Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij Bcc is de Pioneer 920 op dit moment 377 euro. Vrij goedkoop voor een normale winkel.
Bij de Mediamarkt moest die nog 462 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:20
m@fkeez schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:00:
Bij Bcc is de Pioneer 920 op dit moment 377 euro. Vrij goedkoop voor een normale winkel.
Bij de Mediamarkt moest die nog 462 euro kosten.
Ik heb vrijdag bij MM zwolle de Pio 920 kunnen bemachtigen voor €377,- hij moest wel besteld worden want hij zat niet standaard in het assortiment.

Ik heb alleen nog 1 vraag over de 920... en dat is of hij nou wel of geen HDMI Pass Trough heeft of wel?
wil em namelijk op mn slaapkamer zetten en er wonen hier kleine kinderen in de buurt, dus liever savonds niet te veel aan hebben ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelNL85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 18:03
Vraagje over de VSX-920. Ik heb hier een Samsung tv op aangesloten.
Als ik mijn receiver aan zet en vervolgens de tv (of omgekeerd, doet er niet toe namelijk) dan springt de Pioneer naar de TV/SAT bron terwijl ik hem op HDMI1 wil houden (staat hij ook op tot hij de TV ziet)
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten dat hij automatisch naar TV/SAT springt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
MichaelNL85 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:50:
Vraagje over de VSX-920. Ik heb hier een Samsung tv op aangesloten.
Als ik mijn receiver aan zet en vervolgens de tv (of omgekeerd, doet er niet toe namelijk) dan springt de Pioneer naar de TV/SAT bron terwijl ik hem op HDMI1 wil houden (staat hij ook op tot hij de TV ziet)
Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten dat hij automatisch naar TV/SAT springt? _/-\o_
Ik heb precies hetzelfde probleem idd dacht eerst dat het aan de logitech harmony die ik erbij gebruik zou liggen maar blijkt niet het geval.
ben ook nog op zoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
barrie1985 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:52:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem idd dacht eerst dat het aan de logitech harmony die ik erbij gebruik zou liggen maar blijkt niet het geval.
ben ook nog op zoek naar een oplossing.
HDMI CEC (of HDMI Control) uitzetten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Dit kan je uitschakelen door naar 't menu te gaan en dan te kiezen voor:

- Systeeminstellingen
- Overige instellingen
- KURO link instellingen
- KURO Link en deze zet je op off

Weet niet of dit ook werkt als je er non-Pioneer apparaten op hebt aangesloten (aangezien alle apparaten bij mij Kuro link ondersteunen), maar ik vermoed van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie1985
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08-2022
FeaR1986 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:42:
[...]

HDMI CEC (of HDMI Control) uitzetten?
Idd hdmi control op off zetten en het prbleem is verholpen! ik dank u zeer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:25

HeroS

SmartHome Nerd

Weet iemand of de VSX-920 of de VSX-1020 DLNA ondersteund?

Op de pioneer website staan nogal tegenstrijdig berichten hierover.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

HeroS schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:18:
Weet iemand of de VSX-920 of de VSX-1020 DLNA ondersteund?

Op de pioneer website staan nogal tegenstrijdig berichten hierover.
Ik citeer even van http://www.cnet.com.au/pioneer-vsx-920-339304259.htm

"Other features of the receivers include DLNA streaming..."

T lijkt er dus op dat de 920 t ondersteund. Dan zeker de 1020 ook... Kan me anders niet voorstellend at een uitgebreider model t dan ineens niet zou ondersteunen...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01
Huh, dat is gewoonweg ONMOGELIJK! Ik zou niet weten hoe de Pioneer 920 DLNA zou moeten ondersteunen... |:( De Ethernetaansluiting is alleen bedoeld voor de InternetRadio-tuner

Gulfstream G650

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Tja, is allemaal lekker duidelijk :)

Zelfs op de pioneer website staan 2 verschillende dingen. Als ik kijk op de foto van de achterkant van de reciever staat er echt dat er DNLA ondersteund wordt. Maar als ik kijk bij de vergelijkingtabel staat dat het niet ondersteund wordt.

Toch dus maar een Onkyo gaan aanschaffen.

• SalimRMAF
Ok zal ik je dan een geheimpje vertellen?

Er zijn 2 versies van de VSX-920: De EU en de USA--variant.

:) De USA ondersteund die WEL, maar de receiver van USA zelf is een hele andere receiver dan die van de EU: inferieur...

Gulfstream G650

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

LOL, dat meen je niet.

Onkyo kost trouwens wel 700 euro dat is wel pittige veel geld.

Misschien toch maar een ipod nano kopen. Deze kun je toch bedienen met de afstandbediening van de vsx-920?

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Tja er staat toch echt nergens dat er verschillende versies zijn. Bovendien wordt er toch echt aangegeven dat de 920 t wel heeft maarja als je me negeert ga maar lekker naar onkyo dan. Denk niet dat je daar vrolijker van wordt iig...

Those you can't see are more present than you'll imagine

• SalimRMAF
Geloof je niet dat er een "andere" VSX-920 is voor de USA?! Die is er.. met DLNA (Voor USA dan).

}:O

Gulfstream G650

• FeaR
Elk merk heeft wel andere versies voor de USA en Europa. Sterker nog: er zijn zelfs merken die binnen Europa nog verschillende modellen hanteren. Bijvoorbeeld een model voor Engeland en dan een model voor de rest van Europa. De LX-versies van Pioneer heet in Amerika bijvoorbeeld ook "Elite" en zo zijn er nog wel meer dingen die (kunnen) verschillen. Daarom mag je nooit blind afgaan op bijvoorbeeld de specificaties van de Amerikaanse site als het gaat om een product wat je hier wilt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Oke, bedankt voor de reacties.

Iemand ervaring met het aansluiten en bedienen van een Ipod Nano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarNaige
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-06 16:02
Hallo,
Ik heb een vraagje, ik heb net een Jamo S426 HCS 3 5.0 speakerset aangeschaft, alleen nu ben ik op zoek naar een degelijke versterker. Ik ben een beginner op audio gebied en ik weet dat dit niet super speakers zijn maar wel leuke om mee te beginnen. Nu heb ik mijn ogen laten vallen op de VSX-820-K, maar ik zie bij de VSX-920-K toch wat meer opties etc, kan iemand mij nou vertellen wat ik ga missen als ik de 820-K zou aanschaffen i.p.v. de 920-K, andere suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Edit: Ik sluit hem aan op mijn Samsung LE40C630 televisie, samen met mijn PS3, UPC digitale televisie en m'n PC, alles met HDMI denk ik. Er komt eventueel nog een subwoofer maar dat is even afwachten

[ Voor 16% gewijzigd door CarNaige op 11-02-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit kun je gewoon op de site van Pioneer vinden
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/98/405/compare.html

zet ze naast elkaar en vergelijk de specs eens...

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ga morgen met me pa kijken naar een 519 die kost nog maar 199euro. Komt een dvd recorder aan te hangen met hdmi en ik wil de tv aansluiten met een optische kabel. Dit moet allemaal zonder problemen kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
"Fout
Er is een fout opgetreden tijdens opvragen van de webpagina of de pagina bestaat niet meer."

Misschien deze dan ;) Of de link hieronder ja, die is ook erg handig :)

[ Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 11-02-2011 11:08 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Apart,
Deze doet het wel, dan ff handmatig aanklikken en vergelijken ;)

http://www.pioneer.nl/nl/products/42/98/405/overview.html

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 11-02-2011 11:06 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
HeroS schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:36:
Oke, bedankt voor de reacties.

Iemand ervaring met het aansluiten en bedienen van een Ipod Nano?
Dat kan heel eenvoudig met de bijgeleverde kabel. Je kan dan gewoon alle functies gebruiken, die je bij een iPod ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 09:39

Reley

Zoom Zoom

ik meld me ook maar hier...
Ik heb nu een Pioneer VSX-609RDS receiver op mijn Jamo S606 HCS 5 speakersetje.
Klinkt goed enzo, maar ik wilde graag nog een receiver met HDMI in/uitgangen waar ik ook in de toekomst nog wat mee kan. Ik heb bv een ACRyan Playon!HD en wil ooit nog een BD-speler hebben.

In eerste instantie had ik een Cambridge Audio receiver in gedachte, maar die lijn is helaas stopgezet dus moest ik uitwijken.

Na veel rondkijken en luisteren, en met de ervaring van mijn huidige receiver in het achterhoofdje, heb ik afgelopen zaterdag bij de BCC een Pioneer VSX-920K besteld voor €378. Met wat geluk kan ik hem morgen of woensdag ophalen!
Tot zover deze 'kick'. Asl ik hem heb en heb aangesloten zal ik wel eens een picca plaatsen en mijn ervaring delen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Heb net eens zitten naar DTS-HD vs normaal DTS op mijn 920.. pff dat verschil hoor je ECHT hoor! Het is net wat "voller" :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
Ik heb sinds een tijdje een VSX-920-K in combinatie met een Canton Movie 125 MX. Ding draait goed. Op al dit geweld hangt mijn Sony Bravia KDL-40EX711, een Eminent EM7080, een PS3 en een Telenet HD Digibox.

Nu valt me op, dat als ik naar een film of een serie kijk, dat het soms lijkt alsof het geluid een beetje out of sync is met het beeld (of het beeld out of sync). Volgens mij had ik dit vroeger niet met mijn EM7080 rechtstreeks op de TV... Iemand ditzelfde probleem?

Het is moeilijk om het met de PS3 te testen, Digibox lijkt het ook een beetje te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Als het goed is kan ik mn Pioneer VSX-920-K a.s woensdag of donderdag ophalen @ MM Zwolle, ik heb laatst 2e hands een 5.0 set Mordaunt Short Aviano gekocht (4x Aviano 1 en de Aviano 5 (center)) dan zo snel mogelijk alle kabels trekken + alles dus aansluiten.

En nog wachten @ mn Nakamichi bananepluggen om deze (evt later) aan de kabels te knopen.
Maar als alles klaar is zal ik waars. wel foto's posten in het Show je home cinema:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 09:39

Reley

Zoom Zoom

Gisteravond mijn 920 opgehaald en uiteraard meteen aangesloten.
Eerst de hele kabel-brij opgeschoond en aangepast.
Na plaatsen en aansluiten eens de volautomatische MCACC procedure uitgevoerd. Toch een aparte gewaarwording.
Alleen na deze MCACC vind ik op stereo (als ik ouderwetsch radio of mp3tjes luister) mijn 2 front speakers een beetje slapjes klinken. Moet ook volume naar mijn mening vrij hoog zetten (-20db) wil het wat harder dan achtergrond muziek gaan.
Als ik dit vergelijk met mijn oude VSX-609, die kon ik op stereo op -75db zetten en werd ik weggeblazen met een mooi vol geluid.
Na het inschakelen van de loudness klinkt het al beter, maar klopt het dat je volume vrij hard moet zetten?
De speakers waar het om gaat zijn Jamo S606 zuilen..

Het 5.1 geluid is daarentegen vele malen beter en mooier. Surround speakers mooi uitgelijnd ondanks dat ze wegens tijdelijke obstructies niet optimaal geplaatst zijn, schitterend!
Ook de bediening en mogelijkheden zijn erg goed. Heb internet radio nog niet kunnen testen, heb helaas een te kort netwerk kabeltje gepakt gisteren en had geen zin om weer naar de zolder te rennen om te zoeken naar een iets langer kabeltje, dus die komt nog ;)

Ik ben nog aan het prutsen, lag gister ook regelmatig op min buik voor het kastje om te kijken wat er allemaal in het display stond. Ms. Reley heeft zich bijna een bevalling gelachen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Reley schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:32:
Ik ben nog aan het prutsen, lag gister ook regelmatig op min buik voor het kastje om te kijken wat er allemaal in het display stond. Ms. Reley heeft zich bijna een bevalling gelachen....
Voor wanneer is het dan ? ;)

Kan je eens kijken of het bij jou ook af en toe voorkomt (weet niet of je een NMP hebt en welke) of het geluid soms niet wat traag doorkomt, dus beetje out of sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over mijn Pioneer vsx-516 S.
Ik heb er een surround kitje aanhangen maar ik krijg geen 5.1 als ik hem op auto surr zet..
Bij advanced surr krijg ik wel 5.1 maar ik kan niets instellen van bass of treble bij adv.. En dat is wel nodig ..
Weet er iemand iets ?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb een lelijke brom in m'n subwoofer icm een vsx 820. Het gaat om een Q Accoustics 5.1 setje. linkje naar subwoofer

Ik heb verschillende kabels geprobeerd maar overal hetzelfde. Ik heb een andere versterker geprobeerd en daarmee hoor ik geen brom. Tijdens het overschakelen van input of het schakelen tussen de verschillende surround opties hoor ik de brom even verdwijnen en weer terugkomen. De brom word ook harder/zachter als ik het volume op de subwoofer zelf instel.

Het is jammer want de sub staat nu standaard uit, af en toe zet ikém even aan maar dat is eingelijk niet de bedoeling natuurlijk. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?

@Brad Pitt hier beneden, thanx, dat ga ik eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door ocdaan op 18-02-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
ocdaan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:05:
Het is jammer want de sub staat nu standaard uit, af en toe zet ikém even aan maar dat is eingelijk niet de bedoeling natuurlijk. Iemand een idee wat ik zou kunnen proberen?
Is het weg als je de tv-kabel er uit haalt? In welk apparaat die zit maakt niet uit, zolang ze met elkaar zijn verbonden kan je die klacht hebben. Is het dan weg zou je een mantelstroomfilter kunnen proberen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb net de kabel (vanuit de meterkast) er uit getrokken maar dat heeft geen invloed. De receiver stond op dat moment nog uit en er kwam een erg harde brom uit de sub. Vervolgens heb ik de receiver aangezet en de brom verdween verdween toen, althans zo leek het want als ik dichterbij kom hoor ik het nog zachtjes.

Zal je altijd zien natuurlijk, stel je er een vraag over op het forum en het probleem is spontaan verdwenen... haha. Was het maar zo... Ik heb laatst wel de hdmi kabel van de htpc weer rechtstreeks op de tv gezet, deze zat eerst in de receiver. Misschien dat de htpc een extra stoorzender is.

Wanneer ik de aanslujitingen van de sub aanraak met mijn vingers reageerd de sub daar ook vrij sterk op, erg gevoelig dus, is dit normaal?

Ik las op een ander forum dat iemand de nul van de 2e ingang had gebruikt om de sub te aarden. Mijn sub heeft namelijk geen mogelijkheid om via de stroomaansluiting te aarden. Ik heb dus even een snoertje gepakt en de buitenkant van de tulpingang met de aarde van een wandkontaktdoos verbonden maar dat gaf ook geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:15
Ik heb vandaag de vsx 920k gekocht voor m'n pa. Tof ding met die usb en zo maar ik heb één probleem: Ik krijg de radiostreams met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik kan de versterker pingen, ik kan op de webinterface maar streams geven consequent een connection error.

Heb de streams die er al op stonden gecheckt op de pc maar daar werkt de boel wel.
Ook handmatig radio paradise stream in de versterker gezet maar ook die werkt niet.
Heb de versterker ook in een DMZ gezet maar ook dat biedt geen soelaas. Portforwarding lijkt mij niet nodig voor een audiostream.

Router staat op DHCP en geeft een IP adres in de range 192.168.x.x

Iemand suggesties?

edit: provider is versatel
en dat is tegenwoordig dus tele2 inderdaad
streams vanaf pc werken wel gewoon
op het forum van tele2 kom ik wel meer meldingen tegen van niet werkende radio streams op apparaten anders dan een pc / laptop
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=478
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=572

[ Voor 38% gewijzigd door benedictuz op 22-02-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Toevallig een Tele2 verbinding dan? daar hebben er veel meer last van dat internetradio streams niet willen werken. Ongeacht welk apparaat het is

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik doe maar even een repost: niemand met het probleem dat audio net iets trager lijkt uit te komen dan het beeld?
HyperBart schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:29:
Ik heb sinds een tijdje een VSX-920-K in combinatie met een Canton Movie 125 MX. Ding draait goed. Op al dit geweld hangt mijn Sony Bravia KDL-40EX711, een Eminent EM7080, een PS3 en een Telenet HD Digibox.

Nu valt me op, dat als ik naar een film of een serie kijk, dat het soms lijkt alsof het geluid een beetje out of sync is met het beeld (of het beeld out of sync). Volgens mij had ik dit vroeger niet met mijn EM7080 rechtstreeks op de TV... Iemand ditzelfde probleem?

Het is moeilijk om het met de PS3 te testen, Digibox lijkt het ook een beetje te hebben...
EDIT: Ondertussen zelf de mogelijke oplossing gevonden:

Sound Delay PIoneer

[ Voor 16% gewijzigd door HyperBart op 23-02-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haroddin
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 22:29
Als ik de beschrijving zo lees denk ik dat dat net 't omgekeerde doel heeft, je audio vertragen om gelijk te laten lopen met je video, terwijl jij net een vertraagde video zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Hey mensen in het Pioneer topic!

ik heb even een snelle vraag, ik heb sinds zaterdag mn Pioneer VSX-920-K en nu ik hem wat nader bestudeerd heb mis ik bij de AC aansluiting de 3e pin (aarde) en zo ook op de bijgeleverde kabel, klopt dit? oftewel hebben de andere 920 eigenaars dit ook? want dit vroeg ik me eigenlijk toch wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Zie C17. Je receiver heeft alleen maar last van een aangesloten aarde qua geluid, dus wordt hij zo opgebouwd qua beveiliging dat je geen randaarde nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door kraats op 23-02-2011 16:55 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
ok bedankt voor je snelle reactie kraats

• woutjeeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-07-2018
Ik ben op zoek naar een reciever voor Jamo S608's.

Ik twijfel nu tussen de VSX 920 en de Onkyo 608. Ik luister vooral muziek. Film kijken doe ik heel af en toe.
Wat zijn jullie ervaringen met de VSX 920 puur op muziek gebied? Want van sommige lees ik dat ze het een beetje tegen vinden vallen en van sommige weer het tegenovergestelde. Zouden jullie me dan de Onkyo 608 of de VSX 920?

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:15
benedictuz schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:21:
Ik heb vandaag de vsx 920k gekocht voor m'n pa. Tof ding met die usb en zo maar ik heb één probleem: Ik krijg de radiostreams met geen mogelijkheid aan de praat.

Ik kan de versterker pingen, ik kan op de webinterface maar streams geven consequent een connection error.

Heb de streams die er al op stonden gecheckt op de pc maar daar werkt de boel wel.
Ook handmatig radio paradise stream in de versterker gezet maar ook die werkt niet.
Heb de versterker ook in een DMZ gezet maar ook dat biedt geen soelaas. Portforwarding lijkt mij niet nodig voor een audiostream.

Router staat op DHCP en geeft een IP adres in de range 192.168.x.x

Iemand suggesties?

edit: provider is versatel
en dat is tegenwoordig dus tele2 inderdaad
streams vanaf pc werken wel gewoon
op het forum van tele2 kom ik wel meer meldingen tegen van niet werkende radio streams op apparaten anders dan een pc / laptop
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=478
http://forum.tele2.nl/showthread.php?tid=572
klein schopje...

Is het tele2 of ligt het aan de receiver?

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38
Mede Pioneer-receiver eigenaars,

Ik zit met het volgende probleem met mijn pioneer vsx-519.
Mijn pc, (ati 4890) is via HDMI verbonden met de pioneer, en vervolgens met mijn samsung lcd tv. Voorheen had ik de pc altijd direct verbonden met de tv, met dezelfde 10m hdmi kabel als nu.
Als ik nu een aflevering van een van mijn favoriete series kijk, valt om de 10~15 minuten de verbinding 'ergens' weg, mijn tv zegt no signal, de pioneer doet niks raars, en de pc lijkt ook niks geks te doen. na een paar tellen heb ik weer beeld en geluid. Als ik echter in VLC player de boel zo instel dat het geluid onbewerkt doorgestuurd word a52/s/pdif geloof ik, valt de verbinding ook weg na dezelfde tijd, echter komt deze dan niet vanzelf weer terug. Als ik via mijn blu-ray speler een film kijken, via de pioneer receiver en dezelfde samung tv heb ik dit probleem niet. Op de pc heb ik al meerdere malen de drivers e.d. opnieuw geinstalleerd, maar dit heeft niks geholpen. Is er iets mis met de receiver? Of zijn er instellingen die ik nog moet veranderen/proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Hey Mede-Pioneer Eigenaars!

Ik heb nu eindelijk mijn Pioneer VSX-920-K volledig aangesloten
maar nog 1 vraagje;) Ik heb mn pc aangesloten op de receiver, maar nu geeft ie alleen maar PCM (direct) door, terwijl hij eerst gewoon Direct oid aan gaf of stereo, maar nu dus een PCM signaal via HDMI.

Mn videokaart is een ATI 4650HD in een Acer Aspire M7720 (nog het stadaard kaartje) maar weet iemand hoe dit mogellijk te veranderen is, in mn geluidsmixer (W7 Ultimate x64) staan 2 HDMI kanalen, de ATI HDMI out en de Realteck HDMI out, maar als ik die kies heb ik geen geluid meer, wel beeld.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

EDIT: en vreemd genoeg na het aansluiten en het MCACC setup uit te voeren gaf de receiver aan dat het linker achterkanaal uit fase was.. maar vreemd genoeg ik heb de kabel gecheckt maar dit klopte wel kwa + en - hoe het was aangesloten. maarr na het omwisseleen v/d bananepluggen gaf ie gelukkig gooed signaal:)

[ Voor 19% gewijzigd door Annuk op 09-03-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Heeft iemand ervaring met de multi-zone feature? Ik zal erover te denken twee extra speakers in de keuken op te hangen, maar dat moet dan wel wireless. Iemand tips (of suggesties voor speakers)?

MrConstanzo: Ik heb een soortgelijk probleem maar heb niet het idee dat dit aan mijn Pioneer receiver ligt. Als ik digitale tv via de UPC settopbox en Pioneer receiver kijk valt om de 10-15 minuten een seconde het geluid weg. Als ik een blu-ray via de Pioneer kijk gebeurt dit niet. Ik hou het op een HDMI-handshake probleem met de UPC settopbox...

[ Voor 53% gewijzigd door habermas op 10-03-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren een Pioneer microset staan in mijn werkruimte met 2 Alesis monitor one speakers. Ik ben altijd ontzettend tevreden over het geluid geweest van zo'n kleine set, ook de bouwkwaliteit is heel degelijk en stevig. (Maar die Alesis zijn ook klasse.) Aangezien onze Bose sounddock kapot ging heb ik voor in de huiskamer de microset Pioneer X-HM50 CD/USB/iPod receiver gekocht. Die wordt nu in de aanbieding voor €279 bij Stassen Hifi aangeboden, voor dat geld echt een koopje. Wederom zeer tevreden over deze Pioneer, echt top afgewerkt, stevige aluminium behuizing met knoppen, degelijk en een mooie klank. Hoog/laag en EQ instellingen, en je kunt er alles op en in prikken. Staat nu ook aangesloten op onze Panasonic plasma met 2 Wharfedale speakers er aan. Super-setje voor het geld. Het verbaasd me dat er werkelijk geen review over te vinden is. Je struikelt over de Onkyo en Denon microset reviews maar over deze Pioneer ho maar. Bij deze een heel klein review-tje dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ik sta op het punt om een 1.4 ARC-tv te kopen, maar ik heb een VSX-920. Mijn vraag is dan ook of de VSX-920 ARC ondersteund. :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SalimRMAF schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:46:
Mijn vraag is dan ook of de VSX-920 ARC ondersteund. :O
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
:( Ooehhhh, dat wordt dan, waarschijnlijk, een Pioneer VSX-921 voor mij. Maar aan de andere kant zoek ik iets "anders", waarschijnlijk een mooie Yamaha anders, zijn ook goedkoop geworden! :> Ik wacht nog effetjes. Ik zie dat de Amerikkaanse VSX-920 WEL ARC ondersteund... :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Diverse fora - dus ook Amerikaanse - melden toch dat ARC geen onderdeel is van de VSX-920, wel van de 1020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:04

Tacoos

i am i

Is er iets bekend over problemen met de VSX-920-K?
De mijne wil nogal eens in een staat van volledige dienstweigering vervallen. Beeld en geluid blijven normaal, maar de receiver reageert helemaal nergens meer op. Enige remedie tot nog toe is de stekker eruit trekken.
En vandaag sprong ie in een of andere beveiligingsmodus tijdens luisteren naar mijn Xbox classic met XBMC; de receiver viel uit en er knipperde een klein rood lampje. Na uit en weer aanzetten geen problemen meer gehad, trouwens.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Misschien HDMI handshake probleem? Anders een kortsluitinkje met je speakerkabels! Raakt er 1 perongeluk de behuizing van je receiver? }:O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
weet iemand ook hoe ik de output kan veranderen van mijn PC? want mn Pioneer VSX-920 geeft PCM direct aan als ik hem op Pure Direct heb staan, de receiver is aangesloten via HDMI op de PC en op de monitor.

Pc is een Acer Aspire M7720
en de HDMI aansluiting is op de standaard videokaart de Ati HD4650
Mediaplayer: MediaMonkey Gold

Monitor (voor zover het relevant is) Samsung Syncmaster 2333HD

Weet iemand hoe ik dit evt kan oplossen en gewoon bitstream naar mn receiver kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Voor de mensen die een VSX-920 of 1020 hebben gekocht en de IControlAV app veel gebruiken is er wellicht goed nieuws, daar Pioneer een nieuwe IControlAV2 app heeft uitgebracht in Amerika.
Deze app heeft vele verbeteringen doorgevoerd, waaronder radio kanaal keuze, MCACC calibratie, visualisatie van front en nog veel meer.
Echter als je de reacties leest op : http://itunes.apple.com/us/app/icontrolav2/id418081365?mt=8
zeggen de gebruikers dat de app momenteel niet de 2010 receivers ondersteund!?.
Ik hoop dat ze bij de launch van de nieuwe receivers waar deze ondersteuning wel inzit (VSX 1021) de gebruikers van de 2010 modellen niet in de steek laten!

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Buayakeren schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:21:
Voor de mensen die een VSX-920 of 1020 hebben gekocht en de IControlAV app veel gebruiken is er wellicht goed nieuws, daar Pioneer een nieuwe IControlAV2 app heeft uitgebracht in Amerika.
Deze app heeft vele verbeteringen doorgevoerd, waaronder radio kanaal keuze, MCACC calibratie, visualisatie van front en nog veel meer.
Echter als je de reacties leest op : http://itunes.apple.com/us/app/icontrolav2/id418081365?mt=8
zeggen de gebruikers dat de app momenteel niet de 2010 receivers ondersteund!?.
Ik hoop dat ze bij de launch van de nieuwe receivers waar deze ondersteuning wel inzit (VSX 1021) de gebruikers van de 2010 modellen niet in de steek laten!
tja....ze blijven nieuwe modellen uitbrengen, om zo geld te genereren. Eerlijk gezegd snap ik het nut ook niet van een iPhone app om je receiver te bedienen. Het is leuk om 2 keer te doen, maar dan heb je het wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sedert deze week een gelukkige bezitter van de VSX 2020 K, na een Denon 1610 die voor mij een ontgoocheling was, is deze wel een schot in de roos, heel knap gedaan van Pioneer.
So far no problems, setup ging vlot, aansluitmogelijkheden zat, het geheel is goed uitgewerkt, en vooral Video & Audio is van bovengemiddelde kwaliteit.
Heb gekozen voor Bi-Amping van mijn B&W 684 front speakers,dat klink als een klok.
Tja, meer valt niet te melden, het geheel werkt als een droom, en de Denon staat te koop.
Ik volg voortaan het topic op de voet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
@pgm5700 Heb jij het geluidskwaliteit verschil getest tussen Bi Amping en Normal op je Pioneer versterker ?
Ben benieuwd naar je ervaring, daar ik zelf nieuwe front speakers wil gaan aanschaffen en twijfel over Bi Amp speakers die op mijn 1020 passen.

@Jordy van E: Als je eenmaal de App gebruikt heb, wil je die zeer slechte remote gelijk uit het raam gooien ! Echt gebruikersgemak ! De App kon nog beter en dat tonen ze met die nieuwe versie, alleen die houden ze nu voor de nieuwe modellen :(

[ Voor 32% gewijzigd door Luxurydiver op 18-03-2011 19:56 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens getest zonder Bi-amp, het klinkt nu gewoonweg als een huis, zeer tevreden over deze opstelling.
Aangezien ik geen gebruik maak van surround back speakers, is het ideaal om deze aansluitingen te gebruiken.
Gisteren Amadeus " Director's cut" gekeken, vanaf mijn Qnap NMP 1000P, was geweldig goede film beleving.
Met deze B&W speakers in ieder geval een shot in de roos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Buayakeren schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:53:
@pgm5700 Heb jij het geluidskwaliteit verschil getest tussen Bi Amping en Normal op je Pioneer versterker ?
Ben benieuwd naar je ervaring, daar ik zelf nieuwe front speakers wil gaan aanschaffen en twijfel over Bi Amp speakers die op mijn 1020 passen.

@Jordy van E: Als je eenmaal de App gebruikt heb, wil je die zeer slechte remote gelijk uit het raam gooien ! Echt gebruikersgemak ! De App kon nog beter en dat tonen ze met die nieuwe versie, alleen die houden ze nu voor de nieuwe modellen :(
De LX72 heeft een prima remote hoor :) Bovendien geef ik voorkeur aan een harmony remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ocdaan schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:56:
Wanneer ik de aanslujitingen van de sub aanraak met mijn vingers reageerd de sub daar ook vrij sterk op, erg gevoelig dus, is dit normaal?

[....]

Ik las op een ander forum dat iemand de nul van de 2e ingang had gebruikt om de sub te aarden. Mijn sub heeft namelijk geen mogelijkheid om via de stroomaansluiting te aarden. Ik heb dus even een snoertje gepakt en de buitenkant van de tulpingang met de aarde van een wandkontaktdoos verbonden maar dat gaf ook geen verschil.
Misschien een beetje een late reply maar misschien dat je het probleem nog hebt.

Dat met je vinger heb ik ook, dus ik gok dat het normaal is. Ook mijn sub gaf continue een bromtoon welke leek samen te gaan met de koelkast, erg irritant. Laatst dus eens op onderzoek gegaan, stekker van de sub op een andere groep gedaan, radiokabel uit de hoofdkast getrokken, het hielp allemaal maar weinig.

Toen aan de achterkant van de versterker de radio er uit wat een beetje hielp, daarna de mediapc hielp ook weer iets maar de brom bleef aanwezig. Pas toen ik een coaxiale kabel voor de sub gebruikte was de brom weg, de bijgeleverde kabel was dus niet goed genoeg. Nu een kabel van 10m voor 25 euro gekocht en heb nergens meer last van, je gaf zelf aan dat je verschillende kabels hebt geprobeerd maar ik weet niet of daar ook coax tussen zat.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Jolly_Jumper schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:06:
[...]

De huidige set up (VSX 520, 820, 920, LX53, LX73, LX83 etc.) is rond juni 2010 "bekend gemaakt" en dat zal voor de nieuwe generatie niet anders zijn denk ik.
Topic even wat nieuw leven inblazen! :9~

VSX-421-K : 299,00 euro
VSX-521-K : 349,00 euro
VSX-821-K : 449,00 euro
VSX-826-K : 499,00 euro
VSX-921-K : 549,00 euro
VSX-1021-K : 799,00 euro

Zowel de VSX-1021 als de VSX-921 zijn de eerste AV-receivers die met de nieuwe AVNavigator setup softwareapplicatie zijn uitgerust. AVNavigator zijn applicaties voor pc, die bedoeld zijn om de fysieke en softwaresetup van de receiver te vereenvoudigen. De suite bestaat uit twee belangrijke applicaties: Wiring Navi en de Interactive Manual.

DLNA – Op basis van hun draadloze en netwerkmogelijkheden bieden zowel de VSX-1021 als de VSX-921 DLNA v1.5-ondersteuning, waardoor ze met apparaten met dezelfde feature kunnen worden verbonden. Via Ethernet of de (afzonderlijk als optie verkochte) AS-WL3000 draadloze LAN-converter krijgen de receivers toegang tot high-resolution muziek (tot 192 kHz/24-bit in het geval van de VSX-1021 en tot 96 kHz/24-bit in het geval van de VSX-921) vanaf een compatibel apparaat in het netwerk en kunnen ze die muziek afspelen. De audio kan ook worden gestreamd en bediend via de receiver van Pioneer met een smartphone die UPnP/DLNA mediaservers en renderers ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.homecinemamagazine.nl/wp-content/uploads/2011/04/Pioneer-VSX-1021-iPad.jpg

VSX-921 lijkt de sweetspot! Met DLNA! 8)

*edit toch geen DLNA op 921 ...
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/tim/2011/03/08/Pioneer_2011_AV_receiver_comparison.jpg?tag=rvwBody

[ Voor 4% gewijzigd door Benga op 19-04-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Hier gaat weer eens iets mis. :) Zie je rechtsonder "Pioneer USA"? Dat zijn hele andere modellen. De laatste 3 generaties, *19 en *20 waren ook erg anders dan die in de USA. Even wachten op de EU specs! Daarvan zal de 921 zeker wel DLNA ondersteunen dunkt me?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
SalimRMAF schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:18:
Hier gaat weer eens iets mis. :) Zie je rechtsonder "Pioneer USA"? Dat zijn hele andere modellen. De laatste 3 generaties, *19 en *20 waren ook erg anders dan die in de USA. Even wachten op de EU specs! Daarvan zal de 921 zeker wel DLNA ondersteunen dunkt me?
Je hebt volledig gelijk SalimRMAF, ik liep wat te hard van stapel. Sommige sites rapporteren idd dat de 921 DLNA heeft, ik kan alleen maar hopen dat het de Europese versie betreft! Indien de huidige 920 naar 300 euro zakt lijkt mij dit ook een zeer mooie deal! Design is subjectief maar ik ben er wel voor te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Wat ik me afvraag bijvoorbeeld bij de VSX-920-K: de officiële afmetingen zijn 420 x 158 x 379 mm. De diepte is dus 37,9 cm. Is dat inclusief de draaiknoppen en de "uitstekende" pluggen aan de achterkant?

Dit in verband met een maximale diepte van 40 cm van een meubelkast, dan kan ik een beetje inschatten of het gaat passen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Lol, ik mat net 38 cm, zonder dat ik wist wat de maten waren volgens de specificaties. Dus 38 cm, van TOP tot TEEN haha

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:30
Super! Dank je wel voor het meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik bezit nu al een tijdje een VSX-920-K, maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat als ik een film (in dit geval eentje met DTS) het geluid ongelijk is, in de zin van: explosies zijn veel te luid en stemmen hoor ik eigenlijk bijna niet... Kan je dat op de een of andere manier aanpassen en zo ja waar?

Of kan je het geluid gelijk levellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Je zou 't geluid van de center op max (+10 als ik me niet vergis) zetten en de fronts bijv. iets zachter (uiteraard afhankelijk van hoe ze nu staan). Heb helaas geen Pioneer receiver meer, maar dit is in ieder geval wel een mogelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Jolly_Jumper op 28-04-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Euhmm, ja dat de vocals/stemmen wat "zachter"zijn heb ik ook. Wat ik doe, is de equalizer aanpassen, en de 1oo tot 500 hz-banden wat hoger instellen voor de Fronts. :) Maar het geluid zelf is gewoon top. :p

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar Parameter Audio > Dialog op "off" zetten, de stand "on" dempt de center speaker gevoelig, let wel dit is op mijn VSX-2020, check of deze instelling voorhanden is op jouw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Topicstarter
Iemand hier die meer weet over wat er gaat gebeuren met de meer high-end receiver van Pioneer voor modeljaar 2011 ?
Tot nu toe zijn de low en medium-end receivers voorgesteld maar de high-end receivers zijn nog niet voorgesteld dan doel ik op de opvolger van de 1120/2020 de VSX-LX53 en SC-LX73 SC-LX83 en de oude SC-LX90.
Ik zelf ben voornamelijk geïnteresseerd in wat de opvolger van de SC-LX83 gaat doen, iemand wat meer inside info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb al maanden problemen met de VSX 920, de speler reset zich steeds bij het bekijken van Blu rays... en ook hang ups komen regelmatig voor, en van de pioneer klamtenservice hoef je dus niks te verwachten, ik hen ondertussen al mij Blu ray speler weggebracht voor "reparatie" en voor 100 Euro aan HDMI kabels gekocht op aandringen van Pioneer).... maar nu na 4 maanden nog steeds dezelfde ellende, ik gooi hem morgen bij mijn leverancier over de balie en anders door de ruit!!
Hebben nog meer mensen zo'n slechte ervaring met Pioneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Misschien kortsluiting (SPeakerkabels contact met de backplate o.i.d.)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
De nieuwe modellen staan online en beschikbaar bij een webshop.

http://www.redcoon.nl/ind...archbtn.x=0&searchbtn.y=0

Hopelijk volgen ze allemaal en zakt de 'oude' 920 naar 300 €, dan bestel ik meteen! De VSX-921 staat 499 € ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Staan de nieuwe EU specs misschien al hier:

http://www.redcoon.de/B29...V-Receiver?refId=geizhals

DLNA 1.5 & ARC!

[ Voor 3% gewijzigd door Dr_oetker op 03-05-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:27:
Ook ik heb al maanden problemen met de VSX 920, de speler reset zich steeds bij het bekijken van Blu rays... en ook hang ups komen regelmatig voor, en van de pioneer klamtenservice hoef je dus niks te verwachten, ik hen ondertussen al mij Blu ray speler weggebracht voor "reparatie" en voor 100 Euro aan HDMI kabels gekocht op aandringen van Pioneer).... maar nu na 4 maanden nog steeds dezelfde ellende, ik gooi hem morgen bij mijn leverancier over de balie en anders door de ruit!!
Hebben nog meer mensen zo'n slechte ervaring met Pioneer?
Is toch redelijk simpel? Waar heb je hem gekocht... daar ga je heen. Niks bellen naar Pioneer, mogen zij doen. Je hebt betaalt voor een werkend apparaat. Laat ze meer een andere mee geven...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
DLNA 1.5 & ARC!
Netjes man! 500 euro is wel een stevig bedrag tegenover de huidige VSX-921. (zelfs in Duitsland :D )
Volgens diverse fora hebben ze ook gesleuteld aan de power circuits, toestel zou ook zwaarder moeten zijn dan de voorganger. Ik word wel geprikkeld door dit apparaat ondanks de introductieprijs! :9~ Filmpjes van de Ipad controle zien er wel vetjes uit!

De VSX-920 lijkt nu plots een koopje! Ondanks geen DLNA & fancy Ipodpadphone-controle. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Nog meer leesvoer:

http://www.pioneer.eu/uk/...ws/2011_AV_receivers.html

Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/droetker/specs.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Dr_oetker op 05-05-2011 10:58 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ok, ik zie dus écht geen reden om van mijn VSX-920 te gaan upgraden naar de VSX-921. :? Zoveel geld meer voor niet eens een extra HDMI aansluiting, en Internetradio heeft de 920 sowieso... :O Heb geen iPad, dussss O-)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Na al enige tijd mee te hebben gelezen ook maar eens een vraag:

Ik zelf heb de Pioneer VSX-818V en het geluid via de HDMI poorten wordt door gezet naar het aangesloten apparaat. het geluid komt dus uit mijn tv i.p.v. de versterker.

Vervolgens heb ik vanuit mijn TV weer een kabel terug naar de optical-in van de versterker.

Weet iemand of dit anders kan? Laatst is namelijk de optische aansluiting een stukje afgebroken waar door de kabel niet meer blijft zitten. Liefst zou ik het oplossen door gewoon (zoals het hoort, het geluid uit de hdmi poort te halen)

Volgens de handleiding kan het volgens mij niet:
VSX-818V model only:
To hear audio from your HDMI component through this system, make analog and/or digital connections as
necessary.
On the rear panel, you must connect to the audio jacks from a set of audio/video inputs (for example, DVR/VCR as shown in the illustration).

Without this connection, HDMI audio will still be output from your TV or plasma display (though no sound will be heard from this receiver).
Tevens ga ik binnenkort verhuizen, en wil ik deze receiver verhuizen naar een "game" room, en een andere receiver aansluiten in m'n woonkamer.

Iemand een goede suggestie voor een versterker die mijn Jamo S608 HC set aanstuurd? en die dus gewoon HDMI geluiden weer geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Red_Head schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:47:
Na al enige tijd mee te hebben gelezen ook maar eens een vraag:

Ik zelf heb de Pioneer VSX-818V en het geluid via de HDMI poorten wordt door gezet naar het aangesloten apparaat. het geluid komt dus uit mijn tv i.p.v. de versterker.

Vervolgens heb ik vanuit mijn TV weer een kabel terug naar de optical-in van de versterker.

Weet iemand of dit anders kan?
Kan niet anders dan op die manier. De Pioneer VSX-818V heeft namelijk HDMI Switching en geen HDMI Processing. HDMI Processing is hetgeen wat je nodig hebt om te doen wat jij wilt: alleen de HDMI kabel naar het apparaat en verder niets. Dus als je een nieuwe receiver gaat kopen houdt daar dan rekening mee. Al kan elke receiver met HDMI 1.4 dat wel tegenwoordig, dus eigenlijk hoef je daar niet heel erg op te letten.

Overigens is de manier van de optische kabel terug van de TV naar de receiver zeker niet de beste. Grote kans namelijk dat de TV niet alle geluiden ondersteunt over die uitgang. Er zijn bijvoorbeeld maar weinig TV's die DTS over de optische uitgang ondersteunen. TV's die Dolby Digital uitvoeren over de optische uitgang zijn er wel meer, maar kans dat je TV dat ook niet doet. Wat je dus krijgt is dat je bijvoorbeeld een DVD kijkt met DTS. Daardoor wordt beeld en DTS geluid naar de TV gestuurd door de receiver. De TV laat het beeld zien en stuurt het geluid weer terug naar de receiver. Echter is de kans dus dat je reciever geen DTS meer ontvangt omdat de TV dat niet output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

FeaR1986 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:14:
[...]

Kan niet anders dan op die manier. De Pioneer VSX-818V heeft namelijk HDMI Switching en geen HDMI Processing. HDMI Processing is hetgeen wat je nodig hebt om te doen wat jij wilt: alleen de HDMI kabel naar het apparaat en verder niets. Dus als je een nieuwe receiver gaat kopen houdt daar dan rekening mee. Al kan elke receiver met HDMI 1.4 dat wel tegenwoordig, dus eigenlijk hoef je daar niet heel erg op te letten.
Als ik op webshops kijk bij verschillende modellen zoals de Onkyo TX-SR608 staan die als "Switching" en de Pioneers staan veelal als "Repeating"

Of is repeating gewoon een vorm van processing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Red_Head schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:47:
[...]Als ik op webshops kijk bij verschillende modellen zoals de Onkyo TX-SR608 staan die als "Switching" en de Pioneers staan veelal als "Repeating"

Of is repeating gewoon een vorm van processing?
Lullige is dat elk merk weer een andere term heeft voor HDMI Processing. Maar er is één regel waar je je aan kan houden om te zien of een receiver HDMI Processing heeft: kan de receiver zelf DTS HD en/of Dolby TrueHD decoderen. Indien die dat kan heeft de receiver 100% zeker HDMI Processing.

Verder zie ik bij de specificaties van de TX-SR608 niets met switching staan onder HDMI, wel onder component. Pioneer gebruikt geloof ik inderdaad "Repeater" voor HDMI Processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

Priyantha Bleeker schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:40:
Iemand hier die meer weet over wat er gaat gebeuren met de meer high-end receiver van Pioneer voor modeljaar 2011 ?
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Dat er iets gaat gebeuren lijkt mij bijna zeker. de Pioneer SC-LX83 is opdit ogenblik zo'n 350 euro gezakt inprijs in de maand April. Dat gebeurd ook niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
HyperBart schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:17:
Ik bezit nu al een tijdje een VSX-920-K, maar ik irriteer me mateloos aan het feit dat als ik een film (in dit geval eentje met DTS) het geluid ongelijk is, in de zin van: explosies zijn veel te luid en stemmen hoor ik eigenlijk bijna niet... Kan je dat op de een of andere manier aanpassen en zo ja waar?

Of kan je het geluid gelijk levellen?
Dynamisch bereik instellen in je afspeel apparaat, of in de versterker als dat mogelijk is.

Dit zorgt voor minder grote verschillen tussen zachte en luide stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:40
vandeGerrit schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:25:
[...]

Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Dat er iets gaat gebeuren lijkt mij bijna zeker. de Pioneer SC-LX83 is opdit ogenblik zo'n 350 euro gezakt inprijs in de maand April. Dat gebeurd ook niet zomaar.
Ik ben ook aan het wachten op de opvolger van deze. Wil eigenlijk ergens in july gaan kopen, maar als ik weet dat er in aug wat nieuws aan zit te komen kan ik best ff geduld betrachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
MAGDATTT schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:33:
[...]

Ik ben ook aan het wachten op de opvolger van deze. Wil eigenlijk ergens in july gaan kopen, maar als ik weet dat er in aug wat nieuws aan zit te komen kan ik best ff geduld betrachten. :)
Juist ja ;) Same here. Ik wacht daar dus ook nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:01
Op de fotos lijkt de front geborsteld metaal ala Marantz en geen piano lak meer. Wat houdt dat black hairline in?

wordt mijn wachten dan e-i-n-d-e-l-i-j-k beloond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Black Hairline is inderdaad geen pianolak meer zoals het eerst was. Het is inderdaad meer richting de look die Marantz gebruikt. Echter vind ik persoonlijk de looks van het aluminium bij Marantz mooier. Pioneer heeft heel de front van de receiver uit dat materiaal opgetrokken waar Marantz ook nog wat afwisseld met kunststof zodat het wat speelser is. Vind het uiterlijk van de nieuwe Pioneers bijna goedkoop ogen. Maar gelukkig dat zoiets persoonlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 23:10

Paladin

Play Ball!

Hoe verhoud de pioneer lx83 zich te opzichte van bv de denon 3311 / 4311 bij de winkels waar ik ben geweest wordt eigenlijk altijd gezegt dat pioneer prut is vergeleken met Denon echter als ik wat lees op inet zijn mensen er erg enthausiast over. Is er iemand die beide merken wel is tegenover elkaar heeft gezet?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zeker beter dan die denon's hoor, en voor de prijs hoef je het niet te laten, de tijd van de zeer goede Denon's (Made In Japan) is voorbij, gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nu doe je net alsof er geen enkele Denon meer uit Japan komt. De hoge modellen komen nog steeds uit Japan. Idem met Marantz, die worden deels ook nog in Japan gemaakt. En op land van herkomst zou ik als een Pioneer-bezitter maar niet naar kijken, want Pioneer komt uit Maleisie...

Pioneer gebruikt een heel ander soort versterkers dan andere merken. Aan de ene kant is dat natuurlijk goed, maar er zal huis wel een reden zijn waarom andere merken niet volgen. Het zijn niet alleen merken als Denon, Marantz, Onkyo en dergelijke die niet volgen. Ook merken als Arcam, Rotel, Classe en dergelijke gebruiken nog geen Klasse D versterkers. Overigens is Klasse D al weer bijna achterhaald, er wordt ook aan Klasse H gewerkt.

De Pioneer LX83 en de Denon AVR-4311 zijn gewoon heel anders qua opbouw en van klank.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 10-05-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Topicstarter
FeaR1986 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:37:
Nu doe je net alsof er geen enkele Denon meer uit Japan komt. De hoge modellen komen nog steeds uit Japan. Idem met Marantz, die worden deels ook nog in Japan gemaakt. En op land van herkomst zou ik als een Pioneer-bezitter maar niet naar kijken, want Pioneer komt uit Maleisie...

Pioneer gebruikt een heel ander soort versterkers dan andere merken. Aan de ene kant is dat natuurlijk goed, maar er zal huis wel een reden zijn waarom andere merken niet volgen. Het zijn niet alleen merken als Denon, Marantz, Onkyo en dergelijke die niet volgen. Ook merken als Arcam, Rotel, Classe en dergelijke gebruiken nog geen Klasse D versterkers. Overigens is Klasse D al weer bijna achterhaald, er wordt ook aan Klasse H gewerkt.

De Pioneer LX83 en de Denon AVR-4311 zijn gewoon heel anders qua opbouw en van klank.
Rotel gebruikt wél Klasse D versterkers in haar high-end versterkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:14:
[...]
Rotel gebruikt wél Klasse D versterkers in haar high-end versterkers ;)
I stand corrected :)
Maar dan nog is het wel apart dat lang niet iedereen met de trend van digitale versterkers mee doet. Al zal mijn volgende upgrade wellicht ook een digitale versterker zijn: de Klasse H van Emotiva. De XPR-5 welke zo'n 400 Watt op 5 kanalen kan leveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Via een collega kan ik een Pioneer VSX-LX50 kopen (http://www.pioneer.eu/uk/...chive/VSX-LX50/index.html ), echter kan ik op internet geen referentie prijs vinden. Weet iemand een bod voor deze receiver?

In de pricewatch staat hij voor €798,- als laatst bekende prijs. Collega zelf zit te denken aan €400,- ik vind dit persoonlijk wat aan de hoge kant voor een +/- 3 jaar oude versterker.

Zeker aangezien de VSX-920 nu voor €359,- in de pricewatch staat, of zit ik nu appels met peren te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Op HT Forum stond laatst een VSX-LX52 te koop voor 450 euro. Dan lijkt die 400 euro voor een ouder model (scheelt twee generaties en is dus iets van 1,5 jaar) inderdaad wat te veel. Maar voor 300 - 350 euro haal je toch echt wel een mooie receiver in huis.

En een VSX-920 moet je inderdaad niet vergelijken met een VSX-LX serie. De LX serie is nog steeds de hoogste serie van Pioneer en daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Wilde net een soortgelijke reactie typen, maar toen verscheen plotseling bovenstaande reactie waar ik me volledig bij aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
:D

Aangezien het jouw receiver was: heb je er ook echt 450 euro voor gekregen of is dat zelfs nog minder geworden? Want als het nog minder was dan moet die VSX- LX50 wellicht ook wat bijgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

@FeaR Bedankt voor de snelle reaktie, had inmiddels een advertentie gevonden on hifi.nl van €375,- Vind dat als collega hij een bod van 300-350 best serieus dan mag nemen :)

Al vind ik die LX-52 ook wel erg mooi, zal is op zoek gaan naar advertenties voor deze receiver
Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste