Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:35

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/addon/BD390-3-feat%5B1%5D.jpg

Ik ben zojuist de trotse eigenaar geworden van bovenstaande "network blu-ray" player zoals LG hem zelf noemt, de LG BD390. Het is een bijzonder veelzijdig apparaat dat overweg kan met vrij veel mediaformaten (mkv, divx, mpeg, avi, mp3, wma) en via de ingebouwde WiFi kaart niet alleen alles van je home netwerk maar ook van YouTube kan plukken. Het sterke van het apparaat zit hem in deze combinatie; oma kan hem bedienen, maar toch kan hij met de meeste mediafiles overweg. Op hardware.infoTV werd hij daarom zeer treffend 'de htpc voor non-tweakers' genoemd. Ik ben er zelf vooralsnog erg tevreden mee, en was benieuwd naar ervaringen van anderen hier. Het apparaat heeft reeds de Eisa Award 2010 voor "best value blu-ray player" gekregen, dus hij heeft een grote belofte waar te maken.

Even de belangrijkste specs:
- FullHD 1080p Blu-Ray speler
- Ondersteuning voor DVD+R/RW, DVD-R/RW, CD-R/RW, AVCHD
- Ondersteunde media: AVCHD, Divx, DivXHD, MP3, WMA, MPEG2, MPEG4, AVI, MKV
- Ingebouwde YouTube en BDLive ondersteuning
- Connectiviteit: ingebouwde Ethernet en Wifi (g/n) functionaliteit, USB2.0 poort
- Geluid: coax & optisch tot 7.1 DTS-HD
Overige specs zijn hier te vinden.

Een aantal nuttige reviews:
- CNet
- AVForums
- Tweakers.net gebruikers

Verder zijn er ook goede videoreviews over te vinden
- Hardware.info
- Newegg Review

De belangrijkste positieve punten;
- Hij start op zijn minst even snel op als de PlayStation3, zo niet sneller.
- Daarnaast maakt hij geen hoorbaar geluid, wat ten opzichte van een normale htpc natuurlijk ook een voordeel kan zijn.
- Het apparaat is supergebruiksvriendelijk, en wordt bij veel reviews als editors pick of iets vergelijkbaars gekroond (oa CNet, AvForums, Eisa).

Echt grote nadelen heb ik zelf nog niet gelezen,
- De dvd upscaling schijnt niet heel denderend te zijn maar zelf ben ik er eigenlijk wel tevreden mee...

Tot slot gaan we voor de meest actuele prijs natuurlijk naar onze eigen pricewatch!

Mijn ervaring zijn tot nu toe erg goed, op de gebrekkige kwaliteit van de youtube filmpjes na: hij ondersteunt namelijk (nog) geen HD content. Nu maar hopen dat er snel custom firmwares op de markt komen!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb zelf de BD370, die volgens mij exact hetzelfde is behalve het hebben van WLAN.
Ik vind het een prachtige blu-rayspeler, maar qua mediaspeler stelt deze zwaar teleur:
-geen support voor NTFS (dus enkel tot 4GB grote films)
-divx support erg matig (allerlei storende artifacts in beeld die mn laptop niet laat zien)
-mkv support dramatisch (schokkend beeld, allerlei artifacts, niet te kijken dus).
-Youtube niet aan de praat gekregen (via draadloze verbinding via router, speler geeft aan geen netwerk te kunnen vinden oid)

Heb een redelijk recente firmware erop staan, maar ik reken er eigenlijk niet op dat hier nog wat spannends mee gaat gebeuren, ik ga binnenkort een echte standalone mediaplayer of htpc aanschaffen.
Voor blu-rays en dvds blijft dit apparaat echter staan, daarvoor had ik het ook in de eerste plaats aangeschaft :)
Hij is inderdaad zeer snel met opstarten (wat nogal een irritatiepunt schijnt te zijn bij vergelijkbare en duurdere spelers), en hij maakt geen/weinig geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-12-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:54:
Heb zelf de BD370, die volgens mij exact hetzelfde is behalve het hebben van WLAN.
Ik vind het een prachtige blu-rayspeler, maar qua mediaspeler stelt deze zwaar teleur:
-geen support voor NTFS (dus enkel tot 4GB grote films)
-divx support erg matig (allerlei storende artifacts in beeld die mn laptop niet laat zien)
-mkv support dramatisch (schokkend beeld, allerlei artifacts, niet te kijken dus).
-Youtube niet aan de praat gekregen (via draadloze verbinding via router, speler geeft aan geen netwerk te kunnen vinden oid)
Laat LG nu al bovenstaande punten gefixt hebben in de BD390. Tot nu toe ben ik geen van je problemen tegen gekomen in ieder geval.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158688

Ben ik even blij dat ik toch de BD390 heb gekocht! Deze heeft gewoon draadaansluiting met netwerk, dus was niet per se nodig om voor de duurdere te gaan.

Was mooi in de aanbieding bij Informatique, dus ook lekker snel in huis.

Ik probeer de BD390 momenteel werkend te krijgen met TVersity, maar nu krijg ik AAC geluidsbestanden er nog niet goed doorheen, terwijl de handleiding ook zegt dat alleen MP3 en WMA geluidsbestanden worden ondersteund. Echter deze review meldt dat dit wel zou kunnen en ook video met AAC kan wel weer worden gespeeld. In een profiles.xml moeten mimetypes opgegeven worden voor de codecs die de BD390 ondersteund, zodat TVersity weet of ie het bestand moet transcoderen of niet. Ook MKV komt niet ongetranscodeerd aan (wat wel weer nodig is voor MOV-bestanden).

Gezeur :P (iedereen die bovenstaande alinea in 1 keer vat zonder te googlen is een held).

Nu nog een digitale recorder voor digitenne en ik ben eerst weer klaar voor 2010. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik stream gewoon via een netwerkshare in windows 7 en dat werkt prima eigenlijk. Geen TVersity nodig ;). Maar hoe krijg jij voor elkaar dan dat tversity de codecwensen van de lg kan zien? Tversity is toch alleen bedoeld voor xbox/ps3?

Nog een handige tip trouwens; dat Quickstart waar ze reclame mee maken werkt echt onwijs goed! Ipv de speler aanzetten met de power knop kan je hem ook met de Open tray knop openen, dan kan je je bluray erin gooien terwijl de speler zelf nog aan t booten is. Letterlijk in 20 seconden een opgestarte disc!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91531

Ik lurk even mee.
Heb deze speler ook sinds een paar dagen. Geweldig ding. Alleen balen dat de dvd bestanden wel gelezen kunnen worden via het netwerk, maar er geen subs gebruikt kunnen worden. Achteraf natuurlijk ook wel logisch. Maar nu dus een manier proberen te zoeken om mijn vob bestand wel bruikbaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Via TVersity zou dat moeten lukken, dus ik hoop dat AldertB nog even aan kan geven hoe je dat allemaal het best instelt ;)

Wellicht nog een tip: er is een geheim menu waarin je alle mogelijke info over je speler kan inlezen.
Ga naar Setup -> Display -> TV Aspect Ratio -> 16.9
Typ daar vervolgens de cijfercombinatie 1397139
(gebruik vd tip natuurlijk voor eigen risico!)

Zo zijn er ook codes om de speler regiovrij te maken maar die heb ik nog niet gevonden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-01-2010 16:52 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HetWonder, interessant die verborgen opties :-) Op een wat christelijker tijdstip maar eens proberen.

Maar eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Het is het allemaal net niet. We kochten de BD390 vooral vanwege de extra features, maar de besturing is toch wat traag soms en moet toch ook weer even helemaal weer geleerd worden (dat is niet voor iedereen even makkelijk).

Ook moet je eigenlijk altijd een computer hebben draaien met de transcoder en een dual P3 server kan dat niet aan. Quicktime movie files worden wel goed getranscodeerd, maar voordat ie start met spelen moet je toch ook even weer wachten (paar keer flitsend scherm).

Verder kun je natuurlijk niet vooruit en achteruit spoelen bij gestreamde content. Ook ondertitelingen zijn soms hard nodig en met die zeep-series willen de reclames nog wel eens net niet juist weggeknipt zijn. Soms moet je de ondertiteling dan even 2 sec vertragen. Appeltje-eitje met computer, maar met dit ding?

En ik heb een gruwelijke hekel aan Java. Ik heb al enkele malen een hangende BD390 gehad (niet reagerend op a.b. en niet de geduld om te wachten tot het laden klaar is van een bestand wat toch niet ging lukken).

Voor degenen die toch verder willen (n.b. mkv wordt wel ondersteund door BD390, maar (nog) niet door TVersity. mkv's beste gewoon via een standaard netwerkshare openen). In de TVserity map zet je in profiles.xml nog voor de sluitende </profileList>. Opslaan en service TVersity herstarten :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
<profile id="2f626312-b3cf-4a69-b22f-694f4b8ddd01">
<friendlyName>LG BD390</friendlyName>
<manufacturerName>LG</manufacturerName>
<modelName>LG BD Player</modelName>

<HTTPHeader inUASubstr="Linux/2.6.24.7.0909171-REL UPnP/1.0 DLNADOC/1.50 INTEL_NMPR/2.0 LG_DLNA_SDK/1.5.0"/>

<!-- The Name of the media serverdevice description file that should be used in conjunction with a player that
corresponds to this profile -->
<deviceDescription name="UPNP_AV_MediaServer_1.0.default.xml"/>

<!-- The container identifier media players of this profile expect
-->
<contentDirectory shortUrl="true" friendlyFilename="false"/>

<!-- When transcoding is needed to which format should we transcode -->
<transcodeTarget audio="audio/mpeg" video="video/vob" photo="image/jpeg"
onlineAudio="audio/mpeg" onlineVideo="video/vob" onlinePhoto="image/jpeg" />

<maxVideoInfo width="1920" height="1080" bitrate="20000000" fps="60000/1001"></maxVideoInfo>
<minVideoInfo width="0" height="0" bitrate="0" fps="24"></minVideoInfo>

<maxImageInfo width="1920" height="1080"></maxImageInfo>
<minImageInfo width="0" height="0"></minImageInfo>

<maxAudioInfo sampleRate="48000" bitsperSample="16" nchannels="6" bitrate="1536000"></maxAudioInfo>
<minAudioInfo sampleRate="44100" bitsperSample="8" nchannels="1" bitrate="20000"></minAudioInfo>

<fileInfo maxSize="9223372036854775807"/>

<mimetypeList>
<mimetype value="audio/L16"/><!--PCM audio format-->

<mimetype value="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/x-mpeg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/mp3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/x-mp3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/mpeg3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/x-mpeg3" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/mpg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/x-mpg" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->
<mimetype value="audio/x-mpegaudio" rename="audio/mpeg"/><!-- MP3 audio format-->

<mimetype value="image/png"/><!-- PNG image format-->

<mimetype value="image/jpeg"/><!-- jpeg image format-->
<mimetype value="image/jp2"/><!--JPEG2000 image format-->

<mimetype value="video/mpeg"><!-- MPEG (1 or 2 program or transport stream) video format -->
<codec name="MPEG2VIDEO" />
<codec name="MP2" />
<codec name="MP3" />
</mimetype>
<mimetype value="video/mpeg2" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 (program or transport stream) video format-->
<mimetype value="video/mp2p" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format-->
<mimetype value="video/dvd" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 program stream (VOB) video format-->
<mimetype value="video/mp2t" rename="video/mpeg"/><!-- MPEG2 transport stream video format-->
</mimetypeList>

</profile>
Voor geluidsbestanden wordt alleen PCM (L16) en MP3 ondersteund. M4A (AAC, iTunes) niet, hoe ik ook probeerde. Dan gaat TVserity nu dus transcoderen, maar op wat voor bitrate? Geen idee. 64 kbps M4A moet 128 kbps MP3 worden, maar of dat ook gebeurd?

Video: VOB en MP2 wordt dus ondersteund. Maar ook AVI, MP4, DivX en MKV. Ik ben nog niet met deze formaten aan het testen gegaan hoe ik dit in de 'ondersteunde formaten'-lijst. Ergens in profiles.xml staan wel voorbeelden bij andere spelers voor AVI, MP4 etc. Kwestie van kopiëren en plakken, opslaan, service TVserity herstarten (als hij faalt te herstarten -> fout in profiles.xml).

Dit lijstje heb ik elders van internet geplukt. Wav is eruit gegaan (wordt niet ondersteund) en image/png erin, maar niet veel verder gekomen nog.

Oja. Om netwerkshares voor TVersity beschikbaar te krijgen: zorg ervoor dat de netwerkschijven met de loginnaam en ww gemapt worden als die van de computer waarop het draait en run de service van TVersity onder deze gebruiker (huidige gebruiker).

Ik ben er zoals gezegd wel klaar mee. Onderstaand (HDMI over Cat5) lijkt mij i.c.m. bluetooth toetsenbord en muis beter (media pc (Win 7 ook in 20 sec up and running; OCZ Vertex SSD in RAID 0) staat 10 meter verderop en 1 vloer hoger):

http://www.bluedelta.co.uk/milestone_system.html

Blueray speler erin (en even wat draadjes anders doorverbinden) en gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 14:53

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Anoniem: 91531 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:42:
Ik lurk even mee.
Heb deze speler ook sinds een paar dagen. Geweldig ding. Alleen balen dat de dvd bestanden wel gelezen kunnen worden via het netwerk, maar er geen subs gebruikt kunnen worden. Achteraf natuurlijk ook wel logisch. Maar nu dus een manier proberen te zoeken om mijn vob bestand wel bruikbaar te krijgen.
Mede lurker ;) , heb de BD390 sinds 24 december en ben nog volop uit aan t vinden wat de speler wel en niet vreet (MKV VC-1 is no go) en wat de nukken zijn.

Inderdaad video_ts folders vol met vob's gaan niet lekker mbt selectie audio/sub's en dan heb je nog t irritante feit dat je vob voor vob moet afspelen ipv dat je de .ifo kunt gebruiken en dan lekker doorkijken.

Op dit moment los ik een en 't ander op door mbv handbrake de dvd bestanden naar een mkv om te zetten (met de gewenste audio/sub's).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het is me wel duidelijk dat het niet echt een tweak-apparaat is, en ook wanneer je een volwaardige HTPC wil moet je hem echt niet hebben. Icm met mijn XBox vind ik het prima werken. De makkelijke formaten gooi ik over de BD390 omdat die zo lekker snel & gebruiksvriendelijk is, voor het overige wend ik me tot m'n xbox.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338794

Heeft iemand al ervaring met Windows 7 play to. Het lukt me namelijk niet om naar de LG, die wel zichtbaar is via netwerk venster, te streamen omdat het pay to in WM12 grijs is/blijft.

Op de LG zijn via de WM12 geshared media in W7 & XP wel zichtbaar evenals gesharede folders.

Volgens DLNA 1.5 zou het allemaal wel mogelijk moeten zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339326

Ik heb sinds afgelopen week de BD390 in bezit, moet zeggen dat ik erg tevreden ben.
Ik heb een LG 47LH3000 LCD erop, erg mooi beeld. Zit alleen met het geluid nog even te pielen.

Gisteren voor het eerst eens de Nero4 geinstalleerd en een film proberen af te spelen op het netwerk.
Dit was ook een Video TS en Audio TS bestand, dit bleef gewoon hangen, werkte dus niet.

Ik heb hem draadloos aangesloten op mijn router. Zou het schelen als ik hem gewoon met een kabel lus naar mijn router. Die ligt toch in de buurt.

Maar ik lees dat ik beter een ander bestand kan gebruiken om te streamen??.
Ik ben helemaal nieuw op dit gebied en probeer het te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Sommige bestandsformaten worden idd niet gelezen, maar dan start het bestand niet eens. Is dit bij jou ook het geval of bedoel je met 'vast' dat er wel iets wordt afgespeeld maar dat het hapert. Dan zou het namelijk wel aan de verbinding kunnen liggen.

Ben iig benieuwd wanneer LG een nieuwe firmware uitbrengt en of die ook HD youtube content ondersteunt :) dat is het enige wat ik nog echt mis.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij leest ze wel maar blijft hangen.
Dus ik schat in de verbinding. Draait nu natuurlijk draadloos via Wifi netwerk thuis.

Alleen het lukt mij niet om Video TS bestanden te streamen.
Tevens blijft hij vanaf een externe HD ook hangen.

Nu wil ik een 2.5 Freecom HD kopen met usb. Dus dan heb ik geen externe voeding nodig.
Zou dit werken op de BD390??

En moet ik dan MKV bestanden branden?.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 339326 op 11-01-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 339326 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:51:
Hij leest ze wel maar blijft hangen.
Dus ik schat in de verbinding. Draait nu natuurlijk draadloos via Wifi netwerk thuis.
Even proberen of bekabelt 't probleem verhelpt. Ik heb zelf een kabeltje richting de BD 390 getrokken en dat werkt feilloos.
Alleen het lukt mij niet om Video TS bestanden te streamen.
Tevens blijft hij vanaf een externe HD ook hangen.
De BD 390 speelt hier .vob's af vanaf een netwerk share (linux machine, SaMBa/CIFS dus), zelfde geldt voor mp3's,mpeg's, mkv's. Pech is wel dat je geen menu structuur (a la DVD) krijgt en dus vast zit aan de standaard ingestelde taal vd film en geen sub's hebt.
Nu wil ik een 2.5 Freecom HD kopen met usb. Dus dan heb ik geen externe voeding nodig.
Zou dit werken op de BD390??
Mag geen probleem zijn, heb nog geen externe hdd aan de USB poort gehad, maar een 8 GB stick werkt vlekkeloos. De spec sheet geeft geen uitkomst over hoeveel 'sap' de USB poort max. kan geven, wellicht LG even met deze vraag mailen. Aangezien de BD390 slechts 1 USB aansluiting heeft kun je niet even een 2e poort gebruiken om extra 'sap' te krijgen (zo'n dubbel usb aansluitkabeltje dat je bij sommige externe usb drives geleverd krijgt)
En moet ik dan MKV bestanden branden?.
Nee niet nodig kun je gewoon vanaf stick/netwerk afspelen, maar houdt er rekening mee dat niet alle type MKV's afspeelbaar zijn (x264 geeft geen problemen, VC-1 wel).

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie.

Ik zal inderdaad eens een draad vanaf mijn router gaan voeren.
Kijken of dit verschil maakt.

Wat betreft de exentensie van de bestanden zal ik eens experimenteren.
Maar in wat voor formaat zetten jullie de films op je server of schijf??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 339326 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:34:
Bedankt voor je reactie.

Ik zal inderdaad eens een draad vanaf mijn router gaan voeren.
Kijken of dit verschil maakt.

Wat betreft de exentensie van de bestanden zal ik eens experimenteren.
Maar in wat voor formaat zetten jullie de films op je server of schijf??.
Als ik zelf rip dan mkv, anders in de staat waarin aangetroffen ;) .
Bij incompatibiliteit omcodering naar h.264 mkv (handbrake).

USB stick is NTFS format ivm bestands omvang (groter dan 4 GiB), netwerk share is Ext3 [Linux] en de BD390 is gewoon in staat om de samba (SMb/CIFS) share uit te lezen.

Gisteren wel tegen een hikje aangelopen, de weergave van een ca 30 GB m2ts bestand stottert zo nu en dan.
Kan wellicht aan:
-1 de gebruikte compressie liggen (oplossing:handbrake er eens overheen halen en er een mpeg-4 mkv van maken (aac/DTS voor de audio) )

-2 dat t netwerk t toch niet trekt bij die massa aan data (onwaarschijnlijk de Atom N270 file server kan 25 MB/s leveren binnen t Gigabit gedeelte van t netwerk, dus 100 Mbit kan hij verzadigen.)

-3 de gebruikte netwerkkabel is brak (testen in cross-over setup als direct link tussen 2 gigabit netwerkkaartjes (2 pc's))

-4 de router/switch (Zyxell ding) doet moeilijk (2e Gigabit switch (HP ProCurve 1400-8G) aanschaffen en de begane grond en de 2e verdieping met 1 Gigabit onderling verbinden. Op dit moment is de link tussen boven en beneden 100Mbit [vanaf de Zyxell richting de ProCurve 1400-8G])

[ Voor 52% gewijzigd door Pantagruel op 12-01-2010 13:39 . Reden: uitbreiding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is voor mij even te moeilijk :-)

Gewoon maar even pionieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
gister weer naar volle tevredenheid een avchd'tje zitten kijken; kan het iedereen aanbevelen. Voor 1,50 per duallayer dvd'te kijk je een stuk relaxer naar je filmpje dan wanneer je het moet streamen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb mijn dvd's ook gebrand. Dan kan ik op mijn gemak kijken, streamen vind ik zelf ook minder.

Ik kan namelijk geen grotere bestanden op de externe schijf zetten (fat32).
Moet nog een nieuwe harddisk NTFS kopen.
Zou het liefst met een harddisk via de USB gaan werken.

Alleen nu las die de film wel van de schijf, maar zonder ondertiteling.
Terwijl ik hetzelfde bestand op dvd had gebrand (Video TS) en toen had ik wel nederlandse ondertiteling??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Update:
Pantagruel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:47:
[...]

Gisteren wel tegen een hikje aangelopen, de weergave van een ca 30 GB m2ts bestand stottert zo nu en dan.

Kan wellicht aan:
-1 de gebruikte compressie liggen (oplossing:handbrake er eens overheen halen en er een mpeg-4 mkv van maken (aac/DTS voor de audio) )
Gebruikte compressie is t probleem niet, na t kopieren op een externe hdd (200 GB WD USB schijf) speelt de m2ts file zonder stotteren af.
-2 dat t netwerk t toch niet trekt bij die massa aan data (onwaarschijnlijk de Atom N270 file server kan 25 MB/s leveren binnen t Gigabit gedeelte van t netwerk, dus 100 Mbit kan hij verzadigen.)
De vraag blijft of de 100Mbit voldoende bandbreedte biedt voor t streamen van een m2ts bestand (is ca 30 Gbit groot voor 2h6min film. Theoretisch moet er voldoende bandbreedte in 100Mbit zitten, 1x Blu-ray is 4,5 Mbyte/sec en 100 Mbit levert theoretisch ca 9 Mbyte/sec.
Vooral omdat t via USB wel goed gaat twijfel ik of de 100Mbit nic van de BD390 echt de 100 Mbit haalt (memo to self, spec sheet uitgraven/LG mailen, netwerkverkeer tussen server en BD390 sniffen/bandwith monitoren)
-3 de gebruikte netwerkkabel is brak (testen in cross-over setup als direct link tussen 2 gigabit netwerkkaartjes (2 pc's))
De kabel bleek niet super te zijn, als je er mee bewoog dan wilde de switch wel eens van 1Gbit connect naar 100Mbit heen en weer springen (slecht aansluiting van connector/kabel breukje bij trekken van beneden naar boven). Andere connectors er aangezet, probleem verholpen.
-4 de router/switch (Zyxell ding) doet moeilijk (2e Gigabit switch (HP ProCurve 1400-8G) aanschaffen en de begane grond en de 2e verdieping met 1 Gigabit onderling verbinden. Op dit moment is de link tussen boven en beneden 100Mbit [vanaf de Zyxell richting de ProCurve 1400-8G])
Wellicht dat de Zyxell nog voor wat extra vertraging zorgde, maar als de BD390 aan de Gigabyte switch hangt en de server ook, blijft t gehakkel en gestotter.

Dus voorlopig nog niet uitgezocht.

Update 2:

Het probleem bij t afspelen van t m2ts bestand vanaf een netwerk share is puur te wijten aan de BD 390.
Zoals ik al eerder melde verliep t via de Gigabit switch ook niet vlekkeloos, daarnet even een cross-over kabel gebruikt om een Windows XP machine direct (Gigabit nic) aan de BD 390 te hangen. Netwerkshare browsen geen probleem enzo. Maar als ik t m2ts afspeel start t gestotter.gehakkel op dezelfde punten als met de Gigabit switch of de Zyxell modem/router (100Mbit) er tussen.

Conclusie, hoewel t theoretisch zou moeten kunnen werken, kan de BD390 dus geen m2ts afspelen vanaf t netwerk. Dit is jammer en komt neer op t nodige hercodeer werk (mkv).
Vraag blijft of LG t wellicht via een firmware update kan verbeteren.

[ Voor 14% gewijzigd door Pantagruel op 16-01-2010 20:03 . Reden: update 15/01/2010 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

MMM, de spec's vlgs LG NL zijn anders dan wat ik thuis heb staan:

http://www.lge.com/nl/tv-...-blu-ray-speler-BD390.jsp

...

LG BD390 Video

LG BD390 Blu-Ray voldaan DNLA, BD-Live, Youtube en 160 GB harde schijf

De LG BD390 Blu-ray-speler biedt u superieure kwaliteit van films, series en concerten. Ook is het mogelijk via de speler YouTube-video’s en muziekclips direct van internet af te spelen op uw tv: draadloos, via een kabel of een USB-stick. Dit dankzij DLNA. Deze technologie maakt van de LG Blu-rayspeler een mediabox waarop u mediabestanden vanaf uw pc of USB-apparaat kunt binnenhalen
...

typo-tje van LG????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn externe harddisk 2.5 Freecom USB aangesloten.
Maar wat vreemd is, dat hij geen ondertiteling geeft, terwijl als ik het bestand met dvd schrink brand er wel ondertiteling is op de dvd.

Haalt die de ondertiteling weg??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nee ondertitelbestanden worden via de hd of het netwerk alleen afgespeeld als ze ingebakken zijn (en dus ook niet verwijderbaar). Enige andere mogelijkheid is door er een avchd of dvd van te branden, dan wordt de indeling als dvd gezien en dus wel ondersteund.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt er eigenlijk op neer dat een externe harde schijf 2.5 het beste werkt.
Deze zet ik dan vol met films en speel ze af. Je hebt geen voeding nodig en plugt hem gewoon in de usb aansluiting van de BD390.

Alleen ik zou wel willen streamen, ga hem maar bedraad verbinden, draadloos werkt niet.
Maar is dit nu een ideale mediabox, of moet ik een Eminent aanschaffen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Anoniem: 339326 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:22:
Ja, ik heb mijn dvd's ook gebrand. Dan kan ik op mijn gemak kijken, streamen vind ik zelf ook minder.

Ik kan namelijk geen grotere bestanden op de externe schijf zetten (fat32).
Moet nog een nieuwe harddisk NTFS kopen.
Zou het liefst met een harddisk via de USB gaan werken.

Alleen nu las die de film wel van de schijf, maar zonder ondertiteling.
Terwijl ik hetzelfde bestand op dvd had gebrand (Video TS) en toen had ik wel nederlandse ondertiteling??.
hier een simpele oplossing om je FAT 32 om te zetten naar NTFS: Een FAT16- of FAT32-volume converteren naar het NTFS-bestandssysteem in Windows XP

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg volgende week mijn nieuwe computer, die zal gaan draaien op Windows 7.
Ik neem aan dat ik hierin ook gewoon de externe schijf kan formateren en om kan zetten naar NTFS?.

Maar op zich moet het toch gewoon werken, films vanaf externe schijf op usb van de BD390.

Kan de BD390 trouwens iso bestanden afspelen?.
Deze bestanden hou je namelijk over als je films uitpakt in NZB en BT download??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Iso is een image formaat, het lijkt me dat deze niet door de LG gepakt worden; in windows heb je daar immers ook speciale software voor nodig. Maar probeer het eens en laat het weten ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij pakt het niet?.
Alleen dan zal ik het om moeten zetten in ander bestand.
Zit nog steeds te denken om een Eminent 7080 aan te schaffen, maar doet onze blue ray speler nou precies hetzelfde als je er een USB harddisk op aan sluit??.

Wat is dan de meerwaarde nog van een mediabox naast je BD390??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kan iemand eens goed uitleggen wat nu het probleem met de ondertiteling is?.

Als ik nu een Video TS en Audio TS bestand heb, daar staat ook ondertiteling in.
Maar als ik deze op de harde schijf of vanaf computer stream, krijg ik dan geen ondertiteling als ik deze afspeel op de BD390?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Inderdaad, die krijg je niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me nu duidelijk. Heb wat geexperimenteerd met bestanden.

Heb nu handbrake gebruikt om een bestand om te zetten naar MKV.
Maar is het normaal dat dat zolang duurt??
Het resultaat is wel ingebakken ondertiteling in nederlands 8)
Alleen je bent onderhand een halve dag bezig.

Alleen nu herkend nero 4 het mkv bestand niet, kan het dus niet delen :?
Wat doe ik fout?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 339326 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:47:
Het is me nu duidelijk. Heb wat geexperimenteerd met bestanden.

Heb nu handbrake gebruikt om een bestand om te zetten naar MKV.
Maar is het normaal dat dat zolang duurt??
Het resultaat is wel ingebakken ondertiteling in nederlands 8)
Alleen je bent onderhand een halve dag bezig.

Alleen nu herkend nero 4 het mkv bestand niet, kan het dus niet delen :?
Wat doe ik fout?.
De BD390 kan niets met een iso container, jammer maar helaas en ik zie LG er in de toekomst ook geen firmware oplossing voor bedenken.

Tja, recoderen/converten kost nu eenmaal tijd, wat helpt is een snellere CPU, maar verwacht daar ook geen wonderen van.

Da's jammer van Nero MH 4, eerlijk gezegd gebruik ik Nero 4 helemaal niet om de verschillende bestanden met de BD390 te delen. Gewoon een windows share aanmaken en de boel er in plempen, werkt perfect.
De BD390 kan gewoon de netwerkshare benaderen (speel/stream media hier vanaf een linux machine (mbv SaMBa) en een XP/Vista machine), werkt perfect. Alternatief kun je ook via WM 11 je media delen (tools, Options, Library, Configure sharing, je BD390 zal als unknown device opduiken, maar t zal wel werken. Aangezien streamen vanaf een windows share goed werkte heb ik verder geen tijd meer een Wm11 streaming besteedt.

Mocht je willen uitvinden welke codec er in een mkv container verstopt zit, dan kun je MediaInfo (GPL) of AVInaptic (oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar jij zit dan ook met het feit van ondertiteling of niet?.
Want het moet ingebakken zitten.

Ik krijg woensdag een nieuwe computer die is een stuk sneller.
Ook krijg ik per 1 februari een snellere internet verbinding.

Maar het omzetten vind ik gewoon lang duren.
Weet niet of er programma's zijn die gemakkelijker werken dan handbrake??

Zit er zelfs over te denken om gewoon een mediabox te nemen (eminent 7080).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 09:20

FastBunny

Give it the Works !

HetWonder schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:43:
Nee ondertitelbestanden worden via de hd of het netwerk alleen afgespeeld als ze ingebakken zijn (en dus ook niet verwijderbaar). Enige andere mogelijkheid is door er een avchd of dvd van te branden, dan wordt de indeling als dvd gezien en dus wel ondersteund.
Over het probleem met MKV's en Ondertitels... dit werkt prima, doe hiervoor de volgende stappen en je zult zien dat je gewoon ondertitels bij gedownloade mkv's (waarin de ondertitels uiteraard wel bijzitten) kunt gebruiken!

Stap 1: Open de MKV met MKVextractGUI
Stap 2: Open in MKVExtractGUI de MKV waarvan je de Subs wil rippen.
Stap 3: Selecteerd de juiste ondertitels of vink ze allemaal aan je kunt ze herkennen aan dat er subtitles (S_TEXT/UTF8) achter de tracknummers staan. Klik op extract.
Stap 4: Ga naar de map waar de MKV staat je zult zien dat hier een paar textbestandjes zijn bijgekomen.

En nu de truuk...

Stap 5: Open het juiste textbestand met Notepad/Kladblok. En kies nadat deze geopent is voor Save AS/Opslaan Als. En kies bij Codering voor ANSI (En NIET voor UTF8 waar die standaard op staat!) en geef de bestandnaam exact dezelfde naam als de MKV!

Stap 6: Pak een bak popcorn en een glas cola en enjoy... 8) :)

Uitleg:
Het probleem lijkt erin te zitten dat de BD390 niet kan omgaan met UTF8 gecodeerdetextbestanden, en laat nu net alle ondertitels in een MKV zo gecodeerd zijn... Zodra je hier een ANSI bestand van maakt dan wordt de ondertitel als een standaard textdocument opgeslagen en dan snapt de BD390 het ineens wel, en als de .srt nu dezelfde naam krijgt als de MKV dan pakt de BD390 dit gewoon op!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 339326 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:58:
Maar jij zit dan ook met het feit van ondertiteling of niet?.
Want het moet ingebakken zitten.
Klopt, nu zit ik er niet zo erg mee als t om een engels/frans/duits gesproken film is
Ik krijg woensdag een nieuwe computer die is een stuk sneller.
Ook krijg ik per 1 februari een snellere internet verbinding.

Maar het omzetten vind ik gewoon lang duren.
Weet niet of er programma's zijn die gemakkelijker werken dan handbrake??
Klopt, is niet de snelste zoals zoveel recodeer software, t kost nu eenmaal tijd en cpu kracht,
Riverpast videocleaner is wellicht een optie, alleen geen freeware/gpl en eerlijk gezegd geen idee of t echt sneller zal zijn.
Zit er zelfs over te denken om gewoon een mediabox te nemen (eminent 7080).
Ja als t gaat om een folder met vob's afspelen is dat wellicht een handigere optie.

De BD390 doet t niet slecht als t gaat om t afspelen van losse/netwerk content, maar zoals ook bij andere media spelers laat hij steekjes vallen of blijven er wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisterenavond Gran Torino in mkv formaat (1,5GB) gekeken. Viel niet eens tegen en had ondertiteling.
Het streamen ging perfect.

Maar ik zal eens kijken of het lukt wat Fatbunny zegt. Altijd het proberen waard.
Als ik nu niet alles hoef over te zetten, wil ik de BD390 een kans geven.

Maar is dat nou ook op een soortgelijke manier op te lossen met Video TS (vob bestanden)??

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 339326 op 24-01-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 339326 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 09:34:
Gisterenavond Gran Torino in mkv formaat (1,5GB) gekeken. Viel niet eens tegen en had ondertiteling.
Het streamen ging perfect.

Maar ik zal eens kijken of het lukt wat Fatbunny zegt. Altijd het proberen waard.
Als ik nu niet alles hoef over te zetten, wil ik de BD390 een kans geven.

Maar is dat nou ook op een soortgelijke manier op te lossen met Video TS (vob bestanden)??
Als je absoluut onder zo'n beetje alle omstandigheden je verzameling diverse media bestanden af wilt kunnen spelen (zonder incompatible media files te hercoderen) dan zul je toch echt uit moeten wijken naar een HTPC (codecs worstelen) of erg goed de beschikbare mediaplayers (firmware en format ondersteuning afhankelijkheid blijft bestaan) doornemen.

De Dune BD prime 3.0 is dan een nette maar kostbare optie.

Linkje met een handje vol vob 2 mkv tools: Videohelp.com

[ Voor 3% gewijzigd door Pantagruel op 25-01-2010 13:48 . Reden: Dune BD Prime 3.0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb me ook dit leuke toestel aangeschaft, maar ik snap er toch niet zo veel van:

Als ik een map met video-bestanden vanaf mijn laptop deel met het netwerk wordt deze map niet gezien door de BD390. Wat wel herkend en afgespeeld wordt is hetgeen ik drop in de map C:/users/username/videos

Het probleem lijkt er in te zitten dat de BD390 mijn computer ook alleen weergeeft als: Computername/username/ (in mijn geval dus TOMMYMAC/Tommy).

Toch zou ik graag de films die in C:/films zitten ook willen kunnen afspelen, maar hoe moet ik dit doen? De map C:/films is gedeeld en heeft read/write permissions voor "everyone". Ook staat in mijn netwerkinstelling alles op zo weinig mogelijk beveiliging en zo veel mogelijk sharen ingesteld, wat doe ik mis???

MKV-bestanden worden op dit moment trouwens helemaal niet herkend, ookal zitten ze in dezelfde map als .avi-bestanden die WEL gezien worden.

Wat ook raar is, is dat ik hem getest heb met een LG-tv, en dat het beeld te pas en te onpas zichzelf dimt en dus heeeel erg donker wordt, soort van ECO-stand, toch vind ik noch in de tv, noch in de BD390 een instelling om dit af te zetten, het lijkt dus op een fout. (Simplink staat uit btw). Gaat in de toekomst wel met een Philips-tv gebruikt worden, zou dus kunnen dat het probleem zich dan niet voordoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343120

Ik ben ook van plan om deze bluray speler aan te schaffen.
Eerst wou ik een Dune BD Prime 3.0 halen omdat deze echt alles afspeelt,
Maar deze LG doet in principe alles wat ik wil.
Nu wil ik alleen een paar dingen zeker weten.

Speelt de speler ook MKV bestanden af met een DTS of DTS HD audio track?
En wat van de video track? de meeste MKV bestanden hebben een avc1 codec, slikt de speler dit?

En hoe zit dat nou met die subtitles? moet je de .srt bestanden eerst veranderen naar ANSI?

alvast bedankt voor het (mogelijk) beantwoorden van de vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Anoniem: 343120 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:39:
Speelt de speler ook MKV bestanden af met een DTS of DTS HD audio track?
Zeker en dat gaat heel goed, je kunt zelfs switchen tussen de streams in een mkv (multilang en/of dts ac3 etc. dts HD heb ik nog niet geprobeerd). Let wel op dat je als je wilt streamen van een 1080p bron met DTS dat je dan bedraad aansluit (volgens mij is de netwerkbuffer niet zo groot) anders krijg je drops
En wat van de video track? de meeste MKV bestanden hebben een avc1 codec, slikt de speler dit?
Standaard mkv met h264/x264 spelen super, helaas kan het toestel geen vc1 in mkv of wmv afspelen
En hoe zit dat nou met die subtitles? moet je de .srt bestanden eerst veranderen naar ANSI?
Dat heb ik nog nooit hoeven doen, gewoon extracten en daarna even de juiste sub vinden (soms zitten er meerdere talen in) dan gewoon in verkenner rechter muisknop en renamen. Ik heb nog nooit problemen gehad met de codering ;)

Helaas een wat negatievere noot van mij uit, ik heb al sinds 2 weken na aanschaf 10-12 last van crashes. Deze volgden elkaar steeds vaker op en de tijd waarna gereboot kon worden werd steeds langer. Helaas is mijn 390 nu helmaal dood. doet niks meer. Warmte en los contact in de voeding heb ik al uitgesloten en volgens mij heeft niemand anders hier last van. Dus qua features en beeldkwaliteit zeg ik ondanks de crashes: een super koop!

[ Voor 3% gewijzigd door bdacier op 02-02-2010 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343120

Dank voor je reactie.

Maar is een AVC1 codec hetzelfde als een x264/H264? Want als ik een MKV bestand als torrent download en er staat dan bijvoorbeeld film.DTS.x264 als torrentnaam en ik open de file in VLC en kijk dan bij codecinformatie dan staat er: AVC1 als codec.

En dan mijn allerlaatste vraag :P

Ik wil de speler via een coax kabel aansluiten op mijn Logitech Z5500 speakerset. Nu kan deze DTS afspelen maar geen DTS HD wat bij veel films al voorkomt.Ook omdat HD audio niet via de coaxkabel kan.

Nu is mijn vraag: Maakt de LG BD390 er een normale DTS track van als ik een film met DTS HD track afspeel?
Want ik heb ergens gelezen dat er in een HD audio track altijd een DTS 'core' zit.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 343120 op 02-02-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
De vragen uit mijn voorgaande post gelden nog steeds, er komt er nu wel eentje bij;-p

Waarom heeft iedereen het hier over films streamen? Je zou ze toch gewoon moeten sharen via een netwerk en dan de BD390 het afspelen laten verzorgen? Bij streamen is het toch de pc die de films afspeelt en het beeld dan doorgeeft aan de BD390, wat is hier het nut van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 11:01
Begrijp ik het goed dat een mkv bestand de container is en dat AVC 1 en VC1 verschillende standaards van videocodering zijn?
In de handleiding van de BD390 lees ik bij afspeelbaar coderingsformaat onder andere: H.264/MPEG-4 AVC.

Als ik met behulp van MediaInfo een videobestand open en bij de videostroom staat daar AVC dan zou de BD390 hem dus moeten kunnen afspelen?

ik overweeg deze speler ook te kopen maar dan moet die wel die AVC videocoderingen "pikken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Tunboy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:52:
De vragen uit mijn voorgaande post gelden nog steeds, er komt er nu wel eentje bij;-p

Waarom heeft iedereen het hier over films streamen? Je zou ze toch gewoon moeten sharen via een netwerk en dan de BD390 het afspelen laten verzorgen? Bij streamen is het toch de pc die de films afspeelt en het beeld dan doorgeeft aan de BD390, wat is hier het nut van?
De BD390 pakt lang niet alle formaten, vandaar.
(ja, het is wel een behoorlijk veelvretend apparaat voor een bluray speler dus er blijven nog best wat niet-ondersteunde formaten over)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Tunboy schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:52:

Als je streamt mbv bijv Tversity kun je t materiaal laten omzetten tot een formaat dat de BD390 (of andere speler) begrijpt.

Aangezien de BD390 al flink wat formaten aankan lijkt t enigszins overbodig en is t aanbieden van een af te spelen bestand vanaf een gedeelde schijf voldoende. Ook in t geval van sharing blijft er een data stroom vanaf de gedeelde schijf continue onderweg blijft naar de BD390 wat je ook kunt opvatten als streaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

BorisG schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:22:
Begrijp ik het goed dat een mkv bestand de container is en dat AVC 1 en VC1 verschillende standaards van videocodering zijn?
In de handleiding van de BD390 lees ik bij afspeelbaar coderingsformaat onder andere: H.264/MPEG-4 AVC.

Als ik met behulp van MediaInfo een videobestand open en bij de videostroom staat daar AVC dan zou de BD390 hem dus moeten kunnen afspelen?

ik overweeg deze speler ook te kopen maar dan moet die wel die AVC videocoderingen "pikken"
MKV is inderdaad een container bestand wat meerdere format kan bevatten. VC-1 kun je vergeten, H264/MP4 is inderdaad geen probleem.

Even in de winkel vragen of je wat content mag testen op een BD390 demo speler. Heb zelf een usb stick met wat verschillende content meegenomen en een 30 min. met de BD390 kunnen klungelen (de MM is zo slecht nog niet).
Als jezelf dingen ript heb je de output onder controle en kun je kiezen voor een bestand dat is af e spelen. Bij de dingen die op je weg komen is t maar afwachten of t meteen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282218

Hoi Allen,
Ben nieuw hier, en behoorlijke leek op dit gebied. Heb eind 2009 ook de BD390 gekocht, en ik vind het een super apparaat. Zit alleen met het volgende:
Als ik een AVCHD brand op een DVD5 of DVD9 doet hij het perfect, als ik die op een 8 GB usb stick zet doet hij het ook perfect.
Nou heb ik een 1,5 TB HD via USB eraan gehangen, daar een flink aantal films opgezet, maar wat ik ook doe, de BD 390 herkend geen 1 film. Ik heb de films in folders staan, van iso bestanden (daarvan snap ik waarom ze niet gelezen worden) tot aan mkv bestanden, tot aan de bestandstructuur van Bluray (met die BDMV en CERTIFICATE mappen).
Is er ergens een tutorial voor een leek (zonder dat alle mogelijke jargon die er bestaat in 1 bericht voorbijkomt, heb net alle posts gelezen en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet echt meer), hoe ik de films moet wegschrijven op die USB HD, zodat, als ik dan die USB HD in de BD 390 plug, de BD 390 ze netjes afspeelt?
Alvast bedankt, groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Anoniem: 282218 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:54:
Hoi Allen,
Ben nieuw hier, en behoorlijke leek op dit gebied. Heb eind 2009 ook de BD390 gekocht, en ik vind het een super apparaat. Zit alleen met het volgende:
Als ik een AVCHD brand op een DVD5 of DVD9 doet hij het perfect, als ik die op een 8 GB usb stick zet doet hij het ook perfect.
Nou heb ik een 1,5 TB HD via USB eraan gehangen, daar een flink aantal films opgezet, maar wat ik ook doe, de BD 390 herkend geen 1 film. Ik heb de films in folders staan, van iso bestanden (daarvan snap ik waarom ze niet gelezen worden) tot aan mkv bestanden, tot aan de bestandstructuur van Bluray (met die BDMV en CERTIFICATE mappen).
Is er ergens een tutorial voor een leek (zonder dat alle mogelijke jargon die er bestaat in 1 bericht voorbijkomt, heb net alle posts gelezen en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet echt meer), hoe ik de films moet wegschrijven op die USB HD, zodat, als ik dan die USB HD in de BD 390 plug, de BD 390 ze netjes afspeelt?
Alvast bedankt, groeten.
Wat voor melding krijg je als je een bestand wilt afspelen?, of krijg je geen melding? of is t probleem dat je de inhoud vd hdd niet krijgt te zien? Wat is t format vd ext. hdd? (NTFS hopelijk) en kun je de files vanaf de hdd wel op je pc afspelen (vlc bijv).
Een bestand dat je vanaf de stick wel kunt afspelen, kun je die nu wel of niet vanaf de hdd afspelen?
Hoe meer info je geeft , des te makkelijker is het om een antwoord te bedenken.

Ik speel diverse bestanden af vanaf een 200 GB WD externe hdd en heb geen problemen met t afspelen van MKV's (h.264 encoded/DTS/AC3/DTS-HD geluid), MPG bestanden (voorheen voor de PS3), M2TS rips (multiple audio streams in t bestand). Alle bestanden staan in hun eigen map met bijbehorende ondertitelingsbestand (.srt , indien nodig)
Met een directe kopie van een DVD/Blu-ray heb je enkel dat je geen ondertiteling kunt selecteren (lichtelijk onhandig), maar dat werkt dus ook (structuur vd folders moet wel ok zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Iemand een tutorial hoe je bestanden moet delen vanaf je windows7 PC zodat ze gezien worden door de BD390?

Totnogtoe lukt het mij alleen door ze te verplaatsen naar mijn map C:\Users\Username\Videos, en dan nog ziet hij geen MKV bestanden (hij toont ze niet eens).

Ik heb de laatste firmware via het netwerk laten installeren. Er staan ook films in C:\films gedeeld maar deze worden niet weergegeven. De MKV's die niet worden weergegeven staan ook in C:\Users\Username\Videos, vlak naast de .avi die hij WEL toont en afspeelt. Wat doe ik fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben super tevrede over de bd390. Speelt 90% van mijn videos af.
Wel baal ik ervan dat de afstanbediening geen panasonic tv kan besturen.
Weet iemand een alternative afstandbediening die de speler goed kan besturen?

Verder ben ik op zoek naar een tuner voor erbij, zonder weer een extra afstandbediening. (Hoeft alleen maar radio te kunnen spelen. en het geluid van de bd speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

kmmartins schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:09:
Ik ben super tevrede over de bd390. Speelt 90% van mijn videos af.
Wel baal ik ervan dat de afstanbediening geen panasonic tv kan besturen.
Weet iemand een alternative afstandbediening die de speler goed kan besturen?

Verder ben ik op zoek naar een tuner voor erbij, zonder weer een extra afstandbediening. (Hoeft alleen maar radio te kunnen spelen. en het geluid van de bd speler)
Je kunt even bij Logitech kijken welke uit de harmony serie je bevalt. Ik zat zelf aan de Harmony One te denken (of evt de Harmony 700). Als je ook RF apparaten hebt dan kom je bij de 900 uit, maat dat doet wel erg piijn voor een multifunctionele afstandsbediening.

Voorlopig doe ik t ook nog met 3 ab's :(, de veronderstelde SimpleLink is niet zo simpel, ja t werkt, maar bepaalde functies vd BD player neemt de tv ab niet over en de Denon AVR23-10 wil al helemaal niet mee werken (vlgs Logitech doet de Harmony One wel alle 3 de apparaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21979

Ik heb deze blu-ray speler begin december 2009 gekocht en ben daar over het algemeen zeer tevreden over, maar en nu komt het, heb ik er toch een paar problemen mee.

Positieve punten :
- speelt 1080P mkv met DTS af via USB-stick, waarbij je ook kunt pauzeren, vooruit en terugspoelen _/-\o_ :9~
- speelt prima blu-ray :)
- draadloos updaten software :)
- met optische kabel (spdif) aan te sluiten op mijn wat verouderde home-cinema zonder hdmi :)

Negatieve punten:
- speelt mp4 (video) bestanden met schokkerig beeld af, geluid is wel vloeiend :|
- speelt 1080P AVCHD DVD5 (op normale DVD gebrand), maar door compressie is de beeldkwaliteit dan logisch wat minder.
- speelt 1080P AVCHD DVD9 wel (op double-layer DVD gebrand), maar de speler produceert hierbij een irritante hoge fluittoon. Misschien wel niet voor iedereen hoorbaar, maar voor mij zeer storend. Speciaal hiervoor nieuwe brander en double-layer dvd's gekocht :|
- via draadloos netwerk (wifi-n) gaat het afpelen van een 1080P mkv (nog) niet vloeiend :| Hierbij wil ik nog even opmerken, dat het draadloos afspelen van deze bestanden, maar dan ipv DTS AC3 geluid, wel perfect gaat als ik deze afspeel via mijn Samsung 40B7020 TV, maar ja die ondersteund helaas geen DTS...

Nu ben ik vooral benieuwd naar ervaringen van gebruikers die ook AVCHD DVD9 afspelen op
deze speler. Ben ik de enige met het hierboven genoemde probleem, of is dit normaal...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 21979 op 14-02-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hoge fluittoon heb ik geen last van, maar ook bij mij draait dvd9 niet lekker. Het komt nogal eens voor dat er op de helft vd film 2 of 3 scenes niet af te spelen zijn en gaan haperen, terwijl ze op mijn pc prima afspelen.

Heeft iemand trouwens een idee wat de veranderingen zijn van de laatste firmware (week of 3 geleden werd die aangeboden).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
als ik sommige mkv's afspeel krijg ik haperingen in het geluid. Terwijl het om AVC video gaat met DTS geluid, andere films met hetzelfde "recept" speelt die wel goed af. Als ik de film op de pc bekijk dan is het geluid wel goed.
De BD390 hangt gewoon bedraad aan het netwerk, de meest recente driver zit op de BD 390.
Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Kan de BD390 overweg met externe harde schijven met LAN-aansluiting die rechtstreeks op je router aangesloten zijn?

Bij de harddisk-behuizing die ik op het oog heb staat het volgende:

RJ45 network connector for Fast Ethernet 10/100 Mbps
Easy installation an administration by web interface - no additional driver software needed
Provides FTP file server platform support
Supported protocols: TCP/IP (Net BIOS Name Server), Microsoft Networks (CIFS/SMB), HTTP1.0 and HTML2.0, DHCP Server / Client (auto detection), SNTP Client und Telnet Server

Hier de volledige productpagina:
http://www.digitus.info/en/products/accessories/?c=1208&p=13305

Ik ga de uitgave niet doen als ik niet zeker ben dat het compatibel is, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
Heb hier een synology nas aan de router hangen en de BD390 weer aan de router en dat werkt wel prima. Weet niet of je dat bedoelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Dat het bij jou werkt maakt de kans al groter dat iets dergelijks bij mij ook zal lukken, maar misschien dat elk netwerkaparaat zijn eigen manier van sharen heeft, ken daar niet genoeg van, daarom wou ik maar effe zeker zijn dat de HDD-behuizing met LAN-aansluiting herkend zal worden door de BD390 wanneer ik ze beide via een router verbind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
ja echt zeker ben ik dus niet dat die jij op het oog hebt ook gaat werken, maar met mijn synology (ds 210j) lukt het wel. Je kan de synology op verschillende manieren aan het netwerk krijgen en van alles instellen. Ik moest wel zelf eerst wat instellingen invoeren voordat de BD390 bij de shares op de NAS kon komen, maar het is wel gelukt en het werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 13:14
Afgelopen week heb ik na veel onderzoek bij winkel A dit mooie apparaat gekocht voor prijs X. Nu zie ik in de aanbiedingsfolder van dezelfde winkel de opvolger van dit model (de LG BD 570) ook voor prijs X staan (dezelfde prijs) dus.

Omdat ik nog binnen de 14 dagen zit, zou ik het apparaat nog kunnen omruilen. De vraag is of dit slim is. Ik ben dus op zoek naar de verschillen tussen de 2 apparaten.

Wat ik zo kan vinden:

Voordelen BD570
+Dunner model -Afmetingen (BD 570) 4,5 x 43 x 20 cm - (BD 390) 5,8 x 43 x 27,7 cm
+andere nieuwe menustructuur

Nadelen BD570 (tov 390)
+geen quickstart mode
+geen analoge 7.1 output (5.1)

Voordelen BD390
+quickstart (opstarten in 18 seconden)
+Bewezen model, veel goede reviews te vinden, mede omdat deze al een tijdje op de markt is.
+1 GB interne harddisk
+LG BEST Product award 2009-2010 (value for money) (=geen voordeel?)

URL's gebruikt voor vergelijking:
BD390 ( http://www.lg.com/nl/tv-a...-blu-ray-speler-BD390.jsp )

BD570 ( http://www.lg.com/nl/tv-a...-blu-ray-speler-BD570.jsp )
BD570 review - http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2361091,00.asp

Dus stel je bij mijn vraag ook even voor in mijn situatie:
-Je kunt NU kiezen uit de aankoop van een BD390 of BD570, wat kies je dan?
Ik vermeld er even bij dat ik video ga stream over LAN, dus de internet harddisk waarschijnlijk niet zal gebruiken en
dat ik hem via HDMI (of digitaal optisch) ga aansluiten op een onkyo tx-sr507 versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
krn176 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:59:

Voordelen BD390
+quickstart (opstarten in 18 seconden)
+Bewezen model, veel goede reviews te vinden, mede omdat deze al een tijdje op de markt is.
+1 GB interne harddisk
+LG BEST Product award 2009-2010 (value for money) (=geen voordeel?)

.
Volgens mij zit er geen 1gb harddisk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
volgens mij ook niet, ik dacht dat het geheugen was voor de BDLive functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
kmmartins schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:10:
[...]

Volgens mij zit er geen 1gb harddisk in...
de verkoper van XCC wist mij te vertellen dat die interne harddisk dient als buffer en dat streaming daardoor niet rechtstreeks hoeft en dus soepeler zal verlopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
Volgens de specs in Amerika zit er zelfs dit bij:

Netflix®, Vudu™, YouTube™, Roxio® CinemaNow, Pandora®, Picasa™, AccuWeather®
(http://www.lg.com/us/tv-a...-ray-dvd-player-BD390.jsp)

[ Voor 20% gewijzigd door kmmartins op 29-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rv.dP
  • Laatst online: 29-01 12:41
In Amerika wel ja. ;)

En er zit idd géén 1GB HD in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
Zou het niet gewoon 1GB werkgeheugen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
Lijkt mij wel ja.. Harddisks van 1Gb bestaan zowiezo al niet meer en ja het is vooral bedoelt voor BDLive content. Sterker nog de BDLive 2.0 specs vereisen zelfs minimaal 1Gb geheugen :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:38
Ben ook aan het kijken

Paar vragen ;
Wat voor kleur heeft dat ding nou aan de voorkant, lijkt wel blauw?
- Hoe benaderen jullie je synology? Heb er ook 1 en ik wil daar zoveel mogelijk van afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
-nou hij is gewoon zwart met aan de bovenkant een gekleurde zilveren strook.
-een shared folder gemaakt op de Synology waarin de bestanden staan die benaderbaar moeten zijn voor de BD390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 23:21
Of je doet dit op je Synology: DLNA/UpnP-mediaserver inschakelen
Deze setting kan je vinden in de map toepassingen van je NAS.
Dump dan je media in de goede mappen op je server, music, video en photos.

Zie mijn review over de 390 voor meer info: http://tweakers.net/productreview/15629/lg-bd390.html

[ Voor 25% gewijzigd door apollo13 op 21-04-2010 10:55 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
apollo13 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 10:52:
Of je doet dit op je Synology: DLNA/UpnP-mediaserver inschakelen
Deze setting kan je vinden in de map toepassingen van je NAS.
Dump dan je media in de goede mappen op je server, music, video en photos.

Zie mijn review over de 390 voor meer info: http://tweakers.net/productreview/15629/lg-bd390.html
Ik heb je review van voor tot achter en terug gelezen. En dat doet me ook besluiten dat ding aan te schaffen.
En dus gewoon op mijn Synology gebruiken zoals ik al mijn troep op de syn laat zoeken. perfect, kan niet eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik zie dat er per 23/04 een neiuwe update is voor de firmware.

Nog belangrijke zaken erin?

Heb hem trouwens nog niet gekocht, gaat al een beetje een duur maandje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 09:16
Ik zou ook wel graag willen weten wat er met deze update veranderd is, maar kan hier niks over vinden.

Hopelijk nog beter codec support natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
Samenvatting: Probleem met ondertiteling en audio icm MKV

Heb een DVD met handbrake omgezet naar een MKV bestand. Ondertiteling ook erin gezet.

Als ik het MKV bestand op de PC open in VLC media player , dan kan ik met de rechtermuisknop ondertitelingsspoor, nederlands aanzetten en zie ik zoals het hoort nederlandse ondertiteling.

Deze op een USB stick gezet en in de bluray speler. Herkent en film speelt af. Echter:
-geen ondertiteling. kan dit ook niet sleselecteren via de info knop .

Ander ding is:
-Audio: in handbrake aangegeven codec: AAC - midown: Dolby Prologic 2
Als ik op de info knop druk tijdens het afspelen geeft die bij Audio aan: AAC 2ch.

Wat doe ik nog niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
ondertitels: kijk eens op pagina 2 van dit topic, de post van FastBunny. Dit werkt bij mij prima.
audio:geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

krn176 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 15:37:
Samenvatting: Probleem met ondertiteling en audio icm MKV

Heb een DVD met handbrake omgezet naar een MKV bestand. Ondertiteling ook erin gezet.

Als ik het MKV bestand op de PC open in VLC media player , dan kan ik met de rechtermuisknop ondertitelingsspoor, nederlands aanzetten en zie ik zoals het hoort nederlandse ondertiteling.

Deze op een USB stick gezet en in de bluray speler. Herkent en film speelt af. Echter:
-geen ondertiteling. kan dit ook niet sleselecteren via de info knop .

Ander ding is:
-Audio: in handbrake aangegeven codec: AAC - midown: Dolby Prologic 2
Als ik op de info knop druk tijdens het afspelen geeft die bij Audio aan: AAC 2ch.

Wat doe ik nog niet goed?
De .srt file er los bijzetten en exact dezelfde naam geven als de film, komt t helemaal goed.

Idem geen idee mbt de audio, heb nog nooit een dvd -> mkv omgezet mbv handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Hier recentelijk een BD370 gehaald, werkt prima met MKV H.264 files, maar standaard MP3/DivX zorgt over coax/optische kabel voor een paar seconden normaal, dan weer abrupte stilte, dan weer paar seconden normaal geluid.

Ik heb helaas geen HDMI op mijn versterker, want HDMI geeft op de TV vreemd genoeg geen enkel probleem qua geluid, maar het apparaat is er juist om ervoor te zorgen dat er niet continu nog een TV voor moet aanstaan...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Laatste updates uitgevoerd, nagenoeg alle instellingscombinaties geprobeerd, niets hielp.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Voorlopig gebruikte ik (naar alle tevredenheid) deze BD390 met een externe 1TB USB harde schijf, nu ik deze vervangen heb door een 2TB exemplaar blijkt de BD390 ze niet meer te herkennen, het maximum is dus waarschijnlijk 1TB.
Dit is jammer, maar ik was toch al van plan al mijn data te sharen via mijn draadloos netwerk.
Nu lees ik dat veel mensen gebruik maken van een NAS van Synology, dit lijkt me exact wat ik zoek, en ik ga me dus waarschijnlijk de DS210J aanschaffen.
Nu wou ik toch nog vragen: Op welke manier worden de bestanden precies gedeeld met het netwerk? Zal de NAS zich voordoen als een soort computer met gesharede bestanden? En zal ik dan vanop de BD390 gewoon door de files van de harddisks in de Synology kunnen bladeren en ze dan ook onmiddelijk afspelen?

De bedoeling is dus dat AL mijn data beschikbaar word voor alle computers in huis EN afspeelbaar via de normale afspeelmogelijkheden van de BD390, zal een Synology DS210J mij dit op een eenvudige wijze kunnen bieden of is er een beter alternatief.

(De Netwerk-HDD-behuizing die ik eerder in dit topic vermelde heeft me niet kunnen helpen, ze werd simpelweg niet herkend door de router en vervolgens ook niet door de PC om de instellingen te veranderen, weggegooid geld dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
Tunboy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:10:
Op welke manier worden de bestanden precies gedeeld met het netwerk?
1.Je maakt op de Synology een share aan waar je dan bij kan via de BD390 (of via windows op een andere pc in het netwerk).
of
2. Je kan ook de mediaserver van de Synology aanzetten, dan ziet de BD390 hem als mediaserver. Alleen dan kreeg ik geen subs te zien bij filmbestanden. Ik zou dus voor optie 1 gaan. Als je wil zien hoe ik dit aan de praat kreeg met werkende ondertiteling kijk dan even in deze thread: http://forum.synology.com...4&t=15414&start=15#p90511
Zal de NAS zich voordoen als een soort computer met gesharede bestanden? En zal ik dan vanop de BD390 gewoon door de files van de harddisks in de Synology kunnen bladeren en ze dan ook onmiddellijk afspelen?
Ja en ja.
De bedoeling is dus dat AL mijn data beschikbaar word voor alle computers in huis EN afspeelbaar via de normale afspeel mogelijkheden van de BD390, zal een Synology DS210J mij dit op een eenvoudige wijze kunnen bieden of is er een beter alternatief.
Ik denk het wel, bij mij hangt de pc, synology en bd390 aan de router en zodoende kan ik achter de pc en bd390 bij de bestanden op de nas komen. Ik ben niet echt bekend met netwerken maar de synology is erg gebruiksvriendelijk. Je kan verschillende gebruikers invoeren met verschillende rechten tot de verschillende shares van de Synology. Ik ben dan ook erg tevreden over de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Bedankt!
Ga ik me gauw eentje bestellen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ik heb hem ook gekocht en ook de BD-570,

2 nadelen:

Heel vaak (bij de BD390) moeten we de harde schijf meerdere malen in de usb poort stoppen voordat hij word herkent.
Hebben meer mensen dat?

Ik vind het toch een groot probleem dat het apparaat video_ts folders niet kan afspelen.
Dat gedoe met losse VOB. bestanden bederft de pret, ook het ondertitel probleem is wel erg lastig.
Hoe moeilijk is het om dit softwarematig op te lossen door LG?

Mijn zoon heeft een tv van LG met ingebouwde mediaspeler en die kan wel video_ts folders lezen.

Denken jullie dat er een firmware update van LG komt die dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

rasta87 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:54:
Ik heb hem ook gekocht en ook de BD-570,

2 nadelen:

Heel vaak (bij de BD390) moeten we de harde schijf meerdere malen in de usb poort stoppen voordat hij word herkent.
Hebben meer mensen dat?
Geen last van werkt probleemloos met een externe WD schijf van 200 GB en een 1 TB model, probleem van de laatste is eerder dat t 'even' duurt voordat de folder met bestanden is ingelezen.
Ik vind het toch een groot probleem dat het apparaat video_ts folders niet kan afspelen.
Dat gedoe met losse VOB. bestanden bederft de pret, ook het ondertitel probleem is wel erg lastig.
Hoe moeilijk is het om dit softwarematig op te lossen door LG?

Mijn zoon heeft een tv van LG met ingebouwde mediaspeler en die kan wel video_ts folders lezen.

Denken jullie dat er een firmware update van LG komt die dit oplost?
Het zal best middels een firmware verandering op te lossen zijn, of LG dit ooit zal doen is en blijft een vraag (ik gok een kleine kans).

Als je er dermate last van hebt dan kun je mbv handbrake altijd de video_ts folder omzetten naar een mkv en er de passende sub's bijzoeken (of ze uit de files extraheren).

Zoals al eerder door anderen is vermeldt, de BD370/390 is eerder een dvd/blu-ray speler met multimedia functionaliteit en geen volwaardige multimedia speler (a la de dune).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Na enkele maanden in het bezit te zijn leek alle content van het netwerk nu eindelijk allemaal perfect afgespeeld te worden, ontdek ik plots dat de BD390 gewoon helemaal geen .WMV ondersteunt, maar wel .WMA als audio-formaat.

Waarom is dit? WMV is toch een zeer wijdverspreid, vaak gebruikt en bekend video-formaat. OK, voor langspeelfilms die je kan downloaden meestal niet, maar kortere dingen als tv-series, of filmpjes die door amateurs zijn opgenomen of omgezet zijn WEL vaak in WMV.

Is er een manier om alsnog WMV aan de praat te krijgen, of kan ik er voor dit soort bestanden op de een of andere manier voor zorgen dat mijn Synology deze decodeert voor de BD390 en dan er naartoe streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Tunboy schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:15:
Na enkele maanden in het bezit te zijn leek alle content van het netwerk nu eindelijk allemaal perfect afgespeeld te worden, ontdek ik plots dat de BD390 gewoon helemaal geen .WMV ondersteunt, maar wel .WMA als audio-formaat.

Waarom is dit? WMV is toch een zeer wijdverspreid, vaak gebruikt en bekend video-formaat. OK, voor langspeelfilms die je kan downloaden meestal niet, maar kortere dingen als tv-series, of filmpjes die door amateurs zijn opgenomen of omgezet zijn WEL vaak in WMV.

Is er een manier om alsnog WMV aan de praat te krijgen, of kan ik er voor dit soort bestanden op de een of andere manier voor zorgen dat mijn Synology deze decodeert voor de BD390 en dan er naartoe streamt?
Welk type Synology NAS heb je??, dit maakt t makkelijker om een zinnig antwoord te geven.
Met een beetje gelukt ondersteund je NAS DLNA en kun je ergens in de software wel dingen opgeven (en dan maar hopen dat de processor van je NAS t trekt recoderen en streamen tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Ik heb de DS110j, zou deze dan als je hem instelt op DLNA zelf voor de decoding zorgen en dus ook WMV mogelijk maken via de BD390?

DLNA zou wel weer voor een hele andere sortering van mijn bestanden zorgen en leek me op het eerste zicht niet zo handig, maar misschien moet ik het eens een kans geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
Tunboy schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:24:
Ik heb de DS110j, zou deze dan als je hem instelt op DLNA zelf voor de decoding zorgen en dus ook WMV mogelijk maken via de BD390?
volgens mij werkt dit niet. Ik kreeg het niet voor elkaar op een 210j syno en de BD390 in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Tunboy schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:24:

DLNA zou wel weer voor een hele andere sortering van mijn bestanden zorgen en leek me op het eerste zicht niet zo handig, maar misschien moet ik het eens een kans geven...
Even uitproberen en rondje zoeken levert geen vermelding op van de genoemde NAS en de BD390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Dus geen WMV op de BD390. Erg stom dat ze zulk een wijdverspreid bestandstype niet ondersteunen. Ik overleef het wel zonder, maar blijf het toch geen slimme zet vinden van LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Tunboy schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:13:
Dus geen WMV op de BD390. Erg stom dat ze zulk een wijdverspreid bestandstype niet ondersteunen. Ik overleef het wel zonder, maar blijf het toch geen slimme zet vinden van LG...
Het is een minder 'epic fail' dan geen video_ts structuur ondersteunen, maar aan beide problemen is een mouw te passen door ze door handbrake naar een mkv om te zetten met een h.264 encoding waar de BD390 wel mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314831

Ik heb sinds vandaag een LG BD570.

Maar alles gaat best wel traag.
Bijna alles wat ik doe heeft een vertraging van 0,5 sec. :(

Of het nu in het HOME menu is, of bijvoorbeeld het pauzeren van een film.
Dat is niet echt prettig werken!
Is dit normaal??

Bij sommige m2ts bestanden krijg ik de melding: "kan niet afspelen", terwijl het op de pc wel gewoon af te spelen is...

Iemand ideeën??

Alvast mijn hartelijke dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HetWonder schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:40:
Echt grote nadelen heb ik zelf nog niet gelezen,
Nou, hier heb ik er dan toch 1. LG garandeert werking tot 3 meter. Met 10 meter doet ie het ook nog wel op een Epson TW-3500 beamer (oid), maar die is vrij tolerant wat betreft invoersignaal. 20 meter kabel faalt hij toch echt, terwijl mijn laptop en de (media-)computer (op 30 meter) het prima doen.

We gebruiken een 3in1 HDMI switch van NEET Cables, maar die kan het crappy uitsignaal van de BD390 dus niet mooi genoeg maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
Lang geleden dat hier nog eens iemand wat zei.

Ik gebruik de BD390 nog steeds en ben blij te zien dat LG er nog steeds updates voor brengt, toch zit ik met een vervelend probleem.

Zeer veel films die je tegenwoordig op internet vindt zijn BluRay-rips in .mp4 formaat met 5.1 geluid. Op mijn pc met Media Player Classic speelt het geluid dan ook netjes af over de 6 kanalen. Als ik deze films echter probeer af te spelen met de BD390 speelt het gewoon stereo af.

Ik heb al geprobeerd te wisselen van audio stream maar volgens de BD390 is het enige beschikbare audiospoor "2channel AAC".
Moest dit nu maar bij 1 of 2 films zo zijn zou het me niet te erg storen maar bijna alle degelijke rips die je vind zijn tegenwoordig zo.

Is er een oplossing/tweak. Of een logische verklaring misschien?

Hoe langer hoe meer begin ik te denken dat ik misschien toch maar beter voor een degelijke HTPC had moeten gaan ipv een media-player met bluray (of was het een bluray-speler met mediamogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
Pantagruel schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:30:
[...]

De .srt file er los bijzetten en exact dezelfde naam geven als de film, komt t helemaal goed.

Idem geen idee mbt de audio, heb nog nooit een dvd -> mkv omgezet mbv handbrake.
k heb bij 1 mkv bestand geen ondertitels, bij anderen wel. In alle gevallen zijn de ondertitels er los bij. Hij zijn .srt bestanden, met dezelfde naam als het .mkv bestand. Ik heb de .srt bestanden ook als ansi bestand opgeslagen met notepad. De ondertitels verschijnen wel als ik op mijn PC de film bekijk met VLC media player.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 00:42
Ik gebruik zelf nooit ondertiteling dus weet eigenlijk ook niet of het wel of niet werkt ;)

Ik kom er net achter dat er een update is voor de BD 390. Ik had nog driver versie 5100 en firmware versie 8.08.531.B. Downloaden duurt wel ontzettend lang. Al meer dan 20 minuten bezig en hij staat op 86%.
Ik geloof dat de versie die hij nu gaat installere 542.B is. Kan er alleen nergens een changelog van vinden.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadSaid
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
duke99 schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:21:
Ik gebruik zelf nooit ondertiteling dus weet eigenlijk ook niet of het wel of niet werkt ;)

Ik kom er net achter dat er een update is voor de BD 390. Ik had nog driver versie 5100 en firmware versie 8.08.531.B. Downloaden duurt wel ontzettend lang. Al meer dan 20 minuten bezig en hij staat op 86%.
Ik geloof dat de versie die hij nu gaat installere 542.B is. Kan er alleen nergens een changelog van vinden.
Volgens mij heb ik ook via de update van mijn LG speler deze update aangeboden gekregen (meer dan een maand geleden). Het duurde ook heel lang. Kennelijk heb ik mijn ondertitel issue op de laatste versie van de FW.
Pagina: 1