Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is ook de enige die niet goed uit de test komt, dan moet het haast wel een wan-product zijnLaguna schreef op maandag 11 april 2011 @ 00:37:
[...]Overigens komt zeker niet alles van Sony het beste uit de test, kijk maar naar de Sony STR-3600ES bijv.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zijn dus op zoek naar een 3D blu-ray,die ook nog eens de mogelijkheid heeft om zoveel mogelijk mediabestanden via USB of externe harde schijf af te spelen.Heb al redelijk wat opzoekwerk achter de rug,maar net het afspelen van mediabestanden zoals daar zijn Xvid,Avi,en VTS/VOB bestanden,daar blijken de meeste blu-ray spelers redelijk achter te blijven?Meeste films die ik op mijn pc heb staan zijn in die bestanden namelijk.
Dus in feite ben ik beter af met een mediaplayer.Laat nu net geen plaats meer te zijn aan de tv voor zowel een 3D blu-ray EN een mediaplayer.Rechtstreeks via Wifi van pc naar blu-ray speler streamen zou een oplossing kunnen zijn,maar blijkt ook hier dat sommige spelers steken laten vallen.
Iemand die ons kan helpen?
Al de Popcorn Hour C-200 overwogen?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Nu even serieus:
Ik ben voor mijn ouders een nieuwe tv met blu-ray speler aan het uitzoeken. Nu hebben ze een video (jaja, dat bestaat nog) van sony en vinden ze het wel zo mooi als hier ook een sonu Blu-ray speler op komt te staan.
Ik zat dus te kijken naar een betaalbaar sony apparaat en kwam uit op dezede sony bdp s380 Nu vraag ik me af of dit een beetje een fatsoenlijk apparaat is?
Verder staat er bij de info nog een ding wat ik niet helemaal snap. Audio uit 2.0? Als ik de achterkant bekijk is dit gewoon een dubbele tulp aansluiting. Kan je wel met behulp van HDMI de speler aansluiten op een fatsoenlijke (lees Dennon of iets in die trand) 7.1 Reciever en dan gewoon dolby true hd enz geluid daar uit krijgen of stuurt de Blu-Ray speler nou alleen maar 2.0 uit, ook over de HDMI kabel?

Prima speler.
Met je smiley sla je de spijker op z'n kop
"Bluwree", die hadden we nog niet dus maar even toegevoegdWabs schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:11:
als eerste, mooi die waarschuwing over de spelling van bluwree als je hier wat post!hehe
"Audio Out" gaat eigenlijk altijd over de dedicated audio-uitgangen en dus niet over HDMI aangezien HDMI geluid én beeld doet. Dus de informatie klopt wel en staat ook goed aangegeven, maar je moet even weten hoe je dat precies op moet vatten. Reden dat het apart staat genoemd is omdat je ook speler hebt met 5.1 of 7.1 analoog uit. Voor sommige mensen zonder receiver met HDMI toch zeer belangrijk.Audio uit 2.0? Als ik de achterkant bekijk is dit gewoon een dubbele tulp aansluiting.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ja,al overwogen,maar 2 nadelen:Prijzig en geen ingebouwde HDLaguna schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:41:
Een sticky topic schoppen is net als water naar de zee dragen
Al de Popcorn Hour C-200 overwogen?
Tja er zijn nou eenmaal geen goedkope varianten voor wat je wil (anders dan 2 losse apparaten). Er kan wel een HD ingebouwd in worden. Zowel de Iomega als de Mede8er heeft geen Blu-ray speler, dus Blu-ray is nu geen voorwaarde meer? Bij mediaspelers is het heel moeilijk om aan te wijzen welke beter is, enige wat helpt is ervaringen van andere mensen lezen en reviews van experts.Acemath schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:55:
[...]
Ja,al overwogen,maar 2 nadelen:Prijzig en geen ingebouwde HD...Heb nu mijn oog laten vallen op de iomega screenplay DX en de Mede8er MED500X.Welke zou het beste zijn?
pricewatch: LG BX580
pricewatch: LG BD570
pricewatch: Samsung BD-C5500
Klopt dat? Ik wil ook graag films kunnen kijken via usb, maar ik weet dat niet alle spelers NTFS ondersteunen, en met een FAT32 schijf kun je geen full-hd .mkv kijken omdat hij te groot wordt dan. Hoe kan ik erachter komen welke bestandsformaten deze spelers ondersteunen?
En weten jullie nog meer spelers die aan mijn vragen voldoen (dlna + mkv + ntfs). Het liefst in de prijscategorie t/m 150,- euro
Ik had dezelfde vraag, en hetzelfde budget als jouw, en heb op een ander board raad gevraagd;
http://www.avforums.com/f...5-blu-ray-player-buy.html
Daar gaven ze dit als antwoord;
Sony s380 for 2d or s480 for 3d
Hopelijk heb je er iets aan!
- Inmiddels een heleboel spelers bekeken en nagekeken en erover gelezen. Mijn oog valt op 2 spelers:
- Samsung BD-C6900
- LG BD 670
Beiden hebben ze de zelfde opties; Alleen mis ik wat goede reviews om tot een gedegen beslissing te komen. Via Google / youtube en kieskeurig wel wat wijzer geworden maar nog steeds niet een duidelijke gebruikers review ... heb je ervaringen met één der twee spelers laat het mij dan weten aub!
- Inmiddels in de winkel op zocht geweest naar de spelers .... je raad het al nergens te vinden uiteraard.
- bx 580 aangeschaft ... toch de beste keus voor moí!
[ Voor 59% gewijzigd door Mouse_NL op 15-06-2011 22:03 ]
Iphone 5 -- eerste Iphone
Iemand advies?
Het ding heeft geen fans, start redelijk snel en speelt ook allerlei homenetworking dingen af, maar die heb je dus niet eens nodig. Ik had daarvoor een PS3 maar die vond ik toch wat rumoerig. Ik heb heel even een LG speler gehad maar die heb ik na een week weer teruggebracht naar de mediamarkt omdat hij niet deed wat hij moest doen (blurays in 1080p op 24p weergeven. Ik had in een week tijd twee films die ofwel terugsprongen naar het menu ofwel als diashow werden weergegeven).
Als mediaplayer is het geen fantastisch apparaat overigens, hij ziet de mediaserver op mijn nas wel en ik kan er ook op browsen en dingen afspelen maar om nou te zeggen dat het snel is, nee.
[ Voor 12% gewijzigd door Jheroun op 20-07-2011 11:11 . Reden: info over mediaplayergeschiktheid toegevoegd ]
Budget is +/- 100 euro. En dan kom ik snel uit bij de Sony BDP S380. Nu zag ik dat je ook de BDP S280 heb (die bied mediamarkt aan). Nu is het prijsverschil online verwaarloosbaar maar ik moet er morgen al over beschikken en ga dus morgen nog even de stad in bij de mediamarkt zit er een 50 euro prijsverschil tussen beide. Enige verschil wat ik kan ontdekken is 1 ipv 2 usb poorten. Klopt dit of zijn er meer verschillen?
[ Voor 42% gewijzigd door haakjesluiten op 06-08-2011 15:33 ]
[ Voor 69% gewijzigd door vlutje op 01-03-2012 17:49 ]
Eisen:
Regiovrij VOOR DVDs (voor blurays is meegenomen, maar is geen must)
MVK files afspeelbaar (en dus ook een USB of SD kaart slot)
Goede beeld en geluidskwaliteit
Stil
Budget... die Denon was flink aan de prijs, maar ik vind nu 300 euro eigenlijk wel voldoende.
Zelf denk ik aan een Philips BDP7500 of een BDP9500, dit in verband met de schappelijke prijzen van deze uitlopende modellen en omdat ze via een code regiovrije voor dvds te maken zijn, andere opties wil ik ook zeker overwegen...
Ik heb ongeveer dezelfde eisen als jij, bij mij gaat het vooral om regiovrij voor dvd's, voor mkv's heb ik een mediaspelertje.LordLynx schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:28:
Aangezien mijn mooie Denon 2500 bluray overleden is zoek ik een nieuwe speler.
Eisen:
Regiovrij VOOR DVDs (voor blurays is meegenomen, maar is geen must)
MVK files afspeelbaar (en dus ook een USB of SD kaart slot)
Goede beeld en geluidskwaliteit
Stil
Budget... die Denon was flink aan de prijs, maar ik vind nu 300 euro eigenlijk wel voldoende.
Zelf denk ik aan een Philips BDP7500 of een BDP9500, dit in verband met de schappelijke prijzen van deze uitlopende modellen en omdat ze via een code regiovrije voor dvds te maken zijn, andere opties wil ik ook zeker overwegen...
De BDP7500 is bij Correct 139,- zag ik: http://www.correct.nl/art...00&MODE=Zoek&ARTNR=429305
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
i.c.m een panasonic tv
budget is 100-150 euro
ik zie bij sommige blu-ray spelers staan: 3d mijn tv geeft geen 3d weer maakt dat verder iets uit?
kan ik evengoed 1.4 hdmi kabels gebruiken?
Ik wil hem samen met mijn synology kunnen gebruiken, kan ik hiermee al mijn materiaal afspelen of zijn er problemen met bijvoorbeeld avchd, m2ts of iso bestanden.
Verder zou ik ook veel nettv gebruiken welke van de 2 is beter voor de nederlandse markt?
Wordt aangesloten op een denon avr-x1000. Wie weet een leuke speler?
Ik ben ook op zoek naar een compact (tweedehands) blu-ray spelertje voor boven (logeerkamer en computerkamer).
Met mijn totale eisen/wensen pakket lijk ik er niet uit te komen:
- smaller dan de standaard 43cm zodat hij op de plank past (als hij in de Ikea Kallax kast past, 33cm, zou dat bonus zijn)
- ingebouwde of optionele wifi
- DLNA zodat ik a/v van Synology kan afspelen
- Smart zodat ik Uitzending Gemist kan kijken
- regiovrije dvd-speler (en als het kan ook blu-ray regiovrij)
- analoge a/v uitgangen (1 tv is nog CRT)
- afspelen via USB
- SACD/DVD-A zou ook nog bonus zijn
- 3D zou bonus zijn
Het 'lullige' is een beetje dat vrijwel alle blu-ray spelers die nog analoog a/v-out hadden nog de grote bakken van 43cm waren. Toen ze compacter werden zat analoog a/v er niet meer op

De Philips BDP5600 komt een aardig eind, maar is met 36cm eigenlijk net iets te breed. De Sony BDP-S185 is lekker compact (29cm), maar heeft geen wifi (en weet momenteel niet of die Uitzending Gemist heeft). Daarnaast is de bovenkant niet vlak, dat vind ik altijd zon onhandig!
Als iemand nog wat oudere modellen weet die in aanmerking komen, hoor ik het graag!
(of toch maar wat schrappen in het lijstje...)
EDIT:
Kwam ook nog eens de Hiteker HTB-1026 tegen. Heeft ook niet alles, maar wel compact en regiovrij.
EDIT2:
En helemaal compact is de Samsung BD-D7000 (18cm!). Maar dat is een toploader design model, en lijkt ook vrij zeldzaam (en las ook een paar negatieve recensies)
[ Voor 13% gewijzigd door Shadow_Zero op 24-11-2015 16:32 ]
HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:03:
de hiteker 1026 of Ambiance -amb-1026 of andere klonen zijn met de "hack" Regioinstelbaar, heb succesvol 2 regiolocked BluRei's van Funimation getest, weet niet of er een limiet bij zit dat t maar een aantal keer kan, heb m op regio A laten staan na 3 keer veranderd te hebben omdat alle disks die ik op dit moment heb wel regio vrij zijn, speler maakt idd een klein beetje geluid maar dat is niet storend bij het kijken. DVD is trouwens zonder ook maar iets in te stellen regio code vrij
Ik heb een Hiteker HTB-1026 tweedehandsje op de kop getikt, en wil checken of de laatste firmware er op draait. Ik heb alleen geen idee waar deze beschikbaar zijn/waren. Wat was de Hiteker website? Lijkt niet meer te bestaan? Nog plekken waar hun firmwares beschikbaar zijn? (of maar die van een kloon proberen?)Neobahamuth schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:34:
[...]
De firmware van de Momitsu BDP-799 kan je hier downloaden. (De Hiteker is een kloon hiervan.)
Ik zou het zelf echter niet doen.
Het is "Blu-ray".
Dus geen Blue-ray, bluwree, bluray, BluRay, BlueRAY of iets anders creatiefs :-)