(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ik heb een APN toegevoegd zoals beschreven op Androidworld, moet ik nog iets anders veranderen?
Verwijderd
Doe er wat aan!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 22:24 ]
De Droid mag best hoger, de milestone nietVerwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 22:23:
Psssst... de Droid staat als gadget en smartphone 2e achter nota bene de 3GS: http://www.engadget.com/2...the-2009-engadget-awards/
Doe er wat aan!
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Verwijderd
http://www.androidguys.co...gs-cnet-prizefight-video/
Mensen die dit toestel hebben zullen natuurlijk zeggen dat dit reuze meevalt, vandaar dat ik graag een serieuze reactie zou willen zien. Het is namelijk bij langena niet zo snel als het scrollen van een Iphone.
Bovendien:
+ Universele connector (micro USB)
+ Geen iTunes
Dat zijn voor mij ook duidelijke pluspunten.
[ Voor 5% gewijzigd door MaDLiVe op 09-02-2010 02:00 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ben benieuwd hoe snel het naar de Milestone zou komen, en wat er nou daadwerkelijk echt gaat gebeuren. Wat betreft veranderingen. Whoei
"The lesser performance of the Droid rules out animated backgrounds, and the grid view as well as the 3D app launcher are similarly missing."Thieudebeu schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 02:09:
Wat betreft veranderingen. Whoei
Best wel een whoei inderdaad, maar dan IMHO best wel in negatieve zin

Nickname does not reflect reality
Je wilt een serieuze reactie zien... oftewel dit hele topic bestaat uit gebakken lucht ofzo? Post is voorbeelden van filmpjes die jij gezien hebt! Welke firmware draait er op die toestellen, met wat voor camera zijn die filmpjes opgenomen, YT kan ook lekker de kwaliteit vernaggelen. Er is al tig keer een vergelijking met een iPod Touch of een iPhone gemaakt namelijk, met z'n geheel andere OS en lage resolutie. Heb je de scrollfilmpjes gezien die in deel 2 zijn gepost? In mn review, staat ook een filmpje van scrollen door de contactenlijst / switchen van homescreens.. Een iPod Touch / iPhone is inderdaad iets snappier, maar met een Milestone is nog steeds erg vlot en snel te werken met 't touchscreen imho. Dus zeer teleurstellende performance ha-ha =)koekoek2003nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:32:
De performance van dit toestel lijkt zeer teleurstellend. Ik zie op meerdere filmpjes op youtube gewoon schokkend beeld als er door menus gescrolled wordt. Ook het laden van een website en scrollen ziet er erg langzaam/schokkerig uit.
Mensen die dit toestel hebben zullen natuurlijk zeggen dat dit reuze meevalt, vandaar dat ik graag een serieuze reactie zou willen zien. Het is namelijk bij langena niet zo snel als het scrollen van een Iphone.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
LOLkoekoek2003nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:32:
De performance van dit toestel lijkt zeer teleurstellend. Ik zie op meerdere filmpjes op youtube gewoon schokkend beeld als er door menus gescrolled wordt. Ook het laden van een website en scrollen ziet er erg langzaam/schokkerig uit.
zit je te fokken ofzo? ben benieuwd naar je bronnen.
de Milestone vertoont bij mij in ieder geval smooth performance.
iPhone is vast sneller, maar is dan ook de helft duurder.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Ik kan nu niet meer inloggen in mijn Google Account. Krijg steeds de foutmelding:Lisadr schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:52:
Heb nu de vreemste error tot nu toe. Android crash en restart (niet zo vreemd, gebeurt wel vaker). Maar nu vraagt ie ineens weer om mijn gmail account! Huh !? Verder doet alles het, maar in kan niet in market en andere apps waar je een gmail account voor nodig hebt.
"Can't establish a reliable data connection to the server"
Ik heb 3G met 2mbit down en 384kbit up (dat zegt speedtest) en ik heb wifi met 3,5mbit down en 2,4mbit up (wederom speedtest) en mijn verbinding is stabiel! Het lijkt mij sterk dat Google al een hele dag server problemen heeft
GoT, You have to love it!
Og gut hoor, nou jij bent dus precies zo'n mannetje die ik bedoel op zulke reacties zat ik dus niet te wachten. Op je teentjes getrapt omdat je net een nieuwe telefoon hebt gekocht en iemand anders er iets negatiefs over vertelt? please grow up man.CLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 03:09:
[...]
Je wilt een serieuze reactie zien... oftewel dit hele topic bestaat uit gebakken lucht ofzo? Post is voorbeelden van filmpjes die jij gezien hebt! Welke firmware draait er op die toestellen, met wat voor camera zijn die filmpjes opgenomen, YT kan ook lekker de kwaliteit vernaggelen. Er is al tig keer een vergelijking met een iPod Touch of een iPhone gemaakt namelijk, met z'n geheel andere OS en lage resolutie. Heb je de scrollfilmpjes gezien die in deel 2 zijn gepost? In mn review, staat ook een filmpje van scrollen door de contactenlijst / switchen van homescreens.. Een iPod Touch / iPhone is inderdaad iets snappier, maar met een Milestone is nog steeds erg vlot en snel te werken met 't touchscreen imho. Dus zeer teleurstellende performance ha-ha =)
Oh en je hebt nog nooit iets schokkends gezien? dan hoef ik je dus ook niet te wijzen op de filmpjes die notabene in je eigen topic start staan?
