Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen met JIT enabled, ik had zelf ook niet echt wat door (ook niet op me nog steeds beetje laggende omescreen), maar er zijn nog wat extra commando's die gedaan moeten worden de rechten van de bestanden staan nu namelijk niet goed:

chmod 644 /system/lib/libdvm.so
chmod 644 /system/lib/libnativehelper.so
chmod 666 /system/build.prop

Hierna voelde ik wel een soort verbetering, maargoed misschien ook niet :P en lijkt het maar zo (omdat ik het graag wil)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335755

Bij Alldroid zijn ze erin geslaagd om nandroid up and running te krijgen.
Dus vanaf nu kunnen we backups en restores maken van onze android!

http://alldroid.org/viewtopic.php?f=259&t=1617

Ik ga mij dit weekend eens bezighouden met te kijken of ik metamorph themes kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
Betekend dat dan ook dat als iemand een backup maakt van een UK Milestone, deze gezet kan worden op een HK Milestone??? Of gaat dat dan weer een stap verder?

edit:
Zie dat jij ook aardig actief bent daar. En wat ik zo gelezen heb kan je dus ook een andere rom er weer op zetten. Geef mij maar de originele UK met een uitleg hoe ik het er precies op kan zetten :) Stappenplan zeg maar. Vriendelijk bedankt :*)

[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 30-01-2010 11:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:04:
Betekend dat dan ook dat als iemand een backup maakt van een UK Milestone, deze gezet kan worden op een HK Milestone??? Of gaat dat dan weer een stap verder?
ik denk wel dat dat moet lukken, je kan de volledige partities terugzetten, enkel kernel kan niet verandert worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Wel gelezen dat iemand van HK naar FR was gegaan, maar goed dat zou al moeten kunnen met de bestanden die er al waren....
Maar goed kernel is niet zo anders in de HK dan in de UK versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 12:44
script uninstall

als je wil uninstallen :)

Robin is me weer voor, wilde net leuk de recovery v3 aankondigen... Kernel lijkt inderdaad beter in de UK versie, maar ik wacht op v2.0.1, background noise reduction zit wel in de HK versie en niet in de UK versie en ik heb er zo'n hekel aan om mezelf in de echo op sommige mobiele telefoons te horen!

En ja je kan flashen tussen verschillende versies (schijnt) je kan uberhaupt weinig slopen zolang je de HK sbf nog hebt... dus proberen kan altijd!

[ Voor 17% gewijzigd door XiniX88 op 30-01-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:07:
Voor de mensen met JIT enabled, ik had zelf ook niet echt wat door (ook niet op me nog steeds beetje laggende omescreen), maar er zijn nog wat extra commando's die gedaan moeten worden de rechten van de bestanden staan nu namelijk niet goed:

chmod 644 /system/lib/libdvm.so
chmod 644 /system/lib/libnativehelper.so
chmod 666 /system/build.prop

Hierna voelde ik wel een soort verbetering, maargoed misschien ook niet :P en lijkt het maar zo (omdat ik het graag wil)
Ik voel me toch veiliger dat build.prop alleen schrijfbaar is voor root... en niet voor elke user op mijn telefoon...CHMOD 644 is dus genoeg :)

Snelle mathematics voor CHMOD
4 = Lezen
2 = Schrijven
1 = Executable

lezen + schrijven is dus 6 (4+2)

De eerste geeft aan die user (root), de tweede aan de groep (root), de derde aan iedereen. Geef dus nooit teveel rechten aan een bestand! (okey normaal is /system ReadOnly, maar ik durf te wedden dat ie bij een beetje tweaker op RW staat :))

[ Voor 18% gewijzigd door XiniX88 op 30-01-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
je hebt helemaal gelijk (ken het dan van FTP op een linux server maar) maar ik heb me system altijd op read only dus te veel rechten is dan dus niet z'n probleem ;)

Maargoed dat moet je inderdaad zelf weten, kan het zo nog wel ff aanpassen via adb :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

JIT er op gezet, score in dat linpack programma is inderdaad wel iets omhoog, maar lager dan wat anderen er uit krijgen (milestones, niet die ziekelijk overclocked droids @ 1.3 ghz ... )
Ik kom ergens tussen 4.2 en 4.5 Mflops/s uit nu, hoe zijn jullie scores?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk progje precies? Denk dat ik namelijk een andere gebruik... (DroidBench)
Float: Mflops/s: 171.667 / Time: 0.0 secs / Norm Res: 2.147483647E7 / Precision: 2.220446049250313E-16

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

LightYears schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:45:
... score in dat linpack programma ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes dat las ik, begreep 'm niet helemaal, nu nog steeds niet, maar hij is dus anders ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

linpack dus :) Kan er ook niets aan doen dat het zo heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het tooltje heet linpack ofso ;) ik kom op 5.22 (bij meerdere runs varieert het van 5.3 tot 4.5, net wat het systeem aan het doen is lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kijk de UK versie van Expansys is nu ook online gezet :D
Dat wordt morgen of overmorgen even klooien om die er weer terug op te zetten. JIT is daarin al enabled, ook root toegang. Ben ik weer happy. Kan ik ook weer rustig afwachten op de officiele update naar 2.01. En hoef ik zelf ook niet moeilijk te doen met JIT :p

Als ik het zo lees moet het vrij simpel zijn om die backup erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Persoonlijk had ik het nog niet gedaan ;) Of je moet van een mobiel zonder werkende "radio" houden (radio als in 3g/2g verbinding), dus geen bereik.

