Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20
Hallo,

ik ben bzeig met het samenstellen van een nieuwe stereoset. Het gaat om een nieuwe receiver, blurayspeler en luidsprekers..

Omdat ik me hier bevind op het bluray-speler-topic, zal ik mijn vraag tot dat laatste beperken.

Mijn nieuwe receiver word vermoedelijk een Pioneer VSX-LX52. Ik heb wel een PS3, maar verder ook geen goede CD of DVD speler, en vind het zonder om een mooie set te hebben en dan mijn film -/ en muziekbestanden op een goedkope spelcomputer te laten afspelen. Daar komt nog eens bij dat ik een mooie set van het zelfde merk er mooi uit vind zien. Doordat de receiver en de blurayspeler van het zelfde merk moeten zijn kwam ik al vrij snel uit bij Pioneer. In eerste instantie wilde ik een marantz of denon receiver, maar de bluray spelers hiervan zijn bijna net zo duur als de receiver zelf! Nou, dat is in ieder geval niet de bedoeling. Daarintegen maakt Pioneer ook mooie receivers, en hebben ook goede blurayspelers voor realstischere prijzen!

Mijn vraag is nu of ik beter voor de Pioneer BDP-120 of de Pioneer BDP-320 kan gaan.

Dit verschilt in prijs ongeveer €160,- en het enige verschil dat ik kan vinden na enig internet research is dat de BDP-120 iets trager is. Over het algemeen is over de BDP-320 veel meer te lezen. Mijn vraag is of er verdere verschillen zijn tussen beide, en of die extra €160,- de moeite waard is.

Goed weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 09:18
BDP-120 http://www.valueelectronics.com/images/pdf/BDP-120.pdf

BDP-120 Review
There is also onboard Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoding retaining its top-notch audio quality. In addition, DTS-HD High Resolution and Dolby Digital Plus formats are supported as well. This is good news for those upgrading from older home theater setups as you don’t need to do the decoding in your AV amplifiers that may not have processing for these audio codecs.
Maar bij de DBP-320 is dat via naast HDMI en ook via 7.1 tulp, echter alleen op de niet-europese modellen? Zie:
http://www.stegen.com/index.php
http://www.stegen.com/pro...cPath/61/products_id/1086

BDP-320 http://www.valueelectronics.com/images/pdf/BDP-320.pdf

BDP-320 Review
Audio outputs include HDMI, optical digital (no coaxial), and stereo and 7.1-channel analog audio (the less-expensive BDP-120 lacks the multichannel analog audio outputs).

[ Voor 9% gewijzigd door QwaftZefoni op 11-01-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06
QwaftZefoni schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:52:
Maar bij de DBP-320 is dat via naast HDMI en ook via 7.1 tulp, echter alleen op de niet-europese modellen?
Klopt. De BDP-320 heeft alleen op de Amerikaanse markt meerkanaals analoge uitgangen. Sterker nog: op de Europese markt heeft geen enkele nieuwe Pioneer speler meerkanaals analoog uit. Zelfs het topmodel de LX-52 heeft slechts 2.0 stereo. Dus mocht je meerkanaals analoog uit willen hebben dan moet je naar oudere modellen kijken als de BDP-51FD, BDP-71LX of hoger. Nadeel is wel dat deze modellen geen Blu-ray Live hebben en qua prijs nog steeds wel hoog zitten.

Maar er zijn wel wat verschillen tussen de spelers. De BDP-320 en de BDP-LX52 zijn beide met een intern geheugen uitgerust. De BDP-320 en de BDP-LX52 kunnen achteraf worden geüpgraded met de recentste firmware-updates, die rechtstreeks via het internet kunnen worden gedownload. Iets wat met de BDP-120 dus wellicht niet kan.

Maar ook qua (interne) specificaties is er wat anders (bron Pioneer Site):
  • BDP-320 heeft 48-bit Deep Colour ten opzichte van de 36-bit Deep Colour van de BDP-120. Heb je echt nog niet veel aan, want Blu-ray zit tot op heden nog maar op 8-12 bits.
  • BDP-320 speelt onder andere ook DivX, MP3, WMA en JPEG af, waar de BDP-120 alleen JPEG doet.
  • De BDP-320 ondersteund Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio ten opzichte van de BDP-120 met Dolby TrueHD enDTS-HD Master Audio Essential.
  • BDP-320 speelt ook nog DVD-ROM en CD's af met DTS-CD, PC-bestand. De BDP-120 doet dat niet.
  • BDP-320 ondersteund PQLS met HDMI en de BDP-120 niet.
  • BDP-320 ondersteund Auto Lip Synchronous Function en de BDP-120 niet (maar zou met HDMI 1.3 niet uit moeten maken.
  • BDP-320 beschikt over onder andere "Component Frame digitale ruisreductie", "Block ruisreductie" en "Mosquito ruisreductie" wat de BDP-120 niet heeft.
Qua uiterlijk is de BDP-320 qua afmetingen groter met 420 x 75 x 287 mm ten opzichte van de BDP-120 met 420 x 58 x 268 mm (breedte x hoogte x diepte). BDP-320 is ook met 3,5 kg zo'n 800 gram zwaarden dan de BDP-120 welke maar 2,7 kg is.

Stroomverbruik van de BDP-320 is in gebruik zo'n 32 Watt en stand-by 0,3 Watt, waar de BDP-120 in gebruik 20 Watt neemt en in stand-by 0,6 Watt.

Overigens is volgens AreaDVD de Pioneer BDP-320 de beste speler voor een prijs tot €400,-.

Dus er zijn wel wat verschillen zoals je kan zien. Meeste is softwarematig voor betere beeldkwaliteit en dat zie je ook terug in het gewicht en de grootte van het apparaat. Meer behuizing nodig vanwege meer PCB's en dergelijke.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

FeaR1986 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:04:
[...]
Zijn due er uberhaupt al en ook betaalbaar?
Dacht dat Pioneer of Panasonic daar mee bezig was, maar dat het nog maar een prototype was en ook de adviesprijs was niet echt om naar huis te schrijven...
Het heeft ook verder geen zin: Er is immers geen HD-content die je (onbeschermd) op mag nemen. Met zo'n apparaat kun je immers in principe een BD-schijf kopiëren. Plus het aanbod aan HD-uitzendingen in Nederland is daar niet de moeite voor waard, je bent beter af met een DVD-recorder met harddisk.

Ik moet de eerste capture-kaart voor HDMI-bronnen dan ook nog tegenkomen, iets zegt me dat die lang op zich zullen laten wachten. Een BD-brander voor de PC is best wel betaalbaar.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb de Sony S760 nu sinds een paar dagen, deze zit kwa prijs in de klasse van pioneer S320, maar deze heeft dus wel gewoon een analoge 7.1 output. En om een lang verhaal kort te maken, wat een perfect ding!

+ punten:
-Snel: meeste blu-rays lezen binnen 10seconden in als je het laadje dichtdoet, wanneer hij eenmaal erin zit en je stopt hem, dan resumed hij als het ware in een oogwenk.
-Stil: Je hoort hem even zoeken met het opstarten van de blu-ray, maar daar blijft het zo'n beetje bij.
-Beeld: in 1 woord geweldig, ik heb geen referentie, maar als je een beetje verdiept in wat reviews en gebruikers op forums erover zeggen, er is in die prijsklasse geen betere en veel mooier als dat van een PS3.
En dan gaat het met name om de blu-ray playback die mooier schijnt te zijn.
Hij bezit dus de features kwa beeldoptimalisatie van de spelers uit de Sony ES line. (deze bezitten de goedkopere modellen van Sony niet)
-Geluid: Analoge 7.1 output is wat mij betreft prima. Misschien dat Pioneer wat beter is, ook daar kan ik niet over oordelen, maar dat is meer een gevoel dat ik erbij heb.
-Kwaliteit product: Fijne degelijke afstandbediening erbij, met backlight verlichting.Sony kennende is de kwaliteit gewoon goed.
-Wireless N: Draadloos over Wireless-N werkt stabiel een moeiteloos

Nadeel vind ik persoonlijk de looks, dat kan wel iets beter, maargoed ik vind het zeker niet de lelijkste blu-ray speler.

Ik kan mij geen reden bedenken om een Pioneer in diezelfde prijsklasse te nemen. Deze wordt vaak beschreven als traag. Ook diverse review sites zeggen dat het deze Sony een referentie speler is voor 400 euro, dat het een absoluut top ding is.

Of het moet al om de looks gaan. Vind ik zelf minder van belang, aangezien ik zelf gewoon voor een beter product kies. Zo heb ik een Marantz Receiver, dan kan ik wel een Marantz Blu-Ray speler nemen, maar die vind ik niet zo heel fantastisch, door die te kopen zou ik mijzelf voor de gek houden vind ik.
Daarintegen zijn Pioneers natuurlijk niet slecht, en ook een stuk goedkoper, dus wanneer je bepaalde zaken toch niet wenst dan is dat natuurlijk een overweging waard.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 12-01-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:20
FeaR1986 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:39:
[...]

