Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Mede-auteur:
  • FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?

[Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig?

Inhoudsopgave

Inleiding
Voorwoord
Scherper, groter, mooier. De thuisbioscoop is populairder dan ooit. Een van de nieuwste innovaties op dit gebied is de Blu-ray speler. Omdat Blu-ray het in feite heeft gewonnen van de HD-DVD zal eerstgenoemde steeds meer in trek raken. Maar om de BD's af te spelen heb je natuurlijk een BD-speler nodig.

Wat is de bedoeling van dit topic?
De bedoeling is om hier te discussiëren met betrekking tot aanschafadvies van BD-spelers. Dit omdat BD-spelers nog niet diep genoeg in de markt zijn geïntegreerd om voor BD-spelers een eigen topic te openen, deze zal dan helaas 'doodbloeden'.

Voorwaarden
Voordat je een post plaatst, let op de volgende zaken:
  • Toon eigen inzet. Als je een BD-speler wilt aanschaffen, plaats dan niet klakkeloos een vraag neer maar pleeg research en zoek zelf modellen uit die je aanspreken
  • Geef informatie over je home cinema-installatie. Zodoende weten we of een BD-speler wel / niet bij je home cinema-set past.
Natuurlijk zijn er ook normen en waarden waar we ons aan dienen te houden, die kan je terugvinden in:

Help, waar moet ik beginnen met zoeken?

German DuitstaligOp AreaDVD zijn 10 verschillende BD-spelers aan bod gekomen in een review. In deze review wordt onder andere naar de aansluitingen gekeken maar ook de opstarttijd van de spelers. Maar ook de OSD-mogelijkheden en beeldkwaliteit wordt besproken.

American EngelstaligHome Theater Mag is een Amerikaanse site waar in 2 pagina's de hoofdzaken van de Blu-ray speler worden besproken. Denk hierbij aan video performance, aansluitingen maar ook de technische mogelijkheden en beperkingen.

Overige

Modbreak:Dit is geen dumptopic. Posts met enkel de vraag "Wat moet ik kopen" en "Is deze goed" zijn NIET TOEGESTAAN!!!

Reageer constructief en onderbouw je posts.

Voorgaande delen
  • *niet van toepassing*

Changelog
23-08-2009Startpost geplaatst

TS by DaMarcus, lay-out by Wiethoofd

[ Voor 24% gewijzigd door DaMarcus op 24-08-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Blu-ray Profiles
Blu-ray Disc Profile 1.1
Het grootste verschil tussen profile 1.0 en 1.1 is Picture-in-Picture. In plaats van alleen een extra audiotrack waarbij je tijdens de film bijvoorbeeld het commentaar hoort van een acteur of regisseur, krijg je in beeld een kleiner beeld te zien waarop deze persoon ook ziet praten, of een ander stukje video laat. Ook het geluid tussen het ‘hoofdbeeld’ en het kleinere beeld kan geregeld worden.
Sinds 1 november 2007 is dit profiel verplicht voor alle blu-ray spelers die uitkomen.

Blu-ray Disc Profile 2.0
Pas met profiel 2.0, ook wel BD Live genoemd, komt Blu-ray op het feature-niveau van HD Dvd. Spelers die dit profiel gaan ondersteunen zijn verplicht om een verbinding met internet te kunnen maken. Kunnen maken; dit wil dus niet zeggen dat je een film niet kunt afspelen als je geen netwerkverbinding hebt, sommige extra’s werken alleen niet.

HDMI CEC
Wat is HDMI CEC?
HDMI CEC is een gedefinieerde functionaliteit binnen HDMI, om de bediening van meerdere apparaten te vergemakkelijken. Via pin 13 van de connector wordt het Consumer Electronics Control kanaal verstuurd. De bedrading hiervoor is aanwezig in alle kabels (dat is verplicht), maar het daadwerkelijke gebruik ervan is optioneel.

Wat kan je met HDMI CEC?
Dankzij dit protocol kun je meerdere ‘CEC enabled’ apparaten bedienen met één afstandsbediening, maar de losse apparaten kunnen ook elkaar bedienen zonder tussenkomst van een persoon.
Het is echter mogelijk dat apparatuur met HDMI CEC niet altijd met elkaar kan communiceren en dus werkt. Fabrikanten zijn volledig vrij om hun eigen codes te implementeren, waardoor apparaten van verschillende merken niet, of niet volledig met elkaar samen werken.

Opstarttijd

Opstarttijd van Blu-ray spelers
De snelheid is voornamelijk te merken bij het opstarten van de speler en het wachten totdat er beeld is en er een schijf geplaatst kan worden. Hoe snel Blu-ray spelers ook zijn en gaan worden, op dit moment is er nog geen één speler die in de buurt kan komen van de opstarttijd van een DVD-speler.

Dus hier kunnen we kort zijn: de PS3 is nog steeds de snelste, op de voet gevolgd door de Oppo, maar helaas is deze nog niet verkrijgbaar in Europa. De andere merken variëren in snelheid van traag tot gemiddeld. Al zijn deze waarden natuurlijk per persoon verschillend aangezien de ene een minuut respectabel vind en de ander al het geduld verlies na vijf seconden. Voor een compleet overzicht zie de test van AreaDVD.

Uitsturen van (HD) audio

Audioformaten en het uitsturen ervan

Audio kan zowel over analoge als via digitale wegen worden verzonden naar een tv of receiver. De “gewone” versies van Dolby Digital en DTS kunnen gewoon via S/PDIF worden verstuurd. Dus via een optische of coaxiaal digitale uitgang. Aangezien de HD formaten meer bandbreedte nodig hebben zijn deze alleen als bitstream te versturen over HDMI.
Dit kan samengevat worden in onderstaande tabel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rWU6fBOyu3T5UtKhweCs5xCx/full.jpg

Ik heb geen HDMI op mijn receiver, kan ik nu niet van HD audio genieten?
Wanneer men een receiver heeft zonder HDMI en toch wil genieten van de HD Audio formaten kan men kiezen voor een Blu-ray speler met 5.1 of 7.1 analoog uit. De Blu-ray speler zal de digital HD Audio formaten dan zelf decoderen naar analoog en deze uitsturen naar de analoge uitgangen van de speler. Natuurlijk moet de receiver dan wel beschikken over 5.1 of 7.1 analoog in. In tegenstelling tot de bitstream welke de digitale uitgangen verliet gaat het signaal hier over LPCM: Linear pulse code modulation.
Wanneer men een receiver heeft met HDMI in, maar welke geen HD Audio als DTS HD ondersteunt kan men nog steeds genieten van deze formaten. Men moet dan een speler nemen welke de HD formaten kan decoderen naar LPCM. Het audioformaat wordt dan al in de Blu-ray speler gedecordeerd in plaats van in de receiver. De receiver hoeft in dit geval dus weinig te doen. Alleen het inkomend signaal naar de speakers sturen. Steeds meer en meer Blu-ray spelers kunnen zelf decoderen naar LPCM, maar er zijn nog steeds modellen die dat niet doen. Dus heb je het nodig let dan op met de aanschaf!

Wanneer men een receiver heeft met HDMI in en HD Audio decodering kan men eigenlijk elke Blu-ray speler kopen. Dit omdat elke speler audio kan bitstreamen naar de receiver. De receiver zal het digitale pakket van de Blu-ray speler binnen krijgen en zelf decoderen. Hier doet de receiver dus het decodeerwerk en niet de Blu-ray speler zoals bij LPCM het geval is.
Ook dit kan samen worden gevat in een dergelijk schema:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wo3ZCyXCuZ9Q51ZoICCF6QQX/full.jpg

[ Voor 114% gewijzigd door FeaR op 29-12-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik vind een keuze maken van een speler de moeilijkst te maken keuze van alle AV afwegingen die ik ooit heb moeten nemen.

Ik heb een oude topper (DSP 2A) Yamaha versterker die geen HDMI schakelt en gezien het klankbeeld van deze bak ga ik hem niet vervangen. Ben er tevreden mee samen met de Mission 7xx speakers en REL Quake sub.
Voor beeld de Samsung ps50b850 en that's that.

Nu wil ik natuurlijk de player voor beeld met hdmi naar de samsung en voor geluid, liefst met Toslink naar mn Yamaha. Verder dan DST gaat deze niet maar dat is wat mij betreft ook helemaal goed.

Dit is dus gelijk dilemma 1, want ik kan daar vrijwel nooit wijs uit worden als ik specs lees en vergelijk.

Daarnaast ben ik erg te spreken over de Faroudja scalers itt bijvoorbeeld de Sigmas, ook deze info ontbreekt vaak.

Daarnaast wil ik dat de speler goed omgaat met allerlei formaten mpeg 4 en gebrandde DVD's. ook dit is info die slechts heel sumier aan de orde komt.

Ook in 1 of 2 vergelijkende tests die te vinden zijn op het net zie ik dit te slecht terug. Dat alle Blu rays traag starten is een feit,of je nou 46 sec of een minuut moet wachten is daarom niet relevant voor mij.

Ook de prijsverschillen zijn zo astronomisch dat ik geen idee heb waar deze verschillen zich terugbetalen.

Wat mij betreft zijn dit factoren die in een overzichtstabel in een vergelijking thuis horen maar tot nu toe vind ik daar dus niets van terug.

Ik neig naar een Samsung speler omdat ie zo lekker samenwerkt met de TV. Eigenlijk ben ik een Yamaha freak maar die is nog niet echt actief op het bluray front

Suggesties welkom en wellicht dat de criteria die ik noem bijdragen

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Er zitten toch analog inputs voor 5/7.1 op de A2?
Kan je beter een Blu-Ray speler zoeken met analoge 5.1 (ipv Toslink) output, kan je namelijk ook alle HD audio formaten afspelen.

Wat denk je van LG BD-390 (Amazon.de link)? Kan vrijwel alle mediabestanden afspelen, inclusief MKV - ook via (W)Lan, heeft analoge 7.1 outupts, schijnt prima upscaling the hebben en heeft een mooie prijs voor de specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Eén van de spelers die op dit moment mijn grootste interesse heeft is de Oppo BDP83, die in europa binnenkort onder de naam Oppo BDP 831 uit moet gaan komen. Dit is een speler die overal zeer lovende reviews krijgt, qua snelheid vergelijkbaar is met een PS3, ook een goede dvd speler moet zijn en daarnaast ook nog eens een universele speler is die ook SACD kan afspelen. Tot slot is de speler ook nog relatief heel betaalbaar, zeker als je 'm vergelijkt met andere universele spelers.

Hier is dit merk niet zo bekend, maar in Amerika (waar het vandaan komt) heeft Oppo een goede naam. Op htforum loopt er al een hele tijd een interessant topic over en er is daar zelfs een powerbuy gestart voor de 831. Zodra deze uitkomt ga ik 'm waarschijnlijk wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Hee, een topic over losse BR spelers :)

Ik zelf heb mij eerste gekocht in december 2007 (een SONY BDP-S300), midden 2008 heb ik deze vervangen door een Panasonic DMP-BD50. En in mei heb ik de speler ook volledig regio vrij laten maken (de BR regio's moet je overigens wel zelf selecteren, dat gaat niet automatisch zoals bij DVD).

Voor de aanschaf van mijn spelers heb ik mij voornamelijk gebasseerd op het amerikaanse forum www.avsforum.com, waar gebruikers heel diep op de materie in gaan.

In het begin was de keuze niet zo groot, maar de mogelijkheden beperkt. Tegenwoordige is de keuze veel grote, en de mogelijkheden zijn vaak redelijk gelijk.

Voor de aanschaf is het vooral belangrijk hoe je de speler kunt aansluiten. Heb je een versterker met HDMI ? Dan ben je het snelste klaar, heb een een versterker met analoge 5.1/7.1 inputs, dan is de keuze moeilijker Niet alle spelers hebben 5.1/7.1 analoge uitgangen. Maar ook voooral omdat de speler dan de digitaal -> analoog conversie moet gaan doen. En dan gaan in eens de DACs (digitaal -> analoog converters) meespelen. Uit de forums komt naar voeren dat de wat high-end merken (Denon, Marantz, Pioneer, SONY) het er het beste vanaf brengen. Geluid is echter een subjective belevenis, en indien je er veel waarde aan hecht is het absoluut de moeite waard om eens een goede HiFi winkel binnen te stappen en daar te gaan luisteren. Voor de mensen met een optische/coaxiale aansluiting: deze moeten de nieuwe HD audio formaten missen, en krijgen hetzelfde geluid als ze op een DVD zouden hebben gehad. En uit ervaring weet ik dat daar een aanzienlijk verschil tussen zit.

Je zult ook in de forums zien dat geluid een ven de meest besproken onderwerpen is.

Ook de aansluiting op je TV is belangrijk. Een BR speler heeft bijvoorbeeld geen SCART aansluiting. Ze hebben wel allemaal een HDMI en composite aansluiting. En de meeste hebben ook wel een component aansluiting. Voor het beste beeld is HDMI de keuze. Zeker in combinatie met een LCD of plasma (omdat het beeld dan niet meer naar analoog geconverteerd hoeft te worden).

Volgende punt is de snelheid van de speler. We kunnen kort zijn: de PS3 is nog steeds de snelste, op de voet gevolgd door de Oppo. De andere varieren in snelheid van traag tot gemiddeld. De snelheid is voornamelijk te merken bij het opstarten van de speler en het wachten tot je eindelijk beeld heb als je er een schijfje in doet. Sommige mensen irriteren zich er mateloos aan (omdat het soms minuten kan duren). De BDP-S300 die ik had (staat nu bij mijn vader) was bijzonder traag en was inderdaad minuten bezig. De DMP-BD50 die ik nu heb is redelijk snel. En elke generatie wordt sneller. Als je de disk er in stopt en je gaat nog even de koffie halen of iets dergelijks, dan zal het je meestal niet zo opvallen. De traagheid kan zich ook nog uiten in de bediening van de menu's. Vooral disks met Java kunnen hier last van hebben..

Een ander belangrijk punt is de compatibiliteit van de speler. Ondanks dat de BR standaard al weer enige tijd vast staat, kan het toch voorkomen dat een schijfje het niet wil doen. Ook dit vind je veel terug op de fora. De BDP-S300 heb ik wel eens moeten upgraden voor ik een film kon zien. De DMP-BD50 niet (deze speelde alles tot op heden vlekkeloos af).

Een item wat ook door veel mensen als belangrijk wordt gezien zijn de upscale mogelijkheden. Alle spelers kunnen een DVD upscalen tot in ieder geval 1080i (tegenwoordig 1080p). De manier waarop kan aanzienlijk verschillen. Sommige spelers weten een DVD zo te upscalen dat het verschil met een BR soms maar moeilijk te zien is. Ook hier geldt over het algemeen: hoe duurder de speler, hoe beter de upscaling. De toppers zijn de Pioneer LX-91 en de BDP-S5000ES. Ook hier kun je het beste eens door de fora browsen. Qua BR geven de meeste spelers hetzelfde beeld, hoewel je met de duurdere spelers allerlei zaken kunt tweaken. Ook je TV maakt uit. Een nieuwe generatie TV geeft een mooier beeld dan een oude (althans, dat is mijn ervaring nu ik mijn oude LG Plasma vervangen heb voor een nieuwe serie 6 Samsung plasma).

Vergeet ook niet dat de meeste spelers een ventilator hebben. Hoewel deze over het algemeen vrij stil zijn, kan het toch een bepalend punt zijn.

Wat de looks betreft, dit is een persoonlijke keuze. Ik zelf vind de half diepe spelers die je nu hebt (net zo diep als een DVD speler) niet zo interessant. Andere mensen hechten juist weer meer waarde aan het gewicht. In dat geval kom je zonder uitzondering bij de high end modellen te recht.

Een laatste punt is de netwerk aansluiting. Alle Profile 2.0 spelers hebben zo'n aansluting (is namelijk verplicht) maar niet alle spelers kunnen hun firmware update via deze aansluiting. Dat is echter wel een prettige optie. Het kan geen kwaad de fora hier eens over na te lezen.

Wat het weergeven van extra formaten betreft: Alle spelers spelen BR en DVD films af. Het ook kunnen afspelen van extra formaten (DivX, Xvid e.d.) verschilt per speler. Het loont de moeite om de handleiding van een speler te downloaden en dit even te checken (zo kan mijn DMP-BD50 bijvoorbeeld alleen AVI's van een DVD afspelen als de DVD van het DVD-R type is ?). In sommige gevallen is een mediaspeler interessanter (zoals de Media Tank en de Popcorn Hour) omdat die ruimte hebben voor een locale HD zodat je daar alles kunt opslaan.

Wat is HDMI-CEC ? Dat is een protocol voor het bedienen van meerdere apparaten via HDMI. Alle nieuwe TV's en spelers hebben deze optie (ook al heeft het bij elke firma weer anders). De toegevoegde waarde is nul als je al een goede systeem afstand bediening hebt (zoals een Harmony).

Wat zijn BR Profiles ?

Er zijn eingenlijk maar twee Profiles (1.0 en 2.0). Maar omdat men ten tijde van de eerste spelers (2006/2007) nog niet volledige kon voldoen aan Profile 1.0, mochten fabrkanten spelers uitrusten met een subset van Profile 1.0. Tegenwoordig zijn bijna alle spelers Profile 2.0. De belangrijkste verschillen kun je hier (http://www.emedialive.com....aspx?articleid=11397#iij) vinden.

Zo, dat was het wel een beetje >:)

Als ik zo verder naar de huidige verkrijgbare spelers kijk, dan zijn er feitelijk geen slechte spelers. Verschillen zitten hem voornamelijk in de mogelijke analoge audio aansluitingen (en de kwaliteit van de DAC's) en de upscale mogelijkheden van DVD's.

Als je opzoek bent naar een goedkope high-end speler (komt goed uit de bus waar het beeld en geluid betreft, is wel traag, soms niet helemaal compatible en Profile 1.0) dan is de Pioneer BDP-51FD een goede keuze. Heb je meer geld te besteden (en geef je niks om de mogelijkheid om nog andere formaten af te spelen) dan is de SONY BDP-S5000ES een goede keuze. De Oppo blijft een beetje een buiten beentje. Hij is zeer snel, speelt werkelijk alles af, maar de bouw kwaliteit is wat goedkoop (voor de prijs) en het analoge audio gedeelte kan zich ook niet meten aan de high-end spelers.

Wil je een goedkopere speler ? Let dan vooral op de aansluit mogelijkheden !!!! En neem een zo recent mogelijk model. De fabrikant maakt weinig uit. Ze doen het over het algemeen allemaal prima. Download de handleiding van de speler die je intresse heeft, bekijk hem eens in de winkel, en browse de fora als je meer specifieke zaken wilt weten.

Oh ja, ombouwen (regio vrij laten maken) kan voor sommige mensen interessant zijn. Ik zelf heb gekozen voor www.bluraymods.com. Zoals al eerder aangegeven: de selectie van BR Regio's is handmatig, die van DVD's automatisch. Vergeet niet dat je garantie ongeldig kan worden na het ombouwen !!!

Tjemig, dat is best nog wel een lap tekst geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

-d-

Mooie post Boushh _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Boushh schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:18:
Hee, een topic over losse BR spelers :)

[X]

Tjemig, dat is best nog wel een lap tekst geworden :+
Inderdaad :)

Ben samen met DaMarcus nog bezig zulke informatie in tabellen samen te vatten om de TopicStart wat overzichtelijker te maken en hopelijk zo kort mogelijk te houden. Dus jouw informatie zal over een periode wel in de TS staan. Hopelijk blijft die Blu-ray Profile 2.0 een beetje hangen, want anders moet weer heel de TS een update krijgen.

Over die Oppo spelers heb ik zelf nog steeds mijn twijfels. Moet zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar er zijn ook zeker reviews waaruit blijkt dat vorige Oppo's toch niet echt je van het waren. Natuurlijk waren ze wel beter dan een instapmodel van merken als Sony, LG, Samsung, etc maar er waren zeker ook minpunten. Zo scheen het geluid niet altijd goed uit te komen wanneer de speler via de analoge uitgangen was aangesloten. Nu is dat natuurlijk ook niet altijd even meetbaar, want dan kan het weer aan de receiver en/of speakers liggen welke gebruikt zijn. Moet zeggen dat ik zelf lang getwijfeld heb over de Oppo aangezien deze wel echt alles heeft qua design, aansluitingen en mogelijke formaten (SACD, etc.). Toch maar voor de Pioneer BDP-320 gegaan aangezien ik deze voor een leuke prijs kon krijgen en ik toch niet langer wilde wachten op de Oppo. Reden dat ik voor de BDP-320 ben gegaan en niet voor de BDP-51FD is dat ik toch een nieuwe speler wilde en niet eentje van een jaar oud. Al vond ik de laatste qua design wel vele malen mooier en ook robuuster ogen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Zoals FeaR1986 al aangeeft: we zijn er mee bezig, al zit ik op het moment in een drukke periode. Neemt niet weg dat ik je input zeker waardeer :)

Mochten anderen zich geroepen voelen om mee te schrijven aan de FAQ, input is altijd welkom d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 22-09-2009 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
Ben het grotendeels met FeaR1986 eens en zit ook al een tijdje te kijken naar de Pioneer BDP-51FD en de BDP-320 waarvan de laatste toch de beste cijfers heeft en een generatie nieuwer is terwijl ik de BDP-51FD eigenlijk ook veel mooier vind vanwege de professionelere uitstraling en robuustere 'hoge' bouw. De BDP-320 zier er daarmee vergeleken gelijk weer zo gewoontjes uit..

Heb ook nog de Philips BDP-7300 of de 7500 (wat is eigenlijk het verschil?) overwogen, maar heb niet zulke goede ervaringen met optische afspeelapparatuur van dit merk. Bovendien is de bouw ervan altijd erg slecht (veel plastig met een goedkope uitstraling).

Hetzelfde geldt voor de Samsung en Panasonic spelers, veel te plastickerig en goedkoop gebouwd.
En de Oppo is er nog niet en daar zijn qua construktie de meningen ook over verdeeld..

Toch maar de Pio BDP-320 gaan halen? Traag, maar zou wel een alleseter zijn (AVCHD gebrand op Dual Layer DVD moet 'ie probleemloos af kunnen spelen). Kun jij dit bevestigen, FeaR1986?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Hier een vergelijking tussen de BDP-7300 en de BDP-7500. Maar vind het nogal vaag allemaal. De 7500 is de nieuwe versie/opvolger van de 7300, maar qua specificaties is de 7300 op de meeste punten beter. De 7500 "zegt" wel voor 21:9 gemaakt te zijn, maar voor zo ver ik weet zijn alleen de BDP-9100 en BDP-9500 voozien van de software om ondertitels naar 21:9 formaat te schuiven. Overigens vind ik de 9000-serie van Philips zeer overkill als je geen 21:9 scherm hebt en die features dus niet gebruikt. Voor dat geld heb ik liever een ander merk als Denon, Marantz, Pioneer, etc. Maar dat ben ik :+

De BDP-320 is inderdaad gewoontjes als je kijkt naar alleen de BDP-51FD, maar in vergelijking tot negen van de tien andere Blu-ray spelers is de BDP-320 toch nog redelijk groot met zijn 7,5cm hoogte. Zeker als je kijkt naar die Panasonics en Samsungs van 4 centimeter hoogte. Nadeel van lage spelers is meteen de 30mm fan die echt op hogere snelheden irritante tonen gaan produceren. De BDP-51FD beschikt over een meerkanaals analoge uitgang wat handig kan zijn als je nog een receiver hebt zonder HDMI en je toch van HD Audio wilt genieten. Verder heeft de BDP-51FD zowel een optische als coaxiale digitale uitgang en de BDP-320 alleen optisch. Daarentegen is de BDP-320 wel weer een Blu-ray live-speler met 1GB interne opslag en natuurlijk nieuwer.
Veel mensen hebben voor de keuze gestaan, hier een ander forum met daar dezelfde vraag gesteld. Staan wellicht ook wat punten in om mee te nemen.

Oppo is qua geluid en bouwconstructie inderdaad niet veel als we die mening aannemen van anderen. Maar dat is wel de echte alleseter. De Oppo pakt namelijk ook SACD en heeft de mogelijkheid te streamen vanaf een externe bron en dat doet de Pioneer niet. Of de Pioneer AVCHD gebrand op Dual Layer DVD pakt weet ik niet. Ik heb alleen standaard Blu-rays uit de winkel.

Het voelde voor mij niet goed om voor een goedkope speler van merken als Philips, Panasonic, Samsung, etc te gaan. Dus ik heb echt gekeken naar merken als Denon, Marantz, Pioneer, NAD, etc. Spelers van de laatste genoemde merken zijn nogal apart qua design en zo past een Marantz niet bij mijn Denon receiver. Dus een Denon Blu-ray speler zou wel kunnen, maar qua prijs/prestatie valt deze weer in het niet bij de Pioneer BDP-320 welke als de maatstaaf in deze prijsklasse aan staat geschreven. En waarom de BDP-320 en niet de mooiere BDP-51FD? Omdat ik van mezelf weet dat ik altijd een raar gevoel zou houden als ik een oudere speler zou kopen in plaats van een nieuwere, zeker voor dat geld. Zelfs al heb ik niets met het hele Blu-ray live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 04:01:
En waarom de BDP-320 en niet de mooiere BDP-51FD? Omdat ik van mezelf weet dat ik altijd een raar gevoel zou houden als ik een oudere speler zou kopen in plaats van een nieuwere, zeker voor dat geld.
Plus jij hebt nu een firmware upgrade die het apparaat nogal versnelt en daar moet ik nog tijden op wachten :(
;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Brad Pitt schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:52:
[...]
Plus jij hebt nu een firmware upgrade die het apparaat nogal versnelt en daar moet ik nog tijden op wachten :(
;)
Ow ja :?
Niets van gemerkt eigenlijk.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Wat ik toch in diverse reviews van de Oppo gelezen heb wordt bij deze speler het geluid juist vaak als zeer goed beoordeeld, dus wellicht dat de hierboven genoemde mening over Oppo op oudere (dvd) modellen is gebaseerd? Daarnaast blijken een aantal high-end merken hun aankomende blu-ray spelers te baseren op deze nieuwe Oppo speler. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar ik denk dat het in de basis dus zeker geen slechte speler zal zijn.

Let wel, ik heb 'm zelf nog niet gebruikt dus wie weet is het in de praktijk wel een ding van niks. Maar gezien alle lovende verhalen die ik er her en der over lees, is het toch wel één van de spelers die mijn grote aandacht heeft, juist omdat het een echte allesspeler is.

• Tranquility
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, je argumenten snijden wel hout... ;)
Het maakt m'n keuze er niet makkelijker op. Heb net vandaag mijn vorige week gekochte PS3 Slim verkocht, want met de herrie die dat apparaat produceert kun je met geen goed fatsoen films kijken. Voor mij geen PS3 meer, wat een ratelaar die fan die er in zit pfff..

Ik neig ook meer naar de BDP-320 vanwege de nieuwere generatie, alleen vind het toch wel jammer dat het loopwerk zo traag is. Las her en der dat hij trouwens wel warm wordt na een paar uurtjes gebruik. Gaat die fan dan geen irritante geluiden maken? Heb daar net m'n PS3 voor verkocht namelijk... ;)

• Boushh

Boushh

of TFA

Mijn dank voor de positive reacties op mijn post. Ik ben blij dat ik wat constructieve informatie aan het topic heb kunnen toevoegen ;)

Mijn stand punt voor de Oppo is: Jack of all trades, Master of non. Neemt niet weg dat het de speler is die de meeste formaten ondersteund, en ook nog eens de snelste stand-alone speler is. Daarbij komt dat het eigenlijk de enige mid-range speler is. De volgende stap in het rijtje is al gauw twee keer zo duur (de SONY BDP-S5000ES), en ik denk dat veel mensen dat verschil voor zich zelf gewoon niet goed kunnen praten. Echter, de goedkopere prijs moet uit de lengte of de breedte komen. Dus die enorme compatibilieit en snelheid kunnen niet anders dan ten koste zijn gegaan van de bouw kwaliteit en mogelijk de analoge eindtrappen.

Wat betreft de Pioneers: zover ik van de fora begrijp is de 320 qua techniek gelijk aan de 51FD. De 51FD is daarom alleen interessant als je belang hecht aan de analoge outputs (en Profile 2.0 kunt missen). In alle andere gevallen verdient de 320 zeker de voorkeur.

Zou ik daarom nu opnieuw een keuze moeten maken, dan zou inderdaad ook de Pioneer 320 mijn keuze zijn, ook al is deze trager dan mijn huidge Panasonic (die ook nog eens twee keer zo duur was. Maar ja, dat krijg je als je geen geduld hebt :)).

Wat de warmte ontwikkeling betreft: alle BR spelers worden warm. Je doet er goed aan te zorgen voor voldoende ventilatie in je 'rack'. Als dat kan, plaats de speler dan niet op of onder de versterker(s). Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een open 'rack' zodat er altijd voldoende vrije ruimte is.

En nog maals, voor mensen die op zoek zijn naar een betaalbare BR speler: je kunt je geen bult vallen aan welke speler dan ook. De BR kwaliteit van alle spelers ligt heel dicht bij elkaar in de buurt. Helemaal als je al een versterker hebt die de nieuwe HD audio formaten ondersteund (Dolby TrueHD en dts Master Audio). Verschillen zitten hem voornamelijk in de DVD upscale kwaliteiten, de outputs, en extra mogelijkheden en de weergave van analoog geluid. De enige spelers die je moet mijden zijn de oudere spelers die nog niet alle nieuwe HD geluids formaten ondersteunen. Zelfs als je er nu (met je huidige setup nog geen gebruik van kunt maken) is een speler die alle formaten ondersteund een betere keuze voor de toekomst).

Wellicht is het ook een idee om een soort matrix te maken waarin je makkelijk kunt zie wat elke speler algemeen kan (zoals ook in enkele topics op avsforum.com wordt gedaan (zie bijvoorbeeld: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1050507)).

• FeaR
  • Nu online
JazzySOB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:32:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, je argumenten snijden wel hout... ;)
Het maakt m'n keuze er niet makkelijker op. Heb net vandaag mijn vorige week gekochte PS3 Slim verkocht, want met de herrie die dat apparaat produceert kun je met geen goed fatsoen films kijken. Voor mij geen PS3 meer, wat een ratelaar die fan die er in zit pfff..

Ik neig ook meer naar de BDP-320 vanwege de nieuwere generatie, alleen vind het toch wel jammer dat het loopwerk zo traag is. Las her en der dat hij trouwens wel warm wordt na een paar uurtjes gebruik. Gaat die fan dan geen irritante geluiden maken? Heb daar net m'n PS3 voor verkocht namelijk... ;)
Heb zelf te veel informatie aangevraagd en gekregen toen ik voor dezelfde keuze stond. Dus probeer nu gewoon zo veel mogelijk informatie te spuwen zodat anderen meteen een duidelijk beeld krijgen. Een PS3 Slim die herrie maakt vind ik overigens wel heel frappant. Ik heb zelf de launch-versie en dat de mijne niet stil is weet ik. Maar altijd nog stiller dan mijn desktop pc, dus acceptabel. Maar als ik hoor wat de 40GB-versie van de overbuurman doet qua geluid en dan wetende dat de PS3 Slim vele malen zuiniger en stiller is... Dan heb jij of een heel goed gehoor of een defecte PS3 :P

Het loopwerk van Pioneers is inderdaad traag, eigenlijk is de Pioneer helemaal traag. Want eerst moet het apparaat opstarten wat iets van een halve minuut duurt. Dan pas kan de lade open en kan de disc worden geladen. Ik wist dit voordat ik de speler kocht en ga er ook niet over klagen. Voor mij is de uiteindelijke werking van het apparaat belangrijker en dan neem je de wachttijd voor lief.
Één van de redenen waarom ik voor een hogere speler heb gekozen is omdat er dan een 60-70mm fan in het apparaat zit. Grotere fans hoeven minder snel rond te draaien om toch goed te koelen. Als hoorde wat voor irritante toon de 30mm fan van de Samsung maakte snap ik dat je je daar aan kan ergeren. Maar van de fan in de Pioneer heb ik nog nooit last gehad, zelfs nog nooit gehoord eigenlijk. De fan staat wel aangeschreven als zeer stil, maar dat is bij veel Blu-ray spelers in de hogere segmenten zo. Moet wel zeggen dat ik mijn Blu-ray speler alles over HDMI naar de Denon receiver laat sturen. De Pioneer hoeft dus niets te decoden wat dus extra kracht kost en warmte op levert. Niet dat het veel verschil moet maken, maar toch... Maar jij bent echt de eerste die komt met dat de fan in een Pioneer speler lawaai zou maken. Aan de andere kant geldt dat ook voor de PS3 Slim :P
Boushh schreef op donderdag 24 september 2009 @ 02:19:
Mijn dank voor de positive reacties op mijn post. Ik ben blij dat ik wat constructieve informatie aan het topic heb kunnen toevoegen ;)

Mijn stand punt voor de Oppo is: Jack of all trades, Master of non. Neemt niet weg dat het de speler is die de meeste formaten ondersteund, en ook nog eens de snelste stand-alone speler is. Daarbij komt dat het eigenlijk de enige mid-range speler is.

Wat betreft de Pioneers: zover ik van de fora begrijp is de 320 qua techniek gelijk aan de 51FD. De 51FD is daarom alleen interessant als je belang hecht aan de analoge outputs (en Profile 2.0 kunt missen). In alle andere gevallen verdient de 320 zeker de voorkeur.

Wat de warmte ontwikkeling betreft: alle BR spelers worden warm. Je doet er goed aan te zorgen voor voldoende ventilatie in je 'rack'. Als dat kan, plaats de speler dan niet op of onder de versterker(s). Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een open 'rack' zodat er altijd voldoende vrije ruimte is.

Verschillen zitten hem voornamelijk in de DVD upscale kwaliteiten, de outputs, en extra mogelijkheden en de weergave van analoog geluid. De enige spelers die je moet mijden zijn de oudere spelers die nog niet alle nieuwe HD geluids formaten ondersteunen.

Wellicht is het ook een idee om een soort matrix te maken waarin je makkelijk kunt zie wat elke speler algemeen kan (zoals ook in enkele topics op avsforum.com wordt gedaan (zie bijvoorbeeld: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1050507)).
We hebben heel wat van jou informatie in UBB-code gezet om in de TS te worden toegevoegd. Meeste staat klaar in de DM Postvak In van DaMarcus, maar die is op dit moment druk bezig met zijn sociale leven. Dus nog even geduld totdat er een complete TS komt, welke dan wellicht weer fouten bevat die verbeterd moeten worden.

Oppo is in Nederland ook nog niet een heel bekend merk, daar ligt ook een lastig punt als het om vergelijken gaat. Zit zelf niet in de situatie om even een Oppo te bestellen om te testen, anders had ik het graag gedaan. Wordt toch reviews afwachten als het Europese model binnen is...

De Pioneer BDP-320 is eigenlijk de opvolger van de BDP-51FD. De reden dat de BDP-320 een stuk kleiner is geworden is omdat daar vraag naar was, in andere woorden: de 51FD was te groot voor alleen een speler. En mensen hebben toch liever een slanke speler. Overigens heeft de BDP-320 ook een nieuwere versie van Deep Colour, namelijk 48 Bit ten opzichte van de 36 Bit van de BDP-51FD. Heel leuk allemaal, helemaal als je nagaat dat Blu-ray tot op heden maar tot 8 Bit gaat.

Ventilatie is met elk product een vereiste. Nu hoeft het lang niet altijd de 10-15 centimeter te zijn welke in de gebruiksaanwijzing staat, maar een paar centimeter is toch wel vereist. Al zie ik zo 1-2-3- niet waar de lucht van mijn BDP-320 aangevoerd zou moeten worden aannemende dat de warme lucht eruit wordt geblazen. Onderdruk in het apparaat dus. Één model van een Samsung Blu-ray speler komt negatief uit de test als het gaat om fan-geluid, wel te vermelden dat het om een instapmodel ging. Verder komt het met Blu-ray spelers niet zo nauw qua plaatsing als met apparaten als gameconsoles en receivers, deze worden vele malen warmer (hangt ook van het type af).

Over dat upscalen: let wel dat je dit lang niet altijd nodig hebt. Een beetje receiver kan ook al zeer goed upscalen en een gemiddelde tv kan dit tegenwoordig ook. Dus met een beetje leuke apparatuur kan je alles drie maal tot 1080p scalen. Maar elke Blu-ray speler kan goed scalen dus dat is altijd mooi meegenomen. Wel even kijken welk apparaat in de collectie het beste scaled. Het upscalen van DVD's is maar één deel. Een tweede is het deïnterlacen van het SD beeld. Wanneer een speler dit goed kan zal het beeld nog rustiger zijn. Om dan maar de PS3 even weer aan te halen: dat is dus iets wat deze speler niet lekker kan (de Fat versie in ieder geval).

Zo'n matrix ziet er wel tof en duidelijk uit. Heb je alleen enig idee hoe veel werk dat is om dat en HTML-code/tabel te zetten voor op een forum. Zal eens lief vragen of we naar hun bestand mogen linken. Scheelt een hele berg werk :+

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 24-09-2009 03:02 ]

• Boushh

Boushh

of TFA

FeaR1986 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 02:20:
Één van de redenen waarom ik voor een hogere speler heb gekozen is omdat er dan een 60-70mm fan in het apparaat zit. Grotere fans hoeven minder snel rond te draaien om toch goed te koelen. Als hoorde wat voor irritante toon de 30mm fan van de Samsung maakte snap ik dat je je daar aan kan ergeren. Maar van de fan in de Pioneer heb ik nog nooit last gehad, zelfs nog nooit gehoord eigenlijk.
Mijn Panasonic is ook 4 cm hoog, en de fan daarvan hoor je ook niet. Die van mij staat vrij en wordt niet geblokkeerd. Ik moet wel zeggen dat ik er 3,5 meter van af zit. Maar horen die ik hem niet. De meest lawaairige spelers die ik momenteel heb zijn de HD DVD spelers (HD-E1 en HD-EP35), die klinken echt als stofzuigers. Daarom gebruik ik ze minder. Jammer want ik heb nog meer dan 90 HD DVD titels liggen :'(

• FeaR
  • Nu online
Boushh schreef op donderdag 24 september 2009 @ 02:36:
[...]
Mijn Panasonic is ook 4 cm hoog, en de fan daarvan hoor je ook niet. Die van mij staat vrij en wordt niet geblokkeerd. Ik moet wel zeggen dat ik er 3,5 meter van af zit. Maar horen die ik hem niet. De meest lawaairige spelers die ik momenteel heb zijn de HD DVD spelers (HD-E1 en HD-EP35), die klinken echt als stofzuigers. Daarom gebruik ik ze minder. Jammer want ik heb nog meer dan 90 HD DVD titels liggen :'(
Ik heb nooit gezegd dat 30mm fans herrie maken. Ik heb gezegd dat de kans bij zulke afmetingen groter is dan bij fans van 70mm. Maar moet zeggen dat mijn Blu-ray speler absoluut niet warm wordt. En mocht dat wel zo zijn dan merk ik dat vanzelf, want dat hoort hij dan netjes aan te geven :)
Maar de meeste spelers zal je heus wel horen als je er naast gaat zitten als deze druk een film aan het afspelen is. Maar ik zit liever een paar meter verderop op de bank te midden van de surround set. Dus snap sowieso niet hoe veel moeite sommige mensen moeten doen om een speler te horen, of ze hebben het volume van de tv/surround set gewoon (te) laag staan :+

• Tranquility
Had al een hele lap tekst getypt en opeens gaat IE flippen en alles weg, kan dus weer opnieuw beginnen. Grmpf! :(

Kortom, ben blij dat de PS3 Slim weg is, dat ding was echt enorm aanwezig, en dat heeft niets met een goed gehoor te maken ;)

Bij stille passages in een film wil je geen storende geluiden horen en mijn PS3 Slim maakte net zoveel herrie als de 40G fat die ik daarvoor had en ook verre van stil was. Maar van de Slim hoorde je ook de meest uiteenlopende verhalen. Van onhoorbaar tot (zoals in mijn geval) zeer aanwezige ratelende fan. En ik had al reakties gelezen van iemand die een Slim tot twee keer toe had omgeruild, en elke keer een nieuwe kreeg met hetzelfde "zacht ratelende" geluid van de fan, die in mijn geval ook steeds harder ging draaien, ondanks dat er geen Blu-Ray schijfje in zat en gewoon op het basisscherm stond. Ook stond hij gewoon vrij op de kast, dus frisse lucht had 'ie genoeg.

Goed mogelijk dat mijn Slim niet goed was, maar blijkbaar is het gewoon een loterij of je een stil exemplaar krijgt en aangezien ik geen zin had in het gehassel met omruilen en weer weken moeten wachten heb ik de PS3 maar met verlies verkocht, want de winkel wou hem niet meer terugnemen..

Gisteren toch de Pio BDP-320 besteld. Op het trage loopwerk na lees ik niets dan goede dingen over deze speler en ook het zeer goed upscalen van DVD's is natuurlijk een pluspunt. Mijn Yamaha RX-V2700 receiver kan tot max 1080i upscalen maar als je een 1080p capable TV hebt wil je natuurlijk het maximale..

Ook het feit dat de BDP-320 nieuwe HD audioformaten ondersteunt is mooi, maar daar heb ik vooralsnog weinig aan aangezien de Yamaha alleen DD EX, DTS e.d. aan kan. Wel las ik dat sommige spelers het HD geluid via meerkanaals PCM naar de versterker kunnen sturen (zag al een keer zoiets op het display van de Yamaha) zodat je toch kon genieten van de HD audioformaten maar het fijne weet ik daar verder ook niet van.

Deze versterker heb ik net een paar jaar en klinkt echt perfect en ook als HDMI-centrum is hij perfect aangezien hij gewoon 1080p signalen doorgeeft. Alleen upscalen gaat tot max. 1080i dus dat laat ik aan de BDP-320 zelf over die dat vast nog wel beter kan en uiteraard tot 1080p. Verder is ook nog een Vantage HD satellietontvanger via HDMI op de Yamaha aangesloten en dat ziet er echt perfect uit op m'n Samsung 46" LED LCD, zeker bij HD-uitzendingen.

En het is zoals je zegt, ik kan best wel het geduld opbrengen om even te moeten wachten bij het aanzetten van de speler of het laden van een disc, zeker als je daarna wordt beloond met een prachtig beeld..

Hopelijk heb ik hem dit weekeind in huis!

• FeaR
  • Nu online
JazzySOB schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:42:
Ook het feit dat de BDP-320 nieuwe HD audioformaten ondersteunt is mooi, maar daar heb ik vooralsnog weinig aan aangezien de Yamaha alleen DD EX, DTS e.d. aan kan. Wel las ik dat sommige spelers het HD geluid via meerkanaals PCM naar de versterker kunnen sturen (zag al een keer zoiets op het display van de Yamaha) zodat je toch kon genieten van de HD audioformaten maar het fijne weet ik daar verder ook niet van.

Hopelijk heb ik hem dit weekeind in huis!
Voor zover ik kan zien heeft jouw Yamaha gewoon HDMI in en aangezien de BDP-320 HD Audio naar LPCM kan decoderen kan je van HD Audio genieten.

In makkelijke taal zit het zo:
Op de Blu-ray disc staan audiofiles met bijvoorbeeld DTS HD erin. Nu kan er met dat DTS HD pakketje twee dingen gebeuren. Of de BDP-320 stuurt dit pakketje één op één door naar een receiver. Wanneer de receiver DTS HD-decoders aan boord heeft zal deze het pakketje "snappen" en uit kunnen pakken. Om de display van de receiver staat dan dat er DTS HD binnen komt en wordt weergegeven.
Als je zoals jij een receiver hebt met de gewone audio-decoders zal de receiver op DTS staan in plaats van op DTS HD (aangezien het backwardscompatible is) en jouw receiver het DTS HD pakketje niet zal snappen. Nu kan je er dus ook voor kiezen om de Blu-ray speler het DTS HD pakketje al uit te laten pakken. Dan wordt het geluid niet als pakketje verstuurd, maar als LPCM. De receiver krijgt dan gewoon de complete informatie binnen en stuurt alles meteen naar de speakers. De receiver is dus minder intensief bezig aangezien de codec al uitgepakt is. Wat er op je receiver staat hangt van het merk af. Dit kan gaan van LCPM tot Mult Ch. In. Je hoort dan dus wel HD geluid alleen zal de receiver het niet zo herkennen omdat het pakket al uitgepakt is.

Wellicht een hele simpele/kinderachtige manier van vertellen, maar hopelijk wordt het wel een beetje duidelijk zo ;)

Veel plezier met je BDP-320 in ieder geval en laat maar weten hoe hij bevalt als hij wat langer in bezit is geweest :)

• Tranquility
Duidelijke uitleg! Wel fijn dat mijn versterker het gewoon kan weergeven.
Ik zag het namelijk al eens met de PS3 Slim. Toen gaf m'n versterker inderdaad iets van LPCM op het display weer en zag je ook dat alle kanalen gewoon werden aangestuurd. Op de PS3 kon je ook instellen of je de audio via bitstream of PCM wilde uitsturen. Ik vond het toen al zo raar dat mijn versterker dat in het display weergaf. Eerst dacht ik dat er gewoon stereo (ook een PCM aanduiding) werd aangegeven, maar zag wel dat alle kanalen-icoontjes oplichtten en alle speakers werden gewoon aangestuurd..

Heb even gegoogled en inderdaad geen enkel probleem, de RX-V2700 geeft alles weer wat hem toegeworpen word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Geen dank.

De PS3 is inderdaad in staat om zelf te decoderen. Iets wat lang niet alle Blu-ray spelers kunnen. Wel steeds meer en meer sinds de nieuwe serie uit is. De oude PS3 kon DTS HD en Dolby TrueHD alleen via LPCM uitsturen, de nieuwe Slim heeft een nieuwe HDMI chip en kan alles via bitstream uitsturen. Niet dat je daar veel aan zou hebben gehad aangezien de RX-V2700 dat niet accepteert als input.

Overigens zijn er ook bronnen met de HD audiotrack als LPCM op de disc. Veelal de wat oudere Blu-rays. Dus of je dan een speler hebt die kan bitstreamen én een receiver met HD codecs, je zal dan altijd LPCM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
-d- schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:05:
Er zitten toch analog inputs voor 5/7.1 op de A2?
Kan je beter een Blu-Ray speler zoeken met analoge 5.1 (ipv Toslink) output, kan je namelijk ook alle HD audio formaten afspelen.

Wat denk je van LG BD-390 (Amazon.de link)? Kan vrijwel alle mediabestanden afspelen, inclusief MKV - ook via (W)Lan, heeft analoge 7.1 outupts, schijnt prima upscaling the hebben en heeft een mooie prijs voor de specs...
Thx, voordat ik hem uit het rack trek om te controleren eerst even de manual opsnorren op het net.

Als het klopt wat je zegt is dat natuurlijk ideaal, maar is het ook niet zo dat een DTS HD stream ook een normale DTS stream in zich heeft?

Afijn, eerst even je suggestie checken,thx!

gechecked, analoge 5.1 aanwezig, 7.1 niet maar dat gebruik ik toch niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaBuzzzzz op 25-09-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Topicstarter
Klopt, een DTS HD-stream is backwards compatible met een DTS-receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wat ik me afvraag, de PS3 is altijd geroemd om de BD functie en dat er niet veel beter op de markt zou zijn voor dat geld.
maar aangezien er natuurlijk nu steeds meer betaalbare BD spelers op de markt komen vraag ik me af of het nu nog steeds het geval is.

ik heb zelf momenteel een PS3 fat, en ik vraag me af als ik een losse BD speler ernaast zou aanschaffen of dat ik dan kwaliteitsverschil zal merken in beeld/geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Qua kwaliteit zal het weinig uitmaken denk ik (meningen kunnen daarover verschillen). Ik denk alleen dat een PS3 kopen om alleen maar blu-rays te kijken vrij zinloos is, aangezien een prima BR speler al zo rond de 200 te krijgen is.

Ik heb zelf net een Sony BDP-S360 gekregen een paar dagen geleden en ik ben er heel tevreden over, maar om het aan te schaffen als je al een PS3 hebt? Vrij zinloos denk ik.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• FeaR
  • Nu online
Of een PS3 als Blu-ray speler beter is dan een stand-alone hangt natuurlijk ook af van het type stand-alone speler wat je pakt. Maar hier een lijstje met wat dingen die een stand-alone speler wel heeft en een PS3 niet. Dingen staan overigens niet in orde van belangrijkheid, maar meer van wat me te binnen schiet :)
  • Stroomverbruik:

Een losse Blu-ray speler verbruikt tijdens het kijken van een film zo'n 34 Watt. Een PS3 Fat gebruikt zo'n 160 Watt. De PS3 Slim is natuurlijk nog zuiniger, maar de 34 Watt van een stand-alone haalt de PS3 nooit.
  • Audio:

De PS3 Fat kan HD Audio alleen maar over LPCM uitzenden, dus daar kan een losse speler al voordeel uit halen aangezien elke losse Blu-ray speler wel HD Audio kan bitstreamen. Natuurlijk heeft de nieuwe PS3 een nieuwe HDMI chip en kan deze ook HD Audio bitstreamen.

Maar de PS3 zal nooit beschikken over 5.1 of 7.1 analoog uit. Blu-ray spelers hebben dit over het algemeen toch wel en anders kan je er altijd één aanschaffen met multi kanaals analoog uit.
  • Beeld:

Hier zijn de meningen over verdeeld. Dat de PS3 een goede speler is om je DVD's te laten scalen naar 1080p is gewoon een feit, dus daarvoor hoef je geen losse speler aan te schaffen. Echter is de deinterlacer van sommige losse Blu-ray spelers (vooral de wat duurdere merken en types) vele malen beter dan die van de PS3. Dus als je ook nog veel gewone DVD's kijkt is dat wel een overweging waard.

Het beeld zelf is ook per persoon verschillend. De ene vind het beeld van een losse Blu-ray speler rustiger en de kleuren mooier. Persoonlijk denk ik dat zoiets meer komt door de instellingen van de losse Blu-ray speler als doordat de PS3 slecht zou zijn. Punt is wel dat een losse speler veelal meer instellingen heeft om kleuren en weergave aan te passen dan de PS3 heeft. Dus als je fan bent van zelf alles instellen kan je je helemaal uitleven.
  • Fan noise:

Hier zijn de meningen over verdeeld. Dat de PS3 60GB geluid maakt is al lang bewezen en ten opzichte van die versie is een losse Blu-ray speler dan stiller. Verder hangt het natuurlijk ook af van de speler die je hebt en welke versie van de PS3 je hebt. Op dit moment is er slechts één speler van Samsung waar de fannoise irritant schijnt te zijn. Gaat ook nog eens om een 30mm fan, dus een lekker hoog irritant geluid. Maar naar wat ik hoor zijn de meeste Blu-ray spelers toch stiller dan welke PS3 dan ook, dus ook de Slim. De hogere spelers van merken als Denon, Pioneer, Sony (topmodel) doen het nog beter aangezien de fan daar groter is dan in de lagere losse spelers. En dit zorgt veelal voor minder geluid.
  • Design:

Is ook een discussiepunt. De ene zweert bij de PS3 Fat omdat de glanzende afwerking matched bij zijn of haar overige apparatuur. Aan de andere kant kan je dan ook een Pioneer Blu-ray speler nemen, want die zijn ook glossy. Voordeel van losse spelers is wel dat er meer "smaken" zijn: van mat tot glossy plastic tot geborsteld alu.
  • Opstarttijd:

Hier kan je toch alleen maar voor de PS3 kiezen, dat ding is gewoon snel. Er zijn losse spelers die ook snel opstarten, maar dan gaat het meestal om alleen het booten van de speler. Wanneer een schijfje moet laden is de PS3 dan veelal sneller.
  • Gemak:

De controller van de PS3 is niet echt je van het om te gebruiken als afstandsbediening. Mensen die met de PS3 ook gamen zullen er geen problemen mee hebben. Maar om de vrouw des huizes tevreden te houden zal de losse afstandsbediening toch aangeschaft moeten worden. Dus daar komen wat extra kosten bij.

Ander punt is dat sommige mensen (waaronder ik) een PS3 spel graag in de console willen laten zitten en dus het irritant vinden om telkens te wisselen tussen spel en Blu-ray film. Met een stand alone speler naast de PS3 hoeft dit dan weer niet.
Zoals gezegd is bovenstaande van wat ik heb gehoord en gelezen over de voors en tegens van losse spelers ten opzichte van de PS3.Ik heb ook lang niet alles meegenomen, maar alleen de punten die ik het waard vond om neer te zetten en uit te leggen. Ik zeg dus niet dat de PS3 slechter of juist beter is, want dat moet ieder voor zich beslissen.

Persoonlijk heb ik voor een losse speler naast de PS3 gekozen omdat ik het zonde vond om 160 Watt te verbruiken als ik een film aan het kijken was. Qua beeld zie ik niet veel verschil tussen de PS3 en de Pioneer BDP-320 als het gaat om kleuren. Wat me wel opvalt is dat in sommige films en scènes de grain op de PS3 meer zichtbaar is dan op de losse speler. En ja, ook het feit dat ik nu wel dat HD Audio lampje op de Denon zie branden vind ik wel leuk. Alleen dit is zeker niet dé reden, want veelal staan alle spelers en de receiver op DIMM omdat ik al die lampjes en aanduidingen niet hoef te zien :P

• Shanquish
  • Niet online
dank voor je heldere uitleg :)

echter begrijp ik het punt van de audio niet helemaal, komt het erop neer dat de ps3 geen signaal kan uitsturen waar een receiver met trueHD wat mee kan dan?

• FeaR
  • Nu online
De PS3 Fat had een HDMI chip welke geen HD Audio over bitstream kon verzenden. Dus als er een bron (Blu-ray) wordt geplaatst met een DTS HD track dan kan de PS3 die niet verzenden. Waarom dat niet kon en nu wel zijn verschillende verhalen over. De één houdt het op beveiliging van de codec, de andere houdt het op kosten van de chip. Ik weet het niet in ieder geval...

Maar codecs als DTS, Dolby Digital, DTS HD, etc zijn allemaal digitale codecs. Deze worden normaal als pakketje via bitstream naar een receiver verzonden. De receiver pakt het pakketje uit en stuurt dan het juiste signaal naar de juiste speakers. Wanneer een speler via LPCM naar de receiver stuurt dan is het pakketje al uitgepakt door de speler zelf, in dit geval dus de PS3. Hierdoor hoeft de receiver zelf niets meer te doen en alleen nog de signalen naar de speakers te sturen.

De PS3 stuurt dus een kant en klaar signaal uit naar de receiver. De receiver hoeft dus niet meer uit te pakken en zal het signaal dus niet herkennen als TrueHD omdat dit "verloren" gaat met uitpakken. De receiver krijgt dus wel de audio binnen van het TrueHD en speelt dit gewoon af alleen zal de receiver iets in de trant van LPCM of Multi In aangeven. LPCM is dus de uitgepakte variant van een (HD) audio formaat.

Het is dus niet zo dat de receiver "er niets mee kan". Het is zelfs andersom: eigenlijk kan elke receiver iets met de codec die de PS3 uitstuurt. Dus elke receiver met HDMI kan het LPCM signaal van de PS3 gewoon ontvangen en afspelen. Vandaar dat een oudere receiver met HDMI en zonder HD Codecs dan ook HD Audio af kan spelen.
Sterker nog: als je nog een oudere receiver hebt zonder HDMI dan kan je nog steeds van HD Audio genieten. Als je een speler hebt met 5.1 / 7.1 analoog uit en een receiver met 5.1 of 7.1 analoog in kan je de HD Audio laten converteren door de speler naar analoge signalen en zo dus HD Audio hebben.

Veel mensen met een PS3 Fat kochten ook een receiver met HDMI en HD Audio terwijl dit dus eigenlijk niet nodig is. Een receiver met alleen HDMI is meer dan genoeg. En andersom ging het dus ook "fout": mensen kochten een receiver met HD Audio, maar zagen dan niet het HD Audio lampje op hun receiver oplichten. Want zodra een codec als LPCM wordt verzonden ziet de receiver niet meer wat hij binnen krijgt, of dit nu DTS HD of Dolby TrueHD is. Via bitstream blijft dit wel behouden en kan de receiver dus wel zien wat hij binnen krijgt.

Edit:
Bedenk me net dat ik zoiets een paar posts terug al had uitgelegd :+

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 30-09-2009 14:08 ]

• Shanquish
  • Niet online
:+ maar toch tof dat je het dan 2x vertelt d:)b

maar er komen wel een partij techno termen voorbij zeg, ik moet dat echt even op m'n gemak lezen want het is voor mij nog geen gesneden koek :/

maar als we dan zo over het geluid bezig zijn (het is een klein beetje offtopic om er zo over door te gaan, excuses.)
heb ik toch nog een vraag.
in mijn specifieke geval heb ik een PS3 Fat, de 80GB versie.
nu verwacht ik over een paar dagen de Onkyo TX-SR507 binnen te krijgen.
en uiteraard ga ik die 2 aan elkaar knopen met een HDMI kabel, maar zoals ik het nu begrijp zitten er nu dus een hoop functies op die receiver die overbodig zijn. :?

offtopic: overigens is die onkyo een vervanger voor m'n huidige pana SC-PT 560, dat bleek achteraf toch een beetje een miskoop te zijn omdat die met extern aangeboden signalen niet veel meer deed dan ze 2.1 door te sturen naar de speakers en als je pro-logic aanzette dat ie dan zelf de kanalen erbij ging verzinnen, dvd's werden wel goed afgespeeld, dus wat dat betreft is het zowiezo al een hele verbetering.

• FeaR
  • Nu online
Er is een verschil tussen offtopic gaan en wel bij het globale onderwerp blijven en offtopic gaan en over andere dingen gaan praten. Dus zolang het over Blu-ray spelers en alles wat daarbij hoort gaat vind ik het goed :)

Welke termen snap je overigens niet? Je kan natuurlijk Google er altijd even op naslaan of het hier navragen. Maar als je met "LPCM" en "bitstream" zit: bitstream is het verzenden van het signaal in 1-tjes en 0-tjes (vandaar ook de "bit" in bitstream). Deze reeks moet dus door de receiver worden gesnapt om om te worden gezet. LPCM is eigenlijk al de uitgepakte versie van de bitstream. Dus eigenlijk is de eindfase altijd LPCM. Het is maar net waar dat gebeurt (dus gedecodeerd door de speler of receiver) welke tekst je receiver weer geeft.

De PS3 Fat kan naar mijn weten alleen Dolby Digital en DTS standaard over bitstream sturen. Als je dus een DVD afspeelt met Dolby Digital dan zal de receiver ook gewoon DD weergeven. De overige codecs worden in de PS3 gedecodeerd en als LPCM naar jouw Onkyo verzonden. Je Onkyo zal dan Multi Ch. In weergeven (als ik het goed heb van mijn Onkyo TX-SR806).
De HD Audio codecs die jouw Onkyo 507 aan boord heeft zullen inderdaad niet gebruikt worden omdat de PS3 HD Audio niet via bitstream kan versturen. Als je dat wel zou willen zou je of een PS3 Slim of een losse Blu-ray speler moeten kopen. Maar het is niet alleen negatief: zo kan je de PS3 met één kabel verbinden met de Onkyo. Gewoon een HDMI kabel ertussen en de Onkyo zal het geluid uit het HDMI signaal halen en over de speakers laten klinken, het beeld wordt niets mee gedaan en op je tv weergegeven.

Overigens kan je in de opties van de PS3 best veel kiezen, dus dat wordt even vogelen. Zo kan je kiezen welke soorten audio de PS3 uit moet sturen en hoe, maar dat weet je als het goed is al aangezien je de PS3 al hebt. Maar zo heb ik nu aanstaan dat Dolby Digital gewoon via bitstream verstuurt moet worden. Ik gebruik de PS3 alleen voor spellen en dan is die instelling gewoon leuk als er op de receiver "Dolby Digital" staat. Alleen bij Uncharted zet ik de PS3 op LPCM, want Uncharted heeft de optie geluid lossless te versturen :9~
Maar je moet zelf vooral luisteren of je verschil hoort en daaruit je keuze maken. Er zijn mensen die namelijk verschil horen. Tijdens het kijken van een film gewoon in het menu de audio-out verstellen van "bitstream" naar "LPCM" wel handig dat dat on-the-fly kan.Kan dus alleen bij bronnen met de gewone audio, want met HD Audio zit je dus aan LPCM vast.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-09-2009 16:18 ]

• Shanquish
  • Niet online
inderdaad, die 2 termen snapte ik niet, maar heb de tekst nog 's 3x gelezen en de wiki's erop nageslagen en inmiddels is het wel redelijk duidelijk. :)

maar ga ik dadelijk het verschil horen tussen een BD die ik afspeel in m'n PS3 met DD, en diezelfde BD in een losse BD speler die HD audio via bitstream ondersteunt? of is het enkel 'dat lampje' ?
ik ben geen audiofiel in elk geval, maar het geluid moet wel zuiver zijn.

in de toekomst wil ik mijn huidige PVR (heb nu de pioneer DVR-530H) vervangen voor een nieuwe PVR
waarin dan meteen een BD speler zit. want deze vertoont kuren, het bekende 'programmanaam defect'
nu zijn die er nog maar mondjesmaat, maar ik verwacht dat die er wel gaan komen, en anders een goeie equivalent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Die vraag van het verschil horen had ik eigenlijk al zien aankomen :P
Alleen is het antwoord niet heel erg spannend...

De meningen over het verschil horen tussen een bitstream en LPCM zijn verdeeld. De ene zegt dat er wel verschil is tussen het laten decoderen door de PS3 en door de receiver. Er kan een kern van waarheid in zitten aangezien het gaat om verschillende apparaten en dus ook andere componenten. Persoonlijk hoor ik geen verschil als ik in een Dolby Digital film switch tussen bitstream en LPCM. Maar ook hier geld: gewoon zelf proberen en luisteren of je wel verschil hoort.

Maar dit geldt ook voor het verschil horen tussen de gewone varianten en de HD varianten van audio. Er zijn mensen die zeggen het verschil te horen zelfs op zeer goedkope speakersets. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in, denk meer dat het tussen de oren zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik ga het vanzelf meemaken, als iBood een beetje opschiet kan ik volgende week al priegelen met instellingen enzo. :)

heb overigens mezelf al een beetje zitten kietelen voor wat betreft losse BD spelers.
ik vind bijv de pricewatch: Onkyo DV-BD507 Zwart wel erg aantrekkelijk, goeie specs, maar het design is typisch Onkyo :') .
de pricewatch: Pioneer BDP-320 zoals jij die heb staan is dan toch ook wel erg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Ik zou toch eerst eens kijken hoe de PS3 het doet als Blu-ray speler. En dan punt voor punt eens afgaan of een losse speler van een paar honderd euro opweegt tegen de voordelen (en ook de nadelen). Welk merk en type het dan gaan worden is echt aan jou en die keuze is inderdaad erg moeilijk. Het is maar net wat je wilt. Veelal vallen er al veel merken af omdat het merk en/of design je bijvoorbeeld niet aanstaat. Zo vielen voor mij merken als Sony, LG, Panasonic, Samsung, etc af omdat ik toch een wat "luxer" merk wilde. Dan kom je al snel bij merken als Denon, Pioneer, NAD, etc. Daar vielen er ook weer veel af omdat ik geen €600,- uit ga geven voor een speler. Pioneer bleef toen al snel over qua prijs-prestatie. Helemaal omdat deze BDP-320 ook nog eens goed uit de verschillende testen kwam.

Al is dit verhaal op papier wel erg makkelijk overigens. Ik heb er zeker 3 - 4 maanden over gedaan om eindelijk de knoop door te hakken met betrekking tot welke speler ik zou gaan kopen....

Maar spelers vergelijken is gewoon lastig. Helemaal als je kijkt naar functionaliteit en specificaties, want op dat vlak zijn nieuwe spelers toch wel voor zeker 95% gelijk. Als je bijvoorbeeld denkt aan Blu-ray Live, USB-aansluiting, 1080p scaling, 24p weergave. Dingen die "vroeger" zeldzaam waren als het kunnen decoderen van HD Audio door de speler zitten nu zelfs al in Panasonic spelers van nog geen €200,-. Vandaar dat ik je zeker de link van AreaDVD kan aanraden welke in de TS staat. Zeer mooie test (al dan niet in het Duits)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal, ik ben op zoek naar een blu-ray speler en advies.

De volgende apparatuur heb ik in mijn bezit:

- Lcd tv: Sony KDL-46Z5500
- Receiver: Onkyo TX-SR803E

De receiver heeft HDMI (versie 1.1) in- en uitgangen en ondersteunt de volgende formaten geluid: THXSelect2 Certified THX Surround EX, DTS, DTS 96/24, DTS-ES Discrete/Matrix, DTS Neo:6 decoding Dolby Digital, Dolby Digital EX en Dolby Pro Logic IIx decoding. Daarnaast is er een 7.1-multichannel input aanwezig, alsmede digitale input.

De speaker configuratie die ik gebruik is 2 front, 1 center en 2 surround speakers, een subwoofer ontbreekt.

Wat is nu handig?

Welke functionaliteit moet een blu ray speler in deze opstelling bieden om zo goed mogelijk geluid te kunnen weergeven? Komen de HD audioformaten via multi channel in mijn opstelling wel tot zijn recht? En hoe sluit ik deze blu ray speler dan aan, op de multichannel input of via HDMI (multi channel).

Ben benieuwd naar jullie advies.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Je receiver heeft (zoals je zelf ook aangeeft) geen decoders voor HD Audio. Dit kan ook niet aangezien je daarvoor ook HDMI 1.3 nodig hebt. Wat je wel kan doen is een Blu-ray speler kopen welke zelf al een decoder intern heeft. De speler zal dan zelf al de HD audio decoderen en naar de receiver sturen. Vanaf HDMI 1.0 kan er al acht kanaals LPCM worden verzonden, dus jouw HDMI versie 1.1 kan gewoon.

Een andere manier is inderdaad een Blu-ray speler nemen met meerkanaals analoog uit. Deze kan je dan op de meerkanaals analoog in van je receiver aansluiten. "Nadeel" van deze optie is dat je wel meer kabels nodig hebt: voor elk kanaal één mono RCA kabel. Dus in jouw 4.0 set-up heb je vier kabels nodig terwijl je ook met één HDMI kabel klaar kan zijn. Nu zij vier kabels nog wel te overzien, maar je snapt het punt als je wel een 7.1 set-up zou hebben. Ander voordeel van HDMI is dat het een digitaal signaal is en dat is gewoon minder gevoelig voor ruis. Plus dat je zowel de audio als video over de HDMI kabel kan sturen, dus dat scheelt ook weer kabels.

Of jij veel aan HD audio gaat hebben is lastig te zeggen. Het grote voordeel van HD ten opzichte van de "gewone" is dat de HD variant eigenlijk 7.1 moet zijn. Echter is die 7.1 weergave bij veel film nep aangezien de twee extra kanalen er later in de studio zijn toegevoegd. Er zijn wel films met echt 7.1 alleen zijn die nogal schaars.
Er zijn ook mensen die zeggen dat ze verschil in geluid horen met HD audio ten opzichte van de normale versie. Alleen hoort de ene het bij de lagere tonen en de andere weer bij de hoge. Dus dat hangt voor een groot deel van je speakers af en ook voor een deel wat jij wilt horen qua verschil.

Dus lang verhaal kort:
Een Blu-ray speler met Dolby TrueHD en DTS HD decoders is al genoeg om op jouw receiver aan te sluiten. Stel de Blu-ray speler in op LPCM (dus niet op bitstream, want dat kan je receiver niet aan). Eigenlijk alle nieuwe Blu-ray spelers kunnen dit wel al zijn er nog steeds uitzonderingen natuurlijk. Dus kijk even welk merk/speler qua looks een beetje bij jouw stijl past en dan ook nog een interne decoders hebt en dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:46:
Ik zou toch eerst eens kijken hoe de PS3 het doet als Blu-ray speler. En dan punt voor punt eens afgaan of een losse speler van een paar honderd euro opweegt tegen de voordelen (en ook de nadelen). Welk merk en type het dan gaan worden is echt aan jou en die keuze is inderdaad erg moeilijk. Het is maar net wat je wilt. Veelal vallen er al veel merken af omdat het merk en/of design je bijvoorbeeld niet aanstaat. Zo vielen voor mij merken als Sony, LG, Panasonic, Samsung, etc af omdat ik toch een wat "luxer" merk wilde. Dan kom je al snel bij merken als Denon, Pioneer, NAD, etc. Daar vielen er ook weer veel af omdat ik geen €600,- uit ga geven voor een speler. Pioneer bleef toen al snel over qua prijs-prestatie. Helemaal omdat deze BDP-320 ook nog eens goed uit de verschillende testen kwam.

Al is dit verhaal op papier wel erg makkelijk overigens. Ik heb er zeker 3 - 4 maanden over gedaan om eindelijk de knoop door te hakken met betrekking tot welke speler ik zou gaan kopen....

Maar spelers vergelijken is gewoon lastig. Helemaal als je kijkt naar functionaliteit en specificaties, want op dat vlak zijn nieuwe spelers toch wel voor zeker 95% gelijk. Als je bijvoorbeeld denkt aan Blu-ray Live, USB-aansluiting, 1080p scaling, 24p weergave. Dingen die "vroeger" zeldzaam waren als het kunnen decoderen van HD Audio door de speler zitten nu zelfs al in Panasonic spelers van nog geen €200,-. Vandaar dat ik je zeker de link van AreaDVD kan aanraden welke in de TS staat. Zeer mooie test (al dan niet in het Duits)...
oh absoluut, die BD speler komt er ook niet zomaar, dat wordt eerst kijken en vergelijken.
qua design krijg je natuurlijk al een indruk van foto's. voor de 'look and feel' zal ik toch even de winkel in moeten stappen.

maar de punten die ik nu al kan opnoemen zijn vrij simpel eigenlijk.
* het stroomverbruik die jij al noemde, 160 watt vind ik vrij fors voor de PS3.
* dvd afspeelfunctie. m´n huidige pana HCS gaat weg, daar zit een DVD speler in.
* ik heb nu nog een HDD recorder (die pioneer DVR 530 dus) met DVDspeler.. maar die begint kuren te vertonen en heeft magere aansluitmogelijkheden met z'n scart interface, er zit ook wel component en toslink op, maar geen idee wat de output daarvan is.

dus dan is een BD speler eigenlijk een all in one oplossing voor me.

ik heb het nu wel over de pioneer gehad, maar de panasonic modellen zijn ook wel aantrekkelijk.
mede door oa. door de Viera link. dat is voor mij een groot voordeel omdat de spelers e.d. bij mij achter een deurtje staan. (mits de CEC doorgegeven wordt door de Onkyo natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als er een tabelletje met info komt zou ik graag zien dat daar ook in komt te staan of de speler audio kan delayen en zoja hoeveel. In mijn setup zoek ik een bluray speler die geluid minimaal 200ms kan vertragen. Zover ik weet is nu die Oppo de enige die dat kan maar ik ben 700 euro verder voordat ik die in huis heb dus dat doen we maar even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Jheroun schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:31:
Als er een tabelletje met info komt zou ik graag zien dat daar ook in komt te staan of de speler audio kan delayen en zoja hoeveel. In mijn setup zoek ik een bluray speler die geluid minimaal 200ms kan vertragen. Zover ik weet is nu die Oppo de enige die dat kan maar ik ben 700 euro verder voordat ik die in huis heb dus dat doen we maar even niet :)
Pioneer spelers kunnen dat ook.
Mijn BDP-320 kan het sowieso tot 250ms en dan ben je maar de helt van het geld kwijt ten opzichte van de Oppo. En naar mijn weten kan (bijna) elke Pioneer het wel.

Al heeft de Oppo natuurlijk wel dingen als meerkanaals analoge uitgang, snellere opstarttijd en de mogelijkheid om SACD's af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
shameete schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 08:35:
[...]
oh absoluut, die BD speler komt er ook niet zomaar, dat wordt eerst kijken en vergelijken.
qua design krijg je natuurlijk al een indruk van foto's. voor de 'look and feel' zal ik toch even de winkel in moeten stappen.

maar de punten die ik nu al kan opnoemen zijn vrij simpel eigenlijk.
* het stroomverbruik die jij al noemde, 160 watt vind ik vrij fors voor de PS3.
* dvd afspeelfunctie. m´n huidige pana HCS gaat weg, daar zit een DVD speler in.
* ik heb nu nog een HDD recorder (die pioneer DVR 530 dus) met DVDspeler.. maar die begint kuren te vertonen en heeft magere aansluitmogelijkheden met z'n scart interface, er zit ook wel component en toslink op, maar geen idee wat de output daarvan is.

dus dan is een BD speler eigenlijk een all in one oplossing voor me.

ik heb het nu wel over de pioneer gehad, maar de panasonic modellen zijn ook wel aantrekkelijk.
mede door oa. door de Viera link. dat is voor mij een groot voordeel omdat de spelers e.d. bij mij achter een deurtje staan. (mits de CEC doorgegeven wordt door de Onkyo natuurlijk)
Pff.. late reactie, maar had dit topic even over het hoofd gezien :$

Als eerste wil ik zeggen dat je die 160 Watt niet als vaste waarde moet zien. Die 160 Watt is wat een launch PS3 verbruikt en de nieuwere modellen zijn een stuk zuiniger. Maar aan de andere kant komt de PS3 nooit in de buurt van een stand-alone speler welke meestal rond de 35 Watt verbruiken onder load.

Die all-in-one oplossing van je klopt qua redenering inderdaad. En op een gegeven moment maakt die langere opstarttijd toch niets meer uit. Mijn DVD-speler staat hier ook nog steeds, maar elke DVD die ik koop speel ik gewoon met mijn Blu-ray speler af. Ten eerste mooier in verband met het upscalen en ten tweede het aangesloten te zijn via HDMI in plaats van composite (ja, composite...)

Panasonic is gewoon veel waar je voor geld als je kijkt naar de BD60 (of de BD80 als je analoge uitgangen wilt hebben). Eigenlijk biedt die Panasonic BD60 hetzelfde als een duurdere speler van een ander merk. "Nadeel" van Panasonic vond ik echter dat het een relatief kleine speler is en ik ben nogal van dat apparaten in het zicht moeten staan. Ander punt wat je dan hebt is de 30mm fan welke in het apparaat zit en ik houdt meer van grote fans aangezien die over het algemeen minder geluid maken (al is de fan-noise van Blu-ray spelers te verwaarlozen). Ander nadeel van de Panasonic was wel de afstandsbediening: volgens mij zat er geen AUD of Subtitle knop op de remote. Plus de remote van mijn Pioneer kan veel meer functies aanroepen zonder in het menu te gaan. Het zijn inderdaad allemaal kleine punten en je moet voor jezelf nagaat wat je wilt en hoe veel geld je er voor over hebt. Dat Panasonic op het oog een mooie prijs heeft is zeker waar en ook qua gebruik zijn het geen verkeerde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:03:
[...]

Pff.. late reactie, maar had dit topic even over het hoofd gezien :$

Als eerste wil ik zeggen dat je die 160 Watt niet als vaste waarde moet zien. Die 160 Watt is wat een launch PS3 verbruikt en de nieuwere modellen zijn een stuk zuiniger. Maar aan de andere kant komt de PS3 nooit in de buurt van een stand-alone speler welke meestal rond de 35 Watt verbruiken onder load.

Die all-in-one oplossing van je klopt qua redenering inderdaad. En op een gegeven moment maakt die langere opstarttijd toch niets meer uit. Mijn DVD-speler staat hier ook nog steeds, maar elke DVD die ik koop speel ik gewoon met mijn Blu-ray speler af. Ten eerste mooier in verband met het upscalen en ten tweede het aangesloten te zijn via HDMI in plaats van composite (ja, composite...)

Panasonic is gewoon veel waar je voor geld als je kijkt naar de BD60 (of de BD80 als je analoge uitgangen wilt hebben). Eigenlijk biedt die Panasonic BD60 hetzelfde als een duurdere speler van een ander merk. "Nadeel" van Panasonic vond ik echter dat het een relatief kleine speler is en ik ben nogal van dat apparaten in het zicht moeten staan. Ander punt wat je dan hebt is de 30mm fan welke in het apparaat zit en ik houdt meer van grote fans aangezien die over het algemeen minder geluid maken (al is de fan-noise van Blu-ray spelers te verwaarlozen). Ander nadeel van de Panasonic was wel de afstandsbediening: volgens mij zat er geen AUD of Subtitle knop op de remote. Plus de remote van mijn Pioneer kan veel meer functies aanroepen zonder in het menu te gaan. Het zijn inderdaad allemaal kleine punten en je moet voor jezelf nagaat wat je wilt en hoe veel geld je er voor over hebt. Dat Panasonic op het oog een mooie prijs heeft is zeker waar en ook qua gebruik zijn het geen verkeerde apparaten.
je bent niet de enige die daar last van had, mijn vorige reactie was ook verlaat om die reden

overigens heb ik me nog even in de specificaties van de pioneer DVR530H verdiept, en de 'maximale' output van het apparaat qua geluid is DTS (uiteraard via de toslink, geen idee wat de max is van de scart.)
de video kan ie uiteraard niet upscalen, maar volgens mij (weet niet zeker) doet m'n tv dat al ,anders heb ik maar half beeld zeg ik dat zo goed?

wat ik wel vind is dat de bouwkwaliteit van een pioneer over het algemeen wat beter vind dan panasonic, die laatste komt wat plastiekerig over.

van het weekend ben ik nog even bij Saturn naar binnen gelopen om wat BD spelers met elkaar te vergelijken, maar dat liep niet zoals ik had gepland :( spelers die op een doos tentoongesteld staan zonder er even mee te kunnen rommelen is niet mijn idee van vergelijken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
DTS en Dolby Digital zijn de max als je kijkt naar wat er via een optische of digitale coax verzonden kan worden. Voor HDMI ligt die max tot op heden op de HD varianten van beide codecs, maar dat is tot op heden aangezien HDMI nog niet aan de max van de kabel zelf zit. Maar goed, dat is toekomstmuziek. De max van SCART is niets, want scart is een stekker en meer niet ;). Maar maximale wat je door scart heen kan sturen is 2.0 analoge stereo. Dus dat zou je dan als de max kunnen zetten.

Je tv zal inderdaad inkomend materiaal zo goed en verdeeld mogelijk over je scherm moeten plaatsen, dus elke tv heeft een interne scaler. Anders zou SD materiaal gewoon gecentreerd weergegeven worden met aan elke kant zwarte balken/randen. Maar nu vult dat zich mooi over het beeld door die interne scaler.

Bouwkwaliteit van Pioneer is inderdaad beter als die van Panasonic, maar zo kan je altijd door gaan. Want leg eens een Denon Blu-ray speler naast een Pioneer en dan valt de Pioneer weer in het niet. Maar de goedkopere prijs ten opzichte van de duurdere merken moet ergens vandaan komen. En in veel gevallen begint dat bij het maken van de behuizing van kunststof in plaats van aluminium of ander duurder spul.

Saturn is inderdad niet altijd even handig om op je gemak te vergelijken. Kans is ook groot dat er binnen vijf minuten een medewerker naast je staat, dus echt op je gemak sta je er ook niet. Voordeel is wel dat de Saturn veelal meer keuze heeft dan de gemiddelde winkels van BCC, Expert, It's, etc. Maar je hoeft niet het exacte type van een model te zien om te zien hoe een merk zijn producten maakt. Ik had mijn Pioneer BDP-320 nog nooit in het echt gezien. Ben af gegaan op de bouwkwaliteit van de BDP-51FD (de voorganger), de BDP-120 (het kleine broertje) en de LX52 (het topmodel). Dus toen had ik wel een redelijk inzicht in hoe de BDP-320 er uit zou moeten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
zou graag nog even willen terugkomen op of er een verschil is tussen de
Philips BDP7300 - BDP7500
is dit alleen de behuizing gezien het verschil in gewicht van beide ?

De 1 metaal en de ander zoals al gemeld philips eigen veel plastic ?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
De BDP7500 is de nieuwere versie van de BDP7300.
Als je de spelers zo naast elkaar zet zie je dat er niet veel verschillen zijn.

De BDP7500 heeft de mogelijkheid om samen te werken met de 21:9 tv's van Philips. Deze speler kan dus de ondertitels die normaal wegvallen naar boven halen zodat ze zichtbaar zijn. Dus alleen leuk als je een 21:9 tv hebt of van plan bent te gaan kopen. Verder zijn de specificaties bijna gelijk op wat "luxe" puntjes wat de BDP7500 heeft ten opzichte van de BDP7300. Je kan hierbij denken aan touch-bediening op de speler zelf waar de BDP7300 nog gewoon drukknoppen heeft.

Andere wat je inderdaad ziet is dat de nieuwe versie lichter is dan de oudere. Waar dit aan ligt wordt niet heel duidelijk. Qua breedte verschillen de apparaten niets en qua hoogte niet veel met 2,3 centimeter. De diepte van de BDP7500 is wel een stuk minder met 245mm ten opzichte van de 308mm van de BDP7300. Al zal het gewicht niet alleen terug te vinden zijn in het formaat, want die 600 gram is behoorlijk veel voor een Blu-ray speler. De BDP-7500 heeft als ander voordeel ten opzichte van de BDP7300 nog 7.1 analoge uitgangen waar de BDP7300 "maar" tot 5.1 gaat.

Dus als de BDP-7300 (veel) goedkoper is dan de BDP7500; je toch geen 21:9 tv hebt of wil gaan kopen en je een receiver hebt met HDMI in dan zou ik voor de BDP7300 gaan. Want zo op het zicht heeft de BDP7500 niet heel veel meerwaarde. Maar daar kan maar één persoon over beslissen, want je kan ook verliefd worden op het uiterlijk van de BDP7500. En dan heb je nog steeds geen verkeerd apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 13:22
Gezien ik alleen ga wonen, ben ik ook in de markt om een blu-ray speler te kopen. Ik vraag mij echter af of er stand-alones zijn waarmee ik ook Divx/Xvid/H.264 en de andere courante formaten kan afspelen want anders gebruik ik liever een pc met een blu-ray lezer.

Now i am become death , the destroyer of worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Ik heb sinds gisteren een LG BD390 in huis.
Was heel blij met de aanschaf en tijdens het installeren....totdat de dag van vandaag,

Het ding speelt werkelijk niets af van wat ik had gehoopt ! :(

Een video_ts map op een USB stick wil ie niet spelen:

"Not supported audio format" of "Cannot play the file" of "Not supported video codec"

terwijl het gewoon MPEG2 Video 720 pixels x 576 pixels met AC-3 audio is ;(
Ook m2ts bestanden en een paar mkv's (alle die ik had) kwamen met dezelfde ellende.

Ik dacht even een leuke mediaplayer te hebben met blu-ray functie |:(
Dan deze maar terug naar de BCC en ergens een C200 halen of de Dune 3.0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Dat is het hem nou juist, zo'n LG blu-ray speler is een blu-ray speler die als extratje heeft dat hij sommige xivd en mkv files speelt. Als je denkt dat je voor dat geld, een mediaplayer koopt die toevallig ook nog blu-ray functie heeft terwijl overal gezegd word dat het toch echt een blu-ray speler is dus je er geen wonderen van mag verwachten vind ik een beetje naief.

Dit doet trouwens niks ten afbreuk van het apparaat want voor het geld heb je gewoon een prima blu-ray speler, die ook nog eens een paar leuke speetjes heeft.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Davidshadow13 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 09:06:
Dat is het hem nou juist, zo'n LG blu-ray speler is een blu-ray speler die als extratje heeft dat hij sommige xivd en mkv files speelt. Als je denkt dat je voor dat geld, een mediaplayer koopt die toevallig ook nog blu-ray functie heeft terwijl overal gezegd word dat het toch echt een blu-ray speler is dus je er geen wonderen van mag verwachten vind ik een beetje naief.

Dit doet trouwens niks ten afbreuk van het apparaat want voor het geld heb je gewoon een prima blu-ray speler, die ook nog eens een paar leuke speetjes heeft.
Dan moet ie die mkv's die ik heb wel afspelen, en dat doet ie ook niet helaas...
Wonderen had ik niet verwacht, wel dat ie vob's met ondertiteling kon afspelen en mkv's op de juiste manier, misschien inderdaad wel té snel gekocht.

Qua uiterlijk heb ik geen op of aanmerkingen, ook niet over de snelheid en functies die wel werken, daar ik niks mis mee.

Maar ik denk inderdaad dat ik dan toch beter af ben met een C200 i.c.m. een blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Laatst online: 03-02 18:55
JvdW schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Dan moet ie die mkv's die ik heb wel afspelen, en dat doet ie ook niet helaas...
Wonderen had ik niet verwacht, wel dat ie vob's met ondertiteling kon afspelen en mkv's op de juiste manier, misschien inderdaad wel té snel gekocht.

Qua uiterlijk heb ik geen op of aanmerkingen, ook niet over de snelheid en functies die wel werken, daar ik niks mis mee.

Maar ik denk inderdaad dat ik dan toch beter af ben met een C200 i.c.m. een blu-ray speler.
Een vluchtige blik in de online verkrijgbare Manual van jouw speler laat zien dat niet alle MPEG-2 coderingen afspeelt. .mkv ondersteunt hij wel maar afhankelijk van de video en audio codec in het.mkv bestand (is immers een container). Volgens deze handleiding ondersteunt hij ook geen m2ts. (BD 390 handleiding; pagina 41 van de PDF via LG zijn nederlandse website) http://nl.lge.com/products/sidemenu/list/blurayspelers_PRD|MANU_manu.jhtml:

Kortom, eerst handleiding lezen en alsnog je speler houden/haren uit het hoofd trekken en anders een mediaspeler halen. Succes

[ Voor 3% gewijzigd door kegeltje26 op 20-10-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
kegeltje26 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:43:
[...]

Een vluchtige blik in de online verkrijgbare Manual van jouw speler laat zien dat niet alle MPEG-2 coderingen afspeelt. .mkv ondersteunt hij wel maar afhankelijk van de video en audio codec in het.mkv bestand (is immers een container). Volgens deze handleiding ondersteunt hij ook geen m2ts. (BD 390 handleiding; pagina 41 van de PDF via LG zijn nederlandse website) http://nl.lge.com/products/sidemenu/list/blurayspelers_PRD|MANU_manu.jhtml:

Kortom, eerst handleiding lezen en alsnog je speler houden/haren uit het hoofd trekken en anders een mediaspeler halen. Succes
Inderdaad :) Gevalletje van té snel gekocht...
Ik heb de speler geretourneerd aan de BCC en keurig netjes mijn geld teruggekregen.
Ben dezelfde dag nog op pad gegaan voor een mediaspeler en heb uiteindelijk de TViX6500A gekocht welke nog geen enkel bestand geweigerd heeft.

Volgende keer inderdaad beter de handleiding lezen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Het wordt mij allemaal wel erg ingewikkeld. Is het nu verstandig om een PS3 slim aan te schaffen als Blu Ray speler of niet?

Ik wil hem gebruiken om films af te spelen op mijn pana 42v10. De speler moet ook goed dvd's af kunnen spelen en het liefst upscalen.

Hij wordt aangesloten op een yamaha receiver rx-v440 die geen hdmi poorten heeft. Ik ben even de kluts kwijt met alle verschillende geluidsvormen die nu de revu passeren.

Ik begreep verder dat de pioneer bd320 ook een zeer goede speler is.

Voordeel van de ps3 slim is dat ik dan ook nog een spelletje kan spelen (lijkt me wel leuk).

Thanks voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Om met de receiver te beginnen: de Yamaha RX-V440 heeft zoals gezegd geen HDMI. Maar ook geen meerkanaals analoge ingangen. Dus het afspelen van HD Audio als DTS HD en Dolby TrueHD zal dan ook niet mogelijk zijn. Er is wel een optische en digitale coax ingang aanwezig dus digitaal aansluiten om dan maximaal van DTS en Dolby Digital te ontvangen is wel mogelijk.

Of de PS3 een goede keuze is of niet blijft lastig: aan de ene kant heb je natuurlijk wel een Blu-ray speler waar je (zoals je zelf al aangeeft) af en toe een spel op kan spelen. Plus een DVD-speler welke ook nog eens goed kan upscalen. Een losse Blu-ray speler heeft natuurlijk ook wat voordelen: zo is het gebruik minder, zijn spelers in dezelfde prijs wellicht beter in het scalen en/of deinterlacen van DVD's en dingen als een afstandsbediening zitten bij een Blu-ray speler en bij de PS3 moet die er los bij gekocht worden.

Dit is nu echt zo'n geval van wat wil je zelf: als ik het zo tegen elkaar zou afzetten is het bijna een 50-50. Een losse Blu-ray speler zou als voordeel kunnen hebben dat deze analoge uitgangen heeft om HD Audio af te spelen, maar dat heeft je receiver weer niet. Dus dat punt valt gewoon helemaal af.

Als je een PS3 (Slim) koopt heb je nog meer voordelen als een mediastreamer via het netwerk. Nu hebben sommige Blu-ray spelers dat ook wel, maar lang niet allemaal en lang niet allemaal kunnen zo veel soorten files aan als de PS3. Maar zo kan je nog wel even door gaan met voors en tegens jegens een PS3 (Slim) en een losse Blu-ray speler.

Je kan nog even kunnen kijken naar deze post waar puntsgewijs de voors en tegens van een PS3 en een losse Blu-ray speler staan. Maar advies geven bij deze is gewoon zeer lastig, al zou ik voor een PS3 Slim gaan omdat je dan voor €299,- meer mogelijkheden voor je geld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Beste Fear1986,

Thanks voor je uitleg. Ik heb op dit moment de PS3 slim aangeschaft. Juist om de reden dat ik dan meer mogelijkheden heb en meer kan. De blu-ray speler werkt prima maar helaas werkt hij niet samen met mijn logitech harmony 1100 of mijn pana v10 remote (ik hoorde dat deze remote bij sommigen werkte...).

Of ik moet de harmony adapter kopen of de sony remote... lastige keuze.Ik zal eerst eens BD touch proberen op mijn iPhone. Als dat werkt icm de PS3 ben ik klaar.

Nogmaals dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

FeaR1986 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:15:
"Nadeel" van deze optie is dat je wel meer kabels nodig hebt: voor elk kanaal één mono RCA kabel. Dus in jouw 4.0 set-up heb je vier kabels nodig terwijl je ook met één HDMI kabel klaar kan zijn. Nu zij vier kabels nog wel te overzien, maar je snapt het punt als je wel een 7.1 set-up zou hebben. Ander voordeel van HDMI is dat het een digitaal signaal is en dat is gewoon minder gevoelig voor ruis. Plus dat je zowel de audio als video over de HDMI kabel kan sturen, dus dat scheelt ook weer kabels.
Even een kleine opmerking: als je analoog aansluit (dus vanuit de speler naar de versterker) dan kun je het beste alle kabels aansluiten.

Toen ik mijn eerste BR speler aansloot op mijn toenmalige versterker (die geen HDMI had, maar wel een 5.1 analoge ingang), had ik de center kabel weg gelaten omdat ik ook een 4.0 setup heb. Echter, dat kon ik niet duidelijk maken op de speler, dus deze zond gewoon het center kanaal door. Pas op de versterker kon ik aangeven dat ik geen center had.

Dus: HDMI heeft gewoon de voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

JvdW schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Wonderen had ik niet verwacht, wel dat ie vob's met ondertiteling kon afspelen en mkv's op de juiste manier, misschien inderdaad wel té snel gekocht
Tja, Ik heb de BD370, het is een perfecte Blu-rayspeler, zeker voor die prijs. Maar ik had tijdens het vooronderzoek al vastgesteld dat al zou die mkv goed ondersteunen, het gebrek aan NTFS ondersteuning een veel groter gemis is om als mediaplayer te dienen. Heb hem dus gekocht als standalone BD player en in die rol voldoet deze ruimschoots. Daarnaast kijk ik er series en films mee op xvid formaat, wat geheel naar verwachting werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Zijn er al goede regiovrije BR-spelers op de markt, of BR-spelers die je in ieder geval via een code ofzo regio-vrij kunt maken!? Dan heb ik het natuurlijk over de regio-codering van de BR's, en niet over die van de DVD's (alhoewel dat ook fijn zou zijn uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Die zijn er zeker: deze site heeft er genoeg...

Helaas zijn het veelal niet de goedkoopste spelers die ze regio-vrij maken en dat zie je dus terug in de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
FeaR1986 schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:53:
Die zijn er zeker: deze site heeft er genoeg...

Helaas zijn het veelal niet de goedkoopste spelers die ze regio-vrij maken en dat zie je dus terug in de prijs :P
Damn, dat is idd belachelijk duur. Toch jammer, want met de reguliere DVD-spelers had je vaak dat je met een 'code' in een soort menuutje kon komen om zelf de regio in te stellen. Ook bij de goedkopere spelers (misschien wel JUIST bij de goedkopere spelers)

Dat is nu dus niet meer het geval!?

Vervelend, want ik koop geen BR-speler als ik daarmee alleen maar vast zit aan de BR's die hier in Europa worden uitgegeven, en ik ga er ook zeker niet meer dan 200 euro aan uitgeven... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Je hebt 2 opties:

• Je koopt een regiovrije speler (zie stegen.com/bluraymods.com) of je koopt een Oppo of een Momitsu (check google & eBay).

• Je koopt 2 spelers: één Europees model en één US model.
(Ik had al een EU-model en heb van een vriend een 2de EU-model kado gekregen die gewoon met de US firmware geflashed is en nu regio A Blu-rays afspeelt.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
:w Neo

Overigens kan je Blu-rays ook met alle gemak importeren aangezien er veel Blu-rays regio vrij zijn en dus dan in een Nederlandse speler afgespeeld kan worden. Alleen wel even goed kijken dat er dan ook Nederlandse ondertitels op zitten, mits je die wilt natuurlijk.
Andere optie is om te importeren vanuit de UK, dan heb je sowieso altijd de goede regio. Maar ook hier geldt dat je wel even moet controleren of er Nederlandse subs aanwezig zijn of niet..

En anders zoals Neo al zegt: meerdere spelers kopen. Maar meerdere spelers voor €200,- en dan ook nog inclusief verzenden en eventuele verloopstekkers voor 110 - 220 Volt dat wordt wel krap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Yi-Long schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:19:
[...]Vervelend, want ik koop geen BR-speler als ik daarmee alleen maar vast zit aan de BR's die hier in Europa worden uitgegeven, en ik ga er ook zeker niet meer dan 200 euro aan uitgeven... :(
Ach, dan moet je gewoon nog even geduld hebben. Vergeet niet dat BR pas 3 jaar oud is. En tot die tijd kun je voor onder de 200 Euro een prima BR speler kopen en de vele 1000-en regio B titels bekijken. Tegen die tijd dat je daar mee klaar bent is er vast wel een standaard regio vrije speler, en anders kun je je speler nog om laten bouwen. Zo heb ik het ook gedaan, hoef je niet alles in een keer te doen.

En, zoals al gezegd wordt, het regio vrij maken is tegenwoordig minder belangrijk dan het voor de DVD was. Dit omdat de meeste films al regio vrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Boushh schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:55:
[...]

Ach, dan moet je gewoon nog even geduld hebben. Vergeet niet dat BR pas 3 jaar oud is. En tot die tijd kun je voor onder de 200 Euro een prima BR speler kopen en de vele 1000-en regio B titels bekijken. Tegen die tijd dat je daar mee klaar bent is er vast wel een standaard regio vrije speler, en anders kun je je speler nog om laten bouwen. Zo heb ik het ook gedaan, hoef je niet alles in een keer te doen.

En, zoals al gezegd wordt, het regio vrij maken is tegenwoordig minder belangrijk dan het voor de DVD was. Dit omdat de meeste films al regio vrij zijn.
Dan zal ik maar eens gaan checken of ik een lijst kan vinden van welke BR'sregiovrij zijn...

Ik zag namelijk dat er eind dit jaar wat anime-boxen zouden uitkomen voor maar 45 dollar ofzo per stuk, in Amerika (ik geloof o.a. Samurai Champloo), dus wellicht het aanschaffen waard, mits regio-vrij... :)

Daarnaast zijn er ook wat BR's in Azie die ik graag zou willen kopen (o.a. Ip Man en Days of Being Wild), maar die niet regio-vrij zijn :(

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:46

voodooless

Sound is no voodoo!

JvdW schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:35:
Volgende keer inderdaad beter de handleiding lezen van te voren.
Dan moet je het geluk hebben dat het er in staat. Er zijn nu diverse BR spelers met DLNA en/of USB afspeelmogelijkheden, maar slechts enkele geven in de manual (duidelijk) aan welke codecs en formaten nu wel ondersteund worden. Samsung en LG geven het redelijk aan, bij de rest kun je dat eigenlijk wel vergeten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TK38
  • Laatst online: 17-08-2023
Heeft iemand ervaring met het importeren van Bluray spelers? Bv. Amerika heeft helaas alleen 120 V apparaten en die gaan slecht op ons 220 net. Soms zijn de swithes aan de achterkant om te zetten.
Maar bij de Pioneers zie ik ze niet op de afbeeldingen. Wie heeft er het juiste antwoord. Kan je vanuit USA importeren en wat moet je doen. Douane is niet interessant, daar is genoeg info van te krijgen.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik ben ook van plan om een blu-ray speler te gaan kopen. Waarschijnlijk de Philips BDP-7500/7300. Ik heb hier in dit topic ook al wat gelezen over de verschillen. En iemand van philips wist mij te vertellen dat de 7500 de opvolger van de 7300 was, met waarschijnlijk wel de zelfde beeldchip als de 7300.

Hij wist mij ook te vertellen dat de beeldkwaliteit ongeveer wel gelijk zou zijn aan de 7300. En dat is wat ik nu wil weten zou dit ook echt zo zijn, aan de specs te zien lijken de apparaten zoveel op elkaar dat je er wel vanuit zo gaan dat ze dezelfde chip hebben. Omdat ik over de 7300 wel veel (positive) reviews kon vinden en over de 7500 niet.

Ik wilde graag de 7500 kopen omdat deze meedoet aan de gratis blu-ray actie van philips en de 7300 niet. Maar het lijkt mij gewoon hetzelfde apparaat in een nieuw jasje. Kan iemand anders hier nog iets zinnigs over zeggen? ;)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

TK38 schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:03:
Heeft iemand ervaring met het importeren van Bluray spelers? Bv. Amerika heeft helaas alleen 120 V apparaten en die gaan slecht op ons 220 net. Soms zijn de swithes aan de achterkant om te zetten.
Maar bij de Pioneers zie ik ze niet op de afbeeldingen. Wie heeft er het juiste antwoord. Kan je vanuit USA importeren en wat moet je doen. Douane is niet interessant, daar is genoeg info van te krijgen.
Waarom zou je er een importeren ? Wellicht dat de prijs gunstiger is, maar verder heb je alleen maar nadelen:

- 120 Volt
- Regio A speler (een hoop titels uit Europa kun je dus niet afspelen)
- Garantie (als er wat stuk gaat)
- Het verschil in prijs is minder nadat je verzendkosten, BTW en importrechten hebt betaald

Wellicht moet je nog even door sparen en gewoon een Nederlands exemplaar kopen en die Regio Vrij laten maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zelf importeren zou ik eigenlijk ook niet doen, al was het maar ivm garantie issues en potentiële extra invoer rechten die je moet betalen. Overigens zijn sommige spelers tegenwoordig wel voorzien van een universele voeding, dus qua stroom hoeft het niet altijd meer een issue te zijn. Ik heb zelf van de week een Oppo blu-ray speler gekocht, wel via een nederlandse winkel, en dat is ook een amerikaans apparaat maar werkt gewoon ook op 230 v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net een Philips BDP9500 aangeschaft, maar had al meteen problemen. Terminator : Salvation laadt tot in het menu, waarna ik vervolgens niets kan selecteren in het menu, dus ook de film niet kan starten (op mijn PS3 werkt het wel). Vervolgens heb ik ook ontdekt dat The Fast and the Furious op de 2de scene stopt, wat ik op mijn PS3 ook weer niet heb. De laatste firmware is op de speler geïnstalleerd, en heb al een mail naar Philips customer service verstuurd. Hebben nog andere mensen gelijkaardige problemen met het afspelen van blu-ray films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:21:
Ik heb me net een Philips BDP9500 aangeschaft, maar had al meteen problemen. Terminator : Salvation laadt tot in het menu, waarna ik vervolgens niets kan selecteren in het menu, dus ook de film niet kan starten (op mijn PS3 werkt het wel). Vervolgens heb ik ook ontdekt dat The Fast and the Furious op de 2de scene stopt, wat ik op mijn PS3 ook weer niet heb. De laatste firmware is op de speler geïnstalleerd, en heb al een mail naar Philips customer service verstuurd. Hebben nog andere mensen gelijkaardige problemen met het afspelen van blu-ray films ?
Ter informatie: Terminator Salvation speelt blijkbaar op geen enkele Philips Blu-ray speler.
(Eén van m'n filmvrienden heeft 2 verschillende modellen en heeft het als eerste opgemerkt. Hij heeft dit al gemeld bij de bevoegde personen bij Philips en een nieuwe firmware is beloofd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Yi-Long schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:24:
Dan zal ik maar eens gaan checken of ik een lijst kan vinden van welke BR'sregiovrij zijn...

Ik zag namelijk dat er eind dit jaar wat anime-boxen zouden uitkomen voor maar 45 dollar ofzo per stuk, in Amerika (ik geloof o.a. Samurai Champloo), dus wellicht het aanschaffen waard, mits regio-vrij... :)

Daarnaast zijn er ook wat BR's in Azie die ik graag zou willen kopen (o.a. Ip Man en Days of Being Wild), maar die niet regio-vrij zijn :(
De beste lijst is deze: http://bluray.liesinc.net/

Als je alle regio's wilt zien ben je momenteel gewoon nog duurder uit (of extra speler, of regio vrij maken). Maar ja, dat is wel vaker als je er snel bij wilt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neobahamuth schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:25:
[...]

Ter informatie: Terminator Salvation speelt blijkbaar op geen enkele Philips Blu-ray speler.
(Eén van m'n filmvrienden heeft 2 verschillende modellen en heeft het als eerste opgemerkt. Hij heeft dit al gemeld bij de bevoegde personen bij Philips en een nieuwe firmware is beloofd.)
Ik moet wel toegeven dat het spelen van Harry Potter (beginscene Half-Blood Prince) op 1080p/24p heel mooi is. Beelden gaan heel vloeiend. De hoofdrede voor de aankoop van de BDP9500 was dat ik deze met de afstandsbediening van mijn philips TV ook kan bedienen. Ik moet toegeven dat het EasyLink systeem super is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:05:
Ik ben ook van plan om een blu-ray speler te gaan kopen. Waarschijnlijk de Philips BDP-7500/7300. Ik heb hier in dit topic ook al wat gelezen over de verschillen. En iemand van philips wist mij te vertellen dat de 7500 de opvolger van de 7300 was, met waarschijnlijk wel de zelfde beeldchip als de 7300.

Hij wist mij ook te vertellen dat de beeldkwaliteit ongeveer wel gelijk zou zijn aan de 7300. En dat is wat ik nu wil weten zou dit ook echt zo zijn, aan de specs te zien lijken de apparaten zoveel op elkaar dat je er wel vanuit zo gaan dat ze dezelfde chip hebben. Omdat ik over de 7300 wel veel (positive) reviews kon vinden en over de 7500 niet.

Ik wilde graag de 7500 kopen omdat deze meedoet aan de gratis blu-ray actie van philips en de 7300 niet. Maar het lijkt mij gewoon hetzelfde apparaat in een nieuw jasje. Kan iemand anders hier nog iets zinnigs over zeggen? ;)
Sinds een maandje heb ik de 7300 en die bevalt prima. Na het lezen van diverse reviews gekozen voor de Philips. Voor 199 euro vond ik geen betere bdp speler met 5.1 analoog aansluiting. (mijn receiver heeft geen hdmi ingang)

In de winkel, BCC, bleken er 2 Blu-Rays in de doos te zitten aldus een sticker. De verkoper wist hier niet van maar na openen van de doos zaten ze er ook echt in. Leuk extraatje evenals de bijgeleverde HDMi kabel.

Pluspunt voor het oog is het design van de speler, strak met niks te veel knoppen. In mijn ogen mooier dan de 7500.

Beeld: upscalen van dvd's is perfect. Blu-ray bekijken maakt het feest helemaal compleet.
Geluid: Grote stap voorwaarts t.o.v. mijn vorige speler, een JCV.

(verschil tussen de 7300 en de 7500 kan ik niet vinden qua specs. Nergens op internet gevonden of er bijvoorbeeld de zelfde video chip in zit)

Sinds de laatste firmware update kan de 7300 ook 21:9 weergeven. Dit staat niet in de spec. list op de Philips site.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt de Philips BDP7300 ook wmv-hd bestanden af? Ik lees namelijk dat de audio niet supported is. Klopt dat? Zou wel super zijn als dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Bij deze ga ik een poging wagen om een tabel te maken waar de gegevens van mijn speler in komen. Als mensen het dan kopieren en ook hun eigen speler er in zetten kan dat hopelijk worden toegevoegd aan de start van dit topic. Ik probeer er nuttige informatie in te zetten.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn html kennis niet verder gaat dan versie 1.1. Dus verwacht geen spannende dingen :)

Nou, daar gaan we dan:

SpelerStreamDecodeUitgangenBD ProfileSpeelt ook afFirmwareLeverbaarPrijs
Panasonic DMP-BD50DD+, TrueHD, DTS-HD HR, DTS-HD MA, PCM 7.1DD+, TrueHD, DTS-HD HR, DTS-HD MAHDMI, Component, S-Video, CVBS, Analoog 5.1 Audio, Optisch/Coax Audio, LAN2.0AVCHD, DivX, XviD, MP3 en JpegVia LAN, via CDNeen.v.t.

Stream = Wat de versterker moet decoderen (PCM 5.1/7.1 kan ook door HDMI 1.1 versterkers gedaan worden)
Decode = Wat de speler zelf kan decoderen (belangrijk voor analoge aansluitingen)
Firmware = Via welke manieren kan de Firmware geupdate worden ?