Het backupped de "radio" nog niet, en 2.0 is niet compatible met de nieuwere 2.0.1 radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben erin geslaagd om een droid theme te converteren naar milestone
hier enkele screens hoe mijn telefoon er nu uitziet :)

http://picasaweb.google.be/Captizer/Android#

het is een volledig metamorph pack, dus kan makkelijk applied worden.
Maar ik ga er nog wat aan verder werken, hier en daar zitten nog wat foutjes of graphics die niet naar mijn zin zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 335755 op 31-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
En ik ben erin geslaagd uit te vinden waarom je geen UK versie over een HK versie heen kan zetten en dat is omdat de bpsw partitie (waar je baseband phone op staat) anders is :). De hele versie van de baseband is ook anders tussen UK en HK en de UK build kan niet tegen een HK baseband.

Hierdoor is linux waarschijnlijk niet in staat om de telefoon te initialiseren. De maker van de recovery is het nu aan het aanvullen voor versie 4 van het script. Overigens moeten de backups die zijn gemaakt wel opnieuw worden gemaakt :) daar hebben we niets aan omdat de bpsw partitie niet is meegenomen.

En mn telefoon leeft nog :D

Btw nice theme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok en hoe zou het dan zitten als je eerst de FR versie er op zou zetten? En daar dan weer de UK versie overheen. Zou het dan wel werken? Of is bij de FR versie de baseband ook heel anders? Zou haast denken van niet aangezien het ook Europa is... Of gaat het dan weer spelen dat het versie 2.01 is waarvan het radio gedeelte niet compatible is met de 2.0 variant? En hoe zou het dan zitten, als het kan, met de layout van het toetsenbord, veranderd dat mee?

En versie 4, als die af is zou het wel moeten lukken?

En versie 4 is klaar. Nou XiniX88, ga je gang met testen, ben benieuwd of het gaat lukken.... Let us know asap.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 31-01-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130774

Ik heb zojuist gerecovered van de HK versie naar deze UK versie: http://alldroid.org/viewtopic.php?p=22252#p22252
Ik heb van tevoren de factory reset gedaan vanuit recovery (gewoon uit het menu geselecteerd).
Kreeg wel wat meldingen dat bepaalde images niet geschreven werden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Restore path: /sdcard/nandroid/console=ttyS2,115200n8/2.0-EXGB-BbRS-20100131-2013

Verifying backup images...
boot.img: OK
bpsw.img: OK
recovery.img: OK
system.img: OK
Flashing boot...
header is the same, not flashing boot
Flashing recovery...
flashing recovery from recovery.img
mtd: not writing bad block at 0x00000000
error writing recovery: No space left on device
Flashing bpsw...
header is the same, not flashing bpsw

Not restoring data image!

Erasing /system...
Unpacking system image...
end of image
Restore done
/ #

Op dit moment heb ik alleen geen 3G bereik, alleen maar GPRS... Ik probeer nog even uit te zoeken of dit aan de APN instellingen ligt (die moet je opnieuw instellen).
Heb als APN instellingen nu:
code:
1
2
3
APN: internet
Username: tmobile
Password: tmobile

edit:
Ok, instellingen voor 3g waren niet te fixen en kon dus nieteens meer in recovery mode komen. Alleen in de bootloader. Daarom maar weer terug geflashed naar HK met de sbf. :( beetje een anticlimax.

edit2: nadat ik HK opnieuw geflashed had kon ik wel weer mijn oude backup terug zetten, dus het hele verhaal heeft me geen schade aangedaan.

edit 3:
Ik zie dat de poster een nieuwe backup online heeft gezet. Die ga ik nu even proberen te flashen, begon al een beetje aan mezelf te twijfelen over de APN settings, die heb ik nu opgeschreven van hoe ik ze bij de HK versie had staan.
[code]
name: T-Mobile NL
APN: internet
proxy (none)
port (none)
username tmobilemms
password tmobilemms(?)
server 10.10.10.11
MMSC http://t-mobilemms
mms proxy 010.010.010.011
port 8080
MCC 204
MNC 16
auth (none)
APN type default

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 130774 op 31-01-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik hoor graag van je of het gelukt dan wel niet gelukt is.

edit:
Wat wordt er bedoeld met "connect via ADB"?

edit2:
Ok ADB is dus debugging mode.
Die heb ik nu aanstaan, alleen hoe dit nu goed te gebruiken ben ik nog niet achter...
Ook met de tips uit dit topic kom ik er nog niet helemaal uit. Nog maar even zoeken.

edit3:
Ok, "android-sdk_r04-windows.zip" gedownload, en de inhoud in de map gezet op de C-schijf. Gebruik de mapnaam: AndroidSDK.
Als ik in windows cmd open en dan:
cd\
cd AndroidSDK\tools\
adb devices

Dan krijg ik een serialnummer te zien, wat volgens mij betekend dat alles goed is geïnstalleerd.
Maar hoe nu verder??

edit4:
Ok voor ander mensen die het ook niet weten hier de volgende stappen...

Installeer de ADBrecovery V5 zoals hier beschreven.

Voor de update.zip uit door met je telefoon naar de recovery mode te gaan (telefoon uit, als hij uit is cameraknop indrukken en daarna de aan/uit knop tot het motorola teken op het scherm komt, houd de camera knop ingedrukt totdat /!\ in het scherm komt te staan, laat de camera knop los, druk op de volume knop zo dat je normaal het geluid harder zet en houd deze ingedrukt en druk wederom op de camera knop, nu zit je als het goed is in de recovery mode)

Als je de update.zip hebt uitgevoerd ga je in windows naar cmd (start -> uitvoeren -> cmd)
Daar ga je weer naar de map c:\AndroidSDK\tools dit doe je door:
cd\
cd AndroidSDK\tools\

dan typ je het volgende: adb shell

Nu kan je dus de command opdrachten invoeren om een backup te maken, of om een backup terug te zetten.
Backup maken: nandroid-mobile.sh --backup --nodata --nocache --nomisc
Backup terug zetten: nandroid-mobile.sh --restore

Nadat je een backup hebt gemaakt, moet je je telefoon even opnieuw opstarten.
In windows kan je dan de update van je SD kaartje halen.

Wil je restoren moet je wel weer de update.zip uitvoeren en dan weer via cmd de adb shell opstarten.

edit5:
Wat ik zelf nu alleen nog niet snap is dat ik een map moet opgeven waar de backups staan als ik die wil restoren.
Op mn SD kaart staat deze in nandroid/backups/2.0-EXGB-BbRS-20100131-2013 wat moet ik nu invoeren?

edit6:
Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Moest de backup bestanden niet in de folder nandroid/backups zetten maar gewoon zetten in de originale map waar de backups ook gezet worden als je zelf een backup maakt.
Helaas dus ook met de V4 versie om backups te maken, nog steeds geen telefoon signaal... Helaas, dus weer terug naar mijn eigen backup :)

edit7:
Uiteindelijk de 2.0.1 (SHOLS_U2_01.15.0) (rooted) from The Solutor (QWERTY + busybox installed in /system/xbin) backup erop gezet. Hierbij wel gewoon een signaal. Tot op heden tevreden. Als het goed is moet de browser nu ook weer soepeler zijn in deze versie, en anders browser alsnog even updaten. Maar aangezien dit versie 01.15 is zou het wel moeten werken.

edit8:
Met versie V5 kan je als het goed is wel elke met V5 gemaakte backup terug zetten en heb je ook gewoon een telefoon signaal.

[ Voor 210% gewijzigd door 13art op 04-02-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
Zojuist met V4 van ADBRecovery van HK 2.01 (rooted) naar de FR versie van The Solutor geflashed en ik heb signaal + 3G!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
MichelvW schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:05:
Zojuist met V4 van ADBRecovery van HK 2.01 (rooted) naar de FR versie van The Solutor geflashed en ik heb signaal + 3G!
Haha je was net iets sneller dan ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook met succes geflashed naar de 2.0.1 (SHOLS_U2_01.15.0) (rooted) from The Solutor (QWERTY + busybox installed in /system/xbin) versie.
Maar nu kom ik niet meer in recovery mode, inplaats daarvan geraak ik in de Bootloader. Kan dus gelukkig nog wel sbf's flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vreemd dat je daar niet meer in komt, want ik kom er zonder problemen in...
Al ben je niet de enige. Op Alldroid is nog iemand die er niet in kan komen.. Of ben jij dat?

[ Voor 38% gewijzigd door 13art op 01-02-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
watercoolertje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:28:
DJ WannaB wil je dat thema toevallig met ons delen :+
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257190

Hier ook succesvol van de HK 2.01 naar de 2.0.1 (SHOLS_U2_01.15.0) (rooted) from The Solutor (QWERTY + busybox installed in /system/xbin) versie gegaan.

Tegen de adviezen in geen wipe gedaan en heb na de flash dan ook al mijn instellingen en apps terug. Merk geen tot weinig verschil met de HK versie overigens, maar ja, hij is nieuwer en je bent versienummer geil of niet :)

Geen problemen ook met recovery mode zoals hierboven vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
leuk die SHOLS_U2 maar in de UK release komen nog wat extra fixes (daarom is hij in de UK nog steeds niet uitgekomen). Ik wacht alsnog daarop.

Overigens dat hele radio flashen zou goed moeten gaan, jammer om te zien dat het hier niet goed gaat. Is er iemand die een nandroid backup kan maken van de UK versie? v2.0

Even http://alldroid.org/viewtopic.php?f=259&t=1617 dat downloaden

- bestand uitpakken op de root van je SDcard
- boot in recovery mode (uitzetten, aanzetten+cameratoets inhouden, wachten op /!\ en dan volup + cameratoets)
- update apply'en (zorgt ervoor dat ADB wordt gestart)
code:
1
2
adb shell
nandroid-mobile.sh --backup --nodata

en dan gaarne hier posten :)

met
code:
1
nandroid-mobile.sh --restore
kan je overigens gewoon restoren. Hij pakt de meest recente, dat zoeken gaat niet helemaal geloof ik, ik zal pontomedon (AKA poseidon op Alldroid.org) er nog wel ff naar laten kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door XiniX88 op 01-02-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Die UK 2.0 staat er toch al op?
Dit is de UK versie (2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (not rooted)) van ob1.
Geen root, geen jit, gewoon alleen de rom zoals die uit de fabriek komt.
UK Motorola Milestone - from Clove
updated with baseband software
Firmware version: 2.0
Version number: SHOLS_U2_01.03.1.1259012006
Firmware config version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P008
Base band version: 3GSMEPU91A_U_91.08.0DP
Base band config version: UCASHLSEMEAB1B803F.0R

same as Rhole, but with zero mods....100% pure from the factory.

2.0-UK-with_BPSW-BbRS-20100201-1110.zip
http://www.megaupload.com/?d=ONCQWA4G

[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 01-02-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:11:
Vreemd dat je daar niet meer in komt, want ik kom er zonder problemen in...
Al ben je niet de enige. Op Alldroid is nog iemand die er niet in kan komen.. Of ben jij dat?
Ja dat ben ik...
Zou ik nog iets kunnen doen met die partitie formatteren oid?

edit:
Ik ga nu even proberen te flashen met de --norecovery optie. Kan me vaag herinneren dat ik dat gisteravond al gedaan heb, en dat dat niet werkte toen. Maar ik kan me vergissen.
Wel een gedoe elke keer terug naar de HK versie via de sfb.

edit2: gelukt dus met de --norecovery optie.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 130774 op 01-02-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Die is volgensmij gemaakt met v3, vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucky58
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 13:12
XiniX88 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:55:
Die is volgensmij gemaakt met v3, vandaar
Is wel degelijk gemaakt met de v4 (bspw.img zit erin).
Radio werkt bij mij evenwel niet met deze, heb geprobeerd. Ben terug gegaan naar HK-rom.

Volgens mij is (momenteel) gaan van 2.01 (HK-rom) naar 2.0 (bijvoorbeeld UK 2.0) niet mogelijk (gsm radio werkt dan niet, 'niet interchangable'?).

Met de franse 1.15 die ook 2.01 is lukt het blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja dat idee had ik ook al. Maar goed of ik nu een UK versie heb of een FR versie maakt niet zoveel uit. Zolang het maar niet die HK versie is met die brakke browser die zo'n lag in zit. En toch versie 2.01 dus ach voor nu even prima zo. Weet iemand of JIT al geactiveerd is in de FR versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ehm radio zit in de bpsw (Baseband Phone SoftWare) dus misschien is het misc of die andere partitie, vandaar dat er achter mijn regel ook geen --nomisc etc. achter staat. Misschien had ik het er even duidelijker bij moeten zeggen ;) maar dr zat een groter idee achter dan alleen de bpsw flashen.

en misschien heel goed nieuws:

http://www.facebook.com/t...ic=13600&uid=121867580498 iets over custom roms :)

en cust dus. met v5 werkt het downgraden wel
but it seems it was a good guess, because i already have 2 confirms that radio was enabled by flashing the cust partition
maargoed op tweakers.net moet ik DUIDELIJK zijn wat ik wil anders word er nix voor me gedaan 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door XiniX88 op 02-02-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 17:36
Ook succesvol naar de 2.0.1 (SHOLS_U2_01.15.0) (rooted) from The Solutor (QWERTY + busybox installed in /system/xbin) versie gegaan. Gelijk JIT enabled. Zal binnenkort even een link posten naar de backup.

Linpack score is nu 5.392

/edit
Hij is hier tijdelijk te downloaden:

Download

[ Voor 34% gewijzigd door DJvL op 02-02-2010 22:11 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Merk je nou veel verschil met dat JIT enabled?
Wilde het vandaag ook doen, maar las de nodige berichten over veel meer spontane restarts, etc. Dus nog maar even gelaten.

Binnenkort maar eens proberen deze erop te zetten: BbcRS 2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (rooted) from Rhole (JIT patch has been applied)

Ben ik meteen weer terug bij de stock rom :)
Nu alleen nog even mezelf afvragen of ik niet gewoon beter af ben met de Franse 2.01 rom, want als de 2.01 UK erop komt, is root niet meer mogelijk.... (aan de andere kant, dan kan je altijd nog terug via het sbf bestand....

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 02-02-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJvL schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:32:
Ook succesvol naar de 2.0.1 (SHOLS_U2_01.15.0) (rooted) from The Solutor (QWERTY + busybox installed in /system/xbin) versie gegaan. Gelijk JIT enabled. Zal binnenkort even een link posten naar de backup.

Linpack score is nu 5.392

/edit
Hij is hier tijdelijk te downloaden:

Download
Heb jij geen last van spontane reboots nadat je JIT hebt enabled? Ik had die versie ook (alleen dan zonder de custom partitie) maar hij elke scheet rebootte mijn phone.

Heb nu wel succesvol BbcRS 2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (rooted) from Rhole (JIT patch has been applied) geinstalleerd. Moest wel factory reset doen vanuit recovery, want anders kreeg ik alleen maar system force closes.
Leuke bijkomstigheid is dat ik MotoNav weer 60 dagen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Nee, nog geen spontane reboots gehad met UK 2.01 - 1.15 (root, busybox en Jit). Loopt als een zonnetje hier.

Ook de browser loopt nu echt prima.

Ik heb wel een backup van mijn originele UK 2.0 1.03 Rom, voor de liefhebbers.

[ Voor 57% gewijzigd door DJvL op 03-02-2010 07:36 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
UK 2.01??? Die bestaat nog niet dacht ik. Wel FR 2.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
DJvL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 07:27:
Nee, nog geen spontane reboots gehad met UK 2.01 - 1.15 (root, busybox en Jit). Loopt als een zonnetje hier.

Ook de browser loopt nu echt prima.

Ik heb wel een backup van mijn originele UK 2.0 1.03 Rom, voor de liefhebbers.
Net jouw FR The Solutor 2.01 + JIT geflashed, werkt tot nog toe prima. Ik merk alleen (nog) niet echt veel verschil in snelheid tov de originele 2.01 van The Solutor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
Ik heb het gevoel dat de browser iets soepeler loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook vaak spontane reboots :S naja Ik vind het wel mooi zo, rebooten gaat hier een stukje sneller als een koude start :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
DJvL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:53:
Ik heb het gevoel dat de browser iets soepeler loopt...
Browser lijkt inderdaad wel iets soepeler, maar ik heb net mijn eerste twee reboots gehad. Dat vind ik toch maar niets, ik ga voorlopig toch maar weer even terug naar de versie zonder JIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:54:
UK 2.01??? Die bestaat nog niet dacht ik. Wel FR 2.01.
Het is ook de 2.0 - 1.03 ROM. let op de spatie ipv de punt.

Ik heb toch echt weer last van reboots met BbcRS 2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (rooted) from Rhole (JIT patch has been applied)

Ik ga nu voor BbcRS 2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (not rooted) from ob1 en dan zelf even rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Voor de browser is een mooie test: www.geenstijl.nl (ja die rechtse nieuwssite). Deze heeft een mooie achtergrond (die je niet eens ziet, maar hij wel op de achtergrond renderd) + veel plaatjes. Kan iemand kijken of deze site soepel loopt.

Ook www.alldroid.org is een mooie test, waarbij normaal altijd wel een lag te vinden is met de 2.0.1 HK release dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 12:57
DjWannaB2002 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:11:
Die UK 2.0 staat er toch al op?
Dit is de UK versie (2.0 (SHOLS_U2_01.03.1) (not rooted)) van ob1.
Geen root, geen jit, gewoon alleen de rom zoals die uit de fabriek komt.
Aangezien ik ook de HK 2.0.1 draai en last heb van de browser-bug zou ik graag naar bovenstaande versie terug willen. Dit omdat ik, als ik het goed begrijp, dan gewoon de officiele update naar 2.0.1 afwachten? Ik volg dit topic al een tijdje, maar het is me niet echt duidelijk hoe ik dit nu precies moet doen (als dat überhaupt al kan?). Ben bang dat ik, als ex-nerd ;), niet alles kan volgen wat jullie zeggen :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Morgoth op 04-02-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lees dit eens door, icm met Google, en het forum van alldroid. Dan moet je een heel eind komen.
Zal ook nog wel eens een handleiding gaan schrijven voor hier, maar niet nu direct.

[ Voor 51% gewijzigd door 13art op 04-02-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

volgens mij is dit al gepost... beter te veel als te weinig informatie he :P

android-wifi-tether werkt goed op de rooted milestone.

vind hem beter werken dan pda net.

je kan hem hier downloaden

http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

er zijn trouwens ook leuke bootscreens voor de droid/milestone. ene Robin heeft ook een mooie dark theme gemaakt je kan hem vinden op alldroid.org bij themes voor de milestone.

[ Voor 26% gewijzigd door coramoor op 04-02-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XiniX88 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:36:
Voor de browser is een mooie test: www.geenstijl.nl (ja die rechtse nieuwssite). Deze heeft een mooie achtergrond (die je niet eens ziet, maar hij wel op de achtergrond renderd) + veel plaatjes. Kan iemand kijken of deze site soepel loopt.

Ook www.alldroid.org is een mooie test, waarbij normaal altijd wel een lag te vinden is met de 2.0.1 HK release dan.
Gelukkig duurt het laden met GPRS (t-mobile) maar 5 minuten (geen-stijl)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

weet iemand misschien hoe je de camera sound kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je media sound dempen zou voldoende moeten zijn, of als je root hebt een bestandje hernoemen (van het geluidje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:07
coramoor schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:28:
volgens mij is dit al gepost... beter te veel als te weinig informatie he :P

android-wifi-tether werkt goed op de rooted milestone.

vind hem beter werken dan pda net.

je kan hem hier downloaden

http://code.google.com/p/android-wifi-tether/

er zijn trouwens ook leuke bootscreens voor de droid/milestone. ene Robin heeft ook een mooie dark theme gemaakt je kan hem vinden op alldroid.org bij themes voor de milestone.
Omdat thuis het internet niet werkt de milestone geroot en wifi-tether geïnstalleerd. supersimpel in vergelijking tot 'vroeger'....
Nu maar hopen dat het internet zelf weer snel werkt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

ok heb het geluidje gevonden in system/media/audio/ui.
alleen heb ik geen permission in Astro om het bestand te verwijderen of te renamen. Geen idee hoe ik Astro aan de whitelist kan toevoegen.

en met ADB shell heb ik geen koek gegeten. je moet je system mounten met read write permissions en dan veranderen met superuser permission ofzo. In Dos kan ik het nog wel maar linux geen idee...

[ Voor 6% gewijzigd door coramoor op 04-02-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2.0.1 wordt legaal uitgerold op Italiaanse Milestones... Zelf heb ik nog een UK editie..
Kan ik straks simpelweg rooten met een legale 2.0.1 of moet ik dan weer op bestanden / scripts / muk wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Van wat ik begrepen heb is het niet meer mogelijk om in 2.01 te rooten.

edit:
Is het trouwens bij jullie zo dat het scherm in programma's wel mee kantelt, maar in het 'today scherm' niet?
Dacht dat dit voorheen wel gebeurde, en weet zeker dat dit gebeurde als telefoon gelocked was en ik moest een patroon invoeren, maar ook dat doet hij nu niet meer. Geen idee of dit met het flashen te maken heeft of niet.

[ Voor 70% gewijzigd door 13art op 04-02-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

Die lock patroon moet je instellen bij settings kan je aan en uitzetten.

en je homescreen kan je kantelen door je toetsenbord uit te schuiven. Standaard kantelt hij niet.

je kan de Franse versie van 2.01 installeren met querty toetsenbord van sulutor op alldroid.

[ Voor 5% gewijzigd door coramoor op 04-02-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja ik weet hoe je bij dat lockscreen kan komen, maar die kantelde voorheen wel mee, als je het toestel kantelde, ten minste, dat dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee 100% zeker niet ;) (was 1 van de eerste dingen die me opvielen) enkel met alternatieve launchers (2.0 en hoger hebben dat niet meer).

Hij kantelt neem ik aan wel netjes als je je tobo uitschuift? (ik bedoel eigenlijk als je het scherm uit schuift want dat is het eignelijk ;))

[ Voor 16% gewijzigd door watercoolertje op 04-02-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja dan wel ja.....
Ok zal mijn mind wel tricks met me spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Bij mij (2.0.1) draait mijn homescreen wel mee hoor!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Bij het uit doen van het toetsenbord wel ja, maar niet met alleen het draaien van het toestel....
Bij jou wel? Zo ja welke 2.01 versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:22:
Lees dit eens door, icm met Google, en het forum van alldroid. Dan moet je een heel eind komen.
Zal ook nog wel eens een handleiding gaan schrijven voor hier, maar niet nu direct.
Bedankt. Ben een heel end gekomen, maar blijf op het laatste stukje vastzitten. Wil nu die recovery.img van de 2.0 flashen, maar daarvoor moet ik booten in de recovery mode. Maar dat lukt niet, want als ik hem wil laten booten in recovery mode dan komt hij in de boatloader. Mitchman had hier ook al last van, en heeft het over een --norecovery optie. Maar hoe moet je dat dan precies intikken in adb? Ik probeer allerlei varianten op:
flash_image /sdcard/recovery.img --norecovery

Maar in alle gevallen zegt ie permission denied. Wat nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgoth schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:05:
[...]

Bedankt. Ben een heel end gekomen, maar blijf op het laatste stukje vastzitten. Wil nu die recovery.img van de 2.0 flashen, maar daarvoor moet ik booten in de recovery mode. Maar dat lukt niet, want als ik hem wil laten booten in recovery mode dan komt hij in de boatloader. Mitchman had hier ook al last van, en heeft het over een --norecovery optie. Maar hoe moet je dat dan precies intikken in adb? Ik probeer allerlei varianten op:
flash_image /sdcard/recovery.img --norecovery

Maar in alle gevallen zegt ie permission denied. Wat nu? :P
Wat je nu moet doen is eerst terugflashen via RSD naar de HK versie.
Staat hier beschreven.
Daarna kun je wel weer naar de recoverymodus booten. Dan zoals hier beschreven een gedownloade backup restoren. Ze geven daar het commando:
code:
1
nandroid-mobile.sh --restore

maar daar moet je dan dus
code:
1
nandroid-mobile.sh --restore --norecovery

gebruiken.

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Argh, dat wordt weinig slaap vannacht ;). Bedankt voor snelle reactie!

Nou, ik ben weer wat verder, maar loop weer tegen iets aan. Als ik die laatste regel in adb intik zegt ie:
/ # nandroid-mobile.sh --restore --norecovery
nandroid-mobile.sh --restore --norecovery

nandroid-mobile v2.2.1 (milestone port)

Using G1 keyboard, enter a directory name substring and then <CR>
to find matches or just <CR> to accept default:
Ik heb dan geen idee wat ik moet intikken? Wtf is CR uberhaupt? En ik moet dat toch nog wel steeds in de cmd command prompt intikken of wat? Ik niet snap :P.

Ik heb netjes de backup die ik wil gekopieerd naar /sdcard/nandroid/backups/. Wist niet precies of dat nog in een aparte dir moest of los, maar heb het maar beiden gedaan...

maar ik ga nu wel eerst slapen :P.

[ Voor 84% gewijzigd door Morgoth op 05-02-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgoth schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:23:
Argh, dat wordt weinig slaap vannacht ;). Bedankt voor snelle reactie!

Nou, ik ben weer wat verder, maar loop weer tegen iets aan. Als ik die laatste regel in adb intik zegt ie:

[...]

Ik heb dan geen idee wat ik moet intikken? Wtf is CR uberhaupt? En ik moet dat toch nog wel steeds in de cmd command prompt intikken of wat? Ik niet snap :P.

Ik heb netjes de backup die ik wil gekopieerd naar /sdcard/nandroid/backups/. Wist niet precies of dat nog in een aparte dir moest of los, maar heb het maar beiden gedaan...

maar ik ga nu wel eerst slapen :P.
Dat is het keuzesysteem dat ze gemaakt hebben. Gewoon op enter drukken en kijken of bij Default de backup staat die je terug wilt zetten. Dan weer op enter drukken.
Zo niet, een deel van de map naam typen en enter drukken. Dan zou de juiste backup achter default moeten komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
<CR> staat volgens mij voor 'Enter'
Als de backup via die manier terugzetten niet lukt omdat hij blijft zeuren dat hij de backup niet kan vinden, lees dan nog eens even mijn stuk door. Want bij mij las hij de backup niet als hij in die folder zat. Hij las hem wel als de backup in een door het backupprogramma gemaakte folder zat (gewoon zelf even backup maken, dan weet je welke folder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ah, heb inderdaad dat laatste probleem. Ga vanavond als ik thuiskom het dan even afmaken. Bedankt wederom! En dan hoop ik na vanavond niet meer in dit topic te komen, ga nooit meer custom rom doen (zeg ik nu ;))! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ach als je het eenmaal door hebt dan valt het reuze mee en heb je er binnen 5 minuten een nieuwe opstaan.
De map waarin de backup gemaakt wordt zie er ongeveer zo uit:
sdcard/nandroid/console=ttyS2,115200n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:50:
Bij het uit doen van het toetsenbord wel ja, maar niet met alleen het draaien van het toestel....
Bij jou wel? Zo ja welke 2.01 versie heb je?
Als ik zonder het toetsenbord op te klappen het toestel draai, draait het homescreen ook. Ik zal straks een video maken om het te laten zien. Ik heb versie 2.0.1. SHOLS_U2_01.14.0

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=k4Ts8znCfGM

[ Voor 5% gewijzigd door martijnd op 05-02-2010 12:59 . Reden: Link naar video ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm waarom die het dan niet bij mij doet vraag ik me af.
Heb jij Home++ oid geïnstalleerd wat het dan zou kunnen veroorzaken?

Maar zoals ik zei, ik dacht ook dat hij het met de originele UK rom het deed. Kan me herinneren dat ik de telefoon plat had gelegd en dat hij dan draaide...

Heb al geprobeerd terug te gaan naar de UK 2.0 rom, maar dit gaat niet, krijg dan een foutmelding dat de Android kernel gestopt is met werken oid... Dan start Android niet verder op (krijg de melding na het invoeren van het unlockpatroon).

Ik vermoed dat het te maken heeft met een theme dat ik geïnstalleerd heb, wat alleen voor 2.01 is. Maar met flashen naar 2.0 zorgt dat blijkbaar dan voor problemen oid.

edit:
Hoe ver staat het trouwens ondertussen met het verbeteren van de camera kwaliteit?

[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 05-02-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb inderdaad Home ++ erop staan ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:58:
Hmmm waarom die het dan niet bij mij doet vraag ik me af.
Heb jij Home++ oid geïnstalleerd wat het dan zou kunnen veroorzaken?

Maar zoals ik zei, ik dacht ook dat hij het met de originele UK rom het deed. Kan me herinneren dat ik de telefoon plat had gelegd en dat hij dan draaide...

Heb al geprobeerd terug te gaan naar de UK 2.0 rom, maar dit gaat niet, krijg dan een foutmelding dat de Android kernel gestopt is met werken oid... Dan start Android niet verder op (krijg de melding na het invoeren van het unlockpatroon).

Ik vermoed dat het te maken heeft met een theme dat ik geïnstalleerd heb, wat alleen voor 2.01 is. Maar met flashen naar 2.0 zorgt dat blijkbaar dan voor problemen oid.

edit:
Hoe ver staat het trouwens ondertussen met het verbeteren van de camera kwaliteit?
De standaard UK 2.0 doet het ook niet hoor, dus terugflashen gaat je weinig helpen ben ik bang.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dit nog even over het draaien van het scherm:
the droid was the same way, there is like a 100 page thread about this on the moto support forums. My droid homescreen or lockscreen never flipped when the keyboadrd was closed (i checked the day I got it because i had read about it) but there are alot of people's phones whose did and then they lost the functionality just like your phone. There is no known "fix" for this and motorola states that it was NEVER supposed to flip with the keyboard closed.

currently all you can do is download a home replacemet app or xeudoxus's launcher (which i'm not sure works on milestone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:22:
Ach als je het eenmaal door hebt dan valt het reuze mee en heb je er binnen 5 minuten een nieuwe opstaan.
De map waarin de backup gemaakt wordt zie er ongeveer zo uit:
sdcard/nandroid/console=ttyS2,115200n8
Het is gelukt. Bedankt nog voor de hulp :). Maar ik krijg nu alleen geen netwerk om te bellen? Had begrepen dat dat een probleem was van de oudere adb versies, maar met v5 zou dat toch goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja klopt, met versie 5 moet dat verholpen zijn. Dan moet je, in principe elke backup die met versie 5 gemaakt is er op kunnen zetten en telefoon functie hebben.
Welke heb je er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:17:
Ja klopt, met versie 5 moet dat verholpen zijn. Dan moet je, in principe elke backup die met versie 5 gemaakt is er op kunnen zetten en telefoon functie hebben.
Welke heb je er op gezet?
Yes, relaxt. Je hebt helemaal gelijk. Had een v4 versie rom, heb nu de v5 versie rom daarvan gebruikt. Nu heb ik ook bereik! Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is busybox nu wel of niet geïnstalleerd? Ik vermoed van niet.
# sh /sdcard/script.sh install
sh /sdcard/script/sh install
######################################
Installing busybox
Setting /system to RW
mount: mounting /dev/block/mtdblock6 on /system failed: Invalid argument
Setting /system to RO
mount: mounting /dev/block/mtdblock6 on /system failed: Invalid argument
Done!
#

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk het wel, het beste is een functie van busybox aan te roepen als die niet werkt dan weet je genoeg denk ik (weet alleen niet welke functie :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Lol.

Ben nu even bezig met de camera te verbeteren, maar lukt me ook nog niet echt.
Krijg de waarde maar niet veranderd naar :(
ro.media.enc.hprof.vid.bps=8000000
Hij blijft maar op 3000000 staan. Heb het geprobeerd direct in Astro, maar ook door op de SDkaart te zetten te veranderen, dan op de c:schijf en dan met adb push geprobeerd over te zetten, maar waarde blijft 30000000.

edit:

Voor diegene die ook op een makkelijke manier de film kwaliteit van de camera willen verbeteren, download het programma "Root Explorer"

Open het programma en ga naar de "system" map. Kopieer het bestand build.prop en plak dit op in de Sd kaart. Daarna open je Astro. En gaat naar de map waar je build.prop hebt neergezet. In Astro zie je hoogstwaarschijnlijk alleen build staan zonder .prop. Seleceer het bestand tot je een keuze menu krijgt, en selecteer dan Open As, dan kiezen voor Text en dan File Editor. Hierin zoek je "ro.media.enc.hprof.vid.bps=3000000" waarin je 3000000 veranderd naar 8000000. Daarna het bestand opslaan. (uiteraard kan je dit ook op de pc doen met notepad oid).
Hierna open je weer Root Explorer. Je copieert de net gewijzigde build.prop die op de sd kaart staat. Nu ga je weer naar de System map. Dan zie je boven in Root Explorer een knop met "Mount as R/W" Druk hierop. De knop veranderd nu in "remount as R/O" Nu kan je het bestand plakken in de map System (onderin je scherm staat een knop met "paste". Je krijgt een waarschuwing of je wil overschrijven. Dit wil je. Hierna druk je weer op de knop bovenin het scherm zodat er weer komt te staan "Mount as R/W". Root explorer verlaten, en klaar ben je.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 06-02-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

ok het is met nu ook gelukt om met rootexplorer de shuttersound van de camera uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja dat ben ik ook tegen gekomen. Moet het er alleen weer even bij zoeken.
Handig programma dat rootexplorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:31
De ITA2.0.1 versie werkt wel een stuk beter dan de HK2.0.1. :)

Misschien was het met UK2.0 ook wel zo, maar ik weet het niet zeker. Hebben jullie bij de tekstinvoer hier op GoT ook last van lag? Ik typ een paar woorden sneller dan het scherm... :/

Ik gebruik de laatste versie van Dolphin Browser...

[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 07-02-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Googlemaps 3.4.0 is nu ook beschikbaar met navigatie buiten de US: http://uploaded.to/file/dxl2is/maps3.4.0-brut3-nonroot.apk

Enjoy.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 257190 op 07-02-2010 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Staat ook gewoon in de market ;-)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor, deze niet. Goed lezen. Bij deze versie werkt navigatie ook buiten de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:52
Anoniem: 257190 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:58:
[...]

Nee hoor, deze niet. Goed lezen. Bij deze versie werkt navigatie ook buiten de US.
Ik heb een paar dagen geleden toch echt een update gedaan van Google Maps. De versie die nu op mijn milestone staat is 3.4.1.

Ik heb ook apart Google Navigation geinstalleerd, maar dat werkt niet (meer). "Kan geen route plannen", is de melding.

Als ik intrepid_NL nu goed begrijp, zou het met de versie onder he linkje hierboven wel moeten werken. Betekent dit dan dat ik de huidige versie moet uninstallen en dan de .apk installeren?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 15:14
Anoniem: 257190 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:58:
[...]

ah, my bad :)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je 3.4.0 bedoeld, dat is de versie die onlangs via de Market is verspreid. De versie uit de link los installeren, dan heb je wel 2 Maps bij je applicaties staan, maar dat is niet anders. Bij het starten van navigatie vraagt ie dan welke je default wilt gebruiken, kies van de versie waarvan het laatste deel van de naam ''m4ps'' is, dus niet ''maps''.

Dan werkt het prima, met de kanttekening dat het niet voor buiten de US bedoeld is, dus soms is het een beetje buggy (veel Unnamed Roads) en zo. Maar het is goed bruikbaar en loopt lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Als je even terug bladerd naar het begin van dit topic lees je hoe XiniX88 apps weet te uninstallen.
Als je dan Maps.apk verwijderd dan verwijder je de originele Maps en kan je deze versie installeren zonder dat je 2x maps in je menu ziet staan :)

Je hebt hier wel root voor nodig :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gedaan, maar gek genoeg blijft het icoon in het applicatieoverzicht staan (2x Maps dus), ook na een herstart :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Oh raar,
Ik had inderdaad dat het icoon bleef staan maar deze was verdwenen na een reboot :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-06 08:29
mensen even een vraagje ik twijfel een beetje of ik de milestone zou nemen. Ik ben nu echter op internet aan het zoeken naar custom roms voor de milestone maar ik kan ze niet vinden. Zijn ze er gewoon nog niet of zijn ze goed verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:30

MaDLiVe

.-Observer-.

Volgens mij zijn ze er nog niet echt. Behalve root krijgen kun je volgens mij nog niet zoveel met de milestone :) Ik heb vanochtend ook even proberen te zoeken. Voor de droid is wel het eea te vinden :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@prologic: klopt inderdaad, er is nog geen bruikbare bug gevonden, wel is volgens mij 80% van alle eigenaren aan het klagen bij motorola (vooral op de facebook pagina) dat ze de bootloader vrij moeten geven zodat we wel custom roms kunnen maken/gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoow vandaag officieel naar 2.0.1 gegaan...

Whoow hier ook 2.0.1, officieel en simpel gelukt! Footage van het update-proces...

Afbeeldingslocatie: http://img697.yfrog.com/img697/6113/updatemilestone201.gif

En de gegevens, mocht dat interessant zijn (ikzelf kan er niks van bakken)

Van:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.0
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P008
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.08.0DP
Baseband Configuration Version:   UCASSHLSEMEAB1B803F.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe53#1
Build Number:                     SHOLS_U2_01.03.1.1259012006

naar:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.0.1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P019
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.08.12I
Baseband Configuration Version:   UCASSHLSEMEAB1B803F.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 rkg683@ca25rhe76#1
Build Number:                     SHOLS_U2_01.14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Hm, draai nu dus tijdje weer 2.0 uk. Maar merk daarbij wel weer wat andere nadelen, wifi heeft meer problemen met verbinden, en af en toe force closes die ik met 2.0.1 hk niet had. Heb weliswaar geen browser bug, maar dit is ook niet ideaal. Welke custom rom gebruiken jullie, en zijn jullie daar tevreden over?

(En ja, toch maar weer custom rom ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik gebruikte de Franse met QWERTY en Busybox.
Als je het buildnummer mag geloven is deze ook nieuwer dan de UK update naar 2.01 die net uit is.
SHOLS_U2_01.14.0 tegenover SHOLS_U2_01.15.0

SHOLS_U2_01.14.0 is hetzelfde buildnummer als de HK versie die allang uit was....

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 09-02-2010 16:09 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 21 Laatste