Fokken? nee ik zit niet te fokken ik sta niet te fokken en ik lig ook niet te fokken, als ik aan het fokken zou zijn zou ik hier niet een bericht typen of wel? Ben jij iemand die al fokkend op tweakers loopt te lezen?Molybdenum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 07:12:
[...]
LOL
zit je te fokken ofzo? ben benieuwd naar je bronnen.
de Milestone vertoont bij mij in ieder geval smooth performance.
iPhone is vast sneller, maar is dan ook de helft duurder.
Je spreekt jezelf al tegen je zegt dat de Iphone duurder is en dus vast ook sneller.
Ik zei iphone maar had net zo goed de Nexus one neer kunnen zetten, beide lijken een stuk sneller te werken.
[ Voor 22% gewijzigd door kaasaanfiets op 09-02-2010 08:48 ]
Verwijderd
hahaha.. Maak kennis met CLB.. Overenthousiast en hij voelt zich nogal snel aangevallenkoekoek2003nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:41:
[...]
Og gut hoor, nou jij bent dus precies zo'n mannetje die ik bedoel op zulke reacties zat ik dus niet te wachten. Op je teentjes getrapt omdat je net een nieuwe telefoon hebt gekocht en iemand anders er iets negatiefs over vertelt? please grow up man.
Oh en je hebt nog nooit iets schokkends gezien? dan hoef ik je dus ook niet te wijzen op de filmpjes die notabene in je eigen topic start staan?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Klein voorbeeld, in alle reviews word het toetsenbord afgekraakt en als niet fijn beschouwd. Ik was echter laatst in duitsland en daar had ik het toestel in mijn handen en dat typte eigenlijk niet verkeerd.
Maar toch als je dit topic doorleest en op internet kijkt zijn er nogal wat problemen met de milestone mede door de slechte support van Motorola. Daarom toch de vraag hoeveel last heb je van bugs in het dagelijkse gebruik. (internet,bellen, smsen/mmsen) Heb je met de milestone ook nog het probleem dat smsjes soms niet verstuurd worden?
alvast bedankt
Om heel kort te zijn (Heb het toestel nu ruim een maand): In totaal heb ik last van 1 bug, voor de rest een heerlijk toestel. Geen stotteringen of whatsoever. De bug waar ik 'last' van heb is dat het scherm na een telefoon gesprek soms pas weer 'aan' gaat als de ander heeft opgehangen. Kan dus vaak zelf niet ophangen.TWFpa2Vs schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:07:
idd mensen laten we het gezellig houden. Toch begrijp ik beide reacties wel. CLB word moe van alle mensen die een vergelijking met de iphone maken en maar lopen te zeuren over een softwarematig probleem. Maar koekkoek wil gewoon een ongekleurde mening over hoe het toestel nu precies werkt en of er veel problemen zijn in het dagelijkse gebruik. Ik zou dat namelijk ook wel graag willen weten.
Klein voorbeeld, in alle reviews word het toetsenbord afgekraakt en als niet fijn beschouwd. Ik was echter laatst in duitsland en daar had ik het toestel in mijn handen en dat typte eigenlijk niet verkeerd.
Maar toch als je dit topic doorleest en op internet kijkt zijn er nogal wat problemen met de milestone mede door de slechte support van Motorola. Daarom toch de vraag hoeveel last heb je van bugs in het dagelijkse gebruik. (internet,bellen, smsen/mmsen) Heb je met de milestone ook nog het probleem dat smsjes soms niet verstuurd worden?
alvast bedankt
Dit ook ooit op mn Hero gehad. Een factory reset is de enige mogelijkheid.Lisadr schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:28:
[...]
Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Ik kan nu niet meer inloggen in mijn Google Account. Krijg steeds de foutmelding:
"Can't establish a reliable data connection to the server"
Ik heb 3G met 2mbit down en 384kbit up (dat zegt speedtest) en ik heb wifi met 3,5mbit down en 2,4mbit up (wederom speedtest) en mijn verbinding is stabiel! Het lijkt mij sterk dat Google al een hele dag server problemen heeft![]()
![]()
Klote om zo afhankelijk te zijn van een gmail account! Grootste minpunt van dit toestel.
Je zou nog kunnen proberen om de Google Apps te deinstalleren via het software menu en dan opnieuw proberen in te loggen. Sowieso je googleaccount niet invoeren bij het openingsscherm, maar bij het openen van de marketplace (waarom? geen idee, zo uitgevonden bij de hero. Zoek daar maar eens op, op internet: switch google account android) )
Dat is wel een nadeel: switchen van google account is nagenoeg onmogelijk geworden omdat de integratie diep zit en als je em dus uit de ene haalt hij zomaar corrupt kan worden en je een factory reset mag gaan uitvoeren.
Succes
Ohja.. heren... als je gaat bekvechten over dit soort schokkerigheid oid, ga dan AUB naast elkaar zitten IRL met elk je eigen telefoon in handen en vergelijk. Wissel dan van toestel en vergelijk nog eens...
Post vervolgens beide meningen, (want meningen over schokkerigheid kunnen verschillen). Trek vervolgens je eigen conclusie over welk toestel beter is. De rest hier vormt zn mening dan wel op basis van jullie bevindingen en je hoeft dan niet iemand anders te overtuigen en daar al helemaal niet over te bekvechten...
iets met.... smaken... twisten... verschillen... etc....
Verwijderd
Uhmm.. Smaken verschillen inderdaad.. Maar als iets schokkerig gaat, gaat dat gewoon schokkerig.. Je kan dan wel een eigen beeld gaan vormen en voor jezelf bepalen dat dit niet zo is, maar in werkelijkheid schokt het nog steeds..Get!em schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:15:
[...]
Ohja.. heren... als je gaat bekvechten over dit soort schokkerigheid oid, ga dan AUB naast elkaar zitten IRL met elk je eigen telefoon in handen en vergelijk. Wissel dan van toestel en vergelijk nog eens...
Post vervolgens beide meningen, (want meningen over schokkerigheid kunnen verschillen). Trek vervolgens je eigen conclusie over welk toestel beter is. De rest hier vormt zn mening dan wel op basis van jullie bevindingen en je hoeft dan niet iemand anders te overtuigen en daar al helemaal niet over te bekvechten...
iets met.... smaken... twisten... verschillen... etc....
Er is een verschil tussen smaken en feitelijke constatering. Als iets beweegt, heel even stokt, weer verdergaat, en weer heel even stokt, wordt dat in de volksmond feitelijk schokkerig genoemd. Dit heeft te maken met framerates. Zet je monitor maar eens op 10Hz, dat zal vrij schokkerig verlopen. Is geen kwestie smaak...
Eigenlijk zal er een gui framerate app moeten komen, zodat je dit soort discussies even snel de mond kan snoeren en gewoon kan zeggen dat iets schokkerig loopt, zonder allerlei discussies..
Overigens heeft iedereen die er hier wat over roept een android, dus dat wordt een beetje lastig vergelijken. Wel weet ik dat de iPhone van mijn vrouw veel soepeler loopt en de framerate van de gui (en overigens ook van 3d games) behoorlijk hoger ligt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 09:31 ]
Verwijderd
Ach ik heb de milestone gewoon besteld en mocht hij tegenvallen verkoop ik hem meteen weer en wacht dan op iets beters
zal je niet uiteindelijk een rom kunnen installeren met de Nederlandse taal denk je?DjWannaB2002 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:00:
Nou er is niet echt een nadeel.
Je kan hem al in Nederlandse webshops kopen, dus ik zie geen probleem.
Stel dat er wat mee is, kan het misschien wat langer duren voordat je hem terug hebt. Maar dat is alles.
Ow ja geen nederlands op het toestel, maar goed meestal zijn die vertalingen toch brak en heeft de helft van de mensen hem gewoon op engels staan
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik zou er niet te hard op rekenen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Even kort. Trek je ten eerste niks aan van de reactie van CLBkoekoek2003nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 01:32:

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ben het met je eens dat de framerate een goede maat zou kunnen zijn voor smoothness, mits de gegenereerde frames ten opzichte van elkaar verschillen, want anders staat je beeld alsnog stil, (zie bijv TOMTOM op HTC Tytn2).Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:28:
[...]
Er is een verschil tussen smaken en feitelijke constatering. Als iets beweegt, heel even stokt, weer verdergaat, en weer heel even stokt, wordt dat in de volksmond feitelijk schokkerig genoemd. Dit heeft te maken met framerates. Zet je monitor maar eens op 10Hz, dat zal vrij schokkerig verlopen. Is geen kwestie smaak...
Beide manieren van frames bepalen is helaas niet universeel en eenduidig vast te stellen.
Daar komt nog een 2x een extra factor framerate over indien je Youtube gebruikt als bron voor vaststellen van schokkerigheid (camera framerate, youtube afspeel framerate).
Ook is de beleving van schokkerigheid is wel degelijk aan mening/personen gebonden. Ga voor je lol eens naar een game-topic en zie de discussies over framerate en bepaalde spellen, en welke FR nog acceptabel is.
Tevens: beleef jij een TL-lichtbalk als prettig? Of schokkerig? Voor mij dus het tweede
Opgeteld komt het er bij mij gewoon op neer: Persoonlijke ervaring telt het beste en je kunt voor jezelf bepalen of het er toe doet, en of er uberhaupt verschil te zien is.
Persoonlijke mening, met eigen ervaring:
HTC TYTN2: Master of schokkerigheid, echter prima werkbaar voor mij.
-Schokkerige beelden
-Lage refresh op het scherm
-Irritante background lighting (flikkert ook, hoge frequentie).
-Als klap op de vuurpijl: background lighting piept ook nog eens met hoge frequentie
HTC Hero: kan soms schokken, maar niet storend
G1: Schokt ook
IPhone: Schokt minst van allemaal, maar ook zien haperen een enkele keer.
HD2: Schokt niet veel, maar inherent aan WM toch haperingen...
En raad het of niet... de TYTN2 zit bij mij nog steeds in mn broekzak als werkpaard en de Hero is het speledingetje in de tas.
De Milestone is nu onderweg.
Iets anders:
De Droid komt binnenkort met 2.1, terwijl wij nog seeds zitten te wachten op 2.01
http://www.engadget.com/2...ill-start-to-roll-out-th/
Ik zat ook even te fronsen toen ik dat las...Lisadr schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:55:
Bedankt Get!em, als er geen andere optie dan factory reset is, dan moet het maar. Begin mij wel steeds vaker te ergeren aan Google. Ze lijken steeds meer en meer op Apple qua beperkingen!
Iets anders:
De Droid komt binnenkort met 2.1, terwijl wij nog seeds zitten te wachten op 2.01
http://www.engadget.com/2...ill-start-to-roll-out-th/
Snap niet waarom de Droid zoveel sneller gaat terwijl we hier nog wachten op de 2.01 update.
Kan je wel iets zeggen in de trant van dat de droid er maar in 1 taal is, 1 carrier, etc maar in mijn ogen niet echt een excuus aangezien de Nexus One ook wereldwijd ingezet kan worden en 2.1 aan boord heeft. Lijkt me ook dat talen in de rom zelf zitten zoals die bij Google vandaan komt en dat Motorola daar dus niks meer mee hoeft.
De functieknop onderaan blijft het oude en ook de apps menu blijft het oude. De rollende apps menu van de Nexus one is niet gemaakt voor landscape mode. (ik noem alleen punten die ik op verschillende forums heb gehoord.)
2.1
- Google Goggles nu standaard
- Geen Nexus one homescreen
- Geen Active wallpapers
- Wel "pinch" en "zoom"
[ Voor 20% gewijzigd door Lisadr op 09-02-2010 12:20 ]
Ok je hebt een punt maar dat is dan nog steeds geen reden waarom het bij de Milestone allemaal zo lang moet duren terwijl ze bij de DROID nu al bij 2.1 zijn aangekomen.
Denk dat je een antwoord vindt vlak bij het antwoord voor:
Hoeveel Droids zijn er verkocht vs hoeveel Milestones.
Verwijderd
Belcompany gaat dus, in tegenstelling tot wat mij gister verteld werd door de helpdesk toch de Milestone leveren, en dat al in maart.Klantenservice BelCompany
aan mij
details weergeven 11:23 (1 uur geleden)
Geachte heer XXXXXX,
We hebben voor u navraag gedaan en het volgende is bekend over de toestellen waar u interesse in heeft.
De Milestone is vanaf medio maart verkrijgbaar in onze winkels. De HTC Nexus One gaan wij inderdaad niet voeren, tegen die tijd is dit toestel alleen via de Google site te bestellen. Wij gaan daarin tegen de HTC Bravo voeren, deze is qua specs nagenoeg gelijk aan de Nexus One.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Kirsten van Steijn van Hensbroek
Service Afdeling
BelCompany B.V.
Postbus 525
3900 AM Veenendaal
Ja heb ik inderdaad gelezen, maar in mijn ogen is dat nog geen reden om de europese markt achter te stellen. Juist niet! Moto heeft het in Europa niet zo goed gedaan de laatste tijd en hiermee wekken ze alles behalve vertrouwen in mijn ogen.Lisadr schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:17:
@DJWannaB2002
Denk dat je een antwoord vindt vlak bij het antwoord voor:
Hoeveel Droids zijn er verkocht vs hoeveel Milestones.
Verwijderd
Ohjah, oeps. Excuus! Ik zal het daar meteen even neerzetten.Lisadr schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:34:
@Twiznoz
Je kan het beter plaatsen in
Motorola Milestone levertijden en abonnementen topic

En jij bent precies eender. Ik vraag toch netjes naar je bronvermelding, over welke filmpjes heb je het precies, welke firmware draaide er op die toestellen, filmpjes van de Droid gezien, die wat anders is qua hardware / software dan de Motorola Milestone.. Je blaat gewoon in de rondte over teleurstellende performance..koekoek2003nl schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:41:
Og gut hoor, nou jij bent dus precies zo'n mannetje
die ik bedoel op zulke reacties zat ik dus niet te wachten.
Als je dat netjes had neergezet had ik alles ook kunnen bekijken en had ik een conclusie kunnen trekken.
Iets in de trend van 'whoow dat is wel heel slecht, hoe zou dat komen' of 'nou neehoor, bij mijn eigen toestel is het stukken beter', dan wil ik best wat nieuwe filmpjes maken om hier te plaatsen en dergelijke..
Haha ja.. *not* Je blaat volgens mij nog steeds, voordat je uberhaupt een bronvermelding geeft..Op je teentjes getrapt omdat je net een nieuwe telefoon hebt gekocht
en iemand anders er iets negatiefs over vertelt? please grow up man.
In m'n review geef ik zelfs een vergelijking aan met de iPod Touch / iPhone:
Snelste vergelijking wordt natuurlijk gemaakt met de iPhones / iPod Touches en zodoende heb ik zelf even de iPod Touch van m'n meisje erbij gepakt. Het touchscreen van de iPod Touch is net iets snappier en lijkt iets sneller te werken dan die van de Motorola Milestone. Pluspuntje dus voor Apple met hun touchscreendevices. Dat wetende vind ik het scherm van de Motorola Milestone nog steeds erg lekker werken en lekker goed reageren!
Waar zeg ik dat?Oh en je hebt nog nooit iets schokkends gezien?
Good job Sherlock: reviews: Shootout: vier recente Androids tegenover elkaarHad net zo goed de Nexus one neer kunnen zetten, lijkt een stuk sneller te werken.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
http://direct.motorola.co...a%20Cable&strURL=No%20URL
Dat is de update naar Android OS 2.0.1 neem ik aan?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:32:
Voor iedereen die een UK versie heeft.. jullie kunnen je update downloaden vanaf de motorola site .. Het is nog niet via OTA, maar al wel te downloaden via de updatesoftware via je pc.
http://direct.motorola.co...a%20Cable&strURL=No%20URL
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Verwijderd
Dat is de officiele 2.0.1 UK updateTWFpa2Vs schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:52:
welke update is dat dreamboy?
Ik neem aan van ook. Ik heb echter wel de HK 2.0.1. versie geïnstalleerd staan (SHOLS_U2_01.14.0). Moet ik voor de UK versie eerst terug naar de 2.0 versie en dan updaten of kan ik de UK versie gewoon over de huidige HK 2.0.1. versie heen installeren?martijnd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:52:
[...]
Dat is de update naar Android OS 2.0.1 neem ik aan?
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Inmiddels mijn telefoon geupdate ging perfect, dit is inderdaad de officiele 2.0.1 UK update!
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Van:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.0 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P008 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.0DP Baseband Configuration Version: UCASSHLSEMEAB1B803F.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 a21146@ca25rhe53#1 Build Number: SHOLS_U2_01.03.1.1259012006 |
naar:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.0.1 Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTGB_P019 Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.08.12I Baseband Configuration Version: UCASSHLSEMEAB1B803F.0R Kernel Version: 2.6.29-omap1 rkg683@ca25rhe76#1 Build Number: SHOLS_U2_01.14.0 |
[ Voor 103% gewijzigd door CLB op 09-02-2010 14:54 ]
As we speak wordt er nu gecontroleerd of er updates zijn door de Motorola software updater.
Had jij de 2.0.1 SHOLS_U2_01.14.0 al draaien? en van daaruit geupgrade, of eerst terug naar 2.0?CLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:30:
Whoow hier ook 2.0.1, officieel en simpel gelukt! Footage van het update-proces volgt...
[ Voor 54% gewijzigd door martijnd op 09-02-2010 14:53 ]
Goed dan blijft mijn vraag dus staanCLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:54:
Check m'n bericht hierboven even, is namelijk ge-edit =)

Gewoon proberen toch? Als die geen update vind moet je dus eerst weer terug... anders lekker updaten?
Iemand een how to hiervoor?
Ik draai 2.0.1. maar wel de SHOLS_U2_01.14.0 versie, hij zegt dat mijn toestel up to date isCLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:19:
Waarom niet dan, je draait al op 2.0.1 toch?
Verwijderd
dat is dezelfde build als de update ...martijnd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:23:
[...]
Ik draai 2.0.1. maar wel de SHOLS_U2_01.14.0 versie, hij zegt dat mijn toestel up to date is
Wat er opviel:
- In eerste instantie sloeg hij even op hol na de update, twee keer reboot;
- Music icoontje is veranderd
- "Audio effects"
- Een zakelijk Active Sync-account waarvan eerst de mail niet werkte, doet het nu wel.
- M'n contacts staan ineens op achternaam-voornaam en ik kan nog niet vinden hoe ik dat weer terug zet.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Maar goed, ik wil de UK 2.0.1 hebben nu die off. is. Maar hoe downgrade ik?Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:28:
[...]
dat is dezelfde build als de update ...
martijnd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:
[...]
Maar goed, ik wil de UK 2.0.1 hebben nu die off. is. Maar hoe downgrade ik?
QFTVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:28:
[...]
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Behalve dat bij mij voice search niet werkt danVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:28:
[...]
Verwijderd
ik begrijp dat je je bootloader naar HK hebt geflasht en nu wil je terug naar UK versie.martijnd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:33:
[...]
Maar goed, ik wil de UK 2.0.1 hebben nu die off. is. Maar hoe downgrade ik?
kijk daarvoor even in :
[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's
misschien vind je daar iets..
Dit is misschien nog gemakkelijker: http://www.androidworld.n...pdate-de-stand-van-zaken/Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:41:
[...]
ik begrijp dat je je bootloader naar HK hebt geflasht en nu wil je terug naar UK versie.
kijk daarvoor even in :
[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's
misschien vind je daar iets..
Verwijderd
die kan je los downloaden en installerenmartijnd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:40:
[...]
Behalve dat bij mij voice search niet werkt dan
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Probeer het, zou ik zeggen. Het is volgens dit schema niet helemaal duidelijk. (Geen yes geen no, maar N/A)Sebazzz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:54:
Verlies ik rooting als ik update?
Ik vind het trouwens vreemd dat de officiele UK update ouder is dan een eerdere versie die in Frankrijk is uitgerold.
SHOLS_U2_01.14.0 voor de UK modellen vs SHOLS_U2_01.15.0 voor de Franse modellen.
[ Voor 62% gewijzigd door 13art op 09-02-2010 16:04 ]
De nieuwe gallerij is in portrait stand niet indrukwekkend, maar als je de telefoon op zijn zij draait krijg je toch wat leuks.
[ Voor 48% gewijzigd door Sebazzz op 09-02-2010 16:19 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
/edit. Inmiddels werkt het weer
[ Voor 50% gewijzigd door msx2 op 09-02-2010 18:13 ]
Gebruikte 'm nooit meer, maar gebruikte de Gallery van de 2.1 versie..Sebazzz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:15:
De nieuwe gallerij is in portrait stand niet indrukwekkend,
maar als je de telefoon op zijn zij draait krijg je toch wat leuks.
Maar deze is wel erg chill zeg, zelfs met films en dergelijke, als je even wat anders gaat doen en weer
teruggaat naar de media gallerij, weer dezelfde film aanklikt, vraagt die 'moet ik verder spelen vanaf xx:xx' chill!
En hij kan (uiteraard) gewoon multitouchen wat de versie van Gallery die ik heb, nog niet kon, ook heel nice!
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 09-02-2010 17:29 ]
Unlock scherm ziet er iets anders uit. Clock is iets groter en heeft een andere lettertype. Verder zie ik nu ineens mijn provider in beeld.
De Power Option widget ziet er nu ook anders uit. Past niet echt bij de rest van de design.
To restart Auto-sync, please perform the following steps on your device:
1. Tap and hold on the home screen
2. Select 'Widgets'
3. Select 'Power Control'
4. Now the Power Control panel should be on your home screen
5. Disable and then enable Auto-sync from this Power Control panel
6. Your device's Auto-sync should now resume
Al tig keer gedaan, ding tig keer opnieuw gestart, maar 't lijkt nog niet te werken.. Iemand?
Kan ook m'n Gmail-account even verwijderen, maar dan staat er:
'Removing it will also delete al of its messages, contacts, and other data from the phone'
Messages zijn emails? Contacten blijven dan toch in Google-contacts staan, is zo weer teruggesynced?
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 09-02-2010 18:05 ]
Ik heb wat te vroeg gejuigd over Active Sync, hij synct de mail wel, maar ik zie geen content, alleen de afzender en het onderwerp enzo.Vunzz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:32:
Ik heb hem nu ook over USB onder Windows 7 geüpdate.
Wat er opviel:
- In eerste instantie sloeg hij even op hol na de update, twee keer reboot;
- Music icoontje is veranderd
- "Audio effects"
- Een zakelijk Active Sync-account waarvan eerst de mail niet werkte, doet het nu wel.
- M'n contacts staan ineens op achternaam-voornaam en ik kan nog niet vinden hoe ik dat weer terug zet.
Iemand anders ook het probleem met de contacts die ineens in achternaam-voornaam staan in plaast van andersom?
Maar ik heb alle content bijvoorbeeld 'Andre Zuidgeest' gewoon bij 'voornaam' staan
Hmm wilde ik dus doen, maar kan alleen via een 'factory reset' aangezien sommige apps account nodig hebben..
Hmm dat wordt 'm dus niet, niet echt behoefte aan
EDIT: Geduld loont, alles loopt weer vlekkeloos! Vind de 2.0.1 update wel chill!
Alles lijkt nog iets smoother, vlotter en sneller te verlopen! Media Gallerij is echt pimped nu, heel chill!
[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 09-02-2010 18:26 ]
Soortgelijke probleem. Gmail gebruik ik niet en calender wil niet meer syncen na upgrade!CLB schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:00:
En ik kan niet meer syncen... kalender / contacten / gmail (wat ik niet gebruik)
To restart Auto-sync, please perform the following steps on your device:
1. Tap and hold on the home screen
2. Select 'Widgets'
3. Select 'Power Control'
4. Now the Power Control panel should be on your home screen
5. Disable and then enable Auto-sync from this Power Control panel
6. Your device's Auto-sync should now resume
Al tig keer gedaan, ding tig keer opnieuw gestart, maar 't lijkt nog niet te werken.. Iemand?
Kan ook m'n Gmail-account even verwijderen, maar dan staat er:
'Removing it will also delete al of its messages, contacts, and other data from the phone'
Messages zijn emails? Contacten blijven dan toch in Google-contacts staan, is zo weer teruggesynced?
Beetje sync uitzetten, weer aanzetten... En opeens begon die weer te syncen, dus hier is 't problem solved!
Probleem deels opgelost.
- Zet sync volledig uit
- Log via je desktop/laptop in Google Kalender
- Voeg een afspraak toe
- Zet sync weer aan.
Nu heb ik de nieuwe afspraak ook op mijn milestone. Maar alle eerder gemaakte en toekomstige afspraken staan er niet in!! Het lijkt wel alsof 2.01 dat niet wil syncen!!
Viel mij wel op dat de calender widget van 2.01 anders eruit ziet dan 2.0. Datum heeft nu een achtergrond kleur.
[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 09-02-2010 18:36 ]
Heb je een linkje? Staat niet in de marketplace i.i.g.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:46:
[...]
die kan je los downloaden en installeren
Edit: Ik heb het gevonden:
Voice search http://www.mediafire.com/?zwmchqnrimw
Voice dailer: http://www.mediafire.com/?mdh1m1x0dzh
Even op je SD kaart zetten en installeren, herstarten en het werkt.
[ Voor 39% gewijzigd door martijnd op 09-02-2010 22:45 ]
Waarom kan dat nou niet via OTA?
Duitse versie was ook eerder te downloaden dan OTA. Verwacht de UK OTA binnen 1 a 2 weken.twaeker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:04:
Volledig geslaagd en probleemloos. Synct weer als een zonnetje.
Waarom kan dat nou niet via OTA?
Naar 10+ resetten en wel 50+ sync aan en uit, werkt calender sync nog steeds niet! Milestone is een geweldige toestel (op de accu na) maar Android is te veel afhankelijk van Google! Hopelijk komt er binnen een paar jaar een full community open source alternatief!

Eens kijken of hij het nu blijft doen, anders ben ik zo weer terug bij de Franse versie met QWERTY.
Hoe doet de browser bij jullie het? Bij de HK was er sprake van een flinke lag. Aangezien dit ook versie SHOLS_U2_01.14.0 is, zou het hier ook in moeten zitten. Heb zelf het idee dat het scrollen inderdaad minder soepel gaat, zeker als er ingezoomd is op een pagina.
- Zet sync uit
- Open je calendar
- Kies settings en dan more
- Selecter my calendars
- Verwijder je calendar
- Zet sync aan
- Open weer je calendar, ga weer na settings -> select my calendars en voeg je calendar toe
- Wacht een paar seconden/minuten en volla alles is weer terug.
2.01 heeft veel kleine veranderingen. Als iemand je belt, ziet de menu er ook iets anders uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Lisadr op 09-02-2010 20:54 ]
Voor wat betreft de browser bug heb ik het idee dat de officiele 2.0.1 uk wel beter is dan de hk, maar net iets trager dan 2.0. Klinkt misschien gek, maar sommige grote pagina's gaan prima, terwijl die ruk gingen bij hk, maar andere gaan wel wat trager dan 2.0...DjWannaB2002 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:49:
Ook hier had ik problemen met de sync, al had ik het zelf niet doorMaar na het lezen van de berichten hier sync maar eens aan en uit gezet, en ja hoor, twee nieuwe mailtjes
![]()
Eens kijken of hij het nu blijft doen, anders ben ik zo weer terug bij de Franse versie met QWERTY.
Hoe doet de browser bij jullie het? Bij de HK was er sprake van een flinke lag. Aangezien dit ook versie SHOLS_U2_01.14.0 is, zou het hier ook in moeten zitten. Heb zelf het idee dat het scrollen inderdaad minder soepel gaat, zeker als er ingezoomd is op een pagina.
... en daar blijft het bij.Motorola Software Update is reading configuration data from your Motorola device, please wait.
Vreemd.
Even het USB-notificatie icoontje uitklappen en dan was het de bovenste optie geloof ik.
Stimmt:Lisadr schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 20:53:
2.01 heeft veel kleine veranderingen. Als iemand je belt, ziet de menu er ook iets anders uit.
Changelog FW 2.0.1:
The Android 2.0.1 software update for Motorola MILESTONE provides
improvements to its unlock/answer call gesturing, camera autofocus and corporate exchange email.
• Enhanced viewing - 3D landscape view enhancement for the photo gallery and pre loaded music player
• Smoother touch gesturing for unlocking/answering calls -
Simplified touch and slide gesturing for unlocking the phone and answering calls.
• Camera enhancements - Improved camera auto-focus functionality and reduced time between shots.
• Exchange email set-up notification - Phone will tell you to seek further assistance from your IT department if your company enforces EAS IT security policies. If that’s the case for your company, you won’t be unable to complete set-up.
• Updated Exchange email send function in outbox - 2.0.1 release helps ensure all email is properly sent from the outbox.
• Added Audio Effects - Audio Effects allows users to control sound quality through the stereo headset and phone speaker.
• Three-Way call connectivity - Improves experiences with three-way call coordination and calls between parties.
• Enhanced in-call audio quality - Improves call clarity by eliminating occurrences of echo, especially after BT connection.
• Various other improvements - A number of other improvements have been made including: OS stability; SMS/MMS messaging address functionality (now recognizes parentheses in addresses); some instances of phone reboots; Wi-Fi power cycling; battery power utilization; contact transfer to some Bluetooth car kits; and various UI enhancements including cosmetic changes to the calendar widget, Power Management widget, World Clock widget, and more.
• Note: There are also enhancements to other widgets including the picture widget.
You will have to remove and reinstall some of your home-screen widgets to get them to work correctly after the updated.
[ Voor 98% gewijzigd door CLB op 09-02-2010 22:38 ]
hij komt dan in de device manager van W7x64 als USB MTP device tevoorschijn.
en windows wil dan meteen drivers installeren, terwijl dat al is gebeurd met de Moto drivers.
dit lukt niet en dan komt er een mooi klein uitroeptekentje bij het device en de opmerking "This device cannot start. (Code 10)"
ik denk dat het hiermee te maken heeft.
ik ga er nog even mee kloten.
[ Voor 19% gewijzigd door Molybdenum op 09-02-2010 22:32 ]
zodra ik de usb kabel unplug en weer plug, dan wil ie de driver opnieuw gaan installeren en lukt het niet.
in andere modii krijg ik ook geen respons van de update tool.
zal morgen wel even op mijn werk speulen (winxp).
EDIT:Hmm als ik op Tweakers.net een bericht wil typen verschuift het beeld soms, zodat ik hetgeen wat ik type helemaal niet in beeld heb, maar een heel ander stuk topic voor me zie... Anderen dat ook? Voor de rest heb ik een hele bunch officiele 2.1 apps draaien waaronder de Launcher, wooow die is echt heel tof! Nieuwe gallery met multitouchondersteuning, wat die voorheen niet had en een nieuwe muziekapplicatie, die visueel iets aantrekkelijker is imho. Maar de media-gallerij van 2.0.1 vind ik ook heel erg nice t.o.v. de 2.0 versie..
[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 10-02-2010 04:00 ]
Aan W7x64 zal het op zich niet liggen, dat draai ik ook. Bij mij ging hij ook drivers installeren. Ook niet zo raar hoor, voor de USB-connectie(s) met zo'n telefoon zijn een heleboel verschillende drivers nodig. Kennelijk werd er nu een functie gebruikt die in de normale modus niet wordt gebruikt ofzo.Molybdenum schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 22:31:
klopt, heb ik gedaan.
hij komt dan in de device manager van W7x64 als USB MTP device tevoorschijn.
en windows wil dan meteen drivers installeren, terwijl dat al is gebeurd met de Moto drivers.
dit lukt niet en dan komt er een mooi klein uitroeptekentje bij het device en de opmerking "This device cannot start. (Code 10)"
ik denk dat het hiermee te maken heeft.
ik ga er nog even mee kloten.
EDIT: Speciaal voor CLB even kijken hoe het typen op GoT gaat. Tot nu toe goed. ;-)
Na een paar keer sync aan en uit enzo, heb ik het idee dat er weer een aantal namen goed staan. Het lijkt nogal random. Nu vind ik achternaam-voornaam niet zo'n punt, maar hij verslikt zich in de tussenvoegsels. Op zich weinig nieuws, ik heb al een paa PDA's en smartphones versleten en het gaat altijd mis. Ik vind het alleen zo raar dat het nu kapot gaat bij upgraden naar een nieuwe sub-sub-versie. Te meer omdat ik twee producten van dezelfde leverancier sync. Ach, ik ben al eens zo gek geweest om fotootjes aan m'n contacten te hangen, dus dit ga ik ook wel weer handmatig fixen.
Voor de duidelijkheid, ik kan leven met:
Mijnheer van Dalen
Van Dalen, Mijnheer
Dalen, van, Mijnheer
Dalen, Mijnheer van
Maar niet met:
van Mijnheer
Zeker niet als het per persoon verschilt.
[ Voor 34% gewijzigd door Vunzz op 10-02-2010 08:05 ]
Ik heb een APN toegevoegd zoals beschreven op Androidworld, moet ik verder nog iets anders veranderen?
(overigens niet gekeken of dit verschilt van de door jou genoemde site).
Was dat niet een bekende bug?CLB schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 01:29:
EDIT:Hmm als ik op Tweakers.net een bericht wil typen verschuift het beeld soms, zodat ik hetgeen wat ik type helemaal niet in beeld heb, maar een heel ander stuk topic voor me zie... Anderen dat ook? Voor de rest heb ik een hele bunch officiele 2.1 apps draaien waaronder de Launcher, wooow die is echt heel tof! Nieuwe gallery met multitouchondersteuning, wat die voorheen niet had en een nieuwe muziekapplicatie, die visueel iets aantrekkelijker is imho. Maar de media-gallerij van 2.0.1 vind ik ook heel erg nice t.o.v. de 2.0 versie..
Ik heb trouwens een factory restore gedaan, update uitgevoerd en daarna nog een factory restore, Dat leek mij de meest betrouwbare methode, heb dan tot nu toe ook nog geen problemen gehad. (syncen van 9 kalenders en 3 E-mail accounts)
Dit topic is gesloten.