watercoolertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:38:
En waar baseer je dat dan op

Ik denk dat we binnen 2 maanden gewoon een mooie (amon_ra's) recovery hebben en alles wat ons hartje begeerd kunnen flashen
Edit:
bij home++ mis ik me top bar en krijg hem niet te voorschijn

en ik h eb onderin net 1 item te veel bij die quicklinks om me batterij/verbindingen enzo daar te tonen

Hahaha ik had het juist allemaal weggehaald, ik wilde jullie niet belasten met een onwijs technisch stukje. Maar je recovery image zal er hoogstwaarschijnlijk niet komen, dit komt door de nieuwe beveiliging die wel in de Motorola Milestone zit maar niet in de Motorola Droid zat.
Alle images zijn RSA gesigned, bevat een boot.img of een recovery.img geen sign of geen geldige sign of zelfs een sign van een ITA versie terwijl je de FRA versie hebt, dan boot deze niet.
Nog meer details nodig?
Okey komt het:
http://and-developers.com/motorola_milestone:boot_chain linkje naar hoe het allemaal in z'n werk gaat. Custom boot loaders of recovery/boot images zitten er niet in.
We kunnen voorlopig alleen werken met het enige gaatje in de recovery image die wel is gesigned. Hier kun je overigens de rest van de wiki vinden:
http://and-developers.com/motorola_milestone
IRC logs zijn ook leerzaam (geven je een inzage wat er allemaal al is onderzocht).
Verder: Het enige waarmee we kunnen werken zijn de update files verstrekt door Motorola. Deze bevatten zogenaamde diff files, en updaten dus je systeem in plaats van dat ze alles opnieuw op je telefoon zetten. Als je update naar de HK versie, zit je dus aan de update sequence van de HK versie vast, aangezien ze niet onderling uitwisselbaar zijn.
De HK versie is in sept 09 gemaakt en v 1.14 meegegeven. De FR versie is in dec/jan '09/'10 gemaakt en v1.15 gekregen (hetzelfde geld waarschijnlijk voor de DE en de GB versie). De HK versie kan dus hier en daar bugs bevatten die al zijn geplet in de FR/DE/GB versie.
Mocht je updaten naar de HK versie, en er lekt geen update.zip of een verdere RSD update uit, dan zit je vast op v2.0.1 van Android. De enige uitweg dan is ROOT verliezen en overstappen naar de v1.15 versie FR die via RSD kan worden geflashed.
Wil je root houden kun je het beste wachten totdat de officiele update van GB of welke versie je dan ook hebt uit is, vervolgens wachten totdat de update.zip aangepast wordt, zodat het de recovery image niet overschrijft. Hierdoor kun je root behouden en weet je zeker dat je een update naar 2.1 hebt.
Home++ topbar kun je terugkrijgen door lang op het notification icoontje onderin te klikken (zoals ook staat in de intro die waarschijnlijk iedereen zonder te lezen wegdrukt), das dus het knopje Onderin die er normaal voor zorgt dat je je notifications weer ziet.
LightYears schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:46:
men vermoed dat deze 2.0.1 een preprod is dus nogmaals wees op uw hoede!
"we" hebben nog geen werkende recovery en tot die tijd is welke update uitvoeren dan ook erg riskant
met recovery kunnen "we" om de beveiligingen heen en kan je alles installeren wat je wilt (nou ja ... )
Vanavond lekker nerdy even gekeken of wat er nu bekend is gebruikt kan worden maar elke aanpassing* die ik doe zorgt er voor dat het niet flashed ... maar er komt wel een oplossing
* de root /sudo patch plakken in het flash bestand bv. -> sig onjuist
2.0.1 is de officiele HK versie die inderdaad lager is dan de GB versie. Zie hierboven, verder je uitspraak "maar er komt wel een oplossing", lees hierboven, zeer onwaarschijnlijk komt er een oplossing. De "chain of trust" moet zo hoog mogelijk worden onderbroken, en dat is waarschijnlijk in de M-Shield van het chipset zelf, iets waar je helemaal niet bij kunt komen door te flashen.
Om nog even door te gaan, de HK versie bevat alleen een andere boot.img (en een unpatched recovery.img) zie:
http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf daarrr
Extra extra
Mocht je veel met terminal emulator kloten en moe worden van het rw zetten van je /system, http://milestone.denhaas.info/script.sh
dan even als su uiteraard chmod 700 script.shMn scrippie werkt nog nie helemaal zal er zsm eens naar kijken.
en vervolgens: ./script.sh mountrw of ./script.sh mountro om je system read only of read/write te zetten.
Instant update
M-Shield wordt waarschijnlijk niet gebruikt, en de mbm zorgt voor het checken van de signatures. Er moet dus een aangepaste MBM worden gemaakt die hierop niet controleerd, vervolgens kunnen we flashen wat we willen... Echter is dit makkelijker gezegt dan gedaan (MBM is overigens een boot manager, het eerste (behalve de hardware) dat gaat draaien).
@watercoolertje Uitgebreid genoeg zo?
[
Voor 12% gewijzigd door
XiniX88 op 23-01-2010 12:59
]