Prima. Maar dat is wel zoals het over komt.
Zo worden mij ook woorden in de mond gelegd die ik absoluut niet heb gezegd, je doet het zelfs in jouw reactie.
En op dat punt zijn ik en anderen hier het gewoon met je eens.
Ok, even om het helemaal duidelijk te stellen. Jij vindt dat de huidige gear die je met badges kunt krijgen niet voldoende is om aansluiting te krijgen bij de raiding gildes.
Je kunt op dit moment T9/T10 en andere frost badge gear kopen. Dat is gear waar ik en vele anderen in rond lopen en waar we de huidge "high-end" content mee doen/proberen te doen.
Dat geldt wellicht voor jou. Voor mij spreken die tier items niet echt tot de verbeelding. Het is, naast andere gear, gewoon een middel om verder te komen in de content. Ik kan me voorstellen dat mensen die in Vanilla geraid hebben graag dat ik-heb-een-tier/dungeon-set-waar-ik-hard-voor-gewerkt-heb-gevoel weer terug zouden willen hebben, maar dat zit er niet meer in, get over it. In het huidige systeem is de hoogste-tier-min-één set erg gemakkelijk te krijgen en in die zin moet je het denk ik meer gaan zien als een opstart set dan als het ultieme hoogst-haalbare oid. Je kunt als speler niet meer echt status ontlenen aan het hebben van je hoogste tier set. Ik kan me zo voorstellen dat Blizzard dit ook voor ogen heeft met dit systeem. De nadruk komt zo meer te liggen op de end-game content zelf dan op de gear die je daarin kunt halen.
Nu maak jij er in eens van dat het over epeen gaat. Tot nu toe hebben we het gehad over het al dan niet moelijk zijn van het verkrijgen van goede gear. Waarbij ik van mening ben dat het makkelijk is (ja het kost veel tijd) om goede gear te krijgen (T9/T10/enz) waarmee je aansluiting kunt krijgen bij de raiders. Ik heb nergens gezegd dat dit het hoogst haalbare is, dat maken jij en enkele anderen er steeds van.
Ik ben van mening dat het makkelijk verkrijgen van gear een goede zaak ik, ook dat heb ik al eerder aangegeven. Maar er zitten ook negatieve kanten aan. Mensen willen steeds minder doen om de aansluiting te krijgen. En volgens mij stimuleert het het onnodig eisen van hoge gearscores. Maar dat is mijn mening.
Dat zeg ik ook niet. Mijn punt is dat het verkrijgen high-end gear meer vereist dan alleen het doen van heroics. Danwel het doen van raids, danwel dat je veel tijd moet steken in het farmen van mats of het verdienen van veel gold. Dat zijn typisch dingen die casuals veel minder doen dan hardcore raiders.
Als jij van mening bent dat de huidige T10 en frost badge gear niet high-end is dan moet je inderdaad meer doen. Ik ben van mening dat de gear die je nu kunt krijgen een voldoende hoog nivo geeft dat je daarmee aansluiting kunt vinden bij de raiders en mocht je dat willen dan kun je je gear verder uitbreiden via raiden.
En vind je dat vervelend?
Als je mijn vorige posts had gelezen dan had je het antwoord al geweten.
Ik raid erg weinig. Mijn best gegearde karakter heeft een gearscore van 4880 (waar ik erg tevreden mee ben overigens). Vrijwel al zijn gear is verzameld in heroics en met Triumphs. Ik zie heel vaak mensen voorbij komen met een gearscore van 5200+ en zeer regelmatig met een gearscore tussen de 5500 en 6000. Het gemiddelde ilvl (en dus de kwaliteit) van hun gear ligt dus significant hoger dan mijn gear. Ik vind dat verschil behoorlijk groot. In hoeverre dat verschil vergelijkbaar is met "vroegâh" kan ik niet beoordelen. Of het verschil daarmee te klein, groot genoeg of te groot is kan me eerlijk gezegd niet echt boeien. Het verschil is er ontegenzeggelijk. Mensen die zitten te klagen dat het verschil niet groot genoeg is zijn imo teveel bezig met het zoeken naar een soort van "ik ben beter dan jij"-gevoel.
Jij zit dus alleen via heriocs al op het nivo dat je Toc kunt doen en ook zeker ICC moet mogelijk zijn. Als je een frost badge items er bij hebt dan zit je al snel rond de 5200. Je zegt dat het verschil je niet boeit. Maar ik krijg het gevoel dat je het vervelend vindt dat het verschil er is.
Het verschil is er, dat klopt. Maar naar mijn mening is het niet te groot. Maar ik krijg wel het gevoel dat jij denkt dat ik het verschil niet groot genoeg vindt.
Niemand zegt dat de gear niet goed genoeg is en niemand zegt dat het te veel moeite is om gear te verzamelen. Dat maak jij ervan.
Als ik stel dat de gear goed genoeg is om mee te raiden en jij geeft in jouw antwoord aan dat je het daar niet mee eens bent. Dan zeg je daar naar mijn mening mee dat de gear niet goed genoeg is ja.