Klopt. De BDP-320 heeft alleen op de Amerikaanse markt meerkanaals analoge uitgangen. Sterker nog: op de Europese markt heeft geen enkele nieuwe Pioneer speler meerkanaals analoog uit. Zelfs het topmodel de LX-52 heeft slechts 2.0 stereo. Dus mocht je meerkanaals analoog uit willen hebben dan moet je naar oudere modellen kijken als de BDP-51FD, BDP-71LX of hoger. Nadeel is wel dat deze modellen geen Blu-ray Live hebben en qua prijs nog steeds wel hoog zitten.

Maar er zijn wel wat verschillen tussen de spelers. De BDP-320 en de BDP-LX52 zijn beide met een intern geheugen uitgerust. De BDP-320 en de BDP-LX52 kunnen achteraf worden geüpgraded met de recentste firmware-updates, die rechtstreeks via het internet kunnen worden gedownload. Iets wat met de BDP-120 dus wellicht niet kan.

• BDP-320 heeft 48-bit Deep Colour ten opzichte van de 36-bit Deep Colour van de BDP-120. Heb je echt nog niet veel aan, want Blu-ray zit tot op heden nog maar op 8-12 bits.
  • BDP-320 speelt onder andere ook DivX, MP3, WMA en JPEG af, waar de BDP-120 alleen JPEG doet.
  • De BDP-320 ondersteund Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio en DTS-HD High Resolution Audio ten opzichte van de BDP-120 met Dolby TrueHD enDTS-HD Master Audio Essential.
  • BDP-320 speelt ook nog DVD-ROM en CD's af met DTS-CD, PC-bestand. De BDP-120 doet dat niet.
  • BDP-320 ondersteund Auto Lip Synchronous Function en de BDP-120 niet (maar zou met HDMI 1.3 niet uit moeten maken.
  • BDP-320 beschikt over onder andere "Component Frame digitale ruisreductie", "Block ruisreductie" en "Mosquito ruisreductie" wat de BDP-120 niet heeft.
Qua uiterlijk is de BDP-320 qua afmetingen groter met 420 x 75 x 287 mm ten opzichte van de BDP-120 met 420 x 58 x 268 mm (breedte x hoogte x diepte). BDP-320 is ook met 3,5 kg zo'n 800 gram zwaarden dan de BDP-120 welke maar 2,7 kg is.

Stroomverbruik van de BDP-320 is in gebruik zo'n 32 Watt en stand-by 0,3 Watt, waar de BDP-120 in gebruik 20 Watt neemt en in stand-by 0,6 Watt.

Overigens is volgens AreaDVD de Pioneer BDP-320 de beste speler voor een prijs tot €400,-.

Dus er zijn wel wat verschillen zoals je kan zien. Meeste is softwarematig voor betere beeldkwaliteit en dat zie je ook terug in het gewicht en de grootte van het apparaat. Meer behuizing nodig vanwege meer PCB's en dergelijke.
Dus de BDP-120 speelt geen eens audio-CD's af??? (WMA)? En gen MP3 en DivX? Dat is toch erg vreemd lijkt me... Welke bluray speler van tegenwoordig kan dat nou niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Stoney3K schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:37:
[...]Ik moet de eerste capture-kaart voor HDMI-bronnen dan ook nog tegenkomen, iets zegt me dat die lang op zich zullen laten wachten. Een BD-brander voor de PC is best wel betaalbaar.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
@powermarcel10
^ Volgens mij wordt daarmee bedoeld geen 5.1 DTS Audio CD's...
Thnx, dat trekt me wel over de streep. Ben toch al altijd Pioneer fanboy geweest.
Het is dat de Oppo BD-83 geen mkv's van USB speelt groter dan 4GB. Stom om FAT32 alleen te ondersteunen want anders...

Bij mij wordt het dit jaar eindelijk een upgrade vanaf
CRT 32" Philips 32PW8707 met DVD DV-380-K i.c.m. VSX-D510 nu
naar
LCD 37" Panasonic TX-L37G10 of Philips 37PFL9604H of Pioneer KRL-37V met BR BDP-320 i.c.m. VSX-519V-K of VSX-819H-K (ik vind die gaten vooraan zo lelijk).
De 519 kan toch signaal van de DBP-320 gewoon doorgeven en hoeft niet zelf te decoden?

Lastig hoor als leek.

Ik blijf nog wel even twijfelen of ik mss niet gewoon een pana BD-80 of LG BD390 moet nemen i.c.m. m'n huidige reciever?... En dan nog 'ns een set nieuwe frontspeakers. Dit wordt een goed jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
QwaftZefoni schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:18:
VSX-519V-K of VSX-819H-K (ik vind die gaten vooraan zo lelijk).
Beetje kit of pur doet wonderen, wel netjes afwerken daarna :+
QwaftZefoni schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:18:
De 519 kan toch signaal van de DBP-320 gewoon doorgeven en hoeft niet zelf te decoden?
De VSX-519V-K is een receiver met HDMI Processing (of zoals ze het noemen bij Pioneer: een HDMI Repeater). Met een receiver met dergelijke functie heb je alleen een HDMI kabel nodig om zowel video als audio digitaal door te sturen naar je receiver. De VSX-819H-K heeft die optie overigens ook.

Enige is dat de VSX-819H-K wel DTS HD en Dolby TrueHD ondersteunt en de VSX-519V-K niet. Met de VSX-519V-K moet je de BDP-320 dan instellen op dat deze het geluid zelf al decodeert en als LPCM uitstuurt. De VSX-819H-K kan gewoon bitstream audio ontvangen vanaf de BDP-320 en het dan zelf decoderen. Dus bij de VSX-519V-K doet de Blu-ray speler al het werk en stuurt de receiver alleen het geluid uit en bij de VSX-819H-K doet deze het decodeerwerk en het uitsturen van audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:44

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:01:
iemand ervaring met deze:
Hiteker HTB-1026 Bluray player zacht prijsje 99.99 €, Kruidvat België
■ HDMI Video 1080P / 1080I / 720P
■ HDMI Version 1.3
■ BD Live 2.0 USB / Ethernet
■ Video PAL / NTSC
■ Progressive Scan Yes
■ LetterboxYes
■ AudioAnalog Audio / MPEG PCM Stereo / Dolby Digital / DTS HD
■ EthernetYes (RJ-45)
Ik zag 'm vandaag ook, ziet er niet slecht uit. MediaMarkt heeft een vergelijkbare met een ander merkje erop, wel met 1026 in het typenr, ook 99 euro. Maar voor 18 euro meer koop je dit kwaliteitsproduct van Philips, de BDP-2500. Is ook interessant toch? Voor zover ik kan zien heeft de Philips geen USB, geen LAN en geen BD-live.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 29-04 21:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

SeatRider schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:08:
[...]

Ik zag 'm vandaag ook, ziet er niet slecht uit. MediaMarkt heeft een vergelijkbare met een ander merkje erop, wel met 1026 in het typenr, ook 99 euro. Maar voor 18 euro meer koop je dit kwaliteitsproduct van Philips, de BDP-2500. Is ook interessant toch? Voor zover ik kan zien heeft de Philips geen USB, geen LAN en geen BD-live.
Ervaringen met deze speler...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302316

Ik weet niet of er nog mensen zijn die nog twijfelen tussen een standalone bluray speler of een ps3. (Qua prijsverschil heb ik het idee dat je tegenwoordig evengoed voor een standalone kunt gaan aangezien die inmiddels de prijsrange van de ps3 wel achter zich gelaten hebben...) Een voordeel wat betreft de opkomende 3D technologien i.c.m. de PS3 is wel, en dan qoute ik Dimitri Reijerman even, met zijn artikeltje over de CES:

PlayStation 3-bezitters hebben het geluk dat een firmware-update zal volstaan om 3d-blu-rays te kunnen bekijken - Sony zal die firmware ergens dit jaar uitbrengen - maar consumenten met een standalone-speler hebben die mogelijkheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Laatst online: 26-04 23:08

philipnorth

Zeg maar Danny

Tsja, het PS3 dilemma komt mij bekend voor.

Ik zit zelf op dit moment te twijfelen tussen een paar spelers:

De LG BD370/390 (Wifi voegt voor mij weinig toe, op de plek waar de speler komt is toch netwerk beschikbaar)
De Panasonic BD60
De Pioneer BDP120

Of toch dat beetje meer voor de PS3, die bij de meeste testen toch als een van de betere BD spelers naar boven komt. Het gamen is een leuke toevoeging, maar naast mijn Wii en Xbox360 heb ik niet echt een extra console nodig (kost me alleen maar meer geld uiteindelijk). De mediafunctionaliteit...mwoah, komt al iets anders voor (vandaar ook de 370 ipv de 390 eigenlijk).

De BD60 van Pana is over het geheel langzaam lees ik. De 370/390 en PS3 zijn snel.
De BDP120 van pioneer is ook niet al te snel.
Nu vraag ik me af: in hoeverre is dat storend?

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar een standalone, en van het geld wat ik bespaar een paar leuke films kopen. Aan de andere kant wil ik wel gewoon een best buy, meeste waar voor mijn geld en een zo goed mogelijke BD speler.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
philipnorth schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:36:
De BD60 van Pana is over het geheel langzaam lees ik. De 370/390 en PS3 zijn snel.
De BDP120 van pioneer is ook niet al te snel.
Nu vraag ik me af: in hoeverre is dat storend?

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar een standalone, en van het geld wat ik bespaar een paar leuke films kopen. Aan de andere kant wil ik wel gewoon een best buy, meeste waar voor mijn geld en een zo goed mogelijke BD speler.
Check deze post voor wat punten waar een losse Blu-ray speler ten opzichte van een PS3 voor- dan wel nadelen heeft. Ik zou als je niets van het gamen gebruikt gewoon voor een losse Blu-ray speler gaan. Maar dat zeg ik mede omdat ik mijn Blu-ray speler dus beter beeld (en semi geluid) vindt geven dan mijn PS3. En zo zijn er nog wel meer kleine dingen waarom dat mijn keuze zou zijn.

De PS3 is inderdaad één van de snelste Blu-ray spelers op het moment. Zijn wel stand-alone speler met dingen als "Quick Start" alleen hoeft dat niet altijd wat te zeggen. Want zodra je in het menu van de Blu-ray zit is dat ook al opgestart, dus het is niet de film die je binnen een x aantal seconden ziet. En veelal geldt die Quick Start dan alleen bij de laatst gekeken Blu-ray en meer van dat soort dingen.
Persoonlijk stoor ik me niet aan de wat langere opstarttijd van mijn Pioneer-speler. Net of je geen 30 seconden kan wachten als je een film gaat kijken. Zet de speler aan en ga dan koffie en snacks halen in plaats van andersom. In de praktijk valt het allemaal wel mee met die tijden en of het storend is. Ik lig er niet wakker van in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 10:46

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

de hiteker 1026 of Ambiance -amb-1026 of andere klonen zijn met de "hack" Regioinstelbaar, heb succesvol 2 regiolocked BluRei's van Funimation getest, weet niet of er een limiet bij zit dat t maar een aantal keer kan, heb m op regio A laten staan na 3 keer veranderd te hebben omdat alle disks die ik op dit moment heb wel regio vrij zijn :), speler maakt idd een klein beetje geluid maar dat is niet storend bij het kijken. DVD is trouwens zonder ook maar iets in te stellen regio code vrij :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-04 19:20
Weet iemand hier welke Blu-ray speler via USB NTFS ondersteund? :?
Ik begrijp niet dat er Blu-ray spelers worden gelanceerd met alleen maar FAT32 ondersteuning. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Dune prime 3.0 maar ja, dan heb je wel een NMT met ingebouwde bluray speler.

[ Voor 31% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-01-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Jammer genoeg de Oppo niet :S

di's één: LG BD 390

Hardware.info
...
<>Vandaar dat we aangenaam verrast werden door de BD390 op de stand van LG, welke eigenlijk maar één grote wijziging heeft ten opzichte van de voorganger: ondersteuning voor NTFS via USB. Je kan gewoon een externe harde schijf aansluiten op de USB poort en vervolgens de zich hierop bevindende videobestanden afspelen, ongeacht de bestandsgrootte. Hiermee wordt deze speler van LG potentieel een concurrent van 'echte' mediaspelers...<>
alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
Video_TS kan dan weer niet worden afgespeeld met ondertiteling. Dat is toch wel een heel groot nadeel van die LG En om nou al die films opnieuw te gaan encoderen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339326

Heb zelf mijn BD390 te koop staan, wordt waarschijnlijk zaterdag opgehaald.
Dat omzetten ivm ondertiteling heeft mij opgebroken. Ga voor de standaard LG BD350.

En voor de mediabestanden ga ik een Eminent 7080 gebruiken. Daar is zo'n box ook voor gemaakt.
Powermarcel, ik adviseer je een standaard blue ray speler om je blue ray's en dvd's mee af te spelen.
De techniek is nog niet zover dat je een ideale speler hebt die alles kan.

Je bent toch nog aangewezen op een mediabox voor optimaal gebruik van o.a. je videobestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De techniek is weldegelijk zover. Alleen zal een groot merk nooit piraterij in de hand willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 15:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

MrX_Cuci schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:23:
De techniek is weldegelijk zover. Alleen zal een groot merk nooit piraterij in de hand willen werken.
With stupid /\ ;)

Dat zal ook exact de reden zijn waarom de blu-ray spelers met net dat beetje meer media ondersteuning (zoals de BD390) nooit of te nimmer iso containers zullen ondersteunen (of de genoemde ondersteuning voor .ifo/video_ts folder). Komt namelijk verdomde dicht in de buurt van faciliteren en dat zullen Philips/LG/Pioneer/Panasonic en consorten niet snel doen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339326

Daarom kun je beter gewoon blue ray speler hebben die alle formaten afspeelt en audio soorten ondersteund.
En het beheren van bestanden etc aan een mediaspeler overlaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
De Dune prime 1.0 heeft een Sony loopwerk. In de 3.0 niet meer. Rara hoe kan dat :) Helaas is deze ook niet om te zetten vanwege de bluray licentie die gekoppeld is aan die 3.0 drive.

[ Voor 37% gewijzigd door MrX_Cuci op 26-01-2010 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:32

Vrijdag

De Zwarte

Ik zit net wat rond te neuzen over die Ambiance br speler en blijkbaar kan je hem gewoon met de ab multizonen voor br's en voor dvd's is hij al standaard regiovrij. Dat is mooi maar zit er niet een vast staand aantal wijzigingen op? Soms kan je namelijk maar een paar keer (vijf ofzo) wisselen van zone. Het lijkt me een leuk spelertje voor erbij en als ie bevalt kan ik mijn zus er ook wel eentje cadeau doen :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 15:59
Mijn LG BD370 wordt woensdag opgehaald voor reparatie. Bij de meeste DVD's en blue ray schijven loopt het apparaat 2 tot 3x vast voordat ik in het menu zit. Afspelen gaat prima, maar terug naar menu of pauzeren levert als resultaat dat de LG 20 tot 30 seconden staat te kraken en reutelen en vervolgens terugspringt naar het apparaat hoofdscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338012

ik ben op zoek naar een blu ray-speler,heeft iemand ervaring met de denon dbp 1610 en of dbp 2010?
als ik in de winkels ga kijken,dan zie ik op het oog geen verschil met deze of andere merken,of lijkt dat maar zo?
ben in het bezit van een denon receiver avr2310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 13:55

iMars

Full time prutser

Ik wil binnenkort een blu ray speler kopen omdat mijn dvd-speler erg slecht begint te worden.

Omdat ik een Sony TV en surround set heb, wil ik per se een Sony Blu Ray speler hebben.
Nu zit ik te twijfelen tussen de BDP S360 en de BDP S363

De enige verschillen die ik kan vinden, zijn de volgende:
BDP-S360BDP-S363
DTS-HD Master Audio-decodering: JADTS-HD Master Audio-decodering: NEE
Afstandsbediening met achtergrondverlichting: NEEAfstandsbediening met achtergrondverlichting: Oranje verlichting
[€ 125,00€ 136,00

Afstandsbediening met achtergrondverlichting vind ik niet zo spannend, maar de DTS-HD Master Audio-decodering daarentegen weer wel, en de S360 is wat goedkoper.

Welke raden jullie mij aan? Of is er nog meer verschil wat ik over het hoofd zie?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

subtiel schopje... O-)
Niemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
webmail schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:28:
subtiel schopje... O-)
Niemand die hier ervaring mee heeft?
Heb je al naar de nieuwe Sony BDP-370 of Sony BDP-470 gekeken deze komen als het goed is in april uit. Als je niet kan wachten zou ik voor de Sony BDP-360 aangezien deze goedkoper is. Wat betreft die DTS-HD Master Audio-decoder, deze is alleen interessant als je receiver een HDMI input heeft en geen DTS-HD Master Audio-decoder, dit omdat het DTS-HD Master Audio signaal alleen over HDMI (digitaal) of via een 7.1 analoge output overgedragen kan worden.

Heeft je receiver geen HDMI en je wil toch het DTS-HD Master Audio signaal, dan moet je wat dieper in de buidel tasten voor een BDP-760 want deze heeft een 7.1 analoge output. Ik heb deze zelf aangeschaft voor onder andere deze reden.

[ Voor 5% gewijzigd door RAF1 op 24-02-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

RAF1 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 09:27:
[...]

Heb je al naar de nieuwe Sony BDP-370 of Sony BDP-470 gekeken deze komen als het goed is in april uit. Als je niet kan wachten zou ik voor de Sony BDP-360 aangezien deze goedkoper is. Wat betreft die DTS-HD Master Audio-decoder, deze is alleen interessant als je receiver een HDMI input heeft en geen DTS-HD Master Audio-decoder, dit omdat het DTS-HD Master Audio signaal alleen over HDMI (digitaal) of via een 7.1 analoge output overgedragen kan worden.

Heeft je receiver geen HDMI en je wil toch het DTS-HD Master Audio signaal, dan moet je wat dieper in de buidel tasten voor een BDP-760 want deze heeft een 7.1 analoge output. Ik heb deze zelf aangeschaft voor onder andere deze reden.
Oh kijk, da's interessant! De 370 ziet er wel interessant uit. Ik heb de Sony KDL-40W4500 en de Sony HT-SF1300
Mijn versterker heeft deze specificaties:
DTS HD / DolbyTruHD / Dolby Digital+NEE / NEE / NEE
LPCM (2-/ 5.1-/7.1-kanaals) via HDMI™JA / JA / NEE
Dolby Digital / DTSJA / JA
Dolby® Digital EXNEE
DTS-ES (MATRIX6.1 / DISCRETE6.1)NEE
DTS 96 / 24NEE
DTS NEO:6™NEE
Dolby PrologicJA
Dolby Prologic IIJA
Dolby® Prologic IIxNEE
Dolby Dual MonoJA
96 k / 24-bits PCMJA

Zo te zien kan de versterker niet met DTS HD overweg, dus niet zo interessant voor mij ;)

Maar ik wacht wel geduldig af op de nieuwe modellen :D

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:39:
[...]

even een subtiele kick aangaande het bovenstaande verhaal over de Pioneer BDP 320.

kan die ook het audiosignaal bitstream versturen? dus dat m'n onkyo SR507 al het decoderwerk op zich neemt, en dat de daarbij behorende lampjes mooi oplichten :P

• FeaR
shameete schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:34:
[...]
Even een subtiele kick aangaande het bovenstaande verhaal over de Pioneer BDP 320.

kan die ook het audiosignaal bitstream versturen? dus dat m'n onkyo SR507 al het decoderwerk op zich neemt, en dat de daarbij behorende lampjes mooi oplichten :P
Elke Blu-ray speler kan audio bitstream doorsturen. Dit omdat de speler daar eigenlijk niets voor hoeft te kunnen. Pas als je de speler wilt laten deocoderen naar LPCM en dat wilt versturen moet de speler zelf wat kunnen. Maar bitstream lukt gewoon. Dus de BDP-320 kan dat gewoon, heb dat hier ook in combinatie met Denon AVR-2809.

• Shanquish
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:52:
[...]

Elke Blu-ray speler kan audio bitstream doorsturen. Dit omdat de speler daar eigenlijk niets voor hoeft te kunnen. Pas als je de speler wilt laten deocoderen naar LPCM en dat wilt versturen moet de speler zelf wat kunnen. Maar bitstream lukt gewoon. Dus de BDP-320 kan dat gewoon, heb dat hier ook in combinatie met Denon AVR-2809.
tnx, dan is het wel zeker dat m'n oude pioneer DVR530h vervangen gaat worden door deze BDP320 :)
oke, het is dan wel geen HDD recorder, maar sinds ik een UPC HD ontvanger heb staan gebruik ik 'm toch niet meer als zodanig.

over het uiterlijk van die 320, op de productplaatjes die op de site van pioneer staan lijkt het alsof het gedeelte waar het logo prijkt een klepje is waar wat aansluitingen achter zitten.
klopt dat? want ik zie dat de USB aansluiting aan de achterzijde zit, maar da's natuurlijk niet handig als je vaak content vanaf een USB stick af wil spelen.
dus kan me zo voorstellen dat er aan de voorzijde ook eentje zit.

EDIT: ik lees net dat de USB aansluiting gebruikt wordt voor de opslag van BD live content, dus dan klopt het wel dat ie aan de achterzijde zou zitten, maar er kan evt. ook een HDD op aangesloten worden om content vanaf te spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Shanquish op 25-02-2010 16:14 ]

• FeaR
Nope, geen klepjes aan de voorkant waar knopjes of aansluitingen achter zitten. En de enige USB zit dan ook aan de achterkant. Ik weet niet eens zeker of je daar wel een USB-device in kan pluggen om vanaf daar te streamen. Gebruik die functie namelijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Hallo

Ik heb een nieuwe receiver aangeschaft, en nu ben ik op zoek naar een bluray speler.
Ik heb een Yamaha versterker (rx-v1900) en zou het liefst ook een Yamaha Bluray willen aanschaffen, en deze aansluiten via HDMI, maar ik zie verschillen niet echt tussen de modellen het lijkt allemaal erg op elkaar.

Laat ik erbij zeggen dat ik hou van een mooi stukje muziek en een goeie film. Maar ik ben absoluut geen audiofiel. Midrange producten zijn voor mij voldoende tenzij er echt redenen zijn om meer geld uit te geven voor goede features of beduidend beter geluid/beeld.

Ook zie ik maar sporadisch een speler die ook SA-CD kan afspelen. Heeft iemand hier wellicht een tip voor in het middensegment ?

Edit: Ik zat in het verkeerde deel van het forum te zoeken, namelijk in het audio gedeelte, duh .
Ik heb de hele thread nu gelezen en er is me al veel meer duidelijk. De PS3 lijkt me een erg goede keus als ik de berichten lees.
Vraag over SACD blijft echter staan, volgens mij speelt een PS3 (enkele versies) ook SACD af? Zijn er redenen om de PS3 niet aan te schaffen als je SACD wil luisteren, anders ga ik op zoek naar een PS3 die die mogelijkheid biedt

[ Voor 24% gewijzigd door mr.babek op 26-02-2010 11:10 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
PS3 heeft geen merkaanaals output voor de analoge uitgangen wat voor sommigen wel een vereiste is. Maar met de receiver die jij hebt kan je gewoon via HDMI of optisch aansluiten om meerkanaals audio te hebben. Verder heb ik hier al een stukje geschreven over de andere verschillen tussen de PS3 en een algemen stand-alone Blu-ray speler. Ik heb zelf een PS3 en een Pioneer Blu-rayspeler en ben over de laatste meer tevreden dan over de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Hey Fear,
Ik heb je berichten gelezen inderdaad. Ik denk dat ik kwa Bluray functies wel kan volstaan met de PS3, ik lees nu alleen dat enkel de eerste versie van de ps3 met 60GB ( http://www.ps3sacd.com/faq.html )SAcd kan afspelen. Wat betekent dat er een hoog energiegebruik aan gekoppeld is en dat ie wat luidruchtig kan zijn. En wat erger is, hij is niet meer te koop, dat wordt dan een 2e hands.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.babek op 26-02-2010 11:17 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Er zijn Blu-rayspelers die wel SACD ondersteunen, de OPPO BDP-83 is er zo eentje. Moet zeggen dat ik er zo snel geen andere zou weten. Weet verder je budget niet, maar de OPPO BDP-83 is toch wel redelijk aan de prijs.

PS3 is qua afspelen met niet al te zware dingen/applicaties niet echt luidruchtig te noemen. En mocht de fan wel opspinnen dan is het (naar mijn inziens) nog steeds niet storend. Al is dat natuurlijk per persoon verschillend. En je hoort soms ook verhalen over dat de nieuwe PS3 Slim in sommige gevallen meer geluid maakt dan de oude PS3. Al maakt mijn 60 GB meer "herrie" dan de 250 GB Slim van de overbuurman.

Persoonlijk zou ik geen 60 GB PS3 kopen puur om SACD te spelen. Die apparaten zijn niet meer te koop met garantie en je moet er toch een paar honderd euro voor neertellen. Dan liever "wat meer" geld neerleggen en een nieuwe Blu-ray speler kopen met SACD ondersteuning. Of losse Blu-ray speler met losse SACD-speler? Al weet ik niet wat dergelijke speler los kosten...

Dit weekend trouwens ga ik maar eens een SACD zien te regelen, want heb geen ervaring met die dingen in combinatie met de PS3. En aangezien ik de 60 GB versie heb zou dat dus moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Tja, de oppo heeft inderdaad een behoorlijk prijskaartje, als ik dat afzet tegen een paar 100 euro voor een PS3 waarmee ik ook nog kan gamen klinkt de PS3 me toch beter in de oren (als ik er een kan vinden).
Ik hoor graag van je wat je bevindingen zijn van de ps3 icm SAcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zal thuis eerst eens zien of het SACD-logo op de zijkant van de console staat voordat ik echt SACD's ga zoeken. En moet ook eens zien waar die dingen goedkoop te krijgen zijn. Want om nu dertig euro uit te geven aan een SACD om alleen te testen... Plus meeste SACD's vallen niet echt in mijn smaak/genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

misschien in de mediatheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murderface
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2023
Hey,

Ik ben ook opzoek naar een Blue-ray speler + mediaplayer enigste probleem ik heb momenteel nog geen BR's ^^
Ik wil vooral dat de beeld kwaliteit goed is en dat ik VEEL kan streamen, streamen is opzich veel belangrijker dan blue ray speler.

Subs maken me niet uit... mijn engels is nagenoeg perfect en ik ben zowiso al te lui om subs te zoeken als ze er niet bijzitten. Ik was zelf aan het denken aan een LG BD390, of een popcornhour. Deze laatste lijkt mij wel extreem duur :( 299+drive+HDD = ruw weg 460€) ik heb ook zelfs al een ps3 overwogen maar dat lijkt ook dom omdat deze niet veel codecs ondersteund... en ik heb al een xbox360

Ik zit vooral met de vraag of er mensen zijn die problemen hebben gehad met de LG BD390 op gebied van codecs? (MKV, AVI, ...) als ik van julie hoor dat allemaal wel goed lukt dan denk ik dat ik daarvoor ga gaan. Anders neem ik wel een popcornhour opzich is het streamen tog veel belangrijker dan de BD-player, die kan ik er achteraf nog altijd insteken

(zijn 1.5TB drives aan te raden voor een Popcronhour? of is een 2TB drive hier beter voor?)

ik hoop dat iemand mij en paar antwoorden kan geven. Thnx in advance ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
volgens mij heb jij veel meer aan een HTPC a la Asrock ION330 of iets in die sfeer.
die zijn er ook met BD drive, maar de prio ligt bij zo'n apparaat op het afspelen van diverse media. (evt. icm. XBMC)
iets wat bij jou dus blijkbaar ook zo is.

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 26-02-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

ION330 + XBMC rules , kan niets anders aan tippen (in mijn optiek) Echter Bluray werkt (nog) niet binnen XBMC wel via een ander programma dat je binnen windows - linux installeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102836

FeaR1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:12:
En moet ook eens zien waar die dingen goedkoop te krijgen zijn. Want om nu dertig euro uit te geven aan een SACD om alleen te testen... Plus meeste SACD's vallen niet echt in mijn smaak/genre.
offtopic:
Een tip: Dark side of the moon van Pink Floyd, 9.99 bij Bol (als dat je smaak is, natuurlijk)

http://www.bol.com/nl/p/m...00004003030977/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Toevallig deze dag in de aanbieding:
Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/external/images/1dayfly_1508_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/external/images/1dayfly_1508_2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.nl/external/images/1dayfly_1508_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:32
Torrent? wat moet ik me daar bij afvragen? Ik vind op dit moment een Blu-ray speler toch nog te duur, maar wel in tegenstelling tot dvd-spelers ondersteunen deze alles!

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:36
Ik heb nog geen ervaring met Blu-ray. Nu heb ik nieuwe apparatuur aangeschaft en hierbij zit een Home Cinema Set met Blu-ray speler, bij de TV kreeg ik een Blu-ray speler gratis en ik heb een PS3.

Nu kan ik op de spelers een UTP-kabel aansluiten zodat ik BD-Live krijg. Nu ligt die kabel er nu nog niet. Is het de moeite waard om hiervoor een kabel door te gaan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Flieger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:03:
Nu kan ik op de spelers een UTP-kabel aansluiten zodat ik BD-Live krijg. Nu ligt die kabel er nu nog niet. Is het de moeite waard om hiervoor een kabel door te gaan trekken?
Persoonlijk zeg ik van niet. Heb nog geen Blu-ray gezien waar heel het Blu-ray Live een dergelijke meerwaarde had om daar speciaal kabeltjes voor te gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
FeaR1986 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:16:
Persoonlijk zeg ik van niet. Heb nog geen Blu-ray gezien waar heel het Blu-ray Live een dergelijke meerwaarde had om daar speciaal kabeltjes voor te gaan trekken.
Gezien het feit dat de kabel trekken niet echt makkelijk is, laat ik het achterwege en ga ik gewoon genieten van Blu-ray binnenkort. :)

Ik ben benieuwd of ik verschil zie/merk tussen de Philips HTS7200, Panasonic DMP-BD60 of de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Flieger schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:01:
[...]Ik ben benieuwd of ik verschil zie/merk tussen de Philips HTS7200, Panasonic DMP-BD60 of de PS3.
In theorie zou het niet mogen kunnen, maar tussen mijn Blu-ray speler van Pioneer en de PS3 Fat zag ik toch wel wat verschillen. Vond mijn Pioneer sowieso beter beeld geven dan de Panasonic speler die een kennis van me heeft. Maar was niet geheel representatief aangezien hij een BD30 (instapper) heeft en een geheel ander scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Er zal ongetwijfeld wel verschil te merken zijn. Sowieso in de snelheid (opstarten) schijnt er al verschil te zitten tussen de verschillende spelers. Beeldkwaliteit ga ik op dezelfde televisie testen; Panasonic TX-P42V10. Geluid doet ook een hoop voor de beleving natuurlijk.

Nog tips voor films die je op Blu-ray (gezien) moet hebben? Ik las bijvoorbeeld in een recensie over een concertregistratie dat er nauwelijks verschil waar te nemen was tussen de DVD en Blu-ray versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ice age is een hele goeie om op BD te kijken, dat lees je ook vaak in reviews terug, maar ik denk dat alle tekenfilms in dit segment (dus door de computer getekend) wel erg mooi op BD zullen zijn.

verder heb ik bijvoorbeeld 'Commando' op BD, en die vind ik toch wat minder overkomen, de details zijn té goed zichtbaar, dus bij bepaalde actiescene's zie je een wittige tekening om de personen heen dat duidt dat ze voor een blue screen staan te acteren...
maar goed, dat is ook wel een ietwat gedateerde film, ondanks dat ie natuurlijk gewoon op 35mm film is gefilmd, waren de special effects van een iets andere kwaliteit als dat nu het geval is.

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 04-03-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
ik zou eerder Gladiator, 300, Batman Begins, The Dark Knight e.d. zeggen?

enniewee

BDP-320 of BDP-23FD (komt die uberhaupt op EU markt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Die laatste spreken me iets meer aan dan Ice Age, maar ik heb inderdaad ook gelezen dat Ice Age wel de moeite waard is op Blu-ray. Ook goed om je televisie mee in te stellen, meen ik.

Ik krijg Troy, Matrix, Matrix Reloaded, Swordfish en Under Siege binnenkort gratis thuisgestuurd vanuit een Philips actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:15
Na een tijdje gewacht te hebben is het dan nu toch de tijd aangebroken om een Blu-ray speler te kopen. Ik zit hierbij echter met een probleem betreffende de aansluitingen voor het geluid.

Ik heb de volgende opstelling:
Versterker: Pioneer VSDX-D711-S (geen HDMI en kan max. DTS aan)
Speakers: Quadral Aluma 2006 5.1 speakerset
TV: Sony 37W5710 LCD-TV.

De bekabeling is allemaal van Profigold met Oehlbach 2,5 mm2 speakerkabels. Voor de blu-ray speler wil ik het maximale aan geluid halen voor films. Mijn DVD-speler is op dit moment gekoppeld via een TOSlink met de versterker.

Ik begreep, uit het begin van de topic, dat je voor DTS HD gebruik zou moeten maken van een 7.1 analoge ingang wanneer je versterker niet beschikt over een HDMI-aansluiting. De Pioneer versterker heeft een 5.1 analoge ingang, TOSlink en digitaal coax.

Loont het om een duurdere BR-speler te kopen met 7.1 analoge uitgang en deze analoog op 5.1 aan te sluiten t.o.v. een TOSlink of digitale coax? Analoog aansluiten gaat natuurlijk gepaard met een 75 euro extra aan interlinks om de hele boel aan de praat te krijgen en een extra investering voor de BR-speler. Het verschil in geluid moet dat dan wel waard zijn.

Ik zat zelf te denken aan een Sony omdat deze dan weer BraviaSync heeft i.v.m. mijn TV. Dit omdat het geluid dan analoog aangesloten is terwijl het beeld via HDMI loopt. De Sony BDP-S550 leek mij een goede optie omdat deze een 7.1 analoge uitgang heeft.

Wanneer een TOSlink in dit geval geen kwalitatief beter geluid geeft dan een 7.1 analoge aansluiting aangesloten op 5.1 dan heeft de BDP-S360 mijn voorkeur.

Wellicht is het beter om de BR-speler op de versterker af te stemmen maar had begrepen in deze topic dat Pioneer sowiso geen 7.1 analoge uitgang heeft.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rugby82 op 08-03-2010 15:59 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat zijn wel erg dikke speakerkabels voor een dergelijk surround-setje. Maar goed, dat is meer iets voor in een ander topic :P

Pioneer heeft zeker wel spelers met meerkanaals analoge uitgangen. Alleen dan moet je of een ouder model nemen, iets als de BDP-51FD of een LX-serie. Nieuwere versies hebben wel analoge uitgangen, alleen zijn dit alleen modellen buiten de EU. Nu kan je wel importeren en regiovrij laten maken maar dan wordt het een hoop geld voor een Pioneer. Dus het is zeker wel mogelijk, alleen zit je dan met een ouder model (geen Blu-ray Profile 2.0) of aan een hoger budget.

Met 5.1 analoge ingangen op de receiver kan je natuurlijk ook HD Audio doorsturen, die 7.1 was als voorbeeld aangezien HD Audio echt op 7.1 is gericht

Overigens is het niet gezegd dat een Pioneer Blu-ray speler niet kan communiceren over HDMI CEC met andere merken. Ik heb hier een Philips TV (EasyLink), een Pioneer Blu-ray speler (Kuro Link) en een Denon receiver (Denon Link) en alles kan gewoon communiceren via HDMI CEC. Het is alleen niet gezegd dat het voor de volle 100% werkt omdat het verschillende merken zijn. Zelfs als je alles van hetzelfde merk hebt hoeft het nog niet altijd te werken. Maar bij de meeste spelers kan je toch de delay handmatig instellen. Pioneer kan dat tot 250ms, dat moet over het algemeen meer dan genoeg zijn.

Punt waar je mee zit is dat het nu de vraag is of de DAC's in de receiver of in de toekomstige Blu-ray speler beter zijn. Want ergens moet het signaal toch naar analoog worden geconverteerd. Ik zou gewoon voor een optische dan wel digitale coax verbinding gaan. Je keuze betreffende Blu-ray spelers met deze uitgangen zijn een stuk ruimer dan als er persé meerkanaals analoge uitgangen wilt. Maar als jij al €75,- uit gaat geven aan interlinks dan ga je dat verschil wellicht wel horen, al zal het meer tussen je oren zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Laatst online: 23:52
Nu de dvd-speler het hier begeven heeft is de overweging ontstaan om direct voor een BR speler te gaan, welke ook kan upscalen, zodat we nog beter kunnen genieten van onze dvd's.
We beschikken over een 46" Samsung lcd tv.

De Sony S360 komt erg goed uit te testen, maar is voor zijn 'leeftijd' nog aardig aan de prijs. Pioneers vind ik net iets te duur. In april komt de S470 uit van Sony welke mooie features heeft voor een leuke prijs welke iets hoger ligt dan die van de S360 nu.

Iemand die ervaring heeft met de kwaliteit van Sony spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Wat ik maar niet kan terugvinden dus user input op prijs stel: speelt de BDP-320 ook 5.1 DTS Audio CD's af? Lijkt me van wel... maar ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
QwaftZefoni schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:55:
Wat ik maar niet kan terugvinden dus user input op prijs stel: speelt de BDP-320 ook 5.1 DTS Audio CD's af? Lijkt me van wel... maar ben wel nieuwsgierig.
Late reactie, maar de BDP-320 speelt inderdaad DTS Audio CD's af. Althans, in de manual op pagina 7 staat er bij DTS en dan op CD een vinkje. Maar BDP-320 speelt geen SACD. Terwijl het op hetzelfde neer komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
Thnx, nee niet helemaal: wiki en SACD FAQ.

SACD is dus altijd 4,7GB. Het fysieke medium en format (PCM) zijn dus anders.

Een 5.1 DTS Audio CD heeft geen PCM formaat maar bevat DTS WAV bestanden weggeschreven in Nero als normale CD op een op normale 60 - 80 min audio CD

Nou ja, ik kom er vanzelf wel achter en hou m'n PD-207 toch achter de hand.

[ Voor 0% gewijzigd door QwaftZefoni op 16-03-2010 10:59 . Reden: tags... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SACD is inderdaad niet mogelijk met de BDP-320, maar die DTS Audio CD dus wel als het goed is. Heb thuis nog even de manual vergeleken met de online variant (je weet maar nooit...), maar ook daar staat gewoon het vinkje. Dus het zou moeten werken. Kan het helaas niet voor je uittesten, want heb in mijn leven nog nooit dingen als DTS Audio CD's, SACD's en dergelijke gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:00

Kiswum

Gadget reviewer

Flieger schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:03:
Ik heb nog geen ervaring met Blu-ray. Nu heb ik nieuwe apparatuur aangeschaft en hierbij zit een Home Cinema Set met Blu-ray speler, bij de TV kreeg ik een Blu-ray speler gratis en ik heb een PS3.

Je laat merken dat je een PS3 hebt, kun je deze dan niet als Blu-ray speler bekijken en de netwerk contact draadloos afspelen/testen?
Dan kan de losse blu-ray speler evt. op een andere kamer worden geplaatst :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flieger
Kiswum schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:57:
Je laat merken dat je een PS3 hebt, kun je deze dan niet als Blu-ray speler bekijken en de netwerk contact draadloos afspelen/testen?
Dan kan de losse blu-ray speler evt. op een andere kamer worden geplaatst :)
Helaas is dit geen optie omdat de Blu-Ray speler de hoofdunit van de Home Cinema Set is. Deze is ook nog eens fraai dus staat op het meubel mooi te wezen.

Maar mocht ik dus BD-Live content willen zien, dan zou dat wel via de PS3 (die is wel draadloos verbonden met internet) kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Flieger schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:48:

Maar mocht ik dus BD-Live content willen zien, dan zou dat wel via de PS3 (die is wel draadloos verbonden met internet) kunnen doen?
yup, geen enkel probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306090

Ik ben op zoek naar een blu-ray speler met DTS HD decoder, die vooral ook goed is in het upscalen van DVD's. Daarnaast vind ik ingebouwde wifi wel een pre (er komen er nu veel op de markt), om zo toegang te hebben tot youtube en (toekomstige?) services als uitzendinggemist. Dit laatste biedt Philips al (RTLgemist), maar die hebben we weer geen built in wifi.

Heeft iemand ervaringen met wie de meest interessante internet-tv content heeft en een advies welke blu-ray speler het beste in dit plaatje past?

Alles overigens icm een Panasonic TX-42G10 full HD plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
wat denk je van een Popcorn C200 icm. een BD speler erin ?

volgens mij doet die alles wat je nu graag wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313634

Ik wacht zelf op de BDC6900 van Samsung. Build in WIFI, Internet@TV, Allshare (DLNA), 1GB intern geheugen, 7.1 Analog out en last but not least, 3D weergave! Verkoopprijs 399!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 313634 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:23:
Ik wacht zelf op de BDC6900 van Samsung. Build in WIFI, Internet@TV, Allshare (DLNA), 1GB intern geheugen, 7.1 Analog out en last but not least, 3D weergave! Verkoopprijs 399!
Voor 3D weergave heb je ook een 3D tv nodig.. dat snap je wel neem ik aan! ;) C6900 is al te koop iig! :D

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ben op zoek naar een goede bluray speler voor max 200 euro, bijvoorbeeld de DMP-BD65 van panasonic lijkt een goede kandidaat.

Maar ik ben nog in de war over het hoe en wat van de HD-audio opties. Ik heb een Marantz SR5001 7.1 receiver, deze heeft 7.1 input en hdmi-ingangen, maar geen HD-audio decoders.

Om nu HD-audio af te spelen dacht ik aan een bluray genoeg te hebben als deze de HD-audio formaten kan decoderen en over de hdmi naar de receiver sturen. Soms lees ik echter dat HD-audio alleen mogelijk is als je het over 7.1 laat uitsturen door de bluray speler en naar de 7.1 input stuurt.

Wat is nu de waarheid?

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353725

jasjenl schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:32:
Wat ik toch in diverse reviews van de Oppo gelezen heb wordt bij deze speler het geluid juist vaak als zeer goed beoordeeld, dus wellicht dat de hierboven genoemde mening over Oppo op oudere (dvd) modellen is gebaseerd? Daarnaast blijken een aantal high-end merken hun aankomende blu-ray spelers te baseren op deze nieuwe Oppo speler. Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar ik denk dat het in de basis dus zeker geen slechte speler zal zijn.

Let wel, ik heb 'm zelf nog niet gebruikt dus wie weet is het in de praktijk wel een ding van niks. Maar gezien alle lovende verhalen die ik er her en der over lees, is het toch wel één van de spelers die mijn grote aandacht heeft, juist omdat het een echte allesspeler is.
Goed punt jasjenl ! :) Ben het met je eens. In de basis is het inderdaad geen slechte speler.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 07-04-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MrScratch schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:47:
Maar ik ben nog in de war over het hoe en wat van de HD-audio opties. Ik heb een Marantz SR5001 7.1 receiver, deze heeft 7.1 input en hdmi-ingangen, maar geen HD-audio decoders.

Om nu HD-audio af te spelen dacht ik aan een bluray genoeg te hebben als deze de HD-audio formaten kan decoderen en over de hdmi naar de receiver sturen. Soms lees ik echter dat HD-audio alleen mogelijk is als je het over 7.1 laat uitsturen door de bluray speler en naar de 7.1 input stuurt.

Wat is nu de waarheid?
Als jouw Marantz receiver LPCM kan ontvangen dan zou een Blu-ray speler met decoders aan boord gewoon voldoende moeten zijn. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer: een reeds gedecodeerd bestand van de Blu-ray speler naar de receiver sturen. Alleen het verschil tussen digitaal (HDMI) en analoog (meerkanaals analoog in/uit) is er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik ben momenteel beetje aan het twijfelen tussen 2 blu-ray spelers, hopelijk kan iemand van jullie de knoop voor mij doorhakken. :-)

Twijfel bestaat tussen een Pioneer LX52 en een Cambridge audio 650BD. Zou normaal voor de 650BD gaan doordat deze waarschijnlijk beter zal zijn voor audio maar dit gaat allemaal gepaard met een Pioneer reciever. Hiermee zou ik dus die PQLS mode hebben zodat de LX52 en reciever beter samen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 21:14
Beste,

Ik ben een maand in bezit van een Samsung C5500. Afspelen van Blu rays en dvd zijn goed, alleen heb het probleem dat als ik blu rays afdraai dat het beeld weleens hakkelt en als ik dvd afspeel juist niet.

Is dat gewoonlijk en is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 315629 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:01:
iemand ervaring met deze:
Hiteker HTB-1026 Bluray player zacht prijsje 99.99 €, Kruidvat België
■ HDMI Video 1080P / 1080I / 720P
■ HDMI Version 1.3
■ BD Live 2.0 USB / Ethernet
■ Video PAL / NTSC
■ Progressive Scan Yes
■ LetterboxYes
■ AudioAnalog Audio / MPEG PCM Stereo / Dolby Digital / DTS HD
■ EthernetYes (RJ-45)
Gisteren eentje gehaald bij de Kruidvat in het dorp, hij kost nu nog maar 50 Euro :) Prachtding: lekker klein (26x26 cm), start vlot op, uitgebreid in te stellen. En hij is zelfs ook voor Blu-ray's regiovrij, zonder hardwaremodificatie. Gewoon een cijfercode op de remote inkloppen. :9

http://tweakers.net/ext/f/iwqVPIjocWqm0Ep8x8461bCl/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 31-07-2010 20:54 . Reden: Fotosize ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-04 16:30
Ik ga eens kijken of de kruidvat in de buurt hem nog heeft liggen. Mede voor de import van anime Blu-rays is het errûg handig dat hij 'geen' region lockout heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Okee, gekeken bij enkele Kruidvaten bij ons in de buurt, maar helaas helemaal niets! Als iemand er nog een tegenkomt, ik neem het graag voor je over+ verzendkosten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Je hebt een PM :)

Ik ben er inmiddels achter dat het apparaat intern Linux draait en dat er inmiddels mensen aan het uitzoeken zijn of ze custom firmware kunnen maken. Wellicht dat Broadcom de source code vrij moet geven, aangezien ze code hebben gebruikt die onder de GPL valt. Ben zeer benieuwd!

http://forum.videohelp.co...and-799-and-clones-owners

[ Voor 91% gewijzigd door BamSlam_ op 31-07-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Haha bedankt voor het aanbod. Gelukkig heb ik er plaatselijk tóch nog een kunnen vinden! :) ben nu een trotse bezitter van een blu-ray speler. En wat zou het voor ons kunnen betekenen als de bron word vrijgegeven?
Firmware waarmee we video kunnen streamen via internet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

HotFix schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:50:
Haha bedankt voor het aanbod. Gelukkig heb ik er plaatselijk tóch nog een kunnen vinden! :) ben nu een trotse bezitter van een blu-ray speler. En wat zou het voor ons kunnen betekenen als de bron word vrijgegeven?
Firmware waarmee we video kunnen streamen via internet? :D
De firmware van de Momitsu BDP-799 kan je hier downloaden. (De Hiteker is een kloon hiervan.)
Ik zou het zelf echter niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Neobahamuth op 31-07-2010 21:36 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
HotFix: feli! :)

Kijk uit: de recentere officiele firmwares bevatten niet meer de mogelijkheid tot het instellen van de BluRay-zone! Ook moet je uitkijken met het flashen van de firmware van het ene merk op een speler van een andere merk. Ondanks de gemeenschappelijk Broadcom-chip verschillen de spelers hardwarematig vaak toch enigzins van elkaar (bv. wel/geen component-uitgang), waardoor niet alles evengoed zal werken.

Vrijgeven van de broncode zal het veel makkelijker maken custom-firmwares te schrijven. Je kunt dit vergelijken met de situatie voor de Linksys WRT54G-router. Moeizame reverse engineering is dan niet nodig, nog even afgezien van het feit dat dit waarschijnlijk illegaal is.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zo, en nu is het weer tijd om dit topic leven in te blazen. Want mijn pa houdt wel van mooi beeld en dan is een DVD-speler met HD-ready TV niet slecht maar dat kan beter. Vandaar dat hij mij vroeg welke BD-speler te kopen maar dat is nou niet mijn specialiteit (dit is mijn eerste post hier in dit subforum, om precies te zijn :P). Vandaar dat ik liever eerst in conclaaf ga met BD-experts voordat ik een bindende uitspraak doe.

De setup:
- Een niet slechte maar toch wat oud wordende 24" HD-ready LCD-TV met enkel anologe ingangen, die in de nabije toekomst vervangen gaat worden door een full HD LED, waarschijnlijk iets als de UE32C6000.
- Eveneens niet slechte maar ook niet meer heel nieuwe Denon DRA-1000 versterker met twee kwalitatief mooie boxen (geen idee welke).

Wat hij wilt: Mooi Blu-ray'tjes kunnen afspelen en dat was het, goed beeld + goed geluid. Fancy dingetjes als youtube en ondersteuning van exotische videoformaten of 7.1 zijn dus niet nodig en vandaar dat ik dacht aan een goedkoop modelletje. Zo kwam ik eerst op de LG BD350/370 maar die lijken toch wat bejaard te zijn, en het extraatje om er een USB-stickie of externe HDD aan te hangen heb je ook niet veel aan als enkel FAT32 ondersteund wordt. Dus kwam ik eigenlijk uit op de BD560.

Nou ben ik vanmiddag dus met mijn pa naar de mediamarkt geweest. I know, niet de grootste verzameling experts maar we wilden sowieso even TV's bezichtigen en dat kan daar mooi. En aangezien we er toch waren, ook maar even bij de BD-spelertjes kijken, alwaar een MM-miep ons vertelde dat een goedkoper modelletje toch echt beduidend minder kwaliteit levert dan een model van, zeg, 3x zo duur. Nou dacht ik vrij zeker te weten dat het met digitaal formaat en digitale uitgang nauwelijks uitmaakt (althans, zo is het bij videokaarten, waar ik vandaan kom O-)) maar nu wil ik het toch wel even zeker weten: zit er dan niet toch een kwaliteitsverschil (dus qua beeldkwaliteit en/of geluidskwaliteit) waardoor een goedkoop modelletje als de BD560 merkbaar slechter is? Ik kon er met mijn google-skillz toch verassend weinig over vinden, behalve dat ik in veel uitgebreide reviews de beeldkwaliteit niet prominent genoemd zie worden.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 25-09-2010 21:48 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

bwerg schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:16:
Nou dacht ik vrij zeker te weten dat het met digitaal formaat en digitale uitgang nauwelijks uitmaakt (althans, zo is het bij videokaarten, waar ik vandaan kom O-)) maar nu wil ik het toch wel even zeker weten: zit er dan niet toch een kwaliteitsverschil (dus qua beeldkwaliteit en/of geluidskwaliteit) waardoor een goedkoop modelletje als de BD560 merkbaar slechter is? Ik kon er met mijn google-skillz toch verassend weinig over vinden, behalve dat ik in veel uitgebreide reviews de beeldkwaliteit niet prominent genoemd zie worden.
Ja, er zit kwaliteitsverschil in beeld en geluid tussen de diverse modellen. De digitale data van een BD schijf wordt niet 1 op 1 door de HDMI kabel naar je TV gezonden. Eerst wordt dit omgezet naar een ongecomprimeerd digitaal signaal. De wijze waarop dit gebeurt kan per speler verschillen.

Is dit verschil heel erg groot? Neuh, op misschien een uitzondering na niet. Is per definitie een goedkopere speler slechter in beeldkwaliteit? Neuh, ook niet. Maar nog belangrijker: ga je er iets van merken op een 32" TV? Neuh, dat al helemaal niet. Sterker nog: op zo'n TV ga je niet eens het verschil tussen een Blu-ray en een (upscaled) DVD film merken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Oke, dan is het inderdaad een beetje onzin om voor een veel duurdere te gaan. Iemand nog aanmerkingen over of een andere budget-BD-speler misschien een betere keuze is dan de BD560? Als een spelertje van 50 of 100 euro meer echt significant betere kwaliteit geeft is de prijs ook geen probleem maar meestal zitten de verschillen in de mogelijkheid tot (beperkt) internet en dat soort fratsen voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nouja vanavond ga ik maar gewoon de BD560 bestellen denk ik, maar als iemand nog een second opinion wilt geven over of een andere BD-speler in het prijssegment 100-150 euro (of als je met hele goede argumenten komt daarboven) dan sta ik daarvoor open.

(je kunt deze post ook lezen als *schop* O-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 00:28
Ok, ik zit er over te denken om mijn dvd-speler te vervangen door een blu-ray exemplaar.
Op dit moment heb ik een aardige collectie dvd's en logischerwijs nog geen br's.
Het is voor mij dan ook erg van belang dat de nieuwe speler goed om kan gaan met 'minder' materiaal op dvd.
Het wordt daarnaast ook mijn cd-speler van mijn stereoset, alhoewel ik me afvraag of er nog echt mensen zijn die zweren dat de ene speler dit significant beter doet dan een andere, in mijn budget.

Ik ben van plan iets meer dan 100 euro uit te geven. Ik heb een Samsung LE40C650 en een aparte mediaspeler, LaCinema Classic HD. 3D en mediaspelerfuncties op de br-speler zijn voor mij dan ook niet van belang. Ook heb ik 'slechts' een stereoversterker en speakers, dus codecs ondersteuning en aantal analoge aansluitingen zijn onbelangrijk, ding wordt aangesloten via HDMI naar de tv, die vervolgens het geluid stereo naar de versterker stuurt. Eventueel BD-Live is leuk maar WLAN is geen eis, er ligt een switch achter mijn tv.

Mijn eerste keus op dit moment is de Sony BDP 370 (pricewatch: Sony BDP-S370), welke een mooi prijsje heeft en over het algemeen goede kritieken krijgt. Wel las ik op kieskeurig dat er wat opmerkingen waren over geluidsproductie en een slechte weergave van dvd materiaal. Nou wil ik mijn keuze niet te veel laten afhangen van opmerkingen op kieskeurig dus is er misschien iemand die ervaring heeft met deze speler of een van zijn broertjes in de serie?

Vanwege de twijfel mbt de Sony, heb ik ook gekeken naar Samsungs, die over het algemeen complimenten krijgen over de beeldkwaliteit en natuurlijk leuk passen bij mijn tv (maar één ab? onderlinge communicatie?) en daar kwam ik dan uit op de C5500 (pricewatch: Samsung BD-C5500) of de C5300 (pricewatch: Samsung BD-C5300).

De modellen die ik noem zijn instappers, maar zoals aangegeven heb ik veel poespas niet nodig. Ik vraag me wel af of er nog (veel) verschil zit in beeldkwaliteit, met name bij het afspelen van dvd's. Iemand die hier iets zinnings over kan zeggen of is er nagenoeg geen verschil tussen de genoemde modellen? Misschien is het onzin dat ik hier veel tijd aan besteed, maar uitzoeken en vergelijken is ook voorpret natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Ik heb de Samsung 5500 bij mijn Samung TV en het is een ideale combinatie in beeld en geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Laatst online: 00:41
Anoniem: 323791 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:58:
Ik heb de Samsung 5500 bij mijn Samung TV en het is een ideale combinatie in beeld en geluid. :)
Als jij die combo hebt dan heb ik wat vragen voor je omdat ik hier ook naar zit te kijken...:

- Kan je audio-cd's draaien op de Blu-ray speler zonder de tv aan te zetten?
- Kan je beide apparaten (Blu-ray speler en TV) op 1 afstandsbediening regelen?
- Heb je de netwerkkabel aangesloten en kan je bv. Youtube filmpjes kijken?
- Start de Samsung snel op als je er een Blu-ray in hebt gestopt?

De eerste vraag vind ik eigenlijk het belangrijkste want hiermee kan je een CD-speler uitsparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-04 13:23
Hallo,

Veel opgezocht over Blu-ray spelers met USB ingang.

Het vervelende is dat de fabrikant weinig zegt over af te spelen formats op
een HD via de USB.

Is er een BD-speler die via USB (met externe HD) zowel DVD als BD structuren
goed afspelen (dus met menu besturing) ?

De BD570 van LG doet dat alvast niet......helaas.

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361345

Ik heb een tijdje de Philips BDP7500S2 gehad.

Dit is echt een super apparaat.

Tig nederlandse apps, zo zit er bv ook uitzendig gemist op en ook youtube!

qua internet @tv heeft philips voor de nederlandse markt het uitgebreidste aanbod.

Goede keuze voor mensen die willen internetten met hun Blu-Ray player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:58
Weakling schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:05:
[...]

Ja, er zit kwaliteitsverschil in beeld en geluid tussen de diverse modellen. De digitale data van een BD schijf wordt niet 1 op 1 door de HDMI kabel naar je TV gezonden. Eerst wordt dit omgezet naar een ongecomprimeerd digitaal signaal. De wijze waarop dit gebeurt kan per speler verschillen.

Is dit verschil heel erg groot? Neuh, op misschien een uitzondering na niet. Is per definitie een goedkopere speler slechter in beeldkwaliteit? Neuh, ook niet. Maar nog belangrijker: ga je er iets van merken op een 32" TV? Neuh, dat al helemaal niet. Sterker nog: op zo'n TV ga je niet eens het verschil tussen een Blu-ray en een (upscaled) DVD film merken.
Met betrekking tot dat laatste ,over het verschil tussen Blu-ray en een upscaled DVD ligt het er ook maar aan hoe dicht je van je 32 inch TV zit. Het hoeft niet opzichzelf staand te betekenen dat je het verschil niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-05 14:34
Iemand ervaring met de Philips BDP2850? Zag hem toevallig in een folder staan voor een aardige prijs maar kan er niet veel over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:05

Laguna

Connaisseur

Aan het uiterlijk te zien is hij vergelijkbaar met de BDP2700. De handleidingen zijn ook vrijwel identiek:

http://download.p4c.phili...12/bdp2800_12_dfu_nld.pdf
http://download.p4c.phili...12/bdp2700_12_dfu_nld.pdf

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 09:00

pino85

Im just a Bird in the Sky

Plisson schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:40:
Iemand ervaring met de Philips BDP2850? Zag hem toevallig in een folder staan voor een aardige prijs maar kan er niet veel over vinden op internet.
Voor 119 euro met 10 blu rays bij de blokker.
Zelf ben ik ook naar dit product aan het kijken.
@ de rest,

Is dit product voor de prijs een goede keuze?
http://www.philips.be/c/b...-ultra-bdp2850_12/prd/nl/

We willen hem gebruiken in combinatie met een Panasonic P42G10.
Allerlei poespas zoals w(lan) etc hoeft allemaal niet als dit de prijs onnodig hoger maakt.
Hij hoeft ook geen 3d te ondersteunen aangezien onze tv dat niet doet.
We hebben geen losse stereo set of iets dergelijks en die komt er ook niet.
Hij moet kwalitatief wel gelijkwaardig zijn aan de PS3 blu ray speler( als dat kan) en relatief snel op starten en als het kan is 2 jaar garantie een pre.

Ik heb nog wat andere keuzes gezien buiten bovenstaande Philips tussen de 100-150 euro:

http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/956526/#prijzen
pricewatch: Sony BDP-S380
pricewatch: Philips BDP-5180
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/957988/#prijzen
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/958423/#prijzen

Kunnen jullie mij helpen om tot de beste keuze te komen, want kwa merk en type welke is kwalitatief gezien het beste? en maakt het kwa hoe het beeld er uit gaat zien veel uit tussen de spelers?

[ Voor 117% gewijzigd door pino85 op 06-04-2011 14:10 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Geen mensen die ons op weg kunnen helpen? door hun mening te geven of aan te geven waarom een bepaald merk/type beter zou zijn dan de ander.
Alvast bedankt!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:05

Laguna

Connaisseur

Sony scoort het beste in de HQV tests, zie hiervoor bijvoorbeeld de testresultaten @ Hardware.Info. Ook @ WhatHifi komen de Sony's het beste uit de tests.
Er zijn ook mensen die de voorkeur geven om alles van hetzelfde merk te kopen, voor de beste compatibiliteit. Echter is er genoeg informatie te vinden om uiteindelijk zelf een keuze te maken (bij mij was een mooie aanbieding doorslaggevend).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Laguna schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 00:15:
Sony scoort het beste in de HQV tests, zie hiervoor bijvoorbeeld de testresultaten @ Hardware.Info. Ook @ WhatHifi komen de Sony's het beste uit de tests.
Alles van Sony komt bij What Hifi het beste uit de test :')
What Hifi is "nogal" Sony-minded, dus dat een apparaat van Sony op die site goed uit de test komt zegt helaas niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Keuze is gemaakt, Game Mania komt mij van uit het niets alsnog tegemoet voor 149 euro gaan ze regelen dat ik een compleet nieuwe PS3 krijg met nieuwe garantie en dus geen refubished product.
Dat lijkt me dan de beste deal en keuze.
Buiten dit schaffen we sowieso de Blokker aanbieding aan voor de 2e tv, 119 euro+10 blu rays is gewoon een scherpe aanbieding voor dat product.

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 09-04-2011 11:43 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124635

Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe TV, speakerset en versterker gekocht en wil daar een goede blu-ray speler bij hebben, maar kom er niet uit wat de beste voor mij zal zijn. Mijn budget is tot max. 500-600 euro, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik voor minder uit de voeten kan. Hoef daarnaast nog niet perse een 3D blu-ray speler.

Wat ik nu heb:
TV: Samsung UE46C6700
http://www.plasma-discoun...Nr6h_fCj6gCFQaFDgod6hc2Cw

Speakerset: Harman Kardon HKTS 16 BQ
http://www.bobshop.nl/nl/...steem/p34078?ref=tweakers

Versterker: Onkyo TX-SR608 (S) Receiver
http://hificorner.nl/tx-sr608-zwart.html

Paar blu-ray spelers die ik heb gevonden, maar geen idee of deze aan te bevelen zijn:

Pioneer BDP-430
http://www.kieskeurig.nl/...r/pioneer/bdp-430/950612/

Samsung BD-C5900
http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/bd-c5900/945085/

Sony BDP-S770
http://www.kieskeurig.nl/...ler/sony/bdp-s770/945267/

Blinken bepaalde merken nog ergens in uit of maakt dat weinig uit? Of hebben bijv. samsung blu-ray spelers ander beeld dan een philips?

Er is zóveel keus, ik hoop dat ik met jullie hulp beter kan bepalen welke blu-ray speler ik het beste kan kopen. Bedankt alvast
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Het is "Blu-ray".
Dus geen Blue-ray, bluwree, bluray, BluRay, BlueRAY of iets anders creatiefs :-)