik een beetje huiverig over, met settings die gister goed waren krijg ik nu weer die blokkenlagg bij te veel beweging... Enkel na een clean boot valt het mee dus ik zal even kijken wat er verder allemaal op die telefoon gebeurt als die een tijdje draait :P
Zelf zag ik dat het met name kwam als de lichtsensor moest veranderen... Mijn vraag, staat jou achtergrond verlichting (van het scherm) toevallig op automatisch, als dat zo is probeert je telefoon dat leuke fade techniekje toe te passen voor het beeldscherm en op te nemen met de camera...

Ik moet zelf nog even testen of het bij mij uitmaakt als ik zelf mn achtergrondverlichting regel, het is ook maar een idee, heb zelf het idee namelijk dat je telefoon ineens vanalles aan het doen is en vergeet dat ie aan het opnemen is.

Verder @Sebazz: Wat maakt het "waarom" uit... feit is dat we met een beveiliging zitten die moeilijk valt te kraken (@watercoolertje, er worden wel geregistreerde patenten gebruikt, dus zo raar is die gedachte ook weer niet, echter zijn deze patenten gewoon van Motorola).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
DjWannaB2002 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 06:58:
[...]

Dit soort dingen zijn de laatste tijd vaak langs gekomen, maar waar moet je zoiets in hemelsnaam invoeren?????
Zoek op de market naar terminal emulator

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
watercoolertje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:13:
Sebazzz hoe kom je erbij wat heeft een patent met de beveiliging te maken?
Dat ze het moeten beveiligen om het gebruik van het patent van een ander te voorkomen.
XiniX88 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:14:
[...]
Verder @Sebazzz: Wat maakt het "waarom" uit... feit is dat we met een beveiliging zitten die moeilijk valt te kraken (@watercoolertje, er worden wel geregistreerde patenten gebruikt, dus zo raar is die gedachte ook weer niet, echter zijn deze patenten gewoon van Motorola).
Gewoon, nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjah laat ik maar niet over die patenten/beveiliging doorgaan, volgens mij klopt daar geen zak van... Maargoed dat zal wel, boeit me eigenlijk niet zo veel ook :)

Lichtsensor vastzetten mocht helaas niet baten :S

[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 27-01-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb d.m.v. onderstaand Google voice search gepoogd werkend te krijgen. Maar ik kan Voice search nog steeds niet geruiken. Wat doe ik fout?

1) Download the attached VoiceSearch.zip file.
2) Unpack the file and install the VoiceSearch.apk on your phone and put the libspeech.so on your SD-card.
3) Unmount the SD-card.
4) Either use a terminal or adb shell to give in the following commands:
a) su
b) mount
5) Look where your /system is located. For me this is /dev/block/mtdblock6
6) Again, give in the following commands (replace the /dev/block/mtdblock6 with the location of your /system):
a) mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
b) cp -f /sdcard/libspeech.so /system/lib/libspeech.so
c) mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand die de dit al geprobeerd heeft:
http://alldroid.org/viewtopic.php?f=259&t=1754
Ik wel en ben nu aan het herflashen omdat het voor de lol is voo rgeen kak werkt als ik het probeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335755

watercoolertje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:06:
iemand die de dit al geprobeerd heeft:
http://alldroid.org/viewtopic.php?f=259&t=1754
Ik wel en ben nu aan het herflashen omdat het voor de lol is voo rgeen kak werkt als ik het probeer :)
Ik heb het daarstraks gedaan, werkt perfect!
Ik had eerst wel dat hij niet wou booten, bleek dat mijn build.prop de mist was ingegaan (leeg)
maar na het terugzetten van de build.prop met die extra lijn boote hij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oke hmm thuis nog maar is op me gemak proberen ipv op me werk :P (kreeg je balck screen? dus geen bootloop of iets, ik keek echt tegen een zwart scherm aan, backlite stond wel aan)

Merk je ook verschil? Daar gaat het me voornamelijk in, die 10/20% extra kan best leuk zijn ;)

[ Voor 26% gewijzigd door watercoolertje op 29-01-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:10:
oke hmm thuis nog maar is op me gemak proberen ipv op me werk :P (kreeg je balck screen? dus geen bootloop of iets, ik keek echt tegen een zwart scherm aan, backlite stond wel aan)

Merk je ook verschil? Daar gaat het me voornamelijk in, die 10/20% extra kan best leuk zijn ;)
Hahahaha dat heb ik ook een keer gehad toen ik met libwebcore zat te kloten. Zwart scherm, deed niets meer.

Maar het verschil in weergave merk je overigens amper, de browser die sneller zou zijn... nee. Maar t is wel leuk

[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 29-01-2010 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335755

watercoolertje schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:10:

Ik kreeg idd een blackscreen
Ik merk totaal geen verschil, enkel mensen die zagen over dat hun gsm spontane reboots doen,
dus mss kan je het beter zo laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Dat gezaag (belg zeker?) over spontane reboots in het Droid topic valt wel mee, de eerste boot van android zelf kan alleen raar verlopen, mijn reboote nog een keer, maar blijft nu gewoon werken. En ook alsik mijn toestel nogmaals reboot werkt hij direct naar behoren.

Verder nog niets raars meegemaakt, behalve dat android+JIT gewoon sneller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130774

Wisten jullie dat de nieuwe versie van Wifi Tether for Root Users werkt op de rooted Milestone?

Dit bericht post ik zelfs via tethering.

Link: http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74

Maar eerst
Een goede en eenvoudige busybox installer (geschreven doormij, primeurtje!)

http://milestone.denhaas.info/script.zip

even unzippen op de sdcard

vervolgens kabeltje eruit (of USB op none zetten)

code:
1
2
su

Het installeerd nu een nieuwe bash (dat is het ding dat dingen uitvoerd) en het installeerd busybox op een goede manier (je kunt direct wgetten).
Hoe kan ik dit ongedaan maken en busybox verwijderen? Ik gebruik het toch niet achteraf...

Systeem Specs

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste