Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:02

kraats

Ik rol

Klopt, maar dat is geen USB-host. Die van m'n AX5i gebruik ik om rechtstreeks m'n Synology NAS op aan te sluiten. Die poort gedraagt zich als een geluidskaart, waar ik rechtstreeks naar kan streamen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
kraats schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:01:
Ik kon het in dit topic niet vinden, welke receiver heb jij?
Had een LX60, was daar erg tevreden over, nu een LX71, zie voorlopig weinig meerwaarde in de 73/83-serie dus blijft nog even zo. Kan voldoende, heeft ruim voldoende power, ziet er prima uit, al met al fijn ding :)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 19-09-2010 21:52 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vraag mij ook af waarom Pioneer de LAN-aansluiting op de receivers nog niet compatibel met DLNA maakt.

Op mijn Samsung-TV werkt dit prima. Alle content op een Synology NAS en via de tv snel opzoeken en bekijken/beluisteren.
Het zou leuk zijn moest dit ook op de receiver kunnen: film of muziek selecteren op de NAS en bekijken op de TV of beamer.

Zijn er andere merken receivers die dit al wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 19:52
Follow-upje op deze post:
Dual Infinity in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussi..."

Heb toch maar even geprobeerd om een andere HDMI-kabel tussen de 5770 en de VSX-920 te hangen. Eerste resultaat: 1080p60 x RGB 4:4:4 werkt!
Heb nog geen langere periodes onder stress kunnen testen, dus weet niet of de connection drops verholpen zullen zijn, maar er is in ieder geval al verschil merkbaar.

Overigens is het me nog steeds niet duidelijk waarom de LE40A656 geen moeite heeft met de genoemde video mode en de oude kabel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik zit even vast met het volgende.

In bezit van een VSX420, achterkant
De volgende aansluitingen zijn actief:

HDMI 1 = BS
HDMI 2 = Eminent 7080
HDMI OUT = TV

Aangezien dit apparaat helaas geen geluid over HDMI ondersteund heb ik voor beide apparaten ook optical audio kabel aangesloten. Tot op dat punt geen probleem.

Nu wil ik een Humax 5000c aansluiten op de component aansluiting, uiteraard moet dat video signaal naar de TV toe. Echter krijg ik dit niet voor elkaar. Nu vind ik in de handleiding de volgende melding:

Als u videoapparatuurkabels gebruikt om de DVD-speler aan te sluiten, moet dezelfde kabels worden gebruikt voor de aansluiting op de TV.

Begrijp ik het goed dat ik dus ook een component naar de TV moet trekken? Zou wel minder zijn...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10
kw_nl schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:04:
Nu wil ik een Humax 5000c aansluiten op de component aansluiting, uiteraard moet dat video signaal naar de TV toe. Echter krijg ik dit niet voor elkaar. Nu vind ik in de handleiding de volgende melding:

Als u videoapparatuurkabels gebruikt om de DVD-speler aan te sluiten, moet dezelfde kabels worden gebruikt voor de aansluiting op de TV.

Begrijp ik het goed dat ik dus ook een component naar de TV moet trekken? Zou wel minder zijn...
De VSX420 beschikt niet over analoog naar digitaal conversie. Je zal dus op de receiver de Component In moeten gebruiken om de DVD-speler aan te sluiten en dan vanaf de receiver ook weer de Component Uit om naar de TV te gaan.

Al met al kan je dan - in het geval je maar één aparaat hebt die met component aangesloten moet worden - de DVD-speler rechtstreeks op de TV aansluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Dit weekend de VSX-1020K geinstalleerd ter vervanging van mijn VSX-D512.
Ik ben bijzonder onder de indruk van de geluidskwaliteit verbetering op mijn oude surround set van JBL.
De installatie was wel even moeilijk, vooral omdat ik al mijn apparatuur wilde gaan doorlussen via de versterker. Mijn xbox360 moest ik eerst via de tv (component aansluiting) downscalen naar 720p alvorens ik die doorgelust kreeg en de versterker er 1080p van kan maken. Tja dan wordt je bijna gedwongen de nieuwe xb 360 met hdmi te kopen ;)
Mijn mediatank de hdx1000 moest ik via de tv weer terugzetten op automatic video output alvorens ik hem kon aansluiten en beeld kreeg.
De Samsung HD Ziggo box werkte direct via de HDMI.
Waar ik bijzonder van geniet is de internet radio optie, waar ik 20 kanalen kan voor programmeren.
De ipod / Iphone aansluiting werkt ook perfect en geeft fantastisch geluid

De minpunten:
- Iphone applicatie die je versterker kan besturen geeft echt alleen de basis functionaliteit. Wat ik graag zou willen is internet radio kanaal keuze, je verbonden ipod volledig kunnen bedienen via de app en de overige afstandbediening functies via de app geintegreerd zien.
Nou heb ik op diverse fora gelezen dat einde dit jaar er een update verschijnt waar dat wellicht in zit.
- De upscaling van de HDMI input signalen doet hij niet helemaal perfect.
Zowel mijn Ziggo HD box als ook het Xbox 360 signaal, pakt hij bepaalde beeldlijnen niet mee en lijkt hij ietsjes in te zoemen.
- Mijn HDX1000 die via HDMI aangesloten is, geeft pas beeld na 20-30 seconde als ik van input kanaal verander !?.
- Nieuwe Internet Radio kanalen moeilijk toe te voegen en te vinden.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01
Het is juist erg makkelijk om nieuwe radiostations toe te voegen?!

Je gaat ten eerste naar de site van je radiostation. Bijvoorbeeld Hot108jamz.com > daar klik je op de afspeelstream. Deze is bijvoorbeeld 12.42.24.24:8800 of http://hot108.com/stream.asf Wat je dan moet doen is, via de receiver kijken wat je IP-adres is. Dit adres zoek je op in de browser van je PC in dezelfde netwerk, en hoppa! Plak je de afspeelstream erin en je hebt een nieuwe radiostation toegevoegd. Vrijwel alle streams worden geaccepteerd.

Over je xbox360: Zelf zou ik hem niet via de receiver aansluiten, omdat ik heb gemerkt dat de VSX-920 een vertraging heeft met de component-aansluitingen. HDMI worde wel zonder "vertraging" doorgegeven. De VSX-919 had hier ook een vertraging. :| Hierdoor kan ik de 2 component aansluitingen alleen nog maar gebruiken voor mijn "dvd" en HDD recorder.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@Salim, sorry mijn formulering was onjuist.
Het toevoegen gaat via het ip adres makkelijk, echter om het gemakkelijker te maken zouden ze een soort SONOS functionaliteit moeten inbouwen zodat ik zelf mijn radio stations kan zoeken op naam in plaats van uren te browsen naar Radio stations waarvan ik een .pls, .asx, mp3 stream kan vinden.
Ben gek van Amerikaanse radio stations, maar die zijn allemaal met van die popups waar ik de stream niet uit kan halen :(
Wellicht heb jij een goede website waar jij jouw streams uit haalt ? Pioneer zou zoiets voor zijn klanten moeten aanbieden!

Mijn Xbox 360 werkt prima via de component en zonder de lange vertraging van mijn HDX1000 hdmi aansluiting.
Heb het probleem van upscaling ook opgelost, het lag namelijk aan de input instelling van mijn tv.
Die stond op Automatic Widescreen upscaling en nu ik die terug heb gezet op 16:9 werkt het perfect.
Zie alleen nu wel soms de zwarte balkjes bij films ;) Maar de scherpte is fenomenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53

Kryziek

bb || !bb

Ik zit te twijfelen tussen de VSX-520 en de Onkyo TX SR-507.
Heeft iemand ervaring met de 520? Hij krijgt mijn voorkeur omdat hij HDMI 1.4 heeft zodat ik evt. 3d vanaf me PS3 kan sturen.

Nog ff een vraagje voor de zekerheid: Hij pakt het geluid van de HDMI toch wel hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Buayakeren, geef eens een link vn een station waarvan je moeilijk de stream kan vinden, ik zal dan proberen om je de stream te geven.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Buaykeren, geef eens een link naar de site/radiostation die je wilt. Ik zal dan proberen om je de directe stream te geven.

Gr

Edit: Hmm, Opera Browser gedraagt zich een beetje raar. Daarnet leek het erop dat mijn vorige bericht niet was gepost. :o

[ Voor 35% gewijzigd door SalimRMAF op 22-10-2010 22:49 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vsx 920 receiver aangeschaft. Op zich prima apparaat maar nog flink aan het worstelen om alles in te stellen (speakers, iphone, ipad en mediaplayer). De handleiding is een draak voor een leek zoals ik. Belangrijkste waar ik nu tegen aanloop zijn de instellingen voor de speakers. Vooralsnog moet ik het doen met een 2.0 set B&W 200 series, zeg maar een ouderwetse stereoset (op termijn ga ik over op een surroundset).Eerst heb de speakers via Front right en Front left aangesloten en alles via Auto MCACC ingeregeld. Ik vond e.e.a. nog niet naar mijn wens klinken en heb nu de speakers via Luidspreker B rechts en links aangesloten. Het klinkt al een stuk beter echter kan nu niet via AutoMCACC het fine-tunen (foutmelding de gedetecteerde luidsprekersconfiguratie is verkeerd) . Is de keuze - gelet op mijn 2.0 situatie - voor aansluiting via Luidspreker B rechts en links juist? En hoe kan ik in dat geval de luidsprekerconfiguratie in de 2.0 situatie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@SalimRMAF,
De volgende radio streams zoek ik:
KDMX, http://www.mix1029.com/
K104, http://www.k104fm.com/
I93hits, http://www.i93hits.com/
TheBeatDFW. http://thebeatdfw.com/

Wellicht heb jij een goede site, of Sonos waar je ze uit kan halen ;)

Thanks bij voorbaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Pfff, ik heb het echt geprobeerd maar voor deze radiostations (die overigens soms een lage bitrate hebben) moet je in de USA wonen. Daarnaast kun je ze alleen streamen vanaf een javascript-enabled browser. :o

Gaat denk ik dus niet lukken.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@Salim, toch bedankt voor het proberen!
Als je op zoek gaat naar radio streams van leuke stations wordt je ziek van die Java popup dingen!
Ik denk dat ik binnenkort toch maar een Sonos moet gaan kopen, want dan kan ik deze stations wel ontvangen in een goede bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:46:
Heb een vsx 920 receiver aangeschaft. Op zich prima apparaat maar nog flink aan het worstelen om alles in te stellen (speakers, iphone, ipad en mediaplayer). De handleiding is een draak voor een leek zoals ik. Belangrijkste waar ik nu tegen aanloop zijn de instellingen voor de speakers. Vooralsnog moet ik het doen met een 2.0 set B&W 200 series, zeg maar een ouderwetse stereoset (op termijn ga ik over op een surroundset).Eerst heb de speakers via Front right en Front left aangesloten en alles via Auto MCACC ingeregeld. Ik vond e.e.a. nog niet naar mijn wens klinken en heb nu de speakers via Luidspreker B rechts en links aangesloten. Het klinkt al een stuk beter echter kan nu niet via AutoMCACC het fine-tunen (foutmelding de gedetecteerde luidsprekersconfiguratie is verkeerd) . Is de keuze - gelet op mijn 2.0 situatie - voor aansluiting via Luidspreker B rechts en links juist? En hoe kan ik in dat geval de luidsprekerconfiguratie in de 2.0 situatie krijgen?
Luidspreker B moet je niet gebruiken hiervoor. Dat is echt voor een extra setje.

Wat er gebeurt, is dat de automatische MACC gewoon net niet helemaal goed corrigeert. Ik heb zelf alles weer vlak gezet, alleen met de parametrische EQ heb ik drie vieze pieken uit mijn laagweergave gefilterd en daarna heb ik het laag met de grafische EQ een paar DB's opgetild. Nu heb ik een set die vrij machtig laag weergeeft, zonder irritant dreunerig te zijn.

Zet jij anders alles weer op vlak en luitster of je nu front speakers wel goed vindt klinken. En laat dan MACC alles automatisch doen en ga dan alles met de hand naar smaak rechtzetten. Met name de grafische EQ maakte hij bij mij echt een zooitje van. Die mag gewoon vlak blijven. De Parametrische EQ is veel geschikter om correcties te doen, dus die heb ik alleen een beetje op gehoor getweakt.

Ik ben behoorlijk onder de indruk van wat je met die 3 parametrische EQ bandjes kan bereiken. Maar ik ben minder onder de indruk van wat mijn pioneer zelf allemaal bedenkt dat nodig is om het te corrigeren :P. Maar je kan alles stap voor stap nalopen en uitzetten of weer wat aanpassen. Die staandegolf detectie geeft een goede indicatie van waar de problemen en vieze 'boem'pieken in zitten. Die zijn er bij mij mooi uit.

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 31-10-2010 11:48 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reactie. Ik ga de aansluitingen aanpassen en op basis van je tips e.e.a. verder instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Buayakeren schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:24:
@Salim, sorry mijn formulering was onjuist.
Het toevoegen gaat via het ip adres makkelijk, echter om het gemakkelijker te maken zouden ze een soort SONOS functionaliteit moeten inbouwen zodat ik zelf mijn radio stations kan zoeken op naam in plaats van uren te browsen naar Radio stations waarvan ik een .pls, .asx, mp3 stream kan vinden.
Ben gek van Amerikaanse radio stations, maar die zijn allemaal met van die popups waar ik de stream niet uit kan halen :(
Wellicht heb jij een goede website waar jij jouw streams uit haalt ? Pioneer zou zoiets voor zijn klanten moeten aanbieden!

kijk eens op de site van www.radio.nl en gebruik dan de winamp.
Die links werken bij mij verder goed.
Misschien staat daar wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 2 weken in bezit van de vsx-lx53 receiver waar ik echt super tevreden mee ben.

Alleen zit ik nu te stoeien met mijn bluetooth verbinding.

Je kan muziek streamen vanaf je Iphone/Ipod naar je receiver via bluetooth.
Nu wil ik eigenlijk mp3 (muziek) streamen vanaf mijn PC naar mijn receiver via bluetooth.

Ik heb een sitecom cn516 bluetooth usb adapter aangeschaft die A2DP en AVRCP profiel ondersteund.
Maar op een of andere reden krijg ik geen gepairde verbinding met mijn reciever.

Ik gebruik windows 7 en heb de drivers van de sitecom site geïnstalleerd.
Ik zie de receiver wel bij het aanmaken van een nieuwe verbinding en ik kan ook de paskey invullen maar daarna geeft windows een fout melding dat de verbinding niet tot stand kon komen.

Na het invullen van de paskey zie ik dat de receiver aangeeft dat die connected is, maar een 10 a 20sec daarna verklaard windows dat de verbindingen niet tot stand kon komen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Mijn mening is als het werkt met de iphone dan kan het ook werken met je PC evt met wat hacks onder windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:39:
[...]

De opgegeven 140W is wel bij 6Ohm, niet echt conform de normale standaard dus. Wellicht is de 110W wel bij 8Ohm, zodat het allemaal weer een beetje logischer is. Maar goed, in surround blijft er toch maar iets van 25W per kanaal over aangezien de voeding in deze versterkers niet echt huge is :)

Alleen de SC-receivers halen ongeveer het opgegeven vermogen ook in surround, de modellen er onder echter geheel niet. Wat niet erg is, komt alsnog voldoende geluid uit, mits je niet té kritische luidsprekers hebt.
dit is niet helemaal juist wat je hier verteld.

De VSX-LX53 levert wel rond de 110W per kanaal in surround bij 8ohm.
Hier heb ik een test van gelezen uit een duits blad.
De VSX-LX52 had daar inderdaad problemen mee maar dat is opgelost in de 53 serie.
Ze gebruiken de VSX-LX53 nu voor refference receiver voor de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ach, lekker belangrijk. Iedereen hecht er zoveel waarde aan. Er komt in een film toch nooit lang 100db uit alle 5 de speakers tegelijk (dan heb je 10-15 watt per kanaal continu nodig). Dynamisch reserve zat. Ik speel nu met een VSX 919, die is theoretisch helemaal onderbemeten, maar in de praktijk is dat gewoon voldoende.

Audiofiel en specs puristen vinden het verschrikkelijk. Door de roomcorrection is het wel de best klinkende versterker die ik ooit heb gehad. :) (en dat bevat onder andere een stereo Denon versterker, een AVC3030 buizenversterker en een stevige Sony ES prologic versterker).

Namelijk de enige die echt anders klinkt door de parametrische EQ. Echt briljant. Ben blij dat ik erachter ben gekomen wat nu écht belangrijk is en geen onnodig geld meer uitgeef aan bekabeling enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Is de volgende Pioneer receiver:
http://www.kieskeurig.nl/...520/specificaties/903426/

... Een goede combi met de volgende 5.1speakers?
http://www.kieskeurig.nl/...005/specificaties/133652/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Goede combinatie als of het gaat werken? Het gaat zeker werken.
Goede combinatie als het gaat om prijs-kwaliteit? Nee, dan is het dat zeker niet. Een speakerset van 150 euro aansluiten op een receiver van 250 euro is gewoon zonde. Dan kan je beter de bedragen omdraaien. De speakers zijn altijd nog de belangrijkste schakel in hoe het geluid klinkt.

Verder is JBL nu niet echt een merk waarvan bekend is dat dergelijke melkpakjes goed klinken. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
FeaR1986 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:39:
[...]

Goede combinatie als of het gaat werken? Het gaat zeker werken.
Goede combinatie als het gaat om prijs-kwaliteit? Nee, dan is het dat zeker niet. Een speakerset van 150 euro aansluiten op een receiver van 250 euro is gewoon zonde. Dan kan je beter de bedragen omdraaien. De speakers zijn altijd nog de belangrijkste schakel in hoe het geluid klinkt.

Verder is JBL nu niet echt een merk waarvan bekend is dat dergelijke melkpakjes goed klinken. Ik zou het niet doen.
Ok. Bedankt voor de reactie. Ik heb deze speakers beluisterd in combinatie met een Harman Kardan receiver en ik vind het niet gek klinken. Nou ben ik geen audiofiel maar wel enige kennis van wanneer iets goed klinkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb vorige week Pioneer VSX-520 gekocht en ik had al een bose speakerset namelijk Acoustimass® 10 speaker system.
Maar ik heb hem aangesloten op alle manieren afgesteld, maar ik krijg er geen geen bass eruit. Nu is mijn vraag is de versterker kapot? Of heb ik hem gewoon verkeerd ingesteld? Ik heb hiervoor ook een pioneer versterker gehad Vsx-719 of 720 die ik toen samen had gekocht met mijn bose set, alles deed goed inclusief de bass, maar op een gegeven moment deed surround het niet meer. Dus heb ik een andere gekocht, VSX-520. Bij deze doet surround het wel, maar hier krijg ik geen bass eruit.
Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Wikas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe heb je het aangesloten? Want bij een AC-10 moet je het wel via de subwoofer aansluiten en de speakers dan op 'large' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Morgen

Ik heb gisteren een vsx920 gescoord met een canton mx120 speaker set voor in de slaapkamer, ter vervanging van een logitech z5500 setje.

Alles via hdmi aangesloten (upc, popcorn hour a200 en ps3), alles werkt wel, maar ik heb alleen een probleem met mn logitech harmony te programeren.

Heb een onkyo 608 in de huiskamer en dan kan ik bij de logitech harmony setup gewoon het juiste hdmi kanaal selecteren, bij de onkyo is bijv hdmi1- pc, hdmi2, tv/sat. hdmi3, bluray ect en dat kan ik dan ook selecteren als ik mn logitech programeer.

Maar bij de pioneer kan ik even niet vinden hoe ik dat voor elkaar krijg, heb wel een hdmi knop op mn pioneer afstands bediening, maar dan moet je nog een juiste hdmi kanaal selecteren, heb bd, hdmi1, hdmi2, hdmi3.

Weet niet of ik dit hier moet vragen of in de harmony sectie, mocht het niet zo zijn, dan zal ik mn vraag daar nog eens vragen... :?

Dus wat ik wil is dat als ik bijv film wil kijken, mn tv aan gaat (dat lukt), de popcorn hour aan gaat (dat lukt ook) en dan de pioneer op hdmi 2 kanaal gaat omdat de popcorn daar op aangeloten zit (dat lukt niet)

Nu moet ik het handmatig doen door middel van de draaiknop of een paar keer op hdmi drukken op de pioneer afstands bediening of de harmony

Anyone ook een harmony in combinatie met een pioneer en ervaring hoe dit op te zetten? 8)7

Edit : Misschien een oplossing gevonden, vanavond thuis even proberen, je reciever toevoegen als een vsx 1020 in plaats van een 920

http://forums.logitech.co...uld-be-helpful/m-p/488730

[ Voor 8% gewijzigd door NeoSoulStar op 23-11-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jVs ja dat klopt, ik heb het ook so aangesloten,
Op de ac10 is er geen apart uitgang vo subwoofer dus alles gaat gewoon via de speakers seg maar,. Alles staat op large en toch komt er weinig bass uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
Ik ben zeer geinteresseerd in de 920 maar vraag me af of je alleen goed surround geluid krijgt bij hoge volumes. Heb je ook goed geluid bij volumes die mijn kinderen in bed houden, en mijn buren niet op de muren laat kloppen?

Ligt dit aan de speakers die je er op aan sluit of is het gewoon een feit dat je bij lage volumes niet het gewenste effect kan krijgen?

edit: Ik ben er inmiddels al uit, ik heb een onkyo 508 met klipsch 300 HD theater. Klinkt erg goed bij lagere volumes.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikG2 op 04-12-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Vraagje over de VSX-820-K. Wanneer ik de resolutie van m'n htpc verander blijft het beeld zwart, de receiver geeft de aangepaste resolutie niet door. (42" LG lcd-tv, hdmi) Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
ocdaan schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:50:
Vraagje over de VSX-820-K. Wanneer ik de resolutie van m'n htpc verander blijft het beeld zwart, de receiver geeft de aangepaste resolutie niet door. (42" LG lcd-tv, hdmi) Waar kan dit aan liggen?
Heb eens voor je gezocht welke resolutie de VSX-820 ondersteunt, maar kon dit zo snel niet vinden. Probleem is in ieder geval dat je een resolutie uitstuurt die de receiver niet begrijpt. Wellicht kun je even aangeven welke resolutie wel werkt en welke niet? Dat maakt het voor ons wat makkelijker te analyseren.

van de help sectie in de manual:

• Depending in the output settings of the source component, it may be
outputting a video format that can’t be displayed. Change the output
settings of the source, or connect using the component or composite
jacks.
• This receiver is HDCP-compatible. Check that the components you are
connecting are also HDCP-compatible. If they are not, please connect
them using the component or composite video jacks.
• Depending on the connected source component, it’s possible that it
will not work with this receiver (even if it is HDCP-compatible). In this
case, connect using the component or composite video jacks between
source and receiver.
• If video images do not appear on your TV or flat panel TV, try adjusting
the resolution, Deep Color or other setting for your component.
• To output signals in Deep Color, use an HDMI cable (High Speed
HDMITM Cable) to connect this receiver to a component or TV with the
Deep Color feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

We hebben net een nieuw huis gekocht en zijn nog druk aan het verbouwen, vandaar dat ik nog geen tijd heb gehad om de hele handleiding door te spitten.

Toen ik alles aansloot stond de resolutie van de htpc nog op 1920x1080. Ik wilde terug naar 13XX x 7XX (wat is het precies?) maar na 20 sec ofzo springt de resolutie terug omdat ik niet kan bevestigen. Ik was in de veronderstelling dat de receiver enkel pass-trough doet en dat het dus niet uitmaakt welke resolutie je als input geeft, de tv heeft geen probleem met die resolutie want in het oude huis had ik de htpc namelijk direct op de tv. Op 1080 zijn de lettertjes te klein om te lezen dus wisselde ik vaak tussen die 2 resoluties.

[ Voor 41% gewijzigd door ocdaan op 13-12-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
Volgens Wikipedia:

HD 1080 (1080i, 1080p) 1920 × 1080 16:9
WXGA, max. (standardized HDTV 720p/1080i displays) 1366 × 768 ~16:9

Zoals je ziet is 1920 x 1080 een 16:9 verhouding. 1366 x 768 is een ongeveer 16:9 verhouding. Wellicht dat daar het probleem zit. Kun je niet voor 1600 x 900 kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

1600x900 is een lelijke resolutie vind ik.

Als ik op wikipedia kijk is 1366x768 toch een echte 16:9 resolutie, of zie ik het nu verkeerd?

zie afbeelding (klik)

1280x720 is ook nog een goede 16:9 resolutie maar dan word alles wel erg groot. Ik zal vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik was niet erg snugger bezig, windows geeft zelf al aan welke resoluties ondersteund worden. In win7 heb je zo'n schuifje, daarbij staan dan de ondersteunde resoluties: 1920x1080, 1600x900, 1280x720 en 800x600 gloof ik. Prima dus.

2e probleempje waar ik tegenaan liep gister. Ik heb van de tv een optische kabel naar de receiver getrokken. Nu krijg ik enkel geluid bij NL 1, 2 en 3 (de HD zenders) omdat deze dolby ondersteunen. Nu krijg ik geen geluid via de receiver bij andere zenders. In het menu van de tv (LG - LH42xxx) kan je kiezen tussen dolby en pcm maar het lijkt er op dat de receiver pcm niet begrijpt? Ik kan er ook niets over vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
Ik zit zo dit topic door te lezen, en komen de volgende vragen in me op.
ik zit nog op een 'gedateerd' Pioneer reciever nl. VSX D811 waar ik nog veel plezier aan beleef.
Die tevens nog niet eens HDMI ondersteuning heeft.

Ik heb namelijk de volgende setup , heb dus me popcorn C200 via optical aangesloten op me receiver en die weer op 42" samsung plasma dmv hdmi.

Nu speel ik diverse films af die voorzien zijn met Dolby HD, DTS ES, DTS MA en weet ik allemaal voor formaten meer.

maar ten tijde van mijn versterker waren deze formaten er natuurlijk nog niet.
Wat doet ie dan precies met deze audio formaten als ik deze daarop afspeel.
Downsampled die dit dan allemaal?
Ik zie wel gewoon het DTS lampje oplichten op display, als het een van de DTS varianten betreft.
Of word het misschien tijd voor een andere versterker? zit er dan inmens verschil in als ik een reciever gebruik die dit wel ondersteund?

PS :Had even op gezocht dat me reciever de volgende formaten ondersteund :
DTS-ES Discrete 6.1 , DTS decoder , Dolby Pro Logic II , Dolby Digital EX , Dolby Digital , Dolby Pro Logic , DTS Neo:6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Klankmatig zijn het niet echt verbeteringen. Geluid is al sinds DD5.1 en DTS5.1 gewoon goed. Die HD formaten zijn theoretisch wel beter, maar in de praktijk hoor je die verschillen op sets van de klasse VSX-811 niet. Dan kan je beter betere speakers kopen.

Iets wat je wel gaat horen bij een moderne receiever is het lagetonen management. Dat is echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Roberto538 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:37:
maar ten tijde van mijn versterker waren deze formaten er natuurlijk nog niet.
Wat doet ie dan precies met deze audio formaten als ik deze daarop afspeel.
Downsampled die dit dan allemaal?
In de DTS HD track zit gewoon een core van DTS en in Dolby TrueHD zit de core van Dolby Digital. Dit zodat alles backwards compatible is. Dus downsampelen is het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
JvS schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:54:
Klankmatig zijn het niet echt verbeteringen. Geluid is al sinds DD5.1 en DTS5.1 gewoon goed. Die HD formaten zijn theoretisch wel beter, maar in de praktijk hoor je die verschillen op sets van de klasse VSX-811 niet. Dan kan je beter betere speakers kopen.

Iets wat je wel gaat horen bij een moderne receiever is het lagetonen management. Dat is echt fantastisch.
Heb er nu een JBL speaker set incl actieve Subwoofer op zitten ,die ik al jaren gebruik.
Verbaasd mij en me visite vaak ook , wat een geluid het produceert uit die betrekkelijk kleine speakers.
De buren horen me anders ook luid en duidelijk... de glazen trillen vaak genoeg op glazen tafel :9

En tuurlijk begrijp ik dat je altijd betere recievers / Speakers heb. maar daar is prijskaartje ook naar.

Concreet gezien dus...als ik tevree ben met geluid nu( for now) lekker door blijven knallen.
FeaR1986 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:02:
[...]

In de DTS HD track zit gewoon een core van DTS en in Dolby TrueHD zit de core van Dolby Digital. Dit zodat alles backwards compatible is. Dus downsampelen is het niet echt.
Kijk that clears up things also for me.... bedankt voor snelle reaktie.
Geen sprake van Downsampling... maar waarschijnlijk zal het iets Dynamischer klinken op andere sets die wel de juiste Decoders on board hebben.
En uiteraard icm de juiste speakers...

Bedankt voor jullie snelle reakties.. ben weer wijzer.. blijf leren , als ik de 'tweakers' toch niet had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:29
Ik ben op zoek naar een nieuwe AV receiver. Ben nu in het bezit van een Yamaha DSP-A2 en wil deze vervangen. Voornamelijk doordat ik een plasma tv heb en een projector ga aanschaffen. Dan is het wel een stuk makkelijker als je via de receiver kan regelen wat je wilt zien op welk scherm. Met mijn oude projector had ik dat opgelost door beide aan te sluiten op mijn HTPC, moest alleen andere inputs iedere keer switchen qua kabels (Xbox, hdtv ontvanger van ziggo).

Ben nu aan het kijken naar de Pioneer LX-73 en de Yamaha RX-V2067. Zelfde prijsklasse (1299 om 1199) en in grote lijnen vergelijkbare specs. Grootste plus van Pioneer in mijn ogen is THX certified en van de Yamaha 8 hdmi inputs tov 6 van de Pioneer. Belangrijkste is het geluid. Weet iemand waar ik dit kan vergelijken? En wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:07
De Pioneer VSX-K-920 lijkt mij erg interessant. Ik moet het voorlopig nog wel doen met Teufel speakers CF 55 FR 4-8 Ohm continue 40W en max 70W, dit moet geen probleem zijn volgens mij? Over 1 of 2 maanden wil ik dan wel naar een andere speakerset kijken.

Ik las op de vorige pagina dat iemand niet aanrade de xbox360 via component aan te sluiten omdat dit vertraging oplevert. Ik heb nog de eerste Xbox360 dus alleen component aansluiting, hij zit nu rechtstreeks op mijn Samsung 46A856 aangesloten met 1080p instelling. Ik speel vaak COD:BO etc dit gaat dus niet werken op deze versterker? Is dat toevallig alleen bij deze versterker of kan ik dat bij de meeste versterkers in deze prijsklasse wel vergeten?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
hallo,

ik heb sinds kort de pioneer vsx 920.
nu heb ik een vraag is het mogelijk om het menu van de receiver op je tv weer te geven of kan dit alleen op het display van de receiver zelf ?

wat doe ik fout of is dit gewoonweg niet mogelijk?

mvg barrie

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een 820 en kan een menu op de tv toveren dmv een composite (tulp kabeltje) tussen de receiver en tv te hangen, gaat dus niet via een hdmi kabel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Loewe schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:25:
Belangrijkste is het geluid. Weet iemand waar ik dit kan vergelijken? En wat is jullie mening?
Mijn mening is dat al die degelijke solid state versterkers binnen hun gebruikerspecificaties (al het gebruik thuis dus) 100% gelijk klinken. De verterkers die jij noemt, zijn ook nog eens zwaar bemeten in vermogen, dus ook daar geen problemen.

Ik zou zelf neigen naar de pioneer, vanwege het geweldige geluidsmanagementsysteem. De meeste versterkers hebben wel DSP's die van alles doen, maar bij de Pioneer kan je het ook nog eens controleren. Ik heb daar echt een enorme sprong voorwaarts mee gemaakt in laagweergave in mijn woonkamer (kamer resonanties wegfilteren!). Die meting is nooit echt 100% spot-on, dus het feit dat je het kan aanpassen (ik heb de grafische EQ weer vlak gezet en de parametrische EQs tegen de pieken in het laag op gehoor wat getweakt) is echt top.

MrBlueEyes:
Ik weet niet wie jou wijs heeft gemaakt dat een Xbox360 op component vertraging oploopt? Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat je wilt. Je kunt toch gewoon de zaak hetzelfde aangesloten laten? Dus rechtstreeks met component op je TV en de optische digitale uitgang op je versterker?

Dit gaat prima werken. Ik speel al een jaar met een 360 op component (rechtstreeks op de TV aangesloten) en met een Pioneer receiver. No problem.

Verder makan die vermogens geen moer uit. Die speakers gaan perfect werken op die versterker. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een speaker die op een versterker niet werkt. Alles doet het op alles. Ongeacht de vermogens die ze 'nodig hebben'

barrie1985:
Ja dat kan. Zie je handleiding. Geen probleem.

• barrie1985
Ik heb de handleiding uitvoerig doorgelezen maar technisch als ik ben (not) kom ik er niet uit..
is dit niet mogelijk via alleen hdmi ?
of moet ik daarvoor ook nog een een aparte video kabel voor aansluiten ? of druk ik op de verkeerde afstands bediening knoppen ?

mvg barrie

[ Voor 11% gewijzigd door barrie1985 op 30-12-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:34
Ik heb een pioneer vsx 520 reciever gekocht icm de pioneer bdp 333 blu ray speler en de boxen zijn de harman kardon hkts 60 bq
Nu speel ik een blu ray met Dts af Maar dan geeft de reciever op het display geen Dts aan terwijl dit wel zou moeten..

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Is dit overigens een mooie surround combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GabrielZ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:59:
Nu speel ik een blu ray met Dts af Maar dan geeft de reciever op het display geen Dts aan terwijl dit wel zou moeten..
Zou handiger zijn als je aan zou geven wat de receiver dan wel aangeeft...
Ik neem aan dat er iets van LPCM of Multi CH. In weergegeven wordt. Indien dat het geval is moet je de Blu-rayspeler op bitstream output zetten qua audio. Dan zal de receiver de audio wel gewoon herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Ik neem aan dat er iets van LPCM of Multi CH. In weergegeven wordt. Indien dat het geval is moet je de Blu-rayspeler op bitstream output zetten qua audio. Dan zal de receiver de audio wel gewoon herkennen.
Ik zal vanavond als ik thuis ben even kijken wat het display aangeeft..
Zal het zsm posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:17
barrie1985 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:11:
Ik heb de handleiding uitvoerig doorgelezen maar technisch als ik ben (not) kom ik er niet uit..
is dit niet mogelijk via alleen hdmi ?
of moet ik daarvoor ook nog een een aparte video kabel voor aansluiten ? of druk ik op de verkeerde afstands bediening knoppen ?

mvg barrie
Dit gaat prima via een HDMI kabel. Je moet de HDMI dan aansluiten op de HDMI out op de receiver en vervolgens naar de juiste HDMI kanaal gaan. Via de knop "Home menu" kom je dan in 't menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
De ps3(phat 60gb) heeft overigens hetzelfde probleem.. ook daarbij speel ik een film met een Dts bron af Maar laat de reciever het niet zien in het display..

Moet ik daarbij dan ook bitstream selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
GabrielZ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:26:
Moet ik daarbij dan ook bitstream selecteren?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
FeaR1986 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Ik heb het omgezet en nu geeft de reciever het wel aan..

Maar ik test het geluid met the dark knight en als ik in het menu dolby thrue hd aanzet klinkt het veel minder luid en heeft het geluid veel minder power Dan gewoon dolby digital..

Iemand hier een verklaring voor..

En wat is nou het verschil tussen pcm en blitstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GabrielZ schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:36:
[...]
En wat is nou het verschil tussen pcm en blitstream?
Zie [FAQ] Audio en dan onder "Bitstream en LPCM". En in [Mini FAQ] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? wordt het ook uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
Jolly_Jumper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Dit gaat prima via een HDMI kabel. Je moet de HDMI dan aansluiten op de HDMI out op de receiver en vervolgens naar de juiste HDMI kanaal gaan. Via de knop "Home menu" kom je dan in 't menu.
Ja klopt Had ook alles goed aangesloten Maar bleek dat de HDMI kabel niet goed was na die te hebben omgewisseld doet alles het weer naar behoren..

iig bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben van plan de VSX-LX53 receiver aan te schaffen, echter heb ik op dit moment nog maar twee goede B&W front luidsprekers. Ik ben van plan deze de toekomst wel te gaan upgraden met een center, sub en daarna twee rears, echter heb ik daar nu nog geen financiële middelen voor ;) Kan de pioneer alle inkomende formaten terugbrengen naar een 2.0 signaal? Op de Pioneer site vind ik dit:
Voor wie maar over 2 voorluidsprekers beschikt, biedt Pioneer de Virtual Surround mode voor kanaalscheiding en een surround sound-gevoel.
Maar kan dit ook zonder de virtuele poespas, dus gewoon 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:26:
Maar kan dit ook zonder de virtuele poespas, dus gewoon 2.0.
Ja hoor, als je instelt dat je zowel geen subwoofer, surrounds als wel een center hebt komt alles uit de 2 fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:29:
[...]

Ja hoor, als je instelt dat je zowel geen subwoofer, surrounds als wel een center hebt komt alles uit de 2 fronts.
Mooi zo ;)

Heb ik weer iets om mee te upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:32:
Heb ik weer iets om mee te upgraden!
Iets dat dus 100x leuker is dan het daadwerkelijke hébben zelf hè, vind ik. Uitzoeken, oriënteren, lezen, leuk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Iets dat dus 100x leuker is dan het daadwerkelijke hébben zelf hè, vind ik. Uitzoeken, oriënteren, lezen, leuk! :)
Klopt!

En ik ga verhuizen waar ik een grotere huiskamer tot mijn beschikking heb. Ik heb nu een Arcam stereo receiver, maar vanwege de slechte plaatsing van mijn speakers (dicht tegen de muur en net te laag), denk ik dat ik er qua geluid flink op voorruit ga (ook al doe ik qua stereo weergave een stapje terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:41:
Ik heb nu een Arcam stereo receiver, maar vanwege de slechte plaatsing van mijn speakers (dicht tegen de muur en net te laag), denk ik dat ik er qua geluid flink op voorruit ga (ook al doe ik qua stereo weergave een stapje terug).
Kijk eens of een Pioneer met IcePower techniek dan eventueel binnen je budget valt (eventueel neem je een vorig model of zo (71/72)). Ik vind die in stereo "erg acceptabel" presteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:48:
[...]

Kijk eens of een Pioneer met IcePower techniek dan eventueel binnen je budget valt (eventueel neem je een vorig model of zo (71/72)). Ik vind die in stereo "erg acceptabel" presteren ;)
is de 73 echt zoveel beter met de B&O technologie? De 53 wordt al geprezen om zijn goede geluidskwaliteit en zeer acceptabele stereo weergave. Het scheelt €300 op de aanschaf.

Echter zie ik dat de 72 nu inderdaad goed geprijsd is. Ik kan echter niet vinden of dit model qua weergave kan tippen aan de 53 of 73.

keuzes keuzes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:15:
Echter zie ik dat de 72 nu inderdaad goed geprijsd is. Ik kan echter niet vinden of dit model qua weergave kan tippen aan de 53 of 73.
Versterker-eenheden in de 72 en 73 zijn identiek. Zijn vooral features die het verschil uitmaken. Zonder ze beiden tegelijk te hebben gehoord doe ik een educated guess dat een 72 "beter" is dan een 53. Maar goed, met een 53 zit je ook wel goed hoor, dat is het niet. Was gewoon een beetje food for thought :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:39:
[...]

Versterker-eenheden in de 72 en 73 zijn identiek. Zijn vooral features die het verschil uitmaken. Zonder ze beiden tegelijk te hebben gehoord doe ik een educated guess dat een 72 "beter" is dan een 53. Maar goed, met een 53 zit je ook wel goed hoor, dat is het niet. Was gewoon een beetje food for thought :)
Je hebt me over en ik ga voor de 72, aangezien die net zo duur is als de 53. Mijn vriendin vond de 72 ook een betere keuze aangezien daar geen knopjes op de voorkant zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:08:
Je hebt me over en ik ga voor de 72, aangezien die net zo duur is als de 53. Mijn vriendin vond de 72 ook een betere keuze aangezien daar geen knopjes op de voorkant zitten :+
Dat het apparaat ook nog eens vele malen mooier is ben ik met je eens, maar da's nogal subjectief en wilde ik niet meteen ter sprake brengen ;) Ga je geen spijt van krijgen. Heb de 71 en ben er dagelijks superblij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:57:
[...]

Dat het apparaat ook nog eens vele malen mooier is ben ik met je eens, maar da's nogal subjectief en wilde ik niet meteen ter sprake brengen ;) Ga je geen spijt van krijgen. Heb de 71 en ben er dagelijks superblij mee :)
nu nog een meubel wat dit monster kan verdragen..... 43 cm diepte en een normaal meubel gaat niet samen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Weet er iemand of ik een dedicated "Audio-out" heb op mijn VSX-920?

Ik bedoel; ik wil een headphone aansluiten, draadloos m.b.v. TULP. Maar tegelijkertijd moet het geluid over de speakers komen. :+

Stop ik hem in de front-headphone aansluiting, dan muten de speakers zich!

Ik zie geen Audio-Out aan de achterkant, daarom. :'( DVD-out? :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:25:
nu nog een meubel wat dit monster kan verdragen..... 43 cm diepte en een normaal meubel gaat niet samen :'(
Daar ben ik al op zoek sinds m'n Pioneer LX60-receiver. De 71 staat nog steeds op m'n subwoofer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:59:
[...]

Daar ben ik al op zoek sinds m'n Pioneer LX60-receiver. De 71 staat nog steeds op m'n subwoofer :-(
Hm ik zit zelf te kijken naar Norstone meubels. Ze zijn betaalbaar en de "coda" en "eker 5" passen om de receiver heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Is er al iets bekend over de line-up van 2011?
Wanneer wordt dit meestal bekend gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:41:
Hm ik zit zelf te kijken naar Norstone meubels. Ze zijn betaalbaar en de "coda" en "eker 5" passen om de receiver heen :P
Die Coda kan je qua diepte echt helemaal shaken hoor. D.w.z., als je het meubel tegen de muur wilt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Alex1982 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:56:
Is er al iets bekend over de line-up van 2011?
Wanneer wordt dit meestal bekend gemaakt?
De huidige set up (VSX 520, 820, 920, LX53, LX73, LX83 etc.) is rond juni 2010 "bekend gemaakt" en dat zal voor de nieuwe generatie niet anders zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Er is op dit moment niet veel nieuws te "willen". De 919 had ook 2 jaar lang vrij spel voglens mij. Daarna kwamen de 920. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:00:
[...]

Die Coda kan je qua diepte echt helemaal shaken hoor. D.w.z., als je het meubel tegen de muur wilt plaatsen.
Ik ga voor die Eker 5. Vanavond ga ik de LX72 ophalen voor €950 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tot zo ver de leuke informatie.
Vanavond ga ik de LX72 ophalen voor €950 :)
Dit soort dingen hoef je er niet meer bij te vermelden jah! Zit ik hier met m'n brakke LX71 (1399 voor betaald :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Tot zo ver de leuke informatie.

[...]

Dit soort dingen hoef je er niet meer bij te vermelden jah! Zit ik hier met m'n brakke LX71 (1399 voor betaald :().
:9

Je mag hem wel komen aanraken als je wilt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jordy van e schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:20:
Je mag hem wel komen aanraken als je wilt :*)
Mwaa, als je een Susano had gehaald was ik wel even in de auto gestapt misschien, dan wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Brad Pitt schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Mwaa, als je een Susano had gehaald was ik wel even in de auto gestapt misschien, dan wel ja ;)
hehe, hij is binnen! Net opgehaald bij Smits in Arnhem. Nette winkel en schap-model voor goede prijsmeegekregen. Ik pak hem net uit en zie nu pas wat voor een monster het is....jeezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb nog wel een vraag voor de prof. (ben zelf vrij handig met apparatuur, maar dit kan ik niet vinden)

Ik heb een Asrock ION 330HT pc met HDMI. Deze zet ik op HDMI 1 van de LX72 en vervolgens een HDMI kabel naar de tv. Dit werkt goed voor zowel beeld als geluid.

Nu komt het:

Ik wil eigenlijk het beeld via HDMI naar de receiver gooien en geluid via mijn USB DAC analoog doorgeven naar de LX72. Echter krijg met geen mogelijkheid beeld en geluid. In het menu kan ik alleen digitale ingangen toewijzen aan inputs.

HDMI van Asrock naar HDMI1 naar LX72 (audio over HDMI staat uit in de Asrock)
USB van Asrock naar DAC en analoog naar DVD input
In het menu heb ik HDMI 1 aan DVD gekoppeld en digitale geluidsingangen uit gezet
Echter krijg ik alleen beeld, maar als ik naar het on screen display ga, gaat het geluid ineens aan :P

Ik wil met de DAC werken, omdat dit 10 keer beter klinkt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik heb gisteren de pioneer vSX LX52 receiver gekocht. prachtig apparaat alleen heb ik nog wat issues waar ik niet direct uit kom.
Volgens de verkoper heeft de receiver de optie (weet niet direct hoe het heet), dat de receiver niet aan hoeft te staan om een HDMI signaal door te geven. echter als ik de receiver uit zet, dan verdwijnt ook direct het signaal van mn tv (HD decoder via HDMI naar receiver, HDMI kabel naar tv.

Verder, als ik het geluid op surround zet, dan vind ik de rear speakers zeer zacht klinken en niet evenredig als de fronts., (ik heb grote zuilspeakers achter en KEF IQ 30 (bookshelves) voor.)hoe kan ik dit instellen? of welke surround mode is de juiste?
Is het mogelijk de output resolutie in te stellen. volgens het boekje wel, maar alleen in bepaalde modus. ik gebruik nu HDMI ingang 1 en 2 , en output 1 en 2, maar als die geselecteerd zijn kan ik niet de video settings selecteren.
alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 13:17
Erg he? Zelf in mei €1450 betaald voor de SC-LX72 bij Foka. Toentertijd een zeer scherpe prijs vergeleken met de concurrentie. Nu staat-ie daar voor de helft van wat ik er ruim een half jaar geleden voor heb betaald! |:(

Toch geen spijt; wat een machine! En de nieuwe serie vind ik niet mooi (matte carrosserie).

Ik heb het idee dat het prijsverloop bij Pioneer receivers net iets dynamischer is dan bij de concurrentie.

Niet te lang bij stilstaan, gewoon genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren 669 betaald voor de LX52, ook wel een scherpe prijs dacht ik zo, iemand nog antwoord op mn vragen hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
Ik heb interesse in de VSX 920. Nu ben ik al in een aantal zaken geweest (Eindhoven) maar kom er zelden een Pioneer tegen laat staan de 920.
Weet iemand in de omgeving Den Bosch een zaak waar hij te beluisteren is?

Harmon Kardon, Yamaha, Onkyo kom je nog al eens tegen maar Pioneers veel minder dan een aantal jaren geleden.(in de winkels dan).
Waarom is dat? Is de marge te klein ofwel niet genoeg op te verdienen?
Als ik de recensies overal lees zijn ze echt niet slechter dan de concurrenten dus dat kan het ook haast niet zijn.

Toen ik mijn huidige receiver (VSX839RDS) kocht was er altijd wel een ruime keus uit diverse modellen. (hetzelfde toen ik de VSX806RDS kocht, ook nog in bezit aangesloten aan de pc en werkt nog net zo goed als toen hij nieuw was :) )
Waarom zie je er nu vrijwel geen meer? Of dan de vraag anders gesteld, in welke winkels heb je nog wel een ruime keuze?
Ik wil best wel eens het verschil horen tussen die VSX920 en een LX71.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
In Saturn Tilburg staat de Pioneer VSX-919. Qua geluid zijn ze ongeveer hetzelfde (i.v.m. de VSX-920) >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ik heb de speakers ingesteld als SPEAKER B, maar.. als ik er speakers op aansluit, hoor ik NIKS op die speakers! Dus alleen bij de "normale" speakers komt er geluid uit...

Heb btw de VSX-920. Ik wil namelijk "altijd" geluid hebben op mijn koptelefoon en speakerset. >:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
SalimRMAF schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:01:
In Saturn Tilburg staat de Pioneer VSX-919. Qua geluid zijn ze ongeveer hetzelfde (i.v.m. de VSX-920) >:)
We moesten toch in Eindhoven zijn en zijn nog maar eens binnen gelopen bij de Mediamarkt.
Ik had zeker niet goed opgelet want er stond nog een VSX-920 (wel in een set en veel te duur t.o.v. andere plaatsen) maar wel even kunnen luisteren.
Was zeker een goede ervaring en hij gaat het zeker worden voor mij (al duurt dat nog wel eventjes).

Het is voor een vriendin van mij haar 1e receiver en wil er ook meteen een paar leuke/goede stereo luidsprekers bij en we waren zeer aangenaam verrast met een setje Jamo S-426's. (a €125,- ps) die even een €199,- KEF zuilen compleet weg speelde(klonken zeer kil, zat totaal geen warmte/laag in tov de Jamo's). Dat je voor dat geld nog zo'n goed geluid hebt. Ze heeft mijn oude Jamo surround set waarmee ze haar Home Cinema aan kan vullen dus een leuke 1e combinatie :P

Hij wilde nog wel een leuke prijs maken voor de 2x de VSX920 + een setje Jamo S-426's (die Jamo's waren daar wel heel goedkoop) maar de Pioneer's zijn daar los gewoon veel te duur.
Het goedkoopste waar ik ze voor gezien heb is €385,- (tegenover meer dan €500 bij de MM)

Ik zal mijn 2 oude trouwe Jamo E650's eens gaan vergelijken met de Magnat Vector Needle's die ik nu als surround set aan mijn VSX-839RDS heb hangen. (4 Vector Needle zuilen dus geen boekenkast achter luidsprekers)
Anders gaan de Jamo's als hoofdspeakers aan de VSX-920 en de Magnat 5.1 Vector Needle maken de 7.1 compleet.
Mocht het niet echt klinken dan blijft het voorlopig gewoon een 5.1 set (eigenlijk veel gemakkelijker, kan die 2 extra luidsprekers eigenlijk niet kwijt :P maar ja als je ze toch hebt staan 8)7 :+ dan is het maar behelpen :P )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
LOL
Mooi verhaal.
Ik heb een vraag: WAAR ZIT OP DE AFSTANDSBEDIENING (920) de "Speaker-Select"-knop? Op de Frontpanel van de receiver heb je een "Speakers"-knopje, voor het selecteren van de Speakers A / B.

:)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Heel simpel, die knop is er niet. Ik heb voor m'n LX52 de uitgebreidere afstandsbediening van de LX82 en zelfs daar zit 'ie niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
WTF, Slaat werkelijk nergens op. :@ Dacht ik eindelijk, na 3 uur een oplossing te hebben gevonden, moet ik alsnog de hele afstand afleggen... :X Dan kan ik eigenlijk beter de koptelefoon direct erop aansluiten..

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou een logitech remote kunnen kopen en daar die knop op instellen.Vriend van me heeft de LX72 en heeft het ook op die manier gedaan. De knop bestaat namelijk wel (als in, de receiver snapt het, de AB heeft alleen de knop niet :P) en kan je gewoon programmeren op de cheapste logitech remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De Jamo E-650's net aangesloten op de VSX-839RDS en ze klinken bij surround vrijwel hetzelfde als de Needle's maar bij (stereo) muziek een stuk voller.
Zodra de VSX-920 er is heb ik mijn 7.1 set compleet :D

Pioneer VSX-839RDS:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx_839rds_detailpage.jpg

Jamo E-650:
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/images/static/Rayons/Hifi/Enceintes/Jamo/E650NY.jpg

Magnat Vector Needle:
Afbeeldingslocatie: http://www.magnatmuseum.nl/Index%20overige%20rest%20magnaten%20en%20kloons/Vector%20nieuw%20serie/Vector%20needle%20plaatjes/img_1580801_Detail_Modellzwart.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ooehhh haha de Harmony one!

Vet. Denk dat ik dan ga voor de iR+RF afstandsbediening!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
De VSX-806RDS is inmiddels voorzien van andere luidsprekers.
Zoals eerder vermeld doet de 806 dienst als versterker aan mijn pc waar hij voorheen Jamo E650 zuilen aanstuurde.
Omdat die Jamo's in de toekomst de Magnats gaan versterken op de nog aan te schaffen VSX-920 heb ik voor de 806 Jamo Art luidsprekers gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/th_22012011131.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Jamo/th_22012011132.jpg

Omdat ze maar 10 cm diep zijn was ik een beetje terughoudend voor het geluid maar dat is totaal niet nodig geweest.
Wat klinken ze ondanks hun formaat en leeftijd (de 1e stammen van eind jaren 80 meen ik) nog goed.
Zeer zeker een goede aanschaf voor de pc, maar ik ben er haast zeker van dat je ze zelfs nog als surround zeer goed kan gebruiken. Vooral als je de nieuwere versies (A500/A510) gebruikt.

Omdat ik de laatste tijd weer een beetje meer aan het beluisteren ben zit ik er zelfs aan te denken om de Magnats eruit te doen en die te vervangen door Jamo E650 of nog liever E670 zuilen.
Vraag me niet waar ik het neer moet zetten :+ maar een stuk of 6 kersenhouten E650/670's zou t.o.v. die Magnats een zeer aangename upgrade zijn in mijn oren/ogen.
Alleen zou ik dan moeten kijken/luisteren welke center & sub ik dan erbij moet nemen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09
Vorige week de knoop doorgehakt.. toch een VSX920 gekocht.
Kreeg met wat bluf er een paar euro eraf bij de BCC (laagste prijs garantie (tov echte winkels))

Geluidskwaliteit is goed te noemen, in ieder geval beter dan mijn oudere JVC 5.1 versterker.

Heb alleen wat probleempjes om de boel goed in te stellen op 5.1 (op een 7.1 versterker) op de nieuwe versterker, maar ook daar kom ik wel uit als weer tijd heb :) .. De iphone app is super handig, internet radio streaming werkt ook super (al heb ik nog niet alle zenders die ik zoek op een redelijke kwaliteit stream gevonden).

Heeft iemand een goede (actuele) lijst voor radio streams voor op de receiver?

Verder vind ik de upscale van mijn (oude) dvd speler beter via de versterker dan op de tv (een LG).
Rest van mijn input is allemaal HDMI, dus weinig zorgen daar (Sat, PS3, Appletv1+2)

Al moet ik nog wat puzzelen, ben er ZEER tevreden mee op dit moment.

[ Voor 1% gewijzigd door badnews.nl op 23-01-2011 10:21 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Weet iemand of er MM vestigingen zijn met de VSX920 en/of de VSX1020? In Middelburg in elk geval niet. Met de BTW actie van deze week kan dat toch heel interessant zijn bij MM, mits het niet te ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
In Eindhoven heb je hem alleen in een set (incl. BR speler) wil je hem los hebben dan moeten ze hem bestellen en is hij veel duurden dan op vele andere plaatsen.
Het goedkoopste waar ik hem voor tegen ben gekomen is €378,- incl. verzenden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 24-01-2011 17:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
Sta op het punt om de Pioneer VSX-920 aan te schaffen, maar heb nog 1 vraag.
Heb zelf Boston Acoustics System 10K (5 Micro 100x speakers) en een PV600 subwoofer.
Nu lees ik in de gebruiksaanwijzing van de speakers dat ze 8 ohm zijn.

Uit de specs van de versterker komt naar voren dat deze 6 ohm levert?

"Past dit? Past dit niet?" Lees teveel verschillende dingen over het hele ohm gebeuren om hier zelf een antwoord op te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Vraag over de VSX-1020: Als ik mijn Samsung hd digitale decoder via hdmi op de VSX-1020 aansluit en de receiver vervolgens via hdmi op een Panasonic plasma TV, krijg ik dan beeld en geluid van de decoder uit de tv als de VSX-1020 uit staat? Kan het niet opmaken uit dit topic. Het zou toch wel makkelijk zijn als je alleen maar ff naar het journaal kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Hij gaat goed die VSX-920 :P
Zou er nog extra korting op te regelen zijn als we er een stuk of 10 tegelijk afnemen :P

Ik heb het hier op G.O.T. wel een vaker langs zien komen dat ze het op die manier deden.

Ik wil er 1, een vriendin van mij wil er ook 1.....
Probleem is wel dat het op 1 datum moet kunnen dat iedereen dat dan kan missen (het geld) :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
Ik ben in het bezit van de pioneer VSX 520 icm de blu ray speler BDP 333 die aan de achterzijde een usb poort heeft
nou kan ik wel fotos en muziek bekijken/luisteren maar ik dacht dat ik ook films op usb kon zetten en deze dan kon kijken?

Iemand enig idee of dit toch mogelijk is?
Pagina: 1 ... 3 ... 34 Laatste