Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De 919 gaat als hij een signaal via hdmi ontvangt in en soort van standby.Alleen de status led en hdmi led gaan branden en verder blijft de 919 uit/standby.
Dwz, laat ik de 919 uit dan wordt het geluid en beeld doorgestuurd naar de tv. Pas als ik de 919 aanzet krijg ik het geluid via de 919 en alleen beeld via tv.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01
Dat is bij mij niet het geval. :P Weet niet hoe het komt. Niet bij de 919 en ook niet bij de 920. Wat zijn je instellingen?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Heb alles hier zo ingesteld dat het HDMI-CEC protocol wordt gebruikt. M'n Panasonic plasma, de 919, Animo decoder en de BDP-320 ondersteunen het iig allemaal zonder problemen.
Verder eigenlijk geen bijzondere instellingen, teminste kan me het niet herinneren dat ik bijzondere dingen heb ingesteld verder 7(8)7

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
GiLeX schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:02:
Heb alles hier zo ingesteld dat het HDMI-CEC protocol wordt gebruikt.
Dit werkt bij mij inderdaad precies eender (Pioneer plasma, Blu-ray speler en DVD-recorder). Blauwe power LED en rode HDMI LED gaan aan en verder niets. Totdat je zelf de receiver "verder" aan zet, dan gaat het normale display ook aan en hoor je via zo'n klik ook het versterker-gedeelte daadwerkelijk aan springen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Aah zo, nee ik heb een HDMI-DVI kabel in gebruik, mijn TV is best oud (2005) dus misschien dat het daaraan ligt. :O

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het HDMI-CEC protocol is al vast gelegd in de HDMI 1.0 spec's (dec 2002) :P Maar niet als een verplicht onderdeel, maar een optionele extra. Fabrikanten zijn niet verplicht dit dus te gebruiken.
DVI ondersteund wel het HDMI-CEC protocol trouwens wel, maar wordt niet altijd doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb even contact gezocht met Pioneer. Ze schrijven het volgende:

Dit systeem heeft 2 verschillende aansluitingen voor HDMI. In en Uit .
De VSX-920 is wel al HDMI 4 Maar nog niet met ARC mogelijkheid.

ARC is pas vanaf model nummer VSX-LX53 beschikbaar.

Helaas dus geen Audio Return Channel :(
Het is dat ik 100 euro minder voor deze receiver heb betaald dan ik voor de SR608 van Onkyo had moeten neerleggen, anders was de Pioneer wellicht retour gegaan. Gelukkig had ik nog een optisch kabeltje liggen voor het TV geluid ;)

De PS3 maakt overigens ook gebruik van Anynet+ (HDMI-CEC), vandaar dat de receiver niet aangezet hoeft te worden om beeld op de TV te krijgen. Mijn Cisco PVR ondersteund dit helaas niet, dus dan geldt; receiver uit = geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 18:53
Ga toch maar niet voor de 920, zo'n gedoe. Had er geen rekening mee gehouden dat via ebay de 920 uit de VS ook een andere stekker heeft, en andere onderdelen. Ga voor de onkyo tx sr-508; OSD, auto calibration, 7.1, DTS HD en 130 watt per channel (alleen geen ARC dan ..). Mooi zat voor op mijn slaapkamer.

En @ vcrrr:

Echt jammer dat de 920 geen ARC heeft. Maar die 920 blijft idd een koopje. Zelfs nu zou je 'm eventueel nog voor nog meer kunnen verkopen dan je 'm had gekocht en alsnog die onkyo 608 kopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja, 1x130W he. Niet (zoals Onkyo hoopt dat men denkt) 7x130. Bij 7-kanaals gebruik zal het rond de 20/25W per kanaal zijn. Alsnog meestal voldoende, maar niet wat de gemiddelde koper denkt te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@IngamerX

Wellicht ga ik dat ook doen inderdaad. ..
Ik zou toch wel heel graag ARC gebruiken. Verder bevalt de 920 overigens erg goed hoor en hij ziet er natuurlijk erg strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@Brad

Gaat jouw Watt verhaal over receivers in het algemeen? Of loopt (alleen) Onkyo volgens jou mensen 'voor het lapje te houden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 09:51:
Gaat jouw Watt verhaal over receivers in het algemeen? Of loopt (alleen) Onkyo volgens jou mensen 'voor het lapje te houden'?
In het algemeen wordt het vermogen van de (vooral entry-level) versterkers wel iets overdreven, maar Onkyo is hierin echt wel de koploper. Mooie sticker op de voorkant met 7 channels/140W per channel er op en dan in de specificaties vermelden dat het alleen 140W is als je één kanaal aanstuurt. Vind ik persoonlijk nogal misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Is er een reden voor mij om voor de Onkyo te kiezen? Even nadenken... :)

-Geen internetradio (De reden waarom ik de 919 heb vervangen door de 920)
-De vormgeving past totaal niet bij mijn setup :X
-Met mijn Pioneer heb ik nog nooit gestotter gehoord.
-920 heeft een mooiere Remote met meer functies, waaronder Learning-mode!
-iPod/iPhone + Control mogelijkheid out of the box; zonder eerst een docking te kopen.
-USB functionaliteit die supersnel reageerd op browsen etc..
-Pio heeft wel 7X140 Watt per Channel op 6Ohm

Pluspunten: Extra HDMI, en ARC.

Conclusie: AB-SO-LUUT-NIET. :>

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
salimrmaf schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:54:
-Pio heeft wel 7X140 Watt per Channel op 6Ohm
Nou ja, via de reguliere meetwijze ook weer niet, maar goed, hij zal voldoende power hebben ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@Salimrmaf

Je pluspunten gaan natuurlijk niet op in vergelijking met de SR608 van Onkyo...
Sowieso heeft de 920, zoals ik al schreef, GEEN ARC. Daarnaast heeft bovengenoemde Onkyo twee extra HDMI inputs. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 11:06:
@Salimrmaf

Je pluspunten gaan natuurlijk niet op in vergelijking met de SR608 van Onkyo...
Sowieso heeft de 920, zoals ik al schreef, GEEN ARC. Daarnaast heeft bovengenoemde Onkyo twee extra HDMI inputs. ..
? :?

Ik zeg toch dat de minpunte van de 608 o.a. zijn dat ie geen internetradio heeft, terwijl de pluspunten zijn: Extra HDMI met ARC. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Ah, ja op die manier is je post ook te lezen inderdaad, mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Zal onkyo met de 608 hetzelfde hebben geflikt: geen 160 watt per channel, maar 160 watt verdeeld over 7 channels?

[ Voor 100% gewijzigd door IngamerX op 24-06-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ik zou me sowieso niet blind loaten worden wat betreft de wattages; een harman Kardon met 40Watt output is sterker dan een Onkyo met 120... iets met RMS, dynamisch, statisch, marketing, en ga zo maar door. ;)

BTW: Heeft er iemand DTS-HD aan de gang gekregen met een VSX-919 of 920? :? Ik krijg bij mijn WDTV Live alleen maar TrueHD via HDMI, maar geen DTS-HD. :X Mn ouwe Onkyo 577 gaf me wel DTS-HD...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Ze geven op de website onder features wel weer: 130 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC

Als dit niet waar is dan is het misleiding. Dan kan Onkyo aansprakelijk worden gesteld voor een schadevergoeding.

Maar nu laat je me echt twijfelen. Misschien dat ik dan weet voor de yamaha RX-V467 ga :P

RMS Output Power (1kHz) 105W x 5
Total Power (20Hz - 20kHz) 525W (1kHz)

Dan weet je zeker dat de power output per channel correct is. Bovendien heeft deze receiver ARC, dat is ook wel nice in deze prijsklasse.

Heh die Salim jij laat mij echt twijfelen joh 8)7

Oh en Salim is DTS-HD mooier dan TrueHD?

[ Voor 50% gewijzigd door IngamerX op 24-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IngamerX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:30:
Ze geven op de website onder features wel weer: 130 W/Ch at 6 Ohms, 1 kHz, 1 Channel Driven, IEC

Als dit niet waar is dan is het misleiding. Dan kan Onkyo aansprakelijk worden gesteld voor een schadevergoeding.
Ja dat klopt toch? Bij 1 channel driven, dus 1 x 130W kan 'ie leveren.

En dat nog wel bij 6 Omh en 1Khz en niet eens 8 Ohm en 20Hz-20Khz :X
Maar goed, zoveel functionaliteit en zo weinig geld. Onlogisch? Neu. Misleidend? Mja best wel vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@IngamerX

Je moet gewoon mijn VSX-920 overkopen joh O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Dan is die yamaha the way to go als ik geluidskwaliteit wil.

Beter, dan is mijn keuze toch echt bijna helemaal rond (tenzij ik weer het één of ander lees :P).

Pioneer is ook echt een goed merk, maar voor een slaapkamer receiver vind ik de 820/920 gewoonweg te duur voor wat deze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
IngamerX schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:30:
Dan is die yamaha the way to go als ik geluidskwaliteit wil.
Een wattage zegt nu ook weer helemaal niéts over de geluidskwaliteit hè, maar dat terzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@iedereen

Misschien is dit meer een vraag voor een PS3 forum, maar het geluid wat op de 920 binnenkomst vanaf de Playstation wordt op het display aangeduid als PCM. Dit blijft in het display staan ook als ik bijvoorbeeld een DVD afspeel waarbij ik DTS heb geselecteerd. Iemand een idee waarom er dan niet gewoon DTS op de 920 binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dan staan op je PS3 niet alle benodigde audio-formaten "aan". Even in de (audio/geluid) instellingen kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Ik heb daar al ff mee gekloot... Alle formaten staan aangevinkt. Heb ook geprobeerd om bijvoorbeeld alle PCM opties uit te zetten, maar er zijn een paar 'niet uitzetbaar'. Dus dat is het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Vergeet niet dat de "oude" PS3 geen DTS-HD en TrueHD als bitstream kan meeversturen over HDMI. Alleen de nieuwe slimline kan dat. De normale PS3 decodeerd ze intern, en stuurt ze uit als LCPM. :9

DTS-HD vs TrueHD: Ze zijn allebei EXACT hetzelfde, allebei 1:1 RAW geluid van de hoogste kwaliteit. Maar toch vertrouw ik DTS beter op de een of andere manier. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een trotse bezitter van de Pioneer LX-82. Heerlijke versterker op filmgebied (veel dynamiek) en kan redelijk mee op stereomuziek, al is het geen Marantz/Arcam ;)

Even een opmerking waar ik wellicht wat tweakers blij mee kan maken;

Het viel mij op dat muziek/film via de (pure) Direct modus prima klinkt, maar zodra een ander formaat gekozen wordt (stereo incl. sub, neo:6, advanced surroundformaten etc.) de weergave ontzettend schel wordt neergezet, zelfs tot irritant toe. Je kunt je voorstellen als je tijdens muziek de fronts m.b.v. een sub wat kracht wilt bijzetten en de boel dan scherp/schel klinkt niet prettig is.

Na de handleiding goed gelezen te hebben (wie doet dat tegenwoordig nog) blijkt dat standaard de zogenaamde "sound retreiver function" aanstaat; de functie om compressieverlies te verdoezelen. Zet deze functie aub uit, want die vernaggelt de weergave meer dan dat het deze beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
salimrmaf schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 22:50:
Vergeet niet dat de "oude" PS3 geen DTS-HD en TrueHD als bitstream kan meeversturen over HDMI. Alleen de nieuwe slimline kan dat. De normale PS3 decodeerd ze intern, en stuurt ze uit als LCPM. :9
Het betrof afspelen van een DVD. Hier staat geen DTS-HD op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vcrrr schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:39:
@iedereen

Misschien is dit meer een vraag voor een PS3 forum, maar het geluid wat op de 920 binnenkomst vanaf de Playstation wordt op het display aangeduid als PCM. Dit blijft in het display staan ook als ik bijvoorbeeld een DVD afspeel waarbij ik DTS heb geselecteerd. Iemand een idee waarom er dan niet gewoon DTS op de 920 binnenkomt?
Instellingen van de audio uitvoer op "bitstream" zetten en niet op "LPCM", dan zou het sowieso goed moeten gaan met een DVD. En natuurlijk dan ook DTS en Dolby Digital aanvinken onder de audio opties.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@Fear

Heb jij zelf een PS3? Ik kan zo snel niets vinden wat ook maar lijkt op 'bitstream'.
Zo ziet het scherm voor het instellen van het geluid er ongeveer uit op mijn PS3 (maar dan in het Nederlandsch) ;)

Even voor de goede orde, het is een PS3 slim met 250Gb, paar maand oud.
Zou het nog aan de HDMI kabel kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vcrrr schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 08:39:
@Fear

Heb jij zelf een PS3? Ik kan zo snel niets vinden wat ook maar lijkt op 'bitstream'.
Zo ziet het scherm voor het instellen van het geluid er ongeveer uit op mijn PS3 (maar dan in het Nederlandsch) ;)

Even voor de goede orde, het is een PS3 slim met 250Gb, paar maand oud.
Zou het nog aan de HDMI kabel kunnen liggen?
Ik heb een PS3 (Fat 60 GB) inderdaad. Anders zou de PSN-ID in mijn sig ook nergens op slaan :P

Als je een PS3 Slim hebt dan moet het helemaal goed gaan als je de console op bitstream zet. De console stuurt dan alle audio rechtstreeks naar de receiver zonder er iets mee te doen. En aangezien jouw receiver alle codecs aan kan en de PS3 SLIM ook moet het wel goed gaan.

Om de console op bitstream te zetten moet je in een ander menu zitten. Wel onder "settings" en dan de opties voor "Video Settings". Daar kan je onder andere de default gesproken taal en ondertitel aanpassen, maar verder naar beneden onder "BD/DVD Audio Output Format (HDMI)" kan je kiezen voor bitstream of Linear PCM. Als je die op bitstream zet, in de audio opties Dolby Digital en DTS aanvinkt dan moet het goed gaan met het kijken van een DVD.

Met een oude PS3 Fat had je met bitstream alleen Dolby Digital en DTS. Maar met de nieuwe PS3 Slim heb je op deze manier ook DTS HD en Dolby TrueHD. Je kan in de audio opties eigenlijk ook alles van LPCM uitvinken, want het decodeerwerk laat je toch door je receiver doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Hey thnx voor de info!

Meestal lees ik de kleine lettertjes niet, dus ik heb de PSN-ID over het hoofd gezien :P
Zodra ik thuis ben ga ik met de instellingen aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Nou, ik ga mijn VSX-920-K hier op Tweakers (vraag/aanbod) te koop aanbieden zodat ik kan sparen voor een Pioneer mét ARC. Wel weer Pioneer, want ik moet zeggen, qua geluid bevalt deze receiver meer dan goed! Ruimtelijk, krachtig; erg fraai al met al!

Mocht er bij voorbaat al een geïnteresseerde zijn dan hoor ik het graag via een PM o.i.d.
Ik denk aan een prijs rond de €425,-. Wat denken jullie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Vraagprijs 425 is wel okay, aangezien je de factuur etc.. hebt? Ze doen nu minstens 470. :) Mijn 919 zet ik erop voor rond de 400, aangezien ze EOL zijn.

Groetjes!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
vcrrr schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:00:
Nou, ik ga mijn VSX-920-K hier op Tweakers (vraag/aanbod) te koop aanbieden zodat ik kan sparen voor een Pioneer mét ARC. Wel weer Pioneer, want ik moet zeggen, qua geluid bevalt deze receiver meer dan goed! Ruimtelijk, krachtig; erg fraai al met al!

Mocht er bij voorbaat al een geïnteresseerde zijn dan hoor ik het graag via een PM o.i.d.
Ik denk aan een prijs rond de €425,-. Wat denken jullie? :)
Weet je het zeker vcrrr? Geen ARC is toch niet het einde van de wereld? Je gaf al aan dat je via component wel gewoon geluid naar je tv had. Is het dan niet zonde (als ie zo mooi klinkt) om dat ding te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Volgens mij kan ie er nog een beetje winst uit halen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Tja, naja ik heb zelf nog geen receiver gekocht. Als die 920 dan voor rond de 425 de deur uit gaat wil ik wel een dealtje maken.

Kijk maar vcrrr, moet je maar eventjes pm of mail sturen als je dat ding gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
@IngamerX

Je hebt gelijk. ARC is zeker niet het einde van de wereld. En sterker nog, ik weet niet eens zeker op mijn TV überhaupt ARC ondersteund 8)7

Desalniettemin twijfel ik toch nog weer over de TX-SR-608 van Onkyo als alternatief.
Deze krijgt lovende recensies als het om geluidskwaliteit gaat. En bij de Pioneer loop ik toch tegen een paar dingen aan;

Het lukt me niet of nauwelijks (het is één keer gelukt bij een bepaalde bron) om bass/treble instellingen aan te passen; deze worden vrijwel nooit weergegeven in het 'audio parameter' menu (en ja, dit keer heb ik wél TFM gelezen). Verder, bij de subwoofer kun je de crossover frequentie slechts op een paar standen instellen, waarbij er 20Hz 'gaten' tussen de instellingen zitten. De meest ideale instelling is er voor mij niet bij. ..

Maarja, Onkyo schijnt weer problemen te hebben met het afspelen van 1024P / 24FPS materiaal.
Oplossing zou zijn de 'videoprocessing' in de receiver volledig uit te zetten maar dan valt het handige OSD (met overlap functie) weg. Erg jammer!

Just thinking out loud ... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Mijn subwoofer gaat van 0 tot 150 hertz, mijn speakers van 120 hz tot 20 Khz ongeveer, dus heb ik de sub-instelling gezet op 150Hz. Welke frequencie wil jij dan precies?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
vcrrr is de Denon 1611 dan geen mooie oplossing? Ik zit ook te twijfelen of ik de 1611 koop of de onkyo 508.

Ik ga zaterdag denk ik naar BCC om eens te luisteren naar beide receivers. Eerst eventjes bellen of het kan.

Het verschil is 150 euro ten opzichte van de 508.

De 1611 is 3d ready, heeft Multi EQ, ARC, OSD, maar heeft 5.1 channels en geen 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik heb onlangs een pioneer VSX 820 gekocht. Nu vraag ik me het volgende af.

Ik wil graag geluid van mijn tv naar mijn home cinema sturen.
Ik begreep dat dit kan via hdmi.
Maar hoe moet ik dat precies regelen of aansluiten?

Met vriendelijke groet,

Jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan inderdaad met een HDMI kabel als zowel de receiver als de tv HDMI 1.4 en ARC (Audio Return Channel) hebben. Dus ik zou eerst maar eens kijken of je tv HDMI 1.4 en ARC ondersteunt, want anders gaat het toch niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
^^ Dat gaat sowieso niet lukken, ten eerste denk ik niet dat je een 820 koopt wanneer je een 3D TV gaat halen. Denk eerder aan iets als de VSX-1020 of de LX-82.

Ten tweede onderesteund de VSX-820 sowieso geen ARC... In jouw geval zal dus de enige oplossing zijn:
Optical S/Pdif kabeltje van de TV Output linken naar de SPdif input van je 820.

Suc6

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 13:33
vcrrr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:04:
Het lukt me niet of nauwelijks (het is één keer gelukt bij een bepaalde bron) om bass/treble instellingen aan te passen; deze worden vrijwel nooit weergegeven in het 'audio parameter' menu (en ja, dit keer heb ik wél TFM gelezen).
Wellicht gaat dit hetzelfde als op een denon. Je kunt bass/treble en eq pas instellen als je kiest voor de Stereo mode en dan het 'audessey profiel' Manual kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vcrrr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:04:
@IngamerX
Het lukt me niet of nauwelijks (het is één keer gelukt bij een bepaalde bron) om bass/treble instellingen aan te passen; deze worden vrijwel nooit weergegeven in het 'audio parameter' menu (en ja, dit keer heb ik wél TFM gelezen).
Zorgen dat je geen (pure) direct mode geselecteerd hebt, de 'Tone' regeling op 'ON' hebt staan ipv 'Bypass', en dan moet die verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Bedankt voor de info Ries! Het zal inderdaad aan de (pure) direct instelling liggen, want die gebruik ik meestal.
Ik zal er eens mee spelen.

@SalimRMAF:
Sub op 150Hz?! Dan gaan alle lage tonen die kant op. .. Ik vermoed dat je dan erg veel bas hoort?
Je gebruikt dan de Subwoofer meer als 'woofer' naar mijn idee.

Op mijn Yamaha receiver had ik de sub ingesteld op 60Hz. De écht lage tonen werden dan door de sub opgepakt, de zogenaamd 'voelbare maar niet lokaliseerbare' bas.

@IngamerX:
De enige echte concurrent voor de 920 is de 608 van Onkyo. Zeker niet de 508 of de 1611 van Denon. Als jij trouwens twijfelt tussen de laatste twee, dan heeft de 508 het voordeel van 7.1 óf de mogelijkheid om de front speakers bi-wired aan te sluiten. Bij Denon kan dit niet. Ik heb overigens mijn front speakers ook bi-wired aangesloten op de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@vcrrr

Tja bi-wiring schijnt toch overrated te zijn. Hoor je zelf verschil? Maar goed de Denon is wat minder uitgebreid. Maar alle opties op de 608 zijn pure luxe. De Denon heeft alles wat je nodig hebt (behalve bi amp en bi wiring en 7.1 channels dan). Maarja het gaat om hoe het geluid klinkt. De 508 kan dan wel bi-wiring hebben, maar wat heb je eraan als de Denon veel mooier klinkt? Daar gaat het uiteindelijk na de belangrijkste opties om. De Onkyo heeft geen MultEQ.

En daarom ga ik dus maandag bellen naar de BCC (tja ga geen uur in de auto zitten voor niks, half uur heen en half uur terug) en hoop ik dat ik die receiver kan beluisteren.

Ik wil HDMI pass through, DTS HD, automatic calibration, OSD en als het even kan ARC. Dat zijn de opties die ik nodig heb. En dan wil ik een receiver die deze opties heeft en ontzettend mooi klinkt.

Dit is hoe ik een beetje redeneer. Het ervaren, dus niet alleen de technische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
@150 Hz voor de Sub:

Dat komt omdat ik kleine front speakers heb. Ik denk niet dat ze een goed woofergeluid kunnen maken, vandaag dat ik voor 150 heb gekozen. Maar dat de sub vaak teveel bas laat horen klopt; zal een tijdje op 80Hz lopen.
Is dat beter denk je?

MVG

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vcrrr
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik zou zeker even de 80Hz setting proberen ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Slightly off-topic: zijn er Belgen die ervaring hebben met bovengenoemde webshop (MaxICT)? Wacht namelijk al 3 weken op mijn VSX-920, begin me zorgen te maken... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Uit NL: Had de VSX-920 gekocht toen erop stond dat er nog "4" op voorraad waren. De dag erna waren het er 0, en voglens mij hebben ze sindsdien geen neiuwe voorraden binnengekregen... Als je de 390 hebt betaald hoef je alleen nog maar GEDULD te hebben. :)

Ik had hem 3 dagen na de bestelling binnengekregen btw. Bevalt tot nu toe erg goed, VOORAL DE LEARNING-functie op de remote is perfect! :D 1 AB voor alles.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-04 19:52
Slightly off-topic: zijn er Belgen die ervaring hebben met bovengenoemde webshop (MaxICT)? Wacht namelijk al 3 weken op mijn VSX-920, begin me zorgen te maken...
Ik heb op hetzelfde moment besteld, zat ook niet bij de eerste levering, was "3e in de wachtrij" en heb vandaag het volgende te horen gekregen: "Net van onze leverancier te horen gekregen dat u de levering van pioneer onderweg naar ze is en elk moment afgeleverd kan worden."

Good tidings, dus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Het vinden van reviews van de VSX-920 is nog erg lastig, ik twijfel nog sterk tussen de VSX-920 en de 1611 van Pioneer.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Denon, I presume ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:46
Ligt het aan mij of zijn er niet zo heel veel verschillen tussen de VSX920 en de VSX1020.
Volgens meerdere sites (Tweakers, Kieskeurig,Pioneer) hebben beide 140W, volgens een paar andere, (Engelse) heeft echter de 920, 110W en de 1020 140W.

Ik wil een van deze gebruiken om mijn Columa 900 set van Teufel aan te sturen.Maar kan niet echt een keuze maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Voronwë op 02-08-2010 15:05 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Eventjes een kleine info update.

Ik wacht al twee weken op EP voor het binnenkrijgen van de onkyo tx-sr508 en denon avr-1611, wil deze namelijk beluisteren.

De verkoper adviseerde mij ook nogmaals eens te kijken naar de pioneer vsx-920.

vcrrr gaf al aan dat er geen ARC op zijn pioneer receiver zit. Volgens de verkoper bij EP zit er wel degelijk een ARC functie op, alleen wordt deze benaming door Pioneer niet gebruikt, omdat de ARC functie een hdmi 1.4 functie is, en dus vanzelfsprekend is. Hij gaf ook aan dat het hem in de winkel namelijk wel is gelukt de ARC functie op de vsx-520 aan de praat te krijgen.

M.a.w.: de pioneer vsx 20 serie beschikt over HDMI 1.4 en dus ARC.

vcrrr, misschien voor jou een reden om nog eens een kijkje te nemen, of langs een audio winkel te lopen voor info?

Maar goed, ik heb nog steeds geen receiver.... ik ga eerst de tx-sr508 en pioneer vsx-920 beluisteren. En eventjes informeren hoe of dat ARC op de vsx 20 serie van pioneer werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door IngamerX op 02-08-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:50
Het is zo jammer dat Pioneer met de 920, 1020 en 1120 blijkbaar is gestopt ze ook in het (aluminium) zilver uit te brengen. Dat is echt het enige wat me er nog van weerhoudt er één aan te schaffen. Nu zijnze niet lelijk of zo, maar het zal gewoon niet staan om bij mijn zilver aluminium HTPC en witte Xbox360 en glossy zwarte receiver te plaatsen. Plus dat ik iets heb met geborsteld staal. I just like the feel of it.

Nu kan ik wachten en hopen dat Pioneer the error of there ways inziet en deze modellen alsnog in het zilver uitbrengt in de nabije toekomst of ik ga mezelf ervan proberen te overtuigen om voor de RX-V765 van Yamaha te gaan, want nu zit ik met een niet aan te passen lipsync probleem omdat ik HDMI-loos ben en een beeldschermpje die al een jaar of anderhalf geen informatie meer weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Voronwë schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:03:
(Engelse) heeft echter de 920, 110W en de 1020 140W.

Ik wil een van deze gebruiken om mijn Columa 900 set van Teufel aan te sturen.Maar kan niet echt een keuze maken.
Nope, de Amerikaanse modellen (totaal anders dan de europese varianten) hebben dus ook maar 110 watt...

De EU 920 heeft een 140 Watts-voeding, zie ook

http://elite-electro.nl/

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SalimRMAF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:14:
De EU 920 heeft een 140 Watts-voeding, zie ook
De opgegeven 140W is wel bij 6Ohm, niet echt conform de normale standaard dus. Wellicht is de 110W wel bij 8Ohm, zodat het allemaal weer een beetje logischer is. Maar goed, in surround blijft er toch maar iets van 25W per kanaal over aangezien de voeding in deze versterkers niet echt huge is :)

Alleen de SC-receivers halen ongeveer het opgegeven vermogen ook in surround, de modellen er onder echter geheel niet. Wat niet erg is, komt alsnog voldoende geluid uit, mits je niet té kritische luidsprekers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparda
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08-2019
dus als ik het hier juist lees, dan heeft het totaal geen zin om een ARC-ondersteunende receiver te kopen voor men LX5090H? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Pioneer hanteert net als veel andere electro-merken een dynamische wattage-aanduiding. Harmann Kardon is een van de weinige merken die het "lage wattage" "toegeeft".

http://elite-electro.nl/images/2.jpg

Hierop is te zien dat de VSX-920 dezelfde voeding heeft als de VSX-1020. :o

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SalimRMAF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:52:
Hierop is te zien dat de VSX-920 dezelfde voeding heeft als de VSX-1020. :o
Daar is toch niets raars aan? De 71/81, 72/82, en 73/83 hebben onderling ook gewoon identieke versterker eenheden er in zitten, ondanks dat de opgegeven specs anders zijn. Marketing at work.

De vermogens van de SC-serie receivers is echter wel nogal wat dichter bij de werkelijkheid dan de VSX-serie. Die komt bij lange na niet in de buurt van de specs. Dus een merk kan ook per serie de boel overdrijven. Doet Onkyo precies eender. De budget-serie levert no-way ook maar enigszins in de buurt van de zogenaamd opgegevens specs, de hogere serie redt dit wel gewoon. Men wil gewoon hoge waardes zien. Helaas gaat dit niet samen met een lage prijs, ergo komen de marketing-jongens in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
Ik heb sinds gisteren een Pioneer VSX-920 receiver en een Sony BDP-S470 blu-ray speler (op elkaar aangesloten via HDMI).

Nu heb ik het volgende "probleem": als ik een klassieke Dolby Digital of DTS soundtrack afspeel vanaf DVD of blu-ray dan verschijnt op het display van de receiver de tekst "Dolby Digital" respectievelijk "DTS" en licht daarna het Dolby Digital respectievelijk het DTS logootje op.

Wanneer ik nu vanaf blu-ray een Dolby Digital HD of DTS Master Audio soundtrack afspeel, dan verschijnt er altijd PCM op het scherm en gaan de logo's van Dolby Digital of DTS niet oplichten.

Ik vermoed dat dit komt omdat de blu-ray speler deze HD audioformaten zelf al decodeert en omzet naar PCM? Of is er een andere oorzaak? In elk geval vind ik bij de instellingen van de blu-ray speler nergens een instelling om DD HD of DTS Master Audio al dan niet als een bitstream door te sturen.

Het lijkt mij leuker dat de receiver alles decodeert en dat ik op het display van de receiver exact zie welk soort geluidsspoor er aan het afspelen is.

Andere vaststelling: als ik een surround super audio cd afspeel via de blu-ray speler dan krijg ik enkel surround geluid als ik op de blu-ray speler de instelling "DSD output mode" op "Off" zet, m.a.w. als ik de blu-ray speler zelf het DSD signaal van de super audio cd laat omzetten naar PCM. Als ik de instelling aanzet en de DSD decodering dus overlaat aan de receiver dan verschijnt er op de receiver "DSD" maar dan krijg ik enkel stereo geluid.

Kan het zijn dat de receiver enkel DSD kan omzetten naar PCM stereo? Of kan de blu-ray speler enkel DSD bitstreamen in stereo?

• SalimRMAF
Moeilijk... je 1e vraag dan want eigenlijk zou ieder apparaatje een mogelijkheid moeten hebben om in bitstream te outputten. De PS3 bijvoorbeeld kan onmogelijk TrueHD of DTS-HD outputten als het geen PS3 Slim is, dus ik ben bang dat het aan je BluRay speler ligt.

Zelf zit ik ook met een probleem, namelijk dat het geluid van ALLE bronnen zo af en toe heel snel wegvalt. :/

Gulfstream G650

tapir schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:04:
Ik vermoed dat dit komt omdat de blu-ray speler deze HD audioformaten zelf al decodeert en omzet naar PCM? Of is er een andere oorzaak? In elk geval vind ik bij de instellingen van de blu-ray speler nergens een instelling om DD HD of DTS Master Audio al dan niet als een bitstream door te sturen.
Denk dat je toch eens in het menu moet zoeken, want de speler kan zeker wel HD Audio als bitstream uitvoeren:
8-kanaals lineaire PCM bitstream out: JA
Dolby True HD-decoderin: JA
Dolby True HD bitstream out: JA
DTS-HD Master Audio-decodering: JA
DTS-HD Master Audio bitstream out: JA
Edit:
Heb je überhaupt de handleiding wel gelezen?
Q:De HD-audio (Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS-HD High Resolution Audio en DTS-HD Master Audio) wordt niet uitgevoerd als bitstream.
A:Stel "BD Audio MIX-instelling" in op "Uit" in het "Audio-instellingen"-instelscherm (bladzijde 24).

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 19-08-2010 13:41 ]

• tapir
Heb je überhaupt de handleiding wel gelezen?
Dat was lekker direct ... :|

Ja, ik heb de handleiding gelezen. Ik post pas een vraag op een forum als de handleiding of uitgebreid googlen geen soelaas hebben gebracht.

Ik heb alle audio-instellingen verschillende keren overlopen en alles staat ingesteld zoals het moet. BD Audio MIX staat dus uit en audio over hdmi staat op "AUTO" ipv "PCM".

Volgens mij zou het wel eens een firmware bug kunnen zijn. Ik ga de firmware updaten en kijken of het probleem zich nog voordoet.
Subtiel zijn is nooit mijn sterkste kant geweest O-)
tapir schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:29:
[...]Ja, ik heb de handleiding gelezen. Ik post pas een vraag op een forum als de handleiding of uitgebreid googlen geen soelaas hebben gebracht.
Sorry voor het wellicht te directe antwoord, maar je moest eens weten hoe veel mensen de handleiding niet lezen en meteen op fora om antwoorden gaan vragen.

Maar wel apart dat je HDMI dus alleen de gewone DTS en Dolby Digital als bitstream uitvoert en de HD formaten niet. Als je eens instelt dat alles gedecodeert moet worden naar LPCM (dus ook DTS en DD), gewoon om te zien of dat wel werkt.

• tapir
Maar wel apart dat je HDMI dus alleen de gewone DTS en Dolby Digital als bitstream uitvoert en de HD formaten niet. Als je eens instelt dat alles gedecodeert moet worden naar LPCM (dus ook DTS en DD), gewoon om te zien of dat wel werkt.
Zo stond het af-fabriek afgesteld en dan stuurde de blu-ray speler alles als LPCM door naar de receiver en die toonde dan ook altijd PCM op het display, onafhankelijk van het soort soundtrack (Dolby/DTS/HD geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Vraagje: heb imiddels een Pioneer VSX 820 aangeschaft (omdat MaxICT me na drie maanden liet weten dat de 920 niet meer in voorraad is).

Nu sluit ik m'n PS3 erop aan via HDMI en geeft de receiver geen geluid door de speakers.

Alle kabels zijn correct aangesloten!

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
inztigator schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:26:
Nu sluit ik m'n PS3 erop aan via HDMI en geeft de receiver geen geluid door de speakers.
Playstation 3 ook ingesteld dat deze audio en video over HDMI moet versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Ander kabeltje gebruiken?
Andere input checke?
PS3 Output op HDMI?

Kan van alles zijn.

Ik merk alleen dat mijn 920 soms last heeft vansound drop-outs. :/ Via HDMI....

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Is er hier iemand die ervaring heeft met het flashen van nieuwe firmware op de 919 en 1019?
Gaat om firmware versie AVR_09_1056
This firmware is for the following models:
MODEL : VSX-1019AH-K/DFLXJ, VSX-1019AH-K/SYXJ5, VSX-1019AH-K/UXJCA,
VSX-1019AH-S/SYXJ5, VSX-1019AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/SYXJ5,
VSX-919AH-S/SYXJ5, VSX-919AH-K/PWXJ, VSX-919AH-K/AXJ5,
VSX-919AH-K/CUXJCA, VSX-919AH-K/DFLXJ, VSX-919AH-S/DFLXJ
Fixes niet bekend, maar van een oudere update zijn deze o.a. bekend (versie 1053) en die zitten ook in deze weer en waarschijnlijk nieuwe fixes.
1 The power sometimes cannot be turned on by remote controller.
2 Dropouts in DD+ audio tracks.
3 Voulume down when playing DTS HD Master audio 2ch LtRt signal.
4 iPhone & iPod Touch (firmware Ver.3.0-) cannot be recognized.
Vond dit op http://www.avsforum.com/a...ad.php?t=1149686&page=136 en de volgende pagina's

Ben nu bezig met de update O-)

Edit:
Alles werkt nog zoals het hoort :D update duurt al met al een minuutje of 5
Je eigen instellingen blijven bewaard dus niks op nieuw instellen en afstellen.

vergeet de directe link naar de firmware voor de 919/1019:
http://www.pioneerfaq.info/click/click.php?id=487

Ook voor SC-LX72/82 en SC-25/27 is er een firmware(versie 1055) te vinden:
http://www.pioneerfaq.info/click/click.php?id=486

En ook VSX-LX52, VSX-21/23/9040/9140TXH modellen firmware versie (1054):
http://www.pioneerfaq.info/click/click.php?id=485

[ Voor 20% gewijzigd door GiLeX op 31-08-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapir
tapir schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:00:
[...]

Zo stond het af-fabriek afgesteld en dan stuurde de blu-ray speler alles als LPCM door naar de receiver en die toonde dan ook altijd PCM op het display, onafhankelijk van het soort soundtrack (Dolby/DTS/HD geluid).
Mijn probleem is opgelost door de firmware van mijn Sony BDP-S470 up te graden en alles opnieuw in te stellen. Nu verschijnt netjes het juiste signaal (e.g. Dolby DTS HD Master Audio) op het display van de receiver.

Ondertussen heb ik wel een ander probleem ivm internetradio.

Ik slaag er niet in om met mijn pc naar de web interface van de receiver te surfen. Als ik het IP adres van de receiver (zoals getoond in de Pioneer GUI) intyp in mijn browser vindt hij niets. De voorgreprogrammeerde internetzenders van de receiver werken wel, dus het de internetverbinding werkt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb nu een half jaar naar alle tevredenheid de VSX-919.
Echter, ik vind het stroomverbruik toch wat hoog.

Ik had hier eerder al gevraagd of het mogelijk was misschien de interne versterker uit te schakelen en dan het geluid gewoon door te sturen naar de tv, maar dit blijkt enkel mogelijk bij apparaten met Kuro-link (of CEC) maar dat heeft mijn digibox/settopbox niet.

Nu begon ik mij toch (terecht) af te vragen. Waarom zie ik nergens home-cinema-receivers met 100% digitale versterkers erin (inclusief digitale voedingen).
Op de zelfbouwmarkt en via chinese webshops (en Ebay) is al duidelijk gebleken dat het technisch perfect mogelijk is een hoogstaande versterker te bouwen met een laag verbruik en voor een lage kostprijs.

Mijn eigenlijke vraag nu dus: zijn er al receivers (gelijkaardig aan de VSX919) met een beduidend lager verbruik?
OF
Is er al een manier om simpel de speakers van de receiver uit te schakelen en het geluid via de speakers van de tv te laten lopen (dewelke bijna niets verbruiken en genoeg kwaliteit bieden voor het nieuws enzo te volgen)?

EDIT: laat maar, zie mijn volgende post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Tunboy schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 11:16:
Is er al een manier om simpel de speakers van de receiver uit te schakelen en het geluid via de speakers van de tv te laten lopen (dewelke bijna niets verbruiken en genoeg kwaliteit bieden voor het nieuws enzo te volgen)?
Doe eigenlijk ook zelden m'n receiver aan bij het "normale" tv kijken. Vandaar ook gewoon als enige HDMI-apparaat de decoder direct in de tv geprikt, niet via de receiver. En gewoon vanuit de decoder een losse audio-kabel naar de receiver gedaan. Als de receiver dan op TV/Sat staat geeft ie dus alleen de audio door.

Bij het kijken naar pulp (95% van de tijd dus) de receiver uit. Bij leuk muziekie of acceptabele film receiver aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik moet toch even terugkomen op mijn post:

Ik heb na heel wat 'prullen' gevonden dat er MEER opties zijn dan deze beschikbaar via de On Screen Display. Als ik op Receiver en dan op Audio Options druk krijg ik op het LCD-schermpje opties als Bass, Trebble enzo en ook "HDMI Trough".
Deze dan maar geselecteerd en vervolgens het geluid van mijn TV zo goed mogelijk proberen afstellen.... Conclusie: al kost het me 1000 euro per jaar aan elektriciteit, als je het geluid van Kef-speakers al een half jaar gewoon bent kan je nooit leren leven met het geluid van de Phillips 42PFL8404H in een Ikea-kast. Echt verschrikkelijk.

Als er dus ooit een kwalitatieve receiver komt met dezelfde specs als mijn Pioneer maar het verbruik van een volledige digitale versterker, let me know! Maar voorlopig laat ik het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
Wellicht interessant voor de mensen die hun PC op de VSX-920 aansluiten:
Als ik mijn videokaart (MSI 5770) via de HDMI uitgang op mn TV (Samsung LE40A656) aansluit, heb ik nergens last van. Als ik ipv de TV de VSX-920 aansluit (zelfde kabel), zijn er bepaalde video modes die niet werken (als in: geen beeld, geen geluid).

Ik was in de veronderstelling dat de VSX-920 het videosignaal gewoon linea recta zou doorsturen naar de TV, maar dat is niet waar het misgaat, gezien het gebrek aan geluid. Ik vermoed dat er iets mis gaat in de HDMI handshake tussen videokaart en VSX-920.

De mode die ik logischerwijs wil draaien is 1920x1080x60Hz (voor games, met name. Bij films maakt een lagere refresh rate natuurlijk weinig uit), en laat nou deze mode specifiek problemen opleveren. Na uren gepruts werd duidelijk dat deze mode alleen werkt als ik het pixel format op YCbCr 4:2:2 zet.
Let wel: 1920x1080x30Hz (of 25Hz) werkt prima met YCbCr 4:4:4 en de RGB 4:4:4 modes.

Pioneer gaf per e-mail als antwoord (op mijn vraag met uitgebreide beschrijving): "Wij raden u aan om een ander apparaat bv een BD speler aan te sluiten op de HDMI ingang van de versteker. Dan kunt u uitsluiten waar het probleem vandaag[sic] komt." |:(

Nu ben ik bijna helemaal blij met de huidige situatie, zij het dat in de 60Hz 4:2:2-mode de verbinding af en toe wegvalt :( Dus: eens in de 10 minuten - 3 uur vallen een seconde lang beeld en geluid weg (en is ook op het display van de receiver te zien dat de HDMI-verbinding wegvalt).
Ik herhaal nog even: als ik de PC direct op de TV aansluit via dezelfde kabel zijn er op geen enkel moment problemen.

Tips en inzichten zijn natuurlijk altijd welkom :-)

Update: Andere HDMI-kabel tussen videokaart en receiver maakt 1080p60 x RGB 4:4:4 mogelijk (d'oh!). Connection drops moet ik nog testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dual Infinity op 28-09-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Hmmmmm, ikzelf heb het al vaker gezegd; ik heb ook last van "afvallers" soms 3 seconden, soms 1 milliseconden. Het is wachten op een FW Update via Pioneer. :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
@SalimRMAF:
Bij welke verbinding heb jij er last van? Als in: 1920x1080x60Hz?

Het schijnt dat de gebruikte kabel wel invloed kan hebben op de maximale error-vrije bandbreedte. Omdat ik geen problemen heb als ik de TV aansluit, lijkt voor de hand te liggen dat de kabel prima de benodigde bandbreedte kan transporteren.
Wat me echter onbekend is is of de endpoints van de HDMI-verbinding invloed hebben op de maximale error-vrije bandbreedte. Als in: zou het kunnen zijn dat m'n TV beter om kan gaan met eventueel verlies dat binnen de kabel optreedt (software- danwel hardwarematig)?
Ik heb eerlijk gezegd bijzonder weinig zin om een overmatig dure HDMI-kabel te gaan kopen, zonder garantie dat dat enige verbetering oplevert. Iets met elfjes en maanlicht en digitale signalen ;-)

Support vragen per e-mail is in ieder geval zinloos. Toen ik ze belde kreeg ik zowaar een bijzonder behulpzame medewerker met technische kennis aan de lijn. Hij kon er weinig over zeggen, behalve dan dat dit schijnbaar de eerste melding was die ze gehad hadden omtrent wegvallende verbindingen tussen PC en VSX-920. Wat dat betreft het verzoek om ze te bellen om duidelijk te maken dat er meer mensen last hebben van dergelijke issues.

Wellicht dat dat een eventuele firmware-update bespoedigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Hahha , ja dat moet ik zeker doen. (En andere mensen/accenten nadoen zodat het lijkt dat er meer mensen met dit probleem zijn) Want daar ben ik goed in.

Het gaat om 1280x720p60 of 1360x768p60. Het ligt niet aan de kabels want ik gebruik verschillende apparaten

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik wil een Pioneer VSX-520 kopen met Harman Kardon speakers HKTS 2BQ alleen de Harman Kardon gaan 'maar' tot 120 watt. De pioneer kan maximaal 130 watt geven, dus als ik hem per ongeluk te hard zet blaas ik mijn speakers op. Nu is mijn vraag kan je de receiver ook begrenzen? Het kan zijn dat ik met mijn neus kijk, maar ik kan het niet vinden.

“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou je eerst eens in gaan lezen over dingen als Wattages en weerstand (Ohm).. Want die 130 Watt ga je van je leven niet gebruiken: voor normaal gebruik is enkele Watts meer dan voldoende. Met 10 Watt per kanaal ga je je buren al mee laten genieten van jouw muziek. Verder meet Pioneer (net als Onkyo en Sony) het opgegeven vermogen bij 6 Ohm en 1.000 Hz. Je speakers gaan sowieso nooit continue op 1000 Hz spelen, een waarde gemeten bij 20 - 20.000 Hz is een stuk realistischer. En verder hebben je speakers een impedantie van 8 Ohm en kan je dat dus niet één op één vergelijken met de 130 Watt die de Pioneer levert bij 6 Ohm.

Lang verhaal kort is dat je nu gewoon appels met peren aan het vergelijken bent en je het in werkelijkheid gewoon ook nooit gaat gebruiken.

Vraag me alleen wel af waarom je een 2.1 set aan een meerkanaals receiver wilt gaan hangen. Je kan dan beter je budget anders indelen en voor een goede stereoversterker gaan met twee betere speakers dan de melkpakjes van de Harman Kardon. Een stereoversterker geeft namelijk een betere kwaliteit dan de Pioneer zal doen. En met het geld wat je dan overhoudt kan je ook weer betere speakers kopen.

Overigens hebben we voor Pioneer receivers een speciaal forum: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic. Daar gaat dit topic dan ook heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dual Infinity
SalimRMAF schreef op maandag 06 september 2010 @ 15:41:
Hahha , ja dat moet ik zeker doen. (En andere mensen/accenten nadoen zodat het lijkt dat er meer mensen met dit probleem zijn) Want daar ben ik goed in.

Het gaat om 1280x720p60 of 1360x768p60. Het ligt niet aan de kabels want ik gebruik verschillende apparaten
Ben nog weer een beetje aan het zoeken en kloten geweest, maar heb de heilige graal helaas nog niet gevonden.

Wel een essentiëel inzicht dat veel ergernis zal schelen:
Op een gegeven moment kwamen de connection drops om de 5 minuten en later zelfs om de 10 seconden(!). Allerlei dingen op m'n PC geprobeerd (behalve natuurlijk de video mode veranderen, aangezien dat een beetje besides the point zou zijn) en uiteindelijk de tegenwoordigheid van geest gehad om de VSX-920 even uit en aan te zetten.
Het resultaat: Slechts 2 connection drops in 6 uur tijd!
Zoals gezegd niet de heilige graal, maar beter dan om de vijf minuten op esc moeten rammen om m'n game te pauzeren!

De tip dus: probeer terwijl je de PC aan hebt staan de receiver even te power cyclen en kijk wat het effect is op de frequentie van de connection drops.

Edit: Gisteren dezelfde sores, ondanks meerdere power cycles --> eens in de 5 a 10 minuten een connection drop :(

[ Voor 5% gewijzigd door Dual Infinity op 14-09-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Goedemiddag,

Gisteren mijn Pioneer Vsx-920-k binnen gekregen, en meteen al tegen een probleem aangelopen waar jullie misschien een oplossing voor weten. Mijn subwoofer (ook pioneer) heeft qua aansluiting gewoon speakerbekabeling. Op de achterzijde van mijn reciever vind ik alleen een RCA Sub aansluiting. Is er iemand die weet of hier wat voor is ?? Zodat ik mijn huidige subwoofer kan blijven gebruiken bijvoorbeeld kabel van speakerkabel naar RCA ??. Of misschien zie ik wat over het hoofd en kan ik hem wel gewoon aansluiten met de speakerkabel.

Ben al 3 kwart dag aan het googlen en zoeken maar echt een antwoord vinden ho maar :(

alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Je kan alleen een aktieve subwoofer aansluiten, dus eentje waar een versterker IN zit. De receiver heeft geen versterkte uitgang voor de subwoofer maar alleen voor de fronts, surrounds en center...

Wat je wel kan doen is luidsprekerdraad naar de subwoofer trekken maar dan krijgt die natuurlijk niet het "subwoofer-signaal" aangereikt. Dat is niet optimaal, maar voor nu even niet anders. Zet dan wel op de subwoofer het eventueel aanwezige filter "goed" (80Hz of zo als dat kan), zodat deze niet teveel tonen gaat weergeven.

[ Voor 45% gewijzigd door Brad Pitt op 14-09-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:36:
Je kan alleen een aktieve subwoofer aansluiten, dus eentje waar een versterker IN zit. De receiver heeft geen versterkte uitgang voor de subwoofer maar alleen voor de fronts, surrounds en center...

Wat je wel kan doen is luidsprekerdraad naar de subwoofer trekken maar dan krijgt die natuurlijk niet het "subwoofer-signaal" aangereikt. Dat is niet optimaal, maar voor nu even niet anders. Zet dan wel op de subwoofer het eventueel aanwezige filter "goed" (80Hz of zo als dat kan), zodat deze niet teveel tonen gaat weergeven.
Okay bedankt voor je snelle antwoord, daar was ik dus al bang voor. Goed gaan we weer googlen naar een nieuwe subwoofer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
FeaR1986 schreef op zondag 12 september 2010 @ 17:39:
Ik zou je eerst eens in gaan lezen over dingen als Wattages en weerstand (Ohm).. Want die 130 Watt ga je van je leven niet gebruiken: voor normaal gebruik is enkele Watts meer dan voldoende. Met 10 Watt per kanaal ga je je buren al mee laten genieten van jouw muziek. Verder meet Pioneer (net als Onkyo en Sony) het opgegeven vermogen bij 6 Ohm en 1.000 Hz. Je speakers gaan sowieso nooit continue op 1000 Hz spelen, een waarde gemeten bij 20 - 20.000 Hz is een stuk realistischer. En verder hebben je speakers een impedantie van 8 Ohm en kan je dat dus niet één op één vergelijken met de 130 Watt die de Pioneer levert bij 6 Ohm.

Lang verhaal kort is dat je nu gewoon appels met peren aan het vergelijken bent en je het in werkelijkheid gewoon ook nooit gaat gebruiken.

Vraag me alleen wel af waarom je een 2.1 set aan een meerkanaals receiver wilt gaan hangen. Je kan dan beter je budget anders indelen en voor een goede stereoversterker gaan met twee betere speakers dan de melkpakjes van de Harman Kardon. Een stereoversterker geeft namelijk een betere kwaliteit dan de Pioneer zal doen. En met het geld wat je dan overhoudt kan je ook weer betere speakers kopen.

Overigens hebben we voor Pioneer receivers een speciaal forum: Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic. Daar gaat dit topic dan ook heen :)
Ik ben daar nu ook meebezig alleen ik was aan het twijfelen tussen een pioneer VSX-520 en Denon 1611, maar nu ik nog maar 14 ben weet ik daar nou nog niet super veel van.
(eigenlijk mag dit niet maar) Kan iemand mij dan ook boxen aansmeren die beter zijn dan deze Harman Kardon, een stereo versterker kan ik zelf wel vinden, maar van boxen weet ik het niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasper623 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:55:
[...]

Ik ben daar nu ook meebezig alleen ik was aan het twijfelen tussen een pioneer VSX-520 en Denon 1611, maar nu ik nog maar 14 ben weet ik daar nou nog niet super veel van.
(eigenlijk mag dit niet maar) Kan iemand mij dan ook boxen aansmeren die beter zijn dan deze Harman Kardon, een stereo versterker kan ik zelf wel vinden, maar van boxen weet ik het niet zo goed.
Als je je boxen wil laten "aansmeren" kan je denk ik wel zowat overal terecht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper623
Oke dat bedoelde ik eigenlijk niet maar iemand die ervaring heeft en die weet dat het goede boxen zijn. Mijn budget is ongeveer €200,- iets meer of minder mag. Bose hoef ik niet, en die computerluidsprekers (wat logisch is) ook niet. Ik heb gekeken naar JBL maar kom daar niet uit. Harmon Kardon hoorde ik hierboven dat dat het ook niet helemaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasper623 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:49:
Oke dat bedoelde ik eigenlijk niet maar iemand die ervaring heeft en die weet dat het goede boxen zijn.
AUD beleid
Een stap die vooral tweakers vergeten is dat je ook in real life naar een winkel toe kan gaan. Luisteren naar speakers, kijken naar apparatuur, vragen aan de verkoper.
Speakers zijn de belangrijkste keten in de audio schakel. Ook hierover zien we bijna dagelijks vragen voorbij komen. Alleen is het in dit geval zo goed als onmogelijk om hier iets zinnigs op te zeggen aangezien geluidsbeleving puur subjectief is. Met andere woorden: Goed geluid is geen universeel begrip. Wat voor de één lekker in het gehoor ligt kan voor de ander wel rampzalig ranzig klinken. Sommige luisteraars houden van een wat meer aangedikt laag en er zijn er ook weer die wat meer hoog lekker vinden klinken. Dit is nog een redelijk duidelijk verschil, maar er zijn natuurlijk ook veel subtielere.

Waar ik naar toe wil is dit; Doordat smaak een rol speelt bij de keus van een luidspreker (en eigenlijk alle audio-producten met een klank) heeft het geen zin om aan een ander te vragen je te helpen bij de keuze daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het uitkijken naar een Pioneer receiver en heb al veel vergelijkingen gelezen, maar toch kom ik er niet uit.

Wat is het verschil tussen de VSX-LX53 en de VSX-2020? Buiten 300€ kostprijs zijn de specs gelijkaardig.

Ook op de website van Pioneer is er geen duidelijk verschil zichtbaar.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik denk dat je het verschil wel gaat horen als je daadwerkelijk in de winkel gaat luisteren (de LX serie bevat over het algemeen kwalitatief betere componenten dan de 'goedkopere' receivers). Verder wordt bij de LX-53 een Bluetooth adapter standaard meegeleverd, terwijl je bij de VSX-2020 een adapter los moet aanschaffen.

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 19-09-2010 18:51 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Vandaag m'n 'nieuwe' VSX-LX52 maar eens uitgeprobeerd. Ik had 'm via een veiling gekocht, maar helaas bleek er geen remote bij te zitten. Die los gekocht en er eindelijk voor gaan zitten om 'm uit te proberen.
Allereerst de MCACC eens doorlopen. En die daarna snel maar weer uitgezet. Ik was met m'n VSX-AX5i hier ook al niet echt happy mee en dat is nog niet veel beter geworden. Het lijkt alsof de staandegolf-correctie en de EQ apart berekend worden en daarna domweg bij elkaar opgeteld worden. M'n speakers (Klipsch RF-35) klinken zonder EQ toch lekkerder, al zij het een beetje boemerig. Geluid wat er met vlakke settings uit kwam was wel erg lekker.
Het OSD en de instellingen daarin vallen me van zo'n moderne versterker wat tegen. Ik kwam er pas later achter dat je met de remote veel meer in kunt stellen dan met het OSD te regelen is. Beetje zonde, eigenlijk.

Helaas mis ik met de VSX-LX52 een paar inputs die ik wel vaak gebruik (Phono, USB, iLink), waardoor de nadelen van de versterker iets zwaarder wegen dan de voordelen. Ik blijf dus bij mijn AX5i. En ik ben bang dat ik daar voorlopig ook geen waardige opvolger voor kan vinden bij Pioneer.

De LX52 gaat dus weer in de verkoop. Wel jammer, ik had gehoopt dat het een mooi stapje vooruit zou zijn met al z'n HDMI-mogelijkheden.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
Kon je niet eerder door onderzoek erachterkomen dat de LX52 niets voor jouw was? Aangezien je overal kan lezen wat de spec's zijn? Voor hoeveel had je hem gekocht?

:?

[ Voor 10% gewijzigd door SalimRMAF op 19-09-2010 20:35 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Voor teveel, vooral vanwege de remote.
Maarre.. phono-preamp heb ik nog wel. En ik hoopte ook meteen een Squeezebox aan te schaffen op de veiling. Dan zou ik de USB-aansluiting ook niet missen. Ik hoefde alleen te testen of m'n DVD-speler ook SACD over z'n HDMI-uitgang wilde sturen. Maar helaas. 't zat een keertje niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kraats schreef op zondag 19 september 2010 @ 18:57:
En ik ben bang dat ik daar voorlopig ook geen waardige opvolger voor kan vinden bij Pioneer.
Een ICEpower-receiver van Pioneer is ook niks? Ben daar persoonlijk bijzonder tevreden mee.
Stap hoger weer dan de VSX-serie en misschien wél wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Dat komt qua specs en mogelijkheden wel wat meer in de buurt, maar qua budget wat minder op het moment helaas (heb nog meer hobbies ;) ).
Ik kon het in dit topic niet vinden, welke receiver heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
De LX52 heeft toch een USB poort aan de voorkant achter dat klepje?
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste