Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Inferno schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:41:
[...]
Ga maar eens een pug-raid leaden, dan kan je je goed voorstellen dat je iets van een reward er voor wil, zeker als random #12964 met 200 DPS voor de 3e keer het item wint waarvoor je eigenlijk kwam...
Shit happens, je moet niet raiden voor loot, maar voor de ervaring van het raiden.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:31:
[...]

Met heriocs is het mogelijk om T10 te verzamelen, jij noemt dat geen echt goede gear? Nee hardmode gear ga je niet krijgen met heriocs.

[...]

Ik weet niet of je hier nu bewust mij verkeerd interpreteerd of dat dit een grap is. Ik heb al verschillende keren gesteld dat het geen probleem is dat mensen via badges goede gear kunnen krijgen. Maar ga aub niet roepen dat het zo moeilijk is, dat is het namelijk niet.
Door de weekly + elke dag 1 heroic krijg je 19 emblems per week. Om een volle bak T10 te krijgen ben je op die manier een week of 20 bezig. En dan speel je een stuk meer als ik ;)

En over 'mensen die er 40 uur per week' instoppen, dat zijn waarschijnlijk de grootste casuals. Als ik kijk naar hoeveel ik aan tijd in mijn char stop is dat niet erg veel. Woensdag doe ik 10 mans, we clearen atm 9/12 in ongeveer 2 uur, mischien 3 als we achievements doen. Zaterdag doe ik de weekly raid, kost een half uurtje maximaal, Zondag avond doen we de main raid, kost ook een uurtje of 3-4 max (helemaal als we achievements doen). En dinsdag weer een half uurtje voor de tweede weekly raid. Dus totaal spendeer ik ~7-8 uur per week aan deze game. Meer is niet nodig op het moment, en veel meer is eigenlijk ook nooit nodig geweest. Straks met de heroic modes gaat het weer iets omhoog, en zullen we waarschijnlijk wel iets meer raiden, maar dan blijft het nog maximaal 3-4 uur op een dag, ex vrijdag en zaterdag.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:23:
[...]
Waar gaat het precies mis? Gaan de tanks dood? Gaat de dps dood? Is de dps misschien te laag?
We hebben als guild pas 2 avonden tries gedaan.. Dus het is nog een beetje op elkaar inspelen.. Maar tnx voor de rest van de tips.. 1ste avond was er ook miscommunicatie oftewel: ik begreep iets verkeerd.. dacht dat ranged genoeg bijelkaar stond voor chainheal.. Dit kwam omdat er een aantal goed aankwamen.. de andere tries stonden ze verder uitelkaar.. pas 2de avond(andere week) kwam ik erachter dat ze soms wel in range stonden en soms niet waarbij ze eigenlijk altijd uit range horen te staan.. dus volgende try moet beter gaan.. We zijn al een paar keer over de helft gekomen.. tactiek tot zover was 3 ranged de rest dps.. Heb nog geen 2 sets 10 bonus.. ik ga vandaag mijn eerste stukje halen.. hoop ik.. belt is ook wel verleidelijk maar de bonus is yummie.. heb vanavond 60 emblems maar weet nog niet goed wat ik als eerst moet vervangen.. sugesties? Kan namelijk ook nog doorsparen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
[...]
Ga maar eens een pug-raid leaden, dan kan je je goed voorstellen dat je iets van een reward er voor wil, zeker als random #12964 met 200 DPS voor de 3e keer het item wint waarvoor je eigenlijk kwam...
You win some, you lose some...

Er zijn zat anderen die jouw raid joinen die ook afhankelijk zijn van pugs en waar steeds hetzelfde gebeurd. Apart daarvan vind ik het bij elkaar sprokkelen van mensen nog geen raid leaden, vooral gezien dat de meeste mensen tegenwoordig wel weten waar ze mee bezig zijn... zo niet, dan ben je misschien niet selectief genoeg in je invites.

Ok, achteraf gelezen klinkt dit wel heel bot... Maar goed, een reward voor raid-leaden? Dan start je maar een eigen raiding guild, kun je zelf de regels in elkaar steken. Ik hou het binnen pugs gewoon op free for all. Soms zie ik mensen weglopen met mijn gear, soms loop ik met 3 stukken weg in 1 enkele raid.

Thats life :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:58:[...]
Maak voor de lol eens een nieuw character, level dat zonder guild naar 80 en probeer dan eens op de "normale volgorde van raids" te gearen. Je zult zien dat wanneer je afhankelijk bent van andere casuals je nergens komt (als je pugt merk je goed wat casual betekent; nu zou je nog worden gedragen door je guild dat vol in ilvl264 zit wed ik).
Ik heb sinds enige tijd een DK tank. Die tank heeft nog geen raid gezien. Die heb ik via heriocs gegeared. Ik heb nu voornamelijk T9 en 1 of 2 items van frost badges. Het is niet de bedoeling om met mijn DK te gaan raiden, het is gewoon een fun alt om instances mee te doen. Maar ik als ik nog wat meer tijd besteed aan heriocs dan weet ik zeker dat ik raid klaar zou kunnen worden.

Nee mijn gilde zit niet vol met il264 gear. We hebben putricide en blood queen nog niet neer. We krijgen dus maar 2 gear tokens per week. Met 25 raiders en maar 2 tokens gaat het allemaal niet zo snel met gearen.
Volgens mij ben je gewoon lang zo casual niet als je pretendeert.
Wij hebben 3 raid dagen in de week voor 25 man raids. Dan doen we alleen ICC en TogC/Toc. We raiden van ongeveer 20.00 t/m 23.00 met een pauze in het midden. De eerste raid dag clearen we alle bazen in ICC behalve putricide en queen. De tweede dag is dan voor putricide/queen tries. De derde dag gaan we naar Toc/TogC en nee wij hebben TogC nog niet leeg. We zitten op dit moment op de twins.
Wij hebben tussen de 30-35 raiders dus we wisselen iedere week van samenstelling. Iedereen zit een keer op de bank, er zijn geen uitzonderingen ook niet voor officers/gm. Wij hebben geen vast 25 man raiding team. Het enige dat wij verwachten is dat iedereen voorbereid komt, dus pots/flasks/food/buff spullen meebrengen en de filmpjes bekijken.

Daarnaast doe ik in het weekend met een vaste 10 man groep ICC/TocG/OS+3D.

Imo is dat niet hardcore.
Ooooh is moeten potten en buffen een definitie van inspanning? Dan heb ik het inderdaad nooit begrepen. Ik zie avond aan avond vrije momenten gebruiken om dailies te doen voor pots, repairs, buff food, reagents, enchants, gems EN emblems voor gear ook als een flinke inspanning, en dat alles ter voorbereiding van 2 progress raids per week. En ja die progress raids gaan er in jouw ogen waarschijnlijk tamelijk onprofessioneel aan toe. Wij kunnen gerust een avond wipen op een boss die jij als face roll content en dus minderwaardig beschouwt. Kan me niks bommen. Mijn gear is waarschijnlijk nog steeds shit in jouw ogen, ik heb ook maar 2 stuks T10 op 1 character. Kan me ook niks schelen. Ik heb er een boel voldoening aan een nieuwe boss neer te halen en de gear waar ik zo hard voor spaar is daarvoor een middel; niet het doel. Dat jij vindt dat ik die gear niet verdien omdat ik er niet voor werk? Dat zal me absoluut aan mijn reet roesten maar bepaal lekker voor jezelf of je ervoor gewerkt hebt of niet; doe dat niet voor een ander svp.
Kun jij mij uitleggen waarom het geen inspanning is als ik een avond dailies en heriocs doe voor mijn repairs, enchants, food ed. En dat het wel een hele grote inspanning is om gear te verzamelen via heriocs.

Mijn stelling is, is dat het op dit moment makkelijk is om gear te verzamelen waarmee je kunt raiden. Je kunt met alleen heriocs voldoende gear verzamelen. Ja daar moet je veel tijd in steken. Maar moeilijk is het zeker niet.
En nee ik heb er geen moeite mee dat het mogelijk is om op deze manier gear te verzamelen. Ik doe het zelf ook op mijn alts.

Verder leg je me veel woorden in de mond.

Ik heb nooit enig waarde oordeel uitgesproken over iemand zijn gear, niet casual en niet hardcore.

Ik heb ook nooit een oordeel gegeven over hoe iemand raid. Dat moet iedereen zelf uitmaken.

Met jouw 2 stuks T10 heb je er al 1 meer dan ik.
Volgens mij spreek je jezelf erg tegen. Je klaagt wel degelijk over hoe makkelijk het is gear te krijgen dus blijkbaar ben je het helemaal niet eens met het huidige systeem. Je hoeft immers alleen maar heroics te doen om "hetzelfde te krijgen als hardcore raiders" (was sowieso al bullshit is).
Nee. Jij maakt er van dat ik klaag over hoe makkelijk het is om gear te krijgen. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Het is geen probleem dat je op deze manier gear kunt krijgen. Het is zelfs goed. Zie enkele posts hierboven voor de reden. Maar ga aub niet vertellen dat het moeilijk is.

Is het bullshit dat iedereen via heriocs T10 gear kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
SnoeiKoei schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:19:
[...]Effe zonder geinen, vind je het dikgedrukte deel nou zelf geen ontzettend stomme en belachelijke uitspraak? Mensen die 40+ uren per week online zijn lopen alllang in vol ilvl251/264 gear rond, met 4 uur per week bereik je dat HOE precies? Ik kom zelf met emblems of triumph farmen niet verder dan ilvl232 (T9) en 245 (non-tier) gear en met wekenlang farmen op 1 of 2 delen T10 / ICClvl non-tier... 2 keer per week 2 uur levert me nooit meer dan 9 emblems of frost per week op (weekly + 2x heroic random)

Edit: en die weekly raid kom je met wat pech niet eens in zonder goede gear.
Zo bedoelde ik het niet snoeikoei, ik zei het op de manier dat het overkomt van de casual spelers hier, Ik vind het prima dat casuals 232 of hoger halen, hoe meer hoe beter. Misschien komen er nog goede beginnende raiders vandaan helemaal geweldig...

Waar het om gaat is dat er een aantal casual mensen, ook hier lopen te klagen over hoe moeilijk het wel niet is om gear te halen en dat het niet eerlijk is dat je met maar beperkte tijd niet alles kan zien. en dat vind ik grote onzin, dan moet je maar wat meer tijd erin steken.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:57:
[...]Is het bullshit dat iedereen via heriocs T10 gear kan krijgen?
Nee het is bullshit dat je zonder inspanning (want "alleen maar door heroics te doen") in dezelfde gear loopt als een hardcore raider. DAT is mijn hele bezwaar tegen uitspraken van jou en een paar anderen. Simpel.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
[...]
Ik ben met de komst van ZG begonnen met pugs op te zetten en te leaden. En dan heb ik het over leaden, dus tactics uitzetten en tempo erin houden etc etc…

Dit soort ventjes zetten een raid op omdat ze zelf geen normale pug inkomen. Waarschijnlijk vertrekken ze nog als ze de trinket eenmaal binnen hebben ook.

Als ik pugs join heb ik regelmatig contact met de raidleader via whispers, gewoon om hem tips te geven/ op dingen te wijzen mocht het niet goed gaan (dit is gelukkig lang niet altijd nodig). Helaas wordt ik soms zelf als raidleader gebombardeerd… en daar heb je niet altijd zin in.

Anyway, mensen die een pug starten en alvast loot reserveren join ik sowieso niet. Ik probeer ze liever voor lul te zetten in trade (op een nette manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

als er bij ons op TVC @ Horde in trade ites gespammed word wat ook maar op GS lijkt word die persoon redelijk afgebrand gelukkig dat dat hier nog niet echt is door gedrongen :)

dan nog iets anders gisteren TOGC10 in gegaaan en zowaar alles een 1 shot! dus insanity achievement nu ook in de pocket heerlijk was dat! toen nog even snel OS+3d voor de mount gezergd ook een 1 shot. echt super om zo binnen 1 flask klaar te zijn met raiden ;)
het meest klote gevecht vind ik nog Faction Champions, maar nu schakelen we meestal 1 healer uit dan dps en als laatste de laatste healer. dat werkt best wel goed.

Wat betreft loot reserveren, kan het an sich wel begrijpen ik raid absoluut niet voor de loot, maar in TBC op mijn paladin, miste ik gewoon de Tier shoulder tokens en elke keer weer werd ik outrolled terwijl ik de pug samenstelde en de tactics uitlegde, netjes aangegeven dat ik hier alleen kwam voor de Tier shoulder token, maar wel de hele raid bleef. als ze er problemen mee hadden konden ze vertrekken, maar eigenlijk nooit problemen mee gehad. en vind het best begrijpelijk, maar goed mijn guild, en ik zelf sta denk ik wel enigzins als goed bekend op onze realm.

[ Voor 32% gewijzigd door Valkyre op 01-02-2010 17:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BornFlippy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Voor een "casual" speler wil T10 SET gear (ilvl 251 en dus niet de 277 hè!) het volgende zeggen:

Head => 95 Frost Emblems
Gloves => 60 Frost Emblems
Shoulders => 60 Frost Emblems
Chest => 95 Frost Emblems
Legs => 95 Frost Emblems

Opgeteld zo'n lekkere: 405 Frost Emblems voor ilvl 251 gear.
Als je elke dag braafjes je random hc doet, en elke week je weekly raid, dan geeft dit: 14 + 5 = 19 Frost emblems per week.
In aantal weken/dagen moet je dus 21 weken en 6 dagen elke dag je random hc doen en elke week de weekly raid om dus je T10 set bijeen te krijgen.

Zeg nu nog eens dat dat casual is 8)7

WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BornFlippy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:23:
Zeg nu nog eens dat dat casual is 8)7
Jaaaaa maaar zonder inzet!!!!~!! (zo zou een hardcore dit zeggen :P).

Ook triumphs ben je een aardige tijd bezig, zelfs als je 'dedicated' uren achter elkaar farmt ben je aardig zoet om het aantal binnen te halen.

Je vergeet trouwens de trinkets, rings en totem/sigel/dinges :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Jaaaaa maaar zonder inzet!!!!~!! (zo zou een hardcore dit zeggen :P).

Ook triumphs ben je een aardige tijd bezig, zelfs als je 'dedicated' uren achter elkaar farmt ben je aardig zoet om het aantal binnen te halen.

Je vergeet trouwens de trinkets, rings en totem/sigel/dinges :P
232 set 2/3 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
RyackWerk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:57:
Wij hebben 3 raid dagen in de week voor 25 man raids. Dan doen we alleen ICC en TogC/Toc. We raiden van ongeveer 20.00 t/m 23.00 met een pauze in het midden. De eerste raid dag clearen we alle bazen in ICC behalve putricide en queen. De tweede dag is dan voor putricide/queen tries. De derde dag gaan we naar Toc/TogC en nee wij hebben TogC nog niet leeg. We zitten op dit moment op de twins.
Wij hebben tussen de 30-35 raiders dus we wisselen iedere week van samenstelling. Iedereen zit een keer op de bank, er zijn geen uitzonderingen ook niet voor officers/gm. Wij hebben geen vast 25 man raiding team. Het enige dat wij verwachten is dat iedereen voorbereid komt, dus pots/flasks/food/buff spullen meebrengen en de filmpjes bekijken.

Daarnaast doe ik in het weekend met een vaste 10 man groep ICC/TocG/OS+3D.

Imo is dat niet hardcore.
3 raidavonden per week is redelijk hardcore. Zelfs toen ik nog raidde deed ik er 1-2 per week. Het is alles behalve casual in ieder geval.
Kun jij mij uitleggen waarom het geen inspanning is als ik een avond dailies en heriocs doe voor mijn repairs, enchants, food ed. En dat het wel een hele grote inspanning is om gear te verzamelen via heriocs.
Het kost beiden gewoon tijd.
Mijn stelling is, is dat het op dit moment makkelijk is om gear te verzamelen waarmee je kunt raiden. Je kunt met alleen heriocs voldoende gear verzamelen. Ja daar moet je veel tijd in steken. Maar moeilijk is het zeker niet.
En nee ik heb er geen moeite mee dat het mogelijk is om op deze manier gear te verzamelen. Ik doe het zelf ook op mijn alts.
Niemand zegt dat het moeilijk is.
Nee. Jij maakt er van dat ik klaag over hoe makkelijk het is om gear te krijgen. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Het is geen probleem dat je op deze manier gear kunt krijgen. Het is zelfs goed. Zie enkele posts hierboven voor de reden. Maar ga aub niet vertellen dat het moeilijk is.
Ik snap niet hoe je er bij komt dat het 'moeilijk' zou zijn. Het is een inspanning, in tijd dus. Je bent een flinke tijd emblems aan het grinden. Wat is je probleem nu dan?
Is het bullshit dat iedereen via heriocs T10 gear kan krijgen?
Je kunt wat items krijgen ja, maar het is geen highest level spul, en bovendien duurt het eeuwen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Wie klaagt er nu eigenlijk dat het te moeilijk is om gear te krijgen? Ik heb verschillende mensen zien constateren dat het lang duurt voor casuals om aan high-end gear te komen, zonder daar direct een waardeoordeel aan te verbinden anders dan dat ze het huidige systeem goed vinden. Aan de andere kant heb ik met name RyackWerk (maar eerder ook wel anderen meen ik me te herinneren) zien beweren dat Blizzard het veel te makkelijk heeft gemaakt om gear te verzamelen en dat je met "bijna geen effort" dezelfde gear hebt als hardcore raiders. Het moge duidelijk zijn dat dit nonsens is, met het doen van "alleen maar" heroics loop je niet in dezelfde gear als hardcore raiders. Er is zat spul waar hardcore raiders mee lopen waar de casual die alleen maar heroics doet nooit en te nimmer aan zal komen. Dus, wie loopt er nou eigenlijk te klagen?

De klacht waar de discussie mee begon was niet dat het moeilijk is om gear te krijgen, maar meer dat mensen in PuGs tegenwoordig zo moeilijk doen over achievement/gearscore/HP nonsens. En het klopt volgens mij best dat het zeker voor tanks tegenwoordig lastig is om aan gear te komen. Niet omdat het moeilijk te krijgen is, maar omdat anderen niet met je willen groupen als je in hun ogen ondermaatse gear hebt, zelfs als die gear gewoon goed genoeg is voor heroics danwel de "instap"-raids. Die klacht vind ik op zich wel terecht. Als je guild je dan niet ondersteunt heb je aardig wat doorzettingsvermogen nodig om je tank alsnog goed gegeared te krijgen.

Nee, het is niet te moeilijk om aan goede gear te komen. En nee, het is niet zo dat je met bijna geen effort in dezelfde gear rondloopt als hardcore raiders. En ja, op sommige (veel?) servers wordt het spelplezier van de casual speler nogal eens bedorven door malloten die niks anders kunnen/willen dan de meest simpele content met 5k+GS/40k+HP mensen te doorlopen.

offtopic:
@hieronder: RyackWerk en Ryack4? Kloontje?

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:39:
[...]
3 raidavonden per week is redelijk hardcore. Zelfs toen ik nog raidde deed ik er 1-2 per week. Het is alles behalve casual in ieder geval.
Vergeleken met de echte hardcore raiders die 5 dagen in de week van 18.00 t/m 24.00 raiden is het casual. Dat is 30 uur raiden tegen over 9 uur raiden.
Het kost beiden gewoon tijd.
En dat is wat ik de hele tijd al zeg. Het verzamelen van gear/badges via heriocs kost tijd, maar het is niet moeilijk. Sommige mensen hier beweren het tegenovergestelde, dat het verzamelen van gear moeilijk is juist omdat het tijd kost. Iedere dag een herioc doen is nu niet echt een grote inspanning naar mijn mening.
Niemand zegt dat het moeilijk is.
Er wordt gesteld dat het moeilijk is om gear via heriocs te verzamelen omdat het zoveel tijd kost. En die vervelende "hardcore" raiders krijgen al die gear voor niets. Dat laatste was trouwens sarcastisch bedoeld en niet serieus.
Ik snap niet hoe je er bij komt dat het 'moeilijk' zou zijn. Het is een inspanning, in tijd dus. Je bent een flinke tijd emblems aan het grinden. Wat is je probleem nu dan?
[...]
Je kunt wat items krijgen ja, maar het is geen highest level spul, en bovendien duurt het eeuwen.
En dat is precies wat ik zeg en waar mensen problemen mee hebben. Het kost tijd maar het is niet moeilijk. En als je echt bekijkt wat je per dag moet doen dan is het zelfs geen inspanning. Je moet alleen veel geduld hebben.

Als ik dit zo lees dan komt het over dat je niet tevreden bent met de items die via badges gekocht kunnen worden en dat het te lang duurt om de gear te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:19:
Wie klaagt er nu eigenlijk dat het te moeilijk is om gear te krijgen? Ik heb verschillende mensen zien constateren dat het lang duurt voor casuals om aan high-end gear te komen, zonder daar direct een waardeoordeel aan te verbinden anders dan dat ze het huidige systeem goed vinden.
Ga een paar pagina's terug. Lees de posts. Er wordt wel degelijk beweerd dat het te moeilijk is om via heriocs te gearen. De algemene klacht is dat het te lang duurt en dat de gear niet goed is. Het feit dat er klachten over het systeem zijn, is op zichzelf een waardeoordeel.

Verder is het feit een dat je met alleen heriocs T9 en T10 gear kunt krijgen. T10 gear is van hetzelfde nivo als wat de meeste raiders op dit moment hebben.
Aan de andere kant heb ik met name RyackWerk (maar eerder ook wel anderen meen ik me te herinneren) zien beweren dat Blizzard het veel te makkelijk heeft gemaakt om gear te verzamelen en dat je met "bijna geen effort" dezelfde gear hebt als hardcore raiders.
Blizzard heeft het verzamelen van gear makkelijk gemaakt. Misschien te makkelijk. Vergeleken met hoe het vroeger ging is het veel makkelijker. De voordelen van het huidige systeem zijn dat mensen die nu starten makkelijker kunnen aansluiten. Daardoor kunnen de raiding gildes ook makkelijker aan nieuwe mensen komen.
Het moge duidelijk zijn dat dit nonsens is, met het doen van "alleen maar" heroics loop je niet in dezelfde gear als hardcore raiders. Er is zat spul waar hardcore raiders mee lopen waar de casual die alleen maar heroics doet nooit en te nimmer aan zal komen. Dus, wie loopt er nou eigenlijk te klagen?
Dit is jouw mening dat je hier als feit presenteerd.

Is het waar dat je door alleen heriocs te doen T10 gear kunt krijgen, heel simpel is dit waar of niet waar?

T10 gear is waar de meeste raiders nu nog in lopen. Het is goed genoeg om alle huidige raid instances mee te kunnen doen. Dat er spullen zijn die je via raiden kunt krijgen die je niet met badges kunt kopen is niet aan de orde. Dat je T10 kunt upgraden door raiden is ook niet aan de orde.
De klacht waar de discussie mee begon was niet dat het moeilijk is om gear te krijgen, maar meer dat mensen in PuGs tegenwoordig zo moeilijk doen over achievement/gearscore/HP nonsens. En het klopt volgens mij best dat het zeker voor tanks tegenwoordig lastig is om aan gear te komen. Niet omdat het moeilijk te krijgen is, maar omdat anderen niet met je willen groupen als je in hun ogen ondermaatse gear hebt, zelfs als die gear gewoon goed genoeg is voor heroics danwel de "instap"-raids. Die klacht vind ik op zich wel terecht. Als je guild je dan niet ondersteunt heb je aardig wat doorzettingsvermogen nodig om je tank alsnog goed gegeared te krijgen.
Het ging om een tank met lage hp die in raids probeerde te komen. De klacht die deze tank had was dat het zo moeilijk was om nu nog betere gear te krijgen. En dat terwijl hij via badges zijn gear nog steeds kan upgraden.

Daar zijn we nu al 3 of 4 pagina's over bezig. Naar mijn mening is het makkelijk om goede gear te krijgen waarmee je op dit moment goed kunt raiden. Volgens andere mensen is het moeilijk en is de gear niet goed genoeg.
Nee, het is niet te moeilijk om aan goede gear te komen. En nee, het is niet zo dat je met bijna geen effort in dezelfde gear rondloopt als hardcore raiders.
Is het nu wel of niet moeilijk om aan goede gear te komen?
Is het doen van 1 herioc per dag veel of weinig effort?
Is T10 gear die op dit moment door raiders wordt gebruikt?

Volgens mij is het antwoord op de bovenstaande vragen Ja.

Wachten is naar mijn mening niet iets dat inspanning kost. Dat je lang moet wachten toe je genoeg badges hebt kost ook weer naar mijn mening geen inspaning.
En ja, op sommige (veel?) servers wordt het spelplezier van de casual speler nogal eens bedorven door malloten die niks anders kunnen/willen dan de meest simpele content met 5k+GS/40k+HP mensen te doorlopen.
De maloten die om een scheet om gearscore vragen was niet de discussie. Dat zijn precies de mensen waarom ik in principe geen pug raids doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:42:
[...]
Ga een paar pagina's terug. Lees de posts. Er wordt wel degelijk beweerd dat het te moeilijk is om via heriocs te gearen. De algemene klacht is dat het te lang duurt en dat de gear niet goed is. Het feit dat er klachten over het systeem zijn, is op zichzelf een waardeoordeel.
Volgens mis JIJ juist de essentie van wat er is gezegd, inclusief van wat je zelf quote. De hele discussie begon toen mensen beweerden dat dankzij batches iedere casual in dezelfde gear loopt als een hardcore raider. Bullshit, omdat het zoveel dagen aan random heroics kost (alleen voor de eerste krijg je immers EoF) loopt iedere casual in gear waar een hardcore raider maanden terug in liep. Prima maar beweer nou niet dat je 1-2-3 endgame gear hebt want zo snel heb je dat niet. HOEFT OOK NIET maar dat wordt nergens gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:30

junglebeast

hier staat iets

Lekkere Casual vs Hardcore discussie weer..

:) :) :)
TIJD VOOR EEN STEL WARLOCK POSTS??
:) :) :)

i232 gear is nu de heroic i200 gear van de Naxx tijd. TotC25 (of 10) is de entry level raid voor mensen die net 80 zijn geworden een paar weken gear verzameld hebben.

Alles gaat gewoon een stukje hoger, in een sneller tempo. En ja ook weer een stukje makkelijker.
Een alt levelen, gearen en raiden doe je in een maand of 2. In TBC deed ik daar zo'n 6 maanden over ofzo.. En in Vanilla heb ik niet het echte begin mee gemaakt.. Maar was toch ook een hele zomer kwijt om 1 char te levelen en beetje te gearen in MC/BWL.

Mijn dagen in EQ waren nog erger. 6 tot 8 uur raiden, mischien 1 stukje gear mee nemen. Allerlei lastige quests doen om je Epic te maken. Nee dat was pas echt een timesink MMO.

Ik vermaak me wel.. bijna 7 lvl 80ers.. 2 er van kunnen ICC10 (25) in. 3 dagen in de week een paar uurtjes raiden. En veel meer tijd voor werk en sociale bezigheden. En toch kan ik bijna alles zien en doen.

En ja er zullen altijd betere zijn, en met meer geld, en die meer tijd er in steken. Fijn voor hun.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even snel, 2x30 en 3x50 voor gear, caster zou 2x 35 voor ring, 1x 35 trinket, offhandding 25.

Dus 340 eblems, zeg gemiddeld 5 per instance, dus 68 instances. Gemiddeld 20minuten (je hebt wat tragere en snellere), dus goeie 22.6 uur. En dan praten we redelijk optimale setup. Dat in 2 dagen (11 uur) of 2 dagen (bijna 8 uur per dag), en dat noem jij 'easy casual'?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Je staart je blind op T10 items. Dat zijn maar 5 items. Om die allemaal te verkrijgen zul je een flink aantal weken lang dagelijks heroics en wekelijks de weekly raid moeten runnen. Allemaal niet erg en niks mis mee, maar ga nou niet lopen beweren dat het voor de casual net zo makkelijk of zelfs makkelijker is dan voor de raider om aan tier items te komen. Naast die 5 tier items zijn er nog 12 andere slots te vullen. Naast het feit dat een hardcore raider (véél) sneller zijn T10 set bij elkaar heeft is dat waar het grote verschil tussen de casual en de raider gemaakt wordt.

Al met al vind ik het een goed gebalanceerd systeem momenteel.
Blizzard heeft het verzamelen van gear makkelijk gemaakt. Misschien te makkelijk. Vergeleken met hoe het vroeger ging is het veel makkelijker. De voordelen van het huidige systeem zijn dat mensen die nu starten makkelijker kunnen aansluiten. Daardoor kunnen de raiding gildes ook makkelijker aan nieuwe mensen komen.
Ik zeg: win-win situatie. Casuals blij want ze kunnen met de beperkte tijd die ze kunnen/willen besteden toch aan degelijke gear komen. Raid guilds blij, want het aanbod aan spelers die snel kunnen aanhaken op de content die ze aan het doen zijn is groter.
Is het waar dat je door alleen heriocs te doen T10 gear kunt krijgen, heel simpel is dit waar of niet waar?
Het is niet moeilijk als je bereid bent om gedurende een lange periode dagelijks je daily random heroic te doen. Sommigen zijn dat niet en die moeten dan ook niet zeuren dat ze niet in T10 lopen.
T10 gear is waar de meeste raiders nu nog in lopen. Het is goed genoeg om alle huidige raid instances mee te kunnen doen. Dat er spullen zijn die je via raiden kunt krijgen die je niet met badges kunt kopen is niet aan de orde. Dat je T10 kunt upgraden door raiden is ook niet aan de orde.
Ja, dat verklaar jij nu voor het gemak als "niet aan de orde". Feit is wel, dat elke boss in een raid naast emblems ook (veelal hele goede) items dropt. Daar kom je als alleen-heroics-runnende casual niet aan; en terecht. Ergo, alleen-heroics-runnende casuals lopen grotendeels niet in dezelfde kwaliteit gear als hardcore raiders.
Wachten is naar mijn mening niet iets dat inspanning kost. Dat je lang moet wachten toe je genoeg badges hebt kost ook weer naar mijn mening geen inspaning.
Heroics runnen != wachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:59:
[...]

Even snel, 2x30 en 3x50 voor gear, caster zou 2x 35 voor ring, 1x 35 trinket, offhandding 25.

Dus 340 eblems, zeg gemiddeld 5 per instance, dus 68 instances. Gemiddeld 20minuten (je hebt wat tragere en snellere), dus goeie 22.6 uur. En dan praten we redelijk optimale setup. Dat in 2 dagen (11 uur) of 2 dagen (bijna 8 uur per dag), en dat noem jij 'easy casual'?
Nooit gezegt het casual is Sin <3
En ulduar / nax / os / voa krijg je ook emblems he

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 01-02-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:14:
Nooit gezegt het casual is Sin <3
En ulduar / nax / os / voa krijg je ook emblems he
Weet ik ook wel :>

Maar raids tel ik even niet mee, domme gearscore etc.

Ik farm nu regelmatig met een vast aantal mensen (schijnbaar van een bizar goedlopende guild), waar de warrior inmiddels op een Fury spec tankt, never nooit dat ik daar zelfs agro van weet te pakken. Ik sta daar dan met amper 4.6k score, hun ver in de 5k's, soms denk je dat je enkel meebent voor de totems en BL :P

Maarja, 6 alts to feed, daar gaat het meeste ook weer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*O* De uitslag van de Tweakers addon verkiezing *O*
Deze staat nu in de vernieuwde Addons & Macro sectie van de topicstart :)

Tweakers Toprated Addons
Hieronder staat een top 10 van addons gekozen uit de top 5 addons ingezonden door WoW spelende Tweakers.
  1. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Ml9jrOwRhTqBhwhBZkXl4EX/full.gif Deadly Boss Mods
  2. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hTcVechKhFljyJeRKIsvBmk9/full.gif Recount
  3. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hTcVechKhFljyJeRKIsvBmk9/full.gif Bartender4
  4. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yjtk6UAl9ROySC9RYKhzGbms/full.gif Omen Threat Meter
  5. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif Grid
  6. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif Auctioneer
  7. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif Clique
  8. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif X-Perl Unitframes
  9. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif Atlasloot Enhanced
  10. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gPw6cstUAKEwv02i88XFlBS4/full.gif Pitbull Unitframes 4.0

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Oeh, heb die addon verkiezing gemist :P

Zou zelf voor Skada, Bartender, SUF, FuBAR en OPie zijn gegaan ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:54
O M F G

druid oomkin 2 set bonus tier 10

(2) Set: When you gain Clearcasting from your Omen of Clarity talent, you deal 15% additional Nature and Arcane damage for 6 sec.

We hebben dus een oomkin die midraid Gift of the Wild cast omdat dat 25 casts in 1. Dus grotere kans op clearcasting. Da''s dps increase!!!

4.4k gemiddeld op prof putri : /

[ Voor 7% gewijzigd door ImdaMned op 01-02-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Wat een verademing. Het begon klote vanavond omdat we in een groep begonnen waar iemand op 1/1 bleef staan met zijn health, kwam niet in de instance, reageerde niet, maar was ook niet offline. Er maar uit gegaan en gewacht op timer.

Toen kwamen we in een groep met 3 Engelsen van dezelfde server en die kenden elkaar ook. Eerst AK en die ging geweldig rap. Ze vonden het lekker gaan en wilden best nog eentje; prima en dat werd Gundrak. Lekker, dat is aardig wat emblems. Dat schiet op van een start van 23. Einde van de rit moest ik er nog 8 voor mijn eerste upgrade, dus toch nog maar eentje gedaan. Twee keer geen gezeur smaakte naar meer.

Totdat ik het laadscherm van Oculus zag, wat meestal toch een leaver oplevert. En jawel, direct iemand weg. Maar dat was een dps'er, vervanging was snel binnen en we konden van leer trekken. Persoonlijk nog nooit zo'n snelle Oculus gedaan. Ik kon gewoon door blijven gaan zonder enige problemen. Jammer dat de mage die erbij was niet wist waar onze grote drakenvriend op het eind zich ophoudt, anders hadden we Make it Count nog gehaald ook.

Maar goed, samen met de goody bag op het einde precies 50 emblems en tadaa Thassarian's Helmet of Conquest is binnen :)

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Is het nu wel of niet moeilijk om aan goede gear te komen?
Is het doen van 1 herioc per dag veel of weinig effort?
Is T10 gear die op dit moment door raiders wordt gebruikt?
Ik snap echt niet wat voor'n punt je probeert te maken. Triumph gear is makkelijk te krijgen en hiermee kun je aansluiten bij ICC guilds. Frost badge gear is net zo 'makkelijk' maar kost erg veel tijd. Wat is je punt nu? Ja, T10 is gear die door raiders gebruikt wordt, en? Je kunt met alleen heroics runnen no way op het niveau kwa gear komen van iemand die ICC 10-man doet, laat staan iemand die heroic 25-mans doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als reactie op de eerder 'kan niet naxx guild inkomen etc'.

In classic begon je gewoon onderaan, en daar nam je genoegen mee.
In Classic had je gewoon verschillende guilds die op verschillende niveau's raiden, ene guild begon net aan ZG/MC(AQ20) waar andere al AQ40/BWL later Naxx40 deden. Ik snap niet echt waarom Blizzard dat gelijk wil trekken.
Hetzelfde gaat ook voor TBC, Normals->Heroics en dan begon je een beetje met raiden.. Kara eerst, Gruul/Magtheridon ->SSC/TK -> MH/BT -> SWP en op elk niveau waren er verschillende guilds actief, samen kon je zo doorgroeien naar de volgende raids soms gingen er mensen weg die wat beter gegeared waren.

Nu vindt ik _persoonlijk_ dat het 'guild gevoel' een beetje weg is, mijn huidige guild lijkt wel de V&D elke dag gaat er wel een uit en komt er een nieuwe, in classic en tbc bleef je gewoon langer bij een guild leerde je mensen kennen en maakte je meer 'vrienden'. Ook waren de encounters moeilijker en stond je soms een week te wipen op een bepaalde boss (Archimonde na moeilijker maken was voor ons een overwinning die me erg bij is gebleven) nu zit je misschien 2-3 dagen op 1 boss en heb je al gelijk gestreste mensen die helemaal over de zeik gaan iedereen de schuld geven etc.

Misschien is dit een zeik verhaal, misschien herken je er wel wat in,
Ik speel zelf al sinds beta->live/classic->tbc->wotlk ik heb de veranderingen gezien, ene goed, andere minder, en waar ik niets in zag. Natuurlijk is het zo leuk voor de starters, maar als ik kijk naar b.v. Recruit a friend waar ik nu mee bezig ben met een vriend van mij, zitten nu op lvl 13, maar snapt er de ballen van, tuurlijk hij kan 1-2-3 drukken een quest accepten en inleveren, helft van spells die hij nu heeft snapt hij niet.
We zijn beide druids zodat ik hem goed kan helpen en gewoon dezelfde quests oppikken en ik loods hem er wel doorheen. Uiteraard krijg je met RAF triple XP, maar dat maakt het er kennelijk niet makkelijker op voor hem (ik heb ook nog nooit een druid gespeeld). Hij lijkt het wel leuk te vinden maar is wat je kunt zeggen een casual/casual speler misschien 1 keer per week, stel dat hij eventueel 'verslaafd' raakt :P dan zal het misschien wel meer worden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 gelijke situaties, maar een andere oplossing:

Was randoms aan het runnen en dat ging allemaal wel lekker, echter need ik op een bepaald moment op een offspec tankitem na gevraagd te hebben of dat mocht:

Me: Can I need for offspec?
Tank: Yes! ^^

Dus ik need en hij boos. Bleek dat het een uitroep van blijdschap was :P
Dus ik trade hem dat item en we waren weer vrienden.
Paar randoms later en een andere tank dropped er weer een tankitem, dus ik ging deze keer maar voor greed (voor de zekerheid). Niets was minder waar, ik klikte met m'n domme kop toch op need :/

Tank: @%#@^&%!@$
Me: Sorry, misklicked
Tank: Yeah right!

Ondertussen was ik bezig om een trade naar hem te openen, wordt ik gekicked :S
Helaas zit ik nu dus met een tankitem wat eigenlijk niet voor mij bedoeld was, had ie me maar niet moeten kicken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:06
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:06:
2 gelijke situaties, maar een andere oplossing:

Was randoms aan het runnen en dat ging allemaal wel lekker, echter need ik op een bepaald moment op een offspec tankitem na gevraagd te hebben of dat mocht:

Me: Can I need for offspec?
Tank: Yes! ^^

Dus ik need en hij boos. Bleek dat het een uitroep van blijdschap was :P
Dus ik trade hem dat item en we waren weer vrienden.
Paar randoms later en een andere tank dropped er weer een tankitem, dus ik ging deze keer maar voor greed (voor de zekerheid). Niets was minder waar, ik klikte met m'n domme kop toch op need :/

Tank: @%#@^&%!@$
Me: Sorry, misklicked
Tank: Yeah right!

Ondertussen was ik bezig om een trade naar hem te openen, wordt ik gekicked :S
Helaas zit ik nu dus met een tankitem wat eigenlijk niet voor mij bedoeld was, had ie me maar niet moeten kicken :+
Tja, klein kind wat wat er achter zit en je zit al snel met 'gratis' loot wat je toch aan de persoon wou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

ImdaMned schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:37:
[...]

Tarren Mill / Southshore

Je moet je schamen : D

[...]

Ik zeg niets : )
Tarren Mill / Southsore inderdaad. Lang geleden al.
En hoezo, ik zeg niets :p. Hang jij nog rond in Lingering?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImdaMned schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:37:
[...]

Tarren Mill / Southshore

Je moet je schamen : D
ahhh die goede oude tijd :) toen battlegrounds/groups er nog niet waren en complete servers eruit vlogen onder het Alliance vs Horde Geweld wat zich daar afspeelde :)

gisteren niet zo heel veel uitgespookt want was een weekendje weggeweest hehe :P
toen ik weer terugkwam zag ik dat de GM zo vriendelijk was geweest om mijn Spellpower versie van Quel'delar om te ruilen voor de 2hand dps versie :D
dus gisteren gelijk maar ff een poosje in VH-heroic geweest om mn weapon skill in 2hand swords naar 400 te gooien :) gaat lekker daar en je hoeft het event niet eens te starten want de mobs blijven toch wel komen hehe :P zit op 392 nu dus nog maar een paar te gaan :D

ook mn specc weer ff finegetuned..en ben weer helemaal klaar voor arena seizoen 8 :) worden weer fijne tijden alleen jammer dat blizz de PvP gear een beetje later released dan de pve gear :P die pve manneke's kunnen al ilvl 232 uit heroics halen tegenwordig :P en vanaf morgen is dat ook voor de meer casual pvper te koop dmv honor! en de off set items van Relentless zijn dan ook voor honor te scoren :)

de Set items van Relentless zullen wel voor emblem's of Frost worden verkocht en voor de S8 items dient gewoon weer deelgenomen te worden in de Arena :D

hoop dat die Resillence buff er ook gauw komt dan krijg je naast het gebruikelijke effect van resillence ook nog eens een 10-20% dmg reduction van de schade die andere spelers je toebrengen...perfect!

kunnen die ehh PvP-slackers in PvE-gear aardig wat comments verwachten..want tja nu word iemand die met pvp gear een heroic binnenwandeld al weg gepest dat gaat straks ook de andere kant op werken :P
althans op de anachronos server wel :)
sabriel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:45:
En waarom WG-quests niet inleveren ?
Als je ze nu oppakt en inlevert kan je ze woensdag weer opnieuw doen. Dat is samen 40k honour, ipv 20k honour, want als je ze woensdag inleverd kan je de rest van de week deze dailies niet meer doen.
True maar als je al op die Honor cap zit is het zonde om honor weg te gooien toch? die honor cap is trouwens ook best wel ruk..zit je zo op ;)
HawVer schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:02:
[...]

\wave Vivaladen. Ik heb de spammetjes van je guild gezien in de general chat van stormwind.. :P

Ik heb mijn nieuwe shield binnen. Salbac Shield Was een level 40 quest. Wel te doen en een verbetering van 470 armor! Jeuh.. Niet gek voor een level 35. Nu mijn nieuwe main haind weapon nog.. Dus Vivaladen als je nog een keer verveelt en bij hinterlands in de buurt bent dan moet je het zeggen! :+
:w hey Warsnor! ik was er van het weekend niet maar dat moetetn de guildies zijn geweest hehe sorry voor de spamm ennuh gratz wederom met de progress man! en tja kom nog wel zo nu en dan door de wat oudere content heen maar dan is het meestal : recruitment macrootje spammen,horde settlementje platbranden en op naar de volgende zone..tja je moet het recruiten wel spannend houden hehe en al helemaal straks met de invoering vd "Tauren Sunwalker" dan gaan de MooMoo playgrounds zowiezo wel een poosje plat..kwa Npc's dan })

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:27:
[...]

Vergeleken met de echte hardcore raiders die 5 dagen in de week van 18.00 t/m 24.00 raiden is het casual. Dat is 30 uur raiden tegen over 9 uur raiden.
Ik vind 5 dagen raiden niks hardcore aan. Als je op dit moment ICC25 niet in 1 avond, of 1 avond en limited attempt bosses op de volgende, doet, vraag ik me af of je je guild wel als hardcore mag profileren.

Ulduar 25 en in sommige gevallen ToGC 25 zitten al niet meer op de raidcalender.

Als straks heroic versie van ICC er is, zou je 2 avonden erbij kunnen voegen ja. Na verloop van tijd wordt ook dat minder.

Wij hebben 3 raid avonden. Donderdagavond naar ICC 25. Vrijdagavond doen we dan Putricide en Blood Queen en daarna dan maar als opvulling ToGC25 waarin het meeste spul als offspec weggaat of gedissed wordt. Zondagavond is ook een raidavond maar totdat ICC 25 heroic er is, hebben we daar geen opvulling voor. Ulduar 25 zit niemand nog op te wachten maar laatste 3 weken doen we paar hardmodes voor wie zijn Ironbound Proto nog wil. Das over als ICC heroic komt.

Wat moet je in godsnaam raiden als je 5 avonden per week doet? Naxx 25 en ToC 25 ofzo?

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-02-2010 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Om even in te haken op de discussie over casual vs hardcore. Ik ben degenen die dat opgestart is zonder dat dit de bedoeling was. Enige wat ik wilde aangeven was dat ik erg moeilijk aan emblems kan komen in de rol die ik graag wil vertolken; tank. Ik heb ook de redenen aangegeven waarom ik het op deze manier wil doen en ik heb vooral aangegeven dat het niet mijn bedoeling is om end game te gaan raiden. Ik heb zelfs Naxx nooit afgemaakt puur omdat onze guild toen al naar Ulduar ging voordat ze Naxx ooit hadden afgerond (ja 1x voor de achievement met een vaste groep, daarna nooit meer).

Maar zeker gezien de gelimiteerde tijd zocht ik naar een efficiente manier om aan emblems te komen. De enige manier die ik weet is het doen van randoms als tank; instant groepen. Een andere tank krijgen is erg lastig, uit de guild willen ze niet altijd en degenen die willen die doen dat alleen met guild-groepen omdat ze geen gezeur willen. Nadeel van dat soort runs is dat het domweg langer duurt om een instance te doorlopen. Skill is soms ver te zoeken bij een aantal, tacts uit moeten leggen (voor de zoveelste keer - waar ik persoonlijk mee ben gestopt, gaan ze maar dood, misschien leren ze het dan).

Mijn nadeel is gewoon dat ik te graag anderen help. (Pas op, opa vertelt) Vroeger had ik met andere games nog een eigen clan en daar deden we mee op wereldniveau. Maar ja, als student had je toen toch tijd zat. Ging veel tijd in zitten, maar het lukte wel en het was leuk. Dat lukt me tegenwoordig niet meer, maar als er dan iemand in onze guild het niet voor elkaar krijgt om alts gegeared te krijgen door Naxx/Ulduar runs te organiseren (een officer nota bene), dan wil ik zoveel mogelijk helpen door me als tank gewoon in te schrijven. Ik weet dat ik dan uiteindelijk mensen help die waarschijnlijk nooit iets terug doen, maar ja, als je het niet probeert dan weet je ook niet of je gelijk of ongelijk krijgt. In het ergste geval kweek ik er in ieder geval wat goodwill mee binnen de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

prutser001 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 00:05:
Als reactie op de eerder 'kan niet naxx guild inkomen etc'.

In classic begon je gewoon onderaan, en daar nam je genoegen mee.
In Classic had je gewoon verschillende guilds die op verschillende niveau's raiden, ene guild begon net aan ZG/MC(AQ20) waar andere al AQ40/BWL later Naxx40 deden. Ik snap niet echt waarom Blizzard dat gelijk wil trekken.
Hetzelfde gaat ook voor TBC, Normals->Heroics en dan begon je een beetje met raiden.. Kara eerst, Gruul/Magtheridon ->SSC/TK -> MH/BT -> SWP en op elk niveau waren er verschillende guilds actief, samen kon je zo doorgroeien naar de volgende raids soms gingen er mensen weg die wat beter gegeared waren.
Dit hebben we vaker langs zien komen. Het heeft absoluut z'n charme als het zo werkt. Alleen denk ik dat dit een wat overgesimplificeerde weergave is. Naarmate er meer guilds verder gevorderd zijn in de content wordt het als latere-instapper moeilijker om een guild te vinden die op jouw gear-niveau raid.

In TBC accepteerde ik als casual dat ik niet verder kwam dan Kara/Gruul/Maggy/ZA. De guilds die verder waren/kwamen hadden naar mijn smaak teveel raid avonden per week. Nu vind ik het als nog steeds casual zijnde erg leuk dat ik rustig aan mijn karakter kan gearen met heroics en weekly raids en op die manier meer content kan zien dan met dezelfde inspanning in TBC. Ik hoef me niet te haasten met gearen omdat ik de achterstand anders nooit meer inhaal. Dat betekent dan niet dat ik minder tijd besteed aan gearen of dat het voor mij makkelijker is. Het betekent dat ik een vergelijkbare hoeveelheid tijd kwijt ben aan gearen als hardcore raiders, maar dan verspreid over een langere periode. En dan maakt het me niet zoveel uit als ik niet alles gecleared krijg. Naxx10/25 heb ik wel gecleared, in Ulduar10/25 ben ik niet verder gekomen dan Mimiron en wat tries op Vezax. Allemaal niet erg, ik heb de content wel kunnen zien en ervaren en da's gewoon leuk.
Nu vindt ik _persoonlijk_ dat het 'guild gevoel' een beetje weg is, mijn huidige guild lijkt wel de V&D elke dag gaat er wel een uit en komt er een nieuwe, in classic en tbc bleef je gewoon langer bij een guild leerde je mensen kennen en maakte je meer 'vrienden'.
De vraag is of dat aan de veranderingen in het spel ligt of aan de veranderende mentaliteit van spelers. Ik vind het tweede aannemelijker dan het eerste. Dan kun je natuurlijk meteen roepen dat de veranderingen in het spel die veranderingen in mentaliteit veroorzaakt hebben, maar dat zou ik wel heel kort door de bocht vinden.
Ook waren de encounters moeilijker en stond je soms een week te wipen op een bepaalde boss (Archimonde na moeilijker maken was voor ons een overwinning die me erg bij is gebleven) nu zit je misschien 2-3 dagen op 1 boss en heb je al gelijk gestreste mensen die helemaal over de zeik gaan iedereen de schuld geven etc.
Wederom: Ligt dat aan de veranderingen in het spel of aan verandering in de mentaliteit van spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Gisteren een kleine 2-2.5 uur lopen prutsen op rotface. Het was voor ons de eerste keer dat we deze encounter deden en ik moet zeggen het vergt veel aandacht en awareness van de hele groep. Ik moet als OT de ooze kiten en de pathing van dat ding is erg rottig. Daarbij is het voor de dps schijnbaar erg moeilijk om mij te vinden wanneer ze mutated infection op zich hebben.

Problemen waar ik tegen loop als OT in deze encounter:
- Ik loop netjes aan de rand van de cirkel maar de big slime kiest ervoor om eerst richting de raid te zigzaggen om zo naar mij te komen. Onnodig veel schade aan de raid vooral wanneer de slime al een grote van 3 á 4 heeft.
- De kamer word volgelopen met ooze in de volgorde noord->zuid->oost->west (of een afgeleiden hiervan) waardoor ik met mijn kite ruimte zwaar wordt beperkt zonder door a) het ooze te lopen of b) langs de raid af te lopen of c) proberen om mijn ooze heen te kiten en terug te rennen (als hij me raakt is het 14k per hit).
- Rotface doet zijn cone-attack net op het moment dat ik er langs moet komen rennen met mijn slime.
- Mensen die als een kip zonder kop de verkeerde kant op rennen, maar dat is mijn probleem niet echt.. wel /facepalm moment.

Iemand tips hoe ik met die problemen om zou kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Kaap schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 07:14:
[...]
Ik vind 5 dagen raiden niks hardcore aan. Als je op dit moment ICC25 niet in 1 avond, of 1 avond en limited attempt bosses op de volgende, doet, vraag ik me af of je je guild wel als hardcore mag profileren.

Ulduar 25 en in sommige gevallen ToGC 25 zitten al niet meer op de raidcalender.

Als straks heroic versie van ICC er is, zou je 2 avonden erbij kunnen voegen ja. Na verloop van tijd wordt ook dat minder.

Wij hebben 3 raid avonden. Donderdagavond naar ICC 25. Vrijdagavond doen we dan Putricide en Blood Queen en daarna dan maar als opvulling ToGC25 waarin het meeste spul als offspec weggaat of gedissed wordt. Zondagavond is ook een raidavond maar totdat ICC 25 heroic er is, hebben we daar geen opvulling voor. Ulduar 25 zit niemand nog op te wachten maar laatste 3 weken doen we paar hardmodes voor wie zijn Ironbound Proto nog wil. Das over als ICC heroic komt.

Wat moet je in godsnaam raiden als je 5 avonden per week doet? Naxx 25 en ToC 25 ofzo?
Op dit moment is er niet zoveel te doen in ICC dat klopt. Maar dat komt volgens mij omdat nog niet heel ICC open is, er een beperkt aantal tries op de echte moeilijke bazen is en herioc mode nog niet mogelijk is.
Maar toen Tocg nog hot was gingen de "hardcore" gildes wel degelijk 5 dagen in de week tot dat ze alles leeg hadden. Toen Ulduar nog in was, gingen deze gildes ook 5 dagen in de week tot ze alles op hardmode hadden.

Mijn gilde raid 3 dagen in de week. Dat was zo in Ulduar, in Toc/Tocg en in ook in ICC. Het maakt ons niet uit of we een instance helemaal leeg krijgen in een avond of drie of niet. Lukt het de eerste dag niet dan gaan we gewoon nog een keer terug. Persoonlijk vind ik dat niet hardcore. Sommige mensen hier vinden van wel. Vandaar mijn vergelijking met de "hardcore" raiders die wel 5 dagen in de week gaan/gingen.
Een van de recruitment eisen van de "top" gilde op mijn server is nog steeds dat je 5 dagen in de week beschikbaar moet zijn om te raiden.

Je kunt natuurlijk bezig blijven over hoe slecht wij wel niet zijn omdat wij in tegenstelling tot jullie ICC niet leeg krijgen in 1 avond. Maar dan bevestig je alleen maar dat mijn gilde geen hardcode raiding gilde is. En dat is nu precies wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RyackWerk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:55:
[...]

Je kunt natuurlijk bezig blijven over hoe slecht wij wel niet zijn omdat wij in tegenstelling tot jullie ICC niet leeg krijgen in 1 avond. Maar dan bevestig je alleen maar dat mijn gilde geen hardcode raiding gilde is. En dat is nu precies wat ik zeg.
Of je bent wel hardcore maar failt gewoon op tactics :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Hydra schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:28:
[...]
Ik snap echt niet wat voor'n punt je probeert te maken. Triumph gear is makkelijk te krijgen en hiermee kun je aansluiten bij ICC guilds. Frost badge gear is net zo 'makkelijk' maar kost erg veel tijd. Wat is je punt nu? Ja, T10 is gear die door raiders gebruikt wordt, en? Je kunt met alleen heroics runnen no way op het niveau kwa gear komen van iemand die ICC 10-man doet, laat staan iemand die heroic 25-mans doet.
Mijn punt is dat het tegenwoordig "makkelijk" is om gear te verzamelen dat van een goed genoeg nivo is om aan te kunnen sluiten bij raiding gildes. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is herioc instances te runnen. Daarvoor moet je wel tijd investeren. Maar moeilijk is het zeker niet.

Verder wordt er ook gedaan alsof de gear die je op deze manier kunt verzamelen niet goed genoeg is. Aangezien de raiders straks al weer andere gear hebben. Maar het is wel T10 gear dat je kunt verzamelen. Als T10 gear is wat raiders op dit moment gebruiken en als het is mogelijk om via heriocs T10 te verzamelen dan kun je op het nivo komen dat de raiders op dit moment hebben.
Dat raiders straks weer betere gear hebben maakt niet uit. Met de nieuwe lading gear zal blizzard ook weer de badges veranderen, zodat je altijd bij kunt blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryack op 02-02-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
SnoeiKoei schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:06:
[...]
Of je bent wel hardcore maar failt gewoon op tactics :+
Persoonlijk spreek ik liever over een semi-casual gilde dat langer op zoek is naar een werkende taktiek. ;)

[Pas op dit was een grap! ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok om eventjes mijzelf met het hardcore / Niet hardcore te gaan bemoeien (tjaa niemand wil aan de pvp talk :P) :

ik denk persoonlijk dat iedereen zelf bepaald wat voor hem/haar hardcore is,in het geval van iets Hardcore doen staat volgens mij niet echt een minimaal aantal avonden wat je per week moet raiden of doen..
het is meer de moeite die je er als persoon/groep insteekt denk ik en hoeveel je er mee bezig bent..

ik noem mijzelf al sinds de release van TBC geen Hardcore raider meer,deed het toen ook meerdere malen per week en tja alles wat we toen deden in wow stond in het teken van het raiden toen,zelfs het farmen van mats voor bijv. potions deden we gezamelijk zonder winstoogmerk en alleen maar om het raiden :) maar dat was in de tijd dat de Paladin nog een soort van Buffbot was die af en toe ergens tussensprong en de andere keer weer een healtje eruitgooide,de "jack of all trades..master of none" tijd :P

maarja dat is alweer lang geleden mag mezelf nu wel een Hardcore PvPer noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 'casual' kun je 19 frost badges in de week verzamelen (als je geluk hebt met de weekly). Tier 10 items kosten 60 tot 95 badges. Dat duurt dus wel even.

Het is niet moeilijk nee, maar kost gewoon tijd en uithoudingsvermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:16:
Als 'casual' kun je 19 frost badges in de week verzamelen (als je geluk hebt met de weekly). Tier 10 items kosten 60 tot 95 badges. Dat duurt dus wel even.

Het is niet moeilijk nee, maar kost gewoon tijd en uithoudingsvermogen ;)
Tja, maar als je dan bedenkt dat tot en met saurfang (iig bij ons op de server) gepugged wordt (10N), heb je al meer badges als casual en kans op wat leuke drops.

Er zijn wel pugs die verder gaan dan dit, maar die zitten vol met alts van de top guilds. Dat zou ik niet als casual aanmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RyackWerk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:09:
[...]

Persoonlijk spreek ik liever over een semi-casual gilde dat langer op zoek is naar een werkende taktiek. ;)

[Pas op dit was een grap! ;) ]
Ik zie ons guild als casuals die regelmatig clueless zijn als het op tactics aankomt ;) Ook een geintje maar wij hebben soms best veel tries nodig om een boss neer te krijgen. Marrowgar25 hebben we meerdere avonden op gewiped (sommige mensen weten echt niet wat "All dps nuke bone spike" betekent...) en Saurfang25 is nog steeds een enorme pain in the ass.
Grappig genoeg had ik Marrowgar25, Deathwhisper25 en Gunship25 allemaal in een (en dezelfde) pug neer (en Saurfang op 2% ofzo) voordat we Marrowgar25 in guild neer hadden.

Gisteren mijn shaman weer wat love gegeven. Er werd in trade gevraagd om een ranged dps voor ToC25, full run, need achievement, whisper spec. Nou had mijn shaman geen ToC25 achievement maar wel ToC10 en mijn lock kent ToC25 ondertussen goed. Op die basis mocht ik mee; soms vallen RL mee. Smooth run, enige domper voor mij was dat het caster shield (Bastion of Purity) van champions dropte en ik de roll verloor van de enige andere shaman... die het presteerde om 1100 dps te doen op Beasts, 1250 op Jaraxxus en 500 (!) op Champs. Zijn bijdrage zat bijna letterlijk op nul en na champs werd hij gekickt, helaas pas nadat hij het shield won en kreeg Te laat voor mij, zuur.

Verder ook alle rolls verloren: Blade of Tarrasque (Beasts), Wail of the Valkyr (Twins) en alle trophies. M'goed, achievement voor ToC25 erbij (maakt puggen veel makkelijker) en een boel emblems. Easy epix here I come ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-02-2010 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:37:
Tja, maar als je dan bedenkt dat tot en met saurfang (iig bij ons op de server) gepugged wordt (10N), heb je al meer badges als casual en kans op wat leuke drops.

Er zijn wel pugs die verder gaan dan dit, maar die zitten vol met alts van de top guilds. Dat zou ik niet als casual aanmerken.
Dat zeg je goed, op je eigen server; Terenas (alliance) is wat dat betreft een bagger server als je middels raid pugs emblems wil verzamelen. Daar kom je al haast niet aan de weekly omdat er geen animo voor is. De meeste guilds doen die zelf en dan blijft er vrij weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

-BB- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:41:
[...]

Dat zeg je goed, op je eigen server; Terenas (alliance) is wat dat betreft een bagger server als je middels raid pugs emblems wil verzamelen. Daar kom je al haast niet aan de weekly omdat er geen animo voor is. De meeste guilds doen die zelf en dan blijft er vrij weinig over.
Beetje raar als je het mij vraagt, ik bedoel anub-naxx10 kun je met 5-6man makkelijk doen, FL kan met 3-4 man makkelijk. Natuurlijk toc10(25) en wat andere heb je wel een goede groep nodig. Zelf heb ik 6(8)chars op lvl 80, ik heb gewoon geen zin om zoveel keer dezelfde te doen, FL b.v. doe ik meestal met een maatje dat ook zoveel chars heeft en 1 of meer worden gepugged ookal is het als cannonfodder.(Zoals laatst iemand in LFG 2tanks, 3 healers en 5 dps voor FL nodig had:P).

En EoF duurt wel even, maar als je toch niet raid of wil raiden waarom T10 kopen, je kan ook mooie ilvl264 belt/head/gloves/cloak/trinket kopen die erg goed zijn, ik heb op 4 chars nu de cloak, en nu alweer 70+ op 5 chars, 130+ op 1, ik moet nog wat halen maarja.. ga liever paar rep runs doen voor ashen verdict ff gratis ringetje halen maar ben nu RaF aan het doen dus nummer 9 komt er aan..

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ImdaMned schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:01:
O M F G

druid oomkin 2 set bonus tier 10

(2) Set: When you gain Clearcasting from your Omen of Clarity talent, you deal 15% additional Nature and Arcane damage for 6 sec.

We hebben dus een oomkin die midraid Gift of the Wild cast omdat dat 25 casts in 1. Dus grotere kans op clearcasting. Da''s dps increase!!!

4.4k gemiddeld op prof putri : /
haha dat hebben wij dus ook.. hij had het er al over dat hij reagents aan het blowen was en ik snapte al niet waarom.... maar dus omdezelfde reden :P
hij was meer gold kwijt aan reagents dan aan repairs :S

[ Voor 4% gewijzigd door Valkyre op 02-02-2010 09:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

RyackWerk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:08:
Verder wordt er ook gedaan alsof de gear die je op deze manier kunt verzamelen niet goed genoeg is.
Niemand roept dat het niet goed genoeg is... Er wordt regelmatig geklaagd over de mentaliteit van spelers richting andere spelers en animo (in raids en pugs) voor andere raids dan ToC/ICC. En dat is m.i. wel terecht.
Aangezien de raiders straks al weer andere gear hebben.
Raiders hebben nu al betere gear, want er is meer dan alleen maar emblem gear. In ToC en ICC dropt erg leuk spul! En niemand klaagt erover dat dat onderscheid er is. Zou ook een beetje raar zijn, want dat is inherent aan het type game dat WoW is.
Maar het is wel T10 gear dat je kunt verzamelen. Als T10 gear is wat raiders op dit moment gebruiken en als het is mogelijk om via heriocs T10 te verzamelen dan kun je op het nivo komen dat de raiders op dit moment hebben.
Je blijft je blind staren op die 5 T10 items, terwijl je nog 12 andere slots moet vullen. Qua tier gear zal iemand die lang genoeg heroics doet op een gegeven moment op hetzelfde niveau zitten als een raider. Voor wat die andere 12 slots betreft zal zo iemand bij lange na het niveau van een raider niet halen. Je doet het voorkomen alsof er qua gear geen onderscheid meer is tussen casuals en raiders. En dat is gewoon onzin. Dat onderscheid is er nog steeds en niet zo'n beetje ook. En nee dat vind ik niet erg en ik heb niet de indruk dat er hier mensen zijn die dat wel erg vinden.
Dat raiders straks weer betere gear hebben maakt niet uit. Met de nieuwe lading gear zal blizzard ook weer de badges veranderen, zodat je altijd bij kunt blijven.
Voor zover ik gezien heb komt er alleen nieuwe emblem gear bij als er een nieuwe tier set bij is gekomen. Zolang ICC een T10 raid blijft en er niet bijv. T11 gaat komen, lijkt mij dat het aanbod aan emblem gear hetzelfde zal blijven als dat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

deTwisj schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:50:
Gisteren een kleine 2-2.5 uur lopen prutsen op rotface. Het was voor ons de eerste keer dat we deze encounter deden en ik moet zeggen het vergt veel aandacht en awareness van de hele groep. Ik moet als OT de ooze kiten en de pathing van dat ding is erg rottig. Daarbij is het voor de dps schijnbaar erg moeilijk om mij te vinden wanneer ze mutated infection op zich hebben.

- Ik loop netjes aan de rand van de cirkel maar de big slime kiest ervoor om eerst richting de raid te zigzaggen om zo naar mij te komen. Onnodig veel schade aan de raid vooral wanneer de slime al een grote van 3 á 4 heeft.
- De kamer word volgelopen met ooze in de volgorde noord->zuid->oost->west (of een afgeleiden hiervan) waardoor ik met mijn kite ruimte zwaar wordt beperkt zonder door a) het ooze te lopen of b) langs de raid af te lopen of c) proberen om mijn ooze heen te kiten en terug te rennen (als hij me raakt is het 14k per hit).
- Rotface doet zijn cone-attack net op het moment dat ik er langs moet komen rennen met mijn slime.
- Mensen die als een kip zonder kop de verkeerde kant op rennen, maar dat is mijn probleem niet echt.. wel /facepalm moment.

Tsja oefenen, moet zeggen dat ik de eerste paar punten eigenlijk niet zo heb, sowieso ben ik een paladin, dus ik ren liever door de big ooze heen met hand of freedom op mij, zodat ik hem lekker op afstand hou.
Het is zowel een dps race als goed te tactiek volgens, druk iedereen op het hart, healers/dps dat ze asap in een rechte lijnen naar jou/en de ooze moeten lopen, niet achter je aan want dan duurt het gewoon te lang.

wij zijn gisteren bezig geweest met Puitricide(10) maar dat was best lastig nooit in P3 gekomen.
meestal komen we in P2 voordat er uberhaupt een oranje dude gespawned is. in P2 heb ik mij maar vol op de groene slime pools gefocussed om die onder controle te houden. maar heb het idee dat de dps wat te traag switched naar de adds. sowieso hadden we maar 2 ranged mee wat enigzins lastig is.

[ Voor 9% gewijzigd door Valkyre op 02-02-2010 10:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Goede morgen,

Gister toch weer 15 frost emblems binnen geharkt op de casual manier ;)

Eerst een heroic op mijn holy priest met een dps guildie. Vervolgens ik op mijn tankadin, hij op zn healer. Toen pakte hij zijn warrior tank, en ik mijn rogue om het feest af te sluiten met zijn DK tank en mijn huntard. Toch 8 frost emblems in een klein 1,5 uur.

Daarna was het tijd voor eten, en toen ik terug kwam was er een alt run voor marrowgar weekly, of als het goed ging de eerste wing. Of ik alsjeblieft wilde helpen op mijn tank…
Op de trash stond ik 2de dps (4500), het ging dus moeilijk worden. Na drie wipes op Marrowgar kwamen we tot de conclusie dat we het niet gingen redden met 2 healers (1 main, 1 slecht gegearde alt). Na wat overleg heb ik mn priest gehaald en is er een andere tank gejoined. Toen lag t baasje vrij snel op zn gat. Uiteindelijk hebben we het nog met 2 healers gedaan want de shaman ging al ontzettend snel dood door de blauwe vlammen…

Gelukkig dachten meer mensen dat de rest van icc10 geen succes zou worden en hebben we het gecalled. Toch weer 7 emblems erbij! Ik heb besloten om voor mijn hunter en priest geen emblem of frost gear te kopen, maar eerst de schoentjes bij elkaar te sparen voor mijn rogue. 10.000 gold heb ik niet, maar emblems kom ik wel aan.

Vanavond wipen op professor of de princes, ik ben benieuwd wat de raidleaders in petto hebben. Ik ben trouwens gepolst of ik niet officer wil worden in de guild, maar ik denk dat ik daar voorlopig nog even voor pass… Wel leuk dat ze me er graag bij willen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:57
Welke server speel je eigenlijk? Op Al'Akir zie ik regelmatig een Tauren rondlopen die Snoeikoei heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben het in grote lijnen wel met jou eens Dricus, casuals krijgen door het huidige systeem aardig wat leuke items aangeboden dmv Badge gear en de mensen die er net dat beetje extra aan tijd instoppen krijgen dan weer leuke drops die net dat beetje beter zijn :) meer moeite = meer leukere gear maar zeker niet AL het leukere gear..want blizzard is ook gewoon een bedrijf en naast klantjes winnen is het in 2010 helemaal hip om klantjes te gaan houden en tja dan krijg je de Ver-casual-isering (ofzoiets haha)

ik had persoonlijk een beetje moeite met dat de fanatieke raider (pve) zonder enige vorm van PvP-effort gewoon een brute pv set kan kopen met de emblems die op dat moment in de mode zijn..werkt de andere kant op niet namelijk,ik kan met mijn honor/rating & arena points ook niet naar de T10 boer haha

en dan nog dat het ilvl van de PvP gear zo'n beetje ieder seizoen een beetje achter loopt op de Pve gear..
en de lui die whinen als je met je pvp gear een heroic in wil,terwijl zij zelf wel de battlegrounds ingaan met hun Pve gear,maar dat mag want das imba gear :P tja zo kan je nog wel ff doorgaan..ben blij dat blizz de pvp kant vd game eindelijk eens wat aan gaat slingeren,we hebben nu een hoop BG's ..Arena,zelfs een vervanger voor het southshore-Tarren Mill verhaal en als cataclysm eenmaal uit is ook nog eens een PvP Quest hub ala Isle of Q. genaamd : Tol barad

leuke dingen om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Disc priest even afgestoft, nu ik flink wat meer ervaring heb met healen. Disc trok me ook totaal niet meer, dus respec naar holy gedaan en bevalt me best. Dagelijkse frost op mijn tank gedaan, nog 10 te gaan voor de trinket (en daarna nog 50 voor de cape). Met priest nog 2 instances gedaan en weer verder gegaan met MAG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-09 10:40
Om nog even in te haken op de addons:
Hoe houdt Bartender 4 zich tegenover Dominoes?

Ik heb in vanilla op m'n hunter nooit echt een action bar replacement nodig gehad en gebruikte sinds TBC Bongos/Dominoes. Ik heb zelf het idee qua gebruik dat het niet veel zal verschillen met elkaar, maar vroeg me toch af of dit zich misschien bij Bartender in resources anders uit.

In het geval van de totembar, voor m'n shammy, vraag ik me af of deze zich gedraagt als de standaard UI bar. Ik gebruik nu op het moment Totem Timers, maar merk voor mezelf dat dit niet echt een verplichting is, meer dat het in mijn geval cosmetisch is. (net te lui om bij m'n buffs te kijken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Gisteren voor het eerst Festergut gedaan; Tactics gedaan en gaan met die banaan en uiteindelijk nog 1 min over op de enrage timer. Na de fight hadden we het gevoel van: "uh is dit alles :?"
Door naar Putricide (iedereen was daar voor het eerst) tactics gechecked en ook wat pogingen gedaan.
Slimes gingen niet goed en na 5 pogingen gecalled met als beste resultaat 54%.
Daarna ff de bloodprince geprobeerd; wat een bagger fight en locks hebben wederom de kutklus om onoverzichtelijk een baas te tanken. die orbs maken het er niet gemakkelijker op.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

prutser001 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:53:
Beetje raar als je het mij vraagt, ik bedoel anub-naxx10 kun je met 5-6man makkelijk doen, FL kan met 3-4 man makkelijk. Natuurlijk toc10(25) en wat andere heb je wel een goede groep nodig. Zelf heb ik 6(8)chars op lvl 80, ik heb gewoon geen zin om zoveel keer dezelfde te doen, FL b.v. doe ik meestal met een maatje dat ook zoveel chars heeft en 1 of meer worden gepugged ookal is het als cannonfodder.(Zoals laatst iemand in LFG 2tanks, 3 healers en 5 dps voor FL nodig had:P).

En EoF duurt wel even, maar als je toch niet raid of wil raiden waarom T10 kopen, je kan ook mooie ilvl264 belt/head/gloves/cloak/trinket kopen die erg goed zijn, ik heb op 4 chars nu de cloak, en nu alweer 70+ op 5 chars, 130+ op 1, ik moet nog wat halen maarja.. ga liever paar rep runs doen voor ashen verdict ff gratis ringetje halen maar ben nu RaF aan het doen dus nummer 9 komt er aan..
Nooit gezegd dat ik T10 wil kopen, dat duurt veels te lang. En ik kan FL echt niet met 3-4 man doen, ik heb die pas 3x in totaal gedaan. Er zijn echt nog zat mensen die niet iedere week met volle raidgroups Naxx/Ulduar vanaf dag 1 hebben gezien, en misschien minder, maar dat nog steeds niet doen.

Ik heb maar twee level 80 characters en 1 maxed profession (LW) waar ik niet veel mee kan verdienen, geld heb ik dan ook niet in veelvoud. Buiten dat heb ik een dood normaal leven met een baan en twee kleine kinderen. Dat neemt echt zat tijd in beslag. Ik ga dat niet eens vergelijken met hoe jij "even" een weekly met een maatje doet en al 8 level 80's hebt. Het is een wereld van verschil die ik niet wil, kan of ga proberen te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
-BB- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:22:
Nooit gezegd dat ik T10 wil kopen, dat duurt veels te lang. En ik kan FL echt niet met 3-4 man doen, ik heb die pas 3x in totaal gedaan. Er zijn echt nog zat mensen die niet iedere week met volle raidgroups Naxx/Ulduar vanaf dag 1 hebben gezien, en misschien minder, maar dat nog steeds niet doen.
Tja. Je zit kennelijk in een kutguild op een kutserver. De rest van ons heeft dat probleem gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

• Probeer Big Oozes te laten vormen vlak bij een slime flood (dus alleen als 2 kleine oozes 1 grote worden). Ren dan de andere kant op (dus niet door de pool). Voordeel van deze methode is dat je meestal iets meer tijd hebt voordat je een nieuwe flood tegenkomt. Niet super belangrijk, maar kan handig zijn.
  • Mark de OT met de paarse diamond. Vertel iedereen dat ze naar de diamond moeten rennen als ze de mutation hebben. Niet achter de diamond, maar er vlak voor. Mensen maken vaak de fout dat ze vlak bij de Big Ooze gaan staan wachten en zo aardig wat onnodige dmg pakken. De kleine ooze hoeft niet in de grote te zitten om te mergen, ze mergen al als ze +/- 10y bij elkaar zijn (mss zelfs nog meer). Soort magnetisch effect zeg maar.
  • Probeer de kleine oozes te rooten/stunnen als ze bij de OT zijn. Raidmember met de kleine ooze kan dan meestal al terug naar de raid zn ding doen zonder de kleine ooze mee te nemen. Tegen de tijd dat de kleine ooze vrij is is hij merged hij al met de grote. Chains of Ice van een DK is hier b.v. ideaal voor als hij de OT is.
  • Wees niet bang om door een flood te rennen. Hand of Freedom voorkomt dat je geslowed wordt en voorkomt ook dmg v/d flood. Als DK heb je ook anti-Magic Shell die hier ideaal voor is. Heb je geen Hand of Freedom? Ren dan alleen door de flood als je een goede voorsprong hebt op de big ooze.
  • Oozes worden geslowed door slime pools en floods. Als je geluk hebt met de positie van de pools, dan kun je de big ooze hier overheen kiten.
  • Heb je een paladin healer? Laat hem dan Beacon of Light gebruiken op de OT. Door het bereik v/d beacon (60y) krijg je dan eigenlijk altijd wel automatisch heals terwijl de paladin zich kan focussen op de tank en/of raid. Normale heals bereiken de OT lang niet altijd door de 40y range.
  • Hou afstand, maar niet te veel. Oozes bewegen normaal in een rechte lijn naar je toe. Als de afstand te groot is dan gaan ze dus niet via de rand maar door het midden lopen. Hou er echter ook rekening mee dat de oozes een aardige range hebben die (meestal door lag) groter lijkt dan melee range.
  • Floods hebben een willekeurige volgorde. De enige zekerheid die je hebt is dat de floods nooit 2x op dezelfde plek spawnen binnen 1 cycle. Als de 1e flood b.v. noord is, dan kan de volgende flood alleen in zuid, oost of west spawnen. Pas nadat alle 4 richtingen een flood hebben gehad begint er een nieuwe cycle.
Overigens moet je als OT niet te bang zijn om een keer de big ooze door de raid te laten moven. Big Oozes kunnen plate tanks practisch oneshotten zodra ze een paar stacks hebben terwijl de raiddmg te healen moet zijn (zo niet dan is t wss eerder een probleem met mensen die in slime sprays blijven dansen). Soms is je voorsprong gewoon te klein om door een flood te rennen. Op die momenten heb je geen andere keus dan snel door de raid te rennen. Zorg alleen wel dat je dit communiceert zodat je healers niet verrast worden door de extra dmg ;)

Overigens hebben wij hem pas sinds vorige week down. De 1e dag was het een complete wipefest en de 2e dag was vorige week. Daar ik beide dagen de OT was (DK) wist ik dat het voornaamste probleem mijn kiten was. Heb me aardig in lopen lezen voor tips etc en moet zeggen dat je als DK waarschijnlijk de beste OT bent voor deze rol. Ranged threat is een makkie met DnD, Chains of Ice is ideaal voor het rooten van de kleintjes en anti-magic shell is heerlijk als je over de floods moet rennen. En het helpt dat we bijna altijd een paladin healer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:27:
Tja. Je zit kennelijk in een kutguild op een kutserver. De rest van ons heeft dat probleem gelukkig niet.
'ons'?

Maarja, hij geeft al aan dat hij in compleet andere situatie zit, dat probleem hebben 'jullie' gelukkig niet :P

Wordt weer eens tijd dat Blizzard met wat stats komt, wie er uberhaubt ICC heeft gezien, wat gemiddeld gearlvl is, 'facerollend ICC' mensen zijn volgens mij nog erg zeldzaam.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 02-02-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Dricus schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:55:
[...]
Niemand roept dat het niet goed genoeg is... Er wordt regelmatig geklaagd over de mentaliteit van spelers richting andere spelers en animo (in raids en pugs) voor andere raids dan ToC/ICC. En dat is m.i. wel terecht.
Ik heb op dit moment niet zo veel te doen op het werk hier, dus ga ik toch nog een keer reageren.

De mentaliteit van spelers is zo divers als de spelers zelf. Er zijn goede en jammer genoeg ook slechte.

[het volgende is geen opmerking over mensen hier, maar een observatie tijdens de pugs]
Bij de paar pug raids die ik vroeger heb gedaan waren het meestal dezelfde type spelers die het verziekten.
Slechte gegeared slecht gegemmed/enchanted en dan wel vragen voor achievements en hoge gear eisen stellen aan andere spelers. En tijdens de raid gaan liggen zeuren over de performance van anderen terwijl ze zelf fout op fout maken omdat ze de taktiek niet kennen. Nu doe ik dus geen pug raids meer.
Raiders hebben nu al betere gear, want er is meer dan alleen maar emblem gear. In ToC en ICC dropt erg leuk spul! En niemand klaagt erover dat dat onderscheid er is. Zou ook een beetje raar zijn, want dat is inherent aan het type game dat WoW is.
Jij zegt wel dat er niet geklaagd wordt over het onderscheid. Maar iedere keer dat wordt aangegeven dat raiders betere gear hebben, hiermee geef je indirect aan dat de gear die je op dit moment via badges kunt krijgen niet goed genoeg is. Terwijl naar mijn mening de T9/T10 badge gear voldoende is om aansluiting te kunnen krijgen bij bijna ieder gilde. Ik heb om mijn main prot pally op dit moment een mix van T9/T10 en badge gear. Ja ik heb nog steeds T9 spul.
Je blijft je blind staren op die 5 T10 items, terwijl je nog 12 andere slots moet vullen. Qua tier gear zal iemand die lang genoeg heroics doet op een gegeven moment op hetzelfde niveau zitten als een raider. Voor wat die andere 12 slots betreft zal zo iemand bij lange na het niveau van een raider niet halen. Je doet het voorkomen alsof er qua gear geen onderscheid meer is tussen casuals en raiders. En dat is gewoon onzin. Dat onderscheid is er nog steeds en niet zo'n beetje ook. En nee dat vind ik niet erg en ik heb niet de indruk dat er hier mensen zijn die dat wel erg vinden.
Ik zeg T10 omdat dat de items zijn die het meest tot de verbeelding spreken. Naast T10 zijn er ook zeer goede items te koop voor de andere slots. En dan hebben we het nog niet gehad over de craftables. Het is dus niet zo dat er geen enkele keuze is voor de overige 12 slots.

Het onderscheid tussen de raiders en de niet raiders is zeker aanwezig. Maar is lang niet zo groot meer als "vroeger". Jij doet nu alsof het gat enorm is en dat is niet zo. Het is nu als niet raider veel makkelijker om aansluiting te vinden bij de raiders. Als mensen dit verschil niet erg vinden waarom dan steeds het commentaar dat de gear niet goed genoeg is en dat het te veel moeite is om te verzamelen en zo?
Voor zover ik gezien heb komt er alleen nieuwe emblem gear bij als er een nieuwe tier set bij is gekomen. Zolang ICC een T10 raid blijft en er niet bijv. T11 gaat komen, lijkt mij dat het aanbod aan emblem gear hetzelfde zal blijven als dat het nu is.
Ik bedoelde niet alleen de gear maar ook over de badges zelf. Als we naar T11 gaan dan gaan alle instances waarschijnlijk frost badges geven en de raids geven een nieuw type badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Van het weekend eindelijk Blood Queen down in 25 man. Eerste op de server weer. De nummer 2 was zoals gewoonlijk weer een paar uur te laat :) Best een grappig gevecht!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe gewoon een dagboekie... in die gekke discussie worden dingen toch alleen maar herhaald.

Gisteren tweemaal m'n daily heroic gedaan (OMG, 2 FROST EMBLEMS ERBIJ, KEP BIJNA FULL T10!!1) /sarcasm
Op m'n Warrior kreeg ik DTK met guildies. Een redelijk nieuwe 80 Druid als healer, maar ik kon gewoon doorpullen als een gek. Lang leve boompjes!
Op m'n Druid kreeg ik DTK met non-guildies (copy-paste? :P) De Pala tank had lekker de vaart erin, en ik zat mee te DPS-en waar het kon. Zo'n 400dps aan het einde gedaan en ook hier weer snel klaar.

Met m'n Paladin heb ik nog een aantal quests gelopen, terwijl ik in de queue stond voor een instance. Na een aantal minuten werd ik uitgenodigd voor Old Kingdom, als tank natuurlijk. Gear aan, spec gewisseld, water gedronken (dps staat al te "gogogo"-en, rustig aan adhd-ers), gebuffed, weer water gedronken en toen chainpullen!! Tanken gaat relaxed, en naar m'n gevoel heb ik niet veel healing nodig. Dat is ook wel te zien aan de mana van m'n healer, en daar gebeurt niet zoveel mee op de normale pulls. Ik was de enige die Spell Flingers interrupten (10sec cast, ach, hoeft niet geïnterrupt te worden hoor, doet vast geen pijn!1), maar gelukkig heb ik een paar interrupts, zijnde HoJ, Arcane Torrent en Avenger's Shield.
De insanity van de laatste baas was echt supermakkelijk, met Hammer of Righteousness en andere skills. Weer 2 Emblems erbij, level 74 gedinged en toen gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-

-BB-

kwak

Hydra schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:27:
Neuh, iedere guild heeft zijn nukken, zo ook degene waar ik in zit. Hij is wel enorm stabiel ongeacht de groepjes vorming. Maar dat zie je in iedere sociale omgeving als je die bekijkt; mensen trekken naar andere mensen die ze liggen, fijn vinden of iets mee hebben.

Tegelijk is het enorm casual en dan moet je niet te veel verwachten. Toch wil ik mijn steentje kunnen bijdragen, vandaar mijn initiele vraag tot meer efficientie in mijn emblem-vergaring.

Wat betreft de server; Alliance kant klopt wel ja. Vanilla ging het nog erg goed. Toen werd het te druk en gingen mensen weg naar meer lege servers zodra je transfers kon doen. Horde was altijd in de minderheid bij ons, maar dat begint om te slaan. Steeds meer mensen gaan nu niet meer van de server af, maar switchen van kant. Tja, dat zul je hebben met de features van tegenwoordig.

Voor wat betreft het niveau, hoe moeilijk is het om deze achievement te halen?
Death's Demise - Participated in the realm first defeat of Yogg-Saron without the assistance of any Keepers in 25-player mode
Ongeacht of het Realm First is of niet. Ik weet het niet, maar gisteravond zag ik de guild [Live to Tell] deze als Realm First halen bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb trouwens net via een linkje op wow.com het eindfilmpje gechecked en wie de opvolger vd lichking nou zou worden enzo maar ga dr verder niet op in ivm met het spoilergebeuren enzo :P

tevens is er op MMO-Champion aangekondigd dat patch 3.2.2. morgen live gaat,wordt dus ff nog druk de amerikaanse site's in de gaten houden geblazen haha om te zien of ie daar ook daadwerkelijk life gaat vandaag :) Season 8 here i come!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Weet niet of je al antwoord hebt gekregen, maar een helpende hand (ook al is het de vierde die je aangereikt wordt) is altijd goed, lijkt me :P

Onze OT rent gewoon dwars door de slime aan de rand van de kamer heen. De snare die je daarvan krijgt is minimaal, en de damage die je ervan krijgt is met een HoTje zo weer weggewerkt. Het enige nadeel daarvan is dat mensen met de Infection soms ook door de slime moeten lopen. Maar vaker is het zo dat de Big Ooze net aan de rand van de slime loopt, en het mergen dus niet in de slime gebeurt. Een spray koppen... is eigenlijk onvermijdelijk, maar nogmaals, met jouw HP als OT mag ook dat geen probleem zijn. Zolang je netjes door blijft kiten is de damage die je van de slime en spray krijgt minder dan damage die je van een hit van een Big Ooze krijgt.

Overigens is er geen enkel logisch ritme in de slimes te bekennen. Het enige wat voorspelbaar is, is dat als Noord als eerste geslimed wordt, eerst Oost, Zuid en West, in willekeurige volgorde, geslimed worden voordat Noord weer aan de beurt kan zijn. Maar zoals gezegd, onze OT rent er dwars doorheen. Als hij een vrije doortocht heeft is dat een mazzeltje, zeg maar :)

--juist. Dit was dus precies allemaal al gezegd :P Anyway, bevestiging van taktiek, betekent dat het MOET gaan werken de volgende keer, succes! :>

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:48:
heb trouwens net via een linkje op wow.com het eindfilmpje gechecked en wie de opvolger vd lichking nou zou worden enzo maar ga dr verder niet op in ivm met het spoilergebeuren enzo :P
Spoilerlink plx!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Jolly, casual vs hardcore ^^ Anyways, ja het is mogelijk om snel je Tier-pieces binnen te krijgen (T9 that is), maar zoals al eerder werd gezegd, dat zijn 5 spots die je vult. Fatsoenlijke items voor je overige spots om zo mee te kunnen komen in progression, zijn een stuk lastiger. Trinkets, rings en necks zijn pure hell, zeker als dps. Als ele-shammy heb ik nog een keer de pech dat best wat mail-items die een upgrade kunnen zijn mp5 bevatten, waar een restoshammy prio op heeft en zelfs een palahealer mag rollen. Maar goed, opzich heb ik niet veel te klagen. Ik zit redelijk in de gear terwijl ik mij absoluut niet wil en mag bestempelen als hardcore. Ik kom prima mee in raids. Gear is niet zo zeer mijn frustratie (alhoewel baggerrols mij nog wel eens mateloos kunnen irriteren), de in mijn ogen achterblijvende dps van ele shammies in het algemeen. Met verschillende ele-shammies lopen sparren of ik mijn dps nog kan verbeteren, maar zij lopen tegen precies hetzelfde plafond aan. Maar goed, zelfs Blizz geeft aan dat het achterblijft en dat er wellicht een buff aankomt. Eerst zien dan geloven ^^

Voor wat betreft wow-dagboek. Not much. Zaterdag een ICC10 gepugged, gister ICC25 met merendeel guild aangevuld met pugs. ICC10 ging easypeasy tot en met Saurfang. Was alleen niet echt mijn dag, verschrikkelijke noob-acties gehad. Met autowalk van de boot aflopen, ankhen terwijl ik de mark van Saurfang had (ik drukte op ankh en op dat moment had ik ook zoiets van ‘F*ck, dat was dom’). Maar goed, nog een heerlijke aanvaring gehad met de palahealer. Die vond dat de andere 2 healers maar slackte. Niet helemaal mee eens, de boom misschien, maar de shammy niet. Tis best lastig als het je eerste keer is op een bepaalde fight. Raid viel uit elkaar want iedereen was moe. Wel nog een goed gesprek gehad met de pala. Was minder elitair dan hij zich deed voorkomen in de raid ^^.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Op mmo-champion.com staat het filmpje in vol ornaat ;)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:44:
Ik doe gewoon een dagboekie... in die gekke discussie worden dingen toch alleen maar herhaald.

Gisteren tweemaal m'n daily heroic gedaan (OMG, 2 FROST EMBLEMS ERBIJ, KEP BIJNA FULL T10!!1) /sarcasm
Op m'n Warrior kreeg ik DTK met guildies. Een redelijk nieuwe 80 Druid als healer, maar ik kon gewoon doorpullen als een gek. Lang leve boompjes!
Op m'n Druid kreeg ik DTK met non-guildies (copy-paste? :P) De Pala tank had lekker de vaart erin, en ik zat mee te DPS-en waar het kon. Zo'n 400dps aan het einde gedaan en ook hier weer snel klaar.
Dit heb ik dus ook altijd aan de hand. mijn random is ofwel Gundrak ofwel Nexus en dit op twee toons :P . Random is toch iets raar he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 100% zeker dat de nieuwe patch morgen 'Online' gaat.
Toevoegingen zijn de nieuwe ICC bazen en de nieuwe baas in Vault of Archavon.
Hopelijk word season 8 beter door de changes van Resilience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Dit heb ik dus ook altijd aan de hand. mijn random is ofwel Gundrak ofwel Nexus en dit op twee toons :P . Random is toch iets raar ze ;)
Ik heb precies hetzelfde met me main. ik denk dat ik Nexus al wel 35 keer gedaan heb :r Gundrak ook teveel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

-BB- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:47:

Ongeacht of het Realm First is of niet. Ik weet het niet, maar gisteravond zag ik de guild [Live to Tell] deze als Realm First halen bij ons.
Hij is vrij lastig. Ligt er wel aan met welke gear je het doet. Wij hebben het gedaan in voornamelijk Ulduar HM gear en misschien wat TOC. Dan is ie echt pittig. Tegenwoordig met TOGC en/of ICC gear is het al wel een stuk makkelijker, maar nog steeds niet super simpel te doen. Wij hebben deze titel ook.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:56:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met me main. ik denk dat ik Nexus al wel 35 keer gedaan heb :r Gundrak ook teveel gezien.
Je main is waarschijnlijk ook een warlock? Of heb ik het helemaal fout? :P
Ik kan echt niet wachten tot morgen voor de warlock buffs en natuurlijk de nieuwe VoA boss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bah. http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=12302420153

Word je door een GM naar de forums geschopt om iets aan te kaarten en om een reactie van de developers te vragen, word je gewoon compleet genegeerd door de Blizzard posters, anders dan dat ze zonder bericht daarover mijn topic verplaatst hebben. Terwijl de GM me specifiek naar het technische subforum heeft gestuurd. Ik voel me echt bezeikt met de verspilde tijd die ik in dat topic gestopt heb... :r

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

best wel Brute shit! zag m gisteren al maar heb m vanmorgen pas voor het eerst gechecked! Idd an Huge spoiler alarm,vind alleen ehh "Persoon B" niet helemaal eruit zien van hoe ik het verwacht had. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Teleurstelling, als Horde heb je echt niets aan het verhaal als er een human (Bolvar) dus hele key figuur wordt voor het einde. Had er dan nog wat interactie van Thrall himself ingegooid of desnoods nog wat whoopin van Sylvanas. Bleh, anti-climax pro-alliance einde, buiten Tirion weet dus niemand hier vanaf en blijft het 'zijn kleine geheimpje'. Als Horde kan je dat toch gewoon aan Thrall vertellen? :P. Met wel dan de grote vraag, heeft Sylvanas haar soul terug? Want daar was ze toch juist naar op zoek?

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 02-02-2010 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

SinergyX schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:05:
[...]

spoiler:
Teleurstelling, als Horde heb je echt niets aan het verhaal als er een human (Bolvar) dus hele key figuur wordt voor het einde. Had er dan nog wat interactie van Thrall himself ingegooid of desnoods nog wat whoopin van Sylvanas. Bleh, anti-climax pro-alliance einde
spoiler:
Wat je in dit filmpje te zien krijgt is slechts dat wat er direct na het vallen van Arthas gebeurt. Tijdens het gevecht zelf kan het bijna niet anders dat er een hele zut belangrijke characters deelnemen. Op mmo-c wordt ook al een aantal spells getoond die in het gevecht met Arthas voorkomen, waaronder een buff die je ook tijdens de Battle for Undercity krijgt. Krijgen we die omdat Thrall/Varian met ons meevechten? Daarnaast diverse spells die whooping 50k AoE doen enzo, dingen die je met het gebruikelijke areaal aan spells van spelers no way overleeft. Ik durf te wedden dat er heul veul in dat gevecht afhangt van non players \o/

[ Voor 0% gewijzigd door Blistimo op 02-02-2010 11:13 . Reden: typo's! ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:05:
[...]

spoiler:
Teleurstelling, als Horde heb je echt niets aan het verhaal als er een human (Bolvar) dus hele key figuur wordt voor het einde. Had er dan nog wat interactie van Thrall himself ingegooid of desnoods nog wat whoopin van Sylvanas. Bleh, anti-climax pro-alliance einde
spoiler:
ik ben zelf ook zeer pro alliance maar daar hadden ze idd ook wel een snoepje voor de hordies in mogen stoppen aangezien de Orc shaman Ner'zhul ook een grote rol speelde in het onstaan vd lichking..lees de boeken "tides of darkness ,beyond the dark portal & arthas rise of the lichking maar eens" :P maarja ik kon mijn vriend bolvar er niet echt in terugvinden,leek een beetje op de Torch van de fantastic four :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
-BB- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:41:
[...]

Join the dark side, Dazzah. Gisteren nog in 15 minuten de weekly (Razorscale) gedaan met een pug. Had deze week geen tijd om m met de guild te doen maar viel enorm mee.

Je gaat echter wel WG 9 van de 10 keer verliezen ipv winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:37:
[...]

En als je tot Saurfang kan puggen.. wat ben je dan? aant raiden.. dus heb je ook recht op die loot :)

Dus dan gaat het hele punt al niet meer op. De huidige lootverdeling zorgt ervoor dat er meer mensen zijn voor end-content, retards heb je sowieso wel met elke gearsoort. En die pik je er gewoon tussenuit. Een maat van mij heeft ~4500 gearscore en die ticked al de 6k dps op zijn enhancement shaman.

In mijn ogen telt nog steeds: Skill > Gear. Uiteraard met gezonde porties.

Zo.. en nu wil ik dat mijn warrior lvl 80 is :/

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

NMe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:59:

Word je door een GM naar de forums geschopt om iets aan te kaarten en om een reactie van de developers te vragen, word je gewoon compleet genegeerd door de Blizzard posters, anders dan dat ze zonder bericht daarover mijn topic verplaatst hebben. Terwijl de GM me specifiek naar het technische subforum heeft gestuurd. Ik voel me echt bezeikt met de verspilde tijd die ik in dat topic gestopt heb... :r
Zoals Blizz zo vaak zegt: niet gepost betekend niet dat het niet gelezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

RyackWerk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:33:
Jij zegt wel dat er niet geklaagd wordt over het onderscheid. Maar iedere keer dat wordt aangegeven dat raiders betere gear hebben, hiermee geef je indirect aan dat de gear die je op dit moment via badges kunt krijgen niet goed genoeg is.
Da's jouw foute interpretatie. Lees nou gewoon wat er staat en ga niet tussen de regels door zitten lezen.
Terwijl naar mijn mening de T9/T10 badge gear voldoende is om aansluiting te kunnen krijgen bij bijna ieder gilde. Ik heb om mijn main prot pally op dit moment een mix van T9/T10 en badge gear. Ja ik heb nog steeds T9 spul.
En op dat punt zijn ik en anderen hier het gewoon met je eens.
Ik zeg T10 omdat dat de items zijn die het meest tot de verbeelding spreken.
Dat geldt wellicht voor jou. Voor mij spreken die tier items niet echt tot de verbeelding. Het is, naast andere gear, gewoon een middel om verder te komen in de content. Ik kan me voorstellen dat mensen die in Vanilla geraid hebben graag dat ik-heb-een-tier/dungeon-set-waar-ik-hard-voor-gewerkt-heb-gevoel weer terug zouden willen hebben, maar dat zit er niet meer in, get over it. In het huidige systeem is de hoogste-tier-min-één set erg gemakkelijk te krijgen en in die zin moet je het denk ik meer gaan zien als een opstart set dan als het ultieme hoogst-haalbare oid. Je kunt als speler niet meer echt status ontlenen aan het hebben van je hoogste tier set. Ik kan me zo voorstellen dat Blizzard dit ook voor ogen heeft met dit systeem. De nadruk komt zo meer te liggen op de end-game content zelf dan op de gear die je daarin kunt halen.
Naast T10 zijn er ook zeer goede items te koop voor de andere slots. En dan hebben we het nog niet gehad over de craftables. Het is dus niet zo dat er geen enkele keuze is voor de overige 12 slots.
Dat zeg ik ook niet. Mijn punt is dat het verkrijgen high-end gear meer vereist dan alleen het doen van heroics. Danwel het doen van raids, danwel dat je veel tijd moet steken in het farmen van mats of het verdienen van veel gold. Dat zijn typisch dingen die casuals veel minder doen dan hardcore raiders.
Het onderscheid tussen de raiders en de niet raiders is zeker aanwezig. Maar is lang niet zo groot meer als "vroeger".
En vind je dat vervelend?
Jij doet nu alsof het gat enorm is en dat is niet zo.
Ik raid erg weinig. Mijn best gegearde karakter heeft een gearscore van 4880 (waar ik erg tevreden mee ben overigens). Vrijwel al zijn gear is verzameld in heroics en met Triumphs. Ik zie heel vaak mensen voorbij komen met een gearscore van 5200+ en zeer regelmatig met een gearscore tussen de 5500 en 6000. Het gemiddelde ilvl (en dus de kwaliteit) van hun gear ligt dus significant hoger dan mijn gear. Ik vind dat verschil behoorlijk groot. In hoeverre dat verschil vergelijkbaar is met "vroegâh" kan ik niet beoordelen. Of het verschil daarmee te klein, groot genoeg of te groot is kan me eerlijk gezegd niet echt boeien. Het verschil is er ontegenzeggelijk. Mensen die zitten te klagen dat het verschil niet groot genoeg is zijn imo teveel bezig met het zoeken naar een soort van "ik ben beter dan jij"-gevoel.
Het is nu als niet raider veel makkelijker om aansluiting te vinden bij de raiders. Als mensen dit verschil niet erg vinden waarom dan steeds het commentaar dat de gear niet goed genoeg is en dat het te veel moeite is om te verzamelen en zo?
Niemand zegt dat de gear niet goed genoeg is en niemand zegt dat het te veel moeite is om gear te verzamelen. Dat maak jij ervan.
Ik bedoelde niet alleen de gear maar ook over de badges zelf. Als we naar T11 gaan dan gaan alle instances waarschijnlijk frost badges geven en de raids geven een nieuw type badge.
En daarmee blijft het verschil tussen casuals en raiders dus gehandhaafd. Helemaal top toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Het gemiddelde ilvl (en dus de kwaliteit) van hun gear ligt dus significant hoger dan mijn gear.
Grappig hoe je GS opeens gebruikt als zijnde kwaliteit van items. Hoger itemlevel != betere items per definitie. Denk aan DMC:G vs de 245 hit trinket van badges, kansloze enchants/gems die GS niet beinvloeden om nog niet eens te denken aan bvb 2-set tier 9 voor hunters die een grotere boost geeft dan 2 losse 264 items. En dan begin ik nog niet eens over hitcap etc.

Overigens is het niet zo ingewikkeld om 5k+ GS te krijgen, m'n alt heeft zich naar 5470 gepugged...

[ Voor 9% gewijzigd door Inferno op 02-02-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Inferno schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:15:
[...]

Zoals Blizz zo vaak zegt: niet gepost betekend niet dat het niet gelezen is.
Ik stel een open vraag die alleen zij kunnen beantwoorden. Als het nou alleen een suggestie was, ok. Ik wil weten of het ooit gefixt gaat worden of dat ik met pleisters en ducttape de guild bij elkaar moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Ik heb over 5,5k gearscore voor prot/holy, en sinds kort meer dan 5k voor ret. Gearscore stelt helemaal niet zo veel voor meer, er wordt voor ICC meer dan 5k gevraagd, maar dat heb je makkelijk bij elkaar als je alleen maar triumph items koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blistimo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:12:
[...]

spoiler:
Wat je in dit filmpje te zien krijgt is slechts dat wat er direct na het vallen van Arthas gebeurt. Tijdens het gevecht zelf kan het bijna niet anders dat er een hele zut belangrijke characters deelnemen. Op mmo-c wordt ook al een aantal spells getoond die in het gevecht met Arthas voorkomen, waaronder een buff die je ook tijdens de Battle for Undercity krijgt. Krijgen we die omdat Thrall/Varian met ons meevechten? Daarnaast diverse spells die whooping 50k AoE doen enzo, dingen die je met het gebruikelijke areaal aan spells van spelers no way overleeft. Ik durf te wedden dat er heul veul in dat gevecht afhangt van non players \o/
spoiler:
Natuurlijk, maar kom op.. dit is 'het moment', het filmpje dat je na de kill krijgt te zien met cola en een grote bak popcorn. De vorige filmpjes, Varian vs die outland orc (naam kwijt), Forsaken die de aanval inzetten (die dus eigelijk verantwoordelijk zijn voor dit resultaat - die hebben immers Saurfang en Bolvar neergehaald), Sylvanas in de aanval, het gevecht in Undercity. En dan dit?

Het gevecht zal ik nooit mee maken, dat is 99% zeker. Maar laat dan in iedergeval een ieder die het gevecht dus niet zal mee maken wel genieten van een beetje whoopin filmmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

@Inferno: Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat die mensen met een dergelijk hoge gearscore hun items ook goed samengesteld hebben en afgestemd op hun class/spec. Dat je met een hoge gearscore nog steeds een bagger set bij elkaar kunt hebben gesprokkeld goes without saying :P.

@RichardvdD: Dat ga ik met alleen heroic drops en triumph items niet redden denk ik, tenzij ik ToC25 ga raiden voor trophies om zo de ilvl 245(toch?) tier items te bemachtigen. Mijn Holy Paladin zit nu op 4850 ofzo. Ik kan met triumphs m'n helm nog naar ilvl 245 upgraden en dan houdt het wel op. Als ik meer met triumphs wil kopen dan zal ik er trophies voor nodig hebben. Maargoed, voor de content die ik doe is het ruim voldoende, dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
NMe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:25:
[...]
Ik stel een open vraag die alleen zij kunnen beantwoorden. Als het nou alleen een suggestie was, ok. Ik wil weten of het ooit gefixt gaat worden of dat ik met pleisters en ducttape de guild bij elkaar moet houden...
Ik denk dat het een typisch gevalletje is van 'durven wij geen uitspraak over te doen omdat: 1. We niet overzien wat mogelijk de gevolgen zijn. 2. Teveel tijd kost om uit te zoeken wat de gevolgen zijn 3. We niet gaan over de planning features blabla.' Gevolg is dat ze dus maar niets plaatsen zodat ze daar ook niet verantwoordelijk voor zijn. Typisch ontwikkelaar probleem.. :P Ontwikkelaars hebben moeite met 'Nee is ook een antwoord' Ik mag het zeggen wat ik ben ook ontwikkelaar. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 02-02-2010 11:37 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
NMe schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:59:

hehe, zie nu pas voor het eerts dat je ook op doomhammer zit :P grappig, zeker na al die tijd dat ik het forum heb gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

[...]

En een alt-guild of sub-guild met linked chat door middel van een addon als guild2guild is geen optie?

//edit

die was dus ook al genoemd in het topic @ blizz forums, maar daar heb je nog niet op gereageerd

[ Voor 11% gewijzigd door woest85 op 02-02-2010 11:43 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaaaaaaa!!!! patch notes! hij komt eraan! patch 3.2.2. *O*
WoW.com patchnotes

If there were any doubts left that today was the day of Patch 3.3.2's release, dismiss them now because the official patch notes have been released. These notes are more or less identical to the Korean patch notes that were posted last week, except without our less-than-desirable translation job. A few highlights:

Halls of Stone: Brann Bronzebeard has been getting into shape and now feels comfortable walking faster when escorted.

Concussion Blow: The damage done by this ability has been reduced by 50%, but its threat generation will remain approximately the same.

Violet Hold: The time between a boss being defeated and a new portal opening has been decreased.

Season 8 has officially begun featuring all-new rewards!

Check behind the cut below for the full Patch 3.3.2 patch notes.

Dungeons & Raids

Icecrown Citadel

Frostwing Halls, the final stronghold of the Scourge and their Lich King, has been added.

Halls of Stone

Brann Bronzebeard has been getting into shape and now feels comfortable walking faster when escorted.

The Forge of Souls

The Devourer of Souls will now cast Mirrored Souls less often.
The Spell Reflect ability has been altered on several creatures. It now has a cast time, only has 2 charges, and has a 75% chance of reflecting spells.

The Nexus

Anomalus will now use the Create Rift ability only once, down from 3 times.

The Old Kingdom

Elder Nadox now only gets one Ahn'Kahar Guardian during the encounter.
Jadoga Shadowseeker now only ascends once during the encounter.
Several enemies between the Befouled Terrace and The Desecrated Altar have been removed or had their pathing altered.

Pit of Saron
Players can now zone back into the instance if they are dead while encounters with Krick and Ick or Forgemaster Garfrost are in progress.

Utgarde Pinnacle
Skadi the Ruthless can now be removed from his drake with 3 harpoon strikes, down from 5.
Svala Sorrowgrave now casts Ritual of the Sword 1 time during the encounter, down from 3.

Vault of Archavon
Toravon, the latest boss to join the Vault's giants and masters of the elements, is now accepting challengers in 10- and 25-player formats.

The Violet Hold
The time between a boss being defeated and a new portal opening has been decreased.

PvP
All healing abilities (including items such as potions) will be decreased in effectiveness by 10% when in Battlegrounds, Arenas, or Wintergrasp.

Arenas
Season 8 has officially begun featuring all-new rewards!

Druids Talents
Balance

-Earth and Moon: This talent now increases the druid's spell damage by 2/4/6%, up from 1/2/3%.

ShamansTalents

Elemental Combat
-Shamanism: This talent now provides 4/8/12/16/20% extra spell damage to Lightning Bolt/Chain Lightning, up from 3/6/9/12/15%, and 5/10/15/20/25% to Lava Burst, up from 4/8/12/16/20%.

WarlocksTalents

Affliction
-Shadow Embrace: This effect can now stack up to 3 times, up from 2. However, the periodic healing reduction effect has been reduced from 3/6/9/12/15% to 2/4/6/8/10% per application.

Demonology
-Demonic Pact: The damage bonus granted the warlock by this talent has been increased from 1/2/3/4/5% to 2/4/6/8/10%. The buff granted to a raid or party by this talent remains unchanged.

Destruction
-Conflagrate: The damage-over-time effect of Conflagrate has been increased to 40% of the spell's total damage, up from 20%.
-Empowered Imp: The pet bonus damage provided by this talent has been increased to 10/20/30%, up from 5/10/15%.
-Improved Shadow Bolt: Damage done by Shadow Bolt increased by 2/4/6/8/10%, up from 1/2/3/4/5%.

Warriors Talents

Protection
-Concussion Blow: The damage done by this ability has been reduced by 50%, but its threat generation will remain approximately the same.
-Devastate: This ability now deals 120% of weapon damage, up from 100% of weapon damage.
-Shield Slam: The damage scaling from block value for this ability now diminishes faster and diminishes starting at a lower block value. The difference should be negligible for players in high-end tanking armor. In addition, the threat caused by Shield Slam has been increased by 30%.
-Warbringer: This talent no longer allows Charge and Intercept to break roots or snares. Intervene remains unaffected.

User Interface

The party leader is now referred to as Guide in chat when a group is formed via the Dungeon Finder.
Fixed a bug where players with Raid Assist capabilities were unable to perform a Ready Check.
Fixed a bug where the first couple of tutorials were not displaying upon logging into the game.
Items

-New strength-based melee DPS rings are now available from representatives of the Ashen Verdict.
-Tier-9 Sets: The Aspirant vendors at the Argent Tournament grounds have worked out a deal with merchants in Dalaran so that all item level 232 set pieces will now be available on armor vendors in the city. Set pieces which require trophies will still be available for purchase only from vendors at the Argent Tournament grounds.
-Tier-10 Balance Druid 4-Piece Bonus: Fixed a bug to allow for this bonus to properly trigger.
-Tier-10 Elemental Shaman 4-Piece Set Bonus: Redesigned. Successful Lava Burst casts now increase the duration of Flame Shock on the target by 6 seconds.
-Tier-10 Tank Sets: The gloves and chest pieces for warrior, death knight, and paladin tanks have had their stats adjusted slightly to provide additional armor value.
-Tier-10 Warlock 4-Piece Bonus: This bonus should now correctly be applied to the warlock's pet.

Technical Support

The cvar 'processAffinityMask' controls which CPU cores are available for the World of Warcraft client to use. Previously the game client was limited to 2 cores as a default which players could override in the configuration file. In the past this provided a performance boost on some CPUs and operating systems. We have identified several systems that are experiencing severe performance issues with this restriction and have removed it. Players who would like to restore the old behavior can do so by updating the Config.WTF file by adding: SET processAffinityMask "3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Kaap schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:07:
[...]

Welke server speel je eigenlijk? Op Al'Akir zie ik regelmatig een Tauren rondlopen die Snoeikoei heet.
Nee die's niet van mij. Al mijn toons zitten op Shadowsong en zijn alliance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een quootje van wow.com over de healing in pvp nerf

As many suspected might have been the case, the recent resilience change seems to have made healing a little too strong in PvP. To continue the efforts of slowing down the pace of PvP in the final arena season of Wrath of the Lich KIng, Zarhym has made the following announcement:

Patch 3.3.2 is bringing about a change to the way healing functions in Arenas, Battlegrounds, and Wintergrasp. We have applied a debuff to all players in these zones which will decrease the effectiveness of all forms of healing by 10%. This includes heals from items such as Healthstones and potions, however, it will not affect defensive shields or auras. This change is being made to balance the effectiveness of healing against the recent buff we made to the damage reduction component provided by resilience. Rest assured that we will be closely monitoring the effects both the healing and resilience changes have on Battleground, Wintergrasp, and Arena PvP game play to ensure that fights last a reasonable amount of time without overtly skewing the effectiveness of any class, role, or team combination.
nou in tegenstelling tot een aantal posts geleden van mij waar ik nog zei dat blizz de effecten vd pvp buff eerst zou aankijken ten opzichte van het heal gebeuren in pvp en dat ze de oplossing daarvoor al klaar hadden liggen en indien nodig zouden invoeren....nou dat laatste gaat morgen gebeuren ;) healing wordt generfed in pvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HawVer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat het een typisch gevalletje is van 'durven wij geen uitspraak over te doen omdat: 1. We niet overzien wat mogelijk de gevolgen zijn. 2. Teveel tijd kost om uit te zoeken wat de gevolgen zijn 3. We niet gaan over de planning features blabla.' Gevolg is dat ze dus maar niets plaatsen zodat ze daar ook niet verantwoordelijk voor zijn. Typisch ontwikkelaar probleem.. :P Ontwikkelaars hebben moeite met 'Nee is ook een antwoord' Ik mag het zeggen wat ik ben ook ontwikkelaar. O-)
Met "nee" als antwoord was ik ook happy geweest. Maar ik ken het probleem wel, ja.
woest85 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:40:
[...]

En een alt-guild of sub-guild met linked chat door middel van een addon als guild2guild is geen optie?

//edit

die was dus ook al genoemd in het topic @ blizz forums, maar daar heb je nog niet op gereageerd
Daar heb ik wel op gereageerd, er is een pagina 2. ;) guild2guild werkt alleen als er op elk gegeven moment tenminste één persoon in elke guild is die de addon heeft. Zonder iedereen te dwingen die addon te gebruiken gaat dat dus niet gebeuren. Sowieso is het een stomme oplossing voor een technische beperking die helemaal niet logisch is. Wij tweakers weten allemaal dat 500 geen macht van 2 is en dus geen betekenis heeft in de computerwereld. Nouja, tenzij het array 12 bytes overhead heeft, maar dat lijkt me sterk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

[...]

Wat heb je in die post gezet dan? Ik kan het hier niet lezen namelijk op mijn werk.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Elemental Combat
-Shamanism: This talent now provides 4/8/12/16/20% extra spell damage to Lightning Bolt/Chain Lightning, up from 3/6/9/12/15%, and 5/10/15/20/25% to Lava Burst, up from 4/8/12/16/20%.
Ben benieuwd wat dit voor dps gaat betekenen.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:40:
Jaaaaaaaaaa!!!! patch notes! hij komt eraan! patch 3.2.2. *O*

-----
Concussion Blow: The damage done by this ability has been reduced by 50%, but its threat generation will remain approximately the same.
-----
Crap, daar wordt een mens ook niet echt blij van. Ik vind dat de warrior al niet zoveel damage abbilities heeft. Als ik in protection stance ben maak ik veel gebruik van deze abbility. ;(

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HawVer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:56:
Crap, daar wordt een mens ook niet echt blij van. Ik vind dat de warrior al niet zoveel damage abbilities heeft. Als ik in protection stance ben maak ik veel gebruik van deze abbility. ;(
Maar devastate gaat met 20% weapondamage omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Mik! schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:52:
[...]

Ben benieuwd wat dit voor dps gaat betekenen.
Ik denk dat die omhoog gaat. Gokje :D

No guts, no glory!

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.