Hopelijk willen andere mensen hun speler ook toevoegen. Zodat er een lijst ontstaat waar mensen makkelijk in kunnen opzoeken wat ze zoeken in een BR speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aan het denken morgen een speler te halen als kado voor de ouwe lui hier thuis. We hebben een sony bravia staan, sony surround cinema set, sony dvd en video. Het merk lijkt me qua synchroniseren en opties dus voor de hand.

Echter zit ik met een paar dingen. Wat is het nut van internet op een speler? Mis ik er leuke opties aan? Ik heb de sony s360 op het oog. Ik neem aan dat via een hdmi kabel van de blue ray naar de hdmi van de tv het geluid weer surround op de speakerset komt? Ben bang dat die nog geen hdmi heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:42:
Echter zit ik met een paar dingen. Wat is het nut van internet op een speler? Mis ik er leuke opties aan? Ik heb de sony s360 op het oog. Ik neem aan dat via een hdmi kabel van de blue ray naar de hdmi van de tv het geluid weer surround op de speakerset komt? Ben bang dat die nog geen hdmi heeft :(
De internet verbinding is voornamelijk voor 2 zaken:

1) Het updaten van de Firmware
2) Om extra content e.d. te downloaden (beter bekend als BD Live)

Het voegt niks toe aan het bekijken van de film. Dwz: in sommige gevallen kan een firmware update nodig zijn om nieuwe films te bekijken, of functies te gebruiken.

Als je de BR speler op de TV aansluit, dan is het van belang dat je speler alle formaten locaal kan decoderen. Je hebt er echter weinig aan omdat de meeste TV's niet verder komen dan stereo. De meeste TV's zijn ook niet instaat om geluids formaten te decoderen (sommige ondersteunen Dolby Digital). Je bent beter af als je de BR speler via Analoog 5.1 (de speler kan dan de nieuwe formaten decoderen en via de analoge uitgangen doorgeven, dit is in de meeste gevallen een prima oplossing) of Analoge optische/coaxiale (je krijgt dan alleen standaard dts en Dolby Digital) aansluiten op de Home Cinema set.

Een beetje recente set heeft wel 1 HDMI in en out. In dat geval kun je de boel doorlussen via de Home Cinemaset.

De speler is verder een prima keuze die in ieder geval alle nieuwe geluidsformaten locaal kan decoderen.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gaan voor de panasonic dmp bd80
pracht dingetje.

Kijk ma eens bij Knip

[ Voor 21% gewijzigd door DaMarcus op 17-12-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh

Boushh

of TFA

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:56:
pracht dingetje.

Kijk ma eens naar de Panasonic DMP BD-80
Je adviseerd een bijna twee keer zo dure speler als de S360, die niet past bij een Sony Home Cinema Set en een totaal andere afstand bediening heeft omdat ???

Als je een speler adviseerd, wees dan zo vriendelijk er bij te zetten waarom. Mensen die dit Topic bezoeken hopen juist informatie te krijgen waarom de ene speler meer geschikt is dan de andere. In in dat opzicht voeg je dus niks toe aan het topic.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMarcus op 17-12-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:46
Ik zou op marktplaats een panasonic DMP-BD60 op de kop tikken voor 60-100 euro oid. Die dingen worden massaal gedumpt ivm een panasonic actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:56:
pracht dingetje.

Kijk ma eens bij *KNIP*
En dan nog: waarom de BD-80 als je voor heel veel minder de BD-60 hebt die bijna hetzelfde is. Alleen de BD-80 heeft meerkanaals analoge uitgangen. En die zijn toch niet nodig omdat alles dus gewoon via HDMI kan...

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 26-12-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:27:
Speelt de Philips BDP7300 ook wmv-hd bestanden af? Ik lees namelijk dat de audio niet supported is. Klopt dat? Zou wel super zijn als dat wel kan.
Er is een firmware update geweest o.a. voor wmv support, ik zelf heb er geen ervaring mee. (Los daarvan zie ik geen voordelen van wmv bestanden t.o.v. Blu-ray en dvd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 19:40
Ik ben voor mn ouders opzoek naar een blu-ray recorder, iemand tips? Ze moeten gewoon een blue-ray speler hebben die makkelijk kan opnemen en makkelijke te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
DBreda schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:30:
Ik ben voor mn ouders opzoek naar een blu-ray recorder, iemand tips? Ze moeten gewoon een blue-ray speler hebben die makkelijk kan opnemen en makkelijke te bedienen is.
Zijn due er uberhaupt al en ook betaalbaar?
Dacht dat Pioneer of Panasonic daar mee bezig was, maar dat het nog maar een prototype was en ook de adviesprijs was niet echt om naar huis te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Na wat positieve reviews gelezen te hebben over de Sony S760 lijkt mij dat een ideale speler met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Ze hebben nu zels het videochipset overgenomen in deze speler van de veel duurdere speler BDP-S5000ES :9~ Hij schijnt prachtig te klinken en prachtig beeld te hebben.

Enige player die mij ook nog de aandacht trekt, is de cambridge audio 650BD. Deze is bijna 2x zo duur, maar ik vraag mij af of ik voor dat geld ook niet een mooie superaudiocd speler en cd speler in huis haal.

Vinden jullie dit een meerwaarde of is dat niet zo heel intressant? Ik wil het best wel is een keer proberen superaudio cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaring met deze:
Hiteker HTB-1026 Bluray player zacht prijsje 99.99 €, Kruidvat België
■ HDMI Video 1080P / 1080I / 720P
■ HDMI Version 1.3
■ BD Live 2.0 USB / Ethernet
■ Video PAL / NTSC
■ Progressive Scan Yes
■ LetterboxYes
■ AudioAnalog Audio / MPEG PCM Stereo / Dolby Digital / DTS HD
■ EthernetYes (RJ-45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Persoonlijk zou ik voor een paar euro meer een bekender merk nemen. Het voordeel wat je dan heb is dat je op meer support kan rekekenen. Zo zul je veel regelmatiger een firmwareupdate krijgen. Hiteker is meer zo'n merk ze maken een deal met een OEM fabrikant, schroeven hun eigen label erop, en de buit is binnen.
Kijk naar de budget spelers van: Philips, LG, Samsung. Of liever nog als je richting de 150 euro wil gaan: Sony en Panasonic. Maar al deze merken zijn beter dan Hiteker, vanwege de support en ondersteuning na aanschaf en ook de kwaliteit van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 08:46

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:01:
iemand ervaring met deze:
Hiteker HTB-1026 Bluray player zacht prijsje 99.99 €, Kruidvat België
■ HDMI Video 1080P / 1080I / 720P
■ HDMI Version 1.3
■ BD Live 2.0 USB / Ethernet
■ Video PAL / NTSC
■ Progressive Scan Yes
■ LetterboxYes
■ AudioAnalog Audio / MPEG PCM Stereo / Dolby Digital / DTS HD
■ EthernetYes (RJ-45)
Ook verkrijgbaar bij Kruidvat NL voor dezelfde prijs

http://internetvoordeel.k...pageProduct&ProdID=68175&

Meer info:http://www.hiteker.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=41&category_id=25&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

Een van de leuke mogelijkheden is het afspelen van media via USB. Ik kan alleen nergens vinden wat hij precies ondersteunt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb er vandaag ééntje gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/10xhdtx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/i5sx34.jpgAfbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/9hunw8.jpgAfbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/b4841f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/av2znn.jpgAfbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/mb7qe9.jpgAfbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/dvpnxx.jpg

(Ik heb al 2 Blu-ray spelers dus deze wordt misschien een geschenkje voor iemand. Daarom heb ik hem niet verder uitgepakt, noch aangesloten. Er zit trouwens helaas geen HDMI-kabel bij. Voor €99 mag je ook niet te veel verwachten hé.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Na het lezen van de overweldigende reviews heb ik toch maar de nieuwe Sony S760 besteld. Ik denk dat de reviews wel genoeg zeggen:

http://www.avforums.com/r...y-Disc-Player-Review.html
http://www.whathifi.com/Review/Sony-BDP-S760/
http://www.techradar.com/...-ray-player-646841/review
http://stuff.tv/Review/Sony-BDP-S760-review/

etc.. Kortom echt een topding kwa beeld, referentie in zijn klasse en ook analoge multichanel uitgangen.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Voor de Hiteker HTB-1026 geïnteresseerden:
Hier beweert iemand dat deze hack de speler regiovrij maakt voor DVD en je daarmee ook de regio voor Blu-ray kan switchen: klik
Iemand die het wil uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik heb zitten twijfelen, dedicated BD-player of een PS3 speler voor mijn Sony Bravia 40WE5. Ik ben voor de PS3 gegaan, en wel voor de volgende redenen:

- Ik heb een Sony televisie ( 5WE40, erg goed en zeer zuinig) en kan zodoende gebruik maken dan Bravia Sync. Kan dus de PS3 tijdens het film kijken bedienen met de afstandsbediening van de tv. Ook eenvoudige opties in het menu, zoals het spelen van muziek, zijn te bedienen met de afstandsbediening van de tv.

- Media center functies. Even een herhaling van het NOS journaal kijken, een website bekijken, een mp3 spelen, een videoclip zoeken (met VidZone, aanrader), foto's bekijken. Zowel van de harde schijf als USB stick werkt het allemaal uitstekend.

- Het verbruik valt tegenwoordig (met de Slim uitvoering) erg mee, zo'n 75 watt tijdens het spelen van een BD en 100 watt tijdens het gamen.

- Verminderde geluidsproductie tov. de oude PS3, apparaat is amper meer te horen.

- Bitstreams lossless TrueHD en DTS-HD MA audio!

- Ingebouwde 120GB harde schijf

- De mogelijkheid om de mooiste spellen te spelen! Ik heb nu Uncharted 2 bemachtigd, het is echt geweldig mooi!

- Mogelijkheid tot updates in de toekomst.

Ik heb er 270 euro voor betaald en het is iedere cent waard. Beelden zien er werkelijk fenomenaal uit, het geluid klinkt geweldig, de bediening is zeer eenvoudig en de opties zijn haast oneindig. Ik ben nu een paar dagen aan het spelen en ik heb het idee dat ik voorlopig nog niet uitgespeeld ben.

Als je écht alleen maar een film wilt spelen, niet van games houdt of alleen het állerbeste wilt qua kwaliteit, alleen dan ben ik van mening dat je met een andere speler beter af bent. Voor een ieder die van leuke snufjes en gewoon goede kwaliteit houdt, tegen een naar mijn mening zeer schappelijke prijs: Je kunt haast niet om de PS3 Slim heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

In aansluiting daarop dan een tip voor de dolenden ;)
Ik ben inmiddels een weekje eigenaar van de LG BD390, en vooralsnog erg tevreden mee. Het is een wat duurder apparaat (229 euro) maar biedt in ruil daar voor een behoorlijk gebruiksvriendelijke speler met ingebouwde wlan functionaliteit. Als ik geen Xbox360 had gehad, was ik uiteraard voor een PS3 gegaan, maar als je zoals ik de gamefunctionaliteit niet nodig hebt biedt deze speler belangrijke voordelen.

Hij start sneller op dan de PS3, met de Quickstart functie zit je écht in 20 seconden in het hoofdmenu van de bluray die je in de speler stopt.
Hij is 100% geoptimaliseerd voor bluray & media afspelen, een PS3 blijft toch primair een game apparaat. Daardoor is hij voor oma of de buurman met 2 linkerhanden toch gewoon geschikter dan een PS3.
Ook is hij fluisterstil, alhoewel de PS3 slim ook behoorlijk wat verberterd schijnt te zijn.

Nadelen zijn dat hij geen wmv ondersteunt, en ook geen HD filmpjes op youtube kan lezen :( .
Maar ik ben er verder tiptop tevreden mee!

[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-01-2010 00:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het een beetje doorgelezen, maar blijf toch nog wel vragen houden. Ook omdat ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb...

Ik sta op het punt een blu-ray speler aan te schaffen en wil dan ook graag een 7.1 receiver hebben om er optimaal van te kunnen genieten.

Als ik een Panasonic BD60 koop, wordt dit geluid dan op de juiste manier in 7.1 HD audio weergegeven via de receiver? Of heb ik dan de BD80 nodig?

En moet ik bij de aanschaf van de receiver nog letten op bepaalde audio in- of out- aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
De Panasonic BD60 heeft alleen meerkanaals output over HDMI en over de S/PDIF. De laatste kan tot maximaal Dolby Digital en DTS weergeven. De HDMI uitgang kan alles uitvoeren, dus ook Dolby TrueHD en DTS HD. Het voordeel van de BD80 ten opzichte van de BD60 is dat de BD80 7.1 meerkanaals uitgangen heeft. De BD80 kan dus alle audio zelf decoderen en dan over de analoge uitgangen naar een receiver sturen.

Als je dus van HD Audio gebruik wilt maken en je koopt de BD60 dan moet de receiver beschikken over HD Audio codecs en HDMI ingangen met HDMI Processing. Maar negen van de tien keer gaat dat samen. Als je de BD80 zou kopen dan hoeft de receiver alleen maar meerkanaals analoge ingangen te hebben. Dus geen HD Audio codecs, want de receiver doet het decodeerwerk niet maar de Blu-ray speler. Waar jij dus mee zit wordt hier uitgelegd en wel onder "Uitsturen van HD Audio".

Overigens kan elke Blu-ray speler over HD Audio via bitstream versturen over HDMI. Om dat te kunnen decoderen heb je dus een receiver nodig met HDMI en HD Audio codecs aan boord. Dus dat is waar je op moet letten:
  • BD60: receiver met HDMI in (en uit), HDMI Processing en HD Audio codecs
  • BD80: receiver met meerkanaals analoge ingangen.
Het is maar net wat je wilt: de BD60 lijkt lastiger omdat er meer "nodig" is, maar het is in praktijk makkelijker omdat alles via één HDMI kabel kan. En bij de BD80 heb je tot wel acht RCA/interlinks nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh ok, dat is precies de info die ik nodig heb. Super bedankt!
Dan wordt het dus de BD60, nu nog op zoek naar de bijpassende receiver. Dit wordt dan waarschijnlijk de Onkyo sr607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:55:
Euh ok, dat is precies de info die ik nodig heb. Super bedankt!
N.P. :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:55:
Dan wordt het dus de BD60, nu nog op zoek naar de bijpassende receiver. Dit wordt dan waarschijnlijk de Onkyo sr607
Onkyo TX-SR507 en hoger is inderdaad mogelijk met een Panasonic BD60 qua versturen en ontvangen van HD Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede Blu-ray speler.
Ik wil alleen blu-rays en dvd's erop afspelen en 'm aansluiten op m'n Logitech Z-5500 dmv een optische of een coax kabel.
Ik zat daarom te denken aan een LG BD370 of een Sony-360.
Iemand ervaring hiermee? Welke zou ik nemen?
Of geen van beide en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online
Waarom is je keuze dan precies gevallen op de LG BD370 of een Sony-360?
Want naar mijn weten heeft elke Blu-ray speler wel een optische, dan wel digitiale coax uitgang om een set op aan te sluiten. Voor de geluidskwaliteit hoef je het niet te doen, want beide apparaten bitstreamen audio naar de Z-5500 en deze decodeert het. Dus daar zal geen verschil in zitten.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Het is "Blu-ray".
Dus geen Blue-ray, bluwree, bluray, BluRay, BlueRAY of iets anders creatiefs